Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.505 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:54:

Wat kunnen ze doen? De meeste besmettingen vinden plaats in Nieuw-West en Zuid-Oost. Waarschijnlijk vooral in omstandigheden waar de overheid niets aan kan doen achter de voordeur. Mogelijk speelt ook een rol dat mensen die daar wonen moeilijker te bereiken zijn in de communicatie, bijvoorbeeld omdat ze het Nederlands slecht beheersen.
Dan huur je tolken in, laat mensen de straat op gaan. Sluit openbare gelegenheden. Sluit middelbare scholen. Doe wat. Beter dan apathisch naar de getallen kijken en wachten tot de mensen dood gaan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Wil je ons svp niet vergelijken met een eiland ?
Wil je ons svp niet vergelijken met een land.

Echt, die stompzinnige vergelijkingen die nergens op slaan en per dag wisselen gaan nergens meer over. Nog even en we gaan ons vergelijken met het ISS.

Zelf heb ik overigens de fout ook al gemaakt in het verleden met dat vergelijken, achteraf blijkt maar weer dat het 0,0 vergelijkbaar is allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Dat waren de maatregelen ;)

Ja, en nog wat kleine dingetjes, zoals de kroegen een uurtje eerder dicht (22 uur) en geen publiek bij sporten.

Maar het was voornamelijk
* Meer thuiswerken
Heb niet het gevoel dat het rustiger is geworden op de weg. (werk zoveel mogelijk thuis, maar vitale bedrijfsgroep waarbij voor mij een deel onsite noodzaak is; en ook dat hebben we tot het absoluut minimum gereduceerd).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
rik86 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:55:
Ik verwacht dat middelbare scholen dichtgaan, binnensport stil gelegd wordt en een nog sterker advies ons aan de regels te houden

Edit: ik vermoed dat bovenstaande de enige nog nuttige maatregelen zijn - eventueel met beboeten van werkgevers die personeel bij klachten gewoon laat komen - tenzij we weer in lockdown gaan
Scholen gaan niet dicht, dat zou een aller aller allerlaatste redmiddel zijn als de ziekenhuizen de mensen op straat dood moeten laten gaan. Onderwijs is veel te belangrijk. Aanvullende maatregelen in het onderwijs zijn wel realistisch.

Binnensport zie ik ook niet stilgelegd worden. Geen serieuze bron van besmetting en belangrijk voor de volksgezondheid.

Kroegen dicht (wellicht enkel in bepaalde regio's) en mondkapjes verplicht, dat zullen mijn inziens de meest logische vervolgstappen zijn.

Thuiswerken is allang weer omarmd, afgelopen 2 weken is de drukte op de weg met 25 procent afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ijdod schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Heb niet het gevoel dat het rustiger is geworden op de weg. (werk zoveel mogelijk thuis, maar vitale bedrijfsgroep waarbij voor mij een deel onsite noodzaak is; en ook dat hebben we tot het absoluut minimum gereduceerd).
Je moet ook niet op je gevoel afgaan maar op feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Wil je ons svp niet vergelijken met een land.

Echt, die stompzinnige vergelijkingen die nergens op slaan en per dag wisselen gaan nergens meer over. Nog even en we gaan ons vergelijken met het ISS.

Zelf heb ik overigens de fout ook al gemaakt in het verleden met dat vergelijken, achteraf blijkt maar weer dat het 0,0 vergelijkbaar is allemaal.
Vergelijken is niet het goede woord. Maar het is stompzinnig om niet naar ervaringen te kijken die in andere landen zijn opgedaan. Dat heet verder kijken dan je neus lang is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Gaat mij er meer om de ironie dat orthodoxe christenen ineens over wetenschappelijk bewijs beginnen :P
Als christen - niet type Staphorst ;-) - kan ik rustig melden dat we wetenschap niet mijden. Er wordt vaak een tegenstelling tussen wetenschap en geloof gezet, maar die hoeven elkaar niet te bijten. Voer voor een ander topic, dat snap ik ;-)

Wat me wel opvalt is het stukje religiestress wat oplaait. In Staphorst kwam men al sinds juli of juni zo bij elkaar. Een uitbraak hadden we allang moeten zien. Het RIVM traceert besmettingshaarden (PDF, zie p23). Kerken, koren en verpleeghuizen scoren qua getraceerde mogelijke settings aanmerkelijk lager dan horeca, werk en school/kinderopvang.

[ Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 10-10-2020 15:09 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Mondkapjes kunnen het verschil gaan maken, als extra maatregel. De zwitserse kaas die kort hiervoor gepost werd is hoe ik het ook zie. Een enkele maatregel heeft te weinig effect.
Ik zie graag een praktijkvoorbeeld van een land met een bevolkingsdichtheid vergelijkbaar met Nederland, waar geen draconische maatregelen zijn genomen en waar mondkapjes het verschil hebben gemaakt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Laguna schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Ik zie graag een praktijkvoorbeeld van een land met een bevolkingsdichtheid vergelijkbaar met Nederland, waar geen draconische maatregelen zijn genomen en waar mondkapjes het verschil hebben gemaakt.
Dat is er niet, wellicht moet je wat beter lezen wat ik post. Je kunt landen niet vergelijken.

Je kan wel je gezond verstand gebruiken en dan is 1+1 altijd 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Vergelijken is niet het goede woord. Maar het is stompzinnig om niet naar ervaringen te kijken die in andere landen zijn opgedaan. Dat heet verder kijken dan je neus lang is.
Het is ook verstandig om naar links en rechts te kijken voor het oversteken. Gras is groen en de lucht is blauw.

Ik heb nergens gezegd dat je niet naar andere landen of ervaringen moet kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 10-10-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
Weet iemand waarom deze waarde niet wordt bijgewerkt?

https://coronadashboard.r...lijk/besmettelijke-mensen

We zijn nu 2 weken verder?

Ik snap dit ook echt niet....

Dan zie je GGD Haaglanden dit tweeten:

''Ja, we doen nu 4000 tests per dag, waar we twee weken geleden op 2000 tests zaten. We zijn druk bezig met verder opschalen.''

Als dit opgaat voor de meeste GGD's..... Dan wordt er echt behoorlijk meer getest.

Dan zie je Hugo de Jonge dit zeggen:

Minister De Jonge: 'Schrap zetten voor nieuwe maatregelen'

We moeten ons schrap zetten voor nieuwe maatregelen om het coronavirus de kop in te drukken. Daarvoor waarschuwt minister De Jonge van Volksgezondheid bij de presentatie van de app CoronaMelder. "Met 6504 nieuw gemelde besmettingen gaat de trend duidelijk niet de goede kant op." Aanvullende maatregelen zullen daarom onvermijdelijk zijn als de trend dit weekend niet keert, aldus De Jonge.

De minister zegt dat het kabinet zich voorbereidt op nieuwe maatregelen. Dinsdag zal daar meer over worden bekendgemaakt, denkt hij.

Achja, maandag worden de cijfers bekend gemaakt van het aantal testen even wachten.

[ Voor 76% gewijzigd door Mr.Joker op 10-10-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Dat is er niet, wellicht moet je wat beter lezen wat ik post. Je kunt landen niet vergelijken.

Je kan wel je gezond verstand gebruiken en dan is 1+1 altijd 2.
Onzin, je kan prima vergelijkingen maken. Ik heb ook nog geen goed argument van je gezien waarom mondkapjes het verschil zouden maken. Je kan theorie niet zomaar doortrekken naar de praktijk. In theorie als iedereen zich aan de regels houdt is er geen criminaliteit, praktijk is helaas anders..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Laguna schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Onzin, je kan prima vergelijkingen maken. Ik heb ook nog geen goed argument van je gezien waarom mondkapjes het verschil zouden maken. Je kan theorie niet zomaar doortrekken naar de praktijk. In theorie als iedereen zich aan de regels houdt is er geen criminaliteit, praktijk is helaas anders..
Prima, dan denk je dat. Blijf er lekker over doorzeveren, maar ik ben er klaar mee. Nutteloze discussie elke dag opnieuw. Gebruik je gezonde verstand raad ik je aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 10-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:31
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Als christen - niet type Staphorst ;-) - kan ik rustig melden dat we wetenschap niet mijden. Er wordt vaak een tegenstelling tussen wetenschap en geloof gezet, maar die hoeven elkaar niet te bijten. Voer voor een ander topic, dat snap ik ;-)

Wat me wel opvalt is het stukje religiestress wat oplaait. In Staphorst kwam men al sinds juli of juni zo bij elkaar. Een uitbraak hadden we allang moeten zien. Het RIVM traceert besmettingshaarden (PDF, zie p23). Kerken, koren en verpleeghuizen scoren qua getraceerde mogelijke settings aanmerkelijk lager dan horeca, werk en school/kinderopvang.
Los van de vraag die je je moet stellen of het handig is of niet, want de kans op een besmetting wordt natuurlijk steeds groter, als je kijkt naar het aantal positief geteste mensen.

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom moet je ook nu weer de publiciteit opzoeken?

De vorige keer heb je gezien dat het niet handig was gezien de ophef die daaruit voort kwam en een aanscherping van afspraken voor religieuze bijeenkomsten.

Ik snap dan niet waarom je dan nu weer de media/publiciteit opzoekt om te laten zien hoe je je vooral niet aan adviezen gaat houden. Ik verwacht namelijk dat wanneer er wel een positief geval uit die setting volgt de reactie niet mals zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Het RIVM publiceert ondertussen dagelijks een CSV bestand met daarin de correcte datum van de test uitslag. Elders begreep ik dat van de nieuwe besmettingen vandaag er ongeveer 3500 al van voor 7 oktober zijn. Dat vertekent de getallen toch wel serieus. De 6499 van vandaag zegt dus eigenlijk weer niets over hoe we er nu voor staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:31:
[...]

Los van de vraag die je je moet stellen of het handig is of niet, want de kans op een besmetting wordt natuurlijk steeds groter, als je kijkt naar het aantal positief geteste mensen.

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom moet je ook nu weer de publiciteit opzoeken?

De vorige keer heb je gezien dat het niet handig was gezien de ophef die daaruit voort kwam en een aanscherping van afspraken voor religieuze bijeenkomsten.

Ik snap dan niet waarom je dan nu weer de media/publiciteit opzoekt om te laten zien hoe je je vooral niet aan adviezen gaat houden. Ik verwacht namelijk dat wanneer er wel een positief geval uit die setting volgt de reactie niet mals zal zijn.
Eens, het is zeker ook niet slim om met 600 man bij elkaar te komen (alhoewel de Brabanthallen een ontheffing krijgen voor 600 man en de kerk in Staphorst normaal 2300 man kan herbergen. In beide gevallen kan de afstand gewaarborgd worden).

Maar dit is de media hé: die ruiken een verhaal en gaan erachteraan. Dus dan moet je wel reageren of iets doen. En ook als je iets niet opzoekt, dan weten ze je ook wel te vinden en wordt het opgeblazen.

Dat is ook de reden dat ik in het verleden een aantal keer géén interviews heb gegeven over bepaalde onderwerpen, want het zijn gewoon ratten. Sorry voor alle journalisten (2 van mijn zussen zijn het ;) ).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Prima, dan denk je dat. Blijf er lekker over doorzeveren, maar ik ben er klaar mee. Nutteloze discussie elke dag opnieuw. Gebruik je gezonde verstand raad ik je aan.
Je hebt simpelweg geen gelijk. Anders zouden er onderhand echt al wel praktijkvoorbeelden zijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 10-10-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:31
Mr.Joker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:26:

Zit daar niet een vertraging in? Datzelfde geldt voor de R waarde daar zit toch ook telkens een vertraging van een week in ofzo?

Aanvulling:
Oh wacht staat er ook bij:

Besmettelijke mensen:
Waarde van 25 september. Verkregen: 29 september. Wordt wekelijks bijgewerkt.
R-waarde:
Waarde van 18 september. Verkregen: 6 oktober. Wordt wekelijks bijgewerkt.
Ik verwacht dat die berekening volgt uit een specifieke dataset die eens in de zoveel tijd gemaakt wordt en die krijgt dan een wekelijkse update. Dus waarschijnlijk krijg je volgende week een waarde voor: 2 okt. v.w.b. de besmette mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
TIGER1125 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:31:
[...]

Christenen denken al eeuwen dat ze boven de natuur staan dankzij hun verzinseltje (‘Angst regeert niet, god regeert’, letterlijke quote). Dat zie je nu toch ook weer? Lekker spotten met een virus. Lekker alle risico’s ontkennen en een dikke middelvinger naar met name de keihard werkende mensen in de zorg.

Aan de ene kant zijn er mensen die buiten op meters afstand een taartje eten en die 1600 euro boete krijgen en aan de andere kant heb je volle kerken waar ze uit volle borst zingen.

Schandalige vertoning van onze overheid. De zoveelste faal in de Corona aanpak. Kerken zijn geen uitzondering en moeten gewoon gehouden worden aan de regels die voor iedereen gelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
IJzerlijm schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Dit is precies wat hier door flink wat mensen al maanden hier wordt beweerd.

Wel goed dat de grefo's dit nu zeggen, misschien zal dit mensen er wel toe brengen hun standpunt te herzien om het maar niet met Staphosters eens te zijn.

edit: 6500+ besmettingen, gaat lekker zo.
Vermoed dat @Leon Zwiers meer doelt op het feit dat men zich in Staphorst tegenwoordig blijkbaar door de wetenschap laat leiden... Als ze daar consequent in zijn zullen hun levens nog wel iets meer gaan veranderen ;).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
alexbl69 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Vermoed dat @Leon Zwiers meer doelt op het feit dat men zich in Staphorst tegenwoordig blijkbaar door de wetenschap laat leiden... Als ze daar consequent in zijn zullen hun levens nog wel iets meer gaan veranderen ;).
Als ze die grappige kleertjes er maar wel inhouden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:02:
Dan huur je tolken in, laat mensen de straat op gaan.
De gemeente Amsterdam heeft bijvoorbeeld alle teksten over corona vertaald naar andere talen. Ze hadden ook informatie busjes rondrijden in wijken. Je hebt echter maken op sommige plekken met gesloten gemeenschappen die niet snel zullen luisteren naar de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:48

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:32:
Het RIVM publiceert ondertussen dagelijks een CSV bestand met daarin de correcte datum van de test uitslag. Elders begreep ik dat van de nieuwe besmettingen vandaag er ongeveer 3500 al van voor 7 oktober zijn. Dat vertekent de getallen toch wel serieus. De 6499 van vandaag zegt dus eigenlijk weer niets over hoe we er nu voor staan?
Gommers weet blijkbaar nog nergens van af. Die is al aan het roepen om een snelle lockdown.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Gommers weet blijkbaar nog nergens van af. Die is al aan het roepen om een snelle lockdown.
Dat is zijn default reactie op alles wat 'm gevraagd wordt. Een ander antwoord kent hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hier wil ik toch even op reageren, want je gaat wel erg kort door de bocht.
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Christenen denken al eeuwen dat ze boven de natuur staan dankzij hun verzinseltje (‘Angst regeert niet, god regeert’, letterlijke quote). Dat zie je nu toch ook weer? Lekker spotten met een virus. Lekker alle risico’s ontkennen en een dikke middelvinger naar met name de keihard werkende mensen in de zorg.
Nee, geen middelvinger maar een overtuiging dat alles door God bestuurt wordt - heel orthodox, maar het zou een beetje raar zijn als ze dat opeens niet zeggen.

De angst is: zingen is erg. Maar de wetenschap (lees: RIVM) laat het gewoon toe dat er gezongen wordt met inachtneming van zoveel kubieke meters per persoon. Daar hebben ze zich in Staphorst ruim aan gehouden.
Aan de ene kant zijn er mensen die buiten op meters afstand een taartje eten en die 1600 euro boete krijgen en aan de andere kant heb je volle kerken waar ze uit volle borst zingen.
Eens, het slaat ook nergens op om taart etende mensen een boete te geven.
Volle kerken .. Staphorst heeft één van de grootste kerken van Nederland. Van 2300 in één gebouw naar 600 in 3 verschillende gebouwen (!) is echt wel afschalen.
Schandalige vertoning van onze overheid. De zoveelste faal in de Corona aanpak. Kerken zijn geen uitzondering en moeten gewoon gehouden worden aan de regels die voor iedereen gelden.
Toevallig is voor kerken grondwettelijk verankerd dat ze wel een uitzondering mogen innemen, want we hebben vrijheid van godsdienst en mening. Dat is een groot goed, waardoor we ook op plaatsen zoals hier kunnen discussiëren zonder dat de politie op de stoep staat. Vergelijk het met China. Daar is een andere mening dan de staatspartij (VVD) gewoon gevaarlijk.

Is het verstandig om met veel bij elkaar te komen? Nee. Daarom heeft het gros van de kerken de afgelopen tijd al drastisch afgeschaald en maatregelen heeft genomen. Dat blijkt ook uit de cijfers. Het aantal getraceerde besmettingen in religieuze samenkomsten is erg laag. Hierboven haalde ik de bron al aan, maar nogmaals: PDF, pagina 23

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

De gemeente Amsterdam heeft bijvoorbeeld alle teksten over corona vertaald naar andere talen. Ze hadden ook informatie busjes rondrijden in wijken. Je hebt echter maken op sommige plekken met gesloten gemeenschappen die niet snel zullen luisteren naar de overheid.
Dan moet je iets bedenken om dat te doorbreken. Nogmaals, apathisch toe kijken lost niets op. En het is wel degelijk mogelijk om deze mensen te bereiken, hoe weten ze anders wat de symptomen zijn zodat ze naar een test gaan?

Desnoods bel je bij elke voordeur aan en zuip je 200 liter thee met de mensen. Doe iets.

Het gaat niet alleen om de volksgezondheid, het gaat ook om de gezondheid van deze specifieke mensen. Deze mensen verdienen het, net als de rest van Nederland, om zo goed mogelijk geïnformeerd en beschermd te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:32:
Als de vertragingen consequent is maakt dat voor de trend weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Ben je niet in de war met Kuipers? Vind ik niets voor Gommers namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:36
Mr.Joker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:26:

Volgens mij zeiden ze afgelopen dinsdag dat ze de rekenmethode gingen aanpassen van dat getal. En daarom deze week geen nieuwe waarde. Is wel ergens terug te lezen in de berichten van afgelopen dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MikeyMan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Als de vertragingen consequent is maakt dat voor de trend weinig uit.
Dat zijn ze dus niet. Afgelopen week werd bekend dat die vertraging gigantisch opgelopen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Scholen gaan niet dicht, dat zou een aller aller allerlaatste redmiddel zijn als de ziekenhuizen de mensen op straat dood moeten laten gaan. Onderwijs is veel te belangrijk. Aanvullende maatregelen in het onderwijs zijn wel realistisch.

Binnensport zie ik ook niet stilgelegd worden. Geen serieuze bron van besmetting en belangrijk voor de volksgezondheid.

Kroegen dicht (wellicht enkel in bepaalde regio's) en mondkapjes verplicht, dat zullen mijn inziens de meest logische vervolgstappen zijn.

Thuiswerken is allang weer omarmd, afgelopen 2 weken is de drukte op de weg met 25 procent afgenomen.
Verplicht 2 weken herfstvakantie, hoeven de scholen niet dicht.

Binnensport is wèl een bron van besmetting, veel mensen op elkaar gepakt, lekker zweten, met over het algemeen weinig ventilatie.

Verder kroegen gewoon dicht, een uurtje eraf snoepen gaat echt niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Binnensport is wèl een bron van besmetting, veel mensen op elkaar gepakt, lekker zweten, met over het algemeen weinig ventilatie.

Doe eens een geverifieerde bron van die bewering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Er komt al een week aan voor de meeste scholen gelukkig.
Bron?
Dat roep ik al 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Doe eens een geverifieerde bron van die bewering.
Heb ik niet, maar plekken met weinig ventilatie zijn weldegelijk een probleem, want langer dan 15 minuten bij elkaar op de lip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:48

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Ben je niet in de war met Kuipers? Vind ik niets voor Gommers namelijk.
Nee Kuipers gaat er al vanuit dat de 2e golf de hele winter doorgaat:
http://www.telegraaf.nl/n...e-coronagolf-wordt-langer

Gommers wil echt een lockdown:
https://www.ad.nl/binnenl...ckdown-is-nodig~acbe14f5/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Heb ik niet, maar plekken met weinig ventilatie zijn weldegelijk een probleem, want langer dan 15 minuten bij elkaar op de lip.
Ah, onderbuikgevoelens. Dank voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Net zoals die onderbuikgevoelens dat mondkapjes helpen zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

"Als je niet binnen blijft, komt Famke langs" :D

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 07:08

De Nelis

en anders maar niet...

[...]
Dit is nog niet gebleken, althans naar buiten gebracht. De meeste binnensportlocaties hebben maatregelen genomen en laten kleinere groepen tegelijkertijd sporten. Dit zag ik bijvoorbeeld bij de handbal-/korfbalverenigingen in de lokale sporthallen, waar overigens de kantine nu al wel verplicht gesloten is.

Er is voldoende ventilatie en word prima afstand gehouden.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
De Nelis schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Dit is nog niet gebleken, althans naar buiten gebracht. De meeste binnensportlocaties hebben maatregelen genomen en laten kleinere groepen tegelijkertijd sporten. Dit zag ik bijvoorbeeld bij de handbal-/korfbalverenigingen in de lokale sporthallen, waar overigens de kantine nu al wel verplicht gesloten is.

Bij veel besmettingen is de bron niet bekend, maar blijf vooral alles openhouden, gaat het virus dan zeker niet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
De Nelis schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Overbuurman hier (Horeca-man): ze sluiten de kantine van sportverenigingen en gaan vervolgens in café X de derde helft houden.

Hopelijk anekdotisch ..

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Overbuurman hier (Horeca-man): ze sluiten de kantine van sportverenigingen en gaan vervolgens in café X de derde helft houden.

Hopelijk anekdotisch ..
Zal vast wel her en der gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hopelijk anekdotisch ..
En zo creëer je een totale sluiting van de horeca. Goed gedaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
MikeyMan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

En zo creëer je een totale sluiting van de horeca. Goed gedaan hoor!
Moet ook, dicht die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

[...]

Hopelijk anekdotisch ..
Sportpark, wij hebben geen kroeg als overbuurman ;)
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Zal vast wel her en der gebeuren.
Dat zal zeker zo zijn, ik zeg ook niet dat het sluiten van de sportkantine de oplossing is. Zeker omdat de ouders al niet mee mogen om aan te moedigen.

[ Voor 34% gewijzigd door De Nelis op 10-10-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:51:
Nee, geen middelvinger maar een overtuiging dat alles door God bestuurt wordt - heel orthodox, maar het zou een beetje raar zijn als ze dat opeens niet zeggen.
Fijn dat je direct het standaard bandje af gaat draaien wat elke christen doet als het hem te heet onder de voeten wordt. Is het tenslotte niet zo dat god de mens geschapen heeft naar zijn evenbeeld? Dus ook met net zoveel kennis en mogelijkheden om zich te ontwikkelen? Maar als die kennis of ontwikkeling wordt ingezet voor een vaccinatie of andere maatregelen om de hele bevolking te beschermen dan is zijn de mensen toch te dom blijkbaar?
De angst is: zingen is erg. Maar de wetenschap (lees: RIVM) laat het gewoon toe dat er gezongen wordt met inachtneming van zoveel kubieke meters per persoon. Daar hebben ze zich in Staphorst ruim aan gehouden.
Daar denkt Rutte toch anders over: https://nos.nl/collectie/...otie-niet-uit-het-voetbal
[...]

Eens, het slaat ook nergens op om taart etende mensen een boete te geven.
Volle kerken .. Staphorst heeft één van de grootste kerken van Nederland. Van 2300 in één gebouw naar 600 in 3 verschillende gebouwen (!) is echt wel afschalen.
Niemand heeft gezegd dat er niet afgeschaald is. Er zou echter, net als voor de rest van Nederland, afgeschaald moeten worden naar maximaal 30 man. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Toevallig is voor kerken grondwettelijk verankerd dat ze wel een uitzondering mogen innemen, want we hebben vrijheid van godsdienst en mening. Dat is een groot goed, waardoor we ook op plaatsen zoals hier kunnen discussiëren zonder dat de politie op de stoep staat. Vergelijk het met China. Daar is een andere mening dan de staatspartij (VVD) gewoon gevaarlijk.
Kerk en staat zouden volledig gescheiden moeten zijn. Dat is geen groot goed, dat is een grote faal.

Prima hoor dat je met zijn allen een boekje gaat lezen en doen alsof we nog in 1400 leven. Dat is de vrijheid die je in een normale situatie hebt. Net als iedereen de vrijheid heeft om een concert te bezoeken of een theatervoorstelling te zien. We zitten echter niet in een normale situatie op dit moment.
Is het verstandig om met veel bij elkaar te komen? Nee. Daarom heeft het gros van de kerken de afgelopen tijd al drastisch afgeschaald en maatregelen heeft genomen.
Dat blijkt, week na week gaan we zingen in Staphorst. En dat echt niet de enige plek zijn, *knip*

We gaan hier niet generaliseren op deze manier.
Dat blijkt ook uit de cijfers. Het aantal getraceerde besmettingen in religieuze samenkomsten is erg laag. Hierboven haalde ik de bron al aan, maar nogmaals: PDF, pagina 23
Die cijfers zeggen niets. Daarin staan voetbalstadions en theaters ook op 0.

[ Voor 1% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
We zijn een gemodereerd forum, als je denkt dat een reactie tegen de regels is maak dan een TR aan, maar ga niet in het topic de confrontatie zoeken s.v.p.

[ Voor 75% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Dicht moeten, denk niet dat het helpt. Geef in ieder geval het personeel verplicht een mondkapje en ga meer handhaven op de andere maatregelen zoals afstand houden etc.

Uiteindelijk blijft het op deze manier dweilen met de kraan open ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vandaag is er kennelijk weer crisis-overleg in Den Haag:
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) blijft hopen dat het aantal dagelijkse coronabesmettingen dit weekeinde toch nog een afvlakking laat zien. Maar als dat uitblijft, zijn aanvullende maatregelen 'onvermijdelijk', aldus de bewindsman.

,,De ontwikkeling van de cijfers is heel zorgwekkend. Het gaat duidelijk niet de goede kant op. Dit is een trend die je niet wil zien'', aldus de minister. ,,We houden de cijfers goed in de gaten en bereiden ons voor op nadere maatregelen.''

Het kabinet overlegt vandaag weer over het nog altijd oplopende aantal besmettingen, dat na elf dagen sinds de laatste maatregelen nog altijd niet afvlakt. De Jonge wil evenwel nog niet speculeren op extra ingrepen. Het kabinet bekijkt de situatie 'echt van dag tot dag', zegt hij.

De minister benadrukt opnieuw dat niet de maatregelen zelf het virus kunnen stoppen. ,,Dat moeten we zelf doen. Hou je aan alle regels!''
(AD Liveblog).

Also:
Diederik Gommers noemt het opnieuw gestegen aantal coronabesmettingen reden om snel in een volledige lockdown te gaan. Volgens de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care werken de ‘halfzachte’ maatregelen van het kabinet niet.
Zie Diederik Gommers is klaar met ‘halfzachte’ maatregelen: ‘Snelle lockdown is nodig’

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
St@m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Opvallend.

Overigens ben ik het niet met hem eens. Een totale lockdown verbeterd de cijfers voor een paar weken, als we dan weer los worden gelaten dan knallen we weer door het dak.

Vanuit de gezondheidszorg snap ik het wel, alles dicht en op de rem zal zorgen voor lege ziekenhuizen binnen een week of 4. Maar dan? Dan gaan we weer iets doen en lopen de ziekenhuizen weer vol, en wellicht nog wel harder omdat iedereen nog meer los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk dat we morgenmiddag gewoon weer een horeca dicht om 19:00 persco krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 10-10-2020 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Dan moet je op de site van Maurice gaan kijken. Die staat vol met links naar papers over airborne transmision en ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Opvallend.

Overigens ben ik het niet met hem eens. Een totale lockdown verbeterd de cijfers voor een paar weken, als we dan weer los worden gelaten dan knallen we weer door het dak.

Vanuit de gezondheidszorg snap ik het wel, alles dicht en op de rem zal zorgen voor lege ziekenhuizen binnen een week of 4. Maar dan? Dan gaan we weer iets doen en lopen de ziekenhuizen weer vol, en wellicht nog wel harder omdat iedereen nog meer los gaat.
Het zal hem aan zijn aars oxideren dat er dan aardig wat bedrijfjes over de kop gaan. Zolang zijn eigen straatje maar mooi schoon is.
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Hopelijk anekdotisch ..
Helaas een feit. En 1 van de faals van de overheid. Cafe’s zouden allang dicht moeten zijn, zeker in gebieden met veel besmettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:51:
Vrijheid van Godsdienst betekent dat je je geloof vrij mag uiten. En dat kun je gewoon doen met dertig man in een zaaltje of met een eventuele extra vergunning zoals bepaalde theaters die hebben. Gelovigen worden nu juist voortgetrokken ten opzichte van anderen.

De vergelijking met de vrijheid van meningsuiting of China slaat als een tang op een varken. Want je kunt gewoon gaan protesteren tegen de regering, los van of je gelovig bent of niet. Maar ook hier weer met inachtneming van de corona regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Het zal hem aan zijn aars oxideren dat er dan aardig wat bedrijfjes over de kop gaan. Zolang zijn eigen straatje maar mooi schoon is.
:r
Op zich wel iets voor te zeggen toch? Elke deskundige zal zijn eigen straatje schoon willen hebben. Dat is nu net het mooie van iets als een OMT, door een mix van deskundigen kom je uit op een werkbare oplossing.

Jammer genoeg faalt het OMT ook behoorlijk omdat de grootste en belangrijkste inbreng het RIVM is die star hun eigen straatje schoonveegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Op zich wel iets voor te zeggen toch? Elke deskundige zal zijn eigen straatje schoon willen hebben. Dat is nu net het mooie van iets als een OMT, door een mix van deskundigen kom je uit op een werkbare oplossing.

Jammer genoeg faalt het OMT ook behoorlijk omdat de grootste en belangrijkste inbreng het RIVM is die star hun eigen straatje schoonveegt.
Er is een mix van artsen. Meer niet.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Dat was een van de meest gehoorde klacht, dat er alleen medisch geschoolde mensen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Dan moet je op de site van Maurice gaan kijken. Die staat vol met links naar papers over airborne transmision en ventilatie.
Dit voegt weinig toe aan de discussie, het is geen slowchat. En naamverbasteringen zijn tevens niet toegestaan.

[ Voor 32% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Faalbeleid nummer 1...gaan ze nu echt het weekend en misschien maandag verder afwachten? Gooi verdomme de boel in lockdown...we zijn gewoon infectiehaard nr 1 in Europa nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Maurice heeft niets met Lange Frans of Willem Engel te maken.
Helaas wordt hij door velen, net zoals als jij, in dat verdoemhokje geplaatst.

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 11-10-2020 00:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Volgens mij wilde het OMT al eerder strenger ingrijpen om deze cijfers voor te zijn. Dus ik geloof niet dat de huidige situatie de schuld is van het OMT.

De cruciale fout die naar mijn mening is gemaakt is om de afgelopen zomer alle persconferenties af te kappen en te doen alsof het virus met vakantie is. Daardoor ging iedereen verslappen en heeft bijna niemand meer nagedacht over hoe op langere termijn hiermee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Er is een mix van artsen. Meer niet.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Dat was een van de meest gehoorde klacht, dat er alleen medisch geschoolde mensen in zitten.
Deels een logische keuze toch? Ik verwacht in dat team ook geen fietsenmakers en banketbakkers.

Maar er zou inderdaad wel meer variatie in mogen met ook economen. Athans, op de manier hoe het OMT nu ingezet wordt. Ze bemoeien zich met van alles. Als ze zich enkel met het medische stuk zouden bemoeien dan zou het een ander verhaal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Ben jij het troll account van Kuipers of Gommers?
Jammer dat je zo begint.

Vrijblijvendheid werkt niet, zo is gebleken. Dus dan maar op de hardere manier.

Maar dat willen mensen ook niet. Want o economie.. Die economie krijgt nog een veel hardere klap als je maanden door blijft modderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Deels een logische keuze toch? Ik verwacht in dat team ook geen fietsenmakers en banketbakkers.

Maar er zou inderdaad wel meer variatie in mogen met ook economen. Athans, op de manier hoe het OMT nu ingezet wordt. Ze bemoeien zich met van alles. Als ze zich enkel met het medische stuk zouden bemoeien dan zou het een ander verhaal zijn.
Deels ja. Maar de medisch geschoolde mensen hebben 0 verstand van andere zaken. Dat hoeven ze ook uiteraard niet te hebben, maar in een crisis als dit heb je wel andere mensen uit andere disciplines nodig om tot een goed pakket maatregelen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Maurice heeft niets met Lange Frans of Willem Engel te maken.
Helaas wordt hij door velen, net zoals als jij, in dat verdoemhokje geplaatst.
Klopt. Hoe zou het komen. Vast niet omdat iedereen overtuigd is van zijn wetenschappelijke achtergrond.

Maurice is gewoon een schreeuwerd die graag in de aandacht staat. In plaats van dat hij zich druk maakt om zijn gezin, waar echt iets ellendigs is gebeurd recent, blijft hij vooral zichzelf op de voorgrond plaatsen. Hij is een karikatuur van zichzelf geworden, zijn nooit kloppende peilingen waren een leuke gimmick zal ik maar zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:22:
[...]
Maar er zou inderdaad wel meer variatie in mogen met ook economen.
Ach ja economen.... Bij Op1 zat van de week een econoom die de fata morgana van het scheiden van jongeren en ouderen weer uit de kast haalde. Als dat de bijdrage van een econoom is laat dan maar.
Athans, op de manier hoe het OMT nu ingezet wordt. Ze bemoeien zich met van alles. Als ze zich enkel met het medische stuk zouden bemoeien dan zou het een ander verhaal zijn.
Voor de andere invloeden hebben we toch het kabinet? Het kabinet volgt allang niet meer het OMT blind op volgens mij. Anders hadden we nu wel een avondklok.

Ps.
Wat mij betreft wordt er overigens als eerste eens een verschil gemaakt tussen restaurants en kroegen. Want dat scheelt nogal.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 10-10-2020 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Jammer dat je zo begint.

Maar dat willen mensen ook niet. Want o economie.. Die economie krijgt nog een veel hardere klap als je maanden door blijft modderen.
Wederom, onderbouw eens iets met bronnen. Want zover mij bekend is er tot op heden weinig verschil in harde of zachte aanpak. Want dan zou bijvoorbeeld heel Zweden nu dood moeten zijn en Spanje al maanden in juichstemming.

Mocht je het niet door hebben, de maatregelen hebben nooit ten doel gehad om het virus uit te roeien. Daar is nooit op gestuurd. Het is veel belangrijker dat de zorg het aankan en de economie niet in elkaar dondert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Klopt. Hoe zou het komen. Vast niet omdat iedereen overtuigd is van zijn wetenschappelijke achtergrond.

Maurice is gewoon een schreeuwerd die graag in de aandacht staat. In plaats van dat hij zich druk maakt om zijn gezin, waar echt iets ellendigs is gebeurd recent, blijft hij vooral zichzelf op de voorgrond plaatsen. Hij is een karikatuur van zichzelf geworden, zijn nooit kloppende peilingen waren een leuke gimmick zal ik maar zeggen.
Maurice heeft wel een wetenschappelijke achtergrond. En met betrekking tot dit thema heeft hij gewoon veel literatuurstudie gedaan en trekt daar zijn conclusies uit.
Zijn wijze van communicatie is misschien niet denderend, maar de inhoud wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:07:
Fijn dat je direct het standaard bandje af gaat draaien wat elke christen doet als het hem te heet onder de voeten wordt. Is het tenslotte niet zo dat god de mens geschapen heeft naar zijn evenbeeld? Dus ook met net zoveel kennis en mogelijkheden om zich te ontwikkelen? Maar als die kennis of ontwikkeling wordt ingezet voor een vaccinatie of andere maatregelen om de hele bevolking te beschermen dan is zijn de mensen toch te dom blijkbaar?
De mensen in Staphorst en andere plekken zien dit net even iets anders. Laat ik het uitleggen:

In tegenstelling tot katholicisme is in veel protestantse theologie alles voorbepaald. Een katholiek gaat naar de hemel omdat hij/zij actief naar god zoekt en naar de kerk gaat. Zo wordt de katholiek zijn ziel gered. In veel protestantse doctrines is dit omgekeerd. Vanaf geboorte staat al vast of iemand in de hemel gaat komen of niet. Als jij een van de gelukkigen bent die vanaf geboorte al goed bevonden is, ga je naar de kerk. Dit is een soort automatische uiting van het feit dat je ziel gered is. Voor degenen die minder geluk hadden is er geen weg terug. Vanaf geboorte was je al slecht en je kan nooit goed worden. De uiting hiervan zal zijn dat je niet naar de kerk gaat en gods woord verwerpt. Een katholiek kan biechten en om vergiffenis vragen, een protestant heeft die optie niet. Vrije wil en eigen lotsbeschikking komt hier niet voor. Al jouw handelen en wat je zal overkomen in het leven is vanaf je geboorte door god bepaald.

Vanuit dit perspectief vinden dit soort protestantse gemeenschappen het ook niet nodig om zich te enten. God bepaald of ze ziek worden of niet en of ze het overleven. In deze levensovertuiging bestaat er geen mogelijkheid om tegen gods plan voor jou in te gaan, immers elke handeling is al voorbepaald voor je.

Nu kan je nijdig worden zoals je doet (hey, was immers voorbepaald toch ;) ), maar vanuit deze zienswijze leven die mensen. Dat bepaald ook hun handelen en zeker in plaatsen als Staphorst zal je de meest orthodoxe stromingen vinden van deze levensovertuiging. Geen enkel argument zal deze mensen overtuigen.
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:51:
Dan moet je iets bedenken om dat te doorbreken.
Dus we moeten nu in weken of maanden tientallen jaren aan maatschappelijk problematiek in een keer slechtten? Denk je nu oprecht dat lokale overheid in deze grote steden achterover aan het leunen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Jammer dat je zo begint.

Jammer dat ik zo begin? Het enige wat jij uit je toetsenbord krijgt is lockdown! lockdown! lockdown!

Als nu een lockdown instelt moet je die voor een jaar instellen. Anders heeft het geen nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Ach ja economen.... Bij Op1 zat van de week een econoom die de fata morgana van het scheiden van jongeren en ouderen weer uit de kast haalde. Als dat de bijdrage van een econoom is laat dan maar.
1 econoom maakt geen zomer ;)
Voor de andere invloeden hebben we toch het kabinet? Het kabinet volgt allang niet meer het OMT blind op volgens mij. Anders hadden we nu wel een avondklok.
Gelukkig volgen ze het niet blind op. Maar voor zover ik het weet komt op zondag het OMT bij Rutte in de tuin en zien we daar geen andere groeperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Jammer dat ik zo begin? Het enige wat jij uit je toetsenbord krijgt is lockdown! lockdown! lockdown!

Als nu een lockdown instelt moet je die voor een jaar instellen. Anders heeft het geen nut.
Tuurlijk joh, andere oplossingen zijn geprobeerd, werken niet, dan blijft er niet veel meer over.

Als ik zo op mijn werk zo zou functioneren als het kabinet, dan was ik al lang en breed ontslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Maurice heeft wel een wetenschappelijke achtergrond. En met betrekking tot dit thema heeft hij gewoon veel literatuurstudie gedaan en trekt daar zijn conclusies uit.
Zijn wijze van communicatie is misschien niet denderend, maar de inhoud wel.
Zeker. De inhoud die door alle, wel gerespecteerde, experts als belangrijke bron worden gezien toch?

Wellicht dat Maurice 1 of 2 dingetjes goed gaat raden, dat maakt je nog geen expert. Ik kan ook wel 300 dingen roepen nu, komt vast iets van uit.

Maar ik ga hier verder niet op in, ga jij lekker op Maurice vertrouwen. Dan ga ik dat doen op de echte experts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Probleem met Maurice is dat hij losgaat op één onderdeel waar hij misschien een punt heeft maar dat hij daarbij vergeet dat de algemene lijn van afstand houden en het aantal contacten beperken gewoon de juiste is die je ook overal in de wereld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Segafreak83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Tuurlijk joh, andere oplossingen zijn geprobeerd, werken niet, dan blijft er niet veel meer over.

Als ik zo op mijn werk zou functioneren als het kabinet, dan was ik al lang en breed ontslagen.
Goed. We gaan nu in een complete lockdown, zoals jij graag wil. Na twee weken zakken de cijfers en na een maand zijn de ziekenhuizen in een hosanna stemming want ze hebben geen zak meer te doen.
De lockdown verdwijnt en mensen mogen weer naar buiten. Dat gaat ook nog goed, dus de regels worden weer wat versoepeld. Het is nu eind lente, begin zomer. Dus mensen gaan weer naar buiten en strand enzo. Vakanties kunnen ook weer, want de cijfers laten dat toe en de politiek snapt dat als je mensen zolang verplicht binnen houd dat dat tegen hun gaat werken. Averechts zelfs.
En dan stijgen de cijfers toch weer. En moeten we weer naar een lockdown.
En jij denkt dat je dat er dan nog een keer doorheen krijgt? Vergeet het maar. Als je echt gezeik wil krijgen met de bevolking moet je dat doen. Van lockdown naar lockdown leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Zeker. De inhoud die door alle, wel gerespecteerde, experts als belangrijke bron worden gezien toch?

Maar ik ga hier verder niet op in, ga jij lekker op Maurice vertrouwen. Dan ga ik dat doen op de echte experts.
Heb je het wel gelezen wat daar staat ?
En ga rustig door met het vertrouwen op experts die niet verder kijken dan hun neus lang is en ernstige verschijnselen van tunnelvisie vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Nu kan je nijdig worden zoals je doet (hey, was immers voorbepaald toch ;) ), maar vanuit deze zienswijze leven die mensen. Dat bepaald ook hun handelen en zeker in plaatsen als Staphorst zal je de meest orthodoxe stromingen vinden van deze levensovertuiging. Geen enkel argument zal deze mensen overtuigen.
Uiteindelijk gaan die mensen op den duur dood en verdwijnt die nonsens. Goed nieuws is dat kerken leger worden en meer mensen hun ogen openen en niet meer in de hel en verdoemenis meegaan die ze wordt voorgeschoteld en door de strot geramd van kinds af aan.
Dus we moeten nu in weken of maanden tientallen jaren aan maatschappelijk problematiek in een keer slechtten? Denk je nu oprecht dat lokale overheid in deze grote steden achterover aan het leunen is?
Je hoeft niet alles te slechten, maar je kan wel een poging doen.

Ik denk inderdaad dat ze achterover leunen. Ik zie Halsema nog zo trots als een pauw over de Dam paraderen met haar geliefde actievoerders. Daarmee heeft ze, mijn inziens, al direct aangegeven dat het haar allemaal niets uitmaakt. Ik denk niet dat ze ook maar 1 keer ergens op gaat ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Heb je het wel gelezen wat daar staat ?
En ga rustig door met het vertrouwen op experts die niet verder kijken dan hun neus lang is en ernstige verschijnselen van tunnelvisie vertonen.
En Maurice is de enige persoon zonder tunnelvisie, dweil me op. Een geflopte opiniepeiler die maar blijft blaten over niet bewezen overdrachtsmethodes.

En nu houd ik erover op, de tranen van het lachen vertroebelen mijn zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

En Maurice is de enige persoon zonder tunnelvisie, dweil me op. Een geflopte opiniepeiler die maar blijft blaten over niet bewezen overdrachtsmethodes.

En nu houd ik erover op, de tranen van het lachen vertroebelen mijn zicht.
Nogmaals,die overdrachtsmethodes zijn wel bewezen. Als je daar blind voor bent : be my guest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Uiteindelijk gaan die mensen op den duur dood en verdwijnt die nonsens. Goed nieuws is dat kerken leger worden en meer mensen hun ogen openen en niet meer in de hel en verdoemenis meegaan die ze wordt voorgeschoteld en door de strot geramd van kinds af aan.
Ik wil best wat uitleggen maar als je met zo'n bias al de discussie ingaat dan pas ik even.

==
hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Ik denk inderdaad dat ze achterover leunen. Ik zie Halsema nog zo trots als een pauw over de Dam paraderen met haar geliefde actievoerders. Daarmee heeft ze, mijn inziens, al direct aangegeven dat het haar allemaal niets uitmaakt. Ik denk niet dat ze ook maar 1 keer ergens op gaat ingrijpen.
Halsema was deze zomer één van de weinige bestuurders die al voorspelde dat Amsterdam de corona brandhaard van Europa zou worden en dat we daarom voorzichtig moeten zijn met het weer opstarten van het toerisme.

Zij en haar collega burgemeesters hebben het kabinet toch ook meerdere malen gevraagd om backup voor bepaalde maatregelen omdat ze het lokaal niet konden bolwerken. Om nu weer te wijzen naar één fout bij een demonstratie is erg flauw en geen constructieve bijdrage aan de discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38
mesa57 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Nogmaals,die overdrachtsmethodes zijn wel bewezen. Als je daar blind voor bent : be my guest.
Er is aangetoond dat het mogelijk is, maar niet dat ze de dragende kracht achter de verspreiding zijn.

Jaap van Dissel heeft dat ook heel mooi uitgelegd, staat hier in die topic wel een paar keer geciteerd.

Als aerosolen een belangrijke rol in de verspreiding hadden, dan hadden de meeste maatregelen namelijk niet gewerkt...

Betekent dat de kans 0 is? Nee natuurlijk niet, maar het is nou ook niet zo dat je daar heel veel rekening met de maatregelen hoeft te houden, want de bijdrage is maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Ik wil best wat uitleggen maar als je met zo'n bias al de discussie ingaat dan pas ik even.
Je hoeft mij niets uit te leggen, tenzij je met een wetenschappelijk bewijs komt voor het bestaan van god. Dan ben ik een en al oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Plekken als Staphorst zijn enclaves in een zekere zin, die houden zichzelf in stand. Je ziet dat die strenge protestantse levensovertuiging ook bij jongeren het goed kan doen. Neem nu de EO jeugd, daar heb je jongens en meisjes die heilig geloven in die normen. Trouwen op je achttiende en het enige recht van de vrouw is het aanrecht.

Hell, ze hebben in Staphorst zelfs een optie tot christelijk internet. Een provider die het internet netjes censureert zodat het bruikbaar is voor de gelovige.
Ik denk inderdaad dat ze achterover leunen.
Ik betwijfel het ten zeerste. Dit is een uiterst complexe zaak en geen eenvoudige oplossing.
ShellGhost schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:37:
Goed. We gaan nu in een complete lockdown, zoals jij graag wil. Na twee weken zakken de cijfers en na een maand zijn de ziekenhuizen in een hosanna stemming want ze hebben geen zak meer te doen.
De lockdown verdwijnt en mensen mogen weer naar buiten. Dat gaat ook nog goed, dus de regels worden weer wat versoepeld. Het is nu eind lente, begin zomer. Dus mensen gaan weer naar buiten en strand enzo. Vakanties kunnen ook weer, want de cijfers laten dat toe en de politiek snapt dat als je mensen zolang verplicht binnen houd dat dat tegen hun gaat werken. Averechts zelfs.
En dan stijgen de cijfers toch weer. En moeten we weer naar een lockdown.
En jij denkt dat je dat er dan nog een keer doorheen krijgt? Vergeet het maar. Als je echt gezeik wil krijgen met de bevolking moet je dat doen. Van lockdown naar lockdown leven.
Wellicht is er een wat riskantere strategie nodig.

We weten dat vaccins van AstraZeneca en Jansen Vaccines het goed doen, fase 3 ziet er vooralsnog goed uit. We wachten vooral straks nog op de versnelde goedkeuring. De productie van de vaccins is al lang en breed begonnen. Anders de gok nemen dat het meevalt qua bijwerken en versneld enten. In plaats van ergens volgend jaar proberen al om in december dit jaar te beginnen. Er kleeft een zeker risico aan, maar als het werkt ben je mogelijk wel van de ergste sores af.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Wederom, onderbouw eens iets met bronnen. Want zover mij bekend is er tot op heden weinig verschil in harde of zachte aanpak. Want dan zou bijvoorbeeld heel Zweden nu dood moeten zijn en Spanje al maanden in juichstemming.

Mocht je het niet door hebben, de maatregelen hebben nooit ten doel gehad om het virus uit te roeien. Daar is nooit op gestuurd. Het is veel belangrijker dat de zorg het aankan en de economie niet in elkaar dondert.
Zweden blijft keer op keer aangehaald worden. Maar Zweden is gewoonweg slecht te vergelijken met de Nederlandse situatie. Buiten het feit om dat zij ook in aanpak wat veranderd zijn t.o.v. het begin, zijn de noordelijke landen niet alleen qua bevolkingsdichtheid maar ook in het onderlinge contact beduidend anders dan Nederland.

Precorona lopen door de straten van Stockholm is al nagenoeg voldoen aan social distancing. De rust die je daar vind heb je in Nederland aanzienlijk minder. Her en der deden toeristen het wat drukker aanvoelen. Maar zelfs met toeristen is het eigenlijk lange na niet zo crowded als bijvoorbeeld Amsterdam was.

Ik heb dit al eens eerder gepost, maar voor mensen die Zweden niet gewend zijn, dit kanaal geeft een goede impressie:

Let op, deze trailer is van maart 2019. Voel de drukte :9.

Ja. Als Nederland op dit moment dezelfde drukte aanhield binnen het straatbeeld, dan zou het hier ook zo rap niet lopen. Het enige dat in Stockholm bijvoorbeeld voorheen druk was in bepaalde perioden, was Gamla Stan, het oude centrum. En nu niet zozeer omdat die Zweden zelf daar allemaal komen om Zweedse souvenirs te kopen of oude Zweedse gebouwen te zien. En met duidelijk afnemen van ook toerisme daar, houd je een relatief gunstige omgeving over.

Kan het dan altijd nog beter? Ja, kijk naar bijvoorbeeld Noorwegen. Maar de vraag in dat geval is grotendeels waarvoor doe je het. Om echt een zo minimaal mogelijk aantal dodelijke slachtoffers te behalen. Of om de zorg beheersbaar te houden. En voor een land als Zweden lukt het daarmee met aanzienlijk minder opgelegde maatregelen om de zorg beheersbaar te houden. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

En indien Nederlanders een meer Zweedse mentaliteit er op na zouden houden, mensen meer op zichzelf zouden staan, mensen zeker t.o.v. vreemden niet de behoefte zouden hebben om in elkaars nek te hijgen binnen een kroeg maar op voldoende afstand in privacy een eigen tafeltje te hebben, etc. dan zou ook in Nederland striktere maatregelen nauwelijks nodig zijn.

Maar Nederland is heel anders daarin. Veel Nederlanders verkiezen juist die overvolle kroeg. Zien het als gezellig. Beschouwen een volle winkelstraat vaak als beter dan een nagenoeg lege winkelstraat. Het is een geheel andere mentaliteit.

En niet dat het één inherent beter of slechter is, of dat voor iedere Nederlander of iedere Zweed daarin hetzelfde geldt. Maar over het algemeen genomen zijn Zweden minder uitbundig sociaal dan Nederlanders. Het vergelijken van de corona aanpak tussen onze landen is dan ook slecht te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Halsema was deze zomer één van de weinige bestuurders die al voorspelde dat Amsterdam de corona brandhaard van Europa zou worden en dat we daarom voorzichtig moeten zijn met het weer opstarten van het toerisme.

Zij en haar collega burgemeesters hebben het kabinet toch ook meerdere malen gevraagd om backup voor bepaalde maatregelen omdat ze het lokaal niet konden bolwerken. Om nu weer te wijzen naar één fout bij een demonstratie is erg flauw en geen constructieve bijdrage aan de discussie.
Ik wijs niet naar 1 fout, ik wil alleen zeggen dat ik geen vertrouwen in haar heb door onder andere die fout.

Als ze zo bezorgd was, dan had ze maatregelen kunnen en moeten nemen. Dat kan ze als burgemeester namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
psychodude schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Zweden blijft keer op keer aangehaald worden. Maar Zweden is gewoonweg slecht te vergelijken met de Nederlandse situatie. Buiten het feit om dat zij ook in aanpak wat veranderd zijn t.o.v. het begin, zijn de noordelijke landen niet alleen qua bevolkingsdichtheid maar ook in het onderlinge contact beduidend anders dan Nederland.

Precorona lopen door de straten van Stockholm is al nagenoeg voldoen aan social distancing. De rust die je daar vind heb je in Nederland aanzienlijk minder. Her en der deden toeristen het wat drukker aanvoelen. Maar zelfs met toeristen is het eigenlijk lange na niet zo crowded als bijvoorbeeld Amsterdam was.

Ik heb dit al eens eerder gepost, maar voor mensen die Zweden niet gewend zijn, dit kanaal geeft een goede impressie:
[YouTube: Stockholm Walks: find your favorite street! (Channel trailer)]

Let op, deze trailer is van maart 2019. Voel de drukte :9.

Ja. Als Nederland op dit moment dezelfde drukte aanhield binnen het straatbeeld, dan zou het hier ook zo rap niet lopen. Het enige dat in Stockholm bijvoorbeeld voorheen druk was in bepaalde perioden, was Gamla Stan, het oude centrum. En nu niet zozeer omdat die Zweden zelf daar allemaal komen om Zweedse souvenirs te kopen of oude Zweedse gebouwen te zien. En met duidelijk afnemen van ook toerisme daar, houd je een relatief gunstige omgeving over.

Kan het dan altijd nog beter? Ja, kijk naar bijvoorbeeld Noorwegen. Maar de vraag in dat geval is grotendeels waarvoor doe je het. Om echt een zo minimaal mogelijk aantal dodelijke slachtoffers te behalen. Of om de zorg beheersbaar te houden. En voor een land als Zweden lukt het daarmee met aanzienlijk minder opgelegde maatregelen om de zorg beheersbaar te houden. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

En indien Nederlanders een meer Zweedse mentaliteit er op na zouden houden, mensen meer op zichzelf zouden staan, mensen zeker t.o.v. vreemden niet de behoefte zouden hebben om in elkaars nek te hijgen binnen een kroeg maar op voldoende afstand in privacy een eigen tafeltje te hebben, etc. dan zou ook in Nederland striktere maatregelen nauwelijks nodig zijn.

Maar Nederland is heel anders daarin. Veel Nederlanders verkiezen juist die overvolle kroeg. Zien het als gezellig. Beschouwen een volle winkelstraat vaak als beter dan een nagenoeg lege winkelstraat. Het is een geheel andere mentaliteit.

En niet dat het één inherent beter of slechter is, of dat voor iedere Nederlander of iedere Zweed daarin hetzelfde geldt. Maar over het algemeen genomen zijn Zweden minder uitbundig sociaal dan Nederlanders. Het vergelijken van de corona aanpak tussen onze landen is dan ook slecht te doen.
Ik vergeleek Zweden niet met Nederland, ik heb nota bene vandaag een betoog gehouden dat je landen niet kunt vergelijken :+

Ik vergeleek een zachte aanpak met een harde. In Zweden is, zoals je terecht opmerkt, sowieso al een andere mentaliteit waardoor er een zachtere aanpak mogelijk is en was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Je hoeft mij niets uit te leggen, tenzij je met een wetenschappelijk bewijs komt voor het bestaan van god. Dan ben ik een en al oor.
Je kunt een discussie ook gewoon netjes voeren zonder een doelgroep waar je het niet mee eens bent steeds te omschrijven met 'middelvinger naar de rest', 'door de strot rammen' en 'hel en verdoemenis'. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Het feit dat Maurice er keihard over blijft schreeuwen en maandenlang herhalen maakt zijn mening niet opeens een bewezen feit.

Net als dat er niet bewezen is dat mondkapjes dé oplossing zijn. Wel lijkt het erop dat ze een gering effect hebben. Net als de overdrachtsmethode waar Maurice zo lekker op gaat mogelijk een gering effect heeft.

Maar Maurice is ook de persoon die elke maatregel nutteloos vond en zei dat er geen tweede golf zou komen. Toen we de maatregelen los lieten, wat kwam er toen? Inderdaad. De tweede golf die niet zou komen.

Maurice is niet de grootste clown, maar heel serieus nemen moet je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:41
Maar ik heb het idee dat een hoop van de maatregelen niet-brandhaarden betreft; hoeveel besmettingen vinden er nu in restaurants, kantoren, kerken, culturele instellingen plaats? Helemaal omdat daar een registratie/ reserveer/ aanmeldplicht is;

Zo gek is t niet dat we geen/ weinig afvlakking zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
[...]

En toch zijn er na die massale protesten niet de brandhaarden gekomen die wel voorspelt waren door de experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
rik86 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:59:
Maar ik heb het idee dat een hoop van de maatregelen niet-brandhaarden betreft; hoeveel besmettingen vinden er nu in restaurants, kantoren, kerken, culturele instellingen plaats? Helemaal omdat daar een registratie/ reserveer/ aanmeldplicht is;

Zo gek is t niet dat we geen/ weinig afvlakking zien
Voor de cijfers waar het naartoe getraceerd is: PDF, pagina 23

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 10-10-2020 17:00 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

D-e-n schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Waarom sluit ze dan niet per direct alle cafes, theater, bioscopen en middelbaar/hoger onderwijs. Amsterdam staat er financieel gewoon slecht voor en dat is denk ik de reden om relatief weinig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

[...]

Maurice zegt zelfs in z'n eigen verhalen dat het hypotheses zijn, dus niet bewezen. Dat er experts bij staat die daar redenen voor geven bevestigd nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Eusebius schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Je kunt een discussie ook gewoon netjes voeren zonder een doelgroep waar je het niet mee eens bent steeds te omschrijven met 'middelvinger naar de rest', 'door de strot rammen' en 'hel en verdoemenis'. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.
Het zou fatsoen zijn als die doelgroep zijn verantwoordelijkheid zou nemen ten opzichte van de rest van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Het zou fatsoen zijn als die doelgroep zijn verantwoordelijkheid zou nemen ten opzichte van de rest van Nederland.
Dat doen ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Dat is in den lande ook op grote schaal gebeurt. In heel weinig kerken wordt nog gezongen. Waar het kan, is het volgens RIVM-richtlijnen. En ook qua bezetting mag je alleen het aantal mensen toelaten waarbij je afstand kunt houden. Het aantal getraceerde besmettingen naar religieuze bijeenkomsten is niet voor niets al weken onder de 0,3%.

Laten we niet vergeten: we kunnen nog rustig een jaar tot anderhalf jaar in deze situatie zitten. Voor alle instellingen en werksituaties zullen we passende maatregelen moeten vinden. Een jaar niet sporten? Geen horeca? Of wat dan ook? Daar zullen we wel met elkaar een weg in moeten vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Eusebius op 10-10-2020 17:07 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ok, dus Gommers denkt aan een 'echte' lockdown. Dat verbaast me, maar ik vraag me ook af wat dat betekent:
- Scholen (ook basis) en kinderopvang dicht?
- Sportscholen en -verenigingen dicht
- Volledige horeca dicht
- Bedrijven waarbij niet vanuit huis gewerkt kan worden dicht?
- Winkels dicht (inclusief supermarkten)?

Als we er al naar toe gaan dat horeca, sport en scholen dicht gaan, dan hoop ik dat we dat toch echt wel regionaal doen. Ik geloof er namelijk niets van dat Amsterdammers dan maar hier op de Veluwe hun biertje komen drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
ZieMaar! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:06:
Ok, dus Gommers denkt aan een 'echte' lockdown. Dat verbaast me, maar ik vraag me ook af wat dat betekent:
- Scholen (ook basis) en kinderopvang dicht?
- Sportscholen en -verenigingen dicht
- Volledige horeca dicht
- Bedrijven waarbij niet vanuit huis gewerkt kan worden dicht?
- Winkels dicht (inclusief supermarkten)?

Als we er al naar toe gaan dat horeca, sport en scholen dicht gaan, dan hoop ik dat we dat toch echt wel regionaal doen. Ik geloof er namelijk niets van dat Amsterdammers dan maar hier op de Veluwe hun biertje komen drinken.
Alles dicht, behalve de supermarkten. Waar het verplicht wordt om een mondkap te dragen. Voor de rest 24u thuis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Zeker. Dit weekend weer volop kerkdiensten met 30+ mensen en gezang uit volle borst in Staphorst.

Pagina: 1 ... 127 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic