Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.360 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
Die 4 personen op 1.5 m2 is hoe de kroegen het interpreteren ja ;)
Dat is wel vunzig druk. Die kroeg moeten ze sluiten..
Anderhalve vierkante meter met vier. Dat is zo'n 1,25 bij 1,25 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

DaMayan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:16:
Lijkt erop dat ze nog steeds niet willen toegeven dat er buiten vrijwel nooit besmetting plaatsvinden. De mogelijkheden daar naar te handelen is natuurlijk wel een andere afweging, gezien andere issues als reisbewegingen. Hetzelfde geldt ook voor contactbesmettingen die eigenlijk ook vrijwel nooit plaats vinden. Dat willen ze ook maar niet toegeven na Rutte's handen stukwassen verhaal. Terwijl beide voor veel mensen wel veel onterechte angst kan wegnemen en ons verder kan helpen.
Hoe bewijs je het buiten-aspect als je van 80% van de besmettingen niet weet waar ze vandaan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Jij bent er dus echt zo 1 die niet begrijpt waarom de nieuwe maatregelen genomen worden :F :r
En daarom zijn de maatregelen nodig ;)
Een groep houdt zich goed aan de maatregelen, maar er is ook een groep die net niet zo nauw neemt. De cijfers rennen niet voor niets omhoog.

Maar we zullen altijd dit soort gevallen houden.
Waar mensen zijn heb je altijd groepen die anders denken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:16
edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Jij bent er dus echt zo 1 die niet begrijpt waarom de nieuwe maatregelen genomen worden :F :r
rustagg goser, was een beetje dik aangezet...wellicht had ik een andere smiley moeten gebruiken. Ik ben onderdeel van deze maatschappij en ik doe dus wel gewoon mee met verantwoord gedrag ;)

(zo hebben we met mondkapjes door een zo goed als leeg museum gelopen en zijn we gelukkig wel nog heerlijk uit eten geweest)
Fly-guy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Regels gaan sowieso pas morgen avond 22:00 in dus de cursus valt daar nog niet onder.
Snap ik, maar daarna he.. Waarschijnlijk inderdaad de basisregel "is anderhalve meter mogelijk"

[ Voor 40% gewijzigd door _Anvil_ op 13-10-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze onderscheid gaan maken tussen 2 groepjes van 4 en één groepje van 8. Is er een minimum afstand tussen die twee groepjes? Want binnen de groepjes moeten we al anderhalve meter houden, wat voegt de afstand tússen die groepjes dan precies nog toe?
Ik denk dat ze op dezelfde manier onderscheid maken als dat ze doen wanneer je een festival wil geven voor 1000 groepjes van 4.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
En weer zitten we hier alle tegenstrijdigheden in de regels te zoeken, geven we weer hele groepen de schuld etc.

Volgens mij is het gewoon een best duidelijk pakket van maatregelen, is de roadmap best helder en de toon een heel stuk minder vrijblijvend. We weten wat we moeten doen, wat de consequenties zijn als het nog niet beter gaat maar ook hoe (relatief) snel we al weer versoepelingen kunnen krijgen als we het goed doen.

Het is best heftig, voor de een meer dan voor de ander, maar al met al lijkt het een logisch verhaal, eerlijk gezegd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Ik wil alvast voorspellen dat we over 2 weken in een volledige lockdown zitten. Als je niet wilt geloven dat die scholieren de grootste bron van besmettingen zijn..

Maar daar komen we over 2 weken wel achter.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat ze op dezelfde manier onderscheid maken als dat ze doen wanneer je een festival wil geven voor 1000 groepjes van 4.
Een centraal festival organiseren vind ik nog wat anders dan bevriende gezinnen die (met gepaste afstand) over straat lopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Persoonlijk vind ik dat ook raar. Ik snap maatschappelijk dat je mensen onder de 18 zo veel mogelijk naar school wilt blijven laten gaan. Maar om nu een uitzondering te maken bij het sporten? Mis de onderbouwing in die persco. een beetje waarom deze groep daar een uitzondering op moet krijgen.
[/small]
Ik gok dat dat nog steeds te maken heeft met de bevindingen van het RIVM dat het virus zich vooral verspreidt onder volwassenen en van volwassen familieleden naar kinderen en dat verspreiding onder kinderen of van kinderen naar volwassenen minder vaak voorkomt. Even afwachten of daar in het morgen openbaar te maken OMT-advies nog iets over gezegd wordt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
Ik wil alvast voorspellen dat we over 2 weken in een volledige lockdown zitten. Als je niet wilt geloven dat die scholieren de grootste bron van besmettingen zijn..

En tegelijkertijd blijft wéér het luchtvaart-verkeer ook volledig buiten schot. Zou er iemand een baantje aangeboden hebben gekregen bij KLM of de Schiphol Group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
ZieMaar! schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:20:
En weer zitten we hier alle tegenstrijdigheden in de regels te zoeken, geven we weer hele groepen de schuld etc.
Ze zullen wel moeten indien ze de grenzen willen blijven opzoeken ;)
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

En tegelijkertijd blijft wéér het luchtvaart-verkeer ook volledig buiten schot. Zou er iemand een baantje aangeboden hebben gekregen bij KLM of de Schiphol Group?
Indirect hebben de maatregelen en adviezen natuurlijk wel invloed op de luchtvaart...

[ Voor 39% gewijzigd door eric.1 op 13-10-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
voske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Ik gok dat dat nog steeds te maken heeft met de bevindingen van het RIVM dat het virus zich vooral verspreidt onder volwassenen en van volwassen familieleden naar kinderen en dat verspreiding onder kinderen of van kinderen naar volwassenen minder vaak voorkomt. Even afwachten of daar in het morgen openbaar te maken OMT-advies nog iets over gezegd wordt.
Weten ze bij het RIVM ook dat er mensen van 14, 15, 16 en 17 jaar rondlopen op scholen? Dat zijn geen kinderen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Vliegtuigen hebben dan weer heel goede ventilatiesystemen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

In het OV en in de luchtvaart worden geen mensen besmet, daar zijn die mondkapjes voor.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Luchthavens ook? Of is er een maximum van 30 mensen in de hele terminal van Schiphol?

Sowieso zou je dan het luchtverkeer moeten houden voor alleen essentiële reizen net als de rest van het OV, dat gebeurt nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Luchthavens ook? Of is er een maximum van 30 mensen in de hele terminal van Schiphol?

Sowieso zou je dan het luchtverkeer moeten houden voor alleen essentiële reizen net als de rest van het OV, dat gebeurt nu ook niet.
Maar in feite is dat toch ook zo? Zo'n beetje alle landen zijn al minimaal 'code oranje' en dus geen vakantiebestemming :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
[...]

Indirect gebeurd dat natuurlijk wel. Nagenoeg de gehele wereld veranderd langzaam in oranje. Oftewel, enkel en alleen essentiële reizen. Veel binnenlandse vluchten hebben wij niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Op zich een vrij heldere set. Ik had eerlijk gezegd wel maatregelen voor het VO, OV en thuiswerken iets scherper verwacht. Pak dan door, zeg maar.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

psychodude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:27:
[...]

Veel binnenlandse vluchten hebben wij niet in Nederland.
Geen enkele zelfs. De laatste commerciële binnenlandse vlucht is volgens mij al meer dan 10 jaar geleden geschrapt ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:

Niet iedereen heeft scholieren thuis. Dus als je die groep zelf niet in je omgeving hebt en/of je daar geen contact mee hebt wordt het alsnog minder. Of het genoeg is, gaan we zien.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Weten ze bij het RIVM ook dat er mensen van 14, 15, 16 en 17 jaar rondlopen op scholen? Dat zijn geen kinderen meer.
Jep, die worden ook genoemd op de pagina. Daar staat ook dat bij het bron- en contactonderzoek in de weken 27 t/m 36 4,6% van de besmette contacten een bronpatiënt van 12-17 jaar had. Ik kan me voorstellen dat met dergelijke gegevens verdere maatregelen onder deze groep misschien niet zo snel voor de hand liggen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Never mind, niet goed gelezen

[ Voor 91% gewijzigd door St@m op 13-10-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
XWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

En om een of andere reden is er geen kroegbaas die dergelijke wondersystemen wil installeren.

(Ik vrind het vooral ook vreemd dat er geen woord was over het ov. Ze willen aan alle kanten reisbewegingen voorkomen en voorkomen dat mensen bij elkaar komen. Dan heb je toch alle reden om niet te willen dat mensen een tijd lang bij elkaar opgesloten zitten in een treinwagon om dan ergens heen te gaan? )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

En om een of andere reden is er geen kroegbaas die dergelijke wondersystemen wil installeren.

(Ik vrind het vooral ook vreemd dat er geen woord was over het ov. Ze willen aan alle kanten reisbewegingen voorkomen en voorkomen dat mensen bij elkaar komen. Dan heb je toch alle reden om niet te willen dat mensen een tijd lang bij elkaar opgesloten zitten in een treinwagon om dan ergens heen te gaan? )
Lees je eigen tekst eens rustig. En trek dan de conclusie :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:17

Agent47

I always close my contracts.

_Anvil_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:08:
Veel onduidelijkheid weer hoor, zo heeft mijn vriendin morgen pottenbakcursus met een stuk of 10 mensen.. kan nergens vinden of dat doorgaat, valt dat onder die 4 of 30 regel?

https://www.rijksoverheid...enbaar-en-dagelijks-leven

Ik CrossFit sinds kort in een loods met 12 personen, maar gelukkig valt dat onder sportscholen :P

Mijn roeivereniging is wel weer klaar denk ik, kantine dicht en niet meer samen in boten vermoed ik. Of max 4? Ook weer niet helemaal helder.

Ik ga morgen sowieso naar de kroeg en ben blij dat ik afgelopen weekend lekker veel gedaan heb nog ;)
Maar goed dat ik mensen zoals jou ontloop. Ik wil je wel een beetje helpen. Je vriendin gaat maar niet naar haar tofu cursus. Je gaat maar alleen in een bootje. Veel plezier in de kroeg; wel afstand houden. En als je twijfelt of iets mag of kan, doe maar niet.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Wat kan je dan meer met het OV? Reisbewegingen komen voort uit werk of vrijetijdsbesteding. Die is zoveel mogelijk ingeperkt, ervan uitgaande dat mensen niet massaal voor de lol het OV blijven gebruiken zal het aantal reisbewegingen vanzelf afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Geen enkele zelfs. De laatste commerciële binnenlandse vlucht is volgens mij al meer dan 10 jaar geleden geschrapt ;)
Enkel voor wat betreft directe vluchten. Er zijn enkele indirecte opties mogelijk. En ik weet niet geheel wat de status is voor wat betreft overstappen binnen een oranje land. Telt overstap locatie als zijnde de code voor dat land, of zijn luchthavens in deze een soort neutrale zone.

Maar je kunt bijvoorbeeld met Ryanair van Amsterdam naar Eindhoven vliegen met overstap in Londen. Voor indien je echt graag vliegt :+.

Ik liet het dus maar een beetje in het midden :9.
Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Hoe bewijs je het buiten-aspect als je van 80% van de besmettingen niet weet waar ze vandaan komen?
Buiten is sowieso een bijzonder relatief begrip. Men wil het soms net doen laten lijken alsof 95% van de mensen die zich buiten bevinden dit doen in de middle of nowhere, ver afgezonderd van de bewoonde wereld. Terwijl buitenlucht in de praktijk voor velen gewoon in een winkelstraat of wat dan ook is. Waar je op een dag zomaar langs meerdere mensen kan lopen die het coronavirus bij zich dragen. En niet alleen jij dat doet, maar de vele anderen op straat met jou hetzelfde. Ook al is de kans op individuele basis misschien niet groot. Met maar genoeg positieve mensen binnen de populatie wordt ook al dit soort exposure significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
voske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:30:
[...]
Daar staat ook dat bij het bron- en contactonderzoek in de weken 27 t/m 36 4,6% van de besmette contacten een bronpatiënt van 12-17 jaar had.
4.6% op een bevolinkgsgrote van rond de 7-9% (kan het precieze aandeel 12-17 jarigen in de bevolkingen niet vinden dus een voorzichtige schatting) is inderdaad wel een iets lagere kans, maar ook niet zoveel lager dat het handig is een expliciete uitzondering voor te deze groep naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
offtopic:
@psychodude Voor Amsterdammers van binnen de Ring is Eindhoven ook meer buitenland dan Londen :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Wat kan je dan meer met het OV? Reisbewegingen komen voort uit werk of vrijetijdsbesteding. Die is zoveel mogelijk ingeperkt, ervan uitgaande dat mensen niet massaal voor de lol het OV blijven gebruiken zal het aantal reisbewegingen vanzelf afnemen.
In het voorjaar hadden ze een zeer beperkte capaciteit en alleen voor een select groepje. Geen idee hoe dat in de praktijk ging, ik heb het ov al 20 jaar niet meer van binnen gezien, maar die regels waren er toen wel. Er reden treinen maar slechts voor heel weinig mensen.

Wat maakt het dan wenselijk dat die dingen nu wel vol blijven zitten?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Volgens mij vliegt er haast niemand momenteel. Vliegtuigen zijn goeddeels leeg, dat zal voor de luchthavens niet anders zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:58
ijdod schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:48:
offtopic:
@psychodude Voor Amsterdammers van binnen de Ring is Eindhoven ook meer buitenland dan Londen :D
En dat terwijl er onderhand zowat een metro-verbinding per trein tussen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

In het voorjaar hadden ze een zeer beperkte capaciteit en alleen voor een select groepje. Geen idee hoe dat in de praktijk ging, ik heb het ov al 20 jaar niet meer van binnen gezien, maar die regels waren er toen wel. Er reden treinen maar slechts voor heel weinig mensen.

Het doel is niet om ze vol te laten zitten, en de maatregelen die nu genomen worden zijn al met het oog op het verminderen van ook de reisbewegingen van het OV. Beperkte zitplaatsen in het OV is nog steeds zo, het advies om alleen met de trein te reizen als het echt niet anders kan is er ook nog, het advies om zoveel mogelijk thuis te werken is er ook nog.

Je kunt niet zoveel meer buiten het OV in zijn geheel verbieden en dat is ook voor de mensen met een essentiële baan erg lastig dan wel een onoverkomelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

En dat terwijl er onderhand zowat een metro-verbinding per trein tussen ligt.
Binnen een gemiddelde metropool is een uur en een kwartier met de trein ook nog altijd 'binnen de stad'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Het doel is niet om ze vol te laten zitten, en de maatregelen die nu genomen worden zijn al met het oog op het verminderen van ook de reisbewegingen van het OV. Beperkte zitplaatsen in het OV is nog steeds zo, het advies om alleen met de trein te reizen als het echt niet anders kan is er ook nog, het advies om zoveel mogelijk thuis te werken is er ook nog.
Dat zijn en blijven adviezen en geen bindende verplichtingen natuurlijk. Net zoals het 'advies' op thuisquarantaine. Dat soort regels mogen ze van mij best wel wat meer bindend en dwingend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

[...]

Hoe dat ging? Er gingen gewoon fors minder mensen met het OV door de lockdown. En minder capaciteit, maar dat was logisch omdat de treinen toch vrij leeg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Dat zijn en blijven adviezen en geen bindende verplichtingen natuurlijk. Net zoals het 'advies' op thuisquarantaine. Dat soort regels mogen ze van mij best wel wat meer bindend en dwingend maken.
Al die kinderen die na de herfstvakantie twee weken niet naar school mogen maar vanuit de onderwijs inspectie toch naar school moeten.....

(en de ouders die zeker weten dat ook al waren ze in een code oranje land... het was er allemaal prima geregeld en absoluut veilig.... 8)7 )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

Wat maakt dat je denkt dat de treinen nu vol zitten dan? Newsflash: op dit moment zit NS ongeveer op 30% van het aantal passagiers dat ze normaal vervoeren.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:56:
[...]

Wat maakt dat je denkt dat de treinen nu vol zitten dan? Newsflash: op dit moment zit NS ongeveer op 30% van het aantal passagiers dat ze normaal vervoeren.
Maar er rijden ook maar de helft van de treinen die allemaal ook half zo lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Ja, maar al die adviezen hebben geen directe betrekking op het OV. De vraag die werd gesteld was "waarom is er niet meer gezegd over het OV". Het antwoord op die vraag is simpel: "Er is niet zoveel meer over te zeggen". Er zijn genoeg maatregelen te bedenken die het aantal reisbewegingen verminderen, maar buiten een algeheel reisverbod zijn er maar weinig maatregelen die ook echt betrekking hebben op het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Hoe dat ging? Er gingen gewoon fors minder mensen met het OV door de lockdown. En minder capaciteit, maar dat was logisch omdat de treinen toch vrij leeg waren.
Een van de problemen nu is dat er teveel mensen nog naar het werk gaan. Door het ov minder toegankelijk te maken gooi je daar een extra drempel op. Dan heb je die reisbewegingen minder en minder mensen op elkaar geplakt in de trein.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Volgens mij vliegt er haast niemand momenteel. Vliegtuigen zijn goeddeels leeg, dat zal voor de luchthavens niet anders zijn.
Het is idd heerlijk rustig hier qua vliegtuigoverlast. De herriemakers zijn dus gewoon de nachtelijke vakantiecharters die afgelopen zomer weer helemaal los gingen. Nu alleen nog wat aan die oude gierende vrachtbakken van DHL of andere cargoboeren doen die ze nog wel eens om een uurtje of 3 laten landen of om 4 uur opstijgen.

Zal mij benieuwen of de A1 morgenavond ook weer wat rustiger is, de afgelopen dagen was er nog niks te horen van afgenomen verkeersdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Een van de problemen nu is dat er teveel mensen nog naar het werk gaan. Door het ov minder toegankelijk te maken gooi je daar een extra drempel op. Dan heb je die reisbewegingen minder en minder mensen op elkaar geplakt in de trein.
Ik kan me geen maatregel voorstellen die ook praktisch uitvoerbaar is. Het komt op mij heel erg over als dweilen met de kraan open. Je kunt beter, zoals door anderen geopperd, zorgen dat mensen de reisbeweging niet meer maken omdat ze geen reisdoel hebben. Temeer omdat je wil voorkomen dat je maatregel de verkeerde mensen treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Mijn inschatting is dat er op korte termijn minder mensen naar hun werk gegaan. Mensen die in de horeca werken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:02:
[...]

Mijn inschatting is dat er op korte termijn minder mensen naar hun werk gegaan. Mensen die in de horeca werken bijvoorbeeld.
Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat uitpakken met de banen in de horeca (en in de evenementen), tienduizenden mensen in de bijstand ga je als overheid natuurlijk ook niet lang overeind kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:01:
[...]

Ik kan me geen maatregel voorstellen die ook praktisch uitvoerbaar is. Het komt op mij heel erg over als dweilen met de kraan open. Je kunt beter, zoals door anderen geopperd, zorgen dat mensen de reisbeweging niet meer maken omdat ze geen reisdoel hebben. Temeer omdat je wil voorkomen dat je maatregel de verkeerde mensen treft.
Daarom vraag ik me af hoe het in het voorjaar dan geregeld was en waarom dat nu niet zou kunnen of onwenselijk zou zijn.
In het voorjaar verbaasde ik me er ook over dat het ov mocht blijven rijden. Dat was toen zo tegenstrijdig met de andere maatregelen en zo voelt het nu eigenlijk weer.
En ja, ik snap dat er een aantal vitale beroepen geraakt kunnen worden. Hoe groot dat probleem is kan ik niets over zeggen. Daarom pleit ik ook niet voor te extreme maatregelen. Vraag me alleen af of hoe het in het voorjaar, dus voor juni, was niet nu weer kan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat uitpakken met de banen in de horeca (en in de evenementen), tienduizenden mensen in de bijstand ga je als overheid natuurlijk ook niet lang overeind kunnen houden.
Dat denk ik wel, die miljarden worden nog wel hoger die uitgegeven gaan worden.

En die betalen we gewoon weer terug linksom of rechtsom.

Ik verwacht deze keer niet alleen horeca wat het nog lastiger gaat krijgen, maar goed er ontstaan ook kansen en mogelijkheden.
Laten we wel zeggen dat 2020 als een gestoord jaar te boeken gaat.
Waar we het nog lang over gaan hebben wat we achteraf anders hadden moeten kunnen / konden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

Dat is in het grotere geheel zeker te overzien. Deel zal ook omgeschoold worden naar andere sectoren, zit al in het pakket.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Lekker ongefundeerd bashen. Goed bezig.

Hoeveel besmettingen heeft de GGD door de luchtvaart gevonden? 0?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:19
PalingDrone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:00:
[...]

Het is idd heerlijk rustig hier qua vliegtuigoverlast. De herriemakers zijn dus gewoon de nachtelijke vakantiecharters die afgelopen zomer weer helemaal los gingen. Nu alleen nog wat aan die oude gierende vrachtbakken van DHL of andere cargoboeren doen die ze nog wel eens om een uurtje of 3 laten landen of om 4 uur opstijgen.

Zal mij benieuwen of de A1 morgenavond ook weer wat rustiger is, de afgelopen dagen was er nog niks te horen van afgenomen verkeersdruk.
Ik vind het maar saai, niet elke 2 minuten een vliegtuig op de aanvliegroute richting Buitenveldertbaan. Maar ik kijk dan ook vanaf 10 hoog en 10km afstand, dus veel last had ik niet van die toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Dat is in het grotere geheel zeker te overzien. Deel zal ook omgeschoold worden naar andere sectoren, zit al in het pakket.
Dan moet er ook nog maar werk zijn in die andere sectoren natuurlijk, en budget om die omscholing te kunnen betalen. En in de tussentijd moeten er ineens wel tienduizenden mensen extra gaan 'participeren', ik zie het al druk worden op de afdeling fraudecontrole van de Sociale Dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:13:
[...]

Dan moet er ook nog maar werk zijn in die andere sectoren natuurlijk, en budget om die omscholing te kunnen betalen. En in de tussentijd moeten er ineens wel tienduizenden mensen extra gaan 'participeren', ik zie het al druk worden op de afdeling fraudecontrole van de Sociale Dienst.
Dat valt wel mee: https://nos.nl/l/2350123
En omscholing zit al in het pakket, voor zover de ontvangende sectoren daar al niet voor tekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Dat valt wel mee: https://nos.nl/l/2350123
En omscholing zit al in het pakket, voor zover de ontvangende sectoren daar al niet voor tekenen.
Je realiseert je hopelijk wel dat je een barkeeper niet zo maar kan omscholen naar een HBO-verpleegkundige of technicus? Laat staan binnen de korte termijn, want daarna trekken de horeca en evenementensector natuurlijk weer aan.

Als ze die mensen aan het werk willen hebben, dan zorg maar eens dat de landbouw en de bouwnijverheid een fatsoenlijke CAO onderhandelt en af kan dwingen, zodat Nederlandse werknemers daar een goed salaris kunnen krijgen en ze niet weg kunnen komen met goedkope Poolse handjes.

Dat er arbeid geïmporteerd wordt is niet erg, maar wel als het alleen maar is omdat werkgevers te krenterig zijn om een salaris te betalen waarvoor een Nederlander aan het werk gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 13-10-2020 22:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:18:
Je realiseert je hopelijk wel dat je een barkeeper niet zo maar kan omscholen naar een HBO-verpleegkundige of technicus?
Nee joh, cursusje HTML en flats we hebben er weer een IT-er bij. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Maximaal 4 personen op 1.5 meter zei Rutte.
Hij gaf als voorbeeld dat dubbeltennis ook niet kan omdat je de 1.5 meter niet kan bewaren.
En wat nou als je gaat dubbeltennissen als familie tegen familie?
Dus samen met je vrouw/man tegen een ander stel.
:P

Dat lijkt me de enige situatie die wellicht met 4 personen te doen is :P

Maar dan komt de vraag of het erg is dat dat stel buiten binnen 1,5m zit, waar dat als huishouden geen probleem is :+

Ik vind vooral de groepsgrootte van 4 buiten en 30 binnen heel raar. Verder blijft het heel raar dat mondkapjes in winkels gaan moeten terwijl men eerst volhield dat het geen effect had.

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 22:26 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

Daarom vraag ik me af hoe het in het voorjaar dan geregeld was en waarom dat nu niet zou kunnen of onwenselijk zou zijn.
In het voorjaar verbaasde ik me er ook over dat het ov mocht blijven rijden. Dat was toen zo tegenstrijdig met de andere maatregelen en zo voelt het nu eigenlijk weer.
En ja, ik snap dat er een aantal vitale beroepen geraakt kunnen worden. Hoe groot dat probleem is kan ik niets over zeggen. Daarom pleit ik ook niet voor te extreme maatregelen. Vraag me alleen af of hoe het in het voorjaar, dus voor juni, was niet nu weer kan.
Er zijn in al die tijd geen stappen terug genomen in het OV. De maatregelen van toen staan nog steeds, en zijn onlangs wat strenger geworden (verplichtedringend geadviseerde mondkapjes op perrons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

Je realiseert je hopelijk wel dat je een barkeeper niet zo maar kan omscholen naar een HBO-verpleegkundige of technicus? Laat staan binnen de korte termijn, want daarna trekken de horeca en evenementensector natuurlijk weer aan.

Als ze die mensen aan het werk willen hebben, dan zorg maar eens dat de landbouw en de bouwnijverheid een fatsoenlijke CAO onderhandelt en af kan dwingen, zodat Nederlandse werknemers daar een goed salaris kunnen krijgen en ze niet weg kunnen komen met goedkope Poolse handjes.

Dat er arbeid geïmporteerd wordt is niet erg, maar wel als het alleen maar is omdat werkgevers te krenterig zijn om een salaris te betalen waarvoor een Nederlander aan het werk gaat.
Is een hele diverse groep. Ook veel studenten-baantjes / bijbanen / tussenbanen. We hebben het hier echt niet alleen maar over mensen die op aarde gezet zijn om kopjes koffie op een dienblad te dragen. Tuurlijk zijn er ook vakmensen, maar dat is echt maar een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Er zijn in al die tijd geen stappen terug genomen in het OV. De maatregelen van toen staan nog steeds, en zijn onlangs wat strenger geworden (verplichte mondkapjes op perrons).
Die zijn echt niet verplicht op perrons, alleen in de trein zelf.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
__fred__ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Ik vind het maar saai, niet elke 2 minuten een vliegtuig op de aanvliegroute richting Buitenveldertbaan. Maar ik kijk dan ook vanaf 10 hoog en 10km afstand, dus veel last had ik niet van die toestellen.
5 hoog en 20 km hier, maar net onder de plek waar vaak een bochtje wordt ingezet en dat hoor je nou eenmaal wat meer dan een fijne glijvlucht richting landing. Er moet hierboven vaak nogal wat gas bij gegeven worden lijkt het wel.
Het verschil tussen een 777 en een oude KLM cargo 747 hoor je best, de een slaap je doorheen de ander wordt je wakker van. Is die Buitenveldertbaan ook niet gewoon merendeels 's nachts gesloten?
Anyway mij viel het gewoon op dat er veel minder herriebakken in de nacht gepropt worden nu de noodzaak voor vakantievluchten wat afgenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

On_E schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Excuus, je hebt gelijk. Op 2 oktober hebben ze vanuit de NS extra communicatie uitgedaan om duidelijk te maken dat ze willen dat je ook op het station een mondkapje draagt. Ik dacht dat een verplichting was, maar dat is het blijkbaar niet.

edit: NS zelf zegt dit.

[ Voor 12% gewijzigd door Patriot op 13-10-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
On_E schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Nope, met ingang van 2 weken terug zijn ze nu overal op het station (incl perrons) verplicht

Ik zie toch dat het niet verplicht is, zoals ^^ ook noemde!
Moet je wel goed doorklikken om het te zien trouwens

Het vreemde is als je verder kijkt op de site (laatste vraag):
Waar moet ik allemaal een mondkapje dragen?
Als je:

Een gebouw binnengaat
Poortjes door gaat
(Rol)trap op of lift naar het perron neemt
Het perron betreedt
De fietsenstalling betreedt
En daar hebben ze het weer over het woord "moeten"

Dus ze spreken elkaar op dezelfde site paar keer tegen!
Want exact dezelfde vraag, is op een andere pagina een advies op het perron 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Ryur op 13-10-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:16
Agent47 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Maar goed dat ik mensen zoals jou ontloop. Ik wil je wel een beetje helpen. Je vriendin gaat maar niet naar haar tofu cursus. Je gaat maar alleen in een bootje. Veel plezier in de kroeg; wel afstand houden. En als je twijfelt of iets mag of kan, doe maar niet.
Lol, dank je voor het advies man.. Je hebt zeker veel tijd om helder na te denken omdat je al 6 maanden in je kelder zit te schuilen huh? Ow wacht, dat weet ik helemaal niet.. want ik ken je totaal niet. zou wel heel raar zijn als ik dat kon opmaken uit wat letters op een internetforum huh? :)

Ach, tis mn eigen schuld, mn post was een beetje dik aangezet en een beetje flauwe reaction bait besef ik me :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GAIAjohan
En een verbod op talkshows? Al dat gepraat bij Jinek en op1 zorgt voor vrijkomende aerosolen. Al die mensen die feitelijk nutteloze reizen maken daarvoor, en zo corona kunnen verspreiden..
Waarom gaan die talkshows niet gewoon met Microsoft teams ofzo :P
Ik zit ook al sinds maart thuis overleg te plegen via teams..

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu al bekend wat het verschil is tussen professionele en amateur sport qua besmettelijkheid? Heeft corona een voorkeur voor amateurs of is de professionele lobby sterker dan het virus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:37:
Is er nu al bekend wat het verschil is tussen professionele en amateur sport qua besmettelijkheid? Heeft corona een voorkeur voor amateurs of is de professionele lobby sterker dan het virus?
Het geeft veel te kijken? Je moet wat te doen hebben tijdens het thuis zitten... + dat dit werk is, amateur is hobby/sport.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:19
Kleinere absolute aantallen, meer toegevoegde waarde per sporter (want de pro is een stuk meer in trek om zo nu en dan een camera op te richten dan henkie die op zaterdagochtend ook een balletje trapt).

Bovendien is de impact van een jaar niet kunnen trainen / beoefenen als pro natuurlijk van een heel andere orde. Het is en blijft uiteraard in hoge mate een proportionaliteitstoets, en in ook niet onaanzienlijke mate botweg een beetje arbitrair - maar ook weer niet geheel ongefundeerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De professionele sport is natuurlijk ook gewoon een werkplek (niet alleen voor de sporters). En daar wordt veel uitvoeriger, preventief getest, kijk bijvoorbeeld maar naar de Formule 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Profs gaan professioneel om met testen, quarantaine etc en amateurs niet.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
Ja, professioneles zouden als het goed is continu getest worden, dit i.t.t. amateurs.

Ik kijk dan geen voetbal, maar bij de F1 wordt iedereen die in het "circus" zit 3-4x in de week getest (en vaker als je een twijfelachtige resultaat hebt gehad).
En mocht je dan positief zijn, dat je dan uit de competitie wordt gehaald, dus dat het niet zover kan spreiden.
En in principe werkt de F1 ook in "bubbels", dus mocht er een besmetting optreden dan hoeft maar een beperkt groepje in quarantaine

Dus niet zo zeer qua besmettelijkheid, maar meer qua betere controle wie besmet is en deze zo snel mogelijk inperken!

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 13-10-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
... of is de professionele lobby sterker dan het virus?
De professionele lobby is sterker dan de amateurlobby. Daarom mag je in een commerciële sportschool wel met 30 amateurs op spinningfietsjes voor een groepsles, maar mag ik met leden van mijn atletiekvereniging niet meer in het bos een hardlooptraining verzorgen.

Ik heb bij onze club al voorgesteld om 30 loopbanden te regelen. De bar is toch dicht, dus er is plek in het clubhuis. En ik hoef geen routes te improviseren. :/

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Professionals zitten meer in een bubbel dan de amateurs. Daarnaast worden die ook preventief getest en bij een positieve besmetting in quarantaine geplaatst.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk dat dat verschil vrij duidelijk is.
Professionele sporters hebben 1 bubbel van hun team. Hun werkgever mag van ze verwachten dat ze zich aan regels houden. Ze reizen in 1teambus direct naar het complex van de tegenstander.

Amateursporters hebben naast hun team ook nog vaak hun werk. Daarnaast reizen zij bij uitwedstrijden vaak over verschillende auto's, waarbij je de route niet per auto 100% kunt gaan volgen. Waar stappen ze uit, halen ze nog een broodje bij ome Joop..
Vanwege vele teams die vaak tegelijkertijd spelen is overdracht via looppaden richting kleedkamers/velden ook een stuk eenvoudiger mogelijk..
Bedenk wel: Ajax 1 VS Feyenoord 1 zijn twee teams.
Bij FC Bal op het dak spelen de F1, F2, F4 en E3 wellicht tegelijkertijd tegen FC Bal door het raam F5, F11, f13 en E5..
Dat zijn al 8 teams..

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:24:
Er zijn in al die tijd geen stappen terug genomen in het OV. De maatregelen van toen staan nog steeds, en zijn onlangs wat strenger geworden (verplichtedringend geadviseerde mondkapjes op perrons).
Dit klopt niet helemaal, op 1 Juli werd de uitspraak 'alleen noodzakelijk reizen' in het OV wel degelijk los gelaten en waren ook niet noodzakelijke reizen zoals een dagje weg gewoon toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:45:
[...]

Dit klopt niet helemaal, op 1 Juli werd de uitspraak 'alleen noodzakelijk reizen' in het OV wel degelijk los gelaten en waren ook niet noodzakelijke reizen zoals een dagje weg gewoon toegestaan.
Was dat een werkelijke verplichting dan? Ik dacht dat dat een dringend advies was, ook. Als dat een verplichting was dan zat ik er gewoon naast inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Patriot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Was dat een werkelijke verplichting dan? Ik dacht dat dat een dringend advies was, ook. Als dat een verplichting was dan zat ik er gewoon naast inderdaad.
Ik geloof niet dat er een duidelijke juridische basis voor is, maar mensen die zonder duidelijke reisbestemming in de trein zaten zijn er dus wel door conducteurs uit gezet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:11

MLLL

Palm Treo 650

Al die vragen over met hoeveel man je mag sporten. het devies is zoveel mogelijk thuis te blijven.
How hard can it be?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:48
Ik mis in de hele discussie een verklaring waarom men (de overheid) meent dat er nu vooral veel meer jongeren besmet raken en zorgen voor de flinke toename besmettingen tov maart dit jaar. Toen werden namelijk alleen ernstig zieken getest en was er helemaal geen capaciteit voor mensen die nauwelijks last hadden. Dus natuurlijk werden er toen in verhouding veel minder jongeren meegenomen in de statistieken.

Misschien mis ik iets maar ik heb het idee dat het beleid echt van aannames aan elkaar hangt allemaal. Zal me niks verbazen als alles zo door blijft stijgen en men er misschien achter komt dat een mondkapje in het OV niet zoveel helpt als er niet fatsoenlijk geventileerd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:50:
Al die vragen over met hoeveel man je mag sporten. het devies is zoveel mogelijk thuis te blijven.
How hard can it be?
Ja, maar daar thuiszitten geldt alleen voor anderen, ik ben niet besmet, dus waarom kan ik niet gewoon mijn balletje trappen?
Plus ik ben jong, ik wordt niet ziek..

/s voor alle zekerheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:56:
Ik mis in de hele discussie een verklaring waarom men (de overheid) meent dat er nu vooral veel meer jongeren besmet raken en zorgen voor de flinke toename besmettingen tov maart dit jaar. Toen werden namelijk alleen ernstig zieken getest en was er helemaal geen capaciteit voor mensen die nauwelijks last hadden. Dus natuurlijk werden er toen in verhouding veel minder jongeren meegenomen in de statistieken.

Misschien mis ik iets maar ik heb het idee dat het beleid echt van aannames aan elkaar hangt allemaal. Zal me niks verbazen als alles zo door blijft stijgen en men er misschien achter komt dat een mondkapje in het OV niet zoveel helpt als er niet fatsoenlijk geventileerd wordt.
Die cijfers vanaf maart zijn een hele tijd slechts het topje van de ijsberg geweest. Zelfs nu zien we nog steeds niet de hele ijsberg, hoewel er nu meer getest wordt dan toen is de testcapaciteit zo beperkt dat er nog een aanzienlijke groep onder de radar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:56:

Hmm ik denk zelf dat de problemen in maart zijn meegenomen vanuit de wintersport+Italië.
Die problemen zijn daarna in het carnavalsgedruis terechtgekomen.
Mensen gingen vanuit het carnavalsgedruis weer terug naar hun werk in o.a. de verpleging etc..
En bam.. 2 weken later chaos, ik vermoed onder de algehele bevolking in Brabant..

Nu is dat een beetje anders, veel besmettingen onder jongeren , die niet altijd bij ouderen langsgaan etc..
Dus verspreid het zich relatief 'beter'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:11

MLLL

Palm Treo 650

Fly-guy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Ja, maar daar thuiszitten geldt alleen voor anderen, ik ben niet besmet, dus waarom kan ik niet gewoon mijn balletje trappen?
Plus ik ben jong, ik wordt niet ziek..

/s voor alle zekerheid
Maar dan wel thuis willen werken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
How hard can it be?
Gezonde mensen willen graag sporten, deal with it. Dat devies is leuk, maar krijgt kaders door specifieke regelgeving. Die regels lijken nu voor amateursporters behoorlijk onlogisch.

Het idee is: blijf gezond. Gezond sporten hoort daar voor veel mensen bij. Dat zou voor nog veel meer mensen een heel goed idee zijn.

De amateursporter die graag in de buitenlucht aan zijn gezondheid werkt, wordt nu geconfronteerd met beleid dat onlogisch en arbitrair lijkt.

Dan is het toch niet raar dat mensen daar hun vraagtekens bij zetten?

Ik ben het volledig eens met het afgelasten van een hardloopwedstrijd. Maar ik vind het onlogisch dat ik geen training mag geven aan meer dan 4 personen in de buitenlucht, terwijl er wel 30 sporters in een muffe sportschool aan de gang mogen. Dat is gewoon raar.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
How hard can it be?
Omdat de huidige maatregelen inviduele sport expliciet toestaan? En sport voor veel mensen zowel voor de dagelijkse beweging/gezondheid als mentale gezondheid belangrijk is :P

Aan de ene kant heb je gelijk aan de andere kant wordt het een glijdende schaal:
- Kinderen dan maar massaal op eigen initiatief thuis houden?
- Als je een niet vitaal beroep hebt en je niet thuis kunt of mag werken maar vrijwillig ontslag nemen?

De richtlijnen geven aan dat het met inachtname van de regels en beperkingen is toegestaan, dan kan ik er als burger vanuit gaan dat het risico zeer minimaal is. Als dit niet zo was dan was het expliciet niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
PalingDrone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:59:
[...]

Die cijfers vanaf maart zijn een hele tijd slechts het topje van de ijsberg geweest. Zelfs nu zien we nog steeds niet de hele ijsberg, hoewel er nu meer getest wordt dan toen is de testcapaciteit zo beperkt dat er nog een aanzienlijke groep onder de radar blijft.
Het aantal besmettingen moet destijds wel vele malen hoger zijn geweest dan nu. Maar dat zegt nog steeds niks over de verhouding qua leeftijd van diegene die destijds besmet zijn geraakt. Waarom zou de verhouding ouderen/jongeren nu anders liggen dan toen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dreamscape schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Ik ben het volledig eens met het afgelasten van een hardloopwedstrijd. Maar ik vind het onlogisch dat ik geen training mag geven aan meer dan 4 personen in de buitenlucht, terwijl er wel 30 sporters in een muffe sportschool aan de gang mogen. Dat is gewoon raar.
Ik begrijp die maximale groepsgrootte van 4 in de buitenlucht sowieso niet, want die max van 4 is al rekening houdend met anderhalve meter afstand. In de buitenlucht is er mits voldoende afstand toch helemaal geen enkel risico op besmetting, want dat afstand houden biedt toch al voldoende bescherming daarvoor? Dan zou je verwachten dat de 'groeps' grootte in de buitenlucht niet beperkt is.

De enige reden waarom je zo'n maatregel instelt, is omdat je daarmee constateert dat de basismaatregel gewoon niet werkt.

Want hoe je gaat bepalen of mensen een 'groep' zijn is gewoon subjectief, vooral als het kabinet zelf aangeeft, iemand toevallig op straat tegenkomen maakt mensen geen 'groep', maar in principe kan Jantje in het park prima als 'groep' gezien worden met Pietje die 200 meter verderop de hond uitlaat terwijl ze niks met elkaar te maken hebben: Er zijn geen definitiecriteria voor, dus dat ligt maar net aan de betreffende handhaver.

Dat staat natuurlijk compleet los van centraal georganiseerde bijeenkomsten zoals bruiloften. Maar een sporttraining met duidelijk aangegeven plaatsen (yogamatten, vakken op de grond) is gewoon idioot dat die onder een "maximum 4 personen" maatregel valt terwijl er binnen wel met 30 man getraind kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:20:
[...]
Het aantal besmettingen moet destijds wel vele malen hoger zijn geweest dan nu. Maar dat zegt nog steeds niks over de verhouding qua leeftijd van diegene die destijds besmet zijn geraakt. Waarom zou de verhouding ouderen/jongeren nu anders liggen dan toen?
Omdat carnaval.
Er zijn verder niet zoveel grootschalige evenementen waar alle leeftijdsgroepen samenkomen, waar uit alle lagen en beroepsgroepen van de bevolking vrij voor nemen en daarna weer aan het werk gaan.
Ik zie immers geen reden voor iemand van de ouderenverpleging om mee te gaan met een ontgroening van een student of introductieweek :? .
Wel om carnaval te vieren en daarna tante Mien in verzorgingshuis X haar medicijnen te laten innemen

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
@Stoney3K 1 woord: hangjeugd. Althans, zo lees ik hem. Die groep verveelt zich en hangt.

Overigens vind ik dat dus erg problematisch: die groep is tamelijk onkwetsbaar (maar niet in staat te overzien dat hun (groot)ouders dat niet zijn) en in een fase van hun leven waarin ze veel tijd hebben en spenderen aan en met elkaar en dat niet mogen. Heb de laatste maanden meer dan ooit groepen jongeren zien hangen, vrijwel altijd met meer dan 4.

Oh en wielrenners natuurlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-10-2020 23:35 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
GAIAjohan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:25:
[...]

Omdat carnaval.
Er zijn verder niet zoveel grootschalige evenementen waar alle leeftijdsgroepen samenkomen, waar uit alle lagen en beroepsgroepen van de bevolking vrij voor nemen en daarna weer aan het werk gaan.
Ik zie immers geen reden voor iemand van de ouderenverpleging om mee te gaan met een ontgroening van een student of introductieweek :? .
Wel om carnaval te vieren.
Het gaat er mij niet om wat de oorzaak van de explosieve stijgingen in maart was. Het gaat er mij om waarom men meent dat het nu vooral jongeren zijn die besmet zijn en destijds vooral ouderen. Dat is gewoon niet met zekerheid te zeggen. Hier in Noorwegen wordt precies hetzelfde geroepen: nu gaan er minder mensen dood omdat het vooral jongeren zijn die besmet raken en in maart de ouderen. Hier vieren we geen carnaval hoor.
Dit wordt in meerdere landen gebruikt als reden. Er sterven nu veel minder mensen omdat het vooral jongeren betreft die besmet raken.

Onzin. Mijn visie: destijds waren er echt niet maar 1000 per dag besmet, maar eerder zo rond de 40000 als je dat in dezelfde verhouding met het aantal doden vandaag de dag trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:34:
@Stoney3K 1 woord: hangjeugd. Althans, zo lees ik hem. Die groep verveelt zich en hangt.
Dat is natuurlijk een symptoom van een probleem wat ze zelf hebben gecreëerd door de cafés te sluiten (en wordt nog erger als je de scholen sluit). Dat moet je aanpakken en handhaven, niet andere groepen mensen die proberen het goed te doen compleet te duperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:20:
[...]
Persoonlijk denk ik ook niet dat die verhouding erg veel anders ligt.
Ladingen mensen die in die eerste golf lichte of geen klachten hadden maar ongetwijfeld wel besmet zijn, alleen was testen toen compleet onmogelijk wanneer je niet in ademnood een ziekenhuis binnenstrompelde.
Inmiddels zijn er wel wat meer jongeren getest waardoor zij nu wel opduiken in de cijfers en blijkbaar reageert men daar nu op door het beleid daarop aan te passen.
Straks blijkt ook nog dat kinderen dit virus prima kunnen verspreiden.... (in het buitenland is men daar al van overtuigd, goed kans dat dat bij ons pas doordringt over een maand of wat) Wanneer dat uit de cijfers naar boven komt zullen daar ook vast maatregelen tegen genomen gaan worden.
Voorlopig hoop ik dat de komende maand een flinke afname van het aantal nieuwe gevallen zal ontstaan.
Indien er wel een afname is maar niet op de scholen dan hebben we iig weer wat geleerd en kan er met die wetenschap hopelijk effectief beleid voor de wat jongere groep gemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
20.5% positief in regio Rotterdam en 17.5% in Amsterdam, 13.8% landelijk...
Limburg-zuid 7.2%, Zeeland 7%
Het is meer onevenredig verdeeld dan dat ik dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Het RIVM heeft iets raars gedaan.

Het aantal geschatte besmettingen in maart was rond de 270.000. 2 weken geleden was die 146.000

Nu zie ik dat het dashboard is bijgewerkt en dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHIYaXZRtK-Ble01z4sPrFHlEHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VwnXTP2NcUzklGDmsr33ACZc.png?f=fotoalbum_large

Dus het aantal besmettingen is bijna verdubbeld (bijna 30% omhoog met de correctie van het aantal testen wat afgenomen is)

Echter is het aantal geschatte besmette mensen van 146.000 (2 weken terug) naar 125.000 gegaan?
Het geschatte aantal besmettingen in maart is van 270.000 naar 167.000 gegaan? En dit met nog steeds hele ruime onzekerheidsmarges/bandbreedtes?

Dit was van 12 oktober:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StjKLuV-dCFjtukwENJf2MIvy7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1alwB7stZGRhMRBTDZqbw0MA.png?f=fotoalbum_large

Wat is hier mis gegaan :P

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Joker op 14-10-2020 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Mr.Joker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:55:
Het RIVM heeft iets raars gedaan.

Het aantal geschatte besmettingen in maart was rond de 270.000. 2 weken geleden was die 146.000
Dit misschien?

https://github.com/minvws...9f3d6b4a853e22d926d5e9b8d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PalingDrone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:39:
[...]

Persoonlijk denk ik ook niet dat die verhouding erg veel anders ligt.
Ladingen mensen die in die eerste golf lichte of geen klachten hadden maar ongetwijfeld wel besmet zijn, alleen was testen toen compleet onmogelijk wanneer je niet in ademnood een ziekenhuis binnenstrompelde.
Inmiddels zijn er wel wat meer jongeren getest waardoor zij nu wel opduiken in de cijfers en blijkbaar reageert men daar nu op door het beleid daarop aan te passen.
Straks blijkt ook nog dat kinderen dit virus prima kunnen verspreiden.... (in het buitenland is men daar al van overtuigd, goed kans dat dat bij ons pas doordringt over een maand of wat) Wanneer dat uit de cijfers naar boven komt zullen daar ook vast maatregelen tegen genomen gaan worden.
Voorlopig hoop ik dat de komende maand een flinke afname van het aantal nieuwe gevallen zal ontstaan.
Indien er wel een afname is maar niet op de scholen dan hebben we iig weer wat geleerd en kan er met die wetenschap hopelijk effectief beleid voor de wat jongere groep gemaakt worden.
Dan lijkt mij het nuttiger om scholen open te houden en contact met opa en oma vooral via videobellen te doen, dan scholen dicht zodat kinderen nog met opa en oma kunnen knuffelen.

Maatschappelijke schade voor zowel kinderen zelf als de economie is niet te overzien!

Vooral op basisscholen zijn de ouders ook nog jong genoeg om zeer weinig risico te lopen.

Er moet meer beleid op de oudere groepen volgen.

De miljarden rekening komt straks ook bij onze kinderen te liggen. Deze huidige maatregelen kunnen zo weer 100 miljard kosten, de kosten van een échte lockdown zijn niet te overzien.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:45:
[...]
Mondkapjes zullen ons verlossen.
Daar denken ze in Staphort heel anders over.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BlakHawk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 05:15:
Vooral op basisscholen zijn de ouders ook nog jong genoeg om zeer weinig risico te lopen.
Die beide werken waardoor opa en oma 3x per week op de kinderen passen? Haken en ogen zitten overal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:56:
[...]

Maar er rijden ook maar de helft van de treinen die allemaal ook half zo lang zijn.
Nee, (nog) niet bij NS.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
BlakHawk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 05:15:
De miljarden rekening komt straks ook bij onze kinderen te liggen. Deze huidige maatregelen kunnen zo weer 100 miljard kosten, de kosten van een échte lockdown zijn niet te overzien.
Tijd voor een vermogensheffing op pensioenfondsen? We doen dit tenslotte voor de oudere generatie, dus het zou best eerlijk zijn als die generatie ook wat bijdraagt aan de kosten.
Zeg 1% vermogensheffing op pensioenfondsen voor het aflossen van de staatsschuld, dat is 15 miljard per jaar. Tenslotte is geld lenen van jezelf met de verwachting dat je (klein)kinderen dat later (aan jouzelf) terugbetalen behoorlijk onethisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
How hard can it be?
Omdat het mag. Je kan mensen moeilijk vier weken lang thuis opsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
benchMarc schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:35:
[...]

Het gaat er mij niet om wat de oorzaak van de explosieve stijgingen in maart was. Het gaat er mij om waarom men meent dat het nu vooral jongeren zijn die besmet zijn en destijds vooral ouderen. Dat is gewoon niet met zekerheid te zeggen. Hier in Noorwegen wordt precies hetzelfde geroepen: nu gaan er minder mensen dood omdat het vooral jongeren zijn die besmet raken en in maart de ouderen. Hier vieren we geen carnaval hoor.
Dit wordt in meerdere landen gebruikt als reden. Er sterven nu veel minder mensen omdat het vooral jongeren betreft die besmet raken.

Onzin. Mijn visie: destijds waren er echt niet maar 1000 per dag besmet, maar eerder zo rond de 40000 als je dat in dezelfde verhouding met het aantal doden vandaag de dag trekt.
Nee. Dat zegt men niet. Men zegt dat er nu veel jongeren besmet zijn en dat is aantoonbaar juist. Destijds werden alle leeftijden in de bevolking evenredig getroffen (en dus niet vooral ouderen zoals jij stelt). Dat is niet met gemeten data te onderbouwen, maar wel met gedrag: er was geen enkele vorm van social distancing en scheiding tussen leeftijdsgroepen terwijl dat nu wel het geval is.
Pagina: 1 ... 150 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic