Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.339 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

treurig.. . en nog dringt het bij een groot gedeelte van Nl niet door. Het is ook wat Kuipers zegt.. Als het op bedden aankomt en je moet kiezen tussen iemand die hart-stand moet krijgen iemand met ademnood binnen ziet komen... Gaan we weer voor de Covid-19 patient met ademnood. Gevolg zal wel veel doden en slachtoffers inde reguliere zorg. Dat beseft de burger niet... Ik denk dat het eigenlijk alleen op te lossen is door beelden van patienten op de gangen/deur van het ziekenhuis. Klinkt hard.. maar de persoon met andere zorg moet het ook krijgen.
Of massagraven zoals NY, Brazilië en andere landen. Of nog erger, de lijken gewoon in de straat liggen zoals in Ecuador :/

Maar zelfs dan heb je nog mensen die roepen dat het allemaal onzin is...

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 14-10-2020 13:41 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
Adlermann schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Dat is wanneer de koopovereenkomst tot stand komt, betalen is daar geen onderdeel van en leveren ook niet.
Dat zijn verplichtingen die voortvloeien uit het tot stand komen van de koopovereenkomst.

(voor zover ik weet)
Volgens mij mag je ook niet meer na 20.00met alcohol over straat. Dus als je een kwartier voor sluitngstijds naar de super gaat voor drank dan verdien je zowieso al een darwin award tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Leon Zwiers schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Volgens mij mag je ook niet meer na 20.00met alcohol over straat. Dus als je een kwartier voor sluitngstijds naar de super gaat voor drank dan verdien je zowieso al een darwin award tbh
Een Darwin Award krijgen als je 1 minuut van de winkel woont en even snel iets moet halen voor bijvoorbeeld in het eten omdat je dat vergeten was.
Beetje sneu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leon Zwiers schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Precies; kreeg ook al een bericht van AH dat er voor bestellingen na 20:00 geen alcohol wordt uitgeleverd.

Maar wees gerust; de supermarkten zullen eieren voor hun geld kiezen en om 20:00 sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

voske schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Meer dan een toevallige ontdekking zal het namelijk vrijwel nooit worden (of de GGD's moeten alle enkelbanden van de reclassering gaan lenen |:( ).
En zelfs dan krijg je alleen maar dat mensen zich gewoon minder laten testen, want stel je voor als je positief test, dan krijg je zo'n enkelband om en word je als crimineel behandeld.

De enige remedie die je daarvoor gaat hebben is gedwongen gaan testen en een hele controlestaat optuigen om te zorgen dat mensen opgeroepen worden voor die gedwongen testen wanneer ze een vermoeden van besmetting hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Precies; kreeg ook al een bericht van AH dat er voor bestellingen na 20:00 geen alcohol wordt uitgeleverd.

Maar wees gerust; de supermarkten zullen eieren voor hun geld kiezen en om 20:00 sluiten.
Waardoor je dus alleen maar meer drukte krijgt tussen 18:00 en 20:00.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Een Darwin Award krijgen als je 1 minuut van de winkel woont en even snel iets moet halen voor bijvoorbeeld in het eten omdat je dat vergeten was.
Beetje sneu niet?
Tja, daar heb je uitgebreid de tijd voor gehad om dit te verzinnen. Je mag niet na 20.00 met alcohol op straat zijn, kan je wel de katja schuurman gaan uithangen als je gepakt wordt, maar dat maakt het niet minder terecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Leon Zwiers schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Tja, daar heb je uitgebreid de tijd voor gehad om dit te verzinnen. Je mag niet na 20.00 met alcohol op straat zijn, kan je wel de katja schuurman gaan uithangen als je gepakt wordt, maar dat maakt het niet minder terecht :P
Dus jij vergeet nooit iets. Geweldig. Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Leon Zwiers schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Gaan de agenten dan ook om stipt 20:00 bij de uitgang van de supermarkt iedereen aanhouden die een kratje pils afgerekend heeft, omdat ze na 20:00 met alcohol over straat gaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

Stoney3K schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Gaan de agenten dan ook om stipt 20:00 bij de uitgang van de supermarkt iedereen aanhouden die een kratje pils afgerekend heeft, omdat ze na 20:00 met alcohol over straat gaan? :+
Zal wel een effectieve manier zijn. DIe paar die het willen smokkelen hou je waarschijnlijk toch niet tegen (of die zorgen dat ze om 19.59 op de plaats van bestemming zijn met een kratje studentenwater).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Beetje sneu niet?
Maak jij al je eten met alcohol?

Het gaat om GEEN ALCOHOL na 20.00. Kan je nog prima een gehaktbal kopen als je die vergeten bent.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow_Agent schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Dit dus!

Collega ook wat snotterig, dus maar laten testen. Bleek corona te zijn maar afgezien van wat snot geen klachten. Tsja, daardoor enorme aantallen mensen nu besmet (althans in de media), maar lang niet iedereen heeft er last van in de mate waarin ze naar het ziekenhuis moeten. Laat staan de IC

In maart waren dit soort gevallen nooit gemeten, toen moest je half dood zijn om überhaupt getest te mogen worden :')
Mijn zwager (van toen 19 jaar oud) heeft, begin dit jaar 3 dagen kantje boord in bed gelegen. Hij kampt al langer met ademhalingsproblemen en moet hiervoor binnenkort een operatie ondergaan. Ze wilden hem toen opnemen, maar dit kon en mocht niet in verband met "geen vitaal beroep". Hij is nu een maand terug positief getest op Corona en merkte er vrijwel niets van. Hier komt dus het verhaal van geheugencellen terug.
Helaas horen we vanuit de overheid (ik werk zelf binnen JenV) geen berichten om gezond te eten en om aan de eigen weerstand te werken.

Wat ik ook vrij schokkend vind, is dat begin dit jaar HCQ een onveilig medicijn werd verklaard, maar dat uit recent onderzoek blijkt, dat dit een ENORM positief effect heeft op het verdere ziekteverloop van Covid-19. Dit was eerder al duidelijk, omdat meerdere artsen/doktoren hier al mee hadden geëxperimenteerd en erg goede resultaten behaald hadden. Dit positieve nieuws heb ik echter nog nergens gelezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Dit is gewoon weer irritant doen om het irritant doen (ja ok darwin award is wat overdreven)

Maar het is nu gewoon eenmaal zo, geen alcohol na 20:00. Dus als je dat nodig hebt voor je avondeten heb je een avondje pech.

Ik snap het moeilijk doen niet zo. Je kan nog steeds afdoende alcohol aanschaffen. Als je dan een keer iets vergeet, so be it. Het is ook weer geen mensenrecht om alcohol bij het eten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
vuurtjih schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Het gaat om GEEN ALCOHOL na 20.00. Kan je nog prima een gehaktbal kopen als je die vergeten bent.
Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het gaat er volgens mij meer om dat je het niet mag nuttigen op straat en de daarbij behorende groepsvorming.

Geen enkele agent gaat jou aanspreken als je in je eentje met een kratje of flesje wijn naar huis loopt, doet ie dat wel kun je hem of haar gewoon uitleggen dat je onderweg naar huis bent. Het word natuurlijk een ander verhaal als je met een groepje naar bijvoorbeeld een park loopt.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
[...]

Flambeer jij je gehaktbal dan niet ?!? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik niet.
Om maar wat gevleugelde woorden te gebruiken... de randjes opzoeken moet je nu niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Stoney3K schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Natuurlijk niet. Als jij gewoon je normale boodschappen bij je hebt en bent via een ommetje op weg naar huis zal je niets van die agenten merken. De regel is er om het mogelijk te kunnen maken op te treden tegen eventuele feestjes. Ik verwacht echt geen boodschappentas razzia's

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:36

ap3nr0ts

hoi

De laatste pagina van dit topic laat wel goed zien waar het wat Nederland betreft misgaat: iedereen heeft een mening over de toepassing van de regels. Terwijl de redenen erachter en het beoogde effect best duidelijk zijn. Echt jammer dat we nu op wetten moeten wachten misschien zodat genoeg mensen zich eraan houden. Ik snap echt niet wat er (op de ernstige last voor bijvoorbeeld horecaondernemers na) zo moeilijk is aan de huidige maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Mijn zwager (van toen 19 jaar oud) heeft, begin dit jaar 3 dagen kantje boord in bed gelegen. Hij kampt al langer met ademhalingsproblemen en moet hiervoor binnenkort een operatie ondergaan. Ze wilden hem toen opnemen, maar dit kon en mocht niet in verband met "geen vitaal beroep". Hij is nu een maand terug positief getest op Corona en merkte er vrijwel niets van. Hier komt dus het verhaal van geheugencellen terug.
Helaas horen we vanuit de overheid (ik werk zelf binnen JenV) geen berichten om gezond te eten en om aan de eigen weerstand te werken.

Wat ik ook vrij schokkend vind, is dat begin dit jaar HCQ een onveilig medicijn werd verklaard, maar dat uit recent onderzoek blijkt, dat dit een ENORM positief effect heeft op het verdere ziekteverloop van Covid-19. Dit was eerder al duidelijk, omdat meerdere artsen/doktoren hier al mee hadden geëxperimenteerd en erg goede resultaten behaald hadden. Dit positieve nieuws heb ik echter nog nergens gelezen in dit topic.
https://nos.nl/artikel/23...krijgt-nieuwe-impuls.html

Hier staat het naar mijn idee duidelijk uitgelegd waarom men van gedachte is veranderd gezien HCQ.
Wij gaven het vanaf dag 1, de Engelsen niet. Die gaven het pas na een aantal dagen en in een flink hogere dosis en aan doodzieke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

https://nos.nl/artikel/23...krijgt-nieuwe-impuls.html

Hier staat het naar mijn idee duidelijk uitgelegd waarom men van gedachte is veranderd gezien HCQ.
Wij gaven het vanaf dag 1, de Engelsen niet. Die gaven het pas na een aantal dagen en in een flink hogere dosis en aan doodzieke mensen.
Is er überhaupt iets van een onderzoek over de effecten van HCQ bij vroege (of zelfs vermoedelijke) patiënten die nog weinig symptomen hebben?

Dat het weinig uithaalt als iemand al in het ziekenhuis ligt zijn we nu dus inmiddels wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Stoney3K schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Is er überhaupt iets van een onderzoek over de effecten van HCQ bij vroege (of zelfs vermoedelijke) patiënten die nog weinig symptomen hebben?

Dat het weinig uithaalt als iemand al in het ziekenhuis ligt zijn we nu dus inmiddels wel achter.
Het haalt wel degelijk iets uit als je al in het ziekenhuis ligt blijkbaar gezien dit onderzoek:
https://www.sciencedirect...cle/pii/S1201971220321755

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Dat "geen alcohol na 20:00" is natuurlijk weer veel te vaag allemaal. Dat zie je alleen in dit topic al, laat staan voor de rest van Nederland. Zeker met de openingstijden van tegenwoordig (22:00 is hier al vrij normaal) is dat voor supermarkten niet te handhaven. Dat gaat geheid discussie opleveren aan de kassa.

Deen heeft al besloten voorlopig om 20:00 dicht te gaan, ik verwacht dat andere supermarkten zullen volgen. En dat is natuurlijk weer nadelig voor de drukte in de supermarkten, want het winkelend publiek kan maar in een kortere tijdspanne de boodschappen doen.
Zelf vind ik het ook prettig om na 20:00 boodschappen te doen want lekker rustig.

We gaan het zien.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
wildhagen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:22:
Mensen zouden ook eens moeten proberen zelfstandig na te denken, en af te wegen of het wel verstandig is om iets te doen, ook al mag het. Dat iets mag, wil nog niet zeggen dat het slim is om iets te doen.

En ja, ik weet dat veel mensen niet in staat zijn om zelfstandig na te denken, en ja, ik weet dat het ernstig vermoeiend is. Maar toch zouden mensen het eens moeten proberen.
Ik begrijp je punt, maar de regels zijn toch juist opgesteld door een team van experts vanuit meerdere disciplines?

De meeste mensen kunnen prima nadenken, alleen valt daar ook onder dat de realistische conclusie voor de meeste mensen is dat een advies op basis van experts inhoudelijk meer hout snijdt dan de ideeën waar Henk & Ingrid zelf mee komen om het virus te bestrijden.

Heb ik mijn mening (onder andere in dit topic :+ ), absoluut. Ben ik op sommige maatregelen (of juist het uitblijven ervan) kritisch, zeker waar. Maar in de praktijk volg ik toch de regels, richtlijnen en adviezen die afgeven zijn, ik vertrouw erop dat een team een betere inschatting kan maken van wat wel en niet kan :)

--

En zelfs als ik er zelf goed over na denk inschat kom ik tot dezelfde conclusie als de afgegeven regels & richtlijnen wat betreft individuele sport:

Met ~14-16 man in een ruimte van 2000M^2 (50x40) aanwezig zijn en individueel sporten is wel zo'n minimaal risico dat het verantwoord kan. Op voorwaarde dat je niet naar afloop blijft hangen om te kletsen en thuis omkleed (m.u.v. schoenenwissel). Het risico van één supermarktbezoek is naar mijn idee echt 100x groter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 14-09 13:19
[b]Denman in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"

Deen heeft al besloten voorlopig om 20:00 dicht te gaan, ik verwacht dat andere supermarkten zullen volgen. En dat is natuurlijk weer nadelig voor de drukte in de supermarkten, want het winkelend publiek kan maar in een kortere tijdspanne de boodschappen doen.
Zelf vind ik het ook prettig om na 20:00 boodschappen te doen want lekker rustig.

We gaan het zien.
Ik heb een maand geleden maar een AH bezorgbundel aangeschaft. In het licht van de stijging zag ik de bui al wel weer hangen qua boodschappen. Hamsteren, eerder dicht, niet online kunnen bestellen. Nu gewoon altijd een vast moment in de week. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
!mark schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Ik begrijp je punt, maar de regels zijn toch juist opgesteld door een team van experts vanuit meerdere disciplines?

De meeste mensen kunnen prima nadenken, alleen valt daar ook onder dat de realistische conclusie voor de meeste mensen is dat een advies op basis van experts inhoudelijk meer hout snijdt dan de ideeën waar Henk & Ingrid zelf mee komen om het virus te bestrijden.

Heb ik mijn mening (onder andere in dit topic :+ ), absoluut. Ben ik op sommige maatregelen (of juist het uitblijven ervan) kritisch, zeker waar. Maar in de praktijk volg ik toch de regels, richtlijnen en adviezen die afgeven zijn, ik vertrouw erop dat een team een betere inschatting kan maken van wat wel en niet kan :)

--

En zelfs als ik er zelf goed over na denk inschat kom ik tot dezelfde conclusie als de afgegeven regels & richtlijnen wat betreft individuele sport:

Met ~14-16 man in een ruimte van 2000M^2 (50x40) aanwezig zijn en individueel sporten is wel zo'n minimaal risico dat het verantwoord kan. Op voorwaarde dat je niet naar afloop blijft hangen om te kletsen en thuis omkleed (m.u.v. schoenenwissel). Het risico van één supermarktbezoek is naar mijn idee echt 100x groter :P
Welk team bestaand uit meerdere disciplines bedoel je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zelfs hier in dit topic worden de grenzen weer opgezocht. Hoe Nederlandsch.
Na 20 uur mag er geen alcohol verkocht worden, of de winkel nu open is of niet, hoe simpel wil je het hebben.
En als er een stelletje jongeren op straat rondhangt s'avonds mag oom agent even de AH-tas controleren op alcohol, prima toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
Shadow_Agent schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Makkelijk roepen vanaf de zijlijn :)

Ik vind het ook allemaal waardeloos, maar heb ook geen oplossing.
Ach, als ik tien keer de bal in eigen doel ros, dan mag iedereen van de zijlijn roepen dat ik er geen reet van kan..

De oplossing heb ik aan levende lijve in andere landen mogen ervaren. Je merkte dat ze daar gewoon heel; logische concepten volgden. Zaken als

- Het is een onbekend virus, dus we gaan er vanuit dat het zich op meerdere manieren kan verspreiden, dus we doen zowel aan social distancing, als aan mondkapjes, als aan ventilatie als aan desinfectie. Het kan zich overal verspreiden, dus we treffen ook maatregelen voor scholen, open lucht etc.
- Als je vroeg handelt en aantallen laag houdt, dan bespaar je een berg ellende en heb je minder economische schade.
- Mensen die een potentieel gevaar vormen voor anderen worden strenger gecontroleerd zodat je er minder zware maatregelen voor de rest hoeven te gelden. Je zal concessies moeten doen als je wil weten waar die mensen zijn geweest en met wie ze contact hebben gehad.
- Meerdere kleinere maatregelen/checks zijn effectiever dan een paar zware.
- Houd rekening met worst-case scenario's zodat je niet verrast wordt

Hier doen we tegenovergestelde dingen, die gewoon fout zijn. Niks complex aan.

Waarom zou je bij 500 besmettingen per dag gaan afwachten tot je testcapaciteit instort, de ziekenhuizen vollopen, je weer tientallen doden hebt per dag en 7000+ besmettingen?

Omdat de horeca open moet blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
Alleen al om gezemel aan de kassa's te voorkomen zal ik niet raar op kijken als de meeste supermarkten de boel om 20:00 gewoon volledig sluiten. En ik geef ze gelijk ook, je wilt je personeel zeker in deze tijd niet opzadelen met vervelende klanten die discussies aan gaan om 20:10 als ze een krat bier willen kopen.
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:04:
Welk team bestaand uit meerdere disciplines bedoel je?
Er zal achter de schermen echt wel input gevraagd zijn vanuit meerdere invalshoeken/bronnen voor het opstellen van de regels, of op zijn minst afgekeken van het buitenland (welke ook door lokale experts zijn opgesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
!mark schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Alleen al om gezemel aan de kassa's te voorkomen zal ik niet raar op kijken als de meeste supermarkten de boel om 20:00 gewoon volledig sluiten. En ik geef ze gelijk ook, je wilt je personeel zeker in deze tijd niet opzadelen met vervelende klanten die discussies aan gaan om 20:10 als ze een krat bier willen kopen.
Lijkt mij ook de makkelijkste oplossing voor iedereen. Geen gezeur, geen gezeik. Gewoon dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

!mark schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Ja, alleen zijn dat natuurlijk regels vanuit een generieke situatie die niet specifiek is toegeseneden op de situatie van Miep-van-drie-hoog-achter.

Dat is ook logisch, want anders zouden we 17 miljoen gepersonaliseerde regels hebben. Niet echt te doen.

Als je van de regel bijvoorbeeld 3 mensen op bezoek mag hebben, is het in sommige gevallen (als Miep-van-drie-hoog-achter bijvoorbeeld in een hoog-risico groep zit) misschien toch verstandiger om niemand te ontvangen, ook al mág het wel.

Dat bedoel ik. Je moet wel even je eigen situatie kijken en inschatten of het verstandig is om iets te doen, ipv als een undead zombie alles blindelings te doen, enkel omdat het mág.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Door me aan de verdomde regels te houden, en als ik dan toch iets vergeet, heb ik pech. Ik hoef dan niet perse ten koste van alles en anderen dat flesje wijn voor in dat eten te hebben....

Die instelling dat jij een uitzondering bent omdat je 1 minuut van de super afwoont is natuurlijk een van de redenen dat we nu weer in lockdown zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
vuurtjih schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Lijkt mij ook de makkelijkste oplossing voor iedereen. Geen gezeur, geen gezeik. Gewoon dicht.
Eigenlijk had de regering dat ook beter kunnen zeggen: supermarkten / slijterijen 20:00 dicht.
Is voor iedereen duidelijk. Bovendien zie ik (althans hier, weet niet hoe de rest van NL is) dat parkeerplaatsen van supermarkten een verzamelplaats zijn voor (hang)jongeren. Toch ff snel nog een zakje chips of blikje Red Bull scoren in de supermarkt en buiten verder keuvelen / eten / drinken. Dus kliekjes voorkomen doe je met alleen dat alcoholverbod ook niet.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Ach, als ik tien keer de bal in eigen doel ros, dan mag iedereen van de zijlijn roepen dat ik er geen reet van kan..

De oplossing heb ik aan levende lijve in andere landen mogen ervaren. Je merkte dat ze daar gewoon heel; logische concepten volgden. Zaken als

- Het is een onbekend virus, dus we gaan er vanuit dat het zich op meerdere manieren kan verspreiden, dus we doen zowel aan social distancing, als aan mondkapjes, als aan ventilatie als aan desinfectie. Het kan zich overal verspreiden, dus we treffen ook maatregelen voor scholen, open lucht etc.
- Als je vroeg handelt en aantallen laag houdt, dan bespaar je een berg ellende en heb je minder economische schade.
- Mensen die een potentieel gevaar vormen voor anderen worden strenger gecontroleerd zodat je er minder zware maatregelen voor de rest hoeven te gelden. Je zal concessies moeten doen als je wil weten waar die mensen zijn geweest en met wie ze contact hebben gehad.

Waarom zou je bij 500 besmettingen per dag gaan afwachten tot je testcapaciteit instort, de ziekenhuizen vollopen, je weer tientallen doden hebt per dag en 7000+ besmettingen?

Overal in Europa is de horeca weer opengegaan, en pas bij extreem hoge cijfers is die weer gesloten, zoals in Parijs. Nederland is veel minder exceptioneel dan jij voortdurend insinueert.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Wat een gezever over na 20:00 uur geen alcohol meer.. Je kan NU naar de supermarkt/slijterij en alle alcoholische dranken die je maar wilt kopen. Dat kan morgen ook, en overmorgen ook.
Dat die hele regel nergens op slaat wil ik best in mee gaan, maar kom op. Eerder kon ik op zondag na 20:00 uur ook geen alcohol meer kopen, want dan was de supermarkt dicht.

En als je dan al zo'n alcoholist bent dat je dagelijks na 20:00 uur alcohol moet kopen heb je wel andere problemen gok ik zo.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch wat afvlakking in zicht?

edit: gecorrigeerd

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 14-10-2020 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Hoppa, restaurants kunnen open blijven :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
Maatregelen hebben al effect inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

BarôZZa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Couldn’t agree more! Ook geen voorzorgsprincipe. Ik snap niet zo goed waarom we het nou zo anders doen dan de rest. Laksheid? Liberaal? Alleen maar nudges? Een biased OMT?

En zelfs dat is niet gelukt! Terwijl in dit geval het OMT daar meer in tegemoetkomend was: https://www.telegraaf.nl/...ar-openhouden-restaurants

En in dit geval was ik het voor de verandering eens met het OMT eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:16:
Wat een gezever over na 20:00 uur geen alcohol meer.. Je kan NU naar de supermarkt/slijterij en alle alcoholische dranken die je maar wilt kopen. Dat kan morgen ook, en overmorgen ook.
Dat die hele regel nergens op slaat wil ik best in mee gaan, maar kom op. Eerder kon ik op zondag na 20:00 uur ook geen alcohol meer kopen, want dan was de supermarkt dicht.

En als je dan al zo'n alcohollist bent dat je dagelijks na 20:00 uur alcohol moet kopen heb je wel andere problemen gok ik zo.
Als je erin meegaat dat die regel nergens op slaat, zou je dan ook niet moeten erkennen dat het middel erger is dan de kwaal? Het principe van een overheidsregel is dat deze duidelijk, eenvoudig op te volgen en effectief moet zijn. Aan de laatste voorwaarde is zonder meer niet voldaan, met alle gevolgen van dien voor de bereidheid van de burgers om zich aan regels in het algemeen te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
is dit niet gister ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Denman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:59:
Dat "geen alcohol na 20:00" is natuurlijk weer veel te vaag allemaal. Dat zie je alleen in dit topic al, laat staan voor de rest van Nederland. Zeker met de openingstijden van tegenwoordig (22:00 is hier al vrij normaal) is dat voor supermarkten niet te handhaven. Dat gaat geheid discussie opleveren aan de kassa.

We gaan het zien.
Ik snap niet waarom "de supermarkten" nu zo lastig doen over de 20:00 uur regel.
Ze mochten toch al onder specifieke voorwaardes geen alcohol verkopen (ik noem de 18+ regel), waarom is deze regel ineens stuk "lastiger"?

Ik zie het niet trouwens, ben wel heel benieuwd hoe iemand die in de supermarkten werkt waarom zij het wel een lastigere regel vinden dan de 18+ regel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:21

boesOne

meuh

Ryur schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Ik snap niet waarom "de supermarkten" nu zo lastig doen over de 20:00 uur regel.
Ze mochten toch al onder specifieke voorwaardes geen alcohol verkopen (ik noem de 18+ regel), waarom is deze regel ineens stuk "lastiger"?

Ik zie het niet trouwens, ben wel heel benieuwd hoe iemand die in de supermarkten werkt waarom zij het wel een lastigere regel vinden dan de 18+ regel.
Er is niks lastigs aan. Ze hebben er gewoon geen zin in. Kost misschien omzet blablabla.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
NOS & Nu melden idd 7.305

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:33
Afwachten of deze cijfers standhouden.
We hebben eerder 'plateaus' in de cijfers gehad, twee/drie dagen dat het aantal besmettingen weinig veranderde. Niet te vroeg juichen in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Je kan heel simpel in het kassasysteem zetten dat een kratje bier om 20.01 niet meer een standaard bliepje oplevert en dus niet meer verkocht kan worden. Het kassapersoneel weet inmiddels ook door de jongerenbeperking precies wat wel en wat niet verkocht mag worden dus het lijkt mij vooral zeuren om het zeuren.
Valt mij nog mee dat er niet nu al eentje loopt te huilen omdat hij om 20.01 een flesje 70% handgel wil kopen, of een fles spiritus o.i.d., lekker puberaal de grenzen opzoeken, pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

prijk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Als je erin meegaat dat die regel nergens op slaat, zou je dan ook niet moeten erkennen dat het middel erger is dan de kwaal? Het principe van een overheidsregel is dat deze duidelijk, eenvoudig op te volgen en effectief moet zijn. Aan de laatste voorwaarde is zonder meer niet voldaan, met alle gevolgen van dien voor de bereidheid van de burgers om zich aan regels in het algemeen te houden.
En ook al erken ik dat, wat heeft het dan voor zin om hier hypothetische gevallen te gaan beschrijven over of je net wel of niet scant om 20:01.
Nee, de regel zal weinig effectief zijn in "de strijd tegen het corona-virus", vind ik ook van de verplichte mondkapjes en het schoonmaken van een winkelwagen (al is dat volgens mij geen regel).. maar goed, we doen het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Het is te hopen, we gaan het de komende dagen zien.
Als dit het geval is dan gaan de komende 4 weken met de nieuwe maatregelen wel goed helpen.
Hoe sneller het afvlakt en daalt, hoe sneller we terug gaan naar "waakzaam"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Die resultaten zijn niet ENORM positief (ook niet enorm zonder caps). Die resultaten waren in bepaalde gevallen positief.

Betreft dat alcohol, super hier (DEEN) gaat dicht om 8 uur om gezeik te voorkomen. Vrijdagavond tussen 8 en 10 was juist net een verdomd lekker rustig tijdje om je boodschappen te doen. Gemiddeld genomen heeft de werkende mens nu behoorlijk minder tijd om boodschappen te doen (als je rond 6 thuis bent van werk en dan nog moet koken moet je echt voor het eten gaan, daarna heb je nog maar een klein uurtje). Veel supers hier zijn tot 10 uur open, degene die de discussie aan wil gaan cq. schijt heeft aan de regels die blijft open en harkt wat extra omzet binnen. Dit is ook niet werkbaar als je het mij vraagt. Zou mooi zijn als gemeenten dan maar besluiten alles dicht te flikkeren om 8 uur of degene die toch na 8 uur alcohol koopt te bestraffen. Of degene die in de winkel de discussie aangaat per direct een winkelverbod op te leggen maar da's ook niet zomaar geregeld.

Beter is om gekoelde drank te verbieden. Die koelkast kan je gewoon sluiten om 10 voor 8. Groepjes jeugd buiten is bovendien al minder erg dan groepjes jeugd in een kleine kroeg geprakt overigens...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je hebt helemaal gelijk. Vreemd;kreeg een refresh van twitter, met oude data... Zal hem corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
[...]

De supermarkten doen er niet lastig over? Ze zitten alleen niet te wachten op discussie.
De leiding van supermarktketen Deen wil voorkomen dat het personeel in discussie moet met klanten die na 20.00 uur toch nog met alcoholische producten als bier of wijn bij de kassa verschijnen.

Ik denk dat iemand van 16 jaar waar "nee" tegen gezegd wordt in de meeste gevallen een stuk minder lastig is dan iemand van bijvoorbeeld 45 die 5 minuten te laat is aan de kassa :P

Vergeet ook niet, de gemiddelde kassière zal een jaar of 17 zijn, dan geef ik het je maar te doen om die discussie aan te gaan met een volle rij erachter.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Het haalt wel degelijk iets uit als je al in het ziekenhuis ligt blijkbaar gezien dit onderzoek:
https://www.sciencedirect...cle/pii/S1201971220321755
Is nog wel erg onzeker hoor want ook op deze studie is nog genoeg aan te merken. Vooral dat er alleen gekeken is naar de begin periode (tot 1 april) en dat het risico op bias erg groot is. Maar goed de onderzoekers stellen zelf ook al dat er een rct (random control trial) moet gebeuren.

drietal draadjes die het beschrijven:

Wat ik er vooral uithaal is dat deze studie alleen gekeken heeft naar de periode tot 1 april en dat het grote probleem is dat het per ZH erg verschilde of er HQ toegediend werd en wanneer en of dat ook nog in combinatie met andere medicijnen was is niet bekend. Het is dus erg moeilijk te zeggen of het wel door HQ kwam of dat misschien die andere dingen de doorslag gaven.

De studie die Marc Bonten linkt in zijn draadje is wel een rct en vond geen verschil tussen wel/niet toedienen van HQ.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:38
BarôZZa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Het hele ding is dat ze niks leren, totaal blind zijn voor elk signaal, alle maatregelen en adviezen negeren uit andere landen en standaard veel te laat handelen.

Ze moeten helemaal geen dunne lijnen gaan bewandelen, ze moeten duidelijk lijnen uitzetten.

We hebben een prima idee van de complexiteit, want we zijn niet de enige met dit probleem. Er zijn honderden landen de ermee dealen en standaard zitten wij ergens bij de slechtste. We deden hier zo'n beetje het tegenovergestelde van wat landen doen die wel hun zaakjes op orde hebben. Wat andere landen beter snappen is dat een goede economie een gevolg is van een samenleving die functioneert. Hier kunnen geen drie woorden gesproken worden zonder dat het over de economie en horeca gaat.

Ik word ook moe met dat gezeur over de wetenschap, want het is allemaal een aaneenschakeling van onlogische beslissingen, maatregelen en adviezen. Je staat als land gewoon voor lul met mensen als Rutte van Jaap van Dissel in prominente posities. Die zouden in andere landen gezien worden als zo'n wappie als Willem Engel.

Voor de rest snap ik niet wat mensen zo erg hebben tegen tijdige passende maatregelen. Ik heb zelf veel liever dat als dat tenminste weer perspectief biedt in plaats van eindeloos uitzichtloos aanmodderen met stijgende cijfers.

Het enige wat ik heb geleerd is dat we geld en plezier belangrijker vinden dan proberen te voorkomen dat zwakkeren onnodig sterven.
Ja ik snap ook niet dat veel mensen de lol in het leven voorop stellen , maar het is niet zo dat er in de afweging tussen maatregelen zomaar kunnen kopiëren wat andere landen doen. We hebben nu eenmaal gekozen voor liberalisering op allerlei gebied de afgelopen jaren. Doorgeslagen efficiency en markt denken en dus moeten we nu op de blaren zitten.

Die keuzes uit het verleden maken het nu minder makkelijk om de economie maar op slot te gooien. En gezien de grootte van ons land is het ook niet gemakkelijk om buiten een algehele lockdown , lokaal mensen binnen te houden. Dan is er nog de volksaard , en het toegenomen egoïstisch denken.

Alles wat men bereikt heeft schrijft men toe aan zichzelf en alles wat mis gaat is de schuld van 'iemand' anders en moet 'iemand' anders (veelal de overheid) dan maar oplossen. Maar we willen vooral niet teveel belasting betalen of onze collectieve verzekeringen op peil houden want dat kost mij "mijn" geld.

De beslissingen zijn mijns inziens niet onlogisch , gezien de keuzes uit het verleden en de systemen en processen die er nu zijn. Wellicht te laat of te vrijblijvend.

We vertrouwen gewoon als samenleving veel te veel op de niet bestaande kracht van het individu. Dat mensen slim genoeg zijn om zich aan de dringende adviezen te houden, werkgevers ruimhartig zijn met thuiswerken (bange managers die thuis werken nog steeds gelijkstellen aan niets doen)

Zelf hun pensioen en andere verzekeringen wel kunnen regelen en ga zo maar door. Dat kunnen mensen niet, het is allemaal ver van mijn bed show , ik zie het dan wel weer.

Maar dat is inherent aan de ver-indualisering van de samenleving en het afscheid nemen van collectiviteit. En dat is lang in betrekkelijke luxe goed gegaan. De eerste tik kwam in 2008, maar dat was voornamelijk een financieel technische aangelegenheid waar veel mensen toch redelijk schadevrij doorheen zijn gerold.

Deze crisis laat maar weer eens zien waar al die marktwerking en zelfzuchtigheid toe leidt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Die resultaten zijn niet ENORM positief (ook niet enorm zonder caps). Die resultaten waren in bepaalde gevallen positief.

Betreft dat alcohol, super hier (DEEN) gaat dicht om 8 uur om gezeik te voorkomen. Vrijdagavond tussen 8 en 10 was juist net een verdomd lekker rustig tijdje om je boodschappen te doen. Gemiddeld genomen heeft de werkende mens nu behoorlijk minder tijd om boodschappen te doen. Veel supers hier zijn tot 10 uur open, degene die de discussie aan wil gaan cq. schijt heeft aan de regels die blijft open en harkt wat extra omzet binnen. Dit is ook niet werkbaar als je het mij vraagt. Zou mooi zijn als gemeenten dan maar besluiten alles dicht te flikkeren om 8 uur of degene die toch na 8 uur alcohol koopt te bestraffen. Of degene die in de winkel de discussie aangaat per direct een winkelverbod op te leggen maar da's ook niet zomaar geregeld.

Beter is om gekoelde drank te verbieden. Die koelkast kan je gewoon sluiten om 10 voor 8. Groepjes jeugd buiten is bovendien al minder erg dan groepjes jeugd in een kleine kroeg geprakt overigens...
Die DEEN gaat gewoon wat eerder dicht omdat het juist zo lekker rustig was die laatste uren ;)
Never waste a good crisis als je daarmee lekker in de kosten kan snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
!mark schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

[...]

Er zal achter de schermen echt wel input gevraagd zijn vanuit meerdere invalshoeken/bronnen voor het opstellen van de regels, of op zijn minst afgekeken van het buitenland (welke ook door lokale experts zijn opgesteld).
Daar zijn ze of heel geheimzinnig over of ze krijgen alleen advies vanuit het OMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
gws24 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Is nog wel erg onzeker hoor want ook op deze studie is nog genoeg aan te merken. Vooral dat er alleen gekeken is naar de begin periode (tot 1 april) en dat het risico op bias erg groot is. Maar goed de onderzoekers stellen zelf ook al dat er een rct (random control trial) moet gebeuren.

drietal draadjes die het beschrijven:
[Twitter][Twitter][Twitter]
Wat ik er vooral uithaal is dat deze studie alleen gekeken heeft naar de periode tot 1 april en dat het grote probleem is dat het per ZH erg verschilde of er HQ toegediend werd en wanneer en of dat ook nog in combinatie met andere medicijnen was is niet bekend. Het is dus erg moeilijk te zeggen of het wel door HQ kwam of dat misschien die andere dingen de doorslag gaven.

De studie die Marc Bonten linkt in zijn draadje is wel een rct en vond geen verschil tussen wel/niet toedienen van HQ.
[Twitter]
Daarom staat er in het NOS artikel ook duidelijk dat er een vervolg studie moet komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

boesOne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Er is niks lastigs aan. Ze hebben er gewoon geen zin in. Kost misschien omzet blablabla.
als er één branche is die niet mag / moet zeiken dan is het de supermarktenbranche!
Die hebben zo godsgruwelijk veel verdiend, en nog steeds!

[ Voor 1% gewijzigd door Shadow_Agent op 14-10-2020 14:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Leon Zwiers schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Door me aan de verdomde regels te houden, en als ik dan toch iets vergeet, heb ik pech. Ik hoef dan niet perse ten koste van alles en anderen dat flesje wijn voor in dat eten te hebben....

Die instelling dat jij een uitzondering bent omdat je 1 minuut van de super afwoont is natuurlijk een van de redenen dat we nu weer in lockdown zitten
Gelul. Ik hou mij aan de regels door om 19:45 snel iets te halen als ik wat vergeten ben. Dat jij dat anders ziet is niet mijn probleem. En daarbij weet jij helemaal niet of ik mij aan de regels houd of niet.
Zo ver ik weet ken jij mij niet, aangezien ik jou totaal niet ken.
Dus hou je vooroordelen maar lekker voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Shadow_Agent

CornermanNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Deze crisis laat maar weer eens zien waar al die marktwerking en zelfzuchtigheid toe leidt.
En 100% door de overheid gefaciliteerd, aangemoedigd en ondersteund niet te vergeten!

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Denman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
De supermarkten doen er niet lastig over? Ze zitten alleen niet te wachten op discussie.

Ik denk dat iemand van 16 jaar waar "nee" tegen gezegd wordt in de meeste gevallen een stuk minder lastig is dan iemand van bijvoorbeeld 45 die 5 minuten te laat is aan de kassa :P

Vergeet ook niet, de gemiddelde kassière zal een jaar of 17 zijn, dan geef ik het je maar te doen om die discussie aan te gaan met een volle rij erachter.
Ik snap dat ze niet zitten te wachten op discussie.
Maar gewoon dicht om 20:00 vind ik ook een non-oplossing.

Ik (en blijkbaar best veel mensen) doen best vaak mijn boodschappen na 20:00, vooral omdat ik eerder gewoon geen tijd heb.
En dat ze nu door een "stomme" regel (waar ik als niet-alcohol drinker) hun winkel dus eerder dicht willen gooien vind ik complete onzin!
Ging eerder trouwens wanneer de winkel open was, maar toen kwam die "kwetsbare uurtjes". En omdat ik dat respecteer ga ik dus op een ander tijdslot dat ik tijdheb, na 20:00

Gelukkig bij mij in de buurt zijn ze het niet van plan voor zover ik weet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 14-10-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

offtopic:
quote]ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Daarom staat er in het NOS artikel ook duidelijk dat er een vervolg studie moet komen.
[/quote]

Mijn post was eigenlijk ook niet specifiek naar jou bedoeld, ik haakte in op de discussie, en ik had je misschien niet moeten quoten. Het is alleen zo dat heel vaak dit soort onderzoeken snel uit hun verband worden getrokken zoals @Verwijderd dat eigenlijk al deed en ik wilde wat meer achtergrond en nuance brengen. Excuus als het leek dat het puur op jou gericht was

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

PalingDrone schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Die DEEN gaat gewoon wat eerder dicht omdat het juist zo lekker rustig was die laatste uren ;)
Never waste a good crisis als je daarmee lekker in de kosten kan snijden.
Dat geloof ik niet, dan hadden ze dat wel veel eerder kunnen doen. Er zijn dan vaak maar iets van 4-5 mensen in de winkel. Als ze echt kosten willen besparen hadden ze om 6 uur de deuren kunnen sluiten, want net na etenstijd is er toch niet genoeg tijd om nog echt boodschappen te doen.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Gelul. Ik hou mij aan de regels door om 19:45 snel iets te halen als ik wat vergeten ben. Dat jij dat anders ziet is niet mijn probleem. En daarbij weet jij helemaal niet of ik mij aan de regels houd of niet.
Ja, je houdt je prima aan de regels. Maar je kunt ook afvragen of je het vergeten artikel echt NODIG hebt.

Doel van de maatregelen is het zoveel mogelijk beperken van het aantal contactmomenten. Vraag jezelf eens af hoe jij daar aan bij kunt dragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 14-10-2020 14:43 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Waarom moeten nou elke keer de randen van de regelgeving gezocht worden met edge-cases?

Elke maatregel heeft een effect. En elke maatregel heeft een grens die net wel of net niet overschreden kan worden. Het oeverloze gediscussieer daarover draagt helemaal niets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
gws24 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:39:
offtopic:
quote]ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

[/quote]

Mijn post was eigenlijk ook niet specifiek naar jou bedoeld, ik haakte in op de discussie, en ik had je misschien niet moeten quoten. Het is alleen zo dat heel vaak dit soort onderzoeken snel uit hun verband worden getrokken zoals @Verwijderd dat eigenlijk al deed en ik wilde wat meer achtergrond en nuance brengen. Excuus als het leek dat het puur op jou gericht was
Zo vatte ik het niet op. :)
Meer informatie over een onderwerp is altijd interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:31
De maatregelen van gisteren hebben al direct effect *O*

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Waarom moeten nou elke keer de randen van de regelgeving gezocht worden met edge-cases?

Elke maatregel heeft een effect. En elke maatregel heeft een grens die net wel of net niet overschreden kan worden. Het oeverloze gediscussieer daarover draagt helemaal niets bij.
Ik ha(a)k daar op omdat als iemand echt iets vergeten is meteen een Darwin Award kan krijgen.
Dat is belachelijk. Er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen waarom iemand voor een legale reden nog even snel naar de winkel moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Ryur schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ik snap dat ze niet zitten te wachten op discussie.
Maar gewoon dicht om 20:00 vind ik ook een non-oplossing.

Ik (en blijkbaar best veel mensen) doen best vaak mijn boodschappen na 20:00, vooral omdat ik eerder gewoon geen tijd heb.
En dat ze nu door een "stomme" regel (waar ik als niet-alcohol drinker) hun winkel dus eerder dicht willen gooien vind ik complete onzin!

(Gelukkig bij mij in de buurt zijn ze het niet van plan voor zover ik weet).
Tja... ik ben ook 1 van die personen die graag na 20:00 boodschappen doet. Zeker in deze tijden. Geen over elkaar heen bungelende mensen, geen volle paden, en op het gemak (maar toch snel) boodschappen doen. Ik grijp alleen nog wel eens mis op brood, maar ja, dat haal ik dan wel bij de super er naast.

Als de Coronacrisis echter 1 ding heeft geleerd is dat we niet heel solidair zijn. Immers we houden ons niet heel goed aan alle maatregelen waardoor deze aanvullende maatregelen weer nodig zijn. En dan is er ongetwijfeld ook volk wat bij de kassa moeilijk gaat doen omdat ze hun kratje bier niet mee mogen nemen. Ik hoop dat ik er naast zit zodat ik m'n boodschappen gewoon na 20:00 kan blijven doen, maar ik heb zo'n gevoel dat Deen hier goed aan het voorsorteren is.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Misschien een interessant nieuwtje;

Ik ben gevraagd om te komen helpen bij afnemen van testen in de teststraat. Dit kwam binnen via de ehbo-vereniging waar ik lid van ben. Blijkbaar is de nood zo hoog (vooral in Alkmaar en Amsterdam) dat men denkt dat iedereen die iets medisch kan/doet daar een beroep op wordt gedaan. Je krijgt dan de nodige cursussen om de test af te nemen en kan al aan de slag met een onkostenvergoeding.

Momenteel heb ik nog kwetsbare huisgenoten dus ik zie er even vanaf vanwege het hoge risico, mocht de nood echt hoog worden wil ik er best in het weekend heen gaan of in de avonden als dat helpt. Zeker als er een goede sneltest is verwacht ik dat de mankracht daarvoor eerder een probleem is dan de test zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Ik ha(a)k daar op omdat als iemand echt iets vergeten is meteen een Darwin Award kan krijgen.
Dat is belachelijk. Er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen waarom iemand voor een legale reden nog even snel naar de winkel moet.
Misschien omdat het gewoon een dramatische instelling is om gelijk met alle uitzonderingen aan te komen hobbelen?

Als je om 1 minuut voor 21:00 (of 22:00 of andere sluitingstijd) aan komt kakken, ben je ook gewoon te laat. Is dat een ondermijnende discussie waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
boesOne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:23:
Handhaving van de regels komt dan bij de kassamedewerker terecht. DEEN supermarkten gaf al aan dit het personeel niet aan te willen doen. Het slijterij gedeelte van de supermarkt kan je sluiten, maar wijn en bier liggen in het schap. Dan moet een of andere 16 jarige tegen minimumloon de scheldkanonnade incasseren dat ze om 20.05 echt geen fles wijn mogen afrekenen. De tent sluiten is dan makkelijker.

Het aantal mensen wat discussie start over de 18+ regel is nu eenmaal kleiner. Vooral scholieren die stiekem een biertje willen kopen. De corona-geen-drank regel is op iedereen van toepassing. Veel grotere groep die uit zijn plaat kan gaan. Gezien hoe hard de regels schuren zal de groep die uit zijn plaat gaat steeds groter worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 15:53
MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Echt he. Dat constante "ja maar ik!"
Dat is imo nou echt het probleem hier. Deels komt dat denk ik toch ook echt door het niet concreet zijn van de overheid, maar toch ook zeker door de aard van de mensen in Nederland.
Door dat overloze gezever laat men ook zien dat het echt nog steeds niet begrepen wordt. Dit is een uitzonderlijke situatie, zoals Rutte in het begin zei, de grootste crisis sinds WO2. En daar hoort dus bij dat iedereen er last van heeft en dat iedereen zn steentje bij moet dragen en offers moet maken. Hoe fucking ingewikkeld is het nou echt allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Nox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:47:
Zeker als er een goede sneltest is verwacht ik dat de mankracht daarvoor eerder een probleem is dan de test zelf.
Klopt inderdaad, ik hoorde dit van Dissel zeggen vanochtend. Hij had het over een factor 10. Normaal kan iemand bij 600 mensen een test afnemen per dag. Bij de sneltests is dit 60 per dag. Meer mankracht nodig dus bij de teststraten, maar wel veel sneller een uitslag.

Hierbij zei hij ook nog dat ze op basis van bepaalde criteria (die ze nog uitzoeken) bij een negatieve uitslag in de sneltest, wellicht toch nog een PCR laten doen zodat ze zeker zijn.

Ook is het nog de vraag of en welke precies in de teststraten komt. Het kan best zijn dat ze alleen goed gaan werken binnen ziekenhuizen/verpleeghuizen ed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Natuurlijk is dat zo, maar de enige reden waarom het nu uit de klauwen loopt, is dat teveel mensen zich niet aan de maatregelen houden. Dat varieert van kwade trouw - schijt aan alles - tot ‘ik doe al zo goed m’n best, dus deze uitzondering moet nu toch wel even kunnen’. Het virus heeft daar weer schijt aan, die reproduceert net zo lief in beide. De mensen die overal schijt aan hebben gaan we toch niet veranderen, de mensen die meer (wellicht onbewust) de randen opzoeken misschien wel. Misschien niet door Darwin Awards uit te delen, maar aanspreken op gedrag lijkt me prima.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Plenkske schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Klopt inderdaad, ik hoorde dit van Dissel zeggen vanochtend. Hij had het over een factor 10. Normaal kan iemand bij 600 mensen een test afnemen per dag. Bij de sneltests is dit 60 per dag. Meer mankracht nodig dus bij de teststraten, maar wel veel sneller een uitslag.

Hierbij zei hij ook nog dat ze op basis van bepaalde criteria (die ze nog uitzoeken) bij een negatieve uitslag in de sneltest, wellicht toch nog een PCR laten doen zodat ze zeker zijn.

Ook is het nog de vraag of en welke precies in de teststraten komt. Het kan best zijn dat ze alleen goed gaan werken binnen ziekenhuizen/verpleeghuizen ed.
Is dat vanwege het kwartiertje wachten?

Ik heb me ook laten testen, maar dat ging vrij gesmeerd. Paar rijen auto's oplijnen door verkeersregelaars. Dan raam dicht, rijbewijs tegen het raam, op je raam krijg je met een goed verwijderbare tape een stickertje erop met een nummer. Je rolt die straat binnen, of tent, je zet je motor uit, raam net niet helemaal omlaag en de test begint (de eerste de beste die jankt dat 'ie vervelend is moet z'n ballen afknippen :+). Als je een kleine auto hebt mag je op de rand van je stoel zitten :P Je rijdt weg en klaar. Je kan volgens mij best even de auto's een kwartier laten wachten daar waar je persoonlijk de uitslag krijgt. Als je moet wachten wordt het een erg inefficient proces. Dan is testpersoneel meer niks aan het doen. Je kan dan beter een rij auto's aflopen van voor naar achter.

600 personen is trouwens wel erg veel, dat is 1 per minuut als je dan flink overwerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 14-10-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Nox omdat ze de test op de locatie zelf moeten doen ipv in een centraal lab in grote batches zover ik begreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:57
The Legend schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Natuurlijk is dat zo, maar de enige reden waarom het nu uit de klauwen loopt, is dat teveel mensen zich niet aan de maatregelen houden. Dat varieert van kwade trouw - schijt aan alles - tot ‘ik doe al zo goed m’n best, dus deze uitzondering moet nu toch wel even kunnen’. Het virus heeft daar weer schijt aan, die reproduceert net zo lief in beide. De mensen die overal schijt aan hebben gaan we toch niet veranderen, de mensen die meer (wellicht onbewust) de randen opzoeken misschien wel. Misschien niet door Darwin Awards uit te delen, maar aanspreken op gedrag lijkt me prima.
Welk gedrag? Met een boodschappentas naar huis lopen waar dan naast de pasta en de groente ook een fles wijn in zit? Kom nou toch. Ik vind het geen probleem als ik die fles niet mee kan nemen van de supermarkt, maar elkaar de maat nemen om iets wat echt op geen enkele wijze bijdraagt aan de verspreiding vind ik tamelijk bizar.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Nox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Ik heb me ook laten testen, maar dat ging vrij gesmeerd. Paar rijen auto's oplijnen door verkeersregelaars. Dan raam dicht, rijbewijs tegen het raam, op je raam krijg je met een goed verwijderbare tape een stickertje erop met een nummer. Je rolt die straat binnen, of tent, je zet je motor uit, raam net niet helemaal omlaag en de test begint (de eerste de beste die jankt dat 'ie vervelend is moet z'n ballen afknippen :+). Als je een kleine auto hebt mag je op de rand van je stoel zitten :P Je rijdt weg en klaar. Je kan volgens mij best even de auto's een kwartier laten wachten daar waar je persoonlijk de uitslag krijgt. Als je moet wachten wordt het een erg inefficient proces.
Wellicht het wachten, wellicht dat het afnemen en meteen testen ook wat meer tijd kost. Dat werd niet benoemt.

Dat het nu vrij gesmeerd gaat is dus de reden dat het afnemen met PCR veel sneller gaat dan met de sneltests ;) Alleen alles wat daarna gebeurt met de afname van PCR test kost veel meer tijd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

[...]

Ik heb me ook laten testen, maar dat ging vrij gesmeerd. Paar rijen auto's oplijnen door verkeersregelaars. Dan raam dicht, rijbewijs tegen het raam, op je raam krijg je met een goed verwijderbare tape een stickertje erop met een nummer. Je rolt die straat binnen, of tent, je zet je motor uit, raam net niet helemaal omlaag en de test begint (de eerste de beste die jankt dat 'ie vervelend is moet z'n ballen afknippen :+). Als je een kleine auto hebt mag je op de rand van je stoel zitten :P Je rijdt weg en klaar. Je kan volgens mij best even de auto's een kwartier laten wachten daar waar je persoonlijk de uitslag krijgt. Als je moet wachten wordt het een erg inefficient proces. Dan is testpersoneel meer niks aan het doen. Je kan dan beter een rij auto's aflopen van voor naar achter.

600 personen is trouwens wel erg veel, dat is 1 per minuut als je dan flink overwerkt.
Als jij de test niet vervelend vond zijn ze misschien niet diep genoeg geweest ;) Mijn vriendin heeft 2 tests gehad en de eerste vond ze wel prima, de 2e daarin tegen ging een stuk dieper en dat is best wel naar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

klaaas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Welk gedrag? Met een boodschappentas naar huis lopen waar dan naast de pasta en de groente ook een fles wijn in zit? Kom nou toch. Ik vind het geen probleem als ik die fles niet mee kan nemen van de supermarkt, maar elkaar de maat nemen om iets wat echt op geen enkele wijze bijdraagt aan de verspreiding vind ik tamelijk bizar.
Het gaat niet om het flesje wijn. Het gaat om het marginaliseren van de noodzaak van de maatregelen. Constant overal uitzonderingen zoeken. Zouden we elkaar daarin maar eens wat meer de maat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Maar het afnemen van de swap verandert niet. Men zal alleen laboratoriumpersoneel op locatie beschikbaar moeten hebben voor het inzetten van de sneltest en een plek moeten inrichten om op de uitslag te kunnen wachten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:38
Shadow_Agent schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

En 100% door de overheid gefaciliteerd, aangemoedigd en ondersteund niet te vergeten!

:X
Uiteraard, maar daar hebben wij met zijn allen toch echt voor gestemd. En dat kon toen ook, in die jaren leken de bomen oneindig in de hemel te groeien. De overheid staat niet los van 'ons' , maar we willen wel allemaal graag dat in tijden van welvaart we minder overheid , want dat staat gelijk aan 'veel' belasting betalen. En in tijden van crisis moet de overheid alles oplossen. En nooit doet de 'overheid' het dus goed in de ogen van velen.

De apathie ten aanzien van politiek en pure desinteresse in democratie en de processen die erbij horen hebben dit allemaal in de hand gewerkt. De Corona crisis laat haarfijn zien dat we als samenleving te lang op onze tenen hebben gelopen. Ten koste van onze crisis bestendigheid, onze saamhorigheid en ten faveure van het individu.

En het is nu erg om te zien maar de zwakkeren krijgen wederom de hardste klappen. Want daar zit de meeste ellende van het marktdenken en de flexibilisering.

Met al die ellende is het zo gek niet dat er een afweging wordt gemaakt om economische belangen niet direct te negeren in de huidige situatie. Denk alleen maar aan alle ZZP'ers in beroepen als schoonmaken, kapper, bouwvakker, horeca medewerker. Die hebben amper ruimte in hun tarieven om buffers pensioen en andere zaken te verzekeren. Want ja wat voeg je als waarde toe als je hamburgers uit serveert.

En dat is nog maar een deel van het vraagstuk als je puur naar de economie kijkt. Zo is het met de gezondheidszorg idem gegaan, veel bezuinigingen en marktdenken. En dus vraag je bij piekbelasting iets dat het systeem en het proces niet aankan omdat het er niet direct voor ontworpen is.

Wij krijgen precies waar we de afgelopen 30 jaar voor gekozen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Joris748 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Maar het afnemen van de swap verandert niet. Men zal alleen laboratoriumpersoneel op locatie beschikbaar moeten hebben voor het inzetten van de sneltest en een plek moeten inrichten om op de uitslag te kunnen wachten.
Ik geloof dat de swab in contact wordt gebracht met een vloeistof, die reageert dan wel/niet en da's je uitslag. Als die test direct na het afnemen op de locatie wordt uitgevoerd en de afnemer de patient wel/niet op de hoogte brengt dan lijkt het me minder efficient werken.
Brummetje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Als jij de test niet vervelend vond zijn ze misschien niet diep genoeg geweest ;) Mijn vriendin heeft 2 tests gehad en de eerste vond ze wel prima, de 2e daarin tegen ging een stuk dieper en dat is best wel naar.
Tja, sorry, n=1, om nou te zeggen dat het een fijn gevoel is... nee, maar het is 2 seconden en daarna is het weg. Ze gingen wel redelijk diep maar ik denk dan gewoon net niet tot het einde misschien. Als je doorgaat tot je niet meer kan dan kan ik het me wel voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

klaaas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat het wel degelijk bijdraag aan de beperking van de verspreiding van het virus. De maatregel is namelijk gericht op gedrag van mensen die het niet zo nauw nemen met de maatregelen. Net als de mondkapjesplicht niet nodig is als iedereen netjes 1,5 meter afstand houd en thuis blijft met klachten, maar omdat veel mensen dat niet lukt dragen mondkapjes bij aan beperking van de verspreiding. Zo is deze maatregel natuurlijk niet gericht op de mensen die zich perfect aan de maatregelen houden, maar op jongvolwassenen die savonds nog even drank willen scoren om zich vervolgens onder invloed niet aan de overige maatregelen te houden :p Het is geen heilige graal, maar een in de categorie alle-beetjes-helpen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Zullen ze in politiek den haag nu de schurft over in hebben dat ze niet hebben ingegrepen bij het failliet gaan van bijvoorbeeld het Slotervaart ziekenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShellGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:06:
Zullen ze in politiek den haag nu de schurft over in hebben dat ze niet hebben ingegrepen bij het failliet gaan van bijvoorbeeld het Slotervaart ziekenhuis?
Als er uberhaupt mensen waren geweest om dat ziekenhuis te bemensen wellicht.

Het onderliggende probleem is niet de panden, maar het personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Nox schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Ik geloof dat de swab in contact wordt gebracht met een vloeistof, die reageert dan wel/niet en da's je uitslag. Als die test direct na het afnemen op de locatie wordt uitgevoerd en de afnemer de patient wel/niet op de hoogte brengt dan lijkt het me minder efficient werken.

[...]

Tja, sorry, n=1, om nou te zeggen dat het een fijn gevoel is... nee, maar het is 2 seconden en daarna is het weg. Ze gingen wel redelijk diep maar ik denk dan gewoon net niet tot het einde misschien. Als je doorgaat tot je niet meer kan dan kan ik het me wel voorstellen.
Hier zie je hoe de sneltest van Biosynex in zijn werk gaat. Daarmee krijg je een goed idee, wat er in een teststraat moet gebeuren.

YouTube: BIOSYNEX COVID-19 Ag (EN)

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 14-10-2020 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Het gaat niet om het flesje wijn. Het gaat om het marginaliseren van de noodzaak van de maatregelen. Constant overal uitzonderingen zoeken. Zouden we elkaar daarin maar eens wat meer de maat nemen.
Dit gaat niet over het marginaliseren van de maatregelen. Ik vind de na 20:00 geen alcohol een prima maatregel, maar elkaar de maat nemen over zaken die echt geen donder te maken hebben met werkelijke verspreiding vind ik onnodig polariserend.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Als er uberhaupt mensen waren geweest om dat ziekenhuis te bemensen wellicht.

Het onderliggende probleem is niet de panden, maar het personeel.
Dat personeel kon zo weer aan de slag bij het VU/AMC/Boven 't IJ/Waterland Ziekenhuis/OLV/Tergooi/Spaarne Gasthis etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

klaaas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Dit gaat niet over het marginaliseren van de maatregelen. Ik vind de na 20:00 geen alcohol een prima maatregel, maar elkaar de maat nemen over zaken die echt geen donder te maken hebben met werkelijke verspreiding vind ik onnodig polariserend.
Als je gaat lopen koeren over een maatregel omdat het zou kunnen dat je per ongeluk een minuut te laat bent en dus je flesje wijn niet kunt meenemen, heb je het wel degelijk over het marginaliseren van maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

klaaas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Je kunt het ook anders benaderen, niemand verkoopt na 20.00 meer alcohol. Niet de snackbar, niet de besteltoko, en dus ook niet de supermarkt. Is het niet makkelijker om te zeggen, nergens niet vanaf 20.00 dan aparte regels voor bezorghoreca, supermarkten, afhaalhoreca in te stellen. Dat valt niet te handhaven.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Als je gaat lopen koeren over een maatregel omdat het zou kunnen dat je per ongeluk een minuut te laat bent en dus je flesje wijn niet kunt meenemen, heb je het wel degelijk over het marginaliseren van maatregelen.
Als je het iets voor 8 uur hebt gekocht, mag je het niet meenemen de straat op.
Het is niet toegestaan om tussen 20:00 uur en 07:00 uur alcohol of softdrugs op zak te hebben of te nuttigen in de openbare ruimte.
Dus haal je alcohol om 19:00 / 19:30.. Of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 14-10-2020 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

souljah1h schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

[...]
Dan ben je dus een minuut te laat als je nog niet om 20.00 thuis bent. Het maakt niet uit waar die minuut zich bevindt in de tijd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Ik laat dat flesje wijn gerust staan als ik erop wordt aangesproken. En ik gooi het niet eens in mijn wagentje als ik me ervan bewust ben dat het na 8-en is (Ik ben uberhaupt aardig volgzaam). Maar blijkbaar zijn de lontjes onderhand zo kort dat we elkaar de maat gaan nemen op de meest onzinnige zaken.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
FirePuma142 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Dan ben je dus een minuut te laat als je nog niet om 20.00 thuis bent. Het maakt niet uit waar die minuut zich bevindt in de tijd.
Tenzij je een garage hebt en het kratje bier / flesje wijn binnendoor naar de kast kan tillen. Dan ben je niet strafbaar :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Dat personeel kon zo weer aan de slag bij het VU/AMC/Boven 't IJ/Waterland Ziekenhuis/OLV/Tergooi/Spaarne Gasthis etc.
De medewerkers die in de zorg actief bleven, zeker. Fusies in de zorg zijn een van de grootste drivers van uitstroom, op de voet gevolgd door faillissementen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

souljah1h schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

[...]

Dus haal je alcohol om 19:00 / 19:30.. Of niet.
Ja.. dan moet er daadwerkelijk gehandhaafd gaan worden, en dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Kan me niet heugen dat ik een BOA in het WKC heb gezien hier, laat staan een agent. En dat is ook wel het laatste waar ik me druk over zou maken als je met je boodschappen naar huis fietst en een fles wijn / kratje bier (wordt al wat lastiger op de fiets inclusief boodschappen) bij je hebt.

Het zijn natuurlijk de excessen waar tegen opgetreden wordt (nouja, ook niet echt :P ) De feestjes onder viaducten, in een bos, in een park enz. Daarom is die regel er. Niet omdat Jan om 19:50 bij de weekendboodschappen een fles wijn heeft meegenomen en nog 15 minuten naar huis moet fietsen. En dat weten we allemaal prima.

Dus dan kom je automatisch weer terug bij de vraag; waarom dan deze regel? Want ik heb nou niet de indruk dat er massaal na 20:00 uur alcoholische dranken worden verkocht in de supermarkt door jeugd die ergens gaat feesten.
Maar goed, de maatregel is er, soit.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 14-10-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
CornermanNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Uiteraard, maar daar hebben wij met zijn allen toch echt voor gestemd. En dat kon toen ook, in die jaren leken de bomen oneindig in de hemel te groeien. De overheid staat niet los van 'ons' , maar we willen wel allemaal graag dat in tijden van welvaart we minder overheid , want dat staat gelijk aan 'veel' belasting betalen. En in tijden van crisis moet de overheid alles oplossen. En nooit doet de 'overheid' het dus goed in de ogen van velen.

De apathie ten aanzien van politiek en pure desinteresse in democratie en de processen die erbij horen hebben dit allemaal in de hand gewerkt. De Corona crisis laat haarfijn zien dat we als samenleving te lang op onze tenen hebben gelopen. Ten koste van onze crisis bestendigheid, onze saamhorigheid en ten faveure van het individu.

En het is nu erg om te zien maar de zwakkeren krijgen wederom de hardste klappen. Want daar zit de meeste ellende van het marktdenken en de flexibilisering.

Met al die ellende is het zo gek niet dat er een afweging wordt gemaakt om economische belangen niet direct te negeren in de huidige situatie. Denk alleen maar aan alle ZZP'ers in beroepen als schoonmaken, kapper, bouwvakker, horeca medewerker. Die hebben amper ruimte in hun tarieven om buffers pensioen en andere zaken te verzekeren. Want ja wat voeg je als waarde toe als je hamburgers uit serveert.

En dat is nog maar een deel van het vraagstuk als je puur naar de economie kijkt. Zo is het met de gezondheidszorg idem gegaan, veel bezuinigingen en marktdenken. En dus vraag je bij piekbelasting iets dat het systeem en het proces niet aankan omdat het er niet direct voor ontworpen is.

Wij krijgen precies waar we de afgelopen 30 jaar voor gekozen hebben.
Crises leggen spanningsvelden en reële richting van aanwezige ontwikkelingslijnen bloot. Onze omgang met de confrontatie daarmee is bepalend voor hoe we welke richting op gaan na de crisis. Historische constante.

Vooralsnog zie ik meer tekenen van versnelling en verdieping van aanwezige lijnen dan van correctie. Maar goed, leve de heilige graal van nudgen ....

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
St@m schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:20:
Het zijn natuurlijk de excessen waar tegen opgetreden wordt (nouja, ook niet echt :P ) De feestjes onder viaducten, in een bos, in een park enz. Daarom is die regel er. Niet omdat Jan om 19:50 bij de weekendboodschappen een fles wijn heeft meegenomen en nog 15 minuten naar huis moet fietsen. En dat weten we allemaal prima.
Hoe willen ze zien dat je een paar kratten achterin hebt liggen? En als ik een feestje onder een viaduct ga houden zal ik alleen wat tijdiger moeten shoppen. :P
Pagina: 1 ... 153 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic