Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.433 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Osxy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Dus je bent nu uiteraard in thuis quarantaine neem ik aan?
dat hoeft maar 10 dagen bij klachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee. Er staat eind juli en heb 0 klachten, eveneens was het toen oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Voor een vakantie van 3 maanden terug? :?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Yucon

*broem*

[...]

Na 2,5 maand mag hij er toch wel weer eens uit lijkt me :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Nee, die zuipende feestjeugd moet gewoon boeten! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
alexbl69 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Je bent niet de enige die dat denkt... heb dat zelf ook wel. Denk iedereen wel.

Maar in deze moeten we ons lot (vind ik) ten dele in handen leggen van de wetenschap en mensen die meer (toegang tot) kennis hebben dan jij en ik. Er is (volgens mij) ook geen land ter wereld waar niet het maximale gedaan wordt om het virus in te dammen.

Optie is om de teugels laten vieren en een zeker verlies aan mensenlevens op de koop toe te nemen. Maar bedenk dan wel dat we onder andere ons zorgsysteem dan in mum van tijd opblazen tot een punt dat er over een paar maand niets meer van over is.

En dat zal voor meer sectoren gelden.
Dat is juist wat we hebben gedaan hier en meer dan in de meeste landen. We dachten wel even de economie volledig draaiende te houden ten koste van een aantal levens. Maar dat is nu tot twee keer toe geëxplodeerd omdat het niet te beheersen valt. De zorg staat weer op knappen. Je kan absoluut niet zeggen dat we het maximale hebben gedaan.

Het is natuurlijk ook niet raar. Je hebt een virus dat zich binnen een paar maanden vanuit China(!) verspreidt over de hele wereld. Hoe kan het dat bij ons de gedachte leeft dat we dit kunnen beteugelen met minder ingrijpende maatregelen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:00

Osxy

Holy crap on a cracker

Yucon schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Voor een vakantie van 3 maanden terug? :?
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Nee. Er staat eind juli en heb 0 klachten, eveneens was het toen oranje.
:X :F Las afgelopen weekend ... geloof dat ik naar bed moet.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 23:08
xAn52 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

For what it's worth (fwiw), Tjechië staat op 1. Belgie is 2 en NL 3.
Bron? Niet dat ik je niet geloof, maar hou zelf graag de stand in het oog. België is hier om de hoek (1100mtr) en dan weet ik graag wat er daar speelt.
En elk nadeel heeft zijn voordeel.....veel inwas van Belgen die hier het virus komen verspreiden en komen pierewaaien toen het bij hun verboden was. Andersom, áls hier een lockdown komt dat piep ik zo de grens over met de fiets om stukje te fietsen in mijn eentje. Met de ATB moederziel alleen in het bos is er vrij weinig kans op besmettingen.

[ Voor 44% gewijzigd door Ramon 73 op 12-10-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ramon 73 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Bron? Niet dat ik je niet geloof, maar hou zelf graag de stand in het oog.
Niet OP maar ik las in de NRC dat Tjechie en België boven ons stonden. Ik ga het even opzoeken.
Edit: kan het niet vinden. Maar ik meen me iig te herinneren dat de NRC schreef dat België en Tjechië meer besmettingen per dag hebben dan wij.

[ Voor 19% gewijzigd door Michael_OsGroot op 12-10-2020 21:39 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ramon 73 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Bron? Niet dat ik je niet geloof, maar hou zelf graag de stand in het oog.
https://ourworldindata.or...c=location&pickerSort=asc

IJsland is ook flink bezig. En dat was nog wel zo'n land waar de hele bevolking getest was. Maar een paar Franse touristen hebben het verpest door zich van de isolatie niks aan te trekken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Dacht dat ook bij de ziekenhuis opnames die leeftijdsverschuiving zagen, zal eens zoeken naar wat bronnen bij het RIVM/GGD.
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, al zit daar nog wel een kanttekening aan vast. Het publiek is wel jonger, maar wordt je nu niet sneller opgenomen als jongere als in de eerste golf?

Anyway, als je de opnames onderverdeelt procentueel krijg je dit staatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sid5eljIt7YuPp2CXZudWtweTp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cDaMnFOG41uhdI3BpjjtZlP1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
IJzerlijm schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

https://ourworldindata.or...c=location&pickerSort=asc

IJsland is ook flink bezig. En dat was nog wel zo'n land waar de hele bevolking getest was. Maar een paar Franse touristen hebben het verpest door zich van de isolatie niks aan te trekken.
En IJsland heeft natuurlijk maar iets meer inwoners dan Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, al zit daar nog wel een kanttekening aan vast. Het publiek is wel jonger, maar wordt je nu niet sneller opgenomen als jongere als in de eerste golf?

[Afbeelding]
Weet je zeker dat je percentages kloppen? Percentage 60+ lijkt mij erg laag tov alle publieke grafieken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ebayzo op 12-10-2020 21:44 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Horeca dicht, geen alcoholverkoop na 20:00 volgens RTL
https://www.rtlnieuws.nl/...alcholverkoop-na-2000-uur

Poeh, heftig.

Maar ook:
"Laatste fase voor lockdown"... :X

[ Voor 68% gewijzigd door anandus op 12-10-2020 21:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ebayzo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Weet je zeker dat je percentages kloppen? Percentage 60+ lijkt mij erg laag tov alle publieke grafieken.
Ja, ik moet wel zeggen dat ik alleen de gevallen kan vergelijken waarbij een er een ja of nee is vermeld bij de ziekenhuisopnames. Er is uiteraard een deel onbekend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

Ik krijg een beetje een ;( gevoel bij de gelekte maatregelen die gaan komen. Het OV terugbrengen naar een minimaal niveau gaat ongetwijfeld wel wat bijdragen, maar of het ook echt de huidige golf gaat breken? Ik weet het niet. De grootste open deuren worden niet genoemd: VO, wat een fijnmazig netwerk is de hele samenleving in. Waarschijnlijk omdat iemand vindt dat ze zich daar niet aan willen brandne. De horeca wordt wellicht ook teruggeschroeft maar of dat nu zo'n effect gaat hebben. Ja, nachtclubs/evenementen misschien maar die zijn al dicht. Kun je nagaan.

Het is gewoon continu achter de feiten aanlopen; ik kan het RED-team veel beter volgen met hun "hammer" en "dance". Er is denk ik wel draagvlak te vinden voor een tijdelijke keiharde lockdown ("hammer") maar dan ook met alles dicht behalve wat nodig is om niet compleet te stoppen. De schouders eronder zeg maar. Maar dan wel met perspectief: "dance". En juist daar is geen perspectief op. Dat merk je dus ook aan de maatregelen; geen visie dus niemand wil zich meer branden aan een impopulaire maatregel.

En het is juist dat perspectief waar de kansen zitten, de "dance" fase. Met duidelijke regels a la Ierland zodat iedereen weet waar ie aan toe is. Gebaseerd op meetbare maatregelen. Maar we meten niet! Dat is ook niet gedaan. Nu kan het niet meer via BCO omdat de sluizen open staan, maar je kunt niet meer aankomen met we testen niet. In China willen ze nu even een hele stad testen. Ok, we zijn geen China maar we kunnen beter. Dus na de hammer flink gaan onderzoeken wat nu eigenlijk werkt, want niemand weet het nog. Laten we dat maar eens gaan doen.

Zonder plan en duidelijkheid of een visie of gemeenschapsgevoel krijg je ook de Nederlander niet meer mee. Ik ben altijd iemand geweest die voor een stevige aanpak was (zeker in het begin) maar dit halfslachtige gedoe begint me onderhand teveel te kosten. Al maanden werk ik thuis via m'n zolderkamer; sinds maart 2x een uur op m'n werk geweest; kunnen we niet meer naar familie (risicogroep) omdat de kinderen naar school moeten en houd ik me aan de regels m.b.t. beperkte ontvangst van mensen. Maar als ze aan de ene kant de sluizen open laten staan, dan weet ik niet hoeveel langer ik nog niet met m'n vrienden ga afspreken thuis. De prijs van dit halfslachtige wordt inmiddels zo groot dat ik niet weet of ik het nog lang kan dragen. Ik begin inmiddels echt down ervan te worden. Alleen in de zomer op vakantie voelde ik me echt weer goed. En bood de tuin nog ruimte om mensen te ontvangen. Maar het weer staat dat niet langer toe.

Dus schouders eronder, goed plan met visie, met perspectief? Ja, ik doe mee. Sluizen enerzijds open (VO) en persoonlijk amper meer het huis uit komen / vrienden zien? Niet langer.

En dat zeg ik terwijl ik al maanden kamp met de gevolgen van het coronavirus dus ik onderschat het beestje echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:45:

Poeh, heftig.

Maar ook:
Dus effectief alle supermarkten om 20:00 dicht?

@Mfpower scholen dicht heeft ook een gigantische impact. Ik heb collega's die er aardig aan onderdoor gingen. Moeten al beide thuis werken, om en om eentje in de slaapkamer. En dan ook de kinderen in huis...

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 12-10-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

Gewoon geen alcohol verkopen.
Schijnen ze bij minderjarigen ook te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Mja, er zijn landen in Europa waar een dergelijke regeling altijd geldt. Geloof dat in Spanje na 22.00 geen alcohol in supermarkten mag worden verkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik hoop trouwens dat afhalen wel weer mag, ik heb in maart behoorlijk goed gegeten thuis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

@Mfpower scholen dicht heeft ook een gigantische impact. Ik heb collega's die er aardig aan onderdoor gingen. Moeten al beide thuis werken, om en om eentje in de slaapkamer. En dan ook de kinderen in huis...
Ik denk dat ze nu tijdelijk volledig dicht moeten. Let op, ik praat nu even alleen over het VO omdat PO me niet duidelijk genoeg is. Het is gewoon idioot dat ze gewoon open zijn. Zonder maatregelen. Niets, nop, nada. Ja mondkapjes. De sluis moet nu even dicht, zodat ie straks met maatregelen open kan. Zoals net voor de zomer met kleinere groepen, distancing etc. Dat is de "dance" maar die kans hebben ze laten schieten. Ik zie ook wel dat het sluiten geen lange termijn oplossing is, maar een miljoen pubers die in alle lagen van de samenleving komen gewoon ongericht in klamme hokjes hun gang laten gaan, dat is nu even geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

[Afbeelding]
Tnx voor het zoeken, kon het niet meer terugvinden in de jungle van alle cijfers en grafieken.

Denk dat de criteria voor ziekenhuis opname niet veranderd zijn, meestal gaat dat puur op medische noodzaak.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zie wel lijn in die maatregelen. Het zorgt ervoor dat er veel minder reis bewegingen komen:
  • door alleen noodzakelijk het ov te gebruiken houdt het voor veel mensen (jongeren) al op om mensen en feestjes te bezoeken
  • Door geen wedstrijden (of wellicht überhaupt) teamsporten meer te doen, heb je volle auto’s naar trainingen en uitwedstrijden
  • Cafe’s en restaurant dicht scheelt denk ik ook wel, het blijft daar toch vaak fout gaan blijkbaar
  • Geen alcohol na 20.00 zal misschien nog sneuvelen...maar kan natuurlijk gewoon. Lijkt me vooral zinvol bij supermarkten in het centrum
Voortgezet onderwijs verbaast me ook wel iets. Ik ben ook benieuwd of die echte lockdown ook betekent dat de basisscholen dicht gaan...het zou sowieso zuur zijn als sportscholen, kappers, masseurs etc allemaal dicht moeten, terwijl dat bijna niet voorkomt als besmettingshaard (terwijl die heel makkelijk te tracen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Poeh, heftig.

Maar ook:
Ben benieuwd hoe ze een hotel sluiten om 20:00 :+

Of bedoelen ze horeca min de ho en de re?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2020 21:55 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
TrailBlazer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:50:
Max 30 geldt dat ook voor de Albert Heijn XL hier. Deze winkel heeft denk ik een oppervlak van 2000 m2 iedere klant heeft dan 70 m2 dat gaat nergens over natuurlijk.
Bij een XL loopt al meer personeel rond dan toegestaan. :p
[...]

Gelukkig niet in de slaapkamer dan, maar met kinderen van toen 4 en 6 was het geen doen om les te geven en werken. Dat nooit weer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Ik vind het stupide dat er in Nederland geen onderscheid gemaakt wordt tussen verschillende vormen van horeca. Je kunt het op je vingers natellen dat er meer besmettingen plaatsvinden in kroegen dan een beetje classy restaurants. In die all you can eat vreetschuren kan ik mij wel voorstellen dat er besmettingen plaatsvinden, maar de kleine lunchrooms en restaurants worden nu de dupe van de branchenaam die ze hebben.

In andere landen is dit onderscheid er wel duidelijk, in Nederland zie ik dit niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:58:
Ik vind het stupide dat er in Nederland geen onderscheid gemaakt wordt tussen verschillende vormen van horeca. Je kunt het op je vingers natellen dat er meer besmettingen plaatsvinden in kroegen dan een beetje classy restaurants. In die all you can eat vreetschuren kan ik mij wel voorstellen dat er besmettingen plaatsvinden, maar de kleine lunchrooms en restaurants worden nu de dupe van de branchenaam die ze hebben.

In andere landen is dit onderscheid er wel duidelijk, in Nederland zie ik dit niet terug.
Maar dat is ook met een restaurant voor 200 personen of 1000 allemaal hetzelfde.
En dat is het lastigste we doen niet aan maatwerk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die onderverdeling is er wel degelijk. De feestcafes zijn allemaal dicht. En de rest had open kunnen blijven als we er niet zo'n bende van hadden gemaakt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:58:

Nederlanders zijn daar te stom voor is wel gebleken. Ze hebben duidelijke maatregelen nodig zonder ruimte voor interpretatie, dat wordt dan alleen maar aangegrepen om niet de regels te hoeven volgen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Overigens houdt NOS nog een slag om de arm:
Het kabinet overweegt om de alcoholverkoop in winkels in de avonduren aan banden te leggen, melden bronnen aan NOS. De maatregel moet voorkomen dat mensen, nadat de horeca is gesloten, elders samen gaan drinken.

Ook de horeca moet rekening houden met verdere restricties. Of het om het verder terugbrengen van de openingstijden gaat of een volledige sluiting, is nog niet duidelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa

Poeh, heftig.

Maar ook:
Ah fijn, krijgen we een paar weken dit laffe beleid voordat we alsnog in de lockdown gaan, die dan nog langer duurt omdat de besmettingen per dag zijn doorgestegen.

Als we hier op het laatste moment een 'laatste fase voor lockdown' gaan bedenken, dan bekent dat dat je er eigenlijk al in had moeten zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex

codex

IJzerlijm schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Nederlanders zijn daar te stom voor is wel gebleken. Ze hebben duidelijke maatregelen nodig zonder ruimte voor interpretatie, dat wordt dan alleen maar aangegrepen om niet de regels te hoeven volgen.
Dat is zeker waar, het stoort mij mateloos. Ik vind het gewoon sneu voor kleine horeca-ondernemers die alle regels volgen, met name restaurantjes. Ik zie mensen hun stinkende best doen, die nu de dupe worden van die droeftoeters met hun "ik ga geen muilkorf dragen" onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Volgens mij wordt het volgende week gewoon een 'lockdown-die-we-geen-lockdown-mogen-noemen' want dat betekent politiek gezichtsverlies.

Waardoor we nog altijd als lemmingen die afgrond in rennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Poeh, heftig.

Maar ook:
Helemaal niet heftig. Alsof genoeg mensen zich gaan houden aan 'alleen noodzakelijke OV reizen', alleen '4 mensen' etc. Ik denk dat te weinig mensen, gezien de situatie nu, opeens zich vrijwillig daar wel aan gaan houden. Met na 20.00 geen alcohol gaat de jeugd dadelijk een weekvoorraad gewoon inslaan en daarna lekker door feesten thuis.

Het is absurd hoe soft deze maatregelen zijn met bijna 7000 besmettingen per dag (in juli nog 800). Dit gaat echt niet helpen de geest terug in de fles te krijgen. Zelfs als je het terug krijgt naar 2000 per dag (of iets dergelijks) gaat het exponentieel even hard weer terug.

Het enige dat goed gaat helpen, en dat is ook wat het Red Team zegt, is een korte tijd (zeg 3 weken) een vrijwel complete lock-down daarna kan er weer meer. Maar dit is veel te soft om een goede dreun aan het virus te geven.

[ Voor 29% gewijzigd door CyberMania op 12-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik zie het Ierse systeem al voor me in Nederland. Laten we naar de kroeg gaan of weet ik veel wat voor een feestje vieren want het is groen. Krijg nou wat, het is ineens geel en ze hebben niet eens gewaarschuwd met donkergroen dat het er aan zat te komen. Maar goed, met geel mag nog best veel dus laten we dat doen zolang het nog kan. Krijg nou wat, oranje. Wat een waardeloze regering, geen visie en ze snappen er niks van. Waarom hebben we dat achterlijke Ierse systeem zonder halve tussenfasen, werkt daar toch ook niet of werkt hier niet want wij zijn geen Ieren. Enz enz enz.
Ondertussen lekker niet (goed) meewerken aan BCO, massaal regels (o nee, adviezen) aan de laars lappen, onjuiste gegevens achterlaten daar waar je gegevens gevraagd worden enz enz om vervolgens verbaasd te zijn dat het uit de klauw loopt wat uiteraard de schuld is van Den Haag en absoluut niet van het volk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wat is het alternatief? Het leger dat door de straten heen rijdt en iedereen onder schot houdt die zijn neus uit de voordeur steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor horeca-eigenaren is het verschil tussen minder verdienen en niets verdienen anders best heftig, hoor. En je kan je hardop afvragen of dat zo zonder onderscheid nodig is. Een plek waar je een broodje eet om 11 uur 's ochtends is wel iets anders dan een bruine kroeg, natuurlijk
Al begrijp ik ook wel dat het moeilijk is om er een onderscheid tussen te maken, want als je zo gaat beginnen, dan gaan alle bruine kroegen opeens een broodje verkopen :P
Maar voor de horecasector is het niet mals.
Het is absurd hoe soft deze maatregelen zijn [...]
Voor ik daar over oordeel wil ik eerst even horen wat de rest van de maatregelen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:16:
Wat is het alternatief? Het leger dat door de straten heen rijdt en iedereen onder schot houdt die zijn neus uit de voordeur steekt?
Alle winkels dicht behalve supermarkten, apotheek e.d. . De rest via internet. Horeca alleen via thuisbezorgd. Alle mbo, hbo en uni naar online. Alle publieke ruimtes dicht (bibliotheken etc). Alle niet-vitale beroepen thuiswerken. Vliegvelden dicht. Het is pijnlijk maar zo'n hammerfase is maar voor even maar brengt wel een enorme klap toe aan de verspreiding.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 12-10-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyberMania schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

Alle winkels dicht behalve supermarkten, apotheek e.d. . De rest via internet. Horeca alleen via thuisbezorgd. Alle mbo, hbo en uni naar online. Alle publieke ruimtes dicht (bibliotheken etc). Alle niet-vitale beroepen thuiswerken. Het is pijnlijk maar zo'n hammerfase is maar voor even maar brengt wel een enorme klap toe aan de verspreiding.
'even' als in 'tot er een vaccin is'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

'even' als in 'tot er een vaccin is'?
Nee drie weken max. Ga je maar eens verdiepen in de Red Team adviezen en hammer/dancefases.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 12-10-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:09:
Volgens mij wordt het volgende week gewoon een 'lockdown-die-we-geen-lockdown-mogen-noemen' want dat betekent politiek gezichtsverlies.

Waardoor we nog altijd als lemmingen die afgrond in rennen.
We hebben in NL geen echte lockdown gehad.
Denk ook niet dat die er gaat komen.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

En dat is precies de fout die we hebben gemaakt. Fluwelen handschoentjes, zachte heelmeesters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

En dat is precies de fout die we hebben gemaakt. Fluwelen handschoentjes, zachte heelmeesters.
openbaar vervoer alleen nog toegankelijk voor noodzakelijke reizen
Hoeveel mensen zullen zich hier serieus gaan aan houden?
maximaal vier mensen samenkomen op straat
Ik dacht dat er nauwelijks verspreidingen in de buitenlucht voorkwamen.

[ Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 12-10-2020 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Echte lockdown, neppe lockdown.

Als 90%+ van de mensen thuis zit en 90%+ van de winkels etc dicht zijn, dan noem ik het een lockdown. Hier noemden we het ook gewoon een 'intelligente' lockdown. In de praktijk was het gelijk aan de lockdowns in andere landen. Maar we moesten het hier wat slimmer verpakken omdat het volk het anders niet slikt. We zijn zo intelligent.

Maarja, we hebben nu dus weer twee weken weggegooid waarin de aantallen gewoon volle bak zijn blijven stijgen. Had niemand kunnen voorzien uiteraard, totaal verrast.

[ Voor 7% gewijzigd door BarôZZa op 12-10-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Dit gaat al de goede kant op qua serieusheid. Vind alleen die 30 nog erg veel. Maak dat er 10 ofzo, of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mfpower schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:46:
Ik krijg een beetje een ;( gevoel bij de gelekte maatregelen die gaan komen. Het OV terugbrengen naar een minimaal niveau gaat ongetwijfeld wel wat bijdragen, maar of het ook echt de huidige golf gaat breken? Ik weet het niet. De grootste open deuren worden niet genoemd: VO, wat een fijnmazig netwerk is de hele samenleving in. Waarschijnlijk omdat iemand vindt dat ze zich daar niet aan willen brandne. De horeca wordt wellicht ook teruggeschroeft maar of dat nu zo'n effect gaat hebben. Ja, nachtclubs/evenementen misschien maar die zijn al dicht. Kun je nagaan.

Het is gewoon continu achter de feiten aanlopen; ik kan het RED-team veel beter volgen met hun "hammer" en "dance". Er is denk ik wel draagvlak te vinden voor een tijdelijke keiharde lockdown ("hammer") maar dan ook met alles dicht behalve wat nodig is om niet compleet te stoppen. De schouders eronder zeg maar. Maar dan wel met perspectief: "dance". En juist daar is geen perspectief op. Dat merk je dus ook aan de maatregelen; geen visie dus niemand wil zich meer branden aan een impopulaire maatregel.

En het is juist dat perspectief waar de kansen zitten, de "dance" fase. Met duidelijke regels a la Ierland zodat iedereen weet waar ie aan toe is. Gebaseerd op meetbare maatregelen. Maar we meten niet! Dat is ook niet gedaan. Nu kan het niet meer via BCO omdat de sluizen open staan, maar je kunt niet meer aankomen met we testen niet. In China willen ze nu even een hele stad testen. Ok, we zijn geen China maar we kunnen beter. Dus na de hammer flink gaan onderzoeken wat nu eigenlijk werkt, want niemand weet het nog. Laten we dat maar eens gaan doen.

Zonder plan en duidelijkheid of een visie of gemeenschapsgevoel krijg je ook de Nederlander niet meer mee. Ik ben altijd iemand geweest die voor een stevige aanpak was (zeker in het begin) maar dit halfslachtige gedoe begint me onderhand teveel te kosten. Al maanden werk ik thuis via m'n zolderkamer; sinds maart 2x een uur op m'n werk geweest; kunnen we niet meer naar familie (risicogroep) omdat de kinderen naar school moeten en houd ik me aan de regels m.b.t. beperkte ontvangst van mensen. Maar als ze aan de ene kant de sluizen open laten staan, dan weet ik niet hoeveel langer ik nog niet met m'n vrienden ga afspreken thuis. De prijs van dit halfslachtige wordt inmiddels zo groot dat ik niet weet of ik het nog lang kan dragen. Ik begin inmiddels echt down ervan te worden. Alleen in de zomer op vakantie voelde ik me echt weer goed. En bood de tuin nog ruimte om mensen te ontvangen. Maar het weer staat dat niet langer toe.

Dus schouders eronder, goed plan met visie, met perspectief? Ja, ik doe mee. Sluizen enerzijds open (VO) en persoonlijk amper meer het huis uit komen / vrienden zien? Niet langer.

En dat zeg ik terwijl ik al maanden kamp met de gevolgen van het coronavirus dus ik onderschat het beestje echt niet.
Persoonlijk zou ik liever eerst een mondkapjesplicht testen voor een lockdown.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Basekid schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:25:
Dit gaat al de goede kant op qua serieusheid. Vind alleen die 30 nog erg veel. Maak dat er 10 ofzo, of 4.
Of gewoon nul. Laat de overheid maar eens wat ballen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:26:
[...]

Of gewoon nul. Laat de overheid maar eens wat ballen tonen.
Er is natuurlijk maar één reden waarom je met 30 man binnen mag zitten en maar met 4 man buiten mag zijn.

En dat is niet omdat het veiliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:05
BarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Echte lockdown, neppe lockdown.

Als 90%+ van de mensen thuis zit en 90%+ van de winkels etc dicht zijn, dan noem ik het een lockdown. Hier noemden we het ook gewoon een 'intelligente' lockdown. In de praktijk was het gelijk aan de lockdowns in andere landen. Maar we moesten het hier wat slimmer verpakken omdat het volk het anders niet slikt. We zijn zo intelligent.

Maarja, we hebben nu dus weer twee weken weggegooid waarin de aantallen gewoon volle bak zijn blijven stijgen. Had niemand kunnen voorzien uiteraard, totaal verrast.
Eens met je hoor, maar toch het grote verschil met andere landen:
Daar mochten alleen mensen met vitale beroepen naar hun werk en hier ging in principe qua werk bijna alles door.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Ik vind locktober anders wel lekker klinken :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
CyberMania schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:20:
Ga je maar eens verdiepen in de Red Team adviezen en hammer/dancefases.
Tja, lockdown -> open -> lockdown -> open.

Dan golven we lekker mee met het Red Team. Die lui spammen al de hele avond weer social media vol, ze snappen werkelijk niet dat met dit gedrag ze ook bijdragen aan de twijfel over de maatregelen. Die lui zijn nog schadelijker dan Viruswaarheid in een zekere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Ik vind locktober anders wel lekker klinken :+
Ook wel grappig: eerst nog een volle mond over regionaal ipv nationale maatregelen. Hoe lang is dat precies succesvol geweest?

Ze zijn echt totaal de controle kwijt en deze nieuwe 'maatregelen' gaan net als de vorige maatregelen (serieus maatregelen?) echt niet significant helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:04
Maar al die politici die nog wel overal heen gaan.. waarom is dat dan wel akkoord?

Of talkshows met zoveel mensen aan tafel...

Of vakanties waar zelfs de NOS enkele dagen geleden nog over durfde te reppen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
BlakHawk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Persoonlijk zou ik liever eerst een mondkapjesplicht testen voor een lockdown.
En dan ben je weer 2 weken verder voordat je er achter komt dat het maar weinig toevoegt.

Ze hadden toen de besmettingen aan het stijgen waren gelijk strenge maatregelen moeten nemen. Het is wel duidelijk dat als je snel en streng bent de impact veel kleiner en korter is dan als je laat en laks bent.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyberMania schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:30:
[...]

Ok wel grappig. Eerst nog een volle mond over regionaal ipv nationale maatregelen. Hoe lang precies dat succesvol geweest? Ze zijn echt totaal de controle kwijt en deze nieuwe 'maatregelen' gaan net als de vorige maatregelen (serieus maatregelen?) echt niet significant helpen.
Dat komt vooral omdat de 'maatregelen' vooral veel gelul is en geen actie. Je gaat mensen niet van de straat af dwingen door ambtenaren die een stempeltje zetten.

Daarvoor moet je ook tanden kunnen laten zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Als dit de "echte" maatregelen zijn, wat een softe bende. Denken dat je alcohol verkoop tegen gaat houden na 20:00..

Om vervolgens 1 of 2 weken later alsnog in lockdown te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Het gaat overal over het stilleggen van amateur''team''sport. Heeft iemand hier al info over gezien of niet contact sporten dan wel door zou mogen gaan? (Tennis bijvoorbeeld)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
redwing schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

En dan ben je weer 2 weken verder voordat je er achter komt dat het maar weinig toevoegt.

Ze hadden toen de besmettingen aan het stijgen waren gelijk strenge maatregelen moeten nemen. Het is wel duidelijk dat als je snel en streng bent de impact veel kleiner en korter is dan als je laat en laks bent.
Zet geen zoden aan de dijk inderdaad. Kijk maar naar Madrid en daar lopen ze al tijden met mondkapjes rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Segafreak83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:33:
Als dit de "echte" maatregelen zijn, wat een softe bende. Denken dat je alcohol verkoop tegen gaat houden na 20:00..

Om vervolgens 1 of 2 weken later alsnog in lockdown te gaan.
Ja met alle collateral damage die daar bij komt kijken. Hoe langer we wachten hoe zwaarder/langer de lockdown moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik vraag me hardop af wat een lockdown voor zin heeft. Je sloopt de gehele economie en landen om ons heen zie je het nu ook verkeerd gaan. Het is gewoon zo dat het huidig contact onderzoek gewoon faalt anders zou de R waarde echt moeten dalen. Het is echt niet zo dat mensen die weten dat ze besmet zijn willens en wetens alle regels aan hun laars lappen. Zolang er geen goed contact onderzoek is en mensen ook al zijn ze klachtenvrij niet getest worden na contact met een corona besmette persoon zijn we over 2 maanden weer exact waar we nu zitten. Zoals al eerder voorbij gekomen is er een aanzienlijke groep die heeft nauwelijks of zelfs geen klachten hebbe, zolang er een groep is die niets merkt maar toch het virus verspreid blijft die R oplopen. Totdat dus alles weer op slot moet. Zeker als men dadelijk gewoon weet op ski vakantie gaat..

[ Voor 5% gewijzigd door bloodlynx op 12-10-2020 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Denk ook dat het voor het CDA héél voordelig is dat ze eerst De Jonge hebben gekozen als partijleider.
Die kerel gaat zo hard af, dat ze in februari gelukkig Omtzigt als troef nog hebben om wat zetels te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Heeft iemand een link van de maatregelen? Waar hebben we het over nu? Ik lees de hele avond al diverse geruchten weet niet over welk artikel we het nu hebben :+

[ Voor 40% gewijzigd door Michael_OsGroot op 12-10-2020 22:36 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zondagmiddag on 17.00 dus met een sixpack en vrienden naar de Christelijk Gereformeerde kerk :+

Als ik in Amsterdam kijk zie ik nog steeds de meeste mensen zonder mondkapjes binnen in winkels. Hoe eigenwijs willen we allemaal toch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bloodlynx schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:35:
Ik vraag me hardop af wat een lockdown voor zin heeft. Je sloopt de gehele economie en landen om ons heen zie je het nu ook verkeerd gaan. Het is gewoon zo dat het huidig contact onderzoek gewoon faalt anders zou de R waarde echt moeten dalen. Het is echt niet zo dat mensen die weten dat ze besmet zijn willens en wetens alle regels aan hun laars lappen. Zolang er geen goed contact onderzoek is en mensen ook al zijn ze klachtenvrij niet getest worden na contact met een corona besmette persoon zijn we over 2 maanden weer exact waar we nu zitten. Zoals al eerder voorbij gekomen een grote groep heeft nauwelijks of geen klachten zolang er een groep is die niets merkt maar toch het virus verspreid blijft die R oplopen. Totdat dus alles weer op slot moet.
Het softe beleid zorgt ervoor dat je straks nog veel langer de economie naar de klote helpt, ipv dat je 3 a 4 weken nu geen omzet hebt, wordt dat straks 8 tot 10 weken.

En wat dacht je van je zorg, die lopen nu al op hun tandvlees omdat ze geen capaciteit (als in verpleegkundigen) hebben om de mensen te verzorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:16:
Aan de regels/adviezen houden? Ik weet dat je dat niet graag hoort en liever doemscenario's schetst maar veel moeilijker is het echt niet.
Overigens opteer ik voor meteen die neus eraf schieten als de discussie toch die kant op moet gaan.
Denk dat als er een aantal neuzen gesneuveld zijn mensen nog wel een keertje extra nadenken voor die buiten de deur gestoken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
BekSide schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:34:
Het gaat overal over het stilleggen van amateur''team''sport. Heeft iemand hier al info over gezien of niet contact sporten dan wel door zou mogen gaan? (Tennis bijvoorbeeld)?
Ik denk dat het in het geval van sport niet om de spelers gaat maar dat er bij wedstrijden ook een boel publiek opaf komt en er rondom de sport ook een hoop begeleiding nodig is. En mensen stiekem toch nog een pilsje samen pakken achteraf. Denk dan aan vooral het amateurvoetbal.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:35:
Heeft iemand een link van de maatregelen? Waar hebben we het over nu? Ik lees de hele avond al diverse geruchten weet niet over welk artikel we het nu hebben :+
Hier staat een deel van de uitgelekte plannen:
https://nos.nl/l/2352082

Maximaal drie gasten is ook heftig. Geen verjaardagen met time slots dus, zoals nu

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 12-10-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:38

NMH

Moderator General Chat
BekSide schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:34:
Ergens vanmiddag zag ik een artikel waarin tennis werd genoemd als voorbeeld van een sport die nog wel mocht, maar dat kan ik nu niet meer terugvinden. Ik zou verwachten dat dat wel mag, omdat je elk aan een kant van het net staat. Dubbelen zal dan weer niet toegestaan zijn verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Maximaal drie gasten is ook heftig. Geen verjaardagen met time slots dus, zoals nu
Als ik deze zo lees bekruipt mij weer het gevoel dat het om een dringend advies gaat. Ik kan me niet voorstellen dat er een BOA voor de deur gaat staan posten om te zien of die 3 mensen om 20:00 anders zijn dan die 3 mensen om 12:00. Leuk voor de bühne maar of het echt handhaafbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Dat is zo'n farce. Er wordt alleen bij excessen gehandhaafd, een groot deel heeft hier lak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
bloodlynx schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:35:
Ik vraag me hardop af wat een lockdown voor zin heeft. Je sloopt de gehele economie en landen om ons heen zie je het nu ook verkeerd gaan. Het is gewoon zo dat het huidig contact onderzoek gewoon faalt anders zou de R waarde echt moeten dalen. Het is echt niet zo dat mensen die weten dat ze besmet zijn willens en wetens alle regels aan hun laars lappen. Zolang er geen goed contact onderzoek is en mensen ook al zijn ze klachtenvrij niet getest worden na contact met een corona besmette persoon zijn we over 2 maanden weer exact waar we nu zitten. Zoals al eerder voorbij gekomen een grote groep heeft nauwelijks of geen klachten zolang er een groep is die niets merkt maar toch het virus verspreid blijft die R oplopen. Totdat dus alles weer op slot moet.
Tja, dat blijf je waarschijnlijk toch houden totdat er een vaccin is. Maar je moet wel maatregelen nemen anders zit het ziekenhuis vol en krijg je toestanden als in b.v. NY. Punt is alleen dat als je een goed stappenplan hebt met goede signaal-levels je tijdig voldoende maatregelen kunt nemen waardoor die maatregelen uiteindelijk maar kort nodig zijn.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Als ik deze zo lees bekruipt mij weer het gevoel dat het om een dringend advies gaat. Ik kan me niet voorstellen dat er een BOA voor de deur gaat staan posten om te zien of die 3 mensen om 20:00 anders zijn dan die 3 mensen om 12:00. Leuk voor de bühne maar of het echt handhaafbaar is.
Ik mag hopen dat mensen zich er gewoon aan houden.

Zal wel niet, maar dan moeten ze ook niet zeiken als we straks een lockdown krijgen en Henk en Ingrid hun banen kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
CyberMania schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

[...]

Hoeveel mensen zullen zich hier serieus gaan aan houden?

[...]

Ik dacht dat er nauwelijks verspreidingen in de buitenlucht voorkwamen.
Ditr geeft ze wel meer grond om die illegale feesten in de buitenlucht strenger aan te pakken. Meer dan 4 man? Dan ben je de lul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Dat is zo'n farce. Er wordt alleen bij excessen gehandhaafd, een groot deel heeft hier lak aan.
Erger nog, als je de horeca dicht gooit gaan mensen alleen nog maar méér bij elkaar over de vloer. Veel succes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan zijn we dus weer terug bij de centrale vraag; wat is het alternatief?

Er valt geen hol te handhaven hier in dit land.

Mooi hè democratie. Het volk kiest ervoor om uit te sterven en zo geschiedde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

3 gasten per dag 8)7 haha.

Maar goed, dit alles betekent natuurlijk dat alle pretparken, theaters, kerken, restaurants, de tweede kamer, talkshows en weer ik veel wat nog meer allemaal dicht moeten.

Dat gaat niet gebeuren, dus flikker nou eens op met dat inconsistentie beleid.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 12-10-2020 22:45 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Aan de regels/adviezen houden? Ik weet dat je dat niet graag hoort en liever doemscenario's schetst maar veel moeilijker is het echt niet.
Preaching to the choir, my friend. Maar blijkbaar heeft een groot deel toch een stukje dwang nodig voordat ze zich aan de "adviezen" gaan houden, en de middelen om die adviezen af te dwingen zijn er helaas niet in ons land.

Ja, ze zijn er wel, maar dat betekent alle principes van een rechtsstaat even overboord gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
redwing schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:42:
[...]

Tja, dat blijf je waarschijnlijk toch houden totdat er een vaccin is. Maar je moet wel maatregelen nemen anders zit het ziekenhuis vol en krijg je toestanden als in b.v. NY. Punt is alleen dat als je een goed stappenplan hebt met goede signaal-levels je tijdig voldoende maatregelen kunt nemen waardoor die maatregelen uiteindelijk maar kort nodig zijn.
Nouja introductie heeft voornamelijk plaatsgevonden via vakantie. Als ze wederom hier geen regels voor opstellen + goed test beleid wordt het grootse deel van de bevolking wederom genaaid omdat er een aantal graag willen skiën.

Daarnaast werd er continue gepraat over we daar wordt ik zo moe van. Er is momenteel gewoon een kleinere groep die de regels niet opvolgt. Dus laten we alsjeblieft ophouden met de zin we houden ons niet aan de regels.

[ Voor 13% gewijzigd door bloodlynx op 12-10-2020 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:43:
Dan zijn we dus weer terug bij de centrale vraag; wat is het alternatief?

Er valt geen hol te handhaven hier in dit land.

Mooi hè democratie. Het volk kiest ervoor om uit te sterven en zo geschiedde.
Met democratie heeft het minder te maken dan met individualisme, consumptief gedrag en de heilige graal van nudging.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

St@m schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:44:

Maar goed, dit alles betekent natuurlijk dat alle pretparken, theaters, kerken, restaurants en weer ik veel wat nog meer allemaal dicht moeten.

Inderdaad. Dit is echt mijn grootste ergernis. Nogmaals, met z'n allen de schouders eronder over de hele breedte? Doe ik. Maar dit zwalkende beleid... dan heb je het nog niet eens over het VO, ik weet het, m'n stokpaardje maar je kunt gewoon niet miljoenen pubers ophokken en dan niet meer dan 3 mensen bij elkaar laten komen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:45:
[...]

Preaching to the choir, my friend. Maar blijkbaar heeft een groot deel toch een stukje dwang nodig voordat ze zich aan de "adviezen" gaan houden, en de middelen om die adviezen af te dwingen zijn er helaas niet in ons land.
Bij de afgeblazen huwelijken de laatste weken mocht er wel degelijk gehandhaafd en beboet worden. Alleen is dit nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
St@m schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:44:

Maar goed, dit alles betekent natuurlijk dat alle pretparken, theaters, kerken, restaurants, de tweede kamer, talkshows en weer ik veel wat nog meer allemaal dicht moeten.

Van dat rijtje twijfel ik het meest aan de kerken ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Virtuozzo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Met democratie heeft het minder te maken dan met individualisme, consumptief gedrag en de heilige graal van nudging.
Ik denk dat nudging in deze crisis z'n beste tijd wel heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:11
Mfpower schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:46:
Het klinkt aanlokkelijk, maar ik vrees (gezien het bestaande gedrag) dat er dan te veel zijn die "dance" letterlijk gaan nemen en alles weer aangrijpen om "los" te gaan, want men heeft het immers eerlijk zelf verdiend met de "hammer". Terwijl je dan nog steeds een hoop restricties in stand zou willen houden, wil je in iedergeval niet rap weer aan het hameren moeten slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat nudging in deze crisis z'n beste tijd wel heeft gehad.
Ik vrees dat dankzij een nogal zelf versterkende informatiestroom in kleine kring het tegendeel het geval is. Maar goed, men mag hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Iedereen houdt vanaf nu gewoon een kerkdienst thuis toch? :')

Als je het reactief vermogen tegen de kerken die zich misdragen ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in de randstad en toen de horeca dichtging tijdens de eerste golf heeft mijn bovenbuurman zijn eigen appartement opengesteld als kroeg. Het huis was meerdere keren per week afgeladen vol en de politie is welgeteld één keer langs geweest en heeft vriendelijk verzocht om te stoppen. Het is daarna gewoon doorgegaan en heb de politie niet meer gezien. De laatste weken, sinds de nieuwe beperkingen in de horeca, is het weer feest hierboven. Ben er nu zelf drie keer op afgestapt, maar het heeft geen effect. Ik hou van dit vrije land, maar het frustreert dat er niet eens daadkrachtig wordt opgetreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
bloodlynx schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Nouja introductie heeft voornamelijk plaatsgevonden via vakantie. Als ze wederom hier geen regels voor opstellen + goed test beleid wordt het grootse deel van de bevolking wederom genaaid omdat er een aantal graag willen skiën.
Dit dus, je kan nu met zijn allen de schouders eronder zetten, kappen met zeiken en de boel weer op de rit krijgen, net zoals in juni. Maar als vervolgens honderden mensen lekker egoistisch weer naar ski-oorden gaan en de derde golf starten kan je vergeten dat er ook maar iemand bereid is om nog een keer grote offers te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Michael_OsGroot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:41:
De "achter de voordeur" maatregelen zijn ook een wassen neus. Het is niet te controleren noch te handhaven. Hooguit als iemand een overlast melding doet van een feestje.

We horen wel van feestje die gestopt worden, maar hoeveel verlopen succesvol zonder ooit gevonden te worden? Dat weten we niet.
MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:43:
Het volk kiest ervoor om uit te sterven en zo geschiedde.
Dat klopt niet. Al zou corona ongeremd door het land razen er zullen genoeg het overleven. Degenen met goede weerstand overleven het en een 'lucky few' hebben natuurlijke immuniteit.
Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:45:
Ja, ze zijn er wel, maar dat betekent alle principes van een rechtsstaat even overboord gooien.
Ik heb een beter idee. Ze de vaccins die in fase 3 zitten meteen in, je neemt een gokje maar het kan zomaar leuk uitpakken. AstraZeneca en Jansen laten goede resultaten zien ook qua bijwerkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:48:
Iedereen houdt vanaf nu gewoon een kerkdienst thuis toch? :')

Als je het reactief verbonden tegen de kerken die zich misdragen ziet
Of zoals een SEH arts in mijn kennissenkring zei, “kerkdienst? Prima, maar dan wel thuisquarantaine meteen erna én contactregistratie voor het afzien van ziekenhuisbed”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:50:
[...]
Ik heb een beter idee. Ze de vaccins die in fase 3 zitten meteen in, je neemt een gokje maar het kan zomaar leuk uitpakken. AstraZeneca en Jansen laten goede resultaten zien ook qua bijwerkingen.
Ben ik met je eens, maar dan zit je dus met aansprakelijkheid als er onverhoopt ineens iemand omvalt door de bijwerkingen van het vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:11
Leon Zwiers schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:42:
[...]
Ditr geeft ze wel meer grond om die illegale feesten in de buitenlucht strenger aan te pakken. Meer dan 4 man? Dan ben je de lul.
Ach wat is 95 euro voor een avondje stappen (mensen hebben voor de gekste dingen nog steeds geld te veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

gekkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Het klinkt aanlokkelijk, maar ik vrees (gezien het bestaande gedrag) dat er dan te veel zijn die "dance" letterlijk gaan nemen en alles weer aangrijpen om "los" te gaan, want men heeft het immers eerlijk zelf verdiend met de "hammer". Terwijl je dan nog steeds een hoop restricties in stand zou willen houden, wil je in iedergeval niet rap weer aan het hameren moeten slaan.
Het idee van de dance is dat je (gehandhaafte!) maatregelen al naar gelang de besmettingsgraad loslaat of aanscherpt. Let wel, voordat we natuurlijk op zo'n punt als nu aankomen. Wat we nu doen is letterlijk dweilen met de kraan open.

@Virtuozzo
Het kan toch niet zo zijn dat de sturende groep zo wereldvreemd is... zeg ik tegen beter weten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Leon Zwiers schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

Dit dus, je kan nu met zijn allen de schouders eronder zetten, kappen met zeiken en de boel weer op de rit krijgen, net zoals in juni. Maar als vervolgens honderden mensen lekker egoistisch weer naar ski-oorden gaan en de derde golf starten kan je vergeten dat er ook maar iemand bereid is om nog een keer grote offers te brengen.
En dan zijn we de lockdown voorbij en dan moet alles zo snel mogelijk weer open, want 'boehoe de economie'. Want de mensen die niet alleen in de horeca werken, maar ook de reisbranche wil maar al te graag dat mensen hun knaken daar uitgeven en weer op vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

Maar daar ligt de crux van dominante frames. Men kan en mag niet riskeren dat op bevolkingsniveau weer nagedacht wordt over rol van overheid, verhouding collectief en individueel belang en de niet ongewenste termijneffecten op algemene - conservatieve en consumptieve - gedragslijnen.

In perspectief op oriëntatie beleid ligt er een probleem van onderliggende ideologie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik kom uit een Christelijk nest en heb nog wel Christelijke kennisen, vrienden en niet vergeten ouders. Die gaan geen van allen naar de kerk, als er al een dienst is.

Die mafklappers op de Bible belt moet gewoon een hek omheen, maar is niet maatgevend voor hoe kerken in Nederland zich gedragen.

Maar die zwarte kousen zijn gewoon mafklappers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

En dan zijn we de lockdown voorbij en dan moet alles zo snel mogelijk weer open, want 'boehoe de economie'. Want de mensen die niet alleen in de horeca werken, maar ook de reisbranche wil maar al te graag dat mensen hun knaken daar uitgeven en weer op vakantie gaan.
En het ironische is, en dag ik misschien wel een beetje off-topic, dat onze hele manier van leven c.q. "de economie" dit hele probleem veroorzaakt heeft. Enerzijds omdat het de verspreiding in de hand werkt (vliegen) anderzijds omdat het hele systeem als een kaartenhuis is gestapeld. Na jaren van industrialisering, technologische ontwikkelingen noem maar op zijn we nog steeds afhankelijk van een systeem gebaseerd op (bullshit) arbeid om in onze basisbehoeften te voorzien.
Virtuozzo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Maar daar ligt de crux van dominante frames. Men kan en mag niet riskeren dat op bevolkingsniveau weer nagedacht wordt over rol van overheid, verhouding collectief en individueel belang en de niet ongewenste termijneffecten op algemene - conservatieve en consumptieve - gedragslijnen.

In perspectief op oriëntatie beleid ligt er een probleem van onderliggende ideologie.
En dit is nou precies wat er wel zou moeten gebeuren! Het is de hoogste tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Mfpower op 12-10-2020 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:51:
[...]

Het idee van de dance is dat je (gehandhaafte!) maatregelen al naar gelang de besmettingsgraad loslaat of aanscherpt. Let wel, voordat we natuurlijk op zo'n punt als nu aankomen. Wat we nu doen is letterlijk dweilen met de kraan open.

@Virtuozzo
Het kan toch niet zo zijn dat de sturende groep zo wereldvreemd is... zeg ik tegen beter weten in.
Het zijn mensen. Gevormd in kaders van ideologie en netwerk. Het is net zo wereldvreemd als de zzp’er die gelooft dat een markt geen constructie maar een zelfherstellend fenomeen is.

Perceptie wordt gemaakt. En daar leven mensen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Virtuozzo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Het zijn mensen. Gevormd in kaders van ideologie en netwerk. Het is net zo wereldvreemd als de zzp’er die gelooft dat een markt geen constructie maar een zelfherstellend fenomeen is.

Perceptie wordt gemaakt. En daar leven mensen in.
Niet op de man spelen.

Wat stel jij dan precies voor als maatregelen die wel effect hebben op ons individualistische landje?

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 12-10-2020 23:14 ]

Pagina: 1 ... 138 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic