Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.337 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Als je om 8 uur een boodschappentas vol met wekelijkse boodschappen en een fles wijn op zak hebt, wordt je er heus niet uitgepikt. Als je met een kratje Hertog of een fles hugo op de fiets naar een maat bent wel. Daar gaat de nuance om.

Wellicht ook wat overdreven, je zou immers volgens de huidige regels gewoon in je eentje naar een maat mogen om daar een drankje te doen, maar je moet ergens een grens trekken. Dat is dit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

klaaas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Ik laat dat flesje wijn gerust staan als ik erop wordt aangesproken. En ik gooi het niet eens in mijn wagentje als ik me ervan bewust ben dat het na 8-en is (Ik ben uberhaupt aardig volgzaam). Maar blijkbaar zijn de lontjes onderhand zo kort dat we elkaar de maat gaan nemen op de meest onzinnige zaken.
Volgens mij valt dat ‘elkaar de maat nemen’ wel mee, maar goed. Waar @MikeyMan en ik op aanslaan is dat we in Nederland vooral heel goed lijken te zijn in het uiten van kritiek op maatregelen, maar veel minder in het simpelweg opvolgen. Ik heb vanochtend de technische briefing van de TK zitten kijken; en dan is het gewoon treurig om te moeten vaststellen dat exact dezelfde vragen werden gesteld als bij de briefings in het voorjaar/zomer. Toen was de stelling; dit laten we ons niet nog eens gebeuren. De vraag werd gesteld: hoe kunnen we een 2e golf voorkomen? Antwoord: de maatregelen opvolgen. Vanochtend werd de vraag gesteld: hoe kunnen we een 3e golf voorkomen? Antwoord: de maatregelen opvolgen...

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
prijk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Overal in Europa is de horeca weer opengegaan, en pas bij extreem hoge cijfers is die weer gesloten, zoals in Parijs. Nederland is veel minder exceptioneel dan jij voortdurend insinueert.
Euh, je kaart precies aan wat het probleem is: je zit weer met extreem hoge cijfers en hebt ook alle horeca weer kunnen sluiten.

Oftewel je bent helemaal niks opgeschoten en dat zag elke aap natuurlijk al aankomen. Die twee moeten in balans zijn zodat je lagere cijfers hebt en ook niet alles hoeft te sluiten.

Nederland staat verder gewoon structureel bij de slechtst presterende landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
The Legend schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:25:
Antwoord: de maatregelen opvolgen.
Tja, het cadeau wat we onszelf geven volgens Van Dissel. Had liever een PS5 gehad. :P (Helpt overigens bij het binnen blijven. Elke Nederlander een PlayStation en tegoed voor wat games. Kan ik zowaar nog lid worden van het Red Team met zulke goeie ideeën. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Ik heb me ook laten testen, maar dat ging vrij gesmeerd. Paar rijen auto's oplijnen door verkeersregelaars. Dan raam dicht, rijbewijs tegen het raam, op je raam krijg je met een goed verwijderbare tape een stickertje erop met een nummer. Je rolt die straat binnen, of tent, je zet je motor uit, raam net niet helemaal omlaag en de test begint (de eerste de beste die jankt dat 'ie vervelend is moet z'n ballen afknippen :+). Als je een kleine auto hebt mag je op de rand van je stoel zitten :P Je rijdt weg en klaar. Je kan volgens mij best even de auto's een kwartier laten wachten daar waar je persoonlijk de uitslag krijgt. Als je moet wachten wordt het een erg inefficient proces. Dan is testpersoneel meer niks aan het doen. Je kan dan beter een rij auto's aflopen van voor naar achter.
Dit klinkt allemaal wel leuk maar als ik die testcentra in Nederland zie dan heb ik het idee dat de de niet-autobezitter gewoon totaal wordt vergeten. Ze lijken allemaal wel ingericht voor auto's, en aangezien je eigenlijk niet met het OV mag kan je er zonder auto ook helemaal niet komen als ik hoor dat je vaak 50km verderop moet wezen.

Het grootste deel van mijn familie heeft helemaal geen auto of rijbewijs uit milieu overweging dus die moeten het blijkbaar maar afwachten?

Ik vind dat ze het in andere landen dan toch beter doen zoals in India waar je gewoon bij elke apotheek terecht kan.

Ik snap echt niet dat dit nog steeds zo slecht loopt. Ze riepen vanaf het begin 'testen, testen, testen'. En 100% terecht. Maar dan moet je er ook wel alles aan doen om dat mogelijk te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 14-10-2020 15:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj4fpbVjeTqs6eQmvaSdJ846MA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQS2cdQBy2kZQi8BJN357C3c.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt mij wel aardig correct zo. Twijfel alleen over die bh. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:57
The Legend schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Volgens mij valt dat ‘elkaar de maat nemen’ wel mee, maar goed. Waar @MikeyMan en ik op aanslaan is dat we in Nederland vooral heel goed lijken te zijn in het uiten van kritiek op maatregelen, maar veel minder in het simpelweg opvolgen. Ik heb vanochtend de technische briefing van de TK zitten kijken; en dan is het gewoon treurig om te moeten vaststellen dat exact dezelfde vragen werden gesteld als bij de briefings in het voorjaar/zomer. Toen was de stelling; dit laten we ons niet nog eens gebeuren. De vraag werd gesteld: hoe kunnen we een 2e golf voorkomen? Antwoord: de maatregelen opvolgen. Vanochtend werd de vraag gesteld: hoe kunnen we een 3e golf voorkomen? Antwoord: de maatregelen opvolgen...
Er werd even hiervoor behoorlijk hard gereageerd op iemand die een flesje wijn voor het eten wilde. Dat is waar ik op aansla. Ik zie inderdaad dat er van allerlei smoezen bedacht worden om je maar niet aan de regels te houden of de grenzen op te zoeken. Dat moeten we helemaal niet willen en zeker niet als dat ook daadwerkelijk meer risico oplevert. Daar mag je elkaar zeker op aanspreken en als het echt om moedwillig gedrag gaat dan mag dat van mij ook best hard. Maar laten we ook niet doorschieten. Elkaar voor aso houden als er een uitzondering gesignaleerd wordt of als er een situatie ontstaat die niet lettelijk in overeenstemming is met de regels maar echt geen gevaar oplevert, brengt ons ook niet verder. We zitten nog wel even in dit schuitje met elkaar en je mag van iedereen toch wel een beetje normaal gedrag verwachten?

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

klaaas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Er werd even hiervoor behoorlijk hard gereageerd op iemand die een flesje wijn voor het eten wilde. Dat is waar ik op aansla. Ik zie inderdaad dat er van allerlei smoezen bedacht worden om je maar niet aan de regels te houden of de grenzen op te zoeken. Dat moeten we helemaal niet willen en zeker niet als dat ook daadwerkelijk meer risico oplevert. Daar mag je elkaar zeker op aanspreken en als het echt om moedwillig gedrag gaat dan mag dat van mij ook best hard. Maar laten we ook niet doorschieten. Elkaar voor aso houden als er een uitzondering gesignaleerd wordt of als er een situatie ontstaat die niet lettelijk in overeenstemming is met de regels maar echt geen gevaar oplevert, brengt ons ook niet verder. We zitten nog wel even in dit schuitje met elkaar en je mag van iedereen toch wel een beetje normaal gedrag verwachten?
Eens hoor. Ik meen dat de hardere woorden kwamen van @Leon Zwiers, misschien moeten we het hem vergeven omdat hij tot z’n nek in de stront staat op de IC ergens in het westen van het land ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
[...]

Tsja, dezelfde reflex zag je bij ouders die met kleine kinderen boodschappen deden en geen bier/wijn mochten afrekenen omdat er iemand onder de 18 bij was. Dat was gelukkig snel weer voorbij.

Aan de andere kant weet ik nog wel dat de supers open waren van 9.00-18.00 en op zaterdag tot 17.00 met een enkele koopavond. We hebben het allemaal overleefd.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 14-10-2020 15:49 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

GekkePrutser schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Dit klinkt allemaal wel leuk maar als ik die testcentra in Nederland zie dan heb ik het idee dat de de niet-autobezitter gewoon totaal wordt vergeten. Ze lijken allemaal wel ingericht voor auto's, en aangezien je eigenlijk niet met het OV mag kan je er zonder auto ook helemaal niet komen als ik hoor dat je vaak 50km verderop moet wezen.

Het grootste deel van mijn familie heeft helemaal geen auto of rijbewijs uit milieu overweging dus die moeten het blijkbaar maar afwachten?

Ik vind dat ze het in andere landen dan toch beter doen zoals in India waar je gewoon bij elke apotheek terecht kan.

Ik snap echt niet dat dit nog steeds zo slecht loopt. Ze riepen vanaf het begin 'testen, testen, testen'. En 100% terecht. Maar dan moet je er ook wel alles aan doen om dat mogelijk te maken.
Als je zegt dat je met de fiets komt dan word je niet 50km verderop ingedeeld. Veel mensen hier hebben nog wel een auto per huishouden wat kan helpen. Ik zelf wilde bij voorkeur niet 50km rijden en heb aangegeven dat een dag later bij het testcentrum om de hoek ook prima is.

Betreft de non-automensen die ook niet willen/kunnen fietsen:
"Bent u bedlegerig of volledig afhankelijk van de hulp van anderen? Dan wordt met u besproken wat de mogelijkheden zijn in uw regio." Ik denk dat er voor die paar mensen wel mogelijkheden zijn om bij de huisarts langs te gaan of dat de huisarts langskomt of een wijkverpleegkundige ofzo.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Eens. Ik begin ook steeds meer de indruk te krijgen, en dat is niet eens zozeer in dit topic, dat dat vooral komt van mensen die graag willen uitstralen dat zij de regels wel altijd naleven en zodoende goed zijn. Nu neig ik dat te betwijfelen, omdat ik het me niet voor kan stellen dat mensen zich vanaf 15 maart 100% van de tijd aan de coronamaatregelen houden, maar afijn. Ik vind het alleen een irritante bijkomstigheid dat iedereen die er wel moeite mee heeft of inderdaad een uitzondering signaleert gelijk de maat genomen wordt.

Dat merkte je ook in het voorjaar of in de zomer nog. Je kon er bijvoorbeeld donder op tegen zeggen dat er elke dag wel weer ergens een screenshot opdook van een druk Zandvoort. Alsof iemand de hele dag de webcampagina zit te F5'en zijn kans schoon ziet als het druk (begint) te worden Kunnen we daar lekker allemaal op afgeven, want wij houden ons wel aan de regels en die tokkies niet. Het is heel makkelijk om vanachter de computer mensen de maat te nemen, maar het maakt het inhoudelijke debat er niet fijner en beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Plenkske schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Het is te hopen, we gaan het de komende dagen zien.
Als dit het geval is dan gaan de komende 4 weken met de nieuwe maatregelen wel goed helpen.
Hoe sneller het afvlakt en daalt, hoe sneller we terug gaan naar "waakzaam"
Als de cijfers nu gaan dalen is dat het bewijs dat de maatregelen van gisteren voorbarig waren en er gewoon niet genoeg tijd is genomen om te evalueren. Ik hoop (tegen beter weten in) dat de regering ook de ballen heeft om dan snel weer een persconferentie te beleggen en de maatregelen terug te draaien.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:07:
Had graag gezien dat er ook iets meer gezegd was om het onnodig hoge aantal supermarkt bezoeken steviger terug te dringen. Hij zegt wel snel tussendoor dat het eigenlijk te druk is bij supermarkten, maar geeft nergens uitspraak (ook al is het dringend advies) om niet meer iedere dag voor één maaltijd iets te halen. Gemiste kans, het is prima mogelijk maximaal 3 per week boodschappen te doen zonder dat ook maar iemand daar echt een nadeel aan ondervind. Je maakt daar zoveel extra ruimte mee voor mensen om netjes afstand te kunnen houden met boodschappen doen.

Wat betreft kerken zal ik maar niet over beginnen, wat een klucht is dat zeg :+
Ik vraag mij toch af hoe het het supermarkt personeel vergaat? Ik woon midden in een corona hotspot. Lansingerland, de basisschool op de hoek van de supermarkt is gesloten, bijna iedereen die daar kwam lopen ook even door de supermarkt. De meeste vakkenvullers blijven gewoon in het gangpad staan vullen dus de 1,5 m is ook niet altijd haalbaar. Toch is er Sinds maart niemand van het supermarkt personeel ziek geworden (ik ken iemand die daar werkt).
Mijn broertje werkt bij de Leen bakker en die wordt gestoord van de drommen funshoppers die zich zelden aan de 1,5 m houden (Groningen) maar hij of zijn collega's zijn nog niet ziek geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 14-10-2020 16:00 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ankona schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Als de cijfers nu gaan dalen is dat het bewijs dat de maatregelen van gisteren voorbarig waren en er gewoon niet genoeg tijd is genomen om te evalueren. Ik hoop (tegen beter weten in) dat de regering ook de ballen heeft om dan snel weer een persconferentie te beleggen en de maatregelen terug te draaien.
Dat kan je vergeten. Dan moeten de cijfers zo verschrikkelijk hard gaan dalen. Eigenlijk dus geen besmettingen meer. Dan zullen ze heeeeel misschien de maatregelen terug trekken. Ow en niemand meer in het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Plus dat er veel meer getest wordt, dus de cijfers sowieso stijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Cobb schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Ik vraag mij toch af hoe het het supermarkt personeel vergaat? Ik woon midden in een corona hotspot. Lansingerland, de basisschool op de hoek van de supermarkt is gesloten, bijna iedereen die daar kwam lopen ook even door de supermarkt. Sinds maart is er nog niemand van het supermarkt personeel ziek geworden (ik ken iemand die daar werkt).
Mijn broertje werkt bij de Leen bakker en die wordt gestoord van de drommen funshoppers die zich zelden aan de 1,5 m houden (Groningen) maar hij of zijn collega's zijn nog niet ziek geweest.
Eens, buurjongen werkt ook bij de plaatselijke AH, niemand Corona gehad. Supermarkten zijn ook geen bekende bron van besmettingen. Is ook logisch, want bijna niemand staat daar binnen 1.5 meter > 15 minuten te ouwehoeren. Boodschappen doen en wegwezen over het algemeen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

St@m schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Eens, buurjongen werkt ook bij de plaatselijke AH, niemand Corona gehad. Supermarkten zijn ook geen bekende bron van besmettingen. Is ook logisch, want bijna niemand staat daar binnen 1.5 meter > 15 minuten te ouwehoeren. Boodschappen doen en wegwezen over het algemeen.
Plus dat supermarkten behoorlijk goede ventilatie systemen hebben.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Ik ha(a)k daar op omdat als iemand echt iets vergeten is meteen een Darwin Award kan krijgen.
Dat is belachelijk. Er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen waarom iemand voor een legale reden nog even snel naar de winkel moet.
We hadden het specifiek over lui die vlak voor sluitingstijd alcohol gaan kopen en daar dus mee in overtreding over straat lopen na 20.00, want verbod. Die lui moeten dan niet janken als ze een boete krijgen, of dat de boel nog verder aangescherpt wordt.

En dat die lui constant maar de grenzen opzoeken is dus precies een van de redenen dat we nu zo in de shit zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Soccer98 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Eens. Ik begin ook steeds meer de indruk te krijgen, en dat is niet eens zozeer in dit topic, dat dat vooral komt van mensen die graag willen uitstralen dat zij de regels wel altijd naleven en zodoende goed zijn. Nu neig ik dat te betwijfelen, omdat ik het me niet voor kan stellen dat mensen zich vanaf 15 maart 100% van de tijd aan de coronamaatregelen houden, maar afijn. Ik vind het alleen een irritante bijkomstigheid dat iedereen die er wel moeite mee heeft of inderdaad een uitzondering signaleert gelijk de maat genomen wordt.

Dat merkte je ook in het voorjaar of in de zomer nog. Je kon er bijvoorbeeld donder op tegen zeggen dat er elke dag wel weer ergens een screenshot opdook van een druk Zandvoort. Alsof iemand de hele dag de webcampagina zit te F5'en zijn kans schoon ziet als het druk (begint) te worden Kunnen we daar lekker allemaal op afgeven, want wij houden ons wel aan de regels en die tokkies niet. Het is heel makkelijk om vanachter de computer mensen de maat te nemen, maar het maakt het inhoudelijke debat er niet fijner en beter op.
Ik voel me niet aangesproken als de persoon die anderen de maat neemt, maar voor zover dat wel zo overkomt: ik ben niet roomser dan de paus en heb zeker niet op ieder moment me aan iedere maatregel gehouden. Maar waar het uiteindelijk op neerkomt, is dat het meer dan gemiddeld opvolgen van die maatregelen - die uiteindelijk allemaal zijn gericht op het verminderen van persoonlijk contact - wel het enige is dat werkt. Waar ik dan een beetje moe van word is het telkens ter discussie stellen van die maatregelen, terwijl we ondertussen worden overspoelt door de volgende Corona-golf. En terwijl we watertrappelend naar adem happen discussiëren we nog even door over of COVID-19 nu wel zo dodelijk is of niet, en of besmetting nu gaat via grote of kleine druppeltjes, en die aantallen in de ziekenhuizen vallen toch nog reuze mee, de tellingen van de GGD’s lopen achter, hoe kan het nou dat we nog geen honderdmiljoenmiljard ziekenhuisbedden hebben, etcetera etcetera. En ondertussen jagen we ons zorgpersoneel letterlijk over de kling, en gaan er meer mensen dood door uitgestelde zorg - en als gevolg daarvan onontdekte aandoeningen -dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

The Legend schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Ik voel me niet aangesproken als de persoon die anderen de maat neemt, maar voor zover dat wel zo overkomt: ik ben niet roomser dan de paus en heb zeker niet op ieder moment me aan iedere maatregel gehouden. Maar waar het uiteindelijk op neerkomt, is dat het meer dan gemiddeld opvolgen van die maatregelen - die uiteindelijk allemaal zijn gericht op het verminderen van persoonlijk contact - wel het enige is dat werkt. Waar ik dan een beetje moe van wordt is het telkens ter discussie stellen van die maatregelen, terwijl we ondertussen worden overspoelt door de volgende Corona-golf. En terwijl we watertrappelend naar adem happen discussiëren we nog even door over of COVID-19 nu wel zo dodelijk is of niet, en of besmetting nu gaat via grote of kleine druppeltjes, en die aantallen in de ziekenhuizen vallen toch nog reuze mee, de tellingen van de GGD’s lopen achter, hoe kan het nou dat we nog geen honderdmiljoenmiljard ziekenhuisbedden hebben, etcetera etcetera. En ondertussen jagen we ons zorgpersoneel letterlijk over de kling, en gaan er meer mensen dood aan uitgestelde zorg en en als gevolg daarvan onontdekte aandoeningen dan ooit.
Ik ben het met je eens, het virus doet niet aan polderen. Dus in principe moet je nu gewoon daadkracht hebben en geen eindeloze debatten of stemmingen.

Maar als je dat wil bereiken, dan zou dat betekenen dat je van Nederland voor een paar maanden een dictatuur moet maken en daar gaat niemand zijn vingers aan branden. En misschien is dat wel een enorme fout die we maken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
GekkePrutser schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:36:
De WHO riep dat vanaf het begin, Nederland kwam daar pas veeeeeeeeel later mee. Net als mondneusmaskers, we lopen gewoon een maand of 8 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Denman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:28:Ik denk dat iemand van 16 jaar waar "nee" tegen gezegd wordt in de meeste gevallen een stuk minder lastig is dan iemand van bijvoorbeeld 45 die 5 minuten te laat is aan de kassa :P

Vergeet ook niet, de gemiddelde kassière zal een jaar of 17 zijn, dan geef ik het je maar te doen om die discussie aan te gaan met een volle rij erachter.
In andere landen wordt het drankpad 's avonds afgesloten met hekken, maar dat zal voor korte tijd wel niet de moeite zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RemcoDelft schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

De WHO riep dat vanaf het begin, Nederland kwam daar pas veeeeeeeeel later mee. Net als mondneusmaskers, we lopen gewoon een maand of 8 achter.
Als je bekijkt dat de verschillen tussen NL en andere landen uiteindelijk niet gigantisch zijn, dan hebben die verplichte mondneusmaskers uiteindelijk gewoon minder impact dan het heilige instrument waar mensen ze af en toe voor afschilderen.

De reden voor een maskerplicht in NL is ook niet dat er een duidelijke medische noodzaak is, of dat er bewezen effectiviteit is, maar omdat "hunnie doen het ook" en Rutte geen gezeur meer wil over vergelijkingen met het buitenland.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 14-10-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:33
RemcoDelft schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

In andere landen wordt het drankpad 's avonds afgesloten met hekken, maar dat zal voor korte tijd wel niet de moeite zijn.
Zo ingewikkeld lijkt het me niet een pad af te zetten met winkelwagens overdwars in het gangpad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Hoe willen ze zien dat je een paar kratten achterin hebt liggen? En als ik een feestje onder een viaduct ga houden zal ik alleen wat tijdiger moeten shoppen. :P
Dat moet je sowieso nooit doen, drankverkoop is zo'n beetje het enige waar ze illegale feestjes de afgelopen 30 jaar mee konden dwarszitten. Les 1: zorg dat iedereen zijn eigen drank meeneemt, ga je verkopen dan ben je de sjaak als ze het op komen rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
Nox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:47:
Als je zegt dat je met de fiets komt dan word je niet 50km verderop ingedeeld.
Yup, als je aangeeft geen auto te hebben wordt je inderdaad waar mogelijk ingedeeld op fietsafstand. Tenzij je echt in zo'n gehucht woont en er geen teststraat dichterbij is, maar de mensen die in zo'n klein gehucht wonen hebben vaak juist wel een auto.

Door zo'n teststraat met de fiets (of lopend) kan en mag ook gewoon, al is het advies dat alleen te doen als dat je enige mogelijkheid is.
wildhagen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:11:
Ja, alleen zijn dat natuurlijk regels vanuit een generieke situatie die niet specifiek is toegesneden op de situatie van Miep-van-drie-hoog-achter.

Dat bedoel ik. Je moet wel even je eigen situatie kijken en inschatten of het verstandig is om iets te doen, ipv als een undead zombie alles blindelings te doen, enkel omdat het mág.
wildhagen in "Het Coronavirus in Nederland en België -..."
Ah dan heb ik je verkeerd begrepen :) Dacht dat je specifiek bedoelde dat het onverstandig was te gaan sporten, terwijl juist daar de generieke situatie/omschrijving prima van toepassing is op sporten die nog mogen, m.u.v. enkele specifieke situaties.

Vooral wat betreft huissituaties helemaal eens, op de eerste plaats zelf gewoon goed nadenken of iets wel verstading is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het is ook gewoon een symbool maatregel om die stoute jongeren weer even te bashen.

Zorgt er in elk geval voor dat de drukte in de supers zich minder zal verspreiden. Precies zoals de bedoeling toch?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

!mark schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:26:
Yup, als je aangeeft geen auto te hebben wordt je inderdaad waar mogelijk ingedeeld op fietsafstand. Tenzij je echt in zo'n gehucht woont en er geen teststraat dichterbij is, maar de mensen die in zo'n klein gehucht wonen hebben vaak juist wel een auto.
Ik woon niet bepaald in een gehucht, maar teststraten zijn blijkbaar dun gezaaid in het Oosten. Met mijn eigen postcode kreeg ik de melding dat er geen testlocatie beschikbaar was, één straat verder is een andere wijk en dan heb je ineens twee opties, allebei zo'n drie kwartier fietsen.

We gaan het zien, nou al zin om mijn brakke zieke hoofd op de fiets te hijsen vrijdagochtend :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
RemcoDelft schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:20:
Het WHO die zich tot ver in het voorjaar zich door China bij de neus liet nemen? Zij vonden corona ook niet zo ernstig om China te vriend te houden. Het is wel opvallend hun omgang met corona, China paaien tot het epicentrum naar Europa verschoof en dan non-stop moraliseren.
PalingDrone schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:25:
Dat moet je sowieso nooit doen, drankverkoop is zo'n beetje het enige waar ze illegale feestjes de afgelopen 30 jaar mee konden dwarszitten. Les 1: zorg dat iedereen zijn eigen drank meeneemt, ga je verkopen dan ben je de sjaak als ze het op komen rollen.
Pro tips. Goed om te weten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
[
Als iedereen nou ook zijn eigen Corona meebrengt, kan dat zich ook niet verspreiden. Wellicht een idee: "Fuck you, I'm infectious"-feestjes voor positief getesten. Als we zo door gaan kan dat ook de redding worden voor de horeca. Met 7000 per dag erbij kun je al snel de horeca van een stad zo groot als amsterdam voorzien van klandizie.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

Jovatov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Zo ingewikkeld lijkt het me niet een pad af te zetten met winkelwagens overdwars in het gangpad...
Dan mag er aan beide kanten van het pad een medewerker gaan staan om mensen tegen te houden. Heb zelf bij de Makro gewerkt en mensen presteren het om een afgezet pad in te lopen waar met een reachtruck pallets uit een 5 hoge stelling worden gedraaid. Als zo'n pallet valt.... en dat is in de tijd dat ik daar werkte wel een paar keer gebeurd (rotte pallet/niet goed ingestoken/bleef haken etc)

edit: punt is, klanten gaan op onder of door een afzetting als zij vinden dat ze iets moeten hebben ongeacht of het mag want zij zijn speciaal en ze kijken je nog dom aan ook als ze er op gewezen worden. Dan moet je als 16 jarige supermarkt medewerker erg sterk in je schoenen staan.

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 14-10-2020 16:46 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Denman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
Vergeet ook niet, de gemiddelde kassière zal een jaar of 17 zijn, dan geef ik het je maar te doen om die discussie aan te gaan met een volle rij erachter.
Onder groepsdruk van de rij die staat te wachten zal de klant inderdaad het onderspit delven tegen de cassiere :) (hopelijk :Y) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Nox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Als je zegt dat je met de fiets komt dan word je niet 50km verderop ingedeeld.
veel kleine steden hebben niet eens een teststraat en dan moet je toch echt 20-40km verder zoals hier vanuit Weert bijvoorbeeld...nou is er pas sinds enkele dagen een teststraat in roermond geopend (20km), maar daarvoor moest dus iedereen naar Venlo of Urmond (beide ca 40km)

vind het eigenlijk wel belacheliijk dat niet in iedre stad >10k inwoners een testmogekijkheid aanwezig is |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 18:55
gws24 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Dan mag er aan beide kanten van het pad een medewerker gaan staan om mensen tegen te houden. Heb zelf bij de Makro gewerkt en mensen presteren het om een afgezet pad in te lopen waar met een reachtruck pallets uit een 5 hoge stelling worden gedraaid. Als zo'n pallet valt.... en dat is in de tijd dat ik daar werkte wel een paar keer gebeurd (rotte pallet/niet goed ingestoken/bleef haken etc)

edit: punt is, klanten gaan op onder of door een afzetting als zij vinden dat ze iets moeten hebben ongeacht of het mag want zij zijn speciaal en ze kijken je nog dom aan ook als ze er op gewezen worden. Dan moet je als 16 jarige supermarkt medewerker erg sterk in je schoenen staan.
Daarom snap ik niet dat ze alle supermarkten verplichten om om 20:00 te sluiten. Las dat Deen Supermarkten dat nu uit zichtzelf doet, maar mijn inziens hadden ze dat gewoon moeten verplichten. Scheelt een hoop gedoe aan de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gummie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Daarom snap ik niet dat ze alle supermarkten verplichten om om 20:00 te sluiten. Las dat Deen Supermarkten dat nu uit zichtzelf doet, maar mijn inziens hadden ze dat gewoon moeten verplichten. Scheelt een hoop gedoe aan de kassa.
Ze hadden die hele maatregel niet in moeten stellen. Levert niets op alleen maar gezeik.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ligt aan de supermarkt. Als zij de discussie aan willen gaan kunnen ze open blijven.

Vraag mij wel af hoe winkels met zelfscannen dit oplossen. Kan in AH vermoedelijk zo een fles wijn kopen na 20.00 en middels zelfscannen afrekenen. Geen kassière nodig of ze moeten de scan kassa ook aanpassen. Ben benieuwd of ze dat wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Ligt aan de supermarkt. Als zij de discussie aan willen gaan kunnen ze open blijven.

Vraag mij wel af hoe winkels met zelfscannen dit oplossen. Kan in AH vermoedelijk zo een fles wijn kopen na 20.00 en middels zelfscannen afrekenen. Geen kassière nodig of ze moeten de scan kassa ook aanpassen. Ben benieuwd of ze dat wel doen.
Als je alcohol wilt afrekenen gaat sowieso de bel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Met dynamische prijzen is het vast niet moeilijk om alle alcohol op 9999eu te zetten na 20u savonds voor de zelfscan? :+
Nog makkelijker dan een cassiere de verkoop te laten weigeren.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

En dan iedereen die laat door moest werken in een essentieel beroep eten ontzeggen? :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
YakuzA schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Met dynamische prijzen is het vast niet moeilijk om alle alcohol op 9999eu te zetten na 20u savonds voor de zelfscan? :+
Ben wel benieuwd naar de eerste die een fles wijn van 9999,99 eu. koopt en daarmee na 20.00 uur de winkel uit loopt. :+ (en geloof me die zijn er vast al is het maar vanwege de nieuwswaardigheid)

Maak je als winkel ook een goeie beurt mee. ;(

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 14-10-2020 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45
[...]

Dan heb je dus minder tijd om te boodschappen verspreid te halen. 07:00-09:00 ouderuurtje. Vervolgens komen die ouderen gewoon tussen 12-20 uur. Werken tot 17 uur en dan met half NL tussen 18-20 uur winkelen.

Ps: Net bij de winkel geweest en het leek wel alsof de lokale bejaardenclub gratis mocht winkelen. Niet dat het mij uitmaakt echter waren er dus meer ouderen binnen dan in de ochtend (zat een medewerker over te klagen).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
YakuzA schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:09:
Nee hoor, ik ga beleggen dan. Koop voor achten de goedkoopste fles wijn en na achten vraag ik mijn geld terug. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

Nee hoor, ik ga beleggen dan. Koop voor achten de goedkoopste fles wijn en na achten vraag ik mijn geld terug. >:)
Helaas dat je altijd een bonnetje zult moeten overleggen :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Thalaron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Dan heb je dus minder tijd om te boodschappen verspreid te halen. 07:00-09:00 ouderuurtje. Vervolgens komen die ouderen gewoon tussen 12-20 uur. Werken tot 17 uur en dan met half NL tussen 18-20 uur winkelen.
Ja of nog leuker: ik heb door werk óf tijd tussen 07:00-08:30 (aka ouderenuurtje), óf om 19:30/19:45.

Sinds het ouderenuurtje ga ik dus maar na het werk, maar als alle supermarkten net zoals Deen doen, dan moet ik dus in het weekend maar gaan denk ik?

(Note: momenteel 2 banen hier, dus daarom zo druk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ryur schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Ja of nog leuker: ik heb door werk óf tijd tussen 07:00-08:30 (aka ouderenuurtje), óf om 19:30/19:45.

Sinds het ouderenuurtje ga ik dus maar na het werk, maar als alle supermarkten net zoals Deen doen, dan moet ik dus in het weekend maar gaan denk ik?

(Note: momenteel 2 banen hier, dus daarom zo druk)
Als je zo druk bent zou ik het lekker laten bezorgen in het weekend, scheelt je weer een half uur over de koppen lopen in de super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:19:
[...]
De alcohol dealer voor de deur van de supermarkt :Y)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ze hadden die hele maatregel niet in moeten stellen. Levert niets op alleen maar gezeik.
Waarschijnlijk minder gedoe dan niet doen.
Ze hebben geleerd van Utrecht, vermoed ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 14-10-2020 17:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Ik heb als oudere geen oudere uurtje nodig. Bestel gewoon alles via Appie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:26:
Ik heb als oudere geen oudere uurtje nodig. Bestel gewoon alles via Appie.
Als je uit 57 komt, val je ook niet in de doelgroep vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
Mr. Detonator schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

veel kleine steden hebben niet eens een teststraat en dan moet je toch echt 20-40km verder zoals hier vanuit Weert bijvoorbeeld...nou is er pas sinds enkele dagen een teststraat in roermond geopend (20km), maar daarvoor moest dus iedereen naar Venlo of Urmond (beide ca 40km)

vind het eigenlijk wel belacheliijk dat niet in iedre stad >10k inwoners een testmogekijkheid aanwezig is |:(
Ja is wel heel krom.

Mijn ouders wilden zich ook laten testen. De een moest 40 km naar het oosten, de ander 50 km naar het zuiden. Uiteindelijk konden ze zich bij de eigen huisarts laten testen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Ze hebben dus weer een zooitje gemaakt van de cijfers op het dashboard :

https://www.nu.nl/coronav...patienten.html?redirect=1

Niet te geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Niet alleen dat, maar de meeste teststraten zijn voor auto's. Als voetganger is het helemaal moeilijk.

Vriend van me heeft klachten, wilde zich laten testen, maar geen auto.
Dichtstbijzijnde mogelijkheid was Amsterdam. Dat is een half uur met de trein :X

For the record, hij woont in een stad in de Randstad met 110k+ inwoners en drie ziekenhuizen 8)7

Die heeft zich dus niet laten testen omdat-ie het gewoon onverantwoordelijk vond om met het OV te gaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ernemmer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Als je zo druk bent zou ik het lekker laten bezorgen in het weekend, scheelt je weer een half uur over de koppen lopen in de super.
Het zal niet overal zo zijn.. maar bij de AH was vanmiddag het 1e bezorgmoment dat beschikbaar was 26-10-2020...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Gisteren was ik lichtelijk verbaasd dat de Ere- en Eerste divisie wel mochten doorgaan en alle andere competities niet. Volgens dit artikel zijn echter alleen die 2 competities professionele sporten en valt de rest onder amateur sport: https://nos.nl/collectie/...portbonden-voor-dilemma-s.

Klopt dat? Hoe zit het met hockey bijvoorbeeld? Ik dacht dat dat ook professioneel was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

Hier even een positieve verrassing over het testen momenteel. Werd vanochtend wakker met zere keel en af en toe hoesten. Normaliter gewoon wat thee met honing en door met die banaan, maar wil momenteel geen risico nemen.

Dus vanochtend ingelogd om te testen rond 7:45, waren 3 plekken/tijden beschikbaar. Groningen rond 16:00, Assen rond 14:00 en Grijpskerk om 12:00. Uiteindelijk voor grijpskerk gekozen, met de auto goed te bereiken voor mij en scheelt toch weer wat tijd (en capaciteit in Assen & Groningen voor mensen die geen auto hebben).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
ThunderNet schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:00:
Hier even een positieve verrassing over het testen momenteel. Werd vanochtend wakker met zere keel en af en toe hoesten. Normaliter gewoon wat thee met honing en door met die banaan, maar wil momenteel geen risico nemen.

Dus vanochtend ingelogd om te testen rond 7:45, waren 3 plekken/tijden beschikbaar. Groningen rond 16:00, Assen rond 14:00 en Grijpskerk om 12:00. Uiteindelijk voor grijpskerk gekozen, met de auto goed te bereiken voor mij en scheelt toch weer wat tijd (en capaciteit in Assen & Groningen voor mensen die geen auto hebben).
Hier hetzelfde. Gister 16:00 geboekt, 14:30 terecht in Amsterdam. Had zelfs nog eerder gekund maar wilde door de drive-in met de auto.

Verwacht geen corona, want dan zou het een herinfectie zijn, maar aangezien de verhalen nu de ronde doen maar geen risico genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door __fred__ op 14-10-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Thalaron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:55:
[...]

Het zal niet overal zo zijn.. maar bij de AH was vanmiddag het 1e bezorgmoment dat beschikbaar was 26-10-2020...
Je zal inderdaad even wat extra moeten bestellen, dat het drukker zou worden kon je natuurlijk wel voorspellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Regeren is vooruitzien he. Sinds maart een bezorgabonnement met vast slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
mesa57 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:43:
Ze hebben dus weer een zooitje gemaakt van de cijfers op het dashboard :

https://www.nu.nl/coronav...patienten.html?redirect=1

Niet te geloven.
Die staat wel een beetje in lijn met wat die prutsers in de regering aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ik heb gisteren kort na de persconferentie bij onze Jumbo online besteld, het eerste tijdslot was donderdag (ik heb voor vrijdag besteld omdat dat mij beter uitkwam). Dat is zoals het altijd is hier.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 14-10-2020 18:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hier is nu bij de ah ook geen moment met te kiezen de aankomende 2 weken, gelukkig komen ze morgen nog een hele berg brengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

ErA

Ik had dit elders gepost maar zet het toch even hier omdat ik de discussie erg interessant vind.

Ik ben persoonlijk niet te spreken over de rol van onze overheid gedurende de afgelopen tijd.

Er wordt een hoop "Gemanaged", maar geen leiderschap getoond. Rutte wordt geroemd om zijn "Crisismanagement" skills daar waar ik ze zou willen kunnen complimenteren op openheid, eerlijkheid en consequentheid.

Het beleid wat hieruit voortvloeit is passief, reactief en gepolariseerd.

Wat ik bedoel met gepolariseerd is het volgende:

Onderneem geen actie totdat het niet anders kan, en onderneem dan hele extreme actie de andere kant op. Op die manier hebben je acties ALTIJD het gewenste effect (lager wordt hoger, kleiner wordt groter, langer wordt korter). Het is echter net zo duurzaam en stabiel als een crashdieet: NIET

Zo lang de overheid geen afgewogen, onderbouwd beleid, met bijhorende concrete doelstellingen definieert , vind ik het onterecht om de individuele burger aan te spreken of de schuld te geven, daar de overheid zelf haar verplichting nog niet heeft genomen.

Iedere henk en ingrid is capabel om het land op deze wijze te besturen. Daar hebben we geen RIVM, OMT, en kabinet voor nodig.

Echt leiderschap zou het vormen van een duurzaam beleid zijn wat niet alleen maar gebaseerd is op een magisch vaccin. Een duurzaam beleid waarin mensenlevens wel degelijk worden afgezet tegen de economie. Waarin je concreet een "acceptabel" niveau van besmettingen, mensen met symptonen, ziekenhuis opnames, IC opnames en doden, zodat de bevolking weet waar we met z'n allen naar streven.

Om een idee te geven over wat ik met concreet bedoel:

Wij (nederland) vinden het volgende acceptabel totdat er een vaccin is om hopelijk soelaas te bieden:

2.000 positieve besmettingen per dag
en/of
100 ziekenhuis opnamen per dag
en/of
20 IC opnamen per dag
en/of
10 doden per dag

Wij (nederland) hebben bovenstaande doorgerekend, en afgaande op de gemiddeld ligduur blablabla is bovenstaande stroom besmettingen en daaruit voortvloeiende patienten te borgen in ons zorgstelse.

Op het momente dat 1 of meerdere van deze waarden wordt overschreden dan kan in onderstaande tabel gelezen worden op basis van welk percentage welke beperkingen worden opgelegd:

1-10%:Thuiswerken
11:-20%: Horeca terug naar 30 man
etc etc etc

De huidige "signaalwaarden" van besmettingen / 100.000, dat is gewoon een zwaktebod om het niet over mensenlevens te hoeven hebben.

Toch wel benieuwd hoe andere hier naar kijken. Dit is eigenlijk sinds april~mei al mijn grote ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

Erapaz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:57:
Gisteren was ik lichtelijk verbaasd dat de Ere- en Eerste divisie wel mochten doorgaan en alle andere competities niet. Volgens dit artikel zijn echter alleen die 2 competities professionele sporten en valt de rest onder amateur sport: https://nos.nl/collectie/...portbonden-voor-dilemma-s.

Klopt dat? Hoe zit het met hockey bijvoorbeeld? Ik dacht dat dat ook professioneel was?
(Goed)betaalde amateurs :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ErA schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:13:
Zo lang de overheid geen afgewogen, onderbouwd beleid, met bijhorende concrete doelstellingen definieert , vind ik het onterecht om de individuele burger aan te spreken of de schuld te geven, daar de overheid zelf haar verplichting nog niet heeft genomen.
Dat ga je niet voor elkaar krijgen als de enige horizon waar de overheid zich op hoeft te richten, niet verder dan 4 jaar vooruit ligt, en er geen accountability achteraf is voor beleidsmakers die compleet geblunderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Stoney3K schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

Dat ga je niet voor elkaar krijgen als de enige horizon waar de overheid zich op hoeft te richten, niet verder dan 4 jaar vooruit ligt, en er geen accountability achteraf is voor beleidsmakers die compleet geblunderd hebben.
Krijg oprecht tranen in mijn ogen als ik dit lees.

Simpelweg omdat ik weet dat je volledig gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In Nederland lijkt groepsimmuniteit ver weg te zijn. Het is mogelijk dat hele wijken of dorpen immuun voor COVID-19 worden, maar immuniteit in een heel land lijkt er zonder vaccin of langdurige overbelasting van de zorg niet in te zitten.

Onder artikelen over het oplopende aantal besmettingen met het coronavirus in Nederland reageerden ook opvallend vaak NUjij'ers verheugd. Zij verwachten dat door het oplopende aantal besmettingen snel groepsimmuniteit wordt bereikt.

Dit lijkt ijdele hoop. Zonder vaccin is groepsimmuniteit nog lang niet in zicht, laat hoogleraar Theoretische Epidemiologie aan de Universiteit Utrecht Hans Heesterbeek aan NU.nl weten.

Er kan zonder een vaccin groepsimmuniteit ontstaan als door eerdere infecties zoveel mensen afweer tegen een virus hebben opgebouwd, dat het virus te weinig mensen kan besmetten om zich goed te kunnen verspreiden. In dat geval kan een virus dus geen grote uitbraken meer veroorzaken.

Heesterbeek legt uit dat we op dit moment ver van een eventuele groepsimmuniteit tegen COVID-19 af zitten. "In Nederland zijn er schattingen dat een miljoen mensen het coronavirus zou hebben gehad. Als dit klopt, dan nog is dat maar 6 à 7 procent van het hele land."

"Dit betekent dat er nog steeds veel te veel mensen vatbaar zijn. De zorg zou, als je niet probeert besmettingen te voorkomen, nog steeds compleet blijven overlopen."
Bron en meer info: https://www.nu.nl/uitleg-...ook-nu-niet-in-zicht.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
YakuzA schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:23:
De alcohol dealer voor de deur van de supermarkt :Y)
Hey, psst, kinderen, chardonnay kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:01
[...]

:X, vanavond maar even de boodschappen voor zaterdag alvast bestellen dan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Hey, psst, kinderen, chardonnay kopen?
En een gratis stickie bij afname van 5 flessen :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 22:58

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ernemmer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:12:
Hier is nu bij de ah ook geen moment met te kiezen de aankomende 2 weken, gelukkig komen ze morgen nog een hele berg brengen.
Ik ben sinds maart de AH bezorgbundel gaan gebruiken: vast bezorgmoment per week. Moet natuurlijk wel passen voor je, maar als dat zo is scheelt het wel gedoe.
Zie: https://www.ah.nl/bezorgbundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ErA ik vind dat je wel heel veel op het bordje van de overheid neerlegt. Uiteraard kunnen er dingen beter of in ieder geval anders. Maar het is m.i. een utopie om te denken dat door andere woorden of andere maatregelen de compliance ineens veel hoger was geweest.

Goed, dan had je wellicht dichter bij scenario Duitsland aan gezeten, maar ook daar stijgen de gevallen met de dag.

Ja de overheid kan meer naar zich toe trekken, maar echt niet alles.

Ook jouw 'concrete' voorbeeld heeft tientallen haken en ogen. En die worden feilloos aangepakt door een momenteel te grote groep.

Maatregelen vinden we allemaal geweldig, zolang de buurman zich er maar aan houdt!

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 14-10-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:28:
@ErA ik vind dat je wel heel veel op het bordje van de overheid neerlegt. Uiteraard kunnen er dingen beter of in ieder geval anders. Maar het is m.i. een utopie om te denken dat door andere woorden of andere maatregelen de compliance ineens veel hoger was geweest.

Goed, dan had je wellicht dichter bij scenario Duitsland aan gezeten, maar ook daar stijgen de gevallen met de dag.

Ja de overheid kan meer naar zich toe trekken, maar echt niet alles.
Het laatste wat ik wil is polarisatie. Dus nee. Het is niet of 100% de overheid of 100% de burger.
De slogan is dan ook "Alleen Samen".

Maar de overheid is wel degene die bepaalt op basis van welke cijfers, lengte en breedte, we er SAMEN van kunnen spreken dat we corona "Samen onder controle hebben".

En het zijn die cijfers, die doelstellingen, die m.i. de kern vormen van een degelijk beleidt. En daaraan ontbreekt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ErA schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Het laatste wat ik wil is polarisatie. Dus nee. Het is niet of 100% de overheid of 100% de burger.
De slogan is dan ook "Alleen Samen".

Maar de overheid is wel degene die bepaalt op basis van welke cijfers, lengte en breedte, we er SAMEN van kunnen spreken dat we corona "Samen onder controle hebben".

En het zijn die cijfers, die doelstellingen, die m.i. de kern vormen van een degelijk beleidt. En daaraan ontbreekt het.
Ik ben met je eens dat daar een concreter doel gesteld had kunnen worden. De routekaart had er al langer moeten zijn, en de waardes hadden duidelijker moeten zijn. Ik betwist alleen dat dit (veel) invloed had gehad op de maatregelen op zich en belangrijker de opvolging.

80% van de mensen neemt nieteens de moeite om verder te kijken dan een krantenkop. Combineer dit met de jammerlijke rol die de media speelt in deze en je bent net zo ver van huis.

Je kunt cijfers en maatregelen produceren tot je een ons weegt, maar het staat en valt uiteindelijk bij gedrag.

Geluk bij een ongeluk is dat dit gedrag uit zichzelf wel weer bijstuurt als de lijken zich op beginnen te stapelen.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 14-10-2020 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
ErA schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:13:
Toch wel benieuwd hoe andere hier naar kijken. Dit is eigenlijk sinds april~mei al mijn grote ergenis.
Aangezien er nogal een hoeveelheid mensen is die maxima zien als streefwaarden, zou dit mogelijk gewoon ontaarden in "laten we de 2000 halen"-feesten.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 14-10-2020 18:45 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

YakuzA schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

En dan iedereen die laat door moest werken in een essentieel beroep eten ontzeggen? :)
30 jaar geleden ging die groep ook niet massaal dood van de honger, dus ik denk dat het wel zal loslopen.

Is het lastig? Ja! Maar kom.op zeg, toon wat aanpassingsvermogen en creativiteit. Alsof het onmogelijk is om voor een week boodschappen te doen.

Imo is het gewoon spijkers op laag water zoeken. Zeiken om het zeiken. Daar zijn we enorm goed in.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Het verbod werd gisteren samen met andere maatregelen aangekondigd door het kabinet om het aantal coronabesmettingen terug te brengen.

Maar de maatregel blijkt in strijd met het gedoogbeleid, bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 uur en 07.00 uur blijft wel van kracht.

Bron: NOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

souljah1h schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:52:
Maar de maatregel blijkt in strijd met het gedoogbeleid, bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid.
Dan heb je dus geen zuipende hangjeugd maar blowende hangjeugd in de portieken. :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Regeren is vooruitzien he. Sinds maart een bezorgabonnement met vast slot.
Ik heb echt geen zin om zover vooruit te plannen. Daarbij hebben we HelloFresh á 6 maaltijden per week. Brood/kaas/groente en fruit bij de markt (buiten) zolang het kan. Ik hoef dus weinig bij de supermarkt te zijn.

Maar ik doelde er voornamelijk op dat niet iedereen alles online kán bestellen. Zou leuk zijn natuurlijk maar er zullen altijd mensen naar de winkel moeten blijven gaan voor hun boodschappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
souljah1h schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:52:
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Het verbod werd gisteren samen met andere maatregelen aangekondigd door het kabinet om het aantal coronabesmettingen terug te brengen.

Maar de maatregel blijkt in strijd met het gedoogbeleid, bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 uur en 07.00 uur blijft wel van kracht.

Bron: NOS.
Bijzonder dat iets wat verboden is niet onder een verbod zou vallen. 8)7

Dat zullen alleen politici snappen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Dan heb je dus geen zuipende hangjeugd maar blowende hangjeugd in de portieken. :X :F
Da's toch niks nieuws? Hangjeugd blowt gewoon, weinig wereldschokkends aan. Die ene alcoholist op een bankje in het park, sja die zullen de BOA's ook wel met rust laten zoals ze altijd al doen.
Gaat er meer om dat ze een groepje jongeren met een paar kratten onderweg naar een feestje aan kunnen pakken. We leven nog echt niet in een land dat je met een pakje lange vloei en een halve gram stuff gefouilleerd gaat worden omdat het vermoeden bestaat dat je massaal met je matties joints gaat doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
https://www.nrc.nl/nieuws...-19-patienten-op-a4016033
De twee ziekenhuizen van Zorggroep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo nemen in elk geval de komende uren geen patiënten meer op die andere ziekten of klachten hebben dan Covid-19. Dat meldt persbureau ANP zojuist. De ziekenhuisgroep komt met een „tijdelijke, algehele opnamestop” vanwege de snelle toestroom van patiënten met Covid-19 de afgelopen dagen. Zij hoopt later op woensdagavond weer andere patiënten te kunnen opnemen.
Gaat weer ouderwets hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

ultimateharry schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:27:
[...]

Ik ben sinds maart de AH bezorgbundel gaan gebruiken: vast bezorgmoment per week. Moet natuurlijk wel passen voor je, maar als dat zo is scheelt het wel gedoe.
Hier ook sinds maart een bezorgbundel bij AH, heerlijk zaterdagochtend om 08.30 zijn de boodschappen thuis. Ideaal voorlopig gaan wij niet meer naar AH, en ik denk zelfs nooit meer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ultimateharry schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:27:
[...]

Ik bestel niet zo vaak online, meestal gewoon lekker in de avond naar de Makro, dan is er bijna niemand en altijd alles op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
De politie vreest dat de mondkapjesplicht niet te handhaven valt. Er is te weinig mankracht en men is bang voor de steeds kortere lontjes.

Denk dat ze beter het bij een advies hadden kunnen laten. De discussie bij het advies doet er niet zo toe, mensen die een mondkapje willen dragen er eentje en degene die niet wil doet het niet. Werkt prima dan en hebben we een splijtzwam minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ernemmer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

Ik bestel niet zo vaak online, meestal gewoon lekker in de avond naar de Makro, dan is er bijna niemand en altijd alles op voorraad.
Maar geen alcohol ;-)

Leuk natuurlijk maar de Makro is geen winkel waar iedereen standaard heen kan.

Tenzij je met avond na 18:00 bedoeld, maar ik neem aan van niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 14-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Thalaron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Maar geen alcohol ;-)

Leuk natuurlijk maar de Makro is geen winkel waar iedereen standaard heen kan.

Tenzij je met avond na 18:00 bedoeld, maar ik neem aan van niet.
Ik ga meestal na het eten rond 19 of 20. Alcohol drink ik niet.

Volgens mij zijn de groothandels nu weer open voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:32:
De politie vreest dat de mondkapjesplicht niet te handhaven valt. Er is te weinig mankracht en men is bang voor de steeds kortere lontjes.

Denk dat ze beter het bij een advies hadden kunnen laten. De discussie bij het advies doet er niet zo toe, mensen die een mondkapje willen dragen er eentje en degene die niet wil doet het niet. Werkt prima dan en hebben we een splijtzwam minder.
Ik denk dat we gewoon de verplichting moeten laten. Dat is duidelijk, winkels gaan het wellicht afdwingen en een verdwaalde boa schrijft nog eens een bon uit. Zo werkt het ook met scooters op de weg in Amsterdam. Het wordt niet gehandhaafd, niet iedereen houdt zich eraan, maar het heeft wel degelijk verschil gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat een verrassing. Is dit in een andere landen wel te handhaven? volgens mij ook niet.
Veel komt op de schouders van de BOA's.
Van mij mag het gerust een verplichting worden. Je loop dan het risico op een boete.
Het probleem zit denk ik ook niet op het vlak van handhaving (met elke regel of verplichting kun je niet continue een agent bij een deur zetten, want die zijn er niet genoeg), maar op het vlak dat veel mensen op een zeer overdreven manier anderen menen te moeten wijzen op de regels. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo vaak "uit de hand" moet lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
__fred__ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:45:
Dat is duidelijk, winkels gaan het wellicht afdwingen
Ik betwijfel het ten zeerste. Als je voor minimumloon in de supermarkt zou staan ga je echt geen moeite doen daarvoor. Dan heb je ook geen zin kans te maken op iemand met een kort lontje.

Ik zie de verwarring niet van het advies. Je kan het doen of je kan het laten. Simpele keuze en iedereen kan die maken voor zichzelf.
ed1703 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:51:
Van mij mag het gerust een verplichting worden. Je loop dan het risico op een boete.
Te hard rijden kan ook een boete opleveren en toch...
Het probleem zit denk ik ook niet op het vlak van handhaving (met elke regel of verplichting kun je niet continue een agent bij een deur zetten, want die zijn er niet genoeg), maar op het vlak dat veel mensen op een zeer overdreven manier anderen menen te moeten wijzen op de regels. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo vaak "uit de hand" moet lopen.
De lontjes worden korter omdat we al maanden met onnatuurlijke regeltjes lastig gevallen worden. Dat wrijft, geeft irritatie. Als iemand dan de moraalridder moet zijn en een ander de maat moeten nemen over de vermeende deugdelijkheid dan kan het iemand te veel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
[...]

Iedere ochtend rond een uur 9:00 - 10:00 worden nieuwe slots gepland. En dan kun je er wel tussen.
Zo is het ons sinds begin dit jaar al gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

De lontjes worden korter omdat we al maanden met onnatuurlijke regeltjes lastig gevallen worden. Dat wrijft, geeft irritatie. Als iemand dan de moraalridder moet zijn en een ander de maat moeten nemen over de vermeende deugdelijkheid dan kan het iemand te veel worden.
Volgens mij zit dat gedrag gewoon in bepaalde groepen nederlanders. Het is alleen wat meer aanwezig.
Niet mijn ding. Ik draag gewoon een mondkapje.. ook nu al.
Maargoed, ik zie alweer dat door gedrag en gezeur dingen weer niet doorgaan zoals de politiek het graag zou willen zien. Het doorlopende verhaal in dit land.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 22:58

ultimateharry

Team Slayer:-)

“Met regeltjes lastig gevallen worden”. En dan ook nog het recht menen te hebben pissig en agressief te mogen worden als anderen er iets van zeggen? Serieus?

Dit is dus PRECIES wat er mis is met een groep mensen. Houd je verdomme gewoon aan een paar basisregels en houd dat domme misplaatste agressieve gedrag helemaal voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag verscheidene ouders die met mondkapje op hun kinderen kwamen halen. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Blijkbaar is de boodschap van gisteravond aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zacht schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:07:
Vandaag verscheidene ouders die met mondkapje op hun kinderen kwamen halen. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Blijkbaar is de boodschap van gisteravond aangekomen.
Wij mogen al maanden niet meer binnen bij de bso. Aanbellen en dan wordt Je kind gebracht. In winkels draag ik een mondkapje buiten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:07:
In bouwmarkten zie ik eigenlijk niemand meer zonder mondkapje. Supermarkten ook steeds meer, maar nog lang niet iedereen. Zorgpuntje is rondlopend personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ultimateharry schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Dit is dus PRECIES wat er mis is met een groep mensen. Houd je verdomme gewoon aan een paar basisregels en houd dat domme misplaatste agressieve gedrag helemaal voor je.
Het helpt ook niet dat de boetes hier verlaagd worden, terwijl andere landen ze juist verhogen. 1000 pond in Engeland, en ik heb 25000 euro gelezen voor Duitsland.

Edit: hier hoeven we sinds de nieuwe maatregelen niets te veranderen, dat deden we allang en nog strenger dan dat ook. 3 mensen op bezoek hebben we in februari voor het laatst gedaan. Wat mij betreft mag het dan ook best wat strenger.

Als het doel nu R=0.8 is, dan kan er dus helemaal nooit meer versoepeld worden zolang er geen vaccin is. Want zodra het soepeler wordt zitten we weer in de exponentiele groei, en dat is nou net waar het afgelopen zomer mis ging. Melbourne zit met enkele gevallen per dag in lockdown, hier kan het virus gewoon overal huishouden.

[ Voor 38% gewijzigd door RemcoDelft op 14-10-2020 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
[...]

Ik zie de verwarring niet van het advies. Je kan het doen of je kan het laten. Simpele keuze en iedereen kan die maken voor zichzelf.
Omdat je het niet voor jezelf doet, maar voor een ander (in ieder geval met de niet medische mondkapjes die 90% van het straatbeeld uitmaken op dit moment). Daar mag best wat dwang achterzitten bij zo'n maatregel.

Overigens hebben een hoop winkels en/of winkelcentra hier beveiliging op dit moment en die kunnen dit prima afhandelen.

Echt, het gros van Nederland lijkt wel de republikeinse partij in Amerika. En maar blijven argumenteren waarom ze niet naar een ander om hoeven te kijken, liefst met vers verworven "kennis" van facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

RemcoDelft schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Het helpt ook niet dat de boetes hier verlaagd worden, terwijl andere landen ze juist verhogen. 1000 pond in Engeland, en ik heb 25000 euro gelezen voor Duitsland.
Als er nauwelijks handhaving is, maakt het bedrag van de boete ook niet uit.
Het zelfde als te hard rijden (laatst hier ergens gelezen).

Die mondkapjes zet men vanzelf wel op als er men er elkaar op kan aanspreken en er ook strenge handhaving op is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
__fred__ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:24:
Omdat je het niet voor jezelf doet, maar voor een ander
Jij hoeft het ook niet voor mij te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Volgens mij zit dat gedrag gewoon in bepaalde groepen nederlanders. Het is alleen wat meer aanwezig.
Niet mijn ding. Ik draag gewoon een mondkapje.. ook nu al.
Maargoed, ik zie alweer dat door gedrag en gezeur dingen weer niet doorgaan zoals de politiek het graag zou willen zien. Het doorlopende verhaal in dit land.
Dit.....ook hier! Hetzelfde handje vol stoorzenders, dat zich al 7 maanden in allerlei bochten wringt, om zich maar niet te hoeven conformeren aan een paar basisregels. Het is het ene excuus na het andere. En elk half nieuwsbericht, elke kop die het beste past bij hun storende gedrag, wordt hier neergeplempt. Met het idee dat mensen er vanzelf in gaan geloven als je maar lang genoeg dezelfde negatieve onzin blijft spammen.

En iedereen kan ze hier zo aanwijzen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1 ... 154 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic