Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 17:11
DoubleYouPee schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:27:
[...]

Ik heb dit probleem ook (maar dan 5-10fps). Duurt 30seconden. Daarna weer terug naar 25-30fps (boven steden.)
Mijn CPU gaat echter niet naar 100%.
Morgen een update lijkt het. Ben benieuwd wat er dan gefixt is.

https://forums.flightsimu...and-custom-scenery/214475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 09:08
DigitalExorcist schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:13:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - EHRD inbound (Rotterdam)

Wel irritant dat ofwel de ATC me te laat wil laten dalen of dat ik niet snel genoeg daal... hoewel 1100 ft p/minuut denk ik op de grens van comfort voor passagiers zit.

Vluchtje is van vandaag, Groningen naar Rotterdam met de approach op Rotterdam. Veel te hoog op final dus en met het weer van vandaag ook niet heel eenvoudig.
Het is best normaal om tegen de 3000 fpm te dalen in een airliner, met 1100 zou de descent wel langzaam gaan :)

Edit: sorry ik keek over het filmpje heen. Verbaast me niet als de descent rate voor een King Air heel anders ligt :P

[ Voor 8% gewijzigd door mvbo op 26-08-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Dan is een DME wel handig om te zorgen dat je op 10nm van RTM VOR op 3000ft of lager zit. Jammer dat DME nog niet beschikbaar is, zoals ik heb begrepen.
Zag gisteren dat de optie voor DME wel in de G1000 zit: ik ga vanavond even kijken of die ook echt werkt. In de G1000-loze C172 zit jammergenoeg geen DME maar kan je wel de afstand tot een VOR zien op de NEAREST VOR pagina van de GNS. (Ja, alsnog een GNS en dat adverteren ze dan als 'steam gauges'... wat op zich wel klopt maar ik had toch wel een gewone radiostack verwacht. Ik vlieg dat ding nog geeneens meer nu dus had eigenlijk net zo goed de Standard versie kunnen kopen. Maar ach...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pnieuwla schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Nee nee nee! Dat is een hardnekkige vergissing. Die overigens al ontkracht wordt in het topic dat je linkte. (Misschien eerst even doorlezen voordat je een link post? :+ ) Er is ondertussen ook al iets boven gezet door de mods:

"Expect a release date for the patch in our August 27th update."

Dus morgen geen patch maar de bekendmaking van de datum waarop de patch zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Expect a release date for the patch in our August 27th update
Zoals ik het lees wordt morgen de releasedatum van de patch bekend gemaakt. Wel verwarrend. Die releasedatum kan natuurlijk ook de 27e zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

schumi1986 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Zover ik weet is dat alleen voor het opslaan van de Flight plan?
Heb je het juiste bestandstype geselecteerd in het opslaan scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
Magic schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:21:
Het is me nu met de Savage Cub al een paar keer voorgekomen dat ik na de landing een koprol gemaakt heb. ik land netjes, heb m'n staartwiel op de grond en zodra ik een beetje gas bij geef om de afslag te halen maakt het vliegtuig een salto. Herkent iemand dit?
Oh ben jij dit? :+

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Het is best normaal om tegen de 3000 fpm te dalen in een airliner, met 1100 zou de descent wel langzaam gaan :)

Edit: sorry ik keek over het filmpje heen. Verbaast me niet als de descent rate voor een King Air heel anders ligt :P
Een kilometer per minuut?? Damn. Das van 15 km hoogte naar nul binnen een kwartier! Dat klinkt... eh.. Heftig. Dacht dat 1500 ft al oncomfortabel was maar FS is voor mij al wel een tijd terug...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

[...]

Dan is een DME wel handig om te zorgen dat je op 10nm van RTM VOR op 3000ft of lager zit. Jammer dat DME nog niet beschikbaar is, zoals ik heb begrepen.

Wel mooi om te zien hoe herkenbaar de omgeving is. We zijn er op dat vlak behoorlijk op vooruit gegaan :P
Het begint nu wel erg te kriebelen...
DME is wel beschhikbaar! Tenminste, zowel in de Beechcraft als in de TBM. Kon net vanuit Christchurch op 175 NM DME van QN VOR een radiaaltje invliegen!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag volgens mij al eerder iets voorbij komen hierover maar dit is volgens mij een nieuwe video:

YouTube: [MSFS 2020] A32NX Project - FREEWARE A320 UPGRADE (Zibo A320?)|Drawyah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Wel mooi om te zien hoe herkenbaar de omgeving is. We zijn er op dat vlak behoorlijk op vooruit gegaan :P
Het begint nu wel erg te kriebelen...
DME zit er gewoon in (alleen in sommige steam cockpits niet heb ik begrepen). RSV is de localizer van rwy 24.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8k_2Qa_LDYDd1l5HZTeisxcQcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UcQ4EBTu98LEa16iQndxVkrB.png?f=fotoalbum_large

Ik lees alleen maar klachten over de default ATC. Ik zou aanraden die gewoon niet meer te gebruiken. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Tourniquet op 26-08-2020 15:20 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
Weet niet of deze al gepost was, maar ik vind ‘m leuk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Zou mij kunnen overkomen, maar nee, ik heb crashes aanstaan :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

DME zit er gewoon in (alleen in sommige steam cockpits niet heb ik begrepen). RSV is de localizer van rwy 24.

[Afbeelding]

Ik lees alleen maar klachten over de default ATC. Ik zou aanraden die gewoon niet meer te gebruiken. :P
Aha, dan wordt er zonder kaarten gevlogen. Ik houd verder mijn mond totdat ik zelf in MSFS kan rondkijken wat er wel en niet inzit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

[Afbeelding]
Dat zijn trouwens de Bearing indicators waarmee je ook een naald op de HSI krijgt en je kan die indicator ook zetten op GPS en ADF. Er zit ook een aparte DME indicator op die enkel en alleen de afstand en freq aangeeft: die komt dan boven de BRG1 indicator links te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door tup61 op 26-08-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00
tup61 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:06:
Zag volgens mij al eerder iets voorbij komen hierover maar dit is volgens mij een nieuwe video:

YouTube: [MSFS 2020] A32NX Project - FREEWARE A320 UPGRADE (Zibo A320?)|Drawyah
Ziet er al goed uit hoor.
Als ze dit al in een week kunnen bereiken dan moeten alle systemen wel in een maand werkend te krijgen zijn.
Daarmee wordt de noodzaak om geld uit te geven aan paid add-on vliegtuigen wel kleiner.

(Ik verdom het bijvoorbeeld zelf om $130,00 aan PMDG 737NG3 te gaan betalen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
ExiZTeNcE schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:42:
Vriend van me heeft vanmorgen wat zitten vogelen met:
https://jbcconsulting4486...08/17/setup-head-tracker/

Werkt prima, gebruikt de TrueDepth camera van de iPhone als head tracker, ga vanmiddag zelf ff kijken, maar een soort TrackIR voor 2,29 Is niet verkeerd :-)
Heb dit zojuist even uitgeprobeerd. Wat gaaf zeg! Echt een hele nieuwe dimensie aan het vliegen :)

Thanks voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo omdat het storm is vandaag ben ik maar eropuit gegaan om eens een mooi natuurwonder te gaan bekijken

Juist en waar kan je doen , onder andere in Mauritania (Africa)
we zijn vandaag op zoek gegaan naar het oog.
Ze noemen het Eye of Africa of ook wel Eye of sahara de benaming is Richat Structure
Het moet 50 km groot zjn in doorsnee dus dat moet te vinden zijn

Eerst wat mooie foto's vanuit mijn Cessna 172 boven Mauritania

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y8WGRrzB/Desktop-Screenshot-2020-08-26-11-51-07-58.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V67MX4wQ/Desktop-Screenshot-2020-08-26-11-58-00-61.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R0STkgvy/Desktop-Screenshot-2020-08-26-11-58-37-90.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s2gp61cR/Desktop-Screenshot-2020-08-26-12-44-42-91.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sxdGr2px/Desktop-Screenshot-2020-08-26-12-51-19-73.png

Hier het oog van Africa ........ not ....dat is geen 50km groot ..... :/
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QC3Czy3W/Desktop-Screenshot-2020-08-26-12-55-47-69.png

Kijk daar hebben de Eye of Africa of ook wel Richat Structure _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6qpJTrVm/Desktop-Screenshot-2020-08-26-13-14-01-66.png

Hier een korte filmpje ervan mijn vlucht boven het Richat Structure
YouTube: Fly over the Richat Structure Eye of Africa (Microsft flightsimulato...

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 26-08-2020 16:03 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

rdluca schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:28:
[...]

Aha, dan wordt er zonder kaarten gevlogen. Ik houd verder mijn mond totdat ik zelf in MSFS kan rondkijken wat er wel en niet inzit :X
Ik denk dat het probleem is dat veel spelers IFR gaan vliegen zonder de benodigde basiskennis van de procedures en het gebruik van navigatiehulpmiddelen en kaarten. Waarschijnlijk ontbreekt dan ook een gedegen vluchtvoorbereiding.

Gevolg is dat men verwacht door de ATC aan de hand te worden genomen met precieze instructies tijdens de hele vlucht, maar als die steken laat vallen (omdat de ATC nu eenmaal matig is uitgewerkt) levert dat situaties op zoals hierboven waarbij je veel te hoog zit t.o.v. je ideale descent profile (final approach fix voor Rotterdam rwy 24 is 2000 voet op 6.3 nm).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMHgHTVjT8SCNeLgIavyaCh1dto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QI0nLGZlu8EprsznL49wybMM.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook even wat screen real-estate toegevoegd voor fs2020 :)

Op het scherm boven (niet heel erg goed te zien, maar hangt tegen het schuine dak aan, dus is ietwat gekanteld) hoop ik de navlog, atc, map e.d. op te kunnen zetten... misschien nog wat instrumenten maar dat voelt onnatuurlijk aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
is de fysieke editie premium nu al uitverkocht of gewoon nog niet beschikbaar?

dacht dat hij per de 24ste beschikbaar zou zijn. maar zie hem zowel hier in de pricewatch als bij budgetgaming op hooguit 1 feed staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:56:

dacht dat hij per de 24ste beschikbaar zou zijn. maar zie hem zowel hier in de pricewatch als bij budgetgaming op hooguit 1 feed staan..
Als je de site van Aerosoft mag geloven is hij pas mid-september weer leverbaar:
https://www.aerosoft.com/...tor-premium-deluxe?c=1582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ooit eens de Thrustmaster MFD Cougar gekocht, maar nooit gebruikt. Maar FS2020 ondersteund deze gewoon, dus heb ze nu maar eens uit de doos gehaald. Nou, had ik veel eerder moeten doen. Veel makkelijker dan al die keyboard toetsen onthouden zeg.

https://tweakers.net/pric...fd-cougar-pack-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
ravw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:44:
Zo omdat het storm is vandaag ben ik maar eropuit gegaan om eens een mooi natuurwonder te gaan bekijken

Juist en waar kan je doen , onder andere in Mauritania (Africa)
we zijn vandaag op zoek gegaan naar het oog.
Ze noemen het Eye of Africa of ook wel Eye of sahara de benaming is Richat Structure
Het moet 50 km groot zjn in doorsnee dus dat moet te vinden zijn

Eerst wat mooie foto's vanuit mijn Cessna 172 boven Mauritania

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier het oog van Africa ........ not ....dat is geen 50km groot ..... :/
[Afbeelding]

Kijk daar hebben de Eye of Africa of ook wel Richat Structure _/-\o_
[Afbeelding]

Hier een korte filmpje ervan mijn vlucht boven het Richat Structure
YouTube: Fly over the Richat Structure Eye of Africa (Microsft flightsimulato...
Vetttt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
RvdH schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:52:
[Afbeelding]

Vandaag ook even wat screen real-estate toegevoegd voor fs2020 :)

Op het scherm boven (niet heel erg goed te zien, maar hangt tegen het schuine dak aan, dus is ietwat gekanteld) hoop ik de navlog, atc, map e.d. op te kunnen zetten... misschien nog wat instrumenten maar dat voelt onnatuurlijk aan..
En ook vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat het probleem is dat veel spelers IFR gaan vliegen zonder de benodigde basiskennis van de procedures en het gebruik van navigatiehulpmiddelen en kaarten. Waarschijnlijk ontbreekt dan ook een gedegen vluchtvoorbereiding.

Gevolg is dat men verwacht door de ATC aan de hand te worden genomen met precieze instructies tijdens de hele vlucht, maar als die steken laat vallen (omdat de ATC nu eenmaal matig is uitgewerkt) levert dat situaties op zoals hierboven waarbij je veel te hoog zit t.o.v. je ideale descent profile (final approach fix voor Rotterdam rwy 24 is 2000 voet op 6.3 nm).
Mja ik vloog in FS4.0 al instrumentlandingen, gewoon met de naaldjes. Die glazen cockpits maken het wat ingewikkelder maar de DME heb ik inmiddels ook wel gevonden. Alleen daalde ik kennelijk pas op het moment dat de ATC mij dat aangaf en dan ben je met een normaal descent profile gewoon te laat.

Ik heb de uitgeprinte navigatiekaarten nota bene náást me liggen 😊

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:02:
[...]

Mja ik vloog in FS4.0 al instrumentlandingen, gewoon met de naaldjes. Navigeren op instrumenten moest ook wel want echte scenery kon je wel shaken. Navigeren met in- en outbound radialen, NDB bakens en blind vertrouwen dat je uit kwam waar je uit dacht te komen.

Die glazen cockpits maken het wat ingewikkelder maar de DME heb ik inmiddels ook wel gevonden. Alleen daalde ik kennelijk pas op het moment dat de ATC mij dat aangaf en dan ben je met een normaal descent profile gewoon te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Zo die gasten van de A320NX gaan echt hard! Komt zelfs een MCDU rework! Als ze de FMA en A/P modes ook improven zou echt frikkin tof zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
ND863 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:13:
Zo die gasten van de A320NX gaan echt hard! Komt zelfs een MCDU rework! Als ze de FMA en A/P modes ook improven zou echt frikkin tof zijn!
En open source dus geen 100'den euro's voor add-on aftikken.

Dit gaat mij misschien toch nog een busdriver maken. :*)
Mijn D rijbewijs heb ik al :)

[ Voor 4% gewijzigd door killerbee1958 op 26-08-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:59:
@Propane and @ND863

Bedankt voor de toelichting.
Deze vraag begon omdat er beweerd werd dat de PIC altijd vanuit de linkerstoel de PF zou zijn.
Dat lijkt mij door bovenstaande voldoende ontkracht.

PS: ND863 wat voor rol heb jij dan in deze tak van sport, want je lijkt er inderdaad aardig wat van te weten)?
PS1: Propane: Waarop vlieg jij dan wel?

Ik was me inderdaad het verschil tussen ranken en rollen bewust.
Alleen kende ik de term PIC niet. In mijn beperkte kennis is dat de Captain, want die verantwoordelijkheid voor het geheel (net als een Kaptein op een schip, die is ook altijd verantwoordelijk in the end ook al staat er een loods of stuurman aan het roer. En heeft inderdaad ook de eindverantwoordelijkheid voor al het reilen en zeilen aan boord, zoals veiligheidsmaatregelen, bemanningszaken, papieren etc :-) ) die kende ik wel.
De voorbeelden van ND863 geven aan dat het soms iets gecompliceerder ligt maar aan de andere kant zal in 90% van de gevallen sprake zijn van een captain links en een F/O rechts (mede om de door ND863 genoemde economische redenen)

Ging mij er gewoon even om dat je dus niet perse je gashendels rechts moet willen plaatsen alhoewel dat wel de juiste plek is als je in de simulator links gaat zitten (hetgeen de meesten van ons, zoals door RAVW opgemerkt) wel zullen doen.

Hoeft dus niet omdat, zoals door Propane aangegeven, je alles rechts kan wat je ook links kan.
Klopt, versimpelt zit in 90% vd gevallen de Capt links en de F/O rechts.

Ik deed “vroeger” 777/787 vliegtechnische dingen (procedures, boeken, peformance, vliegveld analyses, air traffic management zaken). En nu aan de IT kant van software dat crew scheduling optimaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Dit gaat mij misschien toch nog een busdriver maken. :)
Nog eventjes geduld en het busje komt zo! :+

Mooi systeem ontwerp van de bus! (Behalve de Autothrust... die is als enige een beetje a-intuitief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Dit gaat mij misschien toch nog een busdriver maken. :*)
Mijn D rijbewijs heb ik al :)
If it ain’t Boeing I ain’t going!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

DigitalExorcist schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:47:
[...]

If it ain’t Boeing I ain’t going!
737-8 say again what? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EHGG-EHRD Full flight

Vanmiddag gevlogen, op tijd gedaald (beetje vroeg zelfs).

Blijkbaar heeft Schiphol nog nooit van separatie gehoord want die 2 andere toestellen kwamen flink dicht in de buurt...

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 EHGG-EHRD Full Flight

[ Voor 21% gewijzigd door DigitalExorcist op 26-08-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Niet morgen een update maar de datum van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 13:14
mvbo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Heb dit zojuist even uitgeprobeerd. Wat gaaf zeg! Echt een hele nieuwe dimensie aan het vliegen :)

Thanks voor de tip!
Inderdaad, ook aan het testen en je kan het gratis uitproberen. Zijn voobeeld mapping zijn wel nog niet vliegbaar voor mij. Ga me er even moeten in verdiepen en wat aanpassingen moeten doen. Iphone zet ik horizontaal voor de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadverdegadverdegadver... Ik wil me dus niet irriteren aan MSFS maar tjonge... Wilde ik dus voor het eerst een vlucht doen in de C172 G1000 m.b.v. alleen VOR en de DME (wat op zich al niet werkte: de VOR wilde weer eens niet reageren terwijl de DME wél werkte!), zit ik na een aardige tijd voorbereiding eindelijk (nét) in de lucht, alles netjes ingesteld... CTD. Gadverdegadverdegadver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heel veel CTDs laatste tijd, was voorheen quasi nihil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

DigitalExorcist schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:02:
[...]

Mja ik vloog in FS4.0 al instrumentlandingen, gewoon met de naaldjes. Die glazen cockpits maken het wat ingewikkelder maar de DME heb ik inmiddels ook wel gevonden. Alleen daalde ik kennelijk pas op het moment dat de ATC mij dat aangaf en dan ben je met een normaal descent profile gewoon te laat.

Oké, excuus al je je aangesproken voelde. De ATC is i.m.o. momenteel nog te matig uitgevoerd om er op te kunnen vertrouwen dat ze je op een normale manier laten naderen.

MSFS is momenteel al geweldig voor VFR, voor IFR valt er nog wel wat aan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadverdegadverdegadver deel 2. Vlucht opnieuw gestart, nu maar meteen vanaf de runway, zit in de lucht... wéér CTD...! Maarrrrrrrr het gebeurde opnieuw terwijl ik bezig was met de Nearest pagina op de G1000... die laat ik voorlopig dus maar even rechts liggen (letterlijk en figuurlijk).

Nou, poging drie...

(Weet iemand trouwens hoe je bij de nearest VORs etc. kan komen? Ik zie by default nearest airports maar heb geen idee hoe ik bij de andere nearest pagina's moet komen.)

En nu ik toch bezig ben: ik krijg opnieuw geen reactie van een VOR... De DME ziet 'm wel (zie screenshot) maar de bearing indicator 1 geeft aan geen data te ontvangen. Snap er geen hol van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ARCRZPoGYXT43MYi3D-WC4F5v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khDxK9KBfueCc28LdGcG8fHo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door tup61 op 26-08-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 00:53
tup61 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:38:
Gadverdegadverdegadver deel 2. Vlucht opnieuw gestart, nu maar meteen vanaf de runway, zit in de lucht... wéér CTD...! Maarrrrrrrr het gebeurde opnieuw terwijl ik bezig was met de Nearest pagina op de G1000... die laat ik voorlopig dus maar even rechts liggen (letterlijk en figuurlijk).

Nou, poging drie...

(Weet iemand trouwens hoe je bij de nearest VORs etc. kan komen? Ik zie by default nearest airports maar heb geen idee hoe ik bij de andere nearest pagina's moet komen.)

En nu ik toch bezig ben: ik krijg opnieuw geen reactie van een VOR... De DME ziet 'm wel (zie screenshot) maar de bearing indicator 1 geeft aan geen data te ontvangen. Snap er geen hol van.

[Afbeelding]
Ook niet als je hoger gaat vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:51:
[...]

Ook niet als je hoger gaat vliegen?
Nope. Zie hier. Met nog een tweede VOR erbij. Het lijkt alsof ik echt iets over het hoofd zie...? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4vzMBADfQ7g1cn2Z2-EgKQHK8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECYj1WnDrBtuTMModchvbLNK.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT
O, wacht... Moet ik BRG2 wel op VOR2 zetten, natuurlijk... Die werkt dus wel! :? Het is dus gewoon een kwestie van mazzel of zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hk083pQaVMxCx_9CKAjhdaik2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AA9fCXnY1cAvJtSldGs1CZ6E.jpg?f=fotoalbum_large

Hier had ik de VOR vandaan: hij zit gewoon als VOR MDE in de sim! :? Nou, ik ga maar weer even ETS spelen. Nu wel weer genoeg tijd verkloot met MSFS. :( Ik maak echt zelden een vlucht af de laatste tijd... |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbtMVxfjCIv8Qb9ZmYBibT-j2Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSt0JkHsdc4ZoVHrwSC3Mzvq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door tup61 op 26-08-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03

Wat is de reden dat je een fysieke versie wilt? Als je wil spelen moet de dvd er in zitten namelijk, dat was 20 jaar geleden normaal maar nu stront irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Wat is de reden dat je een fysieke versie wilt? Als je wil spelen moet de dvd er in zitten namelijk, dat was 20 jaar geleden normaal maar nu stront irritant
collectie :)

fysieke edities zijn anno 2020 zeldzaam, tegenwoordig is (bijna) alles code in a box

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:22:
[...]

collectie :)

fysieke edities zijn anno 2020 zeldzaam, tegenwoordig is (bijna) alles code in a box
die code die bij de dvd versie zit is een code die alleen werkt als de DVD er in zit en dus zal het geen steam of MS store only zijn .. dus verplicht een DVD in je dvd player te hebben en te behouden , daar contoleerd hij op .. geen disk in drive .. geen FS2020 :(

over een jaartje als de DVD versie goedkoper is gewoon een standaard versie kopen voor mijn verzameling en die dicht houden .. heb ik hem toch ook gewoon binnen en tussen mijn andere flightsim dvd staan

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 26-08-2020 19:30 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 22:46
Vandaag een eerste IFR vlucht gehad met de A320, maar de performance is heel wat minder dan VFR.
VFR speel ik op een mix van ultra en high aan een vloeiende 35fps.
IFR onder de 20fps met veel haperingen.

Toch een beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:55:
Hier had ik de VOR vandaan: hij zit gewoon als VOR MDE in de sim! :?
Blijkt dus geen VOR (meer te) zijn in real life... MSS laat 'm als VOR DME zien maar dat het het niet. De 'VOR' DME werkt dus zoals 'ie in real life ook werkt alleen geeft MSFS het verkeerd aan op de map. :X

SlyVector laat 'm bij info ook als VOR DME zien maar op de kaart heeft 'ie geen compass rose dus... zo had ik kunnen zien dat het geen VOR meer is. Pfffff... weer wat geleerd. Maar die MSFS planner kan je dus niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

sandpatt schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:53:
Vandaag een eerste IFR vlucht gehad met de A320, maar de performance is heel wat minder dan VFR.
VFR speel ik op een mix van ultra en high aan een vloeiende 35fps.
IFR onder de 20fps met veel haperingen.

Toch een beetje jammer dit.
Yep, airliners hebben performance issues vanwege de glass panels etc. Hopelijk weten ze dit nog bij te schaven in komende performance updates.

Net een leuk VFR vluchtje gedaan van Athene naar Mykonos met de Daher TBM 930 :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
lapino schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:20:
Heel veel CTDs laatste tijd, was voorheen quasi nihil :/
Werkelijk nog niet eenmaal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ik heb sinds kort een honycomb en yoke. Bij het induwen van de yoke maakt die een krakend geluid, overdreven als een verroeste veer, Bij het uittrekken is dit niet.
Hoort dit zo of moet ik dit melden bij de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 15:54
laurensxeon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Zet je HT eens uit in de BIOS.
Hmm wat is HT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:28
Hyper Threading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03

Psn: Pteradon-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 19:07
Dit is mijn eerste flightsim en ik ben na wat proberen ondertussen vrolijk aan het vliegen, gaat best lekker. Meeste assists uit, maar POI en de taxi ribbon nog aan.

Momenteel ben ik met een toer door de UK bezig. Hierbij deed ik eerst voor ieder stukje / vliegveld waar ik wou landen terug naar het menu om deze opnieuw te starten (oftewel, ik land, sluit de vlucht af en begin opnieuw op dat vliegveld).

Inmiddels heb ik in de Cessna 208 B wel gevonden hoe ik de GPS kan instellen, dus nu kan ik landen op een vliegveld, rustig kijken of de kaart waar ik heen wil, instellen op de GPS en gaan. Uiteindelijk wat documentatie van Garmin er bij gepakt en na wat gekloot ook de auto piloot en altitude modes werkend gekregen. Was even wat gestoei, documentatie klopte niet helemaal (ander type garmin apparatuur, maar dichtbij genoeg dat ik er uit kwam).

Alleen VOR snap ik allemaal nog niks van, maar dat komt wel. Keer wat resources voor opzoeken ook en mee gaan vogelen.

Enige wat ik wel jammer vind is dat tussenlandingen schijnbaar niet in de flightlog komen? Heb nu zelf in notepad een lijstje met de vliegvelden waar ik langs ben geweest voor het rondje UK, maar dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
mvbo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Thanks voor de tip!
Ook uitgeprobeerd, werkt erg tof.
Bewegingen zijn alleen nog te abrupt. Nog even aan de instellingen werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Net m'n London scenery pack van Orbx ff geupdate en opgestegen @ Dunsfold met de 172 Skyhawk. Avondzonnetje had er ook zin in dus heb wat mooie plaatjes kunnen schieten boven m'n favo stad :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA0Gtq_JPEPkNKGXG8fwV-bzNjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vbRgjnvuOtKh3nYvGG7r4PuE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLkwIzr8iI14b1pJrxWXzgR-TrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JRwVwCnwOUWwGku34ZrHITdY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJw7lgBJOw-D3zdofIRjrgJQvxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sBNKDuidtmmwzIEovBGuSaCs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubWf4wXF-37nc9hI0b8W0Sv35fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycN1CRjEc7LEUNcqh8J4BK2x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5SoMKM_bDU1T_-CN5c_HK7fC1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uYxAB7SJNUmgyUe3PiiZN9Kv.png?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wanneer je een update krijgt zodat Market palcce weer alles door geeft , want de laaste wat ik aan geupdate airport heb is Zell am See ...
of is daar nog niets over bekent want duurt wel lang voor dat ze dat herstelt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 22:32

R2L

gnauw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:36:
Ik heb sinds kort een honycomb en yoke. Bij het induwen van de yoke maakt die een krakend geluid, overdreven als een verroeste veer, Bij het uittrekken is dit niet.
Hoort dit zo of moet ik dit melden bij de leverancier?
Melden bij je leverancier. Ik heb er ook 1 en die maakt geen gekke geluiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
R2L schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:35:
[...]

Melden bij je leverancier. Ik heb er ook 1 en die maakt geen gekke geluiden.
Ben er al achter, is het kabeltje tussen yoke en de stand. Gelukkig niet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchCrownNL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:56:
[...]

Een 80GB update :X als dat waar is dan hebben ze flink wat aangepast zeg
ja of veel goede dingen weer verkloot ..we zullen zien _/-\o_

toch wel blij dat ik nog 1 TB over heb op deze schijf waar FS of staat .. als het elke maand 80 GB gaat worden 8)

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 26-08-2020 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

[...]

Zou je dan ook 80GB vrij moeten hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SznxoI9L8hZeWfDOvQz8pEIIog=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mXd4bRJLImp318uzMXQmkWpR.png?f=user_large

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 18:03
[...]

Waarschijnlijk moet je gewoon alle packages opnieuw downloaden waarin wijzigingen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MoietyMe schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Zou je dan ook 80GB vrij moeten hebben?

[Afbeelding]

:X
heb nog wel even te gaan

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9fd5jPs9/ssd.jpg

maar ik zal er als je addons gaat instaleren en kopen er wel van uit gaan dat hij snel gaat groeien de dir van fs2020
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Klinkt mij ook als een hoogst inefficiënte manier van updaten.
Kan nooit zo zijn dat alle 80Gb new code is.

Inderdaad zal je wel alle code moeten vervangen en zullen de release notes wel laten zien wat er aangepast is (hopelijk zijn er fatsoenlijke release notes)

Dus het groeien van de fs dir zal wel meevallen. Maar als je pech hebt moet hij eerst de 80Gb patch binnenhalen en gaat dan uitpakken.

Dan zit @MoietyMe dus inderdaad te krap met zijn resterende schijfruimte.

[ Voor 28% gewijzigd door killerbee1958 op 26-08-2020 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:13
Fijn bezig met mijn wereldreis. Begonnen dichtbij huis in Teuge via Luik naar Parijs en nu richting Ruoms waar we ooit op de camping stonden naast een vliegveld.

Leuk om te zien dat het steeds heuvelachtiger wordt. Voelt als vakantie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0Rv_5azJ3dTP0AmsHk0sMeMvHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tTmafFXBKK4kDytB1xsjjEvO.png?f=fotoalbum_large

Twijfel wel of de Daher 930 geschikt is als wereldreis vliegtuig. Hij is snel, maar het zicht is wat minder. Misschien ruil ik hem later op de reis wel in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

ravw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

heb nog wel even te gaan

[Afbeelding]

maar ik zal er als je addons gaat instaleren en kopen er wel van uit gaan dat hij snel gaat groeien de dir van fs2020
Dat ziet er beter uit! Heb tot nu toe nog niet het gevoel dat ik echt iets wil toevoegen, maar misschien veranderd dat nog. Dit is nu ook met 100GB aan rolling cache erbij :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bartus1989 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:03:
Fijn bezig met mijn wereldreis. Begonnen dichtbij huis in Teuge via Luik naar Parijs en nu richting Ruoms waar we ooit op de camping stonden naast een vliegveld.

Leuk om te zien dat het steeds heuvelachtiger wordt. Voelt als vakantie!

[Afbeelding]

Twijfel wel of de Daher 930 geschikt is als wereldreis vliegtuig. Hij is snel, maar het zicht is wat minder. Misschien ruil ik hem later op de reis wel in :9
voor waar het kan een Cessna 172 nemen of de Xcub ...en waar je dus echt over gebieden heen moet waar je hoog moet zittten of zeker niet wil hebben dat er niets meer in je tank zit .. dan pak ik ook die 930
zeker als je weet dat je snel moet klimmen .. soms wel nodig met bergen in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:53

Anazon heeft m nog https://www.amazon.de/Mic...fRID=R77TKMW46J5MH313VKKF

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
ravw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

heb nog wel even te gaan

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qv_G_dC5kiUGav6uUabEQaFTLLY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S83QfsGPXNJSoAyrMNmP7A4r.jpg?f=user_large

Amateur :+
(C,D en E 10% unallocated voor optimalisatie SSD)

Maar zoals je ziet is X-plane 11 met addons nog aardig wat groter dan MSFS op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/407-co9YxC6I3RwxEB4cqIihYWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8MsTM3FBBHUABAl5xNtjBBN.png?f=fotoalbum_large

Bij mij is de optie tot updaten al beschikbaar.....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaaaaaa, eindelijk op weg met twee werkende VORs, zonder GPS plan of map, op weg naar een klein vliegveld zonder VOR. Joepie! Dit wilde ik dus kunnen doen met de C172 steam gauges maar zo is het ook leuk. Sowieso makkelijker en preciezer. Al is het natuurlijk wel apart met een G1000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2mPBgAlBEPxxKUAH3sD_StCUhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0heU9vDiclTt2i3SV8K7YnG.jpg?f=fotoalbum_large

Geswitcht naar mijn 'main' VOR, bijna klaar voor de turn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LAdA9NxUPDrDciuA3y5ihPnQ70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XTSAaAsp4tK3y2VNnyx02Ix.jpg?f=fotoalbum_large

Na de turn en klaar om de radial te intercepten die me naar mijn bestemming brengt. En dan maar afwachten of ik alles goed gepland heb... Spannend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wf-oVm99wcCSVSzIytR-wW1gzQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWj8y5qvXBdqyV4S0sICrzLy.jpg?f=fotoalbum_large

Jaaaaa, bestemming in zicht! _/-\o_ Bijna spot on! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiBA-NXOpHpl9YfvQIngGIayoYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVUigGkTb9YNLGpint2eF8KJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit soort vliegen en navigeren is echt HEERLIJK! Een spel in een sim! 8) En nog leuk ook, leuker dan verwacht met die G1000! :)

[ Voor 53% gewijzigd door tup61 op 26-08-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36
[...]

Ik heb het idee dat het komt door de live AI/traffic.
Ik zag namelijk net dat ik het probleem ook heb in world map (opeens van 100 naar 5fps :S ), en dan zie ik constant nieuwe puntjes verschijnen op de map Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSsuteTqa4PjjvU_JHOqbth2qJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jPqrTFI0LQh4ysdVKPGDZeSv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
weststar schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:11:
[Afbeelding]

Zelfde status hier maar als ik opnieuw opstart gaat hij toch niet updaten.
Toch even wachten tot morgen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
weststar schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:11:
[Afbeelding]

Die is bij iedereen zichtbaar maar nog niet bruikbaar. Dat is pas als de patch er is. Wanneer dat is zeggen ze morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:03
[...]

Ik lees hier veel dat de patch morgen beschikbaar zal komen, dat is echter niet correct. In het officiële bericht geeft men aan dat morgen de release datum van de patch en meer details gecommuniceerd zullen worden:
Our Development update on the 27th will include details on the upcoming patch. The 27th is not the release of the patch. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
gnauw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Ook uitgeprobeerd, werkt erg tof.
Bewegingen zijn alleen nog te abrupt. Nog even aan de instellingen werken.
Ja soms wel te abrupt, maar soms wil je juist dat hij nét iets verder beweegt, als je bijvoorbeeld uit je raam wilt kijken, of je overhead panel helemaal wil zien. Lastig te tweaken als je dat allebei wilt ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:15
Ik zoek een goedkope flightstick om FS mee te proberen. Iemand ervaring met deze flight stick? pricewatch: Thrustmaster Joystick 4Btn USB digital Retail Lijkt me een mooi prijsje, maar het beestje is wel al een heel aantal jaar oud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:18
We gaan proberen Hurricane Laura te trotseren... kijken of mn Cessna het houdt :o
Opgestegen in Galveston

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkvMbuo8v3JQP_MXuB6t16d-qQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FtuvwTBu98NKrEQMtQpD90lm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f9j-OGhQwZzXhnni7K8zGZHPLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzCzm4YdfoWzJiCryctky8kP.jpg?f=fotoalbum_large

Ben niet de enige hurricane hunter }:O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUkU_uUuKo3VSoaTN0Jy2bJ6064=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5YOLiuLeku57jAaoNoPftzVE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgM0YwTARBlU2XHr4NBiKguAcZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Y0s04Q4WggkY6nvVTbogOeI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aX_fiTo3ZprBWideWEHtmCdGN7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bI8HhxegxyQHPTCrK0wE44pr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door ytr81 op 26-08-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

en? kun je het oog zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 10:17

Orphu

(Space)nerd

ik heb net een paar rondjes met de Beechcraft G36 over Flevoland gevlogen en op Teuge geland (realtime). Erg mooi de windmolens in het donker! Daarvoor rond Lelystad geoefend, ook met de Beechcraft G36, mijn favoriete vliegtuigje tot nu toe!

Alleen is de 747 die bij het Aviodrome staat niet helemaal zoals de werkelijkheid.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgoCRCj93DFAgNOtQgAuJKuWOn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XCtrqWA5pHmQO2745VhCTBrG.png?f=fotoalbum_large

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bazvv schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:11:
[...]

[Afbeelding]

Amateur :+
(C,D en E 10% unallocated voor optimalisatie SSD)

Maar zoals je ziet is X-plane 11 met addons nog aardig wat groter dan MSFS op dit moment.
ik heb mijn externe HDD niet aan gekoppelt dan had ik ook nog wel heel veel meer gehad , soieso al 6TB

Glijk weer een vluchtje gemaakt .. kort maar wel erg mooi
Van Morcos a Gelabert .int (MPMG) 1 km verwijder van Panama city naar IVI Viveros island airport
totaal 45 NM
Oja met de DR400

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W3LwZCpD/Desktop-Screenshot-2020-08-26-22-15-02-07.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cC1YMNpJ/Desktop-Screenshot-2020-08-26-22-17-03-97.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DyZLSnQj/Desktop-Screenshot-2020-08-26-22-18-17-27.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x1NmP54L/Desktop-Screenshot-2020-08-26-22-25-51-24.png

Zo klein eiland maar wel een vliegveld hebben :D
doe maar luxe .. in FS2020 heeft niet eens eindhoven een airport :(
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FRHsTsHw/Desktop-Screenshot-2020-08-26-22-46-14-22.png

Aha daar is mijn .... landingstrip :o
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1XNSdgh7/Desktop-Screenshot-2020-08-26-22-47-33-22.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dtrkk3k9/Desktop-Screenshot-2020-08-26-22-55-19-19.png

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 26-08-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
ravw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:57:
[...]

ik heb mijn externe HDD niet aan gekoppelt dan had ik ook nog wel heel veel meer gehad , soieso al 6TB
Het was maar een grapje :)
Mooie vlucht gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
ravw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:57:
[...]

Glijk weer een vluchtje gemaakt .. kort maar wel erg mooi
Van Morcos a Gelabert .int (MPMG) 1 km verwijder van Panama city naar IVI Viveros island airport
totaal 45 NM
Oja met de DR400

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo klein eiland maar wel een vliegveld hebben :D
doe maar luxe .. in FS2020 hebben niet eens eindhoven een airport :(
[Afbeelding]

Aha daar is mijn .... landingstrip :o
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben daar vorig jaar irl geweest, zelfde vlucht. Middagje op dat eiland met bbq en zwemmen en dan terug. Grappige is dat naast die airstrip 2 wrakken liggen van neergestorte cessna’s (of toch kleine vliegtuigjes). Zeer geruststellend bij landing :)

[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 26-08-2020 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

Ben daar vorig jaar irl geweest, zelfde vlucht. Middagje op dat eiland met bbq en zwemmen en dan terug.
Dat is wel toeval , dus je herkent het wel

haha nee dat lijkt me ook geen gerust stelling ..
Zal de volgende keer wel eens kijken of ze er opstaan ... nu niet opgelet wat betreft foto ondergrond
dat moet dat aan het begin van de baan zijn waar ik ben geland .... van af de een na laatste foto boven aan

ga nu terug vandaar want het werd al donkerder .. lekker met ondergaande zon vlieg.. niets geen ondergaande zon ... mooi daar nu met die zon door de worlken _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HkW6BqCF/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-29-38-93.png

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 26-08-2020 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:59
Orphu schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:40:
Alleen is de 747 die bij het Aviodrome staat niet helemaal zoals de werkelijkheid.. :)
Wel apart dan dat de andere vliegtuigen die buiten staan dan niet te zien zijn. Op Bing Maps zijn ze nochtans wel allemaal te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56
ytr81 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:26:
We gaan proberen Hurricane Laura te trotseren... kijken of mn Cessna het houdt :o
Opgestegen in Galveston

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben niet de enige hurricane hunter }:O

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net ook geprobeerd, kon het oog niet vinden (zelfs op 45k hoogte niet), misschien heb jij meer geluk.
Vervolgens naar de kust gevlogen om daar "veilig" te landen.. beetje erg bewolkt en veel regen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9-GjOgSGOTbKTMOhp2Jpmodhjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZlgNqlwugTFwddJQmdl1NjMP.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is er ook al ergens een uitspraak gedaan over wanneer er een patch komt die DX12 support toevoegt?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Zag er echt heel gaaf uit, jammer dat de wind bugged is in Amerika

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGhLiGvZkS4TCi0E6d7jBZBVzz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/glehP1qkGBfQ9kWw2KtpWf2w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:18
DutchCrownNL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:37:
[...]

Net ook geprobeerd, kon het oog niet vinden (zelfs op 45k hoogte niet), misschien heb jij meer geluk.
Vervolgens naar de kust gevlogen om daar "veilig" te landen.. beetje erg bewolkt en veel regen :+
[Afbeelding]
Is mij ook niet gelukt. Ben uiteindelijk maar geland op Jack Brooks Regional Airport (KBPT) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Terwijl iedereen de storm tegemoed vliegt ga ik toch de zon nog even achterna vanaf Reykjavik :> Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHUx19XG23CAtWNhri9Mn4D3jpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HoaKPTvDOc9L5gCv312HXeAi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB8kB_pLJp7gFgu9gID71MkYI3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uKdhWFVdUvZpdRE4g20w9ptc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29
PeterSelie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:47:
Terwijl iedereen de storm tegemoed vliegt ga ik toch de zon nog even achterna vanaf Reykjavik :> [Afbeelding]

[Afbeelding]1
Huh? Ik dacht dat de scenery bij BIKF ervoor zorgde dat FS crasht naar de desktop :o

https://flightsimulator.z...-Last-modified-8-26-2020-

Of was je daar net buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Saekerhett schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Huh? Ik dacht dat de scenery bij BIKF ervoor zorgde dat FS crasht naar de desktop :o

https://flightsimulator.z...-Last-modified-8-26-2020-

Of was je daar net buiten?
PeterSelie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:48:
Na een vlucht van een aantal uur met verschrikkelijk mooie plaatjes tijdens zonsondergang en wolkendekken vanaf Dublin Airport naar Keflavik International (IJsland) een crash op final. Nog een keer proberen dan, met een warp naar approach. Wederom bij final op ILS een crash. Blijkbaar is dat een bekend issue, jammer om een anders zo heerlijke avond zo te eindigen.. :'(
Dat klopt inderdaad, daar kwam ik gister op de harde manier achter. Toch wilde ik IJsland even aangestipt hebben op mijn doorreis, dus ben opnieuw aangevlogen en op nabije (en kleinere) BIRK geland :)

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29
PeterSelie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:57:
[...]

[...]

Dat klopt inderdaad, daar kwam ik gister op de harde manier achter. Toch wilde ik IJsland even aangestipt hebben op mijn doorreis, dus ben opnieuw aangevlogen en op nabije (en kleinere) BIRK geland :)
Check, zal binnenkort wel worden opgelost. Op dezelfde pagina staat ook dat de problemen met de autopilot (altitude, VNAV en speed) bekend zijn. Fix die rommel, kan ik ook mooi IFR in de Dreamliner op pad :P

• PeterSelie
Saekerhett schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:00:
[...]

Check, zal binnenkort wel worden opgelost. Op dezelfde pagina staat ook dat de problemen met de autopilot (altitude, VNAV en speed) bekend zijn. Fix die rommel, kan ik ook mooi IFR in de Dreamliner op pad :P
Die problemen zijn me bij de A320 nog niet echt opgevallen, anders dan dat een altitude change echt hard geconfirmed moet worden ipv dat hij automatisch wordt opgepakt. Waar loop je precies tegenaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
speciaal voor @lapino

de terug weg naar en over Panama City

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dVpJ2P7j/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-27-01-05.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HkW6BqCF/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-29-38-93.png

Kijk de wolken rechts :o (is dat niet die orkaan die daar in de buurt zit )
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xj5YsbJC/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-51-30-69.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y93cyJSV/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-54-26-99.png

Panama city
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RVqrXpxs/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-54-48-42.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRsP1R32/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-57-09-56.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fW2pt7Sx/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-57-29-74.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DZfpmm2j/Desktop-Screenshot-2020-08-26-23-58-06-82.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 13:23

aap

Ik heb net de eerste drie legs van de Balkan bush trip gedaan. De derde leg 1,5 keer vanwege een CTD :| . Bij de eerste moest ik in cirkels zoeken naar de grasbaan, want hij viel niet erg op tussen het groene landschap.

De volgende twee legs waren een feest van herkenning, want ik vloog over allerlei locaties aan de Kroatische kust waar we een paar jaar terug op vakantie geweest waren. Het was echt fantastisch om locaties - steden, kastelen, bruggen - vanuit de lucht te herkennen, die ik destijds alleen vanaf de grond gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:24:
Ik heb net de eerste drie legs van de Balkan bush trip gedaan. De derde leg 1,5 keer vanwege een CTD :| . Bij de eerste moest ik in cirkels zoeken naar de grasbaan, want hij viel niet erg op tussen het groene landschap.

De volgende twee legs waren een feest van herkenning, want ik vloog over allerlei locaties aan de Kroatische kust waar we een paar jaar terug op vakantie geweest waren. Het was echt fantastisch om locaties - steden, kastelen, bruggen - vanuit de lucht te herkennen, die ik destijds alleen vanaf de grond gezien heb.
NICE .. airport naam ... des noods even een kleine vlucht _/-\o_

nee flightsim is geen spel .... vliegen is een verslaving maar hoop er nooit van af te komen
ben al heel lang besmet met het virus wat vliegen heet :X O+

welke van die landen is het mooiste om te vliegen ?

Maar ik kan mensen 1 Tip geven: als je een mooie vlucht wil hebben die je lang zult onthouden
Pak de Xcub , tank hem helemaal vol en ga naar een aiport in Coblenz , en nu komt het----> volg de Moezel _/-\o_ :9~ :9~ ... je gaat het redden met 1 volle tank en je heb de vlucht van je leven ...

ps probeer laag te blijven en niet boven de 1200 FT te komen _/-\o_ _/-\o_

of zeker niet boven de 3000ft
klein voorproefje
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q7N4jW1Q/Desktop-Screenshot-2020-08-27-01-52-58-72.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fLHyJYqg/Desktop-Screenshot-2020-08-27-02-22-50-91.png

Ik hoor jullie verhalen wel .... O+

Je kan daarvanaf ook de rijn volgen naar Nederland _/-\o_ of de rijn vanaf het start punt volgen naar nederland :o

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 27-08-2020 04:45 ]

• ND863

ND863

Gisteravond nog even met de TBM Christchurch - Queenstown gecrossed.

Nu zojuist wil FS2020 niet voorbij het opstarten komen. Blijft hangen bij de TBM/San Fransisco foto (met eeuwig ronddraaiende cirkel) :(

Issie een update aan het binnenhalen? Nope, geen WLAN traffic op Task Manager te zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
Voor mij de komende dagen even geen FS2020 - moet voor werk naar het buitenland - maar ik wens jullie weer heel veel fun en mooie vluchten!
Pagina: 1 ... 62 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc