Het grootste probleem is dat als je gaat wachten tot de ziekenhuizen vol liggen je dus te laat bent. Ziektes als deze gaan exponentieel in besmettingen omhoog. Oftewel een besluit een week te laat nemen geeft een overvol ziekenhuis. Het besluit die ene week eerder nemen zorgt er voor dat je weinig problemen ziet.Ramon 73 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Leuk, die grafieken. Besmettingen schieten "door het dak" maar in de ziekenhuizen worden bijna geen corona patiënten opgenomen....is het dan toch een griepje zoals Trump en Bolsonaro al eerder riepen?
Hte lijkt er meer op dat de zwakke takjes uit de boom gesnoeid zijn en de ziekte nu niet meer zoveel doet. Weliswaar ontstekingsremmers die de boel intomen, dat helpt alvast.
Oftewel we kunnen lekker zeggen dat het een griepje is en afwachten of we kunnen de les uit begin dit jaar trekken dat het toch iets meer dan een griepje is.
Conclusie is uiteindelijk dat je altijd zeikers zult houden. Reageer je op tijd krijg je te horen dat er niets aan de hand was en de maatregelen dus onzin zijn. Reageer je te laat wordt er geroepen dat er geen inzicht is en we nu onnodig veel doden krijgen.
Ik snap echt niet dat er nog zoveel discussie over de ernst van deze ziekte is als je ziet wat er eerder dit jaar is gebeurd. De besmettingen stijgen weer net zo hard en nu willen we weer gaan wachten tot het te laat is zodat we in september weer het hele land dicht moeten gooien? Dan heb ik toch liever mondkapjes en wat lokale beperkingen.....
Verder ben ik het er trouwens wel mee eens dat het virus buiten weinig lijkt te doen, alleen is het nog steeds niet duidelijk hoe dat komt en wat er gebeurt als we b.v. grote buitenevenementen weer grootschalig toe zouden staan.
[removed]