dat hou ik toch een image van de disk in een virtuele drive, met de rest van mijn collectie doe ik dat al jaren mee (hoewel ik veel ook gewoon dubbel hebravw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:24:
[...]
die code die bij de dvd versie zit is een code die alleen werkt als de DVD er in zit en dus zal het geen steam of MS store only zijn .. dus verplicht een DVD in je dvd player te hebben en te behouden , daar contoleerd hij op .. geen disk in drive .. geen FS2020
over een jaartje als de DVD versie goedkoper is gewoon een standaard versie kopen voor mijn verzameling en die dicht houden .. heb ik hem toch ook gewoon binnen en tussen mijn andere flightsim dvd staan
Wat gebruiken jullie om je vluchten te loggen?
Ik ben begonnen aan mijn VK tour, maar SimToolkitPro pakt alleen de landingen..
Handmatig geprobeerd de eerste vlucht van EHTE - EHTX toe te voegen, maar dan gebeurt er vrij weinig.
Handmatig geprobeerd de eerste vlucht van EHTE - EHTX toe te voegen, maar dan gebeurt er vrij weinig.
Nou dan (via de €1,- gamepass) toch maar eens een testje gewaagd. Na iets van 7 uur downloaden en installeren bleek alles probleemloos beschikbaar te zijn: geen foutmeldingen enzovoorts. Paar opmerkelijke dingen:
- mijn TM Hotas Warthog werd out of the box herkend. Mooi! Scheelt een hoop instellen.
- TrackIR ondersteuning gelukkig ook al in orde, nu veel natuurlijker beeld in de cockpit
- het ziet er fantastisch uit
- op mijn oude relikwie (i7 2600, 16GB, GTX970) geeft ie aan dat alles op medium kan. Dat draait soepel. Sterker nog: op high ook, al gaan de fans flink aan dan. Amper stutters, ook boven steden prima te doen.
Dan wat minder:
- de flightmodels voelen toch nog heel erg "FSX" aan; ik had er meer van verwacht
- wat is er met de trim aan de hand?
- ATC is een drama
Dus, laat ik em er na de eerste maand opstaan? Denk het wel. Toch erg leuk om de vluchtjes die ik IRL maak (vanaf Drachten naar Ameland, Borkum, Hoogeveen, en verder) eens na te vliegen. Ondanks dat het niet heel natuurlijk aanvoelt qua flightmodel is het toch geinig om te doen.
Dan misschien ook maar eens over een nieuwe kaart en extra memory nadenken... ;-)
ps: dat freeware veld van Orbx ziet er, met de omgeving, fantastisch uit!!
- mijn TM Hotas Warthog werd out of the box herkend. Mooi! Scheelt een hoop instellen.
- TrackIR ondersteuning gelukkig ook al in orde, nu veel natuurlijker beeld in de cockpit
- het ziet er fantastisch uit
- op mijn oude relikwie (i7 2600, 16GB, GTX970) geeft ie aan dat alles op medium kan. Dat draait soepel. Sterker nog: op high ook, al gaan de fans flink aan dan. Amper stutters, ook boven steden prima te doen.
Dan wat minder:
- de flightmodels voelen toch nog heel erg "FSX" aan; ik had er meer van verwacht
- ATC is een drama
Dus, laat ik em er na de eerste maand opstaan? Denk het wel. Toch erg leuk om de vluchtjes die ik IRL maak (vanaf Drachten naar Ameland, Borkum, Hoogeveen, en verder) eens na te vliegen. Ondanks dat het niet heel natuurlijk aanvoelt qua flightmodel is het toch geinig om te doen.
Dan misschien ook maar eens over een nieuwe kaart en extra memory nadenken... ;-)
ps: dat freeware veld van Orbx ziet er, met de omgeving, fantastisch uit!!
[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 27-08-2020 08:03 ]
Ik gebruik SimtoolkitPro, en dat werkt tot dusver echt heel goed. Logt alle vluchten, zolang je ze maar vantevoren aanmaakt in je 'Flight Planning'. Create a New plan, zeg vervolgens welke luchthavens (voeg wel een vliegtuig toe aan je fleet, niet alle planes van MSFS staan er nog tussen, maar meestal zijn er wel wat opties), en nadat je op 'generate plan' hebt geklikt, komt SimtoolkitPro met een flight plan, deze kun je zelf nog aanpassen, wijzig de SID, STAR, APPROACH en waypoint tussendoor naar wat jij in MSFS doet, of verwijder ze allemaal voor een rechte lijn tussen beide airports. Zodra je dan klikt op 'Fly now' , begint je avontuur en kun je je progress bijhouden op de Live map, waarop de lijn te zien is die je zou moeten vliegen, en waarop je plane te zien is + de lijn die je echt vliegt. Ik hoop dat dit wat verheldering brengt!Roystenn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:59:
Wat gebruiken jullie om je vluchten te loggen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/FqrPTcaRrLe787nlAx9yJkME.png?f=user_large)
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Gister de ORBX London City Airport scenery aangeschaft en kwam daardoor in de content manager. Ik zie bij de Core Content die helemaal bovenaan staat dat ik de game moet re-launchen om te updaten. Dat heb ik gister gedaan en start vandaag het spel weer en staat er nog steeds. Is dat in afwachting van de grote update die eraan komt of moet ik nog iets anders doen?
Overigens de bush trip aan het doen in Noord-Amerika. Erg leuk om te doen, al heb ik nu met de derde of vierde leg wat moeite met het vinden van de airstrip.. (Madame Airport).
Overigens de bush trip aan het doen in Noord-Amerika. Erg leuk om te doen, al heb ik nu met de derde of vierde leg wat moeite met het vinden van de airstrip.. (Madame Airport).
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Dank voor de toelichting!Craftop schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:05:
[...]
Ik gebruik SimtoolkitPro, en dat werkt tot dusver echt heel goed. Logt alle vluchten, zolang je ze maar vantevoren aanmaakt in je 'Flight Planning'. Create a New plan, zeg vervolgens welke luchthavens (voeg wel een vliegtuig toe aan je fleet, niet alle planes van MSFS staan er nog tussen, maar meestal zijn er wel wat opties), en nadat je op 'generate plan' hebt geklikt, komt SimtoolkitPro met een flight plan, deze kun je zelf nog aanpassen, wijzig de SID, STAR, APPROACH en waypoint tussendoor naar wat jij in MSFS doet, of verwijder ze allemaal voor een rechte lijn tussen beide airports. Zodra je dan klikt op 'Fly now' , begint je avontuur en kun je je progress bijhouden op de Live map, waarop de lijn te zien is die je zou moeten vliegen, en waarop je plane te zien is + de lijn die je echt vliegt. Ik hoop dat dit wat verheldering brengt!
Ik had geen vliegtuig in mijn fleet staan, vandaar dat het handmatig toevoegen ook fout ging. Zelf even een airframe aangemaakt voor de DA40 NG en nu kon ik hem wel handmatig toevoegen!
Hopelijk gaat het met de volgende leg goed en wordt alles netjes getracked
[ Voor 3% gewijzigd door Roystenn op 27-08-2020 08:26 ]
Doet het weer! Vage hick-up.ND863 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 06:46:
Gisteravond nog even met de TBM Christchurch - Queenstown gecrossed.
Nu zojuist wil FS2020 niet voorbij het opstarten komen. Blijft hangen bij de TBM/San Fransisco foto (met eeuwig ronddraaiende cirkel)
Issie een update aan het binnenhalen? Nope, geen WLAN traffic op Task Manager te zien...
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Gisteravond rond zonsondergang nog even geoefend rond Ameland, nu voor het eerst op 7000-8000 voet boven de wolken gevlogen.
Daarna klein stukje zuidelijker gevlogen om vervolgens proberen te landen op EHDR. Intussen was het al donker en kon ik de baan helemaal niet zien, bleek dat er geen verlichting aanwezig is. Na goed op de kaart gekeken te hebben de baan gevonden en met het zweet op m'n rug de Cessna weer aan de grond kunnen krijgen. Landen gaat niet zo makkelijk als je in het donker zoekt naar een onverlichte baan
.
Daarna klein stukje zuidelijker gevlogen om vervolgens proberen te landen op EHDR. Intussen was het al donker en kon ik de baan helemaal niet zien, bleek dat er geen verlichting aanwezig is. Na goed op de kaart gekeken te hebben de baan gevonden en met het zweet op m'n rug de Cessna weer aan de grond kunnen krijgen. Landen gaat niet zo makkelijk als je in het donker zoekt naar een onverlichte baan
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Welk vliegtuigje is dat?ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:08:
speciaal voor @lapino
de terug weg naar en over Panama City
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk de wolken rechts(is dat niet die orkaan die daar in de buurt zit )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Panama city
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: Gevonden: Robin DR400-100 Cadet
[ Voor 3% gewijzigd door Shodan op 27-08-2020 08:52 ]
Het schijnt dat de nieuwe core content een nieuwere versie van de launcher nodig heeft. Die zal dus eerst door steam/store geupdated moeten worden voordat de core content gedownload kan worden.Meauses schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:09:
Gister de ORBX London City Airport scenery aangeschaft en kwam daardoor in de content manager. Ik zie bij de Core Content die helemaal bovenaan staat dat ik de game moet re-launchen om te updaten. Dat heb ik gister gedaan en start vandaag het spel weer en staat er nog steeds. Is dat in afwachting van de grote update die eraan komt of moet ik nog iets anders doen?
Ben benieuwd of die vandaag komt. In ieder geval zullen we vandaag meer horen. Zou fijn zijn als ze het gestotter oplossen wanneer scenery ingeladen wordt.
Gisteren voor het eerst met online players gespeeld, vanaf Mannheim naar Frankfurt vertrokken. Mensen wat een drukte daar, zeker 3 laps moeten doen voordat ik een landing clearance kreeg. Bij vertrek uit frankfurt kreeg ik gelukkig al snel een clearance, ware het niet dat constant nieuwe spelers op de baan spawnden, gelukkig kun je er niet tegenaanvliegen dus gewoon genegeerd
[ Voor 18% gewijzigd door Magic op 27-08-2020 09:19 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Is die spiegeling "ingebakken" (fixed), of dynamisch?
Iemand dat met TrackIR al getest? (in afwachting van VR support)
Lol.. mijn thuishaven! En nee, daar is geen verlichting!pretpik schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:33:
Gisteravond rond zonsondergang nog even geoefend rond Ameland, nu voor het eerst op 7000-8000 voet boven de wolken gevlogen.
Daarna klein stukje zuidelijker gevlogen om vervolgens proberen te landen op EHDR. Intussen was het al donker en kon ik de baan helemaal niet zien, bleek dat er geen verlichting aanwezig is. Na goed op de kaart gekeken te hebben de baan gevonden en met het zweet op m'n rug de Cessna weer aan de grond kunnen krijgen. Landen gaat niet zo makkelijk als je in het donker zoekt naar een onverlichte baan.
Zal straks even kijken, had er nog niet op gelet.Bloedvat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:25:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door GurbY{nl} op 27-08-2020 09:29 ]
Ik ben bezig met de bush trip in Nevada. Ik ben bezig met leg 5 maar ondertussen begon mijn fuel redelijk laag te worden. Ik dacht altijd dat je op een bepaalde luchthaven een opdracht zou krijgen om te refuelen maar dat krijg je na wat googelen blijkbaar niet.
Het zou om een mogelijk bug gaan, zelfs als je op een grotere luchthaven naar een tankstation zou taxiën kan je niet refuelen. Dit is uiteraard een heel vervelende bug aangezien de totale afstand te groot is om op 1 tank af te leggen.
Je kan het gelukkig wel omzeilen met een shortcut, om het realistisch te houden kan je alsnog eerst naar een tankstation taxiën en dan de keybind gebruiken.
Zie volgend artikel: https://www.fanbyte.com/g...to-get-fuel-in-bush-runs/
Wat ik gisteren trouwens ook ontdekte is dat je gewoon kan stoppen terwijl je nog in de lucht hangt tijdens een leg van bush trips. Je kan dan gewoon continue kiezen in het menu de volgende keer je kan spelen. Wel zo handig als het al wat later wordt en je net met een langere leg begonnen bent. Let wel op, je vfr timer komt terug op 0 te staan dus je kan het best op een waypoint stoppen.
Het zou om een mogelijk bug gaan, zelfs als je op een grotere luchthaven naar een tankstation zou taxiën kan je niet refuelen. Dit is uiteraard een heel vervelende bug aangezien de totale afstand te groot is om op 1 tank af te leggen.
Je kan het gelukkig wel omzeilen met een shortcut, om het realistisch te houden kan je alsnog eerst naar een tankstation taxiën en dan de keybind gebruiken.
Zie volgend artikel: https://www.fanbyte.com/g...to-get-fuel-in-bush-runs/
Wat ik gisteren trouwens ook ontdekte is dat je gewoon kan stoppen terwijl je nog in de lucht hangt tijdens een leg van bush trips. Je kan dan gewoon continue kiezen in het menu de volgende keer je kan spelen. Wel zo handig als het al wat later wordt en je net met een langere leg begonnen bent. Let wel op, je vfr timer komt terug op 0 te staan dus je kan het best op een waypoint stoppen.
Die spiegel is dynamisch. Dat kun je ook zien wanneer je je POV draait/verplaatst (zonder TrackIR).Bloedvat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:25:
[...]
Dynamisch, hij verschuift met je gezichtspunt en als je paneel veranderd dan gaat de reflectie ook mee.Bloedvat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:25:
[...]
Wissel zelf vaak tussen aan en uit, aan de ene kant is het enorm mooi, maar aan de andere kant zit die reflectie ook vaak in de weg van wat je wil zien. Met trackir is het eenvoudiger je gezichtsveld te veranderen, dus dan kun je gewoon je hoofd wat draaien
Ik zie dat al meerderen hebben gereageerd maar:Bloedvat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:25:
[...]
Dynamisch, als je display of kijkhoek veranderd veranderd de (hoek van de) spiegeling ook
NiceMagic schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:32:
[...]
Dynamisch, hij verschuift met je gezichtspunt en als je paneel veranderd dan gaat de reflectie ook mee.
Wissel zelf vaak tussen aan en uit, aan de ene kant is het enorm mooi, maar aan de andere kant zit die reflectie ook vaak in de weg van wat je wil zien. Met trackir is het eenvoudiger je gezichtsveld te veranderen, dus dan kun je gewoon je hoofd wat draaien
Zodra de Reverb (G1) support krijgt, ga ik 'm misschien toch maar op de kop tikken. Ook al ben ik niet zo van het civiele spul..
Is er al bekend of, en zo ja welke heli's nog toegevoegd gaan worden? Dat lijkt me dan wel weer erg leuk in VR.
(sorrie, zou het vast ook ergens kunnen opzoeken, maar.... damn mijn luiheid)
Het enige dat bekend is dat heli's zeker toegevoegd gaan worden als eerste nieuwe waarschijnlijk betaalde DLC (eerste dlc van Asobo/MS). Welke het zal zijn weet niemand, maar de Bell 206b zou historisch gezien een logische zijn.Bloedvat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:40:
[...]
Nice![]()
Zodra de Reverb (G1) support krijgt, ga ik 'm misschien toch maar op de kop tikken. Ook al ben ik niet zo van het civiele spul..
Is er al bekend of, en zo ja welke heli's nog toegevoegd gaan worden? Dat lijkt me dan wel weer erg leuk in VR.
(sorrie, zou het vast ook ergens kunnen opzoeken, maar.... damn mijn luiheid)
Denk dat ze echter eerst nog wat moeten optimaliseren in het vluchtmodel, de grotere vliegtuigen trekken al behoorlijk aan huidige hardware, en een heli simuleren is nog lastiger.
Er zou vandaag meer bekend worden gemaakt over de update, sommige mensen hebben de conclusie getrokken (nav de content update die nu in je manager te vinden is) dat die update ook vandaag komt.dierkx36 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:54:
Is die "kleine" update voor MSFS al vrijgegeven
(Dacht dat die voor vandaag stond...)
Misschien komt die vandaag, misschien niet. In ieder geval is er een developer update vandaag.
[ Voor 33% gewijzigd door Magic op 27-08-2020 09:56 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Hmm.. ik hoop toch echt dat er minstens één gratis heli wordt toegevoegd. Ook al is het de de "passie-loze" Bell 206. Anders wordt het een duur grapje.. €60,- voor FS2020 en dan nog eens €xx,- voor een dlc, puur om even over m'n eigen huisje te vliegenMagic schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:48:
[...]
Het enige dat bekend is dat heli's zeker toegevoegd gaan worden als eerste nieuwe waarschijnlijk betaalde DLC (eerste dlc van Asobo/MS). Welke het zal zijn weet niemand, maar de Bell 206b zou historisch gezien een logische zijn.
Denk dat ze echter eerst nog wat moeten optimaliseren in het vluchtmodel, de grotere vliegtuigen trekken al behoorlijk aan huidige hardware, en een heli simuleren is nog lastiger.
(al verwacht ik dat de DLC's voor FS2020 niet zo prijzig (en volledig) zijn als bij DCS World
Trim leidt soms een eigen leven. Een van de triggers voor het trimprobleem is de active pause functie. Als je na het pauzeren weer verder vliegt, dan lijkt het wel alsof het vliegtuig achter de feiten aanhobbelt. De trim gaat soms alle kanten op. Soms ook niet.GurbY{nl} schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:02:
Dan wat minder:
Zeer irritante bug, hoop dat ze 'm eruit halen bij de eerstvolgende patch.
Verba Volant, scripta manent. En de rest...
Ik heb niet zoveel problemen met de trimfunctie. Al is het wel aan te raden om 'active pause' niet te gebruiken en gewoon gebruik te maken van de 'normale' pause functie.Terrible schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Trim leidt soms een eigen leven. Een van de triggers voor het trimprobleem is de active pause functie. Als je na het pauzeren weer verder vliegt, dan lijkt het wel alsof het vliegtuig achter de feiten aanhobbelt. De trim gaat soms alle kanten op. Soms ook niet.
Daarnaast is het wel zo dat je bij elke verandering opnieuw moet trimmen (verandering van pitch, power, wind, roll, etc.). En het helpt om te trimmen door veel op de trimbutton knop te klikken (en niet ingedrukt te houden).
Nee. Staat niet voor vandaag. Wat wel voor vandaag staat is de bekendmaking van de releasedatum voor de patch. Maar deze bekendmaking zal (net als alle andere updates van Asobo op donderdag) ergens 's nachts van donderdag op vrijdag gepost worden.dierkx36 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:54:
Active pause is inderdaad bugged. Wanneer ik active pause gebruik blijft de versnelling/daling/stijging doorlopen. Heb zo cessna na een kwartiertje pauze compleet uit elkaar getrokken omdat hij met mach X in de grond sloeg.Terrible schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Trim leidt soms een eigen leven. Een van de triggers voor het trimprobleem is de active pause functie. Als je na het pauzeren weer verder vliegt, dan lijkt het wel alsof het vliegtuig achter de feiten aanhobbelt. De trim gaat soms alle kanten op. Soms ook niet.
Active pause is niet bugged. Het hele idee van die active pause functie is dat de simulatie doorloopt. Ben je aan het versnellen en druk je op active pause, dan loopt de versnelling door. Waarom je dat zou willen is mij niet helemaal duidelijk, en dat het gebruikt wordt als de standaard functie voor pause is me helemaal een raadsel.Magic schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Active pause is inderdaad bugged. Wanneer ik active pause gebruik blijft de versnelling/daling/stijging doorlopen. Heb zo cessna na een kwartiertje pauze compleet uit elkaar getrokken omdat hij met mach X in de grond sloeg.
Je kan via het menu wel de reguliere pause functie mappen (is standaard niet gemapt). Ik heb pause gemapped met 'P' en unpause met 'ctrl + P'.
klassieke "it's not a bug, it's a feature" dusSparkiezz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Active pause is niet bugged. Het hele idee van die active pause functie is dat de simulatie doorloopt. Ben je aan het versnellen en druk je op active pause, dan loopt de versnelling door. Waarom je dat zou willen is mij niet helemaal duidelijk, en dat het gebruikt wordt als de standaard functie voor pause is me helemaal een raadsel.
Je kan via het menu wel de reguliere pause functie mappen (is standaard niet gemapt). Ik heb pause gemapped met 'P' en unpause met 'ctrl + P'.
Overigens, gisteren de Grand Canyon opnieuw bezocht (ik klaagde dat hij er slecht uitzag, wellicht beroerder dan X-plane 11). En echt 100% verbetering
Volgens mij is de vraag of die er uberhaupt ooit gaat komen? Ik ben nog geen uitspraak tegengekomen dat zo'n een patch wordt overwogen bij MS/Asobo.DeNachtwacht schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:43:
Is er ook al ergens een uitspraak gedaan over wanneer er een patch komt die DX12 support toevoegt?
Goede tip om de reguliere manier van pause te mappen, dank!Sparkiezz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Active pause is niet bugged. Het hele idee van die active pause functie is dat de simulatie doorloopt. Ben je aan het versnellen en druk je op active pause, dan loopt de versnelling door. Waarom je dat zou willen is mij niet helemaal duidelijk, en dat het gebruikt wordt als de standaard functie voor pause is me helemaal een raadsel.
Wellicht is de active pause zo bedoeld, dat kan. Een 'feature...' ha ha...
Dan is er toch nog steeds een flinke bug in het trimsysteem. Soms blijft ie zichzelf trimmen en kun je er niets tegenin brengen behalve dan de andere kant op trimmen. Ga je als een een stuiterbal door de lucht. Korte keypresses of ononderbroken trimmen maakt geen verschil. Dit automatisch en random trimmen gebeurt zowel in de A320 als in de Caravan met autopilot en andere autofuncties volledig disengaged. En net zo onverwacht als het trimprobleem begint, zo houdt het ook weer op. Volledig onvoorspelbaar en niet reproduceerbaar.
Verba Volant, scripta manent. En de rest...
Ook ik kan niet wachten om eindelijk de opvolger van FSX te spelen.
Ik realiseer mij echter dat mijn PC niet helemaal up-to-date is (i7 4770k, 2x4GB DDR3, R9 290, SSD), en dan met name de GPU (RAM heb ik al uitgebreid naar 16GB). Ik heb overwogen om voor de RTX 2080 (Ti) te gaan, maar dit ga ik niet doen omdat ook deze kaart eigenlijk nog niet helemaal ready is voor deze sim. Dan koop ik liever nu een mid-range kaart, die de sim redelijk kan draaien (op 1440p) en over een jaar (of 2) een topmodel waarbij ik ook de rest van de PC upgrade.
Voor nu twijfel ik tussen de RTX 2060, 5600 XT en 5700 XT. Zoals ik al eerder aangaf game ik op 1440p. De prijs van de 5600XT en RTX2060 vind ik erg vergelijkbaar, dus ik denk dat de 2060 dan een betere optie is (ook met het oog op drivers, daar hoor ik vaak nog minder goede ervaringen over bij AMD(?)). Wat zouden jullie doen?
Ik realiseer mij echter dat mijn PC niet helemaal up-to-date is (i7 4770k, 2x4GB DDR3, R9 290, SSD), en dan met name de GPU (RAM heb ik al uitgebreid naar 16GB). Ik heb overwogen om voor de RTX 2080 (Ti) te gaan, maar dit ga ik niet doen omdat ook deze kaart eigenlijk nog niet helemaal ready is voor deze sim. Dan koop ik liever nu een mid-range kaart, die de sim redelijk kan draaien (op 1440p) en over een jaar (of 2) een topmodel waarbij ik ook de rest van de PC upgrade.
Voor nu twijfel ik tussen de RTX 2060, 5600 XT en 5700 XT. Zoals ik al eerder aangaf game ik op 1440p. De prijs van de 5600XT en RTX2060 vind ik erg vergelijkbaar, dus ik denk dat de 2060 dan een betere optie is (ook met het oog op drivers, daar hoor ik vaak nog minder goede ervaringen over bij AMD(?)). Wat zouden jullie doen?
Aha... heb in beide toestellen nog niet gevlogen. Ben de trim-bug niet tegen gekomen in de Daher, Cessna 172 en Cessna 152.Terrible schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:36:
[...]
Goede tip om de reguliere manier van pause te mappen, dank!
Dan is er toch nog steeds een flinke bug in het trimsysteem. Soms blijft ie zichzelf trimmen en kun je er niets tegenin brengen behalve dan de andere kant op trimmen. Ga je als een een stuiterbal door de lucht. Korte keypresses of ononderbroken trimmen maakt geen verschil. Dit automatisch en random trimmen gebeurt zowel in de A320 als in de Caravan met autopilot en andere autofuncties volledig disengaged. En net zo onverwacht als het trimprobleem begint, zo houdt het ook weer op. Volledig onvoorspelbaar en niet reproduceerbaar.
Lastige vraag. Wat heb je er voor over?Montu schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:40:
Weet ook dat op 1/9 Nvidia waarschijnlijk de 30XX serie gaat aankondigen dus daar nog even op wachten lijkt het allerslimste om nu te doen.
Mocht je toch haast hebben dan is inderdaad Nvidia te verkiezen boven AMD lijkt het. De 2070S lijkt dan een kaart die redelijk goede prestaties voor MSFS neerzet.
Maar ja, die maakt je wel weer bijna 600 euri's armer en zakt mogelijk snel in prijs na de aankondiging van volgende week.
Ik reageer hier nu wel maar besef me ook dat het eigenlijk niet de bedoeling is om deze vraag hier te stellen. Voor dit soort vragen kun je terecht in
Componenten Aankoopadvies
[ Voor 6% gewijzigd door killerbee1958 op 27-08-2020 10:52 ]
Dank voor je reactie. Ja, dat lijkt inderdaad het slimst. Ik heb echter ook ergens gelezen dat het dan nog wel maanden kan duren voordat die breed verkrijgbaar gaan zijn. Hoe was dit in de voorgaande jaren?killerbee1958 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Lastige vraag. Wat heb je er voor over?
Weet ook dat op 1/9 Nvidia waarschijnlijk de 30XX serie gaat aankondigen dus daar nog even op wachten lijkt het allerslimste om nu te doen.
Mocht je toch haast hebben dan is inderdaad Nvidia te verkiezen boven AMD lijkt het. De 2070S lijkt dan een kaart die redelijk goede prestaties voor MSFS neerzet.
Maar ja, die maakt je wel weer bijna 600 euri's armer en zakt mogelijk snel in prijs na de aankondiging van volgende week.
Ik reageer hier nu wel maar besef me ook dat het eigenlijk niet de bedoeling is om deze vraag hier te stellen. Voor dit soort vragen kun je terecht in
Componenten Aankoopadvies
Misschien zie ik iets totaal iets over het hoofd maar is er een mogelijkheid om fs2020 te installeren op een andere schijf dan C?
Steam versie hier, installatie op schijf G gezet maar toch installeert die op C en geen mogelijkheid om een andere optie te kiezen.
Steam versie hier, installatie op schijf G gezet maar toch installeert die op C en geen mogelijkheid om een andere optie te kiezen.
Voordat de launcher begint met downloaden werd mij de vraag gesteld op welke schijf ik de content wou downloaden. Misschien iets te snel doorgeklikt?Gummiebeer schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:19:
Misschien zie ik iets totaal iets over het hoofd maar is er een mogelijkheid om fs2020 te installeren op een andere schijf dan C?
Ik heb een i4770k @ 4.5 ghz en 16 GB mety een 5700XT. Draai op 3440x1440.Montu schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:40:
De cpu en geheugen zijn de beperking. Draai een mix van high ultra, maar in grote steden moet ik textures op high zetten. Spel lijkt telkens textures te decoden en in grote steden betekent dat regelmatig spikes naar 100% cpu usages waardoor het erg begint te stotteren voor 5-10 seconde. Textures op high vermindert dit aanzienlijk.
Buiten hele grote steden draait alles een zonnetje.
Over de 5700xt ben ik performance wise erg tevreden, maar toch nog regelmatig bluescreens als ik naar youtube kijk. Conclusie; Ik zou de 5700xt nooit aanraden vanwege de bluescreens die ik af en toe krijg, wel eens gehad tijdens een werk meeting en ook random tijdens thuiswerken als ik via youtube muziek afspeel.
[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 27-08-2020 11:46 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Goed om te horen dat je over de 5700xt kwa performance erg tevreden bent. Instabiliteit herken ik ook wel, ik had regelmatig random reboots met mijn kaart, die is inmiddels RMA. Nu speel ik op mijn oude GTX 970, maar die trekt het allemaal eigenlijk toch nét niet lekker..evilpin0 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Ik heb een i4770k @ 4.5 ghz en 16 GB mety een 5700XT. Draai op 3440x1440.
De cpu en geheugen zijn de beperking. Draai een mix van high ultra, maar in grote steden moet ik textures op high zetten. Spel lijkt telkens textures te decoden en in grote steden betekent dat regelmatig spikes naar 100% cpu usages waardoor het erg begint te stotteren voor 5-10 seconde. Textures op high vermindert dit aanzienlijk.
Over de 5700xt ben ik performance wise erg tevreden, maar toch nog regelmatig bluescreens als ik naar youtube kijk. Conclusie; Ik zou de 5700xt nooit aanraden vanwege de bluescreens die ik af en toe krijg, wel eens gehad tijdens een werk meeting en ook random tijdens thuiswerken als ik via youtube muziek afspeel.
Hopelijk ondersteunen ze nu enkel nog DX11 omdat hiermee compatibiliteit met de xBox gewaarborgd is en is DX12 ondersteuning mogelijk door enkel de source-code door een compiler te halen die DX12 ondersteunt.DeNachtwacht schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:43:
Is er ook al ergens een uitspraak gedaan over wanneer er een patch komt die DX12 support toevoegt?
Zit al decennia niet meer in de programmeer-scene, maar zo eenvoudig zal het wel niet zijn ben ik bang
In dat geval verwacht ik niet dat het snel komt, als het al komt. Want dan zullen alle add-ons ook weer aangepast moeten worden.
Vind het heel jammer dat DX12 niet gebruikt wordt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens mij klopt dit niet.Sparkiezz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:15:
Active pause is niet bugged. Het hele idee van die active pause functie is dat de simulatie doorloopt. Ben je aan het versnellen en druk je op active pause, dan loopt de versnelling door.
Ik heb al behoorlijk wat Active Pause gebruikt omdat ik daarmee mijn screenshots maak. Voordeel is dat je dan rustig vanuit verschillende standpunten en extern vs intern, kunt zoeken wat het coolste shot oplevert. Ik ben er vrij zeker van dat ik al meermaals aan het versnellen e.d. was, en dat had helemaal geen effect. Heb zelfs al gepauzeerd net toen ik in een stall kwam, en zelfs na een minuut Active Pause kon ik nog gewoon netjes terug uit de stall recoveren.
Dit was nagenoeg altijd wel met een single prop vliegtuig, dus misschien zijn sommige vliegtuigen wel bugged op dat vlak.
Ik druk gewoon op Esc als ik de sim wil pauzeren...Sparkiezz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:15:
Esc naar het menu gebruikt ook gewoon active pause, elke keer als ik eruit ga dan schiet mijn vliegtuig omhoog omdat hij denkt dat hij versnelt en daarom moet stijgen.FastFred schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
Ik druk gewoon op Esc als ik de sim wil pauzeren...
Zou ook zomaar kunnen.Magic schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Voordat de launcher begint met downloaden werd mij de vraag gesteld op welke schijf ik de content wou downloaden. Misschien iets te snel doorgeklikt?
Nouja, ik laat het zo even tot er een update komt. Denk niet dat ik het red met nog maar 28gb over op de schijf
Ik heb 'm uit de windows store en via de eigen launcher op D: geinstalleerd, maar het viel me op dat er nog steeds naar de appdata op C: gerefereerd wordt. Als ik op de D schijf een community addon plaats dan zie ik hem ook in de C appdata, maar neemt daar verder geen plaats in. Dus volgens mij is de C installatie een alias naar je eigenlijke locatie.Gummiebeer schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:19:
SUMU - SUCM (Uruguay)
Nu bezig , waarom daar ? zou niet weten maar wil gewoon even kijken hoe het er daar uit zien
real time en weer .. en ik kwam toevallig in deze mooie opkomende zon terecht

Nu bezig , waarom daar ? zou niet weten maar wil gewoon even kijken hoe het er daar uit zien
real time en weer .. en ik kwam toevallig in deze mooie opkomende zon terecht

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 27-08-2020 12:58 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Iemand enig idee hoe ik het volgende voor elkaar krijg. Via Simbrief een vlucht met de 320 neo gepland vanaf Amsterdam naar Vilnius. Volgens het plan moet ik baan 9 gebruiken.
EHAM/09 ANDIK1N ANDIK N873 GRONY M105 EEL N125 WSN L23 GRUDA N858
IRKAL IRKAL2A EYVI/01
Alles netjes ingevoerd in de MCDU en alles gereed gemaakt. Vraag ik via ATC clearance aan om te taxi'en willen ze me op baan 18R hebben. Hoe kan ik fiksen dat ik op kan stijgen vanaf de baan volgens mijn plan?
IRKAL IRKAL2A EYVI/01
Alles netjes ingevoerd in de MCDU en alles gereed gemaakt. Vraag ik via ATC clearance aan om te taxi'en willen ze me op baan 18R hebben. Hoe kan ik fiksen dat ik op kan stijgen vanaf de baan volgens mijn plan?
hoi all
tijdens het spelen stopt opeens flight simulator wat zou het probleem zijn????
Met de zuidoosten wind is 18R en 27 nu landen, starten is 24. Met de huidige wind zal je geen starten 09 krijgen. 18R is nooit een startbaan, 36L wel. ATC clearance zou je, als de wind op real weather draait, starten 24 of starten 27 moeten geven.ytr81 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:
Iemand enig idee hoe ik het volgende voor elkaar krijg. Via Simbrief een vlucht met de 320 neo gepland vanaf Amsterdam naar Vilnius. Volgens het plan moet ik baan 9 gebruiken.
IRKAL IRKAL2A EYVI/01
Maar hoe dan ook: plan is een plan, de ATC clearance kan ook in het echt je een andere baan geven en dan moet je in de FMC (of bij Airbus dus de MCDU) het plan aanpassen (last-minute).
USB device gedisconnect? XBOX controller gedisconnect? Gestart vanaf Reykjavik (bekend probleem)? Of staat er iets in je windows logboek?feyenoord40 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:58:
hoi all
Dit is nu eigenlijk een vraag die thuishoort inytr81 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:
IRKAL IRKAL2A EYVI/01
(Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes
Voor Amsterdam check ik altijd actueel baangebruik. Voor andere vliegvelden kijk ik meestal snel even op flightradar of https://globe.adsbexchange.com/ytr81 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:
IRKAL IRKAL2A EYVI/01
De baan zou je moeten kunnen wijzigen in het FMS, maar ik hoor daar verschillende verhalen over (dat het buggy is)
[ Voor 6% gewijzigd door cracking cloud op 27-08-2020 13:02 ]
Mijn 5600XT is net aangekomen, ik ga wel maar op 1080 spelen maar als ik het niet vergeet laat ik je m'n bevindingen wetenMontu schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:40:

Eigenlijk zou je van te voren het baangebruik moeten bepalen (bijv. door bekijken of beluisteren van de ATIS of kijken op de hierboven genoemde pagina van LVN) zodat je bij het plannen van de route in Simbrief de startbaan in gebruik met vrij grote zekerheid kan kiezen. Het kan echter altijd gebeuren dat ATC je bij de klaring toch een andere baan en SID toewijst en die moet je dan handmatig wijzigen in de MCDU. Helaas heeft MSFS vaak de neiging een compleet andere combinatie van start- en landingsbanen te hanteren dan in werkelijkheid, vooral bij complexe luchthavens zoals Schiphol.ytr81 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:
IRKAL IRKAL2A EYVI/01
Dit is ook weer een voorbeeld waarom de ATC eigenlijk onbruikbaar is, want baan 18R kan nooit worden gebruikt als startbaan op Schiphol, er zijn dan ook geen SID's voor beschikbaar. Blijkbaar is die info niet ingebakken in MSFS.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Zo uit m’n hoofd (dus kan er naast zitten):ytr81 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:
IRKAL IRKAL2A EYVI/01
- In de MCDU (FMS) klik op F-PLN
- Bovenin klik je op de Line Select Key links naast EHAM
- Als het goed is kan je nu een andere baan en SID kiezen.
Overigens, EHAM 18R hoor je alleen op te landen, dus eigenlijk moet je de crappy ATC negeren. Starten 18C en 18L kan wel
Ik had laatst ook een random crash. Gebeurt het iedere keer?feyenoord40 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:58:
hoi all
Ik heb dit ook zoals hierboven gezegd bij het vertrekken vanaf Keflavík.doobieters schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:11:
[...]
Ik had laatst ook een random crash. Gebeurt het iedere keer?
https://flightsimulator.z...-Last-modified-8-21-2020-
MSFS crashes to the desktop when flying, departing or arriving close to or from BIKF Keflavík International Airport (Iceland).
Tja, zo heeft elk vliegveld wel zijn eigen regels. Om overal rekening mee te houden zou water naar de zee dragen zijn. Straks krijg je puristen die gaan klagen omdat de virtuele stikstoflimiet voor hun virtuele vliegveld is overschreden en dus de vluchten herverdeeld zouden moeten worden over andere vliegveldenND863 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:00:
[...]
Overigens, EHAM 18R hoor je alleen op te landen, dus eigenlijk moet je de crappy ATC negeren. Starten 18C en 18L kan wel
Toegeven, ATC is niet geweldig, maar ook in xplane 11 werd ik wel eens in een eindeloze lus rondgestuurd
In principe hoef je de Airbus A320 niet te trimmen. Er zit een auto-trim systeem op die probeert een 1G-flight path (in de pitch axis) aan te houden. En dat is soort van gemodelleerd in FS2020. Ik durf zeker niet te beweren dat er geen bugs inzitten, maar wellicht goed om te weten dat je mss probeert een systeem te overriden die hetzelfde voor je probeert te doenTerrible schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:36:
[...]
Goede tip om de reguliere manier van pause te mappen, dank!
Ik heb ook een 5700xt (sapphire pulse) en heb geen last van bluesreens. Wel vind ik deze kaart superluidruchtig. Zou 'm niet nogeens kopen, maar het is verder wel een beest van een kaart.evilpin0 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Ik heb een i4770k @ 4.5 ghz en 16 GB mety een 5700XT. Draai op 3440x1440.
Ik heb geen ervaring met de offline ATC dus ik zal ook niet XP11 verdedigen. Maar indd ze (Asobo) moet wel van goede huize komen om heel goede AI ATC te implementeren, is ook niet makkelijk. Maar zo te horen lijkt er niet veel progressie te zitten sinds FS2004. Prima voor de enorme nieuwe markt die Asobo aantrekt, iets minder prima voor diegene die het sinds FS2004 kennenMagic schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Tja, zo heeft elk vliegveld wel zijn eigen regels. Om overal rekening mee te houden zou water naar de zee dragen zijn. Straks krijg je puristen die gaan klagen omdat de virtuele stikstoflimiet voor hun virtuele vliegveld is overschreden en dus de vluchten herverdeeld zouden moeten worden over andere vliegvelden
Toegeven, ATC is niet geweldig, maar ook in xplane 11 werd ik wel eens in een eindeloze lus rondgestuurd
In de 172 en 152 heb ik 'm nu enkele malen gehad. Net zo snel weer weg als ie gekomen is, maar vrij vervelend.Sparkiezz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:40:
[...]
Aha... heb in beide toestellen nog niet gevlogen. Ben de trim-bug niet tegen gekomen in de Daher, Cessna 172 en Cessna 152.
Even voor mijn beeldvorming :
Meteo blue aka realtime weather in MSFS loopt een aantal uur achter toch
(Probeer die orkaan te vinden...)
Hoeft niet maar ik vind dat wanneer je live traffic (i.c.m. live weather) gebruikt dit wel altijd correct zou moeten zijn.Magic schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Tja, zo heeft elk vliegveld wel zijn eigen regels. Om overal rekening mee te houden zou water naar de zee dragen zijn.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik krijg ze er nu wel in, d.m.v. invullen van vertrek en aankomst luchthaven, maar zodra ik op Fly Now druk blijft de status op Preflight staan en moet ik hem zelf aanpassen. Bij Sim Status worden alle gegevens wel netjes getracked zoals pitch etc.
Doe ik ergens iets verkeerd? Of komt het doordat ik met een vliegtuig vlieg wat nog niet bekent is?
Wat ik bedoelde te zeggen, is dat er meer variabelen zijn dan weer en verkeer.cbr600f4i schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:11:
[...]
Hoeft niet maar ik vind dat wanneer je live traffic (i.c.m. live weather) gebruikt dit wel altijd correct zou moeten zijn.

ik ga dat ff nakijkencracking cloud schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
USB device gedisconnect? XBOX controller gedisconnect? Gestart vanaf Reykjavik (bekend probleem)? Of staat er iets in je windows logboek?
Dit is volgens mij niet zozeer een fout van de ATC maar komt door de beperkingen in de onderliggende AFCAD's van de vliegvelden.cbr600f4i schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:11:
[...]
Hoeft niet maar ik vind dat wanneer je live traffic (i.c.m. live weather) gebruikt dit wel altijd correct zou moeten zijn.
In MSFS is voortgeborduurd op het AFCAD systeem van FSX. In een AFCAD kan je een runway open of closed voor traffic maken. Open betekent beide kanten van de runway open voor landen en take-off.
Je kan dus niet kiezen, bijvoorbeeld voor runway 06/24 @EHAM, dat de 06 open is voor landingen maar closed voor take-off. Zo gebeurde het bij een N/O wind dat op Schiphol de 06 door AI-traffic werd gebruikt om de starten.
dit staat er in mijn logbookcracking cloud schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
USB device gedisconnect? XBOX controller gedisconnect? Gestart vanaf Reykjavik (bekend probleem)? Of staat er iets in je windows logboek?
System
- Provider
[ Name] Application Error
- EventID 1000
[ Qualifiers] 0
Version 0
Level 2
Task 100
Opcode 0
Keywords 0x80000000000000
- TimeCreated
[ SystemTime] 2020-08-27T10:50:20.0651340Z
EventRecordID 6093
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 0
[ ThreadID] 0
Channel Application
Computer DESKTOP-PABQ5F1
Security
- EventData
FlightSimulator.exe
1.7.12.0
5f2ee5e4
FlightSimulator.exe
1.7.12.0
5f2ee5e4
c0000005
0000000001f29f81
13d4
01d67c57fff7fc1e
D:\Games\Microsoft Flight Simulator 2020\FlightSimulator.exe
D:\Games\Microsoft Flight Simulator 2020\FlightSimulator.exe
52dfe42b-83bc-4a15-9a3d-922b0d43ed45
hoi ja idddoobieters schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:11:
[...]
Ik had laatst ook een random crash. Gebeurt het iedere keer?
Ik ook bij louisiana..vertrokken vanaf KNBG ,geen wind maar wel een hoop koudierkx36 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:49:
Even voor mijn beeldvorming :

Maar geen orkaan
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 27-08-2020 15:47 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Had je dit al geprobeerd?
Anders zou ik proberen om via het support formulier contact op te nemen met Microsoft. Vermeld dan ook wat je hebt geprobeerd (en de logboek melding).
Aerosoft gaat ook los
https://www.aerosoft.com/...v2aDaVeevWLd1OitDqEM7g9rw
1e gratis download.. (server down)
https://www.aerosoft.com/...v2aDaVeevWLd1OitDqEM7g9rw
1e gratis download.. (server down)
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Komt omdat het weer in Amerika bugged is. De wind is altijd 3 knotsravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Ik ook bij louisiana..vertrokken vanaf KNBG ,geen wind maar wel een hoop kou![]()
Maar geen orkaan
Was daarnet vanuit Galveston bezig :ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Ik ook bij louisiana..vertrokken vanaf KNBG ,geen wind maar wel een hoop kou![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar geen orkaan
Donkere wolken : check.
Regen radar in de Baron geeft aan dat het er goed tekeer gaat : check.
Ben je er ... niks

Dat is stipt hetzelfde weerbeeld wat ik 2 uur geleden hadytr81 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:26:
We gaan proberen Hurricane Laura te trotseren... kijken of mn Cessna het houdt
Opgestegen in Galveston
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben niet de enige hurricane hunter![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Op welke server zit jij als ik mag vragen
[ Voor 36% gewijzigd door dierkx36 op 27-08-2020 16:32 ]
hoi ik zal dit allemaal checken bedankt voor je hulpcracking cloud schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:48:
[...]
Had je dit al geprobeerd?
Anders zou ik proberen om via het support formulier contact op te nemen met Microsoft. Vermeld dan ook wat je hebt geprobeerd (en de logboek melding).
Wellicht is dit al hier al besproken, maar het lijkt er op dat de cockpit performance van o.a. de A320neo en de 787 nogal matig is door de refresh rate van de instrumenten. Blijkbaar is dit afhankelijk van de refresh rate van je monitor, dus bij een 144Hz monitor updaten de instrumenten (onnodig) 144 keer per seconde.
Op de Discord van de A320NX is een fix geplaatst die je in je "Community" folder kan zetten. Deze fix zorgt er voor dat de instrumenten minder vaak updaten. Ik zie zelf een improvement van 10-15 FPS in de A320neo. Hier is de link. Dit heeft effect op alle vliegtuigen, dus gebruik op eigen risico
.
Op de Discord van de A320NX is een fix geplaatst die je in je "Community" folder kan zetten. Deze fix zorgt er voor dat de instrumenten minder vaak updaten. Ik zie zelf een improvement van 10-15 FPS in de A320neo. Hier is de link. Dit heeft effect op alle vliegtuigen, dus gebruik op eigen risico
Hi!
Ik overweeg MSFS2020 aan te schaffen, maar ik ben alleen in het bezit van een Xbox-controller voor de PC.
Iemand die het spel ook heeft met alleen een controller, en mij kan vertellen of het dan uberhaupt bespeelbaar is?
Het is wel compatible, maar is het ook echt te spelen? Of zit je grotendeels van de tijd op je toetsenbord te rammen omdat je 1 miljoen knoppen in moet drukken?
Ik hoor graag jullie ervaring.
Ik overweeg MSFS2020 aan te schaffen, maar ik ben alleen in het bezit van een Xbox-controller voor de PC.
Iemand die het spel ook heeft met alleen een controller, en mij kan vertellen of het dan uberhaupt bespeelbaar is?
Het is wel compatible, maar is het ook echt te spelen? Of zit je grotendeels van de tijd op je toetsenbord te rammen omdat je 1 miljoen knoppen in moet drukken?
Ik hoor graag jullie ervaring.
What a terrible day to have eyes!
Ik heb FS2020 nog niet veel gespeeld, maar ik begon met toetsenbord, en vond dat eigenlijk niet lekker werken. Daarna m'n Xbox One S controller erbij gepakt, en dat vond ik veel fijner werken. Er zijn een paar controls die je alsnog wel via toetsenbord moet/wilt doen, maar de meeste controls, en het sturen zelf, vond ik fijner werken met de controller 
Overigens lijkt me dit een vraag die ook prima in het FS2020-topic had gekund
The devil is in the details.
🙈Hahn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:17:
What a terrible day to have eyes!
ach de plane gaat vanzelf schreeuwen als hij denkt dat hij de grond gaat raken ,bartus1989 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:13:
Hmm, begin wel te snappen waarom de luchtverkeersleiding mij naar 10000FT wil hebben in plaats van de 6000 die ik wil..[Afbeelding]
terrain!!/\
terrain!!/\
terrain!!/\
Niks mis mee om met een xbox controller te vliegen. Werkt goed en wordt herkend door fs2020. Wel ingame settings aanpassen zoals gevoeligheid en deadzone anders vlieg je overal waar je niet heen wil.
Maar dan ben je waarschijnlijk al te laat, gaat wrs in stall omdat je te snel moet gaan klimmen..ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:23:
[...]
ach de plane gaat vanzelf schreeuwen als hij denkt dat hij de grond gaat raken ,
terrain!!/\
terrain!!/\
terrain!!/\
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Uiteindelijk moest ik weer zakken naar 7000ft, wat echt niet kon die lui riepen maar wat.
Lijkt wel enig effect te sorteren inderdaad. Boven NY 25-30 fps in de cockpit van de 747 wat allicht beter is dan de 15-20 die ik eerst behaalde.Maycuz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:50:
Wellicht is dit al hier al besproken, maar het lijkt er op dat de cockpit performance van o.a. de A320neo en de 787 nogal matig is door de refresh rate van de instrumenten. Blijkbaar is dit afhankelijk van de refresh rate van je monitor, dus bij een 144Hz monitor updaten de instrumenten (onnodig) 144 keer per seconde.
Op de Discord van de A320NX is een fix geplaatst die je in je "Community" folder kan zetten. Deze fix zorgt er voor dat de instrumenten minder vaak updaten. Ik zie zelf een improvement van 10-15 FPS in de A320neo. Hier is de link. Dit heeft effect op alle vliegtuigen, dus gebruik op eigen risico.
Dank voor deze share! Ik zet hem even in de OP.
Tesla M3LR '21
Staat je bios jumper op silent ? Ik heb dezelfde kaart. Het is wat beter op silent modeblcor schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:22:
[...]
Ik heb ook een 5700xt (sapphire pulse) en heb geen last van bluesreens. Wel vind ik deze kaart superluidruchtig. Zou 'm niet nogeens kopen, maar het is verder wel een beest van een kaart.
Je hebt je antwoord al maar even voor de volledigheid: niet alleen reflecties maar ook alle 'belichting' is dynamisch, dus ook hoe het licht valt op de rand van een gauge of yoke of raam: als je je hoofd beweegt zie je constant alles bewegen zoals in het echt: zelfs highlights op schroefjes en kleine knopjes. Het maakt alles zoooooooo veel meer realistisch en 'immersive'! Ik zei het al eerder: tijdens elke vlucht zit ik wel even iets te bewonderen waar het licht zo mooi op valt.Bloedvat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:25:
[...]
Bijvoorbeeld hoe het licht valt en weerkaatst op de stick (maar eigenlijk moet je het in beweging zien): niets is ingebakken!
:strip_exif()/f/image/t6vZycxVMpXOqgj7HmS74eMI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xNH1EZxnTExxBergCR2HOsHH.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb trouwens een nieuwe favoriet naast de C172: de DA40NG!
[ Voor 41% gewijzigd door tup61 op 27-08-2020 19:40 ]
Ja, maar dat is meestal ergens rond middernacht onze tijdVerwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:26:
Ging er vandaag geen (info over een) belangrijke update komen?
Ik speel het ook met een XBox controller, en dit gaat best wel goed. Ik heb ook de gevoeligheid iets omlaag gezet (op 80% dacht ik) en een dead zone van 3% ingesteld. Echter voordat ik dit had gedaan lukte het vliegen me ook wel. Ik vlieg vooral de 'kleine' vliegtuigjes als de Cessna's 152/172 etc. Als je je vliegtuig goed trimt kun je overigens prima even af en toe kort de controller neerleggen of met één hand bedienen om ook iets met toetsenbord of muis te doen. En als je de autopiloot laat vliegen kun je zelfs rustig iets heel anders gaan doen 
Ik zit zelf nog in de evaluatie-fase, mocht ik het over paar weken nog steeds leuk vinden om te spelen dan ben ik wel van plan om wat betere randapparatuur te kopen, bijv. iets als een Thrustmaster T16000 stick/throttle/rudder setje.
Ik zit zelf nog in de evaluatie-fase, mocht ik het over paar weken nog steeds leuk vinden om te spelen dan ben ik wel van plan om wat betere randapparatuur te kopen, bijv. iets als een Thrustmaster T16000 stick/throttle/rudder setje.
Hoe nauwkeurig zijn die climb speeds in de a320? met 50% fuel en 50% load krijg ik dit (rond de 5500-6000fpm):
/f/image/PfWsdvLu0KIcRnieKr7c9h51.png?f=fotoalbum_large)
edit: en dit:
/f/image/PfWsdvLu0KIcRnieKr7c9h51.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/D0ODM6hb43xxbuZmDn3t4069.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door cracking cloud op 27-08-2020 20:30 ]
Vooral zodra er meer dan alleen pancake beschikbaar is, VR dus. Immersie ten top, als DCS enige indicatie is. Nog een paar heli's erin en ik ga los.tup61 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:32:
[...]
Je hebt je antwoord al maar even voor de volledigheid: niet alleen reflecties maar ook alle 'belichting' is dynamisch, dus ook hoe het licht valt op de rand van een gauge of yoke of raam: als je je hoofd beweegt zie je constant alles bewegen zoals in het echt: zelfs highlights op schroefjes en kleine knopjes. Het maakt alles zoooooooo veel meer realistisch en 'immersive'! Ik zei het al eerder: tijdens elke vlucht zit ik wel even iets te bewonderen waar het licht zo mooi op valt.

offtopic:
Om die reden zojuist maar de Reverb G2 pre-ordered.
Om die reden zojuist maar de Reverb G2 pre-ordered.
Zag gisteren/vandaag
nog iets voorbij komen over freeware airports van een aantal developers.
Weet iemand toevallig nog welke developers/airports dat waren
(kan het weer eens niet terug vinden B| )
ORBX: https://orbxdirect.com/product/og20-msfsdierkx36 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:28:
Zag gisteren/vandaagnog iets voorbij komen over freeware airports van een aantal developers.
Aerosoft: https://www.aerosoft.com/...for-the-new-msfs-for-free
[ Voor 17% gewijzigd door Er!k op 27-08-2020 20:30 ]
Ik kwam het volgende tegen:cracking cloud schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:27:
Hoe nauwkeurig zijn die climb speeds in de a320? met 50% fuel en 50% load krijg ik dit (rond de 5500-6000fpm):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In hoeverre dit betrouwbaar is durf ik niet te zeggen, ik kan nergens anders uitgebreide specs (na een korte zoektocht) van de A320Neo vinden, ook niet op airbus.com.I'll speak about the A320 Neo. On a medium loaded aircraft (150 pax), takeoff weight of some 68 tons, in my airplane, I climbed out from the airport (2000 feet amsl) till FL 280 in roughly 10 mins, with climb rates at maximum of 6000 feet per minute and averaging 3000 feet a minute, all this at a constant selected speed of 300 knots. Amazing aircraft.
Net even van Frankfurt naar Padenborn gevlogen met de 930

Helas geen landing de ILS wilde me niet naarbeneden helpen ( voor het eerste geprobeerd met die G1000 even een ils landing proberen te maken maar geaktiveerd maar verder doet hij niets

Helas geen landing de ILS wilde me niet naarbeneden helpen ( voor het eerste geprobeerd met die G1000 even een ils landing proberen te maken maar geaktiveerd maar verder doet hij niets
Aerosoft Padenborn staat al op de download, morgen orbx central even aanzwengelen voor hun spul , thanx
Voor de liefhebbers, in de OP van (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes staat nu ook een officiële Garmin G1000 manual in .pdf formaat.
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc