Cobb schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:41:
Ha dat is de school van mijn drie kinderen (Lansingerland)
@
Chiron
[...]
Och nou de school van mijn kinderen dus ook. Het begon in een klas 7. Een week later heel de school dicht.
Echt heel sneu.
Hier een lijstje met maatregel die de school genomen heeft sinds de scholen weer open gingen, maar niets hebben uitgehaald.
1. Docenten komen niet samen, hebben apart pauze. Via teams vergaderen ze.
2. Houden zoveel dat kan afstand van de kinderen.
3. Ramen staat altijd open in de klassen
4. Geen ouders naar binnen en looproutes buiten.
De GGD heeft geen idee hoe de medewerkers besmet zijn geraakt.
Inmiddels ook enkele kinderen positief getest en als je het mij vraagt is de enige conclusie dat het via de kinderen gaat (die zelf eigenlijk nagenoeg geen klachten ervan ondervinden!) Want 7 of 8 uur per dag in een klas met snotneusjes is gewoon te lang.
Tsja ik heb het al vaak geroepen. De diverse onderzoeken hebben al lang uitgewezen dat de besmettelijkheid bij kinderen lager is (50%) tot een jaar of 13/14, maar als je met zovelen bij elkaar gaat zitten is het gewoon wachten op problemen. De klassen moeten gewoon kleiner, dat is de oplossing (en ook de oplossing voor veel andere onderwijsproblemen). Ook al is de kans kleiner, het getal is groot: de meeste mensen zitten op school, hebben (klein)kinderen op school, of werken er zelf. Of een combinatie ervan. Om het over VO maar niet te hebben. Het beleid om snotneuzen gewoon naar school te sturen vind ik ook raar. Als kinderen weinig symptomen hebben van corona zullen ze minder makkelijk anderen besmetten, maar als ze een snotneus hebben én corona dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Hoe dan ook, ik heb er een hard hoofd in dat de huidige maatregelen gaan werken: vandaag 1000 besmettingen meer dan gisteren. Ik weet het, de daling zou pas later in moeten zetten maar de huidige maatregelen lijken niet effectief omdat van
70% nog steeds onbekend is waar de besmetting is opgelopen. Ik vraag me af of de horeca een uurtje eerder sluiten het gewenste effect gaat hebben. Daarnaast houdt niemand meer afstand in de winkels is mijn ervaring. Sterker nog: ik werd gisteren in de winkel aangesproken door een
oudere man dat ik een mondkapje droeg, dat ik me niet zo moest laten leiden door al die onzin! Hallo, ik probeer mijn steentje bij te dragen.
Mijn glazen bol voorspelling: er komt een lockdown c.q. zeer zware maatregelen aan (avondklok) waarbij de scholen open blijven; dat blijkt niet goed genoeg te werken en er worden alsnog (tijdelijk) maatregelen op scholen genomen. Of het gaat gewoon helemaal mis (in de zorg).... omdat niemand meer wil

Cobb schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:51:
Ik verwacht inderdaad ook dat dit het 'normaal' blijft tot er voldoende mensen gevaccineerd zijn en blijkt dat het vaccin ook echt werkt.
Ik heb inmiddels een Thorax foto gehad ( omdat ik vanaf maart nog steeds klachten heb) en ben getest op antilichamen.
Gelukkig geen longschade, maar een instekking van het kraakbeen (kan ook gebeuren na een gewone longontsteking)
Helaas geen antilichamen.
Huisarts gaf aan dat ze naar een aantal maanden nog maar bij zeer weinig mensen antilichamen vinden.
Ik had ook een antilichamen test, maar ook negatief met vergelijkbare klachten. Het zou kunnen dat de t-cel respons de infectie heeft afgeslagen; sommige mensen met milde klachten maken helemaal geen meetbare antistoffen aan. Hoe dan ook ik ben nu 80% beter dan in maart in een vrij rechte lijn naar boven (inmiddels 7 maanden). Houd moed, het komt vast goed.