Ik houd ook wel rekening met een week extra herfstvakantie. Amsterdam heeft nu al vakantie dus dat is makkelijk te verlengen.
Oké, dat is een hele geruststelling. Misschien gaan de regels voor OV niet direct in maar pas vanaf vrijdagavond 19:00.TIGER1125 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:48:
[...]
Aard van de reis moet toch gewoon de grondslag zijn, als dat de "enige" manier is om er te komen is het toch gewoon een noodzakelijke reis. Er waren ook zulke uitspraken van bestuurders van veiligheidsregio's en Ov bedrijven. (kan ze even niet zo snel op duiken)
[...]
Ik geloof niet dat je daar zo zwaar aan moet tillen, als je het maar kan onderbouwen dan zal een BOA of Agent heus niet zeggen, "tja pech voor jou ga maar lopen naar je auto." Maar dat is mijn bescheiden mening.
Voor werk en huiselijke omstandigheden heb ik de auto gewoon nodig, ben ook mantelzorger voor mijn 81-jarige alleenstaande moeder, dus soms kan ik er in de nacht heen. Heel ver is het niet (5km), maar in donkere nacht met regen en soms ritje ziekenhuis is een auto toch handiger dan de fiets (als ik met haar naar zkhs moet, stap ik bij haar over in de auto die van haarzelf is. Tweezittertje gaat haar niet echt lukken).
En natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik kan iemand vragen om me te brengen, maar alle vrienden en bekenden werken op dat tijdstip. Mijn vrouw heeft geen rijbewijs
Laatste oplossing is de auto van mijn moeder lenen (vaker gedaan), naar de garage rijden, met eigen auto terug naar huis, thuis omkleden in fietstenue en terug naar de plek waar moeder's autotje staat....zucht....115km fietsen (lukt me prima, maar kost zoveel tijd op een werkdag). En dan nog, met de trein in mijn uppie is 1 treinreis heen en 1 autoreis terug. Als ik me laat brengen of de fiets neem dan worden het drie autoritten. In mijn auto (mazda mx-5) past de fiets niet.
Of ik zou een auto kunnen huren voor one-way. Zit je alleen met nagenoeg onbereikbare locaties aan vertrek en eindpunt, kun je daar ook nog taxi voor nemen €€€
Tsja, wat is noodzakelijk idd....water drinken en lucht happen is bittere noodzaak en zonder auto overleef je ook wel. Maar dan ben ik op zeer korte tijd zonder werk, doe consultancy en trainingen voor bedrijven. Dus geen opdrachten kunnen uitvoeren = failliet. Lijkt mij niet dat 1 treinreis van 90 minuten opweegt tegen weer een persoon extra in de ww (ben in loondienst, geen ondernemer).Basekid schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:30:
[...]
Tja ze kunnen natuurlijk niet elke situatie uitschrijven. Blijft aan de individu om te bepalen wat noodzakelijk is. En we kunnen beter aan de zeer voorzichtige kant blijven.
Voorzichtig uiteraard, maar dat ben ik al 7 maanden. Nog niet besmet geweest, zelfs niet verkouden.
[ Voor 16% gewijzigd door Ramon 73 op 12-10-2020 19:15 ]
Niemand vindt dit een geweldige maatregel moet je maar rekenen. Neem aan dat ook die ITers hier wel een biertje lusten of weleens uit eten gaan. Doel is om zoveel mogelijk verplaatsingen en contact momenten te beperken.FabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
[...]
Hard gelach voor de horeca wederom
Keihard ervoor gewerkt om aan alle maatregelen te voldoen, kunnen ze onder aan de streep gewoon weer sluiten
Als je om 18:00 uur al dichtmoet is het gewoon niet rendabel meer, dan kan je beter helemaal dicht blijven
Natuurlijk zal het gros van de (IT) Tweaker dit een geweldige maatregel vinden, maar denk ook eens aan de mensen buiten je sector
En door het gemodder met de maatregelen is er ook steeds minder draagvlak voor
Neem inderdaad aan dat er ook een voorschot wordt genomen op nog verdere maatregelen.
Ben benieuwd of het nog lukt om een weekje een huisje in de bossen te huren einde maand

@Ramon 73 waarom breng je je auto in godsnaam 120km verderop naar een garage?
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 12-10-2020 19:16 ]
Amateursport snap ik wel, horeca dan minder, daar is t over t algemeen goed geregeld; doe dan gewoon een lockdown; volgens mij heeft middelbare scholen dicht meer effect...
Onderwijs is toch echt belangrijker dan een biertje...
[ Voor 4% gewijzigd door DutchCommando op 12-10-2020 19:13 ]
Mijn zusje is gisteren op mijn aanraden naar een restaurant geweest waar het een paar weken geleden echt top geregeld was.rik86 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:12:
Amateursport snap ik wel, horeca dan minder, daar is t over t algemeen goed geregeld; doe dan gewoon een lockdown; volgens mij heeft middelbare scholen dicht meer effect...
Maar haar review:
- groep van 10+ aanwezig
- geen mondkapjes personeel
- geen afstand
- te weinig menukaarten die dus gedeeld werden.
Het versloft ook daar dus.
Bij mijn weten is er tijdens de lockdown ook nooit door de politie of andere instanties gecontroleerd op al dan niet noodzakelijke verplaatsingen per auto. En in de trein ook niet of nauwelijks. De politie controleerde bij tankstations wel op het aantal personen dat in een auto zat (eigen waarneming).TIGER1125 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:48:
[...]
Aard van de reis moet toch gewoon de grondslag zijn, als dat de "enige" manier is om er te komen is het toch gewoon een noodzakelijke reis. Er waren ook zulke uitspraken van bestuurders van veiligheidsregio's en Ov bedrijven. (kan ze even niet zo snel op duiken)
[...]
Ik geloof niet dat je daar zo zwaar aan moet tillen, als je het maar kan onderbouwen dan zal een BOA of Agent heus niet zeggen, "tja pech voor jou ga maar lopen naar je auto." Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik denk dat het (onder andere) komt omdat horeca de beroepsgroep is met het hoogste percentage positieve uitslagen.rik86 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:12:
Amateursport snap ik wel, horeca dan minder, daar is t over t algemeen goed geregeld;
Dat en dat mensen die een borreltje op hebben wat losser worden en dus minder snel de regels aan hun laars lappen.
Volgens mij is het percentage besmettingen dat terug te leiden is tot de horeca ook best hoog. Meen een grafiek gezien te hebben dat het een derde/kwart van het aantal besmettingen op werk is. Dat is best hoog. Ik weet niet hoeveel bezoekers er in de horeca zijn, maar zou me niets verbazen als dat procentueel het hoogst is.
Edit:

Deze grafiek
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 12-10-2020 19:17 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Waar we hier volgens mij de plank misslaan is dat we het minimale proberen te doen. Als je dan toch onder luid gemopper van iedereen maatregelen treft, zorg dan dat deze meteen substantieel zijn zodat je flink onder de R=1 komt en ruimte hebt om te versoepelen.
Want wat als je straks ergens tussen de 10 en 20K besmettingen per dag hebt en de R met deze maatregelen niet lager komt dan 0,95 oid? Dan heb je een enorm lang traject om naar beneden te gaan(terwijl er nog steeds flink veel opnames bijkomen) en een volk dat schreeuwt om versoepelingen, terwijl dat niet mogelijk is. Dan zit je weer in dezelfde spagaat als de vorige keer.
Hier in Utrecht moet ik het nog maar zien. Horeca om 18:00 dicht voorkomt niet dat de stad bomvol is overdag. De studenten hier zullen wel thuis borrelen. Het is bij uitstek een fietsstad, dus voor die mensen verandert er niks. En dan is het nog afwachten of de mensen die normaal met het OV naar werk gaan nu thuiswerken, of dat ze gezellig gaan carpoolen.
De maatregelen gaan absoluut bijdragen, maar of het genoeg is om snel alles af te remmen vraag ik me af.
Want wat als je straks ergens tussen de 10 en 20K besmettingen per dag hebt en de R met deze maatregelen niet lager komt dan 0,95 oid? Dan heb je een enorm lang traject om naar beneden te gaan(terwijl er nog steeds flink veel opnames bijkomen) en een volk dat schreeuwt om versoepelingen, terwijl dat niet mogelijk is. Dan zit je weer in dezelfde spagaat als de vorige keer.
Hier in Utrecht moet ik het nog maar zien. Horeca om 18:00 dicht voorkomt niet dat de stad bomvol is overdag. De studenten hier zullen wel thuis borrelen. Het is bij uitstek een fietsstad, dus voor die mensen verandert er niks. En dan is het nog afwachten of de mensen die normaal met het OV naar werk gaan nu thuiswerken, of dat ze gezellig gaan carpoolen.
De maatregelen gaan absoluut bijdragen, maar of het genoeg is om snel alles af te remmen vraag ik me af.
Vorige keren waren de lekken wel accuraat. Ergens denk ik dat er bewust gelekt wordt om de schok wat te verminderen zodat mensen niet weer bergen aan toiletpapier gaan kopen.Miki schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:16:
Het blijven geruchten dus maar morgen vernemen wat er daadwerkelijk afgekondigd wordt toch doet het mijn wenkbrauwen wel fronsen.
Ik betwijfel het. Tot nu toe is er nooit echt heel diep op ingegaan. Dit is mijn persconferentie en daar moet u het mee doen.Ik hoop dat ze morgen goed in gaan op de waarom vraag want anders kun je de donder op zeggen dat je de boodschap lastig kan overbrengen aan de bevolking.
Het is net als elke keer weer de horeca verder aanpakken, sommige zaken hebben ze geen invloed op. Ze kunnen moeilijk iedereen zijn autosleutels komen ophalen. Hooguit kunnen ze ervoor zorgen dat er weinig zaken meer open zijn om heen te rijden.!mark schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:08:
Nee precies, nu pakken ze (weer) alleen mensen zonder eigen auto.
Voor degenen die echt afhankelijk zijn van OV is het zuur, die vervallen weer in isolement. De lockdown begin dit jaar was al niet zo denderend voor de gesteldheid van mensen, maar nu met dit gezellige herfstweer? Denk dat we aardig wat meer seizoensdepressies gaan zien.
Hij schreef al in een eerdere post dat het een bijzondere auto betreft waar weinig garages in Nederland aan willen/kunnen werken.MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:10:
Drie van deze vier hebben gegevens over wie er op welk moment aanwezig is. De andere heeft een schriftje waar iedereen 'pietje@hahah.nl, 0612345678' heeft geschreven.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik wil vooral terug naar normaal horeca bezoek. Niet krampachtig om me heen kijken of mensen afstand houden. Niet registreren gewoon neerploffen koffie bestellen en lekker koffie drinken.
Helaas gaat dat nu niet en daar moet wat mee ben ik bang.
Dat wil ik ook. We willen allemaal terug naar het oude normaal. Maar helaas, teveel besmettingen dus het gaat niet. Waar het van komt durf ik ook niet te gokken. Ik baal er vooral van dat het OV dicht gaat. Een auto heb ik niet, op fietsafstand van mijn woning is geen ruk te beleven en woont bijna niemand die ik ken. Dat is dus effectief een lockdown voor weet ik hoe lang. Ik zag op een goede week 2 mensen, en dan 1x de cassiere in de appie voor de sporadische boodschappen.TrailBlazer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:19:
Ik wil vooral terug naar normaal horeca bezoek. Niet krampachtig om me heen kijken of mensen afstand houden. Niet registreren gewoon neerploffen koffie bestellen en lekker koffie drinken.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Nou, niet voor mijn lol, ik had GRAAG een capabele garage binnen reikwijdte gehad. Staat ook in de tekst.MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:10:
[...]
De ECU van de motor ging stuk en in noodloop, kunt er dan nog mee rijden maar dat is geen feest. Je kunt de ECU zelf vervangen voor een nieuwe maar die moet dan wel correct afgesteld worden. Omdat in mijn auto een universele engine control unit zit, kun je niet even plug and play omprikken. Ja, als je de data hebt van de oude en in de nieuwe kunt pompen. Vervelend genoeg maakt Webcon (=fabrikant waar de oorspronkelijke ECU vandaan komt) dit spul niet meer en kunnen ook niet ondersteunen. Dus dat vraagt om een geheel nieuwe control unit van een ander merk in te bouwen en af te stellen.
Inbouwen is het probleem niet, maar je moet de hele inspuiting/ontsteking ook afstellen op de motor waarop het zaakje gemonteerd is. Voor correct afstellen heb je een rollenbank nodig en veel kennis van zaken, die laatste twee zijn in Zuid-Limburg onvindbaar en dus moest de auto naar 's-Hertogenbosch. Dat is echt de dichtstbijzijnde mogelijkheid helaas.
De besmettingen op het werk zijn een stuk hoger. Laten we niet doen alsof iedereen thuiswerkt wat dit grafiekje laat dat niet zien.
heb zelf onlangs met pijn en moeite voor elkaar gekregen om 1-2 dagen thuis te werken. Als je een leidinggevende hebt met een ouderwetse managementstijl ("Ik ben hier ook vijf dagen en wil dat jij dat ook bent" en "Ik wil mensen om me heen hebben zodat ik je snel kan bereiken") dan houdt het gewoon op.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Bruiloften zullen ook wel even gedaan zijn.. die van ons is al een jaar opgeschoven maar ik heb er een hard hoofd in dat de maatregelen dan veel soepeler zijn.
Op basis van (bayesian) statistics: Het is erg onwaarschijnlijk dat je het effect nog niet ziet.DeKoetsier schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:58:
De laatste maatregelen zijn nog maar 10 dagen jong. Met een incubatietijd van 10 tot 12 dagen (laat staan de dagen vertraging van wachtrijen en testen) hoezo kunnen we dan nu al over gaan op nieuw paniekvoetbal? We moeten toch nog gewoon even aankijken?
9/ Het is dus een glijdende schaal. Als je nu geen enkel effect ziet is de kans maar klein dat je a.s. maandag ineens wel effect gaat zien (want effect ontstaat in principe niet plotseling vanuit het niets maar geleidelijk). https://t.co/jWecyBj3JM
— Henk-Jan Westeneng (@HJWesteneng) 9 oktober 2020
Laten we de maatregelen nog even 15 dagen uitstellen. Dan kunnen we dan tot er een vaccin is in een zwakke lockdown.
Of, alternatief: Zet de teststrategie op en zorg er voor dat er een minister verantwoordelijk voor is die dit uit kan en wil voeren (c.f. een impliciete herd immunity tactiek uitvoert)
Ik ben ITer, maar mijn werkgever levert voornamelijk diensten aan de evenementensector. De gevolgen voor de omzet laten zich raden (die is ingestort) en we hebben dan ook al afscheid moeten nemen van collega's. Voor mijn werk zou het geweldig zijn als de Ahoys, Ziggo Domes, stadions en festivalterreinen weer vollopen, maar dat zit er op dit moment gewoon even niet in. De volksgezondheid moet nu even voorgaan.FabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
Natuurlijk zal het gros van de (IT) Tweaker dit een geweldige maatregel vinden, maar denk ook eens aan de mensen buiten je sector
Ik vind dat ze bedrijven die moedwillig hun personeel dwingen om naar kantoor te komen moeten beboeten. Desnoods een kliklijn, vervolgens mag de directeur aantonen waarom het niet mogelijk is om hun medewerkers thuis te laten werken.Gunner schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
De besmettingen op het werk zijn een stuk hoger. Laten we niet doen alsof iedereen thuiswerkt wat dit grafiekje laat dat niet zien.
heb zelf onlangs met pijn en moeite voor elkaar gekregen om 1-2 dagen thuis te werken. Als je een leidinggevende hebt met een ouderwetse managementstijl ("Ik ben hier ook vijf dagen en wil dat jij dat ook bent" en "Ik wil mensen om me heen hebben zodat ik je snel kan bereiken") dan houdt het gewoon op.
In mijn omgeving hoor ik genoeg gevallen van mensen die makkelijk thuis kunnen werken maar een directie hebben die hier op tegen is.
Ja en dat is bij de gelegenheden die het “goed geregeld” hebben. Er is ook nog een andere categorie, getuige het zowat dagelijkse nieuws van waarschuwingen / sluitingen etc.MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:14:
[...]
Mijn zusje is gisteren op mijn aanraden naar een restaurant geweest waar het een paar weken geleden echt top geregeld was.
Maar haar review:
- groep van 10+ aanwezig
- geen mondkapjes personeel
- geen afstand
- te weinig menukaarten die dus gedeeld werden.
Het versloft ook daar dus.
Het grootste argument waarom ze dat niet doen is "de economie", want ze willen koste wat kost voorkomen dat straks de middenstand (retail) gesloten moet worden. Geld moet wel blijven rollen.BarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:17:
Waar we hier volgens mij de plank misslaan is dat we het minimale proberen te doen. Als je dan toch onder luid gemopper van iedereen maatregelen treft, zorg dan dat deze meteen substantieel zijn zodat je flink onder de R=1 komt en ruimte hebt om te versoepelen.
Maar ik denk juist dat die redenering uiteindelijk de verkeerde kant op werkt en ze straks compleet in de kont gaat bijten, omdat je dan onvermijdelijk nog altijd bij een lockdown uitkomt, én die lockdown tijdens de periodes valt waarin mensen het liefste bij elkaar willen zijn en de grootste omzetten gemaakt worden, namelijk in de feestdagen.
Het huidige kabinet werkt zichzelf nu dus politiek aardig de afgrond in, als je bekijkt dat de verkiezingen in aantocht zijn. Als ondernemer wiens zaak failliet is als gevolg van het beleid van Rutte, ga je niet op de VVD stemmen...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het gebeurt heel veel.. omdat er geen reëele downside (risico) is.reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Ik vind dat ze bedrijven die moedwillig hun personeel dwingen om naar kantoor te komen moeten beboeten. Desnoods een kliklijn, vervolgens mag de directeur aantonen waarom het niet mogelijk is om hun medewerkers thuis te laten werken.
In mijn omgeving hoor ik genoeg gevallen van mensen die makkelijk thuis kunnen werken maar een directie hebben die hier op tegen is.
De enige oplossing in het VVD/FvD/CDA frame: Financieel. Voer maar een korting in op loonheffing voor de bedrijven waar men daadwerkelijk thuiswerkt.
Het gaat om .4% inderdaad, in mijn berekening even een nulletje vergeten. Maandagochtendprijk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:13:
[...]
Het RIVM schat de Infection Mortality Rate momenteel op circa 1%, niet op de 4% die jij voorbij zag komen.
[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 12-10-2020 19:35 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ligt het trouwens aan mij, of is Grapperhaus de laatste tijd heel erg op de achtergrond? Zou dat komen door die situatie met zijn huwelijk?
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Koninklijke Horeca Nederland is zoals verwacht niet blij met de vooruitzichten. De politie gooit ook nog wat olie op het vuur met wel erg strikte handhaving.
Volgens insiders in Den Haag schijnt Grapperhaus ook niet meer terug te willen komen, hij schijnt te overwegen om helemaal onderop de kieslijst te komen bij het CDA. Hij zal van een koude kermis thuisgekomen zijn met zijn avontuur als minister.
Ligt niet aan jou. Grapperhaus is momenteel erg low profile. Met goede reden denk ik, in het laatste debat over de coronaspoedwet werd hij nog regelmatig aan zijn eigen misstap herinnert door sprekers. Die kerel is niet meer geloofwaardig.Michael_OsGroot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:38:
Ligt het trouwens aan mij, of is Grapperhaus de laatste tijd heel erg op de achtergrond? Zou dat komen door die situatie met zijn huwelijk?
Volgens insiders in Den Haag schijnt Grapperhaus ook niet meer terug te willen komen, hij schijnt te overwegen om helemaal onderop de kieslijst te komen bij het CDA. Hij zal van een koude kermis thuisgekomen zijn met zijn avontuur als minister.
Nee, dat is ook zeker een puntje, dat ontken ik niet. Er moet (veel!) meer thuisgewerkt worden. Zolang ik nog tussen 5 en 6 hoor dat er files zijn, werken er niet genoeg mensen thuisGunner schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
Maar mijn punt was vooral ook hoe relatief veel besmettingen er zijn in de horeca, een derde/kwart van werk. Ik denk niet (maar dit is giswerk) dat een op de drie/vier werkende Nederlanders op het moment gebruik maakt van de horeca (én zich netjes registreert).
Maar over thuiswerken, daar kan de overheid verder niet veel aan doen, behalve "dringend adviseren". Bij de horeca (en scholen, zie hieronder) kan de overheid wél ingrijpen.
Het zou me ook niets verbazen als scholen een stukje strenger gaan worden. Elke dag maximaal de helft van de leerlingen in het VO, bijv.
En hoger onderwijs online, tenzij het écht niet anders kan.
Dat soort dingen.
[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 12-10-2020 19:52 ]
Oja, die komen er ook nog aan.Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:30:
[...]
Het grootste argument waarom ze dat niet doen is "de economie", want ze willen koste wat kost voorkomen dat straks de middenstand (retail) gesloten moet worden. Geld moet wel blijven rollen.
Maar ik denk juist dat die redenering uiteindelijk de verkeerde kant op werkt en ze straks compleet in de kont gaat bijten, omdat je dan onvermijdelijk nog altijd bij een lockdown uitkomt, én die lockdown tijdens de periodes valt waarin mensen het liefste bij elkaar willen zijn en de grootste omzetten gemaakt worden, namelijk in de feestdagen.
Het huidige kabinet werkt zichzelf nu dus politiek aardig de afgrond in, als je bekijkt dat de verkiezingen in aantocht zijn. Als ondernemer wiens zaak failliet is als gevolg van het beleid van Rutte, ga je niet op de VVD stemmen...
Dat zou je overigens prima kunnen aangrijpen om wat perspectief te bieden. Als het verhaal is dat de maatregelen nu streng zijn, maar met het oog dat we straks rustig de feestdagen kunnen vieren en dat het doel is om te voorkomen dat je familieleden op de IC/mortuarium belanden, dan was dat een duidelijk doel geweest. Zo veel mogelijk mensen gezond 2021 in laten gaan.
En als je de economie boven de volksgezondheid zet, dan ben je in mijn ogen moreel failliet. Zeker in een land waar dat simpelweg niet zou hoeven. Er wordt soms gedaan alsof we in een derdewereldland wonen en we verhongeren als we niet alles op alles zetten om de economie 100% draaiende te houden.
Ik zou m'n baan en spaargeld moeiteloos opofferen als ik m'n dierbaren leed kan besparen.
Waar ligt de grens is altijd de vraag, is dat 22:00, 22:05, 22:10, 22:15 en ga zo maar door.
De overheid is redelijk duidelijk geweest dat de zaak om _uiterlijk_ 22:00 dicht moet zijn. Als je als onderneming dan het risico loopt door het door te laten suderen moet je toch echt in de spiegel kijken. Ga je vervolgens verder lezen:
We weten allemaal dat mensen laten vertrekken tijd kost, waarom laat je het dan zo doorlopen als ondernemer? Zeker als het risico bekend is. De regels gelden voor iedereen maar iets langer mag het toch wel?Volgens de gemeente zijn boa’s en agenten verantwoordelijk voor de handhaving van de regels en ‘doen ze dat vaak in alle redelijkheid’. “In de zaak zaten om 22.03 uur nog enkele klanten aan tafel. De eigenaar (of bedrijfsleider) is daar door onze boa’s op aangesproken. Die liet toen weten dat iedereen snel zou vertrekken. Toen dat na tien minuten nog steeds niet gebeurd was, werd er een waarschuwing uitgeschreven met daarop het tijdstip van de eerste constatering van de overtreding.”
Het zijn de restauranthouders die hier de kantjes (en verder!) opzoeken van wat is toegestaan. Je krijgt ook een bekeuring als je slechts 4 km te hard rijdt. Het niet aan de regels houden is nou net het probleem van de tweede golf.
De overheid kan echt wel wat doen. Kantoren kunnen gewoon gesloten worden.anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
Nee, dat is ook zeker een puntje, dat ontken ik niet. Er moet (veel!) meer thuisgewerkt worden. Zolang ik nog tussen 5 en 6 hoor dat er files zijn, werken er niet genoeg mensen thuis
Maar daar kan de overheid verder niet veel aan doen, behalve "dringend adviseren". Bij de horeca (en scholen, zie hieronder) kan de overheid wél ingrijpen.
Het zou me ook niets verbazen als scholen een stukje strenger gaan worden. Elke dag maximaal de helft van de leerlingen in het VO, bijv.
Dat soort dingen.
De kans dat er morgen geen maatregelen komen voor middelbare scholen en vervolgonderwijs is nihil. Alhoewel het theoretisch best handig kan zijn om alle middelbare scholieren en studenten te besmetten met covid en tegelijkertijd de horeca een paar weken dicht te gooien.
Laat ik het zo zeggen: Voor horeca (of scholen) is het een stuk makkelijkerzacht schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
De overheid kan echt wel wat doen. Kantoren kunnen gewoon gesloten worden.
Natuurlijk kunnen er mensen thuiswerken, maar heel veel mensen kunnen dat simpelweg niet, dus die files ga je wel houden dananandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
Nee, dat is ook zeker een puntje, dat ontken ik niet. Er moet (veel!) meer thuisgewerkt worden. Zolang ik nog tussen 5 en 6 hoor dat er files zijn, werken er niet genoeg mensen thuis
Maar mijn punt was vooral ook hoe relatief veel besmettingen er zijn in de horeca, een derde/kwart van werk. Ik denk niet (maar dit is giswerk) dat een op de drie/vier werkende Nederlanders op het moment gebruik maakt van de horeca (én zich netjes registreert).
Maar over thuiswerken, daar kan de overheid verder niet veel aan doen, behalve "dringend adviseren". Bij de horeca (en scholen, zie hieronder) kan de overheid wél ingrijpen.
Dat soort dingen.
Het is echt veel drukker op de weg dan dat het eind maart was, dus er kunnen nog aardig wat meer mensen thuis werken, vermoed ikFabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
Natuurlijk kunnen er mensen thuiswerken, maar heel veel mensen kunnen dat simpelweg niet, dus die files ga je wel houden dan
En toch was de filedruk half maart heel anders dan nu. Het is gewoon drukker geworden. Dus werknemers worden gewoon weer meer op kantoor verwacht.FabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
Natuurlijk kunnen er mensen thuiswerken, maar heel veel mensen kunnen dat simpelweg niet, dus die files ga je wel houden dan
@anandus GMTA
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Klopt, maar dat betekent dat de overheid straks de lonen door mag gaan betalen en dáár gaan ze natuurlijk niet zo maar aan beginnen.zacht schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
De overheid kan echt wel wat doen. Kantoren kunnen gewoon gesloten worden.
Mijn god, wat een melodramatisch verhaal.
Over hoeveel pijn het ons doet die genietende mensen eruit te moeten sturen, omdat het voor hen inééns tien uur was, want “time flies when…”.
Dat is elke avond bij sluitingstijd. Je was te laat en kreeg een waarschuwing, omdat na tien minuten(dus 22:13) de klanten nog niet weg waren. Geen boete of niks geloof ik. Waarom wordt dit zo breed uitgemeten?
De politie heeft ze dus om 22:03 tien minuten de tijd te geven om de klanten te laten vertrekken. Redelijker dan dat wordt het volgens mij niet.
[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 12-10-2020 19:59 ]
Omdat BN'ers
https://www.hartvannederl...a-officiele-waarschuwing/
Dit voelt net zoals de automobilist die te hard rijdt en dan aangeeft dat het rijbewijs zo belangrijk is voor hem/haar. Juist als eigenaar zou je de regels moeten kennen en ook duidelijk moeten communiceren naar je klanten, zeker als het altijd wel richting sluitingstijd gaat.BarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
Over hoeveel pijn het ons doet die genietende mensen eruit te moeten sturen, omdat het voor hen inééns tien uur was, want “time flies when…”.
[ Voor 51% gewijzigd door Napo op 12-10-2020 20:00 ]
Onder andere dit dus, zitten we straks met de feestdagen in lockdown..Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:30:
[...]
Het grootste argument waarom ze dat niet doen is "de economie", want ze willen koste wat kost voorkomen dat straks de middenstand (retail) gesloten moet worden. Geld moet wel blijven rollen.
Dan liever eerder een lockdown, week of 3 alles dicht, maar nee, dat durven ze niet aan.
Zou sowieso geen VVD meer stemmen, maar de groep die dat wel doet is nog steeds vrij groot..
Toch wel indrukwekkend dat het zulke gevolgen kan hebben voor de gezondheid van iemand die zo gezond is als een vis.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat verklaart een hoop.
“Serieus? Een officiële waarschuwing dat je je niet aan de regels – 22.00 sluiten – houdt om 22.03 uur? Omdat je gasten, met jassen aan op weg naar buiten – een laatste propt een hapje dessert naar binnen – niet exact om 22.00 uur buiten staan?”
Binnen tien minuten heb ik een hoofdgerecht naar binnen gepropt, een biertje soldaat gemaakt en afgerekend.
Paar maanden geleden waren er ook geen files meer, al die mensen konden toen thuiswerken, dat kan nu ook wel weer.FabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
In het VK is trouwens het 3-tier system ingegaan. In Nederland werken ze ook aan zoiets, geloof ik(?).
Voor wie nieuwsgierig is hoe zoiets eruit ziet, dit is hoe het in het VK ingericht is:
Tier One:
* Pubs, bars and restaurants will have to close at 22:00 BST
* The rule of six (number of people who can meet up) applies both indoors and outdoors
Tier Two:
* No mixing between different households indoors
* The rule of six only continues outdoors
Tier Three:
* Pubs and bars will be closed, except where serving substantial meals
* Households cannot mix indoors or outdoors
* Gyms, leisure centres, betting shops and casinos will also close
* Shops, schools and universities will remain open
Nb. Ik zeg niet dat het in Nederland er ook zo uit zal zien! Het is maar een voorbeeld.
Voor wie nieuwsgierig is hoe zoiets eruit ziet, dit is hoe het in het VK ingericht is:
Tier One:
* The rule of six (number of people who can meet up) applies both indoors and outdoors
Tier Two:
Tier Three:
Nb. Ik zeg niet dat het in Nederland er ook zo uit zal zien! Het is maar een voorbeeld.
Zo gezond is dat niet hoor, onnatuurlijk zwaar trainen met extreme stress op alles in je lichaam.YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:00:
[YouTube: Matthieu snakt naar adem, maar hij is eindelijk coronavrij | Omroep Brabant]
Toch wel indrukwekkend dat het zulke gevolgen kan hebben voor de gezondheid van iemand die zo gezond is als een vis.
8 keer per dag eten om te zorgen dat het insuline hoog is om spieren aan te zetten. Gewoon normaal doen is een stuk gezonder.
https://www.businessinsid...r-risico-te-veel-sporten/
[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 12-10-2020 20:10 ]
En of de BOA's en poltie maken er een potje van .. of de journalist van dienst is niet helemaal bij de tijd.
Dat 22:03 verhaal zou zich afspelen in Breda volgens het verhaal, hoe kan er dan een waarschuwing komen op briefpampier van de veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland volgens de foto ?
Dan ga je toch gepland om 21:30 of 45 dicht, heb je alle tijd om voor 22:00 op je gemakje iedereen te laten vertrekken. Beetje eigen verantwoordelijk dit. Een marge van ~2 min kan ik inkomen (correctie omdat klokken mogelijk niet op de seconde goed staan) maar meer niet, waar leg je dan de grens? 22:05, 22:15, 22:30?BarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:00:
“Serieus? Een officiële waarschuwing dat je je niet aan de regels – 22.00 sluiten – houdt om 22.03 uur? Omdat je gasten, met jassen aan op weg naar buiten – een laatste propt een hapje dessert naar binnen – niet exact om 22.00 uur buiten staan?”
Al vind ik wel dat er voor de horeca toch wel gekeken mag worden naar iets van compensatie, anders houdt je weinig over in die branche als het weer allemaal dicht moet.
[ Voor 10% gewijzigd door !mark op 12-10-2020 20:10 ]
Ik geloof dat Nederland al naar het Ierse systeem aan het kijken was voor een voorbeeld, maar je blijft natuurlijk wel houden dat je de bewegingen tussen huishoudens onderling eigenlijk niet kan controleren, want dat is handhaven 'achter de voordeur'.anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:04:
In het VK is trouwens het 3-tier system ingegaan. In Nederland werken ze ook aan zoiets, geloof ik(?).
Tier One:
Tier Two:
Tier Three:
Het restaurant heet "Breda" en het ligt aan de Utrechtsestraat.gekkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
En of de BOA's en poltie maken er een potje van .. of de journalist van dienst is niet helemaal bij de tijd.
Dat 22:03 verhaal zou zich afspelen in Breda volgens het verhaal, hoe kan er dan een waarschuwing komen op briefpampier van de veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland volgens de foto ?
het Restaurant heet Breda en ligt in amsterdamgekkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
ok nee nou snap ik waarom onze medeposter dat niet zag das wel heel verwarrend...Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:09:
[...]
Het restaurant heet "Breda" en het ligt aan de Utrechtsestraat.
[ Voor 23% gewijzigd door Wognummer op 12-10-2020 20:10 ]
Ben al lang blij te lezen dat er gehandhaaft wordt. Ze kunnen wel zielig gaan doen, maar ze zaten gewoon fout. Boete terechtRemcoDelft schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Het zijn de restauranthouders die hier de kantjes (en verder!) opzoeken van wat is toegestaan. Je krijgt ook een bekeuring als je slechts 4 km te hard rijdt. Het niet aan de regels houden is nou net het probleem van de tweede golf.
offtopic:
[quote]Gunner schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
GMTA
[/quote]
Ik op google zoeken naar wat deze afkorting betekent en de eerste hit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BN5arZuO6QbyRYzPv13fsUWI.png?f=user_large)
.
Als je de link volgt dan krijg je door dat Google aan het rotzooien is want op die site is het pas de 6e verklaring na de bedoelde, tenminste neem ik aan
, Great Minds Think Alike
[quote]Gunner schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
GMTA
[/quote]
Ik op google zoeken naar wat deze afkorting betekent en de eerste hit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BN5arZuO6QbyRYzPv13fsUWI.png?f=user_large)
Als je de link volgt dan krijg je door dat Google aan het rotzooien is want op die site is het pas de 6e verklaring na de bedoelde, tenminste neem ik aan
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Vreselijk, ik vraag mij wel een beetje af of dit met steroïden te maken heeft. Ik las een stuk over verhoogd risico bij gebruikers van groeihormonen, kan het zo even niet terug halen.YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:00:
[YouTube: Matthieu snakt naar adem, maar hij is eindelijk coronavrij | Omroep Brabant]
Niet om deze specifieke jongen te beschuldigen, maar ik weet hoeveel er gebruikt wordt in de bodybuilding en krachttraining.
Wat ik mij nu afvraag - en waar ik mij ook enigszins aan irriteer - is waarom de focus zo ligt op aantal positief geteste mensen? Is het nu echt erger dan in maart? In maart je laten testen was immers niet bepaald een (makkelijke) optie... Dat is nu weliswaar nog altijd niet 100% geregeld maar je kunt nu gewoon een afspraak maken.
Hoe vol liggen de ziekenhuizen... waarom hoor / lees ik daar amper tot niets over? Hoe snel het in de ziekenhuizen oploopt t.o.v. de 1e golf zou voor mij persoonlijk in ieder geval een duidelijk(er) beeld geven van de werkelijke stand van zaken.
Ik neem de situatie echt wel serieus maar ik snap ergens wel dat er een grote groep mensen de ernst niet inzien van de situatie. Wanneer ik om mij heen kijk zijn de enige mensen die ziek/symptomen hebben, mensen die de griepprik hebben gekregen...
Hoe vol liggen de ziekenhuizen... waarom hoor / lees ik daar amper tot niets over? Hoe snel het in de ziekenhuizen oploopt t.o.v. de 1e golf zou voor mij persoonlijk in ieder geval een duidelijk(er) beeld geven van de werkelijke stand van zaken.
Ik neem de situatie echt wel serieus maar ik snap ergens wel dat er een grote groep mensen de ernst niet inzien van de situatie. Wanneer ik om mij heen kijk zijn de enige mensen die ziek/symptomen hebben, mensen die de griepprik hebben gekregen...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Met zoveel creativiteit had ik duidelijk geen rekening gehoudenStoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:09:
[...]
Het restaurant heet "Breda" en het ligt aan de Utrechtsestraat.
Ik heb even de Ierse versie opgezocht (5 niveau's zijn het).Stoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Ik geloof dat Nederland al naar het Ierse systeem aan het kijken was voor een voorbeeld, maar je blijft natuurlijk wel houden dat je de bewegingen tussen huishoudens onderling eigenlijk niet kan controleren, want dat is handhaven 'achter de voordeur'.
Voor geïnteresseerden, zie hier
Aangezien maart volledig onverwacht was is deze golf onze eigenlijke baseline. Misschien dat je IC toestroom nog enigszins kan vergelijken.Thalaron schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:11:
Wat ik mij nu afvraag - en waar ik mij ook enigszins aan irriteer - is waarom de focus zo ligt op aantal positief geteste mensen? Is het nu echt erger dan in maart? In maart je laten testen was immers niet bepaald een (makkelijke) optie... Dat is nu weliswaar nog altijd niet 100% geregeld maar je kunt nu gewoon een afspraak maken.
Zijn halverwege met het vullen van het ziekenhuis ongeveer tov maart.Thalaron schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:11:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Notitie hierbij is wel dat stichting Nice het ziekenhuis iets anders telt dan andere organisaties dacht ik.
Qua IC cijfers zijn ze betrouwbaarder:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Op de IC zit het dus rond 20-25% van de piek uit maart, door betere behandelmethodes en andere leeftijdsgroepen van zieken.
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2020 20:17 ]
PSN
Hoe vol de ziekenhuizen en IC's vollopen lees je elke dag in het nieuws?Thalaron schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:11:
Het probleem is dat het géén goed beeld geeft/gaf op het moment, omdat het vooral relatief veel jongeren zijn die ziek zijn en die komen minder snel in het ziekenhuis.
Al begint het nu door te sijpelen naar oudere generaties. En dan gaan de ziekenhuizen vollopen.
Maar -in tegenstelling tot maart- is/was het aantal ziekenhuisopnames geen goede graadmeter.
Overigens, 1298 in ziekenhuizen, 252 in IC nu.
Toch heb ik moeite met “want de besmettingen” het ging toch om de ziekenhuizen te ontlasten.. nu hebben we het over besmettingen. En ook dat hangt weer af hoeveel mensen zich laten testen. Die ziekenhuiscijfers vallen best mee imo, maar het moet niet te hoog oplopen. Persoonlijk denk ik dat de scholen ook een grote factor zijn, sinds die open zijn is het ook toegenomen. Teveel virologen hebben lange tijd besmettingen van kinderen gebagatelliseerdMichael_OsGroot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:24:
[...]
Maar helaas, teveel besmettingen dus het gaat niet.
Een bevriende huisarts (gezonde vent achter in de 30) is ongeveer een week geleden positief getest, ondertussen zijn vrouw en kinderen (tussen 7 en 12) ook ziek geworden; ik heb begrepen dat ze serieus ziek zijn geweest, de kinderen niet heel heftig; papa en mama welThalaron schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:11:
Wanneer ik om mij heen kijk zijn de enige mensen die ziek/symptomen hebben, mensen die de griepprik hebben gekregen...
Hoe zuur het ook voor hem is, dit is zeldzaam voor mensen in zijn leeftijdscohort. Als ik de statistieken van het RIVM erbij pak komen mensen in zijn leeftijdsgroep nauwelijks voor in de ziekenhuizen. Kans op een slechte ziekteverloop is zeer klein, kans op overlijden bijna nihil statistisch gezien. Dit verhaal is een uitzonderingsgeval.YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:00:
Ik verwacht in dit geval dat er iets zal spelen als een bestaande aandoening of mogelijke interactie met zijn levensstijl als bodybuilder. In andere media beschrijft hij hoe hij leeft en traint. Overigens kunnen we prestatie verbeterende middelen ook niet uitsluiten. Steroïden gebruik op dat niveau van bodybuilden is niet vreemd.
Het weer speelt ook een rol bij files. We hebben nu weer meer regen en andere weersvormen die files bevorderen.FabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:54:
Klinkt als een leuke date.BarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:00:
Binnen tien minuten heb ik een hoofdgerecht naar binnen gepropt, een biertje soldaat gemaakt en afgerekend.
Kan aan mij liggen, maar het nieuws staat toch zeker al wel een week vol met "afschalen reguliere zorg" zodat er plek blijft voor corona-gevallen ?Thalaron schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:11:
Kortom het houdt niet echt over (en dat terwijl een aardig deel van de besmettingen al zit in leeftijdscategorieen waarin minder kans is op ziekenhuis opname) en ondanks dat is er dus al afschaling nodig. Vervolgens is er ook nog de potentie die er nog zit vanuit de grote hoeveelheid besmettingen er eventueel weer meer overslaan naar nog meer kwetsbare leeftijdscategorieen, dan kan het in eens heel hard oplopen. Van daar uit bezien is de aandacht voor zowel die besmettingen, als ook de stand en staat in de ziekenhuizen ook niet zo gek lijkt me.
Het is Het Parool he, alles speelt zich daar af in Amsterdamgekkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Wel bijzonder, als een ~20 jarig mokkeltje als Famke Louise een hashtag post over dat ze niet meedoet dan is de wereld te klein. Als Katja Schuurman en co de regels aan de laars lappen en vervolgens boos zijn als ze erop worden gewezen, dan is er aan alle kanten steun en krijgen ze in verschillende media een platform om de onvrede verder aan te wakkeren. Waar is die verontwaardiging nu? Ik dacht dat die mensen allemaal een voorbeeldfunctie hadden.
En we hebben ook gezien dat het twee weken duurt voor we effect zien op maatregelen. We zitten nu op 50% meer besmettingen in pak hem beet een week, we banjeren echt vol gas op de afgrond af. Ik heb er dan alle begrip voor dat we liever te vroeg op de rem trappen dan te laat. Want we hebben gezien wat dit soort groei heeft betekend in het verleden. Of scholen een factor zijn weet ik niet. Zou kunnen. Kan zijn dat ze de horeca opofferen om de scholen open te houden. Ik ken de cijfers niet van binnen naar buiten maar dat zou een afweging kunnen zijn. Ik houd mijn hart iig vast voor morgen. Waar in maart zo'n lockdown nog wel spannend was, nu na een half jaar al vrij weinig sociaal contact en de winter voor de deur zie ik er echt enorm tegen opdennis_rsb schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:17:
[...]
Toch heb ik moeite met “want de besmettingen” het ging toch om de ziekenhuizen te ontlasten.. nu hebben we het over besmettingen. En ook dat hangt weer af hoeveel mensen zich laten testen. Die ziekenhuiscijfers vallen best mee imo, maar het moet niet te hoog oplopen. Persoonlijk denk ik dat de scholen ook een grote factor zijn, sinds die open zijn is het ook toegenomen. Teveel virologen hebben lange tijd besmettingen van kinderen gebagatelliseerd
Niet echt, maar ik ben erachter ik naar tapas-restaurants moet gaan of iets met veel gangen. Anders heb ik binnen een paar minuten m'n bord leeg en zit ik een half uur te staren naar m'n vriendin die muizenhapjes aan nemen is.
Of je kan proberen een fatsoenlijk gesprek te voeren in plaats van de inhoud van je bord met een sneeuwschuiver naar binnen te harken?BarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:25:
[...]
Niet echt, maar ik ben erachter ik naar tapas-restaurants moet gaan of iets met veel gangen. Anders heb ik binnen een paar minuten m'n bord leeg en zit ik een half uur te staren naar m'n vriendin die muizenhapjes aan nemen is.
Volgens mij heb jij geen relatieStoney3K schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:27:
[...]
Of je kan proberen een fatsoenlijk gesprek te voeren in plaats van de inhoud van je bord met een sneeuwschuiver naar binnen te harken?
Gesprek voeren doe ik wel met vrienden. Als ik met m'n vriendin uit eten ga, dan gaat het om het eten.
Als ik met mijn vriendin uit eten ga, dan vind ik de quality time met mijn vriendin ook belangrijk. Dan ga ik niet uit eten om mezelf als een bootwerker alleen maar helemaal vol te bunkerenBarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Volgens mij heb jij geen relatie![]()
Gesprek voeren doe ik wel met vrienden. Als ik met m'n vriendin uit eten ga, dan gaat het om het eten.
Klinkt als een gezonde relatieBarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Volgens mij heb jij geen relatie![]()

Klinkt alsof 6 maanden 40 uur per week thuis werken in een klein hok en op elkaars lippen zitten meer mensen zwaar begint te vallen
Ik geloof er helemaal niks van dat in de eerste golf een andere leeftijdsgroep werd geraakt, er werd een andere leeftijdsonderverdeling getest. Gezonde mensen werden niet eens getest, je moest echt goed ziek zijn of tot een risicogroep behoren wilde je een test krijgen.anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Hoe vol de ziekenhuizen en IC's vollopen lees je elke dag in het nieuws?
Het probleem is dat het géén goed beeld geeft/gaf op het moment, omdat het vooral relatief veel jongeren zijn die ziek zijn en die komen minder snel in het ziekenhuis.
Al begint het nu door te sijpelen naar oudere generaties. En dan gaan de ziekenhuizen vollopen.
Maar -in tegenstelling tot maart- is/was het aantal ziekenhuisopnames geen goede graadmeter.
Overigens, 1298 in ziekenhuizen, 252 in IC nu.
Het moment dat ze eet is dat het enige moment dat ze stil is
Oh, daar zal je vast wel een punt hebben, maar als het *nu* net zo zou zijn als in maart dan zouden de ziekenhuizen weer een stuk voller liggen, gezien het aantal besmettingenreemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Ik geloof er helemaal niks van dat in de eerste golf een andere leeftijdsgroep werd geraakt, er werd een andere leeftijdsonderverdeling getest. Gezonde mensen werden niet eens getest, je moest echt goed ziek zijn of tot een risicogroep behoren wilde je een test krijgen.
(Zelfs met de betere zorg die er nu is)
Het probleem van Nederland in een notendop... De politie geef enkel een WAARSCHUWING voor een overtreding en het halve land is over de zeik dat de politie te strikt handhaaft.CMD-Snake schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:43:
De politie gooit ook nog wat olie op het vuur met wel erg strikte handhaving
Zie het overal om me heen, zo'n 15 tot 20% van de mensen leeft bij het credo 'zo lang iets niet verboden is mag het'. En: 'we kunnen de regels toch wel een beetje oprekken?'.
Wanneer dringt het nu eindelijk tot de hersenpan van die groep door dat we dat stadium al lang en breed voorbij zijn? Nederland staat nu 1e op de ranglijst van besmettingen per 100.000 inwoners. Hoeveel wil die groep dat we voorop gaan lopen voordat er eindelijk een einde komt aan die verderfelijke instelling?
Rutte roept op tot verantwoordelijkheid, maar een grote groep Nederlanders kan daar niet meer mee omgaan. Die zijn eraan gewend geraakt dat alles in dit land voor ze geregeld wordt en ze maximaal van hun vrijheid kunnen en willen genieten.
Maak het zelf ook mee, zowel zakelijk, privé als in het hobbycircuit. 'Het is niet verboden, alleen maar een advies'. Pleur toch op. Als we het uitstekend zouden doen is zo'n instelling 'cool', nu is het alleen maar dom.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit hebben ze bijna overal... begrijp niet waarom wij dat nog niet hebben.anandus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:04:
Het schept zoveel meer duidelijkheid. Nu krijg je het gevoel dat er telkens maar wat wordt aangeklooid. Met samengeknepen billen zit menig ondernemer morgen weer op de bank om te horen wat de hoge heren en dames nu weer bedacht hebben.
Een ?-tier systeem is zoveel voorspelbaarder en duidelijker. Om maar niet te spreken van effectiever, want dan waren er al veel eerder maatregelen genomen. Als Amsterdam in Duitsland had gelegen waren er daar in de eerste week van augustus al maatregelen genomen, en niet pas 6 weken later.
Het wordt uitgebreid gedocumenteerd dat de 2e golf vooral een andere, jongere leeftijdsgroep ziek wordt.reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Ik geloof er helemaal niks van dat in de eerste golf een andere leeftijdsgroep werd geraakt,
Wat geloof je daar niet aan?
PSN
Je hebt ze nu weer hoor, zo'n clubje in Den Haag dat momenteel protesteert. En roepen "vrijheid! Vrijheid!". Alsof we echt een soort dictatuur á la Hitler leven. En die vergelijking maak ik niet, die zie ik echt vaak voorbij komen. Deze hele crisis heeft mijn denkbeeld van hoe de samenleving in elkaar steekt en hoe mijn medeburgers zich inzetten voor het algemeen belang boven hun eigen wensen aardig op zijn kop gezet.alexbl69 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:41:
[...]
Het probleem van Nederland in een notendop... De politie geef enkel een WAARSCHUWING voor een overtreding en het halve land is over de zeik dat de politie te strikt handhaaft.
Zie het overal om me heen, zo'n 15 tot 20% van de mensen leeft bij het credo 'zo lang iets niet verboden is mag het'. En: 'we kunnen de regels toch wel een beetje oprekken?'.
Wanneer dringt het nu eindelijk tot de hersenpan van die groep door dat we dat stadium al lang en breed voorbij zijn? Nederland staat nu 1e op de ranglijst van besmettingen per 100.000 inwoners. Hoeveel wil die groep dat we voorop gaan lopen voordat er eindelijk een einde komt aan die verderfelijke instelling?
Rutte roept op tot verantwoordelijkheid, maar een grote groep Nederlanders kan daar niet meer mee omgaan. Die zijn eraan gewend geraakt dat alles in dit land voor ze geregeld wordt en ze maximaal van hun vrijheid kunnen en willen genieten.
Maak het zelf ook mee, zowel zakelijk, privé als in het hobbycircuit. 'Het is niet verboden, alleen maar een advies'. Pleur toch op. Als we het uitstekend zouden doen is zo'n instelling 'cool', nu is het alleen maar dom.
https://twitter.com/SamHvNL/status/1315708307320057857
Ik zit me aardig op te eten kan ik je vertellen.
Ik ken eigenlijk alleen mensen die milde klachten ervaren, ook onze directeur van halverwege de 60.Jaymz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:18:
[...]
Een bevriende huisarts (gezonde vent achter in de 30) is ongeveer een week geleden positief getest, ondertussen zijn vrouw en kinderen (tussen 7 en 12) ook ziek geworden; ik heb begrepen dat ze serieus ziek zijn geweest, de kinderen niet heel heftig; papa en mama wel
Koorts, hoesten en vooral moe. Maar gewoon nog aan het werk vanuit huis.
Zag het ook... en krijg hetzelfde gevoel als jij.Michael_OsGroot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:54:
[...]
Je hebt ze nu weer hoor, zo'n clubje in Den Haag dat momenteel protesteert. En roepen "vrijheid! Vrijheid!". Alsof we echt een soort dictatuur á la Hitler leven. En die vergelijking maak ik niet, die zie ik echt vaak voorbij komen. Deze hele crisis heeft mijn denkbeeld van hoe de samenleving in elkaar steekt en hoe mijn medeburgers zich inzetten voor het algemeen belang boven hun eigen wensen aardig op zijn kop gezet.
Het demonstratierecht is een groot goed, maar wordt door deze lieden maximaal misbruikt.
Heb de afgelopen maanden telkens het demonstratierecht verdedigd omdat het zeker in een tijd dat vrijheden van burgers worden ingeperkt juist extra belangrijk is dat het mogelijk blijft om tegen die inperking te demonstreren.
Maar dit is geen demonstreren meer, dit is sarren.
Kunnen we die mensen een briefje laten tekenen dat ze afzien van een plekje in het ziekenhuis als ze Corona krijgen?Michael_OsGroot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:54:
[...]
Je hebt ze nu weer hoor, zo'n clubje in Den Haag dat momenteel protesteert. En roepen "vrijheid! Vrijheid!". Alsof we echt een soort dictatuur á la Hitler leven. En die vergelijking maak ik niet, die zie ik echt vaak voorbij komen. Deze hele crisis heeft mijn denkbeeld van hoe de samenleving in elkaar steekt en hoe mijn medeburgers zich inzetten voor het algemeen belang boven hun eigen wensen aardig op zijn kop gezet.
Wat ik mis is een stukje visie. Wat is nu het uiteindelijke doel van de beoogde lockdown? Het enige dat steeds naar boven komt is dat reproductiegetal onder de 1. zien te krijgen En dan? Zodra de lockdown wordt opgeheven gaan we gewoon weer vrolijk terug naar meer besmettingen en komen we vanzelf weer boven die 1 uit. Een derde, vierde en vijfde golf is al in zicht. Dat dit virus nooit meer vertrekt lijkt steeds meer een realiteit te worden. Net zoiets als influenza. Mocht dat inderdaad zo zijn, wat doen we dan? Wat is plan B?
Een vriendin van mij is project lead bij een ontslag ronde bij booking.com. 9000 man krijgt te horen dat ze mogen vertrekken de komende maanden. Ik zelf werk in de IT en zie klanten uit alle sectoren budgetten opschorten. Fortune 500 bedrijven die hun rekeningen niet meer betalen. Het is echt drama.
Het scenario waarin we risico groepen isoleren begint wat mij betreft steeds aantrekkelijker te worden. Doe er nog een lock down of 2 achteraan, en ik denk dat een dergelijk standpunt op veel steun kan rekenen.
Een vriendin van mij is project lead bij een ontslag ronde bij booking.com. 9000 man krijgt te horen dat ze mogen vertrekken de komende maanden. Ik zelf werk in de IT en zie klanten uit alle sectoren budgetten opschorten. Fortune 500 bedrijven die hun rekeningen niet meer betalen. Het is echt drama.
Het scenario waarin we risico groepen isoleren begint wat mij betreft steeds aantrekkelijker te worden. Doe er nog een lock down of 2 achteraan, en ik denk dat een dergelijk standpunt op veel steun kan rekenen.
Het ergste vind ik nog wel dat die mensen tijdens het demonstreren roepen "wij zijn Nederland". Ze maken een klein deel uit, het gros van de bevolking wil juist strengere maatregelen. Echt donder op met dit soort volk.
Dat als je alleen de mensen test die ernstig ziek zijn en met name ouderen ernstig ziek zijn, je vervolgens overgaat op testen van de hele populatie je beide uitslagen nooit kunt vergelijken. Bovendien hebben jongeren, ook tijdens de eerste golf, per definitie de meeste sociale contacten. Het zou echt bijzonder zijn als tijdens de eerste golf het virus minder actief was onder de jongere generaties.YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Het wordt uitgebreid gedocumenteerd dat de 2e golf vooral een andere, jongere leeftijdsgroep ziek wordt.
Wat geloof je daar niet aan?
@Michael_OsGroot @alexbl69 Ik denk dat ze vooral bedoelen met ''vrijheid, vrijheid'' de beperkende maatregelen. Alles is anders dan voor corona. En soms vraag ik me ook af, hoe lang nog. Ik heb altijd gezegd, zolang de maatregelen nodig zijn voor het virus te beperken cq ziekenhuizen te ontlasten,prima, maar als het misbruikt wordt voor andere zaken vind ik het not done. Dus niet dat we straks lulkoek krijgen zoals ''mondkapje+social distancing doen we voortaan altijd, helpt ook tegen griep en verkoudheid"
[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 12-10-2020 21:03 ]
Die visie is er niet. Er wordt voor 200% ingezet en blind gestaard op het vaccin wat ons volgend jaar met veel bombarie en theater komt redden.DiscoNootje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:00:
Wat ik mis is een stukje visie. Wat is nu het uiteindelijke doel van de beoogde lockdown? Het enige dat steeds naar boven komt is dat reproductiegetal onder de 1. zien te krijgen En dan? Zodra de lockdown wordt opgeheven gaan we gewoon weer vrolijk terug naar meer besmettingen en komen we vanzelf weer boven die 1 uit. Een derde, vierde en vijfde golf is al in zicht. Dat dit virus nooit meer vertrekt lijkt steeds meer een realiteit te worden. Net zoiets als influenza. Mocht dat inderdaad zo zijn, wat doen we dan? Wat is plan B?
Hoe we daar precies gaan komen, en hoe lang dat nog gaat duren, weten we nu nog niet, en er is ook nog geen prognose van de collateral damage.
De enige 'visie' die er is, is pappen en nat houden en dat R-getal onder de 1 houden, whatever it takes. Dat je daarmee een enorme, etterende wond in het land creëert die nog jaren, zo niet decennia, aan nasleep gaat krijgen, is totaal niet relevant, want dit kabinet treedt halverwege het jaar toch af. Probleem van de volgende regering.
Ik denk wel dat je tegen dat soort situaties waarmee je gewoon function creep krijgt en de nu aangenomen noodwet misbruikt, gewoon waarborgen nodig hebt, dat dat niet gaat gebeuren.dennis_rsb schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:01:
Dus niet dat we straks lulkoek krijgen zoals ''mondkapje+social distancing doen we voortaan altijd, helpt ook tegen griep en verkoudheid"
For what it's worth (fwiw), Tjechië staat op 1. Belgie is 2 en NL 3.alexbl69 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:41:
[...]
Nederland staat nu 1e op de ranglijst van besmettingen per 100.000 inwoners.
Nee, dan zijn ze vergiftigd door de Deep State en moeten juist met voorrang worden geholpen. En al die corona patienten zijn toch maar acteurs.BlakHawk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:58:
[...]
Kunnen we die mensen een briefje laten tekenen dat ze afzien van een plekje in het ziekenhuis als ze Corona krijgen?
And to think they once said that computers would take away jobs.
Net zoals je wel vaak leest:Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:00:
Het ergste vind ik nog wel dat die mensen tijdens het demonstreren roepen "wij zijn Nederland". Ze maken een klein deel uit, het gros van de bevolking wil juist strengere maatregelen. Echt donder op met dit soort volk.
"De verkiezingen zijn valsgespeeld".
Vraag je hoezo, en dan krijg je als antwoord "ja niemand die ik ken heeft VVD gestemd".
*Zucht*

Mocht het zo ver komen dan sta ik naast jou op het Malieveld om me daar tegen in te zetten, maar de nood is wat mij betreft nu nog te hoog om al vast 'voor de zekerheid' ons allemaal maar af te zetten tegen het beleid. We zitten nog midden in de pandemie en de offers die we nu brengen zijn zwaar maar zoals het afgelopen zomer ging vond ik echt wel prima. We hebben zicht op een vaccin ergens in 2021, laten we dat afwachten.dennis_rsb schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:01:
@Michael_OsGroot @alexbl69 Ik denk dat ze vooral bedoelen met ''vrijheid, vrijheid'' de beperkende maatregelen. Alles is anders dan voor corona. En soms vraag ik me ook af, hoe lang nog. Ik heb altijd gezegd, zolang de maatregelen nodig zijn voor het virus te beperken cq ziekenhuizen te ontlasten,prima, maar als het misbruikt wordt voor andere zaken vind ik het not done. Dus niet dat we straks lulkoek krijgen zoals ''mondkapje+social distancing doen we voortaan altijd, helpt ook tegen griep en verkoudheid"
Dacht dat ook bij de ziekenhuis opnames die leeftijdsverschuiving zagen, zal eens zoeken naar wat bronnen bij het RIVM/GGD.reemprive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:01:
[...]
Dat als je alleen de mensen test die ernstig ziek zijn en met name ouderen ernstig ziek zijn, je vervolgens overgaat op testen van de hele populatie je beide uitslagen nooit kunt vergelijken. Bovendien hebben jongeren, ook tijdens de eerste golf, per definitie de meeste sociale contacten. Het zou echt bijzonder zijn als tijdens de eerste golf het virus minder actief was onder de jongere generaties.
PSN
Het ontbreekt ze al jaren aan visie, ze kijken niet verder dan hun neus lang is. Zeer korte termijn, en de rest zal ze een zorg zijn, zeer kwalijk maar daar komt het wel op neer.DiscoNootje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:00:
En straks in maart (of iets later) dragen ze het stokje over aan het volgende kabinet en succes ermee.
Ga er maar niet vanuit dat het virus op korte termijn vertrokken is, duurt minstens nog een jaar, zo niet langer.
@Michael_OsGroot Ik heb zelf nog nooit gedemonstreerd. Maar als het te gek wordt wellicht wel he
Ja het is natuurlijk ook de vraag als er een vaccin is, hoe effectief het is. Maar goed, wellicht dat het net als bij de griepprik in elk geval kan zorgen dat je minder heftig ziek wordt.
Ja het is natuurlijk ook de vraag als er een vaccin is, hoe effectief het is. Maar goed, wellicht dat het net als bij de griepprik in elk geval kan zorgen dat je minder heftig ziek wordt.
Er is geen visie, er is geen plan B. We zitten wederom in de top qua besmettingen. Rutte gaf vrijdag nog aan dat hij het weekend moest afwachten om te zien of het verstandig was de theaters te sluiten.DiscoNootje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:00:
En yes, we gaan nog aardig wat flinke golven krijgen. Ik had heel even hoop dat we het nu harder zouden aanpakken, maar het lijkt wederom slappe hap te worden. We leren nog steeds niet en denken nog steeds dat dit de manier is om de economie te redden.
Totaal onrealistisch. We kunnen niet eens de verpleeghuizen isoleren. Er raken er 11 nieuwe locaties per dag besmet:Het scenario waarin we risico groepen isoleren begint wat mij betreft steeds aantrekkelijker te worden. Doe er nog een lock down of 2 achteraan, en ik denk dat een dergelijk standpunt op veel steun kan rekenen.
https://coronadashboard.r...eeghuis-besmette-locaties
Het scenario van risicogroepen isoleren klinkt vooral als afschuiven op die groep zodat wij er vanaf zijn.
Het enige logische lijkt mij om de besmettelijke mensen te isoleren. En dat kan pas nadat je het eerst flink omlaag hebt gebracht.
Ben je daar bang voor?dennis_rsb schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:01:
Ik niet zozeer. Sta volledig achter een strenger beleid op dit moment. Ook mondkapjes. Vind ze allesbehalve prettig, maar ons 'vooruitstrevende' denken erover is nogal ingehaald door de realiteit.
Zodra er een vaccin is en Corona onder controle is zal ik persoonlijk niet accepteren dat dit soort maatregelen om welke andere reden dan ook niet afgeschaft worden. En ik vermoed dat de meesten daar zo over denken.
Zie geen enkele aanleiding dat de overheid daar anders over denkt.
En oh ja, zodra het niet meer nodig is gaat die app ook weer naar /dev/null
Toch een podiumplekxAn52 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
For what it's worth (fwiw), Tjechië staat op 1. Belgie is 2 en NL 3.
@alexbl69 Nou ja bang is een groot woord, maar soms zet ik dit soort dingen wel in mijn hoofd. Het duurt ook allemaal zo lang hè, en dan begin ik (en velen met mij) soms wel eens te piekeren ''waar eindigt het en hoe lang nog''
Verwijderd
Begrijpelijk. Was afgelopen juli in Tsjechië(Praag) op vakantie en eigenlijk geen regels gezien. En ik zal maar gelijk bekennen, we hebben daar gewoon met meer dan 500+ man in een zaal staan feesten. Niet verstandig weet ik. Heb ook geen excuus.xAn52 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
For what it's worth (fwiw), Tjechië staat op 1. Belgie is 2 en NL 3.
En dat is gelukkig niet overal zo er zijn er genoeg die ook dik plussen en nu miljoenen investeren.DiscoNootje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:00:
De munt valt ook de andere kant op, en tuurlijk is het allemaal drama en ernstig, maar als ik eerlijk ben gok ik dit wel zo blijft tot volgende jaar zomer minstens.
En duidelijkheid hebben ze niet, want de weten het zelf ook niet.
Je bent niet de enige die dat denkt... heb dat zelf ook wel. Denk iedereen wel.dennis_rsb schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:17:
@alexbl69 Nou ja bang is een groot woord, maar soms zet ik dit soort dingen wel in mijn hoofd. Het duurt ook allemaal zo lang hè, en dan begin ik (en velen met mij) soms wel eens te piekeren ''waar eindigt het en hoe lang nog''
Maar in deze moeten we ons lot (vind ik) ten dele in handen leggen van de wetenschap en mensen die meer (toegang tot) kennis hebben dan jij en ik. Er is (volgens mij) ook geen land ter wereld waar niet het maximale gedaan wordt om het virus in te dammen.
Optie is om de teugels laten vieren en een zeker verlies aan mensenlevens op de koop toe te nemen. Maar bedenk dan wel dat we onder andere ons zorgsysteem dan in mum van tijd opblazen tot een punt dat er over een paar maand niets meer van over is.
En dat zal voor meer sectoren gelden.
Edit: nog even verder...
De situatie is nu nog onder controle omdat de testcapaciteit nog redelijk in lijn is met de vraag. De GGD kan de bron- en contactonderzoeken echter al niet meer aan.
Als we de teugels laten vieren en er dus ook exponentieel meer besmettingen komen gaat dat systeem als eerste door de hoeven. Gevolg: een veelvoud aan besmettingen en dus ook ziekenhuisopnames.
Nu krijgt iedere corona-patiënt nog adequate zorg, als het aantal patiënten echter vertien- of twintigvoudigd is dat simpelweg niet meer mogelijk en zullen er over een paar weken - net als in Italië begin dit jaar - mensen sterven in de wachtkamer.
[ Voor 24% gewijzigd door alexbl69 op 12-10-2020 21:29 ]
Dus je bent nu uiteraard in thuis quarantaine neem ik aan?Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:19:
[...]
Begrijpelijk. Was afgelopen juli in Tsjechië(Praag) op vakantie en eigenlijk geen regels gezien. En ik zal maar gelijk bekennen, we hebben daar gewoon met meer dan 500+ man in een zaal staan feesten. Niet verstandig weet ik. Heb ook geen excuus.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic