Jij ziet dat als irrationeel. De mensen waar ik het over heb, zijn het alleen niet met je eens. Die zien het als "bewezen onbetrouwbaar". En eerlijk gezegd kan ik het ze ook niet helemaal kwalijk nemen. Ik betrap me zelf er ook op, dat ik meestal een beetje gniffelend of honend op de mooie woorden van een politicus reageer. Ik doorzie ook wel dat die beste man of vrouw alleen maar bezig is om zichzelf te positioneren en zieltjes te winnen, met een verhaal waar hij of zij zelf ook wel van weet dat het resultaat "not even close" zal worden. Behalve.... als er iets met dividendbelasting gedaan moet worden. Dat kan wel snel en zonder al teveel compromissen geregeld worden. Niet dat het het beloofde reultaat brengt natuurlijk, want dat verhaaltje was alleen maar nodig om het geregeld te krijgen.IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
Eeder ophouden met irrationeel wantrouwen, dat als de overheid iets zegt het dus per definitie niet zo is.
Yup en waarschijnlijk gaat deze golf niet de IC het probleem zijn maar de gewone bedden in het ziekenhuis. MInder patienten naar de IC, maar wel meer patienten op de gewone COVID afdelingen (wie zien het hier in Amsterdam al)Shadow_Agent schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
mee eens, maar dat is niet wat @Verwijderd zegt.
Die noemt dat er +7xxx besmettingen zijn, waarop ik zeg dat het aantal besmettingen niets zegt. Wel of er iemand op de IC beland of opgenomen wordt.
Dus inderdaad, wel interessant om te meten: hoeveel % van de besmettingen beland in het ziekenhuis.
Overigens kan het ook dat er nog vertraging in de cijfers zit vanwege achterstallige administratie.
En dat is dus een onzinnige uitspraak.digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:46:
[...]
Nee we gaan ontkennen dat een vast percentage besmettingen resulteert in ziekenhuisopnamesn. Wat ook duidelijk uit statisieken blijkt.
Het is een (achteraf vast te stellen) feit dat een vast percentage besmettingen uiteindelijk leidt tot een ziekenhuisopname.
Waar we nu alleen mee te maken hebben is dat we geen volledig zicht hebben op die besmettingen. Maar dat maakt niet dat dit gelijk geen voorspellende waarde heeft. Meer mensen die besmet raken leiden altijd tot meer opnames. Punt. De mate waarin valt over te twisten.
Tja, gewoon van je afzetten...hoelang geleden is het nu al.alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:51:
[...]
Klopt, en daar heb ik ook geen problemen mee.
Maar als die overtreder ons op zijn welbekende ferme manier toespreekt roept dat zelfs bij de meest plichtsgetrouwe burger recalcitrante gevoelens op.
Het aantal ziekenhuisopnames blijft achter bij de besmettingen ook als je een tijdsvertraging meerekent. Dus geen vast percentage.MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
Het is een (achteraf vast te stellen) feit dat een vast percentage besmettingen uiteindelijk leidt tot een ziekenhuisopname.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Tja, maar goed, de man is beboet. Dubbel als je z'n donatie aan het rode kruis meetelt. En verder, hij zit er nu eenmaal nog steeds en zal toch het beleid moeten maken.alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:51:
[...]
Klopt, en daar heb ik ook geen problemen mee.
Maar als die overtreder ons op zijn welbekende ferme manier toespreekt roept dat zelfs bij de meest plichtsgetrouwe burger recalcitrante gevoelens op.
time is infinite, but each week is ten hours short..
digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:56:
[...]
Het aantal ziekenhuisopnames blijft achter bij de besmettingen ook als je een tijdsvertraging meerekent. Dus geen vast percentage.

Vast percentage als in; je kunt uiteindelijk een gemiddelde berekenen, maar uiteraard is dit wel afhankelijk van de groep waaronder het rond waart.
Iets met leeftijdsverdeling en comorbiditeiten enzo...
/f/image/nKNGzX9XIzRL774HYojaDY2G.png?f=fotoalbum_large)
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6915e3.htm
:fill(white):strip_exif()/f/image/xycR2C9t68Zxq6J1Efh20aPs.png?f=user_large)
[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 16-10-2020 16:05 ]
Dat klopt ook niet...in de theorie is er een percentage van de zieken die naar het ziekenhuis gaan...dit schommelt rond de 1-5%, maar of je nu 10 besmettingen heb of 10.00000 dat percentage hoort gelijk te zijn...want waarom zou een ziekte tot percentueel meer ziekenhuisopname leiden als er meer patiënten besmet zijn zijn.digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:56:
[...]
Het aantal ziekenhuisopnames blijft achter bij de besmettingen ook als je een tijdsvertraging meerekent. Dus geen vast percentage.
Ook zal het aantal positieve personen hoger liggen (want niet laten testen)... waardoor het ziekenhuis/IC percentage ook lager uitkomt.digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:56:
[...]
In mijn ogen zeggen positief geteste mensen dus weinig/niets.
Etuuuuuh!
Relaties tussen de getallen (besmettingen, percentage positief, ziekenhuisopnamens, IC) leggen blijft lastig als je de context niet helemaal hebt.
Besmettingen: als 99% van 5.000 besmettingen in de leeftijd 0-29 valt, zullen er van die groep minder in het ziekenhuis belanden dan als het 30% van de 5.000 in die leeftijd zou zijn.
Om daar op door te gaan over de IC: als er 100 mensen in het ziekenhuis belanden maar ze zijn allen < 50 jaar heb je ook weer minder kans op een IC opname.
Percentage positief: als het percentage positief 10% is , op 300.000 tests dan heb je dus 30.000 besmettingen in die groep. Maar het percentage positief kan ook 10% zijn als je maar 3.000 test hebt gedaan en 300 zijn positief. En het percentage positief kan ook 1% zijn als je 30.000 besmettingen hebt op 3.000.000 tests.
Wat ik wil zeggen is dat er nooit 1 op 1 iets van te zeggen valt.
In maart/april was het percentage positief rond de 30% , maar er werd gewoon veel te weinig getest.
En als er nu geroepen wordt: het percentage positief is gezakt naar 3% !! Dat is goed nieuws !! Maar ondertussen wordt er wel mega veel getest (bv een miljoen per week)... tja hoe is het dan goed nieuws ?
Besmettingen: als 99% van 5.000 besmettingen in de leeftijd 0-29 valt, zullen er van die groep minder in het ziekenhuis belanden dan als het 30% van de 5.000 in die leeftijd zou zijn.
Om daar op door te gaan over de IC: als er 100 mensen in het ziekenhuis belanden maar ze zijn allen < 50 jaar heb je ook weer minder kans op een IC opname.
Percentage positief: als het percentage positief 10% is , op 300.000 tests dan heb je dus 30.000 besmettingen in die groep. Maar het percentage positief kan ook 10% zijn als je maar 3.000 test hebt gedaan en 300 zijn positief. En het percentage positief kan ook 1% zijn als je 30.000 besmettingen hebt op 3.000.000 tests.
In maart/april was het percentage positief rond de 30% , maar er werd gewoon veel te weinig getest.
En als er nu geroepen wordt: het percentage positief is gezakt naar 3% !! Dat is goed nieuws !! Maar ondertussen wordt er wel mega veel getest (bv een miljoen per week)... tja hoe is het dan goed nieuws ?
Ja het mag gewoon niet vergeleken worden met maart....maar mensen gebruiken het om fake news op social media te verspreidenPlenkske schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:59:
Relaties tussen de getallen (besmettingen, percentage positief, ziekenhuisopnamens, IC) leggen blijft lastig als je de context niet helemaal hebt.
Hoe kun je gepubliceerde cijfers gebruiken voor fake nieuws?bvbal79 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
Ja het mag gewoon niet vergeleken worden met maart....maar mensen gebruiken het om fake news op social media te verspreiden
Etuuuuuh!
Dat zegt inderdaad heel weinig. Dat kun je bijna compleet negeren.CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
In mijn ogen zeggen positief geteste mensen dus weinig/niets.
meen je dit nu? het testbeleid in maart was compleet anders dan nu...dan kun je wel getallen publiceren, maar nog niet vergelijkenCRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:04:
[...]
Hoe kun je gepubliceerde cijfers gebruiken voor fake nieuws?
[ Voor 22% gewijzigd door bvbal79 op 16-10-2020 16:05 ]
Vertel.... ben gewoon geïnteresseerd in je antwoord.
Etuuuuuh!
Verwijderd
Koopje toch? Je eigen coronaregels niet serieus nemen en dus het overheidsbeleid te kakken zetten en dat kost dan: 390 euro opgelegd (na heel heel veel aandringen) en 780 euro donatie aan het Rode Kruis. Da's nog geen 5% van wat die bruiloft gekost heeft waarschijnlijk. Ik vermoed dat hij zelfs nog een hoger bedrag ingecalculeerd had, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken.De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Tja, maar goed, de man is beboet. Dubbel als je z'n donatie aan het rode kruis meetelt. En verder, hij zit er nu eenmaal nog steeds en zal toch het beleid moeten maken.
Nee, die verantwoording is vakkundig afgekocht.
Dat is wel wat de overheid begin september gedaan heeft ja.digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:04:
[...]
Dat zegt inderdaad heel weinig. Dat kun je bijna compleet negeren.
Aantallen per dag en de trend omhoog lekker negeren.
En toen waren ze ineens weer te laat... gek he...
30% in maart kun je toch niet vergelijk met 3% in oktober (beide zijn gepubliceerde data). Zit een grote confounder in namelijk het testbeleidCRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Vertel.... ben gewoon geïnteresseerd in je antwoord.
Klopt... ben ik met je eens. Maar hoe kan je dat in hemelsnaam gebruiken als zijnde fake?bvbal79 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
30% in maart kun je toch niet vergelijk met 3% in oktober (beide zijn gepubliceerde data). Zit een grote confounder in namelijk het testbeleid
Ben dan wel benieuwd op welke manier dat is gedaan.
Etuuuuuh!
Door bv. te roepen "er is helemaal niks aan de hand want het percentage positief is nog steeds veel lager dan in maart"CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:04:
[...]
Hoe kun je gepubliceerde cijfers gebruiken voor fake nieuws?
social media he...ach het valt allemaal wel mee, percentage besmettingen is laag etc. met fake nieuws doel ik op social mediaCRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:09:
[...]
Klopt... ben ik met je eens. Maar hoe kan je dat in hemelsnaam gebruiken als zijnde fake?
Ben dan wel benieuwd op welke manier dat is gedaan.
De ziekenhuisopnames zijn ook marginaal gestegen en ze zijn nog steeds niet te laat , er is nog ziekenhuis capaciteit.Plenkske schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:06:
[...]
Dat is wel wat de overheid begin september gedaan heeft ja.
Aantallen per dag en de trend omhoog lekker negeren.
En toen waren ze ineens weer te laat... gek he...
hoeveel ziekenhuiscapaciteit is er?digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
De ziekenhuisopnames zijn ook marginaal gestegen en ze zijn nog steeds niet te laat , er is nog ziekenhuis capaciteit.
Kijk ik denk dat mensen echt een verkeerder inschatting aan het maken zijn. We zijn te laat, er is geen capaciteit meer
Het doel van de 2de golf was de gewone zorg doorlaten gaan naast COVID zorg. Dat kan allang niet meer. In de Randstad niet meer maar ook niet meer in het oosten van het land
[ Voor 35% gewijzigd door bvbal79 op 16-10-2020 16:13 ]
Tuurlijk, maar desondanks geen reden om het huidige beleid naast je neer te leggen natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Koopje toch? Je eigen coronaregels niet serieus nemen en dus het overheidsbeleid te kakken zetten en dat kost dan: 390 euro opgelegd (na heel heel veel aandringen) en 780 euro donatie aan het Rode Kruis. Da's nog geen 5% van wat die bruiloft gekost heeft waarschijnlijk. Ik vermoed dat hij zelfs nog een hoger bedrag ingecalculeerd had, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken.
Nee, die verantwoording is vakkundig afgekocht.
Vertel, hoeveel bedden zijn er in NL dan?digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
De ziekenhuisopnames zijn ook marginaal gestegen en ze zijn nog steeds niet te laat , er is nog ziekenhuis capaciteit.
Tja, het is maar net wat je definitie van "te laat" is he.digifun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
In dit geval vind ik "te laat" als de ziekenhuizen hun non-covid zorg moeten minderen. En ik vind het ook "te laat" als er zoals nu een zogenaamde gedeeltelijke lockdown nodig is om alles te stabiliseren. Veelste laat zelfs.
Wat vind jij te laat ?
Je zou ook kunnen beargumenteren dat ze voor de zomer al "te laat" waren, om al die buitenland reizen toe te staan. Maargoed dat is een andere discussie.
Er zijn in totaal 39.900 ziekenhuisbedden.Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
Vertel, hoeveel bedden zijn er in NL dan?
Normaal zijn er in Nederland ongeveer 1150 IC-bedden beschikbaar die voor 70 tot 75 procent bezet zijn.
Etuuuuuh!
Worden alle afgenomen PCR-tests nu eigenlijk door alle labs getest op zowel het E-gen als het RdRp-gen? Of wordt er nog steeds alleen gekeken naar het E-gen?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
...Met de ervaring die daarmee is opgedaan, hebben de meeste laboratoria ervoor gekozen om alleen nog voor het meest gevoelige E-gen te testen...Laguna schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:16:
Worden alle afgenomen PCR-tests nu eigenlijk door alle labs getest op zowel het E-gen als het RdRp-gen? Of wordt er nog steeds alleen gekeken naar het E-gen?
Bron: RIVM
Etuuuuuh!
Ja maar jongens. 50 jaar is oud, toch?
Doe normaal...
Doe normaal...
wat heb jij gedronken vandaag?MoldyInko schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:18:
Doe normaal...
Dat is gewoon mijn persoonlijke mening hoor. Ik denk dat een democratie (een complex systeem) beter werkt voor meer burgers, als deze burgers op een bassaal niveau snappen hoe het systeem (voor ze) werkt.bazzemans schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:04:
[...]
De democratie is een complex geheel. Je geeft aan dat je in een gezonde democratie van het electoraat verwacht dat zij zich in de democratie verdiepen. Waar baseer je dat op? Dat wil ik dan weer graag nuanceren. Je zou m.i. hoogstens kunnen stellen dat in een gezonde democratie de (over)grote meerderheid zijn/haar stem uitbrengt en alvorens hij/zij dat doet zich verdiept in de democratie.
Na elke verkiezing teleurgesteld zijn, terwijl redelijkerwijs niet te verwachten is van het systeem (representatieve democratie, coalitie) dat de standpunten van de gekozen partij 1-op-1 worden uitgevoerd.
Dat zorgt er voor dat mensen afhaken, en daardoor hun democratische invloed verliezen.
Om nog maar niet te spreken over mensen die het hebben over rechters die "de democratie om zeep helpen". Denken dat democratie niet meer is dan "de wil van de meerderheid".
Ok, en je weet ook dat er slechts een klein deel van die bedden beschikbaar zijn voor covid patienten? Aangezien bij die 30k + namelijk alle soorten bedden opgeteld zijn? Inclusief IC, kinder IC, kinderafdelingen enz enz?CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Er zijn in totaal 39.900 ziekenhuisbedden.
Normaal zijn er in Nederland ongeveer 1150 IC-bedden beschikbaar die voor 70 tot 75 procent bezet zijn.
Dus er is praktisch gezien maar een klein deel van die bedden daadwerkelijk beschikbaar. En dan ervanuitgaande dat er overal personeel voor is (suprise, is er dus niet)
Misschien is het handiger als je even laat weten op wie of wat je reageert.MoldyInko schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:18:
Doe normaal...
zoek even terug in dit topic... we hebben maar 14000 bedden waar je een COVID patient in theorie op kunt leggen...CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
zo'n zuigelingenbedje ligt niet lekker
Daar zitten dus ook couveuses bij. Succes met iemand van 70 daarin te proppen.CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Tijdens de briefing al aangegeven, dat die aantallen niet kloppen.
Ik kan het, zeker wat betreft de laatste alinea, niet meer met je eens zijn. Ergernis nummer 1.ultimateharry schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Dat is gewoon mijn persoonlijke mening hoor. Ik denk dat een democratie (een complex systeem) beter werkt voor meer burgers, als deze burgers op een bassaal niveau snappen hoe het systeem (voor ze) werkt.
Na elke verkiezing teleurgesteld zijn, terwijl redelijkerwijs niet te verwachten is van het systeem (representatieve democratie, coalitie) dat de standpunten van de gekozen partij 1-op-1 worden uitgevoerd.
Dat zorgt er voor dat mensen afhaken, en daardoor hun democratische invloed verliezen.
Om nog maar niet te spreken over mensen die het hebben over rechters die "de democratie om zeep helpen". Denken dat democratie niet meer is dan "de wil van de meerderheid".
Yep. Aantal IC bedden staan eronder genoteerd.Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Ok, en je weet ook dat er slechts een klein deel van die bedden beschikbaar zijn voor covid patienten? Aangezien bij die 30k + namelijk alle soorten bedden opgeteld zijn? Inclusief IC, kinder IC, kinderafdelingen enz enz?
Etuuuuuh!
In de rij bij het teststation zat ik me af te vragen in hoeverre er bij de positieve uitslagen sprake is van symptomatische Covid19, en in hoeverre asymptomatisch maar met een verkoudheid er bij (of zelfs beiden). En in hoeverre dat bij de tests twee maanden geleden het geval was. Eigenlijk zou je de samples ook door de NIVEL-testcyclus willen halen; ik krijg het beeld dat Covidpatienten buiten de NIVEL-metingen gehouden worden door de manier dat we met testen omgaan.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Je vroeg eerder een voorbeeld van hoe je bestaande cijfers kan inzetten voor fake news. Nu geef je zelf een mooi voorbeeld.CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:23:
[...]
Yep. Aantal IC bedden staan eronder genoteerd.
Door te melden dat er bijna 40k ziekenhuisbedden in NL zijn, maar even weg te laten dat er slechts 13/14k gebruikt kunnen worden voor Covidpatienten ben je de boel nogal aan het downplayen. En dan straks massaal verontwaardigd zijn als NL bevolking als code zwart er is bij 13k opnames. JAMAAR WE HEBBUH NOG MEER DAN 20K BEDDUH OVER, WAT IS DAAR DAN MEE GEBEURT!!1!11
Ik lees op veel plekken inderdaad die 40k zonder de nuanceringen.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 16-10-2020 16:29 ]
welke bron gebruik jij?CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Ja dat was zo vanwege schaarste van materialen, maar verderop staat dus:CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
...Met de ervaring die daarmee is opgedaan, hebben de meeste laboratoria ervoor gekozen om alleen nog voor het meest gevoelige E-gen te testen...
Bron: RIVM
Inmiddels is de RdRP-gen-PCR SARS-CoV-2 door diverse laboratoria specifiek en vergelijkbaar gevoelig als de E-gen-PCR gemaakt.
Dus de vraag is wordt er nu nog steeds alleen op het E-gen getest of ook op het RdRp-gen? Aangezien je met alleen het E-gen alle betacoronavirussen aantoont en niet specifiek COVID-19. Al maakt dat bij nader inzien als het goed is weinig uit, aangezien betacoronavirussen sowieso vrijwel niet voorkomen bij mensen dus als het E-gen wordt gevonden dan kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het COVID-19 is.
Enige probleem van de PCR-test is dat het niet aantoont of het virus nog actief is in je lichaam en je dus wel of niet besmettelijk bent.
[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 16-10-2020 16:38 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik gooi m hier nog maar een keer neer ter info ;
https://www.welingelichte...ijn-er-helemaal-niet.html
https://www.welingelichte...ijn-er-helemaal-niet.html
Waarvan het overgrote merendeel voor kinderen en babies is, of couveuses, dialyse-stoelen etc. Want dat wordt gemakshalve door jou allemaal maar als 'bed' meegeteld.CRpt3r55 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Ja, zo kan ik ook op zo'n getal uitkomen. Je bent alleen niet echt helemaal eerlijk he, op die manier?
Zie de link vsn @Leon Zwiers hierboven om jouw stelling als onzin en nepnieuws te kunnen betitelen.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Gewoon sorry zeggen en betalen. Als het voor Grapperhaus werkt, werkt het voor iedereen.De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Tuurlijk, maar desondanks geen reden om het huidige beleid naast je neer te leggen natuurlijk.
Daarom is wat hij gedaan gewoon heel schadelijk. Als de beleidsmaker het niet serieus neemt, hoe kun je dan verwachten dat het hele volk dat wel doet?
Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.CRpt3r55 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Al kan je enkel covid-patienten behandelen / assisteren... zal best eens kunnen helpen. Je hoeft daar imo geen heel traject voor te volgen.
Dat je vanaf de bank naar Frank de Boer schreeuwt dat ie iemand moet wisselen of de taktiek moet veranderen, prima. Maar hou het daar dan ook bij. Ga niet het werk van al die zorgmedewerkers, van "normale" verpleegkundigen die om moesten gaan met zeer veel onduidelijkheid tot de IC-verpleegkundigen en iedereen die hen tot hun kunnen heeft bijgestaan lopen te bagetaliseren.
Mijn zusje heeft nota bene in februari/maart tijdens haar stage de eerste patiënten opgevangen die naderhand besmet bleken te zijn. Ondertussen kan ik je collega's van mijn vriendin aanwijzen die besmet zijn geraakt en daardoor hun partner besmet hebben. IC-arts hier in Sittard die op de bedden ligt waarhij weken eerder zelf de verzorgende hand bood.
Discussie en vragen stellen is prima, maar heb wel het lef om je eens heel goed af te vragen wat je eigenlijk impliceert met al je opmerkingen.
Maar we kunnen toch makkelijk al die ontslagen podiumtechnici en horecamedewerkers even omscholen zodat we binnen een half jaar de dubbele IC-capaciteit hebben?WhySoSerious schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Dat je vanaf de bank naar Frank de Boer schreeuwt dat ie iemand moet wisselen of de taktiek moet veranderen, prima. Maar hou het daar dan ook bij. Ga niet het werk van al die zorgmedewerkers, van "normale" verpleegkundigen die om moesten gaan met zeer veel onduidelijkheid tot de IC-verpleegkundigen en iedereen die hen tot hun kunnen heeft bijgestaan lopen te bagetaliseren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Hebben we ook nog eens een feestje met licht en geluid op de IC.Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Maar we kunnen toch makkelijk al die ontslagen podiumtechnici en horecamedewerkers even omscholen zodat we binnen een half jaar de dubbele IC-capaciteit hebben?![]()
Dat is een (non-)'argument' dat het leuk doet op het plein van de lokale basisschool, maar ik mag toch hopen dat mensen wat volwassener zijn dan dat...Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Gewoon sorry zeggen en betalen. Als het voor Grapperhaus werkt, werkt het voor iedereen.
Dat een ander iets fout doet, geeft jou ook niet automatisch het recht om ook maar ietds fout te doen. Als de buurman in de sloot springt, doe jij dat dan ook, "want hij doet het ook"? Of liever toch eerst even zelfstandig nadenken?
Zou een mooie boel worden als we allemaal zo kinderachtig zouden gaan redeneren....
Virussen? Scan ze hier!
Leg jij dat ook even haarfijn uit aan onze beleidsmakers als het gaat om sluiten van de scholen en om mondkapjes? Want "de buren doen het ook" en laten we het maar gewoon verplichten zodat we niet elke week bij Jinek hoeven uit te leggen dat het onzin is, terwijl het Red Team heel hard het tegenovergestelde loopt te gillen.wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Dat een ander iets fout doet, geeft jou ook niet automatisch het recht om ook maar ietds fout te doen. Als de buurman in de sloot springt, doe jij dat dan ook, "want hij doet het ook"? Of liever toch eerst even zelfstandig nadenken?
Zou een mooie boel worden als we allemaal zo kinderachtig zouden gaan redeneren....
Hebben ze al...__fred__ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Hebben we ook nog eens een feestje met licht en geluid op de IC.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Weet je wat ook kinderachtig is: een koning die ondanks het advies om reisbewegingen tot een minimum te beperken toch op vakantie gaat:wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Dat is een (non-)'argument' dat het leuk doet op het plein van de lokale basisschool, maar ik mag toch hopen dat mensen wat volwassener zijn dan dat...
https://www.telegraaf.nl/...stoestel-naar-griekenland
(Ja ja, Telegraaf dus graag met een korreltje zout nemen)
Hij blijft ook maar mens, die maken fouten, ja dit is er een die hij had kunnen voorkomen. Maar dan nog, we hebben ook nog 'iedereen verdient een tweede kans'. Nou die heeft hij nu gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Gewoon sorry zeggen en betalen. Als het voor Grapperhaus werkt, werkt het voor iedereen.
Daarom is wat hij gedaan gewoon heel schadelijk. Als de beleidsmaker het niet serieus neemt, hoe kun je dan verwachten dat het hele volk dat wel doet?
Het punt blijft, het is mede zijn beleid, dat dienen we nog steeds op te volgen ipv. te wijzen "ja maar hij deed het ook niet, dus hoef ik ook niet". Kom op zeg.
Verwijderd
Nou, als mijn buurman me zou vertellen dat het echt in ieders belang is dat we allemaal in de sloot springen, maar dat hijzelf toch maar niet meedoet.... Dan doe ik het inderdaad niet (tenzij het me een heel goed idee zou lijken). Maar ik zou de adviezen van de buurman niet zo serieus meer nemen.wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Dat is een (non-)'argument' dat het leuk doet op het plein van de lokale basisschool, maar ik mag toch hopen dat mensen wat volwassener zijn dan dat...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2020 17:03 ]
In mijn ogen kan dat nog steeds best helpen... ik zeg niet dat het helpt, maar het kan.. toch?WhySoSerious schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Discussie en vragen stellen is prima, maar heb wel het lef om je eens heel goed af te vragen wat je eigenlijk impliceert met al je opmerkingen.
Ik ben geen arts, ik weet ook niet wat het werk inhoud wat covid betreft...
btw er zijn al heel wat opmerkingen voor jou geweest die haarfijn vertelden hoe het wel zit, en bedankt daarvoor. Maar dan haal jij vervolgens een oude koe uit de sloot.
Etuuuuuh!
Mooie whataboutisme, dat geef ik toe.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:59:
[...]
Weet je wat ook kinderachtig is: een koning die ondanks het advies om reisbewegingen tot een minimum te beperken toch op vakantie gaat:
Jammer dat je alleen afgeeft op de koning, en niet de vele miljoenen Nederlandse burgers die óók op vakantie is gegaan.
Geeft wel een beetje aan waar je op aanstuurt....
Virussen? Scan ze hier!
Als je zelf het beleid maakt en dus de voornaamste voorbeeldfunctie hebt dan verdien je die 'tweede kans' niet.De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:00:
[...]
Hij blijft ook maar mens, die maken fouten, ja dit is er een die hij had kunnen voorkomen. Maar dan nog, we hebben ook nog 'iedereen verdient een tweede kans'. Nou die heeft hij nu gekregen.
Verwijderd
Waar stuur ik op aan dan als ik vragen mag ?wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Mooie whataboutisme, dat geef ik toe.
Jammer dat je alleen afgeeft op de koning, en niet de vele miljoenen Nederlandse burgers die óók op vakantie is gegaan.
Geeft wel een beetje aan waar je op aanstuurt....
Ook iemand met een voorbeeldfunctie moet de kans krijgen te laten zien dat hij/zij beter kan in mijn ogen.Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Als je zelf het beleid maakt en dus de voornaamste voorbeeldfunctie hebt dan verdien je die 'tweede kans' niet.
Het lijkt er wel op, dat het een vakantietrip is...echter weet niemand dit zeker. Dus om het zo stellig neer te zetten is wel wat dubieus.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:59:
[...]
Weet je wat ook kinderachtig is: een koning die ondanks het advies om reisbewegingen tot een minimum te beperken toch op vakantie gaat:
Verwijderd
Als hij nou met een slok op achter het stuur gepakt was.... Ja, dan lijkt mij dat ook. Als je je eigen beleid onderuit schoffelt tijdens een crisis, dan niet.De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:06:
[...]
Ook iemand met een voorbeeldfunctie moet de kans krijgen te laten zien dat hij/zij beter kan in mijn ogen.
Beide vallen onder zijn beleid, vind niet dat de een zwaarder weegt dan de andere.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:11:
[...]
Als hij nou met een slok op achter het stuur gepakt was.... Ja, dan lijkt mij dat ook. Als je je eigen beleid onderuit schoffelt tijdens een crisis, dan niet.
Klopt, want mensen met verdenking van corona worden niet meer bij de NIVEL huisartsen getest.ijdod schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:28:
...
Eigenlijk zou je de samples ook door de NIVEL-testcyclus willen halen; ik krijg het beeld dat Covidpatienten buiten de NIVEL-metingen gehouden worden door de manier dat we met testen omgaan.
[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 16-10-2020 17:16 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Je vergeet een stukje.De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:14:
[...]
Beide vallen onder zijn beleid, vind niet dat de een zwaarder weegt dan de andere.
Nee het stukje 'tijdens een crisis' heb ik in de overweging mee genomen.
(AD Liveblog)Het aantal coronapatiënten neemt in Den Haag en omgeving zo hard toe dat is besloten 60 procent van de reguliere, planbare zorg niet meer te leveren. Per ziekenhuis kan verschillen welke zorg nog wel geleverd kan worden. Met name oncologische behandelingen gaan door.
Door deze verdere afschaling kan de acute zorg door blijven gaan. Bovendien komt er meer capaciteit beschikbaar voor opvang van coronapatiënten in de eigen regio. ,,We proberen daarmee de uitplaatsing naar andere regio’s of mogelijk zelfs Duitsland waar mogelijk te voorkomen”, aldus een woordvoerder van het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) regio West.
En de complotdenkers maar roepen dat er niks aan de hand is en dat we 37000+ bedden hebben. Uhuh.
Virussen? Scan ze hier!
En hoe zit het dan met het vetgedrukte en Grapperhaus? Afstand houden en dergelijke is geen goed idee en zijn gedrag is een goede reden om het dus om maar niet te doen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:00:
[...]
Nou, als mijn buurman me zou vertellen dat het echt in ieders belang is dat we allemaal in de sloot springen, maar dat hijzelf toch maar niet meedoet.... Dan doe ik het inderdaad niet (tenzij het me een heel goed idee zou lijken). Maar ik zou de adviezen van de buurman niet zo serieus meer nemen.
Hij blijft ook maar mens, die maken fouten, ja dit is er een die hij had kunnen voorkomen. Maar dan nog, we hebben ook nog 'iedereen verdient een tweede kans'. Nou die heeft hij nu gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:59:
[...]
Het punt blijft, het is mede zijn beleid, dat dienen we nog steeds op te volgen ipv. te wijzen "ja maar hij deed het ook niet, dus hoef ik ook niet". Kom op zeg.
Ik vind het een verrassende keuze dat ze de voorkeur geven aan een forse afschaling van de zorg dan over het uitplaatsen van patienten. Ik weet uiteraard niet precies wat de afweging is geweest, maar je zou toch zeggen dat uiplaatsen de voorkeur heeft boven zorg schrappen.wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:20:
[...]
(AD Liveblog)
En de complotdenkers maar roepen dat er niks aan de hand is en dat we 37000+ bedden hebben. Uhuh.
Verwijderd
Heeft anders echt 0,0 te maken met rijden met een slok op. Hoe neem je dat dan mee?De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:19:
[...]
Nee het stukje 'tijdens een crisis' heb ik in de overweging mee genomen.
Weet je hoeveel kansen een stelende winkelmedewerker krijgt? 0, nadat hij of zij gepakt is. Die kan direct vertrekken.
Deels zal denk ik ook meespelen dat in die regio een heleboel ziekenshuispersoneel door familieleden van patienten met grof geweld is bedreigd.NMH schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:31:
[...]
Ik vind het een verrassende keuze dat ze de voorkeur geven aan een forse afschaling van de zorg dan over het uitplaatsen van patienten. Ik weet uiteraard niet precies wat de afweging is geweest, maar je zou toch zeggen dat uiplaatsen de voorkeur heeft boven zorg schrappen.
Zie bijvoorbeeld Verpleegkundigen HMC bedreigd na overplaatsen coronapatiënt, ziekenhuis huurt beveiliging in
Virussen? Scan ze hier!
Weet je wel wat een effort het kost om een zeer zieke patient even 300 kilometer te verplaatsen. Dat kost minimaal een dag een ambulance, chauffeur en verpleger. Die hebben we op zich ook niet in overvloede.NMH schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:31:
[...]
Ik vind het een verrassende keuze dat ze de voorkeur geven aan een forse afschaling van de zorg dan over het uitplaatsen van patienten. Ik weet uiteraard niet precies wat de afweging is geweest, maar je zou toch zeggen dat uiplaatsen de voorkeur heeft boven zorg schrappen.
Tja, niet handig inderdaad. Mijn standpunt blijft.PalingDrone schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:31:
[...]
Hij blijft ook maar mens, die maken fouten, ja dit is er een die hij had kunnen voorkomen. Maar dan nog, we hebben ook nog 'iedereen verdient een tweede kans'. Nou die heeft hij nu gekregen.
@De Nelis
Daar mag de overheid dan zelf bij beginnen. Lees net dat het koningshuis naar Griekenland op vakantie is. Dan kan je als overheid wel verkondigen "Ga niet op vakantie, blijf thuis" maar eerst wordt er geen 1.5m afstand gehouden en nu ook nog op vakantie in Griekenland. Zo toon je niet het goede voorbeeld en mag de "normale man" aan de zogenaamde maatregelen houden, ja dag zo werkt het bij mij niet.absrnd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Blijkbaar speciaal voor jou:
Rutte: 'Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt'
In de eerste golf werd daar een speciale Coronabus voor ingezet:MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Weet je wel wat een effort het kost om een zeer zieke patient even 300 kilometer te verplaatsen. Dat kost minimaal een dag een ambulance, chauffeur en verpleger. Die hebben we op zich ook niet in overvloede.

Hoewel die later ook een defect had en weggetakeld moest worden:
Wordt die bus eigenlijk nu weer ingezet?
Virussen? Scan ze hier!
Word hier zooo moe van.magnifor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
Daar mag de overheid dan zelf bij beginnen. Lees net dat het koningshuis naar Griekenland op vakantie is. Dan kan je als overheid wel verkondigen "Ga niet op vakantie, blijf thuis" maar eerst wordt er geen 1.5m afstand gehouden en nu ook nog op vakantie in Griekenland. Zo toon je niet het goede voorbeeld en mag de "normale man" aan de zogenaamde maatregelen houden, ja dag zo werkt het bij mij niet.
"Ja maar hij deed het ook"
Bla bla bla, doe niet zo eigenwijs. Zo komen we er natuurlijk nooit.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
De koning is helemaal geen normale man. Hij kan niet in een Centerparcs hutje op de Veluwe gaan zitten. Ik gun hem en zijn gezin zijn vakantie in zijn eigen villa. In Griekenland zal hij niemand te na komen, althans hij zal er nu wel voor zorgen dat er geen foto's van worden gemaakt...magnifor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
Daar mag de overheid dan zelf bij beginnen. Lees net dat het koningshuis naar Griekenland op vakantie is. Dan kan je als overheid wel verkondigen "Ga niet op vakantie, blijf thuis" maar eerst wordt er geen 1.5m afstand gehouden en nu ook nog op vakantie in Griekenland. Zo toon je niet het goede voorbeeld en mag de "normale man" aan de zogenaamde maatregelen houden, ja dag zo werkt het bij mij niet.
We gebruiken nu de die sleepwagen, die bleek betrouwbaarder.wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:39:
Wat een afgang. Je zou toch denken dat zo'n voertuig fanatiek onderhouden worden om kansen op pech minimaal te houden.
Een deel van het vervoer wordt gedaan met helikopters, zeker voor degenen die naar Duitsland gaan.
ik vind het wel een sympathiek gebaar van onze vorst om de komende weken overduidelijk geen aanspraak te willen maken op zorg in hun privé het Bronovo ziekenhuis.De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:36:
[...]
Tja, niet handig inderdaad. Mijn standpunt blijft.
/s
Het is maar net wat je doel is als "normale man". Wil je vanaf snel mogelijk van dit k*t virus en bijbehorende narigheid af, je eigen steentje bijdragen daar waar mogelijk of kijk je liever naar anderen en doet het je niks als de narigheid daardoor nog langer duurt.magnifor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
Je kan niet verwachten dat de "normale man" zich aan de maatregelen houdt terwijl mensen die een voorbeeldfunctie hebben "laks" omgaan met de regels. Als de overheid zegt blijf thuis dan blijf je als koning gewoon thuis, zo niet dan ken je niet verwachten dat anderen ook thuis blijven.vuurtjih schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Word hier zooo moe van.
Klopt, is even een ander verhaal dan een minister. Andere belangen. Heeft 0,0 te maken met elkaar.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:32:
[...]
Heeft anders echt 0,0 te maken met rijden met een slok op. Hoe neem je dat dan mee?
Weet je hoeveel kansen een stelende winkelmedewerker krijgt? 0, nadat hij of zij gepakt is. Die kan direct vertrekken.
Blijkbaar moet in jouw ogen iedere beleidsmaker die een fout begaat maar meteen uit zijn functie gezet worden, tuurlijk. We trekken even een potje open en daar is de volgende. Zeker in tijde van crisis een lastig verhaal.
[ Voor 20% gewijzigd door De Nelis op 16-10-2020 17:50 ]
Ja er zijn meerdere MICU’s ingezet. Ook in flinke colonnes. Zal nu ook wel weer gebeuren.wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:39:
[...]
In de eerste golf werd daar een speciale Coronabus voor ingezet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoewel die later ook een defect had en weggetakeld moest worden:
[Afbeelding]
Maar dan nog; het kost een enorme effort om die patiënten te verplaatsen.
@CMD-Snake Niets is 100% betrouwbaar. Ook een ambulance bus niet.
Waarom niet? Is de "normale man" dan zo'n mak schaap dat hij braaf met de kudde meerent? Zelfstandig nadenken is te hoog gegrepen?magnifor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Je kan niet verwachten dat de "normale man" zich aan de maatregelen houdt terwijl mensen die een voorbeeldfunctie hebben "laks" omgaan met de regels. Als de overheid zegt blijf thuis dan blijf je als koning gewoon thuis, zo niet dan ken je niet verwachten dat anderen ook thuis blijven.
Als de buurman zijn auto met hoge snelheid tegen een boom parkeert, doe jij dat dan ook,"want hij doet het ook"?
Dit soort redenaties doen het leruk op het schoolplein van een basisschool, maar de gemiddelde volwassene zou toch iets intelligenter moeten zijn dan dat.
Virussen? Scan ze hier!
Verwacht dat ze in dit geval, aangezien ze volgens het artikel naar hun vakantiehuis gaan, wel op eigen terrein blijven en de kans zo vrij beperkt word dat ze daar terecht gaan komen.PalingDrone schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
ik vind het wel een sympathiek gebaar van onze vorst om de komende weken overduidelijk geen aanspraak te willen maken op zorg in hun privé het Bronovo ziekenhuis.
/s
Allereerst is het natuurlijk zo dat een ieder in principe verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag. Vergeet echter niet dat een overheid hier alsnog invloed op kan hebben. Afgelopen zomer hebben de overheden gewoon keihard de boot gemist.vuurtjih schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Word hier zooo moe van.
- Stoppen met persconferenties om crisissfeer weg te laten gaan.
- Hugo de Jonge die tijdens de zomer vooral te zien was als aspirant CDA-leider in plaats van Minister van Volksgezondheid.
- Hugo de Jonge die een dag na zijn CDA-overwinning twee weken naar Zuid-Frankrijk gaat om twee weken niets van zich te laten horen, terwijl de besmettingsaantal stijgen.
- Testcapaciteit die bij de eerste de beste stijging er doorheen zit. Had je dat niet in de zomer kunnen regelen, Hugo?
- Grapperhaus' bruiloft, het liegen erover en het gemak waarmee Rutte de kritiek afwimpelt.
- Halsema die niet ingrijpt bij de damdemonstratie.
- Alle andere dingen die Hugo de Jonge groots aankondigt, maar niet voor elkaar krijgt.
- Burgemeester van Tilburg die het bezopen idee toelaat om Willem II-supporters op een plein samen te laten komen.
Natuurlijk is het gefaal van de overheden geen reden om zelf maar lak te hebben aan regels, maar het gaat om het signaal. 95 procent van het gedrag is immers onbewust. Op basis van het bovenstaande hebben de overheden, zowel nationaal als lokaal, één duidelijk signaal afgegeven: ook wij nemen het niet serieus. En mede daardoor zitten we als land nu in deze ellende.
Rest kun je wat van vinden, maar dit is echt een bewuste en m.i. Terechte keuze geweest. Als ze de hele zomer perscos hadden gegeven was de impact totaal weg als in september daadwerkelijk iets aan de hand was.Soccer98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:49:
[...]
- Stoppen met persconferenties om crisissfeer weg te laten gaan.
Maargoed, blijft een beetje zielig gedrag om allerlei redenen te zoeken om je niet aan de regels te houden. Terwijl er volgens mij prima redenen zijn om dat wel te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 16-10-2020 17:52 ]
Je kan het beter vergelijken met de directeur van Ahold die een miljoen verduistert en dan op TV roept "Geen brood stelen bij de Appie hoor!"?De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:46:
[...]
Klopt, is even een ander verhaal dan een minister. Andere belangen. Heeft 0,0 te maken met elkaar.
Maar die krijgt waarschijnlijk gewoon een dikke bonus aan het einde van het jaar.

Leuk is dat he, als ik op vakantie wil naar het buitenland "Ja nee blijf thuis en bergen kritiek"wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Waarom niet? Is de "normale man" dan zo'n mak schaap dat hij braaf met de kudde meerent? Zelfstandig nadenken is te hoog gegrepen?
Als de buurman zijn auto met hoge snelheid tegen een boom parkeert, doe jij dat dan ook,"want hij doet het ook"?
Dit soort redenaties doen het leruk op het schoolplein van een basisschool, maar de gemiddelde volwassene zou toch iets intelligenter moeten zijn dan dat.
Koning op vakantie "kijk niet naar de koning, begin bij je zelf". Lekker makkelijk.
En als er 1 ding duidelijk is geworden tijdens deze pandemie is dat diegenen die zelfstandig nadenken en bijvoorbeeld besluiten niet mee te doen met deze poppenkast ze worden weggezet als asociaal, complotdenker,gekkie etc etc. De makke schapen zijn juist diegenen die braaf de overheid volgen, maar goed.
Weet ik niet. Anderzijds is de aandacht wel verslapt erdoor denk ik. Je zag het ook bij die persconferentie begin augustus bij het kleine oplevinkje vlak voor de tweede golf. Toen stegen het aantal positieve testgevallen binnen vrij korte tijd van enkele tientallen naar zo'n 500 a 600 per dag. Doordat Rutte het volk even streng toesprak, met een in verhouding vrij lichte maatregel (max 6 mensen thuis over de vloer), werd voor toen even de angel eruit gehaald. Dat zag je ook terug in de cijfers, die zeker tot eind augustus/begin september stabiliseerde.MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:51:
[...]
Rest kun je wat van vinden, maar dit is echt een bewuste en m.i. Terechte keuze geweest. Als ze de hele zomer perscos hadden gegeven was de impact totaal weg als in september daadwerkelijk iets aan de hand was.
Ik zeg ook niet dat het niet zo is. Maar ik vind het zo makkelijk en zelfs kinderachtig, om daarom dan maar lekker tegendraads te gaan doen. Die maatregelen zijn er niet om ons te pesten en de overheid heeft er toch ook helemaal geen baat bij om alles dicht te gooien.Soccer98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:49:
[...]
Allereerst is het natuurlijk zo dat een ieder in principe verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag. Vergeet echter niet dat een overheid hier alsnog invloed op kan hebben. Afgelopen zomer hebben de overheden gewoon keihard de boot gemist.
Hierboven worden de mensen die zich aan de regels makke schapen genoemd, man man man. Wij snappen ook wel dat niet alle regels in proportie zijn, maar daar gaat het toch helemaal niet om. We hebben een crisis en die willen we stoppen.
Na afloop mag je zeiken op alles wat er mis ging. Maar daar is het nu niet het moment voor.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dat terwijl die burgermeester vanuit eerste hand had ervaren wat voor zooitje de Tilburgse Kermis was waarbij 1.5 meter totaal niet te doen/handhaven wasSoccer98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:49:
- Burgemeester van Tilburg die het bezopen idee toelaat om Willem II-supporters op een plein samen te laten komen.
Als inwoner van die plaats verbaas ik me nog altijd over dat hele gedoe met die supports terwijl de burgermeester indirect kon weten hoe dat ging aflopen.
Waarom niet? De koning rijdt ook met 140 km over de vluchtstrook langs een file, en terecht, want zijn tijd is kostbaarder dan de jouwe. Het is gewoon de kift en pure afgunst, zeiken om wat te zeiken te hebben. Het is nu eenmaal een feit des levens dat sommige geprivilegieerden zich uit hoofde van hun functie, financiële vermogen of connecties kunnen onttrekken aan de beperkingen die het plebs worden opgelegd. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.magnifor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Je kan niet verwachten dat de "normale man" zich aan de maatregelen houdt terwijl mensen die een voorbeeldfunctie hebben "laks" omgaan met de regels. Als de overheid zegt blijf thuis dan blijf je als koning gewoon thuis, zo niet dan ken je niet verwachten dat anderen ook thuis blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 16-10-2020 18:01 ]
Mooi gezegd en nu niet gaan huilen als anderen ook laks hebben aan de regels juist door het bovengenoemde.prijk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:00:
[...]
Waarom niet? De koning rijdt ook met 140 km over de vluchtstrook langs een file, en terecht, want zijn tijd is kostbaarder dan de jouwe. Het is gewoon de kift en pure afgunst, zeiken om wat te zeiken te hebben. Het is nu eenmaal een feit des levens dat sommige geprivilegieerden zich uit hoofde van hun functie, financiële vermogen of connecties kunnen onttrekken aan de beperkingen die het plebs worden opgelegd. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Het grote voordeel van een democratie is dat je bij de volgende verkiezingen gewoon lekker op een andere koning kan gaan stemmen...magnifor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:53:
[...]
Leuk is dat he, als ik op vakantie wil naar het buitenland "Ja nee blijf thuis en bergen kritiek"
Koning op vakantie "kijk niet naar de koning, begin bij je zelf". Lekker makkelijk.
En als er 1 ding duidelijk is geworden tijdens deze pandemie is dat diegenen die zelfstandig nadenken en bijvoorbeeld besluiten niet mee te doen met deze poppenkast ze worden weggezet als asociaal, complotdenker,gekkie etc etc. De makke schapen zijn juist diegenen die braaf de overheid volgen, maar goed.
Dat zal hem leren met dat asociale "boven de wet staan" gedrag.
Dat maakt ze ook immuun om corona te krijgen of verspreiden blijkbaar?prijk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:00:
[...]
Waarom niet? De koning rijdt ook met 140 km over de vluchtstrook langs een file, en terecht, want zijn tijd is kostbaarder dan de jouwe. Het is gewoon de kift en pure afgunst, zeiken om wat te zeiken te hebben. Het is nu eenmaal een feit des levens dat sommige geprivilegieerden zich uit hoofde van hun functie, financiële vermogen of connecties kunnen onttrekken aan de beperkingen die het plebs worden opgelegd. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Verwijderd
Ik vind van wel. Maar ik snap ook dat bepaalde mensen dat anders zullen zien.ninjazx9r98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:31:
[...]
En hoe zit het dan met het vetgedrukte en Grapperhaus? Afstand houden en dergelijke is geen goed idee en zijn gedrag is een goede reden om het dus om maar niet te doen?
Hoe kan ik op een andere koning stemmen, die is onschendbaar en niet zomaar af te zetten.PalingDrone schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:04:
[...]
Het grote voordeel van een democratie is dat je bij de volgende verkiezingen gewoon lekker op een andere koning kan gaan stemmen...
Dat zal hem leren met dat asociale "boven de wet staan" gedrag.
Verwijderd
Dus naast dat de gewone burger magere jaren tegemoet zal gaan en het koningshuis een lekkere toeslag krijgt van meer dan 1.000.000 euro, doet het koningshuis nu ook nog een dikke middelvinger? Ik kreeg direct een déjà vu van de tweede wereldoorlog, toen het koningshuis ook de burger in eigen land niet ploeteren terwijl zij vluchtten.
Hoopte dat je het overduidelijke sarcasme wel door hadmagnifor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Hoe kan ik op een andere koning stemmen, die is onschendbaar en niet zomaar af te zetten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic