Die gedachte is al lang ontkracht.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Slechte zaak. Met een mondkapje denken mensen juist dat de 1,5 meter niet meer geld. Het verkeerd opdoen van het kapje of met handen aanzitten maakt het schijnveiligheid
https://www.volkskrant.nl...s-onvoorzichtig~b51d1236/
Verwijderd
Raar verhaal, tenzij noodzaak hoor je geeneens op het werk te zijn. Dat zijn enkel bepaalde beroepen dus.dennis_rsb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
Hopen dat ze mondkapjes niet gaan verplichten op werkplekken. Wij kunnen prima afstand houden op t werk. In de kantine willen ze wel dat we mondkapjes dragen. Tot nu kom ik er mee weg zonderIk let liever op de basisregels. Maar als het écht moet zet ik het wel even op in de kantine tijdens het wandelen.
Mooi, ben ik blij mee!
Maar wat een idioot land. Kan kan mensen verbieden om alcoholische dranken bij zich te hebben op de openbare weg, maar mensen in openbare binnenruimten verplichten een mondkapje te dragen is juridisch niet mogelijk...
EK 2020, Olympische Spelen 2020, F1 Zandvoort 2020, goed idee!
Dan is het dus zaak om dat goed onder de aandacht te brengenVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Slechte zaak. Met een mondkapje denken mensen juist dat de 1,5 meter niet meer geld. Het verkeerd opdoen van het kapje of met handen aanzitten maakt het schijnveiligheid
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Alleen bij beweging, is prima toch?dennis_rsb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
Hopen dat ze mondkapjes niet gaan verplichten op werkplekken. Wij kunnen prima afstand houden op t werk. In de kantine willen ze wel dat we mondkapjes dragen. Tot nu kom ik er mee weg zonderIk let liever op de basisregels. Maar als het écht moet zet ik het wel even op in de kantine tijdens het wandelen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Verwijderd
Koopavonden zijn hier al jaren het rustigste moment van de week. Zo rustig dat sommige winkels daarmee gestopt zijn.
Wat is dit dan voor een kul maatregel?
Het is een werkplaats (vrijwilligerswerk)Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
[...]
Raar verhaal, tenzij noodzaak hoor je geeneens op het werk te zijn. Dat zijn enkel bepaalde beroepen dus.
Zal niet zozeer aan de verschillen in de grondwetten zitten, maar in het feit dat de andere landen (vermoed ik) al wetgeving hebben liggen die in geval van crisis dit soort maatregelen mogelijk maakt.XWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Opvallend dat een mondmasker in omringende landen wel al langer verplicht is. Wat is er zo anders aan de Nederlandse grondwet?
Ik kom je zo halen met de autoWokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
[...]
Geef me die spuit dan, ik wil naar de kroeg
Vind het vooral fijn voor vrienden van mij die in winkels werken en die geen discussie meer aan hoeven te gaan met klanten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Want die dingen voegen daadwerkelijk iets toe? Ik zie de 60+'ers dagelijks vrolijk met hun mondkapje gezamenlijk (want alleen winkelen kan niet) door de winkels schuiven. Want die zijn veilig met het kapje op.....
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
En terecht natuurlijk. Er moet een wettelijke regel voor zijnBlakHawk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
Eindelijk een mondkapjesplicht!!!!
Mooi, ben ik blij mee!
Maar wat een idioot land. Kan kan mensen verbieden om alcoholische dranken bij zich te hebben op de openbare weg, maar mensen in openbare binnenruimten verplichten een mondkapje te dragen is juridisch niet mogelijk...
Schiet tussen de palen en je scoort!
Nja in de kantine beweeg je wel natuurlijk. Maar ik ga niet heel dicht bij iemand staan. Als ik een hele rij voor de koffieautomaat zie, ga ik wel even naar buiten en kom ik terug als het rustig is.
Verwijderd
1 onderzoek van 1 straat is ontkrachten? Dat heet een goede indicatie...maar zegt niks over de gemiddelde supermarkt in schubbekutteveenFly-guy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
[...]
Die gedachte is al lang ontkracht.
https://www.volkskrant.nl...s-onvoorzichtig~b51d1236/
Weg jij, je zit niet in mijn bubble
De islam kan uw vrijheid schaden
Fantastisch. Gelukkig wordt het nu duidelijk en dat dit geneuzel stoppen. Eindelijk kan dat plaatje in de kast.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Wat moet je in de stad zoeken ?, alles kan je bestellen tegenwoordig.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:19:
Geen koopavond meer. Dus nu moet ik op een drukke zaterdag de stad in i.p.v. rustig in de avond.
Koopavonden zijn hier al jaren het rustigste moment van de week. Zo rustig dat sommige winkels daarmee gestopt zijn.
Maar dat zak wel aan mij liggen
Uit de onderzoeken in Amsterdam en Rotterdam bleek dat dit niet het geval is. Mensen hielden zich alsnog in dezelfde mate aan de regels.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Ik kom alleen, dan mag het.
Of ben je een Belg, dan wordt het lastig haha
Zelfs al zou je niet thuis werken.ZieMaar! schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:55:
[...]
Haha da’s waar, maar ik voel me enorm thuis in het park hier.
Ik was in de war met de frisse neus die in maart nog mocht. Maar dan nog, als je thuis kan werken lijkt het me wel te doen. Zo lang is 10 dagen nou ook weer niet.
Twee weken loon/omzet missen. Daar valt echt het land niet van om.
We moeten eens stoppen met de economie als leidraad te gebruiken om beslissingen te nemen over zaken die niks met de economie te maken hebben. Mensen maken niet de beste keuzes met de hand op de knip.
We zijn hier zo gierig dat we het leven van onze ouderen op het spel zitten in de hoop een paar euro's te besparen. Dat we nu zo op onze bek gaan is eigenlijk volstrekt verdiend. We moeten ons echt kapotschamen wat dat betreft. Hopelijk leren we hiervan en zetten we in de toekomst weer gewoon de volksgezondheid en het beschermen van zwakkeren op 1.
13:37
Als het te rustig is, dan maakt het voor de winkeliers niet uit, zoals je zegt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:19:
Geen koopavond meer. Dus nu moet ik op een drukke zaterdag de stad in i.p.v. rustig in de avond.
En als het druk is verminder je besmettingen.
Win-win ipv kulmaatregel, denk ik dan.
Het is toch handig en duidelijk zo? Als je zit kapje af, sta je op kapje op. Lekker simpel.dennis_rsb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Nja in de kantine beweeg je wel natuurlijk. Maar ik ga niet heel dicht bij iemand staan. Als ik een hele rij voor de koffieautomaat zie, ga ik wel even naar buiten en kom ik terug als het rustig is.
Verwijderd
Waar gingen die dan een discussie mee aan? Snap je insteek, maar dit gaat die problemen niet oplossen. Dan was er ook geen gezeur in het OV geweest.Agent47 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Vind het vooral fijn voor vrienden van mij die in winkels werken en die geen discussie meer aan hoeven te gaan met klanten.
https://www.rtlnieuws.nl/...ondkapje-gedragsonderzoekVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
1 onderzoek van 1 straat is ontkrachten? Dat heet een goede indicatie...maar zegt niks over de gemiddelde supermarkt in schubbekutteveen
[ Voor 15% gewijzigd door Wokschotel op 13-10-2020 19:22 ]
4 weken is gezegd door Hugo.Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:22:
Waarom is de eerste vraag niet: hoe lang duren deze maatregelen?
[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 13-10-2020 19:23 ]
Heeft de Jonge net gezegd, over 2 weken evaluatie.Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:22:
Waarom is de eerste vraag niet: hoe lang duren deze maatregelen? Of heb ik iets gemist?
Edit: nu twijfel ik, tweaker boven mij heeft 4 weken gehoord.
[ Voor 11% gewijzigd door RobbertC op 13-10-2020 19:24 ]
Tenminste 4 weken.Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:22:
Waarom is de eerste vraag niet: hoe lang duren deze maatregelen? Of heb ik iets gemist?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Sowieso 2 weken, maar ik hoorde ook 4 weken.Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:22:
Minstens 4 weken en over 2 weken evaluatie zei hij om precies te zijn.RobbertC schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Heeft de Jonge net gezegd, over 2 weken evaluatie.
Winkels konden het al lang verplichten. Gebeurde in Den Haag al in verschillende winkels.Deezers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:16:
Hoe lang zal het duren voordat de juridische verplichting voor mondkapjes is geregeld? Tot dan in ieder geen handhaving mogelijk.
Maar de overheid kan het nog niet verplichten blijkbaar.
Wat een onzin, zelfs zonder mondkapje houden mensen geen afstand meer in winkels. Gebeurde deze zomer al niet meer!Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
WHO advies is nog steeds :mondkapje voor iedereen en voor 60+ zelfs een medisch mondkapje.
Waarom zouden we het WHO niet volgen?
Of je moet een WHO volgen, of net als Trump fu ding stoppen en negeren.
Maar kies gewoon!
Als ze 2 weken geleden hadden ingegrepen, dan waren we al over de helft. Faal faal faal faal.Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:23:
Oh, dan heb ik dat inderdaad gemist. 4 weken, pffff.
Waarom luister je niet gewoon?Wokschotel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:22:
Is toch echt gezegd hoor.
Alle maatregelen zijn in principe een maand geldig. Na twee weken gaat het kabinet de balans opmaken, zegt coronaminister Hugo de Jonge. ,,We hebben het virus eronder gekregen in het voorjaar. Nu moeten we in het najaar hetzelfde doen. Nog een keer. Dat is niet makkelijk, maar we weten dat we het kunnen."
Virussen? Scan ze hier!
Belangrijkste vind ik dat je geen kapje hele middag op hoeft. Dan is voor mij de lol er af, ik doe juist vrijwilligerswerk om niet in een sociaal isolement te komen. Ik ga hoofdzakelijk voor de sociale contacten.
[ Voor 30% gewijzigd door dennis_rsb op 13-10-2020 19:25 ]
Verwijderd
Ah nog een nietszeggende link. Die mondkapjes maken echt het verschil niet.
Thuisblijven en afstand houden wel, dat werkte ook prima bij de vorige lockdown.
Dus er is wel een wettige regel dat je na 20:00 niet meer met een gesloten fles drank rond mag lopen.xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
En terecht natuurlijk. Er moet een wettelijke regel voor zijn
Die tegenstelling doelde ik op.
Het één kan gewoon, het ander (mondkapjes) niet.
Blijft raar!
Ons kan niets meer gebeuren
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Als winkel kan je het verplichten door de "huisregels" van de winkel aan te passen.BlakHawk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:24:
[...]
Winkels konden het al lang verplichten. Gebeurde in Den Haag al in verschillende winkels.
Maar de overheid kan het nog niet verplichten blijkbaar.
Als overheid moet eerst Juridisch worden omschreven waarom een mondkapplicht er wel is, en de "Burka" niet mag. Als die "Burka-verbod" er niet was geweest, was het juridisch een "eitje" geworden om een mondkapplicht te maken.
Die twee bijten elkaar, en ben dus heel benieuwd hoe ze dat dus Juridisch in elkaar gaan breien
Note: van mij mag die plicht er komen, ben alleen nieuwsgierig hoe ze dit gaan verwoorden!
[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 13-10-2020 19:27 ]
Ze moeten het juridisch nog regelen.Mondkapjes in publieke binnenruimtes worden verplicht
Voor de publieke binnenruimtes bereidt het kabinet een mondkapjesplicht voor. Dat geldt ook in het onderwijs, vanaf het middelbaar onderwijs. Zolang dat juridisch nog niet geregeld is, geldt een dringend advies.
Als jij geen dingen had gekocht van China was er geen handel geweest was het hier nooit gekomen faal faal faalDrardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:24:
[...]
Als ze 2 weken geleden hadden ingegrepen, dan waren we al over de helft. Faal faal faal faal.
Lijkt me dat deze maatregel ervoor zorgt dat het alleen maar drukker word (in die 2 uur)
13:37
Dat de mensen die weigeren een mondkapje te dragen zich beter aan de maatregelen zouden houden dan de mensen die de moeite nemen om de kans te verkleinen dat ze een ander besmetten

Prima, blijf lekker star tegenstribbelen...Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
Thuisblijven en afstand houden wel, dat werkte ook prima bij de vorige lockdown.
Uiteindelijk doe je het kapje toch wel op, of je blijft lekker thuis...
Wetenschappelijk linkje dan maar?
https://osf.io/es7kt/downloadOur findings provide strong evidence against a potential negative effect of masking on physical distancing, suggesting that mandatory masking would indeed be effective.
Waarom zijn Nederlanders toch altijd zo absurd recalcitrant, terwijl de cijfers toch echt niet liegen...
[ Voor 19% gewijzigd door Fly-guy op 13-10-2020 19:30 ]
Het boerka verbod is ook mislukt aanvankelijk op artikel 10 van de Grondwet. Zelfde artikel welke mondkapjesplicht onmogelijk maakt.Ryur schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:25:
Als die "Burka-verbod" er niet was geweest, was het juridisch een "eitje" geworden om een mondkapplicht te maken.
Voor het boerkaverbord moest een wet komen van de Tweede Kamer. Ze zullen ook zoiets doen als ze die mondkapjes zo graag willen.
Blijkbaar gaan ze wel uitzonderingen maken voor mondkapjes op diezelfde grondwet.psychodude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Het probleem daarin is helaas onze grondwet. We kunnen natuurlijk alleen maar hopen dat alle religieuze instanties de ernst van de situatie inzien en zelf gewoon een maximum instellen.
Horeca kan wel aan een tuintje op hun buik beginnen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik denk dat je nooit de hele dag een kapje op moet, buiten de zorg. Dat is juist het slimme van zitten zonder en lopen met. Als je zit heb je weinig contactmomenten.dennis_rsb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:24:
@Drardollan liever zet ik geen kapje op voor die paar minuten. Maar als het echt moet van de overheid (is nog niet bekend op werkplekken?) of van de directeur ofzo dan doe ik het wel. Nu zijn er alleen soms een paar vrijwilligers die er over beginnen.
Belangrijkste vind ik dat je geen kapje hele middag op hoeft. Dan is voor mij de lol er af, ik doe juist vrijwilligerswerk om niet in een sociaal isolement te komen. Ik ga hoofdzakelijk voor de sociale contacten.
Ik koop enkel in Taiwan.xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:26:
[...]
Als jij geen dingen had gekocht van China was er geen handel geweest was het hier nooit gekomen faal faal faal
Thuisblijven helpt Idd!Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
In een winkel help afstand houden niet wanneer je een hoestend persoon hebt.
Verschillende modellen tonen aan dat het zelfs over meerdere gangpaden verspreid! In. Minuten tijd!!!
Let vooral ook op de minuten balk bovenin!
Die 1,5 meter in supermarkten is zwaar onvoldoende!!!
Terwijl het zo simpel is. Jammer is dat.dennis_rsb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:29:
@Drardollan jup, en mensen moeten de looproutes volgen. Daar schort het vaak aan merk ik.
Geloof (psychodude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Het probleem daarin is helaas onze grondwet. We kunnen natuurlijk alleen maar hopen dat alle religieuze instanties de ernst van de situatie inzien en zelf gewoon een maximum instellen.
Zie ook. Gunner in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Vergeet je hem niet dagelijks te wassen?St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:25:
Hops, zag hem al aankomen natuurlijk dus vanmiddag een hip 'fashion' mondkapje gekocht voor mij en mijn vrouw. Zit nu in de jaszak, en al even getest in de supermarkt.
Ons kan niets meer gebeuren
Laten we nou net daarvoor mondkapjes gaan verplichten. Dat voorkomt een groot deel van deze grote verspreiding.BlakHawk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Thuisblijven helpt Idd!
In een winkel help afstand houden niet wanneer je een hoestend persoon hebt.
Verschillende modellen tonen aan dat het zelfs over meerdere gangpaden verspreid! In. Minuten tijd!!!
[YouTube: 3D model shows how an indoor cough can spread a 'cloud' of coronavirus]
Let vooral ook op de minuten balk bovenin!
Die 1,5 meter in supermarkten is zwaar onvoldoende!!!
Alsof dat de bron van besmetting is.psychodude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Ik neem het risico wel.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Tja, wetenschap en geloof sluiten elkaar nu eenmaal uit.Michielgb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:13:
Met 150 man tegelijk Jahweh aanbidden mag blijkbaar wel. Tot zover de wetenschappelijke onderbouwing van de maatregelen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
4 weken op zijn minst. Na 2 weken volgt evaluatie van de eerste effecten. Dat zal dus zijn of huidige maatregelen voldoende zijn, of dat er nog striktere maatregelen noodzakelijk zijn. Afhankelijk van de impact op effectieve R.RobbertC schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Heeft de Jonge net gezegd, over 2 weken evaluatie.
Edit: nu twijfel ik, tweaker boven mij heeft 4 weken gehoord.
Werk is geen publieke ruimte (tenzij je werk in de publieke ruimte is), dus daar is het niet verplicht.dennis_rsb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:24:
@Drardollan liever zet ik geen kapje op voor die paar minuten. Maar als het echt moet van de overheid (is nog niet bekend op werkplekken?) of van de directeur ofzo dan doe ik het wel. Nu zijn er alleen soms een paar vrijwilligers die er over beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Sphere- op 13-10-2020 19:32 ]
Nergens voor nodig. Je kan het beste voor elke dag een mondkapje kopen, dan hoef je ze niet te wassen.
Uhu neealexbl69 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:31:
[...]
Tja, wetenschap en geloof sluiten elkaar nu eenmaal uit.
Eens kijken hoe lang ik zo'n wegwerp gevalletje kan rekken.St@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:31:
Ik neem het risico wel.
Ligt helemaal aan welk werk je hebt.Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Werk is geen publieke ruimte, dus daar is het niet verplicht.
Maar er zullen steeds meer bedrijven dit gaan vereisen, ik was een paar weken terug bij een Amerikaans bedrijf en daar liep iedereen allang met mondkapjes.
Zeker!Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:31:
[...]
Laten we nou net daarvoor mondkapjes gaan verplichten. Dat voorkomt een groot deel van deze grote verspreiding.
Alle beetjes samen helpen, of miste je dat uit de persco?
We hadden gewoon al veel eerder advies WHO moeten volgen.
Dit is 100.000 procent beter. Een compliment voor de overheid. Lang geleden dat ik dat gezegd heb.tomcool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:
[Afbeelding]
Toch anders dan vanmiddag online kwam
Niet te hard aan het touwtje trekken en in een schoon zakje bewaren, dan doe je er wel een week mee voordat die er echt al te goor uitziet en je hem moet wassen.CMD-Snake schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Eens kijken hoe lang ik zo'n wegwerp gevalletje kan rekken.
En dit soort asociaal gedrag is precies de reden dat de kans vrij groot is dat we over 2 weken NOG zwaardere maatregelen tegemoet kunnen zien.CMD-Snake schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Oh ja, veel beter met die stoplicht kleuren!tomcool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:
[Afbeelding]
Toch anders dan vanmiddag online kwam
Nee gekheid, hij is beter dan die van vanmiddag
Maar twijfel of dit echt is. Uitvaart van 100 man binnen... Really?
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2020 19:35 ]
5 euro om je medemens te beschermen voor een dodelijk virus.. Veel gevraagd johxzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:
5 euro per mondkapje.. Hell no
5 euro? Ik heb ze voor 7 cent. En als je ze zelf maakt kost het ook amper iets.xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:
Maar je moet maar zo denken, 5 euro of bloedhoesten. Kosten/baten afweging die je zelf moet maken.
Dus een kantine is geen publieke ruimte? En bv een supermarkt, die wel toch?Sphere- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Werk is geen publieke ruimte (tenzij je werk in de publieke ruimte is), dus daar is het niet verplicht.
Want met een vies mondkapje besmet je anderen? We doen dit toch zodat de ander niet dood gaat? Ik geloof het allemaal wel hoor. Het is nu verplicht, prima joh, doe ik zo'n ding op. Is het niet verplicht? Doe ik hem niet op.anandus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Dan kan je net zo goed geen mondkapje opdoen.
Ik houd meer van tekst, is beter voor kleurenblindenMikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
Oh ja, veel beter met die stoplicht kleuren!
Nee gekheid, hij is beter dan die van vanmiddag
Ben jong en gezond.. Ik kies de baten.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
5 euro? Ik heb ze voor 7 cent. En als je ze zelf maakt kost het ook amper iets.
Maar je moet maar zo denken, 5 euro of bloedhoesten. Kosten/baten afweging die je zelf moet maken.
Goedkope retoriek.z0rk0l schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
5 euro om je medemens te beschermen voor een dodelijk virus.. Veel gevraagd joh
Dat is in ieder geval wat ze deden in die paar weken dat er in winkelgebieden een verplichting was in Rotterdam.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Waar haal je dat vandaan? Laatst nog tientalle aanbiedingen bij Bol.com, gemiddeld nog geen 9 euro voor 50 stuks. Stoffen, uitwasbare waren iets van 3 euro per 2 stuks.xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
HEMAMoi_in_actie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:36:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Laatst nog tientalle aanbiedingen bij Bol.com, gemiddeld nog geen 9 euro voor 50 stuks. Stoffen, uitwasbare waren iets van 3 euro per 2 stuks.
Succes.
Mijn partner was ook gezond en ligt nu al dagen compleet naar de tyfus in bed. Dankzij asociale die een paar regeltjes niet op kunnen volgen. Bedankt daarvoor, ik hoop van harte dat het je bespaard blijft.
Kappen met zonder respect op de man te gaan spelen.Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:37:
[...]
Succes.
Mijn partner was ook gezond en ligt nu al dagen compleet naar de tyfus in bed. Dankzij asociale die een paar regeltjes niet op kunnen volgen. Bedankt daarvoor, ik hoop van harte dat het je bespaard blijft.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 13-10-2020 19:51 ]
Waarom?wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
En dit soort asociaal gedrag is precies de reden dat de kans vrij groot is dat we over 2 weken NOG zwaardere maatregelen tegemoet kunnen zien.
Ik heb er geen moeite mee dan men langer met een kapje doet.
Het helpt anderen beschermen omdat jouw mogelijke hoest bij je blijft of verderop komt.
Gelukkig voor jou leven we in een vrij land met een open economie en sta je vrij om ze ergens anders dan de Hema te kopen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Grootste verschil is dat contactberoepen dit keer door mogenn blijven werken.Basekid schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:37:
Ik vind dit een stuk minder "lockdown" dan in maart
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Gemiddeld een 20-25cm ...CMD-Snake schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Nee dat mistte ik niet. Eindelijk lijkt het ergens op. Eindelijk maatregelen die iets doen. Ook duidelijkheid over mondkapjes.BlakHawk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:
[...]
Zeker!
Alle beetjes samen helpen, of miste je dat uit de persco?
We hadden gewoon al veel eerder advies WHO moeten volgen.
[YouTube: WHO’s recommended fabric mask materials and composition]
Dit was de beste en duidelijkste persco in maanden.
Je droeg het toch voor de ander? Dat mondkapje blijft wel hetzelfde werken ongeacht hoe lang ik het rek.wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
En dit soort asociaal gedrag is precies de reden dat de kans vrij groot is dat we over 2 weken NOG zwaardere maatregelen tegemoet kunnen zien.
Dus omdat JIJ jong en gezond bent kies je er voor om andere mensen die dat niet zijn aan te steken met een gevaarlijk virus!?
Door mensen zoals jou hebben we nu deze extra maatregelen en komen we nooit van het virus af!! Besef dat
[ Voor 15% gewijzigd door edgarf28 op 13-10-2020 19:40 ]
Anderen of jezelfSt@m schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:35:
[...]
Want met een vies mondkapje besmet je anderen?
Heel stoer. Recalcitrant doen helpt onwijs is deze crisis.We doen dit toch zodat de ander niet dood gaat? Ik geloof het allemaal wel hoor. Het is nu verplicht, prima joh, doe ik zo'n ding op. Is het niet verplicht? Doe ik hem niet op.
Maar niet gaan piepen als we nog veel langer in deze toestand of erger (lockdown) moeten blijven.
Verwijderd
Geen idee waarom je op de man moet spelen, ik doe dat kapje sowieso wel op. Ik heb geen moeite met regels opvolgen.Fly-guy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:27:
[...]
Prima, blijf lekker star tegenstribbelen...
Uiteindelijk doe je het kapje toch wel op, of je blijft lekker thuis...
Wetenschappelijk linkje dan maar?
[...]
https://osf.io/es7kt/download
Waarom zijn Nederlanders toch altijd zo absurd recalcitrant, terwijl de cijfers toch echt niet liegen...
Kan ik de regel alsnog nutteloos vinden, maar dan ben je blijkbaar absurd recalcitrant.
Die kapjes beperken verspreiding minimaal op zichzelf. Het is thuisblijven, afstand houden en dingen gedwongen sluiten die veel meer impact hebben. Jouw linkjes zeggen nergens datgene wat je wilt overbrengen, namelijk dat mondkapjes een super maatregel zijn.....
Ben je dokter? Waar baseer je dit op? Hoe weet je dit precies?
Het zou je sieren als je je zogenaamd grappige mondje met opmerkingen lekker bij je houdt. *knip*
Schelden laten we achterwege, maak anders een TR aub
[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 13-10-2020 19:54 ]
Nee waar haal je dat vandaan?edgarf28 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Dus omdat JIJ jong en gezond bent kies je er voor om andere mensen die dat niet zijn aan te steken met een gevaarlijk virus!?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic