Ik vermoed dat de versie van vanmiddag meer bedoeld is voor "professionals" (bijvoorbeeld ambtenaren, volksvertegenwoordigers etc.) en dat deze versie voor "Jan met de pet" is .tomcool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:
Toch anders dan vanmiddag online kwam
Ik kan niet zomaar bij jouw werk binnenlopen in de kantine en de koelkast leegeten, dus de kantine is geen publieke ruimte, alle winkels weldennis_rsb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
Dus een kantine is geen publieke ruimte? En bv een supermarkt, die wel toch?
Ik ben ontzettend blij dat je meer bent gaan inzien hoe verraderlijk dit virus kan zijn dan in het begin van de pandemie waar je een andere mening klaar had staan. Wat op zich een ieder goed recht is.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:37:
[...]
Succes.
Mijn partner was ook gezond en ligt nu al dagen compleet naar de tyfus in bed. Dankzij asociale die een paar regeltjes niet op kunnen volgen. Bedankt daarvoor, ik hoop van harte dat het je bespaard blijft.
Heel veel sterkte met je partner.
[ Voor 3% gewijzigd door MoldyInko op 13-10-2020 19:42 ]
Uhu ja....
Het is simpelweg bezopen dat zelfs in deze omstandigheid de kerken en moskeeën nog steeds uitgezonderd zijn van de regels die voor niet-gelovigen wel gelden.
Hoop dat als hier weer misbruik van wordt gemaakt het kabinet de ballen heeft de grondwet aan te passen opdat deze middeleeuwse voorkeursbehandeling eindelijk afgeschaft kan worden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kun je niet maken dit.
Voor velen valt Corona 100% mee, maar voor veel mensen ook niet! Heb zelf in maart twee weken naar adem lopen happen samen met mijn vrouw, zo verschrikkelijk benauwd waren we. Iedere avond naar bed gaan met het idee wakker te worden in het ziekenhuis (niet perse op de IC) is geen pretje. Nu nog steeds pijn op de borst als ik meer dan 5 minuten ga hardlopen of fietsen. Ik ben 34 en gezond. Komt wel weer goed maar gaat echt wel even duren.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Misschien even beter lezen en vooral niet aannemen dat je weet wat de ander wil zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Jouw linkjes zeggen nergens datgene wat je wilt overbrengen, namelijk dat mondkapjes een super maatregel zijn.....
Ik zeg nergens dat kapjes de oplossing zijn, alleen dat het dragen ervan er niet voor zorgt dat men minder afstand gaat houden.
Daarom heb ik ook een fasion mondkapje, dan zie ik er iets stoerder uit.anandus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Anderen of jezelf![]()
[...]
Heel stoer. Recalcitrant doen helpt onwijs is deze crisis.
Maar niet gaan piepen als we nog veel langer in deze toestand of erger (lockdown) moeten blijven.
En vorige keer hebben we het volgens mij binnen 3 weken geflikt zonder mondkapjes.
Nu is het verplicht om bullshit redenen, druk van de media. Prima joh. Ik speel wel mee en doe braaf een mondkapje op.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Omdat je uit je eigen er niet alles aan wilt doen om dit virus te onderdrukken, alleen als je verplichte regels worden opgelecht
Als ik die indruk gewekt heb dan spijt mij dat. Ik heb nooit de intentie gehad om het virus weg te zetten als niet belangrijk of niet echt. Als dat wel gebeurd is, dan baal ik daar heel erg van. Sorry.MoldyInko schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Ik ben ontzettend blij dat je meer bent gaan inzien hoe verraderlijk dit virus kan zijn dan in het begin van de pandemie waar je een andere mening klaar had staan.
Heel veel sterkte met je partner.
Bedankt, ik zal het doorgeven.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Nja het is vrijwilligerswerk, soms komen mensen spullen doneren, en sommige komen in de kantine. Maar ik zie wel, als het alleen in de kantine tijdens bewegingen noodzakelijk is doe ik het maar. Maar ik hoop echt niet dat je hele middag dat ding op moet, ik weet nml niet of ik dan nog wel wil..Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Ik kan niet zomaar bij jouw werk binnenlopen in de kantine en de koelkast leegeten, dus de kantine is geen publieke ruimte, alle winkels wel
Het verschil met toen is dat het nu 2 tot 4 weken is en de vorige keer 3 maanden. Ook minder ingrijpende lockdown. Als dat is waar mondkapjes voor zorgen, als die net dat beetje leveren dat dit kan, dan moet je er juist blij mee zijn.St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:42:
[...]
Daarom heb ik ook een fasion mondkapje, dan zie ik er iets stoerder uit.
En vorige keer hebben we het volgens mij binnen 3 weken geflikt zonder mondkapjes.
Nu is het verplicht om bullshit redenen, druk van de media. Prima joh. Ik speel wel mee en doe braaf een mondkapje op.
Verwijderd
Ah want ik heb ergens gezegd dat het dragen ervan daarvoor niet zorgt? Inderdaad even beter lezen dan. Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in op het geheel als de andere maatregelen gewoon goed geregeld zijn en opgevolgd worden.Fly-guy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Misschien even beter lezen en vooral niet aannemen dat je weet wat de ander wil zeggen.
Ik zeg nergens dat kapjes de oplossing zijn, alleen dat het dragen ervan er niet voor zorgt dat men minder afstand gaat houden.
Het mondkapje gaat ons redden, zoals het ook Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland heeft gered!wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
En dit soort asociaal gedrag is precies de reden dat de kans vrij groot is dat we over 2 weken NOG zwaardere maatregelen tegemoet kunnen zien.
Ja, prima dat je dat gelooft hoor. Mondkapjes zullen ons verlossen. Ik ben benieuwd.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:43:
[...]
Het verschil met toen is dat het nu 2 tot 4 weken is en de vorige keer 3 maanden. Ook minder ingrijpende lockdown. Als dat is waar mondkapjes voor zorgen, als die net dat beetje leveren dat dit kan, dan moet je er juist blij mee zijn.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Beter lezen voortaan.St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:45:
[...]
Ja, prima dat je dat gelooft hoor. Mondkapjes zullen ons verlossen. Ik ben benieuwd.
Ja, precies. Dit gebeurd wanneer men elkaar passeert in de winkel.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:45:
Eigenlijk is het gewoon heel simpel.
Een afbeelding met gefingeerde getallen helpt niet mee in een discussie
[ Voor 36% gewijzigd door Standeman op 13-10-2020 19:54 ]
Okay, die getallen vereisen een bron.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:45:
Proest...Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:45:
Een afbeelding met gefingeerde getallen helpt niet mee in een discussie
[ Voor 43% gewijzigd door Standeman op 13-10-2020 19:54 ]
Ik zou het toch wel aanraden om een paar euro meer te betalen voor iets wat comfortabel is en een goed filter heeft zonder dat je lastiger ademt.Moi_in_actie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:36:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Laatst nog tientalle aanbiedingen bij Bol.com, gemiddeld nog geen 9 euro voor 50 stuks. Stoffen, uitwasbare waren iets van 3 euro per 2 stuks.
https://www.uniqlo.com/eu.../airism/airism-face-masks
Zeker voor de mensen die er al een pokkehekel aan hebben. El cheapo kapjes gaan het niet fijner voor je maken.
Jammer dat het Rutte weer niet lukt geloofwaardig te blijven, kerken blijven open want sluiten is tegen de grondwet. Maar mondkapjes zijn ook tegen de grondwet en die worden wel verplicht. Symbool maatregelen dus. En daarboven op nog angst zaaien, compleet de verkeerde strategie, wie neemt ze nu nog serieus ?
Even over de lock down... ik denk dat het wel komt.
Want zoals de getallen laten zien is dat het op dit moment nog stijgt.
en omdat de virus een vertraging van week tot 2 kent, betekent dat het langer dan 2 weken gaat duren voordat we een effect kunnen zien.
dus een daling kan pas na 3 weken +-
maar dan nog ik betwijfel of deze matregelen gaan helpen, ze komen veelte laat hadden 3 weken eerder moeten zijn.
virus is wijd verspreid en mensen gaan nu elkaar binnen het huis besmetten.
en omdat de virus een vertraging van week tot 2 kent, betekent dat het langer dan 2 weken gaat duren voordat we een effect kunnen zien.
maar dan nog ik betwijfel of deze matregelen gaan helpen, ze komen veelte laat hadden 3 weken eerder moeten zijn.
het is niet zo dat je de rest van de maatregelen ineens niet meer moet volgen het is niet of of het is en en waarmee je op het geheel minder snel verspreiding hebt. Verder is er ook nog het voordeel dat je bj het dragen van een mondkapje een mindere concentratie van het virus binnekrijgt waardoor hopelijk de negatieve effecten minder zullen zijn en je sneller weerstand opbouwd
Ik snap de mondkapjesplicht nog steeds niet. Blijkbaar was het in de eerste golf niet nodig en het is nou niet dat het in andere landen beter gaat. Madrid is niet voor niets op slot gezet, terwijl ze daar allemaal met een lap op hun mond rondlopen. Uiteraard doe ik zo'n ding op, het moet immers.
Zie edit.
Ook het kabinet moet zich aan de grondwet houden.alexbl69 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Uhu ja....
Het is simpelweg bezopen dat zelfs in deze omstandigheid de kerken en moskeeën nog steeds uitgezonderd zijn van de regels die voor niet-gelovigen wel gelden.
Gelukkig maar
De grondwet kan niet zomaar even aangepast worden:Hoop dat als hier weer misbruik van wordt gemaakt het kabinet de ballen heeft de grondwet aan te passen opdat deze middeleeuwse voorkeursbehandeling eindelijk afgeschaft kan worden.
Is een traject van meerdere jaren.Herziening vindt altijd plaats in twee lezingen en bij de tweede lezing is in zowel de Eerste als Tweede Kamer een versterkte meerderheid nodig. Dit houdt in dat twee derde van beide Kamers moet instemmen met de herziening. Een andere belangrijke voorwaarde is dat de Tweede Kamer tussen de eerste en tweede lezing opnieuw moet worden verkozen. De gedachte hierachter is dat op deze manier de kiezer zich kan uitlaten over de grondwetswijziging.
Verwijderd
Ah dus hoestende aso's met het virus kunnen dan naar buiten of wat zegt dat plaatje? En waar komen die percentages vandaan?Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:45:
[Afbeelding]
Ziet er leuk uit, maar zegt eigenlijk vrij weinig dus. Gewoon thuisblijven waar mogelijk, noodzakelijk, snel en alleen winkelen en weer uitzitten heeft dan toch meer effect denk ik. En ja dat is ellende voor velen die een dergelijke luxe niet hebben.
Uhhh, vanaf morgen zitten we in een lockdown?raro007 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:47:
Even over de lock down... ik denk dat het wel komt.
Doe niet zo moeilijk man, al zouden ze 1% helpen... zet er gewoon 1 op!Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:48:
Ik snap de mondkapjesplicht nog steeds niet. Blijkbaar was het in de eerste golf niet nodig en het is nou niet dat het in andere landen beter gaat. Madrid is niet voor niets op slot gezet, terwijl ze daar allemaal met een lamp op hun mond rondlopen. Uiteraard doe ik zo'n ding op, het moet immers.
Exact, probeer maar eens een vlam uit te blazen mét en zónder mondneusmasker op; je moet aanzienlijk meer moeite doen om de vlam met een masker uit te blazen. De luchtstroom wordt verspreid over een groter oppervlak, en daarmee gaat de snelheid omlaag. Mocht het masker virusdeeltjes toevallig óók tegenhouden dan is dat mooi meegenomen in de openbare ruimte.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:45:
[Afbeelding]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Nou ja, over een half jaar zijn er verkiezingen, dus kan vrij vlot gaanXWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:48:
[...]
Ook het kabinet moet zich aan de grondwet houden.
Gelukkig maar
[...]
De grondwet kan niet zomaar even aangepast worden:
[...]
Is een traject van meerdere jaren.
Het laat zien, simplistisch, hoe de verspreiding werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:48:
[...]
Ah dus hoestende aso's met het virus kunnen dan naar buiten of wat zegt dat plaatje? En waar komen die percentages vandaan?
Ziet er leuk uit, maar zegt eigenlijk vrij weinig dus. Gewoon thuisblijven waar mogelijk, noodzakelijk, snel en alleen winkelen en weer uitzitten heeft dan toch meer effect denk ik. En ja dat is ellende voor velen die een dergelijke luxe niet hebben.
De getallen vertrouw ik ook niet, zie edit. Het gaat om het idee dat je de ziekte dichter bij je houdt en de ander lastiger kan bereiken.
Volgens een deskundoloog op tv (Tom Jan Meeuws van het NRC) gaat het nog maanden duren voordat die mondkapjesplicht juridisch dichtgetimmerd is.Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:47:
Jammer dat het Rutte weer niet lukt geloofwaardig te blijven, kerken blijven open want sluiten is tegen de grondwet. Maar mondkapjes zijn ook tegen de grondwet en die worden wel verplicht. Symbool maatregelen dus. En daarboven op nog angst zaaien, compleet de verkeerde strategie, wie neemt ze nu nog serieus ?
bedoelde zo'n chinese lock downDrardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:49:
[...]
Uhhh, vanaf morgen zitten we in een lockdown?
niet naar de kroeg kunnen is geen lock down gekkie
Even zonder gekkigheid en wil geen conspiracy discussie uitlokken maar als er op tv door de overheid wordt verkondigd dat onze enige hoop een vaccine is en totaal niet wordt verteld dat men gezond moet eten en leven dan kan ik met de beste wil van de wereld niet anders concluderen dan dat er op de achtergrond dingen spelen waar wij niks van weten en dat er bepaalde belangen spelen.
Wat een rare redenatie van Rutte: Maatschappelijke discussie is toch alleen maar goed?
Leuke toevoegingDrumatiko schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Exact, probeer maar eens een vlam uit te blazen mét en zónder mondneusmasker op; je moet aanzienlijk meer moeite doen om de vlam met een masker uit te blazen. De luchtstroom wordt verspreid over een groter oppervlak, en daarmee gaat de snelheid omlaag. Mocht het masker virusdeeltjes toevallig óók tegenhouden dan is dat mooi meegenomen in de openbare ruimte.
Maar het tegenhouden en minder ver verspreid, dat is echt een winst denk ik. Al is het maar een procent.
Waarom hebben we het hier niet eens over het blijven rekken van maatregelen in het onderwijs? verder dan verplichten van mondkapjes lijken we niet te komen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het dragen van een mondkapje blijkt een IQ & EQ test te zijn. Mensen die ze dragen vertrouwen op wetenschap en geven om anderen om ze heen, mensen die ze niet dragen vertrouwen liever Facebook wappies en hebben kak aan de mensen om hen heen.edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:49:
[...]
Doe niet zo moeilijk man, al zouden ze 1% helpen... zet er gewoon 1 op!
Zorginstellingen en scholen gaan niet meer dicht, al moet de rest van het land de kerst alleen doorbrengen bij wijze van spreken. Goed punt: beide groepen kunnen maar weinig doen aan en hebben weinig bijgedragen aan de shit waarin we zitten en worden het hardst geraakt door een lockdown.Gunner schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:51:
Waarom hebben we het hier niet eens over het blijven rekken van maatregelen in het onderwijs? verder dan verplichten van mondkapjes lijken we niet te komen.
[ Voor 39% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-10-2020 19:54 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
ja maar niet over hoe je een maatregel moet interpreterenDaMayan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:51:
Wat een rare redenatie van Rutte: Maatschappelijke discussie is toch alleen maar goed?
https://www.rijksoverheid...s-en-maatregelen-covid-19
Jezus... Er staat inderdaad 100 man binnen en 250 man buiten voor uitvaarten... W...t...f...
Jezus... Er staat inderdaad 100 man binnen en 250 man buiten voor uitvaarten... W...t...f...

Praat eens op een normale toon tegen me. Ik probeer gewoon een punt te maken en onderbouw dat ook. Als je het daar mee oneens bent, prima, maar praat op een normale toon.edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:49:
[...]
Doe niet zo moeilijk man, al zouden ze 1% helpen... zet er gewoon 1 op!
Gezond eten en leven staan hier toch volledig los van?magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:51:
Even zonder gekkigheid en wil geen conspiracy discussie uitlokken maar als er op tv door de overheid wordt verkondigd dat onze enige hoop een vaccine is en totaal niet wordt verteld dat men gezond moet eten en leven dan kan ik met de beste wil van de wereld niet anders concluderen dan dat er op de achtergrond dingen spelen waar wij niks van weten en dat er bepaalde belangen spelen.
En als je dat dan toch zegt, waarom zijn er zoveel sporters besmet? Die leven extreem gezond.
Even los van de discussie over mondkapjes op zich... Hoezo kan het wettelijk niet worden verplicht maar in het OV wél?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Laten we dit soort complottheorieën nou ff lekker uit dit topic houden zeg.magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:51:
Dt is meer voor dat vge clubje van Engel, Viruswaanzinnigen.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Werkt die verspreiding zo? Ken genoeg artsen die dat anders uitleggen....En dan nog, als je besmet bent of dat soort ziekteverschijnselen hebt hoor je niet eens bij anderen in de buurt te komen. Die regel geldt al de hele periode.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Het laat zien, simplistisch, hoe de verspreiding werkt.
De getallen vertrouw ik ook niet, zie edit. Het gaat om het idee dat je de ziekte dichter bij je houdt en de ander lastiger kan bereiken.
Afstand houden gebeurt gewoon niet consequent, daar zie ik veel meer problemen mee. Mondkapje gaat hier gewoon op hoor, regels volgen prima. Maar een regel in twijfel trekken mag blijkbaar ook niet zonder als aso gezien te worden getuige sommige reacties.
Omdat scholing heel belangrijk is en dus meer prio krijgt om door te gaan.Gunner schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:51:
Afgezien van t filter (geen idee of dat type filter wat toevoegt) zijn die dingen van de Lidl ongeveer hetzelfde. Ik heb zelf ook geen last van t dragen van zo'n ding in winkels of wat dan ook, vond t in de zomer bij 35 graden irritanter (in Duitsland was het al die tijd al verplicht).BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:47:
[...]
Ik zou het toch wel aanraden om een paar euro meer te betalen voor iets wat comfortabel is en een goed filter heeft zonder dat je lastiger ademt.
https://www.uniqlo.com/eu.../airism/airism-face-masks
Zeker voor de mensen die er al een pokkehekel aan hebben. El cheapo kapjes gaan het niet fijner voor je maken.
Ik red me dus wel, maar wellicht zijn dergelijke mondkapjes voor anderen die meer last hebben van het dragen (mensen met een bril bv) wel een uitkomst.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Klopt, maar Rome is ook niet in één dag gebouwdXWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:48:
Is een traject van meerdere jaren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zoals Rutte zei: je kan wel over elke maatregel uren gaan discussieren weer (zoals bij Jinek bijv gebeurt iedere avond), je kan ze ook gewoon naleven, ook al helpen ze maar 1%Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
Praat eens op een normale toon tegen me. Ik probeer gewoon een punt te maken en onderbouw dat ook. Als je het daar mee oneens bent, prima, maar praat op een normale toon.
Het is heel eenvoudig. Het helpt.Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:48:
Ik snap de mondkapjesplicht nog steeds niet. Blijkbaar was het in de eerste golf niet nodig en het is nou niet dat het in andere landen beter gaat. Madrid is niet voor niets op slot gezet, terwijl ze daar allemaal met een lap op hun mond rondlopen. Uiteraard doe ik zo'n ding op, het moet immers.
De eerste golf hadden we ze ook goed kunnen gebruiken. We zaten in een lockdown en konden patiënten in Duitsland stallen omdat we hier overspoeld werden.
Uiteraard is het geen magisch middel. Ik weet ook niet of ze het in Madrid net zo goed dragen als in Hong Kong oid (waar het de nummer 1 maatregel is, voor alle andere)
Er moet natuurlijk wel ruimte zijn voor strengere maatregelen want in december gaat het pas echt los (want: te koud om ramen open te laten, vakantie dus tijd voor de meubelboulevard, langs bij familie en vrienden)Basekid schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:37:
Ik vind dit een stuk minder "lockdown" dan in maart
Andere wetgeving. Mondkapjes in het OV berusten op een wet die zegt dat je instructies van de vervoerder moet opvolgen (wet Openbaar Vervoer). Mondkapjes daarbuiten vallen onder artikel 10 van de Grondwet, eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer.Thalaron schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:52:
Hoezo kan het wettelijk niet worden verplicht maar in het OV wél?
Het OV was makkelijk, maar om de Grondwet te beperken moet er een wet aangenomen worden door de Tweede Kamer. Die moeten ze nog maken dan, de coronaspoedwet voorziet niet in de mondkapjesplicht.
"Doe nu maar"edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:53:
Zoals Rutte zei: je kan wel over elke maatregel uren gaan discussieren weer (zoals bij Jinek bijv gebeurt iedere avond), je kan ze ook gewoon naleven, ook al helpen ze maar 1%

Je bent al ziek en besmettelijk voor je überhaupt symptomen hebt. Dan kan je dus niet vertrouwen op thuisblijven, want je weet het niet.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Werkt die verspreiding zo? Ken genoeg artsen die dat anders uitleggen....En dan nog, als je besmet bent of dat soort ziekteverschijnselen hebt hoor je niet eens bij anderen in de buurt te komen. Die regel geldt al de hele periode.
Kritisch zijn mag, maar ontkennen dat het iets doet en daar maanden over door blijven gaan is gewoon zonde van je tijd.Afstand houden gebeurt gewoon niet consequent, daar zie ik veel meer problemen mee. Mondkapje gaat hier gewoon op hoor, regels volgen prima. Maar een regel in twijfel trekken mag blijkbaar ook niet zonder als aso gezien te worden getuige sommige reacties.
Zie trouwens allerhande horeca nu reclame maken voor 'reserveer nu nog voor vanavond en morgen voordat we dicht moeten'.
Ben benieuwd hoe we die afscheidsfeestjes weer terug gaan zien.
je zegt letterlijk wat ik zegCobb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Kun je niet maken dit.
Voor velen valt Corona 100% mee, maar voor veel mensen ook niet! Heb zelf in maart twee weken naar adem lopen happen samen met mijn vrouw, zo verschrikkelijk benauwd waren we. Iedere avond naar bed gaan met het idee wakker te worden in het ziekenhuis (niet perse op de IC) is geen pretje. Nu nog steeds pijn op de borst als ik meer dan 5 minuten ga hardlopen of fietsen. Ik ben 34 en gezond. Komt wel weer goed maar gaat echt wel even duren.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik ben daar niet zo zeker van. We praten hele tijd over bewegingen. Kinderen nemen het mee en dragen het over. Zo hou je het wel in stand.NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:51:
Zorginstellingen en scholen gaan niet meer dicht, al moet de rest van het land de kerst alleen doorbrengen bij wijze van spreken. Goed punt: beide groepen kunnen maar weinig doen aan en hebben weinig bijgedragen aan de shit waarin we zitten en worden het hardst geraakt door een lockdown.
Wat ik denk dat ze pas wat gaan doen als het *echt* niet meer anders kan.
Je zou heel simpel nu de herfstvakantie een week kunnen verlengen. Dit werd vanmiddag ook al geopperd in dit topic. Hebben ze niet gedaan.
Maar liever had ik de situatie van half maart teruggezien. Het is maar een klein stapje van wat we nu doen immers.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 13-10-2020 20:00 ]
Uiteraard zijn er uitzonderingen, denk aan supergezonde mensen die komen te overlijden aan kanker etc. Maar ik heb het over het algemeen. Het is nu toch wel bekend dat breed gezien de minder sterkere mensen komen te overlijden of klachten er aan overhouden? Merendeel van mensen die raken besmet zijn misschien een paar daagjes ziek en daarna is het klaar. Een goede afweersysteem lijkt mij nog de beste bescherming en dat bereik je onder andere door een gezonde leefstijl, niet door een vaccine wat puur uit winst overwegingen is gemaakt.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
Gezond eten en leven staan hier toch volledig los van?
En als je dat dan toch zegt, waarom zijn er zoveel sporters besmet? Die leven extreem gezond.
Vooral dat laatste onderbouw dat met bronnen aub, anders valt dit onder een complottheorie.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 13-10-2020 20:18 ]
Oh, China is constant in lockdown toch?raro007 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
bedoelde zo'n chinese lock down
niet naar de kroeg kunnen is geen lock down gekkie(grapje)
Zover zal het hier niet komen, deze nieuwe maatregelen hebben wel zin naar mijn inschatting.
moeten ze ook gaan vertellen dat je gezond moet eten en leven? ( zo ff een peukie en 8 bitterballen in de pan flikkeren?)magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:51:
Ik zeg toch ook dat ik dat doe? Je kan prima discussiëren over maatregelen, maar je er tegelijkertijd ook aan houden.edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Zoals Rutte zei: je kan wel over elke maatregel uren gaan discussieren weer (zoals bij Jinek bijv gebeurt iedere avond), je kan ze ook gewoon naleven, ook al helpen ze maar 1%
Oke, fair enough. Ik vind het alleen een beetje moeilijk om er één lijn in te zien, als je begrijpt wat ik bedoel. Vandaar mijn comment. Enerzijds wordt er zes maanden gezegd dat het bewijs van nut er niet is, iets wat bevestigd lijkt te worden doordat we zonder een lockdown doorkwamen, anderzijds wordt gezegd dat het wel nut heeft.BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
Het is heel eenvoudig. Het helpt.
De eerste golf hadden we ze ook goed kunnen gebruiken. We zaten in een lockdown en konden patiënten in Duitsland stallen omdat we hier overspoeld werden.
Uiteraard is het geen magisch middel. Ik weet ook niet of ze het in Madrid net zo goed dragen als in Hong Kong oid (waar het de nummer 1 maatregel is, voor alle andere)
Het zit 'm denk ik ook in de nuance die je schetst. Wellicht dragen ze het in Madrid niet goed inderdaad. Denk dat het ook belangrijk is erg goed voorlichting hierover te geven, want als mensen het massaal verkeerd gebruiken heb je er alsnog niets aan.
Die zien we over 2 weken wel weer in een piek in het aantal besmettingen gok ik zoMikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:56:
Zie trouwens allerhande horeca nu reclame maken voor 'reserveer nu nog voor vanavond en morgen voordat we dicht moeten'.
Virussen? Scan ze hier!
Als er niet 1 woord wordt gerept over gezond leven maar 100x wordt gezegd dat onze enige redder een vaccine is dan roept het bij mij vragen op ja.bie100 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
moeten ze ook gaan vertellen dat je gezond moet eten en leven? ( zo ff een peukie en 8 bitterballen in de pan flikkeren?)
Heb je een bron?magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:57:
[...]
Uiteraard zijn er uitzonderingen, denk aan supergezonde mensen die komen te overlijden aan kanker etc. Maar ik heb het over het algemeen. Het is nu toch wel bekend dat breed gezien de minder sterkere mensen komen te overlijden of klachten er aan overhouden?
Bron?Merendeel van mensen die raken besmet zijn misschien een paar daagjes ziek en daarna is het klaar. Een goede afweersysteem lijkt mij nog de beste bescherming en dat bereik je onder andere door een gezonde leefstijl, niet door een vaccine wat puur uit winst overwegingen is gemaakt.
Geen slim idee imho. Mensen die vakantie hebben willen wat leuks gaan doen.... krijg je juist meer reisbewegingen van.Gunner schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Ik ben daar niet zo zeker van. We praten hele tijd over bewegingen. Kinderen nemen het mee en dragen het over. Zo hou je het wel in stand.
Wat ik denk dat ze pas wat gaan doen als het *echt* niet meer anders kan.
Je zou heel simpel nu de herfstvakantie een week kunnen verlengen. Dit werd vanmiddag ook al geopperd in dit topic. Hebben ze niet gedaan.
Vervoerders mogen voorwaarden stellen aan het vervoeren van reizigers, bijvoorbeeld als dat voor de veiligheid noodzakelijk is. Mondkapje dus, al blijft het een zwakke redenering.Thalaron schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:52:
Even los van de discussie over mondkapjes op zich... Hoezo kan het wettelijk niet worden verplicht maar in het OV wél?
Ik zeg niet dat je dan ook op reis moet he. Integendeel.stylezzz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:00:
Geen slim idee imho. Mensen die vakantie hebben willen wat leuks gaan doen.... krijg je juist meer reisbewegingen van.
Heb zelf een week vakantie, maar het komt niet eens in me op om echt 'weg' te gaan.
Geen bron wel logisch nadenken. Meer dan 6000 besmettingen per dag maar naar schatting in totaal 6000-7000 doden.
Veel anderen wel. Als je een vakantie langer maakt, wordt het vor veel mensen interessanter (want meer tijd) om uitjes en vakanties re boeken.Gunner schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Ik zeg niet dat je dan ook op reis moet he. Integendeel.
Heb zelf een week vakantie, maar het komt niet eens in me op om echt 'weg' te gaan.
Virussen? Scan ze hier!
Valt wel mee denk ik. Aangezien scholen en verzorgingstehuizen nog gewoon open blijven, religieuzen nog steeds bij elkaar mogen komen en contactberoepen nog gewoon mogen blijven werken, houden we gewoon dezelfde gestage stijging als afgelopen werken.wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:59:
[...]
Die zien we over 2 weken wel weer in een piek in het aantal besmettingen gok ik zo
[ Voor 1% gewijzigd door Standeman op 13-10-2020 20:04 ]
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ok duidelijk, dan laat ik het hierbij.magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Geen bron wel logisch nadenken. Meer dan 6000 besmettingen per dag maar naar schatting in totaal 6000-7000 doden.
Ja, je kunt ook gewoon de democratie de deur wijzen en Nederland uitroepen tot een totalitaire staat. Juist nu er veel angst wordt gezaaid vanuit de regering is het belangrijk kritisch te blijven. Dus blijven discussiëren. Maatregelen moeten ook allemaal een einddatum krijgen, daar moeten we scherp op blijven. Als Rutte geen discussie wil had ie geen lid van de regering in een democratisch land moeten worden.edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Dit dus.Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
Ja, je kunt ook gewoon de democratie de deur wijzen en Nederland uitroepen tot een totalitaire staat. Juist nu er veel angst wordt gezaaid vanuit de regering is het belangrijk kritisch te blijven. Dus blijven discussiëren. Maatregelen moeten ook allemaal een einddatum krijgen, daar moeten we scherp op blijven. Als Rutte geen discussie wil had ie geen lid van de regering in een democratisch land moeten worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y2fnCXOIghafHt08ri02QVjV.jpg?f=user_large)
Dan maken we hem zonder getallen. Waar het om gaat is dat een mondkapje in meer of mindere mate de hoeveelheid virus en afstand van het virus beperkt.
Waarom niet? Het gaat er niet om waar je naartoe gaat, maar wat je daar gaat doen.Gunner schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Ik zeg niet dat je dan ook op reis moet he. Integendeel.
Vind jij dat er vanuit de regering angst wordt gezaaid? Er worden toch gewoon feiten geconstateerd?Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
Ja, je kunt ook gewoon de democratie de deur wijzen en Nederland uitroepen tot een totalitaire staat. Juist nu er veel angst wordt gezaaid vanuit de regering is het belangrijk kritisch te blijven. Dus blijven discussiëren. Maatregelen moeten ook allemaal een einddatum krijgen, daar moeten we scherp op blijven. Als Rutte geen discussie wil had ie geen lid van de regering in een democratisch land moeten worden.
En houden benauwdheid klachten achteraf en andere vage klachten.magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:57:
[...]
Uiteraard zijn er uitzonderingen, denk aan supergezonde mensen die komen te overlijden aan kanker etc. Maar ik heb het over het algemeen. Het is nu toch wel bekend dat breed gezien de minder sterkere mensen komen te overlijden of klachten er aan overhouden? Merendeel van mensen die raken besmet zijn misschien een paar daagjes ziek en daarna is het klaar. Een goede afweersysteem lijkt mij nog de beste bescherming en dat bereik je onder andere door een gezonde leefstijl, niet door een vaccine wat puur uit winst overwegingen is gemaakt.
En doen er 2/8 weken over om weer een beetje normaal te zijn, maar verder is het natuurlijk maar een mini griepje
In korte tijd zet je bepaalde groepen twee keer erg disrespectvol weg. Ik zou het op prijs stellen als je je wat genuanceerder zou willen uitlaten. Niet iedere gelovige is een extremist. Dank je wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 13-10-2020 20:05 ]
De overheid zegt spring uit het raam om Corona te stoppen moeten we dat dan maar gaan doen zonder zelf na te denken of kritische vragen te stellen?edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Daarom is er ook een einddatum genoemd.Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
Kritisch zijn is prima, ergens als een kapotte plaat over blijven jammeren moet eens ophouden.
En vervolgens zit je met je handen aan je mondkapje en heb je het voor saus gedragen. Dus ik denk dat de overheid (en/of andere partijen) er goed aan zou doen een brede voorlichtingscampagne te starten over het juist gebruik ervan.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:03:
[Afbeelding]
Dan maken we hem zonder getallen. Waar het om gaat is dat een mondkapje in meer of mindere mate de hoeveelheid virus en afstand van het virus beperkt.
Nou dan zou inmiddels half Nederland een astma patiënt moeten zijn danMektheb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
En houden benauwdheid klachten achteraf en andere vage klachten.
En doen er 2/8 weken over om weer een beetje normaal te zijn, maar verder is het natuurlijk maar een mini griepje#facepalm
Joh, 2 keer hoesten en het is weg.Mektheb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
En doen er 2/8 weken over om weer een beetje normaal te zijn, maar verder is het natuurlijk maar een mini griepje#facepalm
Je vergeet er een foto van een gebruikt mondkapje in een broekzak bij te doen, of een filmpje van een mondkapje dat aan de arm hangt, wordt opgedaan in de winkel, dan weer wordt afgedaan met vieze vingers... Enfin je snapt het wel.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:03:
[Afbeelding]
Belachelijke reactie dit... Een einddatum kun je nooit noemen bij een pandemie/virus...Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
De einddatum komt er pas als er mensen zoals jou zich gewoon aan de regels gaan houden
Hoe vaak heeft de overheid zoiets onzinnigs gezegd? Behalve dat een mondkapje irritant is om te dragen, heb je er toch geen/ weinig last van? Dus je kan prima kritisch zijn en je zonder problemen die maatregel volgenmagnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
De overheid zegt spring uit het raam om Corona te stoppen moeten we dat dan maar gaan doen zonder zelf na te denken of kritische vragen te stellen?
je moet je handen nog wel blijven wassen he, tis geen vervanging voor de overige maatregelenSoccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
[...]
En vervolgens zit je met je handen aan je mondkapje en heb je het voor saus gedragen. Dus ik denk dat de overheid (en/of andere partijen) er goed aan zou doen een brede voorlichtingscampagne te starten over het juist gebruik ervan.
tja ze kunnen het wel zeggen maar goed ze zeggen ook niet dat je ongezond moet levenmagnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:59:
[...]
Als er niet 1 woord wordt gerept over gezond leven maar 100x wordt gezegd dat onze enige redder een vaccine is dan roept het bij mij vragen op ja.
en daarbij ken een paar mensen die gezond leven en erg ziek zijn geweest en daar nog veel last van hebben
maar goed gezond leven is altijd goed ook na de corona
De overheid weerspiegelt gewoon de cijfers zoals deze er voorstaan. Indien jij vind dat wat de overheid hier angstwekkend is, is het dan niet een rare conclusie om te stellen dat de overheid zich totalitair opstelt en angst zaait; in plaats van dat je gewoonweg tot de conclusie komt dat de situatie zorgelijk is?Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
Had graag gezien dat er ook iets meer gezegd was om het onnodig hoge aantal supermarkt bezoeken steviger terug te dringen. Hij zegt wel snel tussendoor dat het eigenlijk te druk is bij supermarkten, maar geeft nergens uitspraak (ook al is het dringend advies) om niet meer iedere dag voor één maaltijd iets te halen. Gemiste kans, het is prima mogelijk maximaal 3 per week boodschappen te doen zonder dat ook maar iemand daar echt een nadeel aan ondervind. Je maakt daar zoveel extra ruimte mee voor mensen om netjes afstand te kunnen houden met boodschappen doen.
Wat betreft kerken zal ik maar niet over beginnen, wat een klucht is dat zeg
Wat betreft kerken zal ik maar niet over beginnen, wat een klucht is dat zeg
Klopt, ik begrijp dat dat geen zak uitmaakt. Je draagt een mondkapje niet om jezelf te beschermen, maar de ander. En of dat mondkapje dan schoon of vies is, inclusief je vingers, maakt geen snars uit.prijk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:06:
[...]
Je vergeet er een foto van een gebruikt mondkapje in een broekzak bij te doen, of een filmpje van een mondkapje dat aan de arm hangt, wordt opgedaan in de winkel, dan weer wordt afgedaan met vieze vingers... Enfin je snapt het wel.
Dat is heel begrijpelijk, de communicatie hier is enorm bagger geweest. En in het begin waren er enorme tekorten. Die waren zo ernstig dat ze ze onderzochten of ze maskers konden desinfecteren om ze meerdere keren te gebruiken in de zorg. Dus het verhaal werd dat ze niet werkten zodat mensen ze niet gingen hamsteren.Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
Oke, fair enough. Ik vind het alleen een beetje moeilijk om er één lijn in te zien, als je begrijpt wat ik bedoel. Vandaar mijn comment. Enerzijds wordt er zes maanden gezegd dat het bewijs van nut er niet is, iets wat bevestigd lijkt te worden doordat we zonder een lockdown doorkwamen, anderzijds wordt gezegd dat het wel nut heeft.
Het zit 'm denk ik ook in de nuance die je schetst. Wellicht dragen ze het in Madrid niet goed inderdaad. Denk dat het ook belangrijk is erg goed voorlichting hierover te geven, want als mensen het massaal verkeerd gebruiken heb je er alsnog niets aan.
De eerste golf zijn we doorgekomen, maar wel met onnodig veel sterfgevallen ten opzichte van andere landen.
Logisch. Iets met vraag en aanbod.xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
De mondkapjes op bol stijgen met elke refresh.
Maar ik vermoed dat vrijwel iedereen inmiddels al wel een tijd voldoende mondkapjes in huis heeft. Iedereen die de ontwikkelingwn volgde kon ook wel zien aankomen dat dit aangekondigd zou gaan worden.
Als je nu nog mondkapjes moet gaan bestellen ben er wel rijkelijk laat mee.
Virussen? Scan ze hier!
Niet om COVID 19 te bagatelliseren, maar dit is wel inherent aan flink ziek zijn. Als je Pfeiffer hebt gehad ben je ook niet van de één op de andere dag de oude. Idem als je echt een flinke griep hebt gehad. Daar is COVID niet per se anders in, al moet je het ook niet negeren.Mektheb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
Nee tuurlijk niet, maar het is ook niet zo simpel als dat niemand klachten krijgt.magnifor schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
[...]
Nou dan zou inmiddels half Nederland een astma patiënt moeten zijn dan
Er is een enorme mix, en er zijn heeel veel diverse na-klachten bij verschillende soorten mensen leeftijden etc.
Het is en blijft echt een nare ziekte.
Ze zijn niet overal verplicht.wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Logisch. Iets met vraag en aanbod.
Maar ik vermoed dat vrijwel iedereen inmiddels al wel een tijd voldoende mondkapjes in huis heeft. Iedereen die de ontwikkelingwn volgde kon ook wel zien aankomen dat dit aangekondigd zou gaan worden.
Als je nu nog mondkapjes moet gaan bestellen ben er wel rijkelijk laat mee.
Ze hebben dat ontzettend goed gedaan, net als in het begin van de crisis. Tenminste 4 weken en over 2 weken evaluatie. Prima stip op de horizon.edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:06:
[...]
Belachelijke reactie dit... Een einddatum kun je nooit noemen bij een pandemie/virus...
De einddatum komt er pas als er mensen zoals jou zich gewoon aan de regels gaan houden
Beetje ongeloofwaardig verhaal dat het zou liggen aan de mensen die niet aan de maatregelen houden. Dat klinkt als een domme eerste reactie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic