Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:27
NMH schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

https://www.hartvannederl...a-officiele-waarschuwing/

Het restaurant van haar man had na tienen nog gasten binnen en daar kreeg hij een waarschuwing voor. Dat vond ze niet leuk.
Vergeet ook niet dat ze eerst hebben gewaarschuwd dat ze dichtmoesten om 22.00 en na 10 minuten 2e controle met nog steeds mensen binnen aantroffen. Ja dan vraag je erom op je vingers getikt te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Die hebben over het algemeen wat meer vlees op de botten. Ik ga er niet wakker om liggen als een directeur zijn twaalfde jacht moet verkopen.
Dat jacht blijft er gewoon, helemaal onderaan de ranglijst worden gewoon wat banen geschrapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jovatov schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Klinkt wel als een kip-ei-verhaal. Hebben de keuzes om deze crisis te bezweren (altijd) politiek/economisch gevolgen en worden deze zichtbaar en gebruik van gemaakt, of kiest men bewust voor bepaalde politeke/economische gevolgen en vermomt men deze als keuzes om de crisis te bezweren. Lijkt mij erg lastig om daar de vinger op te leggen.

Als het gaat om het halsoverkop opstellen van zo'n routekaart in een crisis lijkt het mij eerder dat er onbewuste politiek-economische gevolgen aan zitten dan dat er bewust voor bepaalde gevolgen wordt gekozen en dat vervolgens de routekaart een mooi marketing-instrument daarvoor blijkt te zijn.
Ja. En hals over kop was het niet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

reemprive schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

https://data.rivm.nl/covid-19/

Ik gebruik het zelf ook aangezien er niet altijd wordt gerapporteerd.
Hier ook de rioolwater resultaten, daar heb ik al een tijd niks meer over gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Lopen janken dat het restaurant van haar man een waarschuwing (niet eens boete!) heeft gekregen omdat niet alle gasten om 22:00 het pand verlaten hadden

https://www.ad.nl/show/ka...d-voor-de-buhne~ad1aa760/
Volgens de politie is het trouwens nog wat erger en is het niet alleen maar 3 minuten te laat:
"Onze boa’s en agenten zijn verantwoordelijk voor de handhaving. Dat doen ze vaak in alle redelijkheid. Ook in dit geval: in de zaak zaten om 22.03 uur nog enkele klanten aan tafel. De eigenaar of bedrijfsleider is daar door onze boa’s op aangesproken. De eigenaar liet weten dat iedereen snel zou vertrekken. Toen dat na tien minuten nog steeds niet was gebeurd werd er een waarschuwing geschreven, met daarop het tijdstip van de eerste constatering overtreding."
bron: https://www.rtlnieuws.nl/...a-schuurman-veel-later-en

edit: leon was sneller (de laatste dagen ben ik steeds te laat met posten, lol, topic loopt veel te hard)

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 13-10-2020 16:45 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Lekker motiverend. Er is zelfs een ziekenhuis dat alvast gaat uitbetalen, die wachten de overheid niet eens af.
https://www.ad.nl/utrecht...000-euro-krijgt~a4bdd87d/ Dát is pas goed werkgeverschap
Ja maar de overheid! Leid alsjeblieft niet af van de doorlopende hetze tegen de regering. Het is hun schuld O-)

Overigens; mbt Katja discussie... Er zijn genoeg idioten die het weer allemaal BN-ertje pesten vinden... En ze blijft lekker door ranten ook zo te zien.
En dat terwijl het personeel met licht aan etc. Om 23:50 nog aan een tafeltje zat te drinken daar binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Ja maar de overheid! Leid alsjeblieft niet af van de doorlopende hetze tegen de regering. Het is hun schuld O-)

Overigens; mbt Katja discussie... Er zijn genoeg idioten die het weer allemaal BN-ertje pesten vinden... En ze blijft lekker door ranten ook zo te zien.
En dat terwijl het personeel met licht aan etc. Om 23:50 nog aan een tafeltje zat te drinken daar binnen.
Voor dat @wildhagen het niet meer snapt :> :P , dat was in een ander restaurant van de man van Katja.
De politie van Amsterdam laat aan RTL Boulevard weten dat het voorval op het filmpje om 23:05 uur plaatsvond. Bijna twee uur na de verplichte sluitingstijd. "De agenten zijn gaan kijken waarom er mensen voor het raam gezellig aan het drinken waren en de lampen nog hadden branden." Het bleek dat personeelsleden nog een drankje dronken, maar dat was voor de politie niet duidelijk. Ook brandde de sfeerverlichting nog en werd de indruk gewekt dat de zaak nog open was.

Op het filmpje is te zien hoe een van de medewerkers de politie de situatie probeert uit te leggen en in discussie gaat. Maar wat niet op beeld staat en de politie wel aan RTL Boulevard vertelt is dat het hierna flink uit de hand liep. Zodra de camera uitstond werden de agenten namelijk beledigd. Hierna werden de identiteiten van alle aanwezigen nog gecontroleerd.
Nou moet ik wel zeggen dat ik die agente in het filmpje nou niet heel redelijk vind overkomen maar goed, je weet gewoon niet wat er gebeurd is voor het filmen begon natuurlijk.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
CornermanNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Maar zodra er een maatregel werd ingetrokken gingen veel mensen weer volle bak, want ja we hebben zo lang niets kunnen doen. We zijn een beetje te verwend geraakt ben ik bang. De enorme luxe is de norm geworden en mensen die echt sociaal en economisch klem zitten mogen de klappen weer opvangen.
“Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times.” - G. Michael Hopf

Hier zit toch een kern van waarheid in, zeker in het laatste gedeelte imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:37
Coenen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Hier ook de rioolwater resultaten, daar heb ik al een tijd niks meer over gehoord.
Die datastroom is ook lastig te duiden denk ik.. heb er vanmorgen wat mee gespeeld en eea op kaarten gezet (zie data-topic elders op dit subforum)... want hoeveel mensen piesen/poepen nou precies in het 'bediengebied' van de betreffende rioolwaterzuivering? En hoe gaat het als het flink regent en een (deel van) een gemeente geen gescheiden stelsel heeft, of juist een overloop bij hevige regenval...
Hele verfijnd zal het allemaal niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Voor dat @wildhagen het niet meer snapt :> :P , dat was in een ander restaurant van de man van Katja.

[...]
Nou moet ik wel zeggen dat ik die agente in het filmpje nou niet heel redelijk vind overkomen maar goed, je weet gewoon niet wat er gebeurd is voor het filmen begon natuurlijk.
Ah, Wel knap, twee keer op een avond. En allemaal schuld van iemand anders.

https://www.welingelichte...aurant-van-man-katja.html

Mbt de rioolwater meting:
[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1315998220573704194?s=19]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4R7qmdCSv74AkUaMQJ6vXJk9wI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pUr7g4JMFu3Aysh9SzIFbByf.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@breew Daar zit wat in. Ik vond een mooi iets omdat ze al vroeg Corona konden detecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Coenen op 13-10-2020 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ah, Wel knap, twee keer op een avond. En allemaal schuld van iemand anders.

https://www.welingelichte...aurant-van-man-katja.html

Mbt de rioolwater meting:
[Twitter]
Dan zeg ik het maar gewoon duidelijk: Katja moet gewoon haar muil houden. Of zoals Mark Rutte het in de context van voetbal zei: "stil zitten en bek houden".

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vrees dat het dashboard zelfbewust is geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kwtvJiltoLlHyEeixzj0CsoXfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RhhwXXja20dwNnfuiyc40GEs.png?f=fotoalbum_large

Ik ga helemaal stuk in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou nou, volgens mevrouw van RIVM net op het NOS journaal gaan 2 van de 10 positief geteste mensen gewoon nog de deur uit. Wat. De. Fuck.

Hier net verhuisd en vriendin komt weer thuis te zitten aangezien ze in de horeca werkt. Kunnen we in ieder geval lekker klussen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Die hebben over het algemeen wat meer vlees op de botten. Ik ga er niet wakker om liggen als een directeur zijn twaalfde jacht moet verkopen.
Ik denk dat dit voor de meeste franchisenemers niet geldt; Die zijn op papier ondernemer, in de praktijk zijn praktisch gezien in loondienst, maar hebben wel alle risico's die bij ondernemerschap horen (aansprakelijkheid voor schulden etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Reisadvies naar Belgie ook weer naar Oranje. Daar gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:05:

Ik ga helemaal stuk in elk geval.
@ RIVM: +1 ziekenhuisopname
Ohnee helemaal stuk = +1 dode (niet corona?)
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Coenen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:08:
Denk dat de Belgen banger voor ons zijn dan wij voor hen op dit moment :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Over zorgelijk gesproken:
RIVM: 20 procent positief geteste mensen gaat toch naar buiten
https://www.rtlnieuws.nl/...e-mensen-gaat-naar-buiten

Even los van de mensen die echt niet anders kunnen, omdat ze niemand in hun omgeving hebben. Het is toch te bizar dat die mensen volgens het artikel ook gewoon doodleuk naar hun werk gaan of even de kinderen naar school brengen.

Je gaat je dan toch afvragen wat die mensen bezield? Zeker, ach ik heb er niet zoveel last van dus het valt allemaal wel mee totdat de moeder van het vriendinnetje waar je dochtertje altijd mee speelt op de IC ligt. Dat kortzichtige gedrag niet te geloven. :/

Andere passage uit het artikel dat ook een mooie vind:
Want naast de 20 procent die naar buiten gaat met een positieve test, geeft Timen aan dat 70 procent van de mensen die klachten hebben, gewoon naar buiten gaat. Het gevolg is dat het virus zich nu snel verspreidt onder de bevolking, zegt ze.
Wat had je dan gedacht? Die 70% die zag je van heinde en verre al aankomen, iedereen heeft nu ineens klachten die overeen komen met klachten (hooikoorts/astma/chronische loopneus) die ze "altijd" hebben. Daarbij zal ook mee spelen dat er een hoop mensen zijn waarbij de klachten in de loop van de dag wegtrekken of alleen terug komen zodra ze in een buiten-binnen-buiten situatie komen.

En zoals @Plenkske hieronder ook zegt als je dan getest wil worden kan het niet, (of moet je lang wachten) laat staan dat heel deze groep voor een test zou gaan inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 13-10-2020 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Ja, dat van die 70% is wel een goeie.
En als dan ineens iedereen zich zou willen laten testen hebben ze geen capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Denk dat de Belgen banger voor ons zijn dan wij voor hen op dit moment :P
Nou nee hoor, België had afgelopen zondag nog bijna 8000 besmettingen met 2/3e van de Nederlandse bevolking. Vandaag wel een stuk minder, maar het gaat daar even slecht als hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:10:
Ja, dat van die 70% is wel een goeie.
En als dan ineens iedereen zich zou willen laten testen hebben ze geen capaciteit.
Ja dat is het moeilijke. Ben zelf ook nog wel eens met zeer lichte klachten de deur uit gegaan. Een kuchje 's ochtends dat dan wel weer wegtrekt. Nu ik er op let voel ik me nooit écht volledig optimaal zonder pijntjes/snot/hoestje/hoofdpijn/vermoeidheid/het warm of koud hebben. Er is altijd wel iets als je er op let... Het fijnste zou zijn als je jezelf gewoon elke ochtend even kon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:36
Oostenrijk ook grotendeels voor een groot deel inmiddels.

[ Voor 20% gewijzigd door vuurtjih op 13-10-2020 17:18 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
vuurtjih schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Oostenrijk ook grotendeels voor een groot deel inmiddels.
Dat houdt in ieder geval die lui hier die het nog verantwoord vinden om op wintersport te gaan en het allemaal nog erger te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
Het is toch volstrekt logisch dat een groot deel van de besmette mensen naar buiten gaat als er verder geen hond naar kraait?

We weten overigens al maanden dat dat gebeurt, maar verplichte quarantaine werd weer aan alle kanten tegengehouden.

Mij een raadsel waarom we zoveel waarde hechten aan de bewegingsvrijheid van mensen die een gevaar vormen voor de samenleving. Gewoon laten kiezen tussen hotel of thuisquarantaine met controles. Budget voor de mensen in quarantaine zodat ze eten kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
zacht schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

Veel sterkte jullie daar met alles. En bizar dat het nog steeds niet goed geregeld is met die online uitslagen.
Thanks. De uitslagen staan er nog steeds niet op haha.

Ook apart trouwens dat niet werd gevraagd of ik de corona app gebruik (die ik al ruim een maand op m'n telefoon heb staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
De ogen van die man geven goed weer hoe zo'n coronatest voelt _o-

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:25:
Het is toch volstrekt logisch dat een groot deel van de besmette mensen naar buiten gaat als er verder geen hond naar kraait?

We weten overigens al maanden dat dat gebeurt, maar verplichte quarantaine werd weer aan alle kanten tegengehouden.

Mij een raadsel waarom we zoveel waarde hechten aan de bewegingsvrijheid van mensen die een gevaar vormen voor de samenleving. Gewoon laten kiezen tussen hotel of thuisquarantaine met controles. Budget voor de mensen in quarantaine zodat ze eten kunnen bestellen.
Maar dan laat niemand zich meer testen zodat ze toch hun kop in het zand kunnen steken. Actie = reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:47
Loopt volledig uit de hand hier in NL :(. Het is duidelijk dat de regering de regie kwijt is. Er moet nu hard op de rem getrapt worden én een exit-strategie bedacht worden, want zo kunnen we niet heel 2021-2022 nog in gaan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Maar dan laat niemand zich meer testen zodat ze toch hun kop in het zand kunnen steken. Actie = reactie.
Yep, en de reactie op dat mechanisme is dus uiteindelijk weer de boel dichtgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShininNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:31:
Loopt volledig uit de hand hier in NL :(. Het is duidelijk dat de regering de regie kwijt is. Er moet nu hard op de rem getrapt worden én een exit-strategie bedacht worden, want zo kunnen we niet heel 2021-2022 nog in gaan?!
Wat stel je voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Mogelijk, maar als je je laat testen en er niks mee doet, dan is het net zo nutteloos.

Als contactonderzoek weer mogelijk is dan geef je mensen gewoon de keuze: quarantaine of testen.

Maar we wisten 3 maanden geleden al dat 80% met klachten naar buiten ging en 40% naar werk:

https://www.parool.nl/ned...van-de-risico-s~b3998731/

https://www.dvhn.nl/groni...-bij-corona-25853949.html

Niks mee gedaan. Zal wel weer voor de e c o n o m i e zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:00
En daar sla je de spijker op zijn kop. Want dat is precies wat er gaat gebeuren. Ongeacht reproductiegetal, ongeacht wel of geen lockdown. Het maakt allemaal geen bal uit. We zijn nu verdomme al bijna een jaar bezig met dit gelazer. Dit is echt het nieuwe normaal. Vaccin? Ja ik hoop van wel. Echter, eerst zien dan geloven. 2021 beloofd niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:34:
Mogelijk, maar als je je laat testen en er niks mee doet, dan is het net zo nutteloos.

Als contactonderzoek weer mogelijk is dan geef je mensen gewoon de keuze: quarantaine of testen.
Meerdere buitenlanden is de test na BCO alleen maar om te kijken of er op jouw geval BCO moet plaatsvinden. Quanrantaine krijg je daar sowieso ongeacht het resultaat van die test. Die gaan er van uit dat die test ook maar een momentopname is, gezien de variaties in incubatietijd.

Een van de fouten is mijns inziens de 'free pass' coronatest die we hier gingen hanteren. "Ik kan niet testen dus ik ga naar buiten". Nee, je blijft dan de fuck binnen.

[ Voor 23% gewijzigd door ijdod op 13-10-2020 18:01 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alle besmette mensen droppen in Flevoland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Quanrantaine is een eng woord en lijkt op deuren dichtlassen, dat doen we hier niet.

Als je ook de Infectieziektenwet leest is dat duidelijk bedoeld om een enkel geval mee om te gaan. De burgemeester moet persoonlijk elke quarantaine goedkeuren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 22:28

Qu3st

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

#BringBackDeZuiderzee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja zo had ik ook al iets bedacht met de Waalsdorper vlakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Veenhuizen? Volgens mij is Bankenbosch nog leeg. Dat was niet eens een heel streng regime (meer vakantiehuisjes-achtig)

[ Voor 83% gewijzigd door ijdod op 13-10-2020 18:12 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 15:31
Hier valt al zoveel winst mee te behalen

https://www.ad.nl/utrecht...-zo-druk-als-vorige-maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:29

codex

Geen OpenAI agent :)

Gooi ze maar in het Veluwemeer, ik probeer het hier te minimaliseren.

Ik hoop persoonlijk op een solide behandeling om de sterfte verder omlaag te brengen en opnames en restklachten te voorkomen. Als dat er is het virus zijn gang laten gaan. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 22:28

Qu3st

Vorige week vrij gehad, maar deze week is het nog steeds zo druk inderdaad. Al is het 's avonds voor mijn gevoel al wel een stuk rustiger. Helaas kan ik niet thuis werken met mijn kritische beroep, morgen gelukkig een dagje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet je het zeker?

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Als je het aantal besmettingen negeert (geeft vooral aan hoeveel er getest wordt, niet zozeer hoeveel besmettingen er zijn) valt het eigenlijk enorm mee.
Het moet wel aandacht hebben en bijgestuurd worden maar de paniek is zwaar overdreven. We zitten eigenlijk op het niveau van eind april, toen de boel bijna onder controle was.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47

backupdevice

Boeh!

Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Als we over een jaar, of weet ik veel wanneer, "van het virus af zijn" en het blijkt 0.1 % te zijn dan is het niet erg nee.
Maar je weet toch dat het hier gaat om de zorg niet te overbelasten ? Als men terug zou gaan naar normaal dan heb je in no time ziekenhuizen overbelast.
Heb je dan eerste hulp nodig ? Pech gehad. Vol.
En dan zal het niet bij 0.1 % blijven.
Ik woon een dorp verderop en heb in de eerste golf ook mee mogen maken wat de impact is. Heb in heel mijn leven nog nooit zoveel ambulances zien & horen rijden. De begrafenis ondernemer twee blokken verderop had op een gegeven moment bijna een constante stroom van lijkwagens .

Mijn collega’s buiten Brabant hadden dit totaal niet door en lachten het weg.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:08
Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Weet je het zeker?

Als je het aantal besmettingen negeert (geeft vooral aan hoeveel er getest wordt, niet zozeer hoeveel besmettingen er zijn) valt het eigenlijk enorm mee.
Het moet wel aandacht hebben en bijgestuurd worden maar de paniek is zwaar overdreven. We zitten eigenlijk op het niveau van eind april, toen de boel bijna onder controle was.
Ja, want eind april liep de curve ook op. Zagen we wekelijks de snelheid van oplopen ook blijvend toenemen onder de maatregelen van toen.

Sommige mensen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
IJzerlijm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:03:
Quanrantaine is een eng woord en lijkt op deuren dichtlassen, dat doen we hier niet.

Als je ook de Infectieziektenwet leest is dat duidelijk bedoeld om een enkel geval mee om te gaan. De burgemeester moet persoonlijk elke quarantaine goedkeuren.
Dat moeten ze gewoon op de schop gooien.

Zo eng is het verder niet, gewoon tien dagen gamen op een hotelletje en thuisbezorgd bestellen.

Wat betreft de vakantiegangers lees ik net dit, van het OMT zelf:

Recente reisgeschiedenis
Ongeveer 1 op de 5 (18%) gevallen positief getest vanaf 6 juli verbleef in het
buitenland in de 14 dagen voorafgaande aan de eerste ziektedag (veelal
Frankrijk, Spanje, Turkije). Van 8% van de gevallen is er een grote
waarschijnlijkheid dat zij de infectie in het buitenland hebben opgelopen
aangezien zij hun eerste ziektedag binnen 2 dagen na aankomst in Nederland
hadden. De transmissie binnen Nederland vanuit reizigers ten opzichte van nietreizigers verschilt zeer beperkt.

Teststraten
De teststraat van Schiphol is geopend geweest van 12 augustus tot 12 september
jl. Van de geteste personen was 1,7% positief (272/16.137); dit percentage is
lager dan in de overige GGD-teststraten in dezelfde periode (2,7%). Er zijn geen
gegevens beschikbaar over opkomst van reizigers en percentage van personen
met klachten op het moment van het testen.
Het aantal testen bij GGD-testlocaties blijft toenemen. In de week van 31
augustus-6 september zijn meer dan 175.000 testen afgenomen, waarvan 2,9%
positief is getest. Dit is een toename ten opzichte van de afgelopen weken. Het
hoogste percentage positieven is waargenomen in Zuid-Holland en de regio
Amsterdam. Het hoogste percentage positieven in de teststraten is in de
leeftijdsgroep 15-24 jaar.

Dus bij maar 8% van de 18% was er een grote waarschijnlijkheid dat het in het buitenland was opgelopen en besmettingen namen al toe.

Ik had trouwens wel verwacht meer van die OMT. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt

Lui komen een keer per twee weken samen en melden niks interessants. Ik dacht dat ze allemaal wilde ideeën opgooiden om het terug te brengen, expertise van over de hele wereld verzamelden enz, maar ze hebben het vooral over dingen die we al doen. De afgelopen week ging het een beetje over sneltesten en dat was het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
[...]

Weet je het zeker?

We gaan inmiddels richting de 14% positieve testen. Dat is een glasharde indicatie dat we óf helderziend zijn, óf eigenlijk juist maar het topje van de ijsberg vinden - richting de tien procent zou al reden tot nervositeit moeten zijn. Mijn hemel, hoe graag sommigen hun kop in het zand willen kunnen blijven steken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
psychodude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:27:
[...]

Ja, want eind april liep de curve ook op. Zagen we wekelijks de snelheid van oplopen ook blijvend toenemen onder de maatregelen van toen.

Sommige mensen...
De curve was idd toen dalend, maar het aantal maatregelen dat nu geldt is niet minder dan toen. Dus waarom zou het nu ook niet kunnen gaan dalen? Misschien duurt het nog een week extra. In maart was de reactie ook niet meteen na twee weken zichtbaar.

Je kunt meegaan in de paniek, maar de harde cijfers geven daar gewoon geen aanleiding toe. Het is meer politiek en onderbuik gevoel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
[...]
We zitten eigenlijk op het niveau van eind april, toen de boel bijna onder controle was.
Volgens je eigen argument hebben we het nu niet onder controle en gaan we steeds minder controle krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syBP29MYWu7IJgX1AEqmxXAcRnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bJVqD6OSALeNspmSJxHgdXga.jpg?f=user_large

Prognose huidige trend ziet er echt niet goed uit. Paniek is een breed begrip maar absolute urgentie tot stevig ingrijpen lijkt me minimaal van toepassing.

[ Voor 41% gewijzigd door ultimateharry op 13-10-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

De curve was idd toen dalend, maar het aantal maatregelen dat nu geldt is niet minder dan toen. Dus waarom zou het nu ook niet kunnen gaan dalen? Misschien duurt het nog een week extra. In maart was de reactie ook niet meteen na twee weken zichtbaar.

Je kunt meegaan in de paniek, maar de harde cijfers geven daar gewoon geen aanleiding toe. Het is meer politiek en onderbuik gevoel.
Maatregelen toen was de 'intelligente lockdown' dus dat is toch een stuk zwaarder dan nu.
Eerste verlichtingen van maatregelen was toch in mei pas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
[...]

De curve was idd toen dalend, maar [b]het aantal maatregelen dat nu geldt is niet minder dan toen. Dus waarom zou het nu ook niet kunnen gaan dalen?]/b] Misschien duurt het nog een week extra. In maart was de reactie ook niet meteen na twee weken zichtbaar.

Omdat een ontstellend groot aantal medeburgers er inmiddels met de pet naar gooien in hoe ze zich nog aan die maatregelen *houden*. We kunnen wel dezelfde voorschriftjes op papier hebben staan, maar dat betekent dan op zich vrij weinig meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
BarôZZa schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:25:

Zó ingrijpend is quarantaine toch niet? Als ik naar mezelf kijkt hoef ik alleen het boodschappen doen te laten zitten, dat zou ik online kunnen doen en dan ben ik praktisch in thuis quarantaine. Werken gebeurt toch al thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Erapaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Zó ingrijpend is quarantaine toch niet? Als ik naar mezelf kijkt hoef ik alleen het boodschappen doen te laten zitten, dat zou ik online kunnen doen en dan ben ik praktisch in thuis quarantaine. Werken gebeurt toch al thuis.
Het is minder ingrijpend dan het alternatief (virus dat rondgaat en zware maatregelen voor iedereen). Maar het moet wel goed gedaan worden.

Wat we hier hebben slaat nergens op. Geheel vrijblijvend, 20% loopt lekker naar buiten en dan hebben we het ook nog eens ingekort naar 10 dagen terwijl de rest van de wereld 14 dagen aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Je mag ook je tuin niet uit, dat zou bij mij er wel inhakken. Dat thuiswerken lukt wel, 10 dagen geen boodschappen is ook te regelen, maar dat ik alleen in mijn tuin naar buiten mag, dat vind ik best heftig.

Ik dacht dat een frisse neus in het park wel mocht, maar dat is volgens mij ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Het coronadashboard bevat nu data van NICE en LCPS bij de ziekenhuisopnames en IC. Veel beter dan de verouderde RIVM data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

[...]

En dan de dijken doorsteken. :P

Oh nee, dan krijgen we VirusWaanzin die weer gaan miepen over dictaturen... -O-

Alhoewel je zo langzamerhand gaat denken dat een dictatuur ook zijn voordelen heeft }:| :
- Dat soort malloten zie je nog een keer op de staatsteevee, en daarna verdwijnen ze ergens in een gevangenis ofzo.
- Het ander soort malloten dat niet binnenblijft wordt teruggestopt in hun eigen woning en de deur wordt dichtgelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
[...]

Niet iedereen in het land werkt thuis of kan thuiswerken
Even alle bedrijven voor 2 weken op slot, jah natuurlijk... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
ZieMaar! schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
Ik dacht dat een frisse neus in het park wel mocht, maar dat is volgens mij ook niet zo.
Tenzij je een park in je tuin hebt lijkt me geen woord Chinees aan het woordje : THUIS-quarataine ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
FabianGTI schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Niet iedereen in het land werkt thuis of kan thuiswerken
Even alle bedrijven voor 2 weken op slot, jah natuurlijk... 8)7
Klinkt inderdaad gek, maar lang niet zo gek als coronabesmettingen laten oplopen tot 7400 op een dag.

En als iedereen 2 weken niet werkt, dan gaan we er allemaal even hard op achteruit.

8-10 werkdagen voor de meesten. Rond de feestdagen hoor je niemand erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:25

NMH

Moderator General Chat
TIGER1125 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:09:
Even los van de mensen die echt niet anders kunnen, omdat ze niemand in hun omgeving hebben. Het is toch te bizar dat die mensen volgens het artikel ook gewoon doodleuk naar hun werk gaan of even de kinderen naar school brengen.

Je gaat je dan toch afvragen wat die mensen bezield?
Ik ben bang dat je bij een aanzienlijk deel van de mensen eigenlijk niet kunt volstaan met "u moet in quarantaine". Ik denk je die echt aan de hand moet nemen in de zin van: "U moet in quarantaine. Dat betekent dat u niet naar buiten mag en geen contact mag met niet-huisgenoten. Heeft u kinderen? Ok, kunnen die zelfstandig naar school? Kan uw partner die naar school brengen? Prima. U mag ook niet naar de winkel. Kan uw partner de boodschappen doen?" Etc. Maar ja, we hebben al niet eens de mankracht om goed bron- en contactonderzoek te doen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

Tenzij je een park in je tuin hebt lijkt me geen woord Chinees aan het woordje : THUIS-quarataine ;)
Haha da’s waar, maar ik voel me enorm thuis in het park hier ;).

Ik was in de war met de frisse neus die in maart nog mocht. Maar dan nog, als je thuis kan werken lijkt het me wel te doen. Zo lang is 10 dagen nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:37

Pierre

Van nature lui!

Is de regel van 30 personen voor een groep ook van toepassing op de kerken? Mag toch hopen van wel.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ja, de afgelopen zes weken een oplopend aantal IC opnames per week van 19, 36, 60, 104, 121, 192. Een aantal ziekenhuisopnames per week binnen diezelfde periode van 123, 217, 402, 623, 802 en 1144. Met daarbij door ligduur i.c.m. de blijvend toenemende aantallen een continue stijging van het aantal totaal opgenomen patiënten op zowel de verpleegafdelingen als op de IC.

Op wat voor een cijfers wil je wachten? Dit heeft echt werkelijk waar helemaal niets met onderbuikgevoel te maken. Een compleet gebrek aan inzicht aan jouw kant is evident. De data is er gewoon. Er is een probleem. Er is geen trendbreuk aan het ontstaan. Het gedrag van mensen in de praktijk wakkert ook geen trendbreuk aan. De aantallen blijven alleen maar verder toenemen.

Ook het aantal wekelijkse overlijdens loopt op. Afgelopen week weer 150. Met het huidige verloop zal ook dat alleen maar verder toenemen.

Misschien moeten ziekenhuizen en verpleeghuizen lijken voor de deur gaan dumpen, misschien dat shock value voor mensen zoals jij het enige is dat wel werkzaam zal gaan zijn.

Of je kunt je gewoon eindelijk eens gaan realiseren dat er een probleem is. Stoppen met die werkelijk waar verachtelijk walgelijke houding en accepteren dat dit niet zomaar verdwijnt. En je kan steen en been gaan klagen dat strikte maatregelen een probleem zijn voor de economie. Maar uiteindelijk zijn dit soort strikte maatregelen volledig te danken aan de mensen die een laconieke houding aanneemt en er een potje van maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 13:35
ultimateharry schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:36:
[Afbeelding]

Prognose huidige trend ziet er echt niet goed uit. Paniek is een breed begrip maar absolute urgentie tot stevig ingrijpen lijkt me minimaal van toepassing.
Dit zegt dus alles. Laat ze dit maar een paar keer dag communiceren via alle media, inclusief de gevolgen. “Je moeder ziek? Jammer joh, geen plek in het ziekenhuis, was het wel een gezellig huis feestje waar je geweest bent?” “Ben je gevallen op dat feestje en heb je je been gebroken? Jammer joh, de inwoners van dit land hebben lak aan de medeburgers dus succes daarmee hé!”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook heel Frankrijk is zojuist op code oranje gezet. Idem voor Slowakije, Polen, Ierland, Hongarije en Slovenië.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Ook heel Frankrijk is zojuist op code oranje gezet. Idem voor Slowakije, Polen, Ierland, Hongarije en Slovenië.
Denk oprecht dat dit is gedaan om die asocialen die ondanks de shit even op vakantie willen gaan hier te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 15:25

NMH

Moderator General Chat
Pierre schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:57:
Is de regel van 30 personen voor een groep ook van toepassing op de kerken? Mag toch hopen van wel.
Ik ga er niet van uit, want de routekaart heeft een uitzondering voor "Personen die in gemeenschap met anderen godsdienst of levensovertuiging belijden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07
NMH schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Ik ga er niet van uit, want de routekaart heeft een uitzondering voor "Personen die in gemeenschap met anderen godsdienst of levensovertuiging belijden".
Net als vliegen, dat is kennelijk ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pierre schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:57:
Kennelijk geldt dat niet voor kerken nee.
Rutte: de horeca gaat dicht. Hoe lang, heeft hij nog niet gezegd. Afhalen en thuisbezorgen mag nog wel.

Alle zalen gaan naar een maximum aantal van dertig personen, behalve voor de kerken en de Tweede Kamer.

Binnen en buiten geldt een maximum aantal van vier mensen.
(AD liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMH schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Heeft Hugo namens de CDA toch mooi weer voor elkaar gekregen met de verkiezingen in het achterhoofd.

Jammer dat de verkiezingen zo dichtbij zijn, want stemmen zijn belangrijker dan een goede aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ah, toch plannen om dat thuiswerken te verplichten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Blijf het bezopen vinden dat kerken uitzondering zijn, alle respect. Prima regels verder.

[ Voor 13% gewijzigd door Agent47 op 13-10-2020 19:14 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Nu online
Met 150 man tegelijk Jahweh aanbidden mag blijkbaar wel. Tot zover de wetenschappelijke onderbouwing van de maatregelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Agent47 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:13:
Blijf het bezopen vinden dat kerken uitzondering zijn, alle respect.
Geldt voor alle uitzonderingen voor religie.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf het bezopen vinden dat kerken uitzondering zijn, alle respect.
De lokale Italiaan zal wel blij zijn met het vliegend spaghettimonster. Die kunnen lekker open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Heeft Hugo namens de CDA toch mooi weer voor elkaar gekregen met de verkiezingen in het achterhoofd.

Jammer dat de verkiezingen zo dichtbij zijn, want stemmen zijn belangrijker dan een goede aanpak.
Heeft meer te maken met vrijheden die in de grondwet verankerd zijn, net als het dringende advies mondkapjes te dragen, dat kunnen/konden ze niet verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ah, toch een plicht voor maskers in het VO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
MrCostanzo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Heeft meer te maken met vrijheden die in de grondwet verankerd zijn, net als het dringende advies mondkapjes te dragen, dat kunnen/konden ze niet verplichten.
Maar ook die debiele mondkapjes willen verplichten bij de wet, dan is er toch hetzelfde mogelijk met kerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:14:
Ook in winkels, goede zaak.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Zal de drempel om lekker te gaan shoppen wellicht wat verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Ook fijn dat het duidelijker word om de winkelmanden schoon te maken (vanuit de winkel zelf). Want dat doet bijna niemand meer

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Want die dingen voegen daadwerkelijk iets toe? Ik zie de 60+'ers dagelijks vrolijk met hun mondkapje gezamenlijk (want alleen winkelen kan niet) door de winkels schuiven. Want die zijn veilig met het kapje op.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook in winkels worden mondkapjes verplicht.

Uitstekende maatregel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat was toch al zo, dacht ik?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:35
Hoe lang zal het duren voordat de juridische verplichting voor mondkapjes is geregeld? Tot dan in ieder geen handhaving mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blijf het bezopen vinden dat kerken uitzondering zijn, alle respect. Prima regels verder.
Alle respect maar eigenlijk toch niet? :?

Waar maakt iedereen zich zo druk om die kerken. Het gros hield zich prima aan de adviezen maar omdat er een vreemde eend in de bijt zat Staphorst is het ineens compleet uitvergroot?

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 13-10-2020 19:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Het probleem daarin is helaas onze grondwet. We kunnen natuurlijk alleen maar hopen dat alle religieuze instanties de ernst van de situatie inzien en zelf gewoon een maximum instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Slechte zaak. Met een mondkapje denken mensen juist dat de 1,5 meter niet meer geld. Het verkeerd opdoen van het kapje of met handen aanzitten maakt het schijnveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

Mfpower

In dubio

In elk geval iets. Maar of het genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:28

boesOne

meuh

anandus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Alleen advies, nu dus plicht.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

nee was vrijwillig

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Dat is het OV. VO is voortgezet onderwijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
FabianGTI schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

Maar ook die debiele mondkapjes willen verplichten bij de wet, dan is er toch hetzelfde mogelijk met kerken?
Klopt, maar minder makkelijk het verplichten van de mondkapjes grijpt minder in op de grondwettelijke vrijheid, dan beperkingen op de vrijheid van godsdienst opleggen. Verder ben ik het met je eens, maar de vrijheden in de grondwet zijn er niet zomaar en uitzonderingen moeten niet te makkelijk gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:17
Wat maken we ons druk? Het vaccin is er al sinds de eerste maanden van 2020 zegtie *O*

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MrCostanzo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Opvallend dat een mondmasker in omringende landen wel al langer verplicht is. Wat is er zo anders aan de Nederlandse grondwet?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:23
Hopen dat ze mondkapjes niet gaan verplichten op werkplekken. Wij kunnen prima afstand houden op t werk in de meeste situaties. In de kantine willen ze wel dat we mondkapjes dragen als je aan de wandel ben. Tot nu kom ik er mee weg zonder :p Ik let liever op de basisregels. Maar als het écht moet zet ik het wel even op in de kantine tijdens het wandelen.

[ Voor 7% gewijzigd door dennis_rsb op 13-10-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Nope, tot nu toe was dat een dringend advies. Nu wordt het verplicht

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
Wat maken we ons druk? Het vaccin is er al sinds de eerste maanden van 2020 zegtie *O*
Geef me die spuit dan, ik wil naar de kroeg :(

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Moet zeggen dat Rutte duidelijk was deze keer. Prima persco.
Pagina: 1 ... 146 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic