Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.553 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

St@m

@ Your Service

En dan heb je ook nog die tokkies die alleen maar aan zichzelf denken en lekker op vakantie gaan eind augustus naar Zuid-Frankrijk 8)7 walgelijk tot in het extreme.

Als ik maar op vakantie kan... met die mentaliteit komen we er wel..

met andere woorden, wie zonder zonde is werpe de eerste steen

[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 03-10-2020 10:40 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00

De Nelis

en anders maar niet...

St@m schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:37:
En dan heb je ook nog die tokkies die alleen naar aan zichzelf denken en lekker op vakantie gaan eind augustus naar Zuid-Frankrijk 8)7 walgelijk tot in het extreme.
Onder het motto 'ik heb het nodig, ik moet er even tussenuit'. Goed verhaal, doe dat maar wanneer het echt weer kan. Thuis kun je ook bijkomen van je werksleur.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

St@m schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:37:
En dan heb je ook nog die tokkies die alleen maar aan zichzelf denken en lekker op vakantie gaan eind augustus naar Zuid-Frankrijk 8)7 walgelijk tot in het extreme.
Want dat staat gelijk aan agresiviteit en het bedreigen met geweld van zorgverleners? Niet echt vergelijkbaar he?

Wel eens van zoiets als 'whataboutism' gehoord"?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 03-10-2020 10:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Want dat staat gelijk aan agresiviteit en het bedreigen met geweld van zorgverleners? Niet echt vergelijkbaar he?

Wel eens van zoiets als 'whataboutism' gehoord"?
Ik benoem alleen nog even de andere groep tokkies extra die jij vergeet. Zie het als een aanvulling.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ed1703 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ok, een groot aantal zal netjes de regels hebben nageleefd, dit bleek dus een minder goed idee.
Maar iedereen met een groot hek om dit land opsluiten kan ook niet.
Dat is wel de tactiek van de paar landen die nog coronavrij zijn. Maar dat gaat hier inderdaad niet, zelfs de buitengrenzen van Europa krijgen we niet dicht en het virus zit ook al verspreid in heel Europa.

Ik ben zelf een grensbewoner. Een Nederlander die in België woont en werkt maar alle familie woont in Nederland. Die paar maanden dat de grens dicht heeft gezeten (niet eens voor alles) waren niet echt tof (onder andere het sterven en de begrafenis van mijn opa daardoor gemist terwijl het een half uurtje rijden was).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

St@m schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Ik benoem alleen nog even de andere groep tokkies extra die jij vergeet. Zie het als een aanvulling.
Maar het vult helemaal niks aan op dit artikel, want het heeft niet eens met de zorg of agressie etc te maken? Ik zie het verband nog steeds niet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
De Nelis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Onder het motto 'ik heb het nodig, ik moet er even tussenuit'. Goed verhaal, doe dat maar wanneer het echt weer kan. Thuis kun je ook bijkomen van je werksleur.
Je vergeet alleen dat 'thuis' de werkplek voor velen is geworden.
Thuis kan ik sindsdien veel minder ontspannen.. en dan heb ik gewoon een werkkamer die ik dicht kan doen als ik vrij ben. Laat staan mensen die op de eettafel hun werk doen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Maar het vult helemaal niks aan op dit artikel, want het heeft niet eens met de zorg of agressie etc te maken? Ik zie het verband nog steeds niet?
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:34:
What. A. Surprise.....

Tweede golf uit Spanje en Zuid-Frankrijk gekomen:
https://nos.nl/artikel/23...ar-nederland-gekomen.html

7(8)7
Ging ook over dit artikel.
Dat die mensen dus verplaatst moeten worden en dat daar weer andere mensen boos over zijn is dus enigsinds te relateren aan de mensen die zonodig op vakantie moesten een maand terug. Dus vergeet die tokkies niet.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 03-10-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

GAIAjohan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Je vergeet alleen dat 'thuis' de werkplek voor velen is geworden.
Thuis kan ik sindsdien veel minder ontspannen.. en dan heb ik gewoon een werkkamer die ik dicht kan doen als ik vrij ben. Laat staan mensen die op de eettafel hun werk doen.
Ja daar heb je dan inderdaad ook weer een punt. Het is lastig, maar het moet niet zo zijn dat je dan naar een (ander) risicogebied moet gaan natuurlijk. Er zijn andere mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Bloodclot

Jawier!

Dus we halen het virus elke keer uit het buitenland terug? Gelukkig breekt het wintersport seizoen aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bloodclot schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:54:
Dus we halen het virus elke keer uit het buitenland terug? Gelukkig breekt het wintersport seizoen aan..
Daar moet wel wat aan te doen zijn. Striktere regels over quarantaine en testen (met controle hierop en straffen als je dit niet doet) bij aankomst uit rode zones, snellere contactopvolging.

Als het heel goed gaat zou je zelfs kunnen overwegen iedereen te testen die uit het buitenland komt (er zijn landen die dit doen en dat is wel redelijk succesvol). Maar in deze fase heeft dat voor Nederland weinig zin.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 03-10-2020 10:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bloodclot schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:54:
Waarvan in ieder geval Oostenrijk al heeft aangegeven dat het gewoon van start gaat. Zonder apres ski weliswaar. Maar dat wordt alvast golf nummer 3 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Waarvan in ieder geval Oostenrijk al heeft aangegeven dat het gewoon van start gaat. Zonder apres ski weliswaar. Maar dat wordt alvast golf nummer 3 :|
Ook Frankrijk wil het winterssport-seizoen door laten gaan las ik laatst, vanwege de nogal grote inkomsten die ermee gemoeid zijn. Idem voor Italië geloof ik.

Alleen Zwitserland heeft volgens mij (enige) beperkingen opgelegd aan de wintersport, maar volgens mij was dat sowieso al minder populair als wintersportbestemming (want nogal duur).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Ook Frankrijk wil het winterssport-seizoen door laten gaan las ik laatst, vanwege de nogal grote inkomsten die ermee gemoeid zijn. Idem voor Italië geloof ik.
Italie heeft het in de zomer wel goed gedaan. Er zijn (op de kaart van Belgie toch) geen rode zones en zelfs nog wat groene.

Ze zullen heel veel testen, ik las gisteren over 3 Britse jongens die al voor de zevende keer achter elkaar positief testten daar en niet weg mochten. Ik weet niet hoe ze daar testen, want met wat we weten van het virus kan dat niet eens dat je zo lang besmettelijk blijft.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:52
What. A. Surprise.....

7(8)7
3e golf of versterking tweede golf dus in december/januari, als we weer massaal op wintersport gaan, we zijn goed bezig met elkaar! 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:33
Eerst maar zien hoe Nederland erbij ligt als het wintersportseizoen begint. In de huidige staat brengen wij het virus eerder die kant op dan andersom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
De Nelis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

Hoe je het went of keert, agressie is nooit de manier, behandel de persoon hoe je zelf behandeld wil worden. Als je iemand bedreigd word je echt niet opeens beter geholpen, juist het tegenovergestelde.
Lekker makkelijk. Het gaat er niet om of agressie de oplossing is, het gaat erom hoe het komt dat mensen uit wanhoop agressief worden. (En ja, dat maakt het allemaal veel ingewikkelder. Te moeilijk voor heel veel mensen dus dan is het makkelijker met tegeltjes wijsheden de moraalridder uithangen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Marzman schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Italie heeft het in de zomer wel goed gedaan. Er zijn (op de kaart van Belgie toch) geen rode zones en zelfs nog wat groene.
Klopt, voor Nederland is Italië ook helemaal geel, geen oranje gebieden. Maar het is wel een risico natuurlijk, want in buurlanden als Zwitserland, Frankrijk of Oostenrijk tiert het virus nog welig. En dat is een substantieel deel vsn de mensen die in Italië op wintersport gaat (Fransen misschien iets minder).

En ik verwacht ook niet dat het aantal wintersporters nu dramatisch veel minder is dan in andere jaren. Laatst was er nog een artikel van de ANWB dat het aantal boekingen nu al op 75 procent van normaal zit, en dat veel anderen waarschijnlijk ook gaan, maar wachten tot het laatste moment met boeken. Of op de bonnefooi, zonder boeken.

Dat is dan iig voor de Nederlandse situatie, ben minder bekend met de Belgische situatie, maar ik gok dat die niet wereldschokkend veel zal afwijken op dat vlak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What. A. Surprise.....

7(8)7
Dit keer gooien we het massaal op de jongeren. In plaats van:
- Geen mondkapjesplicht doordat er een tekort aan mondkapjes was en ze er nu niet op terug kunnen komen zonder geloofwaardigheidsverlies.
- Niet genoeg coronatesten voor mensen die terugkomen van vakantie.
- Een coronateststraat die gesloten is wanneer de meeste vluchten binnenkomen.

Ik had gisteren Belgische radio op staan. Daar hadden ze een tekort aan PREVENTIEVE testen. Voor de zorg. Dan hebben we het dus niet over gewone testen, waar hier een tekort aan is, maar over testen voor mensen zonder klachten en gewoon willekeurig een test willen doen.

Die luxe hebben wij in Nederland niet eens, omdat ons land weer lekker aan het graaien is om er zelf beter af te kunnen komen. Rivm werkt om er zelf beter van te worden, Rutte en Hugo om de verkiezingen te kunnen winnen, het OMT om hun eigen financiën te verbeteren, etc. Niemand, maar ook niemand zal zijn eigen gewin opzij zetten als dat beter zou zijn om de crisis aan te pakken. Nederland is af en toe net zo graai-corrupt als mening ander Oost Europees land waar we graag met het vingertje naar wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

- Geen mondkapjesplicht doordat er een tekort aan mondkapjes was en ze er nu niet op terug kunnen komen zonder geloofwaardigheidsverlies.
Die coronastraat op Zaventem stopt in België denk ik ook omdat je beter vanaf de vijfde dag kan testen. Tot een negatieve uitslag moeten mensen uit een rode zone dan in isolatie/quarantaine (waarschijnlijk is dat dan minimaal een week als je in 48 uur het resultaat hebt).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Lekker makkelijk. Het gaat er niet om of agressie de oplossing is, het gaat erom hoe het komt dat mensen uit wanhoop agressief worden. (En ja, dat maakt het allemaal veel ingewikkelder. Te moeilijk voor heel veel mensen dus dan is het makkelijker met tegeltjes wijsheden de moraalridder uithangen)
Maar mensen lijken dan vooral ook te vergeten dat het voor iedereen zwaar is en dat we allemaal mensen zijn. Het zorgpersoneel heeft het gewoon extreem zwaar, tot de wanhoop aan toe omdat ze vaak hulpeloos moeten toekijken en als ze dan ook nog eens belaagd worden door degene die ze zo goed als mogelijk (waar de regels het toelaten) te helpen, tja dat slaat kant noch wal.

Empathie mag van beide kanten verwacht worden, niets met moraalridder uithangen te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 03-10-2020 11:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Basekid schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:50:
Zoals laatst iemand hier heel mooi vergeleek : de zorg wordt behandeld alsof het wc papier is.

Raakt toch niet op, werkt toch wel door en daarom kunnen wij als "gewone mens" lomp blijven doorgaan, want er is toch altijd wel direct zorg beschikbaar.

Dat dat ook gewoon mensen zijn die knetterhard doorwerken terwijl wij vrolijk hossend voor voetbal samenkomen, of strenge adviezen negeren...

Maar ach, we klappen straks wel weer even een keertje extra voor ze, toch? Want tja extra salaris verdienen ze dan weer niet.

Verder goed en slecht nieuws vanuit de Volkskrant :
95% van coronapatiënten heeft nog klachten na 6 maanden

Testcapaciteit zal vanaf nu eindelijk genoeg zijn met 50k per week capaciteit.
Een groot deel van het zorgpersoneel is er ook helemaal klaar mee.

Onvoorstelbaar drukke en hectische maanden achter de rug waarna 'iedereen' weer lekker feest gaat vieren waardoor zij nu het vooruitzicht hebben weer volop in de stress te geraken.

Bij verdenking van corona is er direct testcapaciteit voor ze beschikbaar met een uitslag binnen een paar uur. Negatieve uitslag, dan direct weer aan het werk. Niks even rust als je je wat slechter voelt.

Het nieuws deze week dat alle ambtenaren extra subsidie krijgen om thuis te mogen zitten is ook zeer slecht gevallen. Zorgmedewerkers kunnen niet vanuit huis werken. Daarnaast hebben zij nog geen cent gezien van de toegezegde zorgbonus. Zit allemaal nog in de mallemolen. Ook is bekend dat niet alle medewerkers de bonus krijgen, doch 'slechts' circa 75%. De overheid heeft de ziekenhuisdirecties opgedragen te bepalen wie er wel en wie er niet in aanmerking komen voor de bonus. Bij de ambtenaren speelde dat niet, daar heeft iedereen de coronatoeslag gekregen, ongeacht functie of werksituatie.

Heel veel zorgmedewerkers zijn op dit moment op zoek naar carrièremogelijkheden buiten het ziekenhuis.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
GAIAjohan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Bij een belasting en verplaatsing van ziekenhuis heb je als familielid niks te willen. Soms moeten zulke dingen gewoon en moet je accepteren dat iemand dan wat verder weg ligt.
Is gewoon accepteren van de huidige stand van zaken. Of ga je ook stennis lopen schoppen als je met brandwonden in Venlo ligt en ze zeggen: ja hiervoor moet je eigenlijk naar Beverwijk of Groningen..
Nee toch?!
Klopt. Vanuit de organisatie van de zorg kan ik dat helemaal begrijpen. Alleen partij een heeft niets te bepalen over wat partij b wel en niet zou willen.

Wat mij opviel aan de berichtgeving (met enige reserve want ik was er niet bij en moet afgaan op een heel beperkte waarneming) is dat de ziekenhuizen wel erg uitgaan van een autoritair gelijk en dat de patienten dat maar te slikken hebben. Kan alle reden voor zijn en in lijn met hun regels. Maar een beetje meer begrip voor de patienten en hun familie is ook wel op zijn plaats. Dat kan alleen al in de manier van communicatie om begrip te kweken.
De simpele mededeling, vanavond gaat jouw vader verplaatst worden van Gouda naar Groningen kan helemaal terecht en volgens de regels zijn. Dat mensen dan gaan ageren is volkomen logisch en als mensen dan (door gebrekkige of eenzijdige communicatie) geen begrip voor zo'n beslissing op kunnen brengen en niet gehoord worden zullen ze proberen alsnog gehoord te worden. Dat is volkomen natuurlijk en voorspelbaar gedrag. Bij de een wat extremer dan bij de ander.
Daarom kan ik niet zomaar mee gaan in het veroordelen van dit gedrag. Natuurlijk zijn er mensen die nooit voor reden vatbaar zijn, maar ik heb de indruk dat er communicatief aan de kant van de ziekenhuizen ook wel veel verbeterd kan worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:25
Nu maar hopen dat ze woord houden en geen waardeloze contracten hebben afgesloten. Als ze woord houden dan begint de test capaciteit eindelijk ergens op te lijken.
’Tekort testcapaciteit ingelopen’: 125.000 meer coronatests per week beschikbaar

Door Onze parlementaire redactie
Updated 1 uur geleden
2 uur geleden in BINNENLAND

Den Haag - Het tekort aan coronatests moet snel worden ingelopen. Vanaf komende week zijn wekelijks 395.000 tests beschikbaar, dat zijn er 125.000 meer dan de afgelopen week. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) . „De verwachting is dat we in oktober hiermee voldoen aan de vraag. Het ziet er goed uit.”

Ⓒ ANP/HH

Daarmee behoort het tekort aan testcapaciteit vanaf maandag nog niet tot het verleden, benadrukt hij. „Daarvoor is meer nodig, omdat de GGD’s dat vele testen ook aan moeten kunnen. Maar we huren ook steeds meer onderzoekscapaciteit in.”

De komende weken werkt het ministerie aan verdere uitbreiding van het aantal beschikbare tests. Aan het einde van de maand moeten er dagelijks ongeveer 70.000 testen voorhanden zijn, aldus de woordvoerder.
https://www.telegraaf.nl/...ests-per-week-beschikbaar

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
De Nelis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Maar mensen lijken dan vooral ook te vergeten dat het voor iedereen zwaar is en dat we allemaal mensen zijn. Het zorgpersoneel heeft het gewoon extreem zwaar, tot de wanhoop aan toe omdat ze vaak hulpeloos moeten toekijken en als ze dan ook nog eens belaagd worden door degene die ze zo goed als mogelijk (waar de regels het toelaten) te helpen, tja dat slaat kant noch wal.

Empathie mag van beide kanten verwacht worden, niets met moraalridder uithangen te maken.
Met gebrek aan empathie had ik eigenlijk vooral de beeldschermhelden in gedachten die meteen een oordeel over mensen vellen waarvan ze alleen een deel van de waarheid uit de media hebben vernomen. Dat hier patienten en familie meteen voor tokkies uitgemaakt worden zonder verder na te denken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:15:
[...]
De simpele mededeling, vanavond gaat jouw vader verplaatst worden van Gouda naar Groningen kan helemaal terecht en volgens de regels zijn. Dat mensen dan gaan ageren is volkomen logisch en als mensen dan (door gebrekkige of eenzijdige communicatie) geen begrip voor zo'n beslissing op kunnen brengen en niet gehoord worden zullen ze proberen alsnog gehoord te worden. Dat is volkomen natuurlijk en voorspelbaar gedrag. Bij de een wat extremer dan bij de ander.
Daarom kan ik niet zomaar mee gaan in het veroordelen van dit gedrag. Natuurlijk zijn er mensen die nooit voor reden vatbaar zijn, maar ik heb de indruk dat er communicatief aan de kant van de ziekenhuizen ook wel veel verbeterd kan worden.
Maar die mensen belagen dan de verkeerde personen, daar zijn zoals eerder door @wildhagen benoemd de klachtenafdelingen voor en niet de artsen en verplegers, die hebben wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Met gebrek aan empathie had ik eigenlijk vooral de beeldschermhelden in gedachten die meteen een oordeel over mensen vellen waarvan ze alleen een deel van de waarheid uit de media hebben vernomen. Dat hier patienten en familie meteen voor tokkies uitgemaakt worden zonder verder na te denken.
Ja mensen meteen labelen moet je ook niet doen, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
De Nelis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Maar die mensen belagen dan de verkeerde personen, daar zijn zoals eerder door @wildhagen benoemd de klachtenafdelingen voor en niet de artsen en verplegers, die hebben wel wat beters te doen.
Klopt, maar hoe machteloos voel je je dan als je niet gehoord wordt en naar een afpoeierloket (dat zijn de meeste klachtenafdelingen immers) wordt doorverwezen?

Kijk, ik sta er buiten, ben emotioneel niet bij een dergelijk situatie betrokken en kan heel rationeel proberen de situatie te overzien. Als je echter voor het blok staat kan je dat niet. Dan ben je overtuigd van je eigen gelijk en wil je gehoord en serieus genomen worden. Dat is menselijk, dat kent iedereen wel. En heel veel bedrijven zijn daar totaal niet op ingericht, ziekenhuizen zeker niet.
Vanuit de operationele efficiëntie volkomen begrijpelijk. Maar dat dat agressie opwekt is ook begrijpelijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
Het nieuws deze week dat alle ambtenaren extra subsidie krijgen om thuis te mogen zitten is ook zeer slecht gevallen. Zorgmedewerkers kunnen niet vanuit huis werken. Daarnaast hebben zij nog geen cent gezien van de toegezegde zorgbonus. Zit allemaal nog in de mallemolen. Ook is bekend dat niet alle medewerkers de bonus krijgen, doch 'slechts' circa 75%. De overheid heeft de ziekenhuisdirecties opgedragen te bepalen wie er wel en wie er niet in aanmerking komen voor de bonus. Bij de ambtenaren speelde dat niet, daar heeft iedereen de coronatoeslag gekregen, ongeacht functie of werksituatie.

Heel veel zorgmedewerkers zijn op dit moment op zoek naar carrièremogelijkheden buiten het ziekenhuis.
Ik ben er ook een beetje klaar mee dat men allerlei sectoren aan het vergelijken is met de zorg.

Thuiswerken kost geld ja, ik zuip m'n eigen koffie/thee op, mijn energiekosten gaan omhoog en de muren komen ondertussen wel op mij af. Mijn reiskosten krijg ik uiteraard niet meer, want die zijn vervallen. Niet meer dan logisch.

Als men het zo goed voor heeft met de zorg en de beslissingen van de politiek afkeurt, alle reden om daar dan eens in Maart wat mee te doen. Ik gok dat dit niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

Stoney3K

Flatsehats!

assje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Je kunt je vanuit ecologisch oogpunt ook afvragen of het wellicht een goed idee is alle 65+ ers een verplichte pil van drion te geven.. Ook dat is vooral een ethische discussie.
Tuurlijk is er altijd weer iemand die het tot in het absurde doortrekt.

Bewust gaan beslissen over andermans leven en dood vind ik een heel andere kwestie dan de natuur zijn werk laten doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

In dat geval papa gewoon lekker richting koelcel rijden, het is graag of niet hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50
Drardollan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

In dat geval papa gewoon lekker richting koelcel rijden, het is graag of niet hoor.
Goed dat je direct deëscaleert en de nuance zoekt :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben wat verbaasd over de conclusie die Van Dissel trekt, omdat je dat niet per se in de cijfers ziet. Het punt zal misschien vooral wel zijn dat mensen op vakantie zich niet aan de regels houden en dan bij terugkomst ook niet, dus gewoon te volle cafés in, ook met lichte klachten etcetera.

Dat ga je in het wintersport seizoen in ieder geval niet zien, après-ski is overal dicht, dat scheelt al echt een hele hoop denk ik. Maar misschien moet er wel iets gebeuren rondom reizen, wellicht een verplichte quarantaine bij terugkomst ofzo? Sowieso is wintersport zonder après-ski natuurlijk niet te vergelijken met die studenten/scholieren reizen naar Spanje en Zuid Frankrijk...

In mijn ogen is reizen misschien een versneller, maar is de grondoorzaak natuurlijk het niet volgen van maatregelen. Ook hier moet je erg oppassen dat je niet iedereen over een kam scheert (wat overigens natuurlijk ook voor de studenten geldt): talloze mensen zijn probleemloos zonder enig coronarisico op vakantie geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
blissard schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Goed dat je direct deëscaleert en de nuance zoekt :-p
Ik heb 0,0 respect voor eenieder die zich verbaal of fysiek bedreigend uitlaat naar onze hulpverleners. Als je ervoor kiest om een hulpverlener op die manier te benaderen dan hoeft er geen nuance meer te zijn, dan beëindig je de hulpverlening wat mij betreft. Dat hun pappie dood gaat in dit geval, dat is de keuze van de familieleden.

Geef de hulp maar aan iemand die het wel waardeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 23:14

Mfpower

In dubio

Voor alle mensen die denken dat Corona alleen de kwetsbaren treft: er is nu een onderzoek gedaan onder mensen die slechts milde symptomen hebben gehad. Ik heb een voorbehoud, ik heb vandaag geen tijd om een gedegen brononderzoekje te doen dus dat laat ik even aan de lezer maar de cijfers zijn schrikbarend:
Van patiënten die het virus thuis doormaakten, heeft de meerderheid zes of meer klachten. Slechts 5 procent van de Covid-patiënten verklaart geheel klachtenvrij te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4ux1qRiPfIWEIg22bHPQlrPqRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ijrq7uYl3s63pw1cDGI7xr5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Zo, lomper reageren lukte niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ZieMaar! schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:34:
Dat ga je in het wintersport seizoen in ieder geval niet zien, après-ski is overal dicht, dat scheelt al echt een hele hoop denk ik. Maar misschien moet er wel iets gebeuren rondom reizen, wellicht een verplichte quarantaine bij terugkomst ofzo? Sowieso is wintersport zonder après-ski natuurlijk niet te vergelijken met die studenten/scholieren reizen naar Spanje en Zuid Frankrijk...
Er zijn al diverse landen waar de burgers in quarantaine moeten na terugkomst uit een code oranje of rood gebied (dat heet in die landen vast anders overigens). Ik heb niet het idee dat het echt heel veel bijdraagt.

Kijk, in landen als Australië of Nieuw-Zeeland is dat gewoon een goede optie, er is eigenlijk geen andere manier hoe het virus binnen kan komen. Het is overzichtelijk en te reguleren. Maar als je specifiek naar Nederland kijkt, hoeveel grensovergangen hebben we met België en Duitsland? Enkele tienduizenden? Hoe ga je dat ooit fatsoenlijk regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
ZieMaar! schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:34:
Het zal op zich wel afremmen en een stuk minder zijn dan met apres-ski,
maar in zo'n chaletje in vakantiestemming zie ik ook iedereen wel door elkaar kroelen.
Meerdere gezinnen, krappe gangen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Zo, lomper reageren lukte niet?
Jawel hoor, direct een spuitje geven en uit het raam kieperen.

Maar dat geeft zo'n rommel voor het ziekenhuis, dat is andere mensen tot last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Klopt, maar hoe machteloos voel je je dan als je niet gehoord wordt en naar een afpoeierloket (dat zijn de meeste klachtenafdelingen immers) wordt doorverwezen?

Kijk, ik sta er buiten, ben emotioneel niet bij een dergelijk situatie betrokken en kan heel rationeel proberen de situatie te overzien. Als je echter voor het blok staat kan je dat niet. Dan ben je overtuigd van je eigen gelijk en wil je gehoord en serieus genomen worden. Dat is menselijk, dat kent iedereen wel. En heel veel bedrijven zijn daar totaal niet op ingericht, ziekenhuizen zeker niet.
Vanuit de operationele efficiëntie volkomen begrijpelijk. Maar dat dat agressie opwekt is ook begrijpelijk.
Maar degene die ze 'aanspreken' voelen zich net zo machteloos omdat ze er niets mee kunnen.

Maar goed het is hoe dan ook een vervelende situatie waarin alle partijen aan onderdoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:35:
Voor alle mensen die denken dat Corona alleen de kwetsbaren treft: er is nu een onderzoek gedaan onder mensen die slechts milde symptomen hebben gehad. Ik heb een voorbehoud, ik heb vandaag geen tijd om een gedegen brononderzoekje te doen dus dat laat ik even aan de lezer maar de cijfers zijn schrikbarend:

[...]

[Afbeelding]
De impact van het virus is vanaf dag 1 onderschat en een beetje weggemoffeld. Termen als 'het is maar een griepje' of 'milde tot geen klachten' doen denken dat het allemaal maar grapje is.

Feit is dat je hele systeem, en met name je luchtwegen, worden aangevallen. Je longen vullen zich in meer of mindere mate met vocht wat zeer schadelijk is.

Ik verwacht dat de meeste mensen er op termijn wel weer bovenop komen, het lichaam is een wonderlijk ding. Maar zeker de mensen van 60+ zullen het ontzettend zwaar hebben ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Jawel hoor, direct een spuitje geven en uit het raam kieperen.

Maar dat geeft zo'n rommel voor het ziekenhuis, dat is andere mensen tot last.
Ah, ja, dat is lomper ja. Lukt normaler en genuanceerder je ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
De Nelis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Maar degene die ze 'aanspreken' voelen zich net zo machteloos omdat ze er niets mee kunnen.

Maar goed het is hoe dan ook een vervelende situatie waarin alle partijen aan onderdoor gaan.
Dat vind ik nu echt een dooddoener eerste klas.

Je mag in Nederland verwachten dat de hulpverlener er alles aan doet om de persoon die hij van hulp voorziet naar beste kunnen te helpen. Daar moeten soms beslissingen genomen worden die wellicht niet leuk zijn voor iedereen, behalve de persoon die hulp nodig heeft. Daar heb je maar gewoon in mee te gaan, en mocht er echt onrecht worden gedaan dan zijn er meer dan genoeg wegen waarop je dit op een fatsoenlijke en volwassen manier kunt aankaarten.

We moeten hier niet laconiek over doen of excuses bedenken. Je hebt fysiek en verbaal af te blijven van onze hulpverleners, in elke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:43:
[...]

We moeten hier niet laconiek over doen of excuses bedenken. Je hebt fysiek en verbaal af te blijven van onze hulpverleners, in elke situatie.
Wat dacht je van fysiek en verbaal afblijven van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 19:50
[...]

Een groot deel van het zorgpersoneel is er ook helemaal klaar mee.

Onvoorstelbaar drukke en hectische maanden achter de rug waarna 'iedereen' weer lekker feest gaat vieren waardoor zij nu het vooruitzicht hebben weer volop in de stress te geraken.

Bij verdenking van corona is er direct testcapaciteit voor ze beschikbaar met een uitslag binnen een paar uur. Negatieve uitslag, dan direct weer aan het werk. Niks even rust als je je wat slechter voelt.

Onzin discussie, je kunt een hele sector niet verantwoordelijk houden voor het (politieke) beleid van haar politiek werkgever (het Kabinet). Het Rijk is gewoon een werkgever zoals ieder ander werkgever waarbij het enige verschil haar politieke overlord is die middels politieke keuzes het "bedrijf leidt". Dit is een zaak tussen werkgever en werknemer daar staat het Kabinet volledig buiten v.w.b. haar beleid.

Rutte heeft ook al eerder gezegd dat deze ruimte er in de zorg ook gewoon is tussen de werkgever en de werknemer. Aangezien een CAO iets is tussen die twee, waarbinnen de overheid geen rol heeft.

Of het moment gelukkig of ongelukkig gekozen is, daar kun je iets van vinden maar over het algemeen duren CAO onderhandelingen binnen de overheid van nature gewoon lang.

Je kunt overigens wel je vraagtekens zetten bij de manier waarop het Kabinet omgaat met de bonus voor de zorg maar dat neemt niet weg dat gewoonweg van een groot deel van de medewerkers binnen de overheid ook heel veel gevraagd is/wordt. Daar werken ook mensen in de frontlinie en zijn er ook medewerkers op de ministeries die waarschijnlijk ook mensen bergen werk hebben verzet.

Daarnaast biedt dit CAO akkoord biedt ook ruimte om al die mensen te "belonen voor het werk dat ze doen" waaronder ook de zorg. Waardoor de overheid uiteindelijk ook gewoon over de brug moeten komen voor de Politie en Zorg op het moment dat daar 3% extra salaris of iets dergelijks wordt afgesproken, en dat in de begroting moet verwerken maar zoals eerder gezegd dat is primair tussen werkgever en werknemer en niet iets wat op politiek niveau bepaald (moet) worden.

Het zou in mijn ogen de zorgsector ook sieren als ze de huidige (zorg) CAO gewoon open breken om een tussentijdse verhoging (sector breed) mogelijk te maken. Dan maak je als sector ook gewoon een statement naar het kabinet om die bonus nog maar eens opnieuw te bekijken omdat je als sector unaniem voor alle medewerkers staat en niet het onderscheid maakt dat het Kabinet wel zo graag wil maken.
(kun je die laatste 25% ook gelijk even belonen :+ )

Aanvulling:"
Ik zou persoonlijk overigens veel meer zien in een deltaplan voor probleem sectoren, daar waar structureel te weinig mensen instromen goed kijken wat de oorzaak is en dat afvangen, niet alle problemen (werkdruk bijv.) zijn namelijk met simpele loonsverhogingen op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 03-10-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Wat dacht je van fysiek en verbaal afblijven van iedereen.
Uiteraard, dat lijkt mij het meest normaal van allemaal.

Het ging in dit specifieke geval om de hulpverleners, dus ik spitste mij daarop toe. Maar de regel geldt inderdaad gewoon altijd en overal wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Dus jij vind dat agressie en (dreigen met) geweldpleging richting normale mensen (het verplegend personeel) door dit soort Tokkies gewoon mag? Je bent hier immers geweld gewoon aan het goedpraten....

Dit soort volk dient zich niet te bemoeien met het verplegend personeel, die gaan daar helemaal niet over. Als je dan een klacht hebt, gebruik dan gewoon de klachtenprocedure van het ziekenhuis, en handel het op die manier af.

Geweld plegen, mensen bedreigen etc etc is onder geen enkele omstandigheid goed te praten. Letterlijk, onder geen enkele omstandigheid.
Geweld goed praten is echt zo niet wat hij zegt... Hij roept op tot wat begrip, meer specifiek tot het stoppen met name-calling waar je mee bezig blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Drardollan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:43:
[...]

Dat vind ik nu echt een dooddoener eerste klas.
Ik reageer puur op @Ankona die het gedrag van agressievelingen probeert te nuanceren door te zeggen dat ze zich machteloos voelen.

Zorgveleners belagen, bedreigen, verbaal of niet verbaal is gewoon not done. Ben het met jouw reacties hoe bot ook zeker eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Ik had gisteren Belgische radio op staan. Daar hadden ze een tekort aan PREVENTIEVE testen. Voor de zorg. Dan hebben we het dus niet over gewone testen, waar hier een tekort aan is, maar over testen voor mensen zonder klachten en gewoon willekeurig een test willen doen.

Die luxe hebben wij in Nederland niet eens, omdat ons land weer lekker aan het graaien is om er zelf beter af te kunnen komen. Rivm werkt om er zelf beter van te worden, Rutte en Hugo om de verkiezingen te kunnen winnen, het OMT om hun eigen financiën te verbeteren, etc. Niemand, maar ook niemand zal zijn eigen gewin opzij zetten als dat beter zou zijn om de crisis aan te pakken. Nederland is af en toe net zo graai-corrupt als mening ander Oost Europees land waar we graag met het vingertje naar wijzen.
Allemaal leuk en aardig, maar het is uberhaupt idioot geweest om iedereen door europa te laten reizen. Zonder die reizen was de helft van de tests ook niet nodig geweest. Daarnaast; rekening houdend met incubatietijd en al dan niet symptomatisch testen is dat testen bij terugkomst ook een farce. Tenminste; als je niet alsnog een week in quarantaine gaat en pas bij een tweede test de deur uit mag.

Maargoed; je kunt inderdaad beter de overheid de schuld geven van ons wangedrag. Voelt beter denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
De Nelis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Ik reageer puur op @Ankona die het gedrag van agressievelingen probeert te nuanceren door te zeggen dat ze zich machteloos voelen.
Daar heb ik moeite mee, niet met @Ankona maar met het feit dat we dat soort dingen als maatschappij nuanceren. En dan word ik zelf wellicht ook wat bot en kort door de bocht.
Zorgveleners belagen, bedreigen, verbaal of niet verbaal is gewoon not done. Ben het met jouw reacties hoe bot ook zeker eens.
d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit snap ik dan weer niet, weer wat asocialen bezig. Of zouden ze "niet weten" dat je niet met 180 man in een ruimte mag zijn? Niet echt geloofwaardig he?
Bij een bruiloftsfeest in Tilburgse wijk Reeshof waren vrijdagavond 180 gasten aanwezig. De politie maakte vroegtijdig een einde aan het evenement aan de Zevenheuvelenweg waarbij maar dertig personen aanwezig mochten zijn.

Volgens een woordvoerder van de politie kwam rond halftien een melding binnen van overlast. Toen de agenten aankwamen, konden ze direct zien dat er ruim boven de honderd gasten aanwezig waren.

"De agenten zagen door een open deur dat de coronamaatregelen binnen grof werden overschreden", aldus de woordvoerder. Op last van de politie is het feest beëindigd en is iedereen naar huis gestuurd. De mensen van het trouwfeest werkten mee met ons."

Volgens de woordvoerder werden uiteindelijk 180 gasten in de feestzaal op het bedrijventerrein geteld. Er werden geen boetes uitgedeeld aan de gasten. Ook zijn hun gegevens niet genoteerd. "Dat zou onbegonnen werk zijn geweest."

Welke consequenties de eigenaar van de feestzaal tegemoet kan zien, hangt af van de gemeente. Volgens een woordvoerder zal daar komende week mogelijk meer duidelijkheid over komen. "We beraden ons op bestuursrechtelijke stappen. Ik kan op dit moment echter nog niks zeggen over de aard van eventuele maatregelen."
Bron: Trouwfeest met 180 bezoekers beëindigd in Tilburg maar geen boetes: 'Onbegonnen werk'

WTF is dat nou? Als je de boel maar met genoeg mensen overtreed, krijg je geen boete, want dan moet men even wat moeite doen?

En dan maar raar vinden dat niemand zich iets aantrekt van de regels, als je dit soort dingen leest.

Hier zakt mijn broek een beetje van op mijn enkels hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

De impact van het virus is vanaf dag 1 onderschat en een beetje weggemoffeld. Termen als 'het is maar een griepje' of 'milde tot geen klachten' doen denken dat het allemaal maar grapje is.

Feit is dat je hele systeem, en met name je luchtwegen, worden aangevallen. Je longen vullen zich in meer of mindere mate met vocht wat zeer schadelijk is.

Ik verwacht dat de meeste mensen er op termijn wel weer bovenop komen, het lichaam is een wonderlijk ding. Maar zeker de mensen van 60+ zullen het ontzettend zwaar hebben ben ik bang.
Je hoeft het mij niets te vertellen. Ik werd half maart vrij mild ziek van Corona heb 6 maanden later nog de volgende klachten:
- vermoeidheid / malaise (komt en gaat)
- spierpijn (altijd)
- versnelde hartslag (komt en gaat)
- druk op borst, pijn tussen schouderbladen

En geen idee of ik het nog een keer kan krijgen!

De eerste twee maanden waren echt een hel, niet alleen voor mij maar voor ons gezin ook. Mijn vrouw heeft een soortgelijke ervaring maar was initieel veel zieker maar wel sneller er doorheen. Inmiddels functioneer ik wel met deze klachten, maar leuk is het niet. Daarom frustreer ik me ook dat deze informatie niet naar buiten komt en dat er op sommige plekken zo weinig gedaan wordt om verspreiding te voorkomen zoals het VO. Lekker als je ouders niet doodgaan maar wel maanden half ziek zijn (of chronisch). Ik ken inmiddels meerdere mensen met soortgelijke ervaringen.

Om maar te zwijgen over al die mensen die het niet serieus nemen.

Zo nu ga ik weekend vieren, moest het even kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Nelis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:38:
Thuis kun je ook bijkomen van je werksleur.
Het werk is veelal nu thuis. Ik merk dit jaar dat er soms erg weinig verschil meer is. Of ik werk of vrij ben merk ik vooral aan welke applicaties open staan op mijn scherm. Voorheen zat er een sterkere scheiding tussen. Je moest reizen naar kantoor en je liet ook het kantoor weer achter je aan het einde van de dag.

Deze zomer ben ik ook een paar weken vrij geweest en braaf thuis gebleven. Toch kon ik het niet echt een vakantie noemen. Vakantie is ook vrij zijn voor een paar weken van de routine van vroeg opstaan, je bammetjes smeren en naar werk reizen. Het hele land zat nog op slot dus je kon ook vrij weinig nog doen. Je zit uiteindelijk dan een paar weken te wachten tot je weer mag werken, heb je tenminste nog iets te doen.
Het nieuws deze week dat alle ambtenaren extra subsidie krijgen om thuis te mogen zitten is ook zeer slecht gevallen.

[...]

Bij de ambtenaren speelde dat niet, daar heeft iedereen de coronatoeslag gekregen, ongeacht functie of werksituatie.
Vakbonden pleitten al langer voor een thuiswerkvergoeding. Je hebt toch kosten als werknemer als je thuiswerkt. Van je eigen koffie/thee moeten kopen tot extra verbruik van water/elektriciteit/gas.

Normaliter ben ik de wintermaanden aan het werk op kantoor, dus stook ik mijn huis alleen een paar uurtjes in de avond als ik er ben. Nu zal ik de kachel aanzetten als ik opsta tot het einde van de dag. Dat levert toch een grotere energierekening op dan ik aanvankelijk begroot had. Ik zie ook dat ik meer stroomverbruik heb dit jaar.

Als ambtenaar krijg je een OV pas van de baas, maar daar koop je sinds maart dit jaar weinig voor. Die pas ligt vooral stof te verzamelen omdat je toch niet naar kantoor gaat.

Het is elke keer makkelijk scoren met "Oh, die zielige zorg". Maar iedereen wil er wel een beetje geld bij hebben. Misschien moet ik adagium van de Tegenpartij maar weer afstoffen: "Geen gezeik, iedereen rijk!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:49:
Dit snap ik dan weer niet, weer wat asocialen bezig. Of zouden ze "niet weten" dat je niet met 180 man in een ruimte mag zijn? Niet echt geloofwaardig he?

[...]

Bron: Trouwfeest met 180 bezoekers beëindigd in Tilburg maar geen boetes: 'Onbegonnen werk'

WTF is dat nou? Als je de boel maar met genoeg mensen overtreed, krijg je geen boete, want dan moet men even wat moeite doen?

En dan maar raar vinden dat niemand zich iets aantrekt van de regels, als je dit soort dingen leest.

Betreft de boete, dat hebben Rutte en Grapperhaus uitgebreid toegelicht.
Eerst waarschuwen, dan nog een keer waarschuwen, en als men dan nog niet luistert pas een boete.

Kun je wat van vinden, maar dat is nu eenmaal de afspraak.

En ja, dan kom je dus weg met 180 man op een feest. Hoe belachelijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

[...]

Ze willen in Tilburg nogal graag dood lijkt het wel -O- Het is niet de eerste keer dat het daar mis gaat, ze zijn veelvuldig in het nieuws.

Dat er geen boetes uitgedeeld worden is echt bizar, direct aanpakken. De uitbater wat mij betreft voor minstens 12 maanden sluiten.

Het is niet dat het net over het randje is (31 man) of een moment fout gaat (iets te dicht bij elkaar staan). Het is gewoon schijt aan alles hebben. Ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Onzin discussie, je kunt een hele sector niet verantwoordelijk houden voor het (politieke) beleid van haar politiek werkgever (het Kabinet). Het Rijk is gewoon een werkgever zoals ieder ander werkgever waarbij het enige verschil haar politieke overlord is die middels politieke keuzes het "bedrijf leidt". Dit is een zaak tussen werkgever en werknemer daar staat het Kabinet volledig buiten v.w.b. haar beleid.

Rutte heeft ook al eerder gezegd dat deze ruimte er in de zorg ook gewoon is tussen de werkgever en de werknemer. Aangezien een CAO iets is tussen die twee, waarbinnen de overheid geen rol heeft.

Of het moment gelukkig of ongelukkig gekozen is, daar kun je iets van vinden maar over het algemeen duren CAO onderhandelingen binnen de overheid van nature gewoon lang.

Je kunt overigens wel je vraagtekens zetten bij de manier waarop het Kabinet omgaat met de bonus voor de zorg maar dat neemt niet weg dat gewoonweg van een groot deel van de medewerkers binnen de overheid ook heel veel gevraagd is/wordt. Daar werken ook mensen in de frontlinie en zijn er ook medewerkers op de ministeries die waarschijnlijk ook mensen bergen werk hebben verzet.

Daarnaast biedt dit CAO akkoord biedt ook ruimte om al die mensen te "belonen voor het werk dat ze doen" waaronder ook de zorg. Waardoor de overheid uiteindelijk ook gewoon over de brug moeten komen voor de Politie en Zorg op het moment dat daar 3% extra salaris of iets dergelijks wordt afgesproken, en dat in de begroting moet verwerken maar zoals eerder gezegd dat is primair tussen werkgever en werknemer en niet iets wat op politiek niveau bepaald (moet) worden.

Het zou in mijn ogen de zorgsector ook sieren als ze de huidige (zorg) CAO gewoon open breken om een tussentijdse verhoging (sector breed) mogelijk te maken. Dan maak je als sector ook gewoon een statement naar het kabinet om die bonus nog maar eens opnieuw te bekijken omdat je als sector unaniem voor alle medewerkers staat en niet het onderscheid maakt dat het Kabinet wel zo graag wil maken.
(kun je die laatste 25% ook gelijk even belonen :+ )
Als ziekenhuizen er voor kiezen om de CAO open te breken, zal dit zorgen voor de aanname van minder personeel of men zal op andere vlakken moeten bezuinigen. Want als je er niet voor kiest om de burger met deze kosten op te zadelen, zal de werkgever dit zelf moeten bekostigen.

Dit is dus water naar de zee dragen.

https://www.rtlnieuws.nl/...ng-oppositie-tweede-kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Je hoeft het mij niets te vertellen. Ik werd half maart vrij mild ziek van Corona heb 6 maanden later nog de volgende klachten:
- spierpijn (altijd)

De eerste twee maanden waren echt een hel, niet alleen voor mij maar voor ons gezin ook. Mijn vrouw heeft een soortgelijke ervaring maar was initieel veel zieker maar wel sneller er doorheen. Inmiddels functioneer ik wel met deze klachten, maar leuk is het niet. Daarom frustreer ik me ook dat deze informatie niet naar buiten komt en dat er op sommige plekken zo weinig gedaan wordt om verspreiding te voorkomen zoals het VO. Lekker als je ouders niet doodgaan maar wel maanden half ziek zijn (of chronisch). Ik ken inmiddels meerdere mensen met soortgelijke ervaringen.

Beterschap en een fijn weekend gewenst (y)

En bedankt voor het delen van je ervaring, helaas hoor je dit soort nare gevolgen veel te weinig in het nieuws. Er wordt veel te lichtzinnig over Corona gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Beterschap en een fijn weekend gewenst (y)

En bedankt voor het delen van je ervaring, helaas hoor je dit soort nare gevolgen veel te weinig in het nieuws. Er wordt veel te lichtzinnig over Corona gedacht.
Misschien omdat het allemaal n=1 gevallen zijn er er nog geen onderzoek gedaan is of het structureel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
In het wetenschaptopic had ik ook al mijn bedenkingen bij dat artikel gepost (over die restklachten):
  • Als het een halfjaar later is, dan heeft dus iedereen het in maart gehad. Toen kon niemand getest worden, tenzij je het ziekenhuis inging. Dus hoe kan je zeker weten dat het Corona was?
  • Wat zijn milde klachten? Als je bijbehorende artikel leest, lijkt het erop dat mensen echt goed ziek waren...
  • Is dit een willekeurige groep of is het geheel misschien wat biased doordat het de doelgroep van het longfonds is (waarbij het misschien logischer is dat de klachten langer duren)?
Al met al: als je echt goed ziek bent, duurt herstel vaak lang. Dat is met Corona zo, maar ook met griep, Pfeiffer en weet ik veel welke ziektes nog meer. Misschien zijn mijn opmerkingen onterecht of kunnen ze goed weerlegd worden, maar niet op basis van het artikel en het onderzoek zelf kan ik nog niet zo goed vinden...

Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat het voorkomt en dat het echt heel kut is als je, zoals bijvoorbeeld @Mfpower , nog veel restklachten hebt. Dat wil ik echt niet bagatelliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dan mag die tent twee maanden dicht; is de horeca uiteraard weer de gebeten hond.
Benieuwd hoe lang het duurt voor KHN reageert... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Misschien omdat het allemaal n=1 gevallen zijn er er nog geen onderzoek gedaan is of het structureel is?
Ik post toch net een onderzoek waaruit dat blijkt! Geez...
Nog een keer dan: https://www.gelderlander....nde-duurt-voort~adea0e7a/

[ Voor 19% gewijzigd door Mfpower op 03-10-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Ik post toch net een onderzoek waaruit dat blijkt! Geez...
Nog een keer dan: https://www.gelderlander....nde-duurt-voort~adea0e7a/
Enquetes met de vraag "Heeft U klachten?" zijn dan ook geen wetenschappelijke of klinische onderzoeken. Dat zijn vragen die je stelt met een verwacht antwoord: Confirmation bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Boete van 90 euro schrikken ze ook niet meer van. Gewoon toko sluiten voor een jaar, en een bestuursrechtelijke boete van tienduizenden euro's. Maakt het voor alle uitbaters duidelijk wat de consequenties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Dan mag die tent twee maanden dicht; is de horeca uiteraard weer de gebeten hond.
"Ja maar er mogen ook 180 mensen in een trein en nu gaat iedereen met 180 man thuis een bruiloft vieren. We hebben ook wel gezegd dat mensen geen afstand hielden, maar ze luisterden niet en toen gingen we maar weer verder met bier tappen..."

Maar serieus: je moet toch echt wel lef hebben om een paar dagen na de oproep van de premier om maar even helemaal geen bruiloftfeestjes te geven, gewoon een feest met 6x zoveel mensen als toegestaan is te geven. Het bruidspaar moet zich schamen, alle gasten die niet naar huis zijn gegaan maar bovenal ook de horeca ondernemer die dit gedaan heeft.

Maar zijn er überhaupt maatregelen om dit aan te pakken? Onder publieke druk is de boete flink verlaagd, ten slotte en volgens mij kan je zo'n ondernemer ook niet echt aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

Boete van 90 euro schrikken ze ook niet meer van. Gewoon toko sluiten voor een jaar, en een bestuursrechtelijke boete van tienduizenden euro's. Maakt het voor alle uitbaters duidelijk wat de consequenties zijn.
Terwijl de organisatoren van de bruiloft zelf buiten schot blijven? Waarom moet alle aansprakelijkheid gelijk weer afgewenteld worden op de uitbaters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Ik heb bijzonder veel respect voor het grootste deel van de Horeca. Vanaf het eerste moment dat ze open mochten hebben ze getracht om alles goed te doen. Her en der is er iets fout gegaan, en ook daar heb ik geen groot probleem mee. Ik verwacht niet van de Horeca dat ze gaan tellen of er 30 of 31 man zijn (of 100 of 101 zoals het eerder was). Maar in dit geval kan je het dit bedrijf voor de volle 100% aanrekenen, 30 of 180 man ziet Stevie Wonder nog.

Maar los van de Horeca in dit geval mag het bruidspaar wat mij betreft ook 182*95 euro betalen. Kunnen ze prima declareren bij hun gasten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ZieMaar! schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:57:
In het wetenschaptopic had ik ook al mijn bedenkingen bij dat artikel gepost (over die restklachten):
  • Als het een halfjaar later is, dan heeft dus iedereen het in maart gehad. Toen kon niemand getest worden, tenzij je het ziekenhuis inging. Dus hoe kan je zeker weten dat het Corona was?
  • Wat zijn milde klachten? Als je bijbehorende artikel leest, lijkt het erop dat mensen echt goed ziek waren...
  • Is dit een willekeurige groep of is het geheel misschien wat biased doordat het de doelgroep van het longfonds is (waarbij het misschien logischer is dat de klachten langer duren)?
Al met al: als je echt goed ziek bent, duurt herstel vaak lang. Dat is met Corona zo, maar ook met griep, Pfeiffer en weet ik veel welke ziektes nog meer. Misschien zijn mijn opmerkingen onterecht of kunnen ze goed weerlegd worden, maar niet op basis van het artikel en het onderzoek zelf kan ik nog niet zo goed vinden...

Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat het voorkomt en dat het echt heel kut is als je, zoals bijvoorbeeld @Mfpower , nog veel restklachten hebt. Dat wil ik echt niet bagatelliseren.
Ja dat is dus een frustratie. Ik kon toen niet getest worden terwijl ik elk symptoom kon afvinken. Alle artsen die ik sprak zeiden dat ik Corona had maar testen ho maar.

Ik kan het zo snel niet terugvinden (sorry) maar er bleek een omgekeerde correlatie tussen initiële mildheid van klachten en hoe lang je ziek bent. Ik dacht toen ik het had de lucky one te zijn. Mild ziek maar het ging amper over. Ik was liever zoals mijn vrouw goed ziek geweest met flinke koorts, die was er relatief snel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ZieMaar! schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:01:
[...]
volgens mij kan je zo'n ondernemer ook niet echt aanpakken?
Gewoon 12 maanden sluiten zoals ik aangaf, dan is het gelijk afgelopen dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ZieMaar! Als er iets niet helemaal lekker wordt gecommuniceerd is het wel dat de maatregelen voor trade-offs zorgen.

- De winkels kunnen open blijven, maar dan moet je wel thuis werken
- Het OV kan blijven rijden, maar dan niet naar de kroeg
- Restaurants kunnen open blijven, maar dan wel alleen naar de winkel

Dus niet alles tegelijk zeg maar.

@Drardollan Nouja, ik maak wel onderscheid tussen KHN die nogal wat boter op hun hoofd hebben en de horeca ondernemer die zijn best doet. En ook daar lijkt een tweedeling te zijn tussen de welwillende ondernemers en de cowboys met massa-kroegen.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 03-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
ed1703 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Als ziekenhuizen er voor kiezen om de CAO open te breken, zal dit zorgen voor de aanname van minder personeel of men zal op andere vlakken moeten bezuinigen. Want als je er niet voor kiest om de burger met deze kosten op te zadelen, zal de werkgever dit zelf moeten bekostigen.

Dit is dus water naar de zee dragen.

https://www.rtlnieuws.nl/...ng-oppositie-tweede-kamer
Dat klopt, maar er is door het Kabinet ook al gezegd dat indien de huidige budgetten ontoereikend zijn zij bereid zouden zijn bij te springen maar eerst zouden de werkgevers en werknemers aan zet zijn.

Daarnaast biedt het feit dat het Rijk nu dus wel een loonsverhoging voor een half jaar biedt, ook ruimte aan alle sectoren die afhankelijk zijn van het Rijk.

Kijk de afweging zal altijd moeilijk zijn, want waar moet de rekening neergelegd worden van hogere kosten voor de Publieke sector, wanneer er sprake is van economische teruggang. Moet je dan hard gaan bezuinigen, lasten verhogen of juist investeren om de economie weer een boost te geven?

In dit geval zou ik er persoonlijk voor kiezen om als Overheid een deltaplan gezondheidszorg op te zetten om de lonen deels te verhogen maar vooral in te zetten om de overige knelpunten binnen de zorg om het werk aantrekkelijker te maken.

Bij gelijk loon maar sterk afwijkende werkdruk tussen sectoren, zullen mensen sneller geneigd zijn om uiteindelijk voor zichzelf te kiezen en over te stappen naar de andere sector. Terwijl hun hart daar misschien niet ligt, ze zullen op een gegeven moment toch voor zichzelf kiezen met alle tekorten die daar vervolgens weer bij horen.
ZieMaar! schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:57:

Neemt niet weg dat we juist moeten kijken naar de gevolgen, juist om te voorkomen dat dit net zo'n blinde vlek wordt als tijdens de Q-koorts waar sommige mensen 10 jaar na dato nog steeds met chronische klachten zitten.

Misschien blijkt uit onderzoek, dat het maar een hele beperkte en kleine groep is die hier tegenaan loopt, maar het kan ook zijn dat alle patiënten in meer of mindere mate last heeft van een "chronische" nasleep.

Het jammerlijke is wat je inderdaad aanhaalt dat we geen beeld hebben of die mensen daadwerkelijk besmet zijn geweest met Corona.

In het AD staat overigens wel een artikel van de Belgische Sam, die voor de tweede maal Corona heeft opgelopen.
https://www.ad.nl/buitenl...-de-eerste-keer~a3a570e8/ (Premium)

Uit het artikel haal ik overigens niet met zoveel woorden dat hij de eerste keer positief getest is. Tevens rept het artikel ook niet over een eventuele chronische nasleep maar er staat overigens wel het volgende:
Achter de statistieken – ruim 1600 nieuwe besmettingen per dag in België – zitten dus ook mensen bij wie het coronavirus een tweede keer toeslaat. ,,In het ziekenhuis zeiden ze dat ze daar nog wel patiënten zien die het een tweede keer hebben en dat je zelfs ook een dérde keer corona kan krijgen”
Als dat waar is dat er gevallen gezien worden van 2e maal en zelfs 3e maal Corona dan zal de vraag gesteld moeten gaan worden of een vaccin uiteindelijk daadwerkelijk effect zal hebben, of dat het gewoon als een griepprik gaat werken. Maar uiteindelijk ben je in dit artikel ook weer afhankelijk van halve informatie en gaan we zitten gissen.

[ Voor 45% gewijzigd door TIGER1125 op 03-10-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Terwijl de organisatoren van de bruiloft zelf buiten schot blijven? Waarom moet alle aansprakelijkheid gelijk weer afgewenteld worden op de uitbaters?
Uitbaters zijn toch verantwoordelijk... En verdienen er geld aan. Ze vermelden het uiteraard niet, maar het is vast weer een "meerdaagse" bruiloft.
https://melodyeetplaza.nl/

Sorry, lijkt idd om La reine te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Enquetes met de vraag "Heeft U klachten?" zijn dan ook geen wetenschappelijke of klinische onderzoeken. Dat zijn vragen die je stelt met een verwacht antwoord: Confirmation bias.
Met q-koorts ging het precies zo. Alle aanwijzingen negeren en dan jaren later via enorme procedures alsnog gelijk krijgen ipv het tijdens de lopende epidemie met het voorzorgsprincipe aanpakken. Dat is ons rivm. Ondertussen blijven er maar mensen ziek worden.

Het is in elk geval een duidelijk signaal. Als het geen goed onderzoek is dan is het tijd voor een echt goede follow up zoals nu in Engeland wel aan het gebeuren is.

Met q koorts was het nog lokaal. Nu kunnen enorme aantallen ziek worden. Dat betekent zelfs bij een laag percentage veel mensen met langdurige klachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Mfpower op 03-10-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Met q-koorts ging het precies zo. Alle aanwijzingen negeren en dan jaren later via enorme procedures alsnog gelijk krijgen ipv het tijdens de lopende epidemie met het voorzorgsprincipe aanpakken. Dat is ons rivm. Ondertussen blijven er maar mensen ziek worden.
Tijdens de lopende epidemie heb je gewoon de resources niet om daar onderzoek naar te doen, en al helemaal niet als de restklachten zich pas maanden later manifesteren.

En op de schaal waarin de pandemie nu heerst is het 'voorzorgsprincipe' gewoon niet te doen, althans niet op een manier waarop je de maatschappij ook nog door wil laten draaien. Je kan geen maatregelen treffen die ervoor zorgen dat er zo min mogelijk mensen ziek worden terwijl ze wel naar hun werk, naar de supermarkt of hoe dan ook het huis uit moeten.

China kan dat misschien wel omdat China een stukje meer autoritair is dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Tijdens de lopende epidemie heb je gewoon de resources niet om daar onderzoek naar te doen, en al helemaal niet als de restklachten zich pas maanden later manifesteren.

En op de schaal waarin de pandemie nu heerst is het 'voorzorgsprincipe' gewoon niet te doen, althans niet op een manier waarop je de maatschappij ook nog door wil laten draaien. Je kan geen maatregelen treffen die ervoor zorgen dat er zo min mogelijk mensen ziek worden terwijl ze wel naar hun werk, naar de supermarkt of hoe dan ook het huis uit moeten.

China kan dat misschien wel omdat China een stukje meer autoritair is dan hier.
Ik snap het maar op sommige plekken is wel meer mogelijk. Maar goed ik moet nu echt weg. Onthoud het maar, over een paar jaar krijgen we q koorts achtige rechtszaken en blijken er net als bij qkoorts stelselmatig signalen genegeerd te zijn. Mark my words ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

CMD-Snake schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:51:
[...]
Het werk is veelal nu thuis. Ik merk dit jaar dat er soms erg weinig verschil meer is. Of ik werk of vrij ben merk ik vooral aan welke applicaties open staan op mijn scherm. Voorheen zat er een sterkere scheiding tussen. Je moest reizen naar kantoor en je liet ook het kantoor weer achter je aan het einde van de dag.

Deze zomer ben ik ook een paar weken vrij geweest en braaf thuis gebleven. Toch kon ik het niet echt een vakantie noemen. Vakantie is ook vrij zijn voor een paar weken van de routine van vroeg opstaan, je bammetjes smeren en naar werk reizen. Het hele land zat nog op slot dus je kon ook vrij weinig nog doen. Je zit uiteindelijk dan een paar weken te wachten tot je weer mag werken, heb je tenminste nog iets te doen.
Dat klopt helemaal wat je zegt, ik kan niet thuiswerken dus heb daar geen echte ervaring mee.

In mijn 3 weken vakantie waar meerdere reizen gepland waren, maar niet doorgingen heb ik ook moeten behelpen. Van ellende maar gaan fietsen, sporten en in huis geklust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

[...]
De uitbater is verantwoordelijk voor wat er in zijn eigendom gebeurt en zal er dus, samen met de organisator, zorg voor moeten dragen dat de maatregelen getroffen en gehandhaafd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Omdat hij de eindverantwoordelijk is? Hij stond 180 gasten toe, terwijl hij wist dat het maximum op 30 stond. Toen gast nummer 31 zich aandiende, had hij die de toegang meoten weigeren, net als de rest.

De uitbater had moeten ingrijpen, als eindverantwoordelijk voor de hele zaak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Omdat hij de eindverantwoordelijk is? Hij stond 180 gasten toe, terwijl hij wist dat het maximum op 30 stond. Toen gast nummer 31 zich aandiende, had hij die de toegang meoten weigeren, net als de rest.

De uitbater had moeten ingrijpen, als eindverantwoordelijk voor de hele zaak.
Laat ik het anders verwoorden: Waarom die aansprakelijkheid uitsluitend bij de uitbater leggen. Bij de bruiloftgasten en organisatie is er weinig schade behalve 'zonde van de tijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Stoney3K schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

Laat ik het anders verwoorden: Waarom die aansprakelijkheid uitsluitend bij de uitbater leggen. Bij de bruiloftgasten en organisatie is er weinig schade behalve 'zonde van de tijd'.
Er had uiteraard ook een boete naar de gasten en organisatie gemogen, dat ben ik wel met je eens. Maar dat is dan weer de inconsequente overheid helaas. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Dat is een zaak van de uitbater, dan moet hij daar de gevolgen maar mee afstemmen (rekening neerleggen). Of hij klaagt ze aan in een civiele rechtzaak, als ze zelf niet willen meewerken.

De eind-verantwoordelijke is de eerst verantwoordelijke, en het aanspreekpunt. Hij moet de afhandeling vervolgens zelf maar regelen met de mede-verantwoordelijken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

De uitbater kan proberen het te verhalen op de gasten, die weet als het goed is wie het zijn.

We hebben het niet over slechts 10 man teveel...dit is echt een zeer grove schending van de regels. Je zou het eigenlijk als economisch delict moeten kunnen aanpakken (want de uitbater had vast niet zoveel omzet met maar 30 man gehad...de 30 die andere uitbaters wel hanteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Dat is een zaak van de uitbater, dan moet hij daar de gevolgen maar mee afstemmen (rekening neerleggen). Of hij klaagt ze aan in een civiele rechtzaak, als ze zelf niet willen meewerken.
In een civiele rechtszaak kun je de gasten natuurlijk nooit een coronaboete opleggen, of in dit geval zou ik zeker voorstander zijn van die celstraf van 2 weken die ervoor staat.

Dan kan de uitbater daarnáást nog de schade die hij van zijn eigen boete heeft gekregen (en de gemiste omzet van een sluiting) verhalen op de gasten. Die twee zaken staan compleet los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Uitbaters zijn toch verantwoordelijk... En verdienen er geld aan. Ze vermelden het uiteraard niet, maar het is vast weer een "meerdaagse" bruiloft.
https://melodyeetplaza.nl/
Zou ook nog La Reine kunnen zijn... Zelfde laken een pak vrees ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Het Eredivisieduel RKC Waalwijk – PEC Zwolle van zaterdag 3 oktober (18.45 uur) is afgelast. Bij de thuisclub zijn de afgelopen 24 uur bij vier spelers en twee stafleden coronabesmettingen geconstateerd. Na een eerste bron- en contactonderzoek moeten acht spelers van RKC Waalwijk in quarantaine. Dat aantal kan na verder bron- en contactonderzoek nog oplopen.

Het besluit om de wedstrijd af te gelasten is genomen na overleg tussen de bondsarts van de KNVB, de clubarts van RKC Waalwijk en de GGD. Geen van de partijen vindt het verantwoord om de spelersgroep van RKC Waalwijk bij elkaar te brengen om de wedstrijd tegen PEC Zwolle te spelen. De gezondheid en veiligheid van spelers en staf gaat boven alles.

De KNVB zal zo spoedig mogelijk een nieuwe datum inplannen voor RKC Waalwijk – PEC Zwolle.

https://www.knvb.nl/nieuw...lwijk-pec-zwolle-afgelast
Kon je op wachten, die gasten die komen onderling natuurlijk vrij veel met elkaar in contact op het veld tijdens het trainen maar ook binnen waarschijnlijk.

Eigenlijk is het toch waanzin dat, met name de professionele, sport competities nog gewoon door gaan, ongeacht of er wel of geen supporters bij zijn, gezien de hoeveelheid mensen die heen en weer reizen voor een potje voetbal. (Bij voetbal: 2x team, 2x Staf, Media, Personeel in en rond het Stadion) Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het goed dat alles zoveel als mogelijk "normaal" door probeert te gaan maar ik dacht eigenlijk aan het "export" risico wanneer je alles zoveel als mogelijk regionaal op veiligheidsregio zou willen proberen te beperken. Al zal dat waarschijnlijk minder groot zijn dan bij de bruiloft van 180 personen omdat hier toch ook mensen lopen die zich aan de maatregelen kunnen/willen/moeten houden.

De maatregelen zullen vooralsnog natuurlijk nog voldoende zijn, en kunnen nog opgeschaald worden ten opzichte van andere competities. Ik ben ook wel benieuwd of het seizoen dit jaar wel afgemaakt kan worden, of dat we straks aanvullende maatregelen krijgen waarbij ook sporten weer verboden wordt.

Maar is het daarnaast nou ook niet gewoon een vorm van competitie vervalsing als de ene club met 2 of 3 besmettingen wel moet voetballen en de andere club dat niet hoeft vanwege het aantal besmettingen?

[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 03-10-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Mfpower schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

- spierpijn (altijd)

Ja dat kan je, je hebt volgens het RIVM en ggd 6/8 weken heb je immuniteit.

De nasleep van Corona is echt naar, met name het energie niveau die je helemaal niet meer heb en het kort ademig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 03-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Je hebt gelijk, het is de rechtbuurman van avia :). Maar van hetzelfde laken en pak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mektheb schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Ja dat kan je, je hebt volgens het RIVM en ggd 6/8 weken heb je immuniteit.
Nee, er zijn gedurende beperkte tijd antistoffen te vinden...

@TIGER1125 ik vind het juist goed dat alles in het werk wordt gesteld om dit soort dingen door te laten gaan. Panum et circenses zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Nee, er zijn gedurende beperkte tijd antistoffen te vinden...

@TIGER1125 ik vind het juist goed dat alles in het werk wordt gesteld om dit soort dingen door te laten gaan. Panum et circenses zeg maar...
Dan hebben ze mij onzin verteld, ze vertelde mij dat als je het heb gehad je na een maand of 3 gewoon het nogmaals kan krijgen.

Dit is mij vorige week nog verteld namelijk, dat ik het gewoon nogmaals kan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 03-10-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mektheb schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Dan hebben ze mij onzin verteld, ze vertelde mij dat als je het heb gehad je na een maand of 3 gewoon het nogmaals kan krijgen.

Dit is mij vorige week nog verteld namelijk, dat ik het gewoon nogmaals kan krijgen.
Natuurlijk gaan ze nooit zeggen dat je het niet nogmaals kan krijgen want dan nodig je mensen uit om zich na een besmetting ineens risicovol te gedragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dan hebben ze mij onzin verteld.

Dat zijn heel verschillende uitspraken.
Zoals het zich nu laat aanzien:
- je maakt antistoffen aan als je ziek bent geweest
- die antistoffen verdwijnen na een tijdje, wat ook normaal is
- daarna is je immuunsysteem naar alle waarschijnlijkheid wel beter in staat om met het virus om te gaan

Ben je dan immuun? Nee, dat niet. Ben je dat als je nog wel antistoffen hebt? Ook twijfelachtig. Maar er zit een hoop nuance in dit verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Dat zijn heel verschillende uitspraken.
Zoals het zich nu laat aanzien:
- je maakt antistoffen aan als je ziek bent geweest
- die antistoffen verdwijnen na een tijdje, wat ook normaal is
- daarna is je immuunsysteem naar alle waarschijnlijkheid wel beter in staat om met het virus om te gaan

Ben je dan immuun? Nee, dat niet. Ben je dat als je nog wel antistoffen hebt? Ook twijfelachtig. Maar er zit een hoop nuance in dit verhaal.
Dat is wel een stuk duidelijker hoe je het uitlegt.

Zo vertelde ze het mij niet ;), nu begrijp ik het uiteraard beter en snap ik de logica.

Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Het was La Reine, en de uitbaatster geeft aan dat ze vanmiddag gewoon weer een feest gaan houden daar: https://www.omroepbrabant...egen-vanmiddag-weer-feest

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar het is uberhaupt idioot geweest om iedereen door europa te laten reizen. Zonder die reizen was de helft van de tests ook niet nodig geweest. Daarnaast; rekening houdend met incubatietijd en al dan niet symptomatisch testen is dat testen bij terugkomst ook een farce. Tenminste; als je niet alsnog een week in quarantaine gaat en pas bij een tweede test de deur uit mag.

Maargoed; je kunt inderdaad beter de overheid de schuld geven van ons wangedrag. Voelt beter denk ik.
Het is heel kortzichtig om te denken dat niet reizen het probleem voorkomen zou hebben. Het virus stopt niet aan de grens. Er zullen altijd mensen blijven komen en van het een komt het ander, alleen op een ander moment.

In dat geval zou je ook de EU als landsgrens kunnen nemen en het virus binnen de EU uitroeien. Oh wacht... Dat gebeurt nu al... Aangezien er nauwelijks buiten de EU gereisd wordt. Dus als het binnen de EU grenzen niet lukt, waarom wel tussen de Nederlandse grenzen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Je haalt dingen door elkaar. Antistoffen verdwijnen altijd na verloop van tijd. Je immuunsysteem heeft gelukkig een geheugen waardoor het altijd weer antistoffen kan aanmaken.

Het nare is dat Corona in sommige gevallen de tweede keer niet/te laat herkend wordt in zeldzame gevallen. Waardoor een herbesmetting mogelijk is. Vooralsnog is dit een uitzondering.

Ook hebben we geluk tot op heden dat Corona niet muteert zoals een normaal griepvirus wel doet. De mutaties van Corona zijn tot op heden gering.

Maar het is wel iets waar we nog veel te weinig over en van weten. Corona is te nieuw om hier echt juiste uitspraken over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, toch nog bevestiging dat Duitsers ook niet altijd even bijdehand zijn:

Veel Duitse dagjesmensen verwacht, maatregelen liggen klaar - https://nos.nl/l/2350792

@Verwijderd ik zeg ook niet dat niet reizen een tweede golf had voorkomen. Maar minder reisbewegingen hebben wel degelijk een bijdrage aan het beperken van de verspreiding.

@wildhagen waar is die facepalm smilie als je hem nodig hebt |:(

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 03-10-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Achteraf is dat wel makkelijk gezegd. Sinds 1 juni was het virus goed onder controle en juni/juli/augustus gingen ook best prima, ondanks alle versoepelingen. Reizen leek met de nodige beperkingen veilig.

Behalve Corona heb je met nog meer factoren te maken. Als je niets had vrijgegeven dan was iedereen er nu mentaal aan kapot gegaan.

Overigens snap ik het reizen naar buitenland van de mensen niet, wij zijn bewust in Nederland gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:02:
Ah, toch nog bevestiging dat Duitsers ook niet altijd even bijdehand zijn:

Veel Duitse dagjesmensen verwacht, maatregelen liggen klaar - https://nos.nl/l/2350792

@Verwijderd ik zeg ook niet dat niet reizen een tweede golf had voorkomen. Maar minder reisbewegingen hebben wel degelijk een bijdrage aan het beperken van de verspreiding.

@wildhagen waar is die facepalm smilie als je hem nodig hebt |:(
En als ik van de week een dagje naar Duitsland wil? Dan mag dat denk ik niet.

Maar de Duitsers hebben gek genoeg schijt aan deze regels, ze komen al maanden gewoon de grenzen over. Ondanks alle maatregelen in Duitsland. Ben ik niet gewend van ze eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Het was La Reine, en de uitbaatster geeft aan dat ze vanmiddag gewoon weer een feest gaan houden daar: https://www.omroepbrabant...egen-vanmiddag-weer-feest
En dan nog de politie tegen spreken over het aantal. Feit blijft natuurlijk dat er veel meer dan 30 mensen waren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Verbaasd toch niemand?

Er zit een of andere waanzinnige aan het roer daar. Elke andere burgermeester zou direct ingrijpen. In dit geval zal de burgermeester zelf ook wel gaan. Hij is van de vvd en daar is liegen, bedriegen en regels negeren schering en inslag. Zijn vriendje in Den Haag dekt hem wel hoor.

Benieuwd welke feestjes er dit weekend nog meer een vergunning krijgen van deze faalhaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 03-10-2020 13:11 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic