roffeltjes schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:41:
[...]
En weer is mijn sarcasme meter stuk?
We hebben het hier niet over getrainde acteurs die niet in hun neus pulken of foutloos hun tekst kunnen voorlezen omdat ze 100 takes hebben. Een docent is doodsbang dat hij iets doms doet en dat dat dan de rest van zijn carrierre online staat.
Anders gezegd, zullen we jou eens drie dagen in de week een paar uur opnemen en dit online zetten? Misschien ben je wat exhibitionistischer dan de gemiddelde mens, maar ik vermoed dat jje net als de meesten van ons dat absoluut niet fijn zou vinden.
Doe je best in mijn werkveld kom ik genoeg in het nieuws om daarna voor lul gezet te worden door m'n collega's met die kleine stukjes en screenshots

Ik ga me er absoluut niet druk om maken als ik gewoon bezig ben, ook niet om spastische, dwangneurotische of neuspeuter neigingen die ik al dan niet heb.
Ik snap wel wat je bedoeld, máár het is niet zo dat we dit niet al gedaan hebben hè? Ik meen me te herinneren dat er online/op afstand/thuis onderwijs is geweest de laatste maanden. Toen was dat geen issue toen we in onze onderbroek voor de camera stonden nu is dat ineens een issue?
Je kan er als docent ook zelf een draai aan geven, en het meer als college in te richten zoals in het hoger onderwijs zodat je minder video contact momenten hebt. Het is te makkelijk om te zeggen dat doen we niet want ... maar wel lekker klagen dat je op school besmet kan raken door de grote klassen.
Wat dan? Lekker thuiszitten en opdrachtjes mailen naar de leerlingen en 1x in de week een vragen kwartiertje?
We hebben zoveel technische mogelijkheden en dan is het argument:
Een docent is doodsbang dat hij iets doms doet en dat dat dan de rest van zijn carrierre online staat. Als je had gezegd het is mentaal vele malen zwaarder vanwege de discipline die van beide kanten nodig is, het controlerende of het feit dat het meer moeite kost de stof over te brengen. Dan had ik het er misschien nog mee eens geweest maar dit eigen belang is totale onzin. Alsof leerlingen in een volle klas niet filmen en je keihard voor lul zetten, legio voorbeelden van dingen die helemaal fout gaan in een klas en online staan.
Neemt niet weg dat ik het snap en het voor iedereen zwaar is, om dag in dag uit thuis te werken en de scheiding werk/prive helemaal weg te zien vallen. Maar de situatie waar we nu inzitten is wel een situatie waarin we moeten proberen alles zoveel mogelijk door te laten gaan, en waar mogelijk de risico's zoveel mogelijk te beperken. Waarbij een klas met 30 man vanwege het risico op neuspeuteren online ondergeschikt moet zijn aan het feit dat je straks misschien wel op de IC ligt omdat je Corona hebt opgelopen.
[
Voor 14% gewijzigd door
TIGER1125 op 13-10-2020 10:59
]