Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.504 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-09 20:16
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Alles dicht, behalve de supermarkten. Waar het verplicht wordt om een mondkap te dragen. Voor de rest 24u thuis zitten.
En de apotheken dan?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:08

De Nelis

en anders maar niet...

ZieMaar! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:06:
Ok, dus Gommers denkt aan een 'echte' lockdown. Dat verbaast me, maar ik vraag me ook af wat dat betekent:
- Scholen (ook basis) en kinderopvang dicht?
- Sportscholen en -verenigingen dicht
- Volledige horeca dicht
- Bedrijven waarbij niet vanuit huis gewerkt kan worden dicht?
- Winkels dicht (inclusief supermarkten)?

Als we er al naar toe gaan dat horeca, sport en scholen dicht gaan, dan hoop ik dat we dat toch echt wel regionaal doen. Ik geloof er namelijk niets van dat Amsterdammers dan maar hier op de Veluwe hun biertje komen drinken.
Alle niet essentiële zaken dicht, dus enkel supermarkten open en wellicht apotheken(?).

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Zeker. Dit weekend weer volop kerkdiensten met 30+ mensen en gezang uit volle borst in Staphorst.
En dat is verboten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Zullen ook wel open zijn. Medicijnen zijn voor sommige van levensbelang.
Maar alles wat leuk is, zal verboten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002

ultimateharry

Team Slayer:-)

Als we er al naar toe gaan dat horeca, sport en scholen dicht gaan, dan hoop ik dat we dat toch echt wel regionaal doen. Ik geloof er namelijk niets van dat Amsterdammers dan maar hier op de Veluwe hun biertje komen drinken.
Noord-Hollandse, Zuid-Hollandse en Utrechtse veiligheids-regio’s staan op “ernstig”, de rest van Nederland “zorgelijk”. That ship has sailed....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Naar mijn mening is een lockdown niet nodig, maar om ziekenhuisopnames en IC opnames te beperken moeten we de risicogroepen veel beter beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Juist dat regionale zorgt ervoor dat de aantallen besmettingen in andere regio's blijven oplopen, net zo lang tot er alsnog een lockdown komt. Waarom zou je dat willen?
Sarcastisch als ik ben zou ik het eerder andersom doen: Amsterdam is niet meer te redden en mag alles weer opengooien, dan gaat de rest van het land in lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Dat is in den lande ook op grote schaal gebeurt. In heel weinig kerken wordt nog gezongen. Waar het kan, is het volgens RIVM-richtlijnen. En ook qua bezetting mag je alleen het aantal mensen toelaten waarbij je afstand kunt houden. Het aantal getraceerde besmettingen naar religieuze bijeenkomsten is niet voor niets al weken onder de 0,3%.
Dat iets mag betekent niet dat je het moet doen. Dat heet verantwoordelijkheid nemen en solidair zijn met de rest van Nederland. Je toont dan fatsoen.

Die cijfers zeggen niets, in stadions is het aantal besmettingen 0,0 procent en toch moeten die dicht. Dat cijfer is dus niet belangrijk.
Laten we niet vergeten: we kunnen nog rustig een jaar tot anderhalf jaar in deze situatie zitten. Voor alle instellingen en werksituaties zullen we passende maatregelen moeten vinden. Een jaar niet sporten? Geen horeca? Of wat dan ook? Daar zullen we wel met elkaar een weg in moeten vinden.
Kerken staan er niet bekend om dat ze een middenweg zoeken. Dat blijkt deze weekenden eens te meer.

In de periode dat het beter ging, ruwweg 1 juli tot 1 oktober dus, waren kerken meer open. Dat was prima natuurlijk, heel veel andere dingen zoals kroegen hadden ook deze vrijheden. Nu het slechter gaat sinds 1 oktober weigert een deel van de kerken solidair te zijn met Nederland. Een middelvinger naar Nederland en de zorg specifiek, en maar klagen als ze commentaar krijgen.
*knip*

Dit is niet de plek om te ranten en te generaliseren, dat voegt niets toe en fungeert alleen maar als flamebait.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Veluwe staat ook al op code oranje, natuurlijk. Gemeente Ede doet niet onder voor een Randstadgemeente.

In Amsterdam zijn zeker veel besmettingen, maar vergeet niet dat 90,4% van de besmettingen buiten Amsterdam plaatsvinden.

Als je naar de top 3 kijkt (A'dam, R'dam, Utrecht) dan zie je dat 85,6% van de besmettingen erbuiten plaatsvindt. Met andere woorden, het is weinig gecentraliseerd.

Geen enkele regio is "waakzaam', het is allemaal 'zorgelijk' of 'ernstig'

Met andere woorden: Gewoon heel Nederland staat in de hens :P
Je gaat weinig regio's overhouden waar je niets hoeft te doen als je het regionaal wil doen*, dus dan kan je het net zo goed landelijk doen.

Zo te zien is Midden-Drenthe, de Noordoostpolder, Den Helder/Texel en de teen van Zeeland de uitzondering
edit:
De teen van Zeeland heet Sluis, blijkbaar :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-10-2020 17:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jammer genoeg niet.

Maar er is wel een dringend advies en een afspraak met de overheid gemaakt door de kerken. Ook zouden ze solidair kunnen zijn en juist nú kunnen laten zien dat het groepsbelang boven het eigen belang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:05
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Apotheken hebben steeds vaker ook uitgifte luiken waar je op basis van bijvoorbeeld een geboortedatum en afhaalcode je medicatie ontvangt zonder ook maar enig direct menselijk contact.

Sommige apotheken hoeven dus niet eens fysiek open te zijn. Enkel door te blijven werken.

Maar uiteraard zullen apotheken niet stoppen met medicatie levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Regionale maatregelen zijn een farce tot zover, geen burgemeester die de boeman wil zijn lijkt het wel.... lekker doorschuiven naar den haag, laat rutte en de jonge de klappen maar vangen. Lekker bezig nederland.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Net als nu dus eigenlijk? Veranderd niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
psychodude schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Apotheken hebben steeds vaker ook uitgifte luiken waar je op basis van bijvoorbeeld een geboortedatum en afhaalcode je medicatie ontvangt zonder ook maar enig direct menselijk contact.

Sommige apotheken hoeven dus niet eens fysiek open te zijn. Enkel door te blijven werken.
Ik denk dat je een groot deel van het werkzaamheden van een apotheek hiermee onderschat.

De enige reden waarom ik het noemde was omdat er gesuggereerd werd dat enkel de supermarkt open zou blijven bij een totale lockdown 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:33

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Dat iets mag betekent niet dat je het moet doen. Dat heet verantwoordelijkheid nemen en solidair zijn met de rest van Nederland. Je toont dan fatsoen.
Zoals naar het pretpark gaan zeg maar, dat mag wel, maar getuigt niet echt van fatsoen.
Beter blijf je gewoon thuis. Of is dat anders dan naar de kerk gaan?

Ik weet niet precies waar de denkbeeldige lijn ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 10-10-2020 17:25 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Jammer genoeg niet.

Maar er is wel een dringend advies en een afspraak met de overheid gemaakt door de kerken. Ook zouden ze solidair kunnen zijn en juist nú kunnen laten zien dat het groepsbelang boven het eigen belang gaat.
Ze hielden zich al aan de geldende corona regels. Dat dat getal niet geheel was wat verwacht was, is niet hun probleem. :)
Er is weer vanuit de onderbuik gereageerd op social media, zonder te weten hoe de vork echt in de steel zat.
Die 600 mensen waren geheel corona proof neergezet. Dus wat is het probleem dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Die 600 mensen waren geheel corona proof neergezet.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Alles dicht, behalve de supermarkten. Waar het verplicht wordt om een mondkap te dragen. Voor de rest 24u thuis zitten.
Alle essentiële and kritieke bedrijven zullen altijd open blijven. Dat is overal (zelfs deels in Wuhan) zo geweest. De industrie, zorg, supermarkten etc zullen altijd open blijven. Van de sport(scholen), horeca en winkels wordt ik met de dag minder zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Niet? Kom dan met bewijs dat het niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Alle essentiële and kritieke bedrijven zullen altijd open blijven. Dat is overal (zelfs deels in Wuhan) zo geweest. De industrie, zorg, supermarkten etc zullen altijd open blijven. Van de sport(scholen), horeca en winkels wordt ik met de dag minder zeker.
Horeca zal dicht gaan, sportscholen weer, sporten binnen en buiten wordt weer verboten.
Samenscholingen groter dan twee of drie, niet gezinsleden, gaat dan ook weer verboten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Niet? Kom dan met bewijs dat het niet zo was.
Kom jij maar eens met bewijs dat het wel zo was. 600 mensen in een en dezelfde ruimte, enorme broeikas waar het virus lekker kan rondvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Volgens mij is zelfs in Italië het niet essentiële bedrijfsleven stilgelegd, ook de industrie dus. Niet dat we dat moeten willen, overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Zoals naar het pretpark gaan zeg maar, dat mag wel, maar getuigt niet echt van fatsoen.
Beter blijf je gewoon thuis. Of is dat anders dan naar de kerk gaan?

Ik weet niet precies waar de denkbeeldige lijn ligt.
Voor pretparken gelden dezelfde regels voor de binnenruimtes en horeca als voor de rest van Nederland. Er wordt niet gezongen in een kleine binnenruimte. Ook loopt er geen risicogroep rond.

Goede vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Juist dat regionale zorgt ervoor dat de aantallen besmettingen in andere regio's blijven oplopen, net zo lang tot er alsnog een lockdown komt. Waarom zou je dat willen?
Sarcastisch als ik ben zou ik het eerder andersom doen: Amsterdam is niet meer te redden en mag alles weer opengooien, dan gaat de rest van het land in lockdown.
Ik denk het niet. Amsterdam is vanaf dag 1 koploper in het aantal besmettingen, praktisch onafgebroken en hooguit afwisselend met Rotterdam, ook per 100k inwoners. Daar gewoon alles dicht voor 2 weken, met als groot dreigement voor de rest van Nederland dat ze dat ook te wachten staat als het niet minder wordt.

Maar dat is allemaal gekkigheid, ik geloof uberhaupt niet in lockdowns en zou het gewoon heel k*t vinden als de 2 pleziertjes die ik nog heb (ik neem de maatregelen heel serieus, dus zie weinig mensen, kom eigenlijk alleen nog maar sporadisch in een restaurant, alleen met mijn vriendin, werk onafgebroken thuis) ook kwijt zou raken. Die pleziertjes zijn buiten sporten en binnen sporten, overigens. Ik ben kinderloos, dus ik heb niet de angst die ouders met jonge kinderen wellicht ook nog bij dit soort berichten hebben.

Ergens betekent het ook dat bedrijven moeten sluiten, tenzij iedereen thuis kan werken. Dat zijn allemaal vele malen draconischer maatregelen dan die in maart, toen we in een veel heftigere situatie zaten. Maar goed, blijkbaar valt het kwartje maar niet bij een deel van de mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Ze hielden zich al aan de geldende corona regels. Dat dat getal niet geheel was wat verwacht was, is niet hun probleem. :)
Er is weer vanuit de onderbuik gereageerd op social media, zonder te weten hoe de vork echt in de steel zat.
Die 600 mensen waren geheel corona proof neergezet. Dus wat is het probleem dan?
Het probleem is dat voor de rest van Nederland andere regels gelden. Ook voor plekken waar nog minder besmettingen zijn vastgesteld zoals het theater. En op die plekken wordt dan ook nog eens niet gezongen.

Los van de regels kan je ook zelf verantwoordelijkheid nemen als kerk. Als een moskee dit zou doen, dan moet je eens kijken wat er gebeurd.

Overigens heb je geen idee of het binnen corona proof was. Want ook daarin blinken kerken uit, de deuren sluiten. Alles in het geniep. Wellicht hebben ze wel een grote orgie gehouden op het altaar, dat schijnt er ook bij te horen tenslotte: https://www.linda.nl/nieu...iester-betrapt-trio-kerk/

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 10-10-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Benieuwd wat er dan met mijn werkgebied, Schiphol, gaat gebeuren...als ik Gommers zo hoor vanmiddag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Voor pretparken gelden dezelfde regels voor de binnenruimtes en horeca als voor de rest van Nederland. Er wordt niet gezongen in een kleine binnenruimte. Ook loopt er geen risicogroep rond.

Goede vergelijking.
Ok, goed om te weten dat de lijn daar ligt. Ik ga morgen nog even.
Je hebt die kerk in Staphorst gezien he? Daar was 1/4 deel gevuld met mensen. Da's minder dan in een gemiddeld theater.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga serieus morgen en maandag naar de Efteling, maar ik word heel heel erg moe van mensen die anderen overal de maat nemen, maar zelf ook dingen doen die niet verstandig zijn (en buiten jijzelf lopen er hier nog wel wat meer rond die er een handje van hebben). Want laten we wel wezen, het opzoeken van een pretpark in deze tijden is niet heel verstandig als het om Corona gaat, maar wel leuk.
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

Het probleem is dat voor de rest van Nederland andere regels gelden. Ook voor plekken waar nog minder besmettingen zijn vastgesteld zoals het theater. En op die plekken wordt dan ook nog eens niet gezongen.
Nee, bij alle musicals waar ik ben geweest was het verrassend stil :D

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 10-10-2020 17:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
BlazeMuis schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Kom jij maar eens met bewijs dat het wel zo was. 600 mensen in een en dezelfde ruimte, enorme broeikas waar het virus lekker kan rondvliegen.
https://imgo.rgcdn.nl/964...sen-Foto-Eelco-Kuiken.jpg

Ruimte genoeg lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ok, dus Gommers denkt aan een 'echte' lockdown. Dat verbaast me, maar ik vraag me ook af wat dat betekent:
- Volledige horeca dicht

Een volledige lockdown betekent dat je thuis moet blijven en alleen met een ingevuld formulier de straat op mag om boodschappen te doen of andere essentiële zaken te regelen ("vitale beroepen'). En dat de politie daarop streng controleert met draconische boetes. Dit is in Frankrijk, Italië en Spanje twee maanden of langer de situatie geweest. Dat het een daverend succes is geworden, kun je met goed fatsoen niet stellen. Dus of we dat nou moeten willen met zijn allen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Dit is niet nodig. 600 mensen in die ruimte is een broeikas voor het virus. Het is een gesloten ruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

Los van de regels kan je ook zelf verantwoordelijkheid nemen als kerk. Als een moskee dit zou doen, dan moet je eens kijken wat er gebeurd.

Overigens heb je geen idee of het binnen corona proof was. Want ook daarin blinken kerken uit, de deuren sluiten. Alles in het geniep. Wellicht hebben ze wel een grote orgie gehouden op het altaar, dat schijnt er ook bij te horen tenslotte: https://www.linda.nl/nieu...iester-betrapt-trio-kerk/
Er word van politici ook verwacht dat ze integer zijn.

Zo kan je over al gaan twijfelen.
Op de man spelen is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
We zijn een gemodereerd forum, zoek dus niet zelf de confrontatie maar maak een topic report aan.

[ Voor 82% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Geert1976 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:32:
Benieuwd wat er dan met mijn werkgebied, Schiphol, gaat gebeuren...als ik Gommers zo hoor vanmiddag
Heel stil vrees ik als het aan hem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
prijk schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

Een volledige lockdown betekent dat je thuis moet blijven en alleen met een ingevuld formulier de straat op mag om boodschappen te doen of andere essentiële zaken te regelen ("vitale beroepen'). En dat de politie daarop streng controleert met draconische boetes. Dit is in Frankrijk, Italië en Spanje twee maanden of langer de situatie geweest. Dat het een daverend succes is geworden, kun je met goed fatsoen niet stellen. Dus of we dat nou moeten willen met zijn allen?
Hoogstens als signaal naar iedereen die denkt we kunnen nog wel even zo door gaan... "want zo erg is het allemaal niet". Terwijl we bovenaan de verkeerde lijstjes staan...

Die zijn het misschien ook wel afgeleerd na 1 of 2 weken echte lockdown, die ook actief gehandhaafd wordt.

Mensen die zeg voor en na 7'en buiten zijn, zijn dat dan alleen met een heel goede reden, vitaal beroep, hond uitlaten, medisch noodgeval of in de boeien geslagen :+ (meer smaken kon ik zo snel niet bedenken)
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:39:
[...]

Totdat er weer ineens een noodzakelijke reden is om dat weer open te gooien omdat er eigenlijk niet goed over de gevolgen van een maatregel nagedacht is. :/

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 10-10-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Ok, goed om te weten dat de lijn daar ligt. Ik ga morgen nog even.
Je hebt die kerk in Staphorst gezien he? Daar was 1/4 deel gevuld met mensen. Da's minder dan in een gemiddeld theater.
Het is en blijft een dicht gebouw, gevuld met mensen in de risicogroep die uit volle borst zingen. Hoe erg wil je de kat op het spek binden?
Begrijp me niet verkeerd, ik ga serieus morgen en maandag naar de Efteling, maar ik word heel heel erg moe van mensen die anderen overal de maat nemen, maar zelf ook dingen doen die niet verstandig zijn (en buiten jijzelf lopen er hier nog wel wat meer rond die er een handje van hebben). Want laten we wel wezen, het opzoeken van een pretpark in deze tijden is niet heel verstandig als het om Corona gaat, maar wel leuk.
Pretparken en kerken zijn gewoon niet vergelijkbaar. In een pretpark ben je grotendeels buiten en zijn er aanpassingen gedaan zodat wachtrijen bijvoorbeeld spatschermen hebben of buiten zijn. Ook staan er overal stippen of zitten er stickers die je helpen afstand te houden. Personeel heeft handschoenen, mondkapjes of spatschermen en maakt alles tot in den treure schoon. Attracties zijn aangepast zodat je afstand hebt.

Pretparken hebben in de vorige golf ook zelf hun verantwoordelijkheid genomen. Ze zijn dicht gegaan, dit was geen regel. Vervolgens hebben ze alles zo aangepast dat een veilig bezoek mogelijk is. Net als theaters of bioscopen dat gedaan hebben.

In een gemiddelde supermarkt loop je meer risico op een zaterdagochtend dan 2 weken lang in een pretpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:39:
[...]

Dat is 't al een klein half jaartje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Nee, bij alle musicals waar ik ben geweest was het verrassend stil :D
Ben je per ongeluk naar een sing-along gegaan? Ik heb bij een musical nog nooit meegemaakt dat het publiek ging zingen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Het is en blijft een dicht gebouw, gevuld met mensen in de risicogroep die uit volle borst zingen. Hoe erg wil je de kat op het spek binden?

[...]

Pretparken en kerken zijn gewoon niet vergelijkbaar. In een pretpark ben je grotendeels buiten en zijn er aanpassingen gedaan zodat wachtrijen bijvoorbeeld spatschermen hebben of buiten zijn. Ook staan er overal stippen of zitten er stickers die je helpen afstand te houden. Personeel heeft handschoenen, mondkapjes of spatschermen en maakt alles tot in den treure schoon. Attracties zijn aangepast zodat je afstand hebt.

Pretparken hebben in de vorige golf ook zelf hun verantwoordelijkheid genomen. Ze zijn dicht gegaan, dit was geen regel. Vervolgens hebben ze alles zo aangepast dat een veilig bezoek mogelijk is. Net als theaters of bioscopen dat gedaan hebben.

In een gemiddelde supermarkt loop je meer risico op een zaterdagochtend dan 2 weken lang in een pretpark.
Jouw afkeer jegens de kerk zorgt er voor dat je absoluut geen oordeel kan geven over de maatregelen die ze hebben getroffen. Dat blijkt uit jouw eigen posts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
- Volledige horeca dicht

Het wordt tijd dat we in NL ook een mooi overzicht gaan introduceren, dan weet iedereen wat ie wanneer mag en moet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8f-QF-OtO5ZHSt0g2RQJl_0T80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VvlZ9hHR5RrHZFqhUAfs8s32.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ruimte genoeg voor 30 man zo te zien.

Heb je ook beeld van de gevulde kerk vorige week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Hoogstens als signaal naar iedereen die denkt we kunnen nog wel even zo door gaan... "want zo erg is het allemaal niet".

Die zijn het misschien ook wel afgeleerd na 1 of 2 weken echte lockdown, die ook actief gehandhaafd wordt.

Mensen die zeg voor en na 7'en buiten zijn, zijn dat dan alleen met een heel goede reden, vitaal beroep, hond uitlaten, medisch noodgeval of in de boeien geslagen :+ (meer smaken kon ik zo snel niet bedenken)
Hm, het uitvoeren van dergelijke sociale experimenten op de bevolking om die in het gareel te krijgen staat me persoonlijk nogal tegen.
Het zou trouwens heel goed kunnen dat dit een een-tweetje tussen Gommers en Rutte is. Gommers speelt vandaag de dreigende dokter, Rutte neemt dat in de persconferentie mee en komt met een aantal nieuwe halfbakken maatregelen en benadrukt het dreigement van Gommers nog eens.
Leer mij de communicatiedeskundigen kennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Het wordt tijd dat we in NL ook een mooi overzicht gaan introduceren, dan weet iedereen wat ie wanneer mag en moet. [Afbeelding]
Klinkt goed. Jammer genoeg kunnen wij hier al niet 4 simpele regeltjes snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Jouw afkeer jegens de kerk zorgt er voor dat je absoluut geen oordeel kan geven over de maatregelen die ze hebben getroffen. Dat blijkt uit jouw eigen posts.
Nee hoor, ze hebben geen maatregelen getroffen. Wat mensen, misschien, uit elkaar zetten. Dat is alles wat we weten. Voor de rest was het een gesloten oester en kunnen we slechts raden en vooral hopen dat er geen orgie op het altaar was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

[...]

Punt is dat het gewoon mag, met 600 man in de kerk. Kun je wat van vinden, dat mag ook. Maar ga niet roeptoeteren dat anderen dingen doen die jij niet verstandig vindt, stom vindt, weet ik veel wat vindt, als je zelf ook niet de meest handige dingen doet/ wil doen in corona-tijd.

Een theater is een afgesloten ruimte waar mensen uit volle borst (mee)zingen (musical). In hoeverre is dat anders dan in een kerk?

Laatste keer dat ik trouwens in een kerk zat was dat uit volle borst zingen trouwens meer gemompel. Dat terzijde.

Maar ik laat het hierbij, ga vooral door met het benoemen wat anderen allemaal fout doen, kijk vooral niet of je zelf wellicht je gedrag moet aanpassen als je je zo druk maakt over de ander.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 10-10-2020 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Nee hoor, ze hebben geen maatregelen getroffen. Wat mensen, misschien, uit elkaar zetten. Dat is alles wat we weten. Voor de rest was het een gesloten oester en kunnen we slechts raden en vooral hopen dat er geen orgie op het altaar was.
Ik lees alleen maar aannames gebaseerd op een grondige afkeer wegens alles wat kerk gerelateerd is.
Als men je nog serieus wil nemen zou ik je aan willen raden om je toon te matigen en geen aannames doen die gebaseerd zijn op jouw fantasie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

Het zou leuk zijn als je je persoonlijke aanvallen voor je houdt.
Iemand aanvallen die geloofd mag wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ik ga nuttige dingen doen, eten voorbereiden bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Ernemmer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Het wordt tijd dat we in NL ook een mooi overzicht gaan introduceren, dan weet iedereen wat ie wanneer mag en moet. [Afbeelding]
Probleem: Grootste groep raakt besmet in huiselijke kringen.

Kan je daar handhaven? Nee. Succes met zo'n overzicht.

Angst bij mensen is gewoon weg. Angst werkt alleen voor de korte termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Geert1976 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:32:
Afwachten wordt het. De voorgaande maatregelen zijn ook milder geweest dan dat wat vanuit het OMT geadviseerd is. Mogelijk dat ook nu weer de maatregelen mild zullen zijn naar omstandigheden. Met als eventueel risico natuurlijk dat indien de urgentie nog niet voldoende doordringt bij het volk eventuele striktere maatregelen na een aantal weken alsnog zullen volgen en dan mogelijk zelfs weer alleen maar proportioneel nog langer zal gaan duren.

Jammer is en blijft natuurlijk dat het allemaal redelijk overbodig geweest zou zijn mits we (NL als maatschappij gemiddeld genomen) ons beter aan de basis zouden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Klinkt goed. Jammer genoeg kunnen wij hier al niet 4 simpele regeltjes snappen.
Ik denk dat de meeste mensen het best wel snappen, maar er gewoon schijt aan hebben. Als je een systeem introduceert met levels, dan weet iedereen wat het volgende gaat zijn. Misschien helpt dat mee zodat mensen zich toch aan de regels houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Voor de goede orde: die 600 werden verdeeld over 3 gebouwen. Dus niet 600 in de kerk op de foto (die overigens aardig vertekent. In werkelijkheid lijkt/is het veel groter).

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:55:
[...]

Mensen nemen het van buiten mee, als je zorgt dat de mensen het buiten niet kunnen oplopen, kunnen ze thuis niemand besmetten.

En angst voor het virus is imo ook niet nodig (alleen als je tot de +-2%* ongezondste mensen van NL behoort is het echt een risico), angst voor extra maatregelen helpt misschien wel.

*2% omdat dat het percentage is van de besmettingen wat opgenomen wordt in het ziekenhuis.

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 10-10-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is zelfs in Italië het niet essentiële bedrijfsleven stilgelegd, ook de industrie dus. Niet dat we dat moeten willen, overigens....
N=1 natuurlijk, maar dat viel best mee, het was strenger dan hier, maar veel industrie heeft gewoon doorgedraaid. Een leverancier van ons (midden in Coronahaard Lombardije) heeft gewoon doorgeproduceerd en geleverd aan ons gedurende de hele periode. Was wel spannend of ze productie op niveau konden houden (personeepstechnisch), maar uiteindelijk is het gewoon doorgegaan. Onze vrachtwagens hebben ook gewoon 2 wekelijks een rit die kant op gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Als er een lockdown komt, vind ik dat de regering op moet gaan draaien voor alle kosten die voortvloeien uit onder andere ontslagen, faillissementen en psychische problemen (ggz, psychologen etc). Natuurlijk is de gezondheidszorg erg belangrijk en is op de gewone afdelingen de situatie nijpend nu, maar aan de andere kant van de medaille zijn de gevolgen van een lockdown minstens zo genadeloos hard. Ik ben bang dat een nieuwe lockdown voor heel veel mensen mentaal erg lastig gaat zijn, zeker in de doorgaans wat sombere maanden die er komen

[ Voor 15% gewijzigd door Soccer98 op 10-10-2020 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:06:
Als er een lockdown komt, vind ik dat de regering op moet gaan draaien voor alle kosten die voortvloeien uit onder andere ontslagen, faillissementen en psychische problemen (ggz, psychologen etc). Natuurlijk is de gezondheidszorg erg belangrijk en is op de gewone afdelingen de situatie nijpend nu, maar aan de andere kant van de medaille zijn de gevolgen van een lockdown minstens zo genadeloos hard. Ik ben bang dat een nieuwe lockdown voor heel veel mensen mentaal erg lastig gaat zijn, zeker in de doorgaans wat sombere maanden die er komen
Beter nu een lockdown die wellicht in december voorbij is dan een lockdown die in december begint.

[ Voor 0% gewijzigd door zacht op 10-10-2020 18:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
zacht schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Beter nu een lockdown die wellicht in december voorbij is dan een lockdown die in december begint.
En dan kunnen we weer in maart eenzelfde soort traject ingaan. Na een lockdown komen we gewoon weer in hetzelfde riedeltjes als nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Soccer98 op 10-10-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:52
Och, als er tegen die tijd nog een lockdown is (verwacht dat deze binnenkort helaas wordt aangekondigd) zijn we toch al failliet als land, dus ook de regering kan die kosten niet meer vergoeden :/

We zijn ook zo koppig met z'n allen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Mr.Joker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:55:
[...]

Zou dit 100 jaar geleden ook de factor zijn geweest bij de 2e golf van de spaanse griep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Dus jij vind dat de hele maatschappij moet opdraaien voor de minderheid die lak heeft aan de maatregelen op dit moment? (ik heb absoluut geen beter idee hoor begrijp me niet verkeerd) dat is het dubbele maar zoals het nu gaat rennen we gewoon op die lockdown af helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Na de tweede lockdown kunnen we elkaar weer de schuld geven en Rutte die roept van: jongens, anderhalve meter, we zijn een volwassen kan, ik ga niet smeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mij lijkt het veel redelijker om die kosten weg te leggen bij die figuren die alle adviezen negeren en lekker doen waar ze zin in hebben.

Het zijn due figuren aan wie we de huidige situatie te "danken" hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
Als er een lockdown komt, vind ik dat de regering op moet gaan draaien voor alle kosten die voortvloeien uit onder andere ontslagen, faillissementen en psychische problemen (ggz, psychologen etc). Natuurlijk is de gezondheidszorg erg belangrijk en is op de gewone afdelingen de situatie nijpend nu, maar aan de andere kant van de medaille zijn de gevolgen van een lockdown minstens zo genadeloos hard.
Het probleem is alleen niet zozeer dat de sutuatie binnen het ziekenhuis nijpend is, het probleem is dat er geen plateau in zicht is.

Het is simpel. Een stabiele situatie met de huidige aantallen, hoewel vervelend, is werkbaar. Maar een stabiele situatie is er niet. Er is een tot nu toe persisterende stijging. En daar ligt het probleem.

Spijtig is dat onvoldoende mensen dat in willen zien. Want indien eenieder zich goed bewust was van de risico's daarvan, hadden we nu niet in de huidige situatie gezeten met mogelijk ver(der)gaande vrijheidsbeperkende maatregelen.

Je kunt de gezondheidszorg namelijk gewoonweg niet dusdanig overbelasten. Dat zal zorgen voor een sterke toename in mortaliteit en blijvend fysieke schade. Niet alleen t.g.v. COVID-19, maar in steeds toenemende mate door de afschaling van overige zorg.

De gevolgen daarvan zullen overigens ook zeker niet kosteloos zijn. Hoewel dood natuurlijk, hoe cru ook, relatief weinig kosten met zich mee brengt, is dat voor blijvend fysiek letsel natuurlijk anders. Om nog maar te zwijgen over kwaliteit van leven.

Het is een kiezen tussen twee kwaden.

En jammer blijft daarin natuurlijk dat om heel eerlijk te zijn, kiezen helemaal niet eens noodzakelijk geweest zou hoeven te zijn indien iedereen zich gewoon netjes houdt aan de basis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
FabianGTI schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

Och, als er tegen die tijd nog een lockdown is (verwacht dat deze binnenkort helaas wordt aangekondigd) zijn we toch al failliet als land, dus ook de regering kan die kosten niet meer vergoeden :/

We zijn ook zo koppig met z'n allen...
Naast het feit dat dat reuze mee valt. Kunnen we mooi teren op de zak van Italië die hebben toch geld zat gehad van ons. :+

Vind dat weer zo'n rare opmerking al wij failliet zouden zijn, wat zijn die Zuid-Europese landen dan?

Je kunt alles vinden van het zuinige bezuinigingsbeleid van de VVD maar daardoor heb je nu wel de ruimte om de staatschuld zonder directe effecten op te laten lopen. Iedereen die dan begint over de rekening voor de toekomst moet ook even kijken waar we vandaan komen:

begin 2008 44%
eind 2008 54%
begin 2015 69%
eind 2019 49%
Aldus: https://www.businessinsider.nl/nederland-staatsschuld-2019/

Hebben we daar nou allemaal minder welvaart van gehad? Hebben daar complete leeftijdsgroepen voor krom gelegen? Ik geloof het ook niet! Het enige waar je iets van zou kunnen vinden en de effecten daarvan zijn de rente effecten van crisis en dat is macro economisch daar hebben wij niet veel direct effect op.

Had de Corona pandemie niet toegeslagen hadden we gewoon lekker verder gegaan met het VVD beleid van weinig uitgeven en de staatsschuld nog verder weggewerkt.

De beslissing om nu in tegenstelling met tot de kredietcrisis te investeren is een goed teken omdat het hier gaat om vraag uitval en niet zo zeer om een systematisch probleem. Juist vanwege het feit dat de overheid investeert, durven banken dat ook te doen waardoor er zeer zeker een effect voor de economie is maar vele malen kleiner dan wanneer de geldkraan meteen dicht gedraaid zou zijn vanwege de staatsschuld.

[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 10-10-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Mij lijkt het veel redelijker om die kosten weg te leggen bij die figuren die alle adviezen negeren en lekker doen waar ze zin in hebben.

Ik kan je verzekeren dat dat het einde zou betekenen van de samenleving zoals wij die kennen. Want waarom zou voor rokers, alcoholici, slechte chauffeurs, falende ouders en luie bankzitters dan een ander regime moeten gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Hoeveel leg jij in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

prijk schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dat het einde zou betekenen van de samenleving zoals wij die kennen. Want waarom zou voor rokers, alcoholici, slechte chauffeurs, falende ouders en luie bankzitters dan een ander regime moeten gelden?
Laten we de whataboutismes even buiten de discussie houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 06:57

NMH

Moderator General Chat
psychodude schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:18:
Een stabiele situatie met de huidige aantallen, hoewel vervelend, is werkbaar.
Ik zou de huidige situatie niet echt werkbaar willen noemen; ziekenhuizen zijn nu bijvoorbeeld alweer de "planbare" zorg aan het afschalen, iets wat de vorige keer gewoon mensenlevens heeft gekost. Bijkomend gevaar van een stabiel hoog aantal besmettingen is ook nog dat je op het randje balanceert; bij iedere toename zit je direct in grote problemen, zonder dat je tijd hebt om bij te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
stylezzz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

Zou dit 100 jaar geleden ook de factor zijn geweest bij de 2e golf van de spaanse griep?
Niet waarschijnlijk. Over het algemeen zal destijds meer hebben meegespeeld dat de financiële omstandigheden er voor vele gewoon niet waren om grote delen van de populatie te beschermen. Vergelijkbaar met de situatie zoals dit nu is in bijvoorbeeld landen als India en Brazilië.

In modern Nederland kun je echter ook werkloos door het leven zonder te hoeven verhongeren.

Wel zijn er gebieden geweest, van steden tot landen, die aanzienlijk minder getroffen zijn door zichzelf af te sluiten van de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Gaat gelukkig toch nog best goed met de theaters.
250 max personen bij veel zalen vanavond, voorstellingen gewoon uitverkocht.
Sommigen hier zullen wel zeggen, t'is toch godgeklaagd, dat dit allemaal nog kan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

gws24 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:02:
@Mfpower Ik denk dat het k getal echt niet onbekend is bij het RIVM of de modelleurs daar. Is denk ik veel meer een communicatie 'probleem'/keuze waar bij je de gewone burger niet wil overvoeren met allerlei factoren, dan is een éénduidig getal zoals R veel makkelijker cq beter begrijpbaar. Dat het voor ons, bovenmatig ge-interesseerden, dan als te weinig gezien wordt is dan maar zo.
Deels mee eens. Maar dat geldt toch niet voor dr tweede kamer? De zin en onzin van een dergelijk R-getal moet wel duidelijk zijn. Als je het niet kunt simplificeren moet je het misschien niet doen. Helemaal niet als het in potentie andere vormen van maatregelen kan betekenen.
Eind mei had de Volkskrant trouwens al een artikel over o.a. dat k getal: https://www.volkskrant.nl...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

[...]

[...]

edit:
Hier nog een interview met Jacob Wallinga, de hoofd modelleur van het RIVM, uit maart: https://www.parool.nl/nie...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

[...]
Dit beschrijft in principe de R en k waarde.
Klopt ik had er wel eens eerder over gelezen maar we zijn nu maanden verder. Het valt me tegen dat er of zo weinig bekend is nog, of zo weinig naar gehandeld wordt. Nogmaals wanneer van dissel zo specifiek naar iets gevraagd wordt moet ie ook het hele antwoord geven. Ik volg heel veel buitenlandse media, wat minder onderzoeken als in het begin en ik zie toch steeds afwijkende argumentaties mbt beleid dan in Nederland en dat verbaast me keer op keer.

Anyway, bedankt voor een inhoudelijke reactie. Ik zeg dit bewust even want de afgelopen 5 pagina’s of zo bestond amper uit meer dan het heen en weer bashen van bevolkingsgroepen, frustraties van mensen etc. Misschien dat we het weer wat meer over inhoud kunnen hebben met elkaar. Dat is waar tweakers normaal gesproken juist goed in is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
[...]

Betaal je dan ook mee? Of heb je je sinds maart 100 procent van de tijd aan alle coronaregels gehouden? Respect als dat je gelukt is.

Veel mensen lijken te denken dat het gros van de besmettingen komen door mensen met een schijt-aan-de-regels-mentaliteit. Dat is zeker niet zo. Ik had het er thuis laatst over. Je kan bij wijze van spreken elke week een schijt-aan-corona-feestje houden en nooit Corona oplopen, maar bij de eerste de beste keer dat je bij de kapper zit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
NMH schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Ik zou de huidige situatie niet echt werkbaar willen noemen; ziekenhuizen zijn nu bijvoorbeeld alweer de "planbare" zorg aan het afschalen, iets wat de vorige keer gewoon mensenlevens heeft gekost. Bijkomend gevaar van een stabiel hoog aantal besmettingen is ook nog dat je op het randje balanceert; bij iedere toename zit je direct in grote problemen, zonder dat je tijd hebt om bij te sturen.
Die afschaling gebeurd omdat het geen stabiele situatie is. Dat je bij toename dan ook in problemen zit snap ik, zoals dan ook benoemd dat juist dit de reden is voor de waarschijnlijk komende maatregelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Soccer98 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

Betaal je dan ook mee? Of heb je je sinds maart 100 procent van de tijd aan alle coronaregels gehouden? Respect als dat je gelukt is.

Veel mensen lijken te denken dat het gros van de besmettingen komen door mensen met een schijt-aan-de-regels-mentaliteit. Dat is zeker niet zo. Ik had het er thuis laatst over. Je kan bij wijze van spreken elke week een schijt-aan-corona-feestje houden en nooit Corona oplopen, maar bij de eerste de beste keer dat je bij de kapper zit wel.
Je kunt ook de Staatsloterij winnen. Of met je ogen dicht 10x achter elkaar door rood rijden in de spits.
Het idee is dat mensen geen schijt-aan-corona-feestjes houden of daar naar toe gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
[...]

Echt .. verdiep je nou eens eerst in de materie voordat je van alles roept. Ze hebben hier echt wel over nagedacht. In het protocol voor bezoekers (toegespitst op bezoeker, dus de hele onderbouwing staat er niet eens in) waarin wordt gemeld dat ze een voor deze situatie gekeurd ventilatiesysteem hebben. Daarnaast hebben ze meerdere ruimtes in gebruik en zitten ze niet in één hok bij elkaar. Ze zingen zelfs minder.

Kun je het nog niet mee eens zijn en verstandig is het niet. Maar het mag wel volgens alle richtlijnen van de RIVM.

edit - ze hebben in Staphorst zelfs een van de leveranciers van anti-corona ventilatie te weten https://www.plasmamade.nl/. Geen idee of ze dat gebruikt hebben, maar dat zou best kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 10-10-2020 19:35 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
Soccer98 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

Maar zo een bij de kapper is als iedereen zich aan de regels houdt niet zo’n ramp, want incidenteel en relatief simpel traceerbaar en de risicogevallen in quarantaine te zetten;

Zelfde met gezinsbesmettingen, of t er nu 1, 2 of 4 uit een gezin zijn die in quarantaine gaan omdat ze besmet zijn of een huisgenoot dat was, ‘t is en dezelfde groep en weinig kans op verdere verspreiding, als ze zich aan de regels hebben gehouden;

Wat is belangrijk? We houden ons aan de regels, dus uitbraken zijn beperkt en traceerbaar en daardoor ‘makkelijk’ te doven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
Wat mogelijk een goede regel zou zijn:
1. Laat je testen bij klachten (verplicht evt!)
2. Hele huishouden in quarantaine tot de uitslag er is
3. Registreer je bij elke externe locatie dat je daar geweest bent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Ernemmer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Mensen nemen het van buiten mee, als je zorgt dat de mensen het buiten niet kunnen oplopen, kunnen ze thuis niemand besmetten.

En angst voor het virus is imo ook niet nodig (alleen als je tot de +-2%* ongezondste mensen van NL behoort is het echt een risico), angst voor extra maatregelen helpt misschien wel.

*2% omdat dat het percentage is van de besmettingen wat opgenomen wordt in het ziekenhuis.
Dus niemand moet meer mensen over de vloer krijgen? Binnen is die anderhalve meter echt niet voldoende. Heb je het researchpaper doorgenomen wat afgelopen week peer reviewed is en is uitgebracht? 80% van de mensen in de VK die positief getest waren hadden GEEN symptomen. (Voor link, spit even door dit topic)

Je kan het dus prima bij je dragen en een ander besmetten zonder dat je het door hebt, al helemaal als je uren met mekaar binnen zit.

Je moet begrip kweken, cijfers eerlijk uitleggen, geen OMT-leden hebben die op persoonlijke titels allerlei dingen retweeten en daarbij niet de nuances vermelden (M. Koopmans bijvoorbeeld, jongeren die hersensschade oplopen en hartschade) goh, die excessen zijn er met influenza en tal andere infectieziekten ook. Wat gaan mensen dan doen? Die gaan zelf op zoek en komen er dan achter dat het niet eens de halve waarheid is.

Hetzelfde voor Gommers, die riep dat het sterftecijfer voor de ziekte op 0.6-0.7% lag. Het WHO heeft laatst gezegd dat de schattingen zijn dat 10% de ziekte al heeft gehad, dat zal in dichtbevolkte gebieden zoals Nederland hoger zijn. Dan kloppen die cijfers van Gommers ook niet meer. Mensen zien dat en die prikken daar doorheen en die praten weer met kenissen en vrienden etc.

Zo zijn er nog tig voorbeelden.

Zorg dat je duidelijk communiceert en geen halve waarheden verkondigt.

Rutte:

Beste mensen, dit zijn de feiten over het virus:
x,
y,
z.

Dit zijn de feiten over de ziekenhuisbezetting:

Indien de waarden boven <insert numbers> uit komen worden dit de maatregelen, want onze zorg kan het niet aan.

Indien de waarden weer onder <insert numbers> uit komen kunnen maatregelen xyz worden versoepeld.

Dan denk ik toch dat je behoorlijk meer begrip creeert, want de halve onwaarheden die worden verkondigd, laten alleen maar ruimte voor anderen om daar gaten doorheen te schieten.

Dit is wat er nu aan de gang is imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

De groep die alle regels aan hun laars lappen zal bijzonder klein zijn. Het probleem zal eerder zijn dat 100% compliance niet haalbaar is. Iedereen breekt wel eens de regels onbewust.

We worden dinsdag op een persconferentie getrakteerd. Ik oefen mijn diepe zucht maar alvast en met mij velen vermoed ik. Tot het laatste moment natuurlijk spanning en sensatie om daarna te zien waar de brokstukken zijn geland.
Ernemmer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:57:
Elke vorm van 'shock and awe' raakt naar verloop van tijd uitgewerkt. Het is geen strategie die je keer op keer kan benutten. Dan zullen ze met een betere motivatie moeten komen die ook op langere termijn werkbaar is.

De stok raakt op een gegeven moment uitgewerkt, dan zal je er misschien toch een wortel aan moeten hangen. Wellicht een manier van belonen vinden voor naleving van de regels. Tweet een foto van jezelf dat je handen wast naar Rutte en maak kans op een jaar geen wegenbelasting. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

Dus niemand moet meer mensen over de vloer krijgen? Binnen is die anderhalve meter echt niet voldoende. Heb je het researchpaper doorgenomen wat afgelopen week peer reviewed is en is uitgebracht? 80% van de mensen in de VK die positief getest waren hadden GEEN symptomen. (Voor link, spit even door dit topic)

Je kan het dus prima bij je dragen en een ander besmetten zonder dat je het door hebt, al helemaal als je uren met mekaar binnen zit.

Je moet begrip kweken, cijfers eerlijk uitleggen, geen OMT-leden hebben die op persoonlijke titels allerlei dingen retweeten en daarbij niet de nuances vermelden (M. Koopmans bijvoorbeeld, jongeren die hersensschade oplopen en hartschade) goh, die excessen zijn er met influenza en tal andere infectieziekten ook. Wat gaan mensen dan doen? Die gaan zelf op zoek en komen er dan achter dat het niet eens de halve waarheid is.

Hetzelfde voor Gommers, die riep dat het sterftecijfer voor de ziekte op 0.6-0.7% lag. Het WHO heeft laatst gezegd dat de schattingen zijn dat 10% de ziekte al heeft gehad, dat zal in dichtbevolkte gebieden zoals Nedederland hoger zijn. Dan kloppen die cijfers van Gommers ook niet meer. Mensen zien dat en die prikken daar doorheen en die praten weer met kenissen en vrienden etc.

Zo zijn er nog tig voorbeelden.

Zorg dat je duidelijk communiceert en geen halve waarheden verkondigt.

Rutte:

Beste mensen, dit zijn de feiten over het virus:
x,
y,
z.

Dit zijn de feiten over de ziekenhuisbezetting:

Indien de waarden boven <insert numbers> uit komen worden dit de maatregelen, want onze zorg kan het niet aan.

Indien de waarden weer onder <insert numbers> uit komen kunnen maatregelen xyz worden versoepeld.

Dan denk ik toch dat je behoorlijk meer begrip creeert, want de halve onwaarheden die worden verkondigd, laten alleen maar ruimte voor anderen om daar gaten doorheen te schieten.

Dit is wat er nu aan de gang is imo.
Als ik in een risicogroep zou vallen zou ik inderdaad thuis ook beter uitkijken en geen bezoek ontvangen.
En als je dan toch bezoek ontvangt, goed afstand houden, niet te lang blijven en goed ventileren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

De stok raakt op een gegeven moment uitgewerkt, dan zal je er misschien toch een wortel aan moeten hangen. Wellicht een manier van belonen vinden voor naleving van de regels. Tweet een foto van jezelf dat je handen wast naar Rutte en maak kans op een jaar geen wegenbelasting. :+
Welke stok ? Die paar boetes ? Laat me niet lachen.

En dan een kadootje eisen omdat je een basis maatregel neemt is Nederland op z'n top. Zo gaan we op naar de nummer 1 niet alleen in besmettingen maar ook slachtoffers van Europa.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

[...]

De groep die alle regels aan hun laars lappen zal bijzonder klein zijn. Het probleem zal eerder zijn dat 100% compliance niet haalbaar is. Iedereen breekt wel eens de regels onbewust.
Onzin, er is een redelijk grote groep die weinig tot niet zijn best doet zich aan de regels te houden.
43% gaat met klachten naar het werk. 41% gaat met klachten naar de horeca.

Ook is er een groep die wel echt zijn best doet. In mijn omgeving (werk, familie, vrienden) zie ik dat structureel. Aantal besmettingen tot dusver? 0, nada.

[ Voor 13% gewijzigd door ultimateharry op 10-10-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 21-09 18:18
psychodude schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:26:
Wel zijn er gebieden geweest, van steden tot landen, die aanzienlijk minder getroffen zijn door zichzelf af te sluiten van de buitenwereld.
En er zijn er ook geweest die dat initieel deden, maar te vroeg los lieten en vervolgens als nog zwaar getroffen werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
ultimateharry schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Onzin, er is een redelijk grote groep die weinig tot niet zijn best doet zich aan de regels te houden.
Dat is gebaseerd op een onderzoek met een gevarieerde doelgroep, hier zitten ook mensen tussen uit dorpen waar nauwelijks of geen corona voorkomt. Daarnaast is test beleid gewoon tekort geschoten. De klachten van Corona zijn zo algemeen dat 90% van Nederland voldoet aan het ziektebeeld tijdens de overgang van temperatuur in de herfst.
Ik ben er echt totaal niet van overtuigd dat er veel mensen zich niet aan de regels houden. Ik denk dat het grootste probleem is dat er mensen zonder symptomen andere mensen aansteken. Net zoals in Duitsland moet je die mensen ook zien te achterhalen en dat gebeurd nu gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:54:
Welke stok ? Die paar boetes ? Laat me niet lachen.
De hele insteek is negatief. Angst en foei roepen, noem maar op. Wordt jij gemotiveerd als iemand je de hele dag je uit staat te kafferen?
En dan een kadootje eisen omdat je een basis maatregel neemt is Nederland op z'n top. Zo gaan we op naar de nummer 1 niet alleen in besmettingen maar ook slachtoffers van Europa.
Geen cadeautjes, maar een positievere insteek om bewustzijn en naleving te krijgen. Het is evident dat de huidige manier niet het gewenste resultaat oplevert.
ultimateharry schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:57:
Wellicht als we hun motivatie nu eens begrepen... Zeker met het naar werk gaan hangt de motivatie sterk samen met geen inkomen hebben anders of druk vanuit de werkgever om toch te komen. Als we nu eens een oplossing hiervoor zochten? Dat het makkelijker is om thuis te blijven zonder al te groot inkomsten verlies of dat we die werkgever op een of andere manier helpen zodat het mogelijk wordt de personeel niet gedwongen naar de zaak moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

De hele insteek is negatief. Angst en foei roepen, noem maar op. Wordt jij gemotiveerd als iemand je de hele dag je uit staat te kafferen?

[...]

Geen cadeautjes, maar een positievere insteek om bewustzijn en naleving te krijgen. Het is evident dat de huidige manier niet het gewenste resultaat oplevert.

[...]

Wellicht als we hun motivatie nu eens begrepen... Zeker met het naar werk gaan hangt de motivatie sterk samen met geen inkomen hebben anders of druk vanuit de werkgever om toch te komen. Als we nu eens een oplossing hiervoor zochten? Dat het makkelijker is om thuis te blijven zonder al te groot inkomsten verlies of dat we die werkgever op een of andere manier helpen zodat het mogelijk wordt de personeel niet gedwongen naar de zaak moet komen.
We hadden het hier niet over motivatie. En met klachten naar de horeca gaan? Serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
heb veel argumenten gezien van ''de mensen die zich niet aan de regels houden moeten voor de kosten opdraaien'' maar ga je dit dan ook doen voor rokers?
of mensen die teveel drinken en coma zuipen?
kanker behandelingen voor mensen die heel hun level 2 pakjes per dag roken? medicijnen van duizenden euros? en dan hoest iemand een keer en hij moet ??? betalen
niet dat hoesten in iemands gezicht normaal is, of boos worden omdat je aangesproken wordt op geen mondkapje op te hebben.
het beste is misschien even nadenken voor een mening te hebben, ik laat het doen en probeer een goed midden te vinden :)
laat er maar paniek zijn ik kan er niks aan doen.

er zijn ook weer profesoren op harvard die aangeven dat groepsimmuniteit onder jongeren goed is.
heb zelf nergens last van

[ Voor 3% gewijzigd door djzz op 10-10-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

bloodlynx schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Dat is gebaseerd op een onderzoek met een gevarieerde doelgroep, hier zitten ook mensen tussen uit dorpen waar nauwelijks of geen corona voorkomt. Daarnaast is test beleid gewoon tekort geschoten. De klachten van Corona zijn zo algemeen dat 90% van Nederland voldoet aan het ziektebeeld tijdens de overgang van temperatuur in de herfst.
Ik ben er echt totaal niet van overtuigd dat er veel mensen zich niet aan de regels houden. Ik denk dat het grootste probleem is dat er mensen zonder symptomen andere mensen aansteken. Net zoals in Duitsland moet je die mensen ook zien te achterhalen en dat gebeurd nu gewoon niet.
Welke dorpen zijn er allemaal waar geen Corona voorkomt? Toevallig al een tijdje niet naar het landelijke beeld veiligheidsregio’s gekeken denk ik.
En bij een onderzoek neem je een zo representatief mogelijke steekproef van de populatie die je onderzoekt.

Vervolgens zeg je dat heel NL verkouden is (in de context van met klachten naar werk of horeca gaan). Maar je denkt niet dat veel mensen (40-ish procent is veel in mijn boekje) zich niet aan de regels houden. Wat bedoel je daar mee?

En FYI: in Duitsland doen ze geen screening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude

Dat 100% compliance niet haalbaar is, allicht. Maar de praktijk laat wel gewoon zien dat er grote groepen zijn voor wie het leven redelijk door lijkt te draaien alsof er niets aan de hand is.

Deze week weinig gezien van het leven op straat, want een weekje vakantie dus met name binnen doorgebracht. Maar vorige week in avonduren op weg naar werk zaten de kroegen dagelijks vol. Ook in de avonduren nog altijd druk op straat.

Waarbij indien er onderling afstand gehouden werd en fysiek contact afwezig was, dat nog één ding was. Maar ook daar was veelal weinig sprake.

Voor velen is het gewoon business as usual. En dat is gewoon niet vol te houden.

En ik snap ook best dat men nog wel eens leuke dingen wil doen. Maar je hoeft een vriend of vriendin geen hand of omhelzing te geven om te begroeten. Je hoeft niet een portie nachos of bittergarnituur te bestellen om als groep vrienden elkaar potentieel te vesmetten. En als het te druk is kun je ook gewoon zeggen, weet je wat, vanavond misschien maar even niet.

Iedere keer dat je de basis laat varen, is een risico moment.

Hetzelfde valt natuurlijk te zeggen voor het aantal sociale contacten dat je er sowieso op nahoudt. Natuurlijk leuk en aardig indien je precorona wekelijks contact had met 50 personen, maar indien je dat blijft doen, de helft besmet en die allen een meer gematigd contact hebben met 10 mensen per week waarbij ook de helft besmet raakt, zit je op 25 x 5 is 125, hypotetisch. Had je de contacten beperkt tot 3 en daarvan 1 of 2 besmet, was dit 5 tot 10 geweest.

En hoewel ik het persoonlijk nauwelijks kan voorstellen om op dit moment per week met nog meer dan 50 mensen in privé sfeer contact te hebben (nb precorona zou ik mij al nauwelijks kunnen voorstellen om hier ooit behoefte aan te hebben :p), komen dat soort aantallen in gesprekken met patiënten om risico inschattingen te doen niet eens zozeer bij uitzondering naar voren.

Dan gaat het natuurlijk gewoon hard in aantallen. En dat is dan ook wat we terug zien in de cijfers, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
gekkie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

En er zijn er ook geweest die dat initieel deden, maar te vroeg los lieten en vervolgens als nog zwaar getroffen werden.
Het is tegenwoordig natuurlijk dan ook wel veel lastiger om je hier aan te houden. Honderd jaar geleden had je het begrip forenzen niet. Het concept ook zeker niet zoals nu. Een stad in lockdown om zichzelf te beschermen was dan ook veel minder snel een onmogelijkheid.

Gezien de aantallen die binnen bijvoorbeeld Amsterdam werken, maar daarbuiten wonen elders in de randstad, is het nauwelijks te realiseren om Amsterdam preventief in lockdown te zetten om het aantal infecties daar laag te houden. Iedereen die elders woont zit dan met een probleem indien werk op afstand geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

Gezien de aantallen die binnen bijvoorbeeld Amsterdam werken, maar daarbuiten wonen elders in de randstad, is het nauwelijks te realiseren om Amsterdam preventief in lockdown te zetten om het aantal infecties daar laag te houden. Iedereen die elders woont zit dan met een probleem indien werk op afstand geen optie is.
Maar .. maar .. sprekend namens de rest van Nederland: kunnen we het niet gewoon een keer proberen ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 21-09 18:18
psychodude schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
Het is tegenwoordig natuurlijk dan ook wel veel lastiger om je hier aan te houden. Honderd jaar geleden had je het begrip forenzen niet. Het concept ook zeker niet zoals nu. Een stad in lockdown om zichzelf te beschermen was dan ook veel minder snel een onmogelijkheid.

Ja en nee, op zich is het prima te doen als men de urgentie voelt, echter kun je het maar voor betrekkelijk korte termijn doen. Vervolgens daalt als het goed is de urgentie ook weer vrij rap en we zijn weer terug bij af.

Achja de samenleving is zowel heel erg verandert, als wel heel erg hetzelfde gebleven.
Je doet het nu misschien niet meer om uberhaupt een bord bruine bonen te eten te hebben, maar ik denk dat bijstand-niveau ansich ook niet voor iedereen erg aanlokkelijk is met onze huidige vrij aardig op "sociale-status" gebaseerde maatschappij. Waarbij die "sociale-status" voornamelijk vergaard lijkt te worden door dingen te hebben en veel dingen te doen (met anderen) en dat vast te leggen op foto en video materiaal.
Daarnaast zit dat nu echt in alle lagen en leeftijdsgroepen (zelfs bejaarden lijken zich er druk om te maken en de jeugd al helemaal). Uiteraard was dat er vroeger ook wel, maar minder expliciet en bovendien was er aan te status vaak maar bar weinig te doen (wie voor een dubbeltje geboren wordt ...). Dat maakt het wellicht allemaal wat lastiger om "in te schikken", ondanks dat het niet is om eerste levensbehoeften (vraag voor de gein eens aan jongeren wat eerste levensbehoeften zijn ...).

Dus misschien zijn we met hoe de samenleving in elkaar steekt nog steeds niet opgewassen tegen zoiets en dus ook wetenschappelijk / medisch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:29:
[...]

Maar .. maar .. sprekend namens de rest van Nederland: kunnen we het niet gewoon een keer proberen ;)
Sprekend namens Amsterdam sluit ik me hier bij aan. Muurtje onder de ring bouwen en bij de poort even “de son in de see sien sakken” zeggen om te checken of je er in mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Sprekend namens Amsterdam sluit ik me hier bij aan. Muurtje onder de ring bouwen en bij de poort even “de son in de see sien sakken” zeggen om te checken of je er in mag.
Ah .. we hebben een Amsterdammer ..

Merk je er nou veel van? Rustiger op straat, meer ambulance? Of juist niet?
Ik woon in een plaats met relatief weinig besmettingen. De enige besmette persoon die ik zou moeten kennen was er na een dagje al vanaf ..

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Erapaz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Is dat Amsterdams voor die sonde in je reet zien zakken? Ff temperaturen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Maandagochtend een gesprek met leidinggevende om te kijken of ik vanuit het buitenland kan werken. Hij wacht het liefst dinsdag af, maar ik hoop voor die tijd ergens anders te zitten.
bloodlynx schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Dat is gebaseerd op een onderzoek met een gevarieerde doelgroep, hier zitten ook mensen tussen uit dorpen waar nauwelijks of geen corona voorkomt.
Met de dorpen hebben we gezien hoe het de eerste golf ging. Veel oude mensen die daar wonen, veel sociale contacten want iedereen kent elkaar. Er lijkt niks aan de hand te zijn omdat ze wat geïsoleerd zijn, maar zodra er een besmetting is gaat het heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Ah .. we hebben een Amsterdammer ..

Merk je er nou veel van? Rustiger op straat, meer ambulance? Of juist niet?
Ik woon in een plaats met relatief weinig besmettingen. De enige besmette persoon die ik zou moeten kennen was er na een dagje al vanaf ..
Ik zal even serieus reageren, nee eigenlijk helemaal niet. Het is vanaf maart eigenlijk hetzelfde. Hoogstens wat meer mondkapjes in het straatbeeld. Zelf doe ik eigenlijk niks behalve boodschappen en dan meestal op een rustig moment. Het café op de hoek heeft schermen tussen de tafeltjes geplaatst, maar zelf ben ik al erg lang niet in een kroeg geweest.

Oh ja, en minder toeristen natuurlijk, das dan weer positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

Zelf woon ik niet in Amsterdam, maar wel in de Haaglanden vlakbij een verzorgingstehuis waar ze een aantal verdiepingen hebben omgebouwd tot corona-patient-opvanglocatie (voor de langdurig zieken die niet op de IC hoeven).

Hier merk je weldegelijk dat naarmate er meer gevallen bekend zijn het aantal ambulances dat je hoort groter is.

Wat opvalt is dat waar het in het voorjaar vooral in de avonduren vaak raak was (soms meerdere keren per uur), en dan vooral in de laatste paar dagen voor het weekend, het nu meer over de dag gespreid is.

Heb hier in het voorjaar ook een speciaal transport langs zien komen met wat leek op een prefab veldhospitaal...reed richting Den Haag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Wat ik trouwens ook mis is wat meer empathie, Bruno Bruins zei vaak nog: "Lieve mensen, pas een beetje op elkaar."

Misschien zou dat ook wat meer sympathie bij de burgers opleveren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In deze maatschappij is maar weinig ruimte voor empathie ben ik bang. Het is ieder voor zich en het is altijd de ander die zich niet aan regels houdt of het verpest.

Waar het in mijn ogen overigens mis gaat is dat het heel eenvoudig gesteld is dat mensen thuis moeten blijven bij (milde) klachten, maar dat het natuurlijk niet zo eenvoudig is voor velen die een hoop verplichtingen hebben. En dan bedoel ik niet het potje biljarten op maandagavond maar het zorgen dat je kinderen op school verschijnen, dat er boodschappen gedaan zijn en dat er inkomen is. Zodra er een oplossing is voor deze verplichtingen geloof ik wel dat mensen thuis willen blijven. Het gewone leven gaat echter door en er is geen mogelijkheid om er even tussenuit te stappen als schakel in het geheel. Die druk is gewoon te groot.

Tel daarbij op dat de gemiddelde NL-er voornamelijk aan zichzelf denkt en je krijgt een situatie die niet onder controle te krijgen is. Het voordeel van een lockdown is voor veel mensen dat ze een goede reden hebben om er inderdaad even tussenuit te kunnen stappen zonder gevolgen die een directe impact hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Aghanim schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:36:
In deze maatschappij is maar weinig ruimte voor empathie ben ik bang. Het is ieder voor zich en het is altijd de ander die zich niet aan regels houdt of het verpest.

Waar het in mijn ogen overigens mis gaat is dat het heel eenvoudig gesteld is dat mensen thuis moeten blijven bij (milde) klachten, maar dat het natuurlijk niet zo eenvoudig is voor velen die een hoop verplichtingen hebben. En dan bedoel ik niet het potje biljarten op maandagavond maar het zorgen dat je kinderen op school verschijnen, dat er boodschappen gedaan zijn en dat er inkomen is. Zodra er een oplossing is voor deze verplichtingen geloof ik wel dat mensen thuis willen blijven. Het gewone leven gaat echter door en er is geen mogelijkheid om er even tussenuit te stappen als schakel in het geheel. Die druk is gewoon te groot.

Tel daarbij op dat de gemiddelde NL-er voornamelijk aan zichzelf denkt en je krijgt een situatie die niet onder controle te krijgen is. Het voordeel van een lockdown is voor veel mensen dat ze een goede reden hebben om er inderdaad even tussenuit te kunnen stappen zonder gevolgen die een directe impact hebben.
Ik denk eerder dat Nederlanders geleerd hebben om niet kinderachtig te zijn en naar werk te gaan als ze verkouden zijn. Maar weinigen zullen zich ziek melden als ze verkouden zijn.

Overigens is het rotte dat corona veel symptomen deelt met verkoudheid. Ook dingen als loopneuzen zijn niet ongebruikelijk in dit seizoen en dan hoeft er nog niets aan het handje te zijn.
Pagina: 1 ... 128 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic