Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.591 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jovatov schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:52:
Donderdag weer persconferentie met Mark en Hugo.

Dat zal zijn naar aanleiding van de cijfers die zometeen bekend worden, dat zullen geen goede cijfers zijn over afgelopen week...
Reden is voor 99% zeker dat de oppositie probeert te scoren met vermeende laksheid van het kabinet. Daarom moeten de heren zichtbaar het podium op voor wat peptalk. Er komen verkiezingen aan dus je moet alert zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:45

Agent47

I always close my contracts.

Jovatov schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:52:
Donderdag weer persconferentie met Mark en Hugo.

Dat zal zijn naar aanleiding van de cijfers die zometeen bekend worden, dat zullen geen goede cijfers zijn over afgelopen week...
Als het rampzalig was hadden ze er vanavond wel gestaan. Ik denk dat ze een soort "wake up call" gaan geven om aan te geven dat het de verkeerde kant weer op gaat. Toen ze die persco's nog deden ging het steeds beter qua cijfers vaak.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Het bericht staat er al op de site van het RIVM:
Update 29 juli t/m 4 augustus 2020
Afgelopen week zijn er 2.588 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Dat zijn er 1.259 meer dan het aantal meldingen van vorige week. Er zijn in de afgelopen week 44 patiënten gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Dat zijn er 21 meer dan vorige week.

Er zijn 6 laboratorium-bevestigde COVID-19 patiënten als overleden gemeld, 3 minder dan in de week er voor.

Het aantal nieuwe personen met een positieve COVID-19 uitslag is in vergelijking met de week daarvoor bijna verdubbeld. Ongeveer 10.000 minder mensen hebben zich in de afgelopen week laten testen in de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst teststraten in vergelijking met de week daarvoor. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week gestegen van 1,1% in de week van 20 juli naar 2,3% in de week van 27 juli. Het reproductiegetal ligt net als vorige week boven de 1. Zie het nieuwsbericht Aantal mensen met vastgestelde COVID-19 besmetting meer dan verdubbeld

De in de afgelopen week gemelde patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen week positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen weken soms nog aangevuld.

Sinds 1 juni 2020 kan iedereen in Nederland met (milde) klachten zich laten testen op COVID-19. Mensen kunnen zelf een afspraak maken voor een test bij de GGD. Omdat het aannemelijk is dat niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen, zijn de werkelijke aantallen in Nederland waarschijnlijk hoger dan de aantallen die hier genoemd worden.
De rest (het nieuwsbericht en de bijlage) nog niet. Ik zie ook dat de Rijksvoorlichtingsdienst het over mogelijke regionale maatregelen heeft, voor donderdag.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 04-08-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 12:21
Die persco donderdag is echt voor de buhne inderdaad. Nog eens op felle toon zeggen: houd afstand, was je handen, vermijd drukte, blijf thuis bij klachten. Dat was het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:53

St@m

@ Your Service

Echt belangrijk nieuws: Eerste ontslag omdat iemand zich niet aan de adviezen heeft gehouden?
https://www.telegraaf.nl/...edens-definitief-uit-gtst

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Ik ga niet zeggen dat een toename van 1,1 naar 2,3 procent positieve testen heel positief nieuws is. Maar ik vind het ook niet heel schrikbarend en zou het zeker niet heel slecht noemen. Een verdubbeling in een week is niet zo spannend, in het begin deden we dat om de dag.

Het is wel zaak dat we deze stijging afvlakken en liefst ombuigen naar een daling. Daar zullen in bepaalde regio’s extra maatregelen voor genomen worden.

Wel positief om te zien is, is dat België wat constant een paar dagen op ons voorloopt, alweer een paar dagen daalt en afvlakt, het tweede piekje lijkt door vooralsnog onder controle te zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Mandera schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:15:
Die persco donderdag is echt voor de buhne inderdaad. Nog eens op felle toon zeggen: houd afstand, was je handen, vermijd drukte, blijf thuis bij klachten. Dat was het dan wel.
Ja, herhaling. Zijn ook weer wat mensen van vakantie aan het terugkomen, dus goed om het weer op de kaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Slechts 8,4% van de besmette mensen heeft reishistorie (veelal België en Duitsland, maar ook Spanje). Reishistorie betekent in de afgelopen 14 dagen daar geweest (dus niet per se daar opgelopen). Daarmee kunnen we voor nu de vakanties ook wel even als grote oorzaak wegstrepen, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
De dagkoersen.

Positief getest 55.955, toename: 485
Ziekenhuisopnames 11.959 (21,4% van positief getest), toename: 10
IC-opnames 2.958 (5,3% van positief getest)
Overleden 6.150 (11,0% van positief getest), toename: 1

Bron

Grote steden:
Rotterdam +93 (zelfde als gisteren)
Amsterdam +135 (!!!)
Den Haag +37 (iets meer als gisteren)
Utrecht +17 (iets meer als gisteren)

[ Voor 21% gewijzigd door autje op 04-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ZieMaar! schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:09:
Ik zie ook dat de Rijksvoorlichtingsdienst het over mogelijke regionale maatregelen heeft, voor donderdag.
Ik vrees dat regionale maatregelen de doodsteek zijn voor het opvolgen van de regels. Het is nu al laks, maar als er regionale verschillen gaan komen wordt het nog lastiger. Je zal dan per locatie moeten bekijken waar je nog aanvullend je aan moet gaan houden. Hoe meer verschillen er ontstaan hoe ondoenlijker het wordt. Dan gaat je draagvlak ook snel achteruit.

Als je nu al kijkt zitten er al verschillen in de mondkapjesplicht van Amsterdam en Rotterdam. Amsterdam geeft ook al in de FAQ aan dat het verwijderen van het mondkapje om bijvoorbeeld iets te drinken (buiten een horeca onderneming) een overtreding en in een boete zal resulteren. Rotterdam spreekt hier niet over, maar hier begint het mogelijk al. In Amsterdam is een slokje water potentieel een dure grap en wellicht billijkt Rotterdam dit. Als dit soort (subtiele) verschillen te groot worden is het geen doen meer, je moet dan echt actief bijhouden wat waar wel en niet mag. De spanningsboog van het Nederlandse publiek is al een tijdje geleden geknapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 12:21
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Ja, herhaling. Zijn ook weer wat mensen van vakantie aan het terugkomen, dus goed om het weer op de kaart te zetten.
Zeker weten. Dit is gewoon een "natuurlijke" beweging van het virus. Zolang de zorg niet weer overlopen wordt is er geen noodzaak voor nieuwe maatregelen als lockdowns en mondkapjes. Nederlanders, of mensen in het algemeen, hebben niet zo veel discipline helaas voor wat simpele basisregeltjes.

Zo komt er vast ook nog een 3e, 4e en 40e golf van dit virus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CMD-Snake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Ik vrees dat regionale maatregelen de doodsteek zijn voor het opvolgen van de regels. Het is nu al laks, maar als er regionale verschillen gaan komen wordt het nog lastiger. Je zal dan per locatie moeten bekijken waar je nog aanvullend je aan moet gaan houden. Hoe meer verschillen er ontstaan hoe ondoenlijker het wordt. Dan gaat je draagvlak ook snel achteruit.

Als je nu al kijkt zitten er al verschillen in de mondkapjesplicht van Amsterdam en Rotterdam. Amsterdam geeft ook al in de FAQ aan dat het verwijderen van het mondkapje om bijvoorbeeld iets te drinken (buiten een horeca onderneming) een overtreding en in een boete zal resulteren. Rotterdam spreekt hier niet over, maar hier begint het mogelijk al. In Amsterdam is een slokje water potentieel een dure grap en wellicht billijkt Rotterdam dit. Als dit soort (subtiele) verschillen te groot worden is het geen doen meer, je moet dan echt actief bijhouden wat waar wel en niet mag. De spanningsboog van het Nederlandse publiek is al een tijdje geleden geknapt.
Ik denk dat het simpeler kan: alle horeca sluit gewoon om 23:00, je moet je registreren en er mogen max xxx mensen naar binnen. De angst is dat je dan horeca toerisme naar andere regio's krijgt, maar ik vraag me af of dat echt in grote getallen zou kunnen gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:55
Opvallend uit de nieuwe PDF:
- Zuid-Holland stijgt érg snel.
- Daar ook de meeste ziekenhuisopnames.
- Stuk meer reizigers uit Spanje en Frankrijk tov vorige weken.
- Slechts 30% met een gemelde "setting"
- Het % positief is op niveau van eind mei / begin juni. Er zijn daarbij wel een stuk meer positieve gevallen gevonden, op natuurlijk ook een stuk meer uitgevoerde testen. (zie hieronder)
- Aantal besmettelijke personen ligt ongeveer gelijk tov vorige week.
- De R lijkt langzaam te dalen, of rond 1 te blijven.

Test uitslagen
2020-05-18 - 2020-05-24 52 28836 1578 5.5
2020-05-25 - 2020-05-31 52 33871 1302 3.8
2020-06-01 - 2020-06-07 53 58956 1224 2.1
2020-06-08 - 2020-06-14 53 63775 1004 1.6
-- aantal weken onder 1 procent --
2020-07-13 - 2020-07-19 52 88822 856 1.0
2020-07-20 - 2020-07-26 50 111541 1088 1.0
2020-07-27 - 2020-08-02 51 115525 2221 1.9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ZieMaar! schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Ik denk dat het simpeler kan: alle horeca sluit gewoon om 23:00, je moet je registreren en er mogen max xxx mensen naar binnen. De angst is dat je dan horeca toerisme naar andere regio's krijgt, maar ik vraag me af of dat echt in grote getallen zou kunnen gebeuren.
Eenvoudigere regel: alles binnen verbieden, behalve afhaal (ijs, snackbar, e.d.).

Dan zetten ze maar wat terrasverwarmers neer en desnoods party tenten die alleen een dakje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Mandera schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Zeker weten. Dit is gewoon een "natuurlijke" beweging van het virus. Zolang de zorg niet weer overlopen wordt is er geen noodzaak voor nieuwe maatregelen als lockdowns en mondkapjes. Nederlanders, of mensen in het algemeen, hebben niet zo veel discipline helaas voor wat simpele basisregeltjes.

Klopt, dit gaat echt nog wel een paar keer gebeuren de komende maanden. Totdat er een medicijn of vaccin is.

Nu zijn het bijvoorbeeld weer deels terugkerende vakantiegangers (eigen land en buitenland), de volgende keer een andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:24
Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

hmmm als de ziekenhuizen minder inkomsten hadden.... zijn er minder zorgkosten gemaakt.
Ja ik had deze iets uitgebreider moeten verwoorden. Waar ik met name op doel is dat de ziekenhuizen alsnog het geld nodig hebben om te blijven draaien. De artsen, de dure medische apparaten, de cursussen etc. Als een ziekenhuis op omvallen staat zal er iemand bij moeten springen. In het verleden zijn dat de overheid en de verzekeringen geweest. (of niet, Slotervaart bijvoorbeeld).
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:13:
....

Totale zorgkosten zullen mogelijk de komende jaren juist wat lager zijn. Het virus heeft (en mogelijk gaat) flink huisgehouden onder hulpbehoevende.
Is natuurlijk ook maar net de vraag. Ja er is een groot deel geraakt, maar als je de verhalen hoort over de mensen die ziek zijn en weer 'beter' zijn heb je daar voor in de plaats ook een hele groep chronische zieken bijgekregen. Hoe zich dit gaat uitspelen in de komende 5 jaar kunnen we nu alleen nog niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Eenvoudigere regel: alles binnen verbieden, behalve afhaal (ijs, snackbar, e.d.).

Dan zetten ze maar wat terrasverwarmers neer en desnoods party tenten die alleen een dakje hebben.
het gaat om het soort klanten/gedrag. Klanten die met eigen gezelschap komen en aan een tafeltje zitten zijn veel minder risico dan mensen die door elkaar lopen. Op een hele natuurlijke manier zou je dit op kunnen vangen door horeca na 22:00 verplicht te sluiten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mandera schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Die vlieger gaat op, totdat je een kritische massa bereikt. Jongeren als groep kunnen een stootje hebben. Maar op een gegeven moment gaan die ouderen besmetten. Als dan in hetzelfde tempo te ziekenhuizen vol lopen, zonder tijd om weer leeg te lopen heb je een beste uitdaging ineens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:22:
De dagkoersen.

Positief getest 55.955, toename: 485
Ziekenhuisopnames 11.959 (21,4% van positief getest), toename: 10
IC-opnames 2.958 (5,3% van positief getest)
Overleden 6.150 (11,0% van positief getest), toename: 1

Bron

Grote steden:
Rotterdam +93 (zelfde als gisteren)
Amsterdam +135 (!!!)
Den Haag +37 (iets meer als gisteren)
Utrecht +17 (iets meer als gisteren)
Dit is de standaard dinsdag piek die we al vanaf het begin hebben. Administratie loopt altijd achter. Dit is eenzelfde argument als dat er constant geroepen wordt dat er in weekend een dip is. De cijfers van morgen zeggen meer.

Amsterdam en Rotterdam blijven zorgwekkend. Utrecht lijkt de controle te hebben en Den Haag balanceert er een beetje tussenin. Goed nieuws, Rotterdam en Amsterdam gaan extra maatregelen invoeren per morgen, we zullen zien of dat iets helpt.

We kunnen wel concluderen dat de Tilburgse kermis niets geen problemen heeft veroorzaakt. Geen extra stijging in en rond Tilburg. Dus dat is goed nieuws en bevestigd wederom dat als we buiten zijn het risico op besmetting zeer klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Die piek is inderdaad altijd op dinsdag, hier zijn de dagelijkse cijfers te zien zoals ze t/m vanochtend weten:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

544 afgelopen vrijdag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

het gaat om het soort klanten/gedrag. Klanten die met eigen gezelschap komen en aan een tafeltje zitten zijn veel minder risico dan mensen die door elkaar lopen. Op een hele natuurlijke manier zou je dit op kunnen vangen door horeca na 22:00 verplicht te sluiten.
Avondklok lost niets op, dan gaan mensen eerder op pad en eerder zuipen. Dan gaan ze niet om 01:00 om elkaar nek hangen maar om 21:00.

Je hoort bij de besmettingen constant over feestjes binnen waar de haard is (zoals het Utrechtse verjaardagsfeestje). Verbied alles binnen in die regio’s, dan heb je een effectieve maatregel die goed te handhaven is. Eenzelfde maatregel heeft ons maanden terug gered van de stijgende cijfers. Wellicht is het zelfs de enige regel die werkt, samenkomsten verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

We kunnen wel concluderen dat de Tilburgse kermis niets geen problemen heeft veroorzaakt. Geen extra stijging in en rond Tilburg. Dus dat is goed nieuws en bevestigd wederom dat als we buiten zijn het risico op besmetting zeer klein is.
ik denk te kort door de bocht. In tilburg zijn momenteel erg weinig corona dragers waarschijnlijk, dus als je die bij elkaar laat raken er ook maar weinig besmet. Als je dezelfde kermis in rotterdam of amsterdam had gehouden had je een heel ander resultaat. Lijkt mij in ieder geval geen reden om nu kermissen maar landelijk veilig te verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:30:
[...]

vreemd aan de grafiek is dat het lijkt te dalen naar 1 rond 17 juli.... terwijl op basis van de aantal meldignen je toch gewoon nog ruim boven de 1 zit.
Vorige week had ik nog toegezegd deze week de oude en nieuwe grafiek van de r-waarde over elkaar heen te projecteren. Hieronder zie je in het rood de grafiek van vorige week, en in het paars de nieuwe grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nVc9cbl.png

Hieronder zie je de grafieken over elkaar heen geprojecteerd (het RIVM document van twee weken geleden kon ik niet meer vinden, anders had ik 3 weken over elkaar heen geprojecteerd).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PhFpTHx.png

Ik vraag me overigens wel af waarom men tot donderdag wacht met de persconferentie, en of er extra maatregelen aangekondigd gaan worden. Wat mij betreft belonen we de provincies waar het goed gaat met het soepele beleid, en stimuleren we verandering naar goed gedrag in de westelijke provincies met extra maatregelen. :7

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:13:

Totale zorgkosten zullen mogelijk de komende jaren juist wat lager zijn. Het virus heeft (en mogelijk gaat) flink huisgehouden onder hulpbehoevende.
Dat denk ik niet. Wat er nu niet aan zorg gegeven is kan mogelijk door uitstel duurder worden komend jaar. De mensen die door het virus over het randje geduwd zijn waren niet de mensen die zonder virus nog een lange levensverwachting hadden. Daar staat weer tegenover dat door het virus een aantal mensen nu een chronische/langdurige aandoening hebben en ook de komende jaren extra zorg nodig zullen hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:34
Misschien de maximale aantallen van personen bij bijeenkomsten weer terug naar 20 in zuidholland en omriggende regios.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
[...]

Dit is de standaard dinsdag piek die we al vanaf het begin hebben. Administratie loopt altijd achter. Dit is eenzelfde argument als dat er constant geroepen wordt dat er in weekend een dip is. De cijfers van morgen zeggen meer.
Vorige week dinsdag: geen piek in het gemelde aantal gevallen (
Dinsdag 21 juli: geen piek in het gemelde aantal gevallen
Dinsdag 14 juli: geen piek in het gemelde aantal gevallen

Feitelijk incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die ggd teststraten werken gewoon 7 dagen per week. Anders zou je van een test op zaterdag pas dinsdag een uitslag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

ik denk te kort door de bocht. In tilburg zijn momenteel erg weinig corona dragers waarschijnlijk, dus als je die bij elkaar laat raken er ook maar weinig besmet. Als je dezelfde kermis in rotterdam of amsterdam had gehouden had je een heel ander resultaat. Lijkt mij in ieder geval geen reden om nu kermissen maar landelijk veilig te verklaren.
Ten eerste begrijp ik niet waarom je het direct naar het negatieve toeschrijft of een andere verklaring zoekt. Zo kan ik ook wel gaan redeneren dat als ze de bevestigingsbouten van de Octupus niet hadden vastgemaakt, er zeker gewonden waren gevallen.

Ten tweede begrijp ik niet waarom je er ineens mee komt dat we kermissen landelijk veilig moeten verklaren, dat heb ik niet eens gesuggereerd. Per situatie zal er bekeken moeten worden wat wel en niet kan, een kermis in Rotterdam is nu geen goed idee, maar de kermis in Hoogeveen of Emmen kan prima plaatsvinden.

Het enige wat ik vast stel is dat Tilburgse kermis geen probleem is geweest. Iets wat ik al vanaf dag 1 roep en in dit topic meerdere keren als onzin is afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:37:
[...]

Vorige week dinsdag: geen piek in het gemelde aantal gevallen (
Dinsdag 21 juli: geen piek in het gemelde aantal gevallen
Dinsdag 14 juli: geen piek in het gemelde aantal gevallen

Feitelijk incorrect.
Ga eens even terug naar 1 maart, en pak dan de dinsdagen eens. Feiten baseer je niet op 2 dagen toch? Iets wat je zelf maar al te graag aanhaalt als iemand na 2 dagen afvlakking of daling een positief geluid laat horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Het gaat er meer om dat op dinsdag het RIVM meer uitslagen binnen heeft dan op zaterdag/zondag/maandag. Van meer labs en/of GGD'en hebben ze het dan binnen.

Je ziet het duidelijk aan de grafieken op de site van RIVM , die verschillen nogal met de dagelijkse cijfers. Want in de grafieken zitten alle correcties en alle uitslagen nu al in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:26:
Opvallend uit de nieuwe PDF:
- Zuid-Holland stijgt érg snel.
- Daar ook de meeste ziekenhuisopnames.
- Stuk meer reizigers uit Spanje en Frankrijk tov vorige weken.
- Slechts 30% met een gemelde "setting"
- Het % positief is op niveau van eind mei / begin juni. Er zijn daarbij wel een stuk meer positieve gevallen gevonden, op natuurlijk ook een stuk meer uitgevoerde testen. (zie hieronder)
- Aantal besmettelijke personen ligt ongeveer gelijk tov vorige week.
- De R lijkt langzaam te dalen, of rond 1 te blijven.

Test uitslagen
2020-05-18 - 2020-05-24 52 28836 1578 5.5
2020-05-25 - 2020-05-31 52 33871 1302 3.8
2020-06-01 - 2020-06-07 53 58956 1224 2.1
2020-06-08 - 2020-06-14 53 63775 1004 1.6
-- aantal weken onder 1 procent --
2020-07-13 - 2020-07-19 52 88822 856 1.0
2020-07-20 - 2020-07-26 50 111541 1088 1.0
2020-07-27 - 2020-08-02 51 115525 2221 1.9
Nog wat opvallende zaken:
- Besmettingen in thuissituaties (uit BCO) stijgt. Besmettingen uit werk dalen. Horeca stijgt ook, maar nog laag aandeel.
- Aantallen contacten per positieve test lijken week op week te dalen. Dit lijkt me van positieve invloed op de snelheid van verspreiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Mooi cluster ook weer in Amsterdam:
4 studenten Amsterdamse studentenvereniging A.S.C/A.V.S.V besmet, zeker 100 leden in quarantaine

Naar aanleiding van dit.
Vier (aspirant-)leden van studentenvereniging A.S.C. A.V.S.V. hebben het coronavirus opgelopen. Door het besmettingsgevaar is de ontgroeningstijd van de studentenvereniging per direct gestopt.
Waarom was die ontgroeningstijd er überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:45:
4 studenten Amsterdamse studentenvereniging A.S.C/A.V.S.V besmet, zeker 100 leden in quarantaine

Naar aanleiding van dit.

[...]

Hoho... Zeker 100 leden zouden in quarantaine moeten. Maar zien dat het ook gebeurt.

En daarnaast; vroeger was het een alcoholvergeftiging, nu is het corona. Das pas een ontgroening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:45:

Naar aanleiding van dit.

[...]

Omdat domme mensen dom zijn? Waarom zijn er sowieso, ook buiten Corona, dat soort achterlijkheden?
Lees dit eens: https://www.girlscene.nl/...die-je-nooit-wil-meemaken of https://www.thebestsocial...loof-en-verontwaardiging/

Maar goed, wel fijn dat er van 100 besmettingen duidelijkheid is. En met wat geluk hebben ze enkel hun eigen gezelschap ontmoet de laatste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Ten eerste begrijp ik niet waarom je het direct naar het negatieve toeschrijft of een andere verklaring zoekt. Zo kan ik ook wel gaan redeneren dat als ze de bevestigingsbouten van de Octupus niet hadden vastgemaakt, er zeker gewonden waren gevallen.
Wat is hier negatief aan dan? Ik vind het vrij logisch?
Ten tweede begrijp ik niet waarom je er ineens mee komt dat we kermissen landelijk veilig moeten verklaren, dat heb ik niet eens gesuggereerd. Per situatie zal er bekeken moeten worden wat wel en niet kan, een kermis in Rotterdam is nu geen goed idee, maar de kermis in Hoogeveen of Emmen kan prima plaatsvinden.
en nog een quote :
Volgens mij lees ik hier toch echt dat jij vermoed dat er buiten(zonder specifieke locatie?) weinig kans op besmettingen zijn. Ik nuanceer dat door te zeggen dat er waarschijnlijk minder/geen mensen met corona daar zijn geweest en dus weinig mensen hebben kunnen besmetten.
Het enige wat ik vast stel is dat Tilburgse kermis geen probleem is geweest. Iets wat ik al vanaf dag 1 roep en in dit topic meerdere keren als onzin is afgedaan.
Niet door mij. Het is zeker een risico geweest wat genomen is, zelfs de burgemeester heeft tijdens de kermis al gezegd dat hij het waarschijnlijk toen niet door had laten gaan met de kennis van zaken op dat moment. De kermis is immers begin Juli al akkoord gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Ga eens even terug naar 1 maart, en pak dan de dinsdagen eens. Feiten baseer je niet op 2 dagen toch? Iets wat je zelf maar al te graag aanhaalt als iemand na 2 dagen afvlakking of daling een positief geluid laat horen.
Ik ben even teruggegaan tot begin mei, en vrijwel nergens is de dinsdag (significant) hoger dan de maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Omdat domme mensen dom zijn? Waarom zijn er sowieso, ook buiten Corona, dat soort achterlijkheden?
Lees dit eens: https://www.girlscene.nl/...die-je-nooit-wil-meemaken of https://www.thebestsocial...loof-en-verontwaardiging/

Maar goed, wel fijn dat er van 100 besmettingen duidelijkheid is. En met wat geluk hebben ze enkel hun eigen gezelschap ontmoet de laatste dagen.
Geen 100 besmettingen, 100 mensen in quarantaine. Die zijn niet per se besmet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:48:
[...]

Ik ben even teruggegaan tot begin mei, en vrijwel nergens is de dinsdag (significant) hoger dan de maandag.
Klopt, omdat je helaas de verkeerde cijfers bekijkt. Het RIVM heeft deze namelijk al op de juiste dag gezet. De originele cijfers zijn veel lastiger terug te vinden, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Klopt, omdat je helaas de verkeerde cijfers bekijkt. Het RIVM heeft deze namelijk al op de juiste dag gezet. De originele cijfers zijn veel lastiger terug te vinden, helaas.
https://www.bddataplan.nl/corona/

Grafiek aldaar bevat de originele meldingen en de gecorrigeerde. En we hadden het over de nieuwe meldingen, want jij begon over achterstanden in meldingen en dat daarom de piek zo hoog was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Volgens mij lees ik hier toch echt dat jij vermoed dat er buiten(zonder specifieke locatie?) weinig kans op besmettingen zijn. Ik nuanceer dat door te zeggen dat er waarschijnlijk minder/geen mensen met corona daar zijn geweest en dus weinig mensen hebben kunnen besmetten.
Je hoeft niets te nuanceren, het is vrij duidelijk. Noem mij 1 buitenevenement van de afgelopen maanden dat problemen veroorzaakt heeft (denk aan Pasen, Pinksteren, Koningsdag, protest op de Dam, etc.). Allemaal buiten met weinig afstand en allemaal geen probleem. En daar voegen we nu de Tilburgse kermis aan toe.

Kijken we naar alle clusters die er nu ontstaan, dan zien we in praktisch alle gevallen dat dit binnen begonnen is (verjaardagsfeestje in Utrecht, café in Hillegom, etc.).

Als je daaraan nog steeds de conclusie niet durft te verbinden dat we buiten een zeer klein risico lopen, dan ben ik benieuwd naar welke feiten jij kent die het tegendeel bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Nog wat opvallende zaken:
- Besmettingen in thuissituaties (uit BCO) stijgt. Besmettingen uit werk dalen. Horeca stijgt ook, maar nog laag aandeel.
- Aantallen contacten per positieve test lijken week op week te dalen. Dit lijkt me van positieve invloed op de snelheid van verspreiding.
Mwa.. zo zie ik het niet.. Het aantal gevallen zonder setting neemt nog verder toe. 70% weten we niet eens waar het vandaan komt. Fijn dat van die 30% meer thuis besmet zijn geraakt, maar dat heeft geen waarde.

Nog maar in 80% van de gevallen doen we nog BCO. (tov van 95+ ervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

https://www.bddataplan.nl/corona/

Grafiek aldaar bevat de originele meldingen en de gecorrigeerde. En we hadden het over de nieuwe meldingen, want jij begon over achterstanden in meldingen en dat daarom de piek zo hoog was.
We zullen het allemaal wel gedroomd hebben dan.

Dat zal ook de reden zijn dat er nooit over gesproken is. Oh wacht.
https://hetstreekblad.nl/...nsdagpiek-tot-nu-toe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Mwa.. zo zie ik het niet.. Het aantal gevallen zonder setting neemt nog verder toe. 70% weten we niet eens waar het vandaan komt. Fijn dat van die 30% meer thuis besmet zijn geraakt, maar dat heeft geen waarde.

Nog maar in 80% van de gevallen doen we nog BCO. (tov van 95+ ervoor).
Vraag is of de cijfers daarmee minder waarde hebben. Las dat jongeren vaak hun maten niet erbij lappen met wie ze in de horeca zijn geweest. Verklaart het lage percentage horeca.

Overigens, het is niet per stad verdeeld, maar het lijkt momenteel toch wel hoofdzakelijk een grote steden issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:47:
Dit is onderhand wel echt aangetoond hoor. Dat officiële instanties dat maar niet gaan erkennen, snap ik echt niets van. Dit onderzoek zegt genoeg: https://www.medrxiv.org/c...101/2020.04.04.20053058v1

En in dit artikel baseert een epidemioloog van het UMC Utrecht haar uitspraken op 'tientallen studies van bron-en-contactonderzoek in verschillende landen' waaruit blijkt dat 'veruit de meeste gevallen raakten mensen geïnfecteerd in een huis, restaurant, kerk, uitgaansgelegenheid of een andere binnenlocatie' en dus niet tot amper in de buitenlucht.

Je gaat ook zien dat de mondkapjesplicht in die straten in Amsterdam nauwelijks effect gaan hebben, is mijn verwachting, maar ik vraag me af of dat kritisch getoetst gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Je hoeft niets te nuanceren, het is vrij duidelijk. Noem mij 1 buitenevenement van de afgelopen maanden dat problemen veroorzaakt heeft (denk aan Pasen, Pinksteren, Koningsdag, protest op de Dam, etc.). Allemaal buiten met weinig afstand en allemaal geen probleem. En daar voegen we nu de Tilburgse kermis aan toe.

Kijken we naar alle clusters die er nu ontstaan, dan zien we in praktisch alle gevallen dat dit binnen begonnen is (verjaardagsfeestje in Utrecht, café in Hillegom, etc.).

Als je daaraan nog steeds de conclusie niet durft te verbinden dat we buiten een zeer klein risico lopen, dan ben ik benieuwd naar welke feiten jij kent die het tegendeel bewijzen.
Vriend, ook dat is allemaal geen bewijs. Bel jij anders aboutaleb even op dat hij een kermis organiseert volgende week, als er dan geen besmetting bijkomt hebben we wat mij betreft iets om over na te denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

We zullen het allemaal wel gedroomd hebben dan.

Dat zal ook de reden zijn dat er nooit over gesproken is. Oh wacht.
https://hetstreekblad.nl/...nsdagpiek-tot-nu-toe.html
Dan hebben we het over 19 mei. Toen we nauwelijks de infrastructuur hadden om het allemaal te kunnen bolwerken.

Frappant dat je tot 19 mei teruggaat. Dat is één van de laatste keren dat dinsdag echt significant hoger was dan maandag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 16:37
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Ik werd gisteren hier afgeslacht omdat daar geen wetenschappelijke bewijzen voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Vriend, ook dat is allemaal geen bewijs. Bel jij anders aboutaleb even op dat hij een kermis organiseert volgende week, als er dan geen besmetting bijkomt hebben we wat mij betreft iets om over na te denken. :)
Voor een bioloog is het misschien geen bewijs, voor een statisticus wel. En ook statistiek is een erkende wetenschap. (zal wel iets grondiger gedocumenteerd moeten worden maar dat lijkt mij prima mogelijk)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Een beetje respect zou je niet misstaan, ik ben je vriend niet.

Lees de post van @Soccer98 ook even. En kom anders met bewijzen voor je beweringen, want waar anderen je meerdere bewijzen leveren kom jij niet verder als wat nonsens prevelen over dhr. Aboutaleb bellen. Wat volledig los staat van welke conclusie die ik getrokken heb dan ook die ik je hebt verteld net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
[...]

Wanneer is iets aangaande dit onderwerp wel een bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 16:37
Gisteren werd gezegd dat alleen peer-reviewed goedgekeurd wetenschappelijk onderzoek een bewijs is.
Waarnemingen en gezond verstand tellen hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Ik werd gisteren hier afgeslacht omdat daar geen wetenschappelijke bewijzen voor zijn.
Verbaasd me niets. Ik ben in dit topic al door diverse mensen afgeslacht omdat ik het allemaal mis zou hebben omdat zij alle wijsheid in pacht hadden.

Zo was ik een van de eersten die aangaf dat rioolwater meten heel belangrijk was.
Zo was ik een van de eersten die aangaf dat basisscholen helemaal niet dicht hoefden.

En nu ben ik blijkbaar samen met jouw een van de eersten die op basis van feiten een conclusie deponeren dat je buiten maar een kleine kans op besmetting hebt.

Laten we er maar mee leren leven. Over 3 weken zal dit wel via onderzoeken naar buiten komen en dan zijn de mensen die ons afzeiken in geen velden of wegen meer te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Een beetje respect zou je niet misstaan, ik ben je vriend niet.

Lees de post van @Soccer98 ook even. En kom anders met bewijzen voor je beweringen, want waar anderen je meerdere bewijzen leveren kom jij niet verder als wat nonsens prevelen over dhr. Aboutaleb bellen. Wat volledig los staat van welke conclusie die ik getrokken heb dan ook die ik je hebt verteld net.
Respect moet je verdienen. Jij hebt geen bewijs en ik ook niet, behalve wat n=1 conclusies die je trekt kan ik er weinig van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Dan hebben we het over 19 mei. Toen we nauwelijks de infrastructuur hadden om het allemaal te kunnen bolwerken.

Frappant dat je tot 19 mei teruggaat. Dat is één van de laatste keren dat dinsdag echt significant hoger was dan maandag.
Nu is er ineens wel een dinsdag te vinden? Net waren die er niet zei je, zeker niet significant:
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:48:
[...]

En uiteraard is er weer een excuus bedacht. Dat excuus slaat trouwens nergens op, de infrastructuur was niet het probleem. Het probleem was dat de ziekenhuizen te druk waren, met name in de weekenden, om alles direct te melden. Dat was de reden waarom de dinsdag een piek had, op maandag werden de achterstanden van het weekend zoveel mogelijk weggewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 04-08-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Verbaasd me niets. Ik ben in dit topic al door diverse mensen afgeslacht omdat ik het allemaal mis zou hebben omdat zij alle wijsheid in pacht hadden.

Zo was ik een van de eersten die aangaf dat rioolwater meten heel belangrijk was.
Zo was ik een van de eersten die aangaf dat basisscholen helemaal niet dicht hoefden.

En nu ben ik blijkbaar samen met jouw een van de eersten die op basis van feiten een conclusie deponeren dat je buiten maar een kleine kans op besmetting hebt.

Laten we er maar mee leren leven. Over 3 weken zal dit wel via onderzoeken naar buiten komen en dan zijn de mensen die ons afzeiken in geen velden of wegen meer te bekennen.
Well done _/-\o_ Bel Mark ff op of jij het allemaal mag vertellen Donderdag, scheelt hem weer want die beste man komt om in het werk. Wanneer is deze gekte allemaal voorbij? Dan weet ik of ik nog schermen moet halen voor mijn thuiswerkplek of dat ik op mijn laptop zonder additionele schermen kan blijven werken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:02
Oh man, dit topic staat toch wel in mij top 5 van plekken om even te lachen. Samen met onder andere de Nu.nl corona liveblog reactie sectie en wat facebook pagina's spannen een aantal hier toch ook wel de kroon.

Mensen zonder enige relevante opleiding, kennis, werkervaring of enig niveau die zich als deskundige gaan voor doen en elkaar ook nog eens gaan aanvallen over wazige feitjes en rare links.

Ik wilde eerst zeggen van doe eens lief naar elkaar, maar het is te vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Respect moet je verdienen. Jij hebt geen bewijs en ik ook niet, behalve wat n=1 conclusies die je trekt kan ik er weinig van maken.
Tijd dat je je serieus gaat inlezen in de situatie dan. De bewijzen liggen voor het oprapen en zijn je zelfs op een zilveren schoteltje aangereikt door @Soccer98

Maar je roept van alles, zonder 1 enkele onderbouwing. Geef ons eens 3 voorbeelden van buitenevenementen die uit de hand gelopen zijn en waar grote aantallen besmettingen hebben plaatsgevonden. Weerleg eens met bewijs dat mijn stelling dat je buiten een zeer kleine kans op besmetting loopt niet waar zou zijn. Want bewijzen dat die stelling wel klopt, die heb je in ruime mate mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Nu is er ineens wel een dinsdag te vinden? Net waren die er niet zei je. En uiteraard is er weer een excuus bedacht. Dat excuus slaat trouwens nergens op, de infrastructuur was niet het probleem. Het probleem was dat de ziekenhuizen te druk waren, met name in de weekenden, om alles direct te melden. Dat was de reden waarom de dinsdag een piek had, op maandag werden de achterstanden van het weekend zoveel mogelijk weggewerkt.
De dinsdagen die ik kan vinden zijn de afgelopen twee:
Maandag 27-07 / Dinsdag 28/07: 205 vs. 223
En gisteren vs. vandaag.

Daarvoor was 18-05 vs. 19-05 de laatste keer. Niet echt meer structureel te noemen dus. Dat dat in het begin wel zo was omdat we het te druk hadden in de ziekenhuizen om de getallen door te geven doet daar niets aan af.

Dit heeft niets met drukte te maken, want zo druk is het niet meer. Overigens is het te druk hebben om iets door te kunnen geven ook een infrastructureel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

De dinsdagen die ik kan vinden zijn de afgelopen twee:
Maandag 27-07 / Dinsdag 28/07: 205 vs. 223
En gisteren vs. vandaag.

Daarvoor was 18-05 vs. 19-05 de laatste keer. Niet echt meer structureel te noemen dus. Dat dat in het begin wel zo was omdat we het te druk hadden in de ziekenhuizen om de getallen door te geven doet daar niets aan af.

Dit heeft niets met drukte te maken, want zo druk is het niet meer. Overigens is het te druk hebben om iets door te kunnen geven ook een infrastructureel probleem.
Maar zeg je nu dat die dinsdag piek er wel degelijk was? Want net beweerde je nog dat het allemaal nonsens was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Skybullet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:17:
Oh man, dit topic staat toch wel in mij top 5 van plekken om even te lachen. Samen met onder andere de Nu.nl corona liveblog reactie sectie en wat facebook pagina's spannen een aantal hier toch ook wel de kroon.

Mensen zonder enige relevante opleiding, kennis, werkervaring of enig niveau die zich als deskundige gaan voor doen en elkaar ook nog eens gaan aanvallen over wazige feitjes en rare links.

Ik wilde eerst zeggen van doe eens lief naar elkaar, maar het is te vermakelijk
Blij dat ik geen Facebook meer heb ( al jaren niet meer) m'n vriendin liet laatst een discussie zien, ik werd er gewoon naar van zo dom zijn sommige mensen. Noem me " bevooroordeeld " maar het zijn 9/10 keer kansloze die alleen maar thuis zitten op hun tablet met candy crush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Agent47 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Blij dat ik geen Facebook meer heb ( al jaren niet meer) m'n vriendin liet laatst een discussie zien, ik werd er gewoon naar van zo dom zijn sommige mensen. Noem me " bevooroordeeld " maar het zijn 9/10 keer kansloze die alleen maar thuis zitten op hun tablet met candy crush.
Het moet heerlijk zijn om boven de rest van Nederland te staan :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Dit heeft het RIVM ook vanaf het begin geroepen. Door facebook deskundigen is er toen echter een onhoudbare situatie ontstaan. Enerzijds wilden ouders paniek maatregelen, anderzijds dreigden teveel angstige leerkrachten niet te gaan werken waardoor het voor scholen onmogelijk werd open te blijven.
Dat was de reden om halsoverkop toch de scholen dicht te gooien, niet het virus zelf of wat de gediplomeerde deskundigen ervan vonden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Maar zeg je nu dat die dinsdag piek er wel degelijk was? Want net beweerde je nog dat het allemaal nonsens was.
Dat beweer ik nog steeds. Als het nu, eind juli, voor het eerst sinds half mei weer twee keer voorkomt, dan vind ik dat statistisch gezien niet genoeg om van een 'vaste dinsdagpiek' te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Agent47 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Well done _/-\o_ Bel Mark ff op of jij het allemaal mag vertellen Donderdag, scheelt hem weer want die beste man komt om in het werk. Wanneer is deze gekte allemaal voorbij? Dan weet ik of ik nog schermen moet halen voor mijn thuiswerkplek of dat ik op mijn laptop zonder additionele schermen kan blijven werken.
Dhr. Rutte is op vakantie en moet enkel terugkomen om een paar zinnetjes te herhalen die sommige mensen vergeten zijn. Zonde van zijn tijd, hij kan beter even ontspannen zodat hij na het zomerreces weer vol energie ons land kan besturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Gebruik https://www.worldometers....irus/country/netherlands/ , die corrigeren niet en gebruiken zover ik kan zien, alleen de cijfers zoals ze op de dag zelf gemeld worden.
Dan zie je de standaard piek waar jij het over hebt op dinsdag als volgt terug bij weken beginnend op maandag:

week van 2 maart : piek 8 maart - Zondag
week van 9 maart : piek 13 maart - Vrijdag
week van 16 maart : piek 21 maart - Zaterdag
week van 23 maart : piek 27 maart - Vrijdag
week van 30 maart : piek 5 april - Zondag
week van 6 april : piek 10 april - Vrijdag
week van 13 april : piek 17 april - Vrijdag
week van 20 april : piek 23 april - Donderdag
week van 27 april : piek 30 april - Donderdag
week van 4 mei : piek 7 mei - Donderdag
week van 11 mei : piek 14 mei - Donderdag
week van 18 mei : piek 21 mei - Donderdag
week van 25 mei : piek 27 mei - Woensdag
week van 1 juni : piek 7 juni - Zondag
week van 8 juni : piek 12 juni - Vrijdag
week van 15 juni : piek 15 juni - Maandag
week van 22 juni : piek 25 juni - Donderdag
week van 29 juni : piek 6 juli - Maandag
week van 6 juli : piek 12 juli - Zondag
week van 13 juli : piek 19 juli - Zondag
week van 20 juli : piek 26 juli - Zondag
week van 27 juli : piek 1 aug - Zaterdag

Niet dus.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Het moet heerlijk zijn om boven de rest van Nederland te staan :Y
Nee, genoeg mensen zonder FB/ Instagram etc.
Wel heerlijk om mijzelf minder snel te ergeren ( maar dat ligt natuurlijk ook aan mijzelf :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:16
Agent47 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Ja, ik heb hem ook opgezegd om die reden (oa). Instagram ook. Enige die ik nog gebruik is Twitter, omdat die nog wel wat verantwoordelijkheid neemt mbt fake news etc etc.

Maar ook daar krijg ik soms grijze haren op m'n rug van(Ja bewust gecombineerd zo verschrikkelijk is het)

Ik begin steeds meer tot de conclusie te komen dat social media op dit moment gewoon niet meer kan. De bevolking is er niet klaar voor. We moeten eerst ons hele onderwijssysteem gaan herzien en elementen die we vroeger alleen aan academici leerden (bronevaluatie, etc ) nu een kern onderdeel gaan maken van het onderwijssysteem. Vanaf het BO.

Dit artikel beschrijft het wel aardig, kort. Ik lees nu een boek van Christian Fucks (ook wel wat mis mee verder met dat boek), maar zet me wel aan het denken.

https://www.thevalueengin...ed-political-advertising/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Dit heeft het RIVM ook vanaf het begin geroepen. Door facebook deskundigen is er toen echter een onhoudbare situatie ontstaan. Enerzijds wilden ouders paniek maatregelen, anderzijds dreigden teveel angstige leerkrachten niet te gaan werken waardoor het voor scholen onmogelijk werd open te blijven.
Dat was de reden om halsoverkop toch de scholen dicht te gooien, niet het virus zelf of wat de gediplomeerde deskundigen ervan vonden.
Te triest voor woorden. Dat soort Facebook deskundigen hebben zoveel leed veroorzaakt, ik krijg daar nog buikpijn van als ik er aan terugdenken. Zoveel weken geen fatsoenlijk onderwijs en zoveel kinderen in onveilige thuissituaties die door dit soort tuig een belachelijke zware tijd hebben gehad.... Afschuwelijk triest ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
@Apache4u Ik interpreteer zijn 'dinsdagpiek' als dinsdag structureel hoger dan maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:35
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:25:
@Apache4u Ik interpreteer zijn 'dinsdagpiek' als dinsdag structureel hoger dan maandag.
Dat leek mij ook het idee. Of eerder nog 'dinsdag bevat data die er in het weekend niet was en valt daarom naar verhouding hoger uit dan getallen van het weekend en maandag'. Het hoeft niet per se de piek van de week te zijn. En het hoeft ook niet per se altijd hoger te zijn dan de maandag of het weekend. Er spelen allerlei factoren mee.

Of het dan klopt weet ik alsnog niet en ik heb ook geen zin om dat uit te zoeken :P

[ Voor 23% gewijzigd door vickypollard op 04-08-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:25:
haha tja, als er zo geredeneerd wordt dan bestaat een staaf-grafiek voor 50% uit pieken en 50% uit dalen mits er geen opeenvolgende gelijke waarden bestaan.
Daar valt niet tegenop te argumenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Apache4u op 04-08-2020 15:29 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Apache4u schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Gebruik https://www.worldometers....irus/country/netherlands/ , die corrigeren niet en gebruiken zover ik kan zien, alleen de cijfers zoals ze op de dag zelf gemeld worden.
Dan zie je de standaard piek waar jij het over hebt op dinsdag als volgt terug bij weken beginnend op maandag:

week van 2 maart : piek 8 maart - Zondag
week van 9 maart : piek 13 maart - Vrijdag
week van 16 maart : piek 21 maart - Zaterdag
week van 23 maart : piek 27 maart - Vrijdag
week van 30 maart : piek 5 april - Zondag
week van 6 april : piek 10 april - Vrijdag
week van 13 april : piek 17 april - Vrijdag
week van 20 april : piek 23 april - Donderdag
week van 27 april : piek 30 april - Donderdag
week van 4 mei : piek 7 mei - Donderdag
week van 11 mei : piek 14 mei - Donderdag
week van 18 mei : piek 21 mei - Donderdag
week van 25 mei : piek 27 mei - Woensdag
week van 1 juni : piek 7 juni - Zondag
week van 8 juni : piek 12 juni - Vrijdag
week van 15 juni : piek 15 juni - Maandag
week van 22 juni : piek 25 juni - Donderdag
week van 29 juni : piek 6 juli - Maandag
week van 6 juli : piek 12 juli - Zondag
week van 13 juli : piek 19 juli - Zondag
week van 20 juli : piek 26 juli - Zondag
week van 27 juli : piek 1 aug - Zaterdag

Niet dus.
Uiteraard, de hele wereld heeft het gedroomd en de krant maakt er melding van omdat het niet waar is.

Je kijkt overigens verkeerd. Als het om de dinsdagpiek gaat, dan gaat het niet om het hoogste getal van de week. Het gaat erom dat we zondag en maandag onterecht lagere cijfers zagen welke op dinsdag gecorrigeerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
vickypollard schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

Dat leek mij ook het idee. Of eerder nog 'dinsdag bevat data die er in het weekend niet was en valt daarom naar verhouding hoger uit dan getallen van het weekend en maandag'. Het hoeft niet per se de piek van de week te zijn. En het hoeft ook niet per se altijd hoger te zijn dan de maandag of het weekend. Er spelen allerlei factoren mee.

Of het dan klopt weet ik alsnog niet en ik heb ook geen zin om dat uit te zoeken :P
Mja, maar als het niet per se hoger is dan maandag of het weekend, hoe kun je dan nog van een piek spreken?

Je kunt hooguit kijken of de dinsdag steevast naar beneden gecorrigeerd wordt. Dus ik duik weer even de data in :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:35
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Mja, maar als het niet per se hoger is dan maandag of het weekend, hoe kun je dan nog van een piek spreken?

Je kunt hooguit kijken of de dinsdag steevast naar beneden gecorrigeerd wordt. Dus ik duik weer even de data in :P.
Ik denk dat we tot de conclusie moeten komen dat piek niet het juiste woord is voor wat er bedoeld wordt :)
maar als het niet per se hoger is dan maandag of het weekend
Wat ik hier trouwens mee bedoelde, is dat door een of andere omstandigheid er op de maandag weinig besmettingen bij zijn gekomen, waardoor dinsdag het cijfer laag uitvalt en ondanks dat er data uit het weekend in zit, dit misschien alsnog lager is dan cijfers van dagen ervoor. Allemaal hypothetisch, want ik weet niet of dat voorgekomen is.

[ Voor 31% gewijzigd door vickypollard op 04-08-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
We hebben het hier over de dinsdagcorrectie toch? Dat is toch een vastgesteld iets? Dat die er is vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
vickypollard schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat we tot de conclusie moeten komen dat piek niet het juiste woord is voor wat er bedoeld wordt :)
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het woord wellicht wat ongelukkig is. Regelmatig is het namelijk ook op woensdag zo geweest, na Pasen/Pinksteren/Koningsdag bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Soccer98 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:32:
We hebben het hier over de dinsdagcorrectie toch? Dat is toch een vastgesteld iets? Dat die er is vaak.
Ja toen ze uit de ziekenhuizen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Soccer98 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:32:
Dat is precies wat ik bedoel, dat werd in de media de dinsdagpiek genoemd. Zoals ik aangaf kan je over de naam discusseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
vickypollard schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

[...]

Wat ik hier trouwens mee bedoelde, is dat door een of andere omstandigheid er op de maandag weinig besmettingen bij zijn gekomen, waardoor dinsdag het cijfer laag uitvalt en ondanks dat er data uit het weekend in zit, dit misschien alsnog lager is dan cijfers van dagen ervoor. Allemaal hypothetisch, want ik weet niet of dat voorgekomen is.
Ik ben even teruggegaan tot 1 juni, en er zijn wel dagen die naar beneden worden bijgesteld, maar dat zijn niet per se allemaal dinsdagen, het varieert enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
TrailBlazer schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Ja toen ze uit de ziekenhuizen kwamen.
Goede nuance inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
CMD-Snake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:33:
De gemeente Amsterdam heeft inmiddels meer informatie gepubliceerd over de verplichte mondkapjes, net als Rotterdam. Ook zijn er kaartjes geplaatst van de gebieden die hieronder vallen.

Amsterdam:
[Afbeelding]

In het Wallengebied, Nieuwendijk en Kalverstraat zal 24/7 een mondkapjesplicht gelden, overige gebieden enkel tijdens markttijden.

Rotterdam:
[Afbeelding]

In Rotterdam zal de plicht alleen gelden tussen 06:00 en 22:00 in de aangewezen gebieden. Voorlopig is dit het centrum, maar op de website van de veiligheidsregio staat al een reservering voor meer gebieden.

Voor het overtreden van de mondkapjesplicht krijg je een boete van 95 euro. De gemeentes Rotterdam en Amsterdam zullen na 4 weken de resultaten evalueren.

Ik vermoed dat andere gemeentes even de kat uit de boom kijken, maar als Amsterdam en Rotterdam ermee wegkomen lopen we wel kans op een lappendeken van lokale maatregelen.
Niet om het een of ander hoor, maar wat je zegt over de draagplicht in Rotterdam klopt dus niet. Niet lullig bedoeld, hoor maar stukje zorgvuldigheid voor een ieder, bij het communiceren van maatregelen. ;)

Zowel op site waar je naartoe linkt als op de site van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond staat iets anders dan je nu roept. Ik zou volgende keer gewoon even de tekst quoten dan vergeet je ook de overige locaties in Rotterdam waar de draagplicht gaat gelden niet en loop je op Zuid, West en Oost niet tegen een boete aan.
De draagplicht geldt in de aangewezen gebieden voor iedereen vanaf dertien jaar en ouder, op straat en in winkels. Het betreft de winkelgebieden in het centrum van Rotterdam (oa Lijnbaan, Meent, Nieuwe Binnenwegplein en Coolsingel), de markten op het Visserijplein, Afrikaanderplein en de Binnenrotte alsmede de overdekte winkelcentra Alexandrium en Zuidplein.

Bron: https://vr-rr.nl/actueel/@57484/mondkapje-verplicht
Wilnkelcentrum Keizerswaard en Binnenhof zijn alleen genoemd als mogelijke toekomstige locaties.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 04-08-2020 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op de wallen is het wel handig kan je anoniem gluren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

Onbekend

...

Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:25:
[...]

Te triest voor woorden. Dat soort Facebook deskundigen hebben zoveel leed veroorzaakt, ik krijg daar nog buikpijn van als ik er aan terugdenken. Zoveel weken geen fatsoenlijk onderwijs en zoveel kinderen in onveilige thuissituaties die door dit soort tuig een belachelijke zware tijd hebben gehad.... Afschuwelijk triest ;(
Ik zie dat "nieuws" en delen van "feiten" over corona ook wel voorbij komen op Facebook. Het zijn doorgaans steeds de zelfde (kleine groep) mensen die elk item delen.
Ik denk niet dat we deze groep moeten negeren, want juist die groep geeft aan wat er echt "leeft" onder dat deel van de bevolking. Op een of andere manier lukt het ons niet om onze kennis over corona te kunnen doorgeven aan de mensen in die Facebookgroepen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 11:18
Ik lees de discussie met enige verbazing. In de piek van de besmettingen was het normaal dat de cijfers van maandag laag waren ("yay! de daling heeft ingezet!!") om vervolgens te zien dat dit dinsdag gecorrigeerd werd ("oh nee, toch niet"). Ik weet niet wanneer dit fenomeen precies is opgehouden, maar destijds (maart april?) was het een normaal. Dat wil niet zeggen dat de piek van die week op dinsdag viel, maar wel dat er een effect bekend was waar de lage maandag cijfers te optimistisch waren, wat dinsdag gecorrigeerd werd. Dat is waar ik in de context van corona aan denk als iemand 'dinsdagpiek' zegt, eerlijk gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 04-08-2020 15:42 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik maakte net op basis van de RIVM data een twee maandelijkse vergelijking vanaf april:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnzVDwOFfVXoi28oFcLmaQaOPP8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h1QciiwfBfVJTA9XJSLE3M37.png?f=user_large
Best bijzonder, natuurlijk zijn er variabelen die meespelen maar het toont denk ik wel aan hoeveel meer dan gerapporteerde besmettingen wij in de beginperiode hadden.

[ Voor 54% gewijzigd door codex op 04-08-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Nu moet ik ook toegeven. Ik geef mezelf een x aantal minuten per dag om fora , kranten en nieuws door te nemen omtrent deze klote ziekte. Puur om mezelf minder angstig te maken. Eerst bleef ik alles volgen en kwam er angst. Nu is dat gelukkig iets minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Weer iets om buikpijn van te krijgen, hoe halen dit soort domme wichten het in hun hoofd.
„Een avondklok. Verplichte mondmaskers. Je buren verklikken op aanraden van de politie… In Duitsland wéten ze dat het op die manier niet de goede kant op gaat. Wanneer staan we op in Antwerpen?”, vroeg Josje zich af in een inmiddels verdwenen Instagram Story. Ze postte daarbij een foto van een betoging in Duitsland waar men de straat op ging om te protesteren tegen de maatregelen.
https://www.telegraaf.nl/...lgische-coronamaatregelen

Zelfde niveau als Doutzen Kroes. Gepelde garnalen zijn nog slimmer.

Levensgevaarlijk. Laat ze doen waar ze goed in zijn, beetje met de borstjes vooruit op een catwalk strompelen of playbacken voor wat kinderen. Laat ze ver weg blijven van serieuze zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Soccer98 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Wanneer is iets aangaande dit onderwerp wel een bewijs?
Op het moment dat een deskundige hiervan bewijs aanlevert. De grootste fout die de 16,5 miljoen nederlandse virologen maken is dat <insert willekeurig evenement de laatste maanden> na 2-3 weken geen toename in besmettingen laat zien dat meteen als aantoonbaar bewijs word gezien dat het zonder risico kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:34
Agent47 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:49:
Nu moet ik ook toegeven. Ik geef mezelf een x aantal minuten per dag om fora , kranten en nieuws door te nemen omtrent deze klote ziekte. Puur om mezelf minder angstig te maken. Eerst bleef ik alles volgen en kwam er angst. Nu is dat gelukkig iets minder.
Doe precies hetzelfde. Erg aan te raden aan iedereen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Basekid schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Doe precies hetzelfde. Erg aan te raden aan iedereen hier!
Ik was steeds bang dat ik het ging krijgen en was bang in t ziekenhuis terecht te komen. Terwijl ik " gezond" ben en pas 23..

[ Voor 7% gewijzigd door Agent47 op 04-08-2020 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Op het moment dat een deskundige hiervan bewijs aanlevert. De grootste fout die de 16,5 miljoen nederlandse virologen maken is dat <insert willekeurig evenement de laatste maanden> na 2-3 weken geen toename in besmettingen laat zien dat meteen als aantoonbaar bewijs word gezien dat het zonder risico kan.
Volgens mij lever ik in die post waar naar gerefereerd wordt een uitgebreide studie van de Universiteit van Hong Kong aan waaruit blijkt dat besmettingen in de buitenlucht zeer zeldzaam zijn.

Daarnaast haal ik een epidemioloog aan die op basis van tientallen (niet bij naam genoemde) studies eenzelfde conclusie trekt.

Dat zijn vrij deskundige bronnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Een andere zeer grote fout van veel Nederlands is dat ze niet begrijpend lezen voor ze hun rant beginnen. Want dit is wat ik gepost heb:
[..]
Ik heb zoals je ziet nergens gezegd dat het zonder risico is.

En heb je de linkjes met bewijzen van @Soccer98 nou al eens gelezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 04-08-2020 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Een andere zeer grote fout van veel Nederlands is dat ze niet begrijpend lezen voor ze hun rant beginnen. Want dit is wat ik gepost heb:

[...]

Ik heb zoals je ziet nergens gezegd dat het zonder risico is.

En heb je de linkjes met bewijzen van @Soccer98 nou al eens gelezen?
Gast.... krabbel je nou terug? Ik ben het met je eens dat de kans om in de buitenlucht besmet te raken minder groot is als binnen. Maar is dat een vrijbrief om dan maar alles toe te laten? Daar draait het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:05:
[...]

Gast.... krabbel je nou terug? Ik ben het met je eens dat de kans om in de buitenlucht besmet te raken minder groot is als binnen. Maar is dat een vrijbrief om dan maar alles toe te laten? Daar draait het om :)
Waarin krabbel ik terug? Ik heb nooit iets anders beweerd, jij hebt iets anders gelezen.

Quote mij eens waarin ik zeg dat we alles los moeten laten? Of iets van die strekking? Ben benieuwd en zie er naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:28
De dinsdagpiek zat in aantal ziekenhuismeldingen/doden. Die werden in het weekend minder bijgewerkt.

De meldingen 'besmettingen' waren tot 1 juni sowieso niet representatief omdat lang niet iedereen getest werd. Sinds 1 juni is er geen sprake van een dinsdagpiek, sterker nog, eerdere berichtten werd gemeld dat er in het weekend juist minder gebeld/getest werd waardoor dinsdag juist een lager getal zou opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 19:24
autje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Ik ben even teruggegaan tot 1 juni, en er zijn wel dagen die naar beneden worden bijgesteld, maar dat zijn niet per se allemaal dinsdagen, het varieert enorm.
De dinsdag piek is niet terug te zien in de cijfers.

Wat er gebeurde was (fictieve cijfers)
Op zondag werden er 10 nieuwe doden gerapporteerd
Op maandag ook
En op dinsdag 40: zondag/maandag/dinsdag allemaal 20 min de eerder gerapporteerde 10+10, dus 40 nieuwe doden op het totaal. Kijk je het terug, dan zie je 20, 20, 20m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
stylezzz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Dat hebben vorige week ook al veel mensen geroepen toen we een paar dagen rond de 160-170 besmettingen per dag zaten. Volgende week gaan we door de 500 per dag denk ik. Iedereen trekt er massaal op uit gezien het goede weer, offerfeesten voor de moslims onder ons, en flink wat so-called advocaten die claimen dat je helemaal geen mondkapje op hoeft als je dat gevraagd word. Over een 2 weken gaan we richting de 1000 per dag.
Oef. het blijkt dat we afgelopen vrijdag al door de 500 besmettingen per dag zijn gegaan.... De cijfers worden nog achteraf gecorrigeerd die we dagelijks te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Oef. het blijkt dat we afgelopen vrijdag al door de 500 besmettingen per dag zijn gegaan.... De cijfers worden nog achteraf gecorrigeerd die we dagelijks te horen krijgen.

Leuk, die grafieken. Besmettingen schieten "door het dak" maar in de ziekenhuizen worden bijna geen corona patiënten opgenomen....is het dan toch een griepje zoals Trump en Bolsonaro al eerder riepen?
Hte lijkt er meer op dat de zwakke takjes uit de boom gesnoeid zijn en de ziekte nu niet meer zoveel doet. Weliswaar ontstekingsremmers die de boel intomen, dat helpt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ramon 73 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Leuk, die grafieken. Besmettingen schieten "door het dak" maar in de ziekenhuizen worden bijna geen corona patiënten opgenomen....is het dan toch een griepje zoals Trump en Bolsonaro al eerder riepen?
Hte lijkt er meer op dat de zwakke takjes uit de boom gesnoeid zijn en de ziekte nu niet meer zoveel doet. Weliswaar ontstekingsremmers die de boel intomen, dat helpt alvast.
Je kent de mantra toch: "Wacht maar tot over twee/drie weken!" Dit wordt overigens al sinds de eerste mooie dag in april geroepen door de doemdenkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
RIVM waarschuwt: Reis niet af naar Rotterdam
https://www.ad.nl/binnenl...-naar-rotterdam~a0a80047/

Hoe moet ik dit nu lezen, waarschuwt het RIVM of spreekt er weer een Epidemioloog op persoonlijke titel voor de camera. Bij het interview op de website van RTL, spreekt ze overigens wel heel erg over "wij", om vervolgens weer spreken met "ik zou zeggen".

Zou dit dan niet als persbericht door het RIVM verspreid moeten worden in plaats van op deze manier?

https://www.rtlnieuws.nl/...terdam-als-het-niet-nodig

Wat ik werkelijk niet begrijp en wat waarschijnlijk ook de verslapping v.w.b. de maatregelen in de hand werkt is dat werkelijk iedereen een mening heeft die hij moet en zal delen in de pers. Viroloog X zegt dit en Viroloog Y zegt dat, vervolgens komt er een hoogleraar zus, die nog even kritiek komt hebben op maatregelen die wel of niet kunnen.

Aanvulling:
Snap ook niet dat ze bij het RIVM en het OMT geen spreekverbod hebben, in de pers e.d. tenzij goedgekeurd en ondersteund door een communicatieadviseur.

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 04-08-2020 17:14 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic