Nee.Stoney3K schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Dat zou dan ook ingaan tegen de vrijheid van belijden van godsdienst.
Er wordt geen onderscheid gemaakt op geloof; je mag je geloof beleiden. Je mag alleen niet op zondag naar je gebedshuis, omdat je net als iedereen thuis moet blijven.
(Let wel, ik zeg niet dat ik het eens ben met de maatregel, maar slechts dat ik niet denk dat dit specifieke argument een belemmering gaat zijn. )
--
Een onbetrouwbaardere sneltest kan een prima oplossing zijn, als je die heel massaal en laagdrempelig kan inzetten; dus echt compleet naast de huidige PCR test. Je vangt daarmee al een aanzienlijk deel van de besmettingen af. Maar dan heb je het wel over een veelvoud van de huidige test.
Overigens is 'sneltest' een verraderlijke term; het betreft hier 'iets sneller' dan PCR, waarbij de meeste mensen bij sneltest aan iets als de alcohol blaastest zullen denken. De Abbott test is daarbij sneller (iets van 15 minuten meen ik), maar dat ik heb geen idee of dat (zelfs als het acceptabel zou zijn) schaalt. Ik heb het beeld van die apparaten dat die vooral voor kleine klinieken zijn, en dus zeer beperkte samples tegelijk doen.
[ Voor 41% gewijzigd door ijdod op 11-10-2020 17:04 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...