Zeer klein is inderdaad het woord dat je zoekt hier. Ik dacht dat jij statisticus was, of dat haalde ik in ieder geval uit je posts maar verbeter me als ik het fout heb, en dan zijn de tien patienten die Elens beweert te hebben genezen helemaal niks statistisch gezien dus waarom je die vent blijft noemen is mij een raadsel.pedorus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:42:
[...]
Ik ken geen Nederlandse outpatient onderzoeken (waarbij de patient niet naar het ziekenhuis gaat) behalve die zeer kleine van Rob Elens die tamelijk succesvol was.
Ja, dat ligt aan jou omdat je alle studies die het tegendeel bewijzen of een negatief effect laten zien buiten beschouwing laat.Eenmaal in het ziekenhuis lijkt mij 53% minder IC opnames best wel een goed resultaat als je tekort IC-bedden dreigt te hebben, maar dat kan aan mij liggen..
Nederlandse studie die geen positief effect laat zien: https://www.clinicalmicro...-743X(20)30615-7/fulltext
Deze studie heeft in ieder geval een stuk minder bias dan de studie die je linkt:
Hydroxychloroquine geven aan opgenomen patiënten met COVID-19 leidt niet tot minder sterfte. Ook geen effect op combi sterfte of beademing. Observationele studie maar rel weinig bias vanwege strategievergelijking per ZH ipv indiv patiënten
— Jonne Sikkens (@dewittehi) 14 oktober 2020
draadje trouwens over de studie die jij linkt en de bias die daar in zit:
Ik denk niet dat de richtlijnen nu ineens veranderen. Hoe goed ook geanalyseerd, de studie heeft in de opzet een risico op bias, en 2 niet te verklaren uitkomsten (1/n).
— Marc Bonten (@MarcBonten) 10 oktober 2020
Discussie over hydroxychloroquine krijgt nieuwe impuls https://t.co/OOq5cwR6d4 via @NOS
en als je zoekt naar een rct van HCQ die wel randomized is dan overtuigd deze studie je misschien: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2022926. Geen effect in 4600 patienten, in ieder geval een stuk meer dan de 10 bij Elens.
Dit is lekker makkelijk alles op één hoop gooien. Misschien dat Remdesivir niet veel impact heeft maar dexamethason heeft dat weldegelijk, in ieder geval een stuk meer dan HCQ.Dan nog is het onduidelijk wat het zou doen ten opzichte van remdesivir, dexamethason en LMWH wat we nu geven. Echter, remdesivir werkt stiekem dus wellicht niet vanwege dat WHO-onderzoek en dit is toch niet toepasbaar buiten het ziekenhuis.
Ja, want het placebo effect geneest een virus infectieWil je minder ziekenhuisopnames en werken de non-medical interventions overduidelijk niet of zijn ze te kostbaar, dan moet je kijken wat je bij de mensen thuis kan doen met zelfzorgmiddelen. Zelfs al doe je een onderzoek naar een medicijn dat totaal niet werkt, dan nog kan het onderzoek zelf een positief effect geven vanwege het placebo-effect.

Bron graag want dan wil ik wel weten welk land dat dan is en waarom dat niet zichtbaar is op bijna alle dashboards. Hint: het is bullshit!Er is in ieder geval geen enkel tekort aan goedkope kandidaten, ik heb er net al meer dan 10 gegeven die al dan niet in combinatie kunnen worden getest. Het blijft heel onlogisch om bij zeer goede resultaten in het buitenland (zoals 80% of zelfs 96% minder IC-opnames) niets met de resultaten te doen.
En hier stop ik. In één alinea 4/5 wappie punten en daar boven op ook nog Lange Frans als bron gebruikenEen van de redenen die iemand met high-impact als Lange Frans (#4 in trending) geeft is dat het in de persconferenties nooit gaat over dingen als vitamines en gezond leven, en nooit gaat over de gevolgen van de maatregelen of over problemen met false-positives. Het komt gewoon niet geloofwaardig over dat geen enkele journalist een normale kritische vraag heeft en dat we niets buiten het ziekenhuis of een vaccin zouden kunnen doen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.