Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.546 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Dus het is gewoon bij jou het concept "ieder voor zich, en God voor ons allen"? Ikke, ikke ikke, en de rest stikt maar?

Alle solidariteit maar het raam uitsmijten dus, en ieder voor zich? Dat wordt dan vast een knettergezellige samenleving op die manier...
Nee, nu is het niet gezellig voor iedereen en dan is het alleen niet gezellig voor de ouderen en kost het een bak minder geld en raken er veel minder mensen hun baan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:34
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

1000 werklozen per dag er bij, tegenover 4000 besmettingen vind ik wel een hele kromme verhouding.
We bellen je wel als je vader of moeder (of opa of oma) de laatste minuten ingaat op de IC. Tot die tijd is het een fijne ver van mijn bed show.

Je gaat mij vast ook nog even de bron geven van de 1000 werklozen per dag?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dus het is gewoon bij jou het concept "ieder voor zich, en God voor ons allen"? Ikke, ikke ikke, en de rest stikt maar?

Alle solidariteit maar het raam uitsmijten dus, en ieder voor zich? Dat wordt dan vast een knettergezellige samenleving op die manier...
Je wil zeggen dat er nu veel solidariteit te vinden is in onze samenleving?

Tuurlijk, als je "privatize the profits, socialize the losses" als een vorm van solidariteit ziet misschien.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

We bellen je wel als je vader of moeder (of opa of oma) de laatste minuten ingaat op de IC. Tot die tijd is het een fijne ver van mijn bed show.

Je gaat mij vast ook nog even de bron geven van de 1000 werklozen per dag?
Mijn moeder valt inderdaad in de risicogroep en die gaat dus al maanden nergens heen. Die heeft geen zin in Corona. Ik ga er soms langs en blijf dan op ruime afstand en blijf niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Nee, nu is het niet gezellig voor iedereen en dan is het alleen niet gezellig voor de ouderen en kost het een bak minder geld en raken er veel minder mensen hun baan kwijt.
Bedankt vcoor het bevestigen dat het dus idd enkel om egoïsme, en 'ikke ikke ikke' gaat.

Denk dat het niet wenselijk is om naar zo'n kille, ieder-voor-zich-en-de-rest-verrekt-maar, samenleving over te gaan. Alsjeblieft niet zeg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Bedankt vcoor het bevestigen dat het dus idd enkel om egoïsme, en 'ikke ikke ikke' gaat.

Denk dat het niet wenselijk is om naar zo'n kille, ieder-voor-zich-en-de-rest-verrekt-maar, samenleving over te gaan. Alsjeblieft niet zeg.
Nee lekker solidair de hele economie slopen, dat is pas egoïstisch. De jongeren kunnen daar over 20 jaar nog voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Mijn moeder valt inderdaad in de risicogroep en die gaat dus al maanden nergens heen. Die heeft geen zin in Corona. Ik ga er soms langs en blijf dan op ruime afstand en blijf niet te lang.
Wat zal ze een fantastisch leven hebben nu, gezellig eenzaam een puzzeltje doen en Lingo kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Wat zal ze een fantastisch leven hebben nu, gezellig eenzaam een puzzeltje doen en Lingo kijken.
Dat is maar even tot er een vaccin komt, zij vind het niet erg, Covid vind ze erger.

En haar leven is inderdaad beter dan die van de kroegbaas die failliet is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Nee lekker solidair de hele economie slopen, dat is pas egoïstisch. De jongeren kunnen daar over 20 jaar nog voor betalen.
Net of dat Corona crisisje van 2020 daar iets voor uitmaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Net of dat Corona crisisje van 2020 daar iets voor uitmaakt 8)7
100 miljard blijft 100 miljard die ergens vandaan moet komen en dat zal nog wel een heel eind gaan stijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dat is maar even tot er een vaccin komt, zij vind het niet erg, Covid vind ze erger.
Ik hoop voor je mams dat het vaccin komt en als het komt dat het werkt. En als het dan komt en werkt, dan hoop ik dat het geen 2 jaar duurt voor iedereen het gehad heeft.

Tot die tijd af en toe een nieuwe puzzelboekje door de bus en wekelijks een mandje boodschappen voor de deur (vergeet niet te zwaaien voor het raam!).
En haar leven is inderdaad beter dan die van de kroegbaas die failliet is.
Die kroegbaas kon zich aanpassen en hoefde niet failliet te gaan. Mocht je het nog niet gehoord hebben, kroegen zijn gewoon open. Al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook wel interessant grafiekje, waar Nederland nogal beroerd uitkomt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjeEkNJWsAE1dUx?format=jpg&name=900x900

Bijbehorende quote uit het NOS-liveblog:
In Duitsland is het aantal bij de overheid bekende coronapatiënten de afgelopen 24 uur met 2279 gestegen. Daarmee komt het totaal op 299.237 en dat is in verhouding met het aantal inwoners vrij laag vergeleken met andere Europese landen.

In het kaartje in de onderstaande tweet is te zien dat bijvoorbeeld Nederland verhoudingsgewijs veel meer besmette personen heeft. De gegevens zijn afkomstig van het ECDC, het Europese RIVM:

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

100 miljard blijft 100 miljard die ergens vandaan moet komen en dat zal nog wel een heel eind gaan stijgen.
100 miljard, Trump drukt per week meer geld bij.

Had je al een bron voor die 1000 werkelozen per week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Die kroegbaas kan zich aanpassen en hoeft niet failliet te gaan. Mocht je het nog niet gehoord hebben, kroegen zijn gewoon open. Al maanden.
Die kroegen gaan zo niet 2 jaar lang rendabel draaien, die teren echt in op reserves.

En discotheken, poppodia en festivalorganisaties hebben gewoon dikke pech. Geen steun, geen manier om op een aangepaste manier iets te ondernemen. Gewoon een 'nee' van de overheid en niet eens de bereidwilligheid om daar iets voor te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:46:
Ook wel interessant grafiekje, waar Nederland nogal beroerd uitkomt:

[Twitter]

[Afbeelding]

Bijbehorende quote uit het NOS-liveblog:

[...]
Pas op met wat je zegt, want volgens sommigen doen we het hier fantastisch.

Het is wel duidelijk dat de sturing van onze overheid te wensen overlaat. Maatregelen te laat en op de verkeerde plek. Mijn inziens. Ik hoop met alles dat ik dit mis heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 16:02
[...]

Dus mensen die hun banen zien opdrogen, jeugdwerkloosheid door het dak, etc, etc is dan niet erg?

En het is te merken dat CU en CDA in het kabinet zitten, anders waren religieuze bijeenkomsten net als de horeca en sport behandeld. De grap is dat de kerkelijke gemeenschap vergrijst en daar ga je er 600 bij elkaar zetten en de jeugd tot 50 jaar die echt nergens last van heeft wordt thuis opgesloten.

De 'oudjes' hebben nog AOW en pensioen. De jongeren hebben een 'transitiievergoeding' van een paar maanden (nu al voorbij, we zijn al een halfjaar onderweg) en moeten het maar rooien.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 04-10-2020 16:50 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

100 miljard, Trump drukt per week meer geld bij.

Had je al een bron voor die 1000 werkelozen per week?
1000 per dag zei ik en het zijn er trouwens nog meer dan 1000 per dag.

https://www.uwv.nl/overuw...-ww-verwacht-in-2021.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Señor Sjon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

En het is te merken dat CU en CDA in het kabinet zitten, anders waren religieuze bijeenkomsten net als de horeca en sport behandeld. De grap is dat de kerkelijke gemeenschap vergrijst en daar ga je er 600 bij elkaar zetten en de jeugd tot 50 jaar die echt nergens last van heeft wordt thuis opgesloten.
Ow, dus een 50-jarige is tegenwoordig ook al jeugd?

Verder wordt er helemaal niemand opgesloten. Er zijn hooguit wat beperkingen, maar opgesloten zit er niemand.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dus mensen die hun banen zien opdrogen, jeugdwerkloosheid door het dak, etc, etc is dan niet erg?
Natuurlijk is dat erg, en we moeten dit zoveel mogelijk beperken en na de Corona oplossen.

Wat veel erger is, is als alle mensen ongecontroleerd Corona krijgen. Of denk je dat het goed voor Nederland is als er om de haverklap hele bedrijven dichtmoeten en daarna werknemers terugkrijgen waarvan 95% (!!) na 6 maanden nog klachten heeft?

Of dat jouw vrouw niet naar de IC kan en buiten op straat overlijdt omdat het simpelweg vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

1000 per dag zei ik en het zijn er trouwens nog meer dan 1000 per dag.

https://www.uwv.nl/overuw...-ww-verwacht-in-2021.aspx
WW aanvragen is iets anders dan werkelozen. En ligt alweer praktisch op het niveau van voor Corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@wildhagen Nee, alleen zijn wel alle leuke dingen waar je meer dan één persoon voor nodig hebt zo goed als afgelast. Waarom denk je dat er steeds meer over-the-top op politie/BOA ingrijpen wordt gereageerd? Ik keek naar het staatje en zie dat tot 50 jaar er NUL mensen overleden zijn, terwijl die groep wel voor 70% van de besmettingen zorgt. Nog geen 100 zijn er opgenomen in het ziekenhuis met klachten.

@Drardollan ik maak me drukker dat bv het Maasstad (meerdere hectares BVO aan zorg) alweer 20% reguliere zorg schrapt om plek te hebben voor Corona. We hebben het geregeld over triage, dat we dat niet moeten willen, maar dat speelt al lang.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 04-10-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Natuurlijk is dat erg, en we moeten dit zoveel mogelijk beperken en na de Corona oplossen.

Wat veel erger is, is als alle mensen ongecontroleerd Corona krijgen. Of denk je dat het goed voor Nederland is als er om de haverklap hele bedrijven dichtmoeten en daarna werknemers terugkrijgen waarvan 95% (!!) na 6 maanden nog klachten heeft?

Of dat jouw vrouw niet naar de IC kan en buiten op straat overlijdt omdat het simpelweg vol is?
Als ouderen zichzelf beter beschermen komt de IC net vol te liggen.

En 95% heeft niet na 6 maanden nog klachten, dat is 100% onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:54:

@Drardollan ik maak me drukker dat bv het Erasmus alweer 20% reguliere zorg schrapt om plek te hebben voor Corona. We hebben het geregeld over triage, dat we dat niet moeten willen, maar dat speelt al lang.
Maar toch moet iedereen weer aan het werk want dat is zo erg? Dat is wat je zei namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Als ouder zichzelf beter beschermen komt de IC net vol te liggen.
Beter iedereen van 60 en ouder een spuitje, dan blijven de IC’s lekker leeg. Hebben we helemaal geen problemen.
En 95% heeft niet na 6 maanden nog klachten, dat is 100% onzin.
Ah kijk eens, de expert aan het woord. Vertel eens over je onderzoek en uitkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Maar toch moet iedereen weer aan het werk want dat is zo erg? Dat is wat je zei namelijk.
Die volg ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

WW aanvragen is iets anders dan werkelozen. En ligt alweer praktisch op het niveau van voor Corona.
Werkloosheid neemt toe

Om de conjuncturele ontwikkelingen op de arbeidsmarkt in verschillende landen te kunnen vergelijken, wordt vaak gebruikgemaakt van de werkloosheidsindicator van de International Labour Organization (ILO). Volgens deze indicator worden mensen van 15 tot 75 jaar zonder betaald werk, die hier recent naar hebben gezocht en direct beschikbaar zijn, met ‘werkloos’ aangeduid. Met 419 duizend werklozen in juli was 4,5 procent van de beroepsbevolking werkloos. In juni was dat 4,3 procent.
https://www.accountancyva...zen-als-werkenden-stijgt/

Vorig jaar waren het er 240.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Ik kwam op anderhalf werkend mensenleven met een modaal salaris (bruto, alles naar 'Coronafonds') om dit terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Beter iedereen van 60 en ouder een spuitje, dan blijven de IC’s lekker leeg. Hebben we helemaal geen problemen.

[...]

Ah kijk eens, de expert aan het woord. Vertel eens over je onderzoek en uitkomsten.
Ik ken zelf een paar mensen die Covid hebben gehad en niemand heeft nu nog klachten.
En naar schattting waren er veel meer besmettingen dan dat er bewezen waren dus ik kom nooit aan de 95%.

Jij doet de bewering van 95%, kom zelf met een onderzoek, ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dit zeg je:
[...]

De 'oudjes' hebben nog AOW en pensioen. De jongeren hebben een 'transitiievergoeding' van een paar maanden (nu al voorbij, we zijn al een halfjaar onderweg) en moeten het maar rooien.
Dat strookt niet met dat je je druk maakt over de triage. Want het is het een of het ander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Ik ken zelf een paar mensen die Covid hebben gehad en niemand heeft nu nog klachten.
En naar schattting waren er veel meer besmettingen dan dat er bewezen waren dus ik kom nooit aan de 95%.
Ik ken een paar rokers die 95 jaar zijn geworden. Roken is dus niet schadelijk.
Jij doet de bewering van 95%, kom zelf met een onderzoek, ik ben wel benieuwd.
https://www.metronieuws.n...na-halfjaar-nog-klachten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ik ken een paar rokers die 95 jaar zijn geworden. Roken is dus niet schadekijk.

[...]

Ik heb even wat voor je opgezocht en een aantal mensen die op de IC hebben gelegen hebben inderdaad nog klachten, gelukkig hoeft maar 0,3% van de Covid patienten mensen naar de IC.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7269890/

De METRO is natuurlijk geen bron he, of haal je de rest van je info ook van Facebook?

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Dit zeg je:

[...]

Dat strookt niet met dat je je druk maakt over de triage. Want het is het een of het ander?
Nee, wat mij stoort is dat men zich druk maakt om triage tussen coronapatienten 'als de zorg vol komt te liggen', enkel het gebeurt nu al zonder coronapatiënten. Reguliere zorg wordt hiervoor opzij gezet. Daar erger ik mij aan.

Er is in de hele horeca een kaalslag gaande. Men draait met verlies om maar iets te verdienen, de NOW regeling dekt namelijk geen vaste lasten, alleen een deel van de personeelskosten. En men ziet met lede ogen hoe men om 22.00 de kroeg uitgejaagd wordt om vervolgens bij de lokale super maar bier te gaan halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ik ken een paar rokers die 95 jaar zijn geworden. Roken is dus niet schadelijk.

[...]

Je moet voor 'onderzoek onder ruim duizend coronapatiënten' wel lezen 'onderzoek onder ruim duizend coronapatiënten uit een facebook groep voor mensen met langdurige klachten na corona'

https://openres.ersjourna...09/01/23120541.00542-2020 (bron van Longfonds)
Methods 2113 members of two Facebook groups for coronavirus patients with persistent complaints in The Netherlands and Belgium, and from a panel of people who registered at a website of the Lung Foundation Netherlands, were assessed for demographics, pre-existing comorbidities, health status, date of symptoms onset, COVID-19 diagnosis, healthcare utilisation, and the presence of 29 symptoms at the time of the onset of symptoms (retrospectively) and at follow-up (79±17 days after symptoms onset).

[ Voor 36% gewijzigd door IJzerlijm op 04-10-2020 17:06 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56

St@m

@ Your Service

95% van de respondenten houdt van paarden, aldus een onderzoek op bokt.nl onder de geregistreerde bezoekers.

Kom op mensen.. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 04-10-2020 17:07 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:05:
[...]

Je moet voor 'onderzoek onder ruim duizend coronapatiënten' wel lezen 'onderzoek onder ruim duizend coronapatiënten uit een facebook groep voor mensen met langdurige klachten na corona'

https://openres.ersjourna...09/01/23120541.00542-2020 (bron van Longfonds)

[...]
Inderdaad, hier de complete studie
https://openres.ersjourna...09/01/23120541.00542-2020

Je had de link zelf al toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Nee, wat mij stoort is dat men zich druk maakt om triage tussen coronapatienten 'als de zorg vol komt te liggen', enkel het gebeurt nu al zonder coronapatiënten. Reguliere zorg wordt hiervoor opzij gezet. Daar erger ik mij aan.

Er is in de hele horeca een kaalslag gaande. Men draait met verlies om maar iets te verdienen, de NOW regeling dekt namelijk geen vaste lasten, alleen een deel van de personeelskosten. En men ziet met lede ogen hoe men om 22.00 de kroeg uitgejaagd wordt om vervolgens bij de lokale super maar bier te gaan halen.
De horeca heeft dit aan zichzelf te danken, ik heb er geen medelijden mee. Het gaat al maanden fout in de horeca waar terugkerende vakantiegangers konden doen en laten wat ze wilden.

Ik heb medelijden met de voetbalclubs, musea, theater, bioscoop en restaurants. Sectoren waar het al maanden voorbeeldig geregeld is en geen noemenswaardige besmettingen plaatsvinden. En dat je dan dit in de krant leest:
En inderdaad. Als het klokgelui verstomt en de voorganger heeft gesproken, wordt het gezang ingezet. Uit volle borst, zo klinkt het. Op de luisterlijn voor mensen thuis valt te horen dat de voorganger de kerkgangers nog wel even verzoekt na de dienst „niet met eventueel aanwezige pers in gesprek of discussie te gaan”.
https://www.telegraaf.nl/...-regeert-niet-god-regeert

Het is eigenlijk jammer dat god een verzinsel is, anders had hij een passende straf kunnen uitdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Ik heb even wat voor je opgezocht en een aantal mensen die op de IC hebben gelegen hebben inderdaad nog klachten, gelukkig hoeft maar 0,3% van de Covid patienten mensen naar de IC.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7269890/

De METRO is natuurlijk geen bron he, of haal je de rest van je info ook van Facebook?
Universiteit Maastricht heeft dat dus onderzocht. Je kan wat vraagtekens zetten bij de sample selection (het is een self select volgens mij, binnen een bepaalde context), dus over de 95% kun je beargumenteren/discusseren.

Maar dat er veel mensen met restklachten zijn DIE NIET in het ziekenhuis zijn geweest valt niet meer te ontkennen.

Ik ga even niet op zoek naar de wetenschappelijke bron, ook de volkskrant had dit bericht. Die vertrouw ik prima.

aah de link staat er al ja. Hier zit behoorlijk selection bias in, echter dat wil niet zeggen dat de resultaten waardeloos zijn. Je hebt in ieder geval duizenden mensen te pakken die langdurige klachten hebben. Dat is wel gewoon een bijeffect wat we nu in de gaten moeten houden. We weten gewoon teveel niet over dit virus.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

De horeca heeft dit aan zichzelf te danken, ik heb er geen medelijden mee. Het gaat al maanden fout in de horeca waar terugkerende vakantiegangers konden doen en laten wat ze wilden.
En discotheken en festivals? Hebben die het ook aan zichzelf te danken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56

St@m

@ Your Service

Dat er heel veel hypochonders zijn in Nederland is ook niet te ontkennen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Adlermann schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Universiteit Maastricht heeft dat dus onderzocht. Je kan wat vraagtekens zetten bij de sample selection (het is een self select volgens mij, binnen een bepaalde context), dus over de 95% kun je beargumenteren/discusseren.

Maar dat er veel mensen met restklachten zijn DIE NIET IN HET ZIEKENHUIS zijn geweest valt niet meer te ontkennen.

Ik ga even niet op zoek naar de wetenschappelijke bron, ook de volkskrant had dit bericht. Die vertrouw ik prima.

aah de link staat er al ja.
Ik vond de opmerking over de bron zo dom dat ik niet eens meer gereageerd heb. Het ruikt mij teveel dhr. Engel aanhangers met hun gekrijs over MSM. Daar blijf ik graag van weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

Maar dat er veel mensen met restklachten zijn DIE NIET IN HET ZIEKENHUIS zijn geweest valt niet meer te ontkennen.

Naar schatting hebben meer dan 1 miljoen mensen in NL Covid gehad, wil jij echt geloven dat 950.000 mensen klachten heeft? Als dat echt zo was had je er wel iets meer van gehoord denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Ik vond de opmerking over de bron zo dom dat ik niet eens meer gereageerd heb. Het ruikt mij teveel dhr. Engel aanhangers met hun gekrijs over MSM. Daar blijf ik graag van weg.
Maar heb je nu wel de echte studie gelezen? Dan kan je toch ook alleen maar tot de conclusie komen dat het wel een hele slechte studie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Naar schatting hebben meer dan 1 miljoen mensen in NL Covid gehad, wil jij echt geloven dat 950.000 mensen klachten heeft? Als dat echt zo was had je er wel iets meer van gehoord denk ik.
Dat zeg ik toch ook niet. Lees mijn post.

Ik geef duidelijk de methodologische zwakheden aan.

Dit is een goede hypothese om verder te onderzoeken. Worst case scenario heb je nu duizenden mensen gevonden met restklachten (of best case hoe je het wilt zien). Dit is gewoon de eerste fase (hypothese building).
Dat maakt het trouwens nog geen slecht onderzoek he, zodra je ermaar van bewust bent dat dit geen random selection is geweest uit de gehele populatie van covid-19 patienten.

maar dit is niet iets om zomaar te negeren. We weten te weinig over dit virus. Stel je voor dat het wel in de enkele procenten gaat lopen (dat is zomaar mogelijk).
Señor Sjon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Kom op. Onderzoek op GoT leert dat 95% interesse heeft in tech. Dat zijn toch wel Hogeschool OpenDeurKunde-resultaten. Onderzoek bij een FB-groep MET klachten. Ja, dan heeft 95% wel klachten.
Ik heb m'n posts iets duidelijker gemaakt. Dit is gewoon de eerste fase van onderzoek. hier kan prima een hypothese uitgehaald worden voor verdere toetsing. De methodologische zwakheden staan gewoon in het artikel. Dit is wel hoe je begint met kennisvergaring. Wat ze nu moeten doen is dus een survey uitzetten over de populatie covid-19 patienten om het exacte percentage te vinden. (met random selection). En dan nog kun je waarschijnlijk alleen wat zeggen over de mensen met symptonen (want die zijn getest en weet je zeker dat ze covid-19 hebbne gehad0

Want ja, selection bias zit er in, en dat zei ik al in m'n allereerste post! (self select noemde ik het )

[ Voor 46% gewijzigd door Adlermann op 04-10-2020 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Ik heb medelijden met de voetbalclubs, musea, theater, bioscoop en restaurants. Sectoren waar het al maanden voorbeeldig geregeld is en geen noemenswaardige besmettingen plaatsvinden. En dat je dan dit in de krant leest:

[...]

https://www.telegraaf.nl/...-regeert-niet-god-regeert

Het is eigenlijk jammer dat god een verzinsel is, anders had hij een passende straf kunnen uitdelen.
Van jong tot oud is men naar alle stoplichtlanden gevlogen en op vakantie gegaan. Ik werd er nog eens om verguisd dat ik zei dat het een grote oorzaak kon zijn en presto we zijn een paar maanden verder en nu is de conclusie... dat het van terugkerende vakantiegangers komt die het in o.a. horeca, studentenhuizen e.d. hebben verspreid. 8)7
[...]

Kom op. Onderzoek op GoT leert dat 95% interesse heeft in tech. Dat zijn toch wel Hogeschool OpenDeurKunde-resultaten. Onderzoek bij een FB-groep MET klachten. Ja, dan heeft 95% wel klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Adlermann schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet. Lees mijn post.

Ik geef duidelijk de methodologische zwakheden aan.

Dit is een goede hypothese om verder te onderzoeken. Worst case scenario heb je nu duizenden mensen gevonden met restklachten (of best case hoe je het wilt zien).

maar dit is niet iets om zomaar te negeren. We weten te weinig over dit virus. Stel je voor dat het wel in de enkele procenten gaat lopen (dat is zomaar mogelijk).
Er zullen inderdaad mensen zijn die er blijvende klachten van hebben, die zijn er ook na een longontsteking, maar die 95% die door iemand beweert werd is gewoon niet waar.

En daarom moet je dus ook niet klakkeloos overnemen wat er in de MSM staat, maar ook zelf even verder kijken. Die journalist weet net zoveel van Covid als ik en dan moet je gewoon dingen gaan lezen ipv blind overnemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Van jong tot oud is men naar alle stoplichtlanden gevlogen en op vakantie gegaan. Ik werd er nog eens om verguisd dat ik zei dat het een grote oorzaak kon zijn en presto we zijn een paar maanden verder en nu is de conclusie... dat het van terugkerende vakantiegangers komt die het in o.a. horeca, studentenhuizen e.d. hebben verspreid. 8)7
Ik heb je er nooit om verguisd gelukkig. Ik ben hier ook al diverse malen te kakken gezet en achteraf bleek ik ook gelijk te hebben. Die mensen heb ik sindsdien niet meer gehoord.

Het is precies zo gegaan als in februari. Lekker internationaal oplopen en lokaal verspreiden. Maatregelen zijn vervolgens te licht en volgen pas als de shit de fan al gehit heeft.

Maar we gaan wel lekker met 600 man zingen in een kerk. Het is te hopen dat de gemiddelde restauranthouder en theaterdirecteur nog plek heeft voor nog een paar messen in zijn rug.

De volgende voetbalwedstrijd waar ik heen mag, kan ik daar ook gewoon voluit zingen en juichen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

De volgende voetbalwedstrijd waar ik heen mag, kan ik daar ook gewoon voluit zingen en juichen trouwens?
Van mij wel als je niet in een risicogroep valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
ari3 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:19:
Vandaag een journaaluitzending van de NOS gezien. In dezelfde uitzending werd toch even een gevalletje meten met twee maten duidelijk:
1. Een feest in een loods werd op last van de politie stilgelegd, deelnemers aan het feest werden beboet.
2. Kerkdiensten werden ongemoeid gelaten, kerk werd niet ontruimd en geen boetes uitgedeeld.

Het is terecht dat het feest stilgelegd werd, maar dat men dat niet doet voor kerkdiensten waar ook nog eens ouderen (en dus kwetsbaren) aanwezig zijn doet is met twee maten meten. Als handhavers op basis van religie onderscheid maken dan moet hier actie op ondernomen worden. Hoe kan het dat hier geen verontwaardiging over is?
Ik gok dat de "dope gezinde gemeente" welke in de kerk van Ruigoord preekt voor eigen parochie ook geen vieringen mag houden...

De NOS loopt weer eens lekker te stoken en verdeeldheid te kweken volgens mij. Vergis je trouwens niet hoeveel jongeren er bij de wat conservatieve en fanatiekere geloofsgemeenschappen rondlopen, al is dat niet vaak het publiek wat massaal naar illegale feesten gaat en daar in benevelde toestand de regels vergeet. Die echte fanatiekelingen zijn gewend zich aan regeltjes te houden die bij hun geloof horen, de kans dat zij zich in de samenleving als complete anarchist opstellen is niet super groot.

Behalve dat de wet nou eenmaal zo in elkaar zit vind ik het ook raar dat bepaalde geloofsgemeenschappen de vrijheid krijgen om in het huidige tijdsbeeld dit soort massabijeenkomsten te mogen organiseren, of het in hun hoofd halen dit te doen. De meeste kerkdiensten vinden gewoon zonder publiek plaats maar er zijn altijd wel wat fundi's te vinden die hun geloof boven redelijkheid en gezond verstand plaatsen. Niet alleen ouderen zijn bij dat soort clubs een risico maar omdat hun almachtige alles aanstuurt staat die gemeenschap vaak ook niet vooraan wanneer er ingeënt kan worden, je zou het masterplan toch eens gaan verstoren met een vaccin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 19:10

Barrycade

Through the...

Ik ken 4 mensen die Covid in de eerste golf hebben gehad. 1 daarvan is opgenomen geweest maar niet op de IC en drie lopen bij specialisten wegens klachten.
1 heeft hartklachten en de 2 andere hebben chronisch conditiegebrek (denk aan max 10 minute normaal tempo lopen is op bankje zitten om bij te komen). Gaat hier om 2 50ers en 1 60 er. Diegene die geen blijvende problemen heeft is een 40er.

Ook stond in de Volkskrant van zaterdag artikel over meerdere topsporters met hartklachten na Covid.

95% is kolder, maar denk er een redelijke hoeveelheid mensen zijn met klachten na covid herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Barrycade schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:21:
Ik ken 4 mensen die Covid in de eerste golf hebben gehad. 1 daarvan is opgenomen geweest maar niet op de IC en drie lopen bij specialisten wegens klachten.
1 heeft hartklachten en de 2 andere hebben chronisch conditiegebrek (denk aan max 10 minute normaal tempo lopen is op bankje zitten om bij te komen). Gaat hier om 2 50ers en 1 60 er. Diegene die geen blijvende problemen heeft is een 40er.

Ook stond in de Volkskrant van zaterdag artikel over meerdere topsporters met hartklachten na Covid.

95% is kolder, maar denk er een redelijke hoeveelheid mensen zijn met klachten na covid herstel.
Volgens RIVM schattingen zijn er >1miljoen besmettingen geweest.
Officieel weten maar 128000 dat ze Covid hebben gehad.

Heel veel mensen hebben dus geen klachten meer, of hebben geen zin om met onbekende klachten naar de dokter te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Van mij wel als je niet in een risicogroep valt.
Wat maakt het uit of ik in een risicogroep val? Als ik Corona heb en op die manier extra goed verspreid zou ik mij eerder zorgen maken om die meneer voor mij die als loodgieter van de week bij uw familie komt voor een spoedreparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Ik heb je er nooit om verguisd gelukkig. Ik ben hier ook al diverse malen te kakken gezet en achteraf bleek ik ook gelijk te hebben. Die mensen heb ik sindsdien niet meer gehoord.

Het is precies zo gegaan als in februari. Lekker internationaal oplopen en lokaal verspreiden. Maatregelen zijn vervolgens te licht en volgen pas als de shit de fan al gehit heeft.

Maar we gaan wel lekker met 600 man zingen in een kerk. Het is te hopen dat de gemiddelde restauranthouder en theaterdirecteur nog plek heeft voor nog een paar messen in zijn rug.

Het is wel iets genuanceerder dan ‘alle vakantiegangers’ natuurlijk. Sterker nog: het is een hele specifieke groep die zowel op vakantie als thuis schijt heeft aan alle regels. En dat zijn niet Henk en Annie van de camping in Frankrijk, op Piet en Sjaan die lekker naar Benidorm zijn geweest.

Het zijn net zomin alle vakantiegangers, als alle studenten, gelovigen of babyboomers. Of voetbalsupporters.

In februari wist niemand dat je in de apresski corona kon oplopen, die mensen kan je niets kwalijk nemen, in tegenstelling tot die feestvierende jeugd in Spanje die vervolgens weigert mee te werken aan bco etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Wat maakt het uit of ik in een risicogroep val? Als ik Corona heb en op die manier extra goed verspreid zou ik mij eerder zorgen maken om die meneer voor mij die als loodgieter van de week bij uw familie komt voor een spoedreparatie.
Omdat de risicogroep een belasting wordt voor de IC en die willen we niet vol hebben.

Die loodgieter kan best een mondkapje opzetten en handschoenen aantrekken als ie bij iemand uit de risicogroep aan het werk moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ZieMaar! schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Het is wel iets genuanceerder dan ‘alle vakantiegangers’ natuurlijk. Sterker nog: het is een hele specifieke groep die zowel op vakantie als thuis schijt heeft aan alle regels. En dat zijn niet Henk en Annie van de camping in Frankrijk, op Piet en Sjaan die lekker naar Benidorm zijn geweest.

Het zijn net zomin alle vakantiegangers, als alle studenten, gelovigen of babyboomers. Of voetbalsupporters.
De verstandige Henk en Annie zijn in Nederland gebleven.

Maar je hebt een punt als je vind dat ik moet nuanceren naar alle vakantiegangers die zijn wezen zuipen en feesten in het buitenland.
In februari wist niemand dat je in de apresski corona kon oplopen, die mensen kan je niets kwalijk nemen, in tegenstelling tot die feestvierende jeugd in Spanje die vervolgens weigert mee te werken aan bco etc.
Klopt, toen wisten we het niet (erg genoeg wisten ze het in Oostenrijk wel en hebben ze niets gezegd). Maar dat had toch enig verstand moeten geven voor nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Omdat de risicogroep een belasting wordt voor de IC en die willen we niet vol hebben.
Nogmaals, wat maakt het uit of ik in een risicogroep val en zing? Want van zingen krijg je geen Corona, je verspreid het enkel wat beter.

En mijn zingen kan die risicogroep wel eens besmetten, maar dat mag ik van je zeg je net?
Die loodgieter kan best een mondkapje opzetten en handschoenen aantrekken als ie bij iemand uit de risicogroep aan het werk moet.
Nee joh, hij heeft geen klachten. Je hoeft niet bang te zijn toch? Lekker de loodgieter aan het werk houden, hij is onder de 50 en geen risicogroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Tsja, dit is hetzelfde als waarom jaarlijks het griepvirus weer van noord naar zuid gaat en vice versa. Kinderen weer naar school na een vakantie? Binnen 2 weken wel weer een verkoudheid te pakken. Je zou echt de grenzen moeten sluiten en eigenlijk intercontinentale passagiersvluchten helemaal moeten stoppen om dit te kunnen stoppen. Anders gaat het net als in Nieuw-Zeeland. Zodra je even vrij bent, duikt het toch wel weer ergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Flauwe kul. Meeste horeca ondernemers wringen zich in alle bochten om binnen de regels nog te opereren. Elke keer worden de duimschroeven weer aangedraaid voor de horeca terwijl ze volgens de getallen van de GGD goed zijn voor slechts 5% van de getraceerde besmettingen.
wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:40:

Met z'n allen voor ons eigen! Stemp de Tegenpartij! (Graag met Haags accent lezen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

Nogmaals, wat maakt het uit of ik in een risicogroep val en zing? Want van zingen krijg je geen Corona, je verspreid het enkel wat beter.

En mijn zingen kan die risicogroep wel eens besmetten, maar dat mag ik van je zeg je net?

[...]

Nee joh, hij heeft geen klachten. Je hoeft niet bang te zijn toch? Lekker de loodgieter aan het werk houden, hij is onder de 50 en geen risicogroep.
Nee, want de risicogroep moet zichzelf beschermen door niet naar het stadion te gaan. Al is de kans op verspreiding in de open lucht volgens sommigen erg klein. (ik heb daar zel nog niet naar gekeken)

Nee, de risicogroep waar die loodgieter aan het werk gaat, moet zichzelf beschermen door alleen mensen binnen te laten met een mondkapje en handschoenen en 1,5m afstand houden. Dan maakt het dus niks uit of de loodgieter Covid heeft want de kans op besmetting met die beschermingsmiddelen is extreem klein.

En als het andersom is, de loodgieter is 66 en moet bij een Tilburgse hooligan de kraan vervangen, dan moet hij ook een mondkapje en handschoenen aan doen en afstand houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 17:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Flauwe kul. Meeste horeca ondernemers wringen zich in alle bochten om binnen de regels nog te opereren. Elke keer worden de duimschroeven weer aangedraaid voor de horeca terwijl ze volgens de getallen van de GGD goed zijn voor slechts 5% van de getraceerde besmettingen.
Ik wil het nuanceren naar de kroegen eigenlijk, want die hebben overal schijt aan gehad sinds 1 juli.

De goedwillende horeca (restaurants) treft geen blaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Nee, want de risicogroep moet zichzelf beschermen door niet naar het stadion te gaan. Al is de kans op verspreiding in de open lucht volgens sommigen erg klein. (ik heb daar zel nog niet naar gekeken)
De loodgieter is geen risicogroep. En ik kwam hem na het zingen nog tegen in de WC binnen.
Nee, de risicogroep waar die loodgieter aan het werk gaat moet zichzelf beschermen door alleen mensen binnen te laten met een mondkapje en handschoenen en 1,5m afstand houden. Dan maakt het dus niks uit of de loodgieter Covid heeft want de kans op besmetting met die beschermingsmiddelen is extreem klein.
Mondkapjes helpen niets (bron: RIVM). Een mondkapje wat werkt is een FFP2 masker, maar dat helpt vooral iemand om de ziekte niet te krijgen, het helpt net zo weinig tegen verspreiding als een simpel masker.

Maar je hebt het probleem wel begrepen denk ik, alles vrijgeven op basis van leeftijd op risicogroep gaat je geen steek vooruit helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

De loodgieter is geen risicogroep. En ik kwam hem na het zingen nog tegen in de WC binnen.

[...]

Mondkapjes helpen niets (bron: RIVM). Een mondkapje wat werkt is een FFP2 masker, maar dat helpt vooral iemand om de ziekte niet te krijgen, het helpt net zo weinig tegen verspreiding als een simpel masker.
Waarom dan niet alle risicogroepen verplicht een FFP2 masker op en afstand laten houden, en voor de rest van het land geen maatregelen?

Nu wordt eigenlijk het hele land erbij genaaid om een 'first line of defense' te vormen tegen risicogroepen terwijl de risicogroepen zich vaak ook nog eens vertikken om aan de maatregelen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

[...]

Maar je hebt het probleem wel begrepen denk ik, alles vrijgeven op basis van leeftijd op risicogroep gaat je geen steek vooruit helpen.
Mondkapjes werken wel(anders waren ze in het OV ook niet verplicht) als je ze goed gebruikt en niet zelf maakt, maar gewoon goede kapjes koopt.
Ik heb een klant met een kantoor in China en daar is Covid weg, iedereen loopt daar met een mondkapje, maar alle bedrijven en economie draaien daar nu weer op volle toeren.
De literatuur* is niet eenduidig over het effect van het dragen van niet-medische mondkapjes in openbare ruimten. Waarschijnlijk helpen mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Als iedereen zich houdt aan de basisregels, is het niet nodig om een mondkapje te dragen. (Dus: blijf thuis bij klachten, laat je testen, houd afstand , vermijd drukte en houd je aan de hygiënemaatregelen). Daarom geeft het OMT Outbreak Management Team geen richtinggevend positief advies over mondkapjes in de openbare ruimte. Overigens hangt de effectiviteit van een niet-medisch mondkapje sterk af van de kwaliteit van de materialen, pasvorm en de wijze waarop de gebruiker met het mondkapje omgaat. Gebruik liever geen stofzuigerzak of -filter in een mondkapje.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes

En hier een studie die aangeeft dat mondkapjes wel werken.
https://files.fast.ai/papers/masks_lit_review.pdf

[ Voor 41% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Mondkapjes werken wel(anders waren ze in het OV ook niet verplicht) als je ze goed gebruikt en niet zelf maakt, maar gewoon goede kapjes koopt.
Ik heb een klant met een kantoor in China en daar is Covid weg, iedereen loopt daar met een mondkapje, maar alle bedrijven en economie draaien daar nu weer op volle toeren.

[...]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Ik help het je hopen allemaal. Mijn punt blijft, je kan niet met je ikke-ikke-ikke mentaliteit deze crisis bedwingen.

Overigens is China niet vergelijkbaar met Nederland. Die mondkapjes dragen daar ook niets bij en zijn ook niet de reden dat alles weer draait. China werkt net iets anders dan Nederland, al zouden wij nu 10% van de maatregelen daar invoeren dan staat het hele land op zijn kop. Te beginnen met de Corona app die ze daar verplicht moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Mondkapjes helpen niets (bron: RIVM).
Misschien moet opzoeken wat hun echte standpunt is ipv van dit soort feitelijk incorrecte dingen te posten?

Hun echte standpunt is echt al tig keer langs gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2020 17:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

Ik help het je hopen allemaal. Mijn punt blijft, je kan niet met je ikke-ikke-ikke mentaliteit deze crisis bedwingen.

Overigens is China niet vergelijkbaar met Nederland. Die mondkapjes dragen daar ook niets bij en zijn ook niet de reden dat alles weer draait. China werkt net iets anders dan Nederland, al zouden wij nu 10% van de maatregelen daar invoeren dan staat het hele land op zijn kop. Te beginnen met de Corona app die ze daar verplicht moeten gebruiken.
En welke maatregelen zijn dat dan, zover ik weet alleen de app en mondkapjes op veel plaatsen.

Grote feesten zonder mondkapjes kan daar ook weer gewoon en de economie draait volop.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

[...]
Protip, voor het zingen de kerk uit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

En welke maatregelen zijn dat dan, zover ik weet alleen de app en mondkapjes op veel plaatsen.

Grote feesten zonder mondkapjes kan daar ook weer gewoon en de economie draait volop.
De vraag is natuurlijk of je de berichtgeving vanuit China wel op hun blauwe ogen moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mondkapjes, zeker de chirurgische en de stoffen (je weet wel, die dingen die je overal en nergens voor vijf euro kan kopen), helpen tegen de verspreiding van druppels na niezen, hoesten, kuchen etc. Niets meer en niets minder.
De FFP2 en hoger hebben een veel betere bescherming maar zijn daardoor duurder en alleen in te zetten op bijvoorbeeld de IC of in de wijk wanneer ik naar een covid positieve cliënt toe moet... en die krengen ademen knudde.

Het feit dat Den Haag met twee maten meet want een feest word afgebroken maar een kerkdienst niet (want geloof, religie, grondwet etc) neemt bij mij alle noodzaak weg om je dus te houden aan alle maatregelen die worden opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:26:
[Afbeelding]

Hier is toch goed te zien dat de ouderen zichzelf toch beter moeten gaan beschermen.
Hier is te zien dat die duidelijk minder besmet his dan hun aandeel in de bevolking, en zich dus al beter dan gemiddeld beschermen.
[...]
Bij ons was de running gag al jaren dat een week feestskieen goed was voor een extra week uitzieken... dus een echte verrassing was het ook niet. Het virus was echter veel verder verspreid dat men toen breed aannam.

(en om bepaald commentaar voor te zijn: ja, daar had destijds allicht al meer mee gedaan kunnen worden)

[ Voor 28% gewijzigd door ijdod op 04-10-2020 17:57 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:45

ultimateharry

Team Slayer:-)

Stoney3K schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Waarom dan niet alle risicogroepen verplicht een FFP2 masker op en afstand laten houden, en voor de rest van het land geen maatregelen?

Nu wordt eigenlijk het hele land erbij genaaid om een 'first line of defense' te vormen tegen risicogroepen terwijl de risicogroepen zich vaak ook nog eens vertikken om aan de maatregelen te houden.
Reden 1 is waarschijnlijk dat we er niet zoveel hebben (er zijn miljoenen mensen onderdeel van die groep).

Reden 2: niet iedereen weet dat hij tot een risico-groep behoord.

Reden 3: niet iedereen van die groep gaat ze (op je juiste manier) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

De vraag is natuurlijk of je de berichtgeving vanuit China wel op hun blauwe ogen moet geloven.
Een collega is mijn bron. De app is ook alleen nodig als je ergens naar binnen wilt. Als je nergens naar binnen wilt, hoef je de app ook niet te installeren.

En die app is ook anders dan hier. Daar is het een QR code die gescand wordt bij de ingang van een winkel of ander openbaar gebouw en in het OV zodat ze direct weten waar je bent geweest en als je in de buurt van een besmet persoon bent geweest wordt je de toegang geweigerd. De privacy is daar iets minder dan hier, maar hier moet je ook al op veel plekken je naam en telefoonnummer achterlaten. (die iedereen met dezelfde pen in een boekje schrijf 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:41:
Mondkapjes werken wel(anders waren ze in het OV ook niet verplicht)
Dat is een drogredenering, zo kunnen we ook zeggen dat andere zaken ook werken omdat ze verplicht zijn.

De mondkapjes in het OV werden vroeg ingevoerd nog voor de werking ervan echt besproken werd. Persoonlijk denk ik eerder dat ertoe besloten is in het OV om de boodschap te kunnen verkopen dat OV helemaal vrijgegeven werd. Het was nogal merkwaardig dat we overal afstand moesten houden, maar het was okay om weer schouder aan schouder te zitten in een bus of trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Je mag daar letterlijk niets zonder groen vinkje in de app. Met een rood vinkje wordt je gedwongen opgesloten voor 2 weken. Als de leider iets zegt, dan volg je dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
PalingDrone schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Protip, voor het zingen de kerk uit gaan.
Het was in het stadion, je tip is waardeloos.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:04
Mrjraider schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:54:
Het feit dat Den Haag met twee maten meet want een feest word afgebroken maar een kerkdienst niet (want geloof, religie, grondwet etc) neemt bij mij alle noodzaak weg om je dus te houden aan alle maatregelen die worden opgelegd.
Dus omdat bepaalde mensen dom doen en daar nog te weinig mee gedaan is, heb jij een complete vrijbrief om ook overal maar schijt aan te hebben?

Klinkt meer als een excuus zoeken om je medemens te naaien zonder er een naar gevoel aan over te houden...... Chapeau, met zulke lui komen we er nooit. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Je mag daar letterlijk niets zonder groen vinkje in de app. Met een rood vinkje wordt je gedwongen opgesloten voor 2 weken. Als de leider iets zegt, dan volg je dat op.
Inderdaad, als je daar in contact bent geweest met een besmet persoon (de qr-code wordt niet random rood) moet je thuis in quarantaine, net als in NL. Alleen door wetgeving kunnen ze het in NL niet verplichten, wat eigenlijk wel jammer is, want niet iedereen blijft in vrijwillige quarantaine en besmet dan weer andere mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 18:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:57:
[...]
De privacy is daar iets minder dan hier, maar hier moet je ook al op veel plekken je naam en telefoonnummer achterlaten. (die iedereen met dezelfde pen in een boekje schrijf 8)7 )
Iets minder? _O-

Je hebt in China geen privacy. Denk je nu echt dat die eerlijk zijn over hun covid getallen? Als er één land/ overheid niet te vertrouwen is dan is het die van China wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Misschien moet opzoeken wat hun echte standpunt is ipv van dit soort feitelijk incorrecte dingen te posten?

Hun echte standpunt is echt al tig keer langs gekomen.
Zeker. Ze werken zo goed dat ze overal verplicht zijn en ome Jaap is het hiermee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Iets minder? _O-

Je hebt in China geen privacy. Denk je nu echt dat die eerlijk zijn over hun covid getallen? Als er één land/ overheid niet te vertrouwen is dan is het die van China wel....
Er zal best gesjoemeld worden met cijfers, maar als je ziet dat gewoon alle bedrijven weer volop werken kan je toch aannemen dat het wel meevalt met het huidig aantal besmettingen. Ook hoor ik van collega's dat er maar heel weinig rode qr-codes langskomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Volgens de kerk in Staphorst gebeurde er niets wat niet mocht, ze mochten dus zingen. Maar toen dit in de Kuip gebeurde was de wereld te klein voor Rutte en kon hij zich niet eens meer normaal uitdrukken (‘Gewoon je bek houden’, iets wat een gemiddelde kleuter tegen zijn vriendjes zegt). Maar blijkbaar mag zingen dus wel?

Ik snap echt niets meer van dit slappe beleid in Nederland. Je schaamt je kapot. Waarom zouden we nog aan een maatregel houden als het blijkbaar allemaal niets uitmaakt?

Met de dag wordt het draagvlak kleiner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Dus omdat bepaalde mensen dom doen en daar nog te weinig mee gedaan is, heb jij een complete vrijbrief om ook overal maar schijt aan te hebben?

Klinkt meer als een excuus zoeken om je medemens te naaien zonder er een naar gevoel aan over te houden...... Chapeau, met zulke lui komen we er nooit. 8)7
Stop, even een stap terug. Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik de noodzaak om er achter te staan dan gewoon kwijt ben. Ik zeg nergens dat het een excuus moet zijn.
Ik ben het ten opzichte van dit onderwerp wel spuug zat dat we alles maar klakkeloos moeten aannemen en dat er dus gewoon geen ruimte is voor kritiek zonder dat je meteen word weggezet als een of andere mongool dat schijt heeft aan de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Er zal best gesjoemeld worden met cijfers, maar als je ziet dat gewoon alle bedrijven weer volop werken kan je toch aannemen dat het wel meevalt met het huidig aantal besmettingen. Ook hoor ik van collega's dat er maar heel weinig rode qr-codes langskomen.
Even aangenomen dat dit klopt, hoe zijn ze daar tot deze situatie gekomen? Door jouw suggestie van de risicogroep beschermen en de rest lekker te laten doen waar ze zin in hebben? Of toch op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Even aangenomen dat dit klopt, hoe zijn ze daar tot deze situatie gekomen? Door jouw suggestie van onze risicogroep beschermen en de rest lekker te laten doen waar ze zin in hebben? Of toch op een andere manier?
Door in het land de deuren dicht te lassen en met scherp te schieten op iedereen die het waagt om zijn neus buiten te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Even aangenomen dat dit klopt, hoe zijn ze daar tot deze situatie gekomen? Door jouw suggestie van onze risicogroep beschermen en de rest lekker te laten doen waar ze zin in hebben? Of toch op een andere manier?
Door harde maatregelen die in NL niet kunnen, dus moeten we het in NL op een andere manier aanpakken. Ik zou dan graag zien dat ze maatregelen verzinnen die niet zo slecht voor de economie zijn.

We waren goed op weg met nog maar enkele besmettingen per dag een aantal maanden geleden. Als we toen de mondkapjes hadden verplicht, waren er nu een stuk minder besmettingen.
De app zou hier op veel weerstand stuiten, dus misschien een verlichte schriftelijke registratie overal waar je naar binnen wilt, zodat er beter contactonderzoek gedaan kan worden.

En als laatste veel harder optreden bij overtreding van goede regels. Dus ook veel meer controleren en hogere boetes uitschrijven aan iedereen en niet hard wegrennen als de groep toevallig wat groter is.

[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

Door harde maatregelen die in NL niet kunnen, dus moeten we het in NL op een andere manier aanpakken. Ik zou dan graag zien dat ze maatregelen verzinnen die niet zo slecht voor de economie zijn.

We waren goed op weg met nog maar enkele besmettingen per dag een aantal maanden geleden. Als we toen de mondkapjes hadden verplicht, waren er nu een stuk minder besmettingen.
De app zou hier op veel weerstand stuiten, dus misschien een verlichte schriftelijke registratie overal waar je naar binnen wilt, zodat er beter contactonderzoek gedaan kan worden.
Mondkapjes verplichten terwijl er maar weinig besmettingen zijn gaat heel veel weerstand opwekken. Nederland fietst blijkbaar graag langs het randje en niet met zijwieltjes en een helm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

In China is een mensenleven niets waard, getuige o.a. het gebrek aan bescherming van werknemers, situatie Hong Kong de concentratiekampen voor minderheden etc etc etc. Natuurlijk zijn die cijfers uit CHina bewerkt. Het is verdomme ground zero van dit virus en nog dichtbevolkter dan de gemiddelde kerk op zondag in Staphorst.

Wordt je gesnapt met corona? Binnenblijven, anders zit je zo ook in een interneringskamp met de knuppel van een wachter in je reet. Je mag weer uit isolatie? Fijn, maar je baan is weg, de baas heeft alweer anderen aangenomen.

Opa dood omdat ie toch moest gaan werken? Tough luck, voor hem staan er weer tig anderen klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

Laat dat nu net zijn wat onze overheid doen. Los van dat ik de maatregelen van maandag kolder vind hoor. Vertel eens wat er, naast evenementen (behalve in Tilburg uiteraard), niet meer mogelijk is in Nederland?
Nee, we hadden reizen naar het buitenland moeten verbieden. Dat had de enige oplossing geweest. En toen dat niet kon hadden ze de kroegen, studentenverenigingen en dat soort zaken moeten dichtdonderen. Eerst heeft de jeugd lang leve de lol gedaan in Spanje, en nu tongworstelen ze elkaar hier in de kroeg tot 22:00 Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Mondkapjes verplichten terwijl er maar weinig besmettingen zijn gaat heel veel weerstand opwekken. Nederland fietst blijkbaar graag langs het randje en niet met zijwieltjes en een helm.
Klopt, veel weerstand maar minder erg dan een app. Dus als ze eerst hele slechte dingen willen verplichten dan schikken de meeste wel voor alleen mondkapjes.
En dan ook gewoon niemand zonder mondkapje toelaten en als je geen mondkapje op hebt op plekken waar het wel moet, 500 euro boete geven en 1 coronapunt, bij 3 punten 2 weken cel.
Weinig mensen die zich dan niet meer aan de regels houden.

Lief vragen werkt in NL al heel wat jaren niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Mrjraider schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Stop, even een stap terug. Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik de noodzaak om er achter te staan dan gewoon kwijt ben. Ik zeg nergens dat het een excuus moet zijn.
Ik ben het ten opzichte van dit onderwerp wel spuug zat dat we alles maar klakkeloos moeten aannemen en dat er dus gewoon geen ruimte is voor kritiek zonder dat je meteen word weggezet als een of andere mongool dat schijt heeft aan de medemens.
Je mag in dit land prima kritiek hebben, maar houdt je in het debat aan de geldende regels. Je mag van mij best de noodzaak kwijt zijn en ergens begrijp ik dat, maar dan nog houd je je gewoon aan de regels totdat die veranderd zijn.

Ik baal ook dat sommige groepen er schijt aan hebben, maar het zijn toevallig ook typisch de groepen waar in de samenleving al problemen mee waren op ieder hun verschillende front. Dus dat moet toch geen verrassing meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Klopt, veel weerstand maar minder erg dan een app. Dus als ze eerst hele slechte dingen willen verplichten dan schikken de meeste wel voor alleen mondkapjes.
En dan ook gewoon niemand zonder mondkapje toelaten en als je geen mondkapje op hebt op plekken waar het wel moet, 500 euro boete geven en 1 coronapunt, bij 3 punten 2 weken cel.
Weinig mensen die zich dan niet meer aan de regels houden.
En de boetes worden dan niet of beperkt uitgedeeld, zeker met de beperkte pakkans die je met geen mogelijkheid structureel gaat kunnen veerhogen.

Hogere boetes is niet de oplossing, bewustwording is dat wel maar dat lukt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

Laat dat nu net zijn wat onze overheid doen. Los van dat ik de maatregelen van maandag kolder vind hoor. Vertel eens wat er, naast evenementen (behalve in Tilburg uiteraard), niet meer mogelijk is in Nederland?

[...]

Nee, we hadden reizen naar het buitenland moeten verbieden. Dat had de enige oplossing geweest. En toen dat niet kon hadden ze de kroegen, studentenverenigingen en dat soort zaken moeten dichtdonderen. Eerst heeft de jeugd lang leve de lol gedaan in Spanje, en nu tongworstelen ze elkaar hier in de kroeg tot 22:00 Corona.
Maar 4 man thuis is imo onzin, grote festivals, vrijelijk naar school en les volgen en sociaal doen met je studiegenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een screenshotje, als dit klopt worden dus alle corona apps van EU verbonden met EU servers, kan alleen maar fout gaan denk ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fst2tZTAAuZxMqq9ld1MmhZ2LA8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xty88U8IgCnrpnhuVI5hTq0w.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
trollen hoeft niet

[ Voor 95% gewijzigd door Remy op 05-10-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:10
Inderdaad @Leon Zwiers ik hoor de laatste tijd in real life sommige zeggen dat China het zo goed doet. Ik zei gelijk al, je wil daar niet wonen. Politiestaat, 0 privacy, geen VvMu, mensen zijn moderne slaven etc. En ja mensen luisteren daar beter naar de overheid, maar dat is meestal zo in een politiestaat/dictatuur/islamistisch land, omdat de mensen daar doodsbang zijn voor de overheid is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Hogere boetes werkt altijd, ook als de pakkans klein is
Ik denk dat het goed is dat je wat onderzoek gaat doen naar pakkans vs hoogte boete voordat je zulke statements maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Napo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Ik denk dat het goed is dat je wat onderzoek gaat doen naar pakkans vs hoogte boete voordat je zulke statements maakt.
Bedoel je deze?
https://www.wodc.nl/binar...nvatting_tcm28-267122.pdf

En je kan natuurlijk bij jezelf wel bedenken dat een hogere boete zorg voor minder overtredingen.

10km te hard kost je 100 euro, veel mensen doen het.
10km te hard kost je 1000 euro en 4 weken rijbewijs kwijt, heel veel mensen doen het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:23:
[...]

Maar 4 man thuis is imo onzin, grote festivals, vrijelijk naar school en les volgen en sociaal doen met je studiegenoten.
3 man.

Voor de rest, klopt, daarom ageer ik zo tegen de nieuwste maatregelen de afgelopen dagen. Ze slaan de plank volledig mis. Ik ben heel bang dat we over 2 weken nog steeds met dezelfde ellende zitten hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Je mag in dit land prima kritiek hebben, maar houdt je in het debat aan de geldende regels. Je mag van mij best de noodzaak kwijt zijn en ergens begrijp ik dat, maar dan nog houd je je gewoon aan de regels totdat die veranderd zijn.
Tenzij je streng gelovig bent en God meer vertrouwd dan Den Haag (ergens begrijp ik dat :+ )
Ik baal ook dat sommige groepen er schijt aan hebben, maar het zijn toevallig ook typisch de groepen waar in de samenleving al problemen mee waren op ieder hun verschillende front. Dus dat moet toch geen verrassing meer zijn?
Of het een verassing is of niet daar kan je over discussiëren. Als men een feest (een illegaal feest) afbreekt en boetes uitdeelt dan had men ook de kerk in gemoeten en moeten zeggen: "Jezus of geen Jezus, dit mag vanwege de huidige pandemie gewoon eventjes niet"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Tenzij je streng gelovig bent en God meer vertrouwd dan Den Haag (ergens begrijp ik dat :+ )

[...]

Of het een verassing is of niet daar kan je over discussiëren. Als men een feest (een illegaal feest) afbreekt en boetes uitdeelt dan had men ook de kerk in gemoeten en moeten zeggen: "Jezus of geen Jezus, dit mag vanwege de huidige pandemie gewoon eventjes niet"
In de kerk mag het dus wel, maar bijvoorbeeld bij die Tilburgse bruiloft hadden ze gewoon 180 boetes uit moeten schrijven imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
N.a.v. de statistieken wil ik toch het volgende kwijt.

Ik raad mensen aan de documentaire Veerkracht te kijken. Zie ook de trailer. Of via Omroep Brabant de documentaire.

Ziekenhuis Bernhoven zet zich schrap voor de tweede golf. Dit was ook het ziekenhuis in het epicentrum tijdens de eerste golf.

Het mag wel wat meer onder de aandacht komen aangezien nog veel mensen niet weten hoe slopend dit kan zijn voor de patiënt maar ook voor het zorgpersoneel.

Ook de BCC heeft verschillende afleveringen over dit onderwerp online staan.

Het is met name de verantwoordelijkheid wat bij veel mensen ontbreekt. Het valt gewoon niet mee en ik vraag mij ten zeerste af wanneer er acuut sprake is van een tweede golf of we het allemaal wel aan kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door MoldyInko op 04-10-2020 18:45 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic