Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.553 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Enschede test nu ook gewoon 35 positief per dag (gisteren 22, dag ervoor 12 ofzo).

Gaat ook lekker omhoog. Opeens heeft iedereen hier mondkapjes op in de supermarkt, naja 50% ofzo. Gisteren was dat nog 10% :)

Maar er stond net wel een bejaarde ruzie te maken met de portier dat ze mondkapjes vrijheidsberoving vond.

De mevrouw die daar stond bleeft echt heel kalm en rustig. Erg netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:19
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Maar dat vind ik bijzonder, want de verspreiding van Covid zal eind februari en begin maart (toen scholen nog open waren) redelijk gelijk onder de bevolking zijn gegaan. Iedereen deed zijn ding.
De scholen waren in de zomervakantie ook gesloten.

Nu zie je dus dat die jongere groep (relatief) veel meer geraakt wordt ten opzichte van de periode voor lockdown. Terwijl ze net zo goed met ouders/huisgenoten thuis zaten.
In de eerste golf werd je alleen getest als je klachten had + een reden waar je Covid op had kunnen lopen of met klachten in 't ziekenhuis lag.

Dus de groep die getest werd, was erg scheef verdeeld richting 't sterfterisico/ ernstig ziekte-verloop-risico dat iemand had; En het toen dichtgooien van het volledige onderwijs, gecombineerd met het feit dat het buiten vakantie- en introductietijd was, zal de sociale contacten van de tieners/twintigers toen ook meer beperkt hebben dan nu;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
rik86 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

In de eerste golf werd je alleen getest als je klachten had + een reden waar je Covid op had kunnen lopen of met klachten in 't ziekenhuis lag.

Dus de groep die getest werd, was erg scheef verdeeld richting 't sterfterisico/ ernstig ziekte-verloop-risico dat iemand had; En het toen dichtgooien van het volledige onderwijs, gecombineerd met het feit dat het buiten vakantie- en introductietijd was, zal de sociale contacten van de tieners/twintigers toen ook meer beperkt hebben dan nu;
Helemaal eens, die invalshoek had ik niet bekeken.
Testbeleid is geheel anders geworden, van "Ernstig ziek, dan testen" (en de jongere hebben weinig last), naar iedere kuch een covid-test. Dan wordt de doelgroep ook heel anders.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:31:
[...]

Helemaal eens, die invalshoek had ik niet bekeken.
Testbeleid is geheel anders geworden, van "Ernstig ziek, dan testen" (en de jongere hebben weinig last), naar iedere kuch een covid-test. Dan wordt de doelgroep ook heel anders.
Dn nog vermoed ik dat de groep 20-29 niet bij iedere kuch zich heeft laten testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Adlermann schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29:
Enschede test nu ook gewoon 35 positief per dag (gisteren 22, dag ervoor 12 ofzo).

Gaat ook lekker omhoog. Opeens heeft iedereen hier mondkapjes op in de supermarkt, naja 50% ofzo. Gisteren was dat nog 10% :)

Maar er stond net wel een bejaarde ruzie te maken met de portier dat ze mondkapjes vrijheidsberoving vond.

Hier in Hengelo (hoi buurgemeente :w ) gaat het ook heel hard met de positieve testen. Sta ik wel heel erg van te kijken trouwens.

Ben vandaag bij 2 supermarkten geweest, en valt mij ook op dat best veel mondkapjes ophebben. Bijna iedereen eigenlijk!
Merk het wel dat sommige mensen juist opmerkingen maken als je WEL een mondkapje ophebt, en ben ook de andere kant tegengekomen (gelukkig niet tegen mij, want ik kan niet zo kalm blijven eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net terug vsan de supermarkt.

Viel me op dat nu al het personeel mondkapjes droeg, zonder uitzondering. Van de bezoekers droeg schat ik een procent of 10-15 ofzo een mondkapje, de rest niet. Ook zat mensen zonder winkelwagentje, hoewel die wel verplicht is. Ook de fles met ontsmettingsmiddel, die woensdag ook al weg was, was nog steeds weg.

Er zit dus progressie in, maar heel erg helpen doet dat 'dringende advies' niet echt volgens mij...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:19
Hier in de supermarkt al 't personeel een mondkapje, toegangsbewaking op de karretjes, incl. schoonmaken door 't personeel/ een apparaat én zo'n 60% van de klanten een mondkapje;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:04:
https://www.rd.nl/vandaag...hooldirecteuren-1.1700193

Wanneer gaat er nou eens actie ondernomen worden tegen deze halve zool? :X
Hij heeft wel een punt met dat het dragen van een mondkapje niet zonder gevaar is, zodra je je niet aan de voorschriften van het gebruik ervan houdt (zie ook Laguna in "Het grote mondkapjes topic"). Vervolgens verwijzen naar onbevestigde berichten van kinderen die zijn overleden door het gebruik van een mondkapje is natuurlijk not done, maar besmetting is wel degelijk een risico. Al is dat risico er sowieso wel op scholen mondkapje of niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 18:58
Wow ik schrik wel van deze enorme toename van besmette gevallen. En dit zal de komende 2-3 weken iig niet afnemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Basekid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:03:
Wow ik schrik wel van deze enorme toename van besmette gevallen. En dit zal de komende 2-3 weken iig niet afnemen...
Ik zou niet na één dag flinke stijging al schrikken van de cijfers. Wie weet zit er ook nog een deel achterstallig werk bij, zoals we dat zaterdag ook zagen toen er 38 overlijdens gemeld werden. In feite dateerden 21 gevallen van april.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TrailBlazer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:34:
Dn nog vermoed ik dat de groep 20-29 niet bij iedere kuch zich heeft laten testen.
Als je bij elke nies of kuch gaat testen dan hebben we tekorten van hier tot eindeloos bij de GGD. Dit voorjaar heb ik mijn gebruikelijke hooikoorts gehad. Jeukende ogen en wat niezen, echter geen seconde het nodig gevonden om te testen.
wildhagen schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:43:

Viel me op dat nu al het personeel mondkapjes droeg, zonder uitzondering. Van de bezoekers droeg schat ik een procent of 10-15 ofzo een mondkapje, de rest niet. Ook zat mensen zonder winkelwagentje, hoewel die wel verplicht is. Ook de fles met ontsmettingsmiddel, die woensdag ook al weg was, was nog steeds weg.
Kom zelf ook net terug van de boodschappen. Mensen met mondkapjes zijn de uitzondering nog altijd. Een enkele bejaarde met een mondkapje, dat is het wel zo'n beetje. Personeel deed ook geen moeite om een mondkapje te dragen. Karretje poetsen? Zelf doen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:43:

Er zit dus progressie in, maar heel erg helpen doet dat 'dringende advies' niet echt volgens mij...
Vanmorgen bij de groenteboer, slager, bakker en visboer geweest en het meeste winkelend publiek (zo rond 0900) had wel een mondkapje op.
Vreemd genoeg niemand die in die winkels werkte... volgens mij gaat er hier iets overduidelijk mis met het "dringende advies"
Het winkelpersoneel in de Trekpleister ook niet, waar ze die dingen dus gewoon zelf verkopen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Adlermann schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29:

Enschede zit ook een uni toch? Kan maar zo een brandhaard zijn.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:51
Basekid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:03:
Onnodig. De trends geven juist aan dat het elke dag wat beter gaat. Je moet naar van alles kijken, maar niet naar die dagelijkse derrie aan cijfers.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Agent47 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Niet alleen een Uni, maar ook HBO (Saxion) & MBO (ROC van Twente).
Dus ja dat is een jongeren hotspot.

(Woon zowat naast de Uni & heb zelf op het Saxion gezeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
Soccer98 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Ik zou niet na één dag flinke stijging al schrikken van de cijfers. Wie weet zit er ook nog een deel achterstallig werk bij, zoals we dat zaterdag ook zagen toen er 38 overlijdens gemeld werden. In feite dateerden 21 gevallen van april.
Klopt, maar dat betekent ook gewoon dat de huidige cijfers onvolledig zijn en later omhoog worden bijgesteld.
PalingDrone schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Vanmorgen bij de groenteboer, slager, bakker en visboer geweest en het meeste winkelend publiek (zo rond 0900) had wel een mondkapje op.
Vreemd genoeg niemand die in die winkels werkte... volgens mij gaat er hier iets overduidelijk mis met het "dringende advies"
Het winkelpersoneel in de Trekpleister ook niet, waar ze die dingen dus gewoon zelf verkopen 8)7
Dat verbaast me ook al een tijdje. We maakten hier nogal eens 'grapjes' over die 'vieze Chinezen', maar die heb ik het meest kapjes en handschoentjes zien gebruiken in hun toko's. De broodjeszaken, visboeren enz werken gewoon zonder mondkapje of handschoentjes bij mij in de buurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

Standeman

Prutser 1e klasse

MikeyMan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:04:
https://www.rd.nl/vandaag...hooldirecteuren-1.1700193

Wanneer gaat er nou eens actie ondernomen worden tegen deze halve zool? :X
Die gast moeten ze echt in beperking achter de tralies zetten en de sleutel weggooien. Misschien is het een idee om wat dieper te graven zodat burgers aangifte kunnen doen van één of ander strafbaar feit.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Drardollan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Onnodig. De trends geven juist aan dat het elke dag wat beter gaat. Je moet naar van alles kijken, maar niet naar die dagelijkse derrie aan cijfers.
Welke trend bedoel je?
Alle trendlijnen van NL gaan nog steeds stijl omhoog.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Niet alleen Enschede.. Tilburg vandaag +64, uiteraard moeilijk te zeggen of eht een relatie heeft met dat "feestje" vorige week. Eindhoven +55. In Amsterdam liggen de cijfers al een paar dagen stabiel, mogelijk hebben de maatregelen (weekend eerder) daar al iets van effect gehad. Of we zitten gewoon aan de max aan testcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanaf volgende week wordt de toegang tot de supermarkt per dag gedurende 2 uur verboden voor mensen die niet tot de kwetsbare groepen, of de ouderen, behoren:
Supermarkten zijn volgende week twee keer per dag een uur alleen open voor ouderen en mensen uit kwetsbare groepen. Bijna alle supermarkten stellen een ,,ouderenuurtje" in tussen 07.00 en 08.00 uur 's morgens en kiezen daarnaast een ander uur uit dat bij de lokale situatie past. Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel CBL is niet blij met de plicht die het kabinet de winkels eerder deze week oplegde en noemt het een ,,overhaast en ondoordacht besluit."

Volgens het CBL werkten honderden supermarkten sinds het begin van de coronacrisis al met speciale openingstijden voor kwetsbare klanten. Ook is er op veel plekken extra service met bijvoorbeeld een lokale bezorgdienst, aldus het CBL. Maar er zijn ook supermarkten die er weer mee zijn gestopt, omdat er in hun buurt geen behoefte aan bleek te zijn. ,,Het kabinet heeft dit maatwerk genegeerd", aldus de brancheorganisatie. Het CBL gaat het effect van de speciale openingsuren na een week evalueren met de winkels en vertegenwoordigers van ouderen en mensen uit kwetsbare groepen.
(AD Liveblog)

Vooral ook weer lekker handig dat elke supermarkt dus andere tijden kan gaan hanteren voor dat tweede uur. Maakt het allemaal lekker overzichtelijk zo :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:42
YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Welke trend bedoel je?
Dat valt wel mee..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Welke trend bedoel je?
Nee hoor.

Check de statistieken bij https://twitter.com/TijnBroekman maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van Dissel benadrukt dat bijvoorbeeld in supermarkten waar maatregelen niet worden nageleefd en mensen dicht op elkaar komen te staan, mondkapjes een toegevoegde waarde kunnen hebben. Maar als het in winkels allemaal goed geregeld is, verwacht hij weinig effect.
* anandus vraagt zich af hoe vaak Van Dissel naar de supermarkt gaat :P
Ik moet de eerste supermarkt nog tegenkomen waar je fatsoenlijk anderhalve meter afstand kan houden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
BarôZZa schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Klopt, maar dat betekent ook gewoon dat de huidige cijfers onvolledig zijn en later omhoog worden bijgesteld.

[...]

Dat verbaast me ook al een tijdje. We maakten hier nogal eens 'grapjes' over die 'vieze Chinezen', maar die heb ik het meest kapjes en handschoentjes zien gebruiken in hun toko's. De broodjeszaken, visboeren enz werken gewoon zonder mondkapje of handschoentjes bij mij in de buurt.
Hygiëne in NL is wat dat betreft sowieso ver te zoeken. Ik heb liever dat ze bij de bereiding van salades zoals bij de visboer ze een haarnetje dragen dan dat ik zo af en toe een lange haar uit mijn bolletje vissalade moet trekken.
Zeker in de huidige tijd, dus minimaal de laatste 6 a 7 maanden had ik wel verwacht dat ze als eerste een mondkapje zouden dragen maar dat heb ik werkelijk nog nergens gezien.
In de professionelere/grotere voedselverwerking is dat wel goed geregeld maar bij de kleinere detailhandel is dat soort maatregelen ver te zoeken. Laatst al een zaak van mijn lijstje geschrapt waarbij een personeelslid tussen het schoonmaken van de haringen door ff wat contanten aannam, wisselgeld pakte en vervolgens met diezelfde handschoenen aan weer verder ging met fileren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ryur schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Niet alleen een Uni, maar ook HBO (Saxion) & MBO (ROC van Twente).
Dus ja dat is een jongeren hotspot.

(Woon zowat naast de Uni & heb zelf op het Saxion gezeten)
Ik werk bij het Saxion(onderwijs) en de Uni (research). Ik ben niet erg fan van fysiek lesgeven aan deze doelgroep :)

(normaal gesproken ben ik groot van van de doelgroep, bier is goed, maar nu moet ik echt even afstand houden :( )

Het ging lang goed hier, maar nu is ook de trend omhoog duidelijk zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Nou nog steeds 0 mondkapjes bij de Jumbo hier. Top werk allemaal |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat de week op week stijging afvlakt van 60% naar 40% is is wel een logaritmisch minder stijle stijging inderdaad.

Echter de reeele stijging, blijft gewoon lineair stijgen, de 3800 van vandaag veranderd daar niet zoveel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/er_6ALXuuPKwLbO_zH3j9E5LLv4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nPkSQgQo1nNogNhCMwdXhzYd.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 02-10-2020 17:42 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Standeman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Die gast moeten ze echt in beperking achter de tralies zetten en de sleutel weggooien. Misschien is het een idee om wat dieper te graven zodat burgers aangifte kunnen doen van één of ander strafbaar feit.
Laat hij maar lekker dreigen met aangifte doen :z
Beter nog, laat hij het maar doen, te triest voor woorden dat scholen nog serieus tijd vrij maken om in gesprek te gaan met deze criminele clown.
Sepot in 3...2...1... dat komt hoogstwaarschijnlijk niet veel verder dan de eerste de beste hulp OvJ die de papieren van die dag doorneemt.
Mocht hij toch daar aan de balie willen staan dan denk ik dat er nog wel wat te vragen te beantwoorden vallen inzake opruiing.
Afdreiging is ook gewoon strafbaar mocht zo'n school daar wat moeite in willen steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Dat de week op week stijging afvlakt van 60% naar 40% is is wel een logaritmisch minder stijle stijging inderdaad.

Echter de reeele stijging, blijft gewoon lineair stijgen, de 3800 van vandaag veranderd daar niet zoveel:
Ik ben nog steeds benieuwd of we die stijging ook terug gaan zien in de opnames en de overlijdensgevallen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Misschien valt er aangifte te doen gebaseerd op het feit dat hij zelf slecht is voor de gezondheid :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Basekid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:46:
Misschien valt er aangifte te doen gebaseerd op het feit dat hij zelf slecht is voor de gezondheid :Y
De eerste (?) aanranding door Willem Engel hebben we gewoon al op beeld staan dus ik zou als ik hem was maar eventjes een toontje lager zingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:52
Basekid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:37:
Hier geloof ik iets van 5% met mondkapje (vooral ouderen), personeel had ook geen mondkapje op

Gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PalingDrone schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

De eerste (?) aanranding door Willem Engel hebben we gewoon al op beeld staan dus ik zou als ik hem was maar eventjes een toontje lager zingen.
Mag inderdaad aannemen dat daar aangifte op gedaan is. Het zou niet gek zijn als Dhr engel een trumpje doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gisteren bij de supermarkt hier had al het personeel een mondkapje op, en merendeel van bezoekers ook. Verbaasde me enorm, dacht eerst dat ze het verplicht hadden ofzo, maar bleek toch niet de enige te zijn zonder mondkapje :P .

Wel grappig: Bij het afrekenen vertelde een vrouw aan personeel hoe blij ze was dat al het personeel mondkapje op had. Reactie: Bedankt, maar jouw mondkapje zit wel verkeerd om :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:01:
Gisteren bij de supermarkt hier had al het personeel een mondkapje op, en merendeel van bezoekers ook. Verbaasde me enorm, dacht eerst dat ze het verplicht hadden ofzo, maar bleek toch niet de enige te zijn zonder mondkapje :P .

Wel grappig: Bij het afrekenen vertelde een vrouw aan personeel hoe blij ze was dat al het personeel mondkapje op had. Reactie: Bedankt, maar jouw mondkapje zit wel verkeerd om :D .
Zij gebruikt morgen gewoon de achterkant ;)
gaat anders wel heel hard in de papieren lopen iedere dag een verse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
FabianGTI schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Hier geloof ik iets van 5% met mondkapje (vooral ouderen), personeel had ook geen mondkapje op

Zelfde hier, en gelukkig maar.
Wel zijn ze bij de Jumbo hier opnieuw begonnen met karretjes schoonmaken

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 02-10-2020 18:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FabianGTI schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat je 'jammer' bedoelt. 5% vind ik nog best weinig, namelijk. Al zal dat waarschijnlijk/hopelijk snel meer worden :)

Dat of supermarkten moeten fatsoenlijke regels implementeren (eenrichtingsverkeer, bijv), minder bezoekers, etc.

Want ik kan moeilijk afstand bewaren in een supermarkt, ook al probeer ik het.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
anandus schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Ik denk dat je 'jammer' bedoelt. 5% vind ik nog best weinig, namelijk. Al zal dat waarschijnlijk/hopelijk snel meer worden :)

Dat of supermarkten moeten fatsoenlijke regels implementeren (eenrichtingsverkeer, bijv), minder bezoekers, etc.

Ik hoop juist dat het snel weer minder wordt, die schijnveiligheid hebben we niets aan namelijk :)
Overigens wordt bij ons het bezoekersaantal niet snel overschreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Mensen actief omduwen met je winkelwagentje is de enige manier heb ik gemerkt.

Al hebben hier dus niet alle supermarkten winkelwagentjes dus dan is het lastiger.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

St@m

@ Your Service

[...]

Ik denk dat je 'jammer' bedoelt.
Ik denk het niet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:40
Touchdomex schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Mensen actief omduwen met je winkelwagentje is de enige manier heb ik gemerkt.

Al hebben hier dus niet alle supermarkten winkelwagentjes dus dan is het lastiger.
Destruction derby, winkelwagentjes editie 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pas op, ligt de ic dalijk weer vol met allerlei slachtoffers van winkelwagen geweld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:42
FabianGTI schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Ik hoop juist dat het snel weer minder wordt, die schijnveiligheid hebben we niets aan namelijk :)
Politieke keuze ipv medische volgens van Dissel

https://nos.nl/artikel/23...hebben-weinig-effect.html

Vind dat er wel ineens zoveel enge groepsdruk is van kijk mij is eens goed bezig zijn.

Hou gewoon afstand dat was in maart ook genoeg in de supermarkt en andere openbare gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Leon Zwiers schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Destruction derby, winkelwagentjes editie 2020
Nou ja je kan veel zeggen over winkelwagens maar het zorgt er voor mij zeker wel voor dat je duidelijker en directer afstand kan houden en vooral blijven houden.
MikeyMan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:18:
Pas op, ligt de ic dalijk weer vol met allerlei slachtoffers van winkelwagen geweld.
Daarvan is het herstelproces wel veel duidelijker en dat kan vanuit huis 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

De Nelis

en anders maar niet...

trekker22 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

Vind dat er wel ineens zoveel enge groepsdruk is van kijk mij is eens goed bezig zijn.

Hou gewoon afstand dat was in maart ook genoeg in de supermarkt en andere openbare gebouwen.
Nu is het alleen wel zo, tenminste bij mij in 2 van de 3 supermarkten in de buurt, dat ze zo erg bezig zijn met vakkenvullen dat de hele vulploeg tegelijk bezig is wat resulteert in karren in de paden, stapels dozen en personeel. Waardoor je het pad al amper door komt, laat staan afstand kunt houden. Ze hebben wel allemaal hesjes aan met 'houd 1,5m afstand' maar staan zelf continu in de weg en als je er iets van zegt moet je bijna rennen 8)7

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

FabianGTI schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Schijnveiligheid allicht, maar het zorgt wel weer voor een beetje bewustwording dat er iets aan de hand is en mensen lijken erdoor toch meer rekening met elkaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
De Nelis schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:26:
[...]

Schijnveiligheid allicht, maar het zorgt wel weer voor een beetje bewustwording dat er iets aan de hand is en mensen lijken erdoor toch meer rekening met elkaar te houden.
Of juist net de andere kant op, sommige zullen zich met mondkapje minder besmettelijk vinden en gaan weer dichter bij elkaar staan

Ieder zo zijn mening erover, ik blijf het maar slappe hap vinden, en al helemaal na een half jaar pas (door druk en aankomende verkiezingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Volgens mij zorgde het gebrek aan groepsdruk juist voor de verslapping en dat we nu weer in deze situatie zitten. Laat dat maar lekker terugkomen. Afstand houden en mondkapjes op.

In maart gingen we sky high en hadden we een lockdown nodig. Afstand houden was niet bepaald genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

[Afbeelding]
Dat klopt, maar de logaritmische stijging zegt in dit geval wel wat mij betreft, de stijging gaat wat minder hard. En dat geld niet alleen voor het aantal besmettingen (een getal wat sowieso van weinig waarde is). Wellicht een gevolg van de persconferentie van 18 september.

We zijn er natuurlijk niet, we zitten midden in de golf. De vraag is wanneer we de effecten van de persco van 28 september gaan merken. Dat zal op zijn vroegst eind volgende week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

FabianGTI schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:37:
[...]
Ieder zo zijn mening erover, ik blijf het maar slappe hap vinden, en al helemaal na een half jaar pas (door druk en aankomende verkiezingen)
Inderdaad ieder zijn mening. Maar ik baseer het vooral op eigen ervaring en wat ik hier in de zaak zie. De mensen blijven op afstand maar lopen alsnog met een mondkapje op, vooral de ouderen maar ook de jongere generaties steeds meer.

Dat de overheid wat consequenter en duidelijker had mogen zijn is wel zeker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De Nelis schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Inderdaad ieder zijn mening. Maar ik baseer het vooral op eigen ervaring en wat ik hier in de zaak zie. De mensen blijven op afstand maar lopen alsnog met een mondkapje op, vooral de ouderen maar ook de jongere generaties steeds meer.

Dat de overheid wat consequenter en duidelijker had mogen zijn is wel zeker zo.
Hier geeft alvast de altijd rondlopende supermarkt bedrijfsleidster het goede voorbeeld: geen mondkapje. Al het jonge personeel had wel een mondkapje op. Van de klanten die binnen waren hoogop 2 of 3. Leeft hier niet en artikelen over v. Dissel slaan alles weg. Succes ermee, gaat zo niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
BarôZZa schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

Volgens mij zorgde het gebrek aan groepsdruk juist voor de verslapping en dat we nu weer in deze situatie zitten.
Ik denk eerder:
Velen op vakantie, ook naar corona gebieden. Terwijl we er toen -bijna- van af waren..
Komen weer terug met corona onder de leden. Studenten houden ondertussen -13cm afstand.
Kinderen gaan weer naar school, die geven het lekker aan elkaar door. Die reizen met de bus van dorp naar stad en terug. En die geven het weer door aan de ouders en grootouders.
En het cirkeltje is rond, en je hebt het in heel het land

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
wildhagen schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:10:
Vanaf volgende week wordt de toegang tot de supermarkt per dag gedurende 2 uur verboden voor mensen die niet tot de kwetsbare groepen, of de ouderen, behoren:
Mag ik voorstellen dat tijdens het ouderen en kwetsbaren uurtje alleen "Welcome to the jungle" gespeeld wordt over de speakers in de supermarkt? >:)
Basekid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:37:
Het is een advies en adviezen kan je ook negeren. Tijdens mijn boodschappenrondje was team mondkapje zwaar in de minderheid.
In de VS is het mondkapje al verworden tot een manier om je deugd uit te stralen naar de eigen groep. Zal hier ook nog wel gebeuren bij sommigen.

Van Dissel zal zich wel afvragen wat het nut nog is van zijn club. Het kabinet en andere bestuurders gaan nu ook te rade bij het Red Team en zelfs Fauci acht het nodig om zich te bemoeien met het Nederlandse beleid. Zo kan je als bestuurder rond shoppen voor een mening die je meer aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Drardollan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Dat klopt, maar de logaritmische stijging zegt in dit geval wel wat mij betreft, de stijging gaat wat minder hard. En dat geld niet alleen voor het aantal besmettingen (een getal wat sowieso van weinig waarde is). Wellicht een gevolg van de persconferentie van 18 september.

We zijn er natuurlijk niet, we zitten midden in de golf. De vraag is wanneer we de effecten van de persco van 28 september gaan merken. Dat zal op zijn vroegst eind vorige week zijn.
Eind vorige week dat vind ik een bijzondere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Eind vorige week dat vind ik een bijzondere.
8)7

Sorry! Verbeterd haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
GAIAjohan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Ik denk eerder:
Velen op vakantie, ook naar corona gebieden. Terwijl we er toen -bijna- van af waren..
Komen weer terug met corona onder de leden. Studenten houden ondertussen -13cm afstand.
Kinderen gaan weer naar school, die geven het lekker aan elkaar door. Die reizen met de bus van dorp naar stad en terug. En die geven het weer door aan de ouders en grootouders.
We zijn nooit onder de honderden besmettingen per week gekomen. En met de versoepelingen kon het maar één kant opgaan. Nederland ís het coronagebied, het virus gedijt hier heel goed. De reizigers waren bij lange na niet de grootste groep en de meeste landen hadden geen hogere besmettingsgraad.
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Van Dissel zal zich wel afvragen wat het nut nog is van zijn club. Het kabinet en andere bestuurders gaan nu ook te rade bij het Red Team en zelfs Fauci acht het nodig om zich te bemoeien met het Nederlandse beleid. Zo kan je als bestuurder rond shoppen voor een mening die je meer aanstaat.
Ik denk dat het RIVM prima werk levert in normale situaties waarbij ze rustig onderzoeken kunnen afwachten, uitgebreid kunnen evalueren en de tijd hebben om jaren vooruit te plannen.

De pandemie vereist een totaal andere skillset. Snel handelen zonder alle informatie te hebben, flexibel zijn, communicatie naar het volk en gedrag anticiperen. Je schiet met een handjevol besmettingen binnen een paar weken naar een lockdown. En aangezien zoveel landen er tegelijkertijd mee dealen is het niet gek als een andere aanpak effectiever is of andere partijen meer expertise hebben. Als je dan stug blijft volhouden dat de eerste aanpak voldoende is, dan is het niet gek als de politiek gaat rondkijken. Zeker als de signalen vanuit andere landen en het WHO het beleid tegenspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
BarôZZa schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:43:
Ik denk dat het RIVM prima werk levert in normale situaties waarbij ze rustig onderzoeken kunnen afwachten, uitgebreid kunnen evalueren en de tijd hebben om jaren vooruit te plannen.

De pandemie vereist een totaal andere skillset. Snel handelen zonder alle informatie te hebben, flexibel zijn, communicatie naar het volk en gedrag anticiperen. Je schiet met een handjevol besmettingen binnen een paar weken naar een lockdown. En aangezien zoveel landen er tegelijkertijd mee dealen is het niet gek als een andere aanpak effectiever is of andere partijen meer expertise hebben. Als je dan stug blijft volhouden dat de eerste aanpak voldoende is, dan is het niet gek als de politiek gaat rondkijken. Zeker als de signalen vanuit andere landen en het WHO het beleid tegenspreken.
Wij weten niet wat er binnen het OMT besproken wordt en of die uit zichzelf ook adviezen naar het kabinet sturen. Dat is allemaal geheim. Wel is zichtbaar hoe bijvoorbeeld het Red Team elke keer het tegenovergestelde roept in de media. Ook anderen doen hier vrolijk aan mee, Ab Osterhaus en Roel Couthino laten ook geen kans schieten om Van Dissel zwart te maken. Het komische is nog dat Osterhaus en Couthino elkaar ook net zo hard aanvallen.

Overigens vind ik de doelstelling van het Red Team weinig reëel. Ze willen de besmettingen naar nul brengen. Dat gaat zelfs met een goed werkend vaccin niet meer lukken. Er zal toch altijd wel eens iemand ziek worden of doodgaan door corona. Die geest gaan ze niet meer terug de fles in krijgen.

De politiek laat zich nu door externe druk sturen. De mondkapjes zijn daar het voorbeeld van. Geen bewijs dat het werkt, maar omdat de roep zo sterk is uit bepaalde hoeken geven maar toe. Ik betwijfel ten zeerste dat dit advies voor mondkapjes nu echt een deuk gaat slaan in de besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:09
BarôZZa schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:43:
[...]
We zijn nooit onder de honderden besmettingen per week gekomen. En met de versoepelingen kon het maar één kant opgaan. Nederland ís het coronagebied, het virus gedijt hier heel goed. De reizigers waren bij lange na niet de grootste groep en de meeste landen hadden geen hogere besmettingsgraad.
Nederland is simpelweg te dicht bevolkt.

Zo'n 1,5 eeuw geleden zou een virus als Corona als en zeis door de bevolking zijn gegaan en dat enigszins 'in balans hebben gebracht'. Maar we hebben nu de kennis (knowhow en informatie-infrastructuur) en de middelen om de impact van dit virus als dreiging voor ons voortbestaan bijna irrelevant te laten zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Zo'n 1,5 eeuw geleden zou een virus als Corona als en zeis door de bevolking zijn gegaan en dat enigszins 'in balans hebben gebracht'. Maar we hebben nu de kennis (knowhow en informatie-infrastructuur) en de middelen om de impact van dit virus als dreiging voor ons voortbestaan bijna irrelevant te laten zijn.
Je kan je natuurlijk afvragen of bewust het virus bestrijden de juiste keuze is vanuit ecologisch oogpunt. Maar ik denk dat dat vooral een ethische discussie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake

Naast dichtbevolkt hebben we nu heel veel ouderen en andere risicocategorieën. Dankzij vooruitgang in levensstandaarden en medische wetenschap kunnen mensen nu veel langer leven dan 100 jaar geleden. Dit zijn mensen die 100 jaar geleden al veel eerder waren gestorven, aan hun leeftijd of aan ziektes die niet te behandelen vielen.

Nu met corona betekent het wel dat er een zeer grote groep is waar een virus flink kan huishouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:03

de Peer

under peer review

[...]

Dit zeer milde virus is in de verste verte geen bedreiging voor ons voortbestaan. Dunt alleen een (heel klein) beetje uit. We raken een deel van onze zwakkeren kwijt, even lomp gezegd. Dat zijn nu niet bepaald de mensen waar we van afhankelijk zijn om de mensheid in stand te houden :+
Evolutionair gezien zou dit juist een gunstig effect kunnen hebben op 'ons voortbestaan'.

De leeftijdscategorie die onze soort in stand houdt (door voortplanting) blijft vrijwel onaangetast door dit virus.

Even los van dat het natuurlijk allemaal heel vervelend is, maar laten we niet overdrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 02-10-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
T-Infinity schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:35:[/
...
Evolutionair gezien zou dit juist een gunstig effect kunnen hebben op 'ons voortbestaan'.
...

Dat is maar de vraag, over het algemeen lijkt maximale diversiteit ‘evolutionair gezien’ beter. En zoals je aangeeft lijkt de invloed op de voortplantende populatie, en daarmee de evolutionaire invloed, wat geringer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:03

de Peer

under peer review

@begintmeta Ja maar je wilt juist maximale diversiteit zodat er af en toe een selectie kan plaatsvinden. Waarna de diversiteit weer toe kan nemen, tot de volgende selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

begintmeta schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:43:
offtopic:
[i]T-Infinity schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:35:[/
Dat is maar de vraag, over het algemeen lijkt maximale diversiteit ‘evolutionair gezien’ beter. En zoals je aangeeft lijkt de invloed op de voortplantende populatie, en daarmee de evolutionaire invloed, wat geringer.
"Maximale diversiteit" betekent vooral dat je veel mogelijkheden kan bieden voor natuurlijke selectie (en je dus meer kans krijgt dat er 'kansrijke' exemplaren van de soort overleven). En wat zien we nu gebeuren bij de COVID-pandemie? Juist dat die natuurlijke selectie zijn werk doet.

Dus uit ecologisch oogpunt zou je zeggen dat je die natuurlijke selectie niet moet dwarsbomen, dat is op lange termijn beter voor de soort omdat alleen de sterke individuen overblijven. Maar op individueel niveau valt dat natuurlijk niet te verkopen.

Edit: Spuit 11 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

Een gebied als (greater) Tokyo is vele malen dichter bevolkt dan de randstad. Wonen 38 miljoen mensen. Daar houden ze het stukken beter onder controle. De Randstad is niet veel meer dan één van de vele stedelijke gebieden in de wereld en bij lange na niet het dichtst bevolkt.

Bevolkingsdichtheid is een factor maar lang niet allesbepalend.

Anderhalve eeuw geleden hadden we trouwens maar zo'n 4 miljoen inwoners :)
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Wij weten niet wat er binnen het OMT besproken wordt en of die uit zichzelf ook adviezen naar het kabinet sturen. Dat is allemaal geheim. Wel is zichtbaar hoe bijvoorbeeld het Red Team elke keer het tegenovergestelde roept in de media. Ook anderen doen hier vrolijk aan mee, Ab Osterhaus en Roel Couthino laten ook geen kans schieten om Van Dissel zwart te maken. Het komische is nog dat Osterhaus en Couthino elkaar ook net zo hard aanvallen.

Overigens vind ik de doelstelling van het Red Team weinig reëel. Ze willen de besmettingen naar nul brengen. Dat gaat zelfs met een goed werkend vaccin niet meer lukken. Er zal toch altijd wel eens iemand ziek worden of doodgaan door corona. Die geest gaan ze niet meer terug de fles in krijgen.
Met de doelstelling is niks mis. Als je richt op de nul, dan stop je niet even bij honderden besmettingen per week om daarna alles open te gooien. Dat er af en toe besmettingen zijn is dan een heel ander verhaal en daar zal dan ook anders op geanticipeerd worden, zodat je het niet op laat lopen tot onbeheersbare aantallen.

De doelstelling is heel anders dan: we laten het een beetje los en proberen het te beheersen, wat ons simpelweg niet lukt.
De politiek laat zich nu door externe druk sturen. De mondkapjes zijn daar het voorbeeld van. Geen bewijs dat het werkt, maar omdat de roep zo sterk is uit bepaalde hoeken geven maar toe. Ik betwijfel ten zeerste dat dit advies voor mondkapjes nu echt een deuk gaat slaan in de besmettingen.
Tijdens die laatste persconferenties zeiden ze toch al dat ze wel degelijk positieve effecten hebben waargenomen in het OV? Data uit andere landen laat ook positieve signalen zien: https://www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818

The study provides evidence that US states mandating the use of face masks in public had a greater decline in daily COVID-19 growth rates after issuing these mandates compared with states that did not issue mandates.

Het is makkelijk om alle expertise uit andere landen te verwerpen, maar ik zie daar nul reden toe met onze cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
de Peer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:46:
@begintmeta Ja maar je wilt juist maximale diversiteit zodat er af en toe een selectie kan plaatsvinden. Waarna de diversiteit weer toe kan nemen, tot de volgende selectie.
je wil altijd grotere diversiteit, zodat er meer kans is op fit. Het is ook niet zo dat ‘selecties’ elkaar netjes met tussenpozen opvolgen, selectie verloopt parallel en continu. Met wat pech wordt eerst het deel met slechtere fit voor X ( maar betere voor Y) door X ‘weggefilterd’, waarna, voordat er tijd was voor toename van de diversiteit de resterende populatie met slechte fit voor Y door Y wordt weggefilterd.

‘Evolutionair gezien’ lijkt grotere diversiteit op elk moment beter dan kleinere diversiteit. (Voor populatiegrootte op een bepaald moment kan dat natuurlijk tegenovergesteld zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Mag ik voorstellen dat tijdens het ouderen en kwetsbaren uurtje alleen "Welcome to the jungle" gespeeld wordt over de speakers in de supermarkt? >:)

[...]

Het is een advies en adviezen kan je ook negeren. Tijdens mijn boodschappenrondje was team mondkapje zwaar in de minderheid.

[...]

In de VS is het mondkapje al verworden tot een manier om je deugd uit te stralen naar de eigen groep. Zal hier ook nog wel gebeuren bij sommigen.

Een advies is alles wat ze kunnen doen want een verplichtingen kunnen ze wettelijk niet (zover ik begreep).

Idee is dus niet dat je het naast je neer legt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
BarôZZa schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

Tijdens die laatste persconferenties zeiden ze toch al dat ze wel degelijk positieve effecten hebben waargenomen in het OV? Data uit andere landen laat ook positieve signalen zien: https://www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818

The study provides evidence that US states mandating the use of face masks in public had a greater decline in daily COVID-19 growth rates after issuing these mandates compared with states that did not issue mandates.

Het is makkelijk om alle expertise uit andere landen te verwerpen, maar ik zie daar nul reden toe met onze cijfers.
Vluchtig bekeken, maar ik mis een beschouwing waarom het aantal besmettingen al naar beneden lijkt te gaan voor de (gemiddelde) incubatietijd in de eerste week. Misschien dat ik het gemist heb met het vluchtig door kijken.
Is een groot deel ze al gaan dragen in de week voordat het verplicht werd ? Is een groot deel zich anders gaan gedragen door de aandacht en benadrukking van urgentie voor die aankomende verplichting ? Waren er nog andere maatregelen toen ingegaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
BarôZZa schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:56:
Met de doelstelling is niks mis. Als je richt op de nul, dan stop je niet even bij honderden besmettingen per week om daarna alles open te gooien. Dat er af en toe besmettingen zijn is dan een heel ander verhaal en daar zal dan ook anders op geanticipeerd worden, zodat je het niet op laat lopen tot onbeheersbare aantallen.

De doelstelling is heel anders dan: we laten het een beetje los en proberen het te beheersen, wat ons simpelweg niet lukt.
Een weinig reëel doel stellen help je niemand mee. Het is onmogelijk om terug te keren naar nul besmettingen. Overigens is het voor het Red Team natuurlijk makkelijk praten in talkshows en op twitter. Ga er maar eens aanstaan als je ook verantwoording moet dragen. Ze benaderen de zaak puur medisch, maar dat was ook aan het begin de kritiek op het OMT. Alle andere aspecten gaan dan verloren.
Basekid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:12:
En toch deed ik dat vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:44
[...]
Zo'n anderhalve eeuw geleden waren er nog geen vliegtuigen of auto's, de tijd van de ocean liner stoomschepen begon toen net een beetje op gang te komen. In principe werkte vrijwel iedereen in het dorp waarin hij/zij woonde en uitstapjes waren buiten een kleine rijkere groep minimaal. Daarnaast waren de mensen die nu in verzorgingstehuizen zitten in die tijd - m.u.v. die kleine rijkere groep - allang en breed overleden aan wat anders.

Ik denk dat in die tijd Corona nauwelijks invloed had gehad eerlijk gezegd, het aantal reisbewegingen tussen steden (laat staan tussen landen of continenten) was vergeleken met nu minimaal waardoor een mondiale verspreiding niet of veel langer opzich liet wachten. Alhoewel er zeker mensen zouden kwamen te overlijden denk ik dat dit in de statistiek niet noemenswaardig was ten opzichte van het aantal slachtoffers binnen fabrieken, oorlogen en ouderdom in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

!mark schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

Zo'n anderhalve eeuw geleden waren er nog geen vliegtuigen of auto's, de tijd van de ocean liner stoomschepen begon toen net een beetje op gang te komen. In principe werkte vrijwel iedereen in het dorp waarin hij/zij woonde en uitstapjes waren buiten een kleine rijkere groep minimaal.
Daarin zag je dus ook de impact van de Spaanse Griep, omdat toen het luchtvaarverkeer in de kinderschoenen stond en iedereen zich wel al makkelijk kon verplaatsen, vooral per trein en schip. Auto's waren er ook wel maar ze waren vooral een luxeproduct. Dat werd toen behoorlijk onderschat.

Ik denk ook dat COVID ons behoorlijk confronteert met de mate van globalisering: Waar we 100 jaar geleden Groningen 'echt heel ver weg' vonden, is nu bijna de hele planeet even ver weg als toen een ritje naar Groningen of Parijs.

En ik vind het al idioot genoeg dat ik vanuit het zuidoosten van Nederland letterlijk even veel tijd naar die twee steden onderweg ben. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 02-10-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Daarin zag je dus ook de impact van de Spaanse Griep, omdat toen het luchtvaarverkeer in de kinderschoenen stond en iedereen zich wel al makkelijk kon verplaatsen, vooral per trein en schip. Auto's waren er ook wel maar ze waren vooral een luxeproduct. Dat werd toen behoorlijk onderschat.

Ik denk ook dat COVID ons behoorlijk confronteert met de mate van globalisering: Waar we 100 jaar geleden Groningen 'echt heel ver weg' vonden, is nu bijna de hele planeet even ver weg als toen een ritje naar Groningen of Parijs.

En ik vind het al idioot genoeg dat ik vanuit het zuidoosten van Nederland letterlijk even veel tijd naar die twee steden onderweg ben. :X
Er bestonden nog geeneens paspoorten in die tijd.

Passagiersluchtvaart bestond toen alleen per zeppelin denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 02-10-2020 22:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Er bestonden nog geeneens paspoorten in die tijd.
De Eerste Wereldoorlog was juist een aanleiding om meer te doen met paspoorten.

Grootschalig passagiersverkeer was inderdaad vooral per (lucht)schip en per trein, en daarna met auto's.
During World War I, European governments introduced border passport requirements for security reasons, and to control the emigration of people with useful skills. These controls remained in place after the war, becoming a standard, though controversial, procedure. British tourists of the 1920s complained, especially about attached photographs and physical descriptions, which they considered led to a "nasty dehumanisation".[14] The British Nationality and Status of Aliens Act was passed in 1914, clearly defining the notions of citizenship and creating a booklet form of the passport.
Wikipedia: Passport

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 02-10-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Nou dat valt ook wel weer mee hoor. Zeker treinreizen was toen doodnormaal en vrij snel, Groningen of Parijs waren niet per sé ver weg. Het leven zag er wel anders uit, vrijwel geen restaurants, geen grote feesten, nog aardig wat huisnijverheid, oftewel minder contacten met vreemden. Natuurlijk is het nu veel normaler om ver weg te gaan, kijk naar de skiërs die het virus vanuit Italië naar Nederland hebben meegebracht. Lokale verspreiding is nu gewoon resultaat van de manier waarop we leven; enorm veel contacten.

E: misschien interessant, als je nogmaals 100 jaar terug in de tijd gaat had Corona überhaupt niet bestaan. Zoals al eerder geschreven was er toen echt weinig beweging tussen steden. Vrijwel alleen handelaars, bedelaars, studenten, enzovoorts reisden toen. Daarmee ontzie je de dorpen al waar het grootste deel van de bevolking woonde (side note, hier is West-Europa we het voorbeeld, elders waren grotere steden). Bovendien zou het dan gewoon worden gezien als een doodnormale longkwaal (vandaar dat het niet zou bestaan; het is echt veel milder dan bijvoorbeeld de pest). Kwetsbare groepen zoals we die nu kennen zouden in die tijd al zijn overleden.

[ Voor 19% gewijzigd door Thomas op 02-10-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 21:50
Basekid schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Een advies is alles wat ze kunnen doen want een verplichtingen kunnen ze wettelijk niet (zover ik begreep).

Wat ik weer niet begrijp. Is onze grondwet zo veel anders dan bv de Franse of Duitse ?

Allemaal weer Nederlands geOH.

Ik vond het contrast vanavobd bij de Appie stuitend vergeleken met vorige week. Toen was ik de enige met mondbedekking, nu een enkele niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Tokkies houden weer goed huis met hun agressie tegen normale mensen (in dit geval zorgpersoneel):
Verschillende ziekenhuizen nemen extra maatregelen om agressie op corona-afdelingen te voorkomen en het zorgpersoneel te beschermen. Bij overplaatsing van coronapatiënten naar een ander ziekenhuis reageren familieleden vaak boos en wordt de overplaatsing niet geaccepteerd.

Na twee incidenten die gepaard gingen met agressie in verband met de overplaatsing van patiënten, is de maat vol voor het Haags Medisch Centrum. Op alle drie locaties van het ziekenhuis worden nu extra beveiligers ingezet, zei bestuurder Ingrid Wolf gisteren tegen de NRC. Ze vertelde dat verpleegkundigen waren bedreigd en dat een advocaat onaangekondigd op de afdeling verscheen om te eisen dat een patiënt niet zou worden verplaatst.

Ziekenhuizen als het LUMC in Leiden, het AMC en het OLVG in Amsterdam en het Sint Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk herkennen de problemen bij het HMC. Ze laten aan de NOS weten dat het ook bij hen voorkomt dat familieleden emotioneel reageren op overplaatsing.

Een woordvoerder van het Sint Jansdal Ziekenhuis zegt dat er extra beveiliging wordt ingezet om grimmige discussies te sussen. "Wij hebben nog geen overplaatsingen, maar we merken wel dat er woede is om de regels die er gelden."

Om onaangename verrassingen te voorkomen en patiënten vooraf te informeren, krijgen patiënten van de twee locaties van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis bij binnenkomst meteen een brief waarin staat dat ze overgeplaatst kunnen worden naar een ander ziekenhuis. "Zo proberen we zoveel mogelijk begrip voor de situatie te creëren, zodat patiënten ook weten dat we dit doen om de gewone zorg zoveel mogelijk door te laten gaan."
Bron: Meer ziekenhuizen nemen maatregelen tegen agressie op corona-afdeling

De korte lontjes waren zeker weer in de aanbieding bij de Action ofzo?

Eerder deze week ook al dit bericht:
Het Haagse ziekenhuis HMC huurt sinds het weekend extra beveiligers in om het personeel te beschermen tegen agressie op en rond de corona-afdeling.

Het grote stadsziekenhuis, dat drie locaties heeft, loopt vol en heeft alweer drie aparte corona-afdelingen. Aanleiding voor de extra beveiliging, vertelt Ingrid Wolf, voorzitter van de raad van bestuur, waren twee incidenten in het weekeinde bij de overplaatsing van coronapatiënten naar ziekenhuizen buiten de regio. „Een familie was zo boos dat hun familielid zou worden verplaatst, dat ze de verpleegkundigen bedreigden. Bij een andere coronapatiënt stond opeens een advocaat op de afdeling. Om te eisen dat de patiënt niet zou worden verplaatst.”
Ziekenhuis huurt extra beveiligers voor personeel

Hoe haal je het in je botte hoofd om meteen een advocaat op verpleegkundigen af te sturen? Teveel spannende Amerikaanse series gekeken ofzo? 8)7

Sinds wanneer bepalen advocaten de medische behandelingen en prioriteiten? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
Stoney3K schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:19:
Je kan je natuurlijk afvragen of bewust het virus bestrijden de juiste keuze is vanuit ecologisch oogpunt. Maar ik denk dat dat vooral een ethische discussie is.
Je kunt je vanuit ecologisch oogpunt ook afvragen of het wellicht een goed idee is alle 65+ ers een verplichte pil van drion te geven.. Ook dat is vooral een ethische discussie.

[ Voor 6% gewijzigd door assje op 03-10-2020 08:18 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 06:30:
De Tokkies houden weer goed huis met hun agressie tegen normale mensen (in dit geval zorgpersoneel):

[...]

[...]

Hoe haal je het in je botte hoofd om meteen een advocaat op verpleegkundigen af te sturen? Teveel spannende Amerikaanse series gekeken ofzo? 8)7

Consequent aanpappen en nathouden dan krijg je dit soort wangedrag. Die eerste familie die een zorgmedewerker bedreigt: Ik weet niet hoe dit afgelopen is, maar ik zou zeggen: gelijk oppakken en vastzetten dat soort kanslozen die we kunnen missen als kiespijn.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:09
Een beetje competente advocaat zou moeten weten dat hij of zij in zo'n situatie geen poot heeft om op te staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van de nieuwe maatregelen verwacht je dat het aantal infecties komende dagen moet normaliseren. Kijken of dat ook gaat gebeuren.
assje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Je kunt je vanuit ecologisch oogpunt ook afvragen of het wellicht een goed idee is alle 65+ ers een verplichte pil van drion te geven.. Ook dat is vooral een ethische discussie.
Ecologisch gezien is het veel verstandiger dit bij de helft van de 18-jarige te doen. Effectiviteit is veel hoger per pil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:33

The Legend

*Plop*

Vraag me af hoeveel besmettingen nu, net als in maart/april, onder de radar blijven. Met name de mensen met milde symptomen, die mogelijk wel anderen besmetten. Ik ken heel veel mensen met kleine kinderen met snotneuzen, die zelf ook licht verkouden zijn. Die blijven echt niet thuis. Ikzelf ook, heb me begin september laten testen en was toen negatief. In de tussentijd is de verkoudheid iets verergerd, maar nooit weggeweest. Dus ik dacht vorige week, laat ik me dan nog maar eens testen. Maar ja, ik ga geen 2 uur aan de telefoon hangen, en online krijg ik al een week ‘geen testlocatie beschikbaar’. Zojuist probeer ik nog een keer, en zowaar, ik kan terecht! Op een locatie op 1 uur en 15 minuten rijden met de auto 8)7

Het percentage positief geteste loopt op, maar het zou met niet verbazen als het percentage besmette niet-geteste mensen harder stijgt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The Legend schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:21:
Vraag me af hoeveel besmettingen nu, net als in maart/april, onder de radar blijven. Met name de mensen met milde symptomen, die mogelijk wel anderen besmetten. Ik ken heel veel mensen met kleine kinderen met snotneuzen, die zelf ook licht verkouden zijn. Die blijven echt niet thuis. Ikzelf ook, heb me begin september laten testen en was toen negatief. In de tussentijd is de verkoudheid iets verergerd, maar nooit weggeweest. Dus ik dacht vorige week, laat ik me dan nog maar eens testen. Maar ja, ik ga geen 2 uur aan de telefoon hangen, en online krijg ik al een week ‘geen testlocatie beschikbaar’. Zojuist probeer ik nog een keer, en zowaar, ik kan terecht! Op een locatie op 1 uur en 15 minuten rijden met de auto 8)7

Het percentage positief geteste loopt op, maar het zou met niet verbazen als het percentage besmette niet-geteste mensen harder stijgt.
In België hebben ze deze week de app gelanceerd en ik denk dat die hierbij wel gaat helpen. Niet 100 procent natuurlijk, maar het kan wel verschil maken als je geconfronteerd wordt met een rood scherm en gevraagd wordt je testcode te delen.

Ik denk dat dit ook hetgene is wat in China zo succesvol is (met een dwingender karakter en natuurlijk als het geen propoganda is, want China). Volgens het nieuws is het virus daar zo goed als weg, maar als er iemand toch besmet is gaan er met tracing zo over de 100 mensen in quarantaine (is hier natuurlijk niet te doen).

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 03-10-2020 09:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

What. A. Surprise.....

Tweede golf uit Spanje en Zuid-Frankrijk gekomen:
https://nos.nl/artikel/23...ar-nederland-gekomen.html

7(8)7

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 03-10-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:34:
What. A. Surprise.....

7(8)7
Nederlanders kunnen weer op vakantie in veel landen binnen Europa vanaf 15 juni. Dat heeft premier Mark Rutte zojuist bekendgemaakt tijdens een persconferentie. Wel zei hij dat mensen de lokale regels in acht moeten blijven nemen: ,,Ga wijs op reis.”

Duuussss....

Ok, een groot aantal zal netjes de regels hebben nageleefd, dit bleek dus een minder goed idee.
Maar iedereen met een groot hek om dit land opsluiten kan ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
Zoals laatst iemand hier heel mooi vergeleek : de zorg wordt behandeld alsof het wc papier is.

Raakt toch niet op, werkt toch wel door en daarom kunnen wij als "gewone mens" lomp blijven doorgaan, want er is toch altijd wel direct zorg beschikbaar.

Dat dat ook gewoon mensen zijn die knetterhard doorwerken terwijl wij vrolijk hossend voor voetbal samenkomen, of strenge adviezen negeren...

Maar ach, we klappen straks wel weer even een keertje extra voor ze, toch? Want tja extra salaris verdienen ze dan weer niet.

Verder goed en slecht nieuws vanuit de Volkskrant :
95% van coronapatiënten heeft nog klachten na 6 maanden

Testcapaciteit zal vanaf nu eindelijk genoeg zijn met 50k per week capaciteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Basekid op 03-10-2020 09:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Nederlanders kunnen weer op vakantie in veel landen binnen Europa vanaf 15 juni. Dat heeft premier Mark Rutte zojuist bekendgemaakt tijdens een persconferentie. Wel zei hij dat mensen de lokale regels in acht moeten blijven nemen: ,,Ga wijs op reis.”

Duuussss....

Ok, een groot aantal zal netjes de regels hebben nageleefd, dit bleek dus een minder goed idee.
Maar iedereen met een groot hek om dit land opsluiten kan ook niet.
Zelfs met het navolgen van de regels is het gevoelsmatig nogal idioot om nog eens het halve continent over te reizen als ik eerlijk ben. Daarom zijn wij ook gewoon in NL gebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:34:
What. A. Surprise.....

7(8)7
Dus toch:
GAIAjohan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Ik denk eerder:

[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 03-10-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
loekf2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 01:04:
Is onze grondwet zo veel anders dan bv de Franse of Duitse ?
Ja, er zitten weldegelijk verschillen. Bovendien zit nu de grootste beperking in het gekozen middel, de noodverordening. In de wet die noodverordeningen mogelijk maakt staat expliciet dat ze niet gebruikt kunnen worden om grondrechten in te perken. Feitelijk zijn alle coronamaatregelen momenteel op drijfzand gebouwd.
Ik vond het contrast vanavobd bij de Appie stuitend vergeleken met vorige week. Toen was ik de enige met mondbedekking, nu een enkele niet.
Vorige week hadden we nog geen mondkapjesadvies gekregen buiten Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Gisteren ben ik bij de Jumbo en AH geweest voor mijn boodschappen, maar de mondkapjes vormden een kleine minderheid. Zelfs het personeel deed er niet aan mee.
Basekid schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:50:
Verder goed en slecht nieuws vanuit de Volkskrant :
95% van coronapatiënten heeft nog klachten na 6 maanden
Ik ben toch benieuwd naar de samenstelling en totstandkoming van die groep. In het NRC stond ook zoiets, maar er werd weinig gezegd over de groep behalve dat ze een mild ziekteverloop hebben gehad en de gemiddeld leeftijd 48 was.

Hoe het longfonds aan deze mensen is gekomen is ook de vraag. Als dit een oproepje was of mensen met langdurige symptomen zich willen melden dan krijg je niet een groep om deze uitspraak mee te doen. Je hebt dan alleen een groep waarmee je deze symptomen kan bestuderen. Je moet een representatieve groep selecteren uit alle coronapatiënten om daadwerkelijk te kunnen stellen dat 95% nog klachten heeft na zes maanden.

Nu hebben we een sensationele krantenkop, maar de achtergrond ontbreekt geheel. En juist die is van belang hier om te kunnen vaststellen of deze uitspraak terecht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

[...]

[...]

Ik zou wat voorzichtiger zijn met framen. Gisteren op het 8-uur journaal was het dit item ook. Inclusief beelden van een arts die in mijn ogen behoorlijk arrogant verontwaardigd liep te doen.

Het kan best zijn dat de ziekenhuizen hele goede redenen hebben om patienten te verplaatsen. Eigenlijk twijfel ik daar ook niet aan. Echter, voor de patienten en de familie is het ook een flinke klap. Eerst mag je de klap verwerken dat iemand opgenomen moet worden in het ziekenhuis met de complete achtbaan aan onzekerheden en praktische zaken die je op mag lossen, vervolgens krijg je doodleuk te horen dat je voor bezoek vanaf morgen 150 km verderop moet zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dan het ziekenhuis duidelijk gaan maken dat dat dus niet gaat gebeuren. Dat zijn in mijn ogen helemaal geen tokkies en ze hoeven ook niet zo geframed te worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Basekid schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:50:
Dat dat ook gewoon mensen zijn die knetterhard doorwerken terwijl wij vrolijk hossend voor voetbal samenkomen, of strenge adviezen negeren...

Maar ach, we klappen straks wel weer even een keertje extra voor ze, toch? Want tja extra salaris verdienen ze dan weer niet.
Al ben ik het deels met je eens.. Rutte koppelt dat (terecht) aan meerdere sectoren die dan ook salarisverhoging willen. Nu val ik ook binnen zo'n sector, kom helemaal niets tekort en een salarisverhoging heb ik niet nodig.

Ik denk dat een deel van de voorstanders zich helemaal niet realiseren hoeveel zoiets kost.
Ik vraag mij ook af hoe mensen dat voor zich zien? Linksom of rechtsom komt de rekening bij de belastingbetaler terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 03-10-2020 10:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Ik zou wat voorzichtiger zijn met framen. Gisteren op het 8-uur journaal was het dit item ook. Inclusief beelden van een arts die in mijn ogen behoorlijk arrogant verontwaardigd liep te doen.

Het kan best zijn dat de ziekenhuizen hele goede redenen hebben om patienten te verplaatsen. Eigenlijk twijfel ik daar ook niet aan. Echter, voor de patienten en de familie is het ook een flinke klap. Eerst mag je de klap verwerken dat iemand opgenomen moet worden in het ziekenhuis met de complete achtbaan aan onzekerheden en praktische zaken die je op mag lossen, vervolgens krijg je doodleuk te horen dat je voor bezoek vanaf morgen 150 km verderop moet zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dan het ziekenhuis duidelijk gaan maken dat dat dus niet gaat gebeuren. Dat zijn in mijn ogen helemaal geen tokkies en ze hoeven ook niet zo geframed te worden.
Dus jij vind dat agressie en (dreigen met) geweldpleging richting normale mensen (het verplegend personeel) door dit soort Tokkies gewoon mag? Je bent hier immers geweld gewoon aan het goedpraten....

Dit soort volk dient zich niet te bemoeien met het verplegend personeel, die gaan daar helemaal niet over. Als je dan een klacht hebt, gebruik dan gewoon de klachtenprocedure van het ziekenhuis, en handel het op die manier af.

Geweld plegen, mensen bedreigen etc etc is onder geen enkele omstandigheid goed te praten. Letterlijk, onder geen enkele omstandigheid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Nederlanders weten het allemaal zelf wel beter. Er is ook een reden waarom in sommige vakantielanden Nederlanders liever kwijt dan rijk zijn.

Immers we kunnen ons niet gedragen en we houden helemaal niet van regeltjes opvolgen. We worden over het algemeen asociaal gevonden.

Deze precieze koppigheid heb ik wel vaker naar voren gehaald. Nu scheer ik niet alle Nederlanders over een kam maar er zit wel een kern van waarheid in dat we een regeltjesland zijn. Het volk moet bestuurt worden met de vele regels die we binnen onze landsgrenzen kennen en anders loopt het alleen maar uit de hand. Anders bepalen we lekker zelf wel wat we wel of niet kunnen doen.

Dit gedrag zie je vaak ook terug in de supermarkt. Ongeacht welk tijdstip je boodschappen gaat doen, er is altijd wel een rotte appel die denkt het beter te weten en de regels fijntjes negeert door rakelings langs jou te lopen, geen afstand willen houden, mondkapje verkeerd op of je krijgt een grote mond wanneer je er iets van zegt.

Met democratie komt ook eigen verantwoordelijkheid en dat hebben we tot nu toe nog niet laten zien. Dus de regels zijn er met een reden. Aan ons om die op te volgen maar dat gaat niet zo makkelijk. Want we weten het zelf wel weer beter.

En die mentaliteit nekt ons allemaal. En dat heeft als gevolg dat we binnen een aanzienlijke tijd het slechter kunnen doen dan alle landen om ons heen. Want een advies is een advies. Over het algemeen wordt een advies genegeerd totdat het verplicht wordt. En dan gaan we pas ons aan de regels houden omdat het moet- en niet omdat het mag.

Als het advies duidelijk was dan wil het gros van het volk nog wel gaan volgen maar als het advies van links naar rechts gaat en van voren naar achter dan heeft niemand er een boodschap aan. En dat is weer een taak voor het kabinet om alles te verduidelijken zodat ons gedrag wel in betere lijnen volgbaar zal zijn. Want ik vind de adviezen, de debatten, discussies en dergelijke allemaal tijdrovend, onduidelijk en te politiek waarbij steeds kostbare tijd verloren gaat. En tijd hebben we hard nodig.

Dit virus neemt geen rust. Dit virus bepaalt en niet wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Dus jij vind dat agressie en geweldpleging richting normale mensen (het verplegend personeel) door dit soort Tokkies gewoon mag? Je bent hier immers geweld gewoon aan het goedpraten....

Dit soort volk dient zich niet te bemoeien met het verplegend personeel, die gaan daar helemaal niet over. Als je dan een klacht hebt, gebruik dan gewoon de klachtenprocedure van het ziekenhuis, en handel het op die manier af.

Geweld plegen, mensen bedreigen etc etc is onder geen enkele omstandigheid goed te praten. Letterlijk, onder geen enkele omstandigheid.
Je klinkt heel wijs en correct, maar het is wel ambtenaren bureau taal.

In de echte wereld heb je ook met empathie te maken. Kortom, ik laat me geen woorden in de mond leggen maar ben het niet met je eens.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

In de echte wereld heb je ook met empathie te maken. Kortom, ik laat me geen woorden in de mond leggen maar ben het niet met je eens.
Agressiviteit, (dreigen met) geweld, en bedreigen van normale mensen hebben he-le-maal niks met empathie te maken. Hoeveel jij geweld en bedreigingen ook goed probeert te praten, dit is niet te tolereren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Agressiviteit, (dreigen met) geweld, en bedreigen van normale mensen hebben he-le-maal niks met empathie te maken. Hoeveel jij geweld en bedreigingen ook goed probeert te praten, dit is niet te tolereren.
Dit zie je steeds meer, mensen die verwachten dat andere begrip tonen, maar andersom er 0 begrip is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Hoe je het went of keert, agressie is nooit de manier, behandel de persoon hoe je zelf behandeld wil worden. Als je iemand bedreigd word je echt niet opeens beter geholpen, juist het tegenovergestelde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vorkie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Dit zie je steeds meer, mensen die verwachten dat andere begrip tonen, maar andersom er 0 begrip is :)
Precies. Deze Tokkies verwachten dus wel empathie voor zichzelf, maar empathie richting de zorgmedewerkers die iedereen zo goed mogelijk proberen te helpen is er van hun zijde dus totaal niet.

Het is dus gewoon puur egoïsme, ikke-ikke-ikke, van die figureren die deze zorgmedewerkers bedreigen met geweld, en anderszins agressief bejegenen.

Die mensen doen hun stinkende best, werken zich een slag in de rondte (tot overspannenheid en burn-outs aan toe) om iedereen zo goed mogelijk te helpen, en als stank voor dank worden ze door dit soort Tokkies dus met geweld bedreigd. Daar kunnen ze het dan mee doen.

Walgelijk tot in het extreme.

En nog walgelijker dat dan mensen dit soort dingen goed proberen te praten ook.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 03-10-2020 10:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ankona schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Bij een belasting en verplaatsing van ziekenhuis heb je als familielid niks te willen. Soms moeten zulke dingen gewoon en moet je accepteren dat iemand dan wat verder weg ligt.
Is gewoon accepteren van de huidige stand van zaken. Of ga je ook stennis lopen schoppen als je met brandwonden in Venlo ligt en ze zeggen: ja hiervoor moet je eigenlijk naar Beverwijk of Groningen..
Nee toch?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 30-09 22:14
Waren velen (hier ook) aan voorbij gaan is wat deze onzekere tijden met de mindset van mensen doet. Tuurlijk, geweld en agressie is nooit goed te praten en moet ook besproken of uitgesproken worden. Maar er mag best wat wederzijds begrip zijn ipv alle zogenaamde boze mensen directies ‘Tokkies’ neer te zetten.
Ik kan me erg goed voorstellen dat de onzekerheid, de toenemende afstand (mondkapjes geven een bepaalde afstand, net als burka’s ookdoen), angst voor de ander die misschien besmettelijk is, inhouden van elk kuchje, houd ik mijn baan wel, moet ik wel of geen mondkapje op, etc. het stresslevel in ons brein omhoog brengt. Als je je daar een beetje in verdiept kun je begrijpen dat we automatisch terugvallen in overlevingsgedrag, eigen parochie, etc.

Gelukkig is dit niet zo erg, maar ik vind inderdaad dat we meer empathie mogen voelen voor de mensen om ons heen. Nee ik behandel niet iedereen met fluwelen handschoentjes, maar ik laat me ook niet op de kast jagen door een boos of chagrijnig iemand die even uitvalt tegen mij. En ik hoop vooral dat anderen dit ook zien, probeer een voorbeeld te zijn. Dit doe ik op mijn werk (onderwijs), maar probeer dit ook echt nu juist in de maatschappij te doen. Niet zo snel veroordelen, heb je zelf alleen maar last van (ook weer een negatief effect op je eigen stresslevel). Maar het heeft in mijn ogen dus zeker ook wel met empathie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Goofyduck384 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:27:
Waren velen (hier ook) aan voorbij gaan is wat deze onzekere tijden met de mindset van mensen doet. Tuurlijk, geweld en agressie is nooit goed te praten en moet ook besproken of uitgesproken worden.
Klopt. En dat is dus precies waar klachtenprocedures voor bedoeld zijn. De mensen die die klachteb afhandelen zijn getraind om met dit soort dingen om te gaan.

Verplegend personeel is dat niet/veel minder, en hebben wel (op dat moment) belangrijkere en nuttigere dingen te doen ,zoals mensen helpen die dat nodig hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 105 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic