Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.493 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Stoney3K schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Dat zou dan ook ingaan tegen de vrijheid van belijden van godsdienst.
Nee.

Er wordt geen onderscheid gemaakt op geloof; je mag je geloof beleiden. Je mag alleen niet op zondag naar je gebedshuis, omdat je net als iedereen thuis moet blijven.

(Let wel, ik zeg niet dat ik het eens ben met de maatregel, maar slechts dat ik niet denk dat dit specifieke argument een belemmering gaat zijn. )

--

Een onbetrouwbaardere sneltest kan een prima oplossing zijn, als je die heel massaal en laagdrempelig kan inzetten; dus echt compleet naast de huidige PCR test. Je vangt daarmee al een aanzienlijk deel van de besmettingen af. Maar dan heb je het wel over een veelvoud van de huidige test.

Overigens is 'sneltest' een verraderlijke term; het betreft hier 'iets sneller' dan PCR, waarbij de meeste mensen bij sneltest aan iets als de alcohol blaastest zullen denken. De Abbott test is daarbij sneller (iets van 15 minuten meen ik), maar dat ik heb geen idee of dat (zelfs als het acceptabel zou zijn) schaalt. Ik heb het beeld van die apparaten dat die vooral voor kleine klinieken zijn, en dus zeer beperkte samples tegelijk doen.

[ Voor 41% gewijzigd door ijdod op 11-10-2020 17:04 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Of we moeten gewoon ophouden met dat "vrijgeven" als iemand negatief is getest, dus als je symptomen hebt, 10 dagen thuisquarantaine, ongeacht je testresultaat.
Maar hoe ga je dan om met mensen die levenslang symptomen vertonen? Allergie, hooikoorts, etc. Of mensen die niet gemist kunnen worden, zoals medisch personeel? Er moet een manier zijn om ondanks symptomen toch een vrijbrief te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Nee.

Er wordt geen onderscheid gemaakt op geloof; je mag je geloof beleiden. Je mag alleen niet op zondag naar je gebedshuis, omdat je net als iedereen thuis moet blijven.
En wat nu als je je geloof niet kan belijden buiten je gebedshuis, vanwege de aard van je geloof?

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 11-10-2020 17:00 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Toont de PCR test nou echt gevallen aan die de ziekte gaan krijgen ?
Of is die zo gevoelig dat er ook gevallen tussen zitten die de ziekte al gehad hebben ?
In het laatste geval zou een minder gevoelige test juist beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Peilingen onder 2500 (van de 17,4 miljoen) mensen is doorgaans niet representatief voor DE Nederlander. Dat kan alleen representatief zijn als je het echt aan diverse mensen vraagt. Maar zon poll kan iedereen aan mee doen via de website van HvN neem ik aan, dus dan weet je niet of het gewogen is.

M.i. zijn al die peilingen bedoeld om de publieke opinie te beïnvloeden.

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 11-10-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:00:
Toont de PCR test nou echt gevallen aan die de ziekte gaan krijgen ?
Of is die zo gevoelig dat er ook gevallen tussen zitten die de ziekte al gehad hebben ?
In het laatste geval zou een minder gevoelige test juist beter zijn.
Een vriendin van mij was opnieuw besmet en positief getest, maar ze had (bijna) geen symptomen, dus in feite was ze al immuun. Maar haar vriend die de hele week bij haar in bed lag, heeft geen besmetting opelopen.

Dus een positieve PCR zegt niks over een ziektebeeld of besmettelijkheid. Het zou dus ook heel goed kunnen dat een deel van die grote aantallen gewoon komen door herbesmettingen die redelijk onschuldig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 11-10-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:45
En de media komen weer met 6300 gevallen, maar vertellen er niet bij dat de helft ervan van veel eerdere datum is.
Waarom wordt dat niet verteld?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:02:
En de media komen weer met 6300 gevallen, maar vertellen er niet bij dat de helft ervan van veel eerdere datum is.
:?

Het is een complot?

Wat wil je nu zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vorkie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

:?

Het is een complot?

Wat wil je nu zeggen?
Nou, het is toch raar? Op deze manier kun je cijfers van verschillende dagen helemaal niet vergelijken.

RTL zit gewoon keihard te hopen en te hinten op een lockdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

En wat nu als je je geloof niet kan belijden buiten je gebedshuis, vanwege de aard van je geloof?
Dan heb je pech. Maar je reactie kwam niet onverwacht; ik heb nog geen maatregel gezien, reeel of hypothetisch, waar je geen bezwaren tegen aangedragen hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RTL heeft dalende inkomsten rond reclame en probeert het zo te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Nou, het is toch raar? Op deze manier kun je cijfers van verschillende dagen helemaal niet vergelijken.

Dan nog, wat wil je nu zeggen?

Cijfers worden elke dag ingeleverd tot 10:00 uur ongeveer, dus elke dag loopt een dag achter enzovoorts. Ook wordt er wat correctie gedaan, blijft een menselijk handeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Ook met vrienden, bekenden of je tien dichtstbijzijnde collega's? Dan ben je al verder dan de rest.
De geek in mij is nu werkelijk geintrigeerd of ik nu zo bijzonder ben (ben niet bezig je pootje te lichten). :+

Ik herken de situatie op de foto's ook... niks abnormaal aan, maar het is de vrijmibo/receptie (dan sta ik ook in het oor van een collega te praten). Op het moment dat er meer ruimte is neem ik ook in het dagelijks leven ruim een meter afstand (misschien ook omdat ik anders in iemand neusgaten kijk met 1.70m?).

Verder heb ik wel makkelijk praten, ik zit sinds maart thuis (WFH tenzij) en vermoed dat dit nog wel even gaat duren, dus collega's knuffelen gaat hem sowieso niet worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

GAIAjohan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:02:
Dan waren de stijgingen op die eerdere datum nog hoger dan we al dachten. Voor het totaalbeeld maakt het weinig uit, de zaken lopen aardig uit de hand.

Die daling van vandaag is waarschijnlijk ook alleen minder positieve tests verwerkt op zondag.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:52
Zijnj er nog mensen die geloven dat de lockdown niet komt? Wauw. Nog steeds die ontkenning. Is de schuld van RTL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
dennis_rsb schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:00:
Peilingen onder 2500 (van de 17,4 miljoen) mensen is doorgaans niet representatief voor DE Nederlander. Dat kan alleen representatief zijn als je het echt aan diverse mensen vraagt. Maar zon poll kan iedereen aan mee doen via de website van HvN neem ik aan, dus dan weet je niet of het gewogen is.

M.i. zijn al die peilingen bedoeld om de publieke opinie te beïnvloeden.
Echte onderzoeksbureau's en opiniepeilers zorgen ervoor in elk geval dat hun groep een representatieve steekproef is. Dus met getallen als 1000 deelnemers kunnen die wel een gefundeerde uitspraak doen. Een poll op een website is niet representatief. Hart van Nederland zal sowieso een bepaalde doelgroep alleen trekken en niet een afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Nog los van de mogelijkheid dat je zo'n poll kan manipuleren als je wil met bijvoorbeeld stemmen via een script o.i.d..

Hoe dan ook is het opvallend hoe de laatste tijd steeds stemming gemaakt wordt voor die mondkapjesplicht. Sinds het advies er is buitelen media over elkaar heen om een mondkapjesplicht te promoten.
BarôZZa schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:08:
Zijnj er nog mensen die geloven dat de lockdown niet komt?
Ik twijfel of de lockdown komt. Het vereist namelijk een hoop van het kabinet, ze weten dat ze dan toch de boel over het randje kunnen duwen ermee. Als we een herhaling doen van het voorjaar zullen bedrijven failliet gaan en raken nog meer mensen hun baan kwijt. Het broze draagvlak leent zich er niet echt meer voor, kans op polarisatie zal nog meer toenemen. Zie maar wat de mondkapjes al los weten te maken. We hebben verkiezingen over een paar maanden, ze zullen ook niet de boeken in willen gaan als de politicus die Nederland in het ongeluk stortte. Het economische aspect kan ze zwaarder aangerekend worden als de besmettingen.

[ Voor 25% gewijzigd door CMD-Snake op 11-10-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:47:
Verwacht dat alles behalve restaurants en contactberoepen dicht gaat. Dus sportscholen en overige horeca. Buitensporten zoals tennis/golf kunnen doorgaan. Teamsporten alleen trainenop 1.5m afstand
Let op: behalve commerciële voetbal.
Want dat staat boven alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Een vriendin van mij was opnieuw besmet en positief getest, maar ze had (bijna) geen symptomen, dus in feite was ze al immuun. Maar haar vriend die de hele week bij haar in bed lag, heeft geen besmetting opelopen.

Dus een positieve PCR zegt niks over een ziektebeeld of besmettelijkheid. Het zou dus ook heel goed kunnen dat een deel van die grote aantallen gewoon komen door herbesmettingen die redelijk onschuldig zijn.
Ik zou niet verbaasd zijn als haar vriend positief test op antilichamen (zoiets heb ik in nabije kring gezien).

Het staat me bij dat er aanwijzingen zijn dat er mensen zijn die een flink aantal (5 of meer) mensen besmetten en dat andere mensen zelfs als ze doodziek zijn niet echt besmettelijk zijn, dus dat klinkt me niet raar in de oren.

Kan me alleen niet herinneren waar ik dit vandaan haal... er zijn ook zoveel artikelen dat ik het niet zomaar uit mijn geschiedenis kan plukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:13:
[...]

Ik zou niet verbaasd zijn als haar vriend positief test op antilichamen (zoiets heb ik in nabije kring gezien).
Dat weet ik wel zeker want ze zijn in het voorjaar allebei ziek (maar niet ernstig ziek) geweest.

Groepsimmuniteit binnen de muren van een enkel appartement dus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Let op: behalve commerciële voetbal.
Want dat staat boven alles.
Wat een calimero-reactie. Het gaat zonder publiek en worden in die zin al veel harder gepakt dan theaters ed. Alle commerciële sporten zullen doorgaan. Het staat niet boven alles... Maar er is ook 0 reden dat stop te zetten. Daar kan namelijk goed getest worden, en het risico zo geminimaliseerd. (ja allemaal commercieel!)

Het zorgt voor veel vermaak bij veel burgers.. Het geeft juist voor vele iets van normaal vermaak in de weekenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

GAIAjohan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Op zich boeit het niet heel erg als sommige resultaten een paar dagen oud zijn: want als dat elke dag dezelfde vertraging oplevert dan is het dus wél te vergelijken. :P De nieuwe maatregelen lopen (een stuk) langer dan de vertraging, en kennelijk heeft het dus geen of te weinig effect. Maar ik ga ervan uit dat de knoop pas dinsdagmiddag wordt doorgehakt door Rutte, als het er morgen en overmorgen ineens 4000 (of minder) zijn dan is het vertragings-verhaal wel enorm relevant, maar dat lijkt er niet op eigenlijk. Die 2 bonusdagen zijn dan ook een goedmakertje/zoethoudertje voor De Hond met zijn "four more days!" :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik hoop dat ze kinderen wel gewoon laten door sporten als ze als strengere maatregelen gaan aankondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vorkie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Dan nog, wat wil je nu zeggen?

Cijfers worden elke dag ingeleverd tot 10:00 uur ongeveer, dus elke dag loopt een dag achter enzovoorts. Ook wordt er wat correctie gedaan, blijft een menselijk handeling....
Ik vind dat media een completer beeld moeten schetsen.
Dus niet puur;
Op dag A zijn er zoveel gemeld, op dag B zoveel. En daarmee eigenlijk puur de angst aan zitten wachten.

De media hebben genoeg bronnen om om een duidelijke grafiek te maken hoe het per dag verloopt, en dan over de laatste 4 dagen een heel duidelijke * erbij dat dit waarschijnlijk nog (sterk) oploopt.

En nee, de cijfers lopen niet slechts een dag achter, in de aantallen van 'vandaag' zitten nog besmettingen uit september (!).
De helft is van voor 6 oktober, schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Laguna schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Logisch resultaat van suggestieve vragen.
Ja en nee. Ik denk dat je niet moet onderschatten dat de schrik er aardig in zit.

In mijn familie een dode, een coma herstellende en een ventilator geval... Die drie ernstige gevallen doen dus al snel een man of 25 achter hun oortjes krabbelen of we zo door moeten gaan.

Dus hoewel ik denk dat er vast wel wat op aan te merken is op de vragen ben ik niet verbaasd over die uitkomsten. Sterker nog, ik gok dat in Amsterdam het nog wat scherper wordt gezien omdat het hier gewoon gierend fout gaat en mensen nu echt willen dat de overheid gaat ingrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:16:
Ik hoop dat ze kinderen wel gewoon laten door sporten als ze als strengere maatregelen gaan aankondigen.
Hopelijk kiezen ze er voor om geen uit wedstrijden meer te doen, dus competities stil leggen, maar binnen een club partijtjes te organiseren. Voorkomt in ieder geval heel veel verplaatsingen en lekker samen met veel personen in een auto zitten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ankona schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Sportscholen niet en amateursport wel? Dat ga je niet verkopen aan de massa. Dat virus is echt niet coulanter in een kleinere sportschool lokatie omdat daar mensen geld moeten verdienen dan in een ruimere sporthal / buiten veld waar vrijwillegers een vereniging draaiend houden.

..
Wedstrijden. Amateursport binnen een vereniging is denk ik minder een probleem dan met zijn allen in de auto naar uitwedstrijden ed. Onderlinge oefenpotjes etc kunnen mijns inziens wel, maar je wil niet die volle auto’s, die koffiedrinkende ouders, overvolle kleedkamers etcetera. Als iedereen gewoon in zijn sport kloffie op de fiets komt is er niet zoveel aan de hand denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:16:
Dat kan, maar halen/brengen is logistiek niet altijd overal zo simpel (Amsterdam). net als bij scholen sta je als groep ouders een soort vreemde expressieve dans te doen om maar vooral die afstand te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
@CMD-Snake Dat bedoel ik. Een paar fanatiekelingen binnen en buiten de politiek zeurde aan Rutte zijn kop om mondkapjes. Toen heeft Rutte gezegd “een zeer dringend advies” en inderdaad de media duikt er bovenop. Als de media dit niet had opgeklopt liep nu niet half NL met een mondkapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
YakuzA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Ik denk dat als de PCR test exact dezelfde uitslag geeft als een sneltest, zoals getest door UMC Utrecht, is daar toch niks op tegen om die te vervangen?
Dan hoeven mensen ook niet meer 24 tot 72 uur te wachten op een uitslag.
https://www.umcutrecht.nl...n-een-kwartier-de-uitslag

Sub is noted, zal proberen wat minder direct te reageren.
Ook al is de snel test 10 procent minder accuraat dan nog helpt het. Ik heb liever een snel test door middel van wangslijm dan zo'n wattenstaaf achterin mijn hersens. Die sla ik liever over. Ik denk dan ook dat veel meer mensen zich laten testen met een snel test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
ZieMaar! schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Wedstrijden. Amateursport binnen een vereniging is denk ik minder een probleem dan met zijn allen in de auto naar uitwedstrijden ed. Onderlinge oefenpotjes etc kunnen mijns inziens wel, maar je wil niet die volle auto’s, die koffiedrinkende ouders, overvolle kleedkamers etcetera. Als iedereen gewoon in zijn sport kloffie op de fiets komt is er niet zoveel aan de hand denk ik.
Ik vind dit super lastig... aan de ene kant os het voor mijn mentale gezondheid fantastisch dat ik weer kan sporten, aan de andere kant zit dit wel heel dicht tegen het laaghangende fruit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:52
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Ik twijfel of de lockdown komt. Het vereist namelijk een hoop van het kabinet, ze weten dat ze dan toch de boel over het randje kunnen duwen ermee. Als we een herhaling doen van het voorjaar zullen bedrijven failliet gaan en raken nog meer mensen hun baan kwijt. Het broze draagvlak leent zich er niet echt meer voor, kans op polarisatie zal nog meer toenemen. Zie maar wat de mondkapjes al los weten te maken. We hebben verkiezingen over een paar maanden, ze zullen ook niet de boeken in willen gaan als de politicus die Nederland in het ongeluk stortte. Het economische aspect kan ze zwaarder aangerekend worden als de besmettingen.
Dat is allemaal leuk, maar we zijn het punt allang gepasseerd dat we nog een keuze hebben. Er is niks meer onder controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Het probleem met de Abbott-test (de sneltest die Hugo de Jonge wil gaan inzetten) is dat de betrouwbaarheid minder goed is: van de 123 positieve tests via PCR bleken er maar 90 positief te zijn met de Abbott-sneltest. Oftewel: 33 werden er als vals-negatief aangeduid terwijl diezelfde mensen bij de PCR-test wél positief getest werden. Als men daadwerkelijk het plan heeft om de Abbott-test als vervanger van de PCR-test in te zetten (op bijvoorbeeld het moment dat het totaal niet meer bij te benen valt), dan worden er veel besmettingen gemist en denken mensen onterecht dat ze geen corona hebben en ook niet besmettelijk zijn. Met (veel) meer besmettingen en brandhaarden als gevolg. :X
Het ziet er idd uit dat bij een negatieve sneltest een PCR test nog goed kan zijn.
Echter voor mensen die positief zijn is een PCR test niet meer nodig en ze hebben binnen 30 minuten? een resultaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

tlpeter schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Ook al is de snel test 10 procent minder accuraat dan nog helpt het. Ik heb liever een snel test door middel van wangslijm dan zo'n wattenstaaf achterin mijn hersens. Die sla ik liever over. Ik denk dan ook dat veel meer mensen zich laten testen met een snel test.
Sorry, maar de meeste sneltests die nu gevalideerd worden maken nog steeds gebruik van die wattenstaaf in je hersens ;) . zoals bv de abbott test:
The BinaxNOW COVID-19 Ag Card is an assay for the qualitative detection of specific antigens to COVID-19 in the human nasal cavity. A simple nasal swab is used to collect specimens from people suspected of having an active infection.
bron: https://abbott.mediaroom....-50-Million-Tests-a-Month

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
dennis_rsb schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:26:
@CMD-Snake Dat bedoel ik. Een paar fanatiekelingen binnen en buiten de politiek zeurde aan Rutte zijn kop om mondkapjes. Toen heeft Rutte gezegd “een zeer dringend advies” en inderdaad de media duikt er bovenop. Als de media dit niet had opgeklopt liep nu niet half NL met een mondkapje.
Even los van het feit dat ik niet begrijp waar mensen zich druk over maken hoop ik dat je je beseft dat je hier een eigen waarheid neer zet die niet overeenkomt met hoe het is gelopen?

Die mondkapjes zijn niet gekomen omdat een gekkie begon te krijsen, het is een logisch gevolg door te kijken naar Azie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Dat kan, maar halen/brengen is logistiek niet altijd overal zo simpel (Amsterdam). net als bij scholen sta je als groep ouders een soort vreemde expressieve dans te doen om maar vooral die afstand te houden.
Persoonlijk als ik mijn kind naar school breng ben ik daar binnen een minuut weer weg, maar goed, ik ben dan ook een man en heb geen behoefte om nog een half uur te gaan bijouwehoeren. ;)
Zelfde geldt voor de sportlessen. Brengen binnen een min en halen binnen een min.

Ik vermoed dat die haal en breng sessies niet eens een voetnootje zijn bij de besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Ik vind dit super lastig... aan de ene kant os het voor mijn mentale gezondheid fantastisch dat ik weer kan sporten, aan de andere kant zit dit wel heel dicht tegen het laaghangende fruit aan.
Het is een makkelijke maatregel, maar ik kan me niet voorstellen dat het er een is die veel zoden aan de dijk zet.
En juist nu is sport voor veel mensen extra belangrijk om fysiek en vooral mentaal een beetje fit te blijven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40

Winkiller

De Mopperpot

BarôZZa schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:08:
Zijnj er nog mensen die geloven dat de lockdown niet komt?
Tegen beter weten in hopen dat er geen 2e lockdown komt, ze proberen het maar met een avond klok. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tlpeter schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Met de tegenwoordige sneltests moeten ze alleen nog altijd je hersenen er half uit pulken.

Heb ik toch liever bloed prikken of wangslijm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShellGhost
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

Even los van het feit dat ik niet begrijp waar mensen zich druk over maken hoop ik dat je je beseft dat je hier een eigen waarheid neer zet die niet overeenkomt met hoe het is gelopen?

Die mondkapjes zijn niet gekomen omdat een gekkie begon te krijsen, het is een logisch gevolg door te kijken naar Azie.
Het OMT is altijd tegen mondkapjes geweest. Het redteam trekt z'n waffel open en Halsema denkt ook eens wat verstandigs te kunnen uitkramen en we hebben een dringend advies voor mondkapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Ja en nee. Ik denk dat je niet moet onderschatten dat de schrik er aardig in zit.

In mijn familie een dode, een coma herstellende en een ventilator geval... Die drie ernstige gevallen doen dus al snel een man of 25 achter hun oortjes krabbelen of we zo door moeten gaan.

Dus hoewel ik denk dat er vast wel wat op aan te merken is op de vragen ben ik niet verbaasd over die uitkomsten. Sterker nog, ik gok dat in Amsterdam het nog wat scherper wordt gezien omdat het hier gewoon gierend fout gaat en mensen nu echt willen dat de overheid gaat ingrijpen.
Dat is begrijpelijk ja, maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel van die mensen zich goed houden aan de huidige maatregelen, want daar gaat het nu mis. Oftewel een gedeelte van die ondervraagden antwoordt met ja ik wil strengere maatregelen terwijl ze blijkbaar de discipline ontberen om zich aan minder strenge maatregelen te houden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:32:
[...]
Persoonlijk als ik mijn kind naar school breng ben ik daar binnen een minuut weer weg, maar goed, ik ben dan ook een man en heb geen behoefte om nog een half uur te gaan bijouwehoeren. ;)
Zelfde geldt voor de sportlessen. Brengen binnen een min en halen binnen een min.
Ook een echte man zoals jij zou dat bij ons niet lukken. Je kan er niet voor de deur parkeren en er is voor de school een voetpad van 2 meter breed langs een best wel drukke weg (inclusief autobussen). Ik ken in Amsterdam eigenlijk heel weinig scholen waar je zonder problemen iemand rustig kan afzetten.
Ik vermoed dat die haal en breng sessies niet eens een voetnootje zijn bij de besmettingen.
Alles is een voetnootje...

Je betoog zou meer kracht hebben als we hopppa "Dit heeft efect, dit heeft geen effect" konden zeggen, maar dat kunnen we niet. Daarom zullen we weer maatregelen gaan stapelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Ik denk dat de meesten zich wel goed aan de huidige maatregelen houden.
Maar de angst zit er goed in en ieder incident wordt door de MSM opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

Beschreef gisteren al wat er hier wekelijks om de hoek gebeurt waar men een verzamel locatie heeft voor een aantal voetbalteams. Daar komt een heel elftal samen voor ze vertrekken naar een uitwedstrijd en ik herken dat meteen van vroeger. Beetje gezelligheid, balletje trappen op straat en er wordt besloten besloten welke ouders deze keer het vervoer verzorgen om vervolgens het elftal te verdelen over een paar auto's die even later vertrekken. Blijven ook regelmatig wat auto's achter dus er wordt meer gepoold dan alleen spelers. Zou mij juist niet verbazen als het daar ook mis gaat en dan is het niet het sporten wat gevaarlijk is maar juist alles er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:39:
[...]

Ook een echte man zoals jij zou dat bij ons niet lukken. Je kan er niet voor de deur parkeren en er is voor de school een voetpad van 2 meter breed langs een best wel drukke weg (inclusief autobussen). Ik ken in Amsterdam eigenlijk heel weinig scholen waar je zonder problemen iemand rustig kan afzetten.

[...]

Alles is een voetnootje...

Je betoog zou meer kracht hebben als we hopppa "Dit heeft efect, dit heeft geen effect" konden zeggen, maar dat kunnen we niet. Daarom zullen we weer maatregelen gaan stapelen.
Die vakantievierende jeugdigen zijn alles behalve een voetnootje...
Die hebben de headlines gehaald. Of je daar blij moet zijn mag je zelf beslissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

De geek in mij is nu werkelijk geintrigeerd of ik nu zo bijzonder ben (ben niet bezig je pootje te lichten). :+

Ik herken de situatie op de foto's ook... niks abnormaal aan, maar het is de vrijmibo/receptie (dan sta ik ook in het oor van een collega te praten). Op het moment dat er meer ruimte is neem ik ook in het dagelijks leven ruim een meter afstand (misschien ook omdat ik anders in iemand neusgaten kijk met 1.70m?).

Verder heb ik wel makkelijk praten, ik zit sinds maart thuis (WFH tenzij) en vermoed dat dit nog wel even gaat duren, dus collega's knuffelen gaat hem sowieso niet worden :+
Gezien we beide lid zijn van dit forum kan het zo maar eens zijn dat we ook dezelfde aversie tegen ongewenst persoonlijk contact hebben. >:)
Sinds het begin van deze coronacrisis ben ik vaker dan ooit in verschillende kantoren geweest (lekker rustig, makkelijk onderhoud plegen) en de mensen die er nog wel zijn hangen nog ouderwets over elkaars schouder om naar hetzelfde scherm te kijken, gaan gezamenlijk naar de koffieautomaat en als de lift komt stap je toch met drie man er in. Ondanks de stickers op de muur, verplichte looprichtingen en de twee voetafdrukken die duidelijk aangeven dat je maar met twee personen in de lift mag. In een van de kantoren mocht je alleen met de lift naar boven, trap naar beneden. Dat deed ook niemand die hoger dan de vierde verdieping moest zijn. :+
Ik kan je aanraden om zoveel mogelijk buiten de deur te komen (wel op veilige afstand) en gedrag van je medemens te bekijken. Dan zie dat onze simpele regels er nog steeds niet bij iedereen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ankona schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Het is een makkelijke maatregel, maar ik kan me niet voorstellen dat het er een is die veel zoden aan de dijk zet.
En juist nu is sport voor veel mensen extra belangrijk om fysiek en vooral mentaal een beetje fit te blijven.
Zaalsport is best wel intensief dicht op elkaar. Zeker dingen als karate, boxen, judo.

En nee, ik denk niet dat ze op dat niveau kunnen gaan differentieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Beschreef gisteren al wat er hier wekelijks om de hoek gebeurt waar men een verzamel locatie heeft voor een aantal voetbalteams. Daar komt een heel elftal samen voor ze vertrekken naar een uitwedstrijd en ik herken dat meteen van vroeger. Beetje gezelligheid, balletje trappen op straat en er wordt besloten besloten welke ouders deze keer het vervoer verzorgen om vervolgens het elftal te verdelen over een paar auto's die even later vertrekken. Blijven ook regelmatig wat auto's achter dus er wordt meer gepoold dan alleen spelers. Zou mij juist niet verbazen als het daar ook mis gaat en dan is het niet het sporten wat gevaarlijk is maar juist alles er omheen.
Over welke leeftijdsgroep hebben we het? Mijn spruit is bijna 7. Valt dus nergens in een risicogroep.
Er zullen dan best wel wat ouders bij anderen in de auto stappen, maar weet jij waar die gaan zitten in de auto's? En aannames tellen niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
BarôZZa schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Dat is allemaal leuk, maar we zijn het punt allang gepasseerd dat we nog een keuze hebben. Er is niks meer onder controle.
Dit is dus wel erg meegaan in de paniek waan en vrij ongefundeerd paniek zaaien.

Er valt niets volledig onder controle te krijgen, het gaat erom om het beheersbaar te houden. In juni/juli heeft de overheid een fout gemaakt. Dat is nu wel bijgebogen. (met wat extra schade) We zullen nog even de beperkingen van nu moeten accepteren omdat het verkeerd overkomt om nu wat vrij te geven. (Ik denk dan vooral aan het toestaan van een beetje publiek bij amateur en jeugdsport. Daar wordt geen winst gepakt)
Extra maatregelen als het sluiten van de horeca ligt eigenlijk wel voor de hand als de situatie niet beheersbaar blijkt. Scholen sluiten is een volgende stap maar zeer onwenselijk.

Vooralsnog, even geduld houden en accepteren dat het virus rond blijft dwarrelen tot er een vaccin is. Er zullen gewoon mensen ziek blijven worden en enkele zwakkeren zullen voortijdig sterven. Niets aan te doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Zaalsport is best wel intensief dicht op elkaar. Zeker dingen als karate, boxen, judo.

En hoeveel besmettingen heeft dat opgeleverd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

"We kennen elkaar toch? Je bent toch niet ziek? Doe niet zo moeilijk". En weer een besmetting er bij.:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Vechtsporten zijn idd een issue. Vaak een kleine zaal met veel fysiek contact en dicht op elkaar sporten. Maar.... vaak ook beoefend bij de commerciele sportscholen.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ankona schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Vechtsporten zijn idd een issue. Vaak een kleine zaal met veel fysiek contact en dicht op elkaar sporten. Maar.... vaak ook beoefend bij de commerciele sportscholen.....
Waarom zijn die een issue? Geef eens bronnen om die claim te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Die vakantievierende jeugdigen zijn alles behalve een voetnootje...
Die hebben de headlines gehaald. Of je daar blij moet zijn mag je zelf beslissen.
Zolang die bij ouderen weg blijven houden ze het lekker in de groep. En de verantwoordelijkheid daar voor zit zowel bij die jongeren als de rest van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
BarôZZa schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:29:
Natuurlijk is er een keuze. Er kan nog steeds besloten worden om geen lockdown te doen.

Vandaag hebben we toch een daling gezien in de besmettingen. Wellicht dat dit morgen doorzet, dat kan dan in de lijn der verwachtingen liggen met de meest recente maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Het OMT is altijd tegen mondkapjes geweest. Het redteam trekt z'n waffel open en Halsema denkt ook eens wat verstandigs te kunnen uitkramen en we hebben een dringend advies voor mondkapjes.
Je bedoeld Halsema die in juni al waarschuwde dat Amsterdam een brandhaard kon worden in de tweede lockdown?

Ik zal eerlijk zijn, je lijkt me zelf aanzienlijk fanatieker dan Halsema, die als burgemeester nou net iets meer verantwoordelijkheid heeft dan jij die van de zijlijn kritiek uitbraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

Zolang die bij ouderen weg blijven houden ze het lekker in de groep. En de verantwoordelijkheid daar voor zit zowel bij die jongeren als de rest van Nederland.
Jongeren zijn op vakantie gegaan, hebben daar heerlijk gefeest, lekker dicht op elkaar.
Daarna naar huis, na pa&ma, niet ziek geworden, maar wel drager en pa&ma/andere thuiswonende kinderen besmet. Pa&ma en eventueel andere thuiswonenden kinderen gaan naar andere mensen en besmetten die mogelijk ook.
Leg mij eens uit hoe ik daar verantwoordelijk voor gehouden kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Je bedoeld Halsema die in juni al waarschuwde dat Amsterdam een brandhaard kon worden in de tweede lockdown?

Ik sal eerlijk zijn, je lijkt me zelf aanzienlijk fanatieker dan Halsema, die als burgemeester nou net iets meer verantwoordelijkheid heeft dan jij die van de zijlijn kritiek uitbraakt.
Diezelfde Halsema die zonder mondkapje wel vrolijk naar een demonstratie ging. Goede waarschuwing geweest dan die in juni.
Fanatiek in wat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Het zou denk ik al heel wat schelen wanneer ze werkgevers aanspreken op hun verantwoordelijkheid en benadrukken dat, indien absoluut niet mogelijk, iedereen moet thuiswerken. In april kon je tijdens spitsuur een kanon afschieten op straat, tegenwoordig is het bijna net zo druk als je normaal gewend zou zijn. Je gaat me echt niet vertellen dat die mensen allemaal om 17u boodschappen zijn gaan doen, die komen gewoon van kantoor af.

En natuurlijk kan niet iedereen vanuit thuis werken, een bouwvakker, loodgieter, cassière of kapper kan dat duidelijk niet, maar iedereen met een kantoorbaan wel. Want uit de cijfers bleek al dat er de laatste tijd met name op het werk veel meer besmettingen plaatsvinden.

Wat ik ook opvallend vond was iets uit een artikel van de NOS, dat supermarkt medewerkers die ziek (of zelfs positief getest) waren alsnog door hun leidinggevende gevraagd werden of ze toch niet konden komen werken. Sorry, maar tegen zulke werkgevers mogen ze mijn part hard optreden. Velen proberen het gezien de omstandigheden zo goed en veilig mogelijk in te richten, maar dan heb je er van dat soort rotte appels tussen zitten.

Want laten we eerlijk zijn, in april kregen we het met zn allen ook goed voor elkaar, dus veel zwaardere maatregelen zouden niet nodig hoeven zijn mits mensen zich gewoon aan de adviezen en regels houden.
[...]

Dat is zo'n dooddoener. Dat je jong bent, hoeft zeker niet te betekenen dat je niet zwaar ziek kunt raken. En jong of oud, iedereen kan het verspreiden. Dat die jongeren zelf ziek worden zijn ze zepf bij, maar ze houden de verspreiding in stand en dat is het grootste probleem.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
En hoeveel besmettingen heeft dat opgeleverd?
Ik zal het mooi met je maken, we weten van geen enkele maatregel hoeveel besmettingen het voorkomt, dus we kunnen net zo goed niks doen. |:(

Ik hoop dat je je beseft dat dat niet zo slim is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Natuurlijk is er een keuze. Er kan nog steeds besloten worden om geen lockdown te doen.

Vandaag hebben we toch een daling gezien in de besmettingen. Wellicht dat dit morgen doorzet, dat kan dan in de lijn der verwachtingen liggen met de meest recente maatregelen.
Zou fijn zijn. Als het aantal tests dan ook is toegenomen, dan gaat dat best de goede kant op. Dan zou de R van 0,9 die ze voorspelde aardig uitgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Jongeren zijn op vakantie gegaan, hebben daar heerlijk gefeest, lekker dicht op elkaar.
Daarna naar huis, na pa&ma, niet ziek geworden, maar wel drager en pa&ma/andere thuiswonende kinderen besmet. Pa&ma en eventueel andere thuiswonenden kinderen gaan naar andere mensen en besmetten die mogelijk ook.
Het wil er bij een aantal nog niet zo in dat scheiden gewoon helemaal niet mogelijk is. Hoe dan?
En afgezien van de ouderen: Hoe ga je dat dan doen met kwetsbaren? Die vallen niet alleen onder de 70+ groep en werken, reizen, etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Je kunt leeftijdsgroepen niet strikt gescheiden houden. Natuurlijk kun je het wel een beetje proberen en daarmee de problemen vertragen maar het is geen oplossing.

In zijn algemeenheid heb ik mij vooral geërgerd aan de vakantie mentaliteit bij velen. (beslist niet alleen jongeren, ik spreek vooral mensen tussen de 30 en 60 en die vinden ook massaal dat zij wel op vakantie mochten en dat dat in hun geval geen enkel probleem was....)

En je kunt er vergif op innemen, nu mogen we een paar weken bijna niets en als de boel weer een beetje vrij gegeven wordt gaat men massaal op wintersport om de derde golf aan te wakkeren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Ik zal het mooi met je maken, we weten van geen enkele maatregel hoeveel besmettingen het voorkomt, dus we kunnen net zo goed niks doen. |:(

Geef zou gewoon eens antwoord op de vraag die gesteld is.
Dan mag je ook niet meer naar buiten omdat je dan heel misschien ook wel iemand kan besmetten als ik jouw redenering doortrek.
Wie was er ook alweer fanatiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Je hebt voor een besmetting twee personen nodig, beide hebben de verantwoordelijkheid om gepaste afstand tot elkaar te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:41
Moi_in_actie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:51:
Je gaat me echt niet vertellen dat die mensen allemaal om 17u boodschappen zijn gaan doen, die komen gewoon van kantoor af.
Ik denk dat je gelijk hebt dat te weinig wordt thuisgewerkt, maar ik denk ook de drukte van 17 uur bij de supermarkt juist mensen zijn die thuis hebben gewerkt en dan na werktijd snel boodschappen doen.

Merk het bij mijn supermarkten, waar eerst 17:00 nog "rustige" tijden waren en 18:00 juist de werkende (spul op kantoor opruimen, naar supermarkt rijden) is het nu andersom.
Hierdoor denk ik dat veel mensen nog niet tijdens de thuiswerken even boodschappen gaan doen, maar echt gewoon "normaal" een werkdag thuiszitten en daarna pas hun "post-kantoor" werkzaamheden doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Je hebt voor een besmetting twee personen nodig, beide hebben de verantwoordelijkheid om gepaste afstand tot elkaar te bewaren.
Dus thuiswonende kinderen mogen hun thuiswonende ouders geen knuffel geven?
Gaan we zo ver ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
@Ankona maar die wintersport gaat er gewoon komen. Zowel Oostenrijk als Frankrijk hebben aangegeven dat skiën gewoon door kan gaan. De apres-ski is wel dicht.
Ik overweeg ook te gaan. Als het dan binnen de regels mogelijk is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Maar goed, ik ga weer wat belangrijks doen, namelijk koken en voetbal kijken. Hopelijk gaat dat beter dan de vorige wedstrijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Daarna naar huis, na pa&ma, niet ziek geworden, maar wel drager en pa&ma/andere thuiswonende kinderen besmet.
Het probleem is ook dat je die niet-zieke, maar wel besmettelijke dragers er ook niet uit gaat pikken bij een test want die testen negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:51:
[...]
Diezelfde Halsema die zonder mondkapje wel vrolijk naar een demonstratie ging. Goede waarschuwing geweest dan die in juni.
Fanatiek in wat?
Fanatiek in je afkeer tegen Halsema.

Laten we deze eens fijntjes fileren:

1. In mei waarschuwt Halsema voor een tweede golf
2. In juni droeg nog niemand een mondkapje.
3. Eind september wanneer het gierend fout gaat treken de brugemeesters aan de bel en komen met een reeks aan voorstellen, waaronder mondkapjes.

Jij legt Halsema langs een lat die niemand haalt en pikt haar eruit omdat ze net als haar collega burgemeester aan de bel trekt (interessant dat je haar eruit pikt als het beraad van burgemeesters met dit adves komt).

Wat wil je? Dat we niks doen zodat je dikke-ikke lekker kan doen war jij zin in hebt, schijt aan de rest?

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 11-10-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Het gaat niet om besmettingen maar om mensen die in het ziekenhuis c.q. IC belanden.
Dus de zorg capaciteit is van belang, niet het aantal besmettingen die gemeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Gaan we zo ver ja?
Het lijkt er serieus op dat je bewust moeite doet om het niet willen te begrijpen wat er gezegd wordt he

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Over welke leeftijdsgroep hebben we het? Mijn spruit is bijna 7. Valt dus nergens in een risicogroep.
Er zullen dan best wel wat ouders bij anderen in de auto stappen, maar weet jij waar die gaan zitten in de auto's? En aannames tellen niet.
Naar schatting van een jaar of zeven zoals jouw spruit tot zestien a zeventien en misschien wel ouder. Lopend, fietsend, brommend, achterop de motor en met de auto komen ze aan om vervolgens met een paar auto's te vertrekken. Waar zouden die ouders gaan zitten volgens jou bij een ander in de auto? Achterin op anderhalve meter afstand en met alle ramen open voor luchtverversing?
Ik kan het je verklappen, volwassenen zitten voorin en kinderen achterin net als vroeger voor corona.
Mondkapjes heb ik overigens nog nooit gezien wat wel de bedoeling is als je met mensen uit een ander huishouden in een auto zit.
https://www.rijksoverheid...rsonenbusje-of-touringcar
Ondertussen heeft iedereen een reden waarom het met zijn/haar gedrag niet kan gebeuren zo'n besmetting dus het is wel een raadsel waar die paar duizend besmettingen per dag dan vandaan komen.
Scholen niet, sporten niet, horeca niet, werk niet, ov niet, walibi niet, stadions niet, demonstraties niet, kerken niet enz. Blijft over thuis, dat zal het vast moeten zijn maar nu nog het raadsel oplossen hoe patient nul thuis het dan gekregen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:49:
Halsema heeft heel lang aangedrongen om zelf een beleid te mogen voeren, samen met collega burgemeesters Aboutaleb en Bruls. Toen die optie er kwam wist ze niet hoe snel ze er weer vanaf moest komen. Buiten een beetje spielerei met een halfhartige mondkapjesplicht wilde ze kennelijk liever niet de moeilijke keuzes maken, toen was het weer terug naar Den Haag. Overigens was dit ook van toepassing op de andere burgemeesters. Aboutaleb en Bruls wilde er ineens ook niet meer aan gaan staan.
blissard schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:52:
Zou fijn zijn. Als het aantal tests dan ook is toegenomen, dan gaat dat best de goede kant op. Dan zou de R van 0,9 die ze voorspelde aardig uitgekomen zijn.
Amsterdam is van 72,4 besmettingen per 100K inwoners op 10 oktober naar 47,3 gedaald vandaag. Eens kijken of we morgen ook vergelijkbare cijfers neer gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:54:
[...

Geef zou gewoon eens antwoord op de vraag die gesteld is.
Ik kan je vraag (hoeveel besmettingen zijn er gekomen door kinderen oppikken op de sportclub) niet beantwoorden.. dat kan niemand. Alleen geldt dit voor elke maatregel.
Dan mag je ook niet meer naar buiten omdat je dan heel misschien ook wel iemand kan besmetten als ik jouw redenering doortrek.
Wie was er ook alweer fanatiek?
Als ik zou stellen dat we een absolute lockdown moeten hebben zou je een punt hebben, maar ik neem aan dat het je is opgevallen dat ik dat nergens stel. Sterker nog, het zal je mischien zijn opgevallen dat ik helemaal niet pleit voor het sluiten van sporten voor kinderen.

Wat ik echter wel zeg is dat van de offers die we moeten gaan brengen er ongetwijfeld wordt gekeken naar de impact. Het sluiten van scholen is een heel andere orde van grote dan het sluiten van de turnles.

Als er wordt besloten dat de kinderen niet meer mogen sporten vind ik dat jammer, maar ik heb er wel degelijk begrip voor.

Wat we ook kunnen doen is per maatregel een publike discussie houden en zodra we geen harde cijfers hebben het niet doen. Alleen gan we dan helemaal niks doen en dat lijkt mij geen goed idee. Sterker nog, dat lijkt gelukkig de meeste mensen geen goed idee. Dus er komt waarschijnlijk een pakket met maatregelen en daar zullen inderdaad missers en klein bier tussen zitten.

So be it.

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 11-10-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Halsema heeft heel lang aangedrongen om zelf een beleid te mogen voeren, samen met collega burgemeesters Aboutaleb en Bruls. Toen die optie er kwam wist ze niet hoe snel ze er weer vanaf moest komen. Buiten een beetje spielerei met een halfhartige mondkapjesplicht wilde ze kennelijk liever niet de moeilijke keuzes maken, toen was het weer terug naar Den Haag. Overigens was dit ook van toepassing op de andere burgemeesters. Aboutaleb en Bruls wilde er ineens ook niet meer aan gaan staan.
Ik vermoed dat deze burgemeesters allemaal een gesprek hebben gehad met hun juridisch adviseurs dat ongeveer zo ging:

"Kan maatregel 1 worden afgekondigd ?"
"Nee, dat gaat in tegen wetsartikel X"
"En maatregel 2 ?"
"Ook niet, wetsartikel Y sluit dat uit"
"Maar maatregel 3 kan wel ?"
"In theorie, maar handhaving zal onmogelijk zijn"
"Wat kan er dan wel ?"
"Dringende adviezen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:10:
Wat ik echter wel zeg is dat van de offers die we moeten gaan brengen er ongetwijfeld wordt gekeken naar de impact. Het sluiten van scholen is een heel andere orde van grote dan het sluiten van de turnles.
Dat betwijfel ik. De experts zullen hun mening niet meer veranderen en er wordt dus niet meer gekeken naar de impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]
Ik neem aan dat je weet dat er 25 veiligheidsregios zijn en dat die gezamelijk tot die koers kwamen? Ik snap dat Halsema mensen het bloed in de ogen doet lopen, maar het is toch wel hilarisch dat er wordt gesuggereerd dat zij wel even het landelijk beleid bij Rutte erdoor heeft gedrukt (zoals hier werd gesuggereerd). Alsof Halsema een soort superpowers heeft om als burgmeester de VVD premier te laten knielen.

Bovendien wat willen we nu? Dat de burgemeesters als ze er niet uit komen als alfamannetjes dapper doormodderen of is het verstandig als ze aangeven er toch niet uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
[...]

Ja, echt jammer. Aboutaleb en Halsema hebben daar een beetje een potje van gemaakt. Wel verplichten maar niet handhaven. De maatregel als proef brengen, maar geen nulmeting voor de evaluatie. Het is allemaal nogal prutswerk geweest.
Geef mij Lenferink maar. https://sleutelstad.nl/20...dkapjesplicht-in-winkels/

[ Voor 5% gewijzigd door blissard op 11-10-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:19

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Het probleem is ook dat je die niet-zieke, maar wel besmettelijke dragers er ook niet uit gaat pikken bij een test want die testen negatief.
Eh, nee, die hebben weliswaar geen symptomen, maar testen juist wel positief.

Anders zijn het geen dragers van het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Dat betwijfel ik. De experts zullen hun mening niet meer veranderen en er wordt dus niet meer gekeken naar de impact.
Kom op... allles in het huidige debat gaat over evenredigheid en over de maatschappelijke impact. Als wat jij denkt waar zou zijn hadden we deze hele discussie toch helemaal niet gehad en was het pakketje maatregelen toch alllang al af?

Even los of we nou wel of niet twijfelen aan de moraliteit van onze bestuurders, zelfs als ze alleen maar willen worden herkozen en empathieloze robots zijn (ik kan je verklappen dat ze dat niet zijn) is hun toekomst verboden aan de effectiviteit van de maatregelen.

Er is geen enkele bestuurder die niet de meest effectieve evenredeige maatregel wil treffen. In dit geval liggen eigen en maatschappelijk belang precies langs dezelfde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik hoop inderdaad dat onze bestuurders kijken naar effectiviteit (dus afwegen van voor en nadelen) van maatregelen en zich daarbij niet 100% laten leiden door experts die alleen hun geloof verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:14:
Ik vermoed dat deze burgemeesters allemaal een gesprek hebben gehad met hun juridisch adviseurs dat ongeveer zo ging:

"Kan maatregel 1 worden afgekondigd ?"
"Nee, dat gaat in tegen wetsartikel X"
"En maatregel 2 ?"
"Ook niet, wetsartikel Y sluit dat uit"
"Maar maatregel 3 kan wel ?"
"In theorie, maar handhaving zal onmogelijk zijn"
"Wat kan er dan wel ?"
"Dringende adviezen"
Amsterdam en Rotterdam deden toch echt wel een mondkapjesplicht die eigenlijk niet kon. Aboutaleb sprak zelfs nog heel stoer dat het hem niet uitmaakte dat hij de Grondwet ging schenden met de mondkapjes, het doel heiligde de middelen voor hem. Als je het niet eens was met hem kon je naar de rechter gaan.

Kortstondig hadden deze burgemeesters een grote hamer in hun handen, maar bleken deze toch liever niet te gebruiken.
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:20:
Ik neem aan dat je weet dat er 25 veiligheidsregios zijn en dat die gezamelijk tot die koers kwamen? Ik snap dat Halsema mensen het bloed in de ogen doet lopen, maar het is toch wel hilarisch dat er wordt gesuggereerd dat zij wel even het landelijk beleid bij Rutte erdoor heeft gedrukt (zoals hier werd gesuggereerd). Alsof Halsema een soort superpowers heeft om als burgmeester de VVD premier te laten knielen.
Ik denk dat je nu toch dingen wil lezen die er niet zijn, dit is geen vendetta tegen Halsema, maar een constatering.

Halsema, Aboutaleb en Bruls waren de grootste pleitbezorgers voor lokale maatregelen. Met enige regelmaat kwamen ze in de media ermee, ze werden het gezicht van deze beweging. Het waren vooral Amsterdam en Rotterdam die een eigen beleid wilde kunnen voeren bovenop de landelijke maatregelen. Toen die optie gegeven werd is er nauwelijks gebruik van gemaakt.
Bovendien wat willen we nu? Dat de burgemeesters als ze er niet uit komen als alfamannetjes dapper doormodderen of is het verstandig als ze aangeven er toch niet uit te komen?
Hoe kan je er niet uitkomen als je niets doet? Een halfbakken mondkapjesexperiment is zo'n beetje het enige wat er gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Amphiebietje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

En ze worden dus niet getest want ze hebben geen symptomen. Maar met snellere testen kan je die ook meenemen.

Wat dan wel weer de vraag oproept of een sneltest ze ziet. Volgens Abbott, de makers van de test die ze geloof ik willen gebruiken, hebben ze een 100% match met PCR tests op Ct waardes onder de 33. Dat is wel op een klein aantal gevallen.

https://abbott.mediaroom....-to-Support-Public-Health

En mensen met en zonder klachten zitten qua hoeveelheid virus en dus Ct waarde dicht bij elkaar volgens dit onderzoek: https://www.cebm.net/stud...s-of-covid-19-in-england/
There was no difference in Ct values between those with asymptomatic (median Ct = 31; IQR: 28–33), mild-to-moderate (median Ct = 31; IQR: 27–35) or severe (median Ct = 33; IQR 28.–34) illness (p = 0.79).

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 11-10-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Amphiebietje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

Anders zijn het geen dragers van het virus.
Dan zou een PCR uitslag dus representatief moeten zijn voor besmettelijkheid en die is dat niet, je kan namelijk ook positief testen en niet (of amper) besmettelijk zijn.

Wat je wil hebben is een betrouwbaar oordeel of iemand besmettelijk is of niet, als je daar bepaalde vrijheden aan wil hangen. En daarvoor hebben we nu nog geen testmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:03:
[...]
Ondertussen heeft iedereen een reden waarom het met zijn/haar gedrag niet kan gebeuren zo'n besmetting dus het is wel een raadsel waar die paar duizend besmettingen per dag dan vandaan komen.
Scholen niet, sporten niet, horeca niet, werk niet, ov niet, walibi niet, stadions niet, demonstraties niet, kerken niet enz. Blijft over thuis, dat zal het vast moeten zijn maar nu nog het raadsel oplossen hoe patient nul thuis het dan gekregen heeft.
Spijker+kop.

Er worden straks een aantal keuzes gemaakt die in veel gevallen een "Hail Mary" gaan zijn. We zijn het punt van rustig wachten helaas ruim voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Zo zouden er inderdaad meer moeten zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:59:
[...]

Fanatiek in je afkeer tegen Halsema.

Laten we deze eens fijntjes fileren:

1. In mei waarschuwt Halsema voor een tweede golf
2. In juni droeg nog niemand een mondkapje.
3. Eind september wanneer het gierend fout gaat treken de brugemeesters aan de bel en komen met een reeks aan voorstellen, waaronder mondkapjes.
Al de dag na het protest werd het feit dat velen wel een kapje droegen als excuus genoemd waarom zijn bijeenkomst toch niet zo erg zou zijn.

Als Halsema een tweede golf aan zag komen haar ze of de bijeenkomst moeten verbieden of zelf een mondkapje op doen (goede voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Laguna schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Zo zouden er inderdaad meer moeten zijn.
Er is nergens 'overtuigend wetenschappelijk bewijs' voor als het gaat om deze pandemie, die kreet kan je gebruiken om elke maatregel af te raden. En wat hij wel wil:
Lenferink denkt dat de oproep om weer serieuzer met de maatregelen om te gaan, genoeg zou moeten zijn.
werkt hij weer tegen door andere regels te hanteren dan de andere regio's. Als er iets funest is voor het serieus nemen van de maatregelen is verschillende maatregelen van regio tot regio die dezelfde besmettngsgraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:33:
[...]
Amsterdam en Rotterdam deden toch echt wel een mondkapjesplicht die eigenlijk niet kon. Aboutaleb sprak zelfs nog heel stoer dat het hem niet uitmaakte dat hij de Grondwet ging schenden met de mondkapjes, het doel heiligde de middelen voor hem. Als je het niet eens was met hem kon je naar de rechter gaan.

Kortstondig hadden deze burgemeesters een grote hamer in hun handen, maar bleken deze toch liever niet te gebruiken.
Maar heb je het hoe en waarom erachter meegenomen?
Volgens een onderzoeksbureau trokken de Lijnbaan in Rotterdam en de Kalverstraat in Amsterdam bijna een derde minder bezoekers. Eind juli hadden Amsterdamse winkeliers nog gevraagd om de mondkapjesplicht.
In tegenstelling tot wat jij suggereert was er dus geen sprake van een dictatoriaal duo, maar van een maatregel die vanuit de winkeliers was bepleit.

Toen die zelfde groep aangaf dat ze financieel het niet trokken en de naleving niet haalbaar was moesten de burgemeesters weer met hangende pootjes terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:33:
Ik hoop inderdaad dat onze bestuurders kijken naar effectiviteit (dus afwegen van voor en nadelen) van maatregelen en zich daarbij niet 100% laten leiden door experts die alleen hun geloof verdedigen.
Wauw...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:37:
[...]
Als Halsema een tweede golf aan zag komen
Je als mag je weglaten, deze waarschuwing heeft ze in mei al afgegeven.
haar ze of de bijeenkomst moeten verbieden of zelf een mondkapje op doen (goede voorbeeld).
1. De besluitvorming daaromtrent is flink onderzocht en hoewel er heel wat af te dingen is op haar keuzes is de uitkomst toch vooral dat die beslissing in overleg met het OM is genomen:

“Aanvankelijk was er wel discussie over betrokkenheid van OM bij besluit niet te handhaven op de 1,5 meter. Na een gesprek hierover komt de driehoek tot de conclusie dat de besluiten in gezamenlijkheid zijn genomen,”

2. Ja, ze had een mondkapje moeten omdoen.

Gaan we haar voor #2 nu maar aan de schandpaal nagelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:40:
Maar heb je het hoe en waarom erachter meegenomen?
Daar ligt een probleem. In Amsterdam lag de focus op de markten en het centrum. De getallen lieten echter zien dat het probleem vooral in Nieuw-West en Zuid-Oost lag. De plekken die daadwerkelijk voor besmettingen zorgden werden niet aangepakt. Een mondkapjesplicht in de winkelcentra in die stadsdelen was wellicht een betere keuze geweest.
In tegenstelling tot wat jij suggereert was er dus geen sprake van een dictatoriaal duo, maar van een maatregel die vanuit de winkeliers was bepleit.

Toen die zelfde groep aangaf dat ze financieel het niet trokken en de naleving niet haalbaar was moesten de burgemeesters weer met hangende pootjes terug.
De burgemeesters hebben niet geluisterd naar de winkeliers. Voordat we op de helft zaten van het experiment hadden de winkeliers in de Kalverstraat al dikke spijt. Ze vroegen het stadsbestuur om of het experiment te stoppen of uit te breiden tot de hele stad. Helaas hield men voet bij stuk om het experiment af te maken zoals het bedacht was.

Het opgeven kwam meer omdat er zoveel verzet tegen was en de mondkapjesplicht simpelweg niet nageleefd en niet gehandhaafd werd. Het risico op rechtszaken werd ook groter, Viruswaarheid ging in hoger beroep tegen hun uitspraak en de marktkooplui van de Albert Cuyp spanden hun eigen rechtszaak aan tegen de mondkapjes. Het afbreukrisico werd groter en groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:50:
[...]
Daar ligt een probleem. In Amsterdam lag de focus op de markten en het centrum. De getallen lieten echter zien dat het probleem vooral in Nieuw-West en Zuid-Oost lag. De plekken die daadwerkelijk voor besmettingen zorgden werden niet aangepakt. Een mondkapjesplicht in de winkelcentra in die stadsdelen was wellicht een betere keuze geweest.
Sowieso waren de cijfers niet duidelijk genoeg om dit soot pin-point maatregelen te onderbouwen. Weten we of de grote hoeveelheid studenten in Z-O of de meer traditionele bewoners de brandghaard waren?

Het hele experiment was een misser, maar ik zie niet direct een aanleiding om in de hudige omstandigheden burgemeesters dit soort verwijten te maken.
Het afbreukrisico werd groter en groter.
Ja... en dus krabbelden de burgemeesters terug. Hadden we liever gehad dat ze hadden doorgezet?

Anders gezegd, wat hebben de burgemeesters fout gedaan? Wat hadden ze moeten doen om de uitbraak te voorkomen? Is het uberhaupt realistisch om ze dit te verwijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Gaan we zo ver ja?
Als ze net uit een ver land vandaan komen waar ze twee weken lang konden tongworstelen met een andere Nederlander dan zou ik ze de eerste weken na terugkomst behandelen als radioactief afval. :P
Het ging over feestende jongeren, niet Fortnite spelende zolderkamerkampeerders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Vechtsporten worden als het goed is nog steeds op 1,5m afstand gedaan met een maximaal aantal mensen in de zaal.

http://boksclubtwente.nl/Covid19.html

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 11-10-2020 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:57:
Sowieso waren de cijfers niet duidelijk genoeg om dit soot pin-point maatregelen te onderbouwen. Weten we of de grote hoeveelheid studenten in Z-O of de meer traditionele bewoners de brandghaard waren?
De cijfers werden per stadsdeel bijgehouden. De eerste hotspots zaten in Nieuw-West en vanuit daar ging het naar West en Zuid-Oost. Nieuw-West en Zuid-Oost ontpopten zich tot belangrijke brandhaarden en uiteindelijk spoelde dat over naar de gehele stad. Dit kan je o.a. nakijken op de site van de GGD van Amsterdam-Amstelland.
Anders gezegd, wat hebben de burgemeesters fout gedaan?
Halfhartige aanpak en blind zijn voor de daadwerkelijk probleemgebieden in hun steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ernemmer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:09:
[...]
Vechtsporten worden als het goed is nog steeds op 1,5m afstand gedaan met een maximaal aantal mensen in de zaal.
Kan je verklappen dat ondanks iedereen zijn best doet dat niet werkt. Ik heb wel wat rondgevraagd bij karateclubs en het is overal een zelfde verhaal.

Bij een paar baantjes basis schuift de hele zaal naar links omdat bijna iedereen rechts dominant is. Ook zijn er mensen die langer en korter zijn en dus op een andere snelheid door de zaal bewegen. Kata's zijn nog erger. Partneroefening zijn de basis van de sport, dus die ga je dan doen met één van de partijen een stok in de hand, maar ook dan gaan mensen elkaar in de weg lopen etc.

Maar ook als ik bij de plaatselijke judo en boksclub kijk merk je dat het super lastig is.... de ruimtes zijn toch klein en je hebt ontezettend veel ruimte nodig om de oefeningen te doen. TBH, de volleybalvereniging in de hoofdzaal heeft ook issues, al was het maar de kleedkamer en de bankzitters.

En dan heb ik het nog niet over de vraag of als je sport je niet zoveel extra uitwasemt dat je uberhaupt meer afstand moet nemen....

Ik heb al gezegd dat het voor mijn mentale gezondheid een ramp is als we de zaalsport weer afschaffen, maar ik zou het wel snappen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:09:
[...]

http://boksclubtwente.nl/Covid19.html
Nee hoor... Contactsporten mag gewoon. Zodra ze klaar zijn wel weer de 1.5 meter, maar in de zaal mag je gewoon in elkaars gezicht hijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
De cijfers werden per stadsdeel bijgehouden. De eerste hotspots zaten in Nieuw-West en vanuit daar ging het naar West en Zuid-Oost. Nieuw-West en Zuid-Oost ontpopten zich tot belangrijke brandhaarden en uiteindelijk spoelde dat over naar de gehele stad. Dit kan je o.a. nakijken op de site van de GGD van Amsterdam-Amstelland.
Dat weet ik ook wel, maar Zuid-Oost is groot en heeft tegenwoordig een nieuwe bevolkingsgroep: Studenten. Nou ken ik Nieuw West wat minder, maar er worden flink wat appartementjes gedeled door studenten (was dertig jaar geleden al schering en inslag in West).

Het maakt nogal uit of de haard werd gedreven door de shoppers in Reigersbos, de studenten in Gooioord of kerkdiensten in de kandelaar.
Halfhartige aanpak en blind zijn voor de daadwerkelijk probleemgebieden in hun steden.
Dat eerste kan je vertalen als liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Betreft het tweede durf ik werkelijk niet te zeggen welke maatregel je per stadsdeel kan doen om het verschil te maken en hoewel ik best geloof dat je een heel heldere blik hebt, ik vermoed dat jij dat ook niet kan. We missen de data om zo scherp te sturen.

En ja, dat is de kern van het probleem (testen, tracking+tracing). Maar ook daar zie ik niet direct waarom we Halsemaa daarvoor op de brandstapel moeten smijten.

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 11-10-2020 19:32 ]

Pagina: 1 ... 131 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic