Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.398 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

In dat geval heb je als discotheek-eigenaar de keuze om mee te aan het verspreiden van het virus en verkrijgen van immuniteit })

Maar serieus: het zou mij niets verbazen als hierdoor club- en discotheekeigenaren geen uitweg meer zien en zelfmoord plegen. Door zo een roadmap te publiceren ontneem je elke vorm van toekomstperspectief voor deze mensen.
Had dan op z'n minst een niveau 0 gemaakt: alles mag weer.

Want deze roadmap heeft geen einde.
Nou nou, zelfmoord is ook weer zo wat. Het zijn wel ondernemers in hart en nieren, die bedenken als het echt moet wel iets anders.

Ik zou er voor pleiten dat de overheid de vaste kosten van deze eigenaren overneemt zodat ze tegen 0 kosten kunnen blijven bestaan en straks weer opengaan. Dat het leven weer normaal wordt is een zekerheidje natuurlijk, de vraag is of ze het zolang uit kunnen zingen.

Niveau nul hoef je niet te specificeren, dat is als alles gewoon normaal is. Dat is enkel vervuiling van de toch al onleesbare kaart die ze gemaakt hebben.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
Pas op hier mee want dit zien we eigenlijk elke week. De cijfers van de laatste paar dagen lopen altijd iets achter puur vanwege de tijd die het kost in het traject test afname-lab-uitslag naar ggd-uitslag naar rivm. Testen van gisteren zullen bv nog niet allemaal een uitslag hebben of als die er wel is al door het systeem heen zijn bij de ggd.

[...]
Die stonder er volgens mij al een tijd in hoor.
Daarom zeg ik ook dikgedrukt lijkt.
Ja dat van NICE wist ik niet zeker. Het wordt nu ook op de rivm site wat vaker aangekaart. Ze weten natuurlijk dat NICE data veel actueler is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:31
Zo, GGD heeft net gebeld voor BCO. Dus voor de mensen die al dagen niet gebeld zijn. Denk dat je ergens in de papiermolen zoek bent geraakt. Hier gisteravond positieve test, en binnen 24 uur gebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:06:
Zo, GGD heeft net gebeld voor BCO. Dus voor de mensen die al dagen niet gebeld zijn. Denk dat je ergens in de papiermolen zoek bent geraakt. Hier gisteravond positieve test, en binnen 24 uur gebeld
Is ook per regio anders toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Lichte stijging ja, maar is ook van 24 september. Nog voor de laatst genomen maatregelen.
True, maar tevens vooruitblik dat het niet onder 1 daalt met de huidige trend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Jorizzz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Hoe zijn die plaatjes van de ziekenhuisopnames nou te rijmen met de huidige hoeveelheid covid-19 mensen in het ziekenhuis? Dat ligt volgens NICE bijna op de helft van de piek van maart, maar hier lijkt het een soort rimpel, vergeleken met maart...

[Afbeelding]

vs.

[Afbeelding]
De grafiek van het RIVM loopt ver achter. Ze gebruiken GGD data maar die krijgen pas veel later ziekenhuisopnames door. Dit was in het voorjaar ook en werd later steeds meer gecorrigeerd. Ook gebruiken ze alleen bevestigde gevallen en geen verdachten.
Intussen toont het RIVM ook data van NICE op verschillende plekken. Die data is veel actueler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
De cijfers zijn verre van positief, maatregelen van twee weken terug lijken nauwelijks iets gedaan te hebben.

Ik heb liever dat ze vanavond een lockdown afkondigen. Liever nu dan over twee weken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tja...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVh6MVZ7kAtU5nS7C0fysHMkmYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/54AozpSZZNzZerm9B2o1hWUs.png?f=user_large

Wie weet hebben we een nieuw motto nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

BCO is afgeschaald en alleen risico groepen en bepaalde sectoren worden nog gedaan dus ik denk dat je vriendin/vrouw snel of uberhaupt aan de beurt was voor bco omdat zij in de zorg werkt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De meeste GGD's doen toch niet eens een BCO meer? Dat moeten de patienten tegenwoordig toch zelf doen (as if....)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ow, en over dat 'alleen nog noodzakelijk reizen'?
Op het station in Eindhoven zijn veel twijfels te horen. "Ik moet 5 dagen in de week naar school. Maar echt noodzakelijk? Ik weet het niet...", zegt een jongen. Dat het begrip 'noodzakelijk' nogal persoonlijk is wordt duidelijk als we een kunstliefhebber spreken: "Het Van Abbe museum is voor mij noodzakelijk. Anders kan ik niks meer doen!"
Zie Reizen mag straks alleen nog als je een goede reden hebt: ‘Het museum is voor mij noodzakelijk’

Het is nog niet eens aangekondigd, maar op deze manier zie je het nú al falen.

Kunnen we over 2 weken, of misschien wel al volgende week, gewoon nóg zwaardere maatregelen nemen. Iets met een total lockdown dan maar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Nou nou, zelfmoord is ook weer zo wat. Het zijn wel ondernemers in hart en nieren, die bedenken als het echt moet wel iets anders.

Ik zou er voor pleiten dat de overheid de vaste kosten van deze eigenaren overneemt zodat ze tegen 0 kosten kunnen blijven bestaan en straks weer opengaan. Dat het leven weer normaal wordt is een zekerheidje natuurlijk, de vraag is of ze het zolang uit kunnen zingen.
Een deel van de onwil hierin zou nog wel eens voort kunnen komen uit vervlechting van de bedrijfstak met laten we zeggen wat mindere elementen in de samenleving.
En een top huur gaan vergoeden, die vervolgens rechtstreeks mag worden doorbetaald aan een schimmige vastgoedbaas middels een (voor het afgelopen en komende halfjaar in iedergeval) niet bepaald marktconforme en sterk verlaagde huur / pacht, daar past men denk ik wat voor op.
Wat er dan overigens voor kan zorgen dat die nog meer terein willen omdat die juist weer een hogere overlevingskans hebben. Wat dat betreft zou het voor een hoop horeca en detailhandel beter zijn als ze zelf tegen een redelijk tarief een pand konden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:17
gekkie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Een deel van de onwil hierin zou nog wel eens voort kunnen komen uit vervlechting van de bedrijfstak met laten we zeggen wat mindere elementen in de samenleving.
En een top huur gaan vergoeden, die vervolgens rechtstreeks mag worden doorbetaald aan een schimmige vastgoedbaas middels een (voor het afgelopen en komende halfjaar in iedergeval) niet bepaald marktconforme en sterk verlaagde huur / pacht, daar past men denk ik wat voor op.
Wat er dan overigens voor kan zorgen dat die nog meer terein willen omdat die juist weer een hogere overlevingskans hebben. Wat dat betreft zou het voor een hoop horeca en detailhandel beter zijn als ze zelf tegen een redelijk tarief een pand konden kopen.
Ik denk dat je hiermee een ander probleem boven haalt wat al speelde voor deze crisis. Je zit nu eenmaal met de situatie en zal moeten voldoen aan de contracten en afspraken, dat is niet anders.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Dat is ook waar ik me afgelopen jaar al de hele tijd over gefrustreerd heb: De horeca mag op last van de overheid amper een cent omzet maken, maar de contracten blijven doorlopen, dus die huurbazen worden over de ruggen van de (uit elkaar vallende) horeca nu gewoon slapend rijk.

Als ik de overheid was zou ik daar dik geld terug gaan halen en dat naar de horeca doorsluizen als tegemoetkoming, maar 9 van de 10 van die huurbazen zijn buitenlandse ondernemers.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
IJzerlijm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Er zullen nog veel boeken worden geschreven over The Dutch Tragedy, hoe een schijnbaar hoog ontwikkeld land compleet niet in staat bleek een pandemie te beheersen omdat alle maatregelen daartegen onmogelijk waren gemaakt in de grondwet.
En dit is erg omdat? Duitsland danst bij het minst of geringste weer gelijk naar de pijpen van de overheid. Iets wat ik, gezien het verleden, veel erger vindt. Daar worden wetten opzij geschoven vanwege 'de volksgezondheid'. 8)7

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 19:11
Drardollan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Ik denk dat je hiermee een ander probleem boven haalt wat al speelde voor deze crisis. Je zit nu eenmaal met de situatie en zal moeten voldoen aan de contracten en afspraken, dat is niet anders.
Yups, alleen kan dat dus wel een barriere opwerpen bij het compenseren.
Kan helaas niet iedereen in de branche iets aan doen, wat dat betreft laat zo'n crisis op een hoop vlakken wel zien waar je nog wel wat werk aan de winkel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Joris748 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:29:
Waarom krijgt deze man iedere keer een podium?

https://www.bd.nl/breda/h...en-te-blunderen~a7e491d0/

Stemmingmakerij, verantwoordelijkheid afschuiven. Beste meneer Meyer, wat kun je zelf doen om de huidige piek helpen in te dammen?
Waarom geen coronahospitaal gebouwd?
Waar wou je dat mee bemensen man? Met al die zorgmedewerkers die werkloos thuis zitten omdat we daar een overschot aan hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NMH schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

[...]

Waar wou je dat mee bemensen man? Met al die zorgmedewerkers die werkloos thuis zitten omdat we daar een overschot aan hebben? 8)7
Daarnaast is zo'n nood locatie binnen een week gerealiseerd, inclusief degelijke wifi aan ieder bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:19:

[...]

Zie Reizen mag straks alleen nog als je een goede reden hebt: ‘Het museum is voor mij noodzakelijk’

Kunnen we over 2 weken, of misschien wel al volgende week, gewoon nóg zwaardere maatregelen nemen. Iets met een total lockdown dan maar?
Zucht, ja, dat gezonde verstand is ver te zoeken.

"Dus doe in het nu nog maar ff snel", kom op, we zien allemaal dat het nu al slecht gaat. Doe...dat...dan...niet. Daar heb je echt geen toespraak van Rutte voor nodig.

Maarja "ikke ikke ikke", I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake

Wat is essentieel? Wie bepaald dat? Wellicht is die persoon die graag naar dat museum eenzaam en komt die zo nog onder de mensen. Kan mij zo voorstellen dat je daar toch graag aan vast houdt. Vooral mensen zonder auto worden stevig getroffen.

Ik zou die taak voor beoordeling niet graag bij de buschauffeur of handhavers leggen om dat te bepalen of controleren.
We hebben een noodhospitaal in Nederland welke normaal niet in gebruik is. 8000 vierkante meter ruimte plus apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:51
xzaz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

En dit is erg omdat? Duitsland danst bij het minst of geringste weer gelijk naar de pijpen van de overheid. Iets wat ik, gezien het verleden, veel erger vindt. Daar worden wetten opzij geschoven vanwege 'de volksgezondheid'. 8)7
Nood breekt wetten zegt men wel eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Daarnaast is zo'n nood locatie binnen een week gerealiseerd, inclusief degelijke wifi aan ieder bed.
Is toch gewoon een kwestie van een paar reservisten die een tentje opzetten? De NatRes heeft nu toch niks te doen. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

[...]

Meijer is nou typisch zo'n horeca-ondernemer. Die denken alleen aan hun eigen belang, het algemeen belang c.q. de volksgezondheid zal ze echt een rotzorg wezen.

Die gast heeft titentallen kroegen, verdient miljoenen op jaarbasis, maar loopt al sinds dag 1 te klagen en te zeuren dat hij het allemaal zo zwaar heeft. Ja, dan stel je de aankoop van je 10e villa, je 15e auto, of je 10e vakantie van het jaar maar even uit hoor. Ga je niet dood van.

Deze gast is mede één van de redenen dat ik de horeca allemaal niet zo serieus neem, alleen maar klagen, maar nooit iets constructief aan ideeën bijdragen. En nee, luchtkastelen als 'coronahospitaal' noem ik geen constructief idee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43

[...]

Ja, dat krijg je met deze maatregelen. Er zijn veel mensen die gewoon geïsoleerd van vrienden/familie worden omdat ze geen auto hebben. Dan is het makkelijk roepen dat dat dan maar even moet, maar deze regel is er sowieso nog wel vier weken. Vier weken geen familie en vrienden zien en de hele dag thuiszitten, doet niemand goed. Dus ja: op een gegeven moment wordt het een noodzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:27:
[...]Deze gast is mede één van de redenen dat ik de horeca allemaal niet zo serieus neem, alleen maar klagen, maar nooit iets constructief aan ideeën bijdragen. En nee, luchtkastelen als 'coronahospitaal' noem ik geen constructief idee.
Ik heb ook geen medelijden met de franchisenemers van de McDonald's of de eigenaar van 15 kroegen door half Nederland, maar ik vind het wel lullig voor het plaatselijke popcafé en de speciaalbierkroeg van de eigenaren die het puur voor hun eigen hobby en passie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
YakuzA schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat je die dingen niet met elkaar moet vergelijken.

Het ene is het risico nivo in het gebied waar je op vakantie wil cq het nederlandse reisadvies voor het buitenland.
Het andere is een opschaling van maatregelen in een bepaald gebied, waar elk land nog zelf invloed op heeft.
Geloof dat onze Ierse vrienden er zelfs 6 hebben.

Ik wens al die mensen succes de komende 2 weken tijdens de herfstvakantie. Ik zie al weer BNers acfief in Portugal (ja want normaal doe ik ff snel weekje Ibiza en ik moest toch wat).

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 13-10-2020 15:30 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

In dat geval heb je als discotheek-eigenaar de keuze om mee te aan het verspreiden van het virus en verkrijgen van immuniteit })

Maar serieus: het zou mij niets verbazen als hierdoor club- en discotheekeigenaren geen uitweg meer zien en zelfmoord plegen. Door zo een roadmap te publiceren ontneem je elke vorm van toekomstperspectief voor deze mensen.
Had dan op z'n minst een niveau 0 gemaakt: alles mag weer.

Want deze roadmap heeft geen einde.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen (niet alleen die horeca ondernemers) best wel in een depressie zitten en het aantal zelfmoorden het aantal corona doden zal overstijgen. Ik hoop het niet, maar er zal best meer suïcide zijn de komende tijd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Ik kan me voorstellen dat veel mensen (niet alleen die horeca ondernemers) best wel in een depressie zitten en het aantal zelfmoorden het aantal corona doden zal overstijgen. Ik hoop het niet, maar er zal best meer suïcide zijn de komende tijd.
Niet alleen dit jaar, maar ook volgend jaar in de economische nasleep waarin mensen hun baan en hun huis kwijt raken en daardoor misschien zelfs in een echtscheiding terecht komen.

Nog afgezien van de toename aan huiselijk (al dan niet seksueel) geweld als gevolg van het feit dat mensen nu meer en meer met elkaar onder één dak opgehokt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Dat is ook waar ik me afgelopen jaar al de hele tijd over gefrustreerd heb: De horeca mag op last van de overheid amper een cent omzet maken, maar de contracten blijven doorlopen, dus die huurbazen worden over de ruggen van de (uit elkaar vallende) horeca nu gewoon slapend rijk.

Als ik de overheid was zou ik daar dik geld terug gaan halen en dat naar de horeca doorsluizen als tegemoetkoming, maar 9 van de 10 van die huurbazen zijn buitenlandse ondernemers.
Advocaten zijn anders erg druk met eisen voor huurverlaging. Rechter gaat er ook in mee.
Bron: Nieuwsuur https://nos.nl/nieuwsuur/...d-garant-bij-vaccins.html
[...]

Ik zie nog wel wat kort gedingetjes vanuit de horeca de komende maanden.

[ Voor 20% gewijzigd door ed1703 op 13-10-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
[...]

Horeca en uitgaanscircuit zie ik echt niet weer fulltime open gaan na morgen, tot maart zeker niet.

Liep net door de stad (Nijmegen), leek wel soort "nog ff snel" effect. Terassen goed gevuld, binnen ook in de lunchzaken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
loekf2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Horeca en uitgaanscircuit zie ik echt niet weer fulltime open gaan na morgen, tot maart zeker niet.

Liep net door de stad (Nijmegen), leek wel soort "nog ff snel" effect. Terassen goed gevuld, binnen ook in de lunchzaken.
nog ff snel corona oplopen ?

edit:
Wellicht een harde opmerking maar ik snap dat soort mensen écht niet. Ik ben liever de maatregelen een aantal dagen (of weken) voor dan andersom. Zeker hier in Nederland met al die lange discussies en gezeik.

[ Voor 22% gewijzigd door Plenkske op 13-10-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ed1703 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Advocaten zijn anders erg druk met eisen voor huurverlaging. Rechter gaat er ook in mee.
Bron: Nieuwsuur https://nos.nl/nieuwsuur/...d-garant-bij-vaccins.html
Met terugwerkende kracht, mag ik dan hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Nog afgezien van de toename aan huiselijk (al dan niet seksueel) geweld als gevolg van het feit dat mensen nu meer en meer met elkaar onder één dak opgehokt zitten.
Ook een zeer zorgelijk punt en zeker een reden om de scholen open te houden. (ook al geeft dat extra besmettingen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Vanwege isolement, bedoel je? Of vanwege financiële problemen?
Het aantal zal wel toenemen.
Na de crisis van 2008 stegen het aantal suicides met zo'n twee á driehonderd, geloof ik.

Overigens is het wel een behoorlijke claim, meer zelfmoorden dan coronadoden.
Het hoogste aantal zelfmoorden in de afgelopen decennia zit op zo'n tweeëneenhalf duizend. Vorig jaar achttienhonderd.
Tot nu toe zijn er zo'n 6600 coronadoden (los van de niet-gemeten doden). En we hebben nog een hele hoop besmettingen te gaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dat zou dan, met 1811 zelfmoorden in 2020, een toename van ruim 600% moeten zijn. Het is niet onmogelijk en er zeker een verband tussen economische neergang en zelfmoorden maar zo'n stijging is 50 keer die van de crisis van 2008.

(Uitgaande van de CBS schatting va het aantal corona doden, niet de bewezen. Waarbij er natuurlijk ook de mogelijkheid bestaat dat mensen aan de gevolgen van een depressie overlijden en dat niet als zelfmoord in de boeken komt.)

[ Voor 16% gewijzigd door IJzerlijm op 13-10-2020 15:40 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:27:
Vier weken geen familie en vrienden zien en de hele dag thuiszitten, doet niemand goed. Dus ja: op een gegeven moment wordt het een noodzaak.
[...]

Ik kan me voorstellen dat veel mensen (niet alleen die horeca ondernemers) best wel in een depressie
En dan gaan we ook nog eens het slechte weer tegemoet, met minstens de komende 5 maanden weinig zicht op lente/zomer :X

Tijdens de vorige Lockdown werd i.i.g. het weer langzaam wat beter weer, waardoor even een stukje fietsen/(hard)lopen makkelijker te doen was. Als het OV weer excl. voor noodzakelijke reizen wordt dan gaan we nu wel zo'n een depressieve tijd tegemoet voor mensen zonder eigen vervoer dat ik heel goed snap dat zij er toch een keertje uit willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Nieuw dagrecord: 7.393 positieve tests in een etmaal

Tussen gistermiddag en vanmiddag zijn 7.393 nieuwe coronabesmettingen gemeld bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dat is een nieuw dagrecord. Voor het eerst komt het aantal besmettingen boven de zevenduizend uit. Gisteren meldde het instituut 6.844 positieve tests.

Amsterdam telde afgelopen etmaal 737 nieuwe besmettingen. In Rotterdam werd het virus aangetroffen bij 426 mensen en in Den Haag bij 352 inwoners. In Utrecht kwamen 305 besmettingen aan het licht.

Bron: nu.nl liveblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Signs schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:43:

Amsterdam telde afgelopen etmaal 737 nieuwe besmettingen. In Rotterdam werd het virus aangetroffen bij 426 mensen en in Den Haag bij 352 inwoners. In Utrecht kwamen 305 besmettingen aan het licht.
Wat is dat toch in Amsterdam ? Echt bizar veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
!mark schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

[...]

En dan gaan we ook nog eens het slechte weer tegemoet, met minstens de komende 5 maanden weinig zicht op lente/zomer :X

Tijdens de vorige Lockdown werd i.i.g. het weer langzaam wat beter weer, waardoor even een stukje fietsen/(hard)lopen makkelijker te doen was. Als het OV weer excl. voor noodzakelijke reizen wordt dan gaan we nu wel zo'n een depressieve tijd tegemoet voor mensen zonder eigen vervoer dat ik heel goed snap dat zij er toch een keertje uit willen.
Ik merk zelf al een wat somberdere stemming te hebben, somberder dan normaal. Ben overigens helemaal geen depressief type, maar gemiddeld genomen verlopen zes van de zeven dagen exact hetzelfde. Die sleur wordt op een gegeven moment wel vervelend, maar ben bang dat dat dus nog wel een aantal maanden aanhoudt. Dat ik dan blijkbaar niet naar vrienden mag, komt wel hard aan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LZ86
ed1703 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Amsterdammers zijn nog koppiger en arroganter dan de rest van NL natuurlijk :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Ik merk zelf al een wat somberdere stemming te hebben, somberder dan normaal. Ben overigens helemaal geen depressief type, maar gemiddeld genomen verlopen zes van de zeven dagen exact hetzelfde. Die sleur wordt op een gegeven moment wel vervelend, maar ben bang dat dat dus nog wel een aantal maanden aanhoudt. Dat ik dan blijkbaar niet naar vrienden mag, komt wel hard aan.
1-op-1 bezoek mag nog wel, als ze dat gaan verbieden wordt het echt onmenselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Amsterdammers zijn nog koppiger en arroganter dan de rest van NL natuurlijk :+ :+
Die kon ik zien aankomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Met terugwerkende kracht, mag ik dan hopen?
Is de rente die die eigenaar moet betalen ook ineens gedaald dan? Beetje vreemd om dit nu op de eigenaar van het pand te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Is de rente die die eigenaar moet betalen ook ineens gedaald dan? Beetje vreemd om dit nu op de eigenaar van het pand te schuiven.
Als de huurder eerder failliet was gegaan had ie ook geen inkomsten meer gehad.

En laten we wel wezen; welke rente?

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 13-10-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ernemmer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Pandjesmelkers hebben het sentiment tegen.

Tot het pensioenfondsen blijken te zijn en onze zielige oudjes nog maar 3 keer per jaar op vakantie kunnen ipv 4 keer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:08
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

1-op-1 bezoek mag nog wel, als ze dat gaan verbieden wordt het echt onmenselijk.
Tja, in een hoop andere landen was dit het geval; En het is onze eigen schuld als Nederlanders als/dat dit ook hier gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Meer inwoners dan de andere drie grote steden verklaart al veel. Verder misschien meer toeristen die ziekten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Meer inwoners dan de andere drie grote steden verklaart al veel. Verder misschien meer toeristen die ziekten meenemen.
En sowieso al grotere kans om een besmet iemand tegen te komen. Dat wordt op een gegeven moment een self fulfilling prophecy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

Er wonen 63k studenten die niet in de risicogroep vallen en de horeca is open. Ik vind het nog wel meevallen die 700 besmettingen. Minder dan 1 per kroeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 13-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

rik86 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Tja, in een hoop andere landen was dit het geval; En het is onze eigen schuld als Nederlanders als/dat dit ook hier gaat gebeuren.
Dit vind ik wel een goed punt.

Heel veel andere landen hebben al maanden te maken met het soort maatregelen die we vanavond gaan horen. En sommige landen gingen nog véél verder.

Dat is allemaal (relatief) goed gegaan, in geen enkel land is er massa-zelfmoord geweest (zover bekend). Maar opeens zou het in Nederland wél een probleem zijn....

Echt, ik snap hier de redenatie af en toe niet meer hoor. Het lijkt wel alsof we allemaal massaal gepamperd en verwend zijn, en niks meer kunnen hebben ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
rik86 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Ja in die landen had je de échte lockdown.

Ik ben van mening dat ze de lockdown zoals we die hadden in maart terug moeten halen, op wat aanpassingen na vanwege het betere inzicht wat er nu is. Bv. basisscholen en nog wat zaken open laten waar de kans op besmetting erg laag is gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Soccer98 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Ik merkte het tijdens de eerste strenge maatregelen ook flink, meer stress, werk onder druk. Ben een redelijk extravert type en ga graag (veilig) met vrienden dingen ondernemen en waterpolo is daarbij een heerlijke uitlaatklep, als beide weer flink ingedamd/verboden worden, zie ik dat ook wel wat somber in. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waar haalt de pers zoals nu.nl die cijfers tegenwoordig vandaan?
Aan het begin van dit jaar kwam het elke dag op rivm.nl, maar daar zie ik nu geen dagelijkse berichten. Ook op het coronadashboard kan ik zoiets niet vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Ik ben van mening dat ze de lockdown zoals we die hadden in maart terug moeten halen, op wat aanpassingen na vanwege het betere inzicht wat er nu is. Bv. basisscholen en nog wat zaken open laten waar de kans op besmetting erg laag is gebleken.
In maart werkte de "intelligente" lockdown goed door de angst voor het onbekende virus, nu schat een deel van de bevolking de risico's laag in voor zichzelf, ik vermoed dan ook dat het enige wat nog gaat werken een "harde" gereguleerde lockdown is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Cheesy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:56:
Aan het begin van dit jaar kwam het elke dag op rivm.nl, maar daar zie ik nu geen dagelijkse berichten. Ook op het coronadashboard kan ik zoiets niet vinden. Iemand?
RIVM -> https://www.rivm.nl/sites...lijks_20201013_1159_0.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door DeKoetsier op 13-10-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:25

codex

Geen OpenAI agent :)

Cheesy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:56:
https://data.rivm.nl/covid-19/

Ik gebruik het zelf ook aangezien er niet altijd wordt gerapporteerd.

[ Voor 8% gewijzigd door codex op 13-10-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Dit vind ik wel een goed punt.

Heel veel andere landen hebben al maanden te maken met het soort maatregelen die we vanavond gaan horen. En sommige landen gingen nog véél verder.

Dat is allemaal (relatief) goed gegaan, in geen enkel land is er massa-zelfmoord geweest (zover bekend). Maar opeens zou het in Nederland wél een probleem zijn....
Tsja, als ik hier in het dorp (40k inwoners) de RIVM cijfers doorloop zijn er 5 coronadoden gevallen tot op heden vanaf 19 februari. Ik ga niet eens opzoeken wat andere doodsoorzaken zijn, maar als er 5 in een depressie het niet meer zagen zitten heb je zo al snel het corona-aantal te pakken. En dan zitten we onder de rook van Rotterdam. In het noorden en oosten waar eigenlijk niks gebeurde worden ze ook mee naar beneden getrokken in dit beleid.
Echt, ik snap hier de redenatie af en toe niet meer hoor. Het lijkt wel alsof we allemaal massaal gepamperd en verwend zijn, en niks meer kunnen hebben ofzo.
Die redenatie kan twee kanten op. We moeten alles maar beschermen vs laat het meer op zijn beloop cf het Zweedse model en hou je bevolking geestelijk ook wat gezonder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat ik wel heel vreemd vind is dat bij een tweede golf pas gewerkt is aan een soort van route kaart met levels. Terwijl men dit vanaf dag 1 dat er corona was had kunnen opstellen, dan wist iedereen waar hij/zij aan toe was/is bij bepaalde levels van besmettingsgraad etc.
Nu komt, in mijn optiek, zoiets als mosterd na de maaltijd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mrjraider schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:00:
Wat ik wel heel vreemd vind is dat bij een tweede golf pas gewerkt is aan een soort van route kaart met levels. Terwijl men dit vanaf dag 1 dat er corona was had kunnen opstellen, dan wist iedereen waar hij/zij aan toe was/is bij bepaalde levels van besmettingsgraad etc.
Dat komt omdat het kabinet blijkbaar zijn eigen zomervakantie ook belangrijker vond. Goed voorbeeld. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

En eigenlijk ben je dan bijna bij wat we nu al 3 weken doen. Daarom kan ik me niet voorstellen dat de cijfers van nu echt kloppen.
(Schijnt dat de test resultaten soms meer dan een week oud zijn)

Ik ben dan ook bang dat er niet heel veel winst meer te halen valt. Ja, je kunt tegen hoge maatschappelijke kosten nog wel een klein beetje doen maar de vraag is of dat het waard is. Kunnen we niet beter vol inzetten op meer zorg capaciteit en het virus het virus laten?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

Dat komt omdat het kabinet blijkbaar zijn eigen zomervakantie ook belangrijker vond. Goed voorbeeld. |:(
Vind ik een kolder argument, zeker vanuit Den Haag want het gros van de bevolking werkt gewoon door in de vakantie zeker als je als bedrijf inkomsten gemist hebt door de lockdown in maart.

Zulke beslissingen laten wel zien uit welk hout ons kabinet is gesneden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ankona schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

Ik ben dan ook bang dat er niet heel veel winst meer te halen valt. Ja, je kunt tegen hoge maatschappelijke kosten nog wel een klein beetje doen maar de vraag is of dat het waard is. Kunnen we niet beter vol inzetten op meer zorg capaciteit en het virus het virus laten?
Je hebt de crisis opgelost ! Gewoon meer zorg, tot we 100.000 IC plaatsen hebben !

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mrjraider schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Vind ik een kolder argument, zeker vanuit Den Haag want het gros van de bevolking werkt gewoon door in de vakantie zeker als je als bedrijf inkomsten gemist hebt door de lockdown in maart.

Zulke beslissingen laten wel zien uit welk hout ons kabinet is gesneden.
Vind ik ook, maar ga dan niet piepen als je een tweede golf krijgt door terugkerende vakantiegangers wanneer je zelf ook 4 weken de hort op gaat naar het buitenland.

Do as I say, not do as I do?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Mrjraider schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:00:
Wat ik vreemd vind is dat de routekaart zoals vandaag 'gelekt' bij de Volkskrant feitelijk verwoord wat de maatregelen zijn zoals afgelopen maanden zijn genomen.

Maar eigenlijk lopen we dus alweer achter de feiten aan, want we hebben gezien hoe de maatregelen tot nog toe nog tot geen enkele daling hebben geleid.
We moeten minstens andere, maar waarschijnlijk strengere maatregelen hebben om als we (ooit) weer terugzijn op het laagste niveau en we springen weer naar een niveau hoger we dankzij maatregelen direct de boel stoppen en weer terug kunnen naar het laagste niveau.

Anders krijgen we een derde golf die precies hetzelfde verloopt als nu. Dat zou je toch willen voorkomen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

IJzerlijm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Je hebt de crisis opgelost ! Gewoon meer zorg, tot we 100.000 IC plaatsen hebben !
Dat niemand anders daar op gekomen is hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
IJzerlijm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Die zullen we nooit nodig hebben, daarvoor is dit virus lang niet ernstig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Vind ik ook, maar ga dan niet piepen als je een tweede golf krijgt door terugkerende vakantiegangers wanneer je zelf ook 4 weken de hort op gaat naar het buitenland.

Do as I say, not do as I do?
Ach het is niet alleen Den Haag wat "rare beslissingen neemt" ik zag een bericht op LinkedIn langs komen van een stagiair verpleegkunde welke naar huis moest want haar stage is ten gevolge van toenemende corona in het ziekenhuis gestopt. Datzelfde ziekenhuis stuurt diezelfde dag nog de memo de deur uit dat ze op zoek zijn naar handjes voor aan het bed: iedereen die ook maar iets kan en wil in de zorg kan zich aanmelden via de website... Waarom stuur je dan leerlingen naar huis, leerlingen die iets meer weten dan Truus die wilt helpen die normaal gesproken de nagels lakt? Ik snap het niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Tsja, als ik hier in het dorp (40k inwoners) de RIVM cijfers doorloop zijn er 5 coronadoden gevallen tot op heden vanaf 19 februari. Ik ga niet eens opzoeken wat andere doodsoorzaken zijn, maar als er 5 in een depressie het niet meer zagen zitten heb je zo al snel het corona-aantal te pakken. En dan zitten we onder de rook van Rotterdam. In het noorden en oosten waar eigenlijk niks gebeurde worden ze ook mee naar beneden getrokken in dit beleid.
En hier in oost Brabant, gemeente Gemert-Bakel: 30.693 inwoners en heeft een oppervlakte van 123,62 km²
Best een grote gemeente dus, met minder inwoners dan jouw voorbeeld.
In de eerste golf wel even 32 doden en 79 ziekenhuisopnames.

Dus wat wil je er mee zeggen ? Dat er per dorp een ander beleid moet komen ? Regionaal beleid was al niet te doen. Nederland is hier gewoon te klein voor. Vele mensen wonen ergens anders dan ze werken. Je kan makkelijk een dagje weg aan de andere kant van het land doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

En hier in oost Brabant, gemeente Gemert-Bakel: 30.693 inwoners en heeft een oppervlakte van 123,62 km²

Dus wat wil je er mee zeggen ? Dat er per dorp een ander beleid moet komen ? Regionaal beleid was al niet te doen. Nederland is hier gewoon te klein voor. Vele mensen wonen ergens anders dan ze werken. Je kan makkelijk een dagje weg aan de andere kant van het land doen.
Dan hebben de verhuurders van bouwhekken en Mojo barriers tenminste wel nog wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jovatov schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Wat ik vreemd vind is dat de routekaart zoals vandaag 'gelekt' bij de Volkskrant feitelijk verwoord wat de maatregelen zijn zoals afgelopen maanden zijn genomen.

Maar eigenlijk lopen we dus alweer achter de feiten aan, want we hebben gezien hoe de maatregelen tot nog toe nog tot geen enkele daling hebben geleid.
We moeten minstens andere, maar waarschijnlijk strengere maatregelen hebben om als we (ooit) weer terugzijn op het laagste niveau en we springen weer naar een niveau hoger we dankzij maatregelen direct de boel stoppen en weer terug kunnen naar het laagste niveau.

Anders krijgen we een derde golf die precies hetzelfde verloopt als nu. Dat zou je toch willen voorkomen lijkt me.
Waarschijnlijk is er eerst afgekeken in een ander land alvorens Nederland besloot hier wat mee te gaan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat zijn de weekcijfers. Ik doelde eigenlijk op de dagcijfers.
Edit: hé net stond er een andere link ;)
reemprive schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

https://data.rivm.nl/covid-19/

Ik gebruik het zelf ook aangezien er niet altijd wordt gerapporteerd.
Dankje. Helaas alleen ruwe data dus. Verwerking door het dashboard duurt blijkbaar even.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 13-10-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jovatov schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Mwa, never waste a good crisis. Kwestie van politieke economie, en historische traditie. Ongeacht collectieve belangen of consequenties. Beetje marketing en de burger loopt er aan voorbij, kijk hoeveel mensen geloven dat een VOC een netto plus was voor het toenmalige Nederland in opbouw & ontwikkeling. Enfin, iets voor andere topics.

Punt is dit, maak niet de aanname dat er geen focus is op gebruik van crisis. Afwezigheid daarvan is historisch de uitzondering. De regel is dat die focus er wel is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Wat ik wil zeggen, hoe erg is dat werkelijk? 0,1% sterfte aan een nieuw virus wat straks in de grieproulette van Influenza e.d. waarschijnlijk elk jaar weer terugkomt. Zou je je dorp van de buitenwereld afsluiten hierom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:29:
Ik heb ook geen medelijden met de franchisenemers van de McDonald's of de eigenaar van 15 kroegen door half Nederland
Waarom? Dat zijn uiteindelijk toch ook ondernemers die een inkomen moeten genereren en ook de zorg hebben voor hun personeel? De schaal is groter, maar zij zijn net zo hard geraakt als de bruine kroeg om de hoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Wat ik wil zeggen, hoe erg is dat werkelijk? 0,1% sterfte aan een nieuw virus wat straks in de grieproulette van Influenza e.d. waarschijnlijk elk jaar weer terugkomt. Zou je je dorp van de buitenwereld afsluiten hierom?
Als we over een jaar, of weet ik veel wanneer, "van het virus af zijn" en het blijkt 0.1 % te zijn dan is het niet erg nee.
Maar je weet toch dat het hier gaat om de zorg niet te overbelasten ? Als men terug zou gaan naar normaal dan heb je in no time ziekenhuizen overbelast.
Heb je dan eerste hulp nodig ? Pech gehad. Vol.
En dan zal het niet bij 0.1 % blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Virtuozzo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Mwa, never waste a good crisis. Kwestie van politieke economie, en historische traditie. Ongeacht collectieve belangen of consequenties. Beetje marketing en de burger loopt er aan voorbij, kijk hoeveel mensen geloven dat een VOC een netto plus was voor het toenmalige Nederland in opbouw & ontwikkeling. Enfin, iets voor andere topics.

Punt is dit, maak niet de aanname dat er geen focus is op gebruik van crisis. Afwezigheid daarvan is historisch de uitzondering. De regel is dat die focus er wel is.
Als ik je goed begrijp stel je dat de routekaart simpelweg marketing is om het idee te geven dat de overheid zijn best doet terwijl ze (achter de schermen?) bewust deze crisis gebruiken voor andere doeleinden? Welke?

Logischer lijkt het me dat ze halsoverkop nav media-aandacht voor het Ierse model door bv Lubach nu een routekaart hebben gemaakt. En doordat ze het snel hebben gedaan ze feitelijk hem gevuld hebben met wat tot nu toe is gedaan, in plaats van dat men direct vooruit heeft gedacht en nadenkt over hoe de routekaart eruit zou moeten zien.
Ik vind het logischer dat de overheid (weeral) achter de feiten aanloopt dan dat dit een bewuste actie is om (geheime?) doelen te bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:03:
Had deze nog over het hoofd gezien:

[Afbeelding]

Het reproductiegetal stijgt, en ligt nu op 1,3 naar schatting.
Tja... dat de laffe maatregelen van 2 weken geleden weinig beijdrage hadden was voorspeld.. BCO stelt weinig meer voor (was geschat op reductie R van +/- 0.3). Dat in combinatie met: fuck de maatschappij mentaliteit is dit het resultaat.

Dit gaat de zachte ei maatregelen van vanavond ook niet oplossen. De angst is weg bij mensen. De kansberekening is voor vele gedaan. De enige manier om de angst terug te krijgen is zodra mensen op de gangen van het ziekenhuis liggen te creperen. Dat willen we niet en schakelen daarom de normale zorg af. (levert "verborgen" doden op maar zijn niet zichtbaar.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Waarom? Dat zijn uiteindelijk toch ook ondernemers die een inkomen moeten genereren en ook de zorg hebben voor hun personeel? De schaal is groter, maar zij zijn net zo hard geraakt als de bruine kroeg om de hoek.
Die hebben over het algemeen wat meer vlees op de botten. Ik ga er niet wakker om liggen als een directeur zijn twaalfde jacht moet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Mrjraider schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Ach het is niet alleen Den Haag wat "rare beslissingen neemt" ik zag een bericht op LinkedIn langs komen van een stagiair verpleegkunde welke naar huis moest want haar stage is ten gevolge van toenemende corona in het ziekenhuis gestopt. Datzelfde ziekenhuis stuurt diezelfde dag nog de memo de deur uit dat ze op zoek zijn naar handjes voor aan het bed: iedereen die ook maar iets kan en wil in de zorg kan zich aanmelden via de website... Waarom stuur je dan leerlingen naar huis, leerlingen die iets meer weten dan Truus die wilt helpen die normaal gesproken de nagels lakt? Ik snap het niet hoor.
Waarschijnlijk omdat stagiaires meestal meer tijd kosten dan dat ze opleveren en daar heb je nu helemaal geen tijd voor. Dan kunnen ze iets meer weten dan Truus maar het is hem gewoon niet. Zal denk ik ook nog een regel/verzekerings/verantwoordelijkheids puntje zijn omdat je denk ik stagiaires niet zomaar aan infectieziekten kan en mag blootstellen maar dat is een gok van mijn kant.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
stylezzz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Nood breekt wetten zegt men wel eens....
Ja dat zei hij ook.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Jovatov schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Als ik je goed begrijp stel je dat de routekaart simpelweg marketing is om het idee te geven dat de overheid zijn best doet terwijl ze (achter de schermen?) bewust deze crisis gebruiken voor andere doeleinden? Welke?

Logischer lijkt het me dat ze halsoverkop nav media-aandacht voor het Ierse model door bv Lubach nu een routekaart hebben gemaakt. En doordat ze het snel hebben gedaan ze feitelijk hem gevuld hebben met wat tot nu toe is gedaan, in plaats van dat men direct vooruit heeft gedacht en nadenkt over hoe de routekaart eruit zou moeten zien.
Ik vind het logischer dat de overheid (weeral) achter de feiten aanloopt dan dat dit een bewuste actie is om (geheime?) doelen te bereiken.
Nee, dat is niet wat ik zeg. Ik merk op dat elke crisis altijd gebruikt wordt, en dat kan vrij makkelijk een moeras van law of unintended consequences worden. Zie hoe er gesprongen werd met contract voor mooi bedden registratiesysteem, meer macht voor de ene organisatie, omzet voor een andere, de zorginstellingen hadden het nakijken. Er was een reëel probleem, maar het werd genomen.

De politieke component van het crisis management tot nu toe is daar extreem kwetsbaar voor.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Mrjraider schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Misschien dat een stagair op dit moment meer kost aan mankracht voor begeleiding dan hij of zij oplevert aan productiviteit. In dat geval kan ik me voorstellen dat je zo'n keuze maakt, gegeven de nijpende situatie in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:56
Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis. Ze brengt o.a. eten naar de kamers (ook naar kamers van corona verdachten). Maar ruimt ook de kamers op.

Ze is meerdere keren gevraagd om op de 'corona afdeling' te werken, heeft ze gedaan.

Begin dit jaar werden ze blij gemaakt met een eenmalig netto bonus van 1000 euro. Guess what, zij vallen buiten de boot. Lekker dan.

Lekker motivatie kweken zo, not :(

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Plenkske schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Als we over een jaar, of weet ik veel wanneer, "van het virus af zijn" en het blijkt 0.1 % te zijn dan is het niet erg nee.
Maar je weet toch dat het hier gaat om de zorg niet te overbelasten ? Als men terug zou gaan naar normaal dan heb je in no time ziekenhuizen overbelast.
Precies, men begrijpt in dit land blijkbaar nog steeds de problemen met piekbelasting niet. En de gevolgschade, en de tijd die dan nodig is om de schade te repareren (als dat al kan)

We hebben te maken met mensen , mensen die tijdens de eerste golf maanden op hun tandvlees hebben gelopen, vrolijk zijn doorgegaan om achterstanden in te lopen en die we met ons gedrag weer vrolijk vragen hetzelfde nog eens dunnetjes over te doen.

En dan zijn er nog mensen die zich druk maken over of een sterfte van 0,1% al dan niet erg is. Daar gaat het niet om. Als we onszelf een beetje hadden ingehouden, iets strenger voor onszelf geweest waren had alles op een lager tempo dan voorheen (dat wel) door kunnen gaan. Gewoon af en toe rustig een biertje drinken met vrienden , beetje uit eten. Dan maar even een jaar niet vol gas.

Maar zodra er een maatregel werd ingetrokken gingen veel mensen weer volle bak, want ja we hebben zo lang niets kunnen doen. We zijn een beetje te verwend geraakt ben ik bang. De enorme luxe is de norm geworden en mensen die echt sociaal en economisch klem zitten mogen de klappen weer opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

c-nan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:18:
Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis. Ze brengt o.a. eten naar de kamers (ook naar kamers van corona verdachten). Maar ruimt ook de kamers op.

Ze is meerdere keren gevraagd om op de 'corona afdeling' te werken, heeft ze gedaan.

Begin dit jaar werden ze blij gemaakt met een eenmalig netto bonus van 1000 euro. Guess what, zij vallen buiten de boot. Lekker dan.

Lang niet alle zorg-medewerkers krijgen die bonus idd, schijnt behoorlijk selectief te gaan allemaal.

Maar er is wel massaal geklapt voor haar door de bevolking destijds... :+ :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

Dat is zeker in het kader van het drama van cao onderhandelingen voor de sector en de naderende storm van op de korrel nemen van ORT wel bijzonder zuur - is daar geen ingang via de instelling voor te vinden voor bijzonder verzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Toch nog wat hoop in de maatschappij. Die Katja Schuurman wordt volledig met de grond gelijk gemaakt na die jankpost van gisteren. Ook de statement via Giel kan geen begrip voor haar brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
[...]

Ik ben persoonlijk wel benieuwd vanaf wanneer men een geldige indicatie heeft om opgenomen te worden in het ziekenhuis met corona (en dat deze data dus meetelt) Begint dit zodra de saturatie te laag is, vanaf welk getal is dit dan (COPD patienten hebben vaker al een lagere saturatie) ? Is dit wanneer iemand dusdanig benauwd is dat er extra zuurstof nodig is (zet een concentrator in de woonkamer, die kan zeker enkele liters zuurstof per minuut leveren, die krengen worden uitgeleend aan de zwaarst zieke COPD patienten, waarom niet bij corona?) etc etc.. Ons gehele zorgstelsel word vergeleken met wat men in het ziekenhuis aankan. Ik vind dit , zeker vanuit een breed perspectief, echt fout.
De wijkverpleging wordt bijvoorbeeld compleet genegeerd en die lopen al jaren achter de feiten aan (ik kan het weten want ik werk al vijf jaar als wijkverpleegkundige).
De maatregelen worden gebaseerd op drie cijfers:
- Positieve testen; hoe zit het met de foutpositieve testen?
- Opnames in het ziekenhuis; is het altijd corona?
- Opname vanaf de afdeling naar de IC
De rest van het zorgstelsel wordt daarbij eventjes vergeten: verpleeghuizen, wijkzorg, revalidatie, GGZ, verslavingszorg, jeugdzorg, kraamzorg etc.
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Waarschijnlijk omdat stagiaires meestal meer tijd kosten dan dat ze opleveren en daar heb je nu helemaal geen tijd voor. Dan kunnen ze iets meer weten dan Truus maar het is hem gewoon niet. Zal denk ik ook nog een regel/verzekerings/verantwoordelijkheids puntje zijn omdat je denk ik stagiaires niet zomaar aan infectieziekten kan en mag blootstellen maar dat is een gok van mijn kant.
Verzekeringstechnisch kan je gelijk hebben, echter moet Truus ook gewoon ingewerkt worden.. heb dan liever een derde jaars leerling aan mijn bed dan Truus van de nagels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86

In onze regio hebben de ziekenhuizen voor iedereen de bonus aangevraagd. Zonder onderscheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

In onze regio hebben de ziekenhuizen voor iedereen de bonus aangevraagd. Zonder onderscheid te maken.
Dat klinkt als Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:56
[...]

Deze werkgever wilt dat dus niet doen.

Officieel valt mijn vrouw dus onder "voedingsassistent", en zij staan op de lijst van beroepen die er geen recht op hebben.

Zie: https://www.rijksoverheid...g+komen+voor+de+bonus.pdf
Afweging om voor sommige professionals toch bonus aan te vragen
Sommige zorgprofessionals uit 1 van de beroepen/functie(s)(groepen) voldoen wel aan de afbakeningscriteria. Bijvoorbeeld omdat zij tijdelijk zijn ingezet op een cohortafdeling voor COVID-19-patiënten. Dat is wat bedoeld wordt met ‘nee, tenzij’. Zorgaanbieders hebben de ruimte om ook voor deze zorgprofessionals een bonus aan te vragen. Het betreft hier een afweging van de zorgaanbieder.
De werkgever wilt hier alleen niet aan beginnen.

[ Voor 64% gewijzigd door c-nan op 13-10-2020 16:25 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Aanvragen en krijgen zijn 2 verschillende dingen natuurlijk, nu kost het gewoon meer tijd om de juiste mensen de bonus te geven, omdat ze alles nog moeten gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:20:
Toch nog wat hoop in de maatschappij. Die Katja Schuurman wordt volledig met de grond gelijk gemaakt na die jankpost van gisteren. Ook de statement via Giel kan geen begrip voor haar brengen.
Wat had ze gedaan? Heb niks mee gekregen.

Weer zo'n figuur die riep dat corona niet bestaat, of dat het door 5G wordt veroorzaakt/verspreid ofzo? Een aanhanger van de Engel-club?
[...]

Niet iedere zorgmedewerker krigt die. Er zijn ook zat zorgmedewerkers die wel met corona-patienten gewerkt hebben maar niks krijgen.

Die bonus is alleen voor bepaalde functies namelijk, zie https://www.rijksoverheid...s-covid-19/zorg/zorgbonus

Ziekenhuismedewerkers woedend over uitblijven zorgbonus: 'Ik ben pislink!'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Om even aan te vullen: gisteren was er iemand bij één van de talkshows die aangaf dat er tot nu toe dit jaar al 800k minder doorverwijzingen zijn van de huisarts naar specialisten. Het aantal kankerdiagnoses is ook gedaald en dat komt echt niet doordat er minder kanker is. Oftewel, de gewone zorg is al hard getroffen en er is een stuwmeer aan zorg dat nog weggewerkt moet worden en die zal de komende tijd alleen maar groter worden want ziekenhuizen zijn al bezig de gewone zorg af te schalen. een gedeelte daar van is niet erg en kan wachten maar een gedeelte gaat ook gewoon ernstig zieken/doden opleveren omdat er niet tijdig is ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Virtuozzo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Nee, dat is niet wat ik zeg. Ik merk op dat elke crisis altijd gebruikt wordt, en dat kan vrij makkelijk een moeras van law of unintended consequences worden. Zie hoe er gesprongen werd met contract voor mooi bedden registratiesysteem, meer macht voor de ene organisatie, omzet voor een andere, de zorginstellingen hadden het nakijken. Er was een reëel probleem, maar het werd genomen.

De politieke component van het crisis management tot nu toe is daar extreem kwetsbaar voor.
Klinkt wel als een kip-ei-verhaal. Hebben de keuzes om deze crisis te bezweren (altijd) politiek/economisch gevolgen en worden deze zichtbaar en gebruik van gemaakt, of kiest men bewust voor bepaalde politeke/economische gevolgen en vermomt men deze als keuzes om de crisis te bezweren. Lijkt mij erg lastig om daar de vinger op te leggen.

Als het gaat om het halsoverkop opstellen van zo'n routekaart in een crisis lijkt het mij eerder dat er onbewuste politiek-economische gevolgen aan zitten dan dat er bewust voor bepaalde gevolgen wordt gekozen en dat vervolgens de routekaart een mooi marketing-instrument daarvoor blijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:25:

Lopen janken dat het restaurant van haar man een waarschuwing (niet eens boete!) heeft gekregen omdat niet alle gasten om 22:00 het pand verlaten hadden

https://www.ad.nl/show/ka...d-voor-de-buhne~ad1aa760/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
c-nan schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Deze werkgever wilt dat dus niet doen.

Officieel valt mijn vrouw dus onder "voedingsassistent", en zij staan op de lijst van beroepen die er geen recht op hebben.

Zie: https://www.rijksoverheid...g+komen+voor+de+bonus.pdf
Lekker motiverend. Er is zelfs een ziekenhuis dat alvast gaat uitbetalen, die wachten de overheid niet eens af.
https://www.ad.nl/utrecht...000-euro-krijgt~a4bdd87d/ Dát is pas goed werkgeverschap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:25:
https://www.hartvannederl...a-officiele-waarschuwing/

Het restaurant van haar man had na tienen nog gasten binnen en daar kreeg hij een waarschuwing voor. Dat vond ze niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:15:
Die hebben over het algemeen wat meer vlees op de botten. Ik ga er niet wakker om liggen als een directeur zijn twaalfde jacht moet verkopen.
Niet iedereen is Won Yip. Er zitten nog heel wat gradaties tussen, maar ook iemand als Yip mag niet blij zijn. De reserves raken op een gegeven moment op en dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Pagina: 1 ... 145 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic