Is een STAR in Brisbane.Tourniquet schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:03:
[...]
LEAKY BOATS SINNK![]()
Weet niet of je die bewust hebt gekozen, maar die combinatie van waypoints is een klassieker in de luchtvaart.
Ja dat weet ik, ik bedoelde eigenlijk of hij die screen zo bewust heeft gepost hier.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb de Logitech Extreme 3D Pro en hij wordt automatisch herkent en een aantal knoppen zijn automatisch ingesteld.Egbert Jan schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:08:
Ik heb nu een nog een hele oude Logitech force 3d pro werkte altijd heel goed in Microsoft flight simulator x en Microsoft flight werd gelijk herkent en hoefde niet handmatig de knoppen en de joystick in te stellen hij hard er al een profiel voor. Nu wil ik deze joystick ook gebruiken voor Microsoft Flight Simulator (2020) nu kijg ik tijdens de installatie van de game in rood uitroep teken over de joystick en een ? te zien bij de instellingen van de game als ik mijn joystick wil instellen. Ik kan van iemand een Logitech extreme 3d pro overnemen nu is mijn vraag wordt deze wel automatisch herkent door het spel en worden de knoppen ook automatisch ingesteld? Heeft hij hier een automatisch profiel voor?
Het enige wat ik wel telkens moet doen na het opstarten van de game is de boel kalibreren voordat ik kan vliegen. De game onthoud het niet.
Haha nee niet bewust en ik zie het ook nu pasTourniquet schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:18:
[...]
Ja dat weet ik, ik bedoelde eigenlijk of hij die screen zo bewust heeft gepost hier.
Die ATC klopt echt geen hout van. Bleef maar aangeven dat ik moet klimmen naar 25000 feet ondanks dat de landing al lang was ingezet

/f/image/8LDZK8bsU7VtTQOlo9ccuerD.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door ytr81 op 25-08-2020 23:31 ]
Zie je ook een plaatje van de joystick in het instellingen menu en niet een plaatje zo als ik dat heb bij mijn 3d force pro? Daar heb ik een plaatje met een vraag teken. Doe je dat Kalibreren in Windows 10 of in Microsoft Flight simulator? Ik heb namelijk geen om alles handmatig te moeten instellen vandaar dat ik naar de de Logitech Extreme 3D Pro kijk.Stealthstorm schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:24:
[...]
Ik heb de Logitech Extreme 3D Pro en hij wordt automatisch herkent en een aantal knoppen zijn automatisch ingesteld.
Het enige wat ik wel telkens moet doen na het opstarten van de game is de boel kalibreren voordat ik kan vliegen. De game onthoud het niet.
It is momenteel ook meer een VFR speel dan iets anders, maar er zitten wel ontzettend mooie elementen in. Als ikzelf zo een beetje de video's bekijk lijkt et er wel op dat de simulatie nog niet overal in order is. bv een vliegtuig die in een keer op de grond geplakt is ipv nog een keertje omhoog springt tijdens landing.Yordi- schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:46:
Ik begrijp er toch niks van hoe men hier positief blijft over FS2020. IFR is gewoon ondoenlijk zo slecht is ATC. Ik word gewoon 60nm+ weggestuurd, vectors kloppen van geen kant, soms vergeet de ATC me gewoon een level change te geven, etc,etc. Dan de zeer matige simulatie van de 747 an sich, ik heb alles op HARD, maar toch wordt mijn FMC automatisch geprogrammeerd en kan ik geen handmatige VHF frequenties zetten.
Met een beetje geluk worden dat soort zaken de komende maanden recht getrokken en wordt het meer dan alleen mooie plaatjes kijken.
ik ben ook benieuwd hoe goed overtrekken en wingdip worden gesimuleerd. x-plane heeft daar soms wat moeite mee en kun je dus niet altijd goed je procedures trainen...
Mocht iemand nog een lange vlucht willen doen, misschien kan deze worden nagespeeld
Je bent dan een uurtje of 19 a 20 onderweg.
YouTube: The World's LONGEST Flight - QANTAS London to Sydney
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
sorry maar ik ben nu bezig met de vlucht die ik afgelopen dagen door canada heen gemaakt heb nu even in 4 uur terug te doenDutchCrownNL schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:36:
Mocht iemand nog een lange vlucht willen doen, misschien kan deze worden nagespeeld![]()

Bergen en Winnipeg ben ik al bijna voor bij in iets meer dan een half uur

NU zie ik even niets wat er licht een dikke laag worken
[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 25-08-2020 23:45 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik kan bevestigen dat de Logitech extreme 3d pro goed werkt in MSFS 2020, er zit een standaard profiel in, maar ik heb voor mezelf een ander profiel ingesteld...Egbert Jan schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:08:
Ik heb nu een nog een hele oude Logitech force 3d pro werkte altijd heel goed in Microsoft flight simulator x en Microsoft flight werd gelijk herkent en hoefde niet handmatig de knoppen en de joystick in te stellen hij hard er al een profiel voor. Nu wil ik deze joystick ook gebruiken voor Microsoft Flight Simulator (2020) nu kijg ik tijdens de installatie van de game in rood uitroep teken over de joystick en een ? te zien bij de instellingen van de game als ik mijn joystick wil instellen. Ik kan van iemand een Logitech extreme 3d pro overnemen nu is mijn vraag wordt deze wel automatisch herkent door het spel en worden de knoppen ook automatisch ingesteld? Heeft hij hier een automatisch profiel voor?
Bedankt voor het melden dat er een standaard profiel in zit. Kan ik deze joystick gaan kopenroches schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:42:
[...]
Ik kan bevestigen dat de Logitech extreme 3d pro goed werkt in MSFS 2020, er zit een standaard profiel in, maar ik heb voor mezelf een ander profiel ingesteld...
@Stealthstorm meld dat hij moet kalibreren, maar daar heb ik helemaal geen last van, gewoon de stick inprikken en zonder drivers en meuk werkt hij out of the box...Egbert Jan schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:45:
[...]
Bedankt voor het melden dat er een standaard profiel in zit. Kan ik deze joystick gaan kopen
Wat zuipt die Cj3 als een beest .. 1 GAL per 2 sec

kan dit wat minder
zo ga ik ht dus niet halen en mag ik blij wezen als ik over die swamps heen ben aagh
zit nu wel tegen de 1 mach aan
----------------------
KUT drukte op ALT F5 ipv ALT F6
bye vluchtje
kan dit wat minder
----------------------
KUT drukte op ALT F5 ipv ALT F6
[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 26-08-2020 00:19 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja je ziet een plaatje.Egbert Jan schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:33:
[...]
Zie je ook een plaatje van de joystick in het instellingen menu en niet een plaatje zo als ik dat heb bij mijn 3d force pro? Daar heb ik een plaatje met een vraag teken. Doe je dat Kalibreren in Windows 10 of in Microsoft Flight simulator? Ik heb namelijk geen om alles handmatig te moeten instellen vandaar dat ik naar de de Logitech Extreme 3D Pro kijk.
Gelukkig maar. Helaas moet ik wel telkens in-game onder sensitiviteit de joystick bewegen en opslaan. Anders vlieg ik rechtstreeks de grond in :-).roches schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:47:
[...]
@Stealthstorm meld dat hij moet kalibreren, maar daar heb ik helemaal geen last van, gewoon de stick inprikken en zonder drivers en meuk werkt hij out of the box...
Na een vlucht van een aantal uur met verschrikkelijk mooie plaatjes tijdens zonsondergang en wolkendekken vanaf Dublin Airport naar Keflavik International (IJsland) een crash op final. Nog een keer proberen dan, met een warp naar approach. Wederom bij final op ILS een crash. Blijkbaar is dat een bekend issue, jammer om een anders zo heerlijke avond zo te eindigen..
Gast. Misschien uwe kop eens uit het zand halen en beseffen dat er inderdaad nog werk aan de winkel is aan het simulatie gedeelte van het spel.Yordi- schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:46:
Ik begrijp er toch niks van hoe men hier positief blijft over FS2020. IFR is gewoon ondoenlijk zo slecht is ATC. Ik word gewoon 60nm+ weggestuurd, vectors kloppen van geen kant, soms vergeet de ATC me gewoon een level change te geven, etc,etc. Dan de zeer matige simulatie van de 747 an sich, ik heb alles op HARD, maar toch wordt mijn FMC automatisch geprogrammeerd en kan ik geen handmatige VHF frequenties zetten.
Net nog maar eens een vluchtje geprobeerd in de turboprop, druk ik op de pause knop, valt m'n vliegtuig uit de lucht op het moment dat ik wil hervatten met op geen enkele manier mogelijkheid tot recovery. Het is echt zo ongekend slecht...
De meesten onder ons zijn nieuw in dit flight sim gebeuren en kunnen dit spel wel waarderen op vlak van presentatie, het renderen van deze wereld die er grafisch geschift uit ziet in de lucht...
Als je niet ziet dat hier een benchmark gezet wordt in zijn "basis" dan vind ik dat spijtig voor u.
Voor mijn gevoel trekken alle vliegtuigen bij het vaart maken voor opstijgen veel te erg naar links, ik heb geen rudder pedalen dus bij elke druk op de knop geef ik 100% yaw input waardoor deze correcties bij hoge snelheid tijdens take off er voor zorgen dat ik een "zwabberende" take off heb.
Hoe lossen jullie dit op?
Dit is wel cool, er is al een team begonnen met sleutelen aan de default A320Neo met als doel deze naar study-level te brengen (ala de Zibo mod in XP11 voor de 737NG). Mooi om te zien dat dit blijkbaar mogelijk is buiten MS/Asobo om.
In de eerste versie hebben ze al dingen toegevoegd aan de ECAM schermen:The FS2020 A32NX Project is a community driven open source project to create a free Airbus A320neo in the latest Microsoft Flight Simulator that is as close to reality as possible. It is an open source project and aims to enhance FS2020's default A320neo by improving the systems depth and functionality to bring it up to payware-level, and releasing it to the community for free, even perhaps making variants of the family (e.g. a319, a321).
Central Repository: https://github.com/wpine215/msfs-a320neo
0.1.1
Removed INOP property from all ECAM page buttons
Added APU ECAM page
Added Door ECAM page
Added Bleed ECAM page placeholder
Fixed fuel consumption
Fixed APU startup time
Added MODE change indication to Navigation Display
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Net 3 uur op zoek geweest naar de Nazca lines, maar heb alleen 1 mannetje en een soort ladder kunnen vinden. Lijkt wel of ze weggevaagd zijn in de game. Had ook express weinig informatie. Alleen de airport en welke kant ik ongeveer op moest dus voelde goed om te exploren, maar de buit viel tegen 
Gelukkig is dat gebied hoe dan ook mooi om te vliegen en heb ik een mooie sunset cadeau gekregen
Waarom is die worldmap zo blurry als je inzoomt trouwens? Is behoorlijk onbruikbaar zo om een route te plannen die niet naar een andere airport is.
En ook jammer dat je niet (ingame iig) naar dat soort landmarks kan zoeken.
Ik snap dat het vloeken in de kerk is, maar ik zou ook graag missies hebben in de game. Iets met haal daar een vrachtje op en lever deze persoon daar af of maak daar foto's. Ik vind het echt leuker dan ik dacht het vliegen zelf, maar alleen rechtdoor vliegen als een lijndienst zal ik nooit leuk gaan vinden.
Edit : Oh dat vloeken valt wel mee zie ik net, want FSX had dat gewoon. Dat je moet landen terwijl je motors uitvallen enz. Bring it back MS
Gelukkig is dat gebied hoe dan ook mooi om te vliegen en heb ik een mooie sunset cadeau gekregen
Waarom is die worldmap zo blurry als je inzoomt trouwens? Is behoorlijk onbruikbaar zo om een route te plannen die niet naar een andere airport is.
En ook jammer dat je niet (ingame iig) naar dat soort landmarks kan zoeken.
Ik snap dat het vloeken in de kerk is, maar ik zou ook graag missies hebben in de game. Iets met haal daar een vrachtje op en lever deze persoon daar af of maak daar foto's. Ik vind het echt leuker dan ik dacht het vliegen zelf, maar alleen rechtdoor vliegen als een lijndienst zal ik nooit leuk gaan vinden.
Edit : Oh dat vloeken valt wel mee zie ik net, want FSX had dat gewoon. Dat je moet landen terwijl je motors uitvallen enz. Bring it back MS
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 26-08-2020 02:27 ]
Hahahaha jep! Waar vlieg je vanaf de Canarische Eilanden heen?Goldenpants0291 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:17:
[...]
Haha, dat gaat geloof ik wel even duren 😂 ik wil nog zo verschrikkelijk veel zien! Die kaart in dat programma moet er aardig tof uitzien als je straks een paar weken verder bent.
Heb hetzelfde als jij gedaan profiel aangepast.roches schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:42:
[...]
Ik kan bevestigen dat de Logitech extreme 3d pro goed werkt in MSFS 2020, er zit een standaard profiel in, maar ik heb voor mezelf een ander profiel ingesteld...
Weet jij of het aangepaste profiel gedeeld/gekopieerd kan worden? Vriend van mij wil namelijk het zelfde gaan doen als ik.
Ik heb geen ATP maar volgens mij is dit BS. (sorry hoor voor de uitdrukking)rvt1 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
PIC zit meestal links. Dus zit je gas rechts en moet je met links sturen.
Wat wel een conventie is in de luchtvaart is dat de CAPTAIN altijd links zit en de First Officer rechts.
Echter BEIDE piloten zijn volledig qualified en in staat om vanaf hun eigen positie het vliegtuig te besturen.
In Multi Crew Management (en de Pilot Operating Handbook) wordt daarom ook gesproken van een
Pilot Flying (PF) en Pilot Monitoring (PM).
Taken in MCM zijn verdeeld maar simpel gezegd doet de PF alle dingen die te maken met de vliegstand en de PM overige dingen.
(de andere leg waar inge de PF is staat ook op youtube.
Captain en First Officer wisselen de rollen PF en PM af. Bijvoorbeeld op Europese vlucht is de een op de heenvlucht PF en de ander op de terugvlucht.
First Officer gaat niet op de plek van de captain zitten om te PF te zijn. Vandaar ook dat in een cockpit alles dubbel uitgevoerd is.
Vandaar ook mijn opmerking dat je de gashendels net zo goed links kunt laten staan, alleen dan ben je wel de PF maar dus niet de captain. (die is dan naar de WC of zelfs dood voor je fantasie)
Oh en nog even ter bewijs. HIer de leg waar Claudia (F/O op vracht MD11) de PF is.
YouTube: MUST SEE! TWO COOL LADIES piloting HEAVY MD-11F ULTIMATE COCKPIT MOV...
(de andere leg waar inge de PF is staat ook op youtube.)
[ Voor 34% gewijzigd door killerbee1958 op 26-08-2020 08:33 ]
Ik had dat gisteren ook. Daling ingezet naar Schiphol, ik mocht dalen naar 15.000ft. Moest ik bijna boven Schiphol weer terug naar 24.000ft. Ik heb daar zo'n 20 minuten rond gecirkeld en toen mocht ik naar 7000ft.ytr81 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:31:
[...]
Haha nee niet bewust en ik zie het ook nu pas![]()
. Was gewoon een export vanuit Simbrief voor een vlucht van Sydney naar Brisbane.
Die ATC klopt echt geen hout van. Bleef maar aangeven dat ik moet klimmen naar 25000 feet ondanks dat de landing al lang was ingezet![]()
[Afbeelding]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Er klopt geen snars van het brandstofverbruik van dat toestel. Moest afgelopen weekend op een vlucht naar Zuid Spanje 2 keer bijtanken in de luchtravw schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:56:
Wat zuipt die Cj3 als een beest .. 1 GAL per 2 sec![]()
kan dit wat minderzo ga ik ht dus niet halen en mag ik blij wezen als ik over die swamps heen ben aagh
----------------------
KUT drukte op ALT F5 ipv ALT F6bye vluchtje
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Inderdaad, ik ervaar het zelf ook dat ik vaak maar net mijn locatie haal. Heb er ook al veel klachten over gelezen op diversen fora en websites. Verwacht dat daar wel iets op komt,alexbl69 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:08:
[...]
Er klopt geen snars van het brandstofverbruik van dat toestel. Moest afgelopen weekend op een vlucht naar Zuid Spanje 2 keer bijtanken in de lucht.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Dat is bij alle simulators zo, omdat dat in het echt ook zo is bij enkelmotorige vliegtuigenschumi1986 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 01:27:
Voor mijn gevoel trekken alle vliegtuigen bij het vaart maken voor opstijgen veel te erg naar links, ik heb geen rudder pedalen dus bij elke druk op de knop geef ik 100% yaw input waardoor deze correcties bij hoge snelheid tijdens take off er voor zorgen dat ik een "zwabberende" take off heb.
Oplossing is een analoge rudder zien te regelen, vliegtuigen met 2 motoren gaan vliegen, of in de realismeinstellingen de torque drift (geloof dat het zo heet) uitzetten.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Mijn force 3D pro werd niet herkend. Handmatig instellen was een $&@klus en vervolgens werkte de force feedback niet. Bleek onbruikbaar want centreerde daardoor niet lekker. Daarom inmiddels vervangen door 16000MEgbert Jan schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:08:
Edit:
Zie een aantal andere reacties. Extreme 3D pro is langer op de markt geweest dan de Force 3D pro. Helaas werkt de laatstgenoemde dus niet out of the box
[ Voor 7% gewijzigd door Jirnsum op 26-08-2020 08:54 ]
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Op zo'n moment draai ik hem naar een andere frequentieytr81 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:31:
[...]
Die ATC klopt echt geen hout van. Bleef maar aangeven dat ik moet klimmen naar 25000 feet ondanks dat de landing al lang was ingezet![]()
In ieder geval weer terug richting Afrika maar waar precies weet ik nog niet 😄.Timbox88 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:06:
[...]
Hahahaha jep! Waar vlieg je vanaf de Canarische Eilanden heen?
Als ik IFR vlieg, vlieg ik met ATC zolang het goed gaat en zodra het fout gaat, meestal richting of tijdens de approach, dan cancel ik IFR en neem contact op met het vliegveld waar ik heenga alsof ik een VFR landing wil doen, maar die doe ik dan wel op een IFR-manier.cracking cloud schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:04:
[...]
Op zo'n moment draai ik hem naar een andere frequentie
Meestal komt het er op neer dat ik ATC blijf volgen totdat ze mij de juiste approach hebben aangewezen (ik vul nooit een approach in tijdens het plannen: dat vind ik niet leuk en ik weet de juiste runway dan ook niet). Ik selecteer en activeer dan de approach en omdat ik 'm meestal te laat krijg (ATC zegt de approach vaak pas als ik allang voorbij de transition ben... waar ze me alsnog doodleuk terug naar willen sturen...) volg ik de rest van de approach, dus alles wat nog voor mij ligt, via HDG mode. ATC geeft me NOOIT vectors dus ik volg braaf de approach naar eigen inzicht. Soms zal ATC me vertellen contact op te nemen met de bestemming en verloopt alles netjes maar zodra ze gekke dingen gaan zeggen (idiote altitude of zo), cancel ik dus IFR en vlieg op eigen houtje verder (maar dus wel in contact met het vliegveld). Ik wil ook wel eens de ingevoerde approach negeren als ik zie dat de aanvliegroute voor een ILS veel handiger kan op een andere manier...
Kortom, ik neem het allemaal niet zo nauw en als MSFS iets doet mij niet aanstaat, doe ik het gewoon zoals ik het wel wil. Ik ben tenslotte de baas in mijn eigen virtuele wereldje.
Het is allemaal wat behelpen en roeien met de riemen die je hebt maar ik heb een tijdje geleden besloten te genieten van MSFS en me niet (teveel) te irriteren aan wat allemaal niet werkt: daar schiet je toch niets mee op.
Sterker nog: de Extreme 3D Pro is nog stééds op de markt en volgens mij een van de langslopende producten in deze branche! En met reden want ik vind het verreweg de beste stick. Een paar maanden geleden was mijn exemplaar na jaren lang misbruikJirnsum schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:52:
[...]
Extreme 3D pro is langer op de markt geweest dan de Force 3D pro.
Reactie MSFS Team op mijn ticket over het ontbreken van EHEH:
Thank you for contacting Microsoft Flight Simulator support today.
We are planning to have discreet World Updates that focus on a specific region of Earth. The current plan is to do this every 2-3 months.
In order to really celebrate that particular part of the planet we are updating, we are also planning on creating some new hand-crafted airports, some new POIs and we will also attempt to provide some more activities … like landing challenges.
We are very excited about this as it will – over time - spotlight all regions of Earth, which we hope will bring focus to areas that might not be a current aviation hub.
Kind regards,
Microsoft Flight Simulator Support Team
En jongens, hoe vliegt de storm? Maakt het het vliegen lastig?
Zelf helaas niet in de mogelijkheid nu de lucht in te gaan...
Prachtig hoe ze geen antwoord geven op je vraag.Pingelmonster schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Ik had daar ook een ticket over gemaakt en kreeg exact dezelfde reply.Pingelmonster schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Ze zeggen niks over of ze specifiek EHEH ooit zullen toevoegen. Het blijft bij een standaard reply.
Maar goed, ze hebben nog wel meer dingen te doen.
Ik heb sinds gisteren eindelijk mijn upgrade naar 32GB uit kunnen voeren; en wat een verschil dat het maakt! Heerlijk dat je gewoon vanuit EHAM (premium versie) kan vliegen met meer dan 10 FPS 
Gezien het feit dat ik op sommige moment naar 20GB ga, is het ook wel te verklaren.
Nu zie ik wel meteen de 'bottleneck' richting mijn GPU gaan, dus dat wordt dit jaar toch eens serieus kijken naar de nieuwe kaarten van Nvidia en AMD
Gezien het feit dat ik op sommige moment naar 20GB ga, is het ook wel te verklaren.
Nu zie ik wel meteen de 'bottleneck' richting mijn GPU gaan, dus dat wordt dit jaar toch eens serieus kijken naar de nieuwe kaarten van Nvidia en AMD
Ik wil ook Vliegveld Twente erin hebbenaap schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Ik had daar ook een ticket over gemaakt en kreeg exact dezelfde reply.
Ze zeggen niks over of ze specifiek EHEH ooit zullen toevoegen. Het blijft bij een standaard reply.
Maar goed, ze hebben nog wel meer dingen te doen.
Ik heb er te weinig verstand van, maar als je GPU dus overbelast wordt, ligt dat aan de videokaart?Trently schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:16:
Ik heb sinds gisteren eindelijk mijn upgrade naar 32GB uit kunnen voeren; en wat een verschil dat het maakt! Heerlijk dat je gewoon vanuit EHAM (premium versie) kan vliegen met meer dan 10 FPS
even een vraagje aan de technische tweakers hier.
Ik ben er zat van dat mijn oude i5 6500 de bottleneck is voor het draaien van deze game. Mijn grafische kaart is niets aan het doen omdat mijn cpu continu op 100 procent staat en geen tijd heeft om mijn grafische kaart van de benodigde opdrachten te voorzien, dus tijd om een nieuwe pc te bestellen. Maar ja dan komt het:
ik twijfel tussen een i9700k en een i9900k cpu. Alhoewel de i9900k op papier sneller is lijkt het erop dat in alle reviews op youtube die ik gezien heb dat de i9700k beter presteert in games.
Dus nu weet ik niet wat ik moet doen, wat zou jullie advies zijn?
Ik ben er zat van dat mijn oude i5 6500 de bottleneck is voor het draaien van deze game. Mijn grafische kaart is niets aan het doen omdat mijn cpu continu op 100 procent staat en geen tijd heeft om mijn grafische kaart van de benodigde opdrachten te voorzien, dus tijd om een nieuwe pc te bestellen. Maar ja dan komt het:
ik twijfel tussen een i9700k en een i9900k cpu. Alhoewel de i9900k op papier sneller is lijkt het erop dat in alle reviews op youtube die ik gezien heb dat de i9700k beter presteert in games.
Dus nu weet ik niet wat ik moet doen, wat zou jullie advies zijn?
Je GPU (Graphics Processing Unit) is je videokaart.Timbox88 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Ik heb er te weinig verstand van, maar als je GPU dus overbelast wordt, ligt dat aan de videokaart?
D.m.v. taakbeheer, maar er zijn ook vele andere monitoring tools', kan je zien welk deel van je systeem volledig bezet wordt en dus aangemerkt kan worden als 'bottleneck'.
In mijn geval zie ik dat mijn GPU richting de 90-100% belast wordt op sommige moment (niet hoog in de lucht uiteraard).
Ah ja! Ik zag dat mijn GPU namelijk altijd rond de 40% schommelt (alles op ultra), dus dat is perfect. Mijn CPU zit zo rond de 80, soms 90 procent geloof ik.Trently schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:21:
[...]
Je GPU (Graphics Processing Unit) is je videokaart.
D.m.v. taakbeheer, maar er zijn ook vele andere monitoring tools', kan je zien welk deel van je systeem volledig bezet wordt en dus aangemerkt kan worden als 'bottleneck'.
In mijn geval zie ik dat mijn GPU richting de 90-100% belast wordt op sommige moment (niet hoog in de lucht uiteraard).
Ik heb gisteren een vluchtje gedaan met een Beechcraft en ben geland op EHAM. Daarbij merkte ik toch best wat ja. Onder andere dat ik als een krab op de runway aan kwam. Wel netjes geland verder, maar de runway was moeilijk te zien door dat schuine aanvliegen.Timbox88 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:11:
En jongens, hoe vliegt de storm? Maakt het het vliegen lastig?
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Dit is toch gewoon een copy/past reply? Er staat niks specifiek in. Gewoon een geautomatiseerde FAQ. Niks mis mee natuurlijk, maar 'prachtig' gaat ook wat ver.killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Prachtig hoe ze geen antwoord geven op je vraag.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Het is aannemelijk om te concluderen dat inderdaad bij jou je CPU (of processor) je bottleneck zou zijn.Timbox88 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:23:
[...]
Ah ja! Ik zag dat mijn GPU namelijk altijd rond de 40% schommelt (alles op ultra), dus dat is perfect. Mijn CPU zit zo rond de 80, soms 90 procent geloof ik.
Maar het is wel iets te gechargeerd om het zo te stellen. MSFS2020 draait (nog) niet op Directx12 dus ook daarin zal zeker nog een prestatie winst te behalen zijn.
Alleen zou jij in jou geval meer winst behalen in het upgraden van je CPU dan GPU.
Daarbij moet je wel rekening houden, hoe hoger de resolutie des te meer je afhankelijk bent van je GPU (als stelregel).
Thanks voor de uitleg! Overigens is upgraden voor mij totaal niet aan de orde. Net nieuwe laptop haha en hij draait supervloeiend op ultra, ben (vrijwel) altijd boven de 30FPS en volgens mij zijn er eigenlijk geen zwaardere games dan FS2020 momenteelTrently schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Het is aannemelijk om te concluderen dat inderdaad bij jou je CPU (of processor) inderdaad je bottleneck zou zijn.
Maar het is wel iets te gechargeerd om het zo te stellen. MSFS2020 draait (nog) niet op Directx12 dus ook daarin zal zeker nog een prestatie winst te behalen zijn.
Alleen zou jij in jou geval meer winst behalen in het upgraden van je CPU dan GPU.
Daarbij moet je wel rekening houden, hoe hoger de resolutie des te meer je afhankelijk bent van je GPU (als stelregel).
Ik heb gisteren in mijn nvidia instellingen Physx standaard op grafische kaart i.p.v. automatisch gezet en een kleine aanpassing in de world detail gedaan. Daar heb ik heel wat winst op mijn cpu mee gehaald (i5 7500) die ook steeds aan 100% zat, terwijl de GPU rustig op 40% draaide. Nu zijn ze elke 60-70%
Inderdaad was mijn prachtig ironisch bedoeld.armageddon_2k1 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Dit is toch gewoon een copy/past reply? Er staat niks specifiek in. Gewoon een geautomatiseerde FAQ. Niks mis mee natuurlijk, maar 'prachtig' gaat ook wat ver.
Zoals opgemerkt is dit een volledig geautomatiseerd en nietszeggend antwoord.
Altijd leuk hè, al die verschillende afkortingen. PIC is niet hetzelfde als Captain. En de stelling dat de PIC doorgaans links zit is in veel gevallen correct. Want om PIC te zijn in commerciële luchtvaart boven bepaald gewicht en passagiersaantal moet je een captain zijn, en dus je ATPL hebben. En tenzij je met twee captains in de cockpit zit of long haul met meerdere captains vliegt, zal de PIC links zitten.killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:27:
[...]
Ik heb geen ATP maar volgens mij is dit BS. (sorry hoor voor de uitdrukking)
<knip>
Neemt niet weg dat het geen drol uitmaakt van welke stoel je vliegt in de sim. Do whatever you like.
Op wat hoort een CPU ongeveer te draaien? Rond de 80 nog voldoende (versus 40 GPU) of is de verhouding dan niet oke?stijn014 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:35:
Ik heb gisteren in mijn nvidia instellingen Physx standaard op grafische kaart i.p.v. automatisch gezet en een kleine aanpassing in de world detail gedaan. Daar heb ik heel wat winst op mijn cpu mee gehaald (i5 7500) die ook steeds aan 100% zat, terwijl de GPU rustig op 40% draaide. Nu zijn ze elke 60-70%
Hm... maakt MSFS dan toch gebruik van Physx...? Ik installeer altijd ALLEEN maar de driver en verder niets: moet ik dan toch maar even Physx ook gaan installeren...?stijn014 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:35:
Na zo'n 10 uur in de Gamepass versie gevlogen te hebben, gisteren toch maar de Premium Deluxe op Steam gekocht zodat ie netjes bij de rest van mijn collectie games zit. Wat een eyecandy, en potjandorie het heeft mijn Flight Sim 2000 nostalgie toch aardig opgerakeld waardoor ik weer compleet hooked ben.
Heb nu voor mijzelf een vluchtroute gepland om de hele VK te doorkruizen, maar ik vroeg mij af of er bepaalde plugins zijn waarmee je je route bij kan houden? Heb het nu in Google Maps gedaan, maar dan zou ik na iedere vlucht handmatig de lijn moeten trekken hoe ik heb gevlogen denk ik?
edit:
Wat performance betreft, hij draait bij mij als een zonnetje op Ultra met de 2 LoD sliders op 150 in plaats van 200. De enige plaatsen waar ik richting de 30 FPS ga is drukke vliegvelden vol met andere simmers.
Heb nu voor mijzelf een vluchtroute gepland om de hele VK te doorkruizen, maar ik vroeg mij af of er bepaalde plugins zijn waarmee je je route bij kan houden? Heb het nu in Google Maps gedaan, maar dan zou ik na iedere vlucht handmatig de lijn moeten trekken hoe ik heb gevlogen denk ik?
edit:
Wat performance betreft, hij draait bij mij als een zonnetje op Ultra met de 2 LoD sliders op 150 in plaats van 200. De enige plaatsen waar ik richting de 30 FPS ga is drukke vliegvelden vol met andere simmers.
[ Voor 13% gewijzigd door Roystenn op 26-08-2020 11:02 ]
hahha ik zit altijd aan de linker kant op een af andere manier kan ik dan beter alles overzien ... rechts zitten vind ik ook lastig vliegen .. weet niet wat het is ...misschien heeft het te maken met het van links naar rechts kijken en daarom voelt het scannen van de cockpit natuurlijker aanPropane schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Altijd leuk hè, al die verschillende afkortingen. PIC is niet hetzelfde als Captain. En de stelling dat de PIC doorgaans links zit is in veel gevallen correct. Want om PIC te zijn in commerciële luchtvaart boven bepaald gewicht en passagiersaantal moet je een captain zijn, en dus je ATPL hebben. En tenzij je met twee captains in de cockpit zit of long haul met meerdere captains vliegt, zal de PIC links zitten.
Neemt niet weg dat het geen drol uitmaakt van welke stoel je vliegt in de sim. Do whatever you like.
net zo als auto en trucks sims ... links gaat me ook beter af dan in een auto of truck te rijden zo als ze dat in de UK doen ..
Er is altijd iets de bottleneck, dus er is niet iets wat hoort te draaien. Of je GPU draait op 100% dan is die de bottleneck of je CPU draait op 100% (dit kan ook minder zijn maar dat alleen één core op 100% draait) en is die de bottleneck of beide draaien niet op 100% en is je monitor de bottleneck omdat je niet meer fps kan weergeven maar je systeem dat wel kan produceren.Timbox88 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Op wat hoort een CPU ongeveer te draaien? Rond de 80 nog voldoende (versus 40 GPU) of is de verhouding dan niet oke?
Dus het ideale geval heb je zowel je GPU als CPU op ongeveer 90% (zodat je nog een beetje marge hebt) en haal je 60 of 144 fps (afhankelijk van het maximum van je monitor).
Of alles wordt maar 40% benut en draait het nog steeds voor geen meter maar dan is het spel gewoon slecht geprogrammeerd
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Excuus, mijn sarcasme meter stond uitkillerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Inderdaad was mijn prachtig ironisch bedoeld.
Zoals opgemerkt is dit een volledig geautomatiseerd en nietszeggend antwoord.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Hoi Propane. Volgens mij ben jij wel een real life (A320) ATP dus jij hebt er verstand van.Propane schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Altijd leuk hè, al die verschillende afkortingen. PIC is niet hetzelfde als Captain. En de stelling dat de PIC doorgaans links zit is in veel gevallen correct. Want om PIC te zijn in commerciële luchtvaart boven bepaald gewicht en passagiersaantal moet je een captain zijn, en dus je ATPL hebben. En tenzij je met twee captains in de cockpit zit of long haul met meerdere captains vliegt, zal de PIC links zitten.
en omdat het mij wel interesseert dus even doorvragen.
Meestal zal het toch zo zijn dat er een captain en F/O (qua rank) in de cockpit zitten.
Beide piloten zijn toch ATP (qua brevet) en beide zijn volledig certified (dmv sim en checkrides) om de kist te vliegen?
In praktijk zullen deze twee mannen/vrouwen of enige combinatie daarvan, toch ook de rol van wie vliegt en wie monitoort afwisselen?
(dus bv linker persoon vliegt op heenreis van homebase naar bestemming en rechter persoon vliegt van bestemming terug naar homebase)?
Graag hoor ik van een echte piloot hoe het nou zit.
En PS: Bij boeing hebben ze het over PF en PM maar de term PiC (pilot in command) is dan zeker de Airbus terminologie voor PF?
Check, helder!Arm1n schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Er is altijd iets de bottleneck, dus er is niet iets wat hoort te draaien. Of je GPU draait op 100% dan is die de bottleneck of je CPU draait op 100% (dit kan ook minder zijn maar dat alleen één core op 100% draait) en is die de bottleneck of beide draaien niet op 100% en is je monitor de bottleneck omdat je niet meer fps kan weergeven maar je systeem dat wel kan produceren.
Dus het ideale geval heb je zowel je GPU als CPU op ongeveer 90% (zodat je nog een beetje marge hebt) en haal je 60 of 144 fps (afhankelijk van het maximum van je monitor).
Of alles wordt maar 40% benut en draait het nog steeds voor geen meter maar dan is het spel gewoon slecht geprogrammeerd
ik heb dit spel gekocht, en heb naar mijn idee geen hele slechte pc specs, maar op medium en zelfs low-end draait hij echt voor geen meter. Super traag. Iemand een idee wat het kan zijn?
PC specs:
Windows 10 ultimate
MSI X99A raider moederbord
16GB ram geheugen
I7-5820k processor
Sapphire R9 Fury tri-x videokaart.
PC specs:
Windows 10 ultimate
16GB ram geheugen
I7-5820k processor
Zet je HT eens uit in de BIOS.firejelle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:01:
ik heb dit spel gekocht, en heb naar mijn idee geen hele slechte pc specs, maar op medium en zelfs low-end draait hij echt voor geen meter. Super traag. Iemand een idee wat het kan zijn?
PC specs:
Windows 10 ultimate
16GB ram geheugen
I7-5820k processor
Zet devlopers mode eens aan (onder opties) dan zie je je framerate en daaronder waar je beperking zit.firejelle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:01:
PC specs:
Windows 10 ultimate
16GB ram geheugen
I7-5820k processor
En dan tevens even de task manager met additioneel de column gpu belasting.
Ik zit zelf met een Ryzen 3700x en een R9 Fury en ik zie duidelijk dat ik beperkt wordt door de R9 Fury.
Deze kaart heeft natuurlijk ook "maar" 4Gb (wel HBM2) geheugen. Schijnt dat MSFS2020 graag meer Video geheugen heeft om beter te presteren
Even afwachten op de aankomende lancering van de nieuwe Nvidia kaarten maar ik denk dat het tijd wordt voor een upgrade naar een 3070 of, als die te duur wordt, een 2070s.
Dat gaat ons vast helpen een betere framerate te halen
[ Voor 6% gewijzigd door killerbee1958 op 26-08-2020 11:05 ]
Welke resolutie? En welke drivers? Probeer de optional 20.8.2 (support voor FS2020).firejelle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:01:
PC specs:
Windows 10 ultimate
16GB ram geheugen
I7-5820k processor
Dat gezegd hebbende, je gpu en cpu zijn 5-6 jaar oud, dus echt wonderen zou ik niet verwachten.
Er is iemand bezig op reddit met EHEH: https://www.reddit.com/r/...ruction_still_lots_to_do/Pingelmonster schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Meer mensen hier die Navigraph gebruiken? Is het het waard?
En is SimToolkitPro nu wel of niet geschikt al voor MSFS2020?
Ik zie dat je voor 'microsoft fligt simulator' in de app iets moet downloaden voor de simconnect library maar dan installeer hij iets voor FSX
En is SimToolkitPro nu wel of niet geschikt al voor MSFS2020?
Ik zie dat je voor 'microsoft fligt simulator' in de app iets moet downloaden voor de simconnect library maar dan installeer hij iets voor FSX
Ik heb natuurlijk en de physx en de andere instelling tegelijk aangepast. Dus vanwaar de winst nu ineens komt is daardoor mss niet zo duidelijk. Het was een tip vanop reddit.tup61 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:51:
[...]
Hm... maakt MSFS dan toch gebruik van Physx...? Ik installeer altijd ALLEEN maar de driver en verder niets: moet ik dan toch maar even Physx ook gaan installeren...?
een die de schaduws controleerd vanaf zijn huis in real en in FS2020
en het lijkt ook nog eens te kloppen
https://www.reddit.com/r/...e_roof_line_up_correctly/
https://www.reddit.com/r/...e_roof_line_up_correctly/
Twente zit er ook niet inPingelmonster schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Maar een stuk gras bij Langeveld staat er dan wel weer in

Twente wordt laatste tijd gewoon gebruikt door 747's zelfs voor opslag, dus groot genoeg is het zeker..
[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 26-08-2020 11:22 ]
Werd dat stuk gras dan ook gebruikt door defensie? Want dat is de reden dat luchthavens niet getoond worden.DoubleYouPee schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
Twente zit er ook niet in.
Maar een stuk gras bij Langeveld staat er dan wel weer in.
Twente wordt laatste tijd gewoon gebruikt door 747's zelfs voor opslag, dus groot genoeg is het zeker..
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat lijkt me toch helemaal niet zo bijzonder ? Als het huis in de correcte richting gemodelled is (en waarom zou dat niet - is op basis van sat photos) ? En als de zon ook in de virtuele wereld staat, waar hij in de echte wereld staat (peanuts), dan zal de schaduw ook mooi overeenkomen met de echte wereld.ravw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:18:
Het is natuurlijk wel een grappig filmpje, omdat zijn raam en scherm vlak naast mekaar staan, en op dat moment ongeveer hetzelfde beeld tonen.
[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 26-08-2020 11:31 ]
Wel real life piloot, niet op de A320. Beide piloten hebben uiteraard een brevet, echter voor een ATPL heb je 1500 uur ervaring nodig (met wat sub-vereisten zoals nachturen, maximaal X aantal uur sim etc). Dus het komt vaak voor dat enkel de captain een ATPL heeft, en de copiloot een CPL + ATPL theorie. Neemt niet weg dat beide piloten het toestel vanuit hun eigen stoel kunnen vliegen uiteraard.killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:55:
[...]
Hoi Propane. Volgens mij ben jij wel een real life (A320) ATP dus jij hebt er verstand van.
Meestal zal het toch zo zijn dat er een captain en F/O (qua rank) in de cockpit zitten.
Beide piloten zijn toch ATP (qua brevet) en beide zijn volledig certified (dmv sim en checkrides) om de kist te vliegen?
In praktijk zullen deze twee mannen/vrouwen of enige combinatie daarvan, toch ook de rol van wie vliegt en wie monitoort afwisselen?
(dus bv linker persoon vliegt op heenreis van homebase naar bestemming en rechter persoon vliegt van bestemming terug naar homebase)?
En PS: Bij boeing hebben ze het over PF en PM maar de term PiC (pilot in command) is dan zeker de Airbus terminologie voor PF?
Afwisselen van pilot flying en pilot monitoring is doorgaans per sector of per heen/terug weg. PIC is meer een wettelijke term om vast te stellen wie de eind verantwoordelijke is, dat heeft niets met Boeing of Airbus terminologie te maken. De PIC tekent papierwerk zoals het aircraft technical log en journey logs etc. In een normale/doorsnee crew samenstelling is dit gewoon de captain. Als je met twee captains in de cockpit zit beslis je onderling wie de PIC is of via bedrijfs procedure wordt het toegewezen aan de meest seniore captain of degene die een trainings positie heeft o.i.d.
Ik heb een deel van het topic al teruggelezen maar vindt helaas geen antwoord op mijn vraag. Daarom deze post. Ik heb FSX gehad en kon toen vrij makkelijk vliegen. In 2020 schiet ik heel snel door en stort ik om de haverklap neer. Stuur ik een beetje naar rechts dan wil ik dat het spel dat ook doet. Het lijkt wel een alles of niets bediening. Ik heb trouwens een oude Microsoft sidewinder 2. De enige manier om enigzins vloeiend te vliegen is als ik mijn toetsenbord gebruik en met hele kleine tikjes vlieg. De lol is er voor mij een beetje af. Ik heb trouwens alle assistence op easy staan. Is er nog iets anders wat ik kan doen om vloeiend en minder spastisch te vliegen?
Ik zou zo niet weten of je het kunt kopiëren, ik weet niet waar dat profiel opgeslagen wordt...niki_lauda schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:11:
[...]
Heb hetzelfde als jij gedaan profiel aangepast.
Weet jij of het aangepaste profiel gedeeld/gekopieerd kan worden? Vriend van mij wil namelijk het zelfde gaan doen als ik.
resolutie was 3840x2160. Drivers zijn de 20.8.2 (zijn niet meer optional maar echt aanbevolen zei hij). Alleen kan ik nergens FS2020 vinden om toe te voegen, maar dat is een andere discussie.DoubleYouPee schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
Welke resolutie? En welke drivers? Probeer de optional 20.8.2 (support voor FS2020).
Dat gezegd hebbende, je gpu en cpu zijn 5-6 jaar oud, dus echt wonderen zou ik niet verwachten.
Heb hem nu even op 1920x1080 gezet, en dat gaat een stuk beter op low-end. zo nog even medium proberen wat hij doet..
Ik neem aan dat je dan zelf de key mappings gedaan hebt ? Want wellicht heb je daar de verkeerde parameters gekozen. Je moet zorgen dat je de 'axis' parameters kiest, zodat de 4 'analoge' parameters (throttle, elevator, aileron, rudder) ook als analoog aangestuurd worden en niet als aan/uit.michielvz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:44:
Ik heb trouwens een oude Microsoft sidewinder 2.
Zou er zo moeten uitzien in de config :
/f/image/PpWl8gf0aIZkL0ozJghfhP7G.png?f=fotoalbum_large)
op medium zegt hij rond de 19fps in flight sim, bij prestaties van de radeon settings zegt hijkillerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:04:
[...]
Zet devlopers mode eens aan (onder opties) dan zie je je framerate en daaronder waar je beperking zit.
En dan tevens even de task manager met additioneel de column gpu belasting.
Ik zit zelf met een Ryzen 3700x en een R9 Fury en ik zie duidelijk dat ik beperkt wordt door de R9 Fury.
Deze kaart heeft natuurlijk ook "maar" 4Gb (wel HBM2) geheugen. Schijnt dat MSFS2020 graag meer Video geheugen heeft om beter te presteren
Even afwachten op de aankomende lancering van de nieuwe Nvidia kaarten maar ik denk dat het tijd wordt voor een upgrade naar een 3070 of, als die te duur wordt, een 2070s.
Dat gaat ons vast helpen een betere framerate te halen
GPU: 97%
CPU: 32%
RAM: 89%
Ik heb ook de MS Forcefeed Back Sidewinder 2 en kan het best prima sturen. Gisteren had ik alleen het idee dat de kalibratie weg was omdat ik de stick helemaal naar achter moest houden om toch horizontaal te blijven vliegen.michielvz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:44:
Ik heb een deel van het topic al teruggelezen maar vindt helaas geen antwoord op mijn vraag. Daarom deze post. Ik heb FSX gehad en kon toen vrij makkelijk vliegen. In 2020 schiet ik heel snel door en stort ik om de haverklap neer. Stuur ik een beetje naar rechts dan wil ik dat het spel dat ook doet. Het lijkt wel een alles of niets bediening. Ik heb trouwens een oude Microsoft sidewinder 2. De enige manier om enigzins vloeiend te vliegen is als ik mijn toetsenbord gebruik en met hele kleine tikjes vlieg. De lol is er voor mij een beetje af. Ik heb trouwens alle assistence op easy staan. Is er nog iets anders wat ik kan doen om vloeiend en minder spastisch te vliegen?
Ik had, volgens mij op Reddit, een aantal afbeeldingen gevonden hoe het ingesteld moest worden. Met die settings is het voor mij prima te besturen.
Er is dus hoop
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Ik heb ook een MS Forcefeed Back Sidewinder 2, heb je mogelijk nog een link naar die afbeeldingen?jaapbrandhof schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:56:
[...]
Ik heb ook de MS Forcefeed Back Sidewinder 2 en kan het best prima sturen. Gisteren had ik alleen het idee dat de kalibratie weg was omdat ik de stick helemaal naar achter moest houden om toch horizontaal te blijven vliegen.
Ik had, volgens mij op Reddit, een aantal afbeeldingen gevonden hoe het ingesteld moest worden. Met die settings is het voor mij prima te besturen.
Er is dus hoop
Lang leve de history van de browserrdluca schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:59:
[...]
Ik heb ook een MS Forcefeed Back Sidewinder 2, heb je mogelijk nog een link naar die afbeeldingen?
Is
Ja in de zin van:
awesome Navigraph Chart app (voor pc en phone)
Goede ondersteuning / support bij het maken van semi IFR vluchten in FS2020
Altijd de nieuwste cycle (maandelijkse charts updates)
future proof, voor 3d party vliegtuigen van o.a. PMDG en A2A etc.
Nee:
abbo is aan de prijs.
Default planes in FS2020 zijn niet IFR waardig.
Is Navigraph het waard?... ja en nee.Trin1ty schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:15:
Meer mensen hier die Navigraph gebruiken? Is het het waard?
...
Ja in de zin van:
awesome Navigraph Chart app (voor pc en phone)
Goede ondersteuning / support bij het maken van semi IFR vluchten in FS2020
Altijd de nieuwste cycle (maandelijkse charts updates)
future proof, voor 3d party vliegtuigen van o.a. PMDG en A2A etc.
Nee:
abbo is aan de prijs.
Default planes in FS2020 zijn niet IFR waardig.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Mijn pc is denk ik ouder dan 10 jaarDoubleYouPee schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
Welke resolutie? En welke drivers? Probeer de optional 20.8.2 (support voor FS2020).
Draai hier op een i5 CPU 750 overclocked naar 3612Mhz met 10Gb Ram en een MSI R7970 met maar 3Gb Vram net aan 26-30 fps bij een resolutie 1920:1080. Bijna alles medium settings en aantal hoger
Prima speelbaar nog
Yep, ongeveer zelfde beeld bij mij.firejelle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
op medium zegt hij rond de 19fps in flight sim, bij prestaties van de radeon settings zegt hij
GPU: 97%
CPU: 32%
RAM: 89%
Laat duidelijk zien dat je GPU vol staat te werken terwijl je CPU nog tijd over heeft.
CPU kan meer frames maken maar kan ze niet kwijt aan de GPU.
Ook jij kan profiteren dus van een GPU upgrade.
(maar ik zou even wachten op de aankomende aankondigingen van Nvidia)
thanks voor je advies! enig idee wanneer die aankondigingen komen?killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Yep, ongeveer zelfde beeld bij mij.
Laat duidelijk zien dat je GPU vol staat te werken terwijl je CPU nog tijd over heeft.
1 september als het goed is.firejelle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
thanks voor je advies! enig idee wanneer die aankondigingen komen?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nou, net toch even de storm bekeken en allejezus, wat vliegt dat klote hahaha. Opgestegen in Castricum en wilde even richting de Waddeneilanden vliegen. In een Cessna bijna niet te doen. Vloog parallel aan de kust en dus logischerwijs van zuid naar noord, met de wind uit het westen. Staart van het vliegtuig werd constant naar rechts geduwd. Uiteindelijk paar keer m'n vliegtuig overstresst. Waar het precies in zat, weet ik eerlijk gezegd niet precies. Leverde zowel beneden als boven de wolken wel mooie plaatjes op! :strip_exif()/f/image/4mmT3ownLBHx6oKJoyH89KTO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7SbXTnQP4BlVMe2gsDxHrA44.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bJMia5v1JNqfZIKEG56BP1Q0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4mmT3ownLBHx6oKJoyH89KTO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7SbXTnQP4BlVMe2gsDxHrA44.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bJMia5v1JNqfZIKEG56BP1Q0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K39DeWrzx6tC3KtNx4Ui8G7v.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen echte piloot, maar zit wel in de tak van sport.killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:55:
[...]
Hoi Propane. Volgens mij ben jij wel een real life (A320) ATP dus jij hebt er verstand van.
S/O, F/O, Captains etc zijn allemaal “Ranks”, en ranks helpen bij carriere ontwikkeling maar voor een airline ook in kosten. Een F/O die de helft salaris vangt, scheelt een hoop. Heb je een Cruise Relief Pilot nodig om een lange afstandsvlucht te plannen? Dan is een goedkopere F/O (in de vorm van een nog lagere Rank zoals S/O) natuurlijk handig kwa kosten.
In principe krijgen ze, kwa vliegen, allemaal dezelfde vliegvaardigheidstraining. Maar iemand die PIC kan zijn (niet perse de captain, zie hieronder) heeft extra training gekregen vanwege de extra verantwoordelijkheden (veiligheidsprotocollen, leiderschap, je moet weten wat de regels zijn kwa bv een collega die for Duty meldt roept ‘ik kon niet in slaap vallen en heb slaapmiddel Xyz gebruikt’ etc.
Captain, F/O zijn Ranks
PF, PM zijn Rollen. Die door alle Ranks kunnen worden uitgevoerd.
PIC is de persoon die eindverantwoordelijk is voor de veiligheid van het pax, crew en vliegtuig en staat los van de rollen PF en PM, en in principe los van de Ranks alhoewel doorgaans de hoogste Rank vaak de PIC verantwoordelijkheid aanneemt). PIC is een algemene aviation term, zo ook PF/PM en staat opzich los van Boeing of Airbus. (Met de kleine aantekening dat huh manuals soms ook niet consistent hier mee omgaan - gewoonte uit het verleden.
Doorgaans zit de Capt links, en de F/O rechts. Soms als je een Capt hebt die nieuw op de type is, dan krijgt hij/zij nog training dmv een Instructeur. Deze instructeur moet dus zelfs rechts zitten (en heeft dus ook een Right Seat qualification nodig omdat “standaard” een Instructeur opgeleid wordt om minder ervaren mensen op te leiden vanuit de linkerstoel, en dat zijn vaak F/O trainees die rechts zitten). De Instructeur is vaak de PIC en kan dus in het geval van een nieuwe captain te trainen dus ook gewoon rechts zitten.
Ander voorbeeld. Stel je ben ingeroostered met zn 3en: Capt (PIC), F/O en een Crew Relief S/O. Als de Capt de cockpit verlaat om zijn wettelijke rust te pakken, dan moet de PIC worden gedelegeerd naar iemand die niet slaapt
In hetzelfde verhaal, als de Capt de PF rol had, en hij gaat rusten, dan als de S/O de Capt’s plek (op de linkerstoel) overneemt dan neemt hij ook de PF rol over.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
@Propane and @ND863
Bedankt voor de toelichting.
Deze vraag begon omdat er beweerd werd dat de PIC altijd vanuit de linkerstoel de PF zou zijn.
Dat lijkt mij door bovenstaande voldoende ontkracht.
PS: ND863 wat voor rol heb jij dan in deze tak van sport, want je lijkt er inderdaad aardig wat van te weten)?
PS1: Propane: Waarop vlieg jij dan wel?
Ik was me inderdaad het verschil tussen ranken en rollen bewust.
Alleen kende ik de term PIC niet. In mijn beperkte kennis is dat de Captain, want die verantwoordelijkheid voor het geheel (net als een Kaptein op een schip, die is ook altijd verantwoordelijk in the end ook al staat er een loods of stuurman aan het roer. En heeft inderdaad ook de eindverantwoordelijkheid voor al het reilen en zeilen aan boord, zoals veiligheidsmaatregelen, bemanningszaken, papieren etc :-) ) die kende ik wel.
De voorbeelden van ND863 geven aan dat het soms iets gecompliceerder ligt maar aan de andere kant zal in 90% van de gevallen sprake zijn van een captain links en een F/O rechts (mede om de door ND863 genoemde economische redenen)
Ging mij er gewoon even om dat je dus niet perse je gashendels rechts moet willen plaatsen alhoewel dat wel de juiste plek is als je in de simulator links gaat zitten (hetgeen de meesten van ons, zoals door RAVW opgemerkt) wel zullen doen.
Hoeft dus niet omdat, zoals door Propane aangegeven, je alles rechts kan wat je ook links kan.
Bedankt voor de toelichting.
Deze vraag begon omdat er beweerd werd dat de PIC altijd vanuit de linkerstoel de PF zou zijn.
Dat lijkt mij door bovenstaande voldoende ontkracht.
PS: ND863 wat voor rol heb jij dan in deze tak van sport, want je lijkt er inderdaad aardig wat van te weten)?
PS1: Propane: Waarop vlieg jij dan wel?
Ik was me inderdaad het verschil tussen ranken en rollen bewust.
Alleen kende ik de term PIC niet. In mijn beperkte kennis is dat de Captain, want die verantwoordelijkheid voor het geheel (net als een Kaptein op een schip, die is ook altijd verantwoordelijk in the end ook al staat er een loods of stuurman aan het roer. En heeft inderdaad ook de eindverantwoordelijkheid voor al het reilen en zeilen aan boord, zoals veiligheidsmaatregelen, bemanningszaken, papieren etc :-) ) die kende ik wel.
De voorbeelden van ND863 geven aan dat het soms iets gecompliceerder ligt maar aan de andere kant zal in 90% van de gevallen sprake zijn van een captain links en een F/O rechts (mede om de door ND863 genoemde economische redenen)
Ging mij er gewoon even om dat je dus niet perse je gashendels rechts moet willen plaatsen alhoewel dat wel de juiste plek is als je in de simulator links gaat zitten (hetgeen de meesten van ons, zoals door RAVW opgemerkt) wel zullen doen.
Hoeft dus niet omdat, zoals door Propane aangegeven, je alles rechts kan wat je ook links kan.
[ Voor 8% gewijzigd door killerbee1958 op 26-08-2020 13:11 ]
Dubbele entry verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door killerbee1958 op 26-08-2020 13:03 ]
Kijk niet naar de totale CPU load, misschien is die maar 50% als je een 16 core CPU hebt waarvan er maar 8 gebruikt worden die wel op 100% werken. Als er 1 thread 100% load geeft kan dat een bottleneck zijn ook al heb je voor je gevoel nog 80% cpu over.killerbee1958 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Yep, ongeveer zelfde beeld bij mij.
An sich terechte aanvulling maar niet in dit geval.Niels007007 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
Kijk niet naar de totale CPU load, misschien is die maar 50% als je een 16 core CPU hebt waarvan er maar 8 gebruikt worden die wel op 100% werken. Als er 1 thread 100% load geeft kan dat een bottleneck zijn ook al heb je voor je gevoel nog 80% cpu over.
Immers getallen geven aan dat GPU al op 97-98 % staat.
Dus zelfs als de andere cores staan te idlen dan nog is in dit geval de GPU de beperkende factor.
Overigens zijn er verhalen te lezen dat de multi core support van MSFS 2020 niet optimaal is. Maar dat maakt het alleen maar slechter dan. Als er nog meer CPU power beschikbaar komt kan de GPU het nog steeds niet bolwerken.
Nee ik bedoel, een "stuk gras" staat er wel in als airport, maar Twente, met een 2400m runway, niet.cbr600f4i schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Werd dat stuk gras dan ook gebruikt door defensie? Want dat is de reden dat luchthavens niet getoond worden.
Twente was vroeger wel een militaire basis, maar dat is al sinds 2007 niet meer.
Ik was er even naartoe gevlogen, maar er is geeneens een runway. Hele gebied is gewoon een grasveld.
Was ook de eerste plek waar ik heen vloog. Vond het al raar dat Twente niet op de map stond. Heb daar nog gewerkt als chauffeur 2002-2006, goede herrinneringen aan.DoubleYouPee schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:50:
[...]
Nee ik bedoel, een "stuk gras" staat er wel in als airport, maar Twente, met een 2400m runway, niet.
Twente was vroeger wel een militaire basis, maar dat is al sinds 2007 niet meer.
Ik was er even naartoe gevlogen, maar er is geeneens een runway. Hele gebied is gewoon een grasveld.
En half doof door draaiende F-16 motoren
Is het mogelijk om na een vlucht gemaakt te hebben en het vliegtuig geparkeerd te hebben dit op te slaan om op dezelfde plek de volgende keer te starten?
Ik zie alleen een mogelijkheid om een flight plan te saven?
Als je gewoon op ESC drukt kan je in het menu onderaan kiezen voor Safe. Dit lukt wel niet in bvb een scenario zoals de bush flights etc.schumi1986 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:02:
Is het mogelijk om na een vlucht gemaakt te hebben en het vliegtuig geparkeerd te hebben dit op te slaan om op dezelfde plek de volgende keer te starten?
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - EHRD inbound (Rotterdam)
Wel irritant dat ofwel de ATC me te laat wil laten dalen of dat ik niet snel genoeg daal... hoewel 1100 ft p/minuut denk ik op de grens van comfort voor passagiers zit.
Vluchtje is van vandaag, Groningen naar Rotterdam met de approach op Rotterdam. Veel te hoog op final dus en met het weer van vandaag ook niet heel eenvoudig.
Wel irritant dat ofwel de ATC me te laat wil laten dalen of dat ik niet snel genoeg daal... hoewel 1100 ft p/minuut denk ik op de grens van comfort voor passagiers zit.
Vluchtje is van vandaag, Groningen naar Rotterdam met de approach op Rotterdam. Veel te hoog op final dus en met het weer van vandaag ook niet heel eenvoudig.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Zover ik weet is dat alleen voor het opslaan van de Flight plan?glennvho schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:09:
[...]
Als je gewoon op ESC drukt kan je in het menu onderaan kiezen voor Safe. Dit lukt wel niet in bvb een scenario zoals de bush flights etc.
i5-9600K / RTX2070 / 32GB DDR4
Gisteren een paar IFR vluchten gedaan in de TBM930. Meestal goede framerates 25-45, settings op HIGH,
GPU op 100% (niet frame limited) en CPU ca 60-70%
Maar af en toe een enorme drop naar 10-15 fps. Duurt dan een paar seconden, en in die tijd zit de CPU op 100%.
Gisteren een paar IFR vluchten gedaan in de TBM930. Meestal goede framerates 25-45, settings op HIGH,
Maar af en toe een enorme drop naar 10-15 fps. Duurt dan een paar seconden, en in die tijd zit de CPU op 100%.
Het is me nu met de Savage Cub al een paar keer voorgekomen dat ik na de landing een koprol gemaakt heb. ik land netjes, heb m'n staartwiel op de grond en zodra ik een beetje gas bij geef om de afslag te halen maakt het vliegtuig een salto. Herkent iemand dit?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dan is een DME wel handig om te zorgen dat je op 10nm van RTM VOR op 3000ft of lager zit. Jammer dat DME nog niet beschikbaar is, zoals ik heb begrepen.DigitalExorcist schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:13:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - EHRD inbound (Rotterdam)
Wel mooi om te zien hoe herkenbaar de omgeving is. We zijn er op dat vlak behoorlijk op vooruit gegaan
Het begint nu wel erg te kriebelen...
Ik heb dit probleem ook (maar dan 5-10fps). Duurt 30seconden. Daarna weer terug naar 25-30fps (boven steden.)pnieuwla schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:18:
i5-9600K / RTX2070 / 32GB DDR4
Mijn CPU gaat echter niet naar 100%.
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc