Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.363 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53

ultimateharry

Team Slayer:-)

magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Als er niet 1 woord wordt gerept over gezond leven maar 100x wordt gezegd dat onze enige redder een vaccine is dan roept het bij mij vragen op ja.
Met gezond leven lossen we dit niet op. Tuurlijk is het belangrijk, maar zo’n persconferentie is al een stortvloed aan informatie.
Een vaccin is ontworpen om dit op te lossen. Dat is ook nog een kwestie van een lange adem hoor, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Standeman

Prutser 1e klasse

xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
De mondkapjes op bol stijgen met elke refresh.
Dat gaat gewoon geheel automatisch binnen de systemen van bol.com (uitzonderingen daargelaten). Wanneer een product populair is, gaat de prijs omhoog. Hoewel dit vooral voor verbruiksproducten gaat.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Ze hebben dat ontzettend goed gedaan, net als in het begin van de crisis. Tenminste 4 weken en over 2 weken evaluatie. Prima stip op de horizon.
Dat vind jij, dat vind ik, maar o.a. KHN moet perspectief!!!111one

En beterschap gewenst inderdaad.

@DaMayan want de cijfers laten zien dat de basisregels goed opgevolgd zijn?

Haha, de jonge net op een vraag over scholen: stuur je ze dan liever naar de kroeg dan naar school? :D:D:D _O-

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2020 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Ze zijn niet overal verplicht.
Maar worden dat binnenkort wel in winkels, waar iedereen wel komt.

Nogmaals, iedereen die de ontwikkelingwn een beetje volgde kon dit wel zien aankomen, en zal daarom inmiddels wel voldoende mondkapjes in huis hebben

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Niet om COVID 19 te bagatelliseren, maar dit is wel inherent aan flink ziek zijn. Als je Pfeiffer hebt gehad ben je ook niet van de één op de andere dag te oude. Idem als je echt een flinke griep hebt gehad. Daar is COVID niet per se anders in, al moet je het ook niet negeren.
Klopt dat is ook zo, maar ik ken niemand die echt na 8 weken nog klachten heeft van griep.

Wel van een longontsteking bijvoorbeeld, maar ik snap je punt.

Ik doelde eigenlijk ermee dat het per individu anders is hoe het ziekte beeld kan zijn, of je nu kern gezond bent of topsporter.
Al helpt een goede gezondheid uiteraard denk ik al wel mee in het herstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Belachelijke reactie dit... Een einddatum kun je nooit noemen bij een pandemie/virus...
De einddatum komt er pas als er mensen zoals jou zich gewoon aan de regels gaan houden
Persconferentie niet gezien? Maatregelen zijn voor 4 weken.

En het is “mensen zoals jij”. En hoe weet je of ik me aan de regels hou?

[ Voor 10% gewijzigd door Erapaz op 13-10-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:11:
[...]

In eerste instantie voor 4 weken... als er geen verandering is, dan worden de maatregelen gewoon verlengt hoor. Dus 4 weken is geen einddatum, de einddatum komt er pas als iedereen er zich aan gaat houden en de besmettingen gaan dalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Voorlopig...

Zit iedereen met watten in z'n oren te kijken ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Geen bron wel logisch nadenken. Meer dan 6000 besmettingen per dag maar naar schatting in totaal 6000-7000 doden.
Je hebt deels gelijk. In verreweg de meeste gevallen gaat dat op en het zijn vooral de ouderen die dood gaan. Maar er is ook een aanzienlijk deel dat minder oud is en geen gezondheidsproblemen heeft, maar toch heel ziek wordt.

Het aantal doden is hier trouwens een stuk hoger. CBS had het over dat de doden waarschijnlijk zo'n 1.5 tot 2x hoger zijn dan gemeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Omdat er tijdens de coronacrisis een sfeertje is ontstaan waarbij mensen, die zich naar eigen zeggen 100% van de tijd aan de regels houden, anderen graag de maat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:27
MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:56:
Zie trouwens allerhande horeca nu reclame maken voor 'reserveer nu nog voor vanavond en morgen voordat we dicht moeten'.

Ben benieuwd hoe we die afscheidsfeestjes weer terug gaan zien.
Mogen de kroegen morgen nog open blijven? Tot 22u? Kan die nergens zo snel terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

TIGER1125 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:09:
Over zorgelijk gesproken:

[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...e-mensen-gaat-naar-buiten

Even los van de mensen die echt niet anders kunnen, omdat ze niemand in hun omgeving hebben. Het is toch te bizar dat die mensen volgens het artikel ook gewoon doodleuk naar hun werk gaan of even de kinderen naar school brengen.

Je gaat je dan toch afvragen wat die mensen bezield? Zeker, ach ik heb er niet zoveel last van dus het valt allemaal wel mee totdat de moeder van het vriendinnetje waar je dochtertje altijd mee speelt op de IC ligt. Dat kortzichtige gedrag niet te geloven. :/
Wat ik me ook afvraag is waarom het juridisch in NL niet mogelijk is om die quarantaine gewoon verplicht te maken en te handhaven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bie100 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

tja ze kunnen het wel zeggen maar goed ze zeggen ook niet dat je ongezond moet leven

en daarbij ken een paar mensen die gezond leven en erg ziek zijn geweest en daar nog veel last van hebben

maar goed gezond leven is altijd goed ook na de corona
Ik denk dat je mijn punt niet begrijpt. Pandemie is hier 6-7 maanden in dit land en het enige wat geroepen wordt is social distancing en vaccine. Het is gewoon zo dat over het algemeen hoe gezonder je bent hoe kleiner de kans is dat je echt last krijgt van dit virus. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Vind het gewoon raar dat er 7 maanden niet 1x wordt gezegd: neem je vitaminen, beweeg genoeg en leef gezond om de kansen op schade van Corona te beperken ook al hoeft dat niet perse zo te zijn. Het gaat mij om het principe. Maar nee onze enige redder is een vaccine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Wat ik me ook afvraag is waarom het juridisch in NL niet mogelijk is om die quarantaine gewoon verplicht te maken en te handhaven.
Waar lees je dat het niet mogelijk is?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
DaMayan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:09:
Beetje ongeloofwaardig verhaal dat het zou liggen aan de mensen die niet aan de maatregelen houden. Dat klinkt als een domme eerste reactie.
De mens is de zwakste schakel in deze pandemie.

De maatregelen zijn goed, alleen de mens verpest het voor de andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Omdat er tijdens de coronacrisis een sfeertje is ontstaan waarbij mensen, die zich naar eigen zeggen 100% van de tijd aan de regels houden, anderen graag de maat nemen.
Klopt, dit is de grootste ergenis van deze crisis. Ik snap de roep om meer sociale druk dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Je hebt deels gelijk. In verreweg de meeste gevallen gaat dat op en het zijn vooral de ouderen die dood gaan. Maar er is ook een aanzienlijk deel dat minder oud is en geen gezondheidsproblemen heeft, maar toch heel ziek wordt.

Het aantal doden is hier trouwens een stuk hoger. CBS had het over dat de doden waarschijnlijk zo'n 1.5 tot 2x hoger zijn dan gemeld.
Uiteraard wordt een deel goed ziek maar voor het merendeel is het “gewoon een griepje”. We moeten het ook niet groter maken dan het in werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

Waar lees je dat het niet mogelijk is?
... en als het wel mogelijk is, waarom het niet verplicht is en het niet als zodanig (verplichting op last van een boete) is opgenomen in de noodwet.

Dat je niet verplicht kan testen begrijp ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sebastiaannn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Mogen de kroegen morgen nog open blijven? Tot 22u? Kan die nergens zo snel terugvinden
Ja, de maatregelen gaan morgen pas om 22u en tot die tijd gelden de maatregelen van nu, en die zeggen dat een kroeg om 22u leeg moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
Sebastiaannn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:15:
Ja, maatregelen gelden vanaf morgen 22:00
https://www.rijksoverheid...edeeltelijke+lockdown.pdf

Edit
In eerste instantie verkeerd gelezen :+

[ Voor 12% gewijzigd door !mark op 13-10-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

Voorlopig...

Zit iedereen met watten in z'n oren te kijken ofzo :X
Speciaal daarvoor hadden ze toch die doventolk in beeld geschoven? Maar de proppen zitten blijkbaar ook in de ogen, ehm, gepropt. ;)

Het blijft wonderlijk hoe mensen de maatregelen afschuiven/verwerpen omdat die maatregelen niet 100% perfect genoeg op hun eigen situatie van toepassing zijn :F

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

In eerste instantie voor 4 weken... als er geen verandering is, dan worden de maatregelen gewoon verlengt hoor. Dus 4 weken is geen einddatum, de einddatum komt er pas als iedereen er zich aan gaat houden en de besmettingen gaan dalen.
En als het zo doorgaat zitten we nog voor die 4 weken in een echte lockdown, geen inteligente maar dat je de straat niet eens meer op mag zonder papiertje. Geloof me maar. De 2e golf is erger dan de eerste... :/

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Logisch. Iets met vraag en aanbod.

Maar ik vermoed dat vrijwel iedereen inmiddels al wel een tijd voldoende mondkapjes in huis heeft. Iedereen die de ontwikkelingwn volgde kon ook wel zien aankomen dat dit aangekondigd zou gaan worden.

Als je nu nog mondkapjes moet gaan bestellen ben er wel rijkelijk laat mee.
Mondmasker werkt alleen als iedereen ze correct gebruikt. En dat gebeurt bijna niet.

Ga maar een observatie onderzoek doen in een winkelcentrum.

De meeste mensen halen masker uitcde zak, doen hem op. Tussendoor even verstellen, even omhoog om aan een stuk fruit te ruiken en als je buiten komt gaat het masker weer in de zak.

Bij de volgende winkel weer uit de zak, weer op weer allerlei dingen aanraken. Masker ff bijstellen, enzovoort enzovoort.

En de kans is groot dat het zelde maskertje de volgende dag weer gebruikt wordt.

En ik twijfel erg zeer aan dat die herbruikbare maskers regelmatig gewassen worden (zou eigenlijk dagelijks na gebruik moeten).

Leuke discussie, maar de meerwaarde is erg klein zoals het nu gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
APClll schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Speciaal daarvoor hadden ze toch die doventolk in beeld geschoven? Maar de proppen zitten blijkbaar ook in de ogen, ehm, gepropt. ;)

Het blijft wonderlijk hoe mensen de maatregelen afschuiven/verwerpen omdat die maatregelen niet 100% perfect genoeg op hun eigen situatie van toepassing zijn :F
Precies dit! Sommige mensen in Nederland zijn echt net als kleine kinderen, en proberen overal onderuit te komen, ook al gaat het om een pandemie, en blijven we daardoor nog langer met dit virus opgescheept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Uiteraard wordt een deel goed ziek maar voor het merendeel is het “gewoon een griepje”. We moeten het ook niet groter maken dan het in werkelijkheid is.
Volgens mij hebben we dat nooit gedaan, het is hier structureel onderschat.

Vandaag 34 doden en dat is nog van de besmettingsgraad van een paar weken terug. Dus dat zijn gewoon serieuze cijfers, zeker na die 10K sterfgevallen tijdens de vorige golf.

Ter vergelijking, verkeersdoden is zo'n ~600 per jaar hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 22:53

ultimateharry

Team Slayer:-)

magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Ik denk dat je mijn punt niet begrijpt. Pandemie is hier 6-7 maanden in dit land en het enige wat geroepen wordt is social distancing en vaccine. Het is gewoon zo dat over het algemeen hoe gezonder je bent hoe kleiner de kans is dat je echt last krijgt van dit virus. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Vind het gewoon raar dat er 7 maanden niet 1x wordt gezegd: neem je vitaminen, beweeg genoeg en leef gezond om de kansen op schade van Corona te beperken ook al hoeft dat niet perse zo te zijn. Het gaat mij om het principe. Maar nee onze enige redder is een vaccine.
Er is vaak genoeg benadrukt dat sporten belangrijk is voor de fysieke, maar ook de mentale gezondheid. Is zelfs rekening mee gehouden in maatregelen.

Maar is hooguit wat damage-control. Zeer gezonde mensen worden ook heel erg ziek in een aantal gevallen. Sterker nog, een deel van de schade (hart, hersenen, longen etc) wordt veroorzaakt door een op hol geslagen immuunsysteem.

Een vaccin wordt ontworpen om deze schade te mitigeren, en de transmissie te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Mondmasker werkt alleen als iedereen ze correct gebruikt. En dat gebeurt bijna niet.
Wat is de definitie van 'werkt' precies, in deze? Want voor zover ik het begrijp is het gebruik van maskers vooral gebaseerd op 'het doet nooit niks' of 'het doet meer goed dan kwaad'.

Bij incorrect gebruik, zorgt het netto dan feitelijk voor meer besmettingen en als dat het geval is weten we dan het mechanisme waarmee dat plaatsvindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Standeman

Prutser 1e klasse

magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Het gaat ook niet om de individuele last, maar om de maatschappelijke last. En die laatste kan enorm zijn indien er niets gebeurd. Veel groter dan de individuele last.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoe werkt dat nou met sportscholen? Sportscholen mogen open blijven,maar ik boks in een sportschool. Dat lijkt me te vallen onder de individuele sporten die niet meer mogen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:25:
Hoe werkt dat nou met sportscholen? Sportscholen mogen open blijven,maar ik boks in een sportschool. Dat lijkt me te vallen onder de individuele sporten die niet meer mogen?
Boksen is contactsport dus dat mag in principe niet meer, of alleen individueel (dus trainen met een zak mag nog wel).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Tja, morgen toch maar een etentje ter ere van een PhD afgezegd... Technisch mag je nog gaan, maar vind het moreel gezien niet kunnen.

Hopelijk gaan we met z'n allen de voorzichtige kant op, ipv de randjes van wat nog kan opzoeken (zoals Rutte al aangaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Ga maar een observatie onderzoek doen in een winkelcentrum.

De meeste mensen halen masker uitcde zak, doen hem op. Tussendoor even verstellen, even omhoog om aan een stuk fruit te ruiken en als je buiten komt gaat het masker weer in de zak.

Bij de volgende winkel weer uit de zak, weer op weer allerlei dingen aanraken. Masker ff bijstellen, enzovoort enzovoort.

En de kans is groot dat het zelde maskertje de volgende dag weer gebruikt wordt.

En ik twijfel erg zeer aan dat die herbruikbare maskers regelmatig gewassen worden (zou eigenlijk dagelijks na gebruik moeten).

Leuke discussie, maar de meerwaarde is erg klein zoals het nu gaat.
Mondkapjes zijn in de eerste plaats om een ander te beschermen. Al die zaken die jij opnoemt zijn een risico voor jezelf en prima te voorkomen met goed gebruik en voorlichting.

Of mensen hun mondkapje aan de buitenkant aflikken is niet zo relevant. Als je maar je gore snot en speeksel bij je houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

Boksen is contactsport dus dat mag in principe niet meer, of alleen individueel (dus trainen met een zak mag nog wel).
Dat verbod specifiek op contactsporten zie ik niet op de site van de Rijksoverheid, maar ok, dan wordt het 4 weken zak- en conditietraining ipv sparren. Jammer, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Deze is interessant:
'Horecamedewerkers pieken in de teststraat'
De Jonge zegt dat het aantal horecamedewerkers dat positief wordt getest nogal hoog is. "Zij pieken in de teststraat", zegt hij. Ook worden veel thuisbesmettingen veroorzaakt door mensen die besmet zijn geraakt in de horeca. Zo kunnen twee personen die samen aan de bar hebben gehangen thuis allebei hun hele gezin aansteken, schetst De Jonge. De horecamaatregel is om dit soort bewegingen en ook bewegingen van en naar horecagelegenheden tegen te gaan.
Moet je bij een coronatest ook je beroep opgeven? Ben wel benieuwd waarop De Jonge dit baseert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Dat verbod specifiek op contactsporten zie ik niet op de site van de Rijksoverheid, maar ok, dan wordt het 4 weken zak- en conditietraining ipv sparren. Jammer, maar het is niet anders.
Maximaal 4 personen op 1.5 meter zei Rutte.
Hij gaf als voorbeeld dat dubbeltennis ook niet kan omdat je de 1.5 meter niet kan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

CMD-Snake schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:29:
Deze is interessant:

[...]

Moet je bij een coronatest ook je beroep opgeven? Ben wel benieuwd waarop De Jonge dit baseert.
Als je de test online aanvraagt krijg je een vragenlijst te zien waar je de sector waarin je werkt wordt gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Deze is interessant:

[...]

Bij positief resultaat, contactonderzoek etc.?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Hij gaf als voorbeeld dat dubbeltennis ook niet kan omdat je de 1.5 meter niet kan bewaren.
Nee, ik snap prima dat boksen nu niet kan en ik ga braaf de voorzichtige kant ipv de randjes opzoeken. Maar ergens hoop ik dat hij bedoelde maximaal 4 personen op 1,5 m2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:25:
Is mij ook niet duidelijk hoe het echt gaat uitpakken voor sportscholen met groepslessen zoals crossfit.

Zitten daar met max 10 man in een zaal van 1000m2 en prima mogelijk altijd 1,5m+ te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Osxy op 13-10-2020 20:35 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 20:53

gws24

Thinking is hard!

Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Op de infographic zie je dit staan bij sport onder zeer ernstig risico niveau waar we nu inzitten:
Bij trainingen maximaal 4 personen op 1,5 meter afstand
bron: https://www.rijksoverheid...s-en-maatregelen-covid-19
Impliciet worden hiermee contact sporten al verboden want 1,5m ;) . Tenzij je jonger bent dan 18.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Nee, ik snap prima dat boksen nu niet kan en ik ga braaf de voorzichtige kant ipv de randjes opzoeken. Maar ergens hoop ik dat hij bedoelde maximaal 4 personen op 1,5 m2 O-)
Hopen mogen we allemaal :)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De routekaart wordt geïntroduceerd. Je kunt per regio zien wat je maatregelen zijn.

We krijgen tegelijk een pakket landelijke maatregelen die de meeste regio's zwaarder belasten (niet onverstandig).

Ergo, de routekaart wordt bij de intro al gelijk buitenspel gezet ..

[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 13-10-2020 20:34 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Contactsporten verboden, competities stil gelegd. Allemaal helder. Begrijp ik het echter goed dat het betaalde voetbal wel door gaat?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Die 4 personen op 1.5 m2 is hoe de kroegen het interpreteren ja ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Nhz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:
Contactsporten verboden, competities stil gelegd. Allemaal helder. Begrijp ik het echter goed dat het betaalde voetbal wel door gaat?
Klopt, betaald voetbal gaat door. Misschien valt dat ook onder religie. :+

[ Voor 7% gewijzigd door CMD-Snake op 13-10-2020 20:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar wel zonder publiek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Op de infographic zie je dit staan bij sport onder zeer ernstig risico niveau waar we nu inzitten:

[...]
bron: https://www.rijksoverheid...s-en-maatregelen-covid-19
Impliciet worden hiermee contact sporten al verboden want 1,5m ;) . Tenzij je jonger bent dan 18.
Tijd om het ouderwetse steekspel maar weer eens uit de kast te trekken? :+ Zo'n lans is vast langer dan 1.5m :9.
Ja, maar zonder publiek e.d. En net als met alle professionele sporters regelen zij het veelal dat er strikt getest wordt, bij positief resultaat de speler / sporter in quarantaine gaat. En levens zij vrijwel afgezonderd binnen een bubbel tot dit alles voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Osxy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Is mij ook niet duidelijk hoe het echt gaat uitpakken voor sportscholen met groepslessen zoals crossfit.

Zitten daar met max 10 man in een zaal van 1000m2 en prima mogelijk altijd 1,5m+ te houden.
Toch vrij duidelijk dat het max 4 is bij sporten en dit risico niveau. En ja dat is lullig als er een hele grote ruimte is waar het makkelijk zou kunnen.
Ja. Iets met brood en spelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:08
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Klopt, betaald voetbal gaat door. Misschien valt dat ook onder religie. :+
Brood en spelen. Meer reden om in het weekend binnen te blijven, want er wordt gevoetbald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:30:
Klopt inderdaad:
Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.
Ben dan wel benieuwd welke sport je in teamverband van 4 pers. überhaupt kunt uitoefenen op 1.5meter. In de praktijk komt het dan gewoon neer op geen teamverband.

Ook wel interessant te volgen wat onze badmintonclub gaat doen, ofwel we moeten over op uitsluitend enkelspel (maar daar is eigenlijk de capaciteit qua banen helemaal niet voor, dus dan moet je per speelavond met een afhangsysteem gaan werken) of om discussie en gedoe te vermijden maar gewoon alles stil leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Dat vind jij, dat vind ik, maar o.a. KHN moet perspectief!!!111one
Daar had HKN iets eerder aan moeten denken, ze zijn 1 van de oorzaken van de huidige situatie. De tijd van zoete broodjes is duidelijk voorbij. Jammer maar helaas.
En beterschap gewenst inderdaad.
Thanks O+

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:37:
[...]
Toch vrij duidelijk dat het max 4 is bij sporten en dit risico niveau. En ja dat is lullig als er een hele grote ruimte is waar het makkelijk zou kunnen.

[...]

Ja. Iets met brood en spelen ;)
Definities zijn niet helemaal duidelijk, wacht gewoon rustig af wat de club roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Ben dan wel benieuwd welke sport je in teamverband van 4 pers. überhaupt kunt uitoefenen op 1.5meter. In de praktijk komt het dan gewoon neer op geen teamverband.
Wielrennen, hardlopen, jeu de boulle :P maar de meeste teamsporten kunnen inderdaad niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:40:
[...]
Ook wel interessant te volgen wat onze badmintonclub gaat doen, ofwel we moeten over op uitsluitend enkelspel (maar daar is eigenlijk de capaciteit qua banen helemaal niet voor, dus dan moet je per speelavond met een afhangsysteem gaan werken) of om discussie en gedoe te vermijden maar gewoon alles stil leggen.
Grappig... wij hebben voldoende capaciteit maar de leden blijven weg. (kleine club, relatief grote zaal). Dat was afgelopen weken al het geval en gezien single spelen niet de favoriet is kwam bij mij de vraag; Zijn de kosten van de zaal niet te hoog t.o.v. de opkomst?

Helaas ben ik in afwachting van een test van schoonvaders die ik afgelopen weekend bezocht heb en mocht ik vanavond niet gaan. Dat gezegd hebbende twijfelde ik al of het verstandig was maar goed, veel leden delen die gedachte dus al een tijdje.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Osxy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Definities zijn niet helemaal duidelijk, wacht gewoon rustig af wat de club roept.
Afwachten wat de club roept is verstandig maar ik zie echt niet wat er niet duidelijk is aan de definitie zoals vermeld op de routekaart:
Bij trainingen maximaal 4 personen op 1,5 meter afstand
Staat gewoon 4 max en niet 10 waar jij het over had bij een crossfit training. Hoe groot de ruimte is maakt helaas niks uit bij deze regel.

edit: ik vergeet daar bij wel even dat nog niet alle regio's in zeer ernstig zitten dus wel erg afhankelijk van waar je woont en sport. sommige regio's zitten nog in ernstig en dan mag het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 13-10-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
Eusebius schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:
De routekaart wordt geïntroduceerd. Je kunt per regio zien wat je maatregelen zijn.

We krijgen tegelijk een pakket landelijke maatregelen die de meeste regio's zwaarder belasten (niet onverstandig).

Zorgt er wel voor dat er over een week of 4 een hoop regio's waarschijnlijk riant(er) in "ernstig" kunnen zitten (buiten de randstad dan) en niet dat we volgende week alweer moeten jojo'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Opvallend vind ik vooral de nieuwe koers mbt onderwijs, terwijl daar toch een behoorlijk stuk van de besmettingen zit, en een ander deel van de besmettingen vandaan komt.
Het maatschappelijk belang van het onderwijs weegt blijkbaar zwaarder dan de besmettingen die uit het onderwijs voortkomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BarôZZa
Ligt het trouwens aan mij of zijn de meeste journalisten echt volslagen debielen tegenwoordig?

Die kwamen niet verder dan: waarom mondkap? Waarom horeca dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Eusebius schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:

Die routekaart is de strategie nadat we deze situatie kunnen afschalen, niet voor nu.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze gaan voorkomen dat mensen vanuit een 'ernstiger' regio naar een soepelere regio gaan om daar de kroeg in te duiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Wielrennen, hardlopen, jeu de boulle :P maar de meeste teamsporten kunnen inderdaad niet meer.
Buiten curlen met verlengde bezems ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 20:59

peer

oeps

Osxy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

https://www.rijksoverheid...enbaar-en-dagelijks-leven

Per 14 oktober 22:00 uur zijn sportactiviteiten zeer beperkt mogelijk.
Alleen sporten die met een onderlinge afstand van 1,5 meter kunnen zijn toegestaan.
Maximaal 4 personen mogen samen sporten
Er wordt geen competitie gespeeld
Toeschouwers zijn niet toegestaan
Voor groepslessen bij individuele sporten (zoals bootcamp, yoga of spinning) geldt het maximale aantal van 30 personen per ruimte binnen. Buiten zijn groepen van maximaal 4 personen toegestaan.
Er is een uitzondering voor sporters met A-status op aangewezen topsportlocaties en voor voetballers in de Eredivisie en Eerste divisie en het personeel in de “bubbel”.
Er is een uitzondering voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Zij mogen in teamverband sporten en onderling wedstrijden spelen met teams van de eigen club.
Er wordt geen competitie gespeeld.
Kinderen met klachten die kunnen wijzen op corona blijven thuis.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Denk oprecht dat dit is gedaan om die asocialen die ondanks de shit even op vakantie willen gaan hier te houden
En wat doen die?
Net als van de zomer, gewoon toch gaan en als ze thuis komen zeggen dat waar zij zaten het allemaal reuze meeviel. Quarantaine is ook echt helemaal niet nodig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik heb nog niet helemaal door wat dit betekent voor zwemles voor kinderen. Met gesloten douches en kleedkamers wordt dit natuurlijk niets, maar er is ook niets over gemeld.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Blijkbaar gaan ze wel uitzonderingen maken voor mondkapjes op diezelfde grondwet.
Ik hoop dat ik niet spuit 11 ben, maar dat heeft te maken met de tekst van de Grondwet.

In artikel 6 Grondwet staat dat ieder het recht heeft zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Op grond van artikel 10 Grondwet heeft ieder recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen.
Op grond van artikel 11 Grondwet heeft ieder recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen.

Er zit een belangrijk verschil tussen die onderstreepte clausules.

De term "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet" betekent dat alleen de formele wetgever de vrijheid van godsdienst kan inperken: de regering samen met de Staten-Generaal. Wil je dat er maximaal 30 personen tegelijk in een kerk bijeenkomen, dan zul je dus een wet daartoe door de Tweede en Eerste Kamer moeten loodsen. Doe je dat niet, maar bijvoorbeeld in een ministeriële regeling, dan heeft de maatregel voor de rechter geen schijn van kans.

De term "behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen" staat ook delegatie toe. De formele wetgever kan het recht op onaantastbaarheid van het lichaam beperken in een wet, maar kan die bevoegdheid in de wet ook delegeren. Je ziet in allerlei wetten dat het mogelijk wordt gemaakt om maatregelen te nemen in een algemene maatregel van bestuur of in een ministeriële regeling. Dat zie je bijvoorbeeld ook in het door de Tweede Kamer aangenomen wetsvoorstel voor de Tijdelijke wet maatregelen covid-19. Op grond van deze wet zou artikel 58j Wet publieke gezondheid als volgt komen te luiden:
Bij ministeriële regeling kunnen regels worden gesteld over:
a. hygiënemaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen, met inbegrip van de verplichting tot toepassing of gebruik hiervan. De regels hebben geen betrekking op de toepassing of het gebruik in een woning;
Hiermee wordt het dus mogelijk om in een ministeriële regeling een mondkapjesplicht in te stellen die in overeenstemming is met de Grondwet.

Edit:
Vandaag heeft de Tweede Kamer overigens gestemd over een amendement van Van Kooten-Arissen op het wetsvoorstel voor de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 waardoor het niet toegestaan zou zijn om zich in groepsverband op te houden in een gebouw of op een besloten plaats, niet zijnde een woning, die gebruikelijk bestemd is voor het in gemeenschap met anderen belijden van godsdienst of levensovertuiging, met meer dan 30 personen. Dit amendement is door de Tweede Kamer verworpen. Alleen de fracties van Krol, de PvdD, Van Kooten-Arissen, DENK, de PVV en FvD hadden voor dit amendement hebben gestemd.

[ Voor 12% gewijzigd door voske op 13-10-2020 21:07 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Laatst online: 06-08 10:54
Vraag me wel een beetje af wat voor voordeel het in de strijd tegen corona oplevert dat ik straks om 20.30 geen kratje bier mag halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Zorgt er wel voor dat er over een week of 4 een hoop regio's waarschijnlijk riant(er) in "ernstig" kunnen zitten (buiten de randstad dan) en niet dat we volgende week alweer moeten jojo'en.
In het kader van heldere communicatie hadden ze één lijn moeten trekken: alle regio's naar 4 en je gelijk houden aan de regiokaart. Dan worden mensen een beetje competitief ten opzichte van andere regio's ;-)
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Die routekaart is de strategie nadat we deze situatie kunnen afschalen, niet voor nu.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze gaan voorkomen dat mensen vanuit een 'ernstiger' regio naar een soepelere regio gaan om daar de kroeg in te duiken bijvoorbeeld.
Ook dat. Ik woon/werk op de rand. Een stuk werk valt in Ijsselland, dat is nu nog een soepelere regio.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:48:
[...]
Pfff. 1 op de 7 testen positief. Da's echt veel.
Ik krijg net te horen dat ik bij die 6 anderen hoor
Nu de uitslag van de wederhelft nog afwachten ....
Deze is interessant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoIfpUACJ-OI41ytc_gATOBkUuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S7UD18DUpnSrMxuja4sqiBmI.png?f=fotoalbum_large

Ja, globaal ...

[ Voor 52% gewijzigd door FreshMaker op 13-10-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
poema schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:51:
Vraag me wel een beetje af wat voor voordeel het in de strijd tegen corona oplevert dat ik straks om 20.30 geen kratje bier mag halen?
Is toch vrij logisch lijkt mij... dit hebben ze gedaan om thuisfeesten (ipv naar de kroeg te gaan) tegen te gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Is toch vrij logisch lijkt mij... dit hebben ze gedaan om thuisfeesten (ipv naar de kroeg te gaan) tegen te gaan
En als ik om 14.00 alvast bier insla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Dat werkt dus 2 dagen en dan zorg je gewoon dat je drank in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

peer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Alleen sporten die met een onderlinge afstand van 1,5 meter kunnen zijn toegestaan.
Voor groepslessen bij individuele sporten (zoals bootcamp, yoga of spinning) geldt het maximale aantal van 30 personen per ruimte binnen. Buiten zijn groepen van maximaal 4 personen toegestaan.
Er is een uitzondering voor sporters met A-status op aangewezen topsportlocaties en voor voetballers in de Eredivisie en Eerste divisie en het personeel in de “bubbel”.
Er is een uitzondering voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Zij mogen in teamverband sporten en onderling wedstrijden spelen met teams van de eigen club.
Dat was precies wat er eerder nog niet duidelijk was. Want wat is samen sporten maar dat is hier dus stuk duidelijker en dus toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Je kunt alleen Corona oplopen wanneer je je bier warm drinkt. Duh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]
Dit staat dan weer niet op de routekaart dus dat is dan wel weer lekker duidelijk 8)7 . En het verschilt per regio en het risico nivo daar volgens die kaart. pfff, dacht ik dat het lekker duidelijk was, blijkt het toch weer niet zo te zijn (excuus aan @Osxy dat ik het wel zo bracht)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:42
[...]

Spinning met 30 personen in 1 ruimte, ook al is het op 1,5m. Geen enkele ventilatie kan dat bijhouden als iedereen los gaat. Dan lijkt me dubbelen bij tennis verantwoorder.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Toch vraag ik me af hoe effectief dit is als de kroegen toch al dicht zijn. Ik denk dat het passender is bij een situatie waarin de kroeg bijvoorbeeld om 21u dichtgaat. Dan is er minder mogelijkheid om het feest spontaan door te zetten bij iemand thuis.

Als iemand alternatieve plannen maakt voor naar de kroeg gaan, zie ik het feit dat ze hun kratje voor 8 uur moeten halen niet echt als een belemmering. Genoeg plekken waar de supermarkt sowieso sluit om 20u, dus in die situatie verandert er zelfs niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Ernemmer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Niet alles in twijfel trekken. Mensen kunnen niet nadenken, iedereen is nu in paniek en weet niet hoe ze aan pils moeten komen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

[...]

....
Ik blijf dit zo vreemd vinden 8)7

Je mag binnen met 30 personen lekker bootcampen/bodypumpen/whatever (met de 1,5 meter in achtneming) maar buiten mag je maximaal met 4 personen hetzelfde doen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Tsja, natuurlijk kun je altijd onder de regels uit komen, maar als iedereen/veel mensen dit gaan doen dan worden deze maatregelen over 4 weken gewoon doodleuk weer verlengt en komen we nooit van dit virus af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:55:
[...]
Dit staat dan weer niet op de routekaart dus dat is dan wel weer lekker duidelijk 8)7 . En het verschilt per regio en het risico nivo daar volgens die kaart. pfff, dacht ik dat het lekker duidelijk was, blijkt het toch weer niet zo te zijn (excuus aan @Osxy dat ik het wel zo bracht)
Maakt niet uit, dat is dus precies mijn punt. Definitie van "samen sporten" was mij niet duidelijk.

Ben overigens eens dat als je dit op de regel gaat volgen het in mijn ogen onveilig is, je zou stuk grotere oppervlakte moeten hebben tijdens invidueel sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:46
vhal schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

Ik blijf dit zo vreemd vinden 8)7

Je mag binnen met 30 personen lekker bootcampen/bodypumpen/whatever (met de 1,5 meter in achtneming) maar buiten mag je maximaal met 4 personen hetzelfde doen.
Dit dus inderdaad.
Een tennistraining mag dus niet meer met 8 personen buiten. Gaat veel problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Right... |:(

edit:
iemand was me al voor

[ Voor 7% gewijzigd door Nhz op 13-10-2020 21:00 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

[...]

Tsja, natuurlijk kun je altijd onder de regels uit komen, maar als iedereen/veel mensen dit gaan doen dan worden deze maatregelen over 4 weken gewoon doodleuk weer verlengt en komen we nooit van dit virus af
Als ik heel eerlijk ben denk ik sowieso dat de noodzaak van de vandaag gestelde maatregelen, net als de vernomen ineffectiviteit van de maatregelen van de afgelopen twee weken, juist komt omdat als mensen íets hebben geleerd de afgelopen 6 maanden het wel is hoe ze hun contactmomenten kunnen maximaliseren zonder daarbij de maatregelen te tarten.

Het enige verschil met de eerste lockdown is dat mensen het toen allemaal nieuw en onverwacht vonden. Ze wisten niet hoe te handelen. Nu is het allemaal toch al zo raar, dus wat maakt het dan nog uit of ik gewoon 3 uur eerder de kroeg in ga of bij een ander thuis ga zitten. Het maakt ze allemaal niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:55:
[...]
Normaal (wat is normaal) verschilt het per regio, maar ze hebben vanavond landelijke maatregelen afgekondigd. Dus de regionale insteek van de kaart is bij introductie gelijk buiten spel gezet.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Als we nu massaal kiezen voor de politie/boa etc. optie, worden die dan misschien gesloten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 20:59

peer

oeps

Ik doe zelf aan paaldansen, dat mag gelukkig ook doorgaan alleen mag je elkaar niet vangen. Als er nu iemand uit de paal valt en zijn/haar nek breekt, is dat dan ook een Coronado de?

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Thalaron schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:44:
Grappig... wij hebben voldoende capaciteit maar de leden blijven weg. (kleine club, relatief grote zaal). Dat was afgelopen weken al het geval en gezien single spelen niet de favoriet is kwam bij mij de vraag; Zijn de kosten van de zaal niet te hoog t.o.v. de opkomst?
Ik had van onze pennigmeester begrepen dat de zaalhuur voor X periode vast ligt en niet per direct opgezegd kan worden. Tijdens de eerste lockdown is er dus ook gewoon betaald terwijl er helemaal niet gesport mocht worden. Financieel maakt het dan weinig uit dat er een lage opkomst is, al zijn het 2 man :+
Een lagere opkomst merkte ik vorige week weinig van, het is vrij stabiel met rond de 25 á 30 leden sinds de zomer. Met uitsluitend enkelspel op 7 banen krijgen we dan een bezetting van bijna 2x de baancapaciteit, gezien de wachtende mensen in de praktijk toch even een praatje gaan maken met elkaar is dat eigenlijk niet meer verantwoordwoord met de huidige regels. Dus dat wordt ofwel afhangen met een maximaal aantal aanwezigen per keer, ofwel helemaal dicht als vrijwilligers geen zin hebben hand te haven, wat ik me goed kan voorstellen..

Merk wel dat de meeste leden (ook al komen sommige vrijwillig al een tijdje niet meer) gewoon lid blijven zodat de club kan voortbestaan. Dat die club kan blijven voortbestaan vind ik persoonlijk (tenzij ik financieel echt in zwaar weer zou belanden) ook belangrijker dan die 10 euro uit te sparen en straks ook na Corona helemaal niks meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:18
In ieder geval is mijn eigen gegil duidelijk schril gegil gebleken.

De routekaart is inderdaad duidelijk, er wordt niet gerept over advies en ze hebben duidelijk goed gejat van de Ieren (waarvoor hulde, beter goed jatten dan slecht zelf verzinnen). Mijn complimenten.

Nu nog

1. Een goede website.
2. Op die website vertalen in zoveel mogelijk talen. Pools, Turks, Arabisch, Chinees, Japans, zoveel mogelijk panklaar serveren. Dat gaat ons de kop niet kosten en helpt meteen een pak noodlijdende vertalende ZZPers.
3. Elke maatregel doorklikbaar naar een infographic waar je de taal uberhaupt niet voor nodig hebt.
4.Op die website met jip-en-janneke plaatjes laten zien hoe het met elke regio gaat (plaatje van een snelheidsmeter in verschillende kleuren?)
5. Op lokaal niveau op de relevante plekken met grote posters mensen aan de regels die voor die plek relevant zijn herinneren.

Help de bevolking met bewustzijn in plaats van een typisch Nederlands moreel theater te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Nhz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Right... |:(

edit:
iemand was me al voor
Zal dit een typo zijn? Ik mag aannemen dat zo'n domme regel niet serieus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Ik had van onze pennigmeester begrepen dat de zaalhuur voor X periode vast ligt en niet per direct opgezegd kan worden. Tijdens de eerste lockdown is er dus ook gewoon betaald terwijl er helemaal niet gesport mocht worden. Financieel maakt het dan weinig uit dat er een lage opkomst is, al zijn het 2 man :+
Een lagere opkomst merkte ik vorige week weinig van, het is vrij stabiel met rond de 25 á 30 leden sinds de zomer. Met uitsluitend enkelspel op 7 banen krijgen we dan een bezetting van bijna 2x de baancapaciteit, gezien de wachtende mensen in de praktijk toch even een praatje gaan maken met elkaar is dat eigenlijk niet meer verantwoordwoord met de huidige regels. Dus dat wordt ofwel afhangen met een maximaal aantal aanwezigen per keer, ofwel helemaal dicht als vrijwilligers geen zin hebben hand te haven, wat ik me goed kan voorstellen..

Merk wel dat de meeste leden (ook al komen sommige vrijwillig al een tijdje niet meer) gewoon lid blijven zodat de club kan voortbestaan. Dat die club kan blijven voortbestaan vind ik persoonlijk (tenzij ik financieel echt in zwaar weer zou belanden) ook belangrijker dan die 10 euro uit te sparen en straks ook na Corona helemaal niks meer hebben.
Wij hoeven enkel de hal te betalen wanneer we er ook gebruik van maken. Maar in jullie geval lijkt mij de keuze simpel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
peer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:00:
Ik doe zelf aan paaldansen, dat mag gelukkig ook doorgaan alleen mag je elkaar niet vangen. Als er nu iemand uit de paal valt en zijn/haar nek breekt, is dat dan ook een Coronado de?
Met corona de bedoel je corona dode? Een beetje trollen, niet?

Als je het niet kan en bang bent om gewond te raken, doe het dan niet hé. Veel simpeler kan ik het niet maken.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:16
Veel onduidelijkheid weer hoor, zo heeft mijn vriendin morgen pottenbakcursus met een stuk of 10 mensen.. kan nergens vinden of dat doorgaat, valt dat onder die 4 of 30 regel?

Ik CrossFit sinds kort in een loods met 12 personen, maar gelukkig valt dat onder sportscholen :P

Mijn roeivereniging is wel weer klaar denk ik, kantine dicht en niet meer samen in boten vermoed ik. Of max 4? Ook weer niet helemaal helder.

Ik ga morgen sowieso naar de kroeg en ben blij dat ik afgelopen weekend lekker veel gedaan heb nog ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 13-10-2020 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:08:
Veel onduidelijkheid weer hoor, zo heeft mijn vriendin morgen pottenbakcursus met een stuk of 10 mensen.. kan nergens vinden of dat doorgaat, valt dat onder die 4 of 30 regel?

Ik CrossFit sinds kort in een loods met 12 personen, maar gelukkig valt dat onder sportscholen :P

Mijn roeivereniging is wel weer klaar denk ik, kantine dicht en niet meer samen in boten vermoed ik. Of max 4? Ook weer niet helemaal helder.

Ik ga morgen sowieso naar de kroeg en ben blij dat ik afgelopen weekend lekker veel gedaan heb nog ;)
Regels gaan sowieso pas morgen avond 22:00 in dus de cursus valt daar nog niet onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Mijn roeivereniging is wel weer klaar denk ik, kantine dicht en niet meer samen in boten vermoed ik. Of max 4?
Volgens mij is het niet zo moeilijk. De eerste vraag is of je onderling anderhalve meter afstand van elkaar kunt houden. Zo nee, dan mag het niet. Zo ja, dan mag je samen met max drie anderen sporten.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Eusebius schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:00:
[...]

Normaal (wat is normaal) verschilt het per regio, maar ze hebben vanavond landelijke maatregelen afgekondigd. Dus de regionale insteek van de kaart is bij introductie gelijk buiten spel gezet.
Dan is de communicatie dus helaas weer niet consistent want in de persco (door de Jonge) en in het nieuwsbericht wordt ook gewoon verwezen naar die routekaart.
Voorspelbaarheid

Wat we willen is zo gericht mogelijk ingrijpen. Maar hoe hoger het aantal besmettingen, hoe minder fijnmazig de maatregelen. Het zicht op en de voorspelbaarheid van de verspreiding van het virus wordt versterkt door het testbeleid, het coronadashboard met hieraan toegevoegd een routekaart met 4 risiconiveaus waarbij voor iedereen duidelijk is welke maatregelen op welk moment nodig zijn, de app CoronaMelder als ondersteuning bij het bron- en contactonderzoek en aangescherpte wetgeving en handhaving. Zo versterken we het zicht op en de voorspelbaarheid van de verspreiding van het virus. Zo kunnen we snel en gericht bijsturen en de verspreiding van het virus tegengaan, daar waar het virus oplaait.

Vervolg

De landelijke maatregelen gelden vanaf woensdag 14 oktober 22:00 uur. In de weken tot 27 oktober beoordeelt het kabinet wat er voor de periode daarna nodig is. Er moet voldoende bewijs zijn in vermindering van het aantal besmettingen en de druk op de reguliere zorg alvorens met zekerheid te kunnen zeggen dat de maatregelen effect hebben en dus heroverwogen kunnen worden.
bron: https://www.rijksoverheid...ettingen-terug-te-dringen

Om maar niet te spreken van de tegenstrijdigheid van buiten met max 4 sporten maar binnen met max 30 bij individuele klassen |:(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online

Jij bent er dus echt zo 1 die niet begrijpt waarom de nieuwe maatregelen genomen worden :F :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:13:
[...]
Dan is de communicatie dus helaas weer niet consistent want in de persco (door de Jonge) en in het nieuwsbericht wordt ook gewoon verwezen naar die routekaart.

[...]
Om maar niet te spreken van de tegenstrijdigheid van buiten met max 4 sporten maar binnen met max 30 bij individuele klassen |:(
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze onderscheid gaan maken tussen 2 groepjes van 4 en één groepje van 8. Is er een minimum afstand tussen die twee groepjes? Want binnen de groepjes moeten we al anderhalve meter houden, wat voegt de afstand tússen die groepjes dan precies nog toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
voske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:13:
De eerste vraag is of je onderling anderhalve meter afstand van elkaar kunt houden. Zo nee, dan mag het niet.
Tenzij iedereen onder de 18 is, dan mag het weer wel.

Persoonlijk vind ik dat ook raar. Ik snap maatschappelijk dat je mensen onder de 18 zo veel mogelijk naar school wilt blijven laten gaan. Maar om nu een uitzondering te maken bij het sporten? Mis de onderbouwing in die persco. een beetje waarom deze groep daar een uitzondering op moet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze onderscheid gaan maken tussen 2 groepjes van 4 en één groepje van 8. Is er een minimum afstand tussen die twee groepjes? Want binnen de groepjes moeten we al anderhalve meter houden, wat voegt de afstand tússen die groepjes dan precies nog toe?
Net als vroeger op school met trefbal; met een rood lintje en een geel lintje :+

Er zal vast wel iemand over nagedacht hebben...alhoewel...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 13-09 22:45
Lijkt erop dat ze nog steeds niet willen toegeven dat er buiten vrijwel nooit besmetting plaatsvinden. De mogelijkheden daar naar te handelen is natuurlijk wel een andere afweging, gezien andere issues als reisbewegingen. Hetzelfde geldt ook voor contactbesmettingen die eigenlijk ook vrijwel nooit plaats vinden. Dat willen ze ook maar niet toegeven na Rutte's handen stukwassen verhaal. Terwijl beide voor veel mensen wel veel onterechte angst kan wegnemen en ons verder kan helpen.
Pagina: 1 ... 149 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic