Dat is wel vunzig druk. Die kroeg moeten ze sluiten..Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
Die 4 personen op 1.5 m2 is hoe de kroegen het interpreteren ja
Anderhalve vierkante meter met vier. Dat is zo'n 1,25 bij 1,25 m.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is wel vunzig druk. Die kroeg moeten ze sluiten..Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
Die 4 personen op 1.5 m2 is hoe de kroegen het interpreteren ja
Hoe bewijs je het buiten-aspect als je van 80% van de besmettingen niet weet waar ze vandaan komen?DaMayan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:16:
Lijkt erop dat ze nog steeds niet willen toegeven dat er buiten vrijwel nooit besmetting plaatsvinden. De mogelijkheden daar naar te handelen is natuurlijk wel een andere afweging, gezien andere issues als reisbewegingen. Hetzelfde geldt ook voor contactbesmettingen die eigenlijk ook vrijwel nooit plaats vinden. Dat willen ze ook maar niet toegeven na Rutte's handen stukwassen verhaal. Terwijl beide voor veel mensen wel veel onterechte angst kan wegnemen en ons verder kan helpen.
En daarom zijn de maatregelen nodigedgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:13:
[...]
Jij bent er dus echt zo 1 die niet begrijpt waarom de nieuwe maatregelen genomen worden![]()
2250 WP Zuid PVoutput
rustagg goser, was een beetje dik aangezet...wellicht had ik een andere smiley moeten gebruiken. Ik ben onderdeel van deze maatschappij en ik doe dus wel gewoon mee met verantwoord gedragedgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:13:
[...]
Jij bent er dus echt zo 1 die niet begrijpt waarom de nieuwe maatregelen genomen worden![]()
Snap ik, maar daarna he.. Waarschijnlijk inderdaad de basisregel "is anderhalve meter mogelijk"Fly-guy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:12:
[...]
Regels gaan sowieso pas morgen avond 22:00 in dus de cursus valt daar nog niet onder.
[ Voor 40% gewijzigd door _Anvil_ op 13-10-2020 21:24 ]
Ik denk dat ze op dezelfde manier onderscheid maken als dat ze doen wanneer je een festival wil geven voor 1000 groepjes van 4.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:14:
[...]
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze onderscheid gaan maken tussen 2 groepjes van 4 en één groepje van 8. Is er een minimum afstand tussen die twee groepjes? Want binnen de groepjes moeten we al anderhalve meter houden, wat voegt de afstand tússen die groepjes dan precies nog toe?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Een centraal festival organiseren vind ik nog wat anders dan bevriende gezinnen die (met gepaste afstand) over straat lopen.BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:20:
[...]
Ik denk dat ze op dezelfde manier onderscheid maken als dat ze doen wanneer je een festival wil geven voor 1000 groepjes van 4.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik gok dat dat nog steeds te maken heeft met de bevindingen van het RIVM dat het virus zich vooral verspreidt onder volwassenen en van volwassen familieleden naar kinderen en dat verspreiding onder kinderen of van kinderen naar volwassenen minder vaak voorkomt. Even afwachten of daar in het morgen openbaar te maken OMT-advies nog iets over gezegd wordt.!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Persoonlijk vind ik dat ook raar. Ik snap maatschappelijk dat je mensen onder de 18 zo veel mogelijk naar school wilt blijven laten gaan. Maar om nu een uitzondering te maken bij het sporten? Mis de onderbouwing in die persco. een beetje waarom deze groep daar een uitzondering op moet krijgen.
[/small]
Be yourself, no matter what they say ...
En tegelijkertijd blijft wéér het luchtvaart-verkeer ook volledig buiten schot. Zou er iemand een baantje aangeboden hebben gekregen bij KLM of de Schiphol Group?St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
Ik wil alvast voorspellen dat we over 2 weken in een volledige lockdown zitten. Als je niet wilt geloven dat die scholieren de grootste bron van besmettingen zijn..
Maar daar komen we over 2 weken wel achter.
Ze zullen wel moeten indien ze de grenzen willen blijven opzoekenZieMaar! schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:20:
En weer zitten we hier alle tegenstrijdigheden in de regels te zoeken, geven we weer hele groepen de schuld etc.
Indirect hebben de maatregelen en adviezen natuurlijk wel invloed op de luchtvaart...Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
En tegelijkertijd blijft wéér het luchtvaart-verkeer ook volledig buiten schot. Zou er iemand een baantje aangeboden hebben gekregen bij KLM of de Schiphol Group?
[ Voor 39% gewijzigd door eric.1 op 13-10-2020 21:25 ]
Weten ze bij het RIVM ook dat er mensen van 14, 15, 16 en 17 jaar rondlopen op scholen? Dat zijn geen kinderen meer.voske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Ik gok dat dat nog steeds te maken heeft met de bevindingen van het RIVM dat het virus zich vooral verspreidt onder volwassenen en van volwassen familieleden naar kinderen en dat verspreiding onder kinderen of van kinderen naar volwassenen minder vaak voorkomt. Even afwachten of daar in het morgen openbaar te maken OMT-advies nog iets over gezegd wordt.
Vliegtuigen hebben dan weer heel goede ventilatiesystemen.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
En tegelijkertijd blijft wéér het luchtvaart-verkeer ook volledig buiten schot. Zou er iemand een baantje aangeboden hebben gekregen bij KLM of de Schiphol Group?
In het OV en in de luchtvaart worden geen mensen besmet, daar zijn die mondkapjes voor.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Luchthavens ook? Of is er een maximum van 30 mensen in de hele terminal van Schiphol?XWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]
Vliegtuigen hebben dan weer heel goede ventilatiesystemen.
Maar in feite is dat toch ook zo? Zo'n beetje alle landen zijn al minimaal 'code oranje' en dus geen vakantiebestemmingStoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
Luchthavens ook? Of is er een maximum van 30 mensen in de hele terminal van Schiphol?
Sowieso zou je dan het luchtverkeer moeten houden voor alleen essentiële reizen net als de rest van het OV, dat gebeurt nu ook niet.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Indirect gebeurd dat natuurlijk wel. Nagenoeg de gehele wereld veranderd langzaam in oranje. Oftewel, enkel en alleen essentiële reizen. Veel binnenlandse vluchten hebben wij niet in Nederland.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
Luchthavens ook? Of is er een maximum van 30 mensen in de hele terminal van Schiphol?
Sowieso zou je dan het luchtverkeer moeten houden voor alleen essentiële reizen net als de rest van het OV, dat gebeurt nu ook niet.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Geen enkele zelfs. De laatste commerciële binnenlandse vlucht is volgens mij al meer dan 10 jaar geleden geschraptpsychodude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:27:
[...]
Veel binnenlandse vluchten hebben wij niet in Nederland.
Virussen? Scan ze hier!
Niet iedereen heeft scholieren thuis. Dus als je die groep zelf niet in je omgeving hebt en/of je daar geen contact mee hebt wordt het alsnog minder. Of het genoeg is, gaan we zien.St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
Ik wil alvast voorspellen dat we over 2 weken in een volledige lockdown zitten. Als je niet wilt geloven dat die scholieren de grootste bron van besmettingen zijn..
Maar daar komen we over 2 weken wel achter.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Jep, die worden ook genoemd op de pagina. Daar staat ook dat bij het bron- en contactonderzoek in de weken 27 t/m 36 4,6% van de besmette contacten een bronpatiënt van 12-17 jaar had. Ik kan me voorstellen dat met dergelijke gegevens verdere maatregelen onder deze groep misschien niet zo snel voor de hand liggen.Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]
Weten ze bij het RIVM ook dat er mensen van 14, 15, 16 en 17 jaar rondlopen op scholen? Dat zijn geen kinderen meer.
Be yourself, no matter what they say ...
[ Voor 91% gewijzigd door St@m op 13-10-2020 21:36 ]
En om een of andere reden is er geen kroegbaas die dergelijke wondersystemen wil installeren.XWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]
Vliegtuigen hebben dan weer heel goede ventilatiesystemen.
alles kan off-topic
Lees je eigen tekst eens rustig. En trek dan de conclusieAnkona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:40:
[...]
En om een of andere reden is er geen kroegbaas die dergelijke wondersystemen wil installeren.
(Ik vrind het vooral ook vreemd dat er geen woord was over het ov. Ze willen aan alle kanten reisbewegingen voorkomen en voorkomen dat mensen bij elkaar komen. Dan heb je toch alle reden om niet te willen dat mensen een tijd lang bij elkaar opgesloten zitten in een treinwagon om dan ergens heen te gaan? )
Maar goed dat ik mensen zoals jou ontloop. Ik wil je wel een beetje helpen. Je vriendin gaat maar niet naar haar tofu cursus. Je gaat maar alleen in een bootje. Veel plezier in de kroeg; wel afstand houden. En als je twijfelt of iets mag of kan, doe maar niet._Anvil_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:08:
Veel onduidelijkheid weer hoor, zo heeft mijn vriendin morgen pottenbakcursus met een stuk of 10 mensen.. kan nergens vinden of dat doorgaat, valt dat onder die 4 of 30 regel?
https://www.rijksoverheid...enbaar-en-dagelijks-leven
Ik CrossFit sinds kort in een loods met 12 personen, maar gelukkig valt dat onder sportscholen
Mijn roeivereniging is wel weer klaar denk ik, kantine dicht en niet meer samen in boten vermoed ik. Of max 4? Ook weer niet helemaal helder.
Ik ga morgen sowieso naar de kroeg en ben blij dat ik afgelopen weekend lekker veel gedaan heb nog
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wat kan je dan meer met het OV? Reisbewegingen komen voort uit werk of vrijetijdsbesteding. Die is zoveel mogelijk ingeperkt, ervan uitgaande dat mensen niet massaal voor de lol het OV blijven gebruiken zal het aantal reisbewegingen vanzelf afnemen.Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:40:
[...]
En om een of andere reden is er geen kroegbaas die dergelijke wondersystemen wil installeren.
(Ik vrind het vooral ook vreemd dat er geen woord was over het ov. Ze willen aan alle kanten reisbewegingen voorkomen en voorkomen dat mensen bij elkaar komen. Dan heb je toch alle reden om niet te willen dat mensen een tijd lang bij elkaar opgesloten zitten in een treinwagon om dan ergens heen te gaan? )
Enkel voor wat betreft directe vluchten. Er zijn enkele indirecte opties mogelijk. En ik weet niet geheel wat de status is voor wat betreft overstappen binnen een oranje land. Telt overstap locatie als zijnde de code voor dat land, of zijn luchthavens in deze een soort neutrale zone.wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:29:
[...]
Geen enkele zelfs. De laatste commerciële binnenlandse vlucht is volgens mij al meer dan 10 jaar geleden geschrapt
Buiten is sowieso een bijzonder relatief begrip. Men wil het soms net doen laten lijken alsof 95% van de mensen die zich buiten bevinden dit doen in de middle of nowhere, ver afgezonderd van de bewoonde wereld. Terwijl buitenlucht in de praktijk voor velen gewoon in een winkelstraat of wat dan ook is. Waar je op een dag zomaar langs meerdere mensen kan lopen die het coronavirus bij zich dragen. En niet alleen jij dat doet, maar de vele anderen op straat met jou hetzelfde. Ook al is de kans op individuele basis misschien niet groot. Met maar genoeg positieve mensen binnen de populatie wordt ook al dit soort exposure significant.Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Hoe bewijs je het buiten-aspect als je van 80% van de besmettingen niet weet waar ze vandaan komen?
4.6% op een bevolinkgsgrote van rond de 7-9% (kan het precieze aandeel 12-17 jarigen in de bevolkingen niet vinden dus een voorzichtige schatting) is inderdaad wel een iets lagere kans, maar ook niet zoveel lager dat het handig is een expliciete uitzondering voor te deze groep naar mijn idee.voske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:30:
[...]
Daar staat ook dat bij het bron- en contactonderzoek in de weken 27 t/m 36 4,6% van de besmette contacten een bronpatiënt van 12-17 jaar had.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
In het voorjaar hadden ze een zeer beperkte capaciteit en alleen voor een select groepje. Geen idee hoe dat in de praktijk ging, ik heb het ov al 20 jaar niet meer van binnen gezien, maar die regels waren er toen wel. Er reden treinen maar slechts voor heel weinig mensen.Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Wat kan je dan meer met het OV? Reisbewegingen komen voort uit werk of vrijetijdsbesteding. Die is zoveel mogelijk ingeperkt, ervan uitgaande dat mensen niet massaal voor de lol het OV blijven gebruiken zal het aantal reisbewegingen vanzelf afnemen.
alles kan off-topic
Volgens mij vliegt er haast niemand momenteel. Vliegtuigen zijn goeddeels leeg, dat zal voor de luchthavens niet anders zijn.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:26:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2020 21:50 ]
En dat terwijl er onderhand zowat een metro-verbinding per trein tussen ligt.ijdod schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:48:
offtopic:
@psychodude Voor Amsterdammers van binnen de Ring is Eindhoven ook meer buitenland dan Londen
Het doel is niet om ze vol te laten zitten, en de maatregelen die nu genomen worden zijn al met het oog op het verminderen van ook de reisbewegingen van het OV. Beperkte zitplaatsen in het OV is nog steeds zo, het advies om alleen met de trein te reizen als het echt niet anders kan is er ook nog, het advies om zoveel mogelijk thuis te werken is er ook nog.Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
In het voorjaar hadden ze een zeer beperkte capaciteit en alleen voor een select groepje. Geen idee hoe dat in de praktijk ging, ik heb het ov al 20 jaar niet meer van binnen gezien, maar die regels waren er toen wel. Er reden treinen maar slechts voor heel weinig mensen.
Wat maakt het dan wenselijk dat die dingen nu wel vol blijven zitten?
Binnen een gemiddelde metropool is een uur en een kwartier met de trein ook nog altijd 'binnen de stad'.gekkie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
En dat terwijl er onderhand zowat een metro-verbinding per trein tussen ligt.
Dat zijn en blijven adviezen en geen bindende verplichtingen natuurlijk. Net zoals het 'advies' op thuisquarantaine. Dat soort regels mogen ze van mij best wel wat meer bindend en dwingend maken.Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
Het doel is niet om ze vol te laten zitten, en de maatregelen die nu genomen worden zijn al met het oog op het verminderen van ook de reisbewegingen van het OV. Beperkte zitplaatsen in het OV is nog steeds zo, het advies om alleen met de trein te reizen als het echt niet anders kan is er ook nog, het advies om zoveel mogelijk thuis te werken is er ook nog.
Hoe dat ging? Er gingen gewoon fors minder mensen met het OV door de lockdown. En minder capaciteit, maar dat was logisch omdat de treinen toch vrij leeg waren.Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
In het voorjaar hadden ze een zeer beperkte capaciteit en alleen voor een select groepje. Geen idee hoe dat in de praktijk ging, ik heb het ov al 20 jaar niet meer van binnen gezien, maar die regels waren er toen wel. Er reden treinen maar slechts voor heel weinig mensen.
Al die kinderen die na de herfstvakantie twee weken niet naar school mogen maar vanuit de onderwijs inspectie toch naar school moeten.....Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Dat zijn en blijven adviezen en geen bindende verplichtingen natuurlijk. Net zoals het 'advies' op thuisquarantaine. Dat soort regels mogen ze van mij best wel wat meer bindend en dwingend maken.
alles kan off-topic
Wat maakt dat je denkt dat de treinen nu vol zitten dan? Newsflash: op dit moment zit NS ongeveer op 30% van het aantal passagiers dat ze normaal vervoeren.Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
De islam kan uw vrijheid schaden
Maar er rijden ook maar de helft van de treinen die allemaal ook half zo lang zijn.Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Wat maakt dat je denkt dat de treinen nu vol zitten dan? Newsflash: op dit moment zit NS ongeveer op 30% van het aantal passagiers dat ze normaal vervoeren.
Ja, maar al die adviezen hebben geen directe betrekking op het OV. De vraag die werd gesteld was "waarom is er niet meer gezegd over het OV". Het antwoord op die vraag is simpel: "Er is niet zoveel meer over te zeggen". Er zijn genoeg maatregelen te bedenken die het aantal reisbewegingen verminderen, maar buiten een algeheel reisverbod zijn er maar weinig maatregelen die ook echt betrekking hebben op het OV.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Dat zijn en blijven adviezen en geen bindende verplichtingen natuurlijk. Net zoals het 'advies' op thuisquarantaine. Dat soort regels mogen ze van mij best wel wat meer bindend en dwingend maken.
Een van de problemen nu is dat er teveel mensen nog naar het werk gaan. Door het ov minder toegankelijk te maken gooi je daar een extra drempel op. Dan heb je die reisbewegingen minder en minder mensen op elkaar geplakt in de trein.ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:55:
[...]
Hoe dat ging? Er gingen gewoon fors minder mensen met het OV door de lockdown. En minder capaciteit, maar dat was logisch omdat de treinen toch vrij leeg waren.
alles kan off-topic
Het is idd heerlijk rustig hier qua vliegtuigoverlast. De herriemakers zijn dus gewoon de nachtelijke vakantiecharters die afgelopen zomer weer helemaal los gingen. Nu alleen nog wat aan die oude gierende vrachtbakken van DHL of andere cargoboeren doen die ze nog wel eens om een uurtje of 3 laten landen of om 4 uur opstijgen.MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Volgens mij vliegt er haast niemand momenteel. Vliegtuigen zijn goeddeels leeg, dat zal voor de luchthavens niet anders zijn.
Ik kan me geen maatregel voorstellen die ook praktisch uitvoerbaar is. Het komt op mij heel erg over als dweilen met de kraan open. Je kunt beter, zoals door anderen geopperd, zorgen dat mensen de reisbeweging niet meer maken omdat ze geen reisdoel hebben. Temeer omdat je wil voorkomen dat je maatregel de verkeerde mensen treft.Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:57:
[...]
Een van de problemen nu is dat er teveel mensen nog naar het werk gaan. Door het ov minder toegankelijk te maken gooi je daar een extra drempel op. Dan heb je die reisbewegingen minder en minder mensen op elkaar geplakt in de trein.
Mijn inschatting is dat er op korte termijn minder mensen naar hun werk gegaan. Mensen die in de horeca werken bijvoorbeeld.Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:57:
[...]
Een van de problemen nu is dat er teveel mensen nog naar het werk gaan. Door het ov minder toegankelijk te maken gooi je daar een extra drempel op. Dan heb je die reisbewegingen minder en minder mensen op elkaar geplakt in de trein.
Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat uitpakken met de banen in de horeca (en in de evenementen), tienduizenden mensen in de bijstand ga je als overheid natuurlijk ook niet lang overeind kunnen houden.ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:02:
[...]
Mijn inschatting is dat er op korte termijn minder mensen naar hun werk gegaan. Mensen die in de horeca werken bijvoorbeeld.
Daarom vraag ik me af hoe het in het voorjaar dan geregeld was en waarom dat nu niet zou kunnen of onwenselijk zou zijn.Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Ik kan me geen maatregel voorstellen die ook praktisch uitvoerbaar is. Het komt op mij heel erg over als dweilen met de kraan open. Je kunt beter, zoals door anderen geopperd, zorgen dat mensen de reisbeweging niet meer maken omdat ze geen reisdoel hebben. Temeer omdat je wil voorkomen dat je maatregel de verkeerde mensen treft.
alles kan off-topic
Dat denk ik wel, die miljarden worden nog wel hoger die uitgegeven gaan worden.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:05:
[...]
Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat uitpakken met de banen in de horeca (en in de evenementen), tienduizenden mensen in de bijstand ga je als overheid natuurlijk ook niet lang overeind kunnen houden.
Dat is in het grotere geheel zeker te overzien. Deel zal ook omgeschoold worden naar andere sectoren, zit al in het pakket.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:05:
[...]
Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat uitpakken met de banen in de horeca (en in de evenementen), tienduizenden mensen in de bijstand ga je als overheid natuurlijk ook niet lang overeind kunnen houden.
Lekker ongefundeerd bashen. Goed bezig.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik vind het maar saai, niet elke 2 minuten een vliegtuig op de aanvliegroute richting Buitenveldertbaan. Maar ik kijk dan ook vanaf 10 hoog en 10km afstand, dus veel last had ik niet van die toestellen.PalingDrone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:00:
[...]
Het is idd heerlijk rustig hier qua vliegtuigoverlast. De herriemakers zijn dus gewoon de nachtelijke vakantiecharters die afgelopen zomer weer helemaal los gingen. Nu alleen nog wat aan die oude gierende vrachtbakken van DHL of andere cargoboeren doen die ze nog wel eens om een uurtje of 3 laten landen of om 4 uur opstijgen.
Zal mij benieuwen of de A1 morgenavond ook weer wat rustiger is, de afgelopen dagen was er nog niks te horen van afgenomen verkeersdruk.
Dan moet er ook nog maar werk zijn in die andere sectoren natuurlijk, en budget om die omscholing te kunnen betalen. En in de tussentijd moeten er ineens wel tienduizenden mensen extra gaan 'participeren', ik zie het al druk worden op de afdeling fraudecontrole van de Sociale Dienst.ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
Dat is in het grotere geheel zeker te overzien. Deel zal ook omgeschoold worden naar andere sectoren, zit al in het pakket.
Dat valt wel mee: https://nos.nl/l/2350123Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:13:
[...]
Dan moet er ook nog maar werk zijn in die andere sectoren natuurlijk, en budget om die omscholing te kunnen betalen. En in de tussentijd moeten er ineens wel tienduizenden mensen extra gaan 'participeren', ik zie het al druk worden op de afdeling fraudecontrole van de Sociale Dienst.
Je realiseert je hopelijk wel dat je een barkeeper niet zo maar kan omscholen naar een HBO-verpleegkundige of technicus? Laat staan binnen de korte termijn, want daarna trekken de horeca en evenementensector natuurlijk weer aan.ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:15:
[...]
Dat valt wel mee: https://nos.nl/l/2350123
En omscholing zit al in het pakket, voor zover de ontvangende sectoren daar al niet voor tekenen.
[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 13-10-2020 22:19 ]
Nee joh, cursusje HTML en flats we hebben er weer een IT-er bij.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:18:
Je realiseert je hopelijk wel dat je een barkeeper niet zo maar kan omscholen naar een HBO-verpleegkundige of technicus?
En wat nou als je gaat dubbeltennissen als familie tegen familie?Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:30:
[...]
Maximaal 4 personen op 1.5 meter zei Rutte.
Hij gaf als voorbeeld dat dubbeltennis ook niet kan omdat je de 1.5 meter niet kan bewaren.
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 22:26 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Er zijn in al die tijd geen stappen terug genomen in het OV. De maatregelen van toen staan nog steeds, en zijn onlangs wat strenger geworden (verplichtedringend geadviseerde mondkapjes op perrons).Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:05:
[...]
Daarom vraag ik me af hoe het in het voorjaar dan geregeld was en waarom dat nu niet zou kunnen of onwenselijk zou zijn.
In het voorjaar verbaasde ik me er ook over dat het ov mocht blijven rijden. Dat was toen zo tegenstrijdig met de andere maatregelen en zo voelt het nu eigenlijk weer.
En ja, ik snap dat er een aantal vitale beroepen geraakt kunnen worden. Hoe groot dat probleem is kan ik niets over zeggen. Daarom pleit ik ook niet voor te extreme maatregelen. Vraag me alleen af of hoe het in het voorjaar, dus voor juni, was niet nu weer kan.
Is een hele diverse groep. Ook veel studenten-baantjes / bijbanen / tussenbanen. We hebben het hier echt niet alleen maar over mensen die op aarde gezet zijn om kopjes koffie op een dienblad te dragen. Tuurlijk zijn er ook vakmensen, maar dat is echt maar een deel.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:18:
[...]
Je realiseert je hopelijk wel dat je een barkeeper niet zo maar kan omscholen naar een HBO-verpleegkundige of technicus? Laat staan binnen de korte termijn, want daarna trekken de horeca en evenementensector natuurlijk weer aan.
Als ze die mensen aan het werk willen hebben, dan zorg maar eens dat de landbouw en de bouwnijverheid een fatsoenlijke CAO onderhandelt en af kan dwingen, zodat Nederlandse werknemers daar een goed salaris kunnen krijgen en ze niet weg kunnen komen met goedkope Poolse handjes.
Dat er arbeid geïmporteerd wordt is niet erg, maar wel als het alleen maar is omdat werkgevers te krenterig zijn om een salaris te betalen waarvoor een Nederlander aan het werk gaat.
Die zijn echt niet verplicht op perrons, alleen in de trein zelf.Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Er zijn in al die tijd geen stappen terug genomen in het OV. De maatregelen van toen staan nog steeds, en zijn onlangs wat strenger geworden (verplichte mondkapjes op perrons).
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
5 hoog en 20 km hier, maar net onder de plek waar vaak een bochtje wordt ingezet en dat hoor je nou eenmaal wat meer dan een fijne glijvlucht richting landing. Er moet hierboven vaak nogal wat gas bij gegeven worden lijkt het wel.__fred__ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:11:
[...]
Ik vind het maar saai, niet elke 2 minuten een vliegtuig op de aanvliegroute richting Buitenveldertbaan. Maar ik kijk dan ook vanaf 10 hoog en 10km afstand, dus veel last had ik niet van die toestellen.
Excuus, je hebt gelijk. Op 2 oktober hebben ze vanuit de NS extra communicatie uitgedaan om duidelijk te maken dat ze willen dat je ook op het station een mondkapje draagt. Ik dacht dat een verplichting was, maar dat is het blijkbaar niet.On_E schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:28:
[...]
Die zijn echt niet verplicht op perrons, alleen in de trein zelf.
[ Voor 12% gewijzigd door Patriot op 13-10-2020 22:31 ]
Nope, met ingang van 2 weken terug zijn ze nu overal op het station (incl perrons) verplichtOn_E schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:28:
[...]
Die zijn echt niet verplicht op perrons, alleen in de trein zelf.
En daar hebben ze het weer over het woord "moeten"Waar moet ik allemaal een mondkapje dragen?
Als je:
Een gebouw binnengaat
Poortjes door gaat
(Rol)trap op of lift naar het perron neemt
Het perron betreedt
De fietsenstalling betreedt
[ Voor 58% gewijzigd door Ryur op 13-10-2020 22:35 ]
Lol, dank je voor het advies man.. Je hebt zeker veel tijd om helder na te denken omdat je al 6 maanden in je kelder zit te schuilen huh? Ow wacht, dat weet ik helemaal niet.. want ik ken je totaal niet. zou wel heel raar zijn als ik dat kon opmaken uit wat letters op een internetforum huh?Agent47 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Maar goed dat ik mensen zoals jou ontloop. Ik wil je wel een beetje helpen. Je vriendin gaat maar niet naar haar tofu cursus. Je gaat maar alleen in een bootje. Veel plezier in de kroeg; wel afstand houden. En als je twijfelt of iets mag of kan, doe maar niet.
[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 22:34 ]
Verwijderd
Het geeft veel te kijken? Je moet wat te doen hebben tijdens het thuis zitten... + dat dit werk is, amateur is hobby/sport.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
Is er nu al bekend wat het verschil is tussen professionele en amateur sport qua besmettelijkheid? Heeft corona een voorkeur voor amateurs of is de professionele lobby sterker dan het virus?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Kleinere absolute aantallen, meer toegevoegde waarde per sporter (want de pro is een stuk meer in trek om zo nu en dan een camera op te richten dan henkie die op zaterdagochtend ook een balletje trapt).Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
Is er nu al bekend wat het verschil is tussen professionele en amateur sport qua besmettelijkheid? Heeft corona een voorkeur voor amateurs of is de professionele lobby sterker dan het virus?
De professionele sport is natuurlijk ook gewoon een werkplek (niet alleen voor de sporters). En daar wordt veel uitvoeriger, preventief getest, kijk bijvoorbeeld maar naar de Formule 1.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
Profs gaan professioneel om met testen, quarantaine etc en amateurs niet.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, professioneles zouden als het goed is continu getest worden, dit i.t.t. amateurs.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 13-10-2020 22:41 ]
De professionele lobby is sterker dan de amateurlobby. Daarom mag je in een commerciële sportschool wel met 30 amateurs op spinningfietsjes voor een groepsles, maar mag ik met leden van mijn atletiekvereniging niet meer in het bos een hardlooptraining verzorgen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
... of is de professionele lobby sterker dan het virus?
Punctuality is the politeness of kings
Professionals zitten meer in een bubbel dan de amateurs. Daarnaast worden die ook preventief getest en bij een positieve besmetting in quarantaine geplaatst.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk dat dat verschil vrij duidelijk is.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 22:46 ]
Dit klopt niet helemaal, op 1 Juli werd de uitspraak 'alleen noodzakelijk reizen' in het OV wel degelijk los gelaten en waren ook niet noodzakelijke reizen zoals een dagje weg gewoon toegestaan.Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:24:
Er zijn in al die tijd geen stappen terug genomen in het OV. De maatregelen van toen staan nog steeds, en zijn onlangs wat strenger geworden (verplichtedringend geadviseerde mondkapjes op perrons).
Was dat een werkelijke verplichting dan? Ik dacht dat dat een dringend advies was, ook. Als dat een verplichting was dan zat ik er gewoon naast inderdaad.!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Dit klopt niet helemaal, op 1 Juli werd de uitspraak 'alleen noodzakelijk reizen' in het OV wel degelijk los gelaten en waren ook niet noodzakelijke reizen zoals een dagje weg gewoon toegestaan.
Ik geloof niet dat er een duidelijke juridische basis voor is, maar mensen die zonder duidelijke reisbestemming in de trein zaten zijn er dus wel door conducteurs uit gezet.Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Was dat een werkelijke verplichting dan? Ik dacht dat dat een dringend advies was, ook. Als dat een verplichting was dan zat ik er gewoon naast inderdaad.
Ja, maar daar thuiszitten geldt alleen voor anderen, ik ben niet besmet, dus waarom kan ik niet gewoon mijn balletje trappen?MLLL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:50:
Al die vragen over met hoeveel man je mag sporten. het devies is zoveel mogelijk thuis te blijven.
How hard can it be?
Die cijfers vanaf maart zijn een hele tijd slechts het topje van de ijsberg geweest. Zelfs nu zien we nog steeds niet de hele ijsberg, hoewel er nu meer getest wordt dan toen is de testcapaciteit zo beperkt dat er nog een aanzienlijke groep onder de radar blijft.benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:56:
Ik mis in de hele discussie een verklaring waarom men (de overheid) meent dat er nu vooral veel meer jongeren besmet raken en zorgen voor de flinke toename besmettingen tov maart dit jaar. Toen werden namelijk alleen ernstig zieken getest en was er helemaal geen capaciteit voor mensen die nauwelijks last hadden. Dus natuurlijk werden er toen in verhouding veel minder jongeren meegenomen in de statistieken.
Misschien mis ik iets maar ik heb het idee dat het beleid echt van aannames aan elkaar hangt allemaal. Zal me niks verbazen als alles zo door blijft stijgen en men er misschien achter komt dat een mondkapje in het OV niet zoveel helpt als er niet fatsoenlijk geventileerd wordt.
Hmm ik denk zelf dat de problemen in maart zijn meegenomen vanuit de wintersport+Italië.benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:56:
Ik mis in de hele discussie een verklaring waarom men (de overheid) meent dat er nu vooral veel meer jongeren besmet raken en zorgen voor de flinke toename besmettingen tov maart dit jaar. Toen werden namelijk alleen ernstig zieken getest en was er helemaal geen capaciteit voor mensen die nauwelijks last hadden. Dus natuurlijk werden er toen in verhouding veel minder jongeren meegenomen in de statistieken.
Misschien mis ik iets maar ik heb het idee dat het beleid echt van aannames aan elkaar hangt allemaal. Zal me niks verbazen als alles zo door blijft stijgen en men er misschien achter komt dat een mondkapje in het OV niet zoveel helpt als er niet fatsoenlijk geventileerd wordt.
Maar dan wel thuis willen werken.Fly-guy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:58:
[...]
Ja, maar daar thuiszitten geldt alleen voor anderen, ik ben niet besmet, dus waarom kan ik niet gewoon mijn balletje trappen?
Plus ik ben jong, ik wordt niet ziek..
/s voor alle zekerheid
Gezonde mensen willen graag sporten, deal with it. Dat devies is leuk, maar krijgt kaders door specifieke regelgeving. Die regels lijken nu voor amateursporters behoorlijk onlogisch.MLLL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:50:
Al die vragen over met hoeveel man je mag sporten. het devies is zoveel mogelijk thuis te blijven.
How hard can it be?
Punctuality is the politeness of kings
Omdat de huidige maatregelen inviduele sport expliciet toestaan? En sport voor veel mensen zowel voor de dagelijkse beweging/gezondheid als mentale gezondheid belangrijk isMLLL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:50:
How hard can it be?
Het aantal besmettingen moet destijds wel vele malen hoger zijn geweest dan nu. Maar dat zegt nog steeds niks over de verhouding qua leeftijd van diegene die destijds besmet zijn geraakt. Waarom zou de verhouding ouderen/jongeren nu anders liggen dan toen?PalingDrone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Die cijfers vanaf maart zijn een hele tijd slechts het topje van de ijsberg geweest. Zelfs nu zien we nog steeds niet de hele ijsberg, hoewel er nu meer getest wordt dan toen is de testcapaciteit zo beperkt dat er nog een aanzienlijke groep onder de radar blijft.
Ik begrijp die maximale groepsgrootte van 4 in de buitenlucht sowieso niet, want die max van 4 is al rekening houdend met anderhalve meter afstand. In de buitenlucht is er mits voldoende afstand toch helemaal geen enkel risico op besmetting, want dat afstand houden biedt toch al voldoende bescherming daarvoor? Dan zou je verwachten dat de 'groeps' grootte in de buitenlucht niet beperkt is.dreamscape schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:12:
[...]
Ik ben het volledig eens met het afgelasten van een hardloopwedstrijd. Maar ik vind het onlogisch dat ik geen training mag geven aan meer dan 4 personen in de buitenlucht, terwijl er wel 30 sporters in een muffe sportschool aan de gang mogen. Dat is gewoon raar.
Omdat carnaval.benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:20:
[...]
Het aantal besmettingen moet destijds wel vele malen hoger zijn geweest dan nu. Maar dat zegt nog steeds niks over de verhouding qua leeftijd van diegene die destijds besmet zijn geraakt. Waarom zou de verhouding ouderen/jongeren nu anders liggen dan toen?
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 23:26 ]
[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-10-2020 23:35 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het gaat er mij niet om wat de oorzaak van de explosieve stijgingen in maart was. Het gaat er mij om waarom men meent dat het nu vooral jongeren zijn die besmet zijn en destijds vooral ouderen. Dat is gewoon niet met zekerheid te zeggen. Hier in Noorwegen wordt precies hetzelfde geroepen: nu gaan er minder mensen dood omdat het vooral jongeren zijn die besmet raken en in maart de ouderen. Hier vieren we geen carnaval hoor.GAIAjohan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:25:
[...]
Omdat carnaval.
Er zijn verder niet zoveel grootschalige evenementen waar alle leeftijdsgroepen samenkomen, waar uit alle lagen en beroepsgroepen van de bevolking vrij voor nemen en daarna weer aan het werk gaan.
Ik zie immers geen reden voor iemand van de ouderenverpleging om mee te gaan met een ontgroening van een student of introductieweek.
Wel om carnaval te vieren.
Dat is natuurlijk een symptoom van een probleem wat ze zelf hebben gecreëerd door de cafés te sluiten (en wordt nog erger als je de scholen sluit). Dat moet je aanpakken en handhaven, niet andere groepen mensen die proberen het goed te doen compleet te duperen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:34:
@Stoney3K 1 woord: hangjeugd. Althans, zo lees ik hem. Die groep verveelt zich en hangt.
Persoonlijk denk ik ook niet dat die verhouding erg veel anders ligt.benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:20:
[...]
Het aantal besmettingen moet destijds wel vele malen hoger zijn geweest dan nu. Maar dat zegt nog steeds niks over de verhouding qua leeftijd van diegene die destijds besmet zijn geraakt. Waarom zou de verhouding ouderen/jongeren nu anders liggen dan toen?
[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Joker op 14-10-2020 01:00 ]
Dit misschien?Mr.Joker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:55:
Het RIVM heeft iets raars gedaan.
Het aantal geschatte besmettingen in maart was rond de 270.000. 2 weken geleden was die 146.000
Dan lijkt mij het nuttiger om scholen open te houden en contact met opa en oma vooral via videobellen te doen, dan scholen dicht zodat kinderen nog met opa en oma kunnen knuffelen.PalingDrone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:39:
[...]
Persoonlijk denk ik ook niet dat die verhouding erg veel anders ligt.
Ladingen mensen die in die eerste golf lichte of geen klachten hadden maar ongetwijfeld wel besmet zijn, alleen was testen toen compleet onmogelijk wanneer je niet in ademnood een ziekenhuis binnenstrompelde.
Inmiddels zijn er wel wat meer jongeren getest waardoor zij nu wel opduiken in de cijfers en blijkbaar reageert men daar nu op door het beleid daarop aan te passen.
Straks blijkt ook nog dat kinderen dit virus prima kunnen verspreiden.... (in het buitenland is men daar al van overtuigd, goed kans dat dat bij ons pas doordringt over een maand of wat) Wanneer dat uit de cijfers naar boven komt zullen daar ook vast maatregelen tegen genomen gaan worden.
Voorlopig hoop ik dat de komende maand een flinke afname van het aantal nieuwe gevallen zal ontstaan.
Indien er wel een afname is maar niet op de scholen dan hebben we iig weer wat geleerd en kan er met die wetenschap hopelijk effectief beleid voor de wat jongere groep gemaakt worden.
Daar denken ze in Staphort heel anders over.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die beide werken waardoor opa en oma 3x per week op de kinderen passen? Haken en ogen zitten overal.BlakHawk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 05:15:
Vooral op basisscholen zijn de ouders ook nog jong genoeg om zeer weinig risico te lopen.
Nee, (nog) niet bij NS.Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Maar er rijden ook maar de helft van de treinen die allemaal ook half zo lang zijn.
De islam kan uw vrijheid schaden
Tijd voor een vermogensheffing op pensioenfondsen? We doen dit tenslotte voor de oudere generatie, dus het zou best eerlijk zijn als die generatie ook wat bijdraagt aan de kosten.BlakHawk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 05:15:
De miljarden rekening komt straks ook bij onze kinderen te liggen. Deze huidige maatregelen kunnen zo weer 100 miljard kosten, de kosten van een échte lockdown zijn niet te overzien.
Omdat het mag. Je kan mensen moeilijk vier weken lang thuis opsluiten.MLLL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:50:
How hard can it be?
Nee. Dat zegt men niet. Men zegt dat er nu veel jongeren besmet zijn en dat is aantoonbaar juist. Destijds werden alle leeftijden in de bevolking evenredig getroffen (en dus niet vooral ouderen zoals jij stelt). Dat is niet met gemeten data te onderbouwen, maar wel met gedrag: er was geen enkele vorm van social distancing en scheiding tussen leeftijdsgroepen terwijl dat nu wel het geval is.benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:35:
[...]
Het gaat er mij niet om wat de oorzaak van de explosieve stijgingen in maart was. Het gaat er mij om waarom men meent dat het nu vooral jongeren zijn die besmet zijn en destijds vooral ouderen. Dat is gewoon niet met zekerheid te zeggen. Hier in Noorwegen wordt precies hetzelfde geroepen: nu gaan er minder mensen dood omdat het vooral jongeren zijn die besmet raken en in maart de ouderen. Hier vieren we geen carnaval hoor.
Dit wordt in meerdere landen gebruikt als reden. Er sterven nu veel minder mensen omdat het vooral jongeren betreft die besmet raken.
Onzin. Mijn visie: destijds waren er echt niet maar 1000 per dag besmet, maar eerder zo rond de 40000 als je dat in dezelfde verhouding met het aantal doden vandaag de dag trekt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq