time is infinite, but each week is ten hours short..
Daar zal ongetwijfeld een fors prijskaartje aan hangen, zeker als er een MICU wordt ingezet. Maar 60% afschalen is heel erg fors. @gws24 postte eerder dit plaatje:MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:34:
Weet je wel wat een effort het kost om een zeer zieke patient even 300 kilometer te verplaatsen. Dat kost minimaal een dag een ambulance, chauffeur en verpleger. Die hebben we op zich ook niet in overvloede.
:fill(white):strip_exif()/f/image/iKCHB68diy7MbFTvzFprjigX.png?f=user_large)
Bij 60% zit je diep in het "kwaliteit en veiligheid is niet meer te waarborgen" gebied. Dat zou je toch moeten vermijden.
Bovendien zitten er ook kosten aan het uitstellen van zorg; denk aan behandelingen die duurder worden omdat de aandoening erger is geworden, mensen die langer arbeidsongeschikt zijn (omdat ze bijvoorbeeld met een hernia of versleten heup zitten) en in het ergste geval verloren gezonde levensjaren (waar ook een prijskaartje aan hangt).
Mijn kinderen van 8 reageren net als sommige mensen hier. Niet eerlijk bweh . Hij doet dit dus ik ook bwaaah
[ Voor 32% gewijzigd door backupdevice op 16-10-2020 18:43 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
30 November, dat is net als de mondkapjesplicht vanuit de 'nood'wet in zou kunnen gaan. De Eerste Kamer gaat nog rustig twee weken diep nadenken tot de volgende plenaire sessie op 26 oktober (oftewel over 80.000 tot 100.000 besmettingen en 250+ doden) en dan vast nog wel met een opmerking komen die naar de Tweede Kamer terug gaat om zich te laten gelden. En dan is het alweer bijna kerst !NMH schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:15:
[...]
Daar zal ongetwijfeld een fors prijskaartje aan hangen, zeker als er een MICU wordt ingezet. Maar 60% afschalen is heel erg fors. @gws24 postte eerder dit plaatje:
[Afbeelding]
Bij 60% zit je diep in het "kwaliteit en veiligheid is niet meer te waarborgen" gebied. Dat zou je toch moeten vermijden.
Bovendien zitten er ook kosten aan het uitstellen van zorg; denk aan behandelingen die duurder worden omdat de aandoening erger is geworden, mensen die langer arbeidsongeschikt zijn (omdat ze bijvoorbeeld met een hernia of versleten heup zitten) en in het ergste geval verloren gezonde levensjaren (waar ook een prijskaartje aan hangt).
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het overduidelijke sarcasme van mijn kant is getuige je antwoord en de verdere discussie hierover blijkbaar helaas niet overgekomenDe Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Tja, maar goed, de man is beboet. Dubbel als je z'n donatie aan het rode kruis meetelt. En verder, hij zit er nu eenmaal nog steeds en zal toch het beleid moeten maken.
Maak je geen zorgen, ik zou willen dat eenieder zich eindelijk eens wat strakker aan de regels houdt. En ik zal me in mijn gedrag op geen enkele wijze laten beïnvloeden door wat Grapperhaus zegt. Ik zie ook wat er om me heen gebeurt en kan zelfstandig nadenken.
Maar juist omdat ik vind dat iedereen zich strakker aan de regels moet houden vind ik ook dat Grapperhaus een grote... grap is geworden. En de enige reden dat hij nu eenmaal nog op z'n positie zit is het feit dat het CDA een paar maand geleden niet nog meer gedonder wilde dan het al had. Anders was Ferd's Haagse carrière al lang voorbij geweest.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik werk in het onderwijs. Sommige collega's hebben zich al drie keer laten testen sinds de zomervakantie, waarbij tot nu toe steeds negatieve uitslagen. Want tja, met een snotneus of verkoudheid mag je niet komen werken..
Alhoewel ik voorstander van werken als je kan ben, verwacht mijn directie dat ze over x tijd personeel kunnen verplichten een test te laten afnemen... Maar het is toch de keus van mijn directie om mij met een verkoudheid niet voor de klas te zetten? En ik kan dan toch niet verplicht worden mezelf te laten testen? Het is ook niet dat ik weiger om te werken?
Puur theoretisch hoor, ik zou met alle plezier mezelf laten testen als het nodig is! Al heb ik geen eigen vervoer (vrouw gebruikt de auto voor werk), zou ik een taxi dan kunnen declareren bij de werkgever?
Daarom heb ik dus morgen een party, whoop whoop!prijk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:00:
[...]
Waarom niet? De koning rijdt ook met 140 km over de vluchtstrook langs een file, en terecht, want zijn tijd is kostbaarder dan de jouwe. Het is gewoon de kift en pure afgunst, zeiken om wat te zeiken te hebben. Het is nu eenmaal een feit des levens dat sommige geprivilegieerden zich uit hoofde van hun functie, financiële vermogen of connecties kunnen onttrekken aan de beperkingen die het plebs worden opgelegd. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Kreeg ik inderdaad niet mee uit je reactie, maar dank voor de ophelderingalexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:51:
[...]
Het overduidelijke sarcasme van mijn kant is getuige je antwoord en de verdere discussie hierover blijkbaar helaas niet overgekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 16-10-2020 18:57 ]
time is infinite, but each week is ten hours short..
En daarmee creeer jij meer risico dan Wimlex. Dit zit met zijn familie in zijn eigen huis . Geen vreemden dus .St@m schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:52:
[...]
Daarom heb ik dus morgen een party, whoop whoop!
En dat laatste is nu precies het punt, dat gaat gewoon gebeuren ook al zou het volgens de regels wel mogen. Je weet gewoon dat mensen dit oppakken voor eigen gewin, zowel de burger als de oppositie waarmee het draagvlak voor het beleid van de regering verder onder druk komt te staan. Als je dit als koningshuis niet aanvoelt ben je mijn inziens ongeschikt voor de functie die ze hebben. En de preek die hij vorige maand hield is ook niet in lijn met, we voelen het allemaal en moeten het samen doen terwijl hij baangarantie heeft, forse stijging in zijn vergoeding krijgt en vervolgens in een privejet naar de zon vertrekt terwijl de regering het volk een paar dagen geleden wijst op eigen verantwoordelijkheid.backupdevice schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:41:
Wat een gezeik op andere mensen zeg. Je kan de ander niet controleren. Let op je zelf en houdt je aan de regels is nr 1 .
Mijn kinderen van 8 reageren net als sommige mensen hier. Niet eerlijk bweh . Hij doet dit dus ik ook bwaaah
Verwijderd
Je mag niet met een taxi door de teststraat... Dan neem je bewust het risico de taxichauffeur in gevaar te brengen. Je kan met de fiets, of in het uiterste geval komt er iemand langs.President schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:52:
Zal het laten afnemen van een test verplicht kunnen worden gesteld denken jullie?
Ik werk in het onderwijs. Sommige collega's hebben zich al drie keer laten testen sinds de zomervakantie, waarbij tot nu toe steeds negatieve uitslagen. Want tja, met een snotneus of verkoudheid mag je niet komen werken..
Alhoewel ik voorstander van werken als je kan ben, verwacht mijn directie dat ze over x tijd personeel kunnen verplichten een test te laten afnemen... Maar het is toch de keus van mijn directie om mij met een verkoudheid niet voor de klas te zetten? En ik kan dan toch niet verplicht worden mezelf te laten testen? Het is ook niet dat ik weiger om te werken?
Puur theoretisch hoor, ik zou met alle plezier mezelf laten testen als het nodig is! Al heb ik geen eigen vervoer (vrouw gebruikt de auto voor werk), zou ik een taxi dan kunnen declareren bij de werkgever?
Nu is dat hypothetisch, een plekje in de teststraat in de buurt is nog steeds vrijwel onmogelijk. Als er echt veel capaciteit komt (bv in combi. Met de blaastest) vermoed ik dat bedrijven zelf extra straten gaan opzetten
De laatste weken is dit topic niets anders dan "Studenten/Reizigers/Voetbalfans/Winkelbezoeker zonder mondkapje etc houdt zich niet aan de regels en hebben dit allemaal veroorzaakt!!!" (terecht of niet)backupdevice schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:41:
Wat een gezeik op andere mensen zeg. Je kan de ander niet controleren. Let op je zelf en houdt je aan de regels is nr 1 .
Maar nu gaat het om de koning en mag het vingertje opeens niet gewezen worden

Ik vind persoonlijk het vingertje wijzen nu een stuk terechter dan in de bovenstaande situaties, zeker na die toespraak op prinsjesdag. De koning zijn hele werk draait om het voorbeeld te zijn voor Nederland.
Edit: Dat betekent overigens niet dat ik dat als excuus gebruik ofzo. Ik ben kritisch op de maatregelen geweest (en nog steeds hoewel ik er nu tijdelijk meer noodzaak voor zie), maar ik volg ze wel altijd op.
Niettemin vind ik dit gewoon geen mooie actie hier en dat mag best gezegd worden vind ik.
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 16-10-2020 19:14 ]
Heeft niets te maken met afgunst, maar met een voorbeeldfunctie
We zouden nog vier mensen thuis mogen ontvangen per maand. Het moet gaan om vier dezelfde personen. Dat is bevestigd aan onze redactie.
Eén nauw contact per gezin
Het Overlegcomité zou ook beslist hebben dat elk gezin nog slechts één nauw contact mag hebben.
Avondklok in het hele land tussen middernacht en 5 uur 's ochtends
Er komt een avondklok tussen middernacht en 5 uur 's ochtends. Dat is bevestigd aan onze redactie. Deze maatregel zal vanaf maandag ingaan.
Restaurants en cafés gedurende maand dicht
De restaurants en cafés gaan gedurende een maand de deuren moeten sluiten. Er komen compenserende maatregelen voor de horeca. Dat is bevestigd aan onze redactie. De maatregel zou na twee weken geëvalueerd worden.
Nieuwe maatregelen voor België, om 7u30 persconferentie.
Nope, "profhockey" is gewoon een uit de hand gelopen hobby naast je normale baan. Dit in tegenstelling tot een profvoetballer die (als het goed is) niets anders doet dan fulltime voetballer zijn.ZieMaar! schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:43:
Ik ben niet enorm thuis in het tophockey, maar zijn dat allemaal fullprofs die in een afgesloten bubbel leven, wekelijks getest worden etc? In de hele hoofdklasse?
De Koning vormt samen met de ministers de regering. Zijn regering heeft de bevolking opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven. 'Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt.' werd er dinsdag door de premier gezegd. De Koning toont aan dat hij geen enkele politieke antenne heeft. En ja ik gebruik met opzet geen namen, het is de functie die Willem-Alexander bekleed. En hij kan aftreden als hem dat niet bevalt. Maar kom op zeg, hij woont in een net gerenoveerd paleis (kosten ruim 60 miljoen), hij beschikt over een Lemster Aak (de Gouden Draak) die kostenloos onderhouden wordt. Met alle respect, niet iemand die ik op dit moment een buitenlands plezierreisje gun (met het regeringsvliegtuig ook nog).prijk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
De koning is helemaal geen normale man. Hij kan niet in een Centerparcs hutje op de Veluwe gaan zitten. Ik gun hem en zijn gezin zijn vakantie in zijn eigen villa. In Griekenland zal hij niemand te na komen, althans hij zal er nu wel voor zorgen dat er geen foto's van worden gemaakt...
Hij had prima met zijn familie de herfstvakantie in Nederland kunnen doorbrengen. Het is een politieke blunder, het is een totale inschattingsfout van Wim-Lex.
Overigens vind ik dit ook van de Minister van Justitie. Als je die functie hebt dan moet je gewoon 4 jaar lang extreem aan de regels houden anders ben je gewoon totaal ongeloofwaardig.
Ik ben heel benieuwd hoe ze dat willen gaan handhaven bij onze zuiderburen, je kan nu eenmaal niet bij iedereen langs gaan of camera's op gaan hangen.Tomski1986 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:10:
Vier mensen thuis ontvangen
We zouden nog vier mensen thuis mogen ontvangen per maand. Het moet gaan om vier dezelfde personen. Dat is bevestigd aan onze redactie.
Eén nauw contact per gezin
Het Overlegcomité zou ook beslist hebben dat elk gezin nog slechts één nauw contact mag hebben.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Inderdaad. Het is gewoon dom.PolarBear schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:28:
De Koning vormt samen met de ministers de regering. Zijn regering heeft de bevolking opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven. 'Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt.' werd er dinsdag door de premier gezegd. De Koning toont aan dat hij geen enkele politieke antenne heeft.
En hij kan niet zeggen dat hij niet eerder gewaarschuwd is door zijn vrouw.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het aantal opgenomen coronapatiënten stijgt zo snel dat de ziekenhuisgroep HMC vrijwel alle niet-acute zorg in Den Haag en omstreken voorlopig stillegt. De medewerkers zijn nodig om op andere plekken bij te springen. De ziekenhuisgroep spreekt van "een ingrijpend besluit" en "een urgente situatie".
Onder Haaglanden Medisch Centrum (HMC) vallen de ziekenhuizen HMC Westeinde en HMC Bronovo in Den Haag en HMC Antoniushove in Leidschendam. De operatiekamer en verpleegafdelingen in het Bronovo gaan dit weekeinde dicht. Bovendien worden de niet-spoedeisende ingrepen (electieve zorg) in Antoniushove stilgelegd. "Wij schalen hiermee in totaal 80 tot 90 procent van onze electieve zorg af", verklaart bestuursvoorzitter Ingrid Wolf van HMC.
De acute zorg in de ziekenhuizen, waaronder de behandeling van kankerpatiënten, gaat door, benadrukt HMC.
Bron: Liveblog nu.nl
Poeh, dat is niet niks
Misschien leuk om nu hij weg is even een referendum over het voortbestaan van het koningshuis te houden... Mag-ie straks op eigen kosten met KLM terugvliegen!PolarBear schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:28:
Hij had prima met zijn familie de herfstvakantie in Nederland kunnen doorbrengen. Het is een politieke blunder, het is een totale inschattingsfout van Wim-Lex.
Ik stond vandaag in de binnenstad van een niet nader te noemen stad gewoon in de file, en ook met voetgangers/fietsers was het erg druk. Geen mensen die alleen boodschappen doen, maar veel kleine groepjes. Misschien 2% had (buiten) een mondkapje op, en van de Aziaten natuurlijk 100%.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de huidige regels nog steeds veel te soepel zijn. Mijn persoonlijke verwachting is dat het aantal besmettingen nog wel even toeneemt, dus bij de volgende persconferentie zitten we boven de 10000 nieuwe besmettingen per dag. Zelfs als het daarop stabiliseert is dat veel te veel.
Ik had veel liever strenge maatregelen gezien toen het van 1000 naar 100 besmettingen teruggebracht kon worden, dan om van 10000 naar 1000 te gaan. Het kost net zoveel moeite, met als verschil veel minder gezondheidsschade en het BCO is dan nog mogelijk. Uiteindelijk gaat het toch moeten gebeuren, want de exponentiele groei is bij 100 besmettingen niet wezenlijk anders dan bij 10000 besmettingen.
En zodra het weer iets afneemt zullen er weer versoepelingen komen waardoor de exponentiele groei weer verdergaat...
Het probleem is vooral dat je in rechtsstaat Nederland niet de luxe hebt om even op korte termijn strenge maatregelen te nemen. En als je dat wel had, dan kun je ze niet handhaven zonder pro-actief op te gaan treden.RemcoDelft schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
Ik had veel liever strenge maatregelen gezien toen het van 1000 naar 100 besmettingen teruggebracht kon worden, dan om van 10000 naar 1000 te gaan. Het kost net zoveel moeite, met als verschil veel minder gezondheidsschade en het BCO is dan nog mogelijk. Uiteindelijk gaat het toch moeten gebeuren, want de exponentiele groei is bij 100 besmettingen niet wezenlijk anders dan bij 10000 besmettingen.
En zodra het weer iets afneemt zullen er weer versoepelingen komen waardoor de exponentiele groei weer verdergaat...
Ik had ook liever gezien dat die "hamer" een moker was of een staaf dynamiet, maar aan de ene kant kom je daar in Nederland niet zomaar mee weg, aan de andere kant is de economische en sociale collateral damage daarvan ook nog eens heel groot.
Pff, plebs..backupdevice schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:57:
[...]
En daarmee creeer jij meer risico dan Wimlex. Dit zit met zijn familie in zijn eigen huis . Geen vreemden dus .
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
De 'luxe' van geen elementaire maatregelen nemen om de volksgezondheid en economie niet naar de klote te laten gaan. Wat een mazzel dat we die hebben.Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Het probleem is vooral dat je in rechtsstaat Nederland niet de luxe hebt om even op korte termijn strenge maatregelen te nemen. En als je dat wel had, dan kun je ze niet handhaven zonder pro-actief op te gaan treden.
Het zal wel de aard van het volk zijn zoals we dat over de Grieken zeggen. Kan straks ook iemand voor een habbekrats al onze nationale bedrijven overnemen als we failliet zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door IJzerlijm op 16-10-2020 19:58 ]
Je leest het verkeerd: We hebben de 'luxe' NIET om extreem strenge maatregelen te nemen, tenzij we het absoluut geen probleem vinden elementaire grondrechten en mensenrechten "even" opzij te zetten.IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
De 'luxe' van geen elementaire maatregelen nemen om de volksgezondheid en economie niet naar de klote te laten gaan. Wat een mazzel dat we die hebben.
Het zal wel de aard van het volk zijn zoals we dat over de Grieken zeggen. Kan straks ook iemand voor een habbekrats al onze nationale bedrijven overnemen als we failliet zijn.
Dat is de reden waarom China zo effectief tegen het virus op kan treden: Daar hadden die figuren van Viruswaarheid gewoon in een strafkamp gezeten, niet op het Malieveld, en was Willem Engel waarschijnlijk op de staatstelevisie geëxecuteerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 16-10-2020 20:01 ]
Je bedoelt jezelf neem ik aan
Klinkt als de preker in Staphorst. Deze geboden zijn heilig en onschendbaar. Al vallen er 10 miljoen doden, Gij Zult De Grondwet Heiligen.Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Je leest het verkeerd: We hebben de 'luxe' NIET om extreem strenge maatregelen te nemen, tenzij we het absoluut geen probleem vinden elementaire grondrechten en mensenrechten "even" opzij te zetten.
Het grootste probleem is dat je de gemiddelde nederlander niet kan overtuigen dat rond de 1000 cases per dag met significante groei een goed moment is om de teugels aan te trekken.
Dat is misschien een klein beetje een eigenschap van grondrechtenIJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
Klinkt als de preker in Staphorst. Deze geboden zijn heilig en onschendbaar. Al vallen er 10 miljoen doden, Gij Zult De Grondwet Heiligen.
Niet eens de grondwet maar je hebt het over elementaire mensenrechten zoals ze in internationale verdragen zijn vastgelegd.
Je kan de koning weinig kwalijk nemen, waarschijnlijk zijn dit de meest paupere reisjes die hij in jaren heeft gemaakt. Het valt nu alleen meer op.PolarBear schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
De Koning vormt samen met de ministers de regering. Zijn regering heeft de bevolking opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven. 'Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt.' werd er dinsdag door de premier gezegd. De Koning toont aan dat hij geen enkele politieke antenne heeft. En ja ik gebruik met opzet geen namen, het is de functie die Willem-Alexander bekleed. En hij kan aftreden als hem dat niet bevalt. Maar kom op zeg, hij woont in een net gerenoveerd paleis (kosten ruim 60 miljoen), hij beschikt over een Lemster Aak (de Gouden Draak) die kostenloos onderhouden wordt. Met alle respect, niet iemand die ik op dit moment een buitenlands plezierreisje gun (met het regeringsvliegtuig ook nog).
Overigens vind ik dit ook van de Minister van Justitie. Als je die functie hebt dan moet je gewoon 4 jaar lang extreem aan de regels houden anders ben je gewoon totaal ongeloofwaardig.
We hadden die poppenkast natuurlijk jaren geleden al moeten opheffen, maar hier handelen we ook weer onnodig laat. Het is totaal niet meer van deze tijd om een geprivilegieerde familie. Dat is zo'n beetje alles wat je niet wil uitstralen als land. In tijden waarin groepen nog steeds strijden voor gelijkwaardigheid en mensen keihard bikkelen om de eindjes aan elkaar te knopen heb je een paar uiterkeringstrekkers rondwandelen die miljoenen euros per jaar kunnen vangen. En iks is treuriger dan een toespraak van Willem-Alexander op tv waarbij je ziet dat hij met tegenzin zo'n slap verhaaltje zit op te lezen.
Het is niet eens dat ik het de mensen niet gun, maar het is gewoon genânt om te zien. Weg met die vreselijke gingerfamilie.
Anders weet ik nog wel een paar onderwerpen wat ook teveel geld kosten naar mijn mening en wat niet meer van deze tijd is .

[ Voor 20% gewijzigd door Rockvee2 op 16-10-2020 20:09 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Wel mooi dat in Staphorst als het de groei vasthoudt volgende week op de 1 op 78 inwoners besmettelijk is. Kijken of ze dan nog steeds de regels negeren en in de kerk gaan zitten. Iets met Darwin.IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
Klinkt als de preker in Staphorst. Deze geboden zijn heilig en onschendbaar. Al vallen er 10 miljoen doden, Gij Zult De Grondwet Heiligen.
Ja, want god wil het zo.reemprive schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:14:
[...]
Wel mooi dat in Staphorst als het de groei vasthoudt volgende week op de 1 op 78 inwoners besmettelijk is. Kijken of ze dan nog steeds de regels negeren en in de kerk gaan zitten. Iets met Darwin.
Je kan de Koning van alles kwalijk nemen, zoals ik ook al uitlegde in mijn post. Naast staatshoofd is hij ook onderdeel van de regering. Een regering die oproept om zoveel mogelijk thuis te blijven, eigenlijk niet naar het buitenland te gaan als het niet hoeft (en dat is geen vakantie) en niet de randjes van regels opzoekt. En dat doet de Koning wel. En dan is er gewoon een hoop kwalijk te nemen. Willem Alexander is zijn hele leven opgeleid en zou ook zijn positie en de gevoeligheden moeten begrijpen. Nog buiten het feit dat dit gewoon een totaal verkeerd beeld geeft brengt hij ook de premier in een moeilijk pakket. Die mag namelijk de kamervragen beantwoorden en ongetwijfeld een pijnlijk kamerdebat voeren. Dan heb je je takenpakket als cerimonieel staatshooft goed begrepen hoorBarôZZa schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Je kan de koning weinig kwalijk nemen, waarschijnlijk zijn dit de meest paupere reisjes die hij in jaren heeft gemaakt. Het valt nu alleen meer op.

En mij gaat het nog geen eens zozeer om te kosten van het koningshuis, maar iemand die een paleis heeft wat net verbouwd is, een boot heeft etc etc zonder daar zelf iets voor te betalen 'gun' ik geen buitenlandse vakantie op dit moment in die positie.
Ik stap geen enkel ander vliegtuig in dan m’n eigen.gekkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:23:
Zijn die lui van "We gaan ze halen" nog in Griekenland, kunnen ze weggelopen Prins Pils dan niet even inladen op de weg terug ?
Wie had het over een vliegtuig?PrinsPils schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:27:
[...]
Ik stap geen enkel ander vliegtuig in dan m’n eigen.
Vandaag een museum bezoek gepland - wetende dat als het druk is, het niet kan. Maar tijdslot gereserveerd en het is een enorm museum dus prima. Komen we daar, helemaal relaxt, weinig mensen, prima.
Wij mondkapje op, want binnen. Personeel mondkapje op, deel bezoekers mondkapje op. Maar pakweg de helft niet en die presteert het vervolgens om bovenop je lip te gaan staan terwijl er letterlijk honderden vierkante meters leegte is.
Ik snap het gewoon niet. Laat me lekker. Ook voor corona vond ik dat irritant, mensen in je aura. Maar nu helemaal. Tis een IQ test geworden, zo'n mondkapje.
Als klap op de vuurpijl ging er een vader van 2 jonge knapen uit z'n dak tegen het kassa meisje omdat z'n barcode het niet deed op het toegangspoortje. Meisje overstuur, papa lekker z'n frustratie over z'n Karen thuis kunnen botvieren (edit: dit verzin ik, man was bizar boos iig) op een ander. Uiteraard zonder mondkapjes.
Op deze manier kan ook alles wat eigenlijk wel gewoon kan dus toch niet. Baal er van.Kom maar op met die mondkapjesplicht, misschien blijven de mondkapjes weigeraars dan een tijdje thuis.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het punt is dat het de schuld van het volk is dat nog steeds als mak vee staat te klappen als er een koetsje voorbij gereden komt. Ik had niks anders verwacht van die familie dan dat ze nu een riante vakantie zouden vieren. Als ze een beetje zelfrespect hadden gehad, dan hadden ze het natuurlijk zelf al jaren geleden besloten om wat bescheidener te doen. Maar inhaligheid kent geen grenzen.PolarBear schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:17:
[...]
Je kan de Koning van alles kwalijk nemen, zoals ik ook al uitlegde in mijn post. Naast staatshoofd is hij ook onderdeel van de regering. Een regering die oproept om zoveel mogelijk thuis te blijven, eigenlijk niet naar het buitenland te gaan als het niet hoeft (en dat is geen vakantie) en niet de randjes van regels opzoekt. En dat doet de Koning wel. En dan is er gewoon een hoop kwalijk te nemen. Willem Alexander is zijn hele leven opgeleid en zou ook zijn positie en de gevoeligheden moeten begrijpen. Nog buiten het feit dat dit gewoon een totaal verkeerd beeld geeft brengt hij ook de premier in een moeilijk pakket. Die mag namelijk de kamervragen beantwoorden en ongetwijfeld een pijnlijk kamerdebat voeren. Dan heb je je takenpakket als cerimonieel staatshooft goed begrepen hoor![]()
En mij gaat het nog geen eens zozeer om te kosten van het koningshuis, maar iemand die een paleis heeft wat net verbouwd is, een boot heeft etc etc zonder daar zelf iets voor te betalen 'gun' ik geen buitenlandse vakantie op dit moment in die positie.
Van mij mogen er miljarden aan Griekenland worden gegeven als ze onze eigen Kim dynastie daar weten te houden.
Het gaat mij niet om het geld. Het is gewoon een treurig beeld. Ik schaam me er altijd voor dat we dat hier hebben.
Ik ben dan meer bang dat die mensen niet thuisblijven maar het deurpersoneel gewoon meer agressie en doodsbedreigingen naar zijn hoofd gaat krijgen.NiGeLaToR schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:30:
Op deze manier kan ook alles wat eigenlijk wel gewoon kan dus toch niet. Baal er van.Kom maar op met die mondkapjesplicht, misschien blijven de mondkapjes weigeraars dan een tijdje thuis.
De ellende is dat ik me elke keer maar afzijdig houd omdat je het niet verder wilt laten escalleren, vraag is alleen of dat op de lange termijn echt handig is. De mensen die wel zo snel mogelijk van deze ellende af willen zijn veruit in de meerderheid, maar laten zich (te) weinig horen (ook op social media e.d.).Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:32:
[...]
Ik ben dan meer bang dat die mensen niet thuisblijven maar het deurpersoneel gewoon meer agressie en doodsbedreigingen naar zijn hoofd gaat krijgen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Je punt is?RemcoDelft schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
Misschien 2% had (buiten) een mondkapje op, en van de Aziaten natuurlijk 100%.
Ik speel met de gedachte om een demonstratie te organiseren voor meer en strengere anti-corona-maatregelen! Die demonstratie kan dan op de Dam plaatsvinden, maar het kan net zo goed lokaal in elke stad en dorp zijn. De opkomst zal grandioos zijn: van alle miljoenen medestanders komt er niemand!NiGeLaToR schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
De ellende is dat ik me elke keer maar afzijdig houd omdat je het niet verder wilt laten escalleren, vraag is alleen of dat op de lange termijn echt handig is. De mensen die wel zo snel mogelijk van deze ellende af willen zijn veruit in de meerderheid, maar laten zich (te) weinig horen (ook op social media e.d.).
Juist die paar schreeuwers die nu tegen alle maatregelen zijn krijgen veel te veel aandacht, terwijl de mensen die zich aan de regels houden stilletjes thuis zitten.
Pas maar op voor je het weet stap je uit boven zee en zwaait maxiempje je uitPrinsPils schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:27:
[...]
Maar goed in Griekenland kun je tenminste nog een lakei s'avonds om een pilsje sturen naar de lokale appie, ergens is de vluchtgedrag natuurlijk ook wel weer te begrijpen.
Misschien toch maar eens tijd om die poppenkast op te doeken, al krijg je er met een lintjes knippende president er toch min of meer weer eentje voor terug. Blijft toch lastig.
Gelukkig zit ie in het regeringsvliegtuig vaak zelf achter het stuur.gekkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:45:
[...]
Pas maar op voor je het weet stap je uit boven zee en zwaait maxiempje je uit.
Hello. Is it me you're looking for?
Alsnog geen reden voor de bevolking om schijt aan de regels te hebben though
www.google.nl
iamerwin schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:52:
Wim-Lex komt weer naar huus, las ik op de Twitter.
BREEK: Koninklijke familie breekt vakantie af (RVD) pic.twitter.com/7FnLz75kwX
— Lammert de Bruin (@lammert) 16 oktober 2020
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Goede vlucht terug en gordels goed vastPrinsPils schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:27:
[...]
Maxiempje alweer aan het oefenen op iets met "Hij was een beetje dom ... " ?
[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 16-10-2020 21:00 ]
Ja kon ook niet anders... Dat er nou niemand in de familie zelf of al die mensen er omheen zich afvraagt: is dit nou wel een goed idee?
Wat zou dit geintje gekost hebben?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Staat inmiddels ook op teletekstpagina 117, inclusief verklaring van de Rijksvoorlichtingsdienst hierover.
Uiteindelijk kopieert heel medialand elkaar af, nu staat het ook op in ieder geval een betrouwbaar platformPhilpend schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:04:
[...]
Staat inmiddels ook op teletekstpagina 117, inclusief verklaring van de Rijksvoorlichtingsdienst hierover.
Daar stond het niet toen ik het vorige bericht plaatste“We zullen onze vakantie afbreken. We zien de reacties van mensen op berichten in de media. En die zijn heftig, en die raken ons. We willen er geen enkele twijfel over laten bestaan: om het COVID19-virus eronder te krijgen is het noodzakelijk dat de richtlijnen worden nagevolgd. De discussie naar aanleiding van onze vakantie draagt daar niet aan bij.”
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Geel.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchCommando op 16-10-2020 21:24 ]
Ik begrijp de ophef hierover niet zo.. heel eerlijk gezegd.gekkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:57:
[...]
Goede vlucht terug en gordels goed vast![]()
Maxiempje alweer aan het oefenen op iets met "Hij was een beetje dom ... " ?
"Geel Reizen kan, maar wees waakzaam, er zijn risico's."
Wat een land.
Het gebied waar ze naartoe gingen is niet oranje maar geel.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:21:
Wat mooi ja. Voor Jan lul met een privé vliegtuig op en neer naar een oranje buitenlandse bestemming vliegen. Dan heb je je hart op de goede plaats. Een voorbeeld om te volgen.
Virussen? Scan ze hier!
Tja het is gewoon niet uit te leggen aan ondernemers die net hun restaurant weer hebben moeten sluiten, of de hotel eigenaar die afgelopen zomer over de kop is gegaan.ed1703 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:29:
[...]
Ik begrijp de ophef hierover niet zo.. heel eerlijk gezegd.
"Geel Reizen kan, maar wees waakzaam, er zijn risico's."
Wat een land.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wat is precies de relatie tussen sluiting horeca en vakantie van de koning?SnowDude schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
Tja het is gewoon niet uit te leggen aan ondernemers die net hun restaurant weer hebben moeten sluiten, of de hotel eigenaar die afgelopen zomer over de kop is gegaan.
Hadden ze kritiek kunnen verwachten? Ja maar wat is verschil tussen zijn vakantie en de vele Nederlanders die met de auto of vliegtuig op vakantie zijn geweest? If any waren die vakanties waarschijnlijk zelfs in de "betere tijden" van corona stuk hoger risico.De familie reist met een eigen vliegtuig en verblijft in een prive verblijf.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Maar goed, ze komen dus terug, dus kunnen we weer terug naar de welles/nietes orde van de dag.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
exact dit een beetje, wij wilden massaal (nou ja niet allemaal maar een hoop) op vakantie deze zomer, het lijkt er zelfs op dat dat de oorzaak is van deze golf. En dan zo vallen over WA ik geef toe onhandige timing maar hij neemt zelfs alle maatregelenOsxy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:34:
[...]
Wat is precies de relatie tussen sluiting horeca en vakantie van de koning?
Hadden ze kritiek kunnen verwachten? Ja maar wat is verschil tussen zijn vakantie en de vele Nederlanders die met de auto of vliegtuig op vakantie zijn geweest? If any waren die vakanties waarschijnlijk zelfs in de "betere tijden" van corona stuk hoger risico.De familie reist met een eigen vliegtuig en verblijft in een prive verblijf.
Ik vind dan ook dat je die lijn dan moet doortrekken.. dan niemand meer naar gele of oranje landen. Laat maar zien dat je reis noodzakelijk is en anders je snater dicht en blijf thuis.Osxy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:34:
[...]
Op zich eens met wat je stelt, maar als koning heb je een voorbeeldfunctie, en vanuit dat perspectief is dit een absolute fail.Osxy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:34:
[...]
Klopt dat de plebs moeten gehoorzamen en dat ik in mijn goudewagen rondgereden moet wordenPhilpend schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:37:
[...]
Op zich eens met wat je stelt, maar als koning heb je een voorbeeldfunctie, en vanuit dat perspectief is dit een absolute fail.
Zonder dolle, het is niet zo handig geweest maar in er nu zo’n dilemma van te maken.
Die feestjes die her en der nog even gedaan waren is zorgelijker.
En als koning ben je onderdeel van de regeringPhilpend schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:37:
[...]
Op zich eens met wat je stelt, maar als koning heb je een voorbeeldfunctie, en vanuit dat perspectief is dit een absolute fail.
Net zo'n sensatie als er van Grapperhaus zijn misstap is gemaakt. Ieder persoon heeft zijn manco's. Bijzonder onhandig.De Koning is volgens de Grondwet, samen met de ministers, lid van de regering
Grapperhaus was stuk kwalijker, dat was direct in strijd met geldende regels. WA heeft niets tegen de regels gedaan met deze reis.Napo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:42:
[...]
En als koning ben je onderdeel van de regering
[...]
Net zo'n sensatie als er van Grapperhaus zijn misstap is gemaakt. Ieder persoon heeft zijn manco's. Bijzonder onhandig.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Tegen de regels niet maar het advies opvolgen is het zeer zeker ook niet;Osxy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:44:
[...]
Grapperhaus was stuk kwalijker, dat was direct in strijd met geldende regels. WA heeft niets tegen de regels gedaan met deze reis.
Beetje zoals Rutte die na de afkondigen van het dringende advies voor mondneusmaskers zegt dat hij nog niet weet dat hij gaat doen met een mondneusmasker. Bijzonder onhandig en niet in lijn met het uitgesproken advies.Het advies is het aantal reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken.
Een paar maanden geleden was hij ook op z'n nieuwe bootje van een paar miljoen aan het rondscheuren terwijl er hier mensen aan het steunpakket zaten.
En een voorbeeldfunctie? De koning? Ik zou nooit weten wie de koning als voorbeeld zou kunnen zien. Het is een man die rijk is omdat hij is geboren als troonopvolger. Ik zou niet weten welke vaardigheden iemand hiervan ooit in z'n eigen leven zou kunnen toepassen.
Morgen iedereen 1,5 meter, geen feestjes, 100% mondkapjes. Slimme zet van de koning, kan niet wachten wat deze briljante actie ons oplevert.....
Als gevolg daar van ging het meende ik de afgelopen week ook over de financiering van zijn poppenkast.BarôZZa schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:49:
Maar waarom is het nu eigenlijk ineens een probleem?
Een paar maanden geleden was hij ook op z'n nieuwe bootje van een paar miljoen aan het rondscheuren terwijl er hier mensen aan het steunpakket zaten.
En een voorbeeldfunctie? De koning? Ik zou nooit weten wie de koning als voorbeeld zou kunnen zien. Het is een man die rijk is omdat hij is geboren als troonopvolger. Ik zou niet weten welke vaardigheden iemand hiervan ooit in z'n eigen leven zou kunnen toepassen.
Kortom dubbel onhandig.
Nee joh, zo werkt dat niet. Die voorbeeldfunctie wordt er alleen bijgesleept als het om iets negatiefs gaat.ninjazx9r98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:49:
Mooi, de koning reageert op alle ophef en aangezien hij een voorbeeldfunctie heeft en velen dat voorbeeld kennelijk graag volgen als hij het fout doet zullen ze hem ongetwijfeld ook volgen nu hij het goed doet.
Morgen iedereen 1,5 meter, geen feestjes, 100% mondapjes. Slimme zet van de koning, kan niet wachten wat deze briljante actie ons oplevert.....
Als het om iets positiefs gaat (dat terugkeren) is het opeens "iets anders" en is het geen voorbeeldfunctie meer, en hoeft men het voorbeeld dus opeens niet meer te volgen...
Virussen? Scan ze hier!
Dat houdt je inderdaad helaas altijd. Het gevoel dat er gecreëerd wordt is ook maar dat er spijt is omdat ze gepakt zijn. Het hele beeld is natuurlijk ook dat ze zich 100% van de tijd 100% aan de regels en adviezen dienen te houden. Feitelijk is dat natuurlijk ook zo, net zoals dat voor alle mensen in Nederland geldt. Feit is ook dat niet iedereen in staat is om 100% van de tijd 100% van de regels en adviezen op te volgen.wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:57:
[...]
Nee joh, zo werkt dat niet. Die voorbeeldfunctie wordt er alleen bijgesleept als het om iets negatiefs gaat.
Als het om iets positiefs gaat (dat terugkeren) is het opeens "iets anders" en is het geen voorbeeldfunctie meer, en hoeft men het voorbeeld dus opeens niet meer te volgen...
Onhandig en ondoordacht. En door!
Een handige boodschap is het niet helemaal. Prima voer voor complotdenkenden om zich nog minder aan de afspraken te houden. Het lijkt mij dat de koninklijke familie op geen enkele wijze in contact komen met andere mensen, behalve hun vaste medewerkers en die waren er toch al continue.
[ Voor 3% gewijzigd door wolly_a op 16-10-2020 22:09 ]
Precies wat iedereen zegt die naar het buitenland op vakantie gaan en de praktijk laat toch echt zien dat er regelmatig een virusje mee wordt teruggenomen. Terecht dus dat er ophef over is, Rutte heeft net nog gezegd dat we in eigen land moeten blijven en niet de randjes op te zoeken. Gewoon weer een nieuwe blunder dus die ervoor zorgt dat nog meer mensen zich niet aan de adviezen gaan houden. Als degenen die het beleid maken (koning+ministers) dat zelf al niet doen, dan zal er weinig noodzaak zijn toch?wolly_a schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:08:
Ik snap de hele ophef niet zo. Half Nederland heeft de hele zomer Corona lopen happen omdat ze allemaal toch echt wel vakantie verdiend hadden. Daarna nog effe flink afpilsen in zoveel mogelijk kroegen. Nu Willem effe naar zijn Coronaproof vakantiehuisje wil, zijn we allemaal super verontwaardigd natuurlijk.
Een handige boodschap is het niet helemaal. Prima voer voor complotdenkenden om zich nog minder aan de afspraken te houden. Het lijkt mij dat de koninklijke familie op geen enkele wijze in contact komen met andere mensen, behalve hun vaste medewerkers en die waren er toch al continue.
[removed]
Het is helemaal niet de aard van het volk. De Fransen en Spanjaarden hebben zich dit voorjaar alleen aan de regels gehouden omdat de gendarmerie en de guardia civil bekend staan om hun pseudo-fascistische mentaliteit en optreden. En ook omdat er in die landen veel dunbevolkte streken zijn, die zich sowieso gemakkelijker aan het virus en de politionele controle kunnen onttrekken.IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
De 'luxe' van geen elementaire maatregelen nemen om de volksgezondheid en economie niet naar de klote te laten gaan. Wat een mazzel dat we die hebben.
En in Italië waren ze zich echt doodgeschrokken van de massale sterfte. Dat hakt er wel een tijdje in.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je in Duitsland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk momenteel maar een paar minuten op straat hoeft te lopen om hetzelfde soort gesjoemel en overtredingen van de coronaregels waar te nemen als in Nederland.
Aanvulling: de grootste fout die de NL regering in vergelijking met het buitenland heeft gemaakt, is dat niet zoals elders het mondkapje verplicht is gesteld. Dat had allang wettelijk geregeld kunnen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door prijk op 16-10-2020 22:21 ]
Je kan niet eens van ze verwachten dat ze zich schuldig voelen. Die zijn niet anders gewend dan onbeperkt geld en vliegen met een privejet naar een vakantievilla van 5 miljoen.Napo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Dat houdt je inderdaad helaas altijd. Het gevoel dat er gecreëerd wordt is ook maar dat er spijt is omdat ze gepakt zijn. Het hele beeld is natuurlijk ook dat ze zich 100% van de tijd 100% aan de regels en adviezen dienen te houden. Feitelijk is dat natuurlijk ook zo, net zoals dat voor alle mensen in Nederland geldt. Feit is ook dat niet iedereen in staat is om 100% van de tijd 100% van de regels en adviezen op te volgen.
Onhandig en ondoordacht. En door!
Die leven in een totaal andere dimensie. Die kerel heeft z'n eigen feestdag.
Die liggen waarschijnlijk in de scheur omdat het volk zich zo druk maakt om een klein tripje naar Griekenland.
Ik stoor me meer aan van dat neppe gedoe over dat ze geraakt zijn door de reacties.
Het is relevant omdat de resources die je hebt maar een keer ingezet kunnen worden. Nu zetten we heel veel resources in op corona, maar nieuw onderzoek naar kanker ligt stil, en zelfs tientallen miljoenen doden door ondervoeding liggen op de loer. Ook dit jaar weer zullen er veel meer doden zijn door kanker dan door infectieziektes, waarom besteden we daar niet meer aandacht aan? Het zijn ook nog vaak een stuk jongere mensen, de meeste "coronadoden" zijn ouder dan 82 en hebben corona niet als primaire doodsoorzaak. Dit in tegenstelling tot kanker.Jovatov schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Misschien kan je verkeersdoden ook toevoegen in de vergeljjking voor wat extra perspectief? Waar slaat dat op.
Natuurlijk is kanker niet besmettelijk, maar het vreemde is juist dat we coronapatienten niet weg van het ziekenhuis proberen te houden. Huisarts Rob Elens die dit wel deed is dit in eerste instantie zelfs verboden. Andere landen experimenteren met middelen als ivermectim, doxycycline, azitromycine, Vitamine D, vitamine C, Quercetine, Zink, Selenium, Broomhexine hcl, het vervloekte hydroxychloroquine, artemisia, ciclosporine, carrageen neusspray, colchicine, melatonine, famotidine, spironolactone, enz, enz. In Nederland vinden we het kennelijk zodanig erg als iemands dood wordt voorkomen door een placebo, dat we zelfs vrijwel geen enkel onderzoek lijken te doen op huisartsniveau.
Het zou toch raar zijn als we al duizenden jaren leven met coronavirussen, maar dat geen enkel bestaand ongepatendeert middel iets doet tegen dit nieuwe coronavirus. Doe op zijn minst een gerandomiseerde test naar de middelen van Rob Elens om geloofwaardig te blijven zou ik zeggen.
Het gekke is ook dat we niet/nauwelijks meer naar ongepatenteerde middelen kijken, maar wel naar remdesivir wat vele duizenden euros kost. Vandaag: WHO: remdesivir niet effectief bij coronabehandeling. En ondertussen stoppen we honderden miljoenen in vaccins. Waarom slaan we alle goedkopere middelen over?
En gaan mensen die zich netjes aan de regels houden dit nog 1.5 jaar volhouden aangezien we nu pas op een kwart zitten ofzo? En kun je ook nagaan hoe scheef de verhouding kanker-corona dan wordt, coronadoden zijn erg en mogen veel kosten, kankerdoden zijn een gegeven.
En ja, vitamine D staat weer netjes in het lijstje vanwege de vele studies. Alsof je niet over water zou mogen praten maar alleen over electrolytes.
Ik zou denken geen enkele. Finland en Noorwegen gebruiken voor vergelijken is vreemd en oneerlijk, daar dat landen zijn met een andere bevolkingsopbouw, minder verstedelijking en minder migranten. Bij een griepgolf kennen die landen ook geen oversterfte, Zweden en Nederland wel.Zweden doet het op het moment beter dan Nederland. Maar Finland en Noorwegen doen het momenteel nog beter dan Nederland. Welke conclusie kan je daar dan uit trekken?
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Vliegtuig is geen privévliegtuig van W-A maar dat van de Nederlandse regering. De registratie PH-GOV doet ook al zoiets vermoeden. Tenzij je privé bedoelt als zijnde waar ze privé/solo als gezin in vliegen dan Heb je gelijkMichael_OsGroot schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:21:
Wat mooi ja. Voor Jan lul met een privé vliegtuig op en neer naar een oranje buitenlandse bestemming vliegen. Dan heb je je hart op de goede plaats. Een voorbeeld om te volgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 16-10-2020 22:34 ]
Dat is natuurlijk administratief muggenziften, het punt is dat ze er over kunnen beschikken wanneer ze willen net zoals jij de autosleutels kan grijpen en ergens naartoe kan rijden.Gunner schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:33:
[...]
Vliegtuig is geen privévliegtuig van W-A maar dat van de Nederlandse regering. De registratie PH-GOV doet ook al zoiets vermoeden. Tenzij je privé bedoelt als zijnde waar ze privé/solo als gezin in vliegen dan Heb je gelijk
Geen idee of de sleutels en tankpas bij de voordeur van het paleis hangenStoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
Dat is natuurlijk administratief muggenziften, het punt is dat ze er over kunnen beschikken wanneer ze willen net zoals jij de autosleutels kan grijpen en ergens naartoe kan rijden.
Of wat jij zegt zo is weet ik eigenlijk niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 16-10-2020 22:38 ]
Een 737NG heeft sowieso geen sleutels.Gunner schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:37:
[...]
Geen idee of de sleutels en tankpas bij de voordeur van het paleis hangen![]()
Of wat jij zegt zo is weet ik eigenlijk niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 16-10-2020 22:42 ]
Nou, precies wat iedereen zegt... Ik denk dat er weinigen zijn die een eigen miljoenen villa hebben voorzien van eigen personeel om daar met hun eigen vliegtuig (ook nog zelf achter het stuur) heen te vliegen.redwing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:15:
[...]
Precies wat iedereen zegt die naar het buitenland op vakantie gaan en de praktijk laat toch echt zien dat er regelmatig een virusje mee wordt teruggenomen. Terecht dus dat er ophef over is, Rutte heeft net nog gezegd dat we in eigen land moeten blijven en niet de randjes op te zoeken. Gewoon weer een nieuwe blunder dus die ervoor zorgt dat nog meer mensen zich niet aan de adviezen gaan houden. Als degenen die het beleid maken (koning+ministers) dat zelf al niet doen, dan zal er weinig noodzaak zijn toch?
Het is voor de communicatie naar Jan met de pet zeker geen handige keuze. Daar ben ik het 1000% mee eens. Zie dat maar weer eens recht te praten naar iedereen die schuimbekkend op social media vol op het orgel gaan.
Of andersom, als wij als inwoners van NL niet op vakantie mogen, dan de koning ook niet.
Maar er zal niet zo'n aandacht in de media komen als een random inwoner naar geel of oranje buitenlands gebied gaat.
Terwijl het er hier toch juist om gaat dat iedereen zijn best doet.
Dus gewoon allemaal in NL of thuis blijven !
Nee.President schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:52:
Zal het laten afnemen van een test verplicht kunnen worden gesteld denken jullie?
Artikel 11 van de Grondwet sluit dit uit (onschendbaarheid van het lichaam). Medische handelingen verplicht stellen zal denk ik ook zeer gevoelig liggen in de Tweede Kamer. Een wet die dit mogelijk zal maken kan op aardig wat weerstand stuiten.
Een werkgever kan je al helemaal niet verplichten tot een medische handeling.
Hij wil.
Het gaat er niet om waar je bent, maar hoe je je daar gedraagt, in dat gele gebied. De fixatie op landsgrenzen is in het Europa van 2020 ronduit bespottelijk en duidt op ernstig falen van de EU.Plenkske schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:54:
Alle media smullen hiervan en maken het m.i. 1000x erger. Als de koning niet op vakantie mag, dan zou niemand het mogen.
Of andersom, als wij als inwoners van NL niet op vakantie mogen, dan de koning ook niet.
Maar er zal niet zo'n aandacht in de media komen als een random inwoner naar geel of oranje buitenlands gebied gaat.
Ja eens hoor.prijk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Het gaat er niet om waar je bent, maar hoe je je daar gedraagt, in dat gele gebied. De fixatie op landsgrenzen is in het Europa van 2020 ronduit bespottelijk en duidt op ernstig falen van de EU.
Ik vind het gewoon idioot dat er zo'n aandacht voor is als de koning het doet, en niet bij al die 1000'den de hele zomer.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Er is al een wet die dit mogelijk maakt maar dat gaat wel via een rechter wat het in een pandemie als generieke maatregel wel wat onhandig maakt:CMD-Snake schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Nee.
Artikel 11 van de Grondwet sluit dit uit (onschendbaarheid van het lichaam). Medische handelingen verplicht stellen zal denk ik ook zeer gevoelig liggen in de Tweede Kamer. Een wet die dit mogelijk zal maken kan op aardig wat weerstand stuiten.
Een werkgever kan je al helemaal niet verplichten tot een medische handeling.
bron: Wikipedia: InfectieziektenwetDe burgemeester kan indien nodig op basis van artikel 31 voor een kleine groep ziekten gedwongen isolatie of zelfs gedwongen onderzoek opleggen na advies van de GGD als de (vermoedelijke) patiënt medewerking weigert en een ernstig gevaar voor anderen oplevert. Voor onderzoek in het lichaam tegen de wil van de patiënt is een rechterlijke machtiging nodig. De patiënt die medewerking weigert krijgt bij het uitreiken van de beschikking tot gedwongen isolatie of onderzoek een advocaat toegewezen. De burgemeester is verplicht de officier van justitie in te lichten die vervolgens bij de rechtbank een machtiging ter voortzetting van de isolatie of onderzoek vraagt. Het gaat hier dus niet om een gedwongen psychiatrische opname op grond van de Wet verplichte ggz.
De staat kan dus vrij ver gaan maar alles is opgesteld met in het achterhoofd dat het om enkele gevallen gaat en er niet een pandemie is. Een werkgever kan het sowieso niet inderdaad.
Ook in bv het strafrecht is er al een maatregel om bloedonderzoek te doen sinds 2010: https://www.sdu.nl/content/verplichte-bloedtest-strafzaken.
Oftgewel, zo uitzonderlijk is het niet en als men echt wil kan het geregeld worden. Niet wenselijk imo en niet erg waarschijnlijk maar onmogelijk zeer zeker niet.
edit: je reageerde op iemand die het vooral vroeg in de zin of een werkgever dat kon en die kan het zoals gezegd inderdaad niet verplichten dus in die zin is je nee correct maar de rest van je post vond ik wat algemener en daarom mijn algemene post
[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 16-10-2020 23:29 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Fixatie op landsgrenzen ligt toch echt bij de individuele landen en niet bij de eu als instituut. Er wordt continu geroepen dat de eu niet meer macht moet krijgen, vooral in Nederland, maar als ze daardoor niet als één op kunnen treden omdat ze het mandaat niet hebben is het wel hun schuldprijk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Het gaat er niet om waar je bent, maar hoe je je daar gedraagt, in dat gele gebied. De fixatie op landsgrenzen is in het Europa van 2020 ronduit bespottelijk en duidt op ernstig falen van de EU.

edit: wel compleet eens dat die fixatie op landsgrenzen in dit geval idioot is maar de schuld van de eu is het niet.
[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 16-10-2020 23:29 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Fijn dat je zelf al het belangrijkste verschil aangeeft waarmee je je eigen vergelijking al cancelt.pedorus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Het is relevant omdat de resources die je hebt maar een keer ingezet kunnen worden. Nu zetten we heel veel resources in op corona, maar nieuw onderzoek naar kanker ligt stil, en zelfs tientallen miljoenen doden door ondervoeding liggen op de loer. Ook dit jaar weer zullen er veel meer doden zijn door kanker dan door infectieziektes, waarom besteden we daar niet meer aandacht aan? Het zijn ook nog vaak een stuk jongere mensen, de meeste "coronadoden" zijn ouder dan 82 en hebben corona niet als primaire doodsoorzaak. Dit in tegenstelling tot kanker.
Natuurlijk is kanker niet besmettelijk,
Volgens mij zijn er in Nederland aardig wat onderzoeken gedaan naar oa hcq en aanverwante zaken.maar het vreemde is juist dat we coronapatienten niet weg van het ziekenhuis proberen te houden. Huisarts Rob Elens die dit wel deed is dit in eerste instantie zelfs verboden. Andere landen experimenteren met middelen als ivermectim, doxycycline, azitromycine, Vitamine D, vitamine C, Quercetine, Zink, Selenium, Broomhexine hcl, het vervloekte hydroxychloroquine, artemisia, ciclosporine, carrageen neusspray, colchicine, melatonine, famotidine, spironolactone, enz, enz. In Nederland vinden we het kennelijk zodanig erg als iemands dood wordt voorkomen door een placebo, dat we zelfs vrijwel geen enkel onderzoek lijken te doen op huisartsniveau.
Het zou toch raar zijn als we al duizenden jaren leven met coronavirussen, maar dat geen enkel bestaand ongepatendeert middel iets doet tegen dit nieuwe coronavirus. Doe op zijn minst een gerandomiseerde test naar de middelen van Rob Elens om geloofwaardig te blijven zou ik zeggen.
Het gekke is ook dat we niet/nauwelijks meer naar ongepatenteerde middelen kijken, maar wel naar remdesivir wat vele duizenden euros kost. Vandaag: WHO: remdesivir niet effectief bij coronabehandeling. En ondertussen stoppen we honderden miljoenen in vaccins. Waarom slaan we alle goedkopere middelen over?
De resultaten waren wisselend op zijn best.
Gekeken naar de cijfers van Euromomo hadden Finland/Zweden/Noorwegen tot aan corona wel degelijk zeer vergelijkbare oversterfstecijfers:En gaan mensen die zich netjes aan de regels houden dit nog 1.5 jaar volhouden aangezien we nu pas op een kwart zitten ofzo? En kun je ook nagaan hoe scheef de verhouding kanker-corona dan wordt, coronadoden zijn erg en mogen veel kosten, kankerdoden zijn een gegeven.
offtopic:
En ja, vitamine D staat weer netjes in het lijstje vanwege de vele studies. Alsof je niet over water zou mogen praten maar alleen over electrolytes.Het zou mooi zijn om te zien hoeveel ziekenhuispatienten er nog over blijven als we mensen met een vitamine D tekort niet meetellen, als de Duitsers een indicatie zijn al stukken minder.
[...]
Ik zou denken geen enkele. Finland en Noorwegen gebruiken voor vergelijken is vreemd en oneerlijk, daar dat landen zijn met een andere bevolkingsopbouw, minder verstedelijking en minder migranten. Bij een griepgolf kennen die landen ook geen oversterfte, Zweden en Nederland wel.
:strip_exif()/f/image/ijYjLnI7nMF4Hvy4OJwz8tdh.jpg?f=fotoalbum_large)
De Wet op de Volksgezondheid laat het wel toe, maar dan wel voor individuele gevallen die afzonderlijk bij een rechter getoetst moeten worden.CMD-Snake schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Nee.
Een wet die grootschalig testen verplicht gaat er in het parlement echt nooit doorheen komen.
Welnee, al die kranten enz zijn bang vanwege de mediacode. Zijn altijd heel voorzichtig.Plenkske schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:54:
Alle media smullen hiervan en maken het m.i. 1000x erger. Als de koning niet op vakantie mag, dan zou niemand het mogen.
Anders mogen ze dit soort spontane kiekjes niet meer maken

Het blijft irrationeel om meer dan 1 miljoen per QALY te gaan uitgeven aan corona en voor oa kanker 80K te blijven hanteren. In principe zou je juist een lager bedrag bij corona moeten hanteren, omdat mensen verplichten laten stilzitten veel erger is dan ze iets laten doen.. Op dit moment zitten per coronapatient op de IC meer dan 1000 mensen verplicht niets te doen. Dat is zeg maar een volle passagierstrein laten ontsporen om een coronapatient te redden, wat dus vooral psychologisch goed te verklaren is maar niet rationeel.Jovatov schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:33:
Fijn dat je zelf al het belangrijkste verschil aangeeft waarmee je je eigen vergelijking al cancelt.
Ik ken geen Nederlandse outpatient onderzoeken (waarbij de patient niet naar het ziekenhuis gaat) behalve die zeer kleine van Rob Elens die tamelijk succesvol was.Volgens mij zijn er in Nederland aardig wat onderzoeken gedaan naar oa hcq en aanverwante zaken.
De resultaten waren wisselend op zijn best.
Eenmaal in het ziekenhuis lijkt mij 53% minder IC opnames best wel een goed resultaat als je tekort IC-bedden dreigt te hebben, maar dat kan aan mij liggen.. Dan nog is het onduidelijk wat het zou doen ten opzichte van remdesivir, dexamethason en LMWH wat we nu geven. Echter, remdesivir werkt stiekem dus wellicht niet vanwege dat WHO-onderzoek en dit is toch niet toepasbaar buiten het ziekenhuis.
Wil je minder ziekenhuisopnames en werken de non-medical interventions overduidelijk niet of zijn ze te kostbaar, dan moet je kijken wat je bij de mensen thuis kan doen met zelfzorgmiddelen. Zelfs al doe je een onderzoek naar een medicijn dat totaal niet werkt, dan nog kan het onderzoek zelf een positief effect geven vanwege het placebo-effect. Er is in ieder geval geen enkel tekort aan goedkope kandidaten, ik heb er net al meer dan 10 gegeven die al dan niet in combinatie kunnen worden getest. Het blijft heel onlogisch om bij zeer goede resultaten in het buitenland (zoals 80% of zelfs 96% minder IC-opnames) niets met de resultaten te doen.
Een van de redenen die iemand met high-impact als Lange Frans (#4 in trending) geeft is dat het in de persconferenties nooit gaat over dingen als vitamines en gezond leven, en nooit gaat over de gevolgen van de maatregelen of over problemen met false-positives. Het komt gewoon niet geloofwaardig over dat geen enkele journalist een normale kritische vraag heeft en dat we niets buiten het ziekenhuis of een vaccin zouden kunnen doen.
Toen mondkapjes niet als verplicht gezien werden was het ook vrij duidelijk te zien dat ~50% van de mensen domweg niet overtuigd was en dat het beleid te ongeloofwaardig was. Door de Rob Elens aanpak eens goed te testen zou je het al wat geloofwaardiger kunnen maken (de huidige met broomhexine hcl). Door het eens wel serieus over de "vitamines en mineralen" te hebben uit het liedje van Lange Frans ook. Net als door eens eerlijker te zijn over de effecten, jongeren kennen soms inmiddels gewoon te veel mensen die het al gehad hebben vaak zelfs zonder symptomen. Maatregelen die juist op jongeren gericht zijn maken het geheel extra ongeloofwaardig. Door het niet noemen van een factor meer dan 1000 verschil met ouderen zien die ouderen de jongeren en denken ze wellicht dat ze zich ook kunnen gedragen zoals jongeren dat doen. Met mogelijk fatale gevolgen.
Ik zie op deze korte periode 1 land nooit boven het lijntje van oversterfte komen, 1 land 1 keer, en Zweden maarliefst 3 keer. Het lijkt me daarmee dat de uitspraken van Tegnell dat je de landen niet kan vergelijken waarop ik me baseer kloppen.Gekeken naar de cijfers van Euromomo hadden Finland/Zweden/Noorwegen tot aan corona wel degelijk zeer vergelijkbare oversterfstecijfers:
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic