Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.318 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Algemeen vraagje, hoeveel mensen hebben bij de horeca in de afgelopen maanden dit formulier, of iets dat vergelijkbaar is ingevuld bij een bezoek ?

https://cdn.khn.nl/media/...n-en-contactonderzoek.pdf

Ik nul van de 10 of zo bezoeken. Wel schriftjes maar aangezien daar een expliciete goedkeuring ontbreekt voor het delen van de gegevens kunnen die wegens de AVG niet gebruikt worden. Nog even los van dat je kan invulen wat je wil en er ook geen controle was (toevallig bij diezelfde tent in Den Haag op het terras) of het wel ingevuld werd.

[ Voor 45% gewijzigd door IJzerlijm op 16-10-2020 08:52 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
__fred__ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:30:. Ik kon zien dat ie blijkbaar honger had want hij at het eten van de borden
een goede kok proeft altijd het eten dat die heeft gemaakt

weliswaar niet van de borden maar dat is een ander verhaal :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Joris748 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:11:
[...]

Met een flink duw voor het hotel erbij, omdat ze eraan meewerken.
Wat ik niet zo goed in het artikel kon vinden: krijg je voor dat dagdeel ook echt een sleutel van een kamer, of is het een papieren excercitie? Ben je namelijk een hotelgast als je wel betaald, maar geen kamer hebt? (gewoon iets wat ik me afvraag).

Zo weer een vergadering, ik ben benieuwd hoeveel mensen vanuit thuis via Teams inbellen. Ik merk dat er toch nog mensen zijn die prima thuis kunnen werken, maar wel naar kantoor gaan, want "dat werkt lekkerder". Daar wordt door het bedrijf overigens niks aan gedaan, nou ja, op in de uitingen wordt gezegd "werk thuis" maar als iemand onnodig naar kantoor reist en daar een dag zit wordt er niks van gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:49:
Algemeen vraagje, hoeveel mensen hebben bij de horeca in de afgelopen maanden dit formulier, of iets dat vergelijkbaar is ingevuld bij een bezoek ?

Ik nul van de 10 of zo bezoeken. Wel schriftjes maar aangezien daar een expliciete goedkeuring ontbreekt voor het delen van de gegevens kunnen die wegens de AVG niet gebruikt worden. Nog even los van dat je kan invulen wat je wil en er ook geen controle was (toevallig bij diezelfde tent in Den Haag op het terras) of het wel ingevuld werd.
Nee, ik ben van de zomer enkele keren naar een restaurant geweest en daarvoor online gereserveerd. Daarbij telkens AVG opt-in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:27

Meestal was er wel de mogelijkheid tot het invullen van een formuliertje. Maar gezondheidscragen werden eigenlijk nooit gesteld en controle op wat je opschrijft ook nooit.

Als je er zo over nadenkt, heeft de horeca het ook over zichzelf uitgeroepen. Vaste zitplekken en geen gezelschappen groter dan vier werd ook in de meeste kroegen niet aan voldaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13

Ha, formulier nog nooit eerder gezien. Toch regelmatig uit eten geweest de afgelopen maanden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:27

Ik heb vaak gehoord dat ze mijn gegevens al hadden (reserveer meestal via internet). Maar dan stellen ze dus niet de gezondheidsvragen, noch hebben ze dan toestemming om die gegevens te gebruiken voor BCO. Ze hebben vaak ook alleen naam, email en/of telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

__fred__ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:30:
Bij mij laatste restaurantbezoek vorige week waren we bijna de enige gasten. Er waren vier tafels bezet. Als enige zaten wij in de hoek van de open keuken. Daar kon ik goed zien dat de kok geen handschoenen, mondkapje of haarnet droeg (lang haar). Ik kon zien dat ie blijkbaar honger had want hij at het eten van de borden die al klaar stonden voor uitserveren. Hij gebruikte zijn vinger om een saus te proeven uit een pan. Hij zette niets terug in de koelkast, blad stond twee uur vol met dressings die hij aan het begin van de avond had gepakt uit de koeling. En als klap op de vuurpijl stonden de mobiele pinapparaten tussen de opgestapelde afwas.

Als het drukker was geweest had ik er vast minder op gelet en had hij niet alles alleen hoeven doen wellicht, maar dit was wel echt een belachelijke vertoning.
Meen je dat nu echt?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:27
pedorus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:33:
Dat mag denk ik wel want het gaat over hotelgasten en niet over een overnachting. Normaal kan het niet, als je samenwerkt met een hotel wordt je niet opeens zelf een hotel zoals in de noodverordening staat, een rechter zal daar niet in mee gaan denk ik.

[...]

Ik zie weinig relatie tussen die link en de tekst. Er is ook zoiets als gedeeltelijke groepsimmuniteit wat in combinatie met bepaalde maatregelen genoeg kan zijn. 10K dood zou kunnen, maar dat komt dan ook omdat als je genoeg PCR tests doet bij een compleet onschuldig virus, je vanzelf doden krijgt die overlijden als ze dat virus hebben. Het zou betekenen dat er in de eerste golf 6K doden vallen en dan in de tweede golf snel 10K. Al kijk je naar de data van Nederland en Zweden, dan ziet het er zo uit:
[Afbeelding]
Met expres geen herschaling omdat NL meer oversterfte kent. Ik zie het aantal doden nog niet oplopen in Zweden, maar misschien mis ik iets..

Het zou goed zijn voor het perspectief om het aantal kankerdoden er ook in te zetten (zo'n 128, elke dag weer).
Misschien kan je verkeersdoden ook toevoegen in de vergeljjking voor wat extra perspectief? Waar slaat dat op.

Zweden doet het op het moment beter dan Nederland. Maar Finland en Noorwegen doen het momenteel nog beter dan Nederland. Welke conclusie kan je daar dan uit trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Bij mij laatste restaurantbezoek vorige week waren we bijna de enige gasten. Er waren vier tafels bezet. Als enige zaten wij in de hoek van de open keuken. Daar kon ik goed zien dat de kok geen handschoenen, mondkapje of haarnet droeg (lang haar). Ik kon zien dat ie blijkbaar honger had want hij at het eten van de borden die al klaar stonden voor uitserveren. Hij gebruikte zijn vinger om een saus te proeven uit een pan. Hij zette niets terug in de koelkast, blad stond twee uur vol met dressings die hij aan het begin van de avond had gepakt uit de koeling. En als klap op de vuurpijl stonden de mobiele pinapparaten tussen de opgestapelde afwas.

Als het drukker was geweest had ik er vast minder op gelet en had hij niet alles alleen hoeven doen wellicht, maar dit was wel echt een belachelijke vertoning.
Ben je gebleven of vertrokken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Staat dit restaurant ook op deze lijst? https://www.openbare-insp...ca-veilig-eten-en-drinken

Dit zijn de openbare inspectieresultaten van restaurants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Ja serieus. Bedienend personeel ook geen mondkapje en ze zetten het eten op de tafel naast je om 1,5m afstand te kunnen houden. Creatieve oplossingen dus.

Nieuw restaurant in de buurt. Ik woon in Amsterdam en eet nogal regelmatig buiten de deur, dus als er iets nieuws is, gaan we meestal wel even kijken. Wij zijn niet weggegaan, was onze trouwdag, geen zin om die te verstieren.

Mijn vrouw pas na het etentje geïnformeerd, die zat met haar rug naar de keuken en had dus niets door.

[ Voor 36% gewijzigd door __fred__ op 16-10-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Meestal was er wel de mogelijkheid tot het invullen van een formuliertje. Maar gezondheidscragen werden eigenlijk nooit gesteld en controle op wat je opschrijft ook nooit.

Als je er zo over nadenkt, heeft de horeca het ook over zichzelf uitgeroepen. Vaste zitplekken en geen gezelschappen groter dan vier werd ook in de meeste kroegen niet aan voldaan.
Ik zal er ook heel eerlijk in zijn, ik steun mijn eigen stamkroeg ook volop en het zou jammer zijn als die om zou vallen, maar ik denk dat het beter zou zijn geweest als de cafés gewoon niet open gegaan waren of alleen open waren geweest overdag, met fatsoenlijke compensatie vanuit de overheid.

Vergeet ook niet dat open blijven voor de cafés meer noodzaak was dan luxe, denk maar niet dat ze dit jaar één cent winst gemaakt hebben. Elke euro die ze extra aan omzet binnen konden harken, is een euro minder naar het failissement toe.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit ff terug te denken. Best een paar keer uit eten geweest. Keer of tien denk ik. 1x dat formuliertje gezien. 1x de vraag gehad of we klachten hadden.
Wel gereserveerd, dus enige contactgegevens waren er wel.

Wat gek dat er weinig herleidbare besmettingen waren ook :P

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 16-10-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Geen formulieren gezien, wel altijd online gereserveerd. In juni wel een paar (mondeling) vragen gehad over gezondheid. Perperkte sample: in Dld in juni elk restaurant een formulier moeten invullen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:07:

Wel gereserveerd, dus enige contactgegevens waren er wel.

Wat gek dat er weinig herleidbare besmettingen waren ook :P
Welke gegevens zijn dat bij een reservering ? Je telefoonnummer of email adres hebben ze niks aan, dat is ook weer een beschermd stukje informatie dat niet zonder gerechtelijk bevel gebruikt kan worden om je te identificeren. Hooguit een berichtje sturen naar dat nummer/adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Welke gegevens zijn dat bij een reservering ? Je telefoonnummer of email adres hebben ze niks aan, dat is ook weer een beschermd stukje informatie dat niet zonder gerechtelijk bevel gebruikt kan worden om je te identificeren. Hooguit een berichtje sturen naar dat nummer/adres.
Nouja, ze zouden mij kunnen bellen met de mededeling dat er een besmetting was op de dag dat ik er was? Daarmee niet zeggend dat het ook daadwerkelijk gebeurt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joris748 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:48:
[...]

En zo zijn er iedere keer extra regels nodig, omdat mensen bewust de randjes opzoeken (en er overheen gaan). Juristen maken op deze manier de samenleving onnodig gecompliceerd.

[...]

Het is gewoon even niet de tijd en de plaats om gezellig in een restaurant gaan te eten. Gasten moeten eten en dat kan op vele andere manieren verzorgd worden. De man zegt zo creatief te zijn? Misschien kan hij zijn gerechten op de kamers serveren?
Ben ik het niet mee eens. We hebben de maatschappij de afgelopen decennia zelf zo gevormd. De mensen die de mazen in de regels opzochten zijn beloond. Misstanden konden niet aangepakt worden (nog steeds niet, al lijken we dat voor Corona nu ineens wel te willen doen), want: kon binnen de regels. Dan is de toon dus gezet en zul je nu met verrekte goede regels moeten komen, zonder mazen. :)

Wie zegt dat hij niet ook maaltijden serveert op de kamer? Zou me zelf niets verbazen als Hilton dat zelfs gewoon als service aanbiedt aan de gasten. Kan hij, naast de max. 30 man in de zaak, nog meer mensen bedienen ook.

Ik snap de frustratie natuurlijk wel, maar ik denk niet dat het heel realistisch is om te verwachten dat datgenen wat decennia beloond is en mensen rijk gemaakt heeft nu ineens "not done" is. Het was toen ook al "not done", maar het gebeurde gewoon en doorgaans zonder enige directe consequenties. Zelfs de minister die nu verantwoordelijk is heeft al duidelijk laten zien, dat we die regels niet zo heel serieus hoeven te nemen. Gewoon even sorry zeggen en dan weer verder met de waan van de dag.

Laat ze in Den Haag eerst eens beginnen met dit zelf serieus te nemen. Vooralsnog zie ik vooral een toneelstukje voor "het plebs". Het gezicht van Grapjeshaus moet weg in deze context. Die man is, ondanks alle mooie praatjes en omtrekkende bewegingen, gewoon totaal ongeloofwaardig op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die zagen we ook niet aankomen.

Sportscholen ook op de nominatielijst voor de volgende aanscherping.

Overigens toch nog gelukt om een weekje weg te boeken. Huisje in de duinen, in mijn eigen provincie. Boodschappen worden de dag voor vertrek netjes door AH bezorgd.
Enkele lokale restaurants doen aan afhaal als we daar trek in hebben. Lijkt me safe.

Lekker weekje vreten, zuipen, sauna in het huisje, met de hond door de duinen en over het strand wandelen. :)

[ Voor 78% gewijzigd door MikeyMan op 16-10-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Oilman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:11:
[...]

Want de regels zijn belangrijker dan het doel? Ik geef eerlijk toe, het is al even geleden dat ik voor het laatst in een sterren restaurant heb gegeten, dat was namelijk ruim voor Corona om de hoek kwam, maar ook toen al was het in sterren restaurants niet bepaald een uitdaging om 1.5 meter afstand te houden. Als het ergens zonder probleem gaat in de horeca dan is het daar wel.
Inderdaad. Credits voor de creativiteit juist :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TommyGun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Inderdaad. Credits voor de creativiteit juist :)
Het probleem is dat je daarmee een precedent schept, en dat je straks een B&B krijgt die ineens ook een feestcafé aan de voordeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:18:

Mijn sportschool is wel zo'n plek waar altijd bijgehouden wordt wie er wanneer is. En dat ze in het BCO onderzoek maar 3,7% scoren in de categorie 'Vrijetijdsbesteding, zoals sportclub' geeft me iets meer vertrouwen dat daar niet veel besmettingen plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

Mijn sportschool is wel zo'n plek waar altijd bijgehouden wordt wie er wanneer is. En dat ze in het BCO onderzoek maar 3,7% scoren in de categorie 'Vrijetijdsbesteding, zoals sportclub' geeft me iets meer vertrouwen dat daar niet veel besmettingen plaats vinden.
Waren daar nu ook al groepsleden tot 30 man binnen dan? De laatste aanscherping heeft een eerdere aanscherping opgeheven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Het probleem is dat je daarmee een precedent schept, en dat je straks een B&B krijgt die ineens ook een feestcafé aan de voordeur heeft.
Da's natuurlijk wel van een iets andere orde dan een chique restaurant met een hoog aangeschreven hotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

begintmeta schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Je ogen zeggen eventueel wel of ze in dezelfde wagon zit. Dan kan jij haar waarschuwen. Geen app voor nodig.
Dat weet je toch helemaal niet.

Je krijgt gewoon een rood scherm dat er een hoogrisico contact was en dat je jezelf moet laten testen. Je weet toch helemaal niet wie of waar? Het is niet dat je in die wagon een melding krijgt op je telefoon, als daar iemand zit die last heeft van zijn keel, krijgt die van zijn arts het advies over vijf dagen te testen en in quarantaine te gaan, na de test wacht hij 48 uur op het resultaat en op zijn vroegst zeven dagen later krijgen mensen die in die wagon zaten dan een rood scherm zonder info van wat of waar of wie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Een feestcafé voor het "Breakfast"? Een B&B doet precies wat de naam doet vermoeden: Bed en Breakfast. Je kunt er natuurlijk wel een maaltijd laten bezorgen. Zodra je half- en vol pension gaat aanbieden, ben je gewoon een kleinschalig hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Ben ik het niet mee eens. We hebben de maatschappij de afgelopen decennia zelf zo gevormd. De mensen die de mazen in de regels opzochten zijn beloond. Misstanden konden niet aangepakt worden (nog steeds niet, al lijken we dat voor Corona nu ineens wel te willen doen), want: kon binnen de regels. Dan is de toon dus gezet en zul je nu met verrekte goede regels moeten komen, zonder mazen. :)

Wie zegt dat hij niet ook maaltijden serveert op de kamer? Zou me zelf niets verbazen als Hilton dat zelfs gewoon als service aanbiedt aan de gasten. Kan hij, naast de max. 30 man in de zaak, nog meer mensen bedienen ook.

Ik snap de frustratie natuurlijk wel, maar ik denk niet dat het heel realistisch is om te verwachten dat datgenen wat decennia beloond is en mensen rijk gemaakt heeft nu ineens "not done" is. Het was toen ook al "not done", maar het gebeurde gewoon en doorgaans zonder enige directe consequenties. Zelfs de minister die nu verantwoordelijk is heeft al duidelijk laten zien, dat we die regels niet zo heel serieus hoeven te nemen. Gewoon even sorry zeggen en dan weer verder met de waan van de dag.

Laat ze in Den Haag eerst eens beginnen met dit zelf serieus te nemen. Vooralsnog zie ik vooral een toneelstukje voor "het plebs". Het gezicht van Grapjeshaus moet weg in deze context. Die man is, ondanks alle mooie praatjes en omtrekkende bewegingen, gewoon totaal ongeloofwaardig op dit moment.
Ik verwacht ook niet dat dat gedrag direct verdwijnt, maar ik zou zeggen: "never waste a good crisis".

Ik hoop echt dat er de komende jaren een andere wind gaat waaien, maar dat is een discussie die hier al gevoerd wordt: [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
hoe gaan jullie om met stompzinnige vrienden/familie/collegae die keer op keer alles gooien op ''het beleid van de overheid'', ''we worden voorgelogen'', ''het is een complot'', ''ze (?) vertellen niet de waarheid''...merk dat ik de afgelopen weken echt nog wel in discussie wilde gaan met dit soort types, maar ben er onderhand een beetje klaar mee.

De bottom line is dat, in mijn ogen, dat soort mensen nonstop de verantwoordelijk leggen bij de overheid en totaal niet bezig zijn met een eigen verantwoordelijkheid zoals het houden aan een paar simpele basisregels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Een feestcafé voor het "Breakfast"? Een B&B doet precies wat de naam doet vermoeden: Bed en Breakfast. Je kunt er natuurlijk wel een maaltijd laten bezorgen. Zodra je half- en vol pension gaat aanbieden, ben je gewoon een kleinschalig hotel.
Het gaat er dus om dat serveren van maaltijden nog altijd wel mag voor 'hotelgasten' en dit restaurant heeft de maas in de wet gevonden dat die 'hotelgasten' geen overnachting hoeven te boeken, alleen een kamer.

Dat is een kwestie van tijd tot andere restaurants en cafés daar achter komen en die truc ook uit gaan halen. Het maakt in principe niet uit of dat nu om een sterrenrestaurant gaat of om een vreetschuur, tenzij je daarin onderscheid gaat maken in beleid... maar dan kom je wel erg dicht bij klassenjustitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:29:
hoe gaan jullie om met stompzinnige vrienden/familie/collegae die keer op keer alles gooien op ''het beleid van de overheid'', ''we worden voorgelogen'', ''het is een complot'', ''ze (?) vertellen niet de waarheid''...merk dat ik de afgelopen weken echt nog wel in discussie wilde gaan met dit soort types, maar ben er onderhand een beetje klaar mee.

De bottom line is dat, in mijn ogen, dat soort mensen nonstop de verantwoordelijk leggen bij de overheid en totaal niet bezig zijn met een eigen verantwoordelijkheid zoals het houden aan een paar simpele basisregels.
Alles kan je bespreken, behalve iets wat met corona te maken heeft :)

heeft toch geen zin, mensen drijven steeds verder af door de manier van beleidsvoering en de handige Harry's die daar op inspringen, in dat gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Restaurant hier in het dorp heeft een boete van 6000 euro gekregen omdat hij een mistery guest niet registreerde.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Er zit nogal een verschil tussen kritiek hebben op het beleid van de overheid en maximaal 5g Bill Gates corona wappie zijn :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:18:
[Embed]
Die zagen we ook niet aankomen.

Ik begrijp echt helemaal geen zak van die maatregelen. Omkleedruimte en douches gaat dicht, maar ik mag wel met een aantal personen de saunaruimte in. Het zal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Alles kan je bespreken, behalve iets wat met corona te maken heeft :)

heeft toch geen zin, mensen drijven steeds verder af door de manier van beleidsvoering en de handige Harry's die daar op inspringen, in dat gevoel.
zo'n handige Harry als die Willem Engel. Kan werkelijk niet begrijpen dat hij zoveel 'volgelingen' heeft, en dan op het Binnenhof staan en naar een uit een auto uitstappende De Jonge 'kinderverkrachter' en 'homo' roepen.

En in zo'n club begeef je je dan of volg je. Ik vind dat bijna 'eng/gevaarlijk'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Ik begrijp echt helemaal geen zak van die maatregelen. Omkleedruimte en douches gaat dicht, maar ik mag wel met een aantal personen de saunaruimte in. Het zal wel.
Moet je dan ook naakt vanuit de auto naar de sauna toe lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erken ook wel dat dat een groot probleem is, maar het is gewoon een direct gevolg van de verbroken verbinding tussen de politiek en een groeiend deel van de maatschappij. Die zien zichzelf niet meer vertegenwoordigd in Den Haag, maar voelen zich door de overheid gemarginaliseerd. Die mensen ga je nu niet zomaar ineens overtuigen, zelfs niet door "elke vezel in je lijf" in de strijd te gooien. Op dit moment is daar geen andere optie dan repressief optreden om écht iets te bereiken. Vertrouwen herstellen duurt meestal langer dan vertrouwen verliezen en ik denk dat we geen 15 jaar hebben op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Moet je dan ook naakt vanuit de auto naar de sauna toe lopen?
Maar wel met een mondkapje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

-tom-562 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Er zit nogal een verschil tussen kritiek hebben op het beleid van de overheid en maximaal 5g Bill Gates corona wappie zijn :P
Lijkt me duidelijk uit zijn strekking dat het gaat over mensen die nogal hoog scoren op de wappie-index.
Zeker je energie niet aan opmaken, dat heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
[...]

Ik ken weinig mensen die in een sauna zouden gaan zitten als ze erna niet kunnen douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Maar wel met een mondkapje op.
offtopic:
Zoals de poster van de nieuwe Borat-film, zeker? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

zo'n handige Harry als die Willem Engel. Kan werkelijk niet begrijpen dat hij zoveel 'volgelingen' heeft, en dan op het Binnenhof staan en naar een uit een auto uitstappende De Jonge 'kinderverkrachter' en 'homo' roepen.

En in zo'n club begeef je je dan of volg je. Ik vind dat bijna 'eng/gevaarlijk'.
De volgelingen zijn vatbaar voor een waarheid waar zij in beginsel al mee bezig waren. (niet denigrerend ; maar als jij in de bubbel zit van Jensen, SBS6, Anti-Rutte, Pro-PVV, hoeft er maar 1 op te staan die zijn social media berichten kan "verdraaien" en diegene krijgt steeds fanatiekere volgelingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
__fred__ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ik ken weinig mensen die in een sauna zouden gaan zitten als ze erna niet kunnen douchen.
Zo zie je al hoe krom die regels zijn. Ze worden gemaakt door mensen die totaal de logica niet toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Marzman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:28:
[...]
Dat weet je toch helemaal niet.

Je krijgt gewoon een rood scherm dat er een hoogrisico contact was en dat je jezelf moet laten testen. Je weet toch helemaal niet wie of waar? Het is niet dat je in die wagon een melding krijgt op je telefoon, als daar iemand zit die last heeft van zijn keel, krijgt die van zijn arts het advies over vijf dagen te testen en in quarantaine te gaan, na de test wacht hij 48 uur op het resultaat en op zijn vroegst zeven dagen later krijgen mensen die in die wagon zaten dan een rood scherm zonder info van wat of waar of wie.
Het is er inderdaad nogal afhankelijk in hoeverre je potentiele blootstellingen hebt en in hoeverre die overlappen met die van je vrouw. Het zoveel mogelijk vermijden van potentiele blootstellingen blijft eigenlijk ook het belangrijkst, daar voegt zo'n app weinig aan toe. Als iedereen sowieso maximaal voorzichtig zou doen, zou het gedrag eigenlijk niet veranderen door een melding van een app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Het gaat er dus om dat serveren van maaltijden nog altijd wel mag voor 'hotelgasten' en dit restaurant heeft de maas in de wet gevonden dat die 'hotelgasten' geen overnachting hoeven te boeken, alleen een kamer.

Dat is een kwestie van tijd tot andere restaurants en cafés daar achter komen en die truc ook uit gaan halen. Het maakt in principe niet uit of dat nu om een sterrenrestaurant gaat of om een vreetschuur, tenzij je daarin onderscheid gaat maken in beleid... maar dan kom je wel erg dicht bij klassenjustitie.
Nee, de context hier was een feestcafé voor een Bed & Beakfast. Dat is natuurlijk iets heel anders. Natuurlijk gaan anderen dit ook doen. Die zijn niet gek. Als we dit niet willen, is het tijd voor een aanscherping van de regels.

Maar besef je wel dat je dan het pluche zelf gaat raken. We hebben het hier over een restaurant met een Michelin ster. Daar eet je niet even lekker met z'n tweetjes voor 100 euro. Sterker nog, dat red je in je eentje waarschijnlijk niet eens. Eerlijk gezegd: ze zullen niet staan te springen om dit uitje voor de rijken te verpesten. :)

Nog een tip voor als je toch lekker uit eten wil: zoek een hotelletje met een restaurantje op Hotelkamerveiling. Boek gewoon een kamer voor 3 tientjes en voila, je kunt uit eten. De volgende ochtend pak je nog even je gratis ontbijtje mee en je vertrekt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 00:37
Geert1976 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:36:
[...] zo'n handige Harry als die Willem Engel. Kan werkelijk niet begrijpen dat hij zoveel 'volgelingen' heeft, en dan op het Binnenhof staan en naar een uit een auto uitstappende De Jonge 'kinderverkrachter' en 'homo' roepen.
offtopic:
Er waart een complottheorie rond dat Nederlandse politici betrokken zouden zijn bij een kinderpornonetwerk. Dat dat aanslaat bij viruswappies is niet heel verrassend, maar staat verder los van kritiek op coronabeleid.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Las dit net van een scholengroep hier in de stad:
Het aantal besmettingen binnen de Scholengroep Leonardo da Vinci loopt zo sterk op dat het schoolbestuur stopt met het informeren van ouders over incidentele besmettingen. “Helaas merken we dat we ondanks alle genomen maatregelen geen grip kunnen houden op het aantal besmettingen binnen onze scholen en de communicatie hierover”, meldt het bestuur in een bericht aan alle ouders.

Het aantal positieve coronatesten binnen Da Vinci College Lammenschans, Da Vinci College Kagerstraat en het Leonardo College loopt steeds verder op. De scholengroep spaart de berichtgeving vanaf nu op en informeert de ouders voortaan eens per week.
Dit soort dingen laten duidelijk zien dat de grip op corona echt een beetje kwijt is.

Wat ik overigens wel opvallend vond:
De schoolleiding van Leonardo da Vinci is met de Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad in gesprek om het dringende advies aan de medewerkers en leerlingen om mondkapjes te dragen in de gangen, aula’s en publieke ruimtes om te zetten in een plicht.
Was dat niet al verplicht in het VO?

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 16-10-2020 09:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:47:
[...]
Nog een tip voor als je toch lekker uit eten wil: zoek een hotelletje met een restaurantje op Hotelkamerveiling. Boek gewoon een kamer voor 3 tientjes en voila, je kunt uit eten. De volgende ochtend pak je nog even je gratis ontbijtje mee en je vertrekt weer.
Of blijf lekker thuis en trek een kookboek uit de kast. Safety first, niet alles wat mag is verstandig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 16-10-2020 09:56 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Nee, de context hier was een feestcafé voor een Bed & Beakfast.
Een B&B biedt (voor de wet) ook gewoon hotelovernachtingen aan, en als dat feestcafé een "maaltijd" aanbiedt aan de hotelgasten van een schnitzel met een berg friet, dan kunnen ze als handhavers daar nu weinig tegen beginnen.

Of daar wel of geen hectoliters bier bij geschonken worden, staat niets over in het beleid, en als de boel na 20:00 dicht is, dan gaat her feest op de 'hotelkamers' gewoon verder. Kunnen ze dan niks tegen beginnen mits er geen skihut DJ staat te blazen, want er is geen overlast en geen handhaving achter gesloten deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Of blijf lekker thuis en trek een kookboek uit de kast. Safety first, niet alles wat mag is verstandig :)
Lijkt mij ook het beste idee, maar het laat wel zien hoe makkelijk je toch gewoon dit soort dingen kunt doen met de huidige regels.

En dan denk ik: wat raar dat niemand in Den Haag dit heeft voorzien. Ben vooral benieuwd hoe men hierop gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Oef, Belgie +10k besmettingen gemeld.

Gaat ook bij onze zuiderburen nog aardig de verkeerde kant op. :(

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:59
Is er al zicht op wanneer we financiële steun vanuit het EU noodfonds kunnen verwachten... of werkt het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

ZieMaar! schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:11:
[...]

Niet alleen Zweden, maar ook in Duitsland zie je nu een grote stijging. De eerste maatregelen bestaan daar nu ook uit meer mondkapjes en kroegen ed om 23.00 dicht, eigenlijk vergelijkbaar met de maatregelen zoals ze overal genomen worden.

Overal gebeurt hetzelfde, op de ene plek iets meer dan op de andere, maar het cynisch gejuich van een aantal mensen toen Nederland het slecht deed blijkt dus nogal voorbarig. Niet dat alles goed gaat hier, helemaal niet, maar overal in Europa gebeurt hetzelfde momenteel.
Dat was ook mijn conclusie, wij lijken voorop te lopen bij deze golf.
Maar overal in europa is het aantal besmette mensen stijgende. Niet goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
YakuzA schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:02:
Oef, Belgie +10k besmettingen gemeld.

Gaat ook bij onze zuiderburen nog aardig de verkeerde kant op. :(
Het gaat overal verkeerd. Wij waren dit keer gewoon wat eerder...

Wat volgens mij belangrijk is, is dat we hier (overal) van leren. Toch eerder harder ingrijpen, maar dan is het dus ook echt belangrijk dat mensen zelf daar aan mee werken. Halsema zijn volgens mij van de week bij Jinek dat we gewoon niet bang genoeg meer zijn (niet zo letterlijk volgens mij), dat speelt zeker mee.

Dat is niet typisch Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Wat volgens mij belangrijk is, is dat we hier (overal) van leren. Toch eerder harder ingrijpen, maar dan is het dus ook echt belangrijk dat mensen zelf daar aan mee werken. Halsema zijn volgens mij van de week bij Jinek dat we gewoon niet bang genoeg meer zijn (niet zo letterlijk volgens mij), dat speelt zeker mee.

IMO gaat het niet eens meer om 'bang zijn' maar mensen zijn een beetje maatregel- en regelmoe aan het worden denk ik.

Ik ben het ook inmiddels wel een beetje spuugzat, maar dat betekent niet dat ik mijn hersens niet meer gebruik, dus geen feestjes organiseren (jammer omdat ik volgende week jarig ben) en hooguit 1 of 2 mensen op bezoek, bij klachten kun je gewoon afzeggen.

Wat daar moeilijk aan is begrijp ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Een B&B biedt (voor de wet) ook gewoon hotelovernachtingen aan, en als dat feestcafé een "maaltijd" aanbiedt aan de hotelgasten van een schnitzel met een berg friet, dan kunnen ze als handhavers daar nu weinig tegen beginnen.

Of daar wel of geen hectoliters bier bij geschonken worden, staat niets over in het beleid, en als de boel na 20:00 dicht is, dan gaat her feest op de 'hotelkamers' gewoon verder. Kunnen ze dan niks tegen beginnen mits er geen skihut DJ staat te blazen, want er is geen overlast en geen handhaving achter gesloten deuren.
In dat geval maak je van je B&B dus een gewoon hotel. Gaat natuurlijk wel een stapje verder, want dan ga je daadwerkelijk iets nieuws beginnen naast je bestaande business als B&B. Gaat wel een heel gedoe worden om dat op korte termijn te realiseren qua omgevings- en drankvergunningen enzo. Maar ik denk dat je dan uiteindelijk op dezelfde manier de regels zou kunnen omzeilen. Maar dan omzeil je ze dus om iets te kunnen gaan doen, wat je eerder niet deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

IMO gaat het niet eens meer om 'bang zijn' maar mensen zijn een beetje maatregel- en regelmoe aan het worden denk ik.

Ik ben het ook inmiddels wel een beetje spuugzat, maar dat betekent niet dat ik mijn hersens niet meer gebruik, dus geen feestjes organiseren (jammer omdat ik volgende week jarig ben) en hooguit 1 of 2 mensen op bezoek, bij klachten kun je gewoon afzeggen.

Wat daar moeilijk aan is begrijp ik echt niet.
Nee, het gaat wel degelijk om bang zijn. Iedereen was echt wel bang in maart/april. Daarom bleef iedereen thuis. Nu dat relatief goed is gegaan en we er stomweg aan gewend zijn is de angst weg. Zo zit de mens in elkaar. Angst blijft niet heel lang hangen. Pas als de ziekenhuizen overlopen en de IC's vol zijn wordt men weer banger. Zou wel eens een harde les kunnen gaan worden, denk dat strenge handhaving in de geest van de wet en niet dat gemiemel met randen opzoeken en maasjes bedenken op zijn plaats is.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Sowieso die regels mbt sportscholen... is maar net wat je ervan maakt volgens mij. Onze sportschool zegt;
Rijksoverheid en onze Fitness branchevereniging NL Actief melden het volgende: Voor de groepsleszaal geldt een maximum van 30 personen per groepsleszaal waarbij 1,5 meter afstand gewaarborgd moet blijven. De overheid ziet fitness namelijk als een individuele activiteit. Oftewel: een groepsles bestaat uit 30 individuen en niet uit een team van 30 mensen.

Er zijn nog wat onduidelijkheden betreft het aantal personen bij buitenactiviteiten. Vanmiddag heeft onze brancheorganisatie een afspraak met VWS om deze details duidelijk te krijgen. Wanneer dit duidelijk is zullen we deze ook weer z.s.m. communiceren met jullie.
Dus 4 mensen buiten wordt wel gezien als groep...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

boesOne schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Zou wel eens een harde les kunnen gaan worden, denk dat strenge handhaving in de geest van de wet en niet dat gemiemel met randen opzoeken en maasjes bedenken op zijn plaats is.
Het probleem wat je dan wel krijgt is dat mensen bang zijn om een boete te krijgen, en ze vooral gaan proberen om handhaving te ontlopen of nóg meer mazen in de wet te zoeken, niet meer bang zijn voor het virus. En met de verkiezingen in aantocht, gaat dat niet gebeuren, want dat is electorale zelfmoord.

Als mensen de maatregelen steeds meer als middel op zich gaan zien, dan zien ze ook geen redenen meer om zich er aan te houden. En puur "voor de angst" de ziekenhuizen vol laten lopen en filmpjes op Instagram posten waarin mensen weer in de gang van het UMC dood neervallen, lijkt me niet echt ethisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 16-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
TommyGun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Sowieso die regels mbt sportscholen... is maar net wat je ervan maakt volgens mij. Onze sportschool zegt;

[...]

8)7
Daar kan ik met mijn verstand niet bij. Je moet het virus echt ontkennen, wil je met 30 personen in een zaaltje gaan sporten*

*yoga is geen sport

Toevoeging:
Ik mag volgens de richtlijnen van KNWU/NTFU geen training geven aan mountainbikers in groepen groter dan 4 personen. Die lessen zijn net zo individueel als groepslessen in een sportschool. Ik pleit hiermee overigens niet voor groepsgroottes van 30 personen in de buitenruimte.

[ Voor 26% gewijzigd door Joris748 op 16-10-2020 10:42 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Joris748 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Daar kan ik met mijn verstand niet bij. Je moet het virus echt ontkennen, wil je met 30 personen in een zaaltje gaan sporten*

*yoga is geen sport
Tja, er morgen 30 mensen in het pand zijn. Dat die mensen zich dan 'toevallig' in dezelfde ruimte bevinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ZieMaar! schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Ik kreeg ook het idee dat ze in Belgie iets eerder ingrepen qua mondkapjes verplichten etc?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cijfers van de vliegbewegingen op Schiphol van september:

https://news.schiphol.com...gures-for-september-2020/

80% minder reizigers dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Het probleem wat je dan wel krijgt is dat mensen bang zijn om een boete te krijgen, en ze vooral gaan proberen om handhaving te ontlopen of nóg meer mazen in de wet te zoeken, niet meer bang zijn voor het virus. En met de verkiezingen in aantocht, gaat dat niet gebeuren, want dat is electorale zelfmoord.

Als mensen de maatregelen steeds meer als middel op zich gaan zien, dan zien ze ook geen redenen meer om zich er aan te houden. En puur "voor de angst" de ziekenhuizen vol laten lopen en filmpjes op Instagram posten waarin mensen weer in de gang van het UMC dood neervallen, lijkt me niet echt ethisch.
We zijn denk ik het punt allang voorbij dat er ethisch brandschone keuzes zijn. Inclusief niets kiezen te doen.

Tenzij jij een geweldig idee hebt wat er wel ethisch verantwoord kan worden gedaan om iets te veranderen aan de huidige stijging die nog steeds gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
TommyGun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

[...]

8)7
Wat een onzin.

Ze zeggen het zelf al: Groepsles 8)7 Hoezo is dat individueel ;w
Lekker bij de gemeente neerleggen en de politie het laten sluiten voor een paar weken. Zijn we ook van dat "zoek elke maas in de wet op" mentaliteit af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Waah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Wat een onzin.

Ze zeggen het zelf al: Groepsles 8)7 Hoezo is dat individueel ;w
Lekker bij de gemeente neerleggen en de politie het laten sluiten voor een paar weken. Zijn we ook van dat "zoek elke maas in de wet op" mentaliteit af O-)
Ho ho, don't shoot the messenger. "Rijksoverheid en onze Fitness branchevereniging NL Actief [...]".

En als je dit leest snap ik die conclusie wel;
Spelregels voor sport in het kort
Om groepsvorming en sociale contacten te verminderen en het aantal reisbewegingen te reduceren, komen er nieuwe maatregelen voor sport. In het kort zijn de spelregels voor het sporten:

Sporten voor volwassenen is alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden.
Maximaal 4 personen mogen met elkaar sporten in een groepje.
Voor binnensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). En er geldt een maximum van 30 personen per zelfstandige ruimte. Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten als:
de groepjes minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar houden;
er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes;
zij niet mengen.

Voor buitensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten als:
zij niet mengen.
https://www.rijksoverheid...-en-dagelijks-leven/sport

"duidelijke afbakening" kan natuurlijk van alles zijn. Maw; lijntje trekken en opgelost.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

We kunnen denk ik nog eeuwen doorzeuren over het niet logisch/consistent in elkaar zitten van de maatregelen. Maar waarom zouden de maatregelen logisch in elkaar moeten zitten?
Je hebt een model, je draait aan wat knoppen en je ziet dat de R genoeg omlaag gaat. Of die knopbewegingen onderling logisch samenhangen doet er helemaal niet toe. Echt een non discussie vind ik dat.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Wat ik nog een veel groter probleem vind dan zulke discussies is het feit dat veel mensen de regels gebruiken om uitzonderingen te verzinnen.

Neem het restaurant ergens in ik dacht Rotterdam die mensen een tientje laten betalen om zo genaamd in een hotel erboven te verblijven en hierdoor wel naar restaurant mogen.

Update: restaurant gaat alsnog dicht want ze willen niemand voor het hoofd stoten.....

Of zoals hiervoor groepen thuis max dacht 6, wat doen we dan? Blokjes verjaardagen en weet ik het wat allemaal.

En dan nu huilen dat er strengere maatregelen zijn. Nee sorry ik met dat soort mensen geen medelijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Dracula op 16-10-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

We zijn denk ik het punt allang voorbij dat er ethisch brandschone keuzes zijn. Inclusief niets kiezen te doen.

Tenzij jij een geweldig idee hebt wat er wel ethisch verantwoord kan worden gedaan om iets te veranderen aan de huidige stijging die nog steeds gaande is.
De stijging bewust door laten gaan of mensen bewust behandeling weigeren zodat er een angstplaatje ontstaat lijkt me in ieder geval de minst ethische optie. Dan ga je letterlijk over lijken om mensen te laten gehoorzamen, kun je ze net zo goed met scherp afschieten als ze te weinig afstand houden, want ze waren toch al ten dode opgeschreven. 8)7

Eén niveau daarboven staat een overheid die gewoon repressie inzet om gehoorzaamheid af te dwingen, dat is nog altijd een optie maar het gebeurt hier vooral niet omdat we daar domweg de resources niet voor hebben, we zijn geen China.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 16-10-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik begrijp/lees vinden er nauwelijks besmettingen plaats in sportscholen. Sowieso worden sportende (lees gezonde) mensen minder ziek.
En niet die ene uitzondering posten aub.
De retards die lekker op een plein feest gaan vieren voordat de cafés dichtgaan; daar komt het gevaar vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
boesOne schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:42:
We kunnen denk ik nog eeuwen doorzeuren over het niet logisch/consistent in elkaar zitten van de maatregelen. Maar waarom zouden de maatregelen logisch in elkaar moeten zitten?
Je hebt een model, je draait aan wat knoppen en je ziet dat de R genoeg omlaag gaat. Of die knopbewegingen onderling logisch samenhangen doet er helemaal niet toe. Echt een non discussie vind ik dat.
Omdat je juist door het logisch in elkaar te zetten discussies die wij hier nu hebben voorkomt.
Donder gewoon een saunaruimte dicht als je daarna niet kunt douchen. Totaal niet in het belang van de klant om 'm toch open te stellen en is ook redelijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

anandus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:54:
Las dit net van een scholengroep hier in de stad:

[...]
Dit soort dingen laten duidelijk zien dat de grip op corona echt een beetje kwijt is.
Niets nieuws. Zelfs bij ons (hbo) zijn ondanks de maatregelen veel besmettingen. We hebben echter een gag-order van het CVB om daarover niets naar buiten te brengen. Onder het mom van privacy maar het is natuurlijk PR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:01:
Van wat ik begrijp/lees vinden er nauwelijks besmettingen plaats in sportscholen. Sowieso worden sportende (lees gezonde) mensen minder ziek.
De retards die lekker op een plein feest gaan vieren voordat de cafés dichtgaan; daar komt het gevaar vandaan.
in mijn directe omgeving zijn er vijf mensen die gezond zijn en veel sporten ernstig ziek geweest maar goed misschien ben ik wel een uitzondering |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
TommyGun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Ho ho, don't shoot the messenger. "Rijksoverheid en onze Fitness branchevereniging NL Actief [...]".

En als je dit leest snap ik die conclusie wel;

[...]

https://www.rijksoverheid...-en-dagelijks-leven/sport

"duidelijke afbakening" kan natuurlijk van alles zijn. Maw; lijntje trekken en opgelost.
Oh het was niet tegen jou persoonlijk hoor :+

Ik snap die uitzondering ook echt niet... Max 4 per groepje (en dan hoef je dus géén afstand te houden blijkbaaar?) maar wel meerdere groepjes per instructeur?

Dit klinkt weer als: "We willen overkomen alsof we hele strenge maatregelen nemen, maar eigenlijk willen we dat niet en leggen we de schuld straks bij de burgers". Want met dit soort uitzonderingen en regels maken ze het met opzet onduidelijk.... En rutte zei: "Zoek niet de randjes van de wet op", wetende dat men dat natuurlijk wél doet. En dan kan die straks de schuld (weer) lekker bij de burgers leggen :X

Het is wel heel VVD (liberaal, geen restricties). Dus het verbaast me niet... Maar in tijde van crisis zou je toch een andere houding verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ed1703 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Omdat je juist door het logisch in elkaar te zetten discussies die wij hier nu hebben voorkomt.
Donder gewoon een saunaruimte dicht als je daarna niet kunt douchen. Totaal niet in het belang van de klant om 'm toch open te stellen en is ook redelijk zinloos.
Ik zal je vanavond vertellen hoe het er in de sauna aan toe gaat momenteel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

in mijn directe omgeving zijn er vijf mensen die gezond zijn en veel sporten ernstig ziek geweest maar goed misschien ben ik wel een uitzondering |:(
5 op de??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Waah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Oh het was niet tegen jou persoonlijk hoor :+

Ik snap die uitzondering ook echt niet... Max 4 per groepje (en dan hoef je dus géén afstand te houden blijkbaaar?) maar wel meerdere groepjes per instructeur?

[...]
Me neither, maar ik begrijp wel dat de sportschool dit zegt nav die informatie van de Rijksoverheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Niets nieuws. Zelfs bij ons (hbo) zijn ondanks de maatregelen veel besmettingen. We hebben echter een gag-order van het CVB om daarover niets naar buiten te brengen. Onder het mom van privacy maar het is natuurlijk PR.
Zou die gag-order bij de rechter überhaupt stand houden? Ik verwacht dat een rechter het belang van de volksgezondheid zwaarder zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:14
Als ik het zo lees is er maar één verschil tussen buiten en binnen sporten.
- binnen is de max 7 groepjes van 4 + 1 van 2 (totaal 30)
- buiten is er geen max.

ten allen tijde de 1.5m in acht houden.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
TommyGun schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Me neither, maar ik begrijp wel dat de sportschool dit zegt nav die informatie van de Rijksoverheid.
Och ja hoor. Je kan een ondernemer niet kwalijk nemen dat die onderneemt O-) Dit is een beleidsprobleem ;-) al wil de overheid je graag laten geloven dat het een probleem is van burgerongehoorzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Waah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Och ja hoor. Je kan een ondernemer niet kwalijk nemen dat die onderneemt O-) Dit is een beleidsprobleem ;-) al wil de overheid je graag laten geloven dat het een probleem is van burgerongehoorzaamheid.
Absoluut waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ocwil schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:11:
Als ik het zo lees is er maar één verschil tussen buiten en binnen sporten.
- binnen is de max 7 groepjes van 4 + 1 van 2 (totaal 30)
- buiten is er geen max.

ten allen tijde de 1.5m in acht houden.
Behalve een groepje, dat mag wel binnen anderhalve meter als ik het zo lees?

Want waarom anders benoemen dat groepjes, anderhalve meter afstand moeten houden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:01:
Het grote gevaar zijn de "retards" die constant lopen te zeiken en zuigen over hoe regels niet logisch zijn, te laat zijn, te vroeg zijn, niet op hen van toepassing zijn omdat XYZ of ze niet hoeven na te leven "want ik ben gewoon gezond".

Nederland stond altijd te boeken als een individualistisch land, ik stel voor dat we het in egocentrisch of egoistisch veranderen. Lijkt wel alsof iedereen alles naar zichzelf toeredeneert, of het nu mensen die naar een sportschool, kerk of restaurant gaan - mijn plezier en bewegingsvrijheid boven die van een ander, altijd en overal ;(
[...]

Met welk beleid los je de dwazen op het Plein in Den Haag op, of de 'mensen' die supermarktmedewerkers uitschelden wanneer er verzocht wordt afstand te houden of een mondkapje op te doen? Is het een beleidsprobleem dat supermarkten om 20:00 dicht gaan omdat het alcoholverkoopverbod lastig te handhaven is, of zouden we ons met zijn allen kapot moeten schamen omdat er blijkbaar structureel debielen zijn die 16-jarige supermarktmedewerkers die voor 3,34 euro per uur werken uitschelden omdat ze om 20:05 hun blik bier niet meer kunnen afrekenen.

[ Voor 30% gewijzigd door BoB_HenK op 16-10-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocwil
[...]

Want waarom anders benoemen dat groepjes, anderhalve meter afstand moeten houden?
Nee dat is dus niet waar, de aller eerste regel die geldt "Sporten voor volwassenen is alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden." geldt dus ook binnen het groepje van 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat lees je verkeerd: binnen het groepje onderling moet nog steeds anderhalve meter afstand gehouden worden.

Hoeveel ruimte er tussen groepjes moet zitten zodat ze niet als één groepje gezien worden, is nergens iets over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ocwil schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Nee dat is dus niet waar, de aller eerste regel die geldt "Sporten voor volwassenen is alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden." geldt dus ook binnen het groepje van 4.
Je hebt gelijk. Groepjes mogen niet mengen, en moeten afgebakend O-)
Dat ze daar nogmaals die 1,5 meter noemen verwarde mij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Waah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Je hebt gelijk. Groepjes mogen niet mengen, en moeten afgebakend O-)
Dat ze daar nogmaals die 1,5 meter noemen verwarde mij wat.
Ja was duidelijker geweest als ze daar gewoon het dubbele hadden genoemd 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Dat lees je verkeerd: binnen het groepje onderling moet nog steeds anderhalve meter afstand gehouden worden.

Hoeveel ruimte er tussen groepjes moet zitten zodat ze niet als één groepje gezien worden, is nergens iets over gezegd.
Jup, staat er dus wel
Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten als:
zij niet mengen.
Zo zie je maar weer hoe lastig het is om goed te lezen (door mijzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

https://www.1limburg.nl/n...de-grens?context=topstory

Gelukkig is het maar een oproep, hoeft tenminste niemand zich er aan te houden.....

:X 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
5 heb maar vijf vrienden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

De stijging bewust door laten gaan of mensen bewust behandeling weigeren zodat er een angstplaatje ontstaat lijkt me in ieder geval de minst ethische optie. Dan ga je letterlijk over lijken om mensen te laten gehoorzamen, kun je ze net zo goed met scherp afschieten als ze te weinig afstand houden, want ze waren toch al ten dode opgeschreven. 8)7
Dat is nogal een beschuldiging, mensen opzettelijk zorg weigeren. Waar gebeurt dit momenteel of zijn er concrete plannen dit te gaan doen ?

Voor de duidelijkheid, dit is niet triage bij een overladen systeem maar bewust mensen waar ruimte voor is laten kreperen om zo angst te zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Zou die gag-order bij de rechter überhaupt stand houden? Ik verwacht dat een rechter het belang van de volksgezondheid zwaarder zal vinden.
Inmiddels wordt ons als docenten ook niets meer verteld om diezelfde reden. Je krijgt het dus alleen nog te horen als je deel uitmaakt van een BCO en dat mag je dus niet naar buiten brengen. Ze willen niet dat clusters in het nieuws komen. Ik weet het dus niet.

Overigens kan privacy raar werken. Twee jaar geleden waren we onderdeel van een BCO omdat een goede vriendin van ons was overleden aan meningokokken nadat we de dag ervoor op bezoek waren geweest. Toen we de GGD vroegen om welk type meningokokken het ging (a, b, c, w, y) wilden ze ons dat niet vertellen ivm privacy. Terwijl wij wilden nagaan of onze kinderen wellicht de juiste vaccinatie hadden gehad. In dat geval zouden ze geen preventieve antibiotica kuur nodig hebben. Dat was echt een gedoe om daar achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Dat is nogal een beschuldiging, mensen opzettelijk zorg weigeren. Waar gebeurt dit momenteel of zijn er concrete plannen dit te gaan doen ?
Ik zeg niet dat dit gebeurt of dat er plannen voor zijn, maar wel dat het de enige manier is waarop je mensen nog "bang genoeg" krijgt om de maatregelen te gehoorzamen. En zelfs triage puur met als doel om angst aan te jagen lijkt me geen ethische keuze, het doel van de maatregelen is uiteindelijk dat je die triage (blijvend) wil voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15
boesOne schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:42:
Inderdaad, dat is mijn inziens toch de wetenschappelijke vorm van aanpak? Je hebt een hypothese, deze onderbouw je en probeer je uit. Je doet een of meerdere metingen, trekt conclusies en past eventueel zaken aan; rinse and repeat.

Vind het dan ook storend/typisch dat in de Tweede Kamer de oppositie hier ook zo op hamert en dit zogenaamd "zwalkend beleid" is. Nee, dat is het niet. Niemand wist van tevoren wat het Covid virus zou doen, men deed een "best guess" en gaandeweg stuurt men bij. Maar goed, het lijkt soms alsof bepaalde oppositie partijen zelfs bij iets als een pandemie vooral hun eigen "oppositie" geluid (lees: alles afkraken wat het kabinet doet) harder willen laten klinken. En niet dat ik nu alles wat dit kabinet doet omtrent Corona goedkeur, maar ik ben van mening dat men bij een dergelijke kwestie als alle partijen bij elkaar beter moet samenwerken en meer constructief meedenken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Inderdaad, dat is mijn inziens toch de wetenschappelijke vorm van aanpak? Je hebt een hypothese, deze onderbouw je en probeer je uit. Je doet een of meerdere metingen, trekt conclusies en past eventueel zaken aan; rinse and repeat.
Maar dat is niet wat er uiteindelijk gebeurt. Wanneer een maatregel niet blijkt te werken, wordt er niet ge-evalueerd of die maatregel niet kan worden afgeschaald of dat de maatregel misschien verkeerd wordt uitgevoerd, maar wordt er nog een maatregel bij verzonnen. De oude maatregel blijft staan want "baat het niet dan schaadt het ook niet". En maatregelen worden ook genomen puur uit externe druk, zie de sluiting van de scholen in het voorjaar, en nu mondmaskers.

Door die aanpak raak je het zicht kwijt op hoe maatregelen precies (onafhankelijk van elkaar) impact hebben op de verspreiding, want je ziet alleen het totaalplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Vind het dan ook storend/typisch dat in de Tweede Kamer de oppositie hier ook zo op hamert en dit zogenaamd "zwalkend beleid" is. Nee, dat is het niet. Niemand wist van tevoren wat het Covid virus zou doen, men deed een "best guess" en gaandeweg stuurt men bij. Maar goed, het lijkt soms alsof bepaalde oppositie partijen zelfs bij iets als een pandemie vooral hun eigen "oppositie" geluid (lees: alles afkraken wat het kabinet doet) harder willen laten klinken. En niet dat ik nu alles wat dit kabinet doet omtrent Corona goedkeur, maar ik ben van mening dat men bij een dergelijke kwestie als alle partijen bij elkaar beter moet samenwerken en meer constructief meedenken.
Dat je aanpast snap ik. Dat is ook niet het zwalkende beleid.
Zwalkend beleid is:
Scholen blijven open
week later onder druk toch maar dicht.

Geen mondkapjes op basisscholen en middelbare scholen
2 dagen later wél aangeraden op basisscholen, niet op middelbare scholen
1 dag later óók op middelbare scholen

DAT is zwalkend beleid. Dat heeft niets met "bijsturen" te maken. Maar niet een goede onderbouwing hebben en slechte communicatie met de branches die je "raakt".

En ja, er zijn partijen die schreeuwen om het schreeuwen (Baudet). Maar er is echt wel wat aan te merken op het zwalkende beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Zwalkend beleid is:
Scholen blijven open

DAT is zwalkend beleid. Dat heeft niets met "bijsturen" te maken. Maar niet een goede onderbouwing hebben en slechte communicatie met de branches die je "raakt".

En ja, er zijn partijen die schreeuwen om het schreeuwen (Baudet). Maar er is echt wel wat aan te merken op het zwalkende beleid.
Ja, maar daar mag je de oppositie voor bedanken.

Kabinet moet onder druk van oppositie en/of publieke opinie een maatregel nemen, en heeft er vervolgens geen onderbouwing voor. Ja, wat gek zeg... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 16-10-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Stoney3K schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Maar dat is niet wat er uiteindelijk gebeurt. Wanneer een maatregel niet blijkt te werken, wordt er niet ge-evalueerd of die maatregel niet kan worden afgeschaald of dat de maatregel misschien verkeerd wordt uitgevoerd, maar wordt er nog een maatregel bij verzonnen. De oude maatregel blijft staan want "baat het niet dan schaadt het ook niet". En maatregelen worden ook genomen puur uit externe druk, zie de sluiting van de scholen in het voorjaar, en nu mondmaskers.

Door die aanpak raak je het zicht kwijt op hoe maatregelen precies (onafhankelijk van elkaar) impact hebben op de verspreiding, want je ziet alleen het totaalplaatje.
In een gecontroleerde setting zou je het inderdaad doen zoals je schetst. Probleem is dat Corona niet een gecontroleerde setting is. Zeker niet als, zoals nu, de boel de pan uitrijst.

Wat betreft de externe druk, dat klopt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Waah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Zwalkend beleid is:
Scholen blijven open

Grote grap is dat het zwalkende beleid grotendeels voorkomt uit de discussies in de TK en de druk die de oppositie opvoert om niet-wetenschappelijk onderbouwde maatregelen toch af te dwingen. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Kabinet moet onder druk van oppositie en/of publieke opinie een maatregel nemen, en heeft er vervolgens geen onderbouwing voor. Ja, wat gek zeg... 8)7
"Sorry jongens, het is crisis, nu geen tijd voor politieke debatten, we doen het zo en niet anders, kritiek kan achteraf."

Als er een leger van IS aan de grenzen staat, dan gaan we toch ook niet eerst een week lang debatteren op wie we het eerst moeten mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Onder druk? Ze kunnen toch potverdomme wel zelf beslissen 8)7

Sinds wanneer beslist de publieke opinie iets. Wanneer ze de belastingen verhogen of de dividendbelasting willen afschaffen laten ze zich ook niet door de publieke opinie overhalen, OF door oppositie 8)7
Pagina: 1 ... 160 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic