Ik gebruikte "head tracker" app voor IOS icm Opentrack op m'n pc, hierbij hoef je geen pet op. Het werkt wel goed maar ik werd er zelf een beetje nerveus van, puur persoonlijk dus. Uiteindelijk gebruikte ik hem voornamelijk op de grond, ik vlieg uitsluitend airliners en dan vind ik het wel toegevoegde waarde hebben tijdens het taxien. Vooral landen vind ik lastig met een head tracker.EasyJet schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:47:
[...]
Zit je dan ook steeds met een cap op? Ken de TrackIR dingen dat mensen dan altijd met een cap moeten vliegen. Of is dat nu niet het geval? Ik vind het ook wel het overwegen waard. De toetscombinatie of muis bewegen is niet altijd even handig zullen we maar zeggen
Het nadeel met een app op je telefoon is wel dat je dus je telefoon moet neerzetten voor je monitor, die kan je dus niet even gebruiken voor andere dingen ondertussen.. maar normaal doe je dat ook niet tijdens het vliegen ;-)
Er zijn ook een aantal alternatieven met webcams, dat maakt het al iets laagdrempeliger. Toch vraag ik me af of dat net zo goed werkt, aangezien de camera's in webcams doorgaans niet top zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door mvbo op 03-08-2023 12:20 ]
:strip_exif()/f/image/H6rKhPokVp92GMZ1aaZyUX7T.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qswB9Hcs1vnE90SA53fQ0BCF.png?f=fotoalbum_large)