Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dot_niek
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2022
Ik ben aan een rondje bezig over Nederland, ziet er allemaal super uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyJtlK8Xl92oXRCvW_SyORUh_sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNZ4bwDaKgCcipUzFMmSaG9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68SJ3G6mq_1CvQr16Hgs0zaI6JM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofIcBwkM6LmWqLktEyR7N2ll.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMfFlVuDTtbApHz5tMyiZotf3PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vn9WMWchaPYL7gk1T668V8G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14
aap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:05:
Ik heb gisteravond nog twee etappes van mijn Balkan Bush Trip erbij gevlogen.

Ik vind het echt heel leuk om op zicht te moeten navigeren. Op een gegeven moment moest ik een snelweg volgen en zou het volgende waypoint bij een "service area" beginnen. Ik zie een verbreding van de weg, dus ik denk, dat zal hem dan wel wezen. Maar terwijl ik al af begon te buigen zag ik aan de horizon ook nog een grotere verbreding, wat bij nadere inspectie tankstations bleken te zijn, dus toen toch maar besloten dat ze die waarschijnlijk bedoelden.

Het is mijn ervarning dat de ETE tijden die je meekrijgt ter inspiratie zijn, maar niet exact genoeg zijn om op te kunnen vliegen. Er staat ook niet bij met hoeveel knopen ik geacht wordt te vliegen.

Ik heb wel dat ik vanuit mijn cockpit de omgeving niet zo goed in de gaten kan houden, omdat je alleen maar ver vooruit en opzij kunt kijken, dus ik vlieg eigenlijk vooral in de 3rd person view. Dat voelt wel als valsspelen, want in het echie kun je dat natuurlijk ook niet doen.

Hoe doen jullie dat? Ook 3rd person view of hebben jullie andere methodes, zoals meer afstand houden van de waypoints? Of af en toen een rol? 8)7

[...]

Kunnen wij downloaders die manual ergens als PDF downloaden?
Zelf ook bezig met de bushtrip's (maar ook inderdaad vanuit de cockpit).
TIjden zijn inderdaad ongeveer tijden en erg afhankelijk van je vliegsnelheid.
Met enig proberen ben ik er inmiddels achter dat je de tijden het dichtst benaderd bij een vliegsnelheid van ongeveer 85 knopen met de Zling.

Overigens ben ik van mening dat de genoemde landkenmerken ook uitstekend vanuit de cockpit te zien zijn.
Bijvoorbeeld de wegen kun je heel mooi volgen door er niet direct boven te gaan vliegen maar iets rechts ervan. (dan kun je naar linksonder in je cockpit de weg zien.

Iemand gaf al de goede tip om met pijltjes toetsen zo nu en dan eventueel even hoger te gaan zitten zodat je over je neus heen kan kijken.

Wel ben ik het er mee eens dat het vinden van de dirt strips (leg 2 en leg 4) vanuit de cockpit best lastig is. Maar ja dat zal in het echt ook wel zo zijn. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
Ik druk sowieso altijd meteen eerst een paar keer op de "cursor omhoog" toets. Dat correspondeert mooi met mijn lengte aangezien ik IRL ook langer dan gemiddeld ben.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 22:52
dot_niek schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:39:
Ik ben aan een rondje bezig over Nederland, ziet er allemaal super uit

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke resolutie speel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Voor degenen die het even gemist hebben (zoals ik), een gratis uitbreiding dlc van airport Paderborn/Lippstadt.
Het is een download bestand van ca 3,6gb met handige installer.

PS. multiplayer is het er erg druk haha 8)

https://www.aerosoft.com/...for-the-new-msfs-for-free

Extra info van de link zelf:
FOR FREE: AS|Airport - Paderborn/Lippstadt - The first Aerosoft & German airport DLC for Microsoft Flight Simulator.

We are proud to present our first Microsoft Flight Simulator airport DLC and it comes for free!

Located in Germany, North Rhine Westfalia, Paderborn Airport offers a short hop to most central European airports and hubs or it can just be your home base for scenic VFR flights in the local area.

Features:
Detailed recreation of Paderborn airport
Custom aerial images covering the airport and surrounding area
Current runway, taxiway and stand layouts
Custom taxiway signage
Realistic night time lighting
Accurate depiction of the terminal interior
Custom jetway models
Custom windsock models

Explore Aerosoft's home base at Paderborn/Lippstadt airport in the new Microsoft Flight Simulator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 10:54
Komen dat soort addons ook in de marketplace ala Steam workshop? Toch een stuk handiger, vooral met updates enzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb wel dat ik vanuit mijn cockpit de omgeving niet zo goed in de gaten kan houden, omdat je alleen maar ver vooruit en opzij kunt kijken, dus ik vlieg eigenlijk vooral in de 3rd person view. Dat voelt wel als valsspelen, want in het echie kun je dat natuurlijk ook niet doen.

Hoe doen jullie dat? Ook 3rd person view of hebben jullie andere methodes, zoals meer afstand houden van de waypoints? Of af en toen een rol? 8)7
Als je een weg of rivier moet volgen dan vlieg ik er altijd iets rechts van zodat ik die weg kan zien als ik naar links kijk (moet je wel een kist met hoog gemonteerde vleugels hebben dan). En ik druk op de spatiebalk zodat ik hoger kom te zitten in de cockpit, kan ik over de neus van het vliegtuig kijken. Ik ben achterlijk lang, dus dat is ook nog eens realistisch :+

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 28-08-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:14
ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:43:
Helas geen landing de ILS wilde me niet naarbeneden helpen ( voor het eerste geprobeerd met die G1000 even een ils landing proberen te maken maar geaktiveerd maar verder doet hij niets :-(
Ik had hetzelfde issue in de A320, geen idee of het aan de Aerosoft scenery ligt of MSFS. Ik heb snel op internet de juiste frequentie opgezocht en toen herkende hij de ILS wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:04:
Komen dat soort addons ook in de marketplace ala Steam workshop? Toch een stuk handiger, vooral met updates enzo..
Ja dat hoop ik ook want hun eigen updater werkt dus niet :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9XwwXk4R/werkt-niet.jpg
Gratis addons van earosoft

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:43:
Helas geen landing de ILS wilde me niet naarbeneden helpen ( voor het eerste geprobeerd met die G1000 even een ils landing proberen te maken maar geaktiveerd maar verder doet hij niets :-(
Een ILS landing zal prima kunnen, de diamantjes op je PFD aanhouden (weet niet hoe dat werkt bij de TBM930, ik ga ff uit van de 737) en op het handje vliegen. Maar een functie als autoland zit toch sowieso niet op de niet-airliners?

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 28-08-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dot_niek
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2022
Ik speel op het moment op 2560×1440 en het loopt verrassend soepel allemaal (als ik AI traffic uit zet) op high settings met een RX5700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

Een ILS landing zal prima kunnen, de diamantjes op je PFD aanhouden (weet niet hoe dat werkt bij de TBM930, ik ga ff uit van de 737) en op het handje vliegen. Maar een functie als autoland zit toch sowieso niet op de niet-airliners?
als het goed is heeft de TBM een CAT..

of dit alleen met de G3000
Heeft het vliegtuig een probleem met de piloot dan gaat het vliegtuig automatisch naar de dicht bij zijnde airport en land en stopt :D
Dus als de piloot niet meer instat is om te vliegen

YouTube: Garmin Emergency Autoland Flight Trial _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 16:46 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:04
Ik heb gisteravond nog twee etappes van mijn Balkan Bush Trip erbij gevlogen.

Ik vind het echt heel leuk om op zicht te moeten navigeren. Op een gegeven moment moest ik een snelweg volgen en zou het volgende waypoint bij een "service area" beginnen. Ik zie een verbreding van de weg, dus ik denk, dat zal hem dan wel wezen. Maar terwijl ik al af begon te buigen zag ik aan de horizon ook nog een grotere verbreding, wat bij nadere inspectie tankstations bleken te zijn, dus toen toch maar besloten dat ze die waarschijnlijk bedoelden.

Het is mijn ervarning dat de ETE tijden die je meekrijgt ter inspiratie zijn, maar niet exact genoeg zijn om op te kunnen vliegen. Er staat ook niet bij met hoeveel knopen ik geacht wordt te vliegen.

[...]

Kunnen wij downloaders die manual ergens als PDF downloaden?
Ik speel de Nevada bush trip, maar idd ook in 3rd person view. In die Cub zie je geen zak van de omgeving onder je en meer opzij gaan vliegen heb ik eerder het gevoel de route niet goed te kunnen volgen.
Die ETE is inderdaad meer als indicatie volgens mij, ik kom redelijk in de buurt en dan weet je in ieder geval dat je redelijk goed zit.
Die timer op mijn Logitech Yoke komt hierbij erg goed van pas overigens.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ben nu 2 dagen met mfs bezig. Alhoewel de visuals echt overweldigend mooi zijn, ga ik me meer en meer ergeren aan het eigenlijk compleet ontbreken van een realistisch flight model. Zojuist een poging gedaan om van Ameland naar Drachten te gaan met de Bonanza maar manmanman, wat een drama. Als dit in het echt zo ging, dan leverde ik per vandaag mijn 3 brevetten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

GurbY{nl} schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:16:
Ben nu 2 dagen met mfs bezig. Alhoewel de visuals echt overweldigend mooi zijn, ga ik me meer en meer ergeren aan het eigenlijk compleet ontbreken van een realistisch flight model. Zojuist een poging gedaan om van Ameland naar Drachten te gaan met de Bonanza maar manmanman, wat een drama. Als dit in het echt zo ging, dan leverde ik per vandaag mijn 3 brevetten in.
Hoe bedoel je dat, op welk aspect merk je verschillen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
GurbY{nl} schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:16:
Ik had ook gehoopt dat er meer aspecten zoveel waren verbeterd als de graphics:

- Geen career mode (hoelang bestaat FSeconomy/FSpassengers nou al?)
- ATC/A.I. bijna identiek
- Flight/Weermodel nog buggy

Eigenlijk merk ik maar twee verschillen:
- Graphics
- Betere multiplayer

Het lijkt in ieder geval een mooie basis. Laten we hopen dat ze hier op weten te bouwen en dingen gaan verbeteren. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
jaapbrandhof schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:56:
Ik druk sowieso altijd meteen eerst een paar keer op de "cursor omhoog" toets. Dat correspondeert mooi met mijn lengte aangezien ik IRL ook langer dan gemiddeld ben.
Met CRTL+ALT + (nr toets) kun je de camera stand opslaan. Dan heb je daarna deze stand opgeslagen om te hergebruiken in datzelfde vliegtuig door ALT+(diezelfde nr toets) te gebruiken! Kun je tot 10 voorgeprogrammeerde camerastanden gebruiken!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ik had ook gehoopt dat er meer aspecten zoveel waren verbeterd als de graphics:

- Geen career mode (hoelang bestaat FSeconomy/FSpassengers nou al?)
- ATC/A.I. bijna identiek
- Flight/Weermodel nog buggy

Eigenlijk merk ik maar twee verschillen:
- Graphics
- Betere multiplayer

Het lijkt in ieder geval een mooie basis. Laten we hopen dat ze hier op weten te bouwen en dingen gaan verbeteren. :)
Ik begrijp dit soort kritieken niet zo heel goed. Geen enkele vliegsimulator (FSX, P3D, Xplane, Aerofly) is out-of-the box een top simulatie. Het is vooral een basis voor add-on software. Laten we nou eerst wachten op PMDG en A2A. Dan kunnen we dan alsnog beoordelen of de vliegmodellen zo slecht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
ravw schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:43:
[...]

als het goed is heeft de TBM een CAT..

of dit alleen met de G3000
Heeft het vliegtuig een probleem met de piloot dan gaat het vliegtuig automatisch naar de dicht bij zijnde airport en land en stopt :D
Dus als de piloot niet meer instat is om te vliegen

YouTube: Garmin Emergency Autoland Flight Trial _/-\o_
En jij verwacht dat dat werkt in een default kist :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
Sparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Ik begrijp dit soort kritieken niet zo heel goed. Geen enkele vliegsimulator (FSX, P3D, Xplane, Aerofly) is out-of-the box een top simulatie. Het is vooral een basis voor add-on software. Laten we nou eerst wachten op PMDG en A2A. Dan kunnen we dan alsnog beoordelen of de vliegmodellen zo slecht zijn...
Dus omdat geen enkele simulator out of the box top is, moet het maar de standaard zijn dat een nieuwe sim, zoals msfs, dat ook niet is? Dat is toch compleet de verkeerde manier van denken waarbij je de ontwikkelaar niet stimuleert het vanaf het begin goed aan te pakken... Je verwacht juist dat iets bij de release goed is, dat het dan altijd tegenvalt is de ontwikkelaar aan te rekenen. Je gaat toch niet zeggen dat het normaal moet zijn dat je afhankelijk moet zijn van externe partijen om iets tot een succes te brengen...

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb nochtans al redelijk wat youtube filmpjes gezien van real-life piloten die het model van vooral de props best ok vinden. De grote vliegtuigen hebben wat aanpassing nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
Craftop schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:45:
[...]

Dus omdat geen enkele simulator out of the box top is, moet het maar de standaard zijn dat een nieuwe sim, zoals msfs, dat ook niet is? Dat is toch compleet de verkeerde manier van denken waarbij je de ontwikkelaar niet stimuleert het vanaf het begin goed aan te pakken... Je verwacht juist dat iets bij de release goed is, dat het dan altijd tegenvalt is de ontwikkelaar aan te rekenen. Je gaat toch niet zeggen dat het normaal moet zijn dat je afhankelijk moet zijn van externe partijen om iets tot een succes te brengen...
Ik zou het eerder omdraaien. Oftewel, geen enkele sim is out of the box compleet omdat dit simpelweg te veel en te complex is. Het is niet te doen om dit alles in 1 keer goed te doen. Kijk alleen al naar de ontwikkeltijd van een PMDG toestel.

Ik vind het juist een enorme vooruitgang dat deze sim een geweldige basis bied en dat Asobo de addon ontwikkelaars heeft betrokken bij de sim (met o.a. de implementatie van de marketplace). Ze begrijpen juist dat ze de addon ontwikkelaars nodig hebben om tot een realistische sim te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Hoop echt de komende pacth toch een paar probleemjes gaan oplossen waar ik tegenaan loopt. SimConnect met FS2020 geeft gigantische Framerate drops, en Spad.Next hetzij goed werkt, moet voor mijn Saitek met SimConnect werken, idem voor FSEconomy, en dan keldert mijn FSP toch van ruim 60+ naar miserabele 15 tto 20 FPS.. Dus op moment maar weer geen Saitek Panelen, ondanks ze wel werken..

Gelukkig lijkt dit bekent te zijn en word hopelijk komende patch ergens in september opgelost.

BIKT is bugged tot een CTD (bekent issue) kwam er op de harde manier achter :(... lange vlucht van EHLE naar BIKT als poging met een Daher naar NYC te vliegen en dan daar bij te tanken met een Stop and Go landing... 2 uur vliegen, kom in de buurt van het eiland... WHAM... CTD... WTF!!!!.... natuurlijk niet vlucht gesaved, en alles weg.... grrrr... Morgen maar nieuwe poging dacht ik... Tot ik quasi Known issue's las en jahoor precies dat vligveld...
Blijkbaar zal ik mijn Oceaan oversteek via Groenland maar even moeten uitstellen, nu maar hopen er een nieuwe Orkaan staat geplanned ;)

Ik kwam een Community Project tegen trouwens die de Default A320Neo aan het modden zijn, nu hebben ze al wat gedaan aan de ECAM schermen, ACU/DoorControl is er bijgekomen, met hier en daar nog paar kleine updates aan het toestel.

https://github.com/wpine215/msfs-a320neo

Zeker aanrader voor diegene die de A320neo functioneler willen zien

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Sparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:58:
Kijk alleen al naar de ontwikkeltijd van een PMDG toestel.
Heeft er ook wel wat mee te maken dat er maar 8 man bij PMDG werkt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No3pAUru6jEsGyf6CKkM80NmBIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTy6wGyV6MY793lVpM8a4wKT.jpg?f=fotoalbum_large

FSPXAI is al lekker bezig met de modellen in MSFS te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:05:
[...]

Heeft er ook wel wat mee te maken dat er maar 8 man bij PMDG werkt :P
Klopt, maar die 8 man werken aan 1 toestel. Asobo maakt de wereld, vliegvelden, een weer simulatie, ai, ATC, etc., etc., ...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

rdluca schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:06:
[Afbeelding]

Vrij accuraat ook, zo'n 737max aan de grond ;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Laatst online: 25-09 16:56
Kan iemand mij helpen?
Ik krijg het niet voor elkaar om de brakes aan te sturen.
Volgens de Msfs2020 is het NUM DECIMAAL...
Wat is de combinatie?
Numlock en dan ?
Of wordt er hier iets anders mee bedoelt?

Voelt me wel een beetje dom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Sparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Ik verwacht heus niet dat PMDG-level vliegtuigen al standaard in FS2020 zitten hoor. Maar basiszaken zoals een verbeterde ATC of een careermode waren wel een mooie toevoeging geweest IMO.
Helemaal gezien er nu nog weinig addons zijn.

Alle missies/trainingen zijn in in kleine prop vliegtuigjes. Als je bijv. graag in de TBM of 747 wilt vliegen, kan je eigenlijk alleen een free-flight doen en zelf je gameplay maken. In FSX zocht ik toen ook al snel naar iets als FSpassengers of VATSIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
oxyde schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:45:
Kan iemand mij helpen?
Wat is de combinatie?
Numlock en dan ?

Dat lijkt met gewoon de . knop op je numpad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Laatst online: 25-09 16:56
Bedankt dat was het, alleen wel numlock moest ik aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

Ik verwacht heus niet dat PMDG-level vliegtuigen al standaard in FS2020 zitten hoor. Maar basiszaken zoals een verbeterde ATC of een careermode waren wel een mooie toevoeging geweest IMO.
Helemaal gezien er nu nog weinig addons zijn.

Alle missies/trainingen zijn in in kleine prop vliegtuigjes. Als je bijv. graag in de TBM of 747 wilt vliegen, kan je eigenlijk alleen een free-flight doen en zelf je gameplay maken. In FSX zocht ik toen ook al snel naar iets als FSpassengers of VATSIM.
Fs economy werkt al prima en dan heb je een soort carreer mode. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
PerlinNoise schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

Nja, is nog beta en een account maken is niet te doen op dit moment.
Los daarvan had ik gewoon gehoopt op een in-game variant, evt. zelfs i.c.m. multiplayer.
FSeconomy werkt op FS2020 niet anders dan bij FSX, en mag je na 60/90/120 euro weer voor dezelfde addon betalen (of is de nieuwe een gratis update?)

Begrijp me niet verkeerd ben nog lang niet uitgekeken hoor, maar vraag me af wat er gebeurt als iedereen gewend is aan de mooie graphics en de wow-factor weg is. Hopelijk blijven ze verbeteren en wordt de marketplace goed geintegreerd.

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Nja, is nog beta en een account maken is niet te doen op dit moment.
Los daarvan had ik gewoon gehoopt op een in-game variant, evt. zelfs i.c.m. multiplayer.
FSeconomy werkt op FS2020 niet anders dan bij FSX, en mag je na 60/90/120 euro weer voor dezelfde addon betalen (of is de nieuwe een gratis update?)
De cliënt is misschien beta maar werkt prima. Fseconomy is gratis. Hopelijk kun je snel een account creëren...

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

oxyde schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:45:
Kan iemand mij helpen?
Wat is de combinatie?
Numlock en dan ?

linker ctrl + . (punt bij het numpad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
PerlinNoise schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:17:
[...]

De cliënt is misschien beta maar werkt prima. Fseconomy is gratis. Hopelijk kun je snel een account creëren...
Ah ok. Lijkt dat FSeconomy meer een externe tool is op basis van FS data en niet zoals FSpassengers een careermode.
Als het gratis is hadden ze dat team wel kunnen inhuren om dit in FS2020 te integreren ;).
Maar goed, we gaan zien hoe het loopt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:47
Prijsje gewonnen 20 usd door de survey van ms flight simulator in te vullen.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:06:
[Afbeelding]

die hadden ze toch al heel lang klaar en had ook bij de de dag van uitkomen van fs2020 in de game moeten zitten , alleen door de problmen met de max hebben ze die er uit gehaald ..
dus ze hebben nu egwoon een plane gepakt die ze al klaar hadden :D

maar mmmm hopelijk binnen kort weer goede testen vooor dat ding en kan hij die lucht weer in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:10
Sinds vanmorgen ook het luchtruim gekozen. Download en installatie van de standaardversie verliep heerlijk vlot en probleemloos. Phew...

De eerste vluchtjes gemaakt. Drachten ( daar woon ik ) - Ameland, Ameland - Texel.. Korte vluchtjes boven Noord-Nederland.

I5-9600 / 32GB / 1080ti / LG C9 4K TV. Met alles op Ultra, boven de Friese weilanden haal ik zo'n 30-35 fps, boven de steden zakt het in naar 20-25. Al wat settings aangepast om de prestatie wat te verbeteren, en ik kan er best mee leven. Wel benieuwd wat de nieuwe 30xx serie gaat doen, en gaat kosten.

Concreet vraagje: In het begin kon ik bovenin in de taakbalk het camera icoontje aanklikken om het pop-up schermpje in beeld te krijgen. Het lukt nu met elk icoontje behalve de camera. Als ik het knopje aanklik komt het woordje camera er even onder te staan, maar verder gebeurt er niets. Heb ik per ongeluk iets uitgezet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 22:02
strider1007 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:05:
Concreet vraagje: In het begin kon ik bovenin in de taakbalk het camera icoontje aanklikken om het pop-up schermpje in beeld te krijgen. Het lukt nu met elk icoontje behalve de camera. Als ik het knopje aanklik komt het woordje camera er even onder te staan, maar verder gebeurt er niets. Heb ik per ongeluk iets uitgezet ?
Bij het settings-knopje even alle panelen resetten, dan zal het wel weer werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:10
Top, dat was hem. Dank !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
Sparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:58:
[...]
Ik zou het eerder omdraaien. Oftewel, geen enkele sim is out of the box compleet omdat dit simpelweg te veel en te complex is. Het is niet te doen om dit alles in 1 keer goed te doen. Kijk alleen al naar de ontwikkeltijd van een PMDG toestel.

Ik vind het juist een enorme vooruitgang dat deze sim een geweldige basis bied en dat Asobo de addon ontwikkelaars heeft betrokken bij de sim (met o.a. de implementatie van de marketplace). Ze begrijpen juist dat ze de addon ontwikkelaars nodig hebben om tot een realistische sim te komen.
Aan de andere kant, zoals ze zelf zeggen bestaat het product al langer dan Windows. Die basis is er al, ze beginnen niet vanaf nul. En het is Microsoft, niet een klein opstartend bedrijfje. Het zal ongetwijfeld wel uitgroeien tot een goed product maar ja, blijkbaar slikken we als consument maar alles als het maar blinkt en er mooi uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
durian schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Aan de andere kant, zoals ze zelf zeggen bestaat het product al langer dan Windows. Die basis is er al, ze beginnen niet vanaf nul. En het is Microsoft, niet een klein opstartend bedrijfje. Het zal ongetwijfeld wel uitgroeien tot een goed product maar ja, blijkbaar slikken we als consument maar alles als het maar blinkt en er mooi uitziet :)
Daar zit natuurlijk het echte probleem. Zolang wij als consumers (en ja ik ben schuldig) gewoon 130 dollar aftikken voor een onaf product zou je als software maker wel gek zijn als je van die gretigheid geen gebruik maakt.
Simpele vraag en aanbod economie. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
PerlinNoise schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

Daar had ik dus niet van gehoord en dat is precies wat ik mis in de game. Moet gewoon een doel hebben om het leuk te vinden en dit was ook mijn drijfveer in ETS2 :)

Account op het forum aangemaakt en nu maar wachten om mijn FSE account. Zal wel ff duren gezien het aantal requests per uur :+

Edit : 60-80 uur zie ik net. Nou ik ga een andere game zoeken voor het weekend :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 28-08-2020 22:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:30
Zo'n 20 minuten geleden geland op Schiphol na een lange vlucht van bijna 10 uur vanuit Cancun, Mexico. Boven de oceaan paar keer turbulentie gehad. Er lag ook een mooi lagedrukgebied boven de oceaan met aardig wat wind. Boven de UK zag je ook enkel een muur van wolken. Bij Schiphol geland op baan 24.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:44
RobinNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:25:
Zo'n 20 minuten geleden geland op Schiphol na een lange vlucht van bijna 10 uur vanuit Cancun, Mexico. Boven de oceaan paar keer turbulentie gehad. Er lag ook een mooi lagedrukgebied boven de oceaan met aardig wat wind. Boven de UK zag je ook een enkel een muur van wolken. Bij Schiphol geland op baan 24.
10 UUR :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:30
@ytr81 Haha ja, rond 12 uur vanmiddag gestart met de vlucht. In het donker opgestegen, in het donker geland. Tussendoor series gekeken, nieuws gevolgd over videokaarten etc.

Ik heb die vlucht al zeker 4x gemaakt, als passagier dan.

[ Voor 14% gewijzigd door RobinNL op 28-08-2020 22:32 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee dat zijn de vluchten ... :9 maar wel in GA dan :9~
ik heb ook al bijna een vlucht gemaakt van 6 uur in die Xcub :D
moest landen omdat ikgeen fuel meer had

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
RobinNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:28:
@ytr81 Haha ja, rond 12 uur vanmiddag gestart met de vlucht. In het donker opgestegen, in het donker geland. Tussendoor series gekeken, nieuws gevolgd over videokaarten etc.

Ik heb die vlucht al zeker 4x gemaakt, als passagier dan.
Lang leve de AP :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Euh, ik vlieg as we speak over de Faroer eilanden in de TBM, maar er is geen vliegveld te bekennen.. Vágar luchthaven lijkt niet te bestaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:02:
Euh, ik vlieg as we speak over de Faroer eilanden in de TBM, maar er is geen vliegveld te bekennen.. Vágar luchthaven lijkt niet te bestaan :/
Daar kwam ik ook achter... en als iets een mooie approach is.... :(

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Godver, dan maar weer terug vliegen naar Schotland. Kan ik The return of the king gaan kijken. Heb op de heen weg The two towers gekeken :P :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:02:
noorderlicht al mee gemaakt ? in FS2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Zit dat er in dan?

Nee ik heb vooral meegemaakt dat een cruciaal vliegveld op de Noord Atlantische route er niet in zit :( . Nu maar hopen dat ik Schotland nog haal op iets van 80 gallons brandstof

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:20:
Zit dat er in dan?

Nee ik heb vooral meegemaakt dat een cruciaal vliegveld op de Noord Atlantische route er niet in zit :( . Nu maar hopen dat ik Schotland nog haal op iets van 80 gallons brandstof
In fsx wel

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qR6rJbKG/uvdwln03dqc11.png

Dus het zal hier ook wel inzitten ... maar dat is toch maar in bepaalde tijden van het jaar
heb het zel in fs x in Alaska het wel eens gezien

net weer even een korte vlucht gedaan TFFJ -TNCS

maar weer een persoon die niet weet dat airliners niet overal kunnen opstijgen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zfXWcWhN/Desktop-Screenshot-2020-08-28-22-15-59-25.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LswX3ZBN/Desktop-Screenshot-2020-08-28-22-18-43-57.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rwYFqtbM/Desktop-Screenshot-2020-08-28-22-35-20-24.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sxcsqB7F/Desktop-Screenshot-2020-08-28-22-39-46-79.png
:D

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21
Gisteren opgestegen vanaf Dallas, richting orkaan Laura geweest. Erg gave wolk-formaties gezien, wind klopte niet helemaal..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU1Sy2bWQUlgZCBkIdjVIumwhQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsLiW4rA4HYBgO8lqI9ixeXL.jpg?f=fotoalbum_large

Was ook veel bekijks bij de orkaan, kreeg ook behoorlijk last van ijsvorming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUObza8djJKQFwvO381lAPpR_m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66IpRwPxo0KJfTbgqW0k7hMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvzp1mknlOK8HBsktGvkqsNB2q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbX1pTnZHqJFuMr509udov7B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj9CqPyxT1lqostVseeoc06ZMck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rseV8aCIXuKzDRRfBIrUeGvv.jpg?f=fotoalbum_large

Weerradar ook even bijgezet >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_eRC8zskEWtypsi_xNZ9__xv4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KebIh0bGkvMGSh211iI5AMS1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mooie plane helaas houd ik niet zo van dat moderne spul ..

die bonanza vind ik erg mooie maar helaas nieuwe cockpit dus zal hem niet vaak vliegen
net zo als met die jij nu vliegt mooie plane maar mij te modern

al is die CTSL wel weer een grappig speelgoed
en die 930 is wel weer een gaaf ding om mee te vliegen ...

Binnenkort maar eens mijn oude bekende vliegtuig uitproberen hier in FS2020 de 208
ben benieuwd hoe die vliegt in fs2020

is wat anders dan de Pipers cubjes en de 152-172

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 00:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rotterdam. 's Nachts vliegen heeft ook wel iets bijzonder rustgevends.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FOdr9C922XAyUIml9OB1GgqePM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vwrrKblC2ivQQUHOwX1iyCcd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:58:
Rotterdam. 's Nachts vliegen heeft ook wel iets bijzonder rustgevends.

[Afbeelding]
ja het is ook mooi dat ze het vele licht ook weergegeven hebben ... ook van het westland met al die kassen

vlieg me gisteren in eens op toen ik aankwam van LOWI naar EHRD dat het zo lichtwas terwijl het overall zo donker is in de steden .. maar kom je hier in het Rijnmond aamvliegen snachts dan is alles in eens val verlicht .. zeker door het westland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
Ik ga maar even niet meer vliegen tot het data probleem is opgelost, landschappen zien er bij mij op dit moment erg lelijk uit omdat de boel niet wordt geladen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Nou dat was me het vluchtje wel.

Opgestegen met de TBM vanaf Manston (EGMH) met het idee om wat rond te vliegen boven de UK, toen kreeg ik ineens zin om naar Isle of Man te vliegen. 100ft boven de Ierse zee gevlogen en die TBM is wel erg snel dus ach, laten we eens naar de Faroer eilanden vliegen op 20.000ft. Daar aangekomen in het pikkedonker bleek Vága Airport van de aardbodem te zijn verdwenen. Toen richting het zuid-oosten, de dichtsbijzijnde luchthaven zou Foula moeten zijn, maar daar was alles donker dus kon niet landen.

Na nog 2 compleet donkere velden te zijn overvlogen ben ik uiteindelijk geland op Scatsta airport met nog 10 gallon in iedere tank :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

appie35 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:26:
Prijsje gewonnen 20 usd door de survey van ms flight simulator in te vullen.
Niet vanwege het geld, maar welke survey? Heb niks gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:37

R2L

Ik was vanavond even vanuit Basel opgestegen om de waterval van Schaffhausen te checken. Gezien de wat outdatet specs van mijn PC en de hoge resolutie van mijn monitor (5120 x 1440) staat de boel op medium settings, maar zelfs dan hapert het beeld zo nu en dan met uiteindelijk een freeze en volledige crash tot gevolg.

Uit pure frustratie toen maar weer even overgestapt naar mijn vertrouwde X-Plane 11. Wat vliegt dit in tegenstelling tot FS2020 toch lekker!! "Voelt" veel realistischer aan. Wat ik ook prettig vind is dat de G1000's vanaf mijn touchscreen monitor bediend en geprogrammeerd kunnen worden.

Uiteraard weet ik dat mijn PC er debet aan is dat FS2020 niet soepel draait en ga ik dit jaar zeker een flinke upgrade doen, maar ik heb ook gemerkt dat er in FS2020 nog flink wat moet worden aangepast om qua flyability bij X-Plane 11 in de buurt te komen.

Maar ondanks mijn huidige scepsis vind ik dat FS2020 zeker potentie heeft om een van de beste en mooiste flightsims te worden en blijf ik er mee vliegen, maar ik zeg X-Plane 11 nog niet vaarwel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:29
Het wordt steeds leuker, de FPS tweak gebruikt welke zorgt voor een lagere refreshrate van de cockpit schermen waardoor het HTML script niet alle cpu power verbruikt. Nu netjes 60fps met de a320 boven schiphol! Heerlijk, en wat een beelden in het ochtendzonnetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuNoQwmFdh_1Vf87JwF5hS6cmZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiYYLUifjuhoCCqdf5HT97EE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X35XNfMmFwgIrsn_D-WzuRuDQS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrf8wzWMYrNWqJMQl3Ei16Ol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPhIm6ZHGfuoaneO3B_pcO4EpDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vNPGhWboPanHz3zcqZzFu2a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een filmpje van een a320 piloot die een AP landing probeert in FS2020.

https://youtu.be/qrztaZe4BmU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ircghost schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 01:28:
[...]

Niet vanwege het geld, maar welke survey? Heb niks gezien
Ik kreeg een mail van Xbox Research Surveys (in mijn spam dat dan weer wel) Met een enquette vragenlijst.

Microsoft Flight Simulator Research Study
Week 1 Survey Invitation!
Thank you again for your interest in participating in our Microsoft Flight Simulator research project! As part of this project, we invite you to take the first weekly survey to share feedback on your experience with Microsoft Flight Simulator. ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

bartvl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Hoe bedoel je dat, op welk aspect merk je verschillen?
Waar moet ik beginnen? Deze keer met de Bonanza: allereerst is het ding niet level te houden. Als ik IRL op hoogte zit, trim ik de boel af en kun je in principe alles loslaten, het toestel vliegt zichzelf. Als ik bij FS even aan de stick kom, is het vechten om em level te houden.
In de landing is het gedrag in de daling erg onrealistisch. Snelheid blijft er op maar als ik vlak boven de baan flare en gas eraf doe, valt de snelheid weg en zakt ie heel snel door.
Verder totaal geen onderscheid qua gedrag tussen hoog- of laagdekker. Grondeffect is niet aanwezig.
Nou ja, kan wel even doorgaan zo.
Het kistje wat nog enigszins realistisch aanvoelt is de ultralight.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo net even een klein vluchtje gedaan van Rotterdam langs de kust naar texel

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V6LF23Xv/Desktop-Screenshot-2020-08-29-08-31-14-78.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L5J38LCM/Desktop-Screenshot-2020-08-29-08-33-11-57.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HkgvBvvc/Desktop-Screenshot-2020-08-29-08-51-58-12.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cJJmbpRH/Desktop-Screenshot-2020-08-29-08-53-16-76.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Mp90V9C8/Desktop-Screenshot-2020-08-29-08-54-50-30.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90BwVMVj/Desktop-Screenshot-2020-08-29-09-04-31-49.png

Al 36 vlieguren gedaan met dit vliegtuig _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qRszXRNC/Desktop-Screenshot-2020-08-29-09-06-39-21.png

Zo hier zijn we al op de kop van noordholland
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QdFCYSBD/Desktop-Screenshot-2020-08-29-09-11-02-28.png

Laatste Shot boven Texel
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1zxmCSh0/Desktop-Screenshot-2020-08-29-09-14-57-92.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawai0
  • Laatst online: 15-09 18:43
Stealthstorm schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:25:
Ik ga maar even niet meer vliegen tot het data probleem is opgelost, landschappen zien er bij mij op dit moment erg lelijk uit omdat de boel niet wordt geladen.
Zijn er cloud data streaming issues dan?

Hoe merk je eigenlijk of je "offline" of "online" bezig bent? Mijn "GB teller" gaat niet echt snel vooruit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawai0 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

Hoe merk je eigenlijk of je "offline" of "online" bezig bent? Mijn "GB teller" gaat niet echt snel vooruit moet ik zeggen.
Ja ziet het in beeld komen .. OFFLINE :( dus als hij internet veriest krijg je dat in beeld te zien en een verhaal dat sommige dingen niet werken

Zo ga vandaag eens gek doen , ga even naar Brussel toe .. Dus EHRD naar EBBR met de C72
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag die laatste foto als eerste en dacht dat je zo dicht bij een molenwiek vloog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
Ik zag die laatste foto als eerste en dacht dat je zo dicht bij een molenwiek vloog :p
had nog ruimte zat ... ach en de bewoners zullen dat ding echt niet missen 8)
maar het beeld vertekend wel, zoom daar ook iets in , maar zat daar op 1600FT dus moet genoeg zijn

EBBR is ook weer gebeurt nu de volgende ..... we gaan een "Nice" flight doen vandaag vanaf EBBR :D

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook leuk in MSFS: vliegen op willekeurige plekken. Voor dit screenshot ben ik maar even buiten mijn vliegtuig gaan hangen... Dit had er in FSX waarschijnlijk uitgezien als één groot groen plat vlak met repeterende landclass textures...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lpptQDCBNRYiCWIhXa5gguFDXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjdxZN5nMVTUDDOy7EKd665I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik probeer FS2020 (steam versie) te verwijderen van de C schijf, maar dat lukt mij niet echt.
Via windows apps ook niet, alle bestanden blijven op C. Ook is het voor mij een compleet raadsel welke bestanden ik handmatig moet verwijderen.

Ik ben nu in een staat beland dat ik overweeg om heel Windows opnieuw te installeren! 8)7

Wie kan mij even op weg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eh.... iemand enig idee hoe je de DA40 kan ontdooien...? Die Defrost handel zit vast...!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2A74FPiXMg9bn5cS8xEAy3AfKiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSqFFdbozhNgITVzFS03Iaef.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
Iemand ervaring met RNAV approaches in een A320 en weet ergens een goede tutorial? Tot nu toe doe ik alleen ILS approaches, maar niet elk vliegveld heeft ILS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
@tup51 de defrost hendel vast??? Dat vind ik dan wel weer briljant van MS/Asobo. Ben je dus te laat begonnen met daar over na te denken.

En veel ruimte om lager te gaan vliegen en zo op natuurlijke wijze van je ijs af te komen heb je zo te zien ook niet.

Op zoek naar een plek waar je natuurlijk kan de-icen dan maar???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
ytr81 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:59:
Iemand ervaring met RNAV approaches in een A320 en weet ergens een goede tutorial? Tot nu toe doe ik alleen ILS approaches, maar niet elk vliegveld heeft ILS.
Filmpje niet helemaal bekeken maar in snelle scan geeft dit volgens mij wel een antwoord op jouw vraag.
In hoeverre dit ook goed geimplementeerd is in MSFS 2020 kan ik niet beoordelen

YouTube: RNP RNAV Approach on Airbus A320 explained | Approach on virtual sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:59:
@tup51 de defrost hendel vast??? Dat vind ik dan wel weer briljant van MS/Asobo. Ben je dus te laat begonnen met daar over na te denken.

En veel ruimte om lager te gaan vliegen en zo op natuurlijke wijze van je ijs af te komen heb je zo te zien ook niet.

Op zoek naar een plek waar je natuurlijk kan de-icen dan maar???
Daar achter die ijsplekken zat mijn bestemming al ;) (op 7500 ft, kwam van 11500 ft i.v.m. berg), dus... ben maar geland met ijs en al. Kon net zien waar ik moest zijn. Deed me denken aan hoe ik altijd de voorruit van de auto 'schoonkrab' in de winter. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
tup61 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Daar achter die ijsplekken zat mijn bestemming al ;) (op 7500 ft, kwam van 115000 ft i.v.m. berg), dus... ben maar geland met ijs en al. Kon net zien waar ik moest zijn. Deed me denken aan hoe ik altijd de voorruit van de auto 'schoonkrab' in de winter. :+
Ah je bent geland en je kon weglopen van je kist? ======> goede landing
De kist is nog heel en kan morgen weer gebruikt worden? ======> UItstekende landing

8)

Dit soort grappen vind ik dan wel weer heel goed aan FS2020. Dat soort dingen heb ik nog nooit gezien in P3D. (maar daar vlieg ik dan ook met airliners en dan zal dit ook minder snel gebeuren, alhoewel je ook in de 737 zelf over anti-ice moet nadenken.
787 hoeft dat ook al niet meer en heeft de automation dat ook al weggenomen.
Wat dat betreft wordt vliegen op de tubes wel steeds makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CxCkSSC7/Desktop-Screenshot-2020-08-29-11-07-31-06.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1tdJwsj6/Desktop-Screenshot-2020-08-29-11-15-13-74.png
10.000 ft :9
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdHB0n1F/Desktop-Screenshot-2020-08-29-11-16-48-49.png
Zo nog een uurtje of wat te gaan
Denk nog een uurtje of 2 :o

EBBR - LFMN

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
dawai0 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

Ik krijg geen melding maar ik zie het wel aan het landschap, lage kwaliteit, ontbrekende bomen, blauw/zwarte gladde grond. Er zijn meer mensen met soortgelijke problemen. Ik heb het sinds een dag of 2. Eens zien of het ondertussen is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
tup61 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:55:
Eh.... iemand enig idee hoe je de DA40 kan ontdooien...? Die Defrost handel zit vast...!

[Afbeelding]
Wat ontzettend tof dat het daadwerkelijk vastgevroren zit, dat soort dingen maken het voor mij een hele toffe sim om mee te vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Dit soort grappen vind ik dan wel weer heel goed aan FS2020.
Ja, echt gaaf! Was mijn eerste ijs ervaring! Echt cool! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
ravw schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10.000 ft :9
[Afbeelding]
Zo nog een uurtje of wat te gaan
Denk nog een uurtje of 2 :o

EBBR - LFMN
Ik ben ook op weg naar LFMN, alleen dan vanaf LFL (Courchevel). 15000ft, zero visibility. ETA: 15 min.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3NK2ym7MXpB_MhXXsOSFLfbH0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1XKYY7niFuXBsyV5XagshgG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Craftop op 29-08-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
Craftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:27:
[...]

Ik ben ook op weg naar LFMN, alleen dan vanaf LFL (Courchevel). 15000ft, zero visibility. ETA: 15 min.
[Afbeelding]
Hoezo zero visibility? je ziet toch wat? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
NICE

_/-\o_

acht toch even niets te doen dan controleren of alles goed blijft gaan kan ik ook wel even een broodje kipburger gaan eten :D
Moet wat doen op die lange vluchten

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jqBrrJhH/IMG-20200829-113157.jpg

Nu nog ongeveer 180 min te gaan :P zit nu op een wp die is 94 min is en dan krijg ik nog zo'n afstand

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 30-08-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
Weet iemand dit?

- Bij een filmpje van capt Joe dit op TFFJ een pattern doet zie ik dat hij een approach chart heeft waarbij zijn positie 'meevliegt' op de kaart. (YouTube: Boeing 747 PILOT flies traffic pattern with CESSNA 152! Including CH...)

Wat is dat voor programma? Lijkt me super handig :-)

- Mijn rudders werken technisch gezien perfect (kan ik zien oin het programmaatje van Thrustmaster) maar in MSFS ...

ten eerste: als ik een bocht maak met de C152 en begin met de yoke dan gaat dat balletje eigenlijk nooit van z'n plek (en ja, autorudder staat uit).

Verder: tijdens taxi-en is de 152 heel erg lastig op de taxi-lijn te houden. Ik heb de gevoeligheid al terug gezet op -50 maar dan nog. Hoe is dat bij jullie en hoe staan die settings bij jullie in MSFS?

Bedankt!

(ps: nav mijn vorige vraag (en jullie antwoord, nogmaals bedankt) de boxed versie besteld, is onderweg, vanaf maandag ophalen en dan ga ik van mijn €1,- steam naar deze versie :-) )!

[ Voor 11% gewijzigd door Joppnl op 29-08-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21
Joppnl schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:37:
Weet iemand dit?

- Bij een filmpje van capt Joe dit op TFFJ een pattern doet zie ik dat hij een approach chart heeft waarbij zijn positie 'meevliegt' op de kaart. (YouTube: Boeing 747 PILOT flies traffic pattern with CESSNA 152! Including CH...)

Wat is dat voor programma? Lijkt me super handig :-)

- Mijn rudders werken technisch gezien perfect (kan ik zien oin het programmaatje van Thrustmaster) maar in MSFS ...

ten eerste: als ik een bocht maak met de C152 en begin met de yoke dan gaat dat balletje eigenlijk nooit van z'n plek (en ja, autorudder staat uit).

Verder: tijdens taxi-en is de 152 heel erg lastig op de taxi-lijn te houden. Ik heb de gevoeligheid al terug gezet op -50 maar dan nog. Hoe is dat bij jullie en hoe staan die settings bij jullie in MSFS?

Bedankt!

(ps: nav mijn vorige vraag (en jullie antwoord, nogmaals bedankt) de boxed versie besteld, is onderweg, vanaf maandag ophalen en dan ga ik van mijn €1,- steam naar deze versie :-) )!
Zo te zien heeft hij dat zelf er in geëdit om het pattern te visualiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

had nog ruimte zat ... ach en de bewoners zullen dat ding echt niet missen 8)
maar het beeld vertekend wel, zoom daar ook iets in , maar zat daar op 1600FT dus moet genoeg zijn
Nee, ik dacht dat die balk onder je vleugel een molenwiek was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
PS als je zin heb om naar brussel te vliegen vanaf nice , op 10.000FT misschien kom je mij dan tegen ,,, hier duurt het nog even ;)

Vlieg nu ergen boven Châlons-en-Champagne

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
ravw schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

PS als je zin heb om naar brussel te vliegen vanaf nice , op 10.000FT misschien kom je mij dan tegen ,,, hier duurt het nog even ;)

Vlieg nu ergen boven Châlons-en-Champagne
Ik ben van plan richting het zuiden te gaan, dus helaas zal dat niet gaan gebeuren! Italie wordt de volgende bestemming, via Corsica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Ik ben van plan richting het zuiden te gaan, dus helaas zal dat niet gaan gebeuren! Italie wordt de volgende bestemming, via Corsica!
oke ja ik ga daar na ook die kant uit hoop vanavond te landen op Gibraltar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Craftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Als je toevallig onderlangs tussen Corsica en Sardinië vliegt, maak eens wat screenshots van de kustlijn van Sardinië :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
rdluca schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Als je toevallig onderlangs tussen Corsica en Sardinië vliegt, maak eens wat screenshots van de kustlijn van Sardinië :9
Ga ik doen! Heb je nog specifieke voorkeur van welke kant van het eiland? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oops daar komt een leuk wolk dekje aan
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0y3F1gvV/Desktop-Screenshot-2020-08-29-12-16-48-82.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MGfHbjqd/Desktop-Screenshot-2020-08-29-12-24-55-57.png

Ach we kijken wel tijdens de vlucht naar de F1

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Craftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Ga ik doen! Heb je nog specifieke voorkeur van welke kant van het eiland? :)
De noordkant, La Maddalena archipelago, Valle Dell'Erica :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
rdluca schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

De noordkant, La Maddalena archipelago, Valle Dell'Erica :D
Was op weg naar Runway toen MSFS besloot te blijven hangen (heb dit al meermaals gehad met de DAHER TBM 930 als ik met de AP bezig ben approach mode in te vullen), dus we gaan zo starten aan de route!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MZncz4hh/Desktop-Screenshot-2020-08-29-12-32-31-29.png
Toch ook wel mooi uitzicht op het franse landschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Gummiebeer schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:49:
Ik probeer FS2020 (steam versie) te verwijderen van de C schijf, maar dat lukt mij niet echt.
Via windows apps ook niet, alle bestanden blijven op C. Ook is het voor mij een compleet raadsel welke bestanden ik handmatig moet verwijderen.

Ik ben nu in een staat beland dat ik overweeg om heel Windows opnieuw te installeren! 8)7

Wie kan mij even op weg helpen?
Nvm, found it . Iets met Asodo :+
Pagina: 1 ... 65 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc