Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
Sjnarruf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:58:
Een vraag: het is een aanname, maar bij het laden worden er grote hoeveelheden data gelezen volgensmij. Als je dan toch voor een nieuwe ssd moet gaan vanwege de omvang van de installatie... is er dan nog een merkbaar verschil tussen een Sata of een nvme schijf in het geval van fs2020? Ik ben wel bekend met de theoretische snelheden maar in de praktijk is een nvme schijf bij games niet het prijsverschil waard. Is Flight Simulator daar een uitzondering op?
Ik zou niet speciaal voor MSFS voor een NVME drive gaan, dat verschil ga je nooit van z'n leven merken! Hou het geld lekker in je zak voor bijvoorbeeld wat randapparatuur :)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaapbrandhof schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Je kan ook via ATC de fuel truck oproepen. Wat er dan precies gebeurd weet ik niet. Zelf nog niet geprobeerd namelijk.
Parkeren bij de pomp en dan opent het Fuel & Payload scherm ook automagisch. Krijg je zelfs een achievement voor.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
prachtig en toont of benadrukt nog maar eens in wat een klote jaar we zitten, wat mis ik reizen toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het woord 'approach' wordt hier en daar wel wat verschillend en ook verkeerd gebruikt, denk ik. Timbox88 had het volgens mij vooral over de initial approach, dus het eerste gedeelte van de approach. Je hebt (volgens mij) drie segmenten tijdens een approach: initial, intermediate en final. Ik zet approach mode altijd aan tijdens de initial of intermediate approach. Zodra de LOC en GS geintercept zijn, zit je in de final approach. En daarna volgt (hopelijk) de landing. Dus de ene approach is de andere niet. Correct me if I'm wrong. Wel handig om dit duidelijk te hebben nu 'iedereen' wat roept over de approach (mode). Hoe dan ook, approach mode doet dus niets tijdens de initial en intermediate approach: de mode brengt je niet naar het punt (FAF/FAP) waar de ILS wordt geintercept.

[ Voor 11% gewijzigd door tup61 op 25-08-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:28:
Het woord 'approach' wordt hier en daar wel wat verschillend en ook verkeerd gebruikt, denk ik. Timbox88 had het volgens mij vooral over de initial approach, dus het eerste gedeelte van de approach. Je hebt (volgens mij) drie segmenten tijdens een approach: initial, intermediate en final. Ik zet approach mode altijd aan tijdens de initial of intermediate approach. Zodra de LOC en GS geintercept zijn, zit je in de final approach. En daarna volgt (hopelijk) de landing. Dus de ene approach is de andere niet. Correct me if I'm wrong. Wel handig om dit duidelijk te hebben nu 'iedereen' wat roept over de approach (mode).
Deze vraag hoort meer thuis in

killerbee1958 in "(Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes"

ik kan hem niet verplaatsen maar help je graag daar verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

Deze vraag hoort meer thuis in

killerbee1958 in "(Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes"

ik kan hem niet verplaatsen maar help je graag daar verder
Thanks, maar het was geen vraag maar uitleg omdat er hier en daar dingen werden geroepen over approach mode. ;) Het is ook bijna onmogelijk om zo nu en dan niet een beetje een zijpad te betreden in dit topic waar veel nieuwelingen zitten.. Denk ik. ;) Maar voor wie meer vragen heeft over dit alles: klik op killerbee1958's link! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Sjnarruf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:58:
Een vraag: het is een aanname, maar bij het laden worden er grote hoeveelheden data gelezen volgensmij. Als je dan toch voor een nieuwe ssd moet gaan vanwege de omvang van de installatie... is er dan nog een merkbaar verschil tussen een Sata of een nvme schijf in het geval van fs2020? Ik ben wel bekend met de theoretische snelheden maar in de praktijk is een nvme schijf bij games niet het prijsverschil waard. Is Flight Simulator daar een uitzondering op?
Doe maar niet. Heb één van de snelste schijven die er zijn maar heb volgens mij zo'n beetje de langste laadtijden van alle users hier :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56
Hallo Groenland :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FVUOsihK31UHhI11ewaVZcGMI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I23f1RDC6IqyVsPyHXnLhn6U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMCnXAGsBbydBxO-zBIW56xZ9JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AEikzUfmwosaIv70WXSYfUVC.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van Rotterdam naar Teuge gevlogen in dit bewolkte en regenachtige weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brZXjANGsPAaAjaTA2sTmyqjVMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PiFq7plLWuOylVHNDzO4TYhP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AD6lr7hC_uRbYovR2uECq_4I2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E7Zo2rEnuR8CyR8un0RJg0q8.png?f=fotoalbum_large

http://app.xflightplanner.net/# Gebruikte ik soms met Xplane 11. Is dat een goede website? Of zijn er betere om mijn vluchten te plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:28
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Straks maar ff goed opletten dan, hahaha, want net neergestort met nog 100nm te gaan...
Je weet dat je hem inflight ook kan bijtanken? ;)

Via Fuel button (gewichtje) bovenaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
zwammen schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Je weet dat je hem inflight ook kan bijtanken? ;)

Via Fuel button (gewichtje) bovenaan
Echt! hahaha, nee! Misschien hele domme vraag, maar waar komt de fuel dan vandaan? Ander vliegtuig?

Fuel button zit gewoon in je cockpit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Echt! hahaha, nee! Misschien hele domme vraag, maar waar komt de fuel dan vandaan? Ander vliegtuig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MF2yXwYMmb-NAxT4xdwBzjRnz-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9N1D9oaP5ddMitxe96q398Zl.png?f=fotoalbum_large

Daar op klikken, gewoon de slider verschuiven en je tank is magisch gevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Gewoon uit de geschreven code van de sim :p is gewoon een optie voor mensen die er niet op letten, zoals jij haha

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
zwammen schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

[Afbeelding]

Daar op klikken, gewoon de slider verschuiven en je tank is magisch gevuld ;)
Hahahaha neeeeeee! Dat had ik eerder moeten weten 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:23:
[...]

Gewoon uit de geschreven code van de sim :p is gewoon een optie voor mensen die er niet op letten, zoals jij haha
Hahahaha shit, kost me een crash....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Zijn daar nog plekken om chill te landen, ik zag geen enkele airport op de map, dus ben uiteindelijk vanuit ijsland terug richting schotland gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Zijn daar nog plekken om chill te landen, ik zag geen enkele airport op de map, dus ben uiteindelijk vanuit ijsland terug richting schotland gegaan.
Volgens mij is er een vliegveld bij Nuuk, ik dacht aan de oostkust westkust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
lapino schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

prachtig en toont of benadrukt nog maar eens in wat een klote jaar we zitten, wat mis ik reizen toch...
Normaal ga ik 2 x per jaar op een verre reis en nu spaar ik het gewoon op. Zodra het weer kan heb ik 3x het normale budget voor dezelfde tijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09 07:39
[...]

Twee aan de oostkust. Wikipedia: List of airports in Greenland

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Zo mensen ben ook even storm wezen jagen boven Ireland _/-\o_

laag bij de grond was het zeer moeilijk om de cornrole te behouden maar eenmaal bovende wolken leekt het wel rustig weer
Maar hier een filmpje ervan dat ik zelf tot aan het oog van deze storm komt en er om heen gaat 8)

maar wat een machtig gezicht zo van boven af gezien ..

alleen vond het wel jammer dat er maar weinig wind stond boven de wolken
Zat rond de 20.000 ft hoogte

Na 7:15 min vlieg ik rond het oog van de storm .. dus blijf kijken
Hier het filmpje er van

YouTube: Storm catchers Tropical storm 25 aug 2020

_/-\o_

hooge res komt nog is met bewerken bezig

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-08-2020 16:31 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Onderweg met een C152 van Murmansk (Rusland) naar Ivalo Airport (Finland). Onwaarschijnlijk hoe uitgestrekt die natuur is, naaldbomen zover je kan zien. Moet fenomenaal zijn in het echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
[...]

Zijn idd 2 luchthavens zoals aangegeven, als je er snel wilt komen kan je opstijgen vanaf Kulusuk, daar vloog ik overheen en paar min daarna de screenshots gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:33:
Onderweg met een C152 van Murmansk (Rusland) naar Ivalo Airport (Finland). Onwaarschijnlijk hoe uitgestrekt die natuur is, naaldbomen zover je kan zien. Moet fenomenaal zijn in het echt.
en maar klagen over de hout kap in de wereld :D
was in canada ook ... veel bomen rond de Oost kant

wil nog eens gaan kijken hoe het in Oregon en Idaho zit met de bomen daar zitten ook genoeg houtkappers _/-\o_ :D
misschien word dat wel mijn volgende vlucht en gelijk even een moonshine halen West Virginia _/-\o_

almost heaven west virginia O+

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-08-2020 16:41 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
We lastig vliegen zo zonder autopilot, drietal uur je heading in de gaten houden, is ferm werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt dat er wel tzt een patch moet komen om CPU-gebruik te verbeteren...

https://www.reddit.com/r/...e_limited_by_main_thread/

https://forums.flightsimu...ausing-the-bad-fps/190971

Ondertussen geniet ik van de screenshots die iedereen plaatst _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Craftop
Postbode Siemen heeft zijn rondje weer gedaan, moest een pakketje wegbrengen vanaf Jersey naar Bagnoles Delorne Couterne Airport, uiteraard even met wat sightseeing bij Mont Saint-Michel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0zVeOHEZqEhXw52Oez1uRJYPRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1i6xQZuXRdi4FiTsbE3x8AOM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlFps4ExOyUL5D0gXJCCWSbclDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LabfoOG5ccbrqTdJi1xUHcfc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBqPjezCFiNXtVzkX3ovljdBLmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xMT88r4QWGscFNL9rffAJYOh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Ja lap...CTD :/ ... Vlucht van bijna 2u naar de knoppen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:42:
We lastig vliegen zo zonder autopilot, drietal uur je heading in de gaten houden, is ferm werken.
ja ik was na mijn canada vlucht echt wel gebroken neem vandaag ook even wat rust en morgen weer een nieuwe tour door de VS maar dan van Oost naar West of van noord naar zuid ik zie het nog wel

even kijken wat me het leukste lijkt
of diagonaal oversteken naar Orlando vanaf Vancouver

Maar Colombia - Argentinië/Uruguay lijkt me nu ook heel gaaf om te gaan doen ... dat is totaal vreemd gebied voor mij :+

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 25-08-2020 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 13:23

aap

Ik (noob) heb een vraagje over vliegen met IFR in MSFS:

Mag ik ervan uitgaan dat de ATC mij zinvolle instructies geeft, aangepast aan mijn vliegtuigmodel?

Ik deed gisteren een IFR vlucht van een kleine naar een relatief grote luchthaven (KGJT) via IFR. Dus gewoon in world map ingesteld van KCNY naar KGJT, Cessna 172, IFR en gaan.

Ik krijg dan na opstijgen van de ATC een hoogte en een vector en na een eind vliegen kom ik aan bij de bestemming. Dan stuurt de ATC mij weg van de luchthaven en bovendien nog steeds op ruime hoogte (7000 ft). Ik wil naar bed, dus toen ik meer dan 5 nm van de luchthaven afgevlogen was ben ik omgedraaid en heb om een VFR landing gevraagd.
Ik heb ook het idee dat de ATC niet proactief met koerswijzigingen komt, dus om de zoveel minuten vraag ik maar om een koers en soms is die dan nog hetzelfde en soms is ie opeens veranderd. Hoogtewijzigingen krijg ik meestal wel ongevraagd.

Ben ik nou te ongeduldig geweest? Wil de ATC mij misschien inplannen tussen andere vluchten en stuurt hij mij daarom (voorlopig) weg van de luchthaven? Of zijn de ATC instructies afgestemd op airliners die typisch andere kruishoogten en draaicirkels hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@aap In het echt zijn ze vriendelijk een heel behulpzaam maar in FS2020 ...nee niet god .. maar daar word ook nog aan gewerkt , op dit moment heb ik ook het gevoel dat ze niet weten in welke toestel je zit ... maar gelukkig niet zo als met sommige FS dat je word aangesproken met HEAVY terwijl je in een C150 aan komt :o _/-\o_

freeware airport van ORBX
Fairways Airport -Oregon

https://orbxdirect.com/product/og20-msfs

Miscrosoft store mag wel eens op gaan schieten met hun store .. want ze lopen al heel wat vliegvelden en andere dingen achter :-(

dadelijk toch maar via ORBX gaan doen
want dit schiet niet op bij die lui

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 25-08-2020 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
aap schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:51:
Ik (noob) heb een vraagje over vliegen met IFR in MSFS:

Mag ik ervan uitgaan dat de ATC mij zinvolle instructies geeft, aangepast aan mijn vliegtuigmodel?

Ik deed gisteren een IFR vlucht van een kleine naar een relatief grote luchthaven (KGJT) via IFR. Dus gewoon in world map ingesteld van KCNY naar KGJT, Cessna 172, IFR en gaan.

Ik krijg dan na opstijgen van de ATC een hoogte en een vector en na een eind vliegen kom ik aan bij de bestemming. Dan stuurt de ATC mij weg van de luchthaven en bovendien nog steeds op ruime hoogte (7000 ft). Ik wil naar bed, dus toen ik meer dan 5 nm van de luchthaven afgevlogen was ben ik omgedraaid en heb om een VFR landing gevraagd.
Ik heb ook het idee dat de ATC niet proactief met koerswijzigingen komt, dus om de zoveel minuten vraag ik maar om een koers en soms is die dan nog hetzelfde en soms is ie opeens veranderd. Hoogtewijzigingen krijg ik meestal wel ongevraagd.

Ben ik nou te ongeduldig geweest? Wil de ATC mij misschien inplannen tussen andere vluchten en stuurt hij mij daarom (voorlopig) weg van de luchthaven? Of zijn de ATC instructies afgestemd op airliners die typisch andere kruishoogten en draaicirkels hebben?
Zoals ook al door Ravw opgemerkt
NEE, daar mag je, helaas, niet van uitgaan.
De ATC van MSFS2020 is crappy.

Het is nogal een stap maar voor meer acceptabele ATC zou je eigenlijk eens moeten kijken naar online vliegen op VATSIM (VPilot plugin werkt al voor MSFS2020).
IVAO addon om op IVAO online te vliegen schijnt er ook aan te komen.

Praat je in ieder geval met echte mensen als ATC die je ook, binnen redelijkheid, kunnen en willen helpen als je eens iets niet helemaal begrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
killerbee1958 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Zoals ook al door Ravw opgemerkt
NEE, daar mag je, helaas, niet van uitgaan.
De ATC van MSFS2020 is crappy.

Het is nogal een stap maar voor meer acceptabele ATC zou je eigenlijk eens moeten kijken naar online vliegen op VATSIM (VPilot plugin werkt al voor MSFS2020).
IVAO addon om op IVAO online te vliegen schijnt er ook aan te komen.

Praat je in ieder geval met echte mensen als ATC die je ook, binnen redelijkheid, kunnen en willen helpen als je eens iets niet helemaal begrijpt.
Voor wie op VATSIM of IVAO wil beginnen is enige voorbereiding omtrent hoe met ATC te communiceren wel aan te raden.
Bijvoorbeeld: YouTube: ✈️🌎 Full Phraseology Guide for a VATSIM IFR Flight from A to B! [VAT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Klopt het btw dat je bij Landing Challenges niet kunt zien welke je al gedaan hebt en wat je highscore er is? Ik kan bij profile wel zien hoeveel van de 24 ik er gedaan heb, maar zie nergens wélke ik dan gedaan heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:59
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:40:
Klopt het btw dat je bij Landing Challenges niet kunt zien welke je al gedaan hebt en wat je highscore er is? Ik kan bij profile wel zien hoeveel van de 24 ik er gedaan heb, maar zie nergens wélke ik dan gedaan heb...
Klopt. Ik vind dit ook wel een ongelooflijke tekortkoming. Steken ze scores erin, maar krijg je alleen je laatste score te zien. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

rdluca schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:27:
[...]

Voor wie op VATSIM of IVAO wil beginnen is enige voorbereiding omtrent hoe met ATC te communiceren wel aan te raden.
Bijvoorbeeld: YouTube: ✈️🌎 Full Phraseology Guide for a VATSIM IFR Flight from A to B! [VAT...
Dutch VACC heeft ook handige info online staan:
https://www.dutchvacc.nl/new-pilots/

Met een (in het Nederland) uitgeschreven voorbeeldvlucht waarin staat uitgeschreven wat je ongeveer kunt verwachten qua communicatie met ATC:
https://www.dutchvacc.nl/introduction-flight-nl/

Let op dat het niet erg is om wat dingen te vragen of een foutje te maken, maar er wordt wel vanuit gegaan dat bovenstaande werkwijze je min of meer bekend is.

Op Youtube staat ook genoeg voorbeelden van VATSIM-vluchten waarin je ongeveer kunt horen wat je kunt verwachten. Voorbeeldje van een VATSIM-event waarbij Schiphol een volledige bezetting heeft:
YouTube: Airline Captain LIVE | X-Plane 11 | ZIBO MOD Boeing 737 | Milan - Am...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik moet hier toch even mijn complimenten maken aan Microsoft en Asobo.

Sinds 2004 ben ik al bekend met Flight Simulator, FSX ook plenty gebruikt, noodgedwongen overgestapt naar X-Plane 10, en later 11. Maar telkens raakte ik na een tijdje uitgekeken omdat alles er zo ruk uit zag en ook niet echt lekker liep. Ja, 3rd party scenery, weer, vliegtuigen, etc., maar echt lekker draaien deed het niet, zeker niet op mijn 3 schermen. Dus ik was des te enthousiaster toen ik van de nieuwe FS hoorde en nog meer toen later de eerste ingame beelden online verschenen. Maar, aangezien ik inmiddels een verouderde PC heb, bereidde ik me al mentaal voor op het aanschaffen van een nieuwe PC. De eerste week heb ik, tijdens een korte vakantie, de ervaringen hier gelezen en ging er zodoende van uit dat ik dit pas kon gaan ervaren zodra de nieuwe PC was aangeschaft.

Echter, afgelopen zondag heb ik toch maar FS aangeschaft via Steam, want ook al zou het dan met maar 10 FPS of zo draaien, op 1 scherm ipv 3, wilde ik het toch met eigen ogen zien. Na gelukkig geen noemenswaardige problemen tijdens de download en installatie te hebben ervaren startte ik de sim. En wat schetst mijn verbazing: High End settings recommended. Huh? Dat kan niet kloppen dacht ik. Affin, ik start de sim en het is gewoon speelbaar! En mooi! Mooi!! Zelfs boven Manhattan haal ik nog 22 FPS en voor de rest schommelt het tussen de 25 en 34 FPS! Ongelooflijk! Zo kan ik het nog even volhouden tot de nieuwe Nvidia GPU's op de markt komen. Inmiddels heb ik al dik 15 uur genoten van deze sim. En het is nog niet perfect, maar alleen de eyecandy al heeft mij X-Plane direct doen uninstallen. Geweldig, geweldig, geweldig en het wordt alleen nog maar beter. Chapeau!

i7 4790K
16GB DDR3 RAM
M2 Sata
Radeon R9 390X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:03
ravw schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:58:
@aap In het echt zijn ze vriendelijk een heel behulpzaam maar in FS2020 ...nee niet god .. maar daar word ook nog aan gewerkt , op dit moment heb ik ook het gevoel dat ze niet weten in welke toestel je zit ... maar gelukkig niet zo als met sommige FS dat je word aangesproken met HEAVY terwijl je in een C150 aan komt :o _/-\o_

freeware airport van ORBX
Fairways Airport -Oregon

https://orbxdirect.com/product/og20-msfs

Miscrosoft store mag wel eens op gaan schieten met hun store .. want ze lopen al heel wat vliegvelden en andere dingen achter :-(

dadelijk toch maar via ORBX gaan doen
want dit schiet niet op bij die lui
De Marketplace van Microsoft heeft wat technische problemen. Gewoon wat opstartproblemen denk ik die ze komende dagen nog wel oplossen. ;)

Zie ook:

https://orbxsystems.com/f...-msfs-in-sim-marketplace/

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy88 op 25-08-2020 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
lapino schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:45:
Ja lap...CTD :/ ... Vlucht van bijna 2u naar de knoppen... :(
CTD, is dat een soort vaktaal voor FS2020 piloten? >:)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

CTD, is dat een soort vaktaal voor FS2020 piloten? >:)
betekend vaak dat je even rust moet nemen omdat je te lang achter de pc zit ..
netzo als Microsoft windows heeft 10.000 funkties , en daar van zijn er 8500 het geven van verschillende foutmeldingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Tourniquet schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:47:
[...]

Dutch VACC heeft ook handige info online staan:
https://www.dutchvacc.nl/new-pilots/

Met een (in het Nederland) uitgeschreven voorbeeldvlucht waarin staat uitgeschreven wat je ongeveer kunt verwachten qua communicatie met ATC:
https://www.dutchvacc.nl/introduction-flight-nl/

Let op dat het niet erg is om wat dingen te vragen of een foutje te maken, maar er wordt wel vanuit gegaan dat bovenstaande werkwijze je min of meer bekend is.

Op Youtube staat ook genoeg voorbeelden van VATSIM-vluchten waarin je ongeveer kunt horen wat je kunt verwachten. Voorbeeldje van een VATSIM-event waarbij Schiphol een volledige bezetting heeft:
YouTube: Airline Captain LIVE | X-Plane 11 | ZIBO MOD Boeing 737 | Milan - Am...
Ja, die uitgeschreven voorbeeldvlucht heb ik uitgeprint naast me gehad gedurende de eerste tien vluchten ofzo _/-\o_ .
Dat nadat ik de eerste vluchten alleen en op alles antwoordde met WILCO en ik er via een private message van de controller fijntjes erop werd gewezen dat dat niet de bedoeling was :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Twixie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:45:
[...]

Klopt. Ik vind dit ook wel een ongelooflijke tekortkoming. Steken ze scores erin, maar krijg je alleen je laatste score te zien. 8)7
Ik geloof dat ik het nog vervelender vind dat je niet kunt zien welke je hebt gehad, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:14:
[...]

Dat nadat ik de eerste vluchten alleen en op alles antwoordde met WILCO en ik er via een private message van de controller fijntjes erop werd gewezen dat dat niet de bedoeling was :'( :D
Roger .... dan maar doen :D "10-4"
Bandits on 2 o clock high ! ( plek aan te geven waar de ATC controller zit ) .... roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

rdluca schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:14:
[...]

Ja, die uitgeschreven voorbeeldvlucht heb ik uitgeprint naast me gehad gedurende de eerste tien vluchten ofzo _/-\o_ .
Haha, ik weet nog dat ik flink nerveus was tijdens m'n eerste VATSIM-vlucht.

Toen bestond Youtube nog geeneens bedenk ik me nu 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tourniquet schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:25:
[...]

Haha, ik weet nog dat ik flink nerveus was tijdens m'n eerste VATSIM-vlucht.

Toen bestond Youtube nog geeneens bedenk ik me nu 8)7
maar toen hadden toch nog van die les dagen ( waar je 1 keer per maand of zo was dat .. dat een beginnende ATCer werd ingewerkt maar ook nieuwkomers van Piloten )

Toen was het nog leuk met die Fly inns .. nieuwe ATC helemaal gek maken om met 100 man tegelijk af te komen op dat vliegveld _/-\o_ .. goude tijden waren dat of was dat weer bij een andere online netwerk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ben nog eventjes Training Director ATC geweest bij DutchVACC “vroeger” Leuke tijd indd!

Kan ook echt mensen aanraden om zsm op vatsim over te stappen ipv crappy offline ATC. Je leert (of moet leren) dan juist heel veel van vliegprocedures etc. (Bv hoe vlieg je een SID/STAR, want houd een clearance in, R/T erc).

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:36:
Ben nog eventjes Training Director ATC geweest bij DutchVACC “vroeger” Leuke tijd indd!

Kan ook echt mensen aanraden om zsm op vatsim over te stappen ipv crappy offline ATC. Je leert (of moet leren) dan juist heel veel van vliegprocedures etc. (Bv hoe vlieg je een SID/STAR, want houd een clearance in, R/T erc).
laten de meeste maar eerste leren hoe ze een vliegtuig in de lucht moeten houden dat is voor vele al een opgave die ze zweetdruppels geeft .. pas als je een vliegtuig goed beheerst van cold dark tot het uitzetten er van . en de juiste manier kan vliegen is het daarna misschien wel geschikt om online te gaan .. :-)

als ik sommige nu online ziet vliegen en zie met welke vliegtuigen op de meest kleine vliegveldjes landen ....

B747 op texel om maar een voorbeeld te nemen... maar een C152 word denk ik ook niet echt op prijs gesteld als je aankomt en vraagt om te landen in drukke tijden op KLAX :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 21:46
@ravw helemaal eens. Vatsim moet je echt niet zomaar als vervanging van de ingang multiplayer zien. Jammer dat vpilot nog niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
Weet niet of zoiets bestaat (zoals met flighteconomy ofzo?) maar ik denk dat het spelen voor mij leuker zou zijn als ik opdrachten heb of iets kan opbouwen.
Dus bijvoorbeeld in ETS moet je vracht vervoeren en daar verdien je mee en kun je weer andere vrachtauto's mee kopen en je breidt je skills uit.
Zo zoiets ook mogelijk zijn met MSFS?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 15:35

ThunderNet

Flits!

PuckStar schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:57:
Weet niet of zoiets bestaat (zoals met flighteconomy ofzo?) maar ik denk dat het spelen voor mij leuker zou zijn als ik opdrachten heb of iets kan opbouwen.
Dus bijvoorbeeld in ETS moet je vracht vervoeren en daar verdien je mee en kun je weer andere vrachtauto's mee kopen en je breidt je skills uit.
In theorie denk ik wel :) als je logbook entries zou kunnen exporteren.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij kan zoiets met fseconomy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Voor de liefhebbers een set aan tutorials:

https://www.msfsaddons.org/reference/flight-tutorials

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Sorry, hoor, niets nieuws maar toch... je pikt een willekeurige plek op aarde, je gaat vliegen... en je wéét gewoon dat het er goed uit zal zien. Vegetatie, gebouwen, alles... > Orbx TrueEarth all over the world voor de prijs van twee TE regio's... ! Het blijft echt kicken dit!

EDIT
En de zon schijnt dus ECHT, hè, in MSFS! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW_H_X7Lpf-jVpCIWR54hblxJTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBWacGbMa2yEN51RUrsFT7E8.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand ook of je nou wel of niet een leg kan activeren van je flightplan in de G1000? Direct To werkt (inderdaad) wel maar je flightplan blijft dan hangen op een vorig punt.

EDIT 2
Willekeurige plek in Frankrijk... Tig keer beter dan complete FSX/P3D addon kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb1QS5OypV-JpqxlgNcMdPSZGGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oG5HnabheIydWghamLV4nPOW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door tup61 op 25-08-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 16:18

Saven

Administrator

Ha, nog meer Tweakers hier circuitjes aan het vliegen bij Teuge? :P 't Was net relatief druk haha. Jammer dat niemand de ATC gebruikt om aan te geven waar hij zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 09:59

Luukwa

o/

Wat is 't toch heerlijk beetje doelloos rond vliegen boven berg gebieden, net 2,5 uur voorbij gevlogen.
Ook super leuk met een yoke hoor, ookal heb ik m'n settings vrijwel allemaal op easy staan.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Saven schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:41:
Ha, nog meer Tweakers hier circuitjes aan het vliegen bij Teuge? :P 't Was net relatief druk haha. Jammer dat niemand de ATC gebruikt om aan te geven waar hij zit
Als ik met een vriend vlieg hoor ik zijn contact met de toren ook niet. Tot nu toe alleen de AI gehoord geloof ik zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:34:
Weet iemand ook of je nou wel of niet een leg kan activeren van je flightplan in de G1000? Direct To werkt (inderdaad) wel maar je flightplan blijft dan hangen op een vorig punt.
Volgens mij kan dat door te drukken op de selector knop ding rechts onderaan, de eerste locatie in de leg te selecteren, en dan via 'Menu' op activate klikken. Voor mijn gevoel is dat wel een keer gelukt. Echter ook maar één keer geprobeerd dat ik mij kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Yep, dat heet Airhauler 2. Moet je zelf vrachten vliegen en je company opbouwen.
Erg vergelijkbaar met ETS2/

Schijnt te werken met MSFS 2020 met wel wat aandachtspunten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:41:
Was net bij Rotterdam, via Schiphol naar Texel. Nu maar eens door vanaf Texel naar Groningen (callsign speedbrake22).
ATC werkt volgens mij alleen lokaal, je hoort niet wat de ATC tegen de ander zegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45
Toch wel leuk om alles na te lezen wat iedereen vandaag heeft gevlogen na een dagje werken. :)

Vanavond tijdens de koffie maar een vlucht doen in Nederland, kijken of ik nog wat merk van storm Francis!

Tevens bezig geweest met een klein meubeltje voor de Honeycomb yoke, zo dat ik hem gewoon kan weg zetten als ik hem niet gebruik, daarnaast kan ik hem aanpassen voor de Bravo Throttle Quadrant mocht die later van het jaar beschikbaar komen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSds2Fkp9oeYd8Vs2ydqAuBj5OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iH9neRxCAKIjj8nYUlsmj8kz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTerv7KUzXndsLpY_JYUPBQ-wco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNeFMuW4S2l0HlwT0vyltNQZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door DeadKnight op 25-08-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:53
Dus ik van Tanger via Rabat (1e foto) naar Casablanca en wat schetst mijn verbazing, zie 2e screenshot

Rabat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtbGHtJpz9rt9uOXhq38vlQrJDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/azfEasdiK2lzTZgAda76CMgT.png?f=fotoalbum_large

United aan de gate!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWytsr6qFhXLPNlD0hwZAF8G1nQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nDMELqlXzCZPIOWo6nydbxN5.png?f=fotoalbum_large

Maar volgens mij vliegt United niet op CMN, dit is overigens met Live Traffic. Ik heb ook geen extra liveries geinstalleerd, is iemand dit al opgevallen dat er airline liveries aanwezig zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door cbr600f4i op 25-08-2020 20:49 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MoietyMe schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Volgens mij kan dat door te drukken op de selector knop ding rechts onderaan, de eerste locatie in de leg te selecteren, en dan via 'Menu' op activate klikken. Voor mijn gevoel is dat wel een keer gelukt. Echter ook maar één keer geprobeerd dat ik mij kan herinneren.
Zo lukte het mij dus niet... Maar goed, de G1000 is ook nog een work in progress. (Een van de vele... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 16:18

Saven

Administrator

cracking cloud schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:17:
[...]

Was net bij Rotterdam, via Schiphol naar Texel. Nu maar eens door vanaf Texel naar Groningen (callsign speedbrake22).
ATC werkt volgens mij alleen lokaal, je hoort niet wat de ATC tegen de ander zegt.
Ah ja dat verklaart idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Beetje klein vliegveld voor een A320, maar ging net goed _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7YCon8kRJIWYrLdZmYykxyvPeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qj1OvUiTFmstwQANpEodcec5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 1920*1080 vervangen door een 2560*1440 van LG.
FS2020 opgestart en die dacht eerst dat het 4K was. Handmatig even aangepast en opgestegen vanaf San Francisco. Geweldig mooi, maar...... Ik druk op de V toets op het keyboard, maar de VFR map komt niet in beeld. Zie in het menu bovenin met de muis wel dat hij actief is, maar verschijnen doet hij niet. Hebben andere mensen dit al ervaren?
Geen idee hoe ik dit moet oplossen. ATC komt wel gewoon in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:37:
FS2020 opgestart en die dacht eerst dat het 4K was. Handmatig even aangepast en opgestegen vanaf San Francisco. Geweldig mooi, maar...... Ik druk op de V toets op het keyboard, maar de VFR map komt niet in beeld. Zie in het menu bovenin met de muis wel dat hij actief is, maar verschijnen doet hij niet. Hebben andere mensen dit al ervaren?
werken de andere knoppen op je keyboard? Had vandaag ook een probleem met de NZXT Cam software, waarbij het toetsenbord niet meer te gebruiken was in de sim.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo maar even wat foto's van mijn kant

Orca island (payware)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kgQC0x3b/Desktop-Screenshot-2020-08-25-20-26-59-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/26wVrPsn/Desktop-Screenshot-2020-08-25-20-27-24-55.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0jnmX65R/Desktop-Screenshot-2020-08-25-20-26-12-31.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/F1ttqKTp/Desktop-Screenshot-2020-08-25-20-33-46-45.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/63jtHtsb/Desktop-Screenshot-2020-08-25-20-35-04-22.png

nog een andere van een cubje low level flight

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rsjnGFvz/Desktop-Screenshot-2020-08-25-01-12-05-72.png

Zo houd het even voor gezien met FS2020 voor vandaag hoop ik ;)
mmm begin moe te worden .....

ben net 15 min bezig geweest om een C152 te starten ... :o
gggggggrrrrrrrrrrrr .......
wiel rem check ..... erop .....
Electra aan check .. clik .. aan
prime geven check in en uit trekken..... gedaan ..
lichten aan check alles gedaan .. check ja

oke starten maar ... brrrrrrrrrop uit .... wtf ... wel aanslaan maar niets doen .. weer contakt brooooom
plof uit

:(
na 5 keer her halen wtf waarom doet hij het nu niet ..... wat hebben we nodig om een motor te laten draaien ?...... zuurstof check ... genoeg . ..... ontsteking ... check alles goed .... brandstof ... brandstof... a wacht mijn benzine kraan natuurlijk die nog open moet :D :o check die is dicht ,..
open gedraait en .. starten .. :-) _/-\o_

beetje moe aan het worden na dagenflighsim te doen ;(

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 25-08-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:37:
Hij staat waarschijnlijk ergens buiten beeld. Wat je kan doen is met de muis naar boven naar dat menu en dan helemaal rechts op het tandwieltje klikken en dan Reset Panels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 04:24
ND863 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:36:

Die goede oude tijden, ik kan me nog wat hilarische groupflights herinneren.
KLM1244, KLM1424, KLM1422, KLM1224, KLM1242 om de controllers in de war te brengen ... alleen hadden wij piloten er denk ik meer moeite mee dan de controllers :+

Even MSFS2020 gerelateerd: Meer mensen die regelmatig bij het einde van hun vlucht (als je terug wil naar het hoofdmenu) een CTD krijgen? Heb er regelmatig last van :(

[ Voor 11% gewijzigd door Sleepie op 25-08-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwammen schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

werken de andere knoppen op je keyboard? Had vandaag ook een probleem met de NZXT Cam software, waarbij het toetsenbord niet meer te gebruiken was in de sim.
Ja, andere knoppen doen het gewoon. Maar als ik de V toets gebruik zie ik wel dat het map icon in het menu actieF wordt. Ik zie hem alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ben wel benieuwd: wat doen jullie eigenlijk tijdens lange vluchten, als de AP z'n werk doet? Veel contact met de grond? Beetje van de omgeving genieten? Of doen jullie dan ook heel andere dingen, zoals tv kijken, werken, lezen of wat dan ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danielrene
  • Laatst online: 21-09 21:46

Dit biedt wel kansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cracking cloud schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Hij staat waarschijnlijk ergens buiten beeld. Wat je kan doen is met de muis naar boven naar dat menu en dan helemaal rechts op het tandwieltje klikken en dan Reset Panels.
Zo’n vermoeden heb ik. Ga het straks even proberen, thanks! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:07:
Ben wel benieuwd: wat doen jullie eigenlijk tijdens lange vluchten, als de AP z'n werk doet? Veel contact met de grond? Beetje van de omgeving genieten? Of doen jullie dan ook heel andere dingen, zoals tv kijken, werken, lezen of wat dan ook?
Ik doe vrijwel geen lange vluchten omdat je dan inderdaad niets (meer) te doen hebt. Daarbij kun je ook niet echt van het uitzicht genieten omdat je óf ontzettend hoog zit óf alleen maar wolken ziet. Bij de sporadische lange vlucht die ik maak doe ik inderdaad andere dingen tussendoor, maar dan ben je m.i. niet meer met FS bezig en daarom vermijd ik die vluchten ook. Korte GA vluchten zijn wat dat betreft een stuk leuker, waarbij je uiteraard altijd ook gewoon IFR kunt vliegen als je dat leuk vindt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alles over gooien naar google of het beste van google pakken en het beste van Bing .... en dan nog een zooi van ORBX ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 21:05
Heb hem nog niet voorbij zien komen geloof ik, ORBX heeft OG20 Fairways Airport (vlakbij Portland) uitgebracht, gratis! https://orbxdirect.com/product/og20-msfs

Leuk veld met 2 grasstrips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Heeft iemand trouwens al Ships, Ferries of Leisure boats gezien, zoals bij 'Traffic' in general settings is weergegeven. Ik nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
SparksNL schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Ik doe vrijwel geen lange vluchten omdat je dan inderdaad niets (meer) te doen hebt. Daarbij kun je ook niet echt van het uitzicht genieten omdat je óf ontzettend hoog zit óf alleen maar wolken ziet. Bij de sporadische lange vlucht die ik maak doe ik inderdaad andere dingen tussendoor, maar dan ben je m.i. niet meer met FS bezig en daarom vermijd ik die vluchten ook. Korte GA vluchten zijn wat dat betreft een stuk leuker, waarbij je uiteraard altijd ook gewoon IFR kunt vliegen als je dat leuk vindt 😊
Haha snap ik! Probeer mijn wereldreis nu ook op te delen in niet al te lange vluchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:42:
Heeft iemand trouwens al Ships, Ferries of Leisure boats gezien, zoals bij 'Traffic' in general settings is weergegeven. Ik nog niet namelijk.
Bij Gibraltar, o.a. cruiseschepen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwBvv2ifLBUknEgv-P2f5iOkF7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sQ1k9JkKLuRla0vyj9Q7BaNN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door cbr600f4i op 25-08-2020 22:27 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 08:56
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:42:
Zag vanmiddag aan de westkust van Schotland één speedbootje over de zee jakkeren :-) wist niet dat dat er ook in zat, moest ff goed kijken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er stond een stevig windje, met uitschieters naar 36 knopen. Ben benieuwd wat we morgen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ewEQcO73W4V4D4hhUmNwja4aAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wlBr9ciDOBib0jtq2Mc9jWvT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGfe3NmDgSlD4c1LPooFWKjP6zY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ern8cjHrP3Td8o6Ed585BN9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvDxjD51MvZnqQAoXmZ8EhzI-1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MIVeRYt3ZdXl6VENLIwy50ey.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Blijft een apart gezicht dat eiland, maar de stad ziet er mooi verlicht uit zeg!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL6PmRF2v73pJbhRbOjSR1CKwa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dBUzSUBaKiOl5Uw69xT8FxSn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-ntM47a8PkbWP5tWnklnj8sjxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BOg6mGpK2ttf9cTUag9uqAv8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:16
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

Haha snap ik! Probeer mijn wereldreis nu ook op te delen in niet al te lange vluchten.
Ik doe hetzelfde inderdaad ook hoor. Max 2 uurtjes per keer in de TBM9. Nu net geland op Lanzarote, gevlogen vanaf Menara Marakesh. Plan is om de eilanden aan te doen hier, Fuertaventura, Gan Canaria op een lage altitude met een Xcub ofzo. Voordat ik weer een lang stuk maak met de TBM terug naar vasteland Afrika.

Hoe gaat jou wereldreis verder 😄?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PuckStar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:41:
Het ging in dit topic ook een paar keer over de Active Pause, en dat je die eigenlijk niet moet gebruiken.
Hier wat meer info erover, lees voordat ook de EDIT: https://forums.flightsimu...ally-pause-the-sim/143817
oke bedankt zat trouwen in het verkeerde topic :-)
maar lekker dan zit net op 25000ft , even wat screenshots gemaakt met actief pauze , en terug cockpit in en AP is de kluts kwijt en ik kan je verzekeren dat met mach 7 je de grond in boren van die hoogte auw doet

was toch weer gaan vliegen van Vancouver naar Klax

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PxyrB9c9/Desktop-Screenshot-2020-08-25-21-57-13-83.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZtCMNyc/Desktop-Screenshot-2020-08-25-21-58-04-07.png

dit ware 1 van de laatste screenshots van die vlucht helaas weer opnieuw beginnen

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 25-08-2020 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:07:
[...]

Ik doe hetzelfde inderdaad ook hoor. Max 2 uurtjes per keer in de TBM9. Nu net geland op Lanzarote, gevlogen vanaf Menara Marakesh. Plan is om de eilanden aan te doen hier, Fuertaventura, Gan Canaria op een lage altitude met een Xcub ofzo. Voordat ik weer een lang stuk maak met de TBM terug naar vasteland Afrika.

Hoe gaat jou wereldreis verder 😄?
Tof! Ik ga uiteindelijk eindigen via de canarics!

Ik ben vanaf Schiphol naar Dusseldorf gevlogen, toen Innsbruck, Belgrado, Athene en nu net in Ankara aangekomen. Morgen vlieg ik door naar Cyprus en dan naar Beiroet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:11:
[...]

Tof! Ik ga uiteindelijk eindigen via de canarics!

Ik ben vanaf Schiphol naar Dusseldorf gevlogen, toen Innsbruck, Belgrado, Athene en nu net in Ankara aangekomen. Morgen vlieg ik door naar Cyprus en dan naar Beiroet!
Super coole reis ook 😄! Ik heb nu gehad: Amsterdam > Montpellier > Beziers > Madrid > Marakesh > Lanzarotte. Ook Simtoolkitpro geïnstalleerd en al mijn vluchten erin gezet dus dat is ook leuk om je reis zo ver te zien op een kaart. Enige leuke zou zijn als die automatisch de vluchten logged, hij lijkt nu alleen de landingen te loggen. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Super coole reis ook 😄! Ik heb nu gehad: Amsterdam > Montpellier > Beziers > Madrid > Marakesh > Lanzarotte. Ook Simtoolkitpro geïnstalleerd en al mijn vluchten erin gezet dus dat is ook leuk om je reis zo ver te zien op een kaart. Enige leuke zou zijn als die automatisch de vluchten logged, hij lijkt nu alleen de landingen te loggen. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Ah ja, ik doe het met dat andere programma! (ProFly geloof ik). Werkt ook leuk, zie je ook de hele reis op de kaart terug. Ben benieuwd wanneer de hele wereldreis erop zit hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Laatst online: 14-08 16:02
De tutorials van Squirel zijn echt super! Hij streamt ook op Twitch.

Ik had op diezelfde site die vfrmap freeware gedownload (net zoals de liveries), maar dat exe bestand van vfrmap geeft bij mijn virusscanner een Trojan melding. Online ook bij enkele scanners. Heb hem daarom maar niet geopend verder. Iemand anders deze wel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Ah ja, ik doe het met dat andere programma! (ProFly geloof ik). Werkt ook leuk, zie je ook de hele reis op de kaart terug. Ben benieuwd wanneer de hele wereldreis erop zit hahaha
Haha, dat gaat geloof ik wel even duren 😂 ik wil nog zo verschrikkelijk veel zien! Die kaart in dat programma moet er aardig tof uitzien als je straks een paar weken verder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvt1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
killerbee1958 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:42:
[...]

Dat is toch niet zo belangrijk?
Immers in een bus zit de F/O met de gashendels links van hem en de stick rechts.
En die moet de bus ook kunnen vliegen.
Zou dus geen biet moeten uitmaken of mis ik iets?
PIC zit meestal links. Dus zit je gas rechts en moet je met links sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Vanaf Casablanca nog even doorgetrokken naar Agadir, was een behoorlijke trip met de Grand Caravan en land ik per ongeluk ook nog op de verkeerde luchthaven - Inezgane. Daarna nog maar even een positioning vluchtje gedaan in het donker naar AGA - 7 nm verderop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7P_O-gAHmuChTSA6ptPrm9lW8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XuxJKZeOz8c5930aU78EzW4k.png?f=fotoalbum_large

AGA ligt net iets verderop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0S78TL0SDFOfAY8ZNzyVREva7jU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Di4DsX0ouI0s0vn9qMgWZDca.png?f=fotoalbum_large

Morgen naar de Canarische Eilanden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Ik speel windowed met netflix open, en op deze manier kan je de instrumenten apart docken (zoals de map).

Weet iemand trouwens een beetje tutorial handleiding voor de instrumenten, ik probeer nu de patagonia bushtrack dingen en ik wil de autopilot/heading dingen gebruiken, maar ik kan er niet zo heel veel van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29
cbr600f4i schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:31:
Vanaf Casablanca nog even doorgetrokken naar Agadir, was een behoorlijke trip met de Grand Caravan en land ik per ongeluk ook nog op de verkeerde luchthaven - Inezgane. Daarna nog maar even een positioning vluchtje gedaan in het donker naar AGA - 7 nm verderop.

[Afbeelding]

AGA ligt net iets verderop
[Afbeelding]

Morgen naar de Canarische Eilanden
Toevallig net nog op Tenerife geweest met de Grand Caravan. Uiteraard even rondje om de Teide gedaan, ding blijft ook enorm hoog. Hoogste punt van Spanje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik begrijp er toch niks van hoe men hier positief blijft over FS2020. IFR is gewoon ondoenlijk zo slecht is ATC. Ik word gewoon 60nm+ weggestuurd, vectors kloppen van geen kant, soms vergeet de ATC me gewoon een level change te geven, etc,etc. Dan de zeer matige simulatie van de 747 an sich, ik heb alles op HARD, maar toch wordt mijn FMC automatisch geprogrammeerd en kan ik geen handmatige VHF frequenties zetten.

Net nog maar eens een vluchtje geprobeerd in de turboprop, druk ik op de pause knop, valt m'n vliegtuig uit de lucht op het moment dat ik wil hervatten met op geen enkele manier mogelijkheid tot recovery. Het is echt zo ongekend slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
Yordi- schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:46:
Ik begrijp er toch niks van hoe men hier positief blijft over FS2020. IFR is gewoon ondoenlijk zo slecht is ATC. Ik word gewoon 60nm+ weggestuurd, vectors kloppen van geen kant, soms vergeet de ATC me gewoon een level change te geven, etc,etc. Dan de zeer matige simulatie van de 747 an sich, ik heb alles op HARD, maar toch wordt mijn FMC automatisch geprogrammeerd en kan ik geen handmatige VHF frequenties zetten.

Net nog maar eens een vluchtje geprobeerd in de turboprop, druk ik op de pause knop, valt m'n vliegtuig uit de lucht op het moment dat ik wil hervatten met op geen enkele manier mogelijkheid tot recovery. Het is echt zo ongekend slecht...
Sorry maar dat laatste is al wel vaak genoemd. Active Pause betekend dat fuel op gaat etc. Moet je dus eigenlijk niet gebruiken!
MS/Asobo had het ook beter niet als default onder de Pause knop moeten hebben gezet.

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:18
Waanzinnig spel, nog maar even een vlucht van Sydney naar Brisbane in de Cessna Citation CJ4. Wat een raket is dat zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-2GXMFNy2UKI5WP649yyeCodj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTjkw8er6kKufdwuR97vaqsn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnUah1niCZAClAqlBi65govE4w4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/whZq0FyiEHyfZXSlTGpZv79a.png?f=fotoalbum_large

Geprobeerd om mn flightplan met Simbrief te maken en handmatig in de boordcomputer in te voeren. Dat is met nog niet gelukt helaas. Dan maar plan ingeladen via het menu. Maar dan worden je gewenste hoogtes volgens mij niet goed overgenomen :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7kH5B1PbVrok57yep63OGvRNIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j3FhFYsIfDSAXnhxhODCS6Lb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ytr81 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:52:
Waanzinnig spel, nog maar even een vlucht van Sydney naar Brisbane in de Cessna Citation CJ4. Wat een raket is dat zeg!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geprobeerd om mn flightplan met Simbrief te maken en handmatig in de boordcomputer in te voeren. Dat is met nog niet gelukt helaas. Dan maar plan ingeladen via het menu. Maar dan worden je gewenste hoogtes volgens mij niet goed overgenomen :(

[Afbeelding]
LEAKY BOATS SINNK _/-\o_

Weet niet of je die bewust hebt gekozen, maar die combinatie van waypoints is een klassieker in de luchtvaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 03:31
Ik heb nu een nog een hele oude Logitech force 3d pro werkte altijd heel goed in Microsoft flight simulator x en Microsoft flight werd gelijk herkent en hoefde niet handmatig de knoppen en de joystick in te stellen hij hard er al een profiel voor. Nu wil ik deze joystick ook gebruiken voor Microsoft Flight Simulator (2020) nu kijg ik tijdens de installatie van de game in rood uitroep teken over de joystick en een ? te zien bij de instellingen van de game als ik mijn joystick wil instellen. Ik kan van iemand een Logitech extreme 3d pro overnemen nu is mijn vraag wordt deze wel automatisch herkent door het spel en worden de knoppen ook automatisch ingesteld? Heeft hij hier een automatisch profiel voor?
Pagina: 1 ... 60 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc