• Reduceme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-09-2023
ik ben na meer dan 10 jaar terug aan het denken om opnieuw met flightsim te beginnen, het ening pijnpunt is , welke computer met welke onderdelen, ik word daar gek van :-), ben al weken bezig met opzoeken maar geraak er niet uit, iemand een idee ?

Verwijderd

Reduceme schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:47:
ik ben na meer dan 10 jaar terug aan het denken om opnieuw met flightsim te beginnen, het ening pijnpunt is , welke computer met welke onderdelen, ik word daar gek van :-), ben al weken bezig met opzoeken maar geraak er niet uit, iemand een idee ?
Ik heb al drie jaar plezier met flightsims met een kant en klare Medion desktop. Een ander merk kant en klaar kan ook voldoen.

https://www.medion.com/nl/shop/gaming

• Reduceme
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:02:
[...]

Ik heb al drie jaar plezier met flightsims met een kant en klare Medion desktop. Een ander merk kant en klaar kan ook voldoen.

Bedankt voor de tip ,ik zal eens kijken

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 17:25
MSFS Developer stream is nu bezig!

https://www.twitch.tv/msfsofficial

:)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds kort ook wel fan van MSFS. :P Spelen met toetsenbord en muis is alleen echt waardeloos, dus ik ben opzoek naar een flightstick. Ik heb inmiddels half r/HOTAS gelezen en dit topic ook doorgenomen, en ik houd twee opties over: de Turtle Beach VelocityOne Flightstick en de VKB Gladiator NXT EVO ‘Space Combat Edition’. Het mooie van de TB vind ik de ingebouwde throttle, bij de VKB zou ik die nog eens apart moeten kopen (en dan ga je al snel richting de € 300, daar voel ik nu weinig voor). De kwaliteit van de VKB schijnt alleen een stuk beter te zijn. Het prijsverschil is wel groot, de TB kan ik voor € 79 kopen, de VKB kost € 213. Is de betere kwaliteit zo'n prijsverschil waard?

@lapino Ik las dat jij beiden hebt gehad. Nog tips?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 12:00
Die Turtle Beach was helemaal niet zo goed imo, voelde heel basic aan. De VKB voelde je meteen dat dit een heel ander niveau van stick is, alleen ging de mijne na een paar keer gebruiken kapot en heb ik die retour moeten sturen maar zal wel pech geweest zijn. Heb nu een Logitech airbus stick en die bevalt wel. Ook vrij 'budget' in vergelijking met die VKB maar ik vlieg ook zelden met een stick. Heb FS al paar maanden niet aangeraakt, had nood aan eens iets anders en wacht wel op de 2024 versie.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:02:
[...]

Misschien een Xbox Series X dan een optie? Veel HW voor weinig geld, met name veel videopower op 4K. Heb je ook geen gedoe met allerlei plugins die op de PC voor problemen kunnen zorgen, en updates gaat ook automatisch.

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 10:56
Ik had hetzelfde in Maart dit jaar en maakte dit topic aan. Enige is dat ik al snel een extra 1TB m2 SSD moest aanschaffen. Dat zou ik jou dus gelijk aanraden want met FS gaat het snel.

Het draait allemaal erg fijn.

The sky is the limit

Verwijderd

Reduceme schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:27:
[...]

Toevallig net een mail gehad van medion.nl dat de shop door de economie gaat sluiten. :+
mv_ak schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:30:
[...]

Misschien een Xbox Series X dan een optie? Veel HW voor weinig geld, met name veel videopower op 4K. Heb je ook geen gedoe met allerlei plugins die op de PC voor problemen kunnen zorgen, en updates gaat ook automatisch.
Ik heb dit jaar zo'n 250 vluchturen gemaakt op de Series X. Het was genieten, maar door de matige AI piloten heb ik 8 mislukte vluchten gehad. De AI piloten zien geen elevation, bergen en zo dus, dus vloog het vliegtuig soms de route niet of vloog recht tegen een berg aan. :+ En aangezien ik alleen de Xbox controller had kon ik niet echt alles zelf instellen.

Offtopic: Ik vlieg alweer in X-Plane 12 op mijn desktop, waar met 340 uur op de teller nog nooit een vlucht mis is gegaan.

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 13:59
over het algemeen leunen flight sims meer op de cpu dan op de gpu, dus een snelle processor helpt. Natuurlijk is bovenstaande verder afhankelijk van de resolutie waarop je wil gamen (vliegen): bij een 4k monitor heb je met dezelfde processor snel een dikkere gpu nodig dan op 2k.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over je budget en je eisen mbt tot hardware zoals sticks, rudders enz. en je wensen mbt 'casual vs hard-core" simmen: zo zijn veel zogenaamnde 'study level addons' zoals de Fenix A320 niet beschikbaar voor XBox.

Gebaseerd op mijn eigen voorkeuren en mijn huidige systeem met een AMD 5800X3D, zou ik gaan voor een systeem met een AMD 7800X3D, 32GB geheugen, een snelle 2TB SSD en een mid-range gpu op een 2k monitor.

De Best Buy Guide hier op tweakers geven imho een mooi startpunt voor een 2k dan wel 4k systeem:
[BBG][10-23] Mainstream 1440p-gamesysteem
[BBG][10-23] High-end 4k-gamesysteem

[ Voor 9% gewijzigd door Spitfire123 op 28-09-2023 11:12 ]

Reduceme schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:27:
[...]

Ik heb zelf een Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,32GB,ASUS TUF GAMING X670E systeem staan .

maar denk dat je beter kunt zeggen hoe veel je er aan uit wil geven , maar ene beetje FS systeem moet je wel rekenen op 1500 euro

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Reduceme
ravw schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:52:
[...]

Ik heb zelf een Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,32GB,ASUS TUF GAMING X670E systeem staan .

maar denk dat je beter kunt zeggen hoe veel je er aan uit wil geven , maar ene beetje FS systeem moet je wel rekenen op 1500 euro
Ja daar ben ik mij van bewust dat het zowizo +1500€ gaat worden😉🫣

• Reduceme
Spitfire123 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:08:
[...]

over het algemeen leunen flight sims meer op de cpu dan op de gpu, dus een snelle processor helpt. Natuurlijk is bovenstaande verder afhankelijk van de resolutie waarop je wil gamen (vliegen): bij een 4k monitor heb je met dezelfde processor snel een dikkere gpu nodig dan op 2k.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over je budget en je eisen mbt tot hardware zoals sticks, rudders enz. en je wensen mbt 'casual vs hard-core" simmen: zo zijn veel zogenaamnde 'study level addons' zoals de Fenix A320 niet beschikbaar voor XBox.

Gebaseerd op mijn eigen voorkeuren en mijn huidige systeem met een AMD 5800X3D, zou ik gaan voor een systeem met een AMD 7800X3D, 32GB geheugen, een snelle 2TB SSD en een mid-range gpu op een 2k monitor.

De Best Buy Guide hier op tweakers geven imho een mooi startpunt voor een 2k dan wel 4k systeem:
[BBG][10-23] Mainstream 1440p-gamesysteem
[BBG][10-23] High-end 4k-gamesysteem
Bedankt dit ga ik meenemen ivm 2TB SSD,thnx

• Reduceme
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:36:
[...]

Toevallig net een mail gehad van medion.nl dat de shop door de economie gaat sluiten. :+

[...]

Ik heb dit jaar zo'n 250 vluchturen gemaakt op de Series X. Het was genieten, maar door de matige AI piloten heb ik 8 mislukte vluchten gehad. De AI piloten zien geen elevation, bergen en zo dus, dus vloog het vliegtuig soms de route niet of vloog recht tegen een berg aan. :+ En aangezien ik alleen de Xbox controller had kon ik niet echt alles zelf instellen.

Offtopic: Ik vlieg alweer in X-Plane 12 op mijn desktop, waar met 340 uur op de teller nog nooit een vlucht mis is gegaan.
Oei wat vervelend 🫣, ik had + 7000 uren online op ivao met FS4 ,nu zijn de kriebels terug

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
lapino schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:01:
Die Turtle Beach was helemaal niet zo goed imo, voelde heel basic aan. De VKB voelde je meteen dat dit een heel ander niveau van stick is, alleen ging de mijne na een paar keer gebruiken kapot en heb ik die retour moeten sturen maar zal wel pech geweest zijn. Heb nu een Logitech airbus stick en die bevalt wel. Ook vrij 'budget' in vergelijking met die VKB maar ik vlieg ook zelden met een stick. Heb FS al paar maanden niet aangeraakt, had nood aan eens iets anders en wacht wel op de 2024 versie.
De Thrustmaster TCA bedoel je? Als ik mij niet vergis is dat een T.16000 met andere knoppen?
pff wat een zooitje is het toch weer bij Asobo , bijna 12 uur er over gedaan om een update te installeren met een 1 GBit lijn.
En dan uren wachten op het uitpakken van bestanden.
Keer op keer steeds opneiuw opstarten en dan weer op nieuw dl
Maar goed nu staat alles er wel op ...

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 29-09-2023 12:56 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Bij mij viel die ook in een loop. Heb hem maar uitgezet gisteravond. Vanavond opnieuw proberen icm verwijderen van fspatch bestanden

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:23

djbarney

XBL: DeejayBarney

volgens mij heeft bijna iedereen diezelfde issues gehad als ik de reacties op twitter en reddit zo zie, ik heb het gisteravond ook geprobeerd, maar opgegeven. vanochtend de stuck fspatch files weggegooid en na nogmaals 4 uur stampen was hij dan toch helemaal bijgewerkt. ook de content manager updates voor de wu's was bijzonder traag overigens.

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:11
ravw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:55:
pff wat een zooitje is het toch weer bij Asobo , bijna 12 uur er over gedaan om een update te installeren met een 1 GBit lijn.
En dan uren wachten op het uitpakken van bestanden.
Keer op keer steeds opneiuw opstarten en dan weer op nieuw dl
Maar goed nu staat alles er wel op ...
Zag vanochtend ergens (zie link) dat MS dit weet en er aan werkt om de langzame download snelheid op te lossen.

YouTube: SIM UPDATE 13 on Microsoft Flight Simulator | FIRST LOOK | WOW!

https://forums.flightsimu...34-16-0-discussion/610522

edit: link toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Soliest op 29-09-2023 13:32 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• djbarney

djbarney

ik hoop eigenlijk vooral (wellicht tegen beter weten in) dat die hele updater/launcher op de schop gaat en vervangen word voor een systeem dat wel performed in de 2024 versie.
djbarney schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:38:
ik hoop eigenlijk vooral (wellicht tegen beter weten in) dat die hele updater/launcher op de schop gaat en vervangen word voor een systeem dat wel performed in de 2024 versie.
Voor de PC zou het beter zijn gewoon een heel los bestand dl en dan zelf installeren .
IPV automatisch
Dat je gewoon de update in ze geheel binnen haalt.
En dan zelf kan installeren wanneer je dat zelf wil.
Zo als dat vroeger ging.
Of gewoon via ISO werken, dan je MS niet steeds hoeft te dl , maar alleen een update ISO krijgt die je dan zelf kan installeren.
EN dan net zo als de DVD versie ook gewoon op he HD kan zetten.
Mocht het fout gaan.
( basis versie dan)
Dat je later alleen je gekochte addons dan even online moet installeren vind ik dan niet zo erg.

Want zoals dat nu gaat ...
2% dl uitpakken, goed zetten - 1% dl , uitpakken , goed zetten ..... tot dat die bij de 100% is vind ik gewoon irritant.
Steeds word die DL afgebroken ...
Laat dat gewoon doorgaan .... tot die klaar is en dan pas alles uitpakken en installeren.

En ze zouden een skip functie moeten geven nu als je nog niet wil dat die gaat updaten.
Of uitstellen met een dag of een week
Zo als met windows update

Ja die launcher is ook gewoon echt een stroomvreter, en zwaar belastend PC werk
Game opstarten gebruik me pc meer aan vermogen en stroom dan een vlucht van 2 uur :o
Altijd word die GPU 100% belast terwijl dat met de vlucht vaak niet eens boven de 75% uitkomt

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 29-09-2023 14:26 ]

Dat gaat hem niet worden denk ik. Dat wordt voor Microsoft aan de serverkant onbeheersbaar (en waarschijnlijk ook erg kostbaar), als ze allerlei smaken moeten kunnen ondersteunen.

Edit: gpu 100% belast kun je uitzetten ergens inde instellingen

[ Voor 16% gewijzigd door cracking cloud op 29-09-2023 14:27 ]

cracking cloud schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:26:
Dat gaat hem niet worden denk ik. Dat wordt voor Microsoft aan de serverkant onbeheersbaar (en waarschijnlijk ook erg kostbaar), als ze allerlei smaken moeten kunnen ondersteunen.
Hoe zo alle smaken , je kunt de standaard versie van MSFS , toch als ISO geven en die updates ( zo als de PC BOX versie

Daar zie ik echt geen probleem in bij MS
Dan een ISO downloaden voor een update , is ook niet zo ramp , de gewone updates is voor iedereen gelijk
Want dat zijn die verplichte updates , dus dat is ook geen probleem.
Maar neemt wel heel veel druk van de server af.

Nu met ik zo als vannacht 20 keer het zelfde bestand dl omdat het niet goed gaat.
Bij een ISO trek je die hele zooi in een keer binnen , met een 1 GBbit kan je dat in 5 min binnen hebben , nu heeft die bijna 7 uur gedaan over alleen downloaden.

cracking cloud schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:26:

Edit: gpu 100% belast kun je uitzetten ergens inde instellingen
100 % belasting van GPU , opstart tijd 4 min
Ga je dit minder doen , 75% belasten zit ik al aan de 10 min om in menu te komen.
Dat gaat hem echt niet worden
Sowieso al een opstart tijd om in en menu te komen van 4 min, dat moet gewoon 1 a 2 min zijn meer niet
De rest komt ingame wel.
Waarom elke keer heel je MP map herlezen en weer goed zitten als je aan het opstarten bent?
En zo zijn er wel meer dingen die ze weg kunnen laten ....

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 29-09-2023 14:40 ]

• djbarney

djbarney

ravw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:32:
[...]

Hoe zo alle smaken , je kunt de standaard versie van MSFS , toch als ISO geven en die updates ( zo als de PC BOX versie

Daar zie ik echt geen probleem in bij MS
Dan een ISO downloaden voor een update , is ook niet zo ramp , de gewone updates is voor iedereen gelijk
Want dat zijn die verplichte updates , dus dat is ook geen probleem.
Maar neemt wel heel veel druk van de server af.

Nu met ik zo als vannacht 20 keer het zelfde bestand dl omdat het niet goed gaat.
Bij een ISO trek je die hele zooi in een keer binnen , met een 1 GBbit kan je dat in 5 min binnen hebben , nu heeft die bijna 7 uur gedaan over alleen downloaden.
Het vernieuwende idee van msfs is juist dat verreweg de meeste world data streaming binnenkomt van de msfs servers. Je zal dan echt moeten zorgen dat iedereen met dezelfde versie client aankomt kloppen bij die servers, anders word dat inderdaad een onbeheersbaar zooitje dat tig keer meer ruimte en bandbreedte zal vreten dan het nu ongetwijfeld al doet.

Wat ik nog steeds niet begrijp van msfs 2020 is dat ze de world updates local hebben gemaakt. er zit mijns inziens geen verschil tussen of ik nou over een stuk land vlieg dat toevallig in een free world update zit, of niet. Als ze die data nu gewoon server side laten staan en net als de rest pas in streamen als ik in de buurt kom, dan scheelt dat een hoop gedoe rondom updates downloaden en local storage. Ik had wel gehoord dat ze in de 2024 versie daar meer op zouden gaan leunen, maar ben benieuwd hoe ver.

De community gateway hub die nu bijna klaar schijnt te zijn, hoop ik dan ook echt van dat alles server side blijft qua data, anders moet ik een nog grotere nvme ssd gaan regelen straks :)

Losse updates voor local install "wanneer jij het wil", is een ding uit de verleden tijd met alle cloud connected games tegenwoordig, dat gaan we voor msfs niet meer zien. De pc Box versie die je benoemde is niets meer dan een local basegame install, die zodra je die start, toch vrijwel volkomen overschreven word door de laatste updates, zeker omdat ze ergens vorig jaar ook het hele storage systeem van de sim hebben aangepast waardoor de base install kleiner werd.

Wat ik wel volledig met je eens ben, is dat het anno 2023 volkomen gestoord is dat er nog update processen bestaan waarbij files corrupt gedownload worden en het systeem vervolgens gewoon niet eens checkt of die file corrupt is en probeert door te installeren. Dat is precies het deel waar ze vanaf moeten wat mij betreft. Ook het idee om elke file apart te downloaden en extracten, en dan pas naar de volgende te gaan, mag er wat mij betreft uit. Of als je dat dan toch perse moet doen, maak het dan iig multithreaded waarbij elke core zn eigen file download en extract, dan schiet het iig een stuk sneller op. Een crc check op file corruption er op en dan heb je naast server bandwidth denk ik wel alle echte grote issues opgelost. Erg Frans om daar al 3 jaar gewoon geen moer mee te doen, behalve dan elke update weer de twitter post "we're monitoring and looking to improve".. die geloofwaardigheid is nu ook 0 na 3 jaar

[ Voor 16% gewijzigd door djbarney op 29-09-2023 14:44 ]

Met alle smaken bedoel ik alle updates die iemand wel of niet aan kan hebben. Dus als iemand wel SU11 heeft maar geen SU12 dan moet je alweer een aparte server in de lucht houden om dat te ondersteunen.

Verder vraag ik me af of de gpu invloed heeft op de laadtijd. Ik heb er weinig verstand van maar ik zou denken dat de gpu zich met de grafische kant bezighoudt en de cpu zorgt voor de laadtijden.

De manier die ze nu gebruiken van downloaden en semitegelijkertijd installeren vind ik op zich wel goed, maar de downloadsnelheid is soms wel traag. Het zou veel beter zijn dat de download continu doorloopt en het uitpakken en installeren parallel daaraan uitgevoerd wordt

• UrbanWoodz
De GPU heeft inderdaad geen invloed op laadtijden. Dat kan in de toekomst veranderen als ze DirectStorage zouden integreren.

Met MSFS 2024 gaat alles in datacenters komen te staan. Dat betekent dat MSFS alleen maar data binnenhaalt die je op dat moment nodig hebt. Eventuele World Updates zullen dan ook op de datacenters staan i.p.v. lokaal.

UrbanWoodz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:18:
De GPU heeft inderdaad geen invloed op laadtijden.
Meten is weten , en hier gebeurd het dus wel ....
en het scheelt echt super veel

Even van het Asobo forum
Just to warn people that I timed this in alpha/beta and limiting the fps actually increased load times in getting to the main menu as well as the actual flight. I think if I remember rightly it was around 40 extra secs to get to main menu and extra 20 secs getting into flights.
This was using a superfast Samsung NVME M.2 SSD imagine in slower SSD or HDD it will be even longer.
I haven’t timed it again since release as I can’t be arsed to keep reloading the sim to check.
And yes when I checked, I checked when just restarting the game and doing it after restarting the pc but gave the same result.

Thought id post this as seen people complaining about the load times just in case anyone had limited their fps.
Dus het heeft wel degelijk invloed op je laad tijden , Met free FPS ben ik binnen 4 min in menu
En als ik hem locked op 30FPS gaat dit naar 10 min.

Dus het heeft wel degelijk invloed op je laadtijden .
Probeer het zelf maar.
Ik heb het al diverse keren getest en keer op keer komt het zelfde naar boven.
Zelfs met dit nieuwe systeem is het zo.

Dat komt omdat ze achter die screenshots al het 3d menu inladen ( die je nog niet ziet ) hangaar ..
Maar het is gewoon erg vreemd dat het zo veel power vreet terwijl je eigenlijk nog niets ziet.

• djbarney

djbarney

ravw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:26:
[...]

Even van het Asobo forum

[...]

Dus het heeft wel degelijk invloed op je laad tijden , Met free FPS ben ik binnen 4 min in menu

Probeer het zelf maar.

Dat komt omdat ze achter die screenshots al het 3d menu inladen ( die je nog niet ziet ) hangaar ..
Maar het is gewoon erg vreemd dat het zo veel power vreet terwijl je eigenlijk nog niets ziet.
yes en die hangaar background kan je dus uitschakelen, dat heb ik meteen toen die update uit kwam al gedaan, nutteloos om dat in te laden en vervolgens het menu constant in max fps de boel laten draaien, voor iets dat je toch amper ziet. Scheelt veel meer in loadtimes dan je gpu maar maximaal open gooien dus
djbarney schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:00:
[...]

yes en die hangaar background kan je dus uitschakelen, dat heb ik meteen toen die update uit kwam al gedaan
Hoe schakel je die uit , heb wel die animatie daar vanuit staan...

Heb het al , de low energy mode aanzetten in Expermental dan is die weg :*)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 29-09-2023 17:10 ]

• UrbanWoodz
[...]

Even van het Asobo forum

[...]

Probeer het zelf maar.

Heel opmerkelijk. Ik het het net geprobeerd en ik merk geen verschil...

EDIT: Als ik de VPN aanzet en verbind met de VS (Seattle) gaan de downloadsnelheden rap omhoog. Als je last hebt van trage downloads en je hebt een VPN kan je dit proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door UrbanWoodz op 30-09-2023 10:23 ]

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 19:17

Dani86

AeroGeek

Gaan jullie bij release al over op FS 2024?

Voor mijn gevoel is FS2020 net uit de beta fase :+
Er is in de addon kisten niet eens een werkende WXRADAR

Ook heb ik erg veel plezier van de Fenix A320.
Ik verwacht niet direct study level kisten in FS2024.

Ergo ik blijf nog wel ff op FS2020.

Vandaag een kleine upgrade gedaan van een RX 5600 XT naar een 5700 XT.

Ik kan nu op 1080P Ultra er 45 FPS gemiddeld uit persen, wat voor deze sim prima is zolang er geen stutters zijn

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 19:17

Dani86

AeroGeek

[...]

Even van het Asobo forum

[...]

Probeer het zelf maar.

Die laadtijden herken ik niet. Ik zal ze eens timen.

Nu heb ik alleen geen extra hypotheek afgesloten om een insane aantal addons te kopen :>

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07
Dani86 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:05:

Voor mijn gevoel is FS2020 net uit de beta fase :+
Er is in de addon kisten niet eens een werkende WXRADAR

Ook heb ik erg veel plezier van de Fenix A320.
Ik verwacht niet direct study level kisten in FS2024.

Ergo ik blijf nog wel ff op FS2020.

Vandaag een kleine upgrade gedaan van een RX 5600 XT naar een 5700 XT.

Ik kan nu op 1080P Ultra er 45 FPS gemiddeld uit persen, wat voor deze sim prima is zolang er geen stutters zijn
Ik heb Flight Simulator 2020 Premium Deluxe-versie. Heel veel gevlogen. Ik kan deze helaas niet meer spelen. Updaten blijft maar fout gaan. Ik snap er niks meer van?

Ik ga zeker editie 2024 halen hopelijk werkt dat wel goed

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:11
Dani86 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:05:
Ja. Zelf zit ik op de gamepass, dus heb ik hem sowieso "gratis". Voor mij als gamer zal 2024 denk ik wel wat meer toevoegen dan 2020. Zoals ik kan zien zitten er meer opdrachten enz. in waar ik dan weer extra voldoening uit kan halen. Vaak start ik gewoon een vluchtje, doe een rondje om een stad en ben ik er weer klaar mee. Lijkt me leuker om in de sim een opdracht te krijgen welke ook bijgehouden wordt. Heb ook al NEOFLY geprobeerd, maar omdat die extern opgestart moet worden en ik niet mijn eigen vliegtuigen kan kiezen vanaf het begin vind ik dat toch wel vervelend.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Dani86 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:08:
[...]

Nu heb ik alleen geen extra hypotheek afgesloten om een insane aantal addons te kopen :>
Ik ook niet hoor , elke maand 2 a 3 addons kopen en je heb al aardig wat als je ene paar jaar verder ben.
Als je een beetje geduld heb en je wacht op kortingen kan het je behoorlijk geld uit sparen.
Nu de laatste half jaar heb ik bijna niets meer gekocht op wat Inibuild airports met korting na.
Maar straks met MSFS2024 kan ik ze wel mee nemen dus dan ben je gelijk klaar met een hoop vliegvelden.
Dan kun je er weer 4 jaar van genieten.

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Na circa 1 jaar ga ik Flight Simulator weer oppakken, helaas afgelopen periode te weinig tijd gehad om de game te spelen helaas.
Ik zal wel weer wat beginnerscursussen moeten gaan doen haha!

Nu heb ik een vraag, mijn vaste harde schijven staan best vol, ik twijfel daarom om de game te gaan installeren op een externe harde schijf.
Wat is jullie ervaring hierin? zorgt dit op den duur voor problemen of niet?

Je hebt toch ook een mogelijkheid om MSFS via een online cloud opslag te spelen waardoor je meet capaciteit eruit kan halen? wat was dat ook alweer precies?

[ Voor 16% gewijzigd door Mikee007 op 07-10-2023 11:58 ]

Verwijderd

Mikee007 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:54:
Je hebt toch ook een mogelijkheid om MSFS via een online cloud opslag te spelen waardoor je meet capaciteit eruit kan halen? wat was dat ook alweer precies?
https://www.xbox.com/nl-NL/cloud-gaming?xr=shellnav

Microsoft Cloud Gaming.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21
Mikee007 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:54:
Na circa 1 jaar ga ik Flight Simulator weer oppakken, helaas afgelopen periode te weinig tijd gehad om de game te spelen helaas.
Ik zal wel weer wat beginnerscursussen moeten gaan doen haha!

Nu heb ik een vraag, mijn vaste harde schijven staan best vol, ik twijfel daarom om de game te gaan installeren op een externe harde schijf.
Wat is jullie ervaring hierin? zorgt dit op den duur voor problemen of niet?

externe harde schijf kan je wel vergeten.

en nee online cloud opslag zit er niet bij.

ga ervanuit dat msfs je echt veel (ECHT Veel) storage nodig zal hebben.

geloof alleen al 200 GB als je niks geinstalleerd hebt. ik zit zelf nu zo rond de 800 GB ofzo

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Dirtyrockers schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

externe harde schijf kan je wel vergeten.

en nee online cloud opslag zit er niet bij.

ga ervanuit dat msfs je echt veel (ECHT Veel) storage nodig zal hebben.

geloof alleen al 200 GB als je niks geinstalleerd hebt. ik zit zelf nu zo rond de 800 GB ofzo
Dat klinkt niet echt hoopgevend.. op zich werkt de game nog wel aardig op me PC maar ik kan niet alles op maximaal zetten. Een ander zei dat Microsoft Cloud Gaming een optie zou zijn....

Ik kan natuurlijk ook altijd een keuze maken om het op de Xbox te gaan spelen al is MSFS niet echt ideaal om op een console te spelen denk ik.
Ik denk dat de meeste hier het ook allemaal op PC spelen.

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Dat klinkt niet echt hoopgevend.. op zich werkt de game nog wel aardig op me PC maar ik kan niet alles op maximaal zetten. Een ander zei dat Microsoft Cloud Gaming een optie zou zijn....

Ik kan natuurlijk ook altijd een keuze maken om het op de Xbox te gaan spelen al is MSFS niet echt ideaal om op een console te spelen denk ik.
Ik denk dat de meeste hier het ook allemaal op PC spelen.
Klopt. Je kan cloud gaming gebruiken. Of een Xbox.

Maar dan heb mis je wel toegang tot veel addons.
Bijv de fbw a320neo. Of de fenix a320.

Je kan geen gebruik maken van Navigraph bijv.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
Inbuilds komt in December met z'n A320 Neo. Zal toch voornamelijk zijn om de Xbox mensen een beetje te compenseren die geen toegang hebben tot fbw en Fenix.

Als ie ook maar een beetje de diepgang van de A310 heeft, zit dat wel snor.
DutchOwnage schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:28:
Inbuilds komt in December met z'n A320 Neo. Zal toch voornamelijk zijn om de Xbox mensen een beetje te compenseren die geen toegang hebben tot fbw en Fenix.

Als ie ook maar een beetje de diepgang van de A310 heeft, zit dat wel snor.
Ach slechter dan die Asobo A320 Neo kan het denk ik niet worden.
Maar het word eens tijd voor grote bussen.

A340
A350
A380
_/-\o_

De A310 - A318 - A319 - A320 - A321 en de A330 heb ik al :*)

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 07-10-2023 21:37 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
Vindt de A380 zo lelijk joh. Die neus |:(

Die dan de 350 maar d:)b
DutchOwnage schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:05:
Vindt de A380 zo lelijk joh. Die neus |:(

Die dan de 350 maar d:)b
Ja een schoonheidsprijs zal,die niet winnen inderdaad die A380.
Maar hoop hem wel snel in MSFS te krijgen die A380
Even van Londen naar Bangkok , En dan door naar JFK , AMS >:)

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 07-10-2023 22:45 ]

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:00

"We're thrilled to announce our well-anticipated latest DLC: the iconic Amsterdam Schiphol Airport!
flyAmsterdam will be available today at flytampa.org and all major partner stores (simmarket, ORBX) will follow in the next days. Microsoft Flight Simulator marketplace availability soon."

FlyAmsterdam van FlyTampa komt er dan eindelijk vandaag aan :D

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-11 08:32
Druk aan het F5en op flytampa.org, dit en beyondatc staan bovenaan mijn lijstje. Maximaal genieten straks

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:46
Hammie schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:13:
Druk aan het F5en op flytampa.org, dit en beyondatc staan bovenaan mijn lijstje. Maximaal genieten straks
En hij is er! Inmiddels al gekocht en al aan het downloaden, vanavond is uitproberen.
http://www.flytampa.org/eham.html

De prijs is trouwens 22 dollar geworden exclusief btw, inclusief btw ongeveer 26 euro. Persoon vind ik dit mee vallen voor een scenery van FlyTampa en de kwaliteit die daar bij hoort.

Voor de mensen die hem kopen vergeet niet het GSX profile te downloaden zelfs samengesteld door Flytampa, deze is te vinden op: https://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=36764

[ Voor 36% gewijzigd door grimethel op 08-10-2023 16:58 ]

• Cat--eye
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:34
Dank voor de tip. Ik ben hem aan het downloaden. Gebruik wel de US server want de NL server is heel traag.

• Dutchy88
  • Laatst online: 22:08
grimethel schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:40:
[...]

En hij is er! Inmiddels al gekocht en al aan het downloaden, vanavond is uitproberen.
http://www.flytampa.org/eham.html

De prijs is trouwens 22 dollar geworden exclusief btw, inclusief btw ongeveer 26 euro. Persoon vind ik dit mee vallen voor een scenery van FlyTampa en de kwaliteit die daar bij hoort.

Voor de mensen die hem kopen vergeet niet het GSX profile te downloaden zelfs samengesteld door Flytampa, deze is te vinden op: https://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=36764
Mijn eerste indruk is dat de scenery toch wat tegenvalt, of mijn verwachtingen waren te hoog. :9

Zo is er bijvoorbeeld geen animated apron traffic. Dit zorgt voor een wat doods gevoel op een groot vliegveld als EHAM. Alles wat er staat is puur static.

Er zijn ook nergens apron-medewerkers of andere mensen te ontdekken. Met de huidige technieken moet hier veel meer uit te halen zijn als we kijken naar andere recente scenery's.

De snelweg textures rondom EHAM zijn ook een beetje mwah, zoiets zou mooi staan in FS9 maar is nu echt geen gezicht meer. Ook ziet de landscaping rondom water er wat vreemd/slordig uit, zelfs op Ultra.

Performance lijkt overigens wel goed te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCwUMMWGKhgnanzE3OkA2cdfNrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5RtbENnjrUAZJSLn27a01NTD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchy88 op 08-10-2023 17:57 ]

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 08:49
Oh jee, ik koop eigenlijk nooit scenery maar wilde hiervoor wel een uitzondering maken aangezien ik bijna alles via EHAM vlieg. Als ik dat water zo zie, dan begin ik wel heel erg te twijfelen.. dit gaan ze toch wel oplossen hoop ik?

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-11 17:51
Ik twijfel ook na het lezen hier ( bedankt daarvoor ) Ik wacht nog even wat updates af. ( als deze komen.)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• djbarney

djbarney

ik wacht na de flytampa kopenhagen (kastrup) addon ook even de detailed reviews af. vooral de opmerkingen dat alles static is doen mij twijfelen, want dat was in flytampa's kastrup ook iets dat een externe mod nodig had (static planes aan de gates gaan natuurlijk niet netjes werken met live traffic enzovoort)

wat overigens wel opvallend is, op https://www.fsvisions.nl/...sterdam-schiphol-airport/ geven ze aan dat er juist wel animated apron traffic enzovoort moet zijn. wellicht een bug nog

en alvast een korte review in t duits, met wat meer screenshots. reviewer lijkt er best positief over te zijn https://cruiselevel.de/kurzreview-flytampa-amsterdam/

[ Voor 37% gewijzigd door djbarney op 09-10-2023 11:58 ]

• Hillwoods
De scenery ziet er bij de vooral bij de terminals erg mooi uit. Ook fijn dat er nu eindelijk een up-to-date versie is van Schiphol. Ik ben er zelf erg tevreden mee!

Over het apron-verkeer dat mist: het aparte is dat er wel custom geanimeerd verkeer is, maar volgens mij alleen op dit moment voor de ingang van het vliegveld zelf, zoals bijvoorbeeld de bussen. Ik hoop dat het nog wordt toegevoegd bij de aprons zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Hillwoods op 09-10-2023 14:28 ]

Ziet er toch niet verkeerd eruit die Fly Tampa EHAM, ja sommige dingen kunnen beter.
Maar het is wel een heel stuk beter dan de standaard.
En voor de mensen die hem nog niet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxg9mXUOxFemOC5CTITI-XsLENU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApQ1OMajCHFW9tGzKyqPARqv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE3O-qoLb4RiILu1jXah3TJSsb4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvikTTrmGjHSEWxTPnzcp09F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7n5Qk7MHPklmbV31fg7jg2xLaqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jptp0TrCg7KJhnuaGEYJRSea.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwNlH1FzRm-Rb1yXnxibd-J8LR8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4kZPubA80PHptD6NtlJnVDT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXwvk6SUZ2q-Z4AzhjFvOHAup-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxxz3WVFTLUogsI6uBOM1yl3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-a_pJXssbutB7NodAc2h8pJPaY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHmgs8YK5kIreJ51ReUpDTSg.jpg?f=fotoalbum_tile

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 13:59
Hier ook een tevreden gebruiker van de nieuwe FlyTampa EHAM scenery; een enorme stap voorwaarts tov de Premium Asoba versie. Alleen al de taxiways over de A4 en A5 maken het meer dan de moeite waard imho.

Textures beetje mixed bag: meestal erg mooi, maar soms lijken het kopien uit FS9 te zijn, vooral te merken rond Schiphol Oost en de custom snelwegen.
Spitfire123 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:23:
Hier ook een tevreden gebruiker van de nieuwe FlyTampa EHAM scenery; een enorme stap voorwaarts tov de Premium Asoba versie. Alleen al de taxiways over de A4 en A5 maken het meer dan de moeite waard imho.

Textures beetje mixed bag: meestal erg mooi, maar soms lijken het kopien uit FS9 te zijn, vooral te merken rond Schiphol Oost en de custom snelwegen.
ja soms is zeker een groot verschil in kwaliteit
Een beetje het verschil tussen de wallen en Yab yum om het maar even aan te geven.
En een beetje inde sfeer te blijven van Ams
Je ik krijgt bij sommige dingen ook wel het FS9 gevoel ......

• Dutchy88
  • Laatst online: 22:08
ravw schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

ja soms is zeker een groot verschil in kwaliteit
Een beetje het verschil tussen de wallen en Yab yum om het maar even aan te geven.
En een beetje inde sfeer te blijven van Ams
Je ik krijgt bij sommige dingen ook wel het FS9 gevoel ......
Verschil in kwaliteit maar ook zeker het ontbreken van custom animated apron traffic doet wel afbreuk aan de ervaring/beleving naar mijn mening.

Neem als voorbeeld Brussel van Aerosoft, dat voelt veel levendiger aan door de verschillende voertuigen maar ook passagiers in de terminals. Zelfs de FSX versie van FlyTampa EHAM had o.a. rijdende Schiphol bussen en KLM voertuigen. Je zou zeggen met de hedendaagse technieken had hier meer ingezeten.

Slecht? Zeker niet! Maar ondanks de jarenlange ontwikkeling voelt het daardoor toch een beetje als een (te) snelle release. Hopelijk gaan we nog wat ontwikkelingen en verbeteringen zien in toekomstige updates.

• coeny01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-11-2024
Kan iemand mij vertellen over GSX?
Ik dacht dat je daar een freeware
versie van was,of is het payware?

• Dirtyrockers
coeny01 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
Dat is een betaalde addon.

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11 14:58
coeny01 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
Het is inderdaad payware maar het werkt gratis op FSDreamTeam veldjes. Als je er daar één van hebt kun je het uitproberen.

Alleen al de moeite waard voor de pushback procedure.
En als je van 3d passagiers houdt, niet alleen je vliegtuig/apron/jetway kan worden gevuld maar ook gates en terminals van vliegvelden die dat niet al hebben in de oorspronkelijke versie d.m.v. profiles die je kan downloaden.
Waarschijnlijk komt er in een toekomstige update de mogelijkheid om je cabin te vullen met geanimeerde passagiers.

• mvbo
Is GSX een framerate killer? Het lijkt me wel interessant om hier eens mee te spelen, maar ik kan me voorstellen dat je enorm in gaat leveren op je framerates.

• UrbanWoodz
Bij mij draait het prima met GSX. De laadtijd van de sim gaat wel achteruit.

Elzavo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:49:
[...]

Alleen al de moeite waard voor de pushback procedure.
daar heb je Pushback addon voor en die is gratis

https://flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback

Werkt perfect en dan samen met Simultech – My Replacement Assistance Trucks
https://simultech.ch/my-replacement-assistance-trucks/
ook te koop ingame store

En dan met FSLTL :9

Dan heb je toch wel een erg leuke basis voor MSFS

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11 14:58
ravw schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

daar heb je Pushback addon voor en die is gratis
GSX is veel uitgebreider.
Zoveel gezeik gehad met die addon (vooral met de fenix), en is al 1,5 jaar niet geupdate.
Elzavo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

GSX is veel uitgebreider.
Zoveel gezeik gehad met die addon (vooral met de fenix), en is al 1,5 jaar niet geupdate.
Werkt gewoon goed nog , Ja fenix en PMDG moet je het niet gebruiken omdat die hun eigen dingen heb.
Dan krijg je inderdaad problemen.

Je weet het maar ik ga niet voor elk vliegveld een GSX bestandje DL
Het moet gewoon gelijk werken en niet na 101 bestandjes gedownload te hebben.

Ik gebruik 95% van de vluchten toch alleen maar cockpit view
Dus zo vaak zal je dan die PAX niet zien lopen.

En daarbij moeten ze van uit Asobo dit soort dingen gewoon eens goed er ingooien.

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 11-10-2023 15:11 ]

Verwijderd

FS2020 wordt ook door Ocon gedaan:

• Dirtyrockers
EHAM update is uit

V1.1 (11 Oct 2023)
-RW18R alignment
-added missing fencing around K-apron
-ground texture fixes
-improved smoothness on elevated taxiways
-added missing localiser model
-optimized viewing distance of highway 3D lighting

[ Voor 86% gewijzigd door Dirtyrockers op 12-10-2023 18:43 ]

• ververj001
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-09 21:21
Vergeten jullie ook niet de GSX profiel van EHAM opnieuw te downloaden van de Flytampa forum? Deze is nu al 2 keer geüpdatet (zal nog wel vaker gedaan worden) maar weinig mensen weten het. Zo heb je altijd de laatste en beste update van het profiel.

• appie35
Toch maar Schiphol gekocht gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat een werk moeten ze hier aan gehad hebben zo uithgebreid. Soms erg mooi soms kan er nog zeker verbeterd worden ( zeker sommige resolutie images)

Hij is wel erg zwaar voor VR dus ik moet een tandje terug schroeven. Het interne gedeelte had van mij niet gehoeven.

Nu nog wat levendiger maken en ik ben tevreden.

Is er nog ergen software geinstalleerd waar je schiphol kunt configuren? bijv hoe weet je nu dat er een update komt.

• mvbo
Er wordt niks geinstalleerd vanuit FlyTampa, je moet het zelf in de gaten houden en de update downloaden, deze los opnieuw installeren. Hier is nog wel wat in te verbeteren.

Ik heb hem zelf nu dus ook gekocht, al een paar vluchten gedaan vanaf AMS en het ziet er echt heel goed uit. Sinds gister crasht de sim helaas als ik hem load vanaf AMS, als ik op een ander veld start, werkt het wel. Ik heb 1.1 geinstalleerd, en al eens de hele installatie opnieuw gedaan, maar niks werkt. Iemand anders hier al tegenaan gelopen?

Dit is eigenlijk wel exact waarom ik een beetje huiverig ben met die addons ;( de stabiliteit van de Sim komt wel in het gedrang, ik heb nooit issues gehad met lange laadtijden, CTD's, etc.. en nu koop ik eens een scenery addon en het is gelijk prijs.

• ViperTim
  • Laatst online: 08-07 00:38
mvbo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:07:
Er wordt niks geinstalleerd vanuit FlyTampa, je moet het zelf in de gaten houden en de update downloaden, deze los opnieuw installeren. Hier is nog wel wat in te verbeteren.

Ik heb hem zelf nu dus ook gekocht, al een paar vluchten gedaan vanaf AMS en het ziet er echt heel goed uit. Sinds gister crasht de sim helaas als ik hem load vanaf AMS, als ik op een ander veld start, werkt het wel. Ik heb 1.1 geinstalleerd, en al eens de hele installatie opnieuw gedaan, maar niks werkt. Iemand anders hier al tegenaan gelopen?

Dit is eigenlijk wel exact waarom ik een beetje huiverig ben met die addons ;( de stabiliteit van de Sim komt wel in het gedrang, ik heb nooit issues gehad met lange laadtijden, CTD's, etc.. en nu koop ik eens een scenery addon en het is gelijk prijs.
Ik heb zelf diverse payware en freeware addons zo ook flytampa EHAM, maar geen problemen. De enige paar keer CTD's die ik heb gehad was als ik de motoren uitzette van de C-17 op RAF Lakenheath.

• djbarney

djbarney

ik haal m ook echt pas als ie in de microsoft marketplace beschikbaar is, juist omdat ik geen zin heb om tig sites en installers af te moeten om te zien of er wellicht eentje een update heeft. vind het jammer dat ze de ramen in de walkways zo slecht geimplementeerd hebben, vind het juist altijd tof om vanuit de waiting areas door de ramen heen je vliegtuig op stand te zien staan :) wellicht patchen ze dat ook nog wel, zag wel al op het msfs forum dat ze al redelijk actief aan t bugfixen waren.
Exclusive: LatinVFR Bringing A330 and A340 Series to MSFS

https://fselite.net/conte...-and-a340-series-to-msfs/

Het plan is dat de A330neo op donderdag 19 oktober 2023 uitkomt via de in-sim Marketplace.

_/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiaMcOWigXePx0JH1xZt_3dpJ2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sPQ4YImSpMUDS9RsI8KX1icW.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 16-10-2023 22:23 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30

ralpje

Deugpopje

Vanmiddag even de tijd genomen om MSFS en alles uit de marketplace te updaten en FlyTampa EHAM te downloaden. En vervolgens zojuist op VATSIM even een vluchtje EGLC - EHAM gedaan.
Best leuk geworden allemaal :+ Mooi gelijk een uitdagende ILS36R circling 04 gekregen. Het was dat druk op VATSIM op EHAM, iedereen wil de nieuwe scenery even uitproberen denk ik :D

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• appie35
Ze mogen de strepen op de snelweg wel wat dunner maken en misschien wat meer verkeer! Op EHAM

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 12:05

Jrrri

Simulant

Klopt, het lijkt nu net een fietspad.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-10 23:31
Vorige week de fenix a320 gekocht en ondertussen mijn navigraph abo al terug vernieuwd, bevalt me prima. Wat momenteel wel broken lijkt te zijn is live WX ophalen via de EFB en via ACARS (dit weekend lukte dit echter wel nog). Binnenkort (deze maand) zou fenix trouwens de block v2 releasen, toch wel mooi voor een addon die al even oud is. Geen idee of er veel klachten zijn over de huidige engines, op YT kloeg een RL A320 piloot over single engine performance. Benieuwd of dat realistischer zal zijn in de block2. Mijn flare is wel nog wat oefenen, het landen voelt heel raar in 'landing law' in de a320. Heeft er iemand anders nog leuke addons voor de 'airliner experience'? Traffic injectie is tegenwoordig via FSTL? GSX voor ground services; vind ik wel aan de prijzige kant...

• UrbanWoodz
Block 2 bevat hun eigengemaakte engine model, wat dingen als single engine performance behoorlijk zou moeten verbeteren.

• Van der Berg
Flight Simulator doet het eindelijk weer bij mij. Ik heb Flight Simulator Deluxe Premium uitvoering. De probleem waar ik nu tegen aanloop is dat IA niet goed werkt, ik vlieg bijvoorbeeld met een A310. Hij gaat heel langzaam over de startbaan. Iemand bekend met deze problemen?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Hillwoods
FlyTampa heeft versie 1.2 uitgebracht van Amsterdam

V1.2 (19 Oct 2023)
-updated AI parking codes
-taxiway layout update based on latest changes
-fixed jagged shorelines
-minor 3D and texture fixes
-optmised taxiing over elevated taxiways
-added more grasspads
-added custom animated apron traffic
-optimised highway lighting

Zometeen maar eens updaten, ben erg benieuwd naar de apron traffic! :D
En zo te zien is ook het water gefixt!

• UrbanWoodz
Het GSX profiel is bijgewerkt naar 1.09!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10 23:26
Ik was eigenlijk van plan om te wachten tot eham op de marketplace stond maar denk dat ik hem nu snel wil aanschaffen.
Hebben jullie een aanrader waar het het fijnst is om bijvoorbeeld ook updates binnen te krijgen?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• ViperTim
  • Laatst online: 08-07 00:38
Marcievg schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:30:
Ik was eigenlijk van plan om te wachten tot eham op de marketplace stond maar denk dat ik hem nu snel wil aanschaffen.
Hebben jullie een aanrader waar het het fijnst is om bijvoorbeeld ook updates binnen te krijgen?
Ik heb het moeten downloaden via de FlyTampa Universal installer. Niet helemaal ideaal. Via de MSFS marketplace is fijner.

• Marcievg
ViperTim schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:48:
[...]

Ik heb het moeten downloaden via de FlyTampa Universal installer. Niet helemaal ideaal. Via de MSFS marketplace is fijner.
Misschien toch nog maar even wachten tot hij in de marketplace staat dan. Ook fijner om alles daar te hebben in plaats van al die apps op je computer te installeren.

Hopelijk staat hij er snel tussen

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:13
Als er hier al heli liefhebbers zitten, met een Virpil collective set :
Virpil zet morgen hun nieuwe AH64D grip, een contra gewicht voor de TCS en TCS Plus en een nieuwe mount plate in de voorverkoop.

En HPG komt volgende week vrijdag met hun nieuwe H160 uit :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUJMCFPOVNkI7wOgNNV8c7mAD2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/avJEDIcgfmmv4axsWxra7tio.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door dierkx36 op 19-10-2023 22:30 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Latin VFR A330 die zo op market komt ( de livery's)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsEhKQ1svIYNc-htM0PwAugxXXQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZygsPbXLmpJrRibp1mYIIZK4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bhj86gXXCchD6ra5raQz1ufSCSY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqcmq3ONbYetQzPfa8hJCEgu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKcnDUgsHkeCz30iRTw2SaxYGac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouUQvGXFZyTEcZGfoAEl10CE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8NVux4MjHhb4fKB36leZTdX93s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXq3qdh5B9H26cP2Pv4LWApr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7foYt7aM5uUJ59yLPIOoICsfUA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGYpx0Ql97PpmxBEfXZa4eAA.jpg?f=fotoalbum_tile

• appie35
Amsterdam V1.2 for MSFS is now available
V1.2 (19 Oct 2023)
-updated AI parking codes
-taxiway layout update based on latest changes
-fixed jagged shorelines
-minor 3D and texture fixes
-optmised taxiing over elevated taxiways
-added more grasspads
-added custom animated apron traffic
-optimised highway lighting

Wel jammer inderdaad dat je dit zelf moet bijhouden.

Tip Volg Flytampa op FB

Moet je nu gewoon dat setup bestandje downloaden en op nieuw je serienummer invoeren? Of doe ik echt iets fout?
(wat gebeurd er met de vorige versie?)
EDIT: https://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=36776 :'(

Ik zag op FB dat hij is ingediend voor de Marketplace

[ Voor 28% gewijzigd door appie35 op 20-10-2023 10:11 ]

• Hammie
Latinvfr.. no thxs. Zelfde niveau als captainscam

• Van der Berg
Ik ben zojuist geland met een Boeing 747. Ik vloog vanaf Brussel Zaventem Brussels Airport naar Amsterdam Schiphol met LIVE weer. Ik had gekozen voor hoog vliegen en mocht zelfs naar Flightlevel FL 200. Ik vloog op de automatische piloot vanaf het begin van de start. Ik was een soort passagier. Ik zat deels in de cabine en soms in de cockpit. Wat ging mijn vlucht snel. Uiteindelijk Schiphol voorbij gevlogen en een rechtsomkeer gemaakt en de landing ingezet, geland op baan 18R (De Polderbaan) op Schiphol.

Voordat ik het wist gingen we al landen. In het echt vliegt KLM met de Embraer E175 tussen Amsterdam en Brussel en Brussel Amsterdam (Die vlucht wil ik eens een keertje in het echt vliegen) 175 KM heen

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 22-10-2023 00:51 ]

• Van der Berg
Ik heb deze 2 extra toestel de Embraer 175, de 190 en de Boeing 777-300ER.

Net heb ik weer een vlucht uitgevoerd en dit keer vanaf Schiphol naar Londen Heathrow weer op de automatische piloot van opstijgen tot landen. Weer LIVE. Geland op baan 27R in Heathrow met een KLM Embraer 175:

Vlucht verliep erg goed en hier hetzelfde voordat ik het wist ging ik alweer landen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEOOBnkaamzYgorZB5ID9LR-wVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JDfZ9OMkvdKgSacactVaTeM.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ervaring met de concorde? Ik wil die kopen.

Ik ga volgende jaar de nieuwe Flight Simulator 2024 kopen weer Deluxe Premium uitvoering

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 22-10-2023 01:51 ]

• Hammie
PMDG 737 EFB komt er dan nu toch echt zeer binnenkort aan;

Zie YT filmpje van 737NGdriver
YouTube: PMDG 737 EFB | The FULL Preview is HERE | RELEASETIME ANNOUNCED

• Hammie
Van der Berg schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:49:
Ik heb deze 2 extra toestel de Embraer 175, de 190 en de Boeing 777-300ER.
Oeh dat is zonde van je geld, de Fenix320 en de PMDG lijn zijn van topkwaliteit. Had even gewacht met de 777 tot PMDG deze gaat uitbrengen. louche/lazy gamedevs moet je niet sponseren O-)

• djbarney

djbarney

Hammie schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:55:
PMDG 737 EFB komt er dan nu toch echt zeer binnenkort aan;

Zie YT filmpje van 737NGdriver
YouTube: PMDG 737 EFB | The FULL Preview is HERE | RELEASETIME ANNOUNCED
behoorlijk clickbaity video, met alleen het langdradige pmdg excuus waarom ze het niet voor elkaar hebben gekregen, schuld wegleggen bij microsoft en natuurlijk de xbox, en uiteindelijk in de hele video 2 screenshots en amper beelden van de daadwerkelijke efb. Ik volg deze streamer al wel wat langer, maar zijn content is echt hit and miss.. dit is een dikke miss wat mij betreft. Hoop daadwerkelijk dat die "addon" mode waarin andere developers kunnen toevoegen aan de PMDG efb iets gaat toevoegen maar heb er om een of andere reden een hard hoofd in.

• Van der Berg
Ik heb vanavond voor €40,49 de toestel Concorde gekocht in Flight Simulator 2020 Deluxe Premium uitvoering. Wat een snelle toestel. Nog geen uur onderweg vanaf Schiphol en ik zat al in Frankrijk.

Moet ik straks opnieuw kopen bij Flight Simulator 2024, wat ik nu koop is dat beschikbaar bij 2024 of moet ik ze weer allemaal opnieuw kopen?

• Marcievg
Van der Berg schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 03:43:
Ik heb vanavond voor €40,49 de toestel Concorde gekocht in Flight Simulator 2020 Deluxe Premium uitvoering. Wat een snelle toestel. Nog geen uur onderweg vanaf Schiphol en ik zat al in Frankrijk.

Moet ik straks opnieuw kopen bij Flight Simulator 2024, wat ik nu koop is dat beschikbaar bij 2024 of moet ik ze weer allemaal opnieuw kopen?
Alles dat je koopt voor fs2020 is mee te nemen naar fs2024

• Hammie
djbarney schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:48:
[...]

behoorlijk clickbaity video, met alleen het langdradige pmdg excuus waarom ze het niet voor elkaar hebben gekregen, schuld wegleggen bij microsoft en natuurlijk de xbox, en uiteindelijk in de hele video 2 screenshots en amper beelden van de daadwerkelijke efb. Ik volg deze streamer al wel wat langer, maar zijn content is echt hit and miss.. dit is een dikke miss wat mij betreft. Hoop daadwerkelijk dat die "addon" mode waarin andere developers kunnen toevoegen aan de PMDG efb iets gaat toevoegen maar heb er om een of andere reden een hard hoofd in.
Ja klopt heb hem ook pas na mijn post gekeken. Enkel screenshots zonder daadwerkelijke live beelden. Hij is dan ook lid als tester voor PMDG, dat kun je wel merken. Iig nu nog even wachten en dan zelf maar eens beoordelen. Gaat mij persoonlijk vooral om een goede performancecalculator. Charts enzo heb ik op een apart scherm, in de fenix gebruik ik die functie ook niet.

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-10 23:31
Ik twijfel om fshud aan te schaffen als replacement voor offline ATC. BeyondATC ziet er veel interessanter uit, maar met hun v2 re-scope vrees ik dat de release nog even op zich zal laten wachten.

Gisteren trouwens mijn eertste CTD tgv. een memory leak in MSFS. Fenix a320 vlucht van EGJJ naar EBBR en boven KOKSY plots 100% RAM en toen besloot windows MSFS te killen :( Airborne een fenix a320 vlucht hervatten lukt niet, dus de vlucht niet kunnen voltooien. Was mijn eerste vlucht met FSTL (liveries+injectie), vermoed dat het gerelateerd is. Verder zag ik dat het eigenlijk vpilot (IVAO client app) was die 50GB opvrat. Zou die conflicteren met FSTL? vpilot shipt met MTL ook een pak liveries. Zou ik die moeten verwijderen? Heb vpilot alvast geüpdatet naar de laatste versie; kan geen kwaad; lijkt me.

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-11 18:43
logion schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:59:
Ik twijfel om fshud aan te schaffen als replacement voor offline ATC. BeyondATC ziet er veel interessanter uit, maar met hun v2 re-scope vrees ik dat de release nog even op zich zal laten wachten.

Gisteren trouwens mijn eertste CTD tgv. een memory leak in MSFS. Fenix a320 vlucht van EGJJ naar EBBR en boven KOKSY plots 100% RAM en toen besloot windows MSFS te killen :( Airborne een fenix a320 vlucht hervatten lukt niet, dus de vlucht niet kunnen voltooien. Was mijn eerste vlucht met FSTL (liveries+injectie), vermoed dat het gerelateerd is. Verder zag ik dat het eigenlijk vpilot (IVAO client app) was die 50GB opvrat. Zou die conflicteren met FSTL? vpilot shipt met MTL ook een pak liveries. Zou ik die moeten verwijderen? Heb vpilot alvast geüpdatet naar de laatste versie; kan geen kwaad; lijkt me.
Sinds wanneer kun je met non-ivao software het netwerk op?
Voor zover ik weet zit je vast aan Altitude van IVAO zelf.
logion schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:59:

Gisteren trouwens mijn eertste CTD tgv. een memory leak in MSFS. Was mijn eerste vlucht met FSLTL (liveries+injectie), vermoed dat het gerelateerd is.
Daar ligt het probleem
Ik heb hem ook al meerdere malen gehad op het moment dat ik FSLTL aanzetten klapte mijn PC helemaal uit
Om vervolgens even niets meer te willen doen.

Laatst tijdens een vlucht inladen vlak voor de landing , inladen van een airport.
Bam en PC uit
Het gaat niet goed met die FSLTL

Het heeft iets met ram te maken dat weet ik maar ik had met mijn oude PC er geen last van met deze nieuwe is het en denk ik 6 keer gebeurd

Het heeft niets met die Fenix te maken maar met die FSLTL

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 23-10-2023 23:12 ]

Pagina: 1 ... 321 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc