Eens, maar het ging over x mensen in een kerk, de kuip, snap niet wat Grapperhaus er ineens mee te maken heeft.Indoubt schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:47:
[...]
Uh,op anderhalve meter ja, het mocht niet zoals het is uitgevoerd
Euh, ze hadden gewoon een limiet van 30 man, maar die hebben we 1 juli opgehevenWokschotel schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:04:
Ook ongelofelijk dat kerk/moskee diensten niet onder het verbod van meer dan 30 mensen aanwezig vallen. Bizar, dat onder het mom van religie alle maatregelen opeens niet meer kunnen.
En daarna niet meer ingevoerd. Van 30 naar 600 is een aardige stap, je zou zeggen dat daar nog een heleboel kleine stapjes tussen hadden kunnen zitten. en je ook had kunnen versoepelen zonder meteen alles het raam uit te gooien.
Al is er uiteraard helemaal niks aan de hand, alle 600 mensen zullen continu anderhalve meter van elkaar verwijderd zitten
Het was een versoepeling van het kabinet, het is niet de schuld van de gelovigen. De meeste kerken en moskeeën hebben overigens prima gehandeld de laatste maanden. Handelden strenger dan hoefde (mochten 30 man maar sloten bijna alles). Moskeeën hebben ok en belangrijke sociale rol en zijn een brug om de oudere moslims te bereiken. Die kijken vast niet allemaal de Nederlandse persconferenties.Stoney3K schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Het probleem is dat wanneer je dat roept als politiek standpunt dat je dan gelijk weer als islamofoob wordt weggezet. Gek genoeg hebben de Christenen er dan weer weinig moeite mee. Maar bij de Christenen moet je niet aankomen met het afschaffen van de belastingvrijstelling voor kerkelijke organisaties.
Wat betreft islamofobie valt me vooral op dat de mensen die het hardst schreeuwden dat alle minderheden zich moeten aanpassen, nu de grootst mogelijke moeite hebben om zelf de kleinste aanpassing te doen en maatregelen/adviezen op te volgen.
Jij zit diep in de geloofshoek begrijp ik? Heel veel kerken en moskeeën bezocht de afgelopen maanden?BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 04:12:
[...]
De meeste kerken en moskeeën hebben overigens prima gehandeld de laatste maanden. Handelden strenger dan hoefde (mochten 30 man maar sloten bijna alles).
Wat betreft islamofobie valt me vooral op dat de mensen die het hardst schreeuwden dat alle minderheden zich moeten aanpassen, nu de grootst mogelijke moeite hebben om zelf de kleinste aanpassing te doen en maatregelen/adviezen op te volgen.
En ik ben ook wel benieuwd hoe je zoveel islamofoben kent en derhalve die uitspraak kunt doen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Een kleine bloemlezing uit Dreigtelefoontjes en intimidatie zorgpersoneel: verzet tegen coronaregels wordt grimmigerZo kwam een verpleeghuis in Goirle in aanraking met aanhangers van een anti-corona-protestgroep. Het woonzorgcentrum besloot de deuren tijdelijk te sluiten vanwege corona en werd vervolgens bestookt met dreigtelefoontjes. Voorman Willem Engel van de protestgroep Viruswaarheid had het telefoonnummer gedeeld via Facebook. Het personeel kreeg doodsbedreigingen, zoals: "Ik wens u een langzame, pijnlijke en eenzame dood", meldt Omroep Brabant.
[...]
Coronapatiënt Matthieu Onderdijk (37) belandde in het ziekenhuis met zware coronaklachten en berichtte hierover op sociale media. Naast beterschapswensen kreeg hij ook te horen dat hij "betaald zou worden door het RIVM om te doen alsof hij ziek is". Tegen het Eindhovens Dagblad zegt hij verbaasd te zijn over hoeveel berichten hij kreeg van complotdenkers. "Ik zou betaald zijn door de overheid door dit te posten, en ik zou steekpenningen krijgen. Er zijn blijkbaar veel mensen die denken dat het allemaal nep is."
[...]
Ook ziekenhuispersoneel worstelt met gevallen van intimidatie. Uit een recente peiling van beroepsvereniging NU'91 blijkt dat ruim de helft van het zorgpersoneel de afgelopen maanden te maken kreeg met scheldpartijen en dreigementen, waarover De Telegraaf eerder berichtte. Personeel wordt geslagen, geschopt of bespuugd. Een kwart van het personeel zou in aanraking zijn gekomen met fysiek geweld.
[...]
Corona is volgens Reijnders bovendien slechts een van de vele complottheorieën die elkaar opvolgen, en die worden ook met elkaar gecombineerd. "Er zijn al langer theorieën dat 5G schadelijk zou zijn, en daarvan wordt nu ook gezegd dat er een link is met corona. En de mensen die Omtzigt lastigvielen op straat, hadden het ook over satanisch misbruik door de elite. Dat is een complottheorie die al jarenlang rondgaat."
Als ik dit zo eens lees zouden deze anti-corona figuren misschien eens opgenomen moeten worden op een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis, of in een psychiatrische inrichting... satanisch misbruik, hoe kom je erop?

Virussen? Scan ze hier!
Ik heb het stuk met verbazing zitten lezen. Zijn deze mensen echt ze gek of ‘gewoon’ vatbaar voor smerige propaganda?wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:37:
Om de prakijken van de anti-corona demonsttranten even aan te geven:
[...]
Een kleine bloemlezing uit Dreigtelefoontjes en intimidatie zorgpersoneel: verzet tegen coronaregels wordt grimmiger
Als ik dit zo eens lees zouden deze anti-corona figuren misschien eens opgenomen moeten worden op een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis, of in een psychiatrische inrichting... satanisch misbruik, hoe kom je erop?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Beide denk ik, maar dat heb je overal op de wereld wel. Ik zie de nieuwswaarde niet helemaal, ja het is allemaal belachelijk, maar zolang niemand er iets aan gaat doen krijg je bij het herhalen van nieuwsberichten op een forum alleen maar reacties als: "belachelijk".Joris748 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:55:
[...]
Ik heb het stuk met verbazing zitten lezen. Zijn deze mensen echt ze gek of ‘gewoon’ vatbaar voor smerige propaganda?
Dus bij deze: belachelijk!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Beide. Maar het begint altijd met groepsdruk. Ze zitten in een bepaald milieu en moeten volgen als iemand met wat status iets roept.Joris748 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:55:
[...]
Ik heb het stuk met verbazing zitten lezen. Zijn deze mensen echt ze gek of ‘gewoon’ vatbaar voor smerige propaganda?
Zo'n pandemie maakt veel mensen overstuur. Wat normaal binnen bepaalde kringen of de huiskamer blijft, komt nu veel meer naar buiten. Er zijn heel wat meer emotioneel en/of intellectueel zwakbegaafden dan we denken.
Niet voor niks liggen de mensen in de VS nu ook zo in strijd met elkaar. Door corona komt er van alles los. De mens is van nature een wild beest. Alleen met onderwijs en overheid is het mogelijk een beschaving te bouwen met de illussie dat de bevolking beschaafd is.
Bedenk je maar eens hoe dom de gemiddelde mens is. De helft is zelfs nog dommer dan datPlaya del C. schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:19:
[...]
Beide. Maar het begint altijd met groepsdruk. Ze zitten in een bepaald milieu en moeten volgen als iemand met wat status iets roept.
Zo'n pandemie maakt veel mensen overstuur. Wat normaal binnen bepaalde kringen of de huiskamer blijft, komt nu veel meer naar buiten. Er zijn heel wat meer emotioneel en/of intellectueel zwakbegaafden dan we denken.
Niet voor niks liggen de mensen in de VS nu ook zo in strijd met elkaar. Door corona komt er van alles los. De mens is van nature een wild beest. Alleen met onderwijs en overheid is het mogelijk een beschaving te bouwen met de illussie dat de bevolking beschaafd is.
I see what you did there.TrailBlazer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:55:
[...]
Bedenk je maar eens hoe dom de gemiddelde mens is. De helft is zelfs nog dommer dan dat
Ik zie om mij heen echter weinig verband tussen IQ en rationele prestaties. Het lijkt puur de neiging van de persoon tot wel of niet rationeel willen denken. Genoeg hoger opgeleiden die antivax zijn. Of vooraan in de kerk zitten. Of met mondkapje en afstandstechnieken binnenkomen om daarna tijdens het eten dicht op elkaar zonder mondkapje te zitten.
Jezelf slim vinden is misschien juist wel het recept om een anti-mening te formuleren?
Ik ben atheist, maar genoeg van meegekregen. M'n vriendin vindt het om een of andere reden altijd leuk om blij kleine kerkjes te kijken. Die waren allemaal dicht. Allemaal online diensten. Mogelijkd at het de afgelopen maand flink is veranderd. En op de bible belt heb ik minder zicht.St@m schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:28:
[...]
Jij zit diep in de geloofshoek begrijp ik? Heel veel kerken en moskeeën bezocht de afgelopen maanden?
En ik ben ook wel benieuwd hoe je zoveel islamofoben kent en derhalve die uitspraak kunt doen.
De mafketels zie je terug op elke website met een reactiemogelijkheid. Berichtengeschiedenis, spelfouten en Nederlandse vlaggetjes als avatars zijn weggevers.
Ok, dank voor de toelichting. Dat plaatst je opmerkingen in perspectief. Het leken me al vrij bijzondere feiten en ik zag de correlatie ook niet in je punt over de islamofoben.BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
Ik ben atheist, maar genoeg van meegekregen. M'n vriendin vindt het om een of andere reden altijd leuk om blij kleine kerkjes te kijken. Die waren allemaal dicht. Allemaal online diensten. Mogelijkd at het de afgelopen maand flink is veranderd. En op de bible belt heb ik minder zicht.
De mafketels zie je terug op elke website met een reactiemogelijkheid. Berichtengeschiedenis, spelfouten en Nederlandse vlaggetjes als avatars zijn weggevers.
Hoogopgeleid zegt idd weinig over ratio.Playa del C. schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:05:
[...]
I see what you did there.
Ik zie om mij heen echter weinig verband tussen IQ en rationele prestaties. Het lijkt puur de neiging van de persoon tot wel of niet rationeel willen denken. Genoeg hoger opgeleiden die antivax zijn. Of vooraan in de kerk zitten. Of met mondkapje en afstandstechnieken binnenkomen om daarna tijdens het eten dicht op elkaar zonder mondkapje te zitten.
Jezelf slim vinden is misschien juist wel het recept om een anti-mening te formuleren?
Voldoende HBO+ opgeleide mensen onzin horen verkondigen over vaccinaties, of andere levenszaken. Blijkt dat ze nooit meer scheikunde, biologie of natuurkunde hebben gehad dan na de verplichtte termijnen op Havo of Vwo.
Maar als je daar wat tegengas aan geeft komt vaak "de onderbuik" als argument.
Tja dan is de discussie klaar wat mij betreft.
Ik kan het haast niet geloven hoe ver sommigen heen zijn.wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:37:
Om de prakijken van de anti-corona demonsttranten even aan te geven:
[...]
Een kleine bloemlezing uit Dreigtelefoontjes en intimidatie zorgpersoneel: verzet tegen coronaregels wordt grimmiger

Geweld en bedreiging in zijn algemeen mag sowieso een stuk zwaarder bestraft worden, maar bedreigingen/geweld/intimidatie tijdens een crisis tegen mensen/hulpdiensten die bezig zijn met de bestrijding hiervan mag wat mij betreft een orde van grootte zwaarder bestraft worden.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Gaat lekker....
[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-10-2020 10:06 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Toch wel apart, in Noord-Oost Gelderland is er niet 1 Covid vacature te vinden op de site van de GGD.armageddon_2k1 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:04:
Volgende vriendin van ons die in de zorg werkt overspannen. Deze werkte bij de GGD en is al sinds maart knetterhard het werk. 50 tot 80 fte te kort. Geen vakantiedag sinds maart, ook niet de “verplichte” dagen, weekenden overwerken. En de ene na de andere valt nu uit.
Gaat lekker....
Bij Gelderland-Midden wel, maar de tarieven die ze bieden zijn natuurlijk absurd laag, een schilder verdient meer. Geen wonder dat er zo'n tekort is.
/f/image/pk53dMzVWX2bti7xpK1HkLpW.png?f=fotoalbum_large)
Dat is inderdaad iets waar ik me zorgen over maak. Je kunt wel bedden hebben maar als je de mensen hebt uitgerekt als een elastiek dan gaat het ergens mis. Ik hoop dat ze zich snel weer ok voelt.armageddon_2k1 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:04:
Volgende vriendin van ons die in de zorg werkt overspannen. Deze werkte bij de GGD en is al sinds maart knetterhard het werk. 50 tot 80 fte te kort. Geen vakantiedag sinds maart, ook niet de “verplichte” dagen, weekenden overwerken. En de ene na de andere valt nu uit.
Gaat lekker....
Dat alleen al is al voldoende reden om je als maatschappij beter aan de maatregelen te houden
Volgens mij riep er pas geleden nog iemand dat er geen geld is om de salarissen in de zorg te verhogen. Lijkt me sterk dat er dan ineens wel geld zou zijn om extra personeel aan te nemen.Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Toch wel apart, in Noord-Oost Gelderland is er niet 1 Covid vacature te vinden op de site van de GGD.
Bij Gelderland-Midden wel, maar de tarieven die ze bieden zijn natuurlijk absurd laag, een schilder verdient meer. Geen wonder dat er zo'n tekort is.
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik vraag me af wanneer de horeca zo slim wordt om religieuze bijeenkomsten te houden. De kerk gebruikt ook wijn. Dus ff een gebedje bij binnenkomst en dan aan de zuip met bitterballen. Godsdienstvrijheid staat je immers vrij om te geloven wat je wilt, dus niemand kan zeggen dat je niet mag geloven in de heilige bitterbal?
Beetje gospelmuziek erbij en "HallelujahVerwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:27:
We kunnen zeggen over Staphorst wat we willen, maar dit is precies het resultaat waar Hugo namens het CDA voor pleitte. Aangezien hij waarschijnlijk een dikke vinger in de pap had om religieuze bijeenkomsten vrij te stellen van de regels.
Ik vraag me af wanneer de horeca zo slim wordt om religieuze bijeenkomsten te houden. De kerk gebruikt ook wijn. Dus ff een gebedje bij binnenkomst en dan aan de zuip met bitterballen. Godsdienstvrijheid staat je immers vrij om te geloven wat je wilt, dus niemand kan zeggen dat je niet mag geloven in de heilige bitterbal?
We kunnen vast wel een horeca-formule bedenken rond het Vliegend Spaghettimonster, toch?Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:27:
* Stoney3K zet de tomatensaus en de gehaktballen alvast op.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Als het een full time baan was, dan zou het een kleine 1400 per maand netto zijn... Tja, de skills die je moet hebben zijn hetzelfde als dat je bij een callcenter zou werken.... Schilder zijn is ingewikkelderErnemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Toch wel apart, in Noord-Oost Gelderland is er niet 1 Covid vacature te vinden op de site van de GGD.
[Afbeelding]
Tuurlijk is er wel geld, maar dat willen ze er gewoon niet aan uitgeven. Bovendien weten ze natuurlijk dat de meeste mensen in de zorg gewoon hun beroep zullen blijven uitvoeren. Mensen gaan niet de zorg in voor het salaris, maar omdat ze een ander willen helpen. Dat levert ze een zwakke onderhandelingspositie op.stylezzz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Volgens mij riep er pas geleden nog iemand dat er geen geld is om de salarissen in de zorg te verhogen. Lijkt me sterk dat er dan ineens wel geld zou zijn om extra personeel aan te nemen.
Wat denk je dat er gebeurt als de aantallen blijven stijgen en er door personeelstekort geen mensen meer opgenomen dreigen te worden?
Je zal zien dat er ineens een enorme zak geld is.
Verwijderd
Dat is vooral op korte termijn. Maar dat is voor heel veel beroepen. Je bent enthousiast en staat ergens voor.BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Mensen gaan niet de zorg in voor het salaris, maar omdat ze een ander willen helpen. Dat levert ze een zwakke onderhandelingspositie op.
Maar als je kijkt hoeveel mensen uiteindelijk uitstromen uit de zorg, dan zie je dat het vooral korte termijn management denken is.
Kijk maar hoeveel mensen nu in het begin van corona opeens terugkeerde om de zorg te helpen met verlopen big-registraties.
We hadden er ook voor kunnen zorgen dat dit talent nooit uitgestroomd was.
Wij hier niet. Dat vonden we toen al een hypocriet gebaar. Ik zei toen al: die mensen die nu klappen zijn over een x aantal maanden al weer vergeten wat ze zelf kunnen bijdragen.MC_Sparkles schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:56:
Maargoed gelukkig hebben we met zijn alle geklapt voor de zorgmedewerkers.
Was ook meer als sarcasme bedoelt. Hier is ook niet geklapt.D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Wij hier niet. Dat vonden we toen al een hypocriet gebaar. Ik zei toen al: die mensen die nu klappen zijn over een x aantal maanden al weer vergeten wat ze zelf kunnen bijdragen.
Daar hebben we zelf op gestemd, wij willen graag partijen die voor de economie staan en maar beperkt voor zorg en onderwijs. Die keuze is al drieënhalf jaar geleden in het stemhokje gemaakt.MC_Sparkles schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:56:
Er is geld zat, kijk hoeveel sectoren geholpen worden. Als de overheid wilt kunnen ze zo 10 miljard de zorg inpompen. Gewoon de staatsschuld weer wat op laten lopen. Ik snap ook niet waarom er geen geld was om de zorgmedewerkers een bonus te geven, maar ambtenaren wel. T lijkt soms alsof de zorg niet interessant is voor de overheid. Maargoed gelukkig hebben we met zijn allen geklapt voor de zorgmedewerkers.
Het geld is er overigens niet, staatsschuld op laten lopen betekent feitelijk dat je het gewoon leent en toch weer terug moet betalen. Onder de streep houdt dat in dat we de komende jaren meer belasting moeten betalen, of dat alsnog op bepaalde sectoren bezuinigd moet worden.
Zo kan je wel uittekenen dat na de crisis de ambtenaren en zorg de eersten zijn waar minder geld heen gaat, 'want die hebben het al gehad'.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb het stuk eigenlijk met weinig verbazing gelezen. Ik sta niet achter de misdaden en ontken ook beslist de ernst van het virus niet.Joris748 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:55:
[...]
Echter, de maatregelen en de communicatie daarover kunnen wel voor onbegrip zorgen en daar is totaal geen gehoor voor. Kijk ook hier maar, zodra iemand iets buiten de lijntjes dreigt te kleuren, wordt hij meteen door een aantal geframed en buiten de discussie geplaatst. Over gedrag van mensen wat verder weg (dus hier buiten het forum, mensen die we alleen van de verhalen kennen) zijn we nog harder. Dat zijn meteen gekkies, tokkies, wappies etc.
Vind je het dan gek dat mensen die zich benadeeld voelen. Die de inconsequentie van sommige maatregelen niet snappen, die soms ook de noodzaak van bepaalde maatregelen al dan niet oprecht niet inzien. Dat die mensen zich totaal niet serieus genomen gaan voelen en extremere manieren van communiceren aanvaarden? Dat is iets dat echt altijd en overal gebeurt en zou je dus niet mogen verbazen. Het is juist de armoede van het beleid dat hier niet op geanticipeerd is. En ook omdat de regels ("afspraken" volgens Rutte, maar een afspraak is iets wederzijds, hier gaat het om eenzijdige dictaten) onder druk van lobby clubjes wel kunnen buigen.
alles kan off-topic
Hoop vooral dat zij het zelf niet krijgt, mijn favoriete docent en ze is mijn scriptiebegeleider.
[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 04-10-2020 11:18 ]
Bron, en meer info: Politie deelt ruim honderd bekeuringen uit bij meerdere illegale feestenDe politie heeft van zaterdagnacht tot zondagochtend meerdere illegale feesten beëindigd. Agenten deelden ruim honderd bekeuringen uit bij feesten in het Noord-Hollandse Velserbroek en Haarlemmerliede. Ook een illegale rave-party in Weert moest zondagochtend om 9.00 uur opdoeken. In Utrecht stopte agenten een bijeenkomst van een grote groep jongeren in het Griftpark.
De politie zegt streng op te treden tegen illegale feesten. In Weert waren zo'n honderd feestgangers aanwezig bij een loods aan de Vliesvenweg. De mobiele eenheid trad op na meerdere meldingen van geluidsoverlast. De politieactie is daar nog aan de gang.
Volgens lokale media ging het over een rave-party met deelnemers uit Frankrijk en België. Een woordvoerder van de politie zegt dat er in elk geval mensen uit Duitsland en België waren. Ze wist nog niet of er ook Fransen meededen.
In België geldt code oranje en in Frankrijk code rood. Of de feestgangers in quarantaine moeten, kon de woordvoerder ook nog niet zeggen.
Gelukkig werden hier dan wel bekeuringen utigedeeld. Gelukkig was het niet in Tilburg, want dan had de burgemeester daar het allemaal gewoon goed gepraat

Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het ook wat flauw om de pijlen op de kerken zelf te richten, die proberen gewoon te doen wat binnen de regels mag, net als de rest van het land.jip_86 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:22:
Er word daar niet gesjoemeld met de regels. Zit zelf ook in de kerk, maar daar kan je echt niets van zeggen. Je moet registreren, zit echt ruim uit elkaar (kwart van de bezetting), een ventilatie staat zo hard dat je de kerk uit tocht. Destijds in de eerste golf is toen ook in overleg met de lokale overheid besloten alleen nog maar online te werken.
Wat ik wel wat moeite me heb is de onverklaarbare verschillen. Waarom mag een ouder niet bij zijn kind in de open lucht op veilige afstand kijken bij een jeugdwedstrijd, maar mag je wel in een kerk met een hele grote groep in afsloten ruimte gaan zitten zingen? Dat laatste werd de afgelopen weken juist continu als immens risico bestempeld. Ik snap dat gewoon niet.
Dat je die hooligans in een groot stadion liever niet op een kluitje ziet zitten snap ik wel weer, dat is wat anders en die blijven ook niet op hun stoel zitten. Al gok ik dat die nog steeds minder schade aanrichten als je ze wel naar het voetbal laat gaan dan wanneer ze thuis moeten kijken, want dan zitten ze alsnog gewoon met z'n allen bij elkaar, maak je daar maar geen zorgen over.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het erge is dat hij nog bij zijn moeder woont en die heeft COPD. En dan heb je zo'n zoon...
FTE tekort en budget hebben om mensen aan te nemen is wel verschillend natuurlijk. Ze missen gewoon handjes nu, en dat gaat met uitzendbureaus en daar komt gewoon te weinig aanwas binnen.Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
[Afbeelding]
Je loopt gewoon achter de feiten aan met zo’n organisatie. Er is acute hulp nodig en dat heb je niet met zo’n virus.
Als er nou waarschuwingen waren geweest in het verleden..... /sarcasme
[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-10-2020 11:37 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Maar het is een tijdelijke baan waar een zwaar tekort in is een dan mag je van mij wel iets met betalen.MickMack schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Als het een full time baan was, dan zou het een kleine 1400 per maand netto zijn... Tja, de skills die je moet hebben zijn hetzelfde als dat je bij een callcenter zou werken.... Schilder zijn is ingewikkelder
1 persoon minder in het ziekenhuis scheelt duizenden euro's. Maar zover kijkt de regering niet.
Je kunt het ook andersom bekijken. Natuurlijk is het beleid niet foutloos. Maar waarom kunnen mensen niet accepteren dat beleid aangaande corona niet altijd consequent kan zijn? Je ziet met name in Nederland dat we heel veel de neiging hebben maatregelen aan de laars te lappen omdat een ander een "uitzonderingspositie" heeft.
Het bekendste voorbeeld is de bruiloft van Grapperhaus natuurlijk. Maar het is bijvoorbeeld ook inconsequent dat we wel met zijn allen naast elkaar in een trein of vliegtuig mogen zitten maar niet in een theater. Maar wat willen we dan? Dat we helemaal niks meer mogen? De hele economie plat leggen? Je kunt elke beslissing aanvechten maar het blijft balanceren op een dun koord.
Zie ook de vroege sluiting van de kroegen. Dan is het verhaal dat mensen zo worden "aangemoedigd" thuis verder te feesten. Maar dan denk ik: waarom niet zelf de verantwoordelijkheid nemen om dat gewoon niet te doen? Waarom plegen mensen moedwillig obstructie tegen het beleid?
Een strenge lockdown zoals in China wordt hier waarschijnlijk niet geaccepteerd en dat is wellicht nog gewoon terecht ook. Maar je mag ook wel concluderen dat we, tijdens een pandemie als deze, de verantwoordelijkheid die komt met onze vrijheid kennelijk niet allemaal kunnen dragen.
Het treurige is: als al die vakantiegangers na de zomer gewoon hun verantwoordelijkheid hadden gepakt en de maatregelen hadden opgevolgd dan was er nu niks aan het handje geweest.
En dan kom ik op de cruciale fout die ons kabinet dus in elk geval wel gemaakt heeft: de persconferenties stoppen en daarmee doen alsof het virus op vakantie was. Maar dat past wat dat betreft prima in het beleid dat de VVD de laatste decennia heeft uitgedragen aangaande de overheid: een overheid die problemen over de schutting flikkert op momenten dat mensen sturing nodig hebben.
Wat mij vooral frustreert is de houding van de overheid om overal pleistertjes op te plakken en hun eigen (politieke) belangen voor te trekken. Iedereen moet inleveren omwillen van de volksgezondheid... behalve als je in het pluche van Den Haag zit natuurlijk. Want dan mag je gaan lobbyen voor enorme bakken met steun voor KLM, terwijl alle Nederlandse theaters gewoon omvallen omdat er het hele jaar geen paardekop is binnen gekomen. En de horeca? Tsja, dat zijn toch alleen maar tenten waar 'die jeugd van tegenwoordig' komt om zichzelf zat te zuipen en alles te doen wat God heeft verboden dus... waarom zouden we daar een cent steun aan geven? Hetzelfde zie je met festivals. Maar het Holland Casino mag natuurlijk wel weer tot 1 uur open, want dat levert knaken aan de staat op.D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:39:
@Ankona
Je kunt het ook andersom bekijken. Natuurlijk is het beleid niet foutloos. Maar waarom kunnen mensen niet accepteren dat beleid aangaande corona niet altijd consequent kan zijn? Je ziet met name in Nederland dat we heel veel de neiging hebben maatregelen aan de laars te lappen omdat een ander een "uitzonderingspositie" heeft.
Het is bijvoorbeeld inconsequent dat we wel met zijn allen naast elkaar in een trein of vliegtuig mogen zitten maar niet in een theater. Maar wat willen we dan? Dat we helemaal niks meer mogen? De hele economie plat leggen? Je kunt elke beslissing aanvechten maar het blijft balanceren op een dun koord.
Thuiswerken wordt 'sterk aangeraden' maar er is geen enkele manier om het daadwerkelijk af te dwingen. Anderhalve meter afstand houden is op papier de regel, maar hoe we dat denken te handhaven? Dat is niet óns probleem maar een probleem van de lokale overheden. Schuttinkje, probleem, smijt, klaar, opgelost. Volgende punt op de agenda. Oh ja, nu komen we er achter dat dat niet-helemaal-handhaven van die anderhalve meter niet werkt, dus gooien we nog een dingetje over die schutting heen: Het 'verplichten' van mondkapjes. Mogen de winkeliers lekker allemaal zelf uitzoeken.
Als het aan mij lag had ik liever een consequent, maar misschien streng, beleid gehad waar we korter aan vast zaten, in plaats van dit gemodder en heen-en-weer gehobbel tussen allerlei maatregelen die Jantje goed vindt maar waar Pietje moeite mee heeft.
Tegen een virus kun je niet op polderen, we hebben nu juist een overheid nodig die een vuist maakt en die (als het nodig is) ook niet bang is om klappen uit te delen. Maar dat is, ben ik bang, aan Nederland niet besteed.
Onverklaarbaar is het niet. De regel is geen publiek bij sportwedstrijden. Die hebben ze vast niet bedacht door de ouders die netjes op afstand naar hun kind kwamen kijken. Anders krijg je weer allemaal onduidelijke uitzonderingen.Gonadan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:19:
[...]
Ik vind het ook wat flauw om de pijlen op de kerken zelf te richten, die proberen gewoon te doen wat binnen de regels mag, net als de rest van het land.
Wat ik wel wat moeite me heb is de onverklaarbare verschillen. Waarom mag een ouder niet bij zijn kind in de open lucht op veilige afstand kijken bij een jeugdwedstrijd, maar mag je wel in een kerk met een hele grote groep in afsloten ruimte gaan zitten zingen? Dat laatste werd de afgelopen weken juist continu als immens risico bestempeld. Ik snap dat gewoon niet.
Dat je die hooligans in een groot stadion liever niet op een kluitje ziet zitten snap ik wel weer, dat is wat anders en die blijven ook niet op hun stoel zitten. Al gok ik dat die nog steeds minder schade aanrichten als je ze wel naar het voetbal laat gaan dan wanneer ze thuis moeten kijken, want dan zitten ze alsnog gewoon met z'n allen bij elkaar, maak je daar maar geen zorgen over.
En voor de rest zit je natuurlijk met de enorm grote groep jankerds in Nederland die alleen naar anderen kijken en gaan klagen als ze iets meer mogen. Als Grapperhaus het mag dan mag ik het ook, als kerken open gaan dan mogen festivals ook, als die moeder daar langs de kant van het veld staat dan mag ik dat ook met m'n vriendengroep. Ik blijf me verbazen over hoe kinderachtig reageren als ze iets niet 'eerlijk' vinden.
Ik vraag mij af of dat in Nederland zo sterk is of gewoon een menselijk beginsel. Ik vermoed zelf het laatste en gok dat er zelfs een officiële psychologische term voor is. Heeft vast een relatie met cognitieve dissonantie.D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:39:
@Ankona
Men heeft feitelijk al besloten dat men zich liever niet aan een bepaalde maatregel houdt, maar weet ook dat dat eigenlijk net netjes is. Wat dan nog nodig is, is een argument om het eigen gedrag goed te praten. En de overtreding van een ander is daar uitermate geschikt voor, daarmee kan je voor jezelf je eigen overtreding bagatelliseren. En dan is je gemoedsrust weer in orde. Nu ik dit zo schrijf, volgens mij is dat gewoon cognitieve dissonantie in werking.
Dat ben ik helemaal met je eens. Je merkte aan alles dat een groot deel wel zo'n beetje dacht dat het achter de rug was, alles verslapte. Daarbij helpt het natuurlijk ook niet dat je als politicus, wat een voorbeeld zou moeten zijn, zelf ook gewoon lekker op vakantie gaat naar de landen waar twijfels over waren.En dan kom ik op de cruciale fout die ons kabinet dus in elk geval wel gemaakt heeft: de persconferenties stoppen en daarmee doen alsof het virus op vakantie was. Maar dat past wat dat betreft prima in het beleid dat de VVD de laatste decennia heeft uitgedragen aangaande de overheid: een overheid die problemen over de schutting flikkert op momenten dat mensen sturing nodig hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
De regel is wel duidelijk, maar waarom hij zo opgesteld is snap ik niet. Men had ook kunnen kiezen voor geen publiek bij professionele sportwedstrijden, of geen publiek bij sportwedstrijden in een gebouw of stadion.BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:50:
Onverklaarbaar is het niet. De regel is geen publiek bij sportwedstrijden. Die hebben ze vast niet bedacht door de ouders die netjes op afstand naar hun kind kwamen kijken. Anders krijg je weer allemaal onduidelijke uitzonderingen.
Dat had ik een heel stuk logischer gevonden.
Eens, dat gedrag is best sterk. Waar ik mij nog het meest zorgen om maak is dat we straks heel veel toch wat gaan toestaan waardoor de maatregelen nóg strenger moeten. Waardoor je dan onder de streep de dingen die écht belangrijk zijn, zoals school, opvang of zorg ook weer moeten gaan beperken.En voor de rest zit je natuurlijk met de enorm grote groep jankerds in Nederland die alleen naar anderen kijken en gaan klagen als ze iets meer mogen. Als Grapperhaus het mag dan mag ik het ook, als kerken open gaan dan mogen festivals ook, als die moeder daar langs de kant van het veld staat dan mag ik dat ook met m'n vriendengroep. Ik blijf me verbazen over hoe kinderachtig reageren als ze iets niet 'eerlijk' vinden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wij waren bij de brandweer destijds ook al benaderd om te helpen bij de testlocaties, maar door klachten is het inmiddels alweer gestoptErnemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
[Afbeelding]

Eerlijk gezegd begin ik langzamerhand te denken dat we gewoon natuurlijke selectie in actie zien (helaas met collateral damage bij onschuldigen)Thomas schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:25:
Mijn vriendin heeft (binnenkort had denk ik) een collega die dus absoluut niet gelooft in corona. Een test maakt je juist ziek (want ze schuiven iets in je neus), een vaccin zou nano robots injecteren, zelfs 5G zou het hebben veroorzaakt. Op haar werk (horeca) hebben de eigenaars besloten dat je bij klantcontact een mondkapje moet dragen, in de keuken of afwas hoeft het niet. Nu komt deze vent (jaar of 35) dus niet meer werken, want hij wil geen mondkapje maar wil ook niet in de afwas staan.
Het erge is dat hij nog bij zijn moeder woont en die heeft COPD. En dan heb je zo'n zoon...
Overigens zie je wel vaker bij mensen met chronische aandoeningen dat ze makkelijker in samenzweringstheoriën geloven, gewoonweg omdat ze het gevoel hebben dat de reguliere zorg hen niet afdoende kan helpen en dus bewust en onbewust op zoek zijn naar alternatieve redenen en oplossingen voor hun kwaal.
Ik denk dat dat een hele bewuste keuze was en ook geen fout op zich om ermee te stoppen. Dan hou je namelijk ruimte voor escalatie.D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:39:
En dan kom ik op de cruciale fout die ons kabinet dus in elk geval wel gemaakt heeft: de persconferenties stoppen en daarmee doen alsof het virus op vakantie was. Maar dat past wat dat betreft prima in het beleid dat de VVD de laatste decennia heeft uitgedragen aangaande de overheid: een overheid die problemen over de schutting flikkert op momenten dat mensen sturing nodig hebben.
Wat wel een fout was is dat ze er te laat weer mee gestart zijn.
Groepsimmuniteit opbouwen is een leuk streven, maar de vraag is hoe haalbaar dit als scenario is. Groepsimmuniteit is bereikt zodra zonder additionele maatregelen, de R waarde onder de 1 zal gaan blijven. Daar zitten we op dit moment nog lang niet.pedorus schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Ik denk dat dit wel meevalt, ik denk dat ook voetbalsupporters niet hun oudere familie willen besmetten en snappen dat ze een risico hebben genomen. Als je met elkaar flink loopt te feesten, dan moet je niet verbaasd zijn als je corona krijgt natuurlijk. En ik gok dat ze ook binnen nog wel wat hebben gefeest. Zolang feesten niet zorgt voor besmettingen bij anderen dan degenen die feesten, dan zie ik dat als positief. Meerdere wetenschappers zijn het daar mee eens, groepsimmuniteit opbouwen is prima en zelfs gewenst.
[...]
Ik zou niet schrikken en naar de andere cijfers kijken. Volgens mij gaat het heel goed met opbouwen van groepsimmuniteit, zie de ziekenhuisopnames, al weer 2 dagen onder de signaalwaarde:
[Afbeelding]
Daar spelen enkele potentiële problemen dan ook nog eens in mee. Het is op dit moment namelijk nog niet goed duidelijk of herinfectie een mogelijkheid is of niet. Zo ja, dan bestaat namelijk ook het risico dat je wederom een potentiële bron van verspreiding wordt. Dit zal niet bevorderlijk zijn voor groepsimmuniteit. Gelukkig lijken en voor wat betreft de eerdere cases waar gepleit wordt voor herinfectie op basis van hernieuwde positieve PCR tests ook alternatieve verklaringen te zijn, zie ook Osman et al.
Diverse andere vraagstukken rondom de exit strategy voor het coronavirus wordt ook besproken door Thompson et al.. Een probleem, ook daar aangehaald, voor wat betreft groepsimmuniteit is dat zoals het er nu naar uitziet, met name jongeren en mensen die een mild ziektebeloop doormaken, een verlaagde antilichaam respons laten zien. Zie ook deze systematic review van Chen et al., de systematic review is nog in pre-print, maar de bronartikelen zijn verder ook benaderbaar uiteraard.
Het is hierbij vooralsnog onduidelijk of dat een relatief lage antibody respons gepaard kan gaan met herinfectie en eventueel hernieuwde besmettelijkheid. Zo ja, dan vervalt namelijk direct jouw suggestie om feestende jongeren als iets positiefs te zien.
Gezien er vooralsnog gewoonweg te weinig duidelijkheid bestaat omtrent potentiële herinfectie onder mensen die weinig symptomen doormaken, is het dan ook gewoon enkel en alleen al op dat front bijzonder voorbarig om in te willen zetten op het creëren van een groepsimmuniteit op deze wijze.
Een tweede bijkomend vraagstuk dat niet vergeten dient te worden is het tijdsbestek tot succesvolle groepsimmuniteit. Een recente publicatie in de Lancet van Anand et al. toont een seropositivity van minder dan 10% in juli jl. onder bijna 30.000 dialyse kandidaten verspreid binnen de VS. En daarbij is natuurlijk de vraag, wat voor een percentage is nodig om groepsimmuniteit te bereiken, maar data uit New York City toont hoge prevalentie cijfers van seropositiviteit in sommige deelgebieden, zie ook:
https://www1.nyc.gov/site...ovid-19-data-testing.page
Antibody positivity tot 48.3%. En zelfs daarbij geldt nog altijd dat het einde nog niet in zicht is, hoewel transmissie met maatregelen binnen NYC wel redelijk is afgevlakt.
Circa 2 weken geleden heeft Dissel gesteld dat binnen Nederland circa 1 miljoen mensen naar schatting besmet zijn geweest met het coronavirus, zie bijvoorbeeld rtl nieuws. Afgerond naar boven, in jouw voordeel in dit geval, zitten we dan op 6%. Grofweg een achtste van wat we weten dat dus sowieso mogelijk is nog voordat succesvolle herd immunity wordt bereikt in bijvoorbeeld NYC en zelfs daarbij dus zelfs weten dat daarmee het plafond niet bereikt is.
En dan hebben we het over een transmissie periode binnen Nederland van 9 maanden. Met diezelfde snelheid van transmissie om het behapbaar te houden, dan gaat dit dus nog op zijn minst 7*9 maanden = 42 maanden duren. Drie en een half jaar. En dat is dus nog eens in het meest gunstige scenario, herinfecties zijn niet mogelijk, mensen zijn slechts éénmalig besmettelijk en groepsimmuniteit wordt bereikt bij grofweg 48 - 50% en zal niet veel hoger uitvallen dan dat.
Maar van dit alles, bestaat ook gewoon nog teveel onduidelijkheid, dus langer zou ook heel goed kunnen.
Dat in ogenschouw nemende, heeft het inzetten van de weg naar groepsimmuniteit natuurlijk wel de nadelige gevolgen van dien. Of men het nu wil of niet, er zullen mensen het slachtoffer worden van deze mentaliteit. Dit is dan ook wat nu gezien wordt. Het aantal ziekenhuisopnames loopt weer op, het aantal IC opnames loopt weer op. Op dit moment is de stijging minder rap dan tijdens de eerste golf en daarmee voorlopig behapbaar voor de gezondheidszorg, met al reeds enkele mits en maren. Maar neemt niet weg dat indien het vaccin ons bereikt voor succesvolle groepsimmuniteit, iets dat op moment van schrijven zeer plausibel blijkt, een groot deel van de huidige mortaliteit t.g.v. het coronavirus als overbodig beschouwd kan worden.
Op het moment dat een herinfectie mogelijk blijft, dan heb je aan een vaccin natuurlijk ook praktisch niets. Dan kun je hooguit proberen om het te beperken met antistoffen-therapie, maar mensen vaccineren zodat ze immuun worden gaat dan niets meer uithalen.psychodude schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Het is hierbij vooralsnog onduidelijk of dat een relatief lage antibody respons gepaard kan gaan met herinfectie en eventueel hernieuwde besmettelijkheid. Zo ja, dan vervalt namelijk direct jouw suggestie om feestende jongeren als iets positiefs te zien.
Gezien er vooralsnog gewoonweg te weinig duidelijkheid bestaat omtrent potentiële herinfectie onder mensen die weinig symptomen doormaken, is het dan ook gewoon enkel en alleen al op dat front bijzonder voorbarig om in te willen zetten op het creëren van een groepsimmuniteit op deze wijze.
En met dat scenario moeten we zeker rekening houden, daar heeft de regering nog niets over uitgelaten. Want we kunnen niet eindeloos maatregelen van social distancing en mondkapjes gaan blijven houden: Die blijven, hoe dan ook, echt tijdelijke noodmaatregelen.
Met name dat laatste, als je wel opnieuw besmet kan raken maar daardoor niet besmettelijk bent, dan kunnen we inzetten op vaccinatie en groepsimmuniteit.MikeyMan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:40:
@Stoney3K dat ligt er maar net aan hoe heftig die herinfectie is. En of je er daadwerkelijk ziek en/of besmettelijk van wordt.
Als dat niet zo is... game over?
Op groepsimmuniteit inzetten kan niet, want daarvoor moeten in relatief korte tijd heel veel mensen besmet worden en dat kan ons zorgsysteem niet aan. Uitgaande trouwens van dezelfde herbesmettings-rate. Of bedoel je de immuniteit die zich opbouwt door de vaccinatie?Stoney3K schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Met name dat laatste, als je wel opnieuw besmet kan raken maar daardoor niet besmettelijk bent, dan kunnen we inzetten op vaccinatie en groepsimmuniteit.
Als dat niet zo is... game over?
Voor elk vaccin zal de effectiviteit en werking anders zijn, wellicht ook per sub-groep mensen. Ook dosering / booster nodig etc zijn nog parameters.
[ Voor 4% gewijzigd door ultimateharry op 04-10-2020 12:52 ]
- Als je naar voren komt uit BCO *moet* je in quarantaine, en wordt je na een paar dagen getest. *Ongeacht* de uitslag van die test moet je in quarantaine blijven. Die test is voornamelijk om verder BCO te moeten starten of niet.
- Tegen het einde van de quarantaine krijg je nog een test. Als die goed is mag je na het einde van de q weer vrij gaan en staan waar je wilt.
- Er is zeker 2 keer gecontroleerd waar ze waren, in die periode.
- Waar zijn zitten (Umbria) houdt men zich op de plekken waar maatregelen gelden daar vrij goed aan, maar veel persoonlijk contact daarbuiten.
(dit was in september)
[ Voor 8% gewijzigd door ijdod op 04-10-2020 12:53 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Een vaccin is uiteindelijk toch een middel om (kunstmatig, versneld) groepsimmuniteit te bereiken want het gebruikt dezelfde biologische mechanismen.ultimateharry schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
Op groepsimmuniteit inzetten kan niet, want daarvoor moeten in relatief korte tijd heel veel mensen besmet worden en dat kan ons zorgsysteem niet aan. Uitgaande trouwens van zelfde herbesmettings-rate.
Voor elk vaccin zal de effectiviteit en werking anders zijn, wellicht ook per sub-groep mensen. Ook dosering / booster nodig etc zijn nog parameters.
Ik ben dus vooral benieuwd wat we van plan zijn om te doen als blijkt dat die mechanismen niet effectief genoeg zijn en je dus nooit voldoende natuurlijke groepsimmuniteit of vaccinatiegraad gaat bereiken.
Ja zo, verkeerd begrepen, excuus. Ja dat is gissen, ligt ook totaal niet in de lijn der verwachting als ik wat insiders in het wetenschap-topic mag geloven. Belangrijkste zal dan zijn wat de gezondheids-effecten van Covid-19 zijn op de dan gevaccineerde bevolking, en hoe we die kunnen mitigeren.Stoney3K schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Een vaccin is uiteindelijk toch een middel om (kunstmatig, versneld) groepsimmuniteit te bereiken want het gebruikt dezelfde biologische mechanismen.
Ik ben dus vooral benieuwd wat we van plan zijn om te doen als blijkt dat die mechanismen niet effectief genoeg zijn en je dus nooit voldoende natuurlijke groepsimmuniteit of vaccinatiegraad gaat bereiken.
Dat is niet wat natuurlijke selectie is. Mensen roepen dat tegenwoordig zo graag dat in hun ogen "domme" mensen zichzelf uitroeien dankzij het virus. Natuurlijke selectie hier zou zijn dat mensen met weerstand dan wel immuniteit tegen het virus overleven en anderen niet. De intelligentie van de persoon in kwestie zal daar weinig mee te maken hebben. Natuurlijk selectie kent ook geen onschuldigen, alleen degene die geschikt zijn en overleven en degene die ongeschikt zijn.Amphiebietje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:20:
Eerlijk gezegd begin ik langzamerhand te denken dat we gewoon natuurlijke selectie in actie zien (helaas met collateral damage bij onschuldigen).
In het NRC las ik enige tijd geleden een interessant artikel. Daarin werd beschreven een onderzoek wat liet zien dat mensen die geïsoleerd/eenzaam/uitgesloten zijn gevoeliger zijn naar verloop van tijd voor extreem gedachtegoed. Mogelijk dat nu zaken als samenzweringstheorieën zulke goede zaken doen, we leven dankzij alle coronamaatregelen nu een stuk verder van elkaar af. Mogelijk dat chronisch zieken om diezelfde reden gevoeliger zijn voor zulke denkwijzen.Overigens zie je wel vaker bij mensen met chronische aandoeningen dat ze makkelijker in samenzweringstheoriën geloven, gewoonweg omdat ze het gevoel hebben dat de reguliere zorg hen niet afdoende kan helpen en dus bewust en onbewust op zoek zijn naar alternatieve redenen en oplossingen voor hun kwaal.
Je leest dit nu best vaak de laatste tijd. $Land wordt geprezen om hun $eigenschap ten opzichte van Nederlanders. Het grappige is dat het vaak niet klopt. Duitsers worden nu geprezen, maar geef ze de kans en ze lopen ook de kantjes er vanaf. In eigen land, maar ook als ze de grens over gaan. Idem voor andere landen. Het is niet voorbehouden aan Nederlanders. Ik las vanochtend ook weer tot treurens aan toe de vergelijking met Duitsland, maar iedereen die zo'n vergelijking maakt bleek een Duitser te zijn die in Nederland woont. Mij bekroop toch het gevoel dat ze hun vaderland iets te rooskleurig bekijken.D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:39:
Duitse en Italiaanse toeristen hier laten alle maatregelen achter zich als ze hier op vakantie zijn. Ik zie op de lokale camping en bij de lokale jachthavens nog genoeg auto's staan met Duitse, Italiaanse en Franse kentekens. Kennelijk kan het ze weinig boeien dat het hier op rood staat in heel Nederland. Mondkapjes? Die hebben ze bij de landsgrens achtergelaten.
Dat ligt er natuurlijk aan bij welke groep mensen herinfectie mogelijk is. Indien een voldoende antilichaam respons herinfectie onmogelijk maakt, dan is een vaccin zeer zeker wel bijdragend. Maar betekent dat dus, vergelijkbaar als met bijvoorbeeld het Hepatitis B vaccin, dat je meerdere injecties nodig zult kunnen hebben om een adequate titer op te bouwen en mogelijk zelfs periodieke booster shots nodig blijft behouden.Stoney3K schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Op het moment dat een herinfectie mogelijk blijft, dan heb je aan een vaccin natuurlijk ook praktisch niets. Dan kun je hooguit proberen om het te beperken met antistoffen-therapie, maar mensen vaccineren zodat ze immuun worden gaat dan niets meer uithalen.
En met dat scenario moeten we zeker rekening houden, daar heeft de regering nog niets over uitgelaten. Want we kunnen niet eindeloos maatregelen van social distancing en mondkapjes gaan blijven houden: Die blijven, hoe dan ook, echt tijdelijke noodmaatregelen.
Dat kan je overal wel over zeggen. "Die ploeg is dan wel Europees kampioen maar geef ze de kans en ze lopen de kantjes eraf".CMD-Snake schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Je leest dit nu best vaak de laatste tijd. $Land wordt geprezen om hun $eigenschap ten opzichte van Nederlanders. Het grappige is dat het vaak niet klopt. Duitsers worden nu geprezen, maar geef ze de kans en ze lopen ook de kantjes er vanaf. In eigen land, maar ook als ze de grens over gaan. Idem voor andere landen. Het is niet voorbehouden aan Nederlanders. Ik las vanochtend ook weer tot treurens aan toe de vergelijking met Duitsland, maar iedereen die zo'n vergelijking maakt bleek een Duitser te zijn die in Nederland woont. Mij bekroop toch het gevoel dat ze hun vaderland iets te rooskleurig bekijken.
In objectieve vergelijkingen van aantal besmettingen, tests en slachtoffers doet Duitsland het gewoon veel beter. Dat is zuur voor Nederlanders die gewend zijn overal de beste in te zijn maar het is niet anders.
And to think they once said that computers would take away jobs.
De Duitse toerist in Nederland is natuurlijk ook niet helemaal representatief. Nederland trekt standaard de tokkie-Duitsers aan. Die zijn verliefd op ons land.CMD-Snake schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Je leest dit nu best vaak de laatste tijd. $Land wordt geprezen om hun $eigenschap ten opzichte van Nederlanders. Het grappige is dat het vaak niet klopt. Duitsers worden nu geprezen, maar geef ze de kans en ze lopen ook de kantjes er vanaf. In eigen land, maar ook als ze de grens over gaan. Idem voor andere landen. Het is niet voorbehouden aan Nederlanders. Ik las vanochtend ook weer tot treurens aan toe de vergelijking met Duitsland, maar iedereen die zo'n vergelijking maakt bleek een Duitser te zijn die in Nederland woont. Mij bekroop toch het gevoel dat ze hun vaderland iets te rooskleurig bekijken.
Duitse en Italiaanse toeristen hier laten alle maatregelen achter zich als ze hier op vakantie zijn. Ik zie op de lokale camping en bij de lokale jachthavens nog genoeg auto's staan met Duitse, Italiaanse en Franse kentekens. Kennelijk kan het ze weinig boeien dat het hier op rood staat in heel Nederland. Mondkapjes? Die hebben ze bij de landsgrens achtergelaten.
Maar newsflash: het volk loopt bijna in elk land de kantjes eraf. Dat weet je en daar moet je beleid op afgesteld zijn. Het is alsof je zegt: vanaf nu schaffen we alle verkeersregels af en hebben we er nog maar eentje: houd afstand. Als iedereen dat doet, dan zal er nooit een botsing zijn.
De Duitsers hebben het gewoon veel beter gedaan dan wij en ik denk niet dat dat komt doordat het volk uit zichzelf gedisciplineerder is. Gewoon slimmer gehandeld.
Voor reizigers van/naar risicogebieden heb je reisverboden en verplichte quarantaines met tracking/controles. Dat zal hier ook wel de norm worden.
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 4 oktober 2020
Positief getest: 4008
Totaal: 135892 (+4003 ivm -5 corr.)
Opgenomen: 25
Totaal: 12881 (+24 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 17
Huidig: 174
Totaal: 3365
* bewezen of verdacht
(https://t.co/CSg3RREYsl)
Overleden: 5
Totaal: 6454 pic.twitter.com/8aXitUq1Vo
Wat is toch die obsessie met alles meteen uitmaken voor Tokkie? Het is een etiket wat in die topic wel erg snel op iets geplakt wordt.BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:15:
Nederland trekt standaard de tokkie-Duitsers aan. Die zijn verliefd op ons land.
Elke buitenlandse toerist in Nederland is de Tokkie van zijn/haar land?
Is er in de volksmond ingeslopen dat alles wat niet handelt volgens de regels een tokkie is. Labeltjes plakken is nou eenmaal makkelijk.CMD-Snake schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
Wat is toch die obsessie met alles meteen uitmaken voor Tokkie? Het is een etiket wat in die topic wel erg snel op iets geplakt wordt.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Tja, je bent een aso, wappie of tokkie. Hoe dan ook hoeven we je dan niet meer serieus te nemen.De Nelis schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:35:
Is er in de volksmond ingeslopen dat alles wat niet handelt volgens de regels een tokkie is. Labeltjes plakken is nou eenmaal makkelijk.

Niet elke, maar ik denk dat je dan niet vaak in de Nederlandse badplaatsen komt. De Duitser pik je er daar op een kilometer afstand uit. Enorm groot contrast met de Duitsers in Duitsland.CMD-Snake schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
Wat is toch die obsessie met alles meteen uitmaken voor Tokkie? Het is een etiket wat in die topic wel erg snel op iets geplakt wordt.
Van Nederlandse tokkies weten we toch ook gewoon naar welke plekken ze massaal toegaan.
Ik ben geen strandganger. Mijn woonplaats is populair bij watersporters, in de zomer komen hier genoeg Duitsers om met een bootje te varen. Idem met Fransen en Italianen. Ze komen nu niet direct over als asocialen.BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:37:
Niet elke, maar ik denk dat je dan niet vaak in de Nederlandse badplaatsen komt. De Duitser pik je er daar op een kilometer afstand uit. Enorm groot contrast met de Duitsers in Duitsland.
Van Nederlandse tokkies weten we toch ook gewoon naar welke plekken ze massaal toegaan.
Behoorlijk stabiel allemaal. Verpleeg en IC afdeling lijken de grootste groei wel gehad te hebben. Wat opmerkelijk is met oplopende aantal besmettingen, er lijkt weinig relatie te zijn.
4000 ook maar gehad, het doet mij niet veel eerlijk gezegd.
Benieuwd of en wanneer de maatregelen van afgelopen maandag merkbaar effect hebben, donderdag wellicht?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Het lijkt er toch op dat de meeste mensen nu niet verder komen dan de normale ziekenhuisbedden. Doorstroom naar de ic is lager geworden in vergelijking met vorig jaar. Ik denk dat we hier ook het resultaat zien van betere kennis over behandeling van corona patiënten.Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:46:
Behoorlijk stabiel allemaal. Verpleeg en IC afdeling lijken de grootste groei wel gehad te hebben. Wat opmerkelijk is met oplopende aantal besmettingen, er lijkt weinig relatie te zijn.
Benieuwd of en wanneer de maatregelen van afgelopen maandag merkbaar effect hebben, donderdag wellicht?
Eerder werd al bekend dat het verloop van de ziekte in de tweede golf milder lijkt dan bij de eerste golf, waardoor de doorstroom van verpleegafdeling naar IC geen 30 procent is (zoals dit voorjaar), maar 'slechts' 10 procent.CMD-Snake schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:51:
[...]
Het lijkt er toch op dat de meeste mensen nu niet verder komen dan de normale ziekenhuisbedden. Doorstroom naar de ic is lager geworden in vergelijking met vorig jaar. Ik denk dat we hier ook het resultaat zien van betere kennis over behandeling van corona patiënten.
Zie https://www.volkskrant.nl...door-naar-de-ic~bea7e53b/
Virussen? Scan ze hier!
Het is een beetje als Nederlanders volgen die naar Renesse, Chersonissos of Blanes gaan.
Wie er naar de IC gaan is natuurlijk ook sterk afhankelijk van welke leeftijden besmet raken.
Overigens sterft nog steeds een groot deel van de mensen dat op de IC komt:
/f/image/BXgvFgcwYUmko43SaVmYGEAS.png?f=fotoalbum_large)
Helemaal stabiel is het natuurlijk niet. Met 69 meer opnames in totaal wanneer vergeleken met de voorgaande dag, en t.o.v. een week geleden netto +36 IC bed bezetting, +157 niet-IC bedbezetting.Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:46:
[...]
Zie ook:
https://lcps.nu/163-covidpatienten-op-ic-647-in-kliniek/
Dat het niet blijft verdubbelen in snelheid is natuurlijk positief. Maar wat de invloed van dit soort aantallen wordt in de komende weken, blijft moeizaam te voorspellen. In belangrijke mate wordt het één en ander natuurlijk bepaald door o.a. de demografische gegevens van de positieve besmettingen, leeftijd en geslacht zijn zoals we weten hierin erg bepalend. Op het moment dat daarin een verschuiving optreedt binnen dit soort aantallen, vormt het wel degelijk een probleem indien deze verschuiving richting meer positiviteit onder 'ouderen' valt. En de kans dat ouderen besmet gaan raken, neemt natuurlijk toe naarmate binnen de populatie er simpelweg meer besmette individuen rondlopen.
Een kentering in de aantallen als dit is dan ook juist het moment om door te pakken, dan kun je het tij namelijk weer redelijk in je eigen voordeel keren. Met behandeling binnen het ziekenhuis alleen gaat het in ieder geval niet gered worden. Ondanks dat er een afname is binnen de doorstroom naar de IC, zie je toch nog altijd een periodieke stijging in de totale IC bedbezetting.
Kan ook deze zijn geweest :stylezzz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:04:
Tilburg springt er weer in negatieve zin uit in ieder geval met fors meer besmettingen als buursteden breda en eindhoven. Ik vermoed dat party king/burgemeester weterings wel een tik op de vingers krijgt inmiddels.
https://www.omroepbrabant...s-tijdens-introductieweek
Ik woon niet in een badplaats, wel op 5-10km van Duitsland.BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:37:
[...]
Niet elke, maar ik denk dat je dan niet vaak in de Nederlandse badplaatsen komt. De Duitser pik je er daar op een kilometer afstand uit. Enorm groot contrast met de Duitsers in Duitsland.
Duitsers komen hier om te vissen, fietsen, terrasjes, watersport, supermarkt (voor koffie en kaas) en het Outlet.
Herken je ze direct? Neuh. Tenzij op de fiets (hun helm). Laatste tijd wel, omdat ze mondkapjes op hun kin hadden, in de broekzak hadden, of er continu met hun handen aan zaten.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Deze grafiek geeft juist aan dat er weinig meer overlijden? De rode lijn is stabiel en de oranje lijn stijgt.BarôZZa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:57:
Overigens sterft nog steeds een groot deel van de mensen dat op de IC komt:
[Afbeelding]
Moet je eens naar de weken ervoor kijken hoe hard het steeg. En voor de volledigheid ook kijken naar het aantal besmettingen, dat lijkt niet heel veel relatie te hebben gek genoeg. Ziekenhuis en IC stijgen niet evenreden mee met aantal besmettingen.psychodude schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Helemaal stabiel is het natuurlijk niet. Met 69 meer opnames in totaal wanneer vergeleken met de voorgaande dag, en t.o.v. een week geleden netto +36 IC bed bezetting, +157 niet-IC bedbezetting.
Zie ook:
https://lcps.nu/163-covidpatienten-op-ic-647-in-kliniek/
Omdat ze beter weten hoe ze moeten behandelen lieten ze al weten dat idd 30% minder naar de IC hoefde en dat de gemiddelde ligtijd op de IC ook omlaag was gegaan.wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
Eerder werd al bekend dat het verloop van de ziekte in de tweede golf milder lijkt dan bij de eerste golf, waardoor de doorstroom van verpleegafdeling naar IC geen 30 procent is (zoals dit voorjaar), maar 'slechts' 10 procent.
Zie https://www.volkskrant.nl...door-naar-de-ic~bea7e53b/
/edit:
Staat ook letterlijk in het artikel dat je linkt?
Volgens de hoogleraar zijn er twee waarschijnlijke factoren die mede ten grondslag liggen aan het mildere ziekteverloop: de gemiddelde leeftijd van de opgenomen patiënten was iets lager, en artsen hebben meer kennis over de juiste behandeling. Zo kreeg de afgelopen weken 60 procent van de patiënten het middel dexamethason toegediend, en 30 procent remdesivir. In het voorjaar was dat nog respectievelijk 1 en 2 procent.
Er zijn geen aanwijzingen dat het virus zelf milder wordt, zegt Verbon.
[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2020 15:56 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zwg ook niet dat ht virus milder wordt, maar het ziekte-verloop? Zoals ook in je eigen quote staat.YakuzA schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
Omdat ze beter weten hoe ze moeten behandelen lieten ze al weten dat idd 30% minder naar de IC hoefde en dat de gemiddelde ligtijd op de IC ook omlaag was gegaan.
/edit:
Staat ook letterlijk in het artikel dat je linkt?
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Als je dat bedoeld is je post iig niet duidelijk zoals je merktwildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Ik zwg ook niet dat ht virus milder wordt, maar het ziekte-verloop? Zoals ook in je eigen quote staat.
PSN
Wat is er dan niet duidelijk aan:YakuzA schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Als je dat bedoeld is je post iig niet duidelijk zoals je merkt
?Eerder werd al bekend dat het verloop van de ziekte in de tweede golf milder lijkt
Daar staat toch vrij duidelijk dat het ziekteverloop milder wordt, ik heb het nergend over het milder zijn van het virus zelf....
Virussen? Scan ze hier!
Dat het nu relatief gezien minder hard door stijgt, zoals ik ook al aangaf, is natuurlijk fijn. Maar betekent niet dat je in een stabiele situatie verkeert. Of je nu met 180 km/u op een afgrond afrijdt, of dit met 30km/u doet, zolang je voorwaarts blijft gaan ga je toch echt in de loop der tijd over de randDrardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
Moet je eens naar de weken ervoor kijken hoe hard het steeg. En voor de volledigheid ook kijken naar het aantal besmettingen, dat lijkt niet heel veel relatie te hebben gek genoeg. Ziekenhuis en IC stijgen niet evenreden mee met aantal besmettingen.
Verder, zoals ook aangegeven, aantallen alleen zijn niet bepalend voor ziekenhuis en IC bezetting, demografische gegevens spelen daarin een belangrijke rol. Comorbiditeit van patiënten kent een ander belangrijke rol. En indien we het gaan vergelijken met historische data vanuit de eerste golf, dient meegewogen te worden dat de behandelopties op dit moment meer gericht zijn. We weten net iets meer over de werkwijze van dit virus en hoe we patiënten van de IC kunnen houden, alsook de IC ligduur kunnen beperken.
Maar dat alles doet natuurlijk helemaal niets af aan het feit dat we nog altijd zitten met die positieve trend in IC bedbezetting. En onze IC capaciteit is vele malen kleiner dan het aantal nog potentieel te besmetten Nederlanders. Zoals twee weken geleden aangekondigd ligt het geraamde aantal besmette Nederlanders op circa 1 miljoen. Het punt van groepsimmuniteit is op dit moment lastig te duiden, maar data uit NYC laat prevalentie cijfers binnen districten zien tot krap 50%. Met andere woorden, daar zijn we in Nederland nog lang niet. Dan zijn we nog ruim 9 miljoen mensen verder, op zijn minst. Met 4000 per dag, duur dat wel even. En zelfs in acht nemende dat die 4000 per dag onvolledig zal zijn, gaat het nog wel even duren.
Oftewel, we kunnen niets anders dan trachten om de stijging in het aantal IC patiënten te doorbreken. Op zijn minst moet het daadwerkelijk stabiel zijn, en dat betekent een netto toename van 0. En dat binnen een capaciteit waarmee de reguliere zorg niet in gevaar komt.
Zie inderdaad dat ‘ziekteverloop’ door mij anders geïnterpreteerd is dan wat de officiële definitie is.wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:00:
[...]
Wat is er dan niet duidelijk aan:
[...]
?
Daar staat toch vrij duidelijk dat het ziekteverloop milder wordt, ik heb het nergend over het milder zijn van het virus zelf....
Ik dacht dat ziekteverloop ging over over het verloop van een ziekte als die niet behandeld wordt.
PSN
Ergens is het hoge aantal besmettingen trouwens wel een voordeel. Het versnelt de fase 3 van het ontwikkelen van virus vaccins.
1. Een feest in een loods werd op last van de politie stilgelegd, deelnemers aan het feest werden beboet.
2. Kerkdiensten werden ongemoeid gelaten, kerk werd niet ontruimd en geen boetes uitgedeeld.
Het is terecht dat het feest stilgelegd werd, maar dat men dat niet doet voor kerkdiensten waar ook nog eens ouderen (en dus kwetsbaren) aanwezig zijn doet is met twee maten meten. Als handhavers op basis van religie onderscheid maken dan moet hier actie op ondernomen worden. Hoe kan het dat hier geen verontwaardiging over is?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Hoe kan de politie optreden tegen geval 2? Religieuze bijeenkomsten zijn expliciet uitgezonderd van de "max 30 man"-regels, dus er heeft niks plaatsgevonfen wat volgens de regels niet mag. Dus boetes en optreden etc wordt een beetje lastig....ari3 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:19:
Vandaag een journaaluitzending van de NOS gezien. In dezelfde uitzending werd toch even een gevalletje meten met twee maten duidelijk:
1. Een feest in een loods werd op last van de politie stilgelegd, deelnemers aan het feest werden beboet.
2. Kerkdiensten werden ongemoeid gelaten, kerk werd niet ontruimd en geen boetes uitgedeeld.
Het is terecht dat het feest stilgelegd werd, maar dat men dat niet doet voor kerkdiensten waar ook nog eens ouderen (en dus kwetsbaren) aanwezig zijn doet is met twee maten meten. Als handhavers op basis van religie onderscheid maken dan moet hier actie op ondernomen worden. Hoe kan het dat hier geen verontwaardiging over is?
Virussen? Scan ze hier!
Welkom in de wondere wereld van Rutte&de Jonge en hun achterlijke regels die ons de afgrond in storten.ari3 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:19:
Vandaag een journaaluitzending van de NOS gezien. In dezelfde uitzending werd toch even een gevalletje meten met twee maten duidelijk:
Ik ben allang verontwaardigd geweest over de nieuwe maatregelen. Ik werd hier weggehoond en met de grond gelijk gemaakt. Dit is 1 van de gevolgen, misschien dat dit de mensen eens wakker schud dat we zowat stuurloos zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 04-10-2020 16:27 ]
Autorijden en dit is niet te vergelijken.psychodude schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:11:
[...]
Dat het nu relatief gezien minder hard door stijgt, zoals ik ook al aangaf, is natuurlijk fijn. Maar betekent niet dat je in een stabiele situatie verkeert. Of je nu met 180 km/u op een afgrond afrijdt, of dit met 30km/u doet, zolang je voorwaarts blijft gaan ga je toch echt in de loop der tijd over de rand.
De huidige getallen stabiliseren, en dan doel ik op aantal nieuwe besmettingen, ziekenhuisopnames, IC opnames en overlijdens.
Het totaal in het ziekenhuis stijgt nog steeds, al is het steeds minder hard.
We staan voor een omslagpunt, als de nieuwe maatregelen werken (en dat doen ze ben ik bang niet) dan zouden we snel dalingen moeten gaan zien (snel is rond donderdag).
Die verontwaardiging is er natuurlijk wel degelijk. Maar dit is een juridisch iets en dat is al eerder aangekaart. Artikel 1 en 6 binnen de Nederlandse grondwet, met name de laatste van de twee, vormt hier een probleem.ari3 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:19:
En hoewel ik er persoonlijk voor zou pleiten om godsdienst in zijn geheel te schrappen van iedere vorm van uitzondering en derhalve idealiter gewoon in zijn geheel iedere referentie naar godsdienst geschrapt zou zien worden uit het Nederlands wetboek en de Nederlandse politiek, zijn we ook in Nederland helaas gewoon zover nog niet en is kerk en staat ook hier gewoon nog niet volledig gescheiden.
Vermoedelijk zijn we 50 - 100 jaar verder eer dat dat daadwerkelijk zover is binnen Nederland.
/f/image/h4ieZBheSdpEh9SKwbIS8Mni.png?f=fotoalbum_large)
Hier is toch goed te zien dat de ouderen zichzelf toch beter moeten gaan beschermen.
En ook het personeel in verzorgingshuizen zouden meer maatregelen moeten nemen om overdracht van Covid te beperken.
Iedereen onder de 50 kan dan lekker zijn gang gaan en die 250.000 extra werklozen kunnen weer aan het werk.
Ik snap sommige mensen van viruswaanzin wel (niet de manier waarop ze het naar buiten brengen) ,als je net je hele levenswerk ziet verdampen door veel te zware algemene maatregelen.
PS, van mijn 3, 70+ buurmannen is er maar 1 die zich een beetje aan de maatregelen houdt, maar thuis nog wel meerdere keren per week bezoek ontvangt.
[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 16:28 ]
Net als viruswaanzin ga je voorbij aan heel veel dingen. Je kan de ouderen niet beschermen en de groep tot een bepaalde leeftijd loslaten. Of gaan we al onze ouderen de komende 2 jaar opsluiten achter een luchtsluis en hun eten met een katapult door het raam naar binnen schieten?Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:26:
[Afbeelding]
Hier is toch goed te zien dat de ouderen zichzelf toch beter moeten gaan beschermen.
En ook het personeel in verzorgingshuizen zouden meer maatregelen moeten nemen om overdracht van Covid te beperken.
Iedereen onder de 50 kan dan lekker zijn gang gaan en die 250.000 extra werklozen kunnen weer aan het werk.
Ik snap sommige mensen van viruswaanzin wel (niet de manier waarop ze het naar buiten brengen) ,als je net je hele levenswerk ziet verdampen door veel te zware algemene maatregelen.
Nee, maar 2m afstand houden tot ouderen kan wel (want die maatregel werkt) en dan hoef je niet iedereen lastig te vallen.Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:28:
[...]
Net als viruswaanzin ga je voorbij aan heel veel dingen. Je kan de ouderen niet beschermen en de groep tot een bepaalde leeftijd loslaten. Of gaan we al onze ouderen de komende 2 jaar opsluiten achter een luchtsluis en hun eten met een katapult door het raam naar binnen schieten?
Het moge toch duidelijk zijn dat dit figuurlijk bedoeld was...Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:26:
[...]
Autorijden en dit is niet te vergelijken.
Afstand houden komt wel van twee kanten he. Als de oudere persoon afstand probeert te houden, maar een ander trekt zich daar niks van aan en banjert gewoon op een paar centimeter voorbij, schiet dat niet écht op....Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Nee, maar 2m afstand houden tot ouderen kan wel (want die maatregel werkt) en dan hoef je niet iedereen lastig te vallen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap niet dat voetbalclubs, theaters, bioscopen, musea en kroegen niet simpelweg een of andere geestelijke uit de hoge hoed trekken die een gebedje doet voor en na een wedstrijd/voorstelling. Wellicht halverwege een woordje zeggen van 15 seconden. Dan mag ineens alles.psychodude schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:26:
[...]
Die verontwaardiging is er natuurlijk wel degelijk. Maar dit is een juridisch iets en dat is al eerder aangekaart. Artikel 1 en 6 binnen de Nederlandse grondwet, met name de laatste van de twee, vormt hier een probleem.
En hoewel ik er persoonlijk voor zou pleiten om godsdienst in zijn geheel te schrappen van iedere vorm van uitzondering en derhalve idealiter gewoon in zijn geheel iedere referentie naar godsdienst geschrapt zou zien worden uit het Nederlands wetboek en de Nederlandse politiek, zijn we ook in Nederland helaas gewoon zover nog niet en is kerk en staat ook hier gewoon nog niet volledig gescheiden.
Vermoedelijk zijn we 50 - 100 jaar verder eer dat dat daadwerkelijk zover is binnen Nederland.
Het is overigens wel een uitzondering. Ik ben niet gelovig, maar de mensen om mij heen die dit wel zijn komen niet samen in een kerk in deze tijd. Die zijn verstandig en beschermen zichzelf en elkaar.
Klopt, maar er komen niet heel veel ouderen in uitgaansgebieden en stadions en festivals en en en.wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
Afstand houden komt wel van twee kanten he. Als de oudere persoon afstand probeert te houden, maar een ander trekt zich daar niks van aan en banjert gewoon op een paar centimeter voorbij, schiet dat niet écht op....
Al die bedrijven en clubs maar gewoon failliet laten gaan vind ik echt niet kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 04-10-2020 16:33 ]
Dan zullen ze zich inderdaad warm en gekoesterd voelen. Leg jij het even uit aan de dementerende ouderen?Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Nee, maar 2m afstand houden tot ouderen kan wel (want die maatregel werkt) en dan hoef je niet iedereen lastig te vallen.
Hou toch op met dat ikke ikke ikke. We moeten collectief een offer brengen, en als iedereen een beetje bijdraagt dan is de boel zo onder controle.
Ook figuurlijk moet het vergelijkbaar zijn. Zo kan ik nog wel een miljoen vergelijkingen bedenken die nergens op slaan.psychodude schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
Het moge toch duidelijk zijn dat dit figuurlijk bedoeld was...
Iedereen, natuurlijk behalve de directie van KLM en behalve de verhuurders van horeca-panden die nu letterlijk alle uitbaters droog aan het melken zijn. Want de horeca moet dicht, maar van een verplichte korting op de huur van horecapanden is natuurlijk geen sprake.Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
Dan zullen ze zich inderdaad warm en gekoesterd worden. Leg jij het even uit aan de dementerende ouderen?
Hou toch op met dat ikke ikke ikke. We moeten collectief een offer brengen, en als iedereen een beetje bijdraagt dan is de boel zo onder controle.
Los van de eenzaamheid die je daarmee creëert is het ook onmogelijk. Als de postbode Corona heeft en binnen hoest en het ventilatiesysteem trekt het door het gebouw heen dan kan je alsnog de lijkkisten aan laten rukken.wildhagen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
Afstand houden komt wel van twee kanten he. Als de oudere persoon afstand probeert te houden, maar een ander trekt zich daar niks van aan en banjert gewoon op een paar centimeter voorbij, schiet dat niet écht op....
1000 werklozen per dag er bij, tegenover 4000 besmettingen vind ik wel een hele kromme verhouding.Drardollan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
Dan zullen ze zich inderdaad warm en gekoesterd worden. Leg jij het even uit aan de dementerende ouderen?
Dus het is gewoon bij jou het concept "ieder voor zich, en God voor ons allen"? Ikke, ikke ikke, en de rest stikt maar?Ernemmer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
Klopt, maar er komen niet heel veel ouderen in uitgaansgebieden en stadions en festivals en en en.
Al die bedrijven en clubs maar gewoon failliet laten gaan vind ik echt niet kunnen.
Alle solidariteit maar het raam uitsmijten dus, en ieder voor zich? Dat wordt dan vast een knettergezellige samenleving op die manier...
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic