Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.500 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:39:
Ah, onze nationale keftekkel heeft weer iets nieuws bedacht:

En dan achteraf vooraan staan met berichten dat het kabinet het volledig uit de klauwen heeft laten lopen. Stop deze alsjeblieft ook in een bench :r
Nee, hij is geen keftekkel, maar een wetenschapper. En nee, hij zegt dat de cijfers van de RIVM achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Baat het niet, dan schaadt het niet is natuurlijk ook wel een makkelijke opmerking om iedereen een mondkapje proberen te laten dragen. Als een Jaap van Dissel nog altijd zegt dat anderhalve meter afstand houden veel belangrijker is en de Noorse RIVM stelt dat 200.000 mondkapjes nodig zijn om één infectie te voorkomen, is het niet meer dan logisch dat mensen hun vraagtekens erbij hebben.

Je kan het zo stellen op basis van bovenstaande bronnen dat als CMD-Snake overal waar hij komt anderhalve meter afstand houdt, dat hij daarmee meer toevoegt dan mensen die de hele dag een mondkapje dragen.

Zelf ben ik er ook geen fan van, van mondkapjes dragen. Vind ik niet fijn, dus wanneer het kan doe ik het liever niet. Kom ik echter in een winkel waarin vriendelijk verzocht wordt een mondkapje te dragen, dan doe ik dat uiteraard.
Wie zegt dat hij geen 1,5 meter afstand houdt? En ik zeg toch ook niet dat je geen 1,5m afstand hoeft te houden met kapje?

Ja er zijn vraagtekens bij hou nuttig ze zijn maar ze dragen heus wel wat bij en aangezien we momenteel in een waardeloze situatie zitten kunnen alle beetjes helpen.

Argumenten als ze zitten vervelend is misschien gegrond maar ik neem niet aan dat mensen momenteel hele dagen gaan shoppen oid dus voor een uurtje ofzo is er heus wel aan te wennen.

Vind dat mensen wel heel veel redenen verzinnen m vooral bepaalde maatregel of dringende adviezen niet te volgen.

Overheid kan er trouwens ook wat van, die moeten gewoon door pakken en strengere maatregelen nemen dan slappe adviezen. In Dld kan het wel en die doen het stuk beter dan wij in ons poldergeneuzel landje.

Zo dat ben ik even kwijt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Nee, hij is geen keftekkel, maar een wetenschapper. En nee, hij zegt dat de cijfers van de RIVM achterlopen.
Geen wetenschapper, maar een opiniemaker, subtiel verschil :P
Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Baat het niet, dan schaadt het niet is natuurlijk ook wel een makkelijke opmerking om iedereen een mondkapje proberen te laten dragen. Als een Jaap van Dissel nog altijd zegt dat anderhalve meter afstand houden veel belangrijker is
Volgens mij zegt echt niemand dat de anderhalve meter niet meer hoeft als je een mondkapje op hebt.

Letterlijke social distancing is het beste wapen tegen de pandemie. Volgens mij is iedereen het daar wel over eens.

En van Dissel zegt zelf dat mondkapjes bij kunnen dragen indien aan de andere voorwaarden niet voldaan (kunnen) worden (daarom zijn ze verplicht in het OV). En dat laatste is gewoon te vaak het geval.

Ik denk dat als je aan mensen vraagt hoever anderhalve meter is, dan ze dan hun arm uitsteken en zeggen "zoiets?".

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 11-10-2020 12:38 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Tja, diezelfde partij stond mede aan de wieg van het huidige leenstelsel. Dus het zou de partijleider sieren als hij een toontje lager zong, zijn handtekening maakte het medemogelijk.

Maar deze partijleider heeft dan in elk geval toegegeven dat het een foute beslissing was. Daar kan een zekere premier nog wat van leren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Maurice de Hond is geen wetenschapper, althans niet op medisch gebied. Hij heeft niet eens een medische opleiding, of zelfs maar iets wat er aan gerelateerd is.

Waarom mensen toch blindelings achter zo iemand aanhuppelen is me echt een raadsel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dracula schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:59:
[...]
Overheid kan er trouwens ook wat van, die moeten gewoon doorpakken en strengere maatregelen nemen dan slappe adviezen. In Dld kan het wel en die doen het stuk beter dan wij in ons poldergeneuzel landje.

Zo dat ben ik even kwijt ;)
Economische gezien doen we het beter dan Duitsland, het is maar net wat de regering zwaarder laat wegen in de beslissingen over extra maatregelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Ernemmer op 11-10-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Hij is inderdaad geen medische wetenschapper. Maar hij weet de data wel goed te interpreteren en verbanden te leggen in tegenstelling tot een aantal medische wetenschappers die last hebben van tunnelvisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:56:
[...]
Nee, dat moet niet iedereen voor zichzelf weten. Wij hebben daar helemaal de kennis niet voor. We zijn te egoïstisch en te lui om daar een goede beslissing over te kunnen nemen.

[...]
Dat klinkt weer als het veel gebruikte excuus, het is niet dé oplossing, dus doe ik het niet.
Als de berekening al klopt, dan nog draagt het wel degelijk bij. Dat staat tegenover een relatief kleine maatregel, al ben ik zelf ook geen fan van die kapjes.

Maar als we door 20 minuten per dag in de supermarkt een kapje te dragen, het R getal toch weer iets naar beneden kunnen krijgen, waarom dan niet? Het is geen gasmasker oid.
En verkijk je niet op de invloed van 0,05 op een iets langere termijn op het aantal zieken..
Iedereen mag het letterlijk voor zichzelf bepalen, want het is een advies. Dat is letterlijk zo. Jij komt gelijk met termen als 'egoïstisch' en 'te lui'. Ik stoor me daar aan, want het vepest de discussie een beetje omdat je mensen die liever geen mondkapje dragen wegzet als egoïsten. Dat jij het prima vindt om te dragen, betekent niet gelijk dat iedereen het maar prima moet vinden.

Het helpt gewoon niet mee dat na zes maanden toch wel explicitiet zeggen dat het nut van mondkapjes niet is bewezen, binnen een halve week een draai plaatsvindt én het boegbeeld van het RIVM alsnog zegt dat het niet veel nut heeft als de anderhalvemeter gewaardborgd kan worden.

Ik ben het er ook zeker mee eens dat in een drukke winkel als de Action het bijvoorbeeld wel beter is om een mondkapje te dragen, daar waar het vaak bijzonder krap is daar. Dat is ook precies zoals Van Dissel zegt en Anandus hierboven ook aanhaalt: het helpt als aan andere voorwaarden niet voldaan kunnen worden.

Echter vind ik het bijvoorbeeld niet verwijtbaar als men bijvoorbeeld in de hal van Utrecht Centraal liever geen mondkapje draagt. Grote hal, als je kijkt waar je loopt kan je prima afstand houden. Ik weet niet of je dat dan egoïstisch vind? Oprechte vraag overigens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Echt, het houdt maar niet op hé?
Afgelopen nacht heeft de politie op verschillende plekken in Nederland illegale feesten beëindigd, aanhoudingen verricht en boetes uitgedeeld omdat mensen zich niet aan de coronaregels hielden. Zo hielden agenten in Vlissingen twee mensen aan bij de beëindiging van een feest in een loods aan de Singel, waar enkele tientallen mensen aanwezig waren.

De 19-jarige man uit Oost-Souburg en een 20-jarige man uit Koudekerke werden gearresteerd omdat ze weigerden te vertrekken. In totaal hebben vijftien mensen een boete gekregen, aldus de politie. Een aantal feestgangers ging er direct vandoor toen ze de agenten aan zagen komen.

In Volendam werd er gefeest in een bedrijfspand aan de Julianaweg. De politie heeft tegen alle 32 aanwezigen en de organisator proces-verbaal opgemaakt. Hierna werden alle feestgangers weggestuurd.

De politie maakte in Waalwijk een einde aan een illegale straatrace. Er waren bij de straatrace zo'n vijftig voertuigen betrokken en er was 'een grote hoeveelheid toeschouwers' aanwezig, aldus een agent. "Enkele bestuurders werden gecontroleerd en hun gegevens zijn vastgelegd."

In Berg en Terblijt (Limburg) is een man gewond geraakt toen hij tien meter omlaag viel in een mergelgroeve. De man was daar met drie vrienden voor een illegaal feest, dat voortijdig werd beëindigd toen de hulpdiensten ter plaatse kwamen en ontdekten waarom de gewonde op de plek des onheils was.
(uit het nu.nl liveblog)

Dit soort idioten zijn nu degenen die verantwoordelijk zijn voor de maatregelen die we dinsdag te horen krijgen.

Echt, het blijft me verbazen hoe dom, asociaal en egoïstisch zulke figuren zijn. Er is inmiddels wel 100x door diverse mensen gezegd "doe dit nou niet", maar dan tóch lekker asociaal en egoïstisch zijn en het *toch* gaan doen.... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:56:
Maar als we door 20 minuten per dag in de supermarkt een kapje te dragen, het R getal toch weer iets naar beneden kunnen krijgen, waarom dan niet? Het is geen gasmasker oid.
Als we het middelbaar onderwijs weer online doen kunnen we die R met bijna 0,2 doen dalen in diezelfde modellen. (Bijdrage hiervan wordt tussen de 0,1 en 0,2 geplaatst). Sorteer je veel meer effect. Besmettingen hangen ook samen met hoe lang je bij iemand in de buurt bent. Contacten in de supermarkten zijn vluchtig, dit in tegenstelling tot scholen waar de pubers de hele dag op elkaar gepakt zitten en vrijgesteld zijn van de coronamaatregelen.

In de zomer deden we het best leuk zonder mondkapjes. De sores begon pas in september rond de start van het onderwijs.
anandus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:59:
Geen wetenschapper, maar een opiniemaker, subtiel verschil :P
Hij is afgestudeerd sociaal geograaf. Graag ontvang ik dan een lijst van studies die wel echte wetenschap zijn.

Zelfs OMT lid Menno de Jong zegt dat we mogelijk nog maandag of dinsdag effect kunnen zien, dus De Hond staat niet helemaal alleen als hij dat zegt. Wel zegt De Jong dat het al aan de late kant is, hij heeft niet veel hoop voor maandag en dinsdag.

Het probleem is dat het OMT niet zo mediageniek is als andere spelers. De Hond is ervaren in publiciteit zoeken en gehoord worden. Je ziet dat het Red Team behendig gebruik maakt van social media. Een Jaap van Dissel komt dan zeer houterig over omdat die niet gewend is om de media te moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Maar heeft ie niet ergens een punt dat die dagcijfers gewoon niet zo veel meer zeggen over hoe het gaat? Ik zou ook heel graag de gecorrigeerde cijfers zien en het omt en het kabinet toch hopelijk ook...
Daar heeft ie heel zeker een punt. Maar dat is z'n boodschap niet.

- We zien de trend in opnames, ook als deze achter lopen. Dat is namelijk niets nieuws.
- We zien de trend in zkh opnamen
- We zien de trend in ic opnamen

Doe ermee wat je wilt, maar oproepen om te wachten omdat de cijfers achter lopen lijkt me niet nuttig.

En over de persoon De Hond. Hij lijkt zeker in staat om wetenschap te bedrijven. Hij kiest er alleen voor in geen wetenschappelijke boodschap te verspreiden, maar telkens de opinie te sturen. Daarmee doet ie zijn kunde m.i. tekort. Maar het zal wel ergens iets opleveren voor hem.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 11-10-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Als we het middelbaar onderwijs weer online doen kunnen we die R met bijna 0,2 doen dalen in diezelfde modellen. (Bijdrage hiervan wordt tussen de 0,1 en 0,2 geplaatst). Sorteer je veel meer effect. Besmettingen hangen ook samen met hoe lang je bij iemand in de buurt bent. Contacten in de supermarkten zijn vluchtig, dit in tegenstelling tot scholen waar de pubers de hele dag op elkaar gepakt zitten en vrijgesteld zijn van de coronamaatregelen.

In de zomer deden we het best leuk zonder mondkapjes. De sores begon pas in september rond de start van het onderwijs.
Het is wederom een geval van hoe erg zijn de maatregelen. Online onderwijs heeft voor langere tijd een veel grotere negatieve impact dan 20 minuten een kapje dragen.

Maar misschien is daar een oplossing voor te vinden (deels online, deels real life maar in kleinere groepen), maar dan nog steeds dat andere maatregelen niet in de weg. Wederom is het weer X heeft meer invloed, dus we doen Y helemaal niet.

Dus kijken hoe we onderwijs kunnen oplossen en ondertussen lekker je handen ontsmetten en een kapje op.
MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Doe ermee wat je wilt, maar oproepen om te wachten omdat de cijfers achter lopen lijkt me niet nuttig.
Maar een eventuele verbetering zul je dus ook pas (veel) later zien als de gegevens achterlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fly-guy op 11-10-2020 12:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:08:
OMT lid Menno de Jong pleit voor maatregelen die de groepsgrootte en mobiliteit inperken. Ik ben benieuwd hoe hij dat laatste dan voor zich ziet. OV weer afschalen? Ze kunnen moeilijk iedereen zijn autosleutels afpakken.

In het NRC staat ook een stukje over onderzoek hoe het immuunsysteem omgaat met corona. (InPrivate openen ivm paywall).
Die OMT leden moeten eens wat minder de pers opzoeken.

Dat ze intern stevige discussies hebben is logisch. Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar als het OMT en in het verlengde daarvan de overheid een beslissing heeft genomen dienen alle leden hier achter te gaan staan. En niet 's avonds bij Jinek hun persoonlijke twijfels kenbaar maken.

Elke openlijke twijfel van een insider is voor een groot deel van de bevolking aanleiding om de oproepen te negeren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:00:
Ben ik nog steeds de enige die denkt dat we een '15 maart' persco gaan krijgen? Uurtje of 6 zeg maar. Horeca dicht om 7 uur.
Komende dinsdag? Denk het niet, dat zou wel heel onbeschoft (van de overheid) zijn. Laat dan de horeca die avond maar tot 22u open. Waarom 'paniek' dagen van tevoren plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Dat was de ochtend van die dag al aan ze gemeld ja, dus ze hadden er al op kunnen inspelen. Maar de horeca speelden liever de vermoorde onschuld, en deed alsof ze niks gehoord hadden. Uhuh. Gelukkig niet zo doorzichtig hoor...

Heb met de horeca niet zoveeel medelijden als ze weer gesloten worden. Moet je eens kijken hoevaak het daar misging en de regels niet werden opgevolgd. Maar ondertussen wel klagen, steunen en zuchten....
Hmmm.. Eerste keer dat ik dit hoor. Heb diverse uitbaters (eetcafé's, restaurants) in mijn woonplaats hierover gesproken destijds, maar die hoorden het tegelijk met de rest van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mondkapje, geen mondkapje. Tja. We kregen het getal vorige keer ook omlaag zonder mondkapjes. Toen droeg amper iemand een mondkapje in de supermarkt.

Wat ik toen wel zag;
— Geen mensen die elke dag vrolijk op instagram tonen hoe mooi het in een ander land is.
— Geen onnodige bijeenkomsten op LinkedIn van mensen die toch even graag fysiek bij elkaar kruipen voor een gezellige informatieve avond over waarom deze Business Club nou weer zo interessant is.
— Geen hordes papa’s of mama’s langs de lijn op het voetbal / hockey veld.
— Geen terras vol mensen die 1,5m afstand houden aan het proberen zijn voor de zoveelste keer in de week.

Als je met beetje observeren ziet hoevaak zo’n mondkapje af gaat tijdens de bovengenoemde activiteiten obv foto’s en video’s, dan kun je wel stellen dat een mondkapje nuttig is in theorie. Maar in praktijk doet het maar bar weinig.

Je zult de mensen echt van de straat moeten houden. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Hmmm.. Eerste keer dat ik dit hoor. Heb diverse uitbaters (eetcafé's, restaurants) in mijn woonplaats hierover gesproken destijds, maar die hoorden het tegelijk met de rest van Nederland.
Het is gemeld aan wat verenigingen zoals KHN, niet elke kroeg heeft individueel een telefoontje gehad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
alexbl69 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:21:
Die OMT leden moeten eens wat minder de pers opzoeken.

Dat ze intern stevige discussies hebben is logisch. Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar als het OMT en in het verlengde daarvan de overheid een beslissing heeft genomen dienen alle leden hier achter te gaan staan. En niet 's avonds bij Jinek hun persoonlijke twijfels kenbaar maken.

Elke openlijke twijfel van een insider is voor een groot deel van de bevolking aanleiding om de oproepen te negeren.
Het OMT bleef in het begin uit de media. Het is omgeslagen nadat zaken als het Red Team ontstonden. Het Red Team doet niets anders dan aanvallen via social media en de tafels van de talkshows. Toen zag je ook dat OMT leden tevoorschijn kwamen, logisch ergens dat ze het Red Team van repliek willen dienen.
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:19:
Het is wederom een geval van hoe erg zijn de maatregelen. Online onderwijs heeft voor langere tijd een veel grotere negatieve impact dan 20 minuten een kapje dragen.
Wellicht dat we juist moeten investeren om het online onderwijs te verbeteren. Aan het begin van het jaren gebruikte de scholen een uiteenlopend scala aan oplossingen met wisselend succes. Laat het ministerie van onderwijs dit dan verhelpen. Zorg voor een oplossing die alle scholen dan gaan gebruiken, bijvoorbeeld MS Teams (Microsoft geeft Office 365 bijna gratis weg aan onderwijsinstellingen.) Zorg dat de docenten ermee om kunnen gaan en zorg ook dat die leerlingen beschikken over een laptopje.

De getallen gingen de verkeerde kant op ongeveer tegelijk met het begin van het schooljaar. Daarvoor ging het best goed ondanks alle versoepelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:11:
Echt, het houdt maar niet op hé?

[...]

(uit het nu.nl liveblog)

Dit soort idioten zijn nu degenen die verantwoordelijk zijn voor de maatregelen die we dinsdag te horen krijgen.

Echt, het blijft me verbazen hoe dom, asociaal en egoïstisch zulke figuren zijn. Er is inmiddels wel 100x door diverse mensen gezegd "doe dit nou niet", maar dan tóch lekker asociaal en egoïstisch zijn en het *toch* gaan doen.... :X
Lang leve de studenten en pubers in het land. Eentje ervan is zelf 15 meter een grot ingedonderd en zwaargewondgeraakt bij het voorbereiden van een van die feesten. Het zou toch ook een partij schelen als ouders hun pubers 's avonds gewoon eens binnen gaan houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik weet niet wat erger is. Binnen feesten met 10 jongeren (zoals bij mijn buren gisteren) of buiten met 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:33:

Wellicht dat we juist moeten investeren om het online onderwijs te verbeteren. Aan het begin van het jaren gebruikte de scholen een uiteenlopend scala aan oplossingen met wisselend succes. Laat het ministerie van onderwijs dit dan verhelpen. Zorg voor een oplossing die alle scholen dan gaan gebruiken, bijvoorbeeld MS Teams (Microsoft geeft Office 365 bijna gratis weg aan onderwijsinstellingen.) Zorg dat de docenten ermee om kunnen gaan en zorg ook dat die leerlingen beschikken over een laptopje.

De getallen gingen de verkeerde kant op ongeveer tegelijk met het begin van het schooljaar. Daarvoor ging het best goed ondanks alle versoepelingen.
Als veelvuldig gebruiker van online onderwijs, waar mijn school erg veel in geïnvesteerd heeft, hoop ik voor iedereen in het onderwijs dat onderwijs zo veel mogelijk op locatie gegeven wordt. Dat dat nu even moet, a la, maar ik zie het niet graag een blijvertje worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Hij is afgestudeerd sociaal geograaf.
Een studie afmaken is nog geen wetenschapper zijn, natuurlijk ;)

Zijn uitspraken doet hij vaak ook niet vanuit wetenschappelijk oogpunt, maar vanuit eigen opvatting.

Ik zeg overigens niet dat hij in dit geval (over die paar dagen) ongelijk noch gelijk heeft, maar ik zeg wel dat Maurice de Hond een wetenschapper noemen ietwat teveel eer aan het adres van meneer De Hond is.
Graag ontvang ik dan een lijst van studies die wel echte wetenschap zijn.
Deze begrijp ik niet helemaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:37:
Ik weet niet wat erger is. Binnen feesten met 10 jongeren (zoals bij mijn buren gisteren) of buiten met 100.
Wat maakt het uit? Het mag beiden niet. Ik neem aan dat je de politie ingeseind hebt?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Drardollan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Wat maakt het uit? Het mag beiden niet. Ik neem aan dat je de politie ingeseind hebt?
Ik heb niet de politie gebeld nee. Bovendien ben ik van mening dat het virus zich beter zo snel als mogelijk moet verspreiden onder jongeren. Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
vuurtjih schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Misschien moeten ze dan vandaag iets doen, ipv wachten tot dinsdag :+
Nee vandaag worden de laatste cijfers meegewogen en gaat er vergadert worden. Morgen mogen er nog wat mensen overheen pissen en roepen dat het nergens op slaat en dinsdag in de loop van de dag lekt alles weer uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Nog iets dat al langer opviel, maar nu ook wat meer in de media wordt verspreidt

https://www.vpro.nl/argos...-op-ics-grote-steden.html

Bij ons inderdaad ook het geval. Maar als je dat eerder meldde was het racisme enz.
Zeker rond het offerfeest een flinke piek toen in de aantallen. Nu wederom vooral niet westerse lui dus. Het is een feit dat die vaker hoge bloeddruk, overgewicht en diabetes hebben, en zich veel aan de rest van de maatschappij onttrekken, goed dat ze onderzoeken hoe en wat. En hoe je deze groep beter kan bereiken. Mocht tijd worden

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 11-10-2020 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het gaat mij hier om het afserveren als geen wetenschapper/wetenschap. De Hond heeft dan geen medische opleiding gedaan, maar als het goed is heeft hij wel meegekregen hoe je op een correcte manier onderzoek doet en bronnen raadpleegt. Om het dan gelijk als geen wetenschap af te doen is ook zoiets.
stylezzz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:43:
dinsdag in de loop van de dag lekt alles weer uit.
Ik moet bekennen dat ik het uitlekken wel prettig vind in deze situaties. Dat spanning opbouwen tot een persconferentie is ook zoiets, het is geen aflevering van GTST die je moet opbouwen. Liever zie ik wat bulletpoints met de belangrijkste dingen. Een paar kekke schoentjes op het podium denk ik er wel bij dan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Leon Zwiers Da's inderdaad al langer bekend. Ik heb de racisme kaart overigens weinig gezien; ik heb het eerder ook in diverse media voorbij zien komen (o.a. Gouda). Ik vermoed dat veel van de onderliggende factoren ook geen echte verrassingen zullen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 11-10-2020 12:55 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:39:
Ah, onze nationale keftekkel heeft weer iets nieuws bedacht:

[Twitter]

Eerst schreeuwt ie moord en brand dat alles uit de hand loopt, en nu moeten we zo lang mogelijk wachten? Echt?

En dan achteraf vooraan staan met berichten dat het kabinet het volledig uit de klauwen heeft laten lopen. Stop deze alsjeblieft ook in een bench :r
Ik vond dat aerosolen-verhaal van De Hond eerst nog best aannemelijk. Totdat bleek dat Trump & Co het buiten hebben opgelopen. Toen dacht ik: "die idioten hebben zich niet laten testen", en vervolgens bleken ze daar bij iedereen die daar kwam de sneltests gebruikt te hebben die we hier in Nederland ook gebruikt hebben en kennelijk dus 1 (of meerdere) vals-negatieve test er tussen zat. Die sneltest noemt Hugo Bloemschoen de Jonge hét reddende wondermiddel met de testcapaciteit hier. What could go wrong? :')

Maar om 4 dagen uitstel af te dwingen om te kijken of we dan wél een gedragsverandering gaan krijgen slaat nergens op. Nederlanders luisteren kennelijk slecht, dus 4 dagen uitstel levert alleen maar nog meer ellende op.

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wilde kijken hoe Nederland het doet vergeleken met andere landen...
1. We zijn blijkbaar wereldkampioen. Oranje boven. Etc. :X
2. We zijn letterlijk off the charts :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBkRCwioREBdD6UAGwRfHokeWhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ9iybdb2VOkHQvyekBNKkp2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 11-10-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:55:
Maar om 4 dagen uitstel af te dwingen om te kijken of we dan wél een gedragsverandering gaan krijgen slaat nergens op. Nederlanders luisteren kennelijk slecht, dus 4 dagen uitstel levert alleen maar nog meer ellende op.
Het gaat niet om gedragsverandering, maar om wanneer we de weerslag van de maatregelen zien in de cijfers. Lees bijvoorbeeld dit stuk van het NRC. Er zit een vertraging tussen de invoering van de nieuwe maatregelen en wanneer de cijfers daarop reageren. Dit is de clou van het artikel in een paar zinnen:

"Maar tussen een ziekenhuisopname en een besmetting zit ruim 2,5 week. Als de maatregelen effect hadden, zien we dat pas volgende week terug in de cijfers."

Zeker nu de testcapaciteit van de GGD's op zijn maximum zit zal die vertraging groter worden. Het artikel legt het best goed uit en maakt het argument voor een paar dagen meer niet geheel onredelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Op zich is er niets op tegen om maatregelen op een termijn aan te kondigen onder voorwaarden. "Het gaat slecht. Als de waarden van op woensdag niet onder X liggen, zijn per woensdagavond deze maaregelen van kracht." (idem voor donderdag Y, vrijdag Z om dagelijkse variatie uit te sluiten). Of MdH daarvoor de gewezen persoon is om dat in te koppen vraag ik me echter af.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Het gaat niet om gedragsverandering, maar om wanneer we de weerslag van de maatregelen zien in de cijfers. Lees bijvoorbeeld dit stuk van het NRC. Er zit een vertraging tussen de invoering van de nieuwe maatregelen en wanneer de cijfers daarop reageren. Dit is de clou van het artikel in een paar zinnen:

"Maar tussen een ziekenhuisopname en een besmetting zit ruim 2,5 week. Als de maatregelen effect hadden, zien we dat pas volgende week terug in de cijfers."

Zeker nu de testcapaciteit van de GGD's op zijn maximum zit zal die vertraging groter worden. Het artikel legt het best goed uit en maakt het argument voor een paar dagen meer niet geheel onredelijk.
Het maakt weinig uit of de stellingen van De Hond kloppen of niet (virusresten gemeten, hij rondt dat flink naar boven af naar 20%): er is na aftrek van die "correcties" nog steeds sprake van een toename, en nog steeds liggen er nog steeds elke dag meer mensen in het ziekenhuis en IC. Zolang die 2 toenemen en reguliere zorg afgeschaald moet worden is er dus een serieus probleem. Hobbyen aan cijfers en wat cijfers herverdelen/verschuiven lost dat probleem in ieder geval níet op. Aanvullende maatregelen doen dat wel (als het goed is).

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

anandus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:58:

[Afbeelding]
Ach, Engel en zijn volgelingen zal wel weer iets bedenken waarom dit allemaal niet klopt, en dat er eigenlijk helemaal niks aan de hand is, en het allemaal niet meer is dan een griepje....

:X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

[Afbeelding]
Noorwegen en Italië gaan wel angstig hard in de achtervolging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Ach, Engel en zijn volgelingen zal wel weer iets bedenken waarom dit allemaal niet klopt, en dat er eigenlijk helemaal niks aan de hand is, en het allemaal niet meer is dan een griepje....

:X
Ik heb begrepen dat Engel gisteravond gearresteerd is toch? Kunnen ze niet per ongeluk de sleutel weggooien? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:04:
[...]

Ik heb begrepen dat Engel gisteravond gearresteerd is toch? Kunnen ze niet per ongeluk de sleutel weggooien? :+
Nederland zou er wel een stuk beter van worden als ze de sleutel van zijn cel inderdaad permanent kwijtraken :P

Probleem is alleen dat er dan wel weer een andere aluminiumhoedje zal opstaan die iets soortgelijks zal roepen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Nederland zou er wel een stuk beter van worden als ze de sleutel van zijn cel inderdaad permanent kwijtraken :P

Probleem is alleen dat er dan wel weer een andere aluminiumhoedje zal opstaan die iets soortgelijks zal roepen....
aluminium maar verbieden dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:03:
Het maakt weinig uit of de stellingen van De Hond kloppen of niet (virusresten gemeten, hij rondt dat flink naar boven af naar 20%): er is na aftrek van die "correcties" nog steeds sprake van een toename, en nog steeds liggen er nog steeds elke dag meer mensen in het ziekenhuis en IC. Zolang die 2 toenemen en reguliere zorg afgeschaald moet worden is er dus een serieus probleem. Hobbyen aan cijfers en wat cijfers herverdelen/verschuiven lost dat probleem in ieder geval níet op. Aanvullende maatregelen doen dat wel (als het goed is).
Heb je het artikel gelezen van het NRC? Staat helemaal los van De Hond en zijn claims. Het legt op een prima manier uit hoe er vertraging ontstaat tussen het nemen van maatregelen en het zien van effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
[...]

Ik vond dat aerosolen-verhaal van De Hond eerst nog best aannemelijk. Totdat bleek dat Trump & Co het buiten hebben opgelopen. Toen dacht ik: "die idioten hebben zich niet laten testen", en vervolgens bleken ze daar bij iedereen die daar kwam de sneltests gebruikt te hebben die we hier in Nederland ook gebruikt hebben en kennelijk dus 1 (of meerdere) vals-negatieve test er tussen zat.
Heb je het artikel in de NYT gelezen met daarbij de foto's van de bijeenkomst binnen ?
https://www.nytimes.com/i...e-garden-event-covid.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

[Afbeelding]
Ik ben eens naar je bron gaan kijken.. je plaatje is wel erg suggestief.

edit: @anandus het vinkje, inderdaad :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njDKXPjI_DvDbeGwfHKX-j2LYG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWriRW0hmLdKdTTepx7UpzYs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:05:
[...]
Dat is natuurlijk ook vragen om Willem Engel-memes. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Ik ben eens naar je bron gaan kijken.. je plaatje is wel erg suggestief.

[Afbeelding]
Waarom? :?

Heb je wel "per miljoen inwoners" aangevinkt?

Op jouw plaatje zit Nederland tussen Mexico (112 miljoen inwoners) en Indonesië (268 miljoen inwoners) in.
Da's niet goed hoor ;)

Een deel zal ongetwijfeld komen doordat er meer getest wordt. Maar ook gewoon omdat het gewoon shitty gaat :P

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 11-10-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

[Afbeelding]
En nu nog even Frankrijk, Spanje en Belgie toevoegen want anders is het een beetje misleidend. We staan misschien dan wel op één maar doen het echt niet veel slechter dan die landen (Nog steeds veel te slecht natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e2AaowLLRs4F2BOAYVTFFAlNMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xNpoXA5kuxrjJ3DbqFF5oyCI.png?f=fotoalbum_large

Frankrijk is degene tussen Belgie en Spanje. Het is natuurlijk wel zo dat Nederland als een raket omhoog gaat.

@Yucon , had ik eerst ook maar daar heeft @anandus gelijk in dat je even per 1 miljoen moet aantikken.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 11-10-2020 13:23 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb niet de politie gebeld nee. Bovendien ben ik van mening dat het virus zich beter zo snel als mogelijk moet verspreiden onder jongeren. Maar dat is een andere discussie.
Nou, dan heb ik goed nieuws voor je wat je erg blij zal maken. Mijn partner is zojuist positief getest en zal, mits geen overlijden, bijdragen aan de jouw gewenste immuniteit. Graag gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik vond dat aerosolen-verhaal van De Hond eerst nog best aannemelijk. Totdat bleek dat Trump & Co het buiten hebben opgelopen. Toen dacht ik: "die idioten hebben zich niet laten testen", en vervolgens bleken ze daar bij iedereen die daar kwam de sneltests gebruikt te hebben die we hier in Nederland ook gebruikt hebben en kennelijk dus 1 (of meerdere) vals-negatieve test er tussen zat. Die sneltest noemt Hugo Bloemschoen de Jonge hét reddende wondermiddel met de testcapaciteit hier. What could go wrong? :')

Het aerosolen verhaal is ook aannemelijk. Dat ontkent ook niemand. Maar ook hier; hij overdrijft de bijdrage aan de verspreiding gigantisch. Ja er is een kans op besmetting, maar het is niet een grote factor. Daarnaast draagt hij geen oplossingen aan, en meldt en passant nog even dat je buiten geen afstand hoeft te houden. Goede bijdrage aan de compliance met dat geschreeuw zo, well done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:13
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Het gaat mij hier om het afserveren als geen wetenschapper/wetenschap. De Hond heeft dan geen medische opleiding gedaan, maar als het goed is heeft hij wel meegekregen hoe je op een correcte manier onderzoek doet en bronnen raadpleegt. Om het dan gelijk als geen wetenschap af te doen is ook zoiets.

[...]

Ik moet bekennen dat ik het uitlekken wel prettig vind in deze situaties. Dat spanning opbouwen tot een persconferentie is ook zoiets, het is geen aflevering van GTST die je moet opbouwen. Liever zie ik wat bulletpoints met de belangrijkste dingen. Een paar kekke schoentjes op het podium denk ik er wel bij dan. ;)
Ja dat ben ik wel met je eens. Liever een handig lijstje bullitpoints als een verhaal van een half uur waarna iedereen weer zit van "wat waren nou de kernpunten?" Al die mitsen en maren helpen toch niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Heb je het artikel gelezen van het NRC? Staat helemaal los van De Hond en zijn claims. Het legt op een prima manier uit hoe er vertraging ontstaat tussen het nemen van maatregelen en het zien van effecten.
Paywall, dus niet te lezen. :P Edit: andere browser en nu wel gelezen. Feit is wel dat het aantal ziekenhuisopnames nog steeds toeneemt en ziekenhuizen op basis van hun realtime-cijfers (en dus níet cijfers die in de media gepubliceerd hebben!) de zorg afgeschaald hebben of aan het afschalen zijn. In die maatregelen zit geen vetraging en geeft dus aan dat 4 dagen afwachten helemaal geen zin heeft.
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Heb je het artikel in de NYT gelezen met daarbij de foto's van de bijeenkomst binnen ?
De foto's zijn genomen nádat iedereen en alles daar de sneltest ondergaan heeft en kennelijk niemand positief getest was. Met andere woorden: die sneltest is dus niet betrouwbaar (heeft volgens dat welbekende onderzoek in Utrecht slechts een betrouwbaarheid van 71%). Men waande zich dus onterecht veilig, iets wat we nu ook in de voetballerij zien en ook in de F1 (al gebruiken ze daar de "normale" PCR-tests geloof ik). Dat niet afstand houden daar in de tuin is niet slim, maar het is feitelijk niet anders dan men in de voetballerij en F1 doet. Maar ja: Trump, dús is het wel ineens afkeurenswaardig. Als dit bij Biden was voorgevallen dan was er niets aan de hand want werd er verwezen met een whataboutism. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 11-10-2020 13:32 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Een sneltest zal zeker pre symptomatische gevallen slechter herkennen.
Dus 100% veiligheid krijg je daar niet mee.
Maar op de grote hoop is de combinatie sneltest en PCR wel beter dan PCR alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:31:
Een sneltest zal zeker pre symptomatische gevallen slechter herkennen.
Dus 100% veiligheid krijg je daar niet mee.
Maar op de grote hoop is de combinatie sneltest en PCR wel beter dan PCR alleen.
Ook bij vroege symptonen.

Een positieve sneltest is ook altijd pcr-positef. Maar op het niveau van 90/127 (even uit het hoofd). Dus dat is best wel een gap...

Ik vind hem zo niet betrouwbaar genoeg eigenlijk. (dat was laatst op het journaal/eenvandaag/op1, zoiets)

Maar met de slag om de arm dat het even van een item op tv was. Ben wel benieuwd naar de geschreven pers erover/resultaten van het onderzoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Het aerosolen verhaal is ook aannemelijk. Dat ontkent ook niemand. Maar ook hier; hij overdrijft de bijdrage aan de verspreiding gigantisch. Ja er is een kans op besmetting, maar het is niet een grote factor. Daarnaast draagt hij geen oplossingen aan, en meldt en passant nog even dat je buiten geen afstand hoeft te houden. Goede bijdrage aan de compliance met dat geschreeuw zo, well done!
Grote probleem met de Hond is dat hij zich vastbijt in een theorie en daar dan allerlei onderzoeken bij cherry-picked die zijn theorie lijken te ondersteunen en sommige daar van zeggen niet eens wat hij beweert dat ze zeggen. Alle onderzoeken die hem tegenspreken laat hij links liggen en dat is niet de wetenschappelijke manier van het proberen te falsificeren van je eigen theorie. Dan mag hij afgestudeerd zijn maar het lesje bron onderzoek en wetenschappelijke methodes mag hij echt een keer opnieuw doen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Je had best wel wat mogen uitzoeken over de sneltesten voordat je zo’n post maakt...

In Nederland waren die allemaal afgekeurd initieel omdat die maar 80% van de besmettingen detecteerden.
Echter zijn er veel verschillende van die sneltesten. Bij het UMC Utrecht hebben ze dus een sneltest gevonden die wel de goede sensitiviteit heeft door mensen zowel met de sneltest als de PCR labtest te testen.

Die sneltest die dus wel de goede resultaten geeft gaan we nu mogelijk ook in NL gebruiken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Lijkt heel erg op elke andere situatie in het dagelijks leven. Anderhalve meter is gewoonweg erg moeilijk omdat het onnatuurlijk voelt. Je moet eigenlijk iedereen met een plastic hoepel om laten rondwandelen om te ervaren hoe 'ver' je van elkaar af moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:28:
Paywall, dus niet te lezen. :P Edit: andere browser en nu wel gelezen. Feit is wel dat het aantal ziekenhuisopnames nog steeds toeneemt en ziekenhuizen op basis van hun realtime-cijfers (en dus níet cijfers die in de media gepubliceerd hebben!) de zorg afgeschaald hebben of aan het afschalen zijn. In die maatregelen zit geen vetraging en geeft dus aan dat 4 dagen afwachten helemaal geen zin heeft.
Zoals het artikel betoogd zouden we de komende week effecten moeten zien. Er zit gemiddeld 2,5 week tussen het nemen van maatregelen en het zien van effecten. Het is dus nog te vroeg in een zekere zin, de twee weken wachten is eigenlijk te kort.

Als we dinsdag nieuwe maatregelen nemen moet je weer minstens 2,5 weken wachten om effect te zien. De zorg zal tot die tijd afgeschaald blijven worden. Zelfs een totale lockdown zal niet binnen een week de cijfers laten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
gws24 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

Grote probleem met de Hond is dat hij zich vastbijt in een theorie en daar dan allerlei onderzoeken bij cherry-picked die zijn theorie lijken te ondersteunen en sommige daar van zeggen niet eens wat hij beweert dat ze zeggen. Alle onderzoeken die hem tegenspreken laat hij links liggen en dat is niet de wetenschappelijke manier van het proberen te falsificeren van je eigen theorie. Dan mag hij afgestudeerd zijn maar het lesje bron onderzoek en wetenschappelijke methodes mag hij echt een keer opnieuw doen.
Vastbijten doet hij zeker.
Bron onderzoek ook. Zie : https://www.maurice.nl/bibliotheek/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
mesa57 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Vastbijten doet hij zeker.
Bron onderzoek ook. Zie : https://www.maurice.nl/bibliotheek/
Je hebt zelf blijkbaar nog nooit wetenschappelijk werk gedaan. DIe de Hond is het schoolvoorbeeld van een confirmation bias. Ik zou die man niet al te serieus nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Zoals het artikel betoogd zouden we de komende week effecten moeten zien. Er zit gemiddeld 2,5 week tussen het nemen van maatregelen en het zien van effecten. Het is dus nog te vroeg in een zekere zin, de twee weken wachten is eigenlijk te kort.

Als we dinsdag nieuwe maatregelen nemen moet je weer minstens 2,5 weken wachten om effect te zien. De zorg zal tot die tijd afgeschaald blijven worden. Zelfs een totale lockdown zal niet binnen een week de cijfers laten dalen.
Vraag is wel of je die luxe van tijd wel hebt zeker gezien het feit dat de regering op een R van 0,9 mikt dus de marge voor fouten is erg klein. Als je dan ziet dat de stijging onverminderd doorzet plus de signalen uit de zorg dan kan je beter misschien maar eerder ingrijpen om die R verder te verlagen dan te wachten op zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Leon Zwiers schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Je hebt zelf blijkbaar nog nooit wetenschappelijk werk gedaan. DIe de Hond is het schoolvoorbeeld van een confirmation bias. Ik zou die man niet al te serieus nemen.
Medische wetenschappers hebben daar ook last van
"People tend to refuse to consider evidence, if what they might discover contradicts what they believe.""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Ziekenhuisopnames lijken een dalende trend te vertonen. Dat is wel raar, want eigenlijk zouden die pas na een dalende trend in besmettingen zichtbaar moeten zijn....

Misschien wat dagkoersen, misschien liepen de besmettingscijfers gewoon behoorlijk achter de afgelopen dagen... we'll see soon enough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mr.Joker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:06:
Ziekenhuisopnames lijken een dalende trend te vertonen. Dat is wel raar, want eigenlijk zouden die pas na een dalende trend in besmettingen zichtbaar moeten zijn....
Ik zou het eerder afvlakkend dan dalend noemen op dit moment. Maar dat is ook wel logisch, de instroom is al een tijdje redelijk stabiel (vandaag ook weer met 53 nieuwe opnames). Met een gemiddelde ligduur van tussen de 16 en 21 dagen betekent het dat de uitstroom ondertussen ook goed op gang gekomen is.

Uiteindelijk zullen we op alle vlakken een plateau gaan bereiken en daarna een daling. Wanneer dat plateau bereikt wordt weet niemand vooraf helaas.

De cijfers van vandaag zijn sowieso best OK eigenlijk.

Maar weer is het dezelfde vraag als ik van de week had, is dit een springplank naar boven of de lang verwachte impact van de maatregelen?

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 11-10-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mr.Joker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:06:
Ziekenhuisopnames lijken een dalende trend te vertonen.
Hoe kom je daarbij? De ziekenhuisopnames stijgen nog altijd hoor:
In het ziekenhuis liggen nu 1233 covid-patiënten, 43 meer dan gisteren. Van hen liggen er 247 op de intensive care, een stijging van twaalf personen vergeleken met gisteren.
Zie https://nos.nl/artikel/23...-minder-dan-gisteren.html

Niks dalend dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Drardollan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Ik zou het eerder afvlakkend dan dalend noemen op dit moment. Maar dat is ook wel logisch, de instroom is al een tijdje redelijk stabiel (vandaag ook weer met 53 nieuwe opnames). Met een gemiddelde ligduur van tussen de 16 en 21 dagen betekent het dat de uitstroom ondertussen ook goed op gang gekomen is.

Uiteindelijk zullen we op alle vlakken een plateau gaan bereiken en daarna een daling. Wanneer dat plateau bereikt wordt weet niemand vooraf helaas.

De cijfers van vandaag zijn sowieso best OK eigenlijk.
[Twitter]

Maar weer is het dezelfde vraag als ik van de week had, is dit een springplank naar boven of de lang verwachte impact van de maatregelen?
Dalende groei was beter geweest :9

16 en 21 dagen? Dat zijn getallen van de 1ste golf. Dat liggen ze nu bij lange na niet... (stichting nice)
wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Hoe kom je daarbij? De ziekenhuisopnames stijgen nog altijd hoor:

[...]

Zie https://nos.nl/artikel/23...-minder-dan-gisteren.html

Niks dalend dus.
Zie hierboven

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.Joker op 11-10-2020 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Kreeg net deze ad, dus als iemand nog een uitje zoekt met opa en oma, kom veilig winkelen in het drukke overdekte winkelcentrum hier. Ze hebben pompjes neergezet om je handen te desinfecteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdjL_DPvAc6PfDMqqKybgfowZJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gb4a7XhOeFEB5SKEuXP5Hs6h.png?f=fotoalbum_large

Met alle stijgende cijfers hebben ze ook wat aanmoedigende adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMdjgMD9Y2sgZp2m9U9fgdgaOH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0HHlKwkYpCaY9U36CXydu1y9.png?f=user_large

De horeca heeft ons nodig. Dus samen de kroeg in.

Het probleem met Maurice is niet veel anders dan met het RIVM/overheid: hij blijft hameren op een paar dingen, maar onderschat de rest.

Wat mij vooral opviel in Taiwan en Hong Kong is dat ze alle mogelijkheden van verspreiding tegen gingen. Niks geen verhalen van binnen wel, buiten niet, wel of niet schoonmaken, temperaturen houdt niet alles tegen etc etc. Als iets wel niet schijnveiligheid is, dan is het idee dat je het buiten niet kan oplopen. Percentages kunnen misleidend zijn. Ja, op sommige plekken is de kans kleiner, maar tel al die dingen bij elkaar op en dan heb je weer een groot aandeel. Dat is helemaal zonde als het met wat kleinere aanpassingen enorm vermind zou kunnen worden. Mensen moeten overal opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:05
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Lijkt heel erg op elke andere situatie in het dagelijks leven. Anderhalve meter is gewoonweg erg moeilijk omdat het onnatuurlijk voelt. Je moet eigenlijk iedereen met een plastic hoepel om laten rondwandelen om te ervaren hoe 'ver' je van elkaar af moet staan.
Huh? Jij staat elke dag met 25 man in een gesloten ruimte van 50 m2 gezellig te kleppen op 50cm en te knuffelen? Sowieso , als collega's van mij in normale tijden zo dichtbij staan zoals op sommige foto's moet het toch wel echt een bijzondere situatie zijn (elkaar iets toefluisteren of keihard lawaai).

Als je het lastig vind dit soort taferelen te vermijden kan ik je verklappen dat het voor elk weldenkend mens doodsimpel is: Niet doen.

Betreft afstand inschatten? Twee keer de lengte van je arm, ook dat is bepaald niet ingewikkeld.... als je de ander kan aanraken is het te dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
BarôZZa schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:26:

Wat mij vooral opviel in Taiwan en Hong Kong is dat ze alle mogelijkheden van verspreiding tegen gingen. Niks geen verhalen van binnen wel, buiten niet, wel of niet schoonmaken, temperaturen houdt niet alles tegen etc etc.
Tsja, de kaasschaaf methode is volgens mijn boerenverstand dan ook de beste methode. Heel veel kleine winstjes pakken.... Op zichzelf gaan die maatregelen niet werken, maar juist de combinatie is wat uiteindelijk de cijfers moet gaan drukken.

Daarom ook niet van die maffe discussies of mondkapjes nu opeens het einde zijn van onze burgerrechten, maar gewoon braaf al die maatregelen volgen, dan hebben we uiteindelijk echt de minste pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Het gaat dan ook niet om 1.5 meter. Sommige landen hebben 2 meter, andere 1 meter. Het gaat om afstand houden van elkaar, en dat is nou niet echt rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Huh? Jij staat elke dag met 25 man in een gesloten ruimte van 50 m2 gezellig te kleppen op 50cm en te knuffelen? Sowieso , als collega's van mij in normale tijden zo dichtbij staan zoals op sommige foto's moet het toch wel echt een bijzondere situatie zijn (elkaar iets toefluisteren of keihard lawaai).

Als je het lastig vind dit soort taferelen te vermijden kan ik je verklappen dat het voor elk weldenkend mens doodsimpel is: Niet doen.

Betreft afstand inschatten? Twee keer de lengte van je arm, ook dat is bepaald niet ingewikkeld.... als je de ander kan aanraken is het te dichtbij.
Tot het begin van deze pandemie waren deze plaatjes inderdaad normaal, al zal ik niet zo vaak knuffelen met collega's. :P Maar verder ziet het er uit als een staande receptie van elk huwelijk/uitvaart/jubileum of misschien wel de vrijdagmiddagborrel als je in een wat groter bedrijf werkt.
Nu dit soort bijeenkomsten niet meer plaats vinden kan je de losse foto's ook zien als buren die even staan te praten of de bekende bejaarden in het pad van een supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Het gaat dan ook niet om 1.5 meter. Sommige landen hebben 2 meter, andere 1 meter. Het gaat om afstand houden van elkaar, en dat is nou niet echt rocket science.
Dat dacht ik ook. Als ik een stapje achteruit doe omdat de afstand te klein wordt komt mijn gesprekspartner binnen een minuut vanzelf weer een stap dichterbij. Je moet echt verbaal aan die 1.5 meter herinneren voordat iemand op die afstand blijft. Geen onwil van de ander, maar ouderwetste gewoontes die er moeilijk uit te slaan zijn.
Mooi voorbeeldje zijn die plexiglas schermen bij receptionisten en beveiligers in kantoren. Zodra daar iemand wat komt vragen gaan ze eigenlijk vanzelf naast het scherm staan om de medewerker aan te spreken. Dat stuk plastic er tussen voelt blijkbaar nog steeds vreemd.
Laatste bouwmarkt waar ik kwam had de tape op de grond rond de kassa verwijderd en vervangen door stapels pallets, dat werkt wel.

[ Voor 24% gewijzigd door jadjong op 11-10-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Sissors schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Daar zit ook nog een punt. Hier hebben we het alleen gehad over 1.5m.

In andere landen hebben ze het meestal over social distancing. Meer een kapstok waaraan meerdere adviezen gehangen kunnen worden, waarbij de fysieke afstand er eentje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Tot het begin van deze pandemie waren deze plaatjes inderdaad normaal, al zal ik niet zo vaak knuffelen met collega's. :P Maar verder ziet het er uit als een staande receptie van elk huwelijk/uitvaart/jubileum of misschien wel de vrijdagmiddagborrel als je in een wat groter bedrijf werkt.
Je stelde dat het vreselijk moeilijk was dit te vermijden en je komt nu met een verhaal over een pre-cornoa vrijmibo :?

Ik neem aan dat je toe moet geven dat de beelden zoals hier vertoond absoluut heel makkeijk te vermijden zijn en dat iedereen met een paar gram hersenen snapt dat dit niet kan?
Nu dit soort bijeenkomsten niet meer plaats vinden kan je de losse foto's ook zien als buren die even staan te praten of de bekende bejaarden in het pad van een supermarkt.
Jij bent familiairder met je buren dan anderen... ik stond ook pre-corona niet op 40 cm van de buurvrouw in haar gezicht te hijgen :o

Ik zie eigenlijk ook nooit ongetrouwde bejaarden zo dichtbij als Mike Lee bij mevrouw Barnett ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

De foto's zijn genomen nádat iedereen en alles daar de sneltest ondergaan heeft en kennelijk niemand positief getest was. Met andere woorden: die sneltest is dus niet betrouwbaar (heeft volgens dat welbekende onderzoek in Utrecht slechts een betrouwbaarheid van 71%). Men waande zich dus onterecht veilig, iets wat we nu ook in de voetballerij zien en ook in de F1 (al gebruiken ze daar de "normale" PCR-tests geloof ik). Dat niet afstand houden daar in de tuin is niet slim, maar het is feitelijk niet anders dan men in de voetballerij en F1 doet. Maar ja: Trump, dús is het wel ineens afkeurenswaardig. Als dit bij Biden was voorgevallen dan was er niets aan de hand want werd er verwezen met een whataboutism. :P
Het grote verschil is dat Trump een regeringsleider is en dus inderdaad het goede voorbeeld dient te geven.

Verder is het natuurlijk interessant om met Biden aan te komen aangezien er geen beelden zijn van een dergelijke blunder van zijn kant. Je stelling van een gekleurde berichtgeving loopt te pletter op de keiharde feiten. .Je kan niet komen met "ja maar de media haat Trump" als hij letterlijk het middelpunt is van een oliedom superspreader event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Je stelde dat het vreselijk moeilijk was dit te vermijden en je komt nu met een verhaal over een pre-cornoa vrijmibo :?
Ja, als je al 4235 jaar een gewoonte hebt moet je daar echt actief mee bezig zijn om die gewoonte te doorbreken. Mike Lee staat inderdaad erg dichtbij op die ene foto, maar de rest ziet er zonder pandemie niet raar uit. Ook met pandemie zie ik geregeld nog mensen nog op de normale manier met elkaar kletsen en dat zijn echt niet allemaal vrienden van Willem Engel. Tenminste, dat hoop ik. :X
Ik neem aan dat je toe moet geven dat de beelden zoals hier vertoond absoluut heel makkelijk te vermijden zijn en dat iedereen met een paar gram hersenen snapt dat dit niet kan?
Iedereen snapt het, maar het slijt. Helm op de bouwplaats, jas met bril in een laboratorium, PC locken als je van je bureau bent, als je dat niet vanaf het begin aangeleerd is kost het heel wat tijd voordat mensen het alsnog vanzelf gaan doen. Zeker omdat de situatie in de zomer niet zo bedreigend was zijn veel mensen onbewust weer naar hun oude gewoontes gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mccartney.com/wp-content/uploads/2020/07/IMG_5290.jpeg
Jij bent familiairder met je buren dan anderen... ik stond ook pre-corona niet op 40 cm van de buurvrouw in haar gezicht te hijgen :o

Ik zie eigenlijk ook nooit ongetrouwde bejaarden zo dichtbij als Mike Lee bij mevrouw Barnett ;)
Skip Mike Lee, de rest van de foto's is gewoon normaal gedrag. Niet tijdens een pandemie, maar dat was mijn punt ook niet. Mijn punt is dat oude gewoontes ombuigen erg moeilijk is als je er niet actief mee bezig bent.

random foto van een bijeenkomst zoals dat al jaren gaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.diabetesfonds.nl/media/cache/photo_image/media/contentpage/image/evenbijpratenzwolle.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 11-10-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:02
Welke maatregelen verwachten jullie komende week? En zullen deze dan ook gehandhaafd worden of is het weer zeer dringend maar toch vrijblijvend? Je ziet nu al de onvrede tussen wel of geen mondkapje dragen als het niet verplicht is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

Dit doet iedereen die iets wilt bewijzen. Kijk voor de grap maar eens naar de 7 landen studie, die eerst uit 20+ landen bestond. Veel landen vielen af omdat ze niet in het plaatje paste van wat Ancel Keys wou bewijzen. Nadeel is wel dat wereldwijd iedereen nu verkeerd voorgelicht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Ja, als je al 4235 jaar een gewoonte hebt moet je daar echt actief mee bezig zijn om die gewoonte te doorbreken. Mike Lee staat inderdaad erg dichtbij op die ene foto, maar de rest ziet er zonder pandemie niet raar uit. Ook met pandemie zie ik geregeld nog mensen nog op de normale manier met elkaar kletsen en dat zijn echt niet allemaal vrienden van Willem Engel. Tenminste, dat hoop ik. :X
Het probleem wat we nu met elkaar hebben is dat jij duidelijk een hele andere omgangscultuur gewend bent als ik.

Ik werk in een grote organisatie en mijn werk is zo ongeveer afspraken maken en stroomlijnen... ondanks dat sta ik sta zelde zo dicht op elkaar als die mensen op die foto's... ik zou dat ook extreem onbeleefd vinden (personal space).
Skip Mike Lee, de rest van de foto's is gewoon normaal gedrag.
Bekijk het eens anders: Als het daar leeg is sta je dan nog steeds op minder dan arms afstand te praten (Tillis-Barrett)? Wat je daar ziet is

1. Heel makkelijk te vermijden.
2. Het is zoals mensen zich gedragen in een volle ruimte. Dat is absoluut niet abnormaal, maar zie #1.

1.5 meter is helemaal geen vreemde gespreksafstand als je de ruimte hebt.... en die hoor je nu te hebben. Plekken waar je die ruimte niet hebt hoor je te vermijden.
jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
random foto van een bijeenkomst zoals dat al jaren gaat.
Nogmaals, wat je daar laat zien heeft toch geen enkele connectie met de huidige situatie?

Ik kan ook wel een foto van de Escape erin gooien, maar dat is toch flauwekul?

[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 11-10-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Deezers schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:54:
Welke maatregelen verwachten jullie komende week?
Ik vrees voor horeca, sportscholen en kappers die weer dichtgaan. Misschien voor een paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Piet_Piraat7 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
Misschien voor een paar weken?
Je gaat echt niet zo snel een ommekeer zien in de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Ik vrees voor horeca, sportscholen en kappers die weer dichtgaan. Misschien voor een paar weken?
Horeca verwacht ik ook (zeker de café kant), sportscholen en kappers niet. Wel de middelbare scholen en misschien amateursport wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:02
Leon Zwiers schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:45:
Nog iets dat al langer opviel, maar nu ook wat meer in de media wordt verspreidt

https://www.vpro.nl/argos...-op-ics-grote-steden.html

Bij ons inderdaad ook het geval. Maar als je dat eerder meldde was het racisme enz.
Zeker rond het offerfeest een flinke piek toen in de aantallen. Nu wederom vooral niet westerse lui dus. Het is een feit dat die vaker hoge bloeddruk, overgewicht en diabetes hebben, en zich veel aan de rest van de maatschappij onttrekken, goed dat ze onderzoeken hoe en wat. En hoe je deze groep beter kan bereiken. Mocht tijd worden
Ik zie niet in hoe dat als racisme opgevat kan worden, en dat zeg ik als Nederlander met Turkse roots. ;) Het is zeker goed dat daar onderzoek wordt gedaan, vooral als je daarmee gerichter kan communiceren.

Mijn overleden schoonvader is ook toevallig van niet-westerse afkomst. Met genoeg kwaaltjes inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

Je had best wel wat mogen uitzoeken over de sneltesten voordat je zo’n post maakt...

In Nederland waren die allemaal afgekeurd initieel omdat die maar 80% van de besmettingen detecteerden.
Echter zijn er veel verschillende van die sneltesten. Bij het UMC Utrecht hebben ze dus een sneltest gevonden die wel de goede sensitiviteit heeft door mensen zowel met de sneltest als de PCR labtest te testen.

Die sneltest die dus wel de goede resultaten geeft gaan we nu mogelijk ook in NL gebruiken.
Je had best wat mogen uitzoeken over wat De Jonge van plan is met die sneltesten: als beide gebruikt worden heb je een prima systeem, maar De Jonge lijkt het plan te hebben om die sneltesten mogelijk in plaats van de PCR te gebruiken, zeker als de nood hoog is/wordt. Dat zoiets een idioot plan is heeft men bij Trump & Co al laten blijken.

Graag ook niet zo flamerig reageren, ik baseer mijn post op wat afgelopen dagen in de media overal te lezen was. Dat jij mogelijk heel de dag als niet-medische wetenschapper wetenschappelijke artikelen zit te duiden is jouw feestje, maar reken anderen er niet op af. Dat zie ik je vaker doen en dat is imho nergens voor nodig.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

ZieMaar! schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Horeca verwacht ik ook (zeker de café kant), sportscholen en kappers niet. Wel de middelbare scholen en misschien amateursport wedstrijden.
Zo denk ik er ook over. Sportscholen en kappers houden zich prima aan de maatregelen. Bij de horeca zie ik het toch vaak mis gaan. Gisteravond uit eten geweest, braaf met maximaal 4 personen, zit er binnen een groep van zo'n 12 man (verjaardag opa zo leek het). Het restaurant wil natuurlijk omzet draaien en nee zeggen tegen zo'n groep blijkt dan toch een te grote opgave.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Je had best wat mogen uitzoeken over wat De Jonge van plan is met die sneltesten: als beide gebruikt worden heb je een prima systeem, maar De Jonge lijkt het plan te hebben om die sneltesten mogelijk in plaats van de PCR te gebruiken, zeker als de nood hoog is/wordt. Dat zoiets een idioot plan is heeft men bij Trump & Co al laten blijken.

Graag ook niet zo flamerig reageren, ik baseer mijn post op wat afgelopen dagen in de media overal te lezen was. Dat jij mogelijk heel de dag als niet-medische wetenschapper wetenschappelijke artikelen zit te duiden is jouw feestje, maar reken anderen er niet op af. Dat zie ik je vaker doen en dat is imho nergens voor nodig.
Enige nuance is wel op z'n plek, de ene sneltest is de andere niet. Zo is de GGD Amsterdam samen met TNO bezig met deze test: https://www.tno.nl/nl/ove...nnen-het-uur-een-uitslag/ . Er wordt vaak gedacht aan de "Chinese" sneltest op basis van paar druppels bloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ZieMaar! schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Sportscholen niet en amateursport wel? Dat ga je niet verkopen aan de massa. Dat virus is echt niet coulanter in een kleinere sportschool lokatie omdat daar mensen geld moeten verdienen dan in een ruimere sporthal / buiten veld waar vrijwillegers een vereniging draaiend houden.

De cijfers lijken nu wel af te vlakken. Dat is technisch wat verwacht werd. Daarmee is er geen reden verder in te gaan grijpen. (een deel van de cijfers heeft ook grote vertraging, het aantal besmettingen dat geteld wordt is het aantal positieve uitslagen die vandaag bekend werden maar voor een deel zijn dat tests van soms meer dan een week geleden!)
Nu alleen hopen dat de media niet te veel de kans grijpt om het hele land in standje paniek te zetten en media geile koppen als Ernst Kuipers constant aan het woord gelaten worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Rub147 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Enige nuance is wel op z'n plek, de ene sneltest is de andere niet. Zo is de GGD Amsterdam samen met TNO bezig met deze test: https://www.tno.nl/nl/ove...nnen-het-uur-een-uitslag/ . Er wordt vaak gedacht aan de "Chinese" sneltest op basis van paar druppels bloed.
Zover ik heb begrepen gaat het om de sneltest van Abbott. Dezelfde als die bij het Trump-feestje gebruikt werd. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Zover ik heb begrepen gaat het om de sneltest van Abbott. Dezelfde als die bij het Trump-feestje gebruikt werd. :)
die werkt dan uitstekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Die is inderdaad getest. Zelf zeggen ze dat ie 96% accuraat is, maar bij een test bleek dat een heel stuk minder te zijn.
Het UMC Utrecht meldt daarnaast dat bij de sneltests 90 personen een positieve uitslag kregen, terwijl dat er bij de PCR-test 123 waren.
bron: https://www.parool.nl/ned...ele-gamechanger~beec05f2/

hij lijkt dus maar 75% accuraat te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 11-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Indoubt schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

die werkt dan uitstekend :+
Dat was dus mijn hele punt. :P
Ernemmer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Die is inderdaad getest. Zelf zeggen ze dat ie 96% accuraat is, maar bij een test bleek dat een heel stuk minder te zijn.

[...]
Wederom: dat was dus mijn hele punt! :+

[ Voor 45% gewijzigd door Bart-Willem op 11-10-2020 16:42 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Het probleem wat we nu met elkaar hebben is dat jij duidelijk een hele andere omgangscultuur gewend bent als ik.

Ik werk in een grote organisatie en mijn werk is zo ongeveer afspraken maken en stroomlijnen... ondanks dat sta ik sta zelde zo dicht op elkaar als die mensen op die foto's... ik zou dat ook extreem onbeleefd vinden (personal space).
Ook met vrienden, bekenden of je tien dichtstbijzijnde collega's? Dan ben je al verder dan de rest. Hopelijk volgen er meer. Ik hou ook wel van een beetje personal space maar kan niet ontkennen dat ik er geregeld bij sta zoals Tillis, gelukkig is dat mede dankzij corona een stuk minder omdat ik dan een valide excuus heb om een stap naar achteren te doen. Maar dan moet de andere partij wel op zijn plek blijven staan. 8)7
[...]

Bekijk het eens anders: Als het daar leeg is sta je dan nog steeds op minder dan arms afstand te praten (Tillis-Barrett)? Wat je daar ziet is

1. Heel makkelijk te vermijden.
2. Het is zoals mensen zich gedragen in een volle ruimte. Dat is absoluut niet abnormaal, maar zie #1.

1.5 meter is helemaal geen vreemde gespreksafstand als je de ruimte hebt.... en die hoor je nu te hebben. Plekken waar je die ruimte niet hebt hoor je te vermijden.
Mee eens.
Nogmaals, wat je daar laat zien heeft toch geen enkele connectie met de huidige situatie?

Ik kan ook wel een foto van de Escape erin gooien, maar dat is toch flauwekul?
Dat is hoe het ooit was en daar moeten we van af, maar dat duurt langer dan de stijgende besmettingen ons toe laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Ik denk dat als de PCR test exact dezelfde uitslag geeft als een sneltest, zoals getest door UMC Utrecht, is daar toch niks op tegen om die te vervangen?
Dan hoeven mensen ook niet meer 24 tot 72 uur te wachten op een uitslag.
https://www.umcutrecht.nl...n-een-kwartier-de-uitslag

Sub is noted, zal proberen wat minder direct te reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 11-10-2020 16:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Zo denk ik er ook over. Sportscholen en kappers houden zich prima aan de maatregelen. Bij de horeca zie ik het toch vaak mis gaan. Gisteravond uit eten geweest, braaf met maximaal 4 personen, zit er binnen een groep van zo'n 12 man (verjaardag opa zo leek het). Het restaurant wil natuurlijk omzet draaien en nee zeggen tegen zo'n groep blijkt dan toch een te grote opgave.
Dat is gedeeltelijk toe te wijzen aan onze eigen zuinigheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de geruchten is dat het kabinet de koopavond en koopzondag wilt afschaffen. Zal dit weer zo'n typisch theoretische politieke oplossing zijn?

Net zoals winkelwagentjes theoretisch zorgen voor afstand, maar in de praktijk enkel plek innemen waardoor mensen dichter op elkaar staan?

Verplicht winkels juist tot langere openingstijden én op zondagen. Met een 9 tot 5 baan, haal je het vaak doordeweeks niet om voor 18u in de winkel te zijn. Dus wat gaan we in de praktijk krijgen? Dat heel Nederland straks op zaterdag gaat, ipv verspreid over koopavond, zaterdag en zondag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:44:
Een van de geruchten is dat het kabinet de koopavond en koopzondag wilt afschaffen. Zal dit weer zo'n typisch theoretische politieke oplossing zijn?

Net zoals winkelwagentjes theoretisch zorgen voor afstand, maar in de praktijk enkel plek innemen waardoor mensen dichter op elkaar staan?

Verplicht winkels juist tot langere openingstijden én op zondagen. Met een 9 tot 5 baan, haal je het vaak doordeweeks niet om voor 18u in de winkel te zijn. Dus wat gaan we in de praktijk krijgen? Dat heel Nederland straks op zaterdag gaat, ipv verspreid over koopavond, zaterdag en zondag.
Winkels eerder sluiten is net zo'n briljant idee als het OV minder laten rijden omdat de bussen niet vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht dat alles behalve restaurants en contactberoepen dicht gaat. Dus sportscholen en overige horeca. Buitensporten zoals tennis/golf kunnen doorgaan. Teamsporten alleen trainenop 1.5m afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ruim driekwart van de Nederlanders (76 procent) vindt het een goed idee als het kabinet dinsdag al komt met strenge nieuwe coronamaatregelen. Dat meldt Hart van Nederland, na onderzoek onder ruim 2500 deelnemers van het Hart van Nederland-panel.

Over welke maatregelen dat moeten zijn, staan de neuzen van het panel ook dezelfde kant op. Meer dan de helft (51 procent) van de ondervraagden pleit voor een mondkapjesplicht en 35 procent vindt het een goed idee om de groepsgrootte terug te brengen.

Bijna 30 procent (27 procent) van de respondenten is zelfs voor een totale lockdown. Ook pleit 30 procent van hen voor een avondklok.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:44:

Koopzondag.... zou er niet gewoon een zondagslockdown komen? Verplicht thuis blijven. Enige manier om de kerken leeg te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Koopzondag.... zou er niet gewoon een zondagslockdown komen? Verplicht thuis blijven. Enige manier om de kerken leeg te houden.
Dat zou dan ook ingaan tegen de vrijheid van belijden van godsdienst.

Gaat alleen als er een noodtoestand wordt afgekondigd ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Ik denk dat als de PCR test exact dezelfde uitslag geeft als een sneltest, zoals getest door UMC Utrecht, is daar toch niks op tegen om die te vervangen?
Dan hoeven mensen ook niet meer 24 tot 72 uur te wachten op een uitslag.

Sub is noted, zal proberen wat minder direct te reageren.
Het probleem met de Abbott-test (de sneltest die Hugo de Jonge wil gaan inzetten) is dat de betrouwbaarheid minder goed is: van de 123 positieve tests via PCR bleken er maar 90 positief te zijn met de Abbott-sneltest. Oftewel: 33 werden er als vals-negatief aangeduid terwijl diezelfde mensen bij de PCR-test wél positief getest werden. Als men daadwerkelijk het plan heeft om de Abbott-test als vervanger van de PCR-test in te zetten (op bijvoorbeeld het moment dat het totaal niet meer bij te benen valt), dan worden er veel besmettingen gemist en denken mensen onterecht dat ze geen corona hebben en ook niet besmettelijk zijn. Met (veel) meer besmettingen en brandhaarden als gevolg. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Het probleem met de Abbott-test (de sneltest die Hugo de Jonge wil gaan inzetten) is dat de betrouwbaarheid minder goed is: van de 123 positieve tests via PCR bleken er maar 90 positief te zijn met de Abbott-sneltest. Oftewel: 33 werden er als vals-negatief aangeduid terwijl diezelfde mensen bij de PCR-test wél positief getest werden. Als men daadwerkelijk het plan heeft om de Abbott-test als vervanger van de PCR-test in te zetten (op bijvoorbeeld het moment dat het totaal niet meer bij te benen valt), dan worden er veel besmettingen gemist en denken mensen onterecht dat ze geen corona hebben en ook niet besmettelijk zijn. Met (veel) meer besmettingen en brandhaarden als gevolg. :X
Of we moeten gewoon ophouden met dat "vrijgeven" als iemand negatief is getest, dus als je symptomen hebt, 10 dagen thuisquarantaine, ongeacht je testresultaat.

Zo'n test als entreekaartje gebruiken om weer de straat op te kunnen werkt alleen als je echt kan garanderen dat negatief ook echt negatief is, en die garantie kun je nooit bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Kost zo'n snelle test extra (veel) geld en tijd?
Anders kan die altijd gedaan worden, en geeft een positieve uitslag meteen aan dat je besmet bent. Heb je negatieve uitslag, dan wachten op het resultaat van de normale test.

(Een beetje het zelfde als een alcoholcontrole. Eerst een snelle, maar minder nauwkeurige test. En bij positief resultaat moet je mee om een betrouwbaardere test te gaan doen.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

jadjong schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Dat is gedeeltelijk toe te wijzen aan onze eigen zuinigheid.
Zo zou ik het niet stellen. Dit is het gevolg van paniek zaaien, mensen angst in boezemen en de economische gevolgen van alle genomen maatregelen, waardoor horeca ondernemers in een onmogelijke situatie terecht zijn gekomen.
Logisch resultaat van suggestieve vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 11-10-2020 17:03 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1 ... 130 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic