• Roystenn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-03-2024
tup61 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:32:
[...]
Heb trouwens een nieuwe favoriet naast de C172: de DA40NG! :)
Heerlijk apparaat inderdaad! Veel overzicht ook, alleen in het donker is de weerspiegeling van die G1000 wel vervelend. Ik ben er nu ook mee aan het vliegen, inmiddels al zo'n 380 NM mee gevlogen sinds vanmorgen.

Weet iemand toevallig of je die ook kan dimmen? De rest van het dash heeft wel schakelaars voor het dimmen van de verlichting.

Zojuist nog even een stuk boven Sunderland gevlogen op weg naar Newcastle (EGNT) vanuit Teesside Airport (EGNV). Hangt wel heel erg veel lage bewolking nu!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeIT3sZQNGzKrNKIlAvPBuoC0fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaKKpVZwE1u4gFZP6tj81C8A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp28Jko-jEnurfqqeGoI_gxWoVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNg3KqBQrDuzGBTN4xvwV4Ph.jpg?f=fotoalbum_large

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37

Predator

Suffers from split brain

Heeft iemand al eens de pitts special geprobeerd ? De tweedekker stuntvlieger ? Het zicht in de cockpit is verschrikkelijk, zelfs met het nodige aanpassen van de kijkpositie. Hij vliegt ook heel nerveus, trimmen is een ramp en hij rolt heel aggressief. Het is natuurlijk een stuntvlieger, maar dit lijkt me toch iets te erg.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Wat doen jullie eigenlijk op lange vluchten? Echt alleen maar rondkijken of met Netflix of andere afleiding aan?

Ik vind het spel echt leuk om laag te vliegen in mooie gebieden en korte vluchten, maar na 5 minuten recht vliegen op grote hoogte begin ik al slaperig te worden 😅
dawg schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:28:
[...]

Vooral zodra er meer dan alleen pancake beschikbaar is, VR dus. Immersie ten top, als DCS enige indicatie is. Nog een paar heli's erin en ik ga los. oOo

offtopic:
Om die reden zojuist maar de Reverb G2 pre-ordered. :9
Ik heb TrackIR: dat helpt ook al. ;)
dawg schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:03:
Voor de liefhebbers, in de OP van (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes staat nu ook een officiële Garmin G1000 manual in .pdf formaat. :)
Leuk! Kunnen we kijken wat er allemaal niet klopt! :+

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
Predator schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:26:
[...]

Staat je bios jumper op silent ? Ik heb dezelfde kaart. Het is wat beter op silent mode
Dat is nog iets wat ik kan proberen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Beakzz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:08:
Wat doen jullie eigenlijk op lange vluchten? Echt alleen maar rondkijken of met Netflix of andere afleiding aan?

Ik vind het spel echt leuk om laag te vliegen in mooie gebieden en korte vluchten, maar na 5 minuten recht vliegen op grote hoogte begin ik al slaperig te worden 😅
Daarom deed/doe ik met de PMDG airliners alleen korte vluchten (CDG-LHR bijv.)

Dan heb je alle leuke dingen (take off, climb, descent, approach, landing) zonder dat cruise uren duurt :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:22
Beakzz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:08:

GoT checken, Netflixen....

Met de PMDG 747 op P3D zijn de vluchten soms zo lang dat ik voor werk opstijg en na het avondeten land :).

Nu in FS2020 zijn de vluchten (nog) wat korter. De Daher 930 is tot nu toe m'n favoriet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
Leuk ende leerzaam filmpje van een 747 piloot die in FS2020 een vluchtje in een Cessna doet op St. Barths. Inclusief de complete checklist dus ook zeer interessant voor de beginnende FS piloten hier.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

tup61 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

Ik heb TrackIR: dat helpt ook al. ;)
Ik ook, maar die ligt in een la te verstoffen sinds ik VR gebruik. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgXyCQ4D/busmaan.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zG1PYVZH/busmaan2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y0YfdzSn/busmaan3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tJk7RsvR/bus-2.jpg

Ik hang en stabile ... LOL.. LOWI - EHRD
Lol een van de eerste keren dat ik een BUS vliegt
Ben wel veel B737 gevlogen een B747 .. maar bussen ... :o
wel even wennen .... zoek nog hoe is de VS kan vast zetten of dat het eigenwijze ding is naar mijn gaat luisteren :o })

[ Voor 60% gewijzigd door ravw op 27-08-2020 23:04 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Bwoah, ik heb de smaak ook wel behoorlijk te pakken nu. Er was een behoorlijke upgrade nodig (mag ook wel eens na 10jr) van mijn pc, maar het werkt top met alle instellingen op ultra. Feitelijk kan ik voor 1500 euro lekker vliegen 🙈. Als opnieuw beginner vooral nog bezig met de trainingen en korte vrije vluchten. Het kleine spul wil nog wel aardig van de grond komen vanaf het vliegveld uit mijn woonplaats Drachten.

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:29
Doe nog even een vluchtje van Salt Lake City naar Seattle :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rI55Haecbzj7UJTSHzzuZbBRBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7tULRPQlHRMncBVmaAWBCrbk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 08:56
Hij staat online (PATCH UPDATE COMING WITHIN 7 DAYS)
https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

PATCH NOTES
STABILITY ISSUES

The title will no longer crash when different input devices/peripherals are disconnected
The title will no longer crash when the TBM 930 package is deleted

INSTALLATION ISSUES

The install process will no longer be blocked after a partial decompression of a package
The install process will no longer be blocked when a local user account includes non-ASCII characters
The install process will no longer be blocked after a failed connection to servers
The install process will no longer display an empty onboarding screen under certain conditions
The title will download a critical missing/deleted package to access the main menu even if the save data preference is set to offline (when an internet connection is available)

CONTENT MANAGER

The title will no longer automatically download packages that have been deleted through the content manager
The content manager will no longer get stuck in an infinite loading state when checked offline
The Creator name of the packages should now be properly updated

SIMCONNECT

Significant FPS drop when using Simconnect should no longer affect the experience

OPTIMIZATION

The performance of the title has been improved when the Display name plate option is set to active

MARKETPLACE

The correct currency is now properly updated in the marketplace

[ Voor 84% gewijzigd door DutchCrownNL op 27-08-2020 23:04 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat een flut update...

[ Voor 172% gewijzigd door tup61 op 27-08-2020 23:11 ]

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Zijn er eigenlijk plekken waar er ijs op de sloten/meren/wateren ligt? Dit zie ik eigenlijk nog niet ergens terugkomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:26:
Zijn er eigenlijk plekken waar er ijs op de sloten/meren/wateren ligt? Dit zie ik eigenlijk nog niet ergens terugkomen..
Alaska zat .. moet je echt helemaal boven in zijn ijsland misschien

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• ytr81
Die a320 zuipt wel brandstof. Heb 'onderweg' bij moeten tanken terwijl ik van tevoren toch echt genoeg zou moeten hebben maargoed...

[ Voor 4% gewijzigd door ytr81 op 27-08-2020 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Zeker! Eigenlijk verandert er voor de mensen die nu al kunnen spelen helemaal niks.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:22
DutchCrownNL schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:04:
Hij staat online (PATCH UPDATE COMING WITHIN 7 DAYS)
https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

PATCH NOTES
STABILITY ISSUES

The title will no longer crash when different input devices/peripherals are disconnected
The title will no longer crash when the TBM 930 package is deleted

INSTALLATION ISSUES

The install process will no longer be blocked after a partial decompression of a package
The install process will no longer be blocked when a local user account includes non-ASCII characters
The install process will no longer be blocked after a failed connection to servers
The install process will no longer display an empty onboarding screen under certain conditions
The title will download a critical missing/deleted package to access the main menu even if the save data preference is set to offline (when an internet connection is available)

CONTENT MANAGER

The title will no longer automatically download packages that have been deleted through the content manager
The content manager will no longer get stuck in an infinite loading state when checked offline
The Creator name of the packages should now be properly updated

SIMCONNECT

Significant FPS drop when using Simconnect should no longer affect the experience

OPTIMIZATION

The performance of the title has been improved when the Display name plate option is set to active

MARKETPLACE

The correct currency is now properly updated in the marketplace
En dat is 90Gb 8)7 ?

Kom op, dit slaat nergens op. Weet dat iedereen tegenwoordig flatrate internet heeft, maar die paar punten en komma's (want meer is het niet) kunnen toch wel iets efficiënter worden aangebracht?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor iemand die MSFS al heeft misschien teleurstellend.

Voor mijn situatie misschien wel goed. Ik verkeer in de fase welke versie aan te schaffen om zo min mogelijk problemen bij installatie tegen te komen.

Ik ben gewend een *.exe installer te kopen en daarna zelf te bepalen op welke schijf en welke directory alles wordt geïnstalleerd. Nu heb heb je de MS-store, Xbox account of Steam etc.

Wtf is is de store, Xbox account of Steam Ik wil gewoon installeren waar ik zelf bepaal zonder gedoe.

Als dat voor mij duidelijk is en ik op de door mij aangewezen schijf zonder problemen kan installeren neemt dat al mijn twijfels weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rdluca schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:38:
[...]

Voor iemand die MSFS al heeft misschien teleurstellend.

Voor mijn situatie misschien wel goed. Ik verkeer in de fase welke versie aan te schaffen om zo min mogelijk problemen bij installatie tegen te komen.

Ik ben gewend een *.exe installer te kopen en daarna zelf te bepalen op welke schijf en welke directory alles wordt geïnstalleerd. Nu heb heb je de MS-store, Xbox account of Steam etc.

Wtf is is de store, Xbox account of Steam Ik wil gewoon installeren waar ik zelf bepaal zonder gedoe.

Als dat voor mij duidelijk is en ik op de door mij aangewezen schijf zonder problemen kan installeren neemt dat al mijn twijfels weg.
ja kan hem neer gooien waar je wil de steamversie en de MS Store versie

alleen bij MS moet je het even bij apps doen ...( maar geen aanrader) en bij steam vraagt hij gewoon een DIR aan te geven waar je hem op wil hebben
de Addons van Aerosoft zag FS2020 staan in D:\Games\Microsoft Flightsim

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BvCbshY9/bestand.jpg

PS ik heb de Steamversie _/-\o_

PS .. mijn airbus is nu een puzzle :o .... dat kreng reageerd totaal niet op mijn handelingen ... :o
vlak voor de laaste bocht gaf die even full power ...... dus nu zijn er wat huizen een paar dakpannen kwijt en ik denk dat er ook nog ergens in de omgevinging van EHRD allemaar kleine stukjes van een NEO liggen .. tocht maar eens kijken hoe ik dat beestje kan temmen .. wacht eigenlijk op een goede B737

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 27-08-2020 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:43:
[...]

ja kan hem neer gooien waar je wil de steamversie en de MS Store versie

alleen bij MS moet je het even bij apps doen ...( maar geen aanrader) en bij steam vraagt hij gewoon een DIR aan te geven waar je hem op wil hebben
Dus de Steam versie geeft zo min mogelijk gedoe?

Dan ga ik maar snel een 10700k, 32gb 3600cl16. Asus strix gaming-e z490 en en aantal nvme ssd’s aanschaffen.

Informatique Berkel en Rodenrijs here i come 😎
rdluca schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Dan ga ik maar snel een 10700k, 32gb 3600cl16. Asus strix gaming-e z490 en en aantal nvme ssd’s aanschaffen.

ik had alleen problemen omdat ik direct wilde dl .... maar ze waren nog niet klaar het het hele bestand neer zetten ..... je krijgt eerste een 1 gig dl van steam en dan gaat hij via de game uodaten naar de full versie hier ging hij in 1 ruk door en tot nu toe nog niet 1 keer wat mee gehad ....

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Wat wordt je GPU? Nog even wachten op de 3xxx-serie?

Ik ga denk ik dezelfde config als wat jij gaat halen aanschaffen, maar wacht nog even op die 3xxx-serie!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
[...]

Net een versie bij Steam gekocht. Hij download vervolgens een 500MB startup programma, die vervolgens 93GB gaat downloaden. Dat ging bij mij best traag (1GB), maar werkt prima.
Vooraf vraagt hij waar hij die 93GB aan bestanden mag gaan plaatsen.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
Mount Rainier nabij Seattle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNQEUCYXncZqndKcwi07SUn1KcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/220FTHKVzBPGSZSPF9bQzig6.jpg?f=fotoalbum_large

Bij elke vlucht kijk ik mijn ogen weer uit
[...]

kijk ook eens bij ALTERNATE daar heb ik die van mijn weg ... Informatique was die van mij veel duurder .. en het scheelde mijn zo iets van 300 euro en dan zat er bij Informatique nog niet eens verzendkosten bij :o

maar je moet zelf beslissen zou eerste prijs opgaves bij die twe doen van 1 systeem en dan kijken...
laat hem egwoon ebzorgen .. dan heb je altijd nog recht van Kopen op afstand ... dus bevalt het je niet .. hop retour >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCHhXcD7/73-uurtjes.jpg
:o dat gaat wel heel snel .. in 3 jaar tijd met Xplane 11 171 uurtjes nu al binnen twee weken 73 uurtjes met fs2020 O+
(grimdawn. is 833 uurtjes dus tegen over die heb ik nog wel even te gaan.. maar we zullen zien tegen de tijd dat het kerst is _/-\o_ )

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
SanderTje! schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:55:
[...]

Wat wordt je GPU? Nog even wachten op de 3xxx-serie?

Ik ga denk ik dezelfde config als wat jij gaat halen aanschaffen, maar wacht nog even op die 3xxx-serie!
Ik heb momenteel een Gigabyte RTX 2070 Super OC dus die gaat over naar het nieuwe systeem (met Fractal Designe Define 7 + Corsair H150i cooling en Corsair HXi850W psu)

Daarna kan ik even afwachten wat de Nvidia 3090/3080/3070 gaan brengen in de benchmarks en specifiek MSFS. Ik verwacht dat die de eerste 6 maanden nog niet te verkrijgen zijn voor de gewone consument.

Met de RTX 2070 Super denk ik nog wel even vooruit te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:59:
[...]

kijk ook eens bij ALTERNATE daar heb ik die van mijn weg ... Informatique was die van mij veel duurder .. en het scheelde mijn zo iets van 300 euro en dan zat er bij Informatique nog niet eens verzendkosten bij :o

maar je moet zelf beslissen zou eerste prijs opgaves bij die twe doen van 1 systeem en dan kijken...
laat hem egwoon ebzorgen .. dan heb je altijd nog recht van Kopen op afstand ... dus bevalt het je niet .. hop retour >:)

[Afbeelding]
:o dat gaat wel heel snel .. in 3 jaar tijd met Xplane 11 171 uurtjes nu al binnen twee weken 73 uurtjes met fs2020 O+
(grimdawn. is 833 uurtjes dus tegen over die heb ik nog wel even te gaan.. maar we zullen zien tegen de tijd dat het kerst is _/-\o_ )
Thnx, toch eens bij Alternate kijken. Ik werk in Rotterdam en woon in Den Haag dus kan ook langs Alternate rijden. Ik vertrouw bezorgen met gooi en smijtwerk van mijn onderdelen niet zo 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:26:
[...]

Thnx, toch eens bij Alternate kijken. Ik werk in Rotterdam en woon in Den Haag dus kan ook langs Alternate rijden. Ik vertrouw bezorgen met gooi en smijtwerk van mijn onderdelen niet zo 😎
hahahaha breek me de bek niet open :D
ja ik kom zelf ook uit die omgeving .....vlaardingen . en ben geboren in Denhaag _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 10:54
dawg schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:03:
Voor de liefhebbers, in de OP van (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes staat nu ook een officiële Garmin G1000 manual in .pdf formaat. :)
Kan iemand mij vertellen waar ik de wind speed/direction zie? Bijv in de TBM 930. Ik verwacht ergens zo'n pijl met KTs erbij, maar kan het echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:39:
[...]

Kan iemand mij vertellen waar ik de wind speed/direction zie? Bijv in de TBM 930. Ik verwacht ergens zo'n pijl met KTs erbij, maar kan het echt nergens vinden.
die kan je opvragen in ja garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ravw schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:51:
[...]

die kan je opvragen in ja garmin
Ik bedoel de huidige (live), niet voor een airport of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
[b]DutchCrownNL in "Microsoft Flight Simulator (2020)"DutchCrownNL schreef op donderdag 27 augustus 2020 @
OPTIMIZATION

Dit is dus waarschijnlijk het probleem wat ik eerder had. Name plates aan krijg ik in de world map (met live players en traffic) na een paar seconden 10fps ipv 90. Name plates uit en gelijk weer 90. Zakt ook niet meer.
Morgen maar eens in-game testen.

ook voor @pnieuwla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

franssie

Save the albatross

[...]

Geen idee wat je bedoeld. Je hebt IAS en via ATIS krijg je een indicatie, jij mag het uitrekenen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
franssie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 01:03:
[...]

Geen idee wat je bedoeld. Je hebt IAS en via ATIS krijg je een indicatie, jij mag het uitrekenen?
Van de G1000 pdf zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHAEH2erYkAu7zDJZlp94SW5YU8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PCSGuLW5r9QNcuFcFfOajNg2.png?f=user_large

Bij een 737:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT9UvaYHxK-qzJyv5dqbGoITk70=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dKNDSJrKY5BYSmpT2izPEGAB.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Om de actuele windrichting en snelheid te zien, zal je in de settings van de Garmin moeten kijken. Weet even niet uit mijn hoofd waar maar onderin het Garmin paneel heb je een aantal buttons. Daar kan je de actuele windrichting en snelheid aanzetten.

Edit: Linker Garmin Panel
Button PFD Settings
Button Other PFD Settings
Button Wind
Button Option 1 of 2 of 3...

[ Voor 12% gewijzigd door Arroz op 28-08-2020 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:45

franssie

Save the albatross

En waar komt die data vandaan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Er zal vast wel meer gefixed zijn dan de Release Notes van de update aangeven met 70gb?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ND863 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 05:42:
Er zal vast wel meer gefixed zijn dan de Release Notes van de update aangeven met 70gb?
Hoewel veel gefixed is, valt de devupdate me Wel at tegen. Voornamelijk gefocussed op installatie en crashes, wat goed is, maar geen woord over de andere problemen.

Ook opmerkelijk is deze fix: Significant FPS drop when using Simconnect should no longer affect the experience.

Wat betekend dat dan? De fps drop is nog steeds aanwezig, maar nu heeft het geen impact meer op de ervaring 8)7

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Ik ben nu in Zwitserland, Davos. En het enige dat ik steeds denk: wat een prachtig gebied om hier rond te vliegen. Misschien nog even richting de Mont Blanc. Dinsdag, als ik terugben, maar ff doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 05:42:
De update is nog niet uitgebracht dus we weten ook niet of die 70gb is of 90gb of 5mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Gisteren in de Bonanza en mooi stuk over Panama gevlogen, gestart in Panama City en een eind richting Costa Rica gevlogen.
Op enig moment sloeg de motor af, gelukkig een mooi stuk open veld gevonden en netjes neergezet. Bleek brandstof op te zijn. Via menu even bijgetankt, maar vervolgens wat vreemds. Het rechter scherm in de cockpit ging niet meer aan. Zo ongeveer elk knopje wel geprobeerd maar geen succes. Iemand enig idee wat dit is? Instelling in vliegtuig zelf, of iets in FS?
Vervolgens opgestegen en met een scherm minder verder gevlogen, kwam me toch in een partij regen terecht. Naar boven de wolken door, en uiteindelijk toch de vlucht maar afgebroken en een klein vliegveldje als einde vlucht gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 17:11
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 01:02:
[...]

Dit is dus waarschijnlijk het probleem wat ik eerder had. Name plates aan krijg ik in de world map (met live players en traffic) na een paar seconden 10fps ipv 90. Name plates uit en gelijk weer 90. Zakt ook niet meer.
Morgen maar eens in-game testen.

ook voor @pnieuwla
Ik heb altijd met name plates uit gevlogen. Gisteren even de Simlink uitgezet, ik kreeg wel minder drops maar nog steeds een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThunderaceNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:35:
Het rechter scherm in de cockpit ging niet meer aan. Zo ongeveer elk knopje wel geprobeerd maar geen succes. Iemand enig idee wat dit is? Instelling in vliegtuig zelf, of iets in FS?
Had je mss landing lights de hele tijd aan? Ik weet in ieder geval dat tijdens de bèta de schermen in sommige vliegtuigen soms uitvielen omdat de stroom helemaal was leeggetrokken door de landing lights.

Dat was natuurlijk een bug maar mss zit die er nog in...

[ Voor 5% gewijzigd door tup61 op 28-08-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
tup61 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:59:
[...]

Had je mss landing lights de hele tijd aan? Ik weet in ieder geval dat tijdens de bèta de schermen in sommige vliegtuigen soms uitvielen omdat de stroom helemaal was leeggetrokken door de landing lights.

Dat was natuurlijk een bug maar mss zit die er nog in...
Nee dacht het niet maar helemaal zeker ben ik niet. Was ook de eerste keer met dit toestel. Vond het ook apart dat één brandstof tank veel sneller leeg ging dan de ander, toestel trok daardoor ook steeds meer naar rechts. Iets van schakelaar hiervoor ook nog niet kunnen vinden. Van t weekend toch maar even wat meer inlezen voor de volgende vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
rdluca schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:12:
[...]

Ik heb momenteel een Gigabyte RTX 2070 Super OC dus die gaat over naar het nieuwe systeem (met Fractal Designe Define 7 + Corsair H150i cooling en Corsair HXi850W psu)

Daarna kan ik even afwachten wat de Nvidia 3090/3080/3070 gaan brengen in de benchmarks en specifiek MSFS. Ik verwacht dat die de eerste 6 maanden nog niet te verkrijgen zijn voor de gewone consument.

Met de RTX 2070 Super denk ik nog wel even vooruit te kunnen.
Deze sim werkt bij mij perfect met de RTX 2070 van Gigabyte (proc - Core I710700). Spel draait op een Samsung 850 SSD. Allen settings op max 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:12

kaanmijo

Picobello B.V.

rdluca schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:26:
[...]

Beetje offtopic, maar Alternate is sinds vorig jaar gesloten in Ridderkerk voor afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
pnieuwla schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

Ik heb altijd met name plates uit gevlogen. Gisteren even de Simlink uitgezet, ik kreeg wel minder drops maar nog steeds een paar.
Name plates zijn mijn inziens vooral erg vervelend. Op sommige locaties staan er dan ineens zoveel van die name plates, dat je nauwelijks nog omgeving kunt zien. Tot dusver vlieg ik dus ook zonder, zou leuk zijn als je ze selectief kon toevoegen, bijvoorbeeld met jullie namen om te zien waar jullie zijn!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Craftop schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

Name plates zijn mijn inziens vooral erg vervelend. Op sommige locaties staan er dan ineens zoveel van die name plates, dat je nauwelijks nog omgeving kunt zien. Tot dusver vlieg ik dus ook zonder, zou leuk zijn als je ze selectief kon toevoegen, bijvoorbeeld met jullie namen om te zien waar jullie zijn!
Ja, of als ze gewoon veel kleiner waren. Zelfde geldt voor die taxi markers etc, of alle overlay elementen eigenlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wollongong
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yCkNVmp/AUSJE-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1z4LGJFp/ausje-55.jpg
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:16
[...]

Dat zit in je scherm direct voor je, waar je ook je snelheid en attitude afleest. Zit een beetje verstopt want je moet het eerst aanzetten. Je stelt het in met de knopjes direct onder dat display. Welke je precies moet hebben, de naam vooral, weet ik niet uit mijn hoofd 😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
[...]

Klik onder je scherm op PFD, PFD settings, WIND, en kies dan Option 1,2 or 3. ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4l700
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik weet niet of mensen het al gezien hebben, maar je kan blijkbaar een redelijke FPS boost krijgen door de refreshrate van je gauges aan te passen in de cockpit. Dit heeft mij +10fps opgeleverd in de a320 :)

https://www.reddit.com/r/...nt_refresh_rate_improves/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
m4l700 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:28:
Ik weet niet of mensen het al gezien hebben, maar je kan blijkbaar een redelijke FPS boost krijgen door de refreshrate van je gauges aan te passen in de cockpit. Dit heeft mij +10fps opgeleverd in de a320 :)

https://www.reddit.com/r/...nt_refresh_rate_improves/
Ik had de package gedownload en geplaats, het werkt inderdaad, maar in de GA planes gingen mijn gauges nu wel op hele lage fps dat ik me er gewoon aan stoorde. Er zaten gewoon sprongen tussen iedere stap ipv dat het nog vloeiend liep, dus heb het weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Hm jammer, dat lijkt me idd niet echt fijn. Hopelijk komt er nog een fix dat dit per vliegtuig in te stellen is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Is er iemand die weet of er een app of iets bestaat waardoor ik op, bijv, m'n werk kan zien hoe het met mijn vlucht ervoor staat, door een app of link te openen op mijn PC op het werk of op mijn telefoon en dat ik kan zien waar ik ergens vlieg op bijv. Google maps oid? Gratis en/of betaald. Zo ja, welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrimalFury schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:18:
Is er iemand die weet of er een app of iets bestaat waardoor ik op, bijv, m'n werk kan zien hoe het met mijn vlucht ervoor staat, door een app of link te openen op mijn PC op het werk of op mijn telefoon en dat ik kan zien waar ik ergens vlieg op bijv. Google maps oid? Gratis en/of betaald. Zo ja, welke gebruiken jullie?
https://www.teamviewer.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimalFury schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Uiteraard is dat niet wat ik bedoel.
Ik vond het alsnog wel een slim idee, moet ik zeggen...! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4l700
Blijkbaar heeft iemand de FA18 geport van FSX naar fs2020, zit nog wel vol met bugs:

https://www.msfsaddons.or...oft-flight-simulator-2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
Dat heet toch gewoon thuiswerken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan met projectfly (out of the box) of met simtoolkitpro maar daarbij moet je waarschijnlijk zelf nog een poort openzetten op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
27ste zou er toch een patch komen?
Moet ik die dan updaten via de MS store of in-game dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Laatst online: 17:04
Vedrano schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:54:
De bekendmaking van de patch stond op de 27ste gepland, exacte datum dat het wordt uitgebracht is nog onbekend.
Het zou binnen nu en één week moeten plaatsvinden.
Dit zal dan, vermoed ik, 'in-game' gaan, omdat het de inhoud van de game betreft. Maar indien er ook nog verbetering aan de launcher plaats vinden zal dit wel via de MS-store (of Steam) verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
Weet iemand dit?

Ik heb een voorkeur om de boxed MSFS versie te kopen maar vind het heel irritant om de DVD1 in de speler te moeten houden.

Is het mogelijk van deze eerste DVD een .img te maken en te mounten en dat MSFS dan werkt?

(heb de frontpagina gelezen maar daar staat dat niet of dit mogelijk is.....)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppnl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:01:
Weet iemand dit?

Ik heb een voorkeur om de boxed MSFS versie te kopen maar vind het heel irritant om de DVD1 in de speler te moeten houden.

Is het mogelijk van deze eerste DVD een .img te maken en te mounten en dat MSFS dan werkt?

(heb de frontpagina gelezen maar daar staat dat niet of dit mogelijk is.....)

Thnx
Normaal gezien wel, met imagecreator en dan imagemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vedrano schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:54:
Eigenlijk is het supersimpel, van flightsimulator.com:
ONCE THE PATCH HAS BEEN RELEASED – To install the patch, simply close Microsoft Flight Simulator and and relaunch.
-----

Wat trouwens verder wel vreemd is; dit bericht staat niet meer onder 'News' op de homepage, gisteravond laat nog wel.

[ Voor 11% gewijzigd door SanderTje! op 28-08-2020 13:16 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:09:
[...]
Normaal gezien wel, met imagecreator en dan imagemount.
Ja...maar ik wil t graag zeker weten voordat ik m aanschaf...ik hoop dat iemand t geprobeerd heeft en kan vertellen want (uiteraard) eenmaal de box open dan kan ie niet retour als t niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

m4l700 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:59:
Blijkbaar heeft iemand de FA18 geport van FSX naar fs2020, zit nog wel vol met bugs:

https://www.msfsaddons.or...oft-flight-simulator-2020
Als ik die pagina lees dan zijn het niet zozeer bugs als wel beperkingen. Ofwel zaken die waarschijnlijk nooit gefixt zullen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00
@Joppnl
Ik heb ergens in een forum een opmerking van mattijs Kok (Aerosoft) gezien dat dit werkt maar dat hij er verder geen aanbeveling oid op ging doen.
(Met andere woorden: Is niet de bedoeling, werkt wel (nu), maar use at your own risk)

Gevonden. (inclusief input van members die het werkend hebben gekregen)

https://forum.aerosoft.co...s-required-to-start-game/

[ Voor 25% gewijzigd door killerbee1958 op 28-08-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4l700
Heb de F18 maar eens eventjes geprobeerd, wel leuk ding, maar moet nog veel aan gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ln3v2wLc4USFB7LuPfoahP8AnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgtftpsVDxNMVQQMMomZPHA0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWGAQTen_ulgwoY8VEN-kYct0lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHqM5OfUpfSnDGm0hiKD2xHv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppnl
TOP! dank je....verderop is zelfs een .pdf met een how_to ...

Ik ga de boxed versie nu bestellen (vind t gewoon leuker om iets fysieks in dit geval te hebben) nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4l700 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:51:
Heb de F18 maar eens eventjes geprobeerd, wel leuk ding, maar moet nog veel aan gebeuren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De F18 uit FSX Expansion Pack was wel cool, behalve het geluid. Ik heb dat geluid dan maar vervangen door dat van een gratis gedownloade F16, klonk net echt. In Aerosoft Aerofly hebben de fighters ook een flauw geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4l700
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
De F18 uit FSX Expansion Pack was wel cool, behalve het geluid. Ik heb dat geluid dan maar vervangen door dat van een gratis gedownloade F16, klonk net echt. In Aerosoft Aerofly hebben de fighters ook een flauw geluid.
Ja klopt, was vaak zo bij de default vliegtuigen dat het geluid om te huilen was in FSX. Dit lijkt een regelrechte FSX port te zijn, en het betekend dus wel dat het mogelijk is om FSX models te converten naar FS2020, interessant :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Grappig... Ik ben zo gewend aan het vliegen binnen bepaalde regio's (FTX) dat ik er vaak niet aan denk erbuiten te gaan vliegen. Noorwegen is sowieso mijn favoriete land (FTX Norway met Airports of Norway) maar ook in MSFS is het een favoriet omdat het in MSFS nog tig keer mooier is dan het ooit was in FSX/P3D. Maar nog steeds merk ik dat ik haast automatisch niet over de grens naar Zweden ga...

Maar nu dus wel. Van het ene random vliegveld naar het andere, enkel en alleen m.b.v. VOR, geen GPS of wat dan ook en het vliegveld heeft ook geen VOR dichtbij dus... spannend! Maar goed, ook in Zweden ziet het er op een random plek schitterend uit... Alsof ik speciaal hiervoor een addon heb gekocht, zo voelt het!

Jaaaaaaa, genieten dit! _/-\o_

Random screenshot van een random plekje. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTDdnZNbr8zompReoP2g-vRbm-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xsl1mUPCsqUXDD5X1s6hBqKa.jpg?f=fotoalbum_large

Het real time weer is trouwens ook gaaf omdat je dan echt verschillen ziet tijdens een vlucht. Zonet scheen de zon nog redelijk boven Zweden maar nu wordt het grijs... Vanochtend boven Schotland gevlogen: begin was lang zwaar bewolkt maar tijdens de landing langs de kust was het scattered. Prachtig!!!

EDIT
M'n bestemming komt dichterbij. De VORs wijzen me prima de weg. :) Die wind indicator is ook wel handig: ik kan dus niet straight in landen maar moet verder vliegen en omdraaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy-3hONNSSesOyL-S8CH3ibOUKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSYQJpyRji6K65wkv8WGkEw0.jpg?f=fotoalbum_large

Ah, bestemming al in zicht! :) (Dat licht en de reflectie op de neus... _/-\o_ De reflectie van die 'schroeven'...! :o :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvXTcLeewtl_MdlF_QXTxa17wwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3npxujovM5bv0psvPKO7nn7.jpg?f=fotoalbum_large

Tot zo, random airport! Moet nog ff rechtdoor en omdraaien voor de landing!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNdNwieJcIr0-t4QLcYNBt1zrm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HxFM1jHUq5oOSaafkCYRu9w.jpg?f=fotoalbum_large

Here I come!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChtgjBJu5kSfEHZdMs2yy5c_yTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdLojPF4eE6Syxrdshwc1dxj.jpg?f=fotoalbum_large

Gewoon random default, dus, hè, in the middle of nowhere...! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZEnnnv2myLFm0hjGP6cXh43YC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euRmTzfMqZmrhGHsmRbvlMOl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door tup61 op 28-08-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 18:43
Dat kan met Navigraph.

[ Voor 56% gewijzigd door Muyz op 28-08-2020 14:11 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4l700 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

Ja klopt, was vaak zo bij de default vliegtuigen dat het geluid om te huilen was in FSX. Dit lijkt een regelrechte FSX port te zijn, en het betekend dus wel dat het mogelijk is om FSX models te converten naar FS2020, interessant :)
Ik wil deze in FS2020, eens kijken of mijn grafische kaart het trekt aan Mach 6 boven Manhattan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:10:
[...]
Ik wil deze in FS2020, eens kijken of mijn grafische kaart het trekt aan Mach 6 boven Manhattan :p
was wel makkelijk geweest voor mijn tour door Canada van oost naar west _/-\o_
had me wel een paar dagen gescheeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste manier om Flight Simulator 2020 te spelen:

To yoke or not to yoke?

https://gamer.nl/artikele...simulator-2020-te-spelen/

Ik speel met Xbox One controller. Met wat spelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heel gek. Ik kan sinds vandaag inflight geen aanpassingen in weer en of tijd meer doen, ikoontje ontbreekt in de toolbar..??

... Edit... Never mind, gevonden!

[ Voor 12% gewijzigd door GurbY{nl} op 28-08-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:29:
De beste manier om Flight Simulator 2020 te spelen:

To yoke or not to yoke?

https://gamer.nl/artikele...simulator-2020-te-spelen/

Ik speel met Xbox One controller. Met wat spelen jullie?
hier yoke saitek met rudder en gas hadels
bevalt me prima met yoke vliegen ..
maar het ligt er ook wat je wil gaan vliegen ...

als je alleen bij de hele klein GA blijft zou ik en stick nemen ... vind yoke daarin tegen wel iets trager reageren .. met en stick kan je met een piper cub gooien een smijten .. dat is niets lastiger met een yoke ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

hier yoke saitek met rudder ans gas hadels

als je alelen bij de hele kleine ga blijft zou ik en stick nemen ... vind yoke daarin tegen wel iets trager reageren .. met en stick kan je met een piper cub gooien een smijten .. dat is niets lastiger met een yoke ..
Oei dit is lastig lezen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hier yoke saitek met rudder ans gas hadels

als je alelen bij de hele kleine ga blijft zou ik en stick nemen ... vind yoke daarin tegen wel iets trager reageren .. met en stick kan je met een piper cub gooien een smijten .. dat is niets lastiger met een yoke ..
Geen spellingchecker op die dure pc van jou? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
dus deze Flight Yoke System is dus niet goed voor alle modellen om mee te vliegen??
maare waar je ook kijkt alles is uitverkocht lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Geen spellingchecker op die dure pc van jou? ;)
Telefoon .. dus het is zo ie zo al lastig tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:04
[...]

hier yoke saitek met rudder en gas hadels

als je alleen bij de hele klein GA blijft zou ik en stick nemen ... vind yoke daarin tegen wel iets trager reageren .. met en stick kan je met een piper cub gooien een smijten .. dat is niets lastiger met een yoke ..
Ik heb die rudder pedals toevallig even te leen van een collega van me, maar die lijken zo gevoelig als wat.
Klein beetje induwen en hij schiet naar één kant, en hij blijft ook vaak hangen ook al laat ik de pedalen los. als ik dan weer even een duwtje tegen geef gaat het rudder weer recht.
Hoe is jouw ervaring? Kan misschien zijn dat deze al wat ouder zijn, maar met flight sim settings aanpassen kreeg ik ze eigenlijk niet lekker werkend.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:08
toch soms vage performance. Vlieg te tegen 30-50fps, dropt ie ineens tot 5-9 en blijft daar hangen(CPU is ineens heel druk bezig). Was ook niet echt een stad of veel verkeer in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meauses schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Ik heb die rudder pedals toevallig even te leen van een collega van me, maar die lijken zo gevoelig als wat.
Klein beetje induwen en hij schiet naar één kant, en hij blijft ook vaak hangen ook al laat ik de pedalen los. als ik dan weer even een duwtje tegen geef gaat het rudder weer recht.
Hoe is jouw ervaring? Kan misschien zijn dat deze al wat ouder zijn, maar met flight sim settings aanpassen kreeg ik ze eigenlijk niet lekker werkend.
rudder pedals vind ik zelf ook iets te gevoelig ... maar dus gewoon wat rustiger intrappen je leert er wel mee omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijn014 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:55:
toch soms vage performance. Vlieg te tegen 30-50fps, dropt ie ineens tot 5-9 en blijft daar hangen(CPU is ineens heel druk bezig). Was ook niet echt een stad of veel verkeer in de buurt.
heb er ook de laatste twee dagen last van .. af en toe een tikje .. ook soms vanuit het niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29
ravw schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Telefoon .. dus het is zo ie zo al lastig tikken
Sowieso.

Beetje offtopic, maar het valt me zelf ook op met je posts. Dyslectisch misschien? Niet lullig bedoeld, maar dan weten we wat het is.
stijn014 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:55:
Ik had dat gisteren toen ik die orkaan in vloog. Vlak voordat ik de wolken in ging, daalde de fps gigantisch naar inderdaad 5-10 ongeveer. Dat had ik de dagen ervoor niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Saekerhett op 28-08-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:53
Joppnl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

TOP! dank je....verderop is zelfs een .pdf met een how_to ...

Ik ga de boxed versie nu bestellen (vind t gewoon leuker om iets fysieks in dit geval te hebben) nogmaals bedankt!
daar ga je geen spijt van krijgen. Een mooi gedaan. ( Zelfs met hardcover manual)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:23

aap

Ik heb gisteravond nog twee etappes van mijn Balkan Bush Trip erbij gevlogen.

Ik vind het echt heel leuk om op zicht te moeten navigeren. Op een gegeven moment moest ik een snelweg volgen en zou het volgende waypoint bij een "service area" beginnen. Ik zie een verbreding van de weg, dus ik denk, dat zal hem dan wel wezen. Maar terwijl ik al af begon te buigen zag ik aan de horizon ook nog een grotere verbreding, wat bij nadere inspectie tankstations bleken te zijn, dus toen toch maar besloten dat ze die waarschijnlijk bedoelden.

Het is mijn ervarning dat de ETE tijden die je meekrijgt ter inspiratie zijn, maar niet exact genoeg zijn om op te kunnen vliegen. Er staat ook niet bij met hoeveel knopen ik geacht wordt te vliegen.

Ik heb wel dat ik vanuit mijn cockpit de omgeving niet zo goed in de gaten kan houden, omdat je alleen maar ver vooruit en opzij kunt kijken, dus ik vlieg eigenlijk vooral in de 3rd person view. Dat voelt wel als valsspelen, want in het echie kun je dat natuurlijk ook niet doen.

Hoe doen jullie dat? Ook 3rd person view of hebben jullie andere methodes, zoals meer afstand houden van de waypoints? Of af en toen een rol? 8)7
appie35 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
daar ga je geen spijt van krijgen. Een mooi gedaan. ( Zelfs met hardcover manual)
Kunnen wij downloaders die manual ergens als PDF downloaden?

[ Voor 10% gewijzigd door aap op 28-08-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels007007
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 23:08
Na jaaaaaaaren weer eens Google Earth bekeken. Holy crap! Zwolle, Groningen, Enschede, Amersfoort, allemaal 3D en geweldig. En de satelliet foto's zijn ook veel hogere kwaliteit.

Ja, FS2020 is nog altijd tof en de 60 euro waard.
Maar als Google ooit zoekt naar een 'Hold my beer' moment, laat ze alsjeblieft een FS2020 concurrent gaan maken. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:05:
Hoe doen jullie dat? Ook 3rd person view of hebben jullie andere methodes, zoals meer afstand houden van de waypoints? Of af en toen een rol? 8)7
Ik heb die bush flights nog niet gedaan maar ik vlieg NOOIT in 3rd person...! Daar krijg ik de kriebels van. Ik zit in de cockpit, zoals het hoort, en kom er nooit uit (tenzij voor screenshots maar die maak ik 99 van de 100 keer ook vanuit de cockpit).

Over rudder pedals: ik heb de Saitek Combat rudder pedals. Geen problemen mee gehad in de alpha en beta. Maar de retail herkende ze opeens niet en ik moest handmatig de axis toewijzen. Nu is de ellende dat de rudders zelden blijven zitten waar ik ze heb: ik duw er eentje in, ik zie ze bewegen in de sim, en opeens gaan ze terug terwijl ik ze nog ingedrukt houdt...! Zwaar irritant... kan nauwelijks goed taxien.... Ik moet tig keer achter elkaar trappen om steeds maar weer een klein beetje rudder te kunnen geven. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik zie trouwens ook geen plaatje van de rudders bij de controls maar een vraagteken.

[ Voor 8% gewijzigd door tup61 op 28-08-2020 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:05:

Ik heb wel dat ik vanuit mijn cockpit de omgeving niet zo goed in de gaten kan houden, omdat je alleen maar ver vooruit en opzij kunt kijken, dus ik vlieg eigenlijk vooral in de 3rd person view. Dat voelt wel als valsspelen, want in het echie kun je dat natuurlijk ook niet doen.

[...]

Kunnen wij downloaders die manual ergens als PDF downloaden?
altijd in het vliegtuig , en als je het landschap dicht bij wil zien gewoon even de spatie indrukken dat je iets hoger komt te zitten of de pijltjes toetsen

maar vlieg nooit 3rd person view, mocht je wat in de verte zien wat je leuk vind ga je er ruimer om heen..
en zo als je aangeeft een rijksweg volgen dan moet je niet er boven gaan vliegen maar gewoon een 100 meter naast de rijksweg vliegen

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:10:
Grappig... Ik ben zo gewend aan het vliegen binnen bepaalde regio's (FTX) dat ik er vaak niet aan denk erbuiten te gaan vliegen. Noorwegen is sowieso mijn favoriete land (FTX Norway met Airports of Norway) maar ook in MSFS is het een favoriet omdat het in MSFS nog tig keer mooier is dan het ooit was in FSX/P3D. Maar nog steeds merk ik dat ik haast automatisch niet over de grens naar Zweden ga...

Maar nu dus wel. Van het ene random vliegveld naar het andere, enkel en alleen m.b.v. VOR, geen GPS of wat dan ook en het vliegveld heeft ook geen VOR dichtbij dus... spannend! Maar goed, ook in Zweden ziet het er op een random plek schitterend uit... Alsof ik speciaal hiervoor een addon heb gekocht, zo voelt het!

Jaaaaaaa, genieten dit! _/-\o_
Ik ben met een tour bezig en bij Ålesund aangekomen. Morgen “even” met een CubX het Geirangerfjord door...!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Pagina: 1 ... 64 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc