Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb TrackIR dus de zoom met scroll wheel meteen uitgezet. Net zoals het drukken op het scroll wheel om rond te kijken. Nergens voor nodig allemaal. Je kan assignements ook verwijderen, hè, als ze niet bevallen... 8)

Mijn probleem was trouwens niet ongewenst klikken tijdens zoomen maar ongewenst zoomen tijdens klikken. 8)7 Zwaar irritant. Was dan ook heel blij toen er TrackIR support kwam. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door tup61 op 24-08-2020 23:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Met de pijltjestoetsen kan je trouwens redelijk vrij door de cockpit heen bewegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAbdOdMYaFJfNFaB298yOSJ0xGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r57LX5NmlYVH3Ra9CoM4xvYk.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel fijn dat zo'n vliegtuig grotendeels zichzelf kan vliegen :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

cbr600f4i schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:59:
Tussendoor even een update met wat screenshots van de reis door Europa. Nederland - Groot-Brittannië - Frankrijk - Spanje. Vandaag vanaf Granada naar Gibraltar gevlogen met de Grand Caravan (helaas niet in Malaga kunnen landen) en daarna nog even een stukje Marokko. Elke vlucht voelt weer als een vakantie aan.

Malaga ter hoogte van de luchthaven, richting het Zuiden
Gibraltar
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi die rotsen partij daar!
Hoogie2004 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:27:
Zojuist een heel mooie vlucht gemaakt vanaf Geneve (LSGG) over de alpen naar Malpensa (MILC) met de Beachcraft Baron G58. De vlucht duurt ongeveer 50 minuten, en vanaf 13.000 voet hoogte heb je echt een geweldig mooi uitzicht over de Alpen.

Enige smetje was dat ik bij de aankomst 2 keer een go-around kreeg van de ATC op Malpensa, waarschijnlijk omdat hij mij tussen 2 andere vliegtuigen wilde proppen en dat lukte niet ofzo....
Migreren van Zwitserland naar het zuiden levert altijd mooie plaatjes op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Geheugengebruik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ztu4BpXRLkmGiaeRlJygrzAD1FQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FX1P0C5yrZAn6B4bhK6wjYdU.png?f=fotoalbum_large

Dit was tijdens een vlucht boven New York, waarbij het geheugengebruik maar bleef stijgen tot ongeveer dit niveau. Meer kan blijkbaar niet want tezamen met de andere processen is het geheugen voor 97% gevuld.

Toch maar eens met 64Gb proberen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

Maar inderdaad zijn de bush flights aanraders (maar niet als je gewoon wilt raggen want met die Zling vlieg je met een rustige 70-80 knoopjes en geniet je van het uitzicht)
Wat die cubs en die kleine dingen zijn juist rag bakken _/-\o_
Kom op , zijn niet te slopen en je moet al moeite doen om zo'n ding tegen de grond te werken

ze zijn niet voor niets zo bekent geworden ...

Geen Rag bakken ziei u :-) leef je uit zou ik zeggen

YouTube: Drunk flying in a Piper Cub at the Branson Airshow

YouTube: R.J. Gritter - Piper Cub at The Flying Circus Airshow

YouTube: Piper Cub Stunt Flying Comedy Act KLHV 6 20 13

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 23:49 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comgenie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:09:
Met de pijltjestoetsen kan je trouwens redelijk vrij door de cockpit heen bewegen.

[Afbeelding]

Toch wel fijn dat zo'n vliegtuig grotendeels zichzelf kan vliegen :P
hahahaha dat had ik eerder moeten weten

ook in de lucht ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:26:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd een redelijk belachelijke video en lijkt me eerder vooral om te pochen met zijn technische kennis. Teveel Ambient Occlusion ?
Ik heb absoluut geen verstand van grafische dingen, maar sinds de eerste beelden van msfs uitkwamen had ik wel continu het idee dat er iets niet helemaal klopte. Het lijkt of de vliegtuigen en de scenery niet 1 geheel zijn. Alsof de vliegtuigen in het beeld zijn geplakt. Maar dat blijkt dus die ambient occlusion te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Nou Cairo International Airport (HECA) heeft ook nog wel wat aandacht nodig. Ik krijg vanuit de ATC runway 23C toegewezen. Vind ik in de G1000 heel die runway niet. Vind overigens ook geen enkele ILS frequency terug, dus dan maar via mijn gebruikelijke site: https://apxp.enif.uberspace.de/airport/HECA. Blijkt ook daar 23C niet bekend te zijn. Bijzonder, want ik zie hem visueel gewoon liggen... Dan maar 23L aangevraagd bij ATC. ILS frequency ingevoerd (vanaf de site), maar hij lijnt me uit voor 23R :D

Uiteindelijk dus maar gewoon manuel de landing ingezet :) Wat een saai gebied om VFR te vliegen overigens. Die pyramides zijn ook wel redelijk overrated volgens mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In de vroege ochtend een kort vluchtje boven Moscow maken met bewolking en de volle maan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDn87iY6a5FICOTvEsWPJm_zqbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UQ1xWLPnW3QsCw40f6dzuRLj.png?f=fotoalbum_large

Het is een super spel voor mij tot nu toe en het enige minpunt voor mij zijn de laadtijden. Dat moet toch sneller kunnen. Iemand die weet of ze de laadtijden nog gaan verbeteren doormiddel van patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe lang ben je aan het laden dan? Vanaf de kaart de naar de cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:15:
In de vroege ochtend een kort vluchtje boven Moscow maken met bewolking en de volle maan:

[Afbeelding]

Het is een super spel voor mij tot nu toe en het enige minpunt voor mij zijn de laadtijden. Dat moet toch sneller kunnen. Iemand die weet of ze de laadtijden nog gaan verbeteren doormiddel van patches?
Laadtijden zijn voor mij echt geen probleem, ik weet niet hoe lang het bij jou duurt, speel je vanaf een HDD?. Ja, ik moet even 1.5 minuut wachten totdat ik in het menu zit, en vanaf de map/kaart tot aan het vliegen is het misschien 30 seconden? Al met al heb ik dus 2 minuten zitten wachten.. Zijn we dan echt zo ongeduldig geworden.. Prima tijd om naar de wc te gaan, bakkie koffie te halen en je flightplan alvast in te vullen in bijvoorbeeld SimtoolkitPro.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cracking cloud schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:25:
Hoe lang ben je aan het laden dan? Vanaf de kaart de naar de cockpit?
Minuutje.
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:38:
[...]

Laadtijden zijn voor mij echt geen probleem, ik weet niet hoe lang het bij jou duurt, speel je vanaf een HDD?. Ja, ik moet even 1.5 minuut wachten totdat ik in het menu zit, en vanaf de map/kaart tot aan het vliegen is het misschien 30 seconden? Al met al heb ik dus 2 minuten zitten wachten.. Zijn we dan echt zo ongeduldig geworden.. Prima tijd om naar de wc te gaan, bakkie koffie te halen en je flightplan alvast in te vullen in bijvoorbeeld SimtoolkitPro.
Ik speel nog op een wat oudere SSD. Maar verbetering/versnelling is altijd welkom. Iemand hier had laadtijden van P3D hier gepost en dat was 13 seconden naar menu en 10 seconden naar cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:46:
[...]

Minuutje.

[...]

Ik speel nog op een wat oudere SSD. Maar verbetering/versnelling is altijd welkom. Iemand hier had laadtijden van P3D hier gepost en dat was 13 seconden naar menu en 10 seconden naar cockpit.
P3D is nogal wat anders qua engine en scenery....

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 13:04
Gisteren een stukje met de Cessna 152 gevlogen vanaf Hilversum tot Seppe, zodat ik een beetje kan oefenen met de trim. Ging aardig goed, totdat hij besloot tot twee keer toe ineens z'n neus begon te richten op een weiland. Dat moet toch niet kunnen? 8)7 Ik kon hem wel weer rechttrekken met m'n joystick en opnieuw trimmen wat best goed ging.

Nog een leuke glitch gevonden :+ iets boven Meerkerk.

Afbeeldingslocatie: https://bik0ea.am.files.1drv.com/y4munbqrhVsiRqEPVMZonPZQivYKOAICtzKo5YVVRGf4kddjSWxvi31aWZLydrNccq-q5DIl2JOo5a4sZrqJZI_vlsZ_hQpEARQr00TnAJ3ElQsxUI5qwWOLWD782Za3Xv5IPrextubQzx8oUDO43-4W4djshNz9ng_R5ic5dxlgjsmuMlff4Vjo6-4WFZYYto6u9OQoIPPShD23vb4Y5r42A?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 17:04
alexbl69 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:45:
Geheugengebruik :)

[Afbeelding]

Dit was tijdens een vlucht boven New York, waarbij het geheugengebruik maar bleef stijgen tot ongeveer dit niveau. Meer kan blijkbaar niet want tezamen met de andere processen is het geheugen voor 97% gevuld.

Toch maar eens met 64Gb proberen :).
Hoe zit je met het geheugengebruik van je videokaart (VRAM)?
Zit deze ook helemaal vol?

Zelf heb ik net 32GB aangeschaft, dus je bericht is niet heel hoopgevend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Trently schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:11:
[...]

Ik heb nog nooit gezien dat mijn 32GB volledig verbruikt werd, gemiddeld rond 15/16GB, soms 20/21. Aan 32GB heb je in principe meer dan genoeg, daar kun je op vertrouwen. Het zal een sporadisch moment zijn waarop je echt je 32GB zult halen, dan moet er (zoals op een random plek in NYC) echt heel veel ingeladen worden. Maar volgens mij kun je de data vanuit de server op die snelheid niet eens binnenhalen.

Daarnaast ga ik er van uit dat het vanaf release enkel optimaler en efficienter zal worden, dus dat je ook daar wisnt zult gaan behalen.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 16:43
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Ik heb nog nooit gezien dat mijn 32GB volledig verbruikt werd, gemiddeld rond 15/16GB, soms 20/21. Aan 32GB heb je in principe meer dan genoeg, daar kun je op vertrouwen. Het zal een sporadisch moment zijn waarop je echt je 32GB zult halen, dan moet er (zoals op een random plek in NYC) echt heel veel ingeladen worden. Maar volgens mij kun je de data vanuit de server op die snelheid niet eens binnenhalen.

Daarnaast ga ik er van uit dat het vanaf release enkel optimaler en efficienter zal worden, dus dat je ook daar wisnt zult gaan behalen.
Het verbruik van mijn RAM zit ook regelmatig rond de 26-27GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Dat vermoedde had ik ook al, bedankt voor je bevestiging. Al hangt het o.a. ook af van snelheid en CAS waarde.
Die kans is zeker aanwezig dat dit in de toekomst beter zal gaan.

Wat ik zelf wel gemerkt heb is dat mijn VRAM (GTX1080) ook helemaal vol zit af en toe zit een dit ook initieel weggeschreven naar de RAM.
Vanmiddag ieder geval eens gaan testen hoe het draait 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:46:
[...]

Minuutje.

[...]

Ik heb ook ongeveer een minuut. En zoals @DigitalExorcist aangaf, P3d is niet te vergelijken met MSFS 2020. MSFS moet bv ook nog weer/scenery/multiplayer data downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Wat laadtijden betreft, hier toch ook niet bepaald schitterend en ik heb het spel dan nog geïnstalleerd op een héél snelle M.2 SSD.

Aanklikken icoontje tot wanneer er effectief beeld verandert : 30 sec
Press any key scherm : 1m15sec
Hoofdmenu : 2m49sec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
cracking cloud schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:55:
[...]
Het lijkt of de vliegtuigen en de scenery niet 1 geheel zijn. Alsof de vliegtuigen in het beeld zijn geplakt.
In feite is dat het natuurlijk ook :).

Het is in essentie fotorealistische scenery waarin we rondvliegen met uit polygonen en bitmaps opgebouwde vliegtuigen.

Taak van de software (ontwikkelaars) om een en ander zo naadloos mogelijk in elkaar over te laten lopen. Waarbij de fotorealistische scenery aangepast wordt voor licht- en schaduweffecten en vocht of sneeuw.

Het is in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van dit computerspel waaraan ik in m'n jonge jaren flink wat geld gespendeerd heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 08:55

Reley

Zoom Zoom

Maycuz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Rudders doe ik ook via Thrustmaster T.16000M throttle (hiervoor zit een extra as aan de voorkant).
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik krijg de rudders niet geswitcht naar die as op de throtle van mijn Thrustmaster T.16000M....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Trently schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:11:
[...]

Zal dat vanavond even bekijken.

En maak je over die 32Gb geen zorgen. Volgens mij vult hij het geheugen net zolang met textures in een steeds wijder wordende cirkel om je heen tot het geheugen vol zit. 32Gb lijkt me meer dan voldoende hiervoor. Heb nog een systeem met 32Gb en ga dat geheugen er eens bij in prikken om te zien wat het effect is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
'Microsoft Flight Simulator op 8K heeft 16GB VRAM nodig en GeForce RTX 3090'

Microsoft staat dit jaar zeker op de kerstkaartenlijst van de geheugenfabrikanten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 22:03
lapino schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:50:
Wat laadtijden betreft, hier toch ook niet bepaald schitterend en ik heb het spel dan nog geïnstalleerd op een héél snelle M.2 SSD.

Aanklikken icoontje tot wanneer er effectief beeld verandert : 30 sec
Press any key scherm : 1m15sec
Hoofdmenu : 2m49sec
Je kunt de laadtijden iets korter maken door het onderstaande uit te voeren:

Steam versie:

- Right-click on the game title under the Library in Steam and select Properties.
- Under the General tab click the Set launch options button. Enter the following : ‘-FastLaunch’ (without the quotes)
- Close the game’s Properties window and launch the game.

Microsoft Store:

If not on Steam you can create a new shortcut:
- Right click on desktop and go to New > Shortcut.
- Enter the following: cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App “-FastLaunch”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 16:48
De RTX 2080 Ti haalde slechts gemiddeld 3 fps op 8k-resolutie. De Radeon VII deed het iets beter met 5,3 fps gemiddeld en de Nvidia Titan RTX spande de kroon met gemiddeld 10,1 fps. De conclusie van Tweaktown is dan ook dat het zinvol is te wachten op de nieuwe RTX 3090 van Nvidia, als je wilt spelen op 8k-resolutie.
Volledig nutteloos artikel. Alsof gamen op 8k op dit moment iets is. 8)7

Ook hun conclusie,

1) Alsof ze zelf al enig idee hebben over de performace van een RTX 3090.

2) Zelfs al hebben ze hierover een idee, typisch (historisch) gezien is de kloof tov de vorige generatie 30/40%. Dan kom je er nog lang niet als je die afmeet tov een RTX 2080 Ti. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
8K is ook wel weer erg next level natuurlijk, en nog lang niet de standaard (als het dat uberhaupt ooit gaat worden). Er zijn zelfs nauwelijks 8K monitoren/televisies op de markt, en mocht je het geld al hebben liggen om deze te kopen, dan zal een 3090 er vast ook wel vanaf kunnen. Je gaat geen 8K kopen, zonder de volle potentie ervan te willen gebruiken.

Voorlopig denk ik dat het belangrijk is al games/sims zoals MSFS 4K goed kunnen draaien, ook daarvoor is al heel wat nodig; zowel hardware upgrades als software optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 14:53
Ik merk dat wanneer ik de mixture in mijn Beechcraft op automatisch zet, ik op 15K voet nog steeds 100% heb. Kan dat? Ik zie maar weinig info waar ik van kan leren mbt mixture/rpm in deze toestellen.

Zou het niet zo moeten zijn, dat deze flink zou worden verminderd en ik dat ook fysiek in mijn toestel zou moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laadtijden zijn inderdaad wel lang... Ik gebruik de FastLaunch optie en waar het normaal 1.19 duurde voordat ik PRESS ANY KEY te zien kreeg duurt het nu 0.50. Scheelt bijna een halve minuut en da's toch mooi. Ik vraag me nog steeds af wat er bij de eerste 39 seconden gebeurt want dan lijkt er dus helemaal NIETS te gebeuren... Zonde van de tijd. Het laden van het menu duurt vervolgens ook best lang en het laden van een vlucht vaak nog langer, afhankelijk van de locatie.

Nu ben ik het ermee eens dat je tussendoor ook wat anders kan gaan doen (ik ga meestal ff het internet op: wat dat betreft werkt MSFS prima met multitasking!) maar het punt is meer dat ik soms even een kwartiertje heb om heel ff te vliegen... en dan is 5 minuten naar je scherm staren toch wel erg lang. Als ik echt de tijd heb en een langere vlucht ga doen, met cold and dark en de hele mikmak, dan kunnen die paar minuten me natuurlijk niets schelen.

Dat was toch wel het mooie van Aerofly FS 2 toen ik die net uit was: zonder addons en zo zat je binnen 6 (!) seconden vanaf de desktop in het vliegtuig...! Maar goed, dat werd later ook langer en langer... en dan had je alsnog een erg kale sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:13
Heeft iemand met de Daher 930 wel eens vreemde dingen gehad?
Vloog net een vlucht vanaf Luik naar een ander vliegveld door België op de autopilot, maar ineens begon hij stall te roepen. Er was geen stall bij 140kts, maar bij het volgas geven en iets sturen kreeg het vliegtuig ineens critical damage en was het afgelopen..

Iemand enig idee wat ik hier fout doe?

Had onlangs ook al dat hij maar bleef herhalen ''landing gear'' enige wat dat kon oplossen was het uitklappen ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 18:29
gibsonneke schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

[...]

Volledig nutteloos artikel. Alsof gamen op 8k op dit moment iets is. 8)7

Ook hun conclusie,

1) Alsof ze zelf al enig idee hebben over de performace van een RTX 3090.

2) Zelfs al hebben ze hierover een idee, typisch (historisch) gezien is de kloof tov de vorige generatie 30/40%. Dan kom je er nog lang niet als je die afmeet tov een RTX 2080 Ti. :?
Inderdaad, alsof een 3090 ineens 25-30 fps gaat halen op 8k, dus 8-10 keer sneller dan een 2080 Ti. Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
bartus1989 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:08:
Vloog net een vlucht vanaf Luik naar een ander vliegveld door België op de autopilot, maar ineens begon hij stall te roepen. Er was geen stall bij 140kts, maar bij het volgas geven en iets sturen kreeg het vliegtuig ineens critical damage en was het afgelopen..

Had onlangs ook al dat hij maar bleef herhalen ''landing gear'' enige wat dat kon oplossen was het uitklappen ervan...
Ik heb zelf al behoorlijk wat uren met dit toestel gemaakt en tot dusver geen enkel probleem gehad.
Mijn eerste ingeving is dat je ijsvorming op de vleugels had waardoor je geen 'lift' meer had.
Kan het zijn geweest dat je door wolken vloog en geen Anti-Ice aanhad staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:07:
Ik vraag me nog steeds af wat er bij de eerste 39 seconden gebeurt want dan lijkt er dus helemaal NIETS te gebeuren...
Sterker nog: Ik start MSFS op, dan gebeurt er ongeveer een halve minuut tot een minuut niks en dan zie ik pas het MSFS scherm. Gelukkig wel die fastlaunch ingesteld zodat ik niet naar die filmpjes hoef te kijken, want toen duurde het nog langer. Ik heb het gemeld bij zendesk. Ook bevriest task manager als MSFS open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 09:08
De FLCH werkt nog niet echt lekker in de autopilot bij mij, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Misschien doe ik wel iets verkeerd hoor..

Volgens mij is FLCH er voor om te stijgen of dalen aan de hand van de gekozen snelheid. Dus als je 200 kts ingesteld hebt en je vliegt op fl100, en je wilt dalen naar 6000, dan zal de AT je throttle dichtzetten en zo hard mogelijk dalen als mogelijk is, zonder dat je snelheid toeneemt. Bij het stijgen zal de AT de throttle helemaal openzetten en net zo hard stijgen zonder dat de snelheid afneemt. Dus het is altijd of full throttle, of helemaal dicht, totdat je bij de gekozen altitude komt.

Ik heb nu gister met de 747-8 een tijdje op de AP/AT gevlogen en merk dat bij het stijgen het over het algemeen wel goed gaat, maar bij het dalen niet. Hij blijft gas geven ondanks dat hij die dicht moet gooien, en ik merk dat soms zelfs de AP een stukje gaat stijgen om de snelheid naar beneden te krijgen, om vervolgens pas te beginnen met dalen. Dit hoort niet lijkt me? Hebben jullie toevallig deze problemen ook, en hebben jullie die dan ook met VNAV? Die heb ik nog niet gebruikt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop

Als ik dit lees, dan denk ik inderdaad dat dit bij mij ook is gebeurd. Ik had de daher 930 op autopilot staan, en was even koffie pakken. Kom ik terug, stond er ook critical damage op mijn beeld en was het klaar, terwijl dit niet mogelijk zou moeten zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 22-09 11:34
Ik heb gisteren met de Daher 930 gevlogen maar het lukte mij niet op de 'direct to' functie in de FMS te gebruiken.

Als ik naar Flightplan ga, en klik op het waypoint waar ik direct naar toe wil, dan schuift er een 'menuutje' uit waar je op 'direct to' kan klikken. Als ik daarop klik kom ik in het 'direct to' scherm maar daar staat het waypoint niet ingevuld en kan ik de 'direct to' ook niet activeren. Ook de map verandert er niets. Iemand die weet hoe dit goed te doen?

Daarnaast was bij de departure procedure runway 24 (Schiphol) al ingevuld. Ik kon met geen mogelijkheid een andere runway kiezen. Als ik op de runway klikte kwam ik wel in het scherm waarin je de dep.runway kan kiezen, maar hier stond enkel 24. Iemand een idee wat ik hier verkeer doe?

Heb behoorlijk gezocht maar kom geen steek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:39:
Ik heb gisteren met de Daher 930 gevlogen maar het lukte mij niet op de 'direct to' functie in de FMS te gebruiken.

Als ik naar Flightplan ga, en klik op het waypoint waar ik direct naar toe wil, dan schuift er een 'menuutje' uit waar je op 'direct to' kan klikken. Als ik daarop klik kom ik in het 'direct to' scherm maar daar staat het waypoint niet ingevuld en kan ik de 'direct to' ook niet activeren. Ook de map verandert er niets. Iemand die weet hoe dit goed te doen?
Voor zover ik weet werkt Direct to nog in geen enkel vliegtuig (jammer genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 22-09 11:34
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Aha. Goede nieuws is dat het niet aan mij lag. :) .

Nu nog uitzoeken waarom ik geen runway kon kiezen bij de departure 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Luuk2015 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:17:
Bij veel vliegvelden (in het echte leven :P) zie je dat er buiten bij de gate voor de piloten een scherm hangt waar op staat hoeveel meter ze nog verwijderd zijn van de parkeerpositie bij het taxiën, de naam van dit systeem weet ik helaas niet. Zijn er mensen die dit systeem ook al tegen zijn gekomen in MSFS?
Zelf ben ik dit nog niet tegenkomen, overigens moet ik wel zeggen dat ik nauwelijks gebruik heb gemaakt van de handcrafted vliegvelden.
"Safedock" en "AGNIS/PAPA" Vanaf hoofdstuk 3.3 https://www.lvnl.nl/eaip/...EHAM-en-GB.html#AD-2.EHAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Kun je eigenlijk op voorhand - dus bij het selecteren van een vliegtuig - zien of er een AP op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 16:14
Nu ben ik toch ook maar begonnen met FS2020. Ziet er goed uit, maar heeft ook nogal wat haken en ogen. Installatie van ruim twee uur en dan het hele controller config dingetje. Nu heb ik best wel een hele oude joystick (MS Presicion Pro) die dus niet herkend wordt door FS2020. Is het mogelijk dat een config bestand van het internet gehaald kan worden waar die al in geconfigureerd is?
Uiteraard heb ik meteen geprobeerd om mijn eigen huisje te vinden, maar zo laag vliegen ga ik dus niet meer doen, ziet er gewoon niet uit. Hebben jullie nog wat plekken waar het er wel goed uit ziet als je wat lager vliegt?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:53:
Kun je eigenlijk op voorhand - dus bij het selecteren van een vliegtuig - zien of er een AP op zit?
Nee, kun je niet zien in het menu. Voor zover ik weet op die low and slow bushplane meuk zit geen AP en op de Cessna 152 niet.

@Soliest ik vind eigenlijk alles er prima uitzien vanaf zo'n 4000ft

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 25-08-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:53:
Als je naar Profile gaat kun je de vliegtuigen bekijken, zowel binnen als buiten de cockpit. Dit geeft je al een aardig idee van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FastFred schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Nee, kun je niet zien in het menu. Voor zover ik weet op die low and slow bushplane meuk zit geen AP en op de Cessna 152 niet.

@Soliest ik vind eigenlijk alles er prima uitzien vanaf zo'n 4000ft
Ah jammer! Pakte net het FedEx vliegtuig, maar die bleek er ook geen te hebben. Toen maar een andere gepakt voor deze vlucht van ruim een uur (Belgrado - Athene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
SparksNL schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Als je naar Profile gaat kun je de vliegtuigen bekijken, zowel binnen als buiten de cockpit. Dit geeft je al een aardig idee van de mogelijkheden.
Ah top! Wist niet dat je ze in profile ook van binnen kon bekijken. Daar kan ik het dan wel zien voortaan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Ah jammer! Pakte net het FedEx vliegtuig, maar die bleek er ook geen te hebben. Toen maar een andere gepakt voor deze vlucht van ruim een uur (Belgrado - Athene)
En wat is 'het FedEx vliegtuig' ? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69

Heb al wel een paar keer gehad dat ik midflight tegen 'iets' aan leek te vliegen. Een vogel of zoiets :). Een harde knal, vliegtuig wiebelt alle kanten op, maar herstelt zich vervolgens weer.

Die melding 'landing gear' krijg je als je de thrust-lever in idle zet. Kan me niet voorstellen dat dat bij het echte toestel ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
FastFred schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:20:
[...]

En wat is 'het FedEx vliegtuig' ? :S
Waarschijnlijk bedoelt hij een livery van de Cessna 208B, zie: Cessna 208B Grand Caravan EX: FedEx Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat 'FedEx' vliegtuig heeft gewoon een autopilot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begrijp ik het goed dat je her en der liveries kan downloaden...? Leuk allemaal maar eigenlijk vind ik dat niets: ik wil zoveeeeeeeeeeel mogelijk alles via Steam regelen (en de ingame Marketplace) zodat ik in de toekomst de sim vanuit één plek met (in feite) één klik kan (her)installeren. Ik heb het echt helemaal gehad met allemaal losse addons en rommel die je van hier en daar en overal moet downloaden, handmatig moet installeren en up to date houden, dat soort FSX/P3D/XP-gedonder... Ik heb liever nul liveries dan dat ik er een paar handmatig in moet zetten. (Ik zit sowieso ALTIJD in de cockpit dus zie toch helemaal niets van die liveries.) De ENIGE addon die ik mss ga installeren is iets als Plan-G (of wellicht LNM) omdat de ingame planner gewoon te belabberd slecht is (voor gedetailleerde VFR vluchten). Maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Welk internationaal forum is het populairst voor FS2020? (A la xplane.org) Ik ben benieuwd of er al tweaks/mods zijn bv om de Papi zichtbaarder te maken (google leverde meerdere vergelijkbare opinies).

Wat ook een leuke mod zou zijn.... Xplane en FS2020 kunnen syncen. Xplane voor de A320 systeem en flight dynamics, en FS2020 voor puur de visuals :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:18
Vluchtje over het Verenigd Koninkrijk... denk dat we niet veel gaan zien vandaag....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBCZHW9-Q9IKHm1zc2_c-WF227A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FmDN6rUVmrvQqMYDOgpNts9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:40:
Begrijp ik het goed dat je her en der liveries kan downloaden...? Leuk allemaal maar eigenlijk vind ik dat niets: ik wil zoveeeeeeeeeeel mogelijk alles via Steam regelen (en de ingame Marketplace) zodat ik in de toekomst de sim vanuit één plek met (in feite) één klik kan (her)installeren. Ik heb het echt helemaal gehad met allemaal losse addons en rommel die je van hier en daar en overal moet downloaden, handmatig moet installeren en up to date houden, dat soort FSX/P3D/XP-gedonder... Ik heb liever nul liveries dan dat ik er een paar handmatig in moet zetten. (Ik zit sowieso ALTIJD in de cockpit dus zie toch helemaal niets van die liveries.) De ENIGE addon die ik mss ga installeren is iets als Plan-G (of wellicht LNM) omdat de ingame planner gewoon te belabberd slecht is (voor gedetailleerde VFR vluchten). Maar dat is dan ook alles.
Prima als je er niet voor wil kiezen om community build (hand-made) liveries te gebruiken in de sim, en enkel gebruik wil maken van de liveries die uiteindelijk beschikbaar komen in de marketplace. Niemand dwingt je om deze liveries te gebruiken, maar er zijn mensen die het wel tof vinden, zoals ik. Nu kan ik, als ik zou willen, ook nog eens zelf liveries maken die ik tof vind, en ze zelf in de game zetten, in plaats van dat ik alleen gebonden ben aan liveries die 'officieel' naar MSFS komen.

Jammer dat je salty bent (over dingen die de sim juist leuker maken) omdat JIJ er geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij een livery van de Cessna 208B, zie: Cessna 208B Grand Caravan EX: FedEx Feeder
Jep! Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Als ik wil streamen via Geforce Experience dan sluit de game zomaar af.
Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

Volgens mij vind ie elke overrlay niet echt leuk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FastFred schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:29:
Dat 'FedEx' vliegtuig heeft gewoon een autopilot...
Heb ik er overheen gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgQQI9rFCRgyNp_qkMonY8q5z_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGi5APyfLHtKt7YCwbp6pMTB.jpg?f=fotoalbum_large

Niet mijn advertentie maar misschien iets voor iemand van hier die naar zoiets op zoek is?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 25-08-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ytr81 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:43:
Vluchtje over het Verenigd Koninkrijk... denk dat we niet veel gaan zien vandaag....

[Afbeelding]
Zonde eigenlijk van al dat werk wat ze in het landschap gestoken hebben om het real te maken ... geven ze je de heledag mast .. zie je nog niets :+

ja had het ook een paar keer met mijn vlucht door Canada .. gewoon 1 uur lang in mist gezeten of worlken ...

maar goed je heb wel even tijd om wat anders te doen hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]

Niet mijn advertentie maar misschien iets voor iemand van hier die naar zoiets op zoek is?
ja wilde hem bijna nieuw kopen alleen ik houd er niet van om in het mdden te zitten ... dat voelt mij vreemd aan ..omdat ik vaak Cessna's vliegt .. die zitten toch helemaal links of rechts en niet in het midden .. dus daarom ben ik ook op zoek naar en goed kope achterwand die links zitende Yoke heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
ytr81 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:43:

[Afbeelding]
Zal vast aan mij liggen, maar hoe krijg je al die namen in het spel te zien? Ik zie zelf alleen maar de luchthavens als POI.
Ik kan echt nergens die instelling vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Heb ik er overheen gekeken!
Allemaal toch? Bovenin AI aanzetten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
Trently schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Zal vast aan mij liggen, maar hoe krijg je al die namen in het spel te zien? Ik zie zelf alleen maar de luchthavens als POI.
Ik kan echt nergens die instelling vinden...
https://www.eurogamer.net...friends-invite-group-7043

:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:43:
Welk internationaal forum is het populairst voor FS2020?
Het officiële forum, lijkt me...? https://forums.flightsimulator.com Daar is het sinds de release al megadruk. Té druk eigenlijk. Zo'n 5 tot 10 posts per minuut, het is niet bij te houden! ;) Op zich leuk dat het zo druk is maar het zorgt er ook voor dat 9 van de 10 posts en vragen ongezien in het diepe internet verdwijnen.
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:44:
[...]
Jammer dat je salty bent (over dingen die de sim juist leuker maken) omdat JIJ er geen gebruik van maakt.
Nou, salty... ik zeg niet dat niemand ze mag gebruiken of dat ze slecht zijn of wat voor negatiefs dan ook: ik heb het alleen maar over mijn zeer persoonlijke voorkeur om zo min mogelijk buiten het systeem om te doen. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Timbox88
Net mooie vlucht van Belgrado naar Athene gemaakt. Opgestegen in de regen, gestegen tot boven het wolkendek, maar daar bleek ineens nog een wolkendek boven te liggen. Heel bijzonder om te zien, en gaaf! Check vooral die laatste screen wat er links op me lag te wachten...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giVJNzs3-3rrSVMHRoYvmsJRe80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZNaa9uPnjWqaJSvG29RVhnU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCJfSiR0uhClOMtCOZ8dM6EVBfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/782sBxWctPmbFPwgojYcbpFY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DItgXiOuE1IUGCzUF2FCFOyINj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXPeVv64rVRtDz7VIosDIGJc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
:-) even real vs fs .. de komen 48 uur word het voor ons weer genieten in Nederland .. voor ons piloten die er van houden om tijdens het vliegen een leuke bezig heid te heben .. er is tropische storm opkomst die nu al een beetje in egzet gaat worden .. en ot morgen avond laat zal duren

Dus mensne die een beetje een uitdaging willen hebben .. dit is je kans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:46:
:-) even real vs fs .. de komen 48 uur word het voor ons weer genieten in Nederland .. voor ons piloten die er van houden om tijdens het vliegen een leuke bezig heid te heben .. er is tropische storm opkomst die nu al een beetje in egzet gaat worden .. en ot morgen avond laat zal duren

Dus mensne die een beetje een uitdaging willen hebben .. dit is je kans
Haha jaaaaa! Morgen maar eens met een cessna boven Nederland vliegen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook wel mooi nu boven UK/Ierland: https://www.meteoblue.com...ter=52.6764N2.5928&zoom=6

Als ik dat zie wil ik liefst zo snel mogelijk achter de pc kruipen en kijken hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
cracking cloud schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:58:
Ook wel mooi nu boven UK/Ierland: https://www.meteoblue.com...ter=52.6764N2.5928&zoom=6

Als ik dat zie wil ik liefst zo snel mogelijk achter de pc kruipen en kijken hoe het er uit ziet.
Mijn volgende reis staat gepland vanaf Liverpool in de richting Frankrijk, via Londen. Zo te zien is het bij Liverpool al lekker bezig, dus ben benieuwd zometeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:39
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:07:
De laadtijden zijn inderdaad wel lang... Ik gebruik de FastLaunch optie en waar het normaal 1.19 duurde voordat ik PRESS ANY KEY te zien kreeg duurt het nu 0.50. Scheelt bijna een halve minuut en da's toch mooi. Ik vraag me nog steeds af wat er bij de eerste 39 seconden gebeurt want dan lijkt er dus helemaal NIETS te gebeuren... Zonde van de tijd. Het laden van het menu duurt vervolgens ook best lang en het laden van een vlucht vaak nog langer, afhankelijk van de locatie.

Nu ben ik het ermee eens dat je tussendoor ook wat anders kan gaan doen (ik ga meestal ff het internet op: wat dat betreft werkt MSFS prima met multitasking!) maar het punt is meer dat ik soms even een kwartiertje heb om heel ff te vliegen... en dan is 5 minuten naar je scherm staren toch wel erg lang. Als ik echt de tijd heb en een langere vlucht ga doen, met cold and dark en de hele mikmak, dan kunnen die paar minuten me natuurlijk niets schelen.

Dat was toch wel het mooie van Aerofly FS 2 toen ik die net uit was: zonder addons en zo zat je binnen 6 (!) seconden vanaf de desktop in het vliegtuig...! Maar goed, dat werd later ook langer en langer... en dan had je alsnog een erg kale sim...
Ik merk ook bijzonder lange laadtijden om vanuit een vlucht terug naar Main Menu te gaan. Soms nog langer dan het laden van Main Menu naar vliegtuig. Dat zou toch een kwestie zijn van memory leeghalen en main menu inladen? Of wordt er nog data weg geschreven naar een library? Gezien ik alles op een M2 Kingston A2000 heb staan, verwacht ik daar ook geen minuten werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Als je de Approach Mode aanvinkt terwijl je op AP vliegt, volgt je vliegtuig dan automatisch de raanvliegoute naar de juiste landingsbaan? Zodat je dus op het laatste moment de controle over kunt nemen voor de landing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:12:
Als je de Approach Mode aanvinkt terwijl je op AP vliegt, volgt je vliegtuig dan automatisch de raanvliegoute naar de juiste landingsbaan? Zodat je dus op het laatste moment de controle over kunt nemen voor de landing?
Ik meen, maar moet je zelf even opzoeken, dat de Approach Mode pas inschakelt als je de localizer gecaptured hebt. Dus als je al op een approach zit en een glideslope hebt.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
Onderweg vanuit Liverpool naar Londen City. Toch een mooie 48KT wind in de rug. Opstijgen tegen wind in was nogal hobbelig, ben benieuwd hoe we gaan landen straks.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNsFddZHvZoiYOWSsKdMM-B07jQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9YiHmb4mZRuRRhgUmABSnJDz.png?f=fotoalbum_large

Net boven het wolkendek van de storm uitgekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gj5fKCScRw-VIIYPbGz2au71e_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rj4iedRT1WthQXcOMBmCBAUw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Craftop op 25-08-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Gewoonlijk zet je de approach mode op de autopilot pas aan zodra je de goede kant opvliegt om de localizer te onderscheppen en je de juiste hoogte hebt om de glideslope te onderscheppen. Approach mode doet dat dus niet allemaal voor je. Approach mode 'arm' je en wordt pas actief als jij ervoor hebt gezorgd (of wat voor manier ook) dat je op de goede weg bent. Uiteraard kan je wel, zodra approach mode z'n werk doet, de ap uitzetten op het laatste moment om handmatig te landen.
DigitalExorcist schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Ik meen, maar moet je zelf even opzoeken, dat de Approach Mode pas inschakelt als je de localizer gecaptured hebt. Dus als je al op een approach zit en een glideslope hebt.
Nee dus. Approach 'arm' je kort van tevoren en die captured alles. Da's de lol juist. ;) Je hoeft overigens een ILS natuurlijk niet per se op de AP te vliegen: je kan de hele approach mode ook vergeten en alles met de hand doen.

[ Voor 24% gewijzigd door tup61 op 25-08-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Nee. Gewoonlijk zet je de approach mode op de autopilot pas aan zodra je de goede kant opvliegt om de localizer te onderscheppen en je de juiste hoogte hebt om de glideslope te onderscheppen. Approach mode doet dat dus niet allemaal voor je. Approach mode 'arm' je en wordt pas actief als jij ervoor hebt gezorgd (of wat voor manier ook) dat je op de goede weg bent. Uiteraard kan je wel, zodra approach mode z'n werk doet, de ap uitzetten op het laatste moment om handmatig te landen.
Check, thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Voor wie zijn/haar AMD graphics drivers nog niet heeft geüpdatet: doen!

Loopt aanzienlijk beter nu :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:28
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Op de A320 werkt het wel via de MCDU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook al een paar keer DirectTo gebruikt in een paar andere vliegtuigen. Weet niet meer precies welke, maar het werkte het in ieder geval wel. @tup61

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 26-09 08:56
cracking cloud schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:58:

Hmm dat ziet er leuk uit, ik ga het spel eens opstarten om te zien hoe dat er ingame uit ziet.
Alleen nog even bedenken waar ik ga opstijgen :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
Mijn vluchtje is al een uur of 2 bezig en nog steeds geen zicht. Vlieg nu boven Isle of Man. Nog 140NM naar Donegal airport in Ierland...

Mijn vraag nu... met dit slechte zicht moet ik proberen IFR te landen. Maar op dat vliegveld kan ik geen ILS approach doen. Iemand enig idee hoe ik mn Cessna daar veilig aan de grond krijg? :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ben nu onderweg van Athene naar Ankara, maar nu lijkt het er op dat ik (veel) te weinig kerosine bij me heb. Heb nog een aardig stuk te gaan en nog maar 9% in mijn tanks. Had ik op voorhand van de vlucht meer kerosine moeten/kunnen toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
ytr81 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:02:
Mijn vluchtje is al een uur of 2 bezig en nog steeds geen zicht. Vlieg nu boven Isle of Man. Nog 140NM naar Donegal airport in Ierland...

Mijn vraag nu... met dit slechte zicht moet ik proberen IFR te landen. Maar op dat vliegveld kan ik geen ILS approach doen. Iemand enig idee hoe ik mn Cessna daar veilig aan de grond krijg? :o)
correcte aanvliegroute zoeken via chart en hopen op het beste >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:02:
Ben nu onderweg van Athene naar Ankara, maar nu lijkt het er op dat ik (veel) te weinig kerosine bij me heb. Heb nog een aardig stuk te gaan en nog maar 9% in mijn tanks. Had ik op voorhand van de vlucht meer kerosine moeten/kunnen toevoegen?
kan je via payload als je het vliegtuig selecteert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 11:49
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:02:
Je kan ook via ATC de fuel truck oproepen. Wat er dan precies gebeurd weet ik niet. Zelf nog niet geprobeerd namelijk.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 19:00
ytr81 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:02:

Daarvoor staan in een goed IFR flightplan dus alternate airports en heb je, als je goede vluchtvoorbereiding hebt gedaan, dus voldoende brandstof aan boord om naar de alternate airport uit te wijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

In de A320 heb ik gemerkt dat dit inderdaad zo gaat, approach aan en het vliegtuig volgt automatisch de glideslope. Wel heb bij de worldmap aangegeven dat ik wil landen via de ILS, dan staan waarschijnlijk alle frequenties goed waardoor de FMS al is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 16:11
Bijna halverwege de Yosemite bushtrip. Hilarisch dat je regelmatig andere Cubs tegenkomt :)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
zwammen schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

kan je via payload als je het vliegtuig selecteert
Maar het kan dus zomaar gebeuren dat er bij de start gewoon te weinig in zit als je daar niks over instelt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Dit is echt heel tof gemaakt:

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 26-09 08:56
Onderweg vanaf een klein vliegveldje midden in de storm boven Ierland.
Best veel wind gehad met opstijgen, dit is nu het uitzicht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnKdRJAWK1pExBen7USG40izc_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rjuTCIzlRYj1R4d3teBtT2Vd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8MpO-GO8Oj2WtsWlFJlspajmxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YOz7MFaCSRhuV327s0T6xY0u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9Ekp1hEMJBFfiZ56CtWUnb56Ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2LoUIzIxSjAb74ov7UYbMzXL.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Maar het kan dus zomaar gebeuren dat er bij de start gewoon te weinig in zit als je daar niks over instelt?
je kan je range zien op de kaart (witte cirkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Timbox88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Het ligt heel erg aan de afstand die je wil vliegen. Als je naar weight & balance gaat kun je de hoeveelheid fuel selecteren die je meeneemt. Op de map zie je vervolgens een cirkel ontstaan, waarbinnen je het zou moeten kunnen halen met deze hoeveelheid. Hoe meer fuel, hoe groter de radius van de cirkel! Zie afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcrPlMgkt8EAhGmt0B7UHp6PRfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5K2z1b5R1L4tLpUwiOnxxFHn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

[...]

Nee dus. Approach 'arm' je kort van tevoren en die captured alles. Da's de lol juist. ;) Je hoeft overigens een ILS natuurlijk niet per se op de AP te vliegen: je kan de hele approach mode ook vergeten en alles met de hand doen.
Ik heb vanaf FS 4.0 (m'n eerste FS) tot aan 2004 (FS X draaide niet bij me) alle ILS approach met de hand gevlogen ;) behalve een paar met de PMDG 737 waarbij de FMC wel errug handig bleek. Maar het merendeel heb ik met wat ouderwetsere toestellen gevlogen.. gewoon de OBS, NAV radio, NDB bakens waar mogelijk en geprinte Jeppesenkaartjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
zwammen schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

je kan je range zien op de kaart (witte cirkel)
Straks maar ff goed opletten dan, hahaha, want net neergestort met nog 100nm te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Craftop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Het ligt heel erg aan de afstand die je wil vliegen. Als je naar weight & balance gaat kun je de hoeveelheid fuel selecteren die je meeneemt. Op de map zie je vervolgens een cirkel ontstaan, waarbinnen je het zou moeten kunnen halen met deze hoeveelheid. Hoe meer fuel, hoe groter de radius van de cirkel! Zie afbeelding
[Afbeelding]
Yes, thanks!! Volgende keer echt beter volgooien _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
@Craftop Als je zoveel fuel aan boord neemt voor een kort ritje EGJJ-EGLC dan ben je niet echt nuttig bezig he?? :-)

Een airliner verbrandt ongeveer 0,4 ton per ton meegenomen brandstof.
Dat is dus echt verspilling.
Goede vluchtvoorbereiding is ook het uitrekenen van de gewenste hoeveelheid brandstof.

Niet te weinig uiteraard, maar ook zeker niet teveel, want dat gaat ten laste van je winst.

(Gelukkig betalen we de brandstof niet echt in onze sims. :-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
killerbee1958 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:43:
@Craftop Als je zoveel fuel aan boord neemt voor een kort ritje EGJJ-EGLC dan ben je niet echt nuttig bezig he?? :-)

Goede vluchtvoorbereiding is ook het uitrekenen van de gewenste hoeveelheid brandstof.

Niet te weinig uiteraard, maar ook zeker niet teveel, want dat gaat ten laste van je winst.

hahah, ik weet het! Maar dit was meer een voorbeeld van hoe de cirkel eruit zag. Uiteraard neem ik normaliter minder mee! ;)

Om daar toch wel iets over te zeggen; ik heb al meermaals gehad dat mijn motoren uitvielen omdat de fuel zogenaamd op was, terwijl er nog voor zo'n 15% aan fuel in zat, dus ik neem tegenwoordig het zekere voor het onzekere en stop er wat extra fuel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@Craftop Ja ik heb ook al wat verhalen gelezen dat MSFS 2020 blijkbaar het laatste deel van de fuel niet benut.
En dan is het inderdaad goed airmanship om hier rekening mee te houden en dus wat extra brandstof aan boord te nemen.
Pakketten als TOPCAT (take off and performance calculator) zijn voorbeelden van plannings pakketten die dit soort berekeningen voor je maken.
Daar hoort namelijk ook taxi fuel, hold fuel, diversion fuel ed in meegenomen te worden.

Hoe dat in het echt uitpakt weet ik even niet maar ik heb een zoon van een vriend die op 737 van Transavia vliegt en die kan ik wel eens vragen wat hij aanhoudt als mininum reserve bij landing op diversion field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 10:16
Een vraag: het is een aanname, maar bij het laden worden er grote hoeveelheden data gelezen volgensmij. Als je dan toch voor een nieuwe ssd moet gaan vanwege de omvang van de installatie... is er dan nog een merkbaar verschil tussen een Sata of een nvme schijf in het geval van fs2020? Ik ben wel bekend met de theoretische snelheden maar in de praktijk is een nvme schijf bij games niet het prijsverschil waard. Is Flight Simulator daar een uitzondering op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Sjnarruf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:58:
Een vraag: het is een aanname, maar bij het laden worden er grote hoeveelheden data gelezen volgensmij. Als je dan toch voor een nieuwe ssd moet gaan vanwege de omvang van de installatie... is er dan nog een merkbaar verschil tussen een Sata of een nvme schijf in het geval van fs2020? Ik ben wel bekend met de theoretische snelheden maar in de praktijk is een nvme schijf bij games niet het prijsverschil waard. Is Flight Simulator daar een uitzondering op?
Ergens eerder in dit topic had iemand een NVMe schijf vergeleken met een SATA SSD. Daaruit kwam een verschil van ±10 seconden van op het icoontje klikken tot in het hoofdmenu. Dat was echter maar met één test op verschillende systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:43:

Breng ze nou niet op ideëen voor DLC / microtransactions / Flight-as-a-Service abonnementsmodel

Pagina: 1 ... 59 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc