Zelf ook bezig met de bushtrip's (maar ook inderdaad vanuit de cockpit).aap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:05:
Ik heb gisteravond nog twee etappes van mijn Balkan Bush Trip erbij gevlogen.
Ik vind het echt heel leuk om op zicht te moeten navigeren. Op een gegeven moment moest ik een snelweg volgen en zou het volgende waypoint bij een "service area" beginnen. Ik zie een verbreding van de weg, dus ik denk, dat zal hem dan wel wezen. Maar terwijl ik al af begon te buigen zag ik aan de horizon ook nog een grotere verbreding, wat bij nadere inspectie tankstations bleken te zijn, dus toen toch maar besloten dat ze die waarschijnlijk bedoelden.
Het is mijn ervarning dat de ETE tijden die je meekrijgt ter inspiratie zijn, maar niet exact genoeg zijn om op te kunnen vliegen. Er staat ook niet bij met hoeveel knopen ik geacht wordt te vliegen.
Ik heb wel dat ik vanuit mijn cockpit de omgeving niet zo goed in de gaten kan houden, omdat je alleen maar ver vooruit en opzij kunt kijken, dus ik vlieg eigenlijk vooral in de 3rd person view. Dat voelt wel als valsspelen, want in het echie kun je dat natuurlijk ook niet doen.
Hoe doen jullie dat? Ook 3rd person view of hebben jullie andere methodes, zoals meer afstand houden van de waypoints? Of af en toen een rol?
[...]
Kunnen wij downloaders die manual ergens als PDF downloaden?
TIjden zijn inderdaad ongeveer tijden en erg afhankelijk van je vliegsnelheid.
Met enig proberen ben ik er inmiddels achter dat je de tijden het dichtst benaderd bij een vliegsnelheid van ongeveer 85 knopen met de Zling.
Overigens ben ik van mening dat de genoemde landkenmerken ook uitstekend vanuit de cockpit te zien zijn.
Bijvoorbeeld de wegen kun je heel mooi volgen door er niet direct boven te gaan vliegen maar iets rechts ervan. (dan kun je naar linksonder in je cockpit de weg zien.
Iemand gaf al de goede tip om met pijltjes toetsen zo nu en dan eventueel even hoger te gaan zitten zodat je over je neus heen kan kijken.
Wel ben ik het er mee eens dat het vinden van de dirt strips (leg 2 en leg 4) vanuit de cockpit best lastig is. Maar ja dat zal in het echt ook wel zo zijn. :-)
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Welke resolutie speel je?dot_niek schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:39:
Ik ben aan een rondje bezig over Nederland, ziet er allemaal super uit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is een download bestand van ca 3,6gb met handige installer.
PS. multiplayer is het er erg druk haha
https://www.aerosoft.com/...for-the-new-msfs-for-free
Extra info van de link zelf:
FOR FREE: AS|Airport - Paderborn/Lippstadt - The first Aerosoft & German airport DLC for Microsoft Flight Simulator.
We are proud to present our first Microsoft Flight Simulator airport DLC and it comes for free!
Located in Germany, North Rhine Westfalia, Paderborn Airport offers a short hop to most central European airports and hubs or it can just be your home base for scenic VFR flights in the local area.
Features:
Detailed recreation of Paderborn airport
Custom aerial images covering the airport and surrounding area
Current runway, taxiway and stand layouts
Custom taxiway signage
Realistic night time lighting
Accurate depiction of the terminal interior
Custom jetway models
Custom windsock models
Explore Aerosoft's home base at Paderborn/Lippstadt airport in the new Microsoft Flight Simulator!
Als je een weg of rivier moet volgen dan vlieg ik er altijd iets rechts van zodat ik die weg kan zien als ik naar links kijk (moet je wel een kist met hoog gemonteerde vleugels hebben dan). En ik druk op de spatiebalk zodat ik hoger kom te zitten in de cockpit, kan ik over de neus van het vliegtuig kijken. Ik ben achterlijk lang, dus dat is ook nog eens realistischaap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:05:
Ik heb wel dat ik vanuit mijn cockpit de omgeving niet zo goed in de gaten kan houden, omdat je alleen maar ver vooruit en opzij kunt kijken, dus ik vlieg eigenlijk vooral in de 3rd person view. Dat voelt wel als valsspelen, want in het echie kun je dat natuurlijk ook niet doen.
Hoe doen jullie dat? Ook 3rd person view of hebben jullie andere methodes, zoals meer afstand houden van de waypoints? Of af en toen een rol?
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 28-08-2020 16:08 ]
Ik had hetzelfde issue in de A320, geen idee of het aan de Aerosoft scenery ligt of MSFS. Ik heb snel op internet de juiste frequentie opgezocht en toen herkende hij de ILS wel...ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:43:
Helas geen landing de ILS wilde me niet naarbeneden helpen ( voor het eerste geprobeerd met die G1000 even een ils landing proberen te maken maar geaktiveerd maar verder doet hij niets
Ja dat hoop ik ook want hun eigen updater werkt dus niet :-)DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:04:
Komen dat soort addons ook in de marketplace ala Steam workshop? Toch een stuk handiger, vooral met updates enzo..

Gratis addons van earosoft
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Een ILS landing zal prima kunnen, de diamantjes op je PFD aanhouden (weet niet hoe dat werkt bij de TBM930, ik ga ff uit van de 737) en op het handje vliegen. Maar een functie als autoland zit toch sowieso niet op de niet-airliners?ravw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:43:
Helas geen landing de ILS wilde me niet naarbeneden helpen ( voor het eerste geprobeerd met die G1000 even een ils landing proberen te maken maar geaktiveerd maar verder doet hij niets
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 28-08-2020 16:25 ]
Ik speel op het moment op 2560×1440 en het loopt verrassend soepel allemaal (als ik AI traffic uit zet) op high settings met een RX5700.
als het goed is heeft de TBM een CAT..FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:22:
[...]
Een ILS landing zal prima kunnen, de diamantjes op je PFD aanhouden (weet niet hoe dat werkt bij de TBM930, ik ga ff uit van de 737) en op het handje vliegen. Maar een functie als autoland zit toch sowieso niet op de niet-airliners?
of dit alleen met de G3000
Heeft het vliegtuig een probleem met de piloot dan gaat het vliegtuig automatisch naar de dicht bij zijnde airport en land en stopt
Dus als de piloot niet meer instat is om te vliegen
YouTube: Garmin Emergency Autoland Flight Trial
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 16:46 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik speel de Nevada bush trip, maar idd ook in 3rd person view. In die Cub zie je geen zak van de omgeving onder je en meer opzij gaan vliegen heb ik eerder het gevoel de route niet goed te kunnen volgen.aap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:05:
Ik heb gisteravond nog twee etappes van mijn Balkan Bush Trip erbij gevlogen.
Ik vind het echt heel leuk om op zicht te moeten navigeren. Op een gegeven moment moest ik een snelweg volgen en zou het volgende waypoint bij een "service area" beginnen. Ik zie een verbreding van de weg, dus ik denk, dat zal hem dan wel wezen. Maar terwijl ik al af begon te buigen zag ik aan de horizon ook nog een grotere verbreding, wat bij nadere inspectie tankstations bleken te zijn, dus toen toch maar besloten dat ze die waarschijnlijk bedoelden.
Het is mijn ervarning dat de ETE tijden die je meekrijgt ter inspiratie zijn, maar niet exact genoeg zijn om op te kunnen vliegen. Er staat ook niet bij met hoeveel knopen ik geacht wordt te vliegen.
[...]
Kunnen wij downloaders die manual ergens als PDF downloaden?
Die ETE is inderdaad meer als indicatie volgens mij, ik kom redelijk in de buurt en dan weet je in ieder geval dat je redelijk goed zit.
Die timer op mijn Logitech Yoke komt hierbij erg goed van pas overigens.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Hoe bedoel je dat, op welk aspect merk je verschillen?GurbY{nl} schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:16:
Ben nu 2 dagen met mfs bezig. Alhoewel de visuals echt overweldigend mooi zijn, ga ik me meer en meer ergeren aan het eigenlijk compleet ontbreken van een realistisch flight model. Zojuist een poging gedaan om van Ameland naar Drachten te gaan met de Bonanza maar manmanman, wat een drama. Als dit in het echt zo ging, dan leverde ik per vandaag mijn 3 brevetten in.
Life is not about specs, it is about joy!
Ik had ook gehoopt dat er meer aspecten zoveel waren verbeterd als de graphics:GurbY{nl} schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:16:
Ben nu 2 dagen met mfs bezig. Alhoewel de visuals echt overweldigend mooi zijn, ga ik me meer en meer ergeren aan het eigenlijk compleet ontbreken van een realistisch flight model. Zojuist een poging gedaan om van Ameland naar Drachten te gaan met de Bonanza maar manmanman, wat een drama. Als dit in het echt zo ging, dan leverde ik per vandaag mijn 3 brevetten in.
- Geen career mode (hoelang bestaat FSeconomy/FSpassengers nou al?)
- ATC/A.I. bijna identiek
- Flight/Weermodel nog buggy
Eigenlijk merk ik maar twee verschillen:
- Graphics
- Betere multiplayer
Het lijkt in ieder geval een mooie basis. Laten we hopen dat ze hier op weten te bouwen en dingen gaan verbeteren.
Met CRTL+ALT + (nr toets) kun je de camera stand opslaan. Dan heb je daarna deze stand opgeslagen om te hergebruiken in datzelfde vliegtuig door ALT+(diezelfde nr toets) te gebruiken! Kun je tot 10 voorgeprogrammeerde camerastanden gebruiken!jaapbrandhof schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:56:
Ik druk sowieso altijd meteen eerst een paar keer op de "cursor omhoog" toets. Dat correspondeert mooi met mijn lengte aangezien ik IRL ook langer dan gemiddeld ben.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik begrijp dit soort kritieken niet zo heel goed. Geen enkele vliegsimulator (FSX, P3D, Xplane, Aerofly) is out-of-the box een top simulatie. Het is vooral een basis voor add-on software. Laten we nou eerst wachten op PMDG en A2A. Dan kunnen we dan alsnog beoordelen of de vliegmodellen zo slecht zijn...DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:26:
[...]
Ik had ook gehoopt dat er meer aspecten zoveel waren verbeterd als de graphics:
- Geen career mode (hoelang bestaat FSeconomy/FSpassengers nou al?)
- ATC/A.I. bijna identiek
- Flight/Weermodel nog buggy
Eigenlijk merk ik maar twee verschillen:
- Graphics
- Betere multiplayer
Het lijkt in ieder geval een mooie basis. Laten we hopen dat ze hier op weten te bouwen en dingen gaan verbeteren.
En jij verwacht dat dat werkt in een default kistravw schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:43:
[...]
als het goed is heeft de TBM een CAT..
of dit alleen met de G3000
Heeft het vliegtuig een probleem met de piloot dan gaat het vliegtuig automatisch naar de dicht bij zijnde airport en land en stopt![]()
Dus als de piloot niet meer instat is om te vliegen
YouTube: Garmin Emergency Autoland Flight Trial
Dus omdat geen enkele simulator out of the box top is, moet het maar de standaard zijn dat een nieuwe sim, zoals msfs, dat ook niet is? Dat is toch compleet de verkeerde manier van denken waarbij je de ontwikkelaar niet stimuleert het vanaf het begin goed aan te pakken... Je verwacht juist dat iets bij de release goed is, dat het dan altijd tegenvalt is de ontwikkelaar aan te rekenen. Je gaat toch niet zeggen dat het normaal moet zijn dat je afhankelijk moet zijn van externe partijen om iets tot een succes te brengen...Sparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:41:
[...]
Ik begrijp dit soort kritieken niet zo heel goed. Geen enkele vliegsimulator (FSX, P3D, Xplane, Aerofly) is out-of-the box een top simulatie. Het is vooral een basis voor add-on software. Laten we nou eerst wachten op PMDG en A2A. Dan kunnen we dan alsnog beoordelen of de vliegmodellen zo slecht zijn...
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik zou het eerder omdraaien. Oftewel, geen enkele sim is out of the box compleet omdat dit simpelweg te veel en te complex is. Het is niet te doen om dit alles in 1 keer goed te doen. Kijk alleen al naar de ontwikkeltijd van een PMDG toestel.Craftop schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:45:
[...]
Dus omdat geen enkele simulator out of the box top is, moet het maar de standaard zijn dat een nieuwe sim, zoals msfs, dat ook niet is? Dat is toch compleet de verkeerde manier van denken waarbij je de ontwikkelaar niet stimuleert het vanaf het begin goed aan te pakken... Je verwacht juist dat iets bij de release goed is, dat het dan altijd tegenvalt is de ontwikkelaar aan te rekenen. Je gaat toch niet zeggen dat het normaal moet zijn dat je afhankelijk moet zijn van externe partijen om iets tot een succes te brengen...
Ik vind het juist een enorme vooruitgang dat deze sim een geweldige basis bied en dat Asobo de addon ontwikkelaars heeft betrokken bij de sim (met o.a. de implementatie van de marketplace). Ze begrijpen juist dat ze de addon ontwikkelaars nodig hebben om tot een realistische sim te komen.
Gelukkig lijkt dit bekent te zijn en word hopelijk komende patch ergens in september opgelost.
BIKT is bugged tot een CTD (bekent issue) kwam er op de harde manier achter
Blijkbaar zal ik mijn Oceaan oversteek via Groenland maar even moeten uitstellen, nu maar hopen er een nieuwe Orkaan staat geplanned
Ik kwam een Community Project tegen trouwens die de Default A320Neo aan het modden zijn, nu hebben ze al wat gedaan aan de ECAM schermen, ACU/DoorControl is er bijgekomen, met hier en daar nog paar kleine updates aan het toestel.
https://github.com/wpine215/msfs-a320neo
Zeker aanrader voor diegene die de A320neo functioneler willen zien
AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7
Heeft er ook wel wat mee te maken dat er maar 8 man bij PMDG werktSparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:58:
Kijk alleen al naar de ontwikkeltijd van een PMDG toestel.
Klopt, maar die 8 man werken aan 1 toestel. Asobo maakt de wereld, vliegvelden, een weer simulatie, ai, ATC, etc., etc., ...FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:05:
[...]
Heeft er ook wel wat mee te maken dat er maar 8 man bij PMDG werkt
Vrij accuraat ook, zo'n 737max aan de grondrdluca schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:06:
[Afbeelding]
FSPXAI is al lekker bezig met de modellen in MSFS te krijgen
Life is not about specs, it is about joy!
Ik krijg het niet voor elkaar om de brakes aan te sturen.
Volgens de Msfs2020 is het NUM DECIMAAL...
Wat is de combinatie?
Numlock en dan ?
Of wordt er hier iets anders mee bedoelt?
Voelt me wel een beetje dom
Ik verwacht heus niet dat PMDG-level vliegtuigen al standaard in FS2020 zitten hoor. Maar basiszaken zoals een verbeterde ATC of een careermode waren wel een mooie toevoeging geweest IMO.Sparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:41:
[...]
Ik begrijp dit soort kritieken niet zo heel goed. Geen enkele vliegsimulator (FSX, P3D, Xplane, Aerofly) is out-of-the box een top simulatie. Het is vooral een basis voor add-on software. Laten we nou eerst wachten op PMDG en A2A. Dan kunnen we dan alsnog beoordelen of de vliegmodellen zo slecht zijn...
Helemaal gezien er nu nog weinig addons zijn.
Alle missies/trainingen zijn in in kleine prop vliegtuigjes. Als je bijv. graag in de TBM of 747 wilt vliegen, kan je eigenlijk alleen een free-flight doen en zelf je gameplay maken. In FSX zocht ik toen ook al snel naar iets als FSpassengers of VATSIM.
Dat lijkt met gewoon de . knop op je numpadoxyde schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:45:
Kan iemand mij helpen?
Wat is de combinatie?
Numlock en dan ?
Fs economy werkt al prima en dan heb je een soort carreer mode.DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:45:
[...]
Ik verwacht heus niet dat PMDG-level vliegtuigen al standaard in FS2020 zitten hoor. Maar basiszaken zoals een verbeterde ATC of een careermode waren wel een mooie toevoeging geweest IMO.
Helemaal gezien er nu nog weinig addons zijn.
Alle missies/trainingen zijn in in kleine prop vliegtuigjes. Als je bijv. graag in de TBM of 747 wilt vliegen, kan je eigenlijk alleen een free-flight doen en zelf je gameplay maken. In FSX zocht ik toen ook al snel naar iets als FSpassengers of VATSIM.
Nja, is nog beta en een account maken is niet te doen op dit moment.PerlinNoise schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:00:
[...]
Fs economy werkt al prima en dan heb je een soort carreer mode.
Los daarvan had ik gewoon gehoopt op een in-game variant, evt. zelfs i.c.m. multiplayer.
FSeconomy werkt op FS2020 niet anders dan bij FSX, en mag je na 60/90/120 euro weer voor dezelfde addon betalen (of is de nieuwe een gratis update?)
Begrijp me niet verkeerd ben nog lang niet uitgekeken hoor, maar vraag me af wat er gebeurt als iedereen gewend is aan de mooie graphics en de wow-factor weg is. Hopelijk blijven ze verbeteren en wordt de marketplace goed geintegreerd.
[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-08-2020 20:13 ]
De cliënt is misschien beta maar werkt prima. Fseconomy is gratis. Hopelijk kun je snel een account creëren...DoubleYouPee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:10:
[...]
Nja, is nog beta en een account maken is niet te doen op dit moment.
Los daarvan had ik gewoon gehoopt op een in-game variant, evt. zelfs i.c.m. multiplayer.
FSeconomy werkt op FS2020 niet anders dan bij FSX, en mag je na 60/90/120 euro weer voor dezelfde addon betalen (of is de nieuwe een gratis update?)
linker ctrl + . (punt bij het numpad)oxyde schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:45:
Kan iemand mij helpen?
Wat is de combinatie?
Numlock en dan ?
Ah ok. Lijkt dat FSeconomy meer een externe tool is op basis van FS data en niet zoals FSpassengers een careermode.PerlinNoise schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:17:
[...]
De cliënt is misschien beta maar werkt prima. Fseconomy is gratis. Hopelijk kun je snel een account creëren...
Als het gratis is hadden ze dat team wel kunnen inhuren om dit in FS2020 te integreren
Maar goed, we gaan zien hoe het loopt!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
die hadden ze toch al heel lang klaar en had ook bij de de dag van uitkomen van fs2020 in de game moeten zitten , alleen door de problmen met de max hebben ze die er uit gehaald ..rdluca schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:06:
[Afbeelding]
FSPXAI is al lekker bezig met de modellen in MSFS te krijgen
dus ze hebben nu egwoon een plane gepakt die ze al klaar hadden
maar mmmm hopelijk binnen kort weer goede testen vooor dat ding en kan hij die lucht weer in
De eerste vluchtjes gemaakt. Drachten ( daar woon ik ) - Ameland, Ameland - Texel.. Korte vluchtjes boven Noord-Nederland.
I5-9600 / 32GB / 1080ti / LG C9 4K TV. Met alles op Ultra, boven de Friese weilanden haal ik zo'n 30-35 fps, boven de steden zakt het in naar 20-25. Al wat settings aangepast om de prestatie wat te verbeteren, en ik kan er best mee leven. Wel benieuwd wat de nieuwe 30xx serie gaat doen, en gaat kosten.
Concreet vraagje: In het begin kon ik bovenin in de taakbalk het camera icoontje aanklikken om het pop-up schermpje in beeld te krijgen. Het lukt nu met elk icoontje behalve de camera. Als ik het knopje aanklik komt het woordje camera er even onder te staan, maar verder gebeurt er niets. Heb ik per ongeluk iets uitgezet ?
Bij het settings-knopje even alle panelen resetten, dan zal het wel weer werken...strider1007 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:05:
Concreet vraagje: In het begin kon ik bovenin in de taakbalk het camera icoontje aanklikken om het pop-up schermpje in beeld te krijgen. Het lukt nu met elk icoontje behalve de camera. Als ik het knopje aanklik komt het woordje camera er even onder te staan, maar verder gebeurt er niets. Heb ik per ongeluk iets uitgezet ?
Aan de andere kant, zoals ze zelf zeggen bestaat het product al langer dan Windows. Die basis is er al, ze beginnen niet vanaf nul. En het is Microsoft, niet een klein opstartend bedrijfje. Het zal ongetwijfeld wel uitgroeien tot een goed product maar ja, blijkbaar slikken we als consument maar alles als het maar blinkt en er mooi uitzietSparkiezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:58:
[...]
Ik zou het eerder omdraaien. Oftewel, geen enkele sim is out of the box compleet omdat dit simpelweg te veel en te complex is. Het is niet te doen om dit alles in 1 keer goed te doen. Kijk alleen al naar de ontwikkeltijd van een PMDG toestel.
Ik vind het juist een enorme vooruitgang dat deze sim een geweldige basis bied en dat Asobo de addon ontwikkelaars heeft betrokken bij de sim (met o.a. de implementatie van de marketplace). Ze begrijpen juist dat ze de addon ontwikkelaars nodig hebben om tot een realistische sim te komen.
Daar zit natuurlijk het echte probleem. Zolang wij als consumers (en ja ik ben schuldig) gewoon 130 dollar aftikken voor een onaf product zou je als software maker wel gek zijn als je van die gretigheid geen gebruik maakt.durian schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:44:
[...]
Aan de andere kant, zoals ze zelf zeggen bestaat het product al langer dan Windows. Die basis is er al, ze beginnen niet vanaf nul. En het is Microsoft, niet een klein opstartend bedrijfje. Het zal ongetwijfeld wel uitgroeien tot een goed product maar ja, blijkbaar slikken we als consument maar alles als het maar blinkt en er mooi uitziet
Simpele vraag en aanbod economie.
Daar had ik dus niet van gehoord en dat is precies wat ik mis in de game. Moet gewoon een doel hebben om het leuk te vinden en dit was ook mijn drijfveer in ETS2PerlinNoise schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:00:
[...]
Fs economy werkt al prima en dan heb je een soort carreer mode.
Account op het forum aangemaakt en nu maar wachten om mijn FSE account. Zal wel ff duren gezien het aantal requests per uur
Edit : 60-80 uur zie ik net. Nou ik ga een andere game zoeken voor het weekend
[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 28-08-2020 22:25 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
10 UURRobinNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:25:
Zo'n 20 minuten geleden geland op Schiphol na een lange vlucht van bijna 10 uur vanuit Cancun, Mexico. Boven de oceaan paar keer turbulentie gehad. Er lag ook een mooi lagedrukgebied boven de oceaan met aardig wat wind. Boven de UK zag je ook een enkel een muur van wolken. Bij Schiphol geland op baan 24.
Ik heb die vlucht al zeker 4x gemaakt, als passagier dan.
[ Voor 14% gewijzigd door RobinNL op 28-08-2020 22:32 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
nee dat zijn de vluchten ...
ik heb ook al bijna een vlucht gemaakt van 6 uur in die Xcub
moest landen omdat ikgeen fuel meer had
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 22:33 ]
Lang leve de APRobinNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:28:
@ytr81 Haha ja, rond 12 uur vanmiddag gestart met de vlucht. In het donker opgestegen, in het donker geland. Tussendoor series gekeken, nieuws gevolgd over videokaarten etc.
Ik heb die vlucht al zeker 4x gemaakt, als passagier dan.

Daar kwam ik ook achter... en als iets een mooie approach is....FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:02:
Euh, ik vlieg as we speak over de Faroer eilanden in de TBM, maar er is geen vliegveld te bekennen.. Vágar luchthaven lijkt niet te bestaan
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
noorderlicht al mee gemaakt ? in FS2020FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:02:
Euh, ik vlieg as we speak over de Faroer eilanden in de TBM, maar er is geen vliegveld te bekennen.. Vágar luchthaven lijkt niet te bestaan
Nee ik heb vooral meegemaakt dat een cruciaal vliegveld op de Noord Atlantische route er niet in zit
In fsx welFastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:20:
Zit dat er in dan?
Nee ik heb vooral meegemaakt dat een cruciaal vliegveld op de Noord Atlantische route er niet in zit. Nu maar hopen dat ik Schotland nog haal op iets van 80 gallons brandstof

Dus het zal hier ook wel inzitten ... maar dat is toch maar in bepaalde tijden van het jaar
heb het zel in fs x in Alaska het wel eens gezien
net weer even een korte vlucht gedaan TFFJ -TNCS
maar weer een persoon die niet weet dat airliners niet overal kunnen opstijgen

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 28-08-2020 23:44 ]
die bonanza vind ik erg mooie maar helaas nieuwe cockpit dus zal hem niet vaak vliegen
net zo als met die jij nu vliegt mooie plane maar mij te modern
al is die CTSL wel weer een grappig speelgoed
en die 930 is wel weer een gaaf ding om mee te vliegen ...
Binnenkort maar eens mijn oude bekende vliegtuig uitproberen hier in FS2020 de 208
ben benieuwd hoe die vliegt in fs2020
is wat anders dan de Pipers cubjes en de 152-172
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 00:21 ]
ja het is ook mooi dat ze het vele licht ook weergegeven hebben ... ook van het westland met al die kassencracking cloud schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:58:
Rotterdam. 's Nachts vliegen heeft ook wel iets bijzonder rustgevends.
[Afbeelding]
vlieg me gisteren in eens op toen ik aankwam van LOWI naar EHRD dat het zo lichtwas terwijl het overall zo donker is in de steden .. maar kom je hier in het Rijnmond aamvliegen snachts dan is alles in eens val verlicht .. zeker door het westland
Opgestegen met de TBM vanaf Manston (EGMH) met het idee om wat rond te vliegen boven de UK, toen kreeg ik ineens zin om naar Isle of Man te vliegen. 100ft boven de Ierse zee gevlogen en die TBM is wel erg snel dus ach, laten we eens naar de Faroer eilanden vliegen op 20.000ft. Daar aangekomen in het pikkedonker bleek Vága Airport van de aardbodem te zijn verdwenen. Toen richting het zuid-oosten, de dichtsbijzijnde luchthaven zou Foula moeten zijn, maar daar was alles donker dus kon niet landen.
Na nog 2 compleet donkere velden te zijn overvlogen ben ik uiteindelijk geland op Scatsta airport met nog 10 gallon in iedere tank
Niet vanwege het geld, maar welke survey? Heb niks gezienappie35 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:26:
Prijsje gewonnen 20 usd door de survey van ms flight simulator in te vullen.
Uit pure frustratie toen maar weer even overgestapt naar mijn vertrouwde X-Plane 11. Wat vliegt dit in tegenstelling tot FS2020 toch lekker!! "Voelt" veel realistischer aan. Wat ik ook prettig vind is dat de G1000's vanaf mijn touchscreen monitor bediend en geprogrammeerd kunnen worden.
Uiteraard weet ik dat mijn PC er debet aan is dat FS2020 niet soepel draait en ga ik dit jaar zeker een flinke upgrade doen, maar ik heb ook gemerkt dat er in FS2020 nog flink wat moet worden aangepast om qua flyability bij X-Plane 11 in de buurt te komen.
Maar ondanks mijn huidige scepsis vind ik dat FS2020 zeker potentie heeft om een van de beste en mooiste flightsims te worden en blijf ik er mee vliegen, maar ik zeg X-Plane 11 nog niet vaarwel.
Verwijderd
https://youtu.be/qrztaZe4BmU
Ik kreeg een mail van Xbox Research Surveys (in mijn spam dat dan weer wel) Met een enquette vragenlijst.Ircghost schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 01:28:
[...]
Niet vanwege het geld, maar welke survey? Heb niks gezien
Microsoft Flight Simulator Research Study
Week 1 Survey Invitation!
Thank you again for your interest in participating in our Microsoft Flight Simulator research project! As part of this project, we invite you to take the first weekly survey to share feedback on your experience with Microsoft Flight Simulator. ....
Waar moet ik beginnen? Deze keer met de Bonanza: allereerst is het ding niet level te houden. Als ik IRL op hoogte zit, trim ik de boel af en kun je in principe alles loslaten, het toestel vliegt zichzelf. Als ik bij FS even aan de stick kom, is het vechten om em level te houden.bartvl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:24:
[...]
Hoe bedoel je dat, op welk aspect merk je verschillen?
In de landing is het gedrag in de daling erg onrealistisch. Snelheid blijft er op maar als ik vlak boven de baan flare en gas eraf doe, valt de snelheid weg en zakt ie heel snel door.
Verder totaal geen onderscheid qua gedrag tussen hoog- of laagdekker. Grondeffect is niet aanwezig.
Nou ja, kan wel even doorgaan zo.
Het kistje wat nog enigszins realistisch aanvoelt is de ultralight.

Al 36 vlieguren gedaan met dit vliegtuig

Zo hier zijn we al op de kop van noordholland

Laatste Shot boven Texel

Zijn er cloud data streaming issues dan?Stealthstorm schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:25:
Ik ga maar even niet meer vliegen tot het data probleem is opgelost, landschappen zien er bij mij op dit moment erg lelijk uit omdat de boel niet wordt geladen.
Hoe merk je eigenlijk of je "offline" of "online" bezig bent? Mijn "GB teller" gaat niet echt snel vooruit moet ik zeggen.
Ja ziet het in beeld komen .. OFFLINEdawai0 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:42:
[...]
Zijn er cloud data streaming issues dan?
Hoe merk je eigenlijk of je "offline" of "online" bezig bent? Mijn "GB teller" gaat niet echt snel vooruit moet ik zeggen.
Zo ga vandaag eens gek doen , ga even naar Brussel toe .. Dus EHRD naar EBBR met de C72
had nog ruimte zat ... ach en de bewoners zullen dat ding echt niet missenVerwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
Ik zag die laatste foto als eerste en dacht dat je zo dicht bij een molenwiek vloog
maar het beeld vertekend wel, zoom daar ook iets in , maar zat daar op 1600FT dus moet genoeg zijn
EBBR is ook weer gebeurt nu de volgende ..... we gaan een "Nice" flight doen vandaag vanaf EBBR
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 10:45 ]
Via windows apps ook niet, alle bestanden blijven op C. Ook is het voor mij een compleet raadsel welke bestanden ik handmatig moet verwijderen.
Ik ben nu in een staat beland dat ik overweeg om heel Windows opnieuw te installeren!

Wie kan mij even op weg helpen?
En veel ruimte om lager te gaan vliegen en zo op natuurlijke wijze van je ijs af te komen heb je zo te zien ook niet.
Op zoek naar een plek waar je natuurlijk kan de-icen dan maar???
Filmpje niet helemaal bekeken maar in snelle scan geeft dit volgens mij wel een antwoord op jouw vraag.ytr81 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:59:
Iemand ervaring met RNAV approaches in een A320 en weet ergens een goede tutorial? Tot nu toe doe ik alleen ILS approaches, maar niet elk vliegveld heeft ILS.
In hoeverre dit ook goed geimplementeerd is in MSFS 2020 kan ik niet beoordelen
YouTube: RNP RNAV Approach on Airbus A320 explained | Approach on virtual sim...
Daar achter die ijsplekken zat mijn bestemming alkillerbee1958 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:59:
@tup51 de defrost hendel vast??? Dat vind ik dan wel weer briljant van MS/Asobo. Ben je dus te laat begonnen met daar over na te denken.
En veel ruimte om lager te gaan vliegen en zo op natuurlijke wijze van je ijs af te komen heb je zo te zien ook niet.
Op zoek naar een plek waar je natuurlijk kan de-icen dan maar???
Ah je bent geland en je kon weglopen van je kist? ======> goede landingtup61 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Daar achter die ijsplekken zat mijn bestemming al(op 7500 ft, kwam van 115000 ft i.v.m. berg), dus... ben maar geland met ijs en al. Kon net zien waar ik moest zijn. Deed me denken aan hoe ik altijd de voorruit van de auto 'schoonkrab' in de winter.
De kist is nog heel en kan morgen weer gebruikt worden? ======> UItstekende landing
Dit soort grappen vind ik dan wel weer heel goed aan FS2020. Dat soort dingen heb ik nog nooit gezien in P3D. (maar daar vlieg ik dan ook met airliners en dan zal dit ook minder snel gebeuren, alhoewel je ook in de 737 zelf over anti-ice moet nadenken.
787 hoeft dat ook al niet meer en heeft de automation dat ook al weggenomen.
Wat dat betreft wordt vliegen op de tubes wel steeds makkelijker.

10.000 ft

Zo nog een uurtje of wat te gaan
Denk nog een uurtje of 2
EBBR - LFMN
[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 11:17 ]
Ik krijg geen melding maar ik zie het wel aan het landschap, lage kwaliteit, ontbrekende bomen, blauw/zwarte gladde grond. Er zijn meer mensen met soortgelijke problemen. Ik heb het sinds een dag of 2. Eens zien of het ondertussen is veranderd.dawai0 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:42:
[...]
Zijn er cloud data streaming issues dan?
Wat ontzettend tof dat het daadwerkelijk vastgevroren zit, dat soort dingen maken het voor mij een hele toffe sim om mee te vliegen.tup61 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:55:
Eh.... iemand enig idee hoe je de DA40 kan ontdooien...? Die Defrost handel zit vast...!
[Afbeelding]
Ja, echt gaaf! Was mijn eerste ijs ervaring! Echt cool!killerbee1958 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:04:
[...]
Dit soort grappen vind ik dan wel weer heel goed aan FS2020.
Ik ben ook op weg naar LFMN, alleen dan vanaf LFL (Courchevel). 15000ft, zero visibility. ETA: 15 min.ravw schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10.000 ft![]()
[Afbeelding]
Zo nog een uurtje of wat te gaan
Denk nog een uurtje of 2
EBBR - LFMN
/f/image/V1XKYY7niFuXBsyV5XagshgG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Craftop op 29-08-2020 11:30 ]
Hoezo zero visibility? je ziet toch wat?Craftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Ik ben ook op weg naar LFMN, alleen dan vanaf LFL (Courchevel). 15000ft, zero visibility. ETA: 15 min.
[Afbeelding]
NICECraftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Ik ben ook op weg naar LFMN, alleen dan vanaf LFL (Courchevel). 15000ft, zero visibility. ETA: 15 min.
[Afbeelding]
acht toch even niets te doen dan controleren of alles goed blijft gaan kan ik ook wel even een broodje kipburger gaan eten
Moet wat doen op die lange vluchten

Nu nog ongeveer 180 min te gaan
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 30-08-2020 15:02 ]
- Bij een filmpje van capt Joe dit op TFFJ een pattern doet zie ik dat hij een approach chart heeft waarbij zijn positie 'meevliegt' op de kaart. (YouTube: Boeing 747 PILOT flies traffic pattern with CESSNA 152! Including CH...)
Wat is dat voor programma? Lijkt me super handig :-)
- Mijn rudders werken technisch gezien perfect (kan ik zien oin het programmaatje van Thrustmaster) maar in MSFS ...
ten eerste: als ik een bocht maak met de C152 en begin met de yoke dan gaat dat balletje eigenlijk nooit van z'n plek (en ja, autorudder staat uit).
Verder: tijdens taxi-en is de 152 heel erg lastig op de taxi-lijn te houden. Ik heb de gevoeligheid al terug gezet op -50 maar dan nog. Hoe is dat bij jullie en hoe staan die settings bij jullie in MSFS?
Bedankt!
(ps: nav mijn vorige vraag (en jullie antwoord, nogmaals bedankt) de boxed versie besteld, is onderweg, vanaf maandag ophalen en dan ga ik van mijn €1,- steam naar deze versie :-) )!
[ Voor 11% gewijzigd door Joppnl op 29-08-2020 11:38 ]
Zo te zien heeft hij dat zelf er in geëdit om het pattern te visualiserenJoppnl schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:37:
Weet iemand dit?
- Bij een filmpje van capt Joe dit op TFFJ een pattern doet zie ik dat hij een approach chart heeft waarbij zijn positie 'meevliegt' op de kaart. (YouTube: Boeing 747 PILOT flies traffic pattern with CESSNA 152! Including CH...)
Wat is dat voor programma? Lijkt me super handig :-)
- Mijn rudders werken technisch gezien perfect (kan ik zien oin het programmaatje van Thrustmaster) maar in MSFS ...
ten eerste: als ik een bocht maak met de C152 en begin met de yoke dan gaat dat balletje eigenlijk nooit van z'n plek (en ja, autorudder staat uit).
Verder: tijdens taxi-en is de 152 heel erg lastig op de taxi-lijn te houden. Ik heb de gevoeligheid al terug gezet op -50 maar dan nog. Hoe is dat bij jullie en hoe staan die settings bij jullie in MSFS?
Bedankt!
(ps: nav mijn vorige vraag (en jullie antwoord, nogmaals bedankt) de boxed versie besteld, is onderweg, vanaf maandag ophalen en dan ga ik van mijn €1,- steam naar deze versie :-) )!
Verwijderd
Nee, ik dacht dat die balk onder je vleugel een molenwiek wasravw schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:07:
[...]
had nog ruimte zat ... ach en de bewoners zullen dat ding echt niet missen
maar het beeld vertekend wel, zoom daar ook iets in , maar zat daar op 1600FT dus moet genoeg zijn
PS als je zin heb om naar brussel te vliegen vanaf nice , op 10.000FT misschien kom je mij dan tegen ,,, hier duurt het nog evenCraftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
[Afbeelding]
Vlieg nu ergen boven Châlons-en-Champagne
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 11:57 ]
Ik ben van plan richting het zuiden te gaan, dus helaas zal dat niet gaan gebeuren! Italie wordt de volgende bestemming, via Corsica!ravw schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
PS als je zin heb om naar brussel te vliegen vanaf nice , op 10.000FT misschien kom je mij dan tegen ,,, hier duurt het nog even
Vlieg nu ergen boven Châlons-en-Champagne
oke ja ik ga daar na ook die kant uit hoop vanavond te landen op GibraltarCraftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:59:
[...]
Ik ben van plan richting het zuiden te gaan, dus helaas zal dat niet gaan gebeuren! Italie wordt de volgende bestemming, via Corsica!
Als je toevallig onderlangs tussen Corsica en Sardinië vliegt, maak eens wat screenshots van de kustlijn van SardiniëCraftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:59:
[...]
Ik ben van plan richting het zuiden te gaan, dus helaas zal dat niet gaan gebeuren! Italie wordt de volgende bestemming, via Corsica!
Ga ik doen! Heb je nog specifieke voorkeur van welke kant van het eiland?rdluca schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:03:
[...]
Als je toevallig onderlangs tussen Corsica en Sardinië vliegt, maak eens wat screenshots van de kustlijn van Sardinië

Ach we kijken wel tijdens de vlucht naar de F1
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 29-08-2020 12:31 ]
De noordkant, La Maddalena archipelago, Valle Dell'EricaCraftop schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Ga ik doen! Heb je nog specifieke voorkeur van welke kant van het eiland?
Was op weg naar Runway toen MSFS besloot te blijven hangen (heb dit al meermaals gehad met de DAHER TBM 930 als ik met de AP bezig ben approach mode in te vullen), dus we gaan zo starten aan de route!rdluca schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
De noordkant, La Maddalena archipelago, Valle Dell'Erica

Toch ook wel mooi uitzicht op het franse landschap
Nvm, found it . Iets met AsodoGummiebeer schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:49:
Ik probeer FS2020 (steam versie) te verwijderen van de C schijf, maar dat lukt mij niet echt.
Via windows apps ook niet, alle bestanden blijven op C. Ook is het voor mij een compleet raadsel welke bestanden ik handmatig moet verwijderen.
Ik ben nu in een staat beland dat ik overweeg om heel Windows opnieuw te installeren!![]()
Wie kan mij even op weg helpen?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc