Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
Als we over een jaar, of weet ik veel wanneer, "van het virus af zijn" en het blijkt 0.1 % te zijn dan is het niet erg nee.
Maar je weet toch dat het hier gaat om de zorg niet te overbelasten ? Als men terug zou gaan naar normaal dan heb je in no time ziekenhuizen overbelast.
Heb je dan eerste hulp nodig ? Pech gehad. Vol.
En dan zal het niet bij 0.1 % blijven.
Ik ben persoonlijk wel benieuwd vanaf wanneer men een geldige indicatie heeft om opgenomen te worden in het ziekenhuis met corona (en dat deze data dus meetelt) Begint dit zodra de saturatie te laag is, vanaf welk getal is dit dan (COPD patienten hebben vaker al een lagere saturatie) ? Is dit wanneer iemand dusdanig benauwd is dat er extra zuurstof nodig is (zet een concentrator in de woonkamer, die kan zeker enkele liters zuurstof per minuut leveren, die krengen worden uitgeleend aan de zwaarst zieke COPD patienten, waarom niet bij corona?) etc etc.. Ons gehele zorgstelsel word vergeleken met wat men in het ziekenhuis aankan. Ik vind dit , zeker vanuit een breed perspectief, echt fout.
De wijkverpleging wordt bijvoorbeeld compleet genegeerd en die lopen al jaren achter de feiten aan (ik kan het weten want ik werk al vijf jaar als wijkverpleegkundige).
De maatregelen worden gebaseerd op drie cijfers:
- Positieve testen; hoe zit het met de foutpositieve testen?
- Opnames in het ziekenhuis; is het altijd corona?
- Opname vanaf de afdeling naar de IC
De rest van het zorgstelsel wordt daarbij eventjes vergeten: verpleeghuizen, wijkzorg, revalidatie, GGZ, verslavingszorg, jeugdzorg, kraamzorg etc.
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Waarschijnlijk omdat stagiaires meestal meer tijd kosten dan dat ze opleveren en daar heb je nu helemaal geen tijd voor. Dan kunnen ze iets meer weten dan Truus maar het is hem gewoon niet. Zal denk ik ook nog een regel/verzekerings/verantwoordelijkheids puntje zijn omdat je denk ik stagiaires niet zomaar aan infectieziekten kan en mag blootstellen maar dat is een gok van mijn kant.
Verzekeringstechnisch kan je gelijk hebben, echter moet Truus ook gewoon ingewerkt worden.. heb dan liever een derde jaars leerling aan mijn bed dan Truus van de nagels