Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Volgens mij ontkennen we gewoon graag zaken in Nederland en zijn allergisch voor verandering. Mensen die problemen aankaarten stranden standaard op een muur van onbegrip. Of het nou sociale problemen zijn als racisme of discriminatie van LGBT (gebeurt hier niet, wij zijn het tolerantste land), misstanden bij de belastingdienst/overheid(alles in de doofpot) tot aan wanneer een leraar iets zegt over een kind(mijn kind zou dat nooit doen). Nu is het al tijden volle bak raak

We ontkenden dat het virus hier zou komen.
We ontkennen dat we hier niet de expertise in huis hebben.
We ontkennen dat de getroffen maatregelen niet effectief genoeg zijn.
We ontkennen dat mondkapjes werken.
We ontkennen dat andere landen het beter doen en dat hun maatregelen hier ook beter zouden werken.
We ontkennen onze eigen symptomen en dat het corona kan zijn, moet wel verkoudheid zijn.
We ontkenden zelfs dat we moesten handelen toen de signaalwaarden in het coronadashboard werden gehaald, die we vlak daardoor hadden opgesteld.

Er is altijd een waslijst aan excuusjes en mensen raken standaard heel geïrriteerd als iemand ook maar durft te suggereren dat we het niet goed doen. Totdat de pleuris uitbreekt, dan is iedereen even verontwaardigd. Maar als dat voorbij is, dan is het gauw weer van niet terugkijken of van leren, dat ligt in het verleden, we kijken nu naar de toekomst. Nu moeten we weer gezellig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zo te horen aan het verkeer zijn er nog een hele hoop mensen die over de A1 van- en naar Amsterdam gaan momenteel, dat was tijdens de "lockdown" wel anders...
Afgelopen vrijdag het laatste half uurtje voor sluitingstijd trouwens nog even door de Lidl gelopen om de kofferbak vol te stouwen met een frisdrankvoorraad, wat mij opviel was dat de reinigings en karretjesschoonmaakspullen er gewoon netjes stonden, incl een voetpomp om je handen te wassen met alcohol. Wat ook opviel was dat ik en nog 1 klant een mondkapje op hadden, verder niemand van de klanten en al helemaal niemand van het personeel, tot zover het vrijblijvende advies.
*knip*

Deze opmerking voegt niets toe en leidt alleen maar tot offtopic reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:22 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
Aghanim schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:36:
Waar het in mijn ogen overigens mis gaat is dat het heel eenvoudig gesteld is dat mensen thuis moeten blijven bij (milde) klachten, maar dat het natuurlijk niet zo eenvoudig is voor velen die een hoop verplichtingen hebben. En dan bedoel ik niet het potje biljarten op maandagavond maar het zorgen dat je kinderen op school verschijnen, dat er boodschappen gedaan zijn en dat er inkomen is. Zodra er een oplossing is voor deze verplichtingen geloof ik wel dat mensen thuis willen blijven. Het gewone leven gaat echter door en er is geen mogelijkheid om er even tussenuit te stappen als schakel in het geheel. Die druk is gewoon te groot.
Zolang het testbeleid in Nederland om te janken is gaat dit niet gebeuren. Als iedereen binnen 24 uur getest kan worden en uitslag heeft, dan heb je draagvlak.

En daar heb ik een concreet voorbeeld van. Buurman hier heeft milde klachten sinds vrijdag. Vrijdagochtend is de GGD gebeld, eerste optie is een test op dinsdag zo’n 100 km verderop. Let op, we hebben hier een teststraat op 500 meter (!!) afstand. Na dinsdag moet er nog 72 uur gewacht worden op een uitslag. Dat betekent dus tot en met vrijdag met het hele gezin thuiszitten.

Denk je serieus dat ze allemaal thuisblijven? Mooi niet, alles wat je noemt gaat gewoon door. Buurman heeft de afspraak niet eens gemaakt, hij gaat geen 200 km rijden voor een testje terwijl hij niet lekker is. Als het erger wordt testen ze wel in het ziekenhuis is zijn mening.

Hoewel het niet correct is snap ik het volkomen. Het hele beleid omtrent testen is al maanden een lachtertje. Buurman is nog wel zo goed om de komende dagen zelf thuis te blijven en contacten te mijden.

Zolang de overheid dit niet goed geregeld heeft zal dit voor heel veel gevallen gelden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Groot nadeel is ook nog dat veel mensen zzp zijn en al helemaal in de zorg. Die mensen blijven met een kuchje niet thuis, want dan verdienen ze niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Ik denk eerder dat Nederlanders geleerd hebben om niet kinderachtig te zijn en naar werk te gaan als ze verkouden zijn. Maar weinigen zullen zich ziek melden als ze verkouden zijn.
Dat we in NL graag deze strategie aanhouden is omdat wij hebben geconcludeerd dat het een positief effect heeft op de productiviteit als elke werknemer een maximum aan collega's aansteekt met ziektes die hun performance op het werk vermindert, neem ik aan? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
BarôZZa schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:17:
Volgens mij ontkennen we gewoon graag zaken in Nederland en zijn allergisch voor verandering. Mensen die problemen aankaarten stranden standaard op een muur van onbegrip. Of het nou sociale problemen zijn als racisme of discriminatie van LGBT (gebeurt hier niet, wij zijn het tolerantste land), misstanden bij de belastingdienst/overheid(alles in de doofpot) tot aan wanneer een leraar iets zegt over een kind(mijn kind zou dat nooit doen). Nu is het al tijden volle bak raak

We ontkenden dat het virus hier zou komen.
We ontkennen dat we hier niet de expertise in huis hebben.
We ontkennen dat de getroffen maatregelen niet effectief genoeg zijn.
We ontkennen dat mondkapjes werken.
We ontkennen dat andere landen het beter doen en dat hun maatregelen hier ook beter zouden werken.
We ontkennen onze eigen symptomen en dat het corona kan zijn, moet wel verkoudheid zijn.
We ontkenden zelfs dat we moesten handelen toen de signaalwaarden in het coronadashboard werden gehaald, die we vlak daardoor hadden opgesteld.

Er is altijd een waslijst aan excuusjes en mensen raken standaard heel geïrriteerd als iemand ook maar durft te suggereren dat we het niet goed doen. Totdat de pleuris uitbreekt, dan is iedereen even verontwaardigd. Maar als dat voorbij is, dan is het gauw weer van niet terugkijken of van leren, dat ligt in het verleden, we kijken nu naar de toekomst. Nu moeten we weer gezellig zijn.
We ontkennen dat werknemers die prima thuis zouden kunnen werken ook daadwerkelijk thuis netjes hun werk zouden doen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
monsieurpinot schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

We ontkennen dat werknemers die prima thuis zouden kunnen werken ook daadwerkelijk thuis netjes hun werk doen :o
Zodra werkgever je even niet kan bellen omdat je al in een gesprek zit dan moet iedereen naar kantoor.

“ ik kan jullie nooit bereiken “

Dat is wat ik al is voorbij heb horen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:40

St@m

@ Your Service

Ik vind dat er wel iets onderscheid is tussen je geloof belijden en de minister president die na heel veel afhouden nu zegt; "het advies is om een mondkapje te dragen, maar ik doe het zelf niet."

En die pandemie ga je niet indammen met het dragen van een mondkapje in de supermarkt, maar dat is mijn mening. Ik geloof niet in besmettingen bij het passeren van mensen.

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 10-10-2020 23:00 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:54:
Ik vind dat er wel iets onderscheid is tussen je geloof belijden en de minister president die na heel veel afhouden nu zegt; "het advies is om een mondkapje te dragen, maar ik doe het zelf niet."

En die pandemie ga je niet indammen met het dragen van een mondkapje in de supermarkt, maar dat is mijn mening. Ik geloof niet in besmettingen in het passeren van mensen.
Zit wat in maar het personeel heeft onderling wel langdurig contact en vaak ook nog wel een sociaal leven met een aantal contacten. 1.5 meter is gewoon niet te doen tijdens het shoppen, ook al was de winkel best leeg.
Verplichte looproutes zijn al net zo afwezig, het personeel vakkenvult ook overal en kiest de kortste route naar het magazijn dwars door alle paden en langs klanten.
Dat ze in Den Haag meer zijn van het "Do as I say, not as I do" is sowieso nogal schrijnend.
Toch is dat supermarktbezoek het enige contact waar ik wat op zou kunnen lopen en vraag mij af waarom ik dan het advies opvolg om mensen te beschermen die dat mijn kant op niet doen, er vanuit gaande dat het advies om overdekt die dingen te dragen ook maar iets helpt.
Vond het nogal raar dat dit blijkbaar genegeerd wordt in een winkel die die dingen notabene zelf verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Zolang het testbeleid in Nederland om te janken is gaat dit niet gebeuren. Als iedereen binnen 24 uur getest kan worden en uitslag heeft, dan heb je draagvlak.

En daar heb ik een concreet voorbeeld van. Buurman hier heeft milde klachten sinds vrijdag. Vrijdagochtend is de GGD gebeld, eerste optie is een test op dinsdag zo’n 100 km verderop. Let op, we hebben hier een teststraat op 500 meter (!!) afstand. Na dinsdag moet er nog 72 uur gewacht worden op een uitslag. Dat betekent dus tot en met vrijdag met het hele gezin thuiszitten.

Denk je serieus dat ze allemaal thuisblijven? Mooi niet, alles wat je noemt gaat gewoon door. Buurman heeft de afspraak niet eens gemaakt, hij gaat geen 200 km rijden voor een testje terwijl hij niet lekker is. Als het erger wordt testen ze wel in het ziekenhuis is zijn mening.

Hoewel het niet correct is snap ik het volkomen. Het hele beleid omtrent testen is al maanden een lachtertje. Buurman is nog wel zo goed om de komende dagen zelf thuis te blijven en contacten te mijden.

Zolang de overheid dit niet goed geregeld heeft zal dit voor heel veel gevallen gelden.
bij mij op het werk is vorige week een hele afdeling van ca 20 man naar huis gestuurd nadat bekend was dat er een collega corona had, en inmiddels ziek thuis zat..... maar hij was wel al met lichte klachten komen werken de week ervoor..

die moesten zich dus allemaal laten testen... bleek dat ze naar Urmond toe moesten en daar pas 2 dagen later terecht konden, en dan nog wachten op de uitslag... toen hebben ze op het werk iets geregeld en konden ze dezelfde dag nog getest worden bij een of andere particuliere instelling hier 5km vandaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Ach ja economen.... Bij Op1 zat van de week een econoom die de fata morgana van het scheiden van jongeren en ouderen weer uit de kast haalde. Als dat de bijdrage van een econoom is laat dan maar.
Die kerel was echt tenenkrommend: noemde de cijfers van Gommers en Kuipers fakenews, mensen met langdurige klachten bestonden niet (goh, ik besta wel degelijk maar goed) en allerlei andere kul. :X Alles wat tegen hem gezegd werd wat niet bij zijn mening paste werd afgedaan met "je hebt valse berichten gelezen!" :') Zelden zo'n extreem kansloos figuur op tv gezien. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Mr. Detonator schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:01:
[...]

bij mij op het werk is vorige week een hele afdeling van ca 20 man naar huis gestuurd nadat bekend was dat er een collega corona had, en inmiddels ziek thuis zat..... maar hij was wel al met lichte klachten komen werken de week ervoor..

die moesten zich dus allemaal laten testen... bleek dat ze naar Urmond toe moesten en daar pas 2 dagen later terecht konden, en dan nog wachten op de uitslag... toen hebben ze op het werk iets geregeld en konden ze dezelfde dag nog getest worden bij een of andere particuliere instelling hier 5km vandaan
Je zou je toch bijna afvragen of het niet slimmer (en goedkoper) is om personeel met klachten te adviseren om vooral niet op het werk te komen en zich te laten testen.
Mocht het een cluster zijn dan hebben we pas nog kunnen horen dat het sluiten van een locatie voor twee weken tot de mogelijkheden behoort.
Misschien dat dat maar eens moet gebeuren bij een aantal werkgevers om een paar voorbeelden te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Je zou je toch bijna afvragen of het niet slimmer (en goedkoper) is om personeel met klachten te adviseren om vooral niet op het werk te komen en zich te laten testen.
Mocht het een cluster zijn dan hebben we pas nog kunnen horen dat het sluiten van een locatie voor twee weken tot de mogelijkheden behoort.
Misschien dat dat maar eens moet gebeuren bij een aantal werkgevers om een paar voorbeelden te stellen.
Wat dacht je van kantoren en dergelijke gewoon sluiten als er een besmetting is en iedereen in quarantaine knallen. Zal je zien hoeveel mensen ineens toch vanuit huis kunnen werken. Voor noodzakelijke branches kan een ander protocol worden opgezet.

Het mag nu wel duidelijk zijn dat de meeste werkgevers de kantjes eraf lopen. Schotje op een bureau, klein beetje afstand en een zeeppompje. Coronaproof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:01:
[...]

Toch prettig dat die werkgever dat regelt, puur economisch eigenbelang natuurlijk maar fijn dat er dus blijkbaar wel een mogelijkheid is om snel te kunnen testen.
Vraag mij wel af of de werkgever een negatieve test ziet als een get-out-of-jail card en iedereen de volgende morgen weer op de zaak verwacht wordt. Is het beleid bij je werkgever na dit incident veranderd t.a.v. lichte klachten en op het werk verschijnen?
Ben ook wel benieuwd hoe dat soort particuliere testcentra omgaan met BCO, maken zij een melding bij de GGD die dan nog wat gaat nabellen?

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 11-10-2020 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Doet de GGD BCO dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

mijn ervaring hoe er mee om word gegaan is.... als je belt dat je je ziek wil melden vanwege verkoudheidsklachten word er al gevraagd wat de klachten precies zijn....bij milde klachten gewoon komen werken :/

een Belg die bij ons werkt z'n zus had corona, en toevallig was er net een familiefeestje geweest 8)7
dus die had het advies gekregen om zich te laten testen en/of 10 dagen in quarantaine te gaan... toen hij dat melde op het werk was de mededeling: kom maar gewoon werken als je nergens last van hebt

eigenlijk zouden alle belgen die bij ons werken 10 dagen in quarantaine moeten omdat nederland negatief reisadvies heeft voor Belgen..

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-10-2020 02:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mr. Detonator schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 02:14:
[...]

mijn ervaring hoe er mee om word gegaan is.... als je belt dat je je ziek wil melden vanwege verkoudheidsklachten word er al gevraagd wat de klachten precies zijn....bij milde klachten gewoon komen werken :/
Dat soort dingen mag een werkgever niet eens vragen.... En je hoeft dit soort illegale vragen ook niet te beantwoorden als werknemer.

Je meldt je ziek, en het hoe, wat en waarom gaat de werkgever geen klap aan. Als hij het niet vertrouwd moet hij de bedrijfsarts maar inschakelen.
De werkgever mag wel vragen naar noodzakelijke informatie rondom je ziekte. Bijvoorbeeld hoe lang je denkt dat je thuisblijft, of je enigszins in staat bent om thuis wat te werken, of er afspraken verzet moeten worden en hoe je te bereiken bent. Het is niet toegestaan om te vragen naar de aard en oorzaak van de ziekte. Alleen de bedrijfsarts of arbodienst mag deze informatie verwerken.
Zie https://www.ictrecht.nl/b...ft-als-hij-of-zij-ziek-is

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 06:01:
[...]

Dat soort dingen mag een werkgever niet eens vragen.... En je hoeft dit soort illegale vragen ook niet te beantwoorden als werknemer.

Je meldt je ziek, en het hoe, wat en waarom gaat de werkgever geen klap aan. Als hij het niet vertrouwd moet hij de bedrijfsarts maar inschakelen.

[...]

Zie https://www.ictrecht.nl/b...ft-als-hij-of-zij-ziek-is
In de praktijk gaat dat toch anders, zeker bij productie bedrijven. Zo wordt het probleem van de manager weer “weg gemanaged” en naar achteren geduwd. Iets waar we goed in zijn in Nederland. Vooral geen verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben ook particulier getest via mijn werk toen ik vorig weekend klachten kreeg. Probeerde op zaterdag een test te regelen maar dat kon pas op woensdag en als je dan nog 72 uur moet wachten is het zaterdag. Ik ga vandaag al op dienstreis dus dat was veel te kort dag, stel dat ik positief had getest hadden ze geen vervanging meer kunnen regelen.

Maar als dat privé is snap ik dat mensen zeggen; laat maar.

Ik ben maandag getest, dinsdag uitslag. Wel gewoon via het Erasmus MC, dus ze zullen het vast met de GGD delen.

Wordt overigens vanochtend weer getest en dan in quarantaine op hotelkamer...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 11-10-2020 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 06:01:
[...]

Dit klinkt als weer zo'n proces dat nu compleet vast loopt en ertoe leidt dat mensen veel te laat horen dat iemand met wie ze werken corona heeft. Pietje heeft covid en mag zijn baas niet vertellen dat hij dat heeft maar wel de besdrijfsarts. Die mag dat dan neem ik aan ook niet vertellen aan de baas. Maar hoe moeten dan de collega's van Pietje horen dat ze mogelijk besmet zijn ?

https://autoriteitpersoon...ontroleren-op-corona-7677
Maatregelen werkvloer
Vermoedt de arts dat uw werknemer het coronavirus heeft? Dan neemt de arts met spoed contact op met de regionale GGD.

De GGD kan dan in overleg met u maatregelen treffen voor op de werkvloer.
De GGD die compleet overbelast is gaat wel even overleggen met je om voor jouw bedrijf een specifieke oplossing te bedenken. Over 8 weken ligt het plan van aanpak in de bus.
Mijn werknemer is positief getest op corona. Moet ik nu iedereen inlichten die met mijn werknemer in contact is geweest?
Nee, dit is niet aan u. Test een een (bedrijfs)arts uw medewerker positief op corona? Dan geeft de arts dit door aan de GGD.

Is er door contacten van uw werknemer kans op besmetting op de werkplek? Dan treedt een protocol van de GGD in werking. Dat protocol bepaalt welke maatregelen worden genomen.
Weer die GGD. En die protocollen zijn allang niet meer in gebruik door de overvloed aan besmettingen. Pietje moet nu zelf maar iedereen bellen. En als Pietje het niet meer weet of zich schaamt om ziek te zijn dikke pech. De werkgever die wellicht informatie heeft zoals werkroosters en toegangslogs mag niets doen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IJzerlijm schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:24:
[...]

Dit klinkt als weer zo'n proces dat nu compleet vast loopt en ertoe leidt dat mensen veel te laat horen dat iemand met wie ze werken corona heeft. Pietje heeft covid en mag zijn baas niet vertellen dat hij dat heeft maar wel de besdrijfsarts. Die mag dat dan neem ik aan ook niet vertellen aan de baas. Maar hoe moeten dan de collega's van Pietje horen dat ze mogelijk besmet zijn ?
Natuurlijk mag Pietje zijn baas (en/of de collega's) wel vertellen dat hij dat heeft. Als dat vrijwillig gebeurt is daar helemaal niks mis mee. De baas mag het echter niet zomaar aan Pietje vragen. En doet hij dat toch, heeft Pietje het recht om dat niet te vertellen.

En nee een bedrijfsarts mag ook niet zomaar dingen aan de werkgever vertellen, tenzij Pietje daarvoor expliciet toestemming geeft. Ook een bedrijfsarts heeft namelijk zoiets als een medisch beroepsgeheim.

Ook op je werkplek heb je nog zoiets als privacy. De werkgever is niet je eigenaar ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het geloof in privacy lijkt nog wel sterker dan dat van de kerkgangers in Staphorst. Er is geen prijs in economische en menselijke schade die niet te hoog is.

Stel je voor dat we terug zouden gaan naar de hel van 5 jaar geleden, voordat de kleitabletten met de AVG uit de hemel neerdaalden en onze onwrikbare Tien Geboden werden.

edit: de procedures die op de AP site staan zijn ook net zo effectief als 10 weesgegroetjes zeggen om de builenpest te genezen.

[ Voor 16% gewijzigd door IJzerlijm op 11-10-2020 08:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:54:
En die pandemie ga je niet indammen met het dragen van een mondkapje in de supermarkt, maar dat is mijn mening.
De pandemie dam je zeker niet in met mondkapjes. Dat dam je in door aangepast gedrag.
En laten mondkapjes nou net goed werken als een signaalmiddel om andere mensen (en jezelf) constant er bewust van de laten zijn dat er iets aan de hand is, dat het nu niet normaal is, dat we afstand moeten houden en op moeten passen.

Net als afschrikkleuren in de natuur. Geel-zwart van de wesp betekent gevaar. Rood van het lieveheersbeestje betekent "ik ben niet lekker om te eten". Mondkapje van de Nederlander betekent "er is corona, laten we op de maatregelen letten".
Ik geloof niet in besmettingen bij het passeren van mensen.
Zeker bij mondkapjes geldt het credo "baat het niet, dan schaadt het niet". Niemand gaat dood van het dragen van een mondkapje, maar volgens de literatuur beperkt het 5%-10% van de besmettingen. Het verschil tussen een R van 1.05 en 0.95 is het verschil tussen oplaaien en uitdoven.
En steeds meer onderzoek lijkt erop te wijzen dat mondkapjes weldegelijk een behoorlijke impact heeft. Of dit komt door de mondkapjes zelf of de bewustwording en het aangepaste gedrag, dat weet ik niet (en maakt voor het effect niet uit).

Maar het allerbelangrijkste is aangepast gedrag.
Niet gezellig in de supermarkt staan kwekken, bijvoorbeeld. Op afstand blijven van anderen. Handen wassen. Thuiswerken. Geen onnodige reisbewegingen. Thuisblijven bij klachten. Thuisblijven bij ernstige klachten van huisgenoot.

Nouja, we kennen het riedeltje wel, maar mensen houden zich er niet aan. En dan wel gaan zeuren als de maatregelen steeds strenger worden :')

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:58
anandus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:08:

Niet gezellig in de supermarkt staan kwekken, bijvoorbeeld. Op afstand blijven van anderen. Handen wassen. Thuiswerken. Geen onnodige reisbewegingen. Thuisblijven bij klachten. Thuisblijven bij ernstige klachten van huisgenoot.

Nouja, we kennen het riedeltje wel, maar mensen houden zich er niet aan. En dan wel gaan zeuren als de maatregelen steeds strenger worden :')
Ah minder reisbewegingen. Wat staat de heer Hugo de Jonge dan gisteren in godsnaam in Nijmegen te doen om een lintje door te knippen voor de CoronaMelder app.
Ach, dat was natuurlijk uiterst noodzakelijk 8)7.

Web Enrichment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
anandus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:08:
[...]
De pandemie dam je zeker niet in met mondkapjes. Dat dam je in door aangepast gedrag.
En laten mondkapjes nou net goed werken als een signaalmiddel om andere mensen (en jezelf) constant er bewust van de laten zijn dat er iets aan de hand is, dat het nu niet normaal is, dat we afstand moeten houden en op moeten passen.

Net als afschrikkleuren in de natuur. Geel-zwart van de wesp betekent gevaar. Rood van het lieveheersbeestje betekent "ik ben niet lekker om te eten". Mondkapje van de Nederlander betekent "er is corona, laten we op de maatregelen letten".

[...]
Zeker bij mondkapjes geldt het credo "baat het niet, dan schaadt het niet". Niemand gaat dood van het dragen van een mondkapje, maar volgens de literatuur beperkt het 5%-10% van de besmettingen. Het verschil tussen een R van 1.05 en 0.95 is het verschil tussen oplaaien en uitdoven.
En steeds meer onderzoek lijkt erop te wijzen dat mondkapjes weldegelijk een behoorlijke impact heeft. Of dit komt door de mondkapjes zelf of de bewustwording en het aangepaste gedrag, dat weet ik niet (en maakt voor het effect niet uit).

Dat het niet schaad is dus niet waar, verkeerd gebruik kan gevaarlijk zijn, en laat dat nu heel makkelijk zijn. Of denk je dat iedereen netjes elke keer een nieuw masker opzet na het afdoen?

Als het puur als signaal is kun je net zo goed een pet met Corona logo dragen.

Ik ben niet perse tegen mondkapjes, en draag ze waar dat verplicht is, maar ajb wel om de juiste reden, op de juiste manier en niet als symbool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Dat het niet schaad is dus niet waar, verkeerd gebruik kan gevaarlijk zijn, en laat dat nu heel makkelijk zijn. Of denk je dat iedereen netjes elke keer een nieuw masker opzet na het afdoen?
Helemaal eens, hoor.

Ik denk dat juist gebruik een kwestie van aanleren is. Het is niet moeilijk om het juist te gebruiken. Ik vermoed dat verkeerd gebruik vooral onwetendheid is. Een goede campagne om mensen erop te wijzen zou niet misstaan. "Een mondkapje is net als je onderbroek, elke dag een nieuwe, je gaat er niet aan zitten met je handen en je doet het niet omlaag waar anderen bij zijn".
Als het puur als signaal is kun je net zo goed een pet met Corona logo dragen.

Ik ben niet perse tegen mondkapjes, en draag ze waar dat verplicht is, maar ajb wel om de juiste reden, op de juiste manier en niet als symbool.
Ik denk dat een pet minder effectief is, een mondkapje is juist in you face.
Mensen zien er ook minder gezellig uit, dus je gaat ook minder snel gezellig kwebbelen, etc.
Ik denk juist dat de meerwaarde ook in het signaaleffect zit.

Maar dat is niet gestoeld op enig onderzoek en vooral een vermoeden mijnerzijds, dus uiteraard open voor discussie ;)

Maar nogmaals, de kern zit hem in het aangepast gedrag, niet in mondkapjes (al denk ik wel "alles dat een beetje kan helpen moet je doen", er is niet één wondermiddel, maar de oplossing is een opeenstapeling van maatregelen).
En ik denk dus dat mondkapjes helpen bij het aanpassen van het gedrag. Misschien heb ik ongelijk, hoor, wie weet. Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Verkeerd gebruik kan gevaarlijk zijn, ja, maar is het gevaarlijker dan als je geen masker zou dragen? Zie bijv. The Realone in "Het nut en de noodzaak van mondkapjes"?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
RayNbow schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Verkeerd gebruik kan gevaarlijk zijn, ja, maar is het gevaarlijker dan als je geen masker zou dragen? Zie bijv. The Realone in "Het nut en de noodzaak van mondkapjes"?
Die vraag kan ik onmogelijk beantwoorden en ik kan zo ook geen data vinden hierover, dat is natuurlijk ook lastig op dit moment. Het enige wat ik wil zeggen is dat je niet zomaar “baadt het niet, dan schaadt het niet” kunt zeggen.

Prima als mondkapjes als maatregel gebruikt wordt omdat het gemiddeld netto genomen lijkt te werken, maar nu lijkt het vooral een symbool te zijn, voor vs tegen, je bent een slecht mens als je geen kapje draagt. Een soort van ingroup/ outgroup mechanisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even wat statistiekjes:
Als het huidige aantal positieve tests per dag aanhoudt, is in de loop van volgende week de 200.000e positieve test in Nederland een feit. De teller staat nu op 168.280 bevestigde gevallen. Het duurde net geen zeven maanden voordat in Nederland de 100.000e coronabesmetting werd vastgesteld. Als de lijn zo doorstijgt, duurt het minder dan een maand om dat aantal te verdubbelen.

De eerste positieve test in Nederland was op 27 februari. Eind maart en begin april piekte de eerste golf. Half april telde Nederland iets meer dan 30.000 bevestigde gevallen. Het werkelijke aantal zal aanzienlijk hoger hebben gelegen, omdat lang niet iedereen werd getest.

Daarbij is het aantal testen dat is afgenomen sinds maart flink gestegen.

Vanaf half april daalde het dagelijkse aantal besmettingen. Mei, juni en juli waren rustige maanden. Eind juli begon het aantal besmettingen echter weer iets op te lopen, met een piekje op 10 augustus. Die dag werden 787 positieve tests geregistreerd. Daarna zakte het aantal meldingen terug. Enkele weken lang waren er ongeveer 400 tot 500 nieuwe coronagevallen per dag.

Het coronavirus is inmiddels vastgesteld in 354 van de 355 gemeenten. Alleen Schiermonnikoog is nog altijd coronavrij. Er zijn 31 gemeenten met meer dan duizend besmettingen. Op 1 september, aan de voet van de tweede golf, waren dat er zes. Amsterdam voert de lijst aan met inmiddels 17.419 besmette inwoners, gevolgd door Rotterdam (13.223) en Den Haag (9735). Meer dan 13.000 patiënten zijn in een ziekenhuis opgenomen en bijna 6600 mensen zijn aan het virus overleden.
(uit het AD Liveblog)

Dus nog één coronavrije gemeente in Nederland (inclusief de 3 gemeentes in Caraïbisch Nederland).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:02
sylvesterrr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:08:
Gisteren is mijn schoonvader per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Ik had de eer om hem "gezelschap" te houden op de SEH. Na drie uur is hij verplaatst naar de IC ter bewaking van vitale functies (uitslag van covid19 test was nog niet binnen), ik ging weer naar huis. Enkele uren later kreeg ik te horen dat hij positief getest is op covid19. In de middag mocht hij weer naar een verpleegafdeling (isolatiekamer) aangezien zijn hartslag en bloeddruk weer in orde waren.

Volgens de arts moesten de gezinsleden (zijn vrouw en moeder dus) in quarantaine. Hoewel ik hem 0x keer heb aangeraakt zat ik al die tijd wel op minder dan 1,5m afstand van hem. Op de vraag of ik ook in quarantaine moest (aangezien ik 3 uur bij hem in de kamer zat) kreeg ik te horen dat dat niet hoeft aangezien ik een mondkapje mondneusmasker op had (yep, gedurende 3 uur niet afgedaan...). Apart. :)
En een dag later is hij inmiddels overleden.

Op advies van iemand in dit topic heb ik me gisteren ook laten testen (had nog een plekje in Amsterdam kunnen vinden :) ), nu even afwachten. Mijn vrouw laat zich vanmiddag testen.

Ik realiseer me nu pas dat de coronacrisis het rouwen niet eenvoudig maakt. Het wordt al helemaal lastig wanneer de overledene ook nog eens positief is getest.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:35:
[...]

Die vraag kan ik onmogelijk beantwoorden en ik kan zo ook geen data vinden hierover, dat is natuurlijk ook lastig op dit moment. Het enige wat ik wil zeggen is dat je niet zomaar “baadt het niet, dan schaadt het niet” kunt zeggen.

Prima als mondkapjes als maatregel gebruikt wordt omdat het gemiddeld netto genomen lijkt te werken, maar nu lijkt het vooral een symbool te zijn, voor vs tegen, je bent een slecht mens als je geen kapje draagt. Een soort van ingroup/ outgroup mechanisme.
Dit is al iets waar ik me praktisch sinds het begin van de coronacrisis aan stoor. Er is altijd een groep mensen die in ieder geval zelf beweert zich sinds 16 maart 100% van de tijd aan de regels te houden om vervolgens een hoger moreel te hanteren en anderen die er wat meer moeite mee hebben de maat te nemen. Termen als asociaal, egoïstisch, jullie, jongeren die schijt hebben etcetera passeren regelmatig de revue. Laat elkaar gewoon in haar waarde. De één heeft wat meer moeite met de regels dan de ander, maar dat is lang niet altijd met verkeerde bedoelingen.

Daarom dat ik iets als 'schaadt het niet, baat het niet' soms wat makkelijk vind. Er zijn mensen die oprecht moeite hebben met het dragen van een mondkapje om wat voor reden dan ook. De één wordt er behoorlijk benauwd van, terwijl de ander er principiële redenen voor heeft. Ik vind het in ieder geval wat makkelijk dat als de één het geen probleem vindt, de ander dat maar ook geen probleem moet vinden. Dat sfeertje ontstaat echter nu wel rondom de mondkapjesdiscussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
IJzerlijm schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:47:
Het geloof in privacy lijkt nog wel sterker dan dat van de kerkgangers in Staphorst. Er is geen prijs in economische en menselijke schade die niet te hoog is.

Stel je voor dat we terug zouden gaan naar de hel van 5 jaar geleden, voordat de kleitabletten met de AVG uit de hemel neerdaalden en onze onwrikbare Tien Geboden werden.

edit: de procedures die op de AP site staan zijn ook net zo effectief als 10 weesgegroetjes zeggen om de builenpest te genezen.
Dat wat Wildhagen opmerkt bestaat veel langer dan de AVG en staat daar compleet los van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
IJzerlijm schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:47:

Je maakt er nogal een karikatuur van. Waar je nu tegenaan loopt te schoppen heeft niets te maken met vijf jaar geleden, kleitabletten, AVG enz. Ook voor corona, de AVG enz was dit al afgetikt en binnen de wet (bescherming persoonsgegevens) geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:25:
Groot nadeel is ook nog dat veel mensen zzp zijn en al helemaal in de zorg. Die mensen blijven met een kuchje niet thuis, want dan verdienen ze niks.
Niet alleen ZZP, ook mensen in een n-urencontract, flex contract, oproepbasis, etc.

De overheid probeert zich hier goedkoop van af te maken door te zeggen dat dit het risico van ZZP/flexcontract is, maar vergeet ff dat de meerderheid niet voor deze contractvormen gekozen heeft. Daarnaast kon geen enkele ZZP'er voorspellen dat de overheid je gaat verplichten om niet te werken.

Maar de typische zuinigheid van dit kabinet helpt ons wel lekker verder de crisis in, met name de zuinigheid op: harde maatregelen (want economie), ic bedden (want kosten), coronatesten (want kosten), ic materiaal (dubbeltje op eerste rang), etc.

En ondertussen is het de schuld van de gewone mens dat de aantallen oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik mag in ieder geval hopen dat na deze crisis de zorg het allerlaatste is waar op bezuinigd gaat worden de komende 1 miljoen jaar. Je weet in ieder geval wat nodig is om een soortgelijke crisis wat draagbaarder te maken voor de zorg en samenleving.

[ Voor 5% gewijzigd door Soccer98 op 11-10-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Wietsee. schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Ah minder reisbewegingen. Wat staat de heer Hugo de Jonge dan gisteren in godsnaam in Nijmegen te doen om een lintje door te knippen voor de CoronaMelder app.
Ach, dat was natuurlijk uiterst noodzakelijk 8)7.
Oh maar hij stond ook zonder mondkapje dus nu heb je een argument om het jij ook niet te doen toch?

Met zulke argumentatie: ja maar Hugo mag wel reizen dus waarom ik dan niet? Komen we er gewoon niet.

Net als de oude Sire reclame; een beter milieu begint bij je zelf. Niet te lang stil blijven staan bij de uitzonderingen. En Hugo heeft gewoon een vitaal beroep of je het er eens mee bent of niet.
Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Dit is al iets waar ik me praktisch sinds het begin van de coronacrisis aan stoor. Er is altijd een groep mensen die in ieder geval zelf beweert zich sinds 16 maart 100% van de tijd aan de regels te houden om vervolgens een hoger moreel te hanteren en anderen die er wat meer moeite mee hebben de maat te nemen. Termen als asociaal, egoïstisch, jullie, jongeren die schijt hebben etcetera passeren regelmatig de revue. Laat elkaar gewoon in haar waarde. De één heeft wat meer moeite met de regels dan de ander, maar dat is lang niet altijd met verkeerde bedoelingen.

Daarom dat ik iets als 'schaadt het niet, baat het niet' soms wat makkelijk vind. Er zijn mensen die oprecht moeite hebben met het dragen van een mondkapje om wat voor reden dan ook. De één wordt er behoorlijk benauwd van, terwijl de ander er principiële redenen voor heeft. Ik vind het in ieder geval wat makkelijk dat als de één het geen probleem vindt, de ander dat maar ook geen probleem moet vinden. Dat sfeertje ontstaat echter nu wel rondom de mondkapjesdiscussie.
Ook hier werkt: niet te veel spiegelen aan anderen. Ik werk sinds de crisis thuis, volg alle regeltjes op maar me ergeren aan anderen levert me niets meer op dan ergenis en negativiteit. Ik heb besloten me daar niet mee bezig te houden. Wij doen wat we moeten en kunnen doen

[ Voor 49% gewijzigd door Barrycade op 11-10-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Mektheb schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Zodra werkgever je even niet kan bellen omdat je al in een gesprek zit dan moet iedereen naar kantoor.

“ ik kan jullie nooit bereiken “

Dat is wat ik al is voorbij heb horen komen.
Tja, dat is het probleem van de manager in kwestie. Misschien eens een cursusje "Hoe voorkom ik dat ik mijn werknemers een burnout bezorg doordat ik een vervelende micromanager ben?" doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Is er overigens al onderzoek gedaan naar de correlatie tussen besmettingen bij mensen die zich aan de maatregelen houden en mensen die zich er niet aan houden?

In mijn directe omgeving zijn een paar mensen positief getest. En dit zijn net de mensen die mondkapjes dragen, hele dag handen ontsmetten, hele huis ontsmetten, overal afstand houden, etc.

Terwijl de mensen die dit niet doen, niet positief zijn.

Daarom begin ik mij af te vragen of bepaalde maatregelen niet averechts werken:
- Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat mensen hun mondkapje steeds aanraken om deze goed te zetten, neusbalkje dicht te knijpen, te verplaatsen, etc. En vervolgens het virus op hun handen hebben plakken. Terwijl ze dit zonder mondkapje niet doen.
- De alcohol van desinfectiemiddelen een vals gevoel van veiligheid geeft waardoor ze minder opletten wat ze aanraken, etc.
- Besmet worden via desinfectiepompjes bij de winkel.

Het kan in mijn ogen niet anders dat er minstens één maatregel is die averechts werkt. Ik hoop dat hier ook onderzoek naar is, ipv enkel denken alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:33:
Is er overigens al onderzoek gedaan naar de correlatie tussen besmettingen bij mensen die zich aan de maatregelen houden en mensen die zich er niet aan houden?
Lijkt me bijna onmogelijk uit te zoeken, want veel van die mensen zullen vermoedelijk niet helemaal de waarheid vertellen en zeggen dat ze zich wel overal aan hielden, terwijl dat niet zo was, om zich in te dekken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
sylvesterrr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Op advies van iemand in dit topic heb ik me gisteren ook laten testen (had nog een plekje in Amsterdam kunnen vinden :) ), nu even afwachten. Mijn vrouw laat zich vanmiddag testen.

Ik realiseer me nu pas dat de coronacrisis het rouwen niet eenvoudig maakt. Het wordt al helemaal lastig wanneer de overledene ook nog eens positief is getest.

***members only***
Gecondoleerd.

Wat een beroerde situatie zo, dat iemand overlijdt is al ontzettend naar maar dan ook niet de uitvaart kunnen verzorgen die de persoon verdient maakt het nog veel zwaarder. Ontzettend veel sterkte gewenst in deze zware tijd.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:33:

In mijn directe omgeving zijn een paar mensen positief getest. En dit zijn net de mensen die mondkapjes dragen, hele dag handen ontsmetten, hele huis ontsmetten, overal afstand houden, etc.

Terwijl de mensen die dit niet doen, niet positief zijn.

Daarom begin ik mij af te vragen of bepaalde maatregelen niet averechts werken:
- Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat mensen hun mondkapje steeds aanraken om deze goed te zetten, neusbalkje dicht te knijpen, te verplaatsen, etc. En vervolgens het virus op hun handen hebben plakken. Terwijl ze dit zonder mondkapje niet doen.
- De alcohol van desinfectiemiddelen een vals gevoel van veiligheid geeft waardoor ze minder opletten wat ze aanraken, etc.
- Besmet worden via desinfectiepompjes bij de winkel.

Het kan in mijn ogen niet anders dat er minstens één maatregel is die averechts werkt. Ik hoop dat hier ook onderzoek naar is, ipv enkel denken alle beetjes helpen.
N=1 verhaal, ik ken juist mensen die losjes met de regels om gingen( en gaan trouwens ) en dus zichzelf en hun ouders besmet hebben.

Gezien mijn post hierboven heb ik besloten me er niet over op te winden, maar om even afstand (meer dan de 1,5 meter ;) ) van ze te nemen. Schiet niets op om ze de maat te nemen in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:31:
Ik mag in ieder geval hopen dat na deze crisis de zorg het allerlaatste is waar op bezuinigd gaat worden de komende 1 miljoen jaar. Je weet in ieder geval wat nodig is om een soortgelijke crisis wat draagbaarder te maken voor de zorg en samenleving.
Gaat niet gebeuren zolang we VVD-regeringen hebben. Die vinden duidelijk een lage belasting van multinationals boven de gezondheid van de eigen bevolking gaan.

De reden daarachter zal wel iets zijn in de trant van "een individu is vervangbaar" 8)7 (door een industrierobot. Die worden tenminste ook niet ziek en praten je niet tegen. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Amphiebietje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Tja, dat is het probleem van de manager in kwestie. Misschien eens een cursusje "Hoe voorkom ik dat ik mijn werknemers een burnout bezorg doordat ik een vervelende micromanager ben?" doen?
Gaat nooit gebeuren, CEO en manager.

Wil is wet niet te buigen ;) #ergeigenwijs #1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Gaat gewoon niet gebeuren en wij als volk gaan er voor zorgen dat het niet gebeurt door de keuzes die we maken in het stemhokje. Nu zit de schrik er goed in maar als dit allemaal voorbij is gaan we vast de eerste geluiden horen dat we nu honderd jaar veilig zijn want Spaanse griep was ook zo lang geleden.
Niet (meer) bezuinigen op de zorg, bergen lege IC bedden, overvloed aan IC verpleegkundigen die geen werk hebben op een IC enz gaan we als volk niet accepteren als het weer goed gaat met onze gezondheid en we te horen krijgen wat dat kost jaar in jaar uit. Zelfde zal gelden voor de voorraad van allerlei middelen, zodra die staat te verstoffen gaat het vast niet lang duren voor iemand besluit dat het best wat minder kan en enige tijd later kan het nog wel een beetje minder enz.
Nu kijkt iedereen nog naar Duitsland want die doen het zoveel beter met IC bedden maar de discussie die daar al geruime tijd loopt dat het allemaal veels te veel is wordt dan weer niet meegenomen in het verhaal. Had corona over één a twee jaar uitgebroken dan had het zomaar gekund dat Duitsland ook flink afgeschaald was in capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
OMT lid Menno de Jong pleit voor maatregelen die de groepsgrootte en mobiliteit inperken. Ik ben benieuwd hoe hij dat laatste dan voor zich ziet. OV weer afschalen? Ze kunnen moeilijk iedereen zijn autosleutels afpakken.

In het NRC staat ook een stukje over onderzoek hoe het immuunsysteem omgaat met corona. (InPrivate openen ivm paywall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

N=1 verhaal, ik ken juist mensen die losjes met de regels om gingen( en gaan trouwens ) en dus zichzelf en hun ouders besmet hebben.
Natuurlijk zijn er ook besmettingen onder mensen die zich niet aan de regels houden.
Maar uit zoveel onderzoeken blijkt:
- veel handgels voldoen niet aan de kwaliteitseisen
- mondkapjes zorgen voor minder afstand
- een mondkapje ophebben en aanraken doet meer schade dan helemaal geen mondkapje dragen.

Ik, brildrager, zit met een mondkapje de hele tijd aan m'n kapje te friemelen. Dan is het jeuk, dan is het beslagen brilglazen, etc.

Daarnaast zag ik laatst bij de Jumbo dat de winkelwagentjes voor mensen werden schoongemaakt. Wat ik alleen maar toe juich, maar daarbij werd alles-reiniger gebruikt. Wat natuurlijk nooit genoeg alcohol heeft en het virus gewoon een lekker geurtje krijgt. Waarna mensen denken: m'n kar is schoon, ik ga lekker aan m'n mond, neus, oren zitten.

Vandaar dat we juist moeten kijken of maatregelen de situatie niet erger maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:09:
Daarnaast zag ik laatst bij de Jumbo dat de winkelwagentjes voor mensen werden schoongemaakt. Wat ik alleen maar toe juich, maar daarbij werd alles-reiniger gebruikt. Wat natuurlijk nooit genoeg alcohol heeft en het virus gewoon een lekker geurtje krijgt. Waarna mensen denken: m'n kar is schoon, ik ga lekker aan m'n mond, neus, oren zitten.
Er zijn meerdere problemen hier.

Als je een middel hebt wat het virus kan doden, bijvoorbeeld zeep, dan moet je toch enige tijd poetsen. Veel supermarkten wrijft een medewerker met een doekje over het handvat en geeft het karretje aan je. Dus al zouden ze een effectief middel hebben, ze poetsen niet lang genoeg.

Dat pompje met alcohol hoeft geeneens. Een fles groene zeep is veel effectiever. Gewone zeep maakt het beschermlaagje van het virus stuk en is dus zeer effectief.

Als je karretje al schoon zou zijn, andere zaken in de winkel zijn het niet. Denk aan handvaten van koelvakken en de producten in het schap. Dus je waant je dan weer veilig, terwijl je dit niet bent.

Mijn aanpak is simpel. Ik poets niet het karretje of mijn handen bij de supermarkt. Dat is onzin. Het is beter om scherp erop te zijn dat ik niet aan mijn gezicht (mond, neus en ogen) zit om contact met slijmvliezen te voorkomen. Het is beter om bij terugkomst bij de auto dan nog handen schoon te maken of wachten tot ik thuis ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Mijn aanpak is simpel. Ik poets niet het karretje of mijn handen bij de supermarkt. Dat is onzin.
Ik heb het handen"wassen" bij binnenkomst altijd opgevat als barrière tegen het binnenbrengen van het virus in tegenstelling tot het poetsen van het karretje wat jezelf zou moeten beschermen.
Uiteraard (bij lange na) niet 100% dekkend, maar mocht jij besmet zijn voordat je binnenkomt, zijn dan je handen schoon en verspreid je het iig niet via je handen verder de winkel in.

Afgezien van het feit dat niet iedereen dat doet of goed doet, zie ik niet in waarom dat onzin zou zijn. In principe vermindert dat de hoeveelheid virusdeeltjes dat achterblijft op het interieur/spullen van de winkel.

Uiteraard is het niet aanraken van je gezicht daarna nog steeds aan te raden, alsmede afstand e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 11-10-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
[...]
Die winkelwagentjes heb ik sowieso mijn bedenkingen bij. Het idee is dat het je dwingt afstand te houden: je kunt immers niet staan waar een winkelwagentje staat. Maar dat werkt alleen als mensen hun winkelwagentje vasthouden. In de praktijk zie ik mensen capriolen uithalen om langs in de weg staande karretjes iets te pakken en daarbij veel te dicht bij andere mensen komen. Dichterbij dan het geval zou zijn als ze zonder karretje winkelen.

Hier in de wijk is ook een AH die de karretjes gebruikt om het aantal bezoekers te limiteren. Op zich ook wel een aardig idee. Maar dan zie je dus dat er buiten een lange rij vormt van mensen die in de regen zeiknat staan te worden. Dat lijkt me toch niet bevorderlijk voor de gezondheid. Bovendien heb ik de eerste aso's al mogen aanschouwen die met het karretje naar huis lopen zodat ze de volgende keer niet hoeven te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Er zijn meerdere problemen hier.

Als je een middel hebt wat het virus kan doden, bijvoorbeeld zeep, dan moet je toch enige tijd poetsen. Veel supermarkten wrijft een medewerker met een doekje over het handvat en geeft het karretje aan je. Dus al zouden ze een effectief middel hebben, ze poetsen niet lang genoeg.

Dat pompje met alcohol hoeft geeneens. Een fles groene zeep is veel effectiever. Gewone zeep maakt het beschermlaagje van het virus stuk en is dus zeer effectief.

Als je karretje al schoon zou zijn, andere zaken in de winkel zijn het niet. Denk aan handvaten van koelvakken en de producten in het schap. Dus je waant je dan weer veilig, terwijl je dit niet bent.

Mijn aanpak is simpel. Ik poets niet het karretje of mijn handen bij de supermarkt. Dat is onzin. Het is beter om scherp erop te zijn dat ik niet aan mijn gezicht (mond, neus en ogen) zit om contact met slijmvliezen te voorkomen. Het is beter om bij terugkomst bij de auto dan nog handen schoon te maken of wachten tot ik thuis ben.
Ik denk dat weggooi handschoenen uitdelen/verplichten serieus meer helpt dan een mondkapje en het poetsen van de kar. Je hebt namelijk ook nog de zelfscanners. En inderdaad niet aan je gezicht zitten in de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 12:03

ultimateharry

Team Slayer:-)

Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Ik heb het handen"wassen" bij binnenkomst altijd opgevat als barrière tegen het binnenbrengen van het virus in tegenstelling tot het poetsen van het karretje wat jezelf zou moeten beschermen.
Uiteraard (bij lange na) niet 100% dekkend, maar mocht jij besmet zijn voordat je binnenkomt, zijn dan je handen schoon en verspreid je het iig niet via je handen verder de winkel in.

Afgezien van het feit dat niet iedereen dat doet of goed doet, zie ik niet in waarom dat onzin zou zijn. In principe vermindert dat de hoeveelheid virusdeeltjes dat achterblijft op het interieur/spullen van de winkel.

Uiteraard is het niet aanraken van je gezicht daarna nog steeds aan te raden, alsmede afstand e.d.
Yep, het gaat er niet om of iets 100% werkt. Alles wat enige bijdrage heeft kan nuttig zijn.
Talking of which: net bij m’n wekelijkse boodschappen moment bij de Appie toch 7/10 mensen met een mondkapje (er waren 10 mensen binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:26:
Ga maar eens kijken naar het middel waarmee ze schoonmaken of wat er in de handpompjes zit. Veelal is dit niet effectief om virussen te doden. Dan kan je poetsen en wrijven, maar het maakt weinig uit. Daarom zeg ik, ze kunnen nog beter een pot groene zeep neerzetten. Veel effectiever wanneer je het goed gebruikt.

Als iemand een nies- of hoestbui heeft bij een schap gaat niemand die potjes groente snel even poetsen die ernaast stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:30:
Ik denk dat weggooi handschoenen uitdelen/verplichten serieus meer helpt dan een mondkapje en het poetsen van de kar. Je hebt namelijk ook nog de zelfscanners. En inderdaad niet aan je gezicht zitten in de AH.
Het probleem met beschermingsmiddelen is dat je ze correct moet gebruiken. Veel mensen lukt dat niet. Handschoenen aan, toch aan je neus zitten bijvoorbeeld. Zo draagt het weinig meer bij. Dan zit je in de winkel aan je telefoon met handschoenen aan en buiten weer met je handen zonder handschoen. Telefoon kan dan net zo besmet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

[...]

Natuurlijk zijn er ook besmettingen onder mensen die zich niet aan de regels houden.
- veel handgels voldoen niet aan de kwaliteitseisen
- een mondkapje ophebben en aanraken doet meer schade dan helemaal geen mondkapje dragen.

Ik, brildrager, zit met een mondkapje de hele tijd aan m'n kapje te friemelen. Dan is het jeuk, dan is het beslagen brilglazen, etc.

Vandaar dat we juist moeten kijken of maatregelen de situatie niet erger maken.
Zolang de allesreiniger een ontvetter bevat werkt het prima. Net als zeep. Alcohol is eigenlijk helemaal niet nodig. Het enige is dat je bij handen wassen met alcohol pompjes je niet na hoeft te spoelen met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

[...]

***members only***
Mijn oprechte condoleances. Wat een nare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

[...]
[...]
Dat was een vermoeden van het OMT, uit later onderzoek bleek dit helemaal niet het geval te zijn.

Het OMT zelf stelt ook dat mondkapjes een toegevoegde waarde kunnen hebben.

Ze stellen dat het geen toegevoegde waarde heeft als aan alle andere maatregelen voldaan wordt:
Iedereen houdt anderhalve meter afstand
Iedereen met klachten blijft thuis
Eenrichtingsverkeer in winkels en bedrijven
Etc

Bovenstaande wordt zelden aan voldaan.

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 11-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsFL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Die winkelwagentjes heb ik sowieso mijn bedenkingen bij. Het idee is dat het je dwingt afstand te houden: je kunt immers niet staan waar een winkelwagentje staat. Maar dat werkt alleen als mensen hun winkelwagentje vasthouden. In de praktijk zie ik mensen capriolen uithalen om langs in de weg staande karretjes iets te pakken en daarbij veel te dicht bij andere mensen komen. Dichterbij dan het geval zou zijn als ze zonder karretje winkelen.

Hier in de wijk is ook een AH die de karretjes gebruikt om het aantal bezoekers te limiteren. Op zich ook wel een aardig idee. Maar dan zie je dus dat er buiten een lange rij vormt van mensen die in de regen zeiknat staan te worden. Dat lijkt me toch niet bevorderlijk voor de gezondheid. Bovendien heb ik de eerste aso's al mogen aanschouwen die met het karretje naar huis lopen zodat ze de volgende keer niet hoeven te wachten.
Hier zijn overigens het tuincentrum, de Lidl en de Plus de enige winkels met verplichte karretjes.
De andere winkels: Albert Heijn, Action, Jumbo, etc. hebben hun mandjes weer als alternatief neergezet.

En dat terwijl Rutte 2 weken geleden nog zei dat een karretje verplicht was. (En dus geen mandje).

Maar ik ben het met je eens: de karretjes worden nu gewoon neergezet en mensen lopen naar het schap. Waarbij ze nog dichter op elkaar komen, want karretjes nemen plek in. Typisch zo'n maatregel die in een kamertje is bedacht en in de theorie heel leuk klinkt en de bedenker geen feeling heeft met de echte wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De pot zorg is niet onuitputtelijk, dat moeten we als maatschappij ook kunnen betalen. Tegen een pandemie kan je qua capaciteit nooit op. Bedden waren niet het probleem, personeel is beperkt. Ook had dat ons echt niet gered.. Geen enkel stelsel is bestand tegen zoveel zorgvraag. Daarom moeten we inzetten op preventie... Dmv testcapaciteit (voor toekomst).. En veel zelfvoorzienender van cruciale materialen. (pbm voorraden moeten groter en kost relatief weinig)

Daarnaast moet er ook een collectief besef komen dat we de fase van wilde vrisugroei moeten voorkomen. Dus vanaf seconde 1 hard ingegrijpen. Bij de eerste uitbraak gelijk vliegverkeer en reisbewegingen beperken.. Vakanties zijn dan misschien niet zo'n goed idee. Hopelijk kan dat besef... Want de volgende pandemie zou wel eens veel dodelijker kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Het probleem met beschermingsmiddelen is dat je ze correct moet gebruiken. Veel mensen lukt dat niet. Handschoenen aan, toch aan je neus zitten bijvoorbeeld. Zo draagt het weinig meer bij. Dan zit je in de winkel aan je telefoon met handschoenen aan en buiten weer met je handen zonder handschoen. Telefoon kan dan net zo besmet zijn.
Dat klopt, stond ook mijn reactie dat je niet aan je gezicht moet zitten in de AH. Telefoon is wel een goeie ja, zal wel een besmettingshaard zijn. Even met je mond vasthouden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
[...]

***members only***
Gecondoleerd..... het kan extreem snel gaan blijkbaar. Van de ic af omdat het stabiliseert en dan toch nog.....

Wat mij betreft is het aftellen tot de volgende persco. Vrees dat het geen prettige word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Ga maar eens kijken naar het middel waarmee ze schoonmaken of wat er in de handpompjes zit. Veelal is dit niet effectief om virussen te doden. Dan kan je poetsen en wrijven, maar het maakt weinig uit. Daarom zeg ik, ze kunnen nog beter een pot groene zeep neerzetten. Veel effectiever wanneer je het goed gebruikt.

Als iemand een nies- of hoestbui heeft bij een schap gaat niemand die potjes groente snel even poetsen die ernaast stonden.
Ik kan niet voor elke winkel spreken, maar de AH hier heeft spul wat, als ik de fles mag geloven, wel degelijk genoeg alcohol heeft. Daarnaast ruikt het ook vrij sterk naar alcohol, dus dat geloof ik wel.

Probleem met groene zeep is dat het veel omslachtiger is. Jij krijgt mij niet zo gek om alleen groene zeep op m'n handen te smeren, daar heb ik iig genoeg water bij nodig.
En dat wordt gewoon lastig als je meer dan een paar klanten hebt, naast het feit dat het wederom een bottleneck gaat vormen waar klanten verzamelen.

Ook het argument van niezen snap ik niet helemaal, dat is een beetje een argument van ik doe helemaal niets want een ander kan dit of dat doen.

Handen ontsmetten voor binnenkomen is absoluut niet de heilige graal en is maar voor een klein deel nuttig, maar dat maakt het geen onzin.
En gecombineerd met het feit dat een gel makkelijk, snel en goedkoop te gebruiken is valt het bij mij duidelijk onder "gewoon doen", in het ergste geval werkt het niet maar het werkt het ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Gecondoleerd @sylvesterrr . Sterkte de komende tijd...

Uit bronnen lijkt rtlnieuws te hebben vernomen dat de sportscholen eigenlijk open moeten blijven, geen besmettingshaarden en erg belangrijk voor de (mentale) gezondheid, zeker nu we de grijze dagen in gaan. Ik ben benieuwd, ik verwacht dat de groeps groottes weer kleiner worden en wellicht ook buiten en heb vrees voor de cafés en misschien wel restaurants. Misschien dat amateursport wedstrijden ook stilgelegd worden, dat scheelt toch een hoop volle auto’s en dergelijke. Grootste vraagteken zijn wellicht nog wat te doen met het onderwijs (op het basisonderwijs na, dat zal heus wel open blijven)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

Dat wat Wildhagen opmerkt bestaat veel langer dan de AVG en staat daar compleet los van.
OK, maar wat moet er nu gebeuren ? De AP geeft aan dat de GGD protocollen moeten worden gevolgd en de GGD geeft aan dat deze protocollen wegens de druk niet kunnen worden gevolgd. Dan gebeurt er dus niets en lopen de besmettingen uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:42:
En dat terwijl Rutte 2 weken geleden nog zei dat een karretje verplicht was. (En dus geen mandje).

Maar ik ben het met je eens: de karretjes worden nu gewoon neergezet en mensen lopen naar het schap. Waarbij ze nog dichter op elkaar komen, want karretjes nemen plek in. Typisch zo'n maatregel die in een kamertje is bedacht en in de theorie heel leuk klinkt en de bedenker geen feeling heeft met de echte wereld.
Maar wat is de gedachte achter het verplichte winkelwagentje? Er zijn twee opties:
  1. Niet meer klanten de winkel in dan er wagentjes zijn. Dan werken mandjes ook. Wagentjes en mandjes op? Geen mensen meer de winkel in laten. Zo handhaaf je de aantallen.
  2. Afstand houden. Het idee is dan dat het winkelwagentje helpt de 1,5 meter te behouden. Dat werkt alleen voor iemand uit. Je kan iemand prima rakelings passeren terwijl je het karretje voor je duwt.
Als het gaat om aantallen in de winkel te beheersen is het mandje net zo effectief als winkelwagentjes. Voor het afstand argument werkt het slechter.
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:44:
Dat klopt, stond ook mijn reactie dat je niet aan je gezicht moet zitten in de AH. Telefoon is wel een goeie ja, zal wel een besmettingshaard zijn. Even met je mond vasthouden etc.
Bij de AH gebruik ik mijn telefoon om te scannen. Heb ik geen scanner uit het rek meer nodig.
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:46:
Handen ontsmetten voor binnenkomen is absoluut niet de heilige graal en is maar voor een klein deel nuttig, maar dat maakt het geen onzin.
En gecombineerd met het feit dat een gel makkelijk, snel en goedkoop te gebruiken is valt het bij mij duidelijk onder "gewoon doen", in het ergste geval werkt het niet maar het werkt het ook niet tegen.
En zo kunnen een hoop "gewoon doen" wat weinig tot niets bijdraagt. Dat is het hele probleem zo'n beetje. Vele regels en adviezen en telkens eentje erbij. Doe nu maar. Baat het niet dan schaad het niet. Zo worden mensen moe van al die dingen en laten ze stapje bij beetje de boel varen.
ZieMaar! schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:50:
Grootste vraagteken zijn wellicht nog wat te doen met het onderwijs (op het basisonderwijs na, dat zal heus wel open blijven)...
In de modellen van het RIVM zou het sluiten van de middelbare scholen een daling van bijna 0,2 behalen van de R. We zitten momenteel volgens het dashboard op 1,17. Dan hebben de 0,9 dus al te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Ik kan niet voor elke winkel spreken, maar de AH hier heeft spul wat, als ik de fles mag geloven, wel degelijk genoeg alcohol heeft. Daarnaast ruikt het ook vrij sterk naar alcohol, dus dat geloof ik wel.

Probleem met groene zeep is dat het veel omslachtiger is. Jij krijgt mij niet zo gek om alleen groene zeep op m'n handen te smeren, daar heb ik iig genoeg water bij nodig.
En dat wordt gewoon lastig als je meer dan een paar klanten hebt, naast het feit dat het wederom een bottleneck gaat vormen waar klanten verzamelen.

Ook het argument van niezen snap ik niet helemaal, dat is een beetje een argument van ik doe helemaal niets want een ander kan dit of dat doen.

Ik was in een outlet waar je bij elke winkel die gel moest gebruiken! Zelfs als je de winkel uitliep en meteen weer binnenging. Gek wordt je ervan en je handen vallen uit mekaar na een paar keer. Zeker niet “gewoon doen”’ dus. Das een beetje de ellende nu, de sociale druk om alles maar gewoon te doen. Ik zie juist meer zelf kritisch nadenken en niet zeiken over anderen als iets wat het leven op dit moment een stuk prettiger zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
IJzerlijm schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

OK, maar wat moet er nu gebeuren ? De AP geeft aan dat de GGD protocollen moeten worden gevolgd en de GGD geeft aan dat deze protocollen wegens de druk niet kunnen worden gevolgd. Dan gebeurt er dus niets en lopen de besmettingen uit de hand.
Gelukkig hebben we daar het kabinet voor die dat mag gaan oplossen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben ik nog steeds de enige die denkt dat we een '15 maart' persco gaan krijgen? Uurtje of 6 zeg maar. Horeca dicht om 7 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 12:03

ultimateharry

Team Slayer:-)

CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:53:

In de modellen van het RIVM zou het sluiten van de middelbare scholen een daling van bijna 0,2 behalen van de R. We zitten momenteel volgens het dashboard op 1,17. Dan hebben de 0,9 dus al te pakken.
Dat is vrij fors zeg. Ook niet zo gek misschien, onderdeel van een huishouden van gemiddeld 4 mensen.
Dan verwacht je van de herfstvakantie ook wel een dempend effect. Alhoewel vakantie natuurlijk niet hetzelfde gedragspatroon oplevert als thuisscholing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:00:
Ben ik nog steeds de enige die denkt dat we een '15 maart' persco gaan krijgen? Uurtje of 6 zeg maar. Horeca dicht om 7 uur.
Als dat al zo is zullen die, net zoals dat op 15 maart gebeurde, van tevoren al op de hoogte gesteld zijn van de maatregel.

We zullen zien of ze dan weer gaan roepen dat ze zogenaamd van niks wisten, terwijl ze het al eerder gehoord hadden... want dat is de smoes die veel horeca toen gebruikte.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ShellGhost schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Gelukkig hebben we daar het kabinet voor die dat mag gaan oplossen. :)
Dat doen ze dus niet, dat is een beetje het probleem :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Segafreak83 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Dat doen ze dus niet, dat is een beetje het probleem :/.
We weten wat jij zou doen, een complete lockdown met alle gevolgen van dien.
En wat bewezen is dat dat niet gaat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
En zo kunnen een hoop "gewoon doen" wat weinig tot niets bijdraagt. Dat is het hele probleem zo'n beetje. Vele regels en adviezen en telkens eentje erbij. Doe nu maar. Baat het niet dan schaad het niet. Zo worden mensen moe van al die dingen en laten ze stapje bij beetje de boel varen.
Handen ontsmetten werkt, punt. Daar kun je niet omheen, het is bewezen, het is veel gebruikt op andere plekken, het werkt.

Het klinkt een beetje dat je tegenstribbelt om het tegenstribbelen. Geen enkele maatregel zal 100% werken, het gaat om met weinig ingrijpende maatregelen toch wat bij te dragen.

En het is toch triest dat even 20 seconden je handen inwrijven al teveel is, of erger nog, de reden zou zijn om maar niets meer te doen. Hoe moeilijk is het om die twee keer per week dat je in de supermarkt bent, even je handen te ontsmetten, een mondkapje op te doen en een katertje te gebruiken waarbij je genoeg afstand blijft nemen?

Het is niet alsof er gevraagd wordt een hazmatpak inclusief ontsmettingsdouche moet gebruiken..
Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

Ik was in een outlet waar je bij elke winkel die gel moest gebruiken! Zelfs als je de winkel uitliep en meteen weer binnenging. Gek wordt je ervan en je handen vallen uit mekaar na een paar keer. Zeker niet “gewoon doen”’ dus. Das een beetje de ellende nu, de sociale druk om alles maar gewoon te doen. Ik zie juist meer zelf kritisch nadenken en niet zeiken over anderen als iets wat het leven op dit moment een stuk prettiger zou maken.
Ach, ja handen werden gevoelig en het kostte keer x maal 20 wrijven, is dat werkelijk zo erg?

Als je werkelijk zo kritisch na elke denken had je misschien niet naar die outlet moeten gaan? Het allesomvattende advies is immers nog steeds, blijf zoveel mogelijk thuis. En misschien is winkel in, winkel uit dan niet helemaal de slimste optie.

[ Voor 28% gewijzigd door Fly-guy op 11-10-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Als dat al zo is zullen die, net zoals dat op 15 maart gebeurde, van tevoren al op de hoogte gesteld zijn van de maatregel.

We zullen zien of ze dan weer gaan roepen dat ze zogenaamd van niks wisten, terwijl ze het al eerder gehoord hadden... want dat is de smoes die veel horeca toen gebruikte.
Was dat zo ver van tevoren al dan? Dacht ook op zondag? Maar goede instelling van de sector inderdaad :Y

Overigens kon ik me ergens nog wel vinden in het verlengen van de herfstvakantie met een week. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Was dat zo ver van tevoren al dan? Dacht ook op zondag? Maar goede instelling van de sector inderdaad :Y
Dat was de ochtend van die dag al aan ze gemeld ja, dus ze hadden er al op kunnen inspelen. Maar de horeca speelden liever de vermoorde onschuld, en deed alsof ze niks gehoord hadden. Uhuh. Gelukkig niet zo doorzichtig hoor...

Heb met de horeca niet zoveeel medelijden als ze weer gesloten worden. Moet je eens kijken hoevaak het daar misging en de regels niet werden opgevolgd. Maar ondertussen wel klagen, steunen en zuchten....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Overigens kon ik me ergens nog wel vinden in het verlengen van de herfstvakantie met een week. Ben benieuwd.
Ik denk dat ze wel een schrikeffect willen gaan bereiken met de komende persco. Dat halfzachte ge eikel sinds deze zomer leid helemaal nergens toe.
wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Dat was de ochtend van die dag al aan ze gemeld ja, dus ze hadden er al op kunnen inspelen. Maar de horeca speelden liever de vermoorde onschuld, en deed alsof ze niks gehoord hadden. Uhuh. Gelukkig niet zo doorzichtig hoor...

Heb met de horeca niet zoveeel medelijden als ze weer gesloten worden. Moet je eens kijken hoevaak het daar misging en de regels niet werden opgevolgd. Maar ondertussen wel klagen, steunen en zuchten....
Ik weet niet wat je hiermee wil bereiken? De horeca wist al om 9 uur sochtends dat ze om 18 uur dicht moesten? En dan? Hoe wil je overigens alle horeca bereiken voor dat tijdstip?

[ Voor 43% gewijzigd door stylezzz op 11-10-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
ultimateharry schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:00:
Dat is vrij fors zeg. Ook niet zo gek misschien, onderdeel van een huishouden van gemiddeld 4 mensen.
Dan verwacht je van de herfstvakantie ook wel een dempend effect. Alhoewel vakantie natuurlijk niet hetzelfde gedragspatroon oplevert als thuisscholing.
Tijdens de zomervakantie periode ging het best goed, pas toen het onderwijs weer open ging ontspoorde de boel. De focus lag vooral op de studenten, maar er is meer dan alleen de HBO en universiteiten. Die overigens nog steeds online werken grotendeels.

Wellicht nu dan focussen om het middelbaar onderwijs online te krijgen. Alle scholen MS Teams geven en je moet nog een oplossing vinden dat alle leerlingen een laptop of computer hebben om het onderwijs mee te volgen.
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:06:
En het is toch triest dat even 20 seconden je handen inwrijven al teveel is, of erger nog, de reden zou zijn om maar niets meer te doen. Hoe moeilijk is het om die twee keer per week dat je in de supermarkt bent, even je handen te ontsmetten, een mondkapje op te doen en een katertje te gebruiken waarbij je genoeg afstand blijft nemen?
Ik was mijn handen, maar pas als ik bij de auto weer ben. Want daarna zit ik weer redelijkerwijs in mijn eigen bubbel. Ik pak braaf een karretje. Mondkapje doe ik niet, want dat is werkelijk schijnveiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
stylezzz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat ze wel een schrikeffect willen gaan bereiken met de komende persco. Dat halfzachte ge eikel sinds deze zomer leid helemaal nergens toe.
Misschien moeten ze dan vandaag iets doen, ipv wachten tot dinsdag :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
[...]

Onderschat niet dat het gros wel erg hun best doet. De gevallen waarbij het misging zijn niet bijzonder representatief voor de gehele sector. Althans, je kan niet zomaar dat één op één tegenover elkaar zetten.

Vergeet ook niet dat als die ondernemers failliet gaan, hun leven min of meer in duigen ligt. Natuurlijk hebben mensen dan recht op bepaalde uitkeringen en dergelijke, maar dat is geen vetpot natuurlijk.

Ik heb eerder medelijden met werknemers, voornamelijk studenten, die ook maar doen wat hun gevraagd wordt en straks hun baan verliezen. Moeten ze zich de rest van hun studie maximaal de schulden inlenen, een halfbakken opleiding doen achter hun laptop, in recessietijd de arbeidsmarkt opkomen en tot hun 35e bij pa en ma wonen omdat er geen huis te krijgen is. Ik merk dat hier vrijwel voortdurend overheen gestapt wordt in dergelijke discussies.

[ Voor 3% gewijzigd door Soccer98 op 11-10-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
[...]

In het eerste kwartaal 2020 waren er binnen de horeca 61 775 bedrijven.
Dus enige nuance is wel op zijn plaats.
https://www.volkskrant.nl...of-valt-het-mee~baaa1420/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
CMD-Snake schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
. Mondkapje doe ik niet, want dat is werkelijk schijnveiligheid.
Dit vind ik zo een jammere instelling.

Wat is er nou zo een probleem om ff zo een kapje op te doen? Nee het beschermt jou niet tegen corona. Nee het zal er ook niet met 100% zekerheid voor zorgen dat als jij het hebt je het niet door kan geven.

Echter al helpt het maar voor 20% om te voorkomen dat jij een ander besmet (misschien heb je helemaal nog geen symptomen maar moet je toevallig een keer hoesten of niezen).

Baat het niet dan schaat het niet en alle beetjes helpen denk ik dan maar weer.

Maar goed we leven in ene vrij land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:00:
Ik mag toch hopen dat de horeca dan een headsup krijgen van minstens een week van te voren.
De horeca heeft het al zwaar, als ze dan ook nog eens al hun versproducten moeten weggooien omdat het te kort tijd is om te annuleren, dan is zit zowel een onnodige financiële strop voor de horeca als onnodige voedselvespilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Deze crisis is helemaal geen geldprobleem, maar een organisatieprobleem. De GGD's blijken niet toegerust voor massaal testen, er zijn veel te veel veiligheidsregio's die helemaal niet voor deze crisisbezwering geschikt zijn, allerlei overlegorganen toeteren door elkaar heen, virologen en andere deskundologen beweren eerst A, dan B en dan C, en uiteindelijk wordt de verwarring steeds groter.
Oneindig geld in de zorg pompen is volkomen zinloos en levert ook geen gezondheidswinst op. Of zijn de Duitsers veel gezonder en worden ze een stuk ouder dan de Nederlanders, met hun schier oneindige voorraad IC-bedden?

[ Voor 5% gewijzigd door prijk op 11-10-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Ik mag toch hopen dat de horeca dan een headsup krijgen van minstens een week van te voren.
De horeca heeft het al zwaar, als ze dan ook nog eens al hun versproducten moeten weggooien omdat het te kort tijd is om te annuleren, dan is zit zowel een onnodige financiële strop voor de horeca als onnodige voedselvespilling.
Sommige hebben dat zeer creatief opgelost moet ik zeggen. Vermoedelijk zal het weer zo zijn.
De voorraden zullen nu wel wat kleiner zijn omdat er maar een beperkt aantal mensen binnen mogen zijn.
Minder klanten, minder eten nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja je denkt dat dit het moment is om nog een week door te modderen voordat er maatregelen in werking treden?

Of het vandaag of dinsdag wordt, dat gaat echt niet gebeuren.

Verschillende restaurants zijn overigens alweer over op de afhaal, dus die zien het wel aankomen een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Dracula schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Wat is er nou zo een probleem om ff zo een kapje op te doen? Nee het beschermt jou niet tegen corona. Nee het zal er ook niet met 100% zekerheid voor zorgen dat als jij het hebt je het niet door kan geven.

Echter al helpt het maar voor 20% om te voorkomen dat jij een ander besmet (misschien heb je helemaal nog geen symptomen maar moet je toevallig een keer hoesten of niezen).

Baat het niet, dan schaadt het niet is natuurlijk ook wel een makkelijke opmerking om iedereen een mondkapje proberen te laten dragen. Als een Jaap van Dissel nog altijd zegt dat anderhalve meter afstand houden veel belangrijker is en de Noorse RIVM stelt dat 200.000 mondkapjes nodig zijn om één infectie te voorkomen, is het niet meer dan logisch dat mensen hun vraagtekens erbij hebben.

Je kan het zo stellen op basis van bovenstaande bronnen dat als CMD-Snake overal waar hij komt anderhalve meter afstand houdt, dat hij daarmee meer toevoegt dan mensen die de hele dag een mondkapje dragen.

Zelf ben ik er ook geen fan van, van mondkapjes dragen. Vind ik niet fijn, dus wanneer het kan doe ik het liever niet. Kom ik echter in een winkel waarin vriendelijk verzocht wordt een mondkapje te dragen, dan doe ik dat uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 11-10-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dracula schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Mensen kunnen maar niet van hun gezicht afblijven, dat zie je overal. Zelfs na een half jaar pandemie zit dat er nog lang niet in als gewoonte. Likken aan hun vingers bijvoorbeeld om een blaadje om te slaan, aan hun neus zitten voor een kriebeltje, in de ogen wrijven, als je er op let gaat het maar door.
En daar zou een mondneusmasker voor kunnen helpen, als ze tenminste van het masker afblijven.

Gedraag je gewoon alsof je rode verf aan je handen hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Soccer98 ik zal de laatste zijn die mondkapjes gaat aanbevelen, maar als je toch aan het quoten slaat:
It said, however, that the authorities should look again at face masks if the pandemic flares up again.

"If epidemiological situation worsens substantially in a geographical area, the use of face masks as a precautionary measure should be reconsidered," it said.
En inmiddels raden ze ze ook aan in specifieke situaties:
https://www.helsenorge.no/en/coronavirus/face-masks/

Het lijkt soms wel alsof die RIVM's in Europa onderling contact hebben ofzo :?

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 11-10-2020 11:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Wat de horeca betreft: het verbaast me dat er geen onderscheid is tussen restaurants en kroegen. Het ene lijkt me meer besmettingen opleveren dan het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Wat? De horeca werkt met “versproducten” van een week oud? Wat is daar vers aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Je kan het zo stellen op basis van bovenstaande bronnen dat als CMD-Snake overal waar hij komt anderhalve meter afstand houdt, dat hij daarmee meer toevoegt dan mensen die de hele dag een mondkapje dragen.
Je kan, misschien heel apart, ook gewoon beide doen. Zeker wetende dat 1,5 meter gewoon niet 100% van de tijd gegarandeerd kan. Ook al doe je zelf zo goed je best, het kan bijna niet anders dan dat er een keer iemand dichterbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, onze nationale keftekkel heeft weer iets nieuws bedacht:

Eerst schreeuwt ie moord en brand dat alles uit de hand loopt, en nu moeten we zo lang mogelijk wachten? Echt?

En dan achteraf vooraan staan met berichten dat het kabinet het volledig uit de klauwen heeft laten lopen. Stop deze alsjeblieft ook in een bench :r

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 11-10-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:39:

[Twitter]

Eerst schreeuwt ie moord en brand dat alles uit de hand loopt, en nu moeten we zo lang mogelijk wachten? Echt?
Maar Maurice geeft nu de indruk dat beslissingen alleen worden genomen op basis van besmettingen. Wat natuurlijk niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Handen ontsmetten werkt, punt. Daar kun je niet omheen, het is bewezen, het is veel gebruikt op andere plekken, het werkt.

Het klinkt een beetje dat je tegenstribbelt om het tegenstribbelen. Geen enkele maatregel zal 100% werken, het gaat om met weinig ingrijpende maatregelen toch wat bij te dragen.

Het is niet alsof er gevraagd wordt een hazmatpak inclusief ontsmettingsdouche moet gebruiken..

[...]

Ach, ja handen werden gevoelig en het kostte keer x maal 20 wrijven, is dat werkelijk zo erg?

Als je werkelijk zo kritisch na elke denken had je misschien niet naar die outlet moeten gaan? Het allesomvattende advies is immers nog steeds, blijf zoveel mogelijk thuis. En misschien is winkel in, winkel uit dan niet helemaal de slimste optie.
Ik was in Italië de lokale economie vooruit aan het helpen, daar gold dat niet. Het is gewoon onzinnig om elke 10 minuten je handen te ontsmetten. Het probleem is dat het volk zoveel angst wordt aangejaagd dat volgens velen het doel de middelen heiligt. Dat is juist niet zo, Corona is vervelend, maar we moeten op zoek naar een leefbare manier om er mee om te gaan, niet kosten wat het kost je leven opgeven. Er is meer in de wereld dan dit virus alleen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Moeten ze zich de rest van hun studie maximaal de schulden inlenen, een halfbakken opleiding doen achter hun laptop, in recessietijd de arbeidsmarkt opkomen en tot hun 35e bij pa en ma wonen omdat er geen huis te krijgen is. Ik merk dat hier vrijwel voortdurend overheen gestapt wordt in dergelijke discussies.
Offtopic, maar ik heb me ook wild geërgerd aan een bepaalde politieke partij die iedere achttienjarige 10K wil geven, wetende dat dat geld vaak niet goed terecht komt, terwijl ze met dat geld ook het leenstelsel kunnen aanpakken, onderwijs kunnen verbeteren, jonge ondernemers kunnen ondersteunen, de positie van starters op de woningmarkt kunnen verbeteren, meer goedkope koop- en huurwoningen bouwen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Fly-guy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Je kan, misschien heel apart, ook gewoon beide doen. Zeker wetende dat 1,5 meter gewoon niet 100% van de tijd gegarandeerd kan. Ook al doe je zelf zo goed je best, het kan bijna niet anders dan dat er een keer iemand dichterbij komt.
Dat is een optie, ja. Dat moet een ieder voor zichzelf bepalen. Ik zelf doe het in ieder geval op in winkels waar het gevraagd wordt of als het ergens heel druk is.

Voor de rest wordt er te veel gefocust op mondkapjes, al doen we daar allemaal aan mee haha. In dit artikel wordt aangehaald dat het RIVM heeft berekend dat het dragen daarvan het reproductiegetal met 0,05 verandert. Met alle respect, maar dat zat natuurljk geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Dat is een optie, ja. Dat moet een ieder voor zichzelf bepalen. Ik zelf doe het in ieder geval op in winkels waar het gevraagd wordt of als het ergens heel druk is.

Voor de rest wordt er te veel gefocust op mondkapjes, al doen we daar allemaal aan mee haha. In dit artikel wordt aangehaald dat het RIVM heeft berekend dat het dragen daarvan het reproductiegetal met 0,05 verandert. Met alle respect, maar dat zat natuurljk geen zoden aan de dijk.
1.25^30=808
1.3^30=2620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
downtime schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:45:
Offtopic, maar ik heb me ook wild geërgerd aan een bepaalde politieke partij die iedere achttienjarige 10K wil geven, wetende dat dat geld vaak niet goed terecht komt, terwijl ze met dat geld ook het leenstelsel kunnen aanpakken, onderwijs kunnen verbeteren, jonge ondernemers kunnen ondersteunen, de positie van starters op de woningmarkt kunnen verbeteren, meer goedkope koop- en huurwoningen bouwen, etc.
Tja, diezelfde partij stond mede aan de wieg van het huidige leenstelsel. Dus het zou de partijleider sieren als hij een toontje lager zong, zijn handtekening maakte het medemogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:39:

[Twitter]

En dan achteraf vooraan staan met berichten dat het kabinet het volledig uit de klauwen heeft laten lopen. Stop deze alsjeblieft ook in een bench :r
Maar heeft ie niet ergens een punt dat die dagcijfers gewoon niet zo veel meer zeggen over hoe het gaat? Ik zou ook heel graag de gecorrigeerde cijfers zien en het omt en het kabinet toch hopelijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Soccer98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Nee, dat moet niet iedereen voor zichzelf weten. Wij hebben daar helemaal de kennis niet voor. We zijn te egoïstisch en te lui om daar een goede beslissing over te kunnen nemen.
Dat klinkt weer als het veel gebruikte excuus, het is niet dé oplossing, dus doe ik het niet.
Als de berekening al klopt, dan nog draagt het wel degelijk bij. Dat staat tegenover een relatief kleine maatregel, al ben ik zelf ook geen fan van die kapjes.

Maar als we door 20 minuten per dag in de supermarkt een kapje te dragen, het R getal toch weer iets naar beneden kunnen krijgen, waarom dan niet? Het is geen gasmasker oid.
En verkijk je niet op de invloed van 0,05 op een iets langere termijn op het aantal zieken..

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 11-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
IJzerlijm schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Maak je het niet veel groter dan het eigenlijk is? Als jij je ziek meldt mag de werkgever niet vragen wat je hebt maar het staat je vrij om te vertellen dat het corona is als dat het geval is en te verzoeken om dat door te geven aan collega's of om zelf contact op te nemen met collega's.
Het gaat de werkgever in principe niks aan wat jij precies hebt en met corona lijkt dat misschien een beetje vreemd maar er bestaat veel meer dan alleen corona en het is gewoon ter bescherming van de werknemer.
Pagina: 1 ... 129 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic