• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 08:49
EasyJet schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Zit je dan ook steeds met een cap op? Ken de TrackIR dingen dat mensen dan altijd met een cap moeten vliegen. Of is dat nu niet het geval? Ik vind het ook wel het overwegen waard. De toetscombinatie of muis bewegen is niet altijd even handig zullen we maar zeggen :P
Ik gebruikte "head tracker" app voor IOS icm Opentrack op m'n pc, hierbij hoef je geen pet op. Het werkt wel goed maar ik werd er zelf een beetje nerveus van, puur persoonlijk dus. Uiteindelijk gebruikte ik hem voornamelijk op de grond, ik vlieg uitsluitend airliners en dan vind ik het wel toegevoegde waarde hebben tijdens het taxien. Vooral landen vind ik lastig met een head tracker.

Het nadeel met een app op je telefoon is wel dat je dus je telefoon moet neerzetten voor je monitor, die kan je dus niet even gebruiken voor andere dingen ondertussen.. maar normaal doe je dat ook niet tijdens het vliegen ;-)

Er zijn ook een aantal alternatieven met webcams, dat maakt het al iets laagdrempeliger. Toch vraag ik me af of dat net zo goed werkt, aangezien de camera's in webcams doorgaans niet top zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door mvbo op 03-08-2023 12:20 ]

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11 17:50
EasyJet schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Zit je dan ook steeds met een cap op? Ken de TrackIR dingen dat mensen dan altijd met een cap moeten vliegen. Of is dat nu niet het geval? Ik vind het ook wel het overwegen waard. De toetscombinatie of muis bewegen is niet altijd even handig zullen we maar zeggen :P

Dit is de setup en demonstratie ervan, is ook de ontwikkelaar van de app.
Heb gewoon een klem die mijn gsm vast houd boven mijn scherm gehangen.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/39PRW33gMDJn/550x514.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door KBE91 op 03-08-2023 12:27 ]

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:12

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

appie35 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:50:
[...]

Ik kom er achter dat mijn rechter brake niet meer werkt van mijn CH pro pedaal
https://media.digikey.com/Photos/CH%20Products/300-111.jpg

Wat is een goede vervanger. Ik doe voornamelijk aan Zweefvliegen in MSFS

Ik zie o.a Thrustmaster T.Flight Rudder Pedals maar is dat wel goed spul?
Ik kan je niet adviseren over de T.Flight pedalen, ik heb er geen ervaring mee.

Dat ik toch reageer is omdat mijn eerste reactie is: we zijn toch tweakers? Schroef dat ding eens open, en kijk wat er mis is. Kan nooit moeilijk zijn. :)
Desnoods breng je het ding naar een repair cafe of een Handige Harry in je kennisenkring.
Ik gok dat er een draadje van de rempotentiometer is afgebroken.
Denk aan je ecologische footprint. ;)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-11 17:51
Uitvreter schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Ik kan je niet adviseren over de T.Flight pedalen, ik heb er geen ervaring mee.

Dat ik toch reageer is omdat mijn eerste reactie is: we zijn toch tweakers? Schroef dat ding eens open, en kijk wat er mis is. Kan nooit moeilijk zijn. :)
Desnoods breng je het ding naar een repair cafe of een Handige Harry in je kennisenkring.
Ik gok dat er een draadje van de rempotentiometer is afgebroken.
Denk aan je ecologische footprint. ;)
Je hebt helemaal gelijk!

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 17:25
https://fenixsim.com/blog/

Eerste deel van de Fenix A320 V2 zal komende dagen uitgebracht worden. Het tweede deel komt tegen het einde van september.

Tevens komen ze eind dit jaar met een uitbreidingspakket in de vorm van een A319 en A321 voor ongeveer 46 Euro.

:)

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:56
Ze moeten eens hardware gaan ondersteunen! Skalarki mag nog steeds niet interfacen... Heb ik een mooie FCU staan :(
Er!k schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:35:
Ze moeten eens hardware gaan ondersteunen! Skalarki mag nog steeds niet interfacen... Heb ik een mooie FCU staan :(
https://docs.spadnext.com/getting-started/supported-hardware
Skalarki
HOMELine: All devices (*)
PROLine: All devices (*)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• UrbanWoodz
https://fenixsim.com/blog/entries/2023-08-05_v2_performance/

Lijkt erop dat de PMDG 737 en de Fenix A320 V2 ongeveer gelijk staan qua FPS.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:39

Hoogie2004

Whohooooo

UrbanWoodz schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:54:
https://fenixsim.com/blog/

Eerste deel van de Fenix A320 V2 zal komende dagen uitgebracht worden. Het tweede deel komt tegen het einde van september.

Tevens komen ze eind dit jaar met een uitbreidingspakket in de vorm van een A319 en A321 voor ongeveer 46 Euro.
Iemand heeft een handige samenvatting gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU6mMhqHwAjhJLlEkkB_tQFq7O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6rKhPokVp92GMZ1aaZyUX7T.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop echt dat er ooit een long range 321 komt van Fenix.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-08-2023 10:13 ]

My iRacing profile | Strava

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 10:56
KBE91 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:25:
[...]

[YouTube: SmoothTrack - Detailed Setup Tutorial]

Dit is de setup en demonstratie ervan, is ook de ontwikkelaar van de app.
Heb gewoon een klem die mijn gsm vast houd boven mijn scherm gehangen.

[Afbeelding]
Thanks! Voor de link.

The sky is the limit

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:49

ralpje

Deugpopje

Gisterenavond in een opwelling een Velocity1 Flightstick besteld, met name om een wat heli's te gaan proberen.
Welke heli is perfect om te leren vliegen met zo'n ding en welke scenery moet ik hebben? Zijn er bijvoorbeeld wat platforms in de Noordzee, ofzo?
Ben vooral benieuwd of dat straks in combinatie met m'n HP Reverb G2 een beetje gaaf vliegen is, in de bizjets die ik normaal vlieg zit je dan ook VR toch vooral naar je cockpit te kijken....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 13:01
ralpje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:29:
Gisterenavond in een opwelling een Velocity1 Flightstick besteld, met name om een wat heli's te gaan proberen.
Welke heli is perfect om te leren vliegen met zo'n ding en welke scenery moet ik hebben? Zijn er bijvoorbeeld wat platforms in de Noordzee, ofzo?
Ben vooral benieuwd of dat straks in combinatie met m'n HP Reverb G2 een beetje gaaf vliegen is, in de bizjets die ik normaal vlieg zit je dan ook VR toch vooral naar je cockpit te kijken....
De H145 met of zonder de actionpack uitbreiding, samen met de Offshore Northsee landmarks is een prachtig pakket hiervoor.
Aanrader.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

BazerK schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

De H145 met of zonder de actionpack uitbreiding, samen met de Offshore Northsee landmarks is een prachtig pakket hiervoor.
Aanrader.
Die H145 is inderdaad geweldig. Ik ben nog volop bezig om het ding onder de knie te krijgen (vooral het landen is nog lastig, merk ik), maar zojuist wel al even in VR getest. Dat is qua immersie wel echt briljant en niet te vergelijken met fixed wings (in ieder geval bizjets / airliners waar je eigenlijk alleen maar naar de cockpit zit te kijken).
Nu eerst nog even volop oefenen om dat ding onder de knie te krijgen en dan eens kijken of ik hem ergens op een platform kan parkeren :+

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ralpje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Die H145 is inderdaad geweldig. Ik ben nog volop bezig om het ding onder de knie te krijgen (vooral het landen is nog lastig, merk ik), maar zojuist wel al even in VR getest. Dat is qua immersie wel echt briljant en niet te vergelijken met fixed wings (in ieder geval bizjets / airliners waar je eigenlijk alleen maar naar de cockpit zit te kijken).
Nu eerst nog even volop oefenen om dat ding onder de knie te krijgen en dan eens kijken of ik hem ergens op een platform kan parkeren :+
De Cowansim 222B is ook geweldig in VR. Heli's werken daar echt heel goed omdat je idd minder cockpit hebt en veel rondkijkt.

• mvbo
SU13 beta is gister uitgekomen, met daarin een opvallend grote lijst aan additions/fixes voor de 787/747, met o.a. een "EFB" voor de 787 (enkel voor performance calculations) en simbrief integratie op beide toestellen. Het wordt steeds completer zo :-)

https://forums.flightsimu...10-0-august-9-2023/604327

[ Voor 17% gewijzigd door mvbo op 10-08-2023 10:08 ]

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

Fenix heeft zojuist de eerste build van hun V2 release voor de Fenix Airbus A320 uitgebracht, met bijbehorende changelog:

https://fenixsim.com/blog/entries/2023-08-10_v2_changelog/

In September volgt er dan nog een 2e grote update hiervoor.

[ Voor 14% gewijzigd door djbarney op 10-08-2023 17:35 ]

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:58
5fps achteruit gegaan met de Fenix-update (5800X3D RTX4080).

Er zijn er meer die performance probleempjes hebben in de discord, denk dat er nog wel een fixje uit komt in de komende dagen.

• Er!k
Ik ben nu de FBW gewend, maar de Fenix lijkt me ook wel wat, zeker met de aankomende uitbreidingen... Kun je dit toestel ook gebruiken zonder Navigraph? En kun je een vlucht gewoon plannen via de world map en hierna importeren in de MCDU?

• djbarney

djbarney

Er!k schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 06:13:
Ik ben nu de FBW gewend, maar de Fenix lijkt me ook wel wat, zeker met de aankomende uitbreidingen... Kun je dit toestel ook gebruiken zonder Navigraph? En kun je een vlucht gewoon plannen via de world map en hierna importeren in de MCDU?
je kan het toestel zeker gebruiken zonder navigraph, maar of alles dan nog klopt in de nav database van t vliegtuig is de vraag dan. importeren van een worldmap route is volgens mij niet mogelijk. een simbrief route kan dan weer wel. wat ik meestal doe om de basic atc van msfs happy te houden is in simbrief de route maken, die exporteren als pln file. dan vervolgens in de worldmap die pln file inladen, dan zorgen dat je aan een gate start op je departure airport.

fly button drukken en dan zodra je in t vliegtuig bent, begin ik zelf cold & dark meestal. en dan op t moment dat je de hele startup flow door gaat, importeer ik daar in de mcdu zelf, ook weer die simbrief route. over het algemeen is de atc met instructies dan vrijwel altijd correct, tenzij de wind drastisch draait ofzo, dan krijg je mogelijk een andere landingsbaan aangewezen. en dat is op zich prima, ware het niet dat atc dan vaak echt te laat is met die info, dus in die gevallen zet ik de built in atc uit en doe ik gewoon mn ding.

• djbarney

djbarney

Elzavo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:50:
5fps achteruit gegaan met de Fenix-update (5800X3D RTX4080).

Er zijn er meer die performance probleempjes hebben in de discord, denk dat er nog wel een fixje uit komt in de komende dagen.
er is vandaag al een nieuwe build uitgebracht die een en ander aan performance issues moet verhelpen. moet m zelf nog even proberen als ik klaar ben met werk :P
Zo net ook even een vluchtje gedaan met de nieuwe Fenix
Nog niet alles kunnen testen
Maar het loopt wel lekker en het was weer even klote met de gashandels instellen, maar goed ze werken weer goed in die Fenix

test vluchtje gedaan van Rotterdam naar London Stansted
Maar hij word wel steeds beter

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:54
Moet zeggen dat ik ook blij ben met de update iets van 5 a 10 fps, wat mij vooral verbaast heeft hoe soepel en stabiel die nu loopt.

Qua besturing is die ook een stuk fijner geworden. Het landen is naar mijn mening een stuk voorspelbaarder geworden.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Meer mensen die problemen hebben dat de vloeren er door heen komen op de vliegvelden . vlakken?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:03
ravw schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:25:
Meer mensen die problemen hebben dat de vloeren er door heen komen op de vliegvelden . vlakken?
Zaterdag geen last van gehad. Op meerdere vliegvelden geland. Zondag niet gespeeld.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• UrbanWoodz
ravw schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:25:
Ik had dat probleem toen ik DX12 had ingeschakeld. Sindsdien heb ik DX11 weer ingeschakeld en heb ik er geen last meer van.

• mvbo
Ik heb dit probleem ook met DX12, maar moet zeggen dat ik met de beta van SU13 hier geen last meer van heb (wel van een hoop andere dingen, maar tis dan ook een beta :)). Er staat niks over in de release notes, dus misschien toeval.
Weet er iemand of er iets in de planning staat van een A350-900ULR voor MSFS?

Verwijderd

ravw schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:10:
Als Google het niet weet weten wij het ook niet.

X-Plane 12 heeft een goede Airbus A350.

• Elzavo
ravw schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:10:
Digital Flight Dynamics is ermee bezig:

Progress Update van een maand geleden:
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Als Google het niet weet weten wij het ook niet.

X-Plane 12 heeft een goede Airbus A350.
Daar kom ik ook steeds te recht maar wil hem voor MSFS hebben

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:26
Zijn er mensen die van de hoed tot de rand weten betreft de autopilot navigatie met de 787. Even een schets, ik plan in de flightplanner een vlucht van San Diego naar Las Vegas, landen op 8R. Dit vluchtplan wordt als ik met de A320 vlieg compleet in de MCDU gezet. Maar met de 787 lijkt het maar niet te lukken op dit manier. Ik vlieg op een Xbox en daarmee is het programmeren van de MCDU lastig. De officiële lezing en alle releasenotes uit het verleden zeggen dat het volledig plan inclusief gekozen approach in de MCDU moet worden overgenomen. Als ik de vlucht vervolgens uitvoer kom ik tot vlak bij het vliegveld maar de AP of via approach mode pikt het niet op. Je ziet dan ook het volgende waaruit op te maken is dat het e.e.a. niet verbonden is;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJpp4sQNfL_hGS4jps8a28AYnFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qswB9Hcs1vnE90SA53fQ0BCF.png?f=fotoalbum_large

Wat zie ik hier over het hoofd?

• Er!k
JimmyNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:09:
Zijn er mensen die van de hoed tot de rand weten betreft de autopilot navigatie met de 787. Even een schets, ik plan in de flightplanner een vlucht van San Diego naar Las Vegas, landen op 8R. Dit vluchtplan wordt als ik met de A320 vlieg compleet in de MCDU gezet. Maar met de 787 lijkt het maar niet te lukken op dit manier. Ik vlieg op een Xbox en daarmee is het programmeren van de MCDU lastig. De officiële lezing en alle releasenotes uit het verleden zeggen dat het volledig plan inclusief gekozen approach in de MCDU moet worden overgenomen. Als ik de vlucht vervolgens uitvoer kom ik tot vlak bij het vliegveld maar de AP of via approach mode pikt het niet op. Je ziet dan ook het volgende waaruit op te maken is dat het e.e.a. niet verbonden is;
[Afbeelding]

Wat zie ik hier over het hoofd?
Als er een vluchtplan wordt geïmporteerd (ik gebruik de FBW), zijn er altijd discontinuities. Dat zie je ook in jouw scherm.... CLARR is het laatste waypoint en dan YAGGR. Hiertussen zit een witregel. Deze moet je handmatig verwijderen. Wat ik altijd doe voor vertrek is het vluchtplan vergelijken met het plan uit de VFR map. Ik kijk dus in mijn MCDU en ND en zet met de 'V' knop het vfr plan open. Soms mist hij ook wat waypoints, deze voeg ik dan nog toe.

• JimmyNL
Dat klinkt allemaal heel plausibel ;-). Maar omdat ik anders nooit problemen heb met aansluiten van de route maar alleen in de 787 dacht ik wat gaat hier fout / mis. Hoe vind ik zo een lege regel in de MCDU en kan ik dat checken op de display? Als ik van te voren de route check op het navigatiescherm dan staat dat zo klein dat je niet ziet dat de verbinding los is. Zoom je in dan centreert dat dus dat werk niet. Misschien een limitatie van op de xbox.

• Elzavo
JimmyNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:08:
Dat klinkt allemaal heel plausibel ;-). Maar omdat ik anders nooit problemen heb met aansluiten van de route maar alleen in de 787 dacht ik wat gaat hier fout / mis. Hoe vind ik zo een lege regel in de MCDU en kan ik dat checken op de display? Als ik van te voren de route check op het navigatiescherm dan staat dat zo klein dat je niet ziet dat de verbinding los is. Zoom je in dan centreert dat dus dat werk niet. Misschien een limitatie van op de xbox.
Zet je navigation display in de PLAN modus i.p.v. MAP. Dan kun je scrollen door de waypoints op de LEGS pagina met de step> knop in de FMC.

• UrbanWoodz
JimmyNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:08:
Heb je een STAR geselecteerd in de MSFS flightplanner?

• JimmyNL
Ik heb vanavond even gestoeid, het is gelukt de lege / foutieve lijn uit de MCDU te wissen. Was wel even rommelen hoe voordat ik uitvond dat je éérst op delete moet drukken en dan pas selecteert haha. Ik van Austin naar Dallas gevlogen en dat ging goed. Behalve dat de ATC er na 1/3e van de vlucht mee stopte. Ik hoorde enkel nog de bevestiging van mijn copiloot. Dat lijkt de laatste tijd sowieso vaker te gebeuren. Ik weet niet of een STAR heb gekozen, ik heb ILS 36L geselecteerd vooraf maar verder geen extra's. Zou dat ook verschil maken?

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:44
JimmyNL schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:00:
Ik heb vanavond even gestoeid, het is gelukt de lege / foutieve lijn uit de MCDU te wissen. Was wel even rommelen hoe voordat ik uitvond dat je éérst op delete moet drukken en dan pas selecteert haha. Ik van Austin naar Dallas gevlogen en dat ging goed. Behalve dat de ATC er na 1/3e van de vlucht mee stopte. Ik hoorde enkel nog de bevestiging van mijn copiloot. Dat lijkt de laatste tijd sowieso vaker te gebeuren. Ik weet niet of een STAR heb gekozen, ik heb ILS 36L geselecteerd vooraf maar verder geen extra's. Zou dat ook verschil maken?
Dat kan een verschil maken, maar ook met een STAR blijf je discontinutied houden. In plaats van die deleten kun je ook de volgende regel naar boven trekken. Voorbeeld:
LEGS
[ ] ABBA
[ ] BABBA
[ ] ---DISCONTINUITY---
[ ] ILS 16L
[ ] RWY 16L

Dan klik je op regel 4 zodat je eerste waypoint na de discon wordt opgenomen in de scratch pad, en vervolgens klik je op regel 3 en schuif je daarmee alles omhoog en is je discon weg.

iRacing Profiel

• JimmyNL
Top, dat zijn mooie oplossingen allemaal. Hoe ontstaan die discontinuity's eigenlijk? Omdat het op de A320 bijvoorbeeld nooit gebeurd. Is het zo ontworpen? Of een Boeing specifiek ding? Of?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb het op de FbW A320 ook zo vaak gehad.

Heeft ook een computer!

Ik wacht met die disconect actief maken tot ik bijna bij de laatste point ben,waar die dus lost is , dan maak ik hem zelf actief..

Dus zeg maar Waypoint ....
Vlaardingen
Schiedam
------------- disconect ---------------
Maassluis..

Dan wacht ik tot hij bijna bij Schiedam , en zet alvast Maassluis .. klaar om actief te zetten.
Dan op 1 a 2 nm voor dat die point Schiedam aankomt druk ik Maassluis actief.

En dan weer verder :-)

• mvbo
waarom zou je dat niet gewoon in je preflight planning doen? dat je je STAR en approach pas last minute kiest kan ik begrijpen maar je route zou ik toch wel klaar en gecheckt willen hebben vooraf. Ieder zijn ding I guess :)
mvbo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 06:47:
waarom zou je dat niet gewoon in je preflight planning doen? dat je je STAR en approach pas last minute kiest kan ik begrijpen maar je route zou ik toch wel klaar en gecheckt willen hebben vooraf. Ieder zijn ding I guess :)
Ja weet ik eigenlijk niet
Misschien iets van gewenning
Ben altijd zo van hoe eerder ik in de lucht bent hoe beter
Een vliegtuig kost geld als die stil staat dus wegwezen de rest is voor later
Je heb meer tijd in de lucht dan op de luchthaven

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 18-08-2023 11:10 ]

• mvbo
ravw schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Ja weet ik eigenlijk niet
Misschien iets van gewenning
Ben altijd zo van hoe eerder ik in de lucht bent hoe beter
Een vliegtuig kost geld als die stil staat dus wegwezen de rest is voor later
Je heb meer tijd in de lucht dan op de luchthaven
Je klinkt wel erg als de CEO van Ryanair nu :9

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik ben eerst ook echt bezig met vluchtplan.

Tevens met zelf de baan checken voor de wind. SID uitzoeken. Tevens later met STAR en approach.

Ik wil van tevoren weten wat mij te wachten staat.
mvbo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Je klinkt wel erg als de CEO van Ryanair nu :9
Haha ja daar vlieg ik ook wel eens een vluchtje voor ;)
Maar dat doe ik alleen met de airbus , vaak met de Boeing wil ik hem wel al goed hebben voor dat ik vertrek .

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-10 08:18
JimmyNL schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:35:
Top, dat zijn mooie oplossingen allemaal. Hoe ontstaan die discontinuity's eigenlijk? Omdat het op de A320 bijvoorbeeld nooit gebeurd. Is het zo ontworpen? Of een Boeing specifiek ding? Of?
Nee geen Boeing specifiek ding, gebeurt bij een airbus of welk ander vliegtuig dan ook net zo vaak. Het is in ieder geval belangrijk dat je naast het kiezen van de landingrunway ook een STAR kiest, en soms kun je na het kiezen van een STAR zelfs nog een transition kiezen. Als dat allemaal ingesteld staat is de kans groot dat het aansluit, maar check het altijd voor de zekerheid op de LEGS pagina van de FMC.

Soms zijn er overigens ook approaches waarbij het vrijwel altijd zo is dat je op het eind vectors van de ATC krijgt, en dan zul je ook met discontinueties te maken krijgen.

• JimmyNL
Ik ga er eens mee stoeien nog. Vooralsnog krijg ik nu goede aansluitingen als ik het handmatig bijwerk. Wat nog echt niet wil lukken is de autopilot in de 787 de route laten volgen. Wat ik ook doe, hij gaat altijd alleen maar rechtuit en wil geen navigatie volgen. Om gek van te worden, heb al zoveel geprobeerd. Als iemand nog een goede guide weet houd ik me aanbevolen..

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
JimmyNL schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:33:
Ik ga er eens mee stoeien nog. Vooralsnog krijg ik nu goede aansluitingen als ik het handmatig bijwerk. Wat nog echt niet wil lukken is de autopilot in de 787 de route laten volgen. Wat ik ook doe, hij gaat altijd alleen maar rechtuit en wil geen navigatie volgen. Om gek van te worden, heb al zoveel geprobeerd. Als iemand nog een goede guide weet houd ik me aanbevolen..
Je kan elke guide wel gebruiken op YouTube.

Maar je mag mij anders wel op discord aanspreken.
Dan laat ik je eens 1 op 1 dingen zien.

Discord: dirtyrockers
New Fenix A320 patch is uit
Vandaag FenixSimA320-1.5.2.214

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 22-08-2023 18:21 ]

• KBE91
Iemand al met de SF50 Vision Jet gevlogen van FlightFX ?
Heb deze even getest in XP12, maar zou hem toch graag in deze sim kopen.
Kost 24.99 euro, en aangezien ik nog heel wat reward punten kan inleveren voor gift cards.
Zou het mij maar paar euro kosten voor hem te kopen.

• KBE91

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-11 17:51
Krijg zojuist een update binnen 1.33.8.0

alzo ook voor NVIDIA

Ook is er een update vooor World update voor IV en VI

[ Voor 30% gewijzigd door appie35 op 23-08-2023 19:00 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• KBE91
Vandaag tot de conclusie gekomen als je in dev mode vliegt, dat hij geen progress opslaat.

Bleef maar geen achievements krijgen op de MS store, dus na wat onderzoek.
Dit was het probleem 8)7

• Soliest
KBE91 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:24:
Vandaag tot de conclusie gekomen als je in dev mode vliegt, dat hij geen progress opslaat.

Bleef maar geen achievements krijgen op de MS store, dus na wat onderzoek.
Dit was het probleem 8)7
Zoals Homer zou zeggen: "Doh!"
Had ik een tijd geleden ook al eens gezien. Heb niet gemerkt dat je hier een vraag over had gesteld, anders had ik dat wel aangegeven ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Iemand die weet waarom ik nu in eens geen vluchtplan kan inladen via Simbrief ? Fenix.
Voor de update deed die het nog , nu in eens wil hij het niet meer inladen
FMC niet , Tablet ziet hij hem wel

FMC dus request doen , dan gaat die inladen en klaar maar alles blijft leeg

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 30-08-2023 20:10 ]

KBE91 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:12:
Iemand al met de SF50 Vision Jet gevlogen van FlightFX ?
Heb deze even getest in XP12, maar zou hem toch graag in deze sim kopen.
Kost 24.99 euro, en aangezien ik nog heel wat reward punten kan inleveren voor gift cards.
Zou het mij maar paar euro kosten voor hem te kopen.
Beetje late reactie maar het is momenteel het enige vliegtuig dat ik vlieg. Het is een soort Airbus (wat automatisering betreft) in GA-formaat. Veel is geautomatiseerd dus je bent snel in de lucht zonder het gevoel dat je het niet realistisch aanpakt: het ding is in 'real life' ook makkelijk en snel te bedienen. Ik hou ervan om cold and dark te starten en alles volgens het boekje te doen: in een Airbus kost dat best veel tijd maar in de Vision Jet ben je snel klaar, dus ook als je gewoon echt alles doet wat je behoort t doen. De vernieuwde G3000 (die van WT, die nu default is) helpt daarbij ook, net zoals de Navigraph plugin (als je een abonnement daarop hebt). En dan heb je ook nog dat prachtige panoramische uitzicht... Een aanrader, zeker voor dit geld. Ik heb zelfs de A2A Comanche niet gekocht omdat ik met deze SF50 gewoon heel tevreden ben. De Fenix A320 en Milviz C310R staan ook al maandenlang geparkeerd. Maar... het moet wel je ding zijn... ;)

• UrbanWoodz
ravw schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:47:
Iemand die weet waarom ik nu in eens geen vluchtplan kan inladen via Simbrief ? Fenix.
Voor de update deed die het nog , nu in eens wil hij het niet meer inladen
FMC niet , Tablet ziet hij hem wel

FMC dus request doen , dan gaat die inladen en klaar maar alles blijft leeg
Bij mij gebeurt dit af en toe ook. Ik voer het vluchtplan dan handmatig in.

• Luuc N
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Ha mensen, ik ben net klaar met het bouwen van mijn nieuwe pc for msfs 2020. Nu heb ik een probleem en dat is de videokaart. Ik heb een xfx Rx 6700xt in mijn pc zitten die voor flink wat coil whine zorgt. De eerste heb ik al geretourneerd en dat gaat met deze ook gebeuren want hij zorgt voor haperingen en slechte beeldkwaliteit. Nu heb ik dus gehoord dat Nvidia videokaarten beter zijn voor flightsimulator. Weten jullie of dat zo is ook uit eigen ervaring?
En weten jullie een goede videokaart voor msfs 2020 die geen coil whine maakt?

Ik wil graag op 1440p ultra of high kunnen spelen.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
tup61 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Beetje late reactie maar het is momenteel het enige vliegtuig dat ik vlieg. Het is een soort Airbus (wat automatisering betreft) in GA-formaat. Veel is geautomatiseerd dus je bent snel in de lucht zonder het gevoel dat je het niet realistisch aanpakt: het ding is in 'real life' ook makkelijk en snel te bedienen. Ik hou ervan om cold and dark te starten en alles volgens het boekje te doen: in een Airbus kost dat best veel tijd maar in de Vision Jet ben je snel klaar, dus ook als je gewoon echt alles doet wat je behoort t doen. De vernieuwde G3000 (die van WT, die nu default is) helpt daarbij ook, net zoals de Navigraph plugin (als je een abonnement daarop hebt). En dan heb je ook nog dat prachtige panoramische uitzicht... Een aanrader, zeker voor dit geld. Ik heb zelfs de A2A Comanche niet gekocht omdat ik met deze SF50 gewoon heel tevreden ben. De Fenix A320 en Milviz C310R staan ook al maandenlang geparkeerd. Maar... het moet wel je ding zijn... ;)
Ik vlieg hem ook veel. Ik hou van kleine cockpits in VR omdat die er realistischer uitzien (door de korte afstand). Ook is hij snel waardoor je niet zo lang tegen dezelfde scenery zit te kijken. En inderdaad hij heeft veel mogelijkheden en makkelijke bediening. Ik kende het toestel al van X-Plane waar het het standaard vliegtuig was.

Mijn lievelingsvliegtuig is nog steeds de Caproni C-22J echter.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
GekkePrutser schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 05:36:
[...]

Ik vlieg hem ook veel. Ik hou van kleine cockpits in VR omdat die er realistischer uitzien (door de korte afstand). Ook is hij snel waardoor je niet zo lang tegen dezelfde scenery zit te kijken. En inderdaad hij heeft veel mogelijkheden en makkelijke bediening. Ik kende het toestel al van X-Plane waar het het standaard vliegtuig was.

Mijn lievelingsvliegtuig is nog steeds de Caproni C-22J echter.
Oh, leuk, ik heb de C-22J ook, geweldig leuk toestel, er schrijft nooit iemand iets over. Ik vind het wel jammer dat een GPS ontbreekt, dan zou ie voor mij ideaal zijn.

Ik heb nu ongeveer 40 uur in de A2A Comanche.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Soliest
Luuc N schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:19:
Ha mensen, ik ben net klaar met het bouwen van mijn nieuwe pc for msfs 2020. Nu heb ik een probleem en dat is de videokaart. Ik heb een xfx Rx 6700xt in mijn pc zitten die voor flink wat coil whine zorgt. De eerste heb ik al geretourneerd en dat gaat met deze ook gebeuren want hij zorgt voor haperingen en slechte beeldkwaliteit. Nu heb ik dus gehoord dat Nvidia videokaarten beter zijn voor flightsimulator. Weten jullie of dat zo is ook uit eigen ervaring?
En weten jullie een goede videokaart voor msfs 2020 die geen coil whine maakt?

Ik wil graag op 1440p ultra of high kunnen spelen.
Andere voeding erin met meer vermogen. Niet dat hij het moet kunnen leveren, maar omdat hij dan een stabielere aanvoer kan geven. Bij een collega heeft dat geholpen. Was van een 850 naar 1000 watt gegaan en de coil whine is weg.
Zelf heb ik een 3080ti en ben er gewoon tevreden mee. Elke kaart heeft zo zijn voor en nadelen. Voordeel van een nvidia kaart is dat die DLSS ondersteund en dan een betere framerate kan genereren. Wel zitten er dan wat grafische dingen in die niet helemaal lekker zijn, maar een soepel beeld heeft bij mij de voorkeur. Met de 40 serie Nvidia kaarten heb je dan ook nog framegeneration. Ze zijn wel wat duurder en vragen ook wat meer vermogen, maar ja. Zo heeft elk voordeel zijn nadeel en andersom. Ik ben Nvidia fanboy dus..
Volgens mij maakt het niet super veel uit of je nu voor de een of de ander gaat, als je maar per kaar de jusite settings weet in te stellen. Dat is het grootste probleem/uitdaging.

Die frame generation klinkt leuk op papier en zorgt ook echt wel voor meer fps, maar ik vind dat vooral de instrumenten er waziger uitzien. Weet niet of daar een fix voor is

• Soliest
cracking cloud schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:34:
Die frame generation klinkt leuk op papier en zorgt ook echt wel voor meer fps, maar ik vind dat vooral de instrumenten er waziger uitzien. Weet niet of daar een fix voor is
Dat is inderdaad zo`n dingetje met DLSS en framegeneration. Elk voordeel heeft een nadeel. De balans tussen die dingen is erg lastig te vinden in FS2020. Zeker als je elke keer op een ander stuk en met een ander vliegtuig vliegt. Instellingen welke vandaag goed werken boven Rotterdam kunnen morgen hele andere ervaringen geven boven Toronto. Ook het weer heeft er mee te maken. Ik hoop dat het in 2024 wat stabieler is.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 20:37
Super mooi die interieurs, maar ik vind het zo jammer dat je er nauwelijks doorheen kunt lopen in VR. Of een rondje om het vliegtuig lopen (pre flight inspections anyone!?). Of is dat inmiddels verbeterd?

Mixed Reality dev

• Soliest
Menesis schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:23:
[...]
Super mooi die interieurs, maar ik vind het zo jammer dat je er nauwelijks doorheen kunt lopen in VR. Of een rondje om het vliegtuig lopen (pre flight inspections anyone!?). Of is dat inmiddels verbeterd?
Free camera mode en dan bijvoorbeeld een controller gebruiken om door, langs over of onder je vliegtuig heen te lopen/zweven. Er is ook een "loop" mod waarmee je rond het vliegveld en je vliegtuig kunt lopen.

YouTube: FINALLY - A First-Person Walking Mode in MSFS! | FS Realistic Pro | ...

YouTube: How to Move Around the Cockpit and Cabin in Microsoft Flight Simulator

[ Voor 27% gewijzigd door Soliest op 08-09-2023 11:32 ]

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
Na 2,5 jaar begint mijn Honeycomb Bravo kuren te vertonen. De ToGa knoppen op enkele levers werken niet meer en thrust reverse geeft het ook op.
het schijnt een bekend probleem te zijn; de knoppen op de levers zijn met heel dunne kabeltjes aangesloten op de controller en na verloop van tijd breken ze.
Helaas is de garantie verlopen en zegt de leverancier weinig meer te kunnen doen. Ik kan proberen rechtstreeks bij Honeycomb om coulance te vragen maar het bedrijf is lastig te bereiken en tickets worden wel aangemaakt maar slecht beantwoord.

Blijft over om het zelf te herstellen maar dan moet ik eerst leren solderen :(
Een nieuwe Bravo lijkt mij een slecht idee. Dan heb ik straks weer hetzelfde probleem en daarnaast ga ik zo'n bedrijf niet belonen.

Ik overweeg om een Thrustmaster TCA quadrant te kopen. Wil iemand die zo'n ding gebruikt iets zeggen over de bouwkwaliteit en of deze bevalt?

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Menesis schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:23:
[...]
De A2A Comanche heeft ingebouwde walkaround camera posities, en je kan zelfs de flaps, ailerons, rudder checken en fuel drain en oil check doen!

Eromheen lopen kan met FSRealistic, maar ik heb dat al lang niet meer gedaan, was toen die functie erbij kwam wel erg slechte beeldkwaliteit, mogelijk inmiddels verbeterd. EDIT: Ik zie dat ie als tip ook al voorbijgekomen is hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 08-09-2023 14:26 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36
Allard schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:36:
Na 2,5 jaar begint mijn Honeycomb Bravo kuren te vertonen. De ToGa knoppen op enkele levers werken niet meer en thrust reverse geeft het ook op.
het schijnt een bekend probleem te zijn; de knoppen op de levers zijn met heel dunne kabeltjes aangesloten op de controller en na verloop van tijd breken ze.
Helaas is de garantie verlopen en zegt de leverancier weinig meer te kunnen doen. Ik kan proberen rechtstreeks bij Honeycomb om coulance te vragen maar het bedrijf is lastig te bereiken en tickets worden wel aangemaakt maar slecht beantwoord.

Een nieuwe Bravo lijkt mij een slecht idee. Dan heb ik straks weer hetzelfde probleem en daarnaast ga ik zo'n bedrijf niet belonen.

Ik overweeg om een Thrustmaster TCA quadrant te kopen. Wil iemand die zo'n ding gebruikt iets zeggen over de bouwkwaliteit en of deze bevalt?
Wellicht enigszins offtopic, maar als het een Nederlandse leverancier is, of een leverancier die zich richt op Nederland (bijv. iDeal betaling aanbieden), dan hoef je hier geen genoegen mee te nemen. Van een dergelijke prijsklasse mag je een langere gebruiksduur verwachten en dus kosteloze reparatie of vervanging zonder bijbetaling.

Ik zou zeker een topic aanmaken in het Shopping forum. Daar zitten een aantal Juridisch onderlegde Tweakers, zoals @fopjurist die je wellicht zouden kunnen helpen.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Allard schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:36:

Wat BounceCloud zegt. Is het dit probleem? Dit is een slecht ontwerp, dat hoef je niet te verwachten bij een apparaat van meer dan 200 euro. Als Nederlands recht van toepassing is (bv de winkel is Nederlands of richt zich op Nederland) en je bent consument, moet de verkoper dit kosteloos voor je repareren of een vervangende controller leveren die dit probleem niet heeft, ook al is de garantietermijn verstreken. Als hij dat niet wil, moet hij je volledige aankoopbedrag terugbetalen. Het zoekwoord is 'conformiteit'.

Beschermheer van het consumentenrecht

• Allard
fopjurist schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:59:
[...]
Wat BounceCloud zegt. Is het dit probleem? Dit is een slecht ontwerp, dat hoef je niet te verwachten bij een apparaat van meer dan 200 euro. Als Nederlands recht van toepassing is (bv de winkel is Nederlands of richt zich op Nederland) en je bent consument, moet de verkoper dit kosteloos voor je repareren of een vervangende controller leveren die dit probleem niet heeft, ook al is de garantietermijn verstreken. Als hij dat niet wil, moet hij je volledige aankoopbedrag terugbetalen. Het zoekwoord is 'conformiteit'.
Het is inderdaad dat probleem. Het is bij een Duitse webshop aangeschaft maar wellicht kan ik mij beroepen op Europesche regelgeving.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Allard schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:10:
[...]

Het is inderdaad dat probleem. Het is bij een Duitse webshop aangeschaft maar wellicht kan ik mij beroepen op Europesche regelgeving.
Wellke winkel precies (mo-tags)? Onder Duits recht heb je vermoedelijk pech, de Nederlandse regeling voor niet-conforme zaken gaat verder dan de Europese wetgeving.

• Allard
fopjurist schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:23:
[...]
Wellke winkel precies (mo-tags)? Onder Duits recht heb je vermoedelijk pech, de Nederlandse regeling voor niet-conforme zaken gaat verder dan de Europese wetgeving.
Die winkel was
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Allard schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:33:
[...]

Die winkel was
***members only***
Ik probeer even te beoordelen of de winkel zich richt op een Nederlands publiek. Onder meer de volgende criteria zijn relevant:
het internationale karakter van de activiteit,
routebeschrijvingen vanuit andere lidstaten naar de plaats waar de ondernemer is gevestigd,
het gebruik van een andere taal of munteenheid dan die welke gewoonlijk worden gebruikt in de lidstaat waar de ondernemer gevestigd is en de mogelijkheid om in die andere taal de boeking te verrichten en te bevestigen,
de vermelding van een telefoonnummer met internationaal kengetal,
uitgaven voor een zoekmachineadvertentiedienst die worden gemaakt om consumenten die in andere lidstaten woonplaats hebben gemakkelijker toegang te verlenen tot de site van de ondernemer of diens tussenpersoon,
het gebruik van een andere topleveldomeinnaam dan die van de lidstaat waar de ondernemer gevestigd is,
en de verwijzing naar een internationaal clientèle dat is samengesteld uit klanten die woonplaats hebben in verschillende lidstaten.
De website is niet alleen in het Duits maar ook in het Engels, Spaans, Frans en Italiaans beschikbaar. Er wordt geen .de maar een .com-adres gebruikt. Het telefoonnummer op de website begint met +49. Ze verkopen >50% in het buitenland. De website noemt specifiek Nederland als verzendland en werkt met de Nederlandse betaalprovider Mollie om iDeal te accepteren. Dat betekent dat hoewel het Duitse recht van toepassing is op deze overeenkomst, dat je minimaal het beschermingsniveau van het Nederlandse recht dient te hebben. Je hebt dus gewoon recht op kosteloze reparatie of vervanging. Als de winkel daar niet aan mee wil werken, kun je relatief eenvoudig een procedure beginnen (makkelijker dan tegen een Nederlands bedrijf). Als je een topic opent in SF word je daarbij geholpen.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

BazerK schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Aanrader.
Hier nog even op terugkomen. Vanavond, na een hoop oefenen met de H145, instellen van alle bindings, en vooral nog meer oefenen, de eerste mission gevlogen.
In VR, opgestegen vanaf De Kooij, op een platform in de Noordzee een patiënt opgehaald (met een landing op het platform, geen takel) en deze vervolgens afgeleverd bij het ziekenhuis in Drachten.
Wat een schitterende combinatie is dit, zeker in VR! Jammer dat de ziekenhuizen die ik tot nu toe getest heb geen helipad hebben, maar gewoon naast het ziekenhuis landen is natuurlijk ook prima.
Nogmaals bedankt voor deze tip, hier ga ik een hoop lol van hebben :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dit wordt toch wel heel cool hoor. Zelfs die stemmen. Luister rond 27:40 waar hij Amsterdam Radar contact.

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 12:05

Jrrri

Simulant

Dat is een bekende stem, die hoor ik ook als Azure text to speech uitvalt. Even beroerde uitspraak van het Engels.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• Soliest
Hoogie2004 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:14:
Dit wordt toch wel heel cool hoor. Zelfs die stemmen. Luister rond 27:40 waar hij Amsterdam Radar contact.
[YouTube: BeyondATC 2.0! - Full Flight! (EGLL - EHAM)]
Ik erger me er nu al aan. Zo slecht spreken wij toch geen Engels? 8)7

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat hoor je als Azure TTS uitvalt :-), zie ook hierboven

Heeft ook een computer!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 19:39
Het lukt mij niet om via de MSFS Marketplace een promo aan te kopen en te downloaden.
Krijg steeds de melding 'Another transaction is pending...'.
Reeds via Zendesk alle mogelijkheden geprobeerd, maar niet lukt mij.
Zij er mensen met nog tips?

*UPDATE* Een aanpassing van de 'Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer' op W11 hebben een schop gegeven aan MSFS Marketplace en alles in gang gezet _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Kozzmozz op 17-09-2023 10:22 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-11 08:32
Soliest schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:49:
[...]

Scheelt dat het nog in ontwikkeling is, bij het nodige aan feedback kan dat natuurlijk nog worden aangepast :)

Deze tool staat in ieder geval boven aan mijn wenslijst. Overal ATC zonder beperkingen waar je coverage hebt (vatsim ed).

[ Voor 17% gewijzigd door Hammie op 17-09-2023 11:10 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soliest schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:49:
[...]

Vergis je niet hoe veel accent er vaak op lokale controllers zit. Als je dat af en toe hoort op YouTube videos van echte vluchten...

En ja, hier was het dan bij beide stemmen uit Nederland zo, dat is misschien wat much, niet iedereen zal zo'n dik accent hebben

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hoogie2004 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:30:
[...]

Vergis je niet hoe veel accent er vaak op lokale controllers zit. Als je dat af en toe hoort op YouTube videos van echte vluchten...

En ja, hier was het dan bij beide stemmen uit Nederland zo, dat is misschien wat much, niet iedereen zal zo'n dik accent hebben
Het klinkt niet helemaal natuurlijk. Woorden die zowel in het Nederlands als Engels voorkomen (land, contact) worden puur op z'n Nederlands uitgesproken ("land" vs "lend", "contact" vs "contect", etc) en dat is niet iets wat Nederlanders doen als ze Engels spreken. Dat soort woorden spreken we normaal wel op z'n Engels uit zelfs als we helemaal niet proberen om accentloos Engels te spreken.

• EasyJet
Hoogie2004 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:30:
[...]

Eens. Ik luister regelmatig de stream van Tokyo approach. Nou dat is serieus lastig te volgen (geldt ook voor de Amerikaanse / Europese kisten die aankomen). Er wordt veel herhaald en gespeld omdat het Japanse accent in dit geval de boel wat lastiger te verstaan maakt.

Ik vind het nog niet eens zo slecht klinken. Zelf vlieg ik liever VATSIM, maar voor velen is BeyondATC een waardevolle aanvulling.

The sky is the limit

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:33
Misschien een beetje off topic.

Maar ik vroeg mij af hoe jullie MSFS addons mappen structuur eruit ziet. ik heb net een clean install gedaan en moet nu vanaf 0 beginnen en wil het nu eens goed doen zodat ik in de toekomst niet alles opnieuw moet downloaden en installeren. heb ook begrepen dat MSFS addon linker een mooie tool is om dit te beheren?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• Kozzmozz
The-dragon schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:30:
Maar ik vroeg mij af hoe jullie MSFS addons mappen structuur eruit ziet. ik heb net een clean install gedaan en moet nu vanaf 0 beginnen en wil het nu eens goed doen zodat ik in de toekomst niet alles opnieuw moet downloaden en installeren. heb ook begrepen dat MSFS addon linker een mooie tool is om dit te beheren?
MSFS Addon Linker is inderdaad een handige tool.
Mijn structuur is alsvolgt: Aircraft / Bush Flights / Liveries / Mods / Scenery / Utilities
Waarbij elke map nog eens onderverdeeld kan worden naar keuze.
Bijv.: Scenery / EUR / FRA (= Europese scenery / Frankrijk)

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:33
Kozzmozz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:44:
[...]

MSFS Addon Linker is inderdaad een handige tool.
Mijn structuur is alsvolgt: Aircraft / Bush Flights / Liveries / Mods / Scenery / Utilities
Waarbij elke map nog eens onderverdeeld kan worden naar keuze.
Bijv.: Scenery / EUR / FRA (= Europese scenery / Frankrijk)
Kijk, dit is al een mooi voorbeeld, en waar installeer je MSFS zelf? op de standaard locatie of pas je deze ook aan? En wat bij een PMDG aircraft?, deze vraagt bij het installeren niet naar een locatie, hoe pas je dit dan aan?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• Kozzmozz
The-dragon schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:47:
[...]
Kijk, dit is al een mooi voorbeeld, en waar installeer je MSFS zelf?
MSFS laat ik altijd in de standaard locatie installeren; \Appsfolder\Microsoft...
Als een Add-on het toelaat om op een andere locatie te installeren,
dan doe ik dat onder een aparte map/partitie; D:\Data\MSFS\Utilities\Little Navmap

• UrbanWoodz

Ik heb een aparte SSD voor MSFS zelf. Daar staat alleen MSFS op (inclusief addons gekocht via de Marketplace en addons die niet op een andere locatie geïnstalleerd kunnen worden (Bijvoorbeeld de PMDG toestellen)).

Alle overige addons staan op een andere SSD die vervolgens gelinkt zijn met MSFS. Die zijn als volgt gegroepeerd:

- Orbx Library
- Aerosoft One Library
- Contrail Library
- Freeware

De freeware heb ik verdeeld in de volgende mappen:

- Aircraft
- Airports
- Cities

Freeware is uiteraard gelinkt met behulp van MSFS Addons Linker :)

• Allard

Er zijn diverse manieren om het te doen. Ik heb het alsvolgt:
  • De core van MSFS is geïnstalleerd in C:\Games\Xbox\MSFS. Deze is slechts een paar GB.
  • De Official / Community folder staan onder D:\MSFS\ (alle marketplace addons)
Wanneer je MSFS de 1e keer start vraagt hij waar je deze folder wilt plaatsen. Als je naar een bestaande folder verwijst hoeft hij dat wat in de Official folder staat niet opnieuw te downloaden.

Overige addons heb ik gelinkt via Addon Linker. Deze addons staan in meerdere subfolders op D:\:
  • D:\MSFS Addons\Freeware
  • D:\MSFS Addons\OrbX
  • D:\MSFS Addons\Aerosoft
  • D:\MSFS Addons\Overige
etc.

Daarnaast heb ik nog een D:\MSFS Utilties\ waarin allerlei relevante applicaties staan.
Voor MSFS heb ik een complete SSD gereserveerd (2TB, die al 3/4 vol is).

downtime schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:10:
[...]

Het klinkt niet helemaal natuurlijk. Woorden die zowel in het Nederlands als Engels voorkomen (land, contact) worden puur op z'n Nederlands uitgesproken ("land" vs "lend", "contact" vs "contect", etc) en dat is niet iets wat Nederlanders doen als ze Engels spreken. Dat soort woorden spreken we normaal wel op z'n Engels uit zelfs als we helemaal niet proberen om accentloos Engels te spreken.
Nee de Engelse zijn lekker, ze zeggen :striet ze, bedoelen straat, en ze schrijven street .. Om het maar even makkelijk te houden :+

• Sjah
  • Nu online
Nou hier mijn ervarlng tot nu toe met mijn aankoop FS 2020, en leerzaam voor diegenen die het net als ik onder Linux willen draaien:

Heb FS gekocht via Linux Steam, ging prima. Ook installen in Linux en Proton Experimental ging goed, wel altijd voor safe optie kiezen. Nou toen 120 Gig installen, das wel slikken als je SSD maar 500 GB is, maarja wat moet ik dan, op mijn 11 jaar oude 2TB HDD 5400 zetten? Verder is 100 Mbit/s niet veel als je 120 GB moet leechen, zeker als de Ms server maar zo een 30 Mbit levert. Maar ok, daarna Steam FS 2020 in Linux/Ubuntu 2304 opgestart, ging meestal goed, gewoon zonder safe optie, en als schakeloptie in Steam -FastLaunch .

Daarna merkte ik dat mijn KB zonder nummerpad niet echt lekker controls over het vliegtuig gaf. Nouja ik had nog een Sidewinder FF2 liggen, en ja hoor die werkt, maar een default profile ontbreekt, pff, dat dus painfully in het optiescherm instellen, ben daarmee nu op de helft, maar ook dat werkt. Alleen ForceFeedback werkt niet, maar daar is een payware-oplossing voor plus nog iets anders waaraan gewerkt wordt.
Mijn setup is Ryzen 5600G sixcore, de GPU is aldus de onboard op de CPU (en het werkt, weliswaar met fps of 17 maar das me worst, mocht deze game me ooit echt pakken dan haal ik wel een goeie GPU), memory is 24GB DDR4

Al met al zal ik nooit goed worden in FS, heb het al vaker een kans gegeven, maar ik mis geduld voor games, maar FS gaat nog, plus het is een uitdaging om het in Linux/Proton te laten werken. En het was in de aanbieding, 45 vind ik voor zo een game niet heel duur.

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:00
Na een hele tijd niet gevlogen te hebben ben ik vandaag weer aan de slag gegaan met MSFS en een clean install gedaan. In het verleden gebruikte ik Easy Traffic van Aerosoft om realistische modellen in de sim te krijgen om mij heen.

Ik zag dat een tijd geleden dat FS traffic is uitgekomen en die lijkt mij interessant omdat ik ook zoek naar makkelijke model matching voor VATSIM.

Wat is volgens jullie op dit moment de beste "Traffic" add-on die beschikbaar is? :)

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:59
Hillwoods schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Na een hele tijd niet gevlogen te hebben ben ik vandaag weer aan de slag gegaan met MSFS en een clean install gedaan. In het verleden gebruikte ik Easy Traffic van Aerosoft om realistische modellen in de sim te krijgen om mij heen.

Ik zag dat een tijd geleden dat FS traffic is uitgekomen en die lijkt mij interessant omdat ik ook zoek naar makkelijke model matching voor VATSIM.

Wat is volgens jullie op dit moment de beste "Traffic" add-on die beschikbaar is? :)
https://www.fslivetrafficliveries.com/

FSLTL: gratis....

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10 23:26
Als je enkel kunt aangeven dat hij gratis is is het misschien niet de beste.
Hillwoods schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:

Ik heb zelf de overstap gemaakt van easy traffic naar fs traffic. De reden voor mij was het gemak. Aan het begin of zelfs tijdens kun je vlucht kun je heel makkelijk je bestemming ingeven. Standaard is het niet actueel maar dat is volgens mij wel te behalen door Flight plans erin te zetten.

FSLTL is zoals hierboven gratis beschikbaar via de flybywire installer. Hierbij moet je het voor het spelen instellen. Ik heb dit zelf ook een paar keer geprobeerd maar soms bleven de vliegvelden alsnog leeg. Hierbij hoeft mijn ervaring niet voor jou ook te gelden maar het was voor mij reden om even verder te kijken.

Als het gebruiksgemak een meerwaarde is dan zou je even kunnen kijken wat je bij deze zou moeten doen om het te laten werken in je vlucht.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Er!k
Ik gebruik een combinatie van FSLTL en AIG. AIG heb ik alleen geïnstalleerd voor de modellen en FSLTL injecteert al het verkeer live op basis van FR24. Let op: in FSLTL ontbreken nog een aantal modellen (zoals de 737MAX) die wel in AIG zitten. Als je beide gebruikt zal FSLTL ook AIG modellen injecteren.

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:00
Thanks allemaal! Net een testvlucht gemaakt met FSLTL van London Stansted naar Eindhoven en het zag er perfect uit! Ik hou FS traffic in gedachten maar voor nu probeer ik mijn addon uitgaves binnen de perken te houden :D

• Jrrri
  • Laatst online: 03-11 12:05

Jrrri

Simulant

Zijn er meer mensen waarbij de Frame Rate Limiter ineens niet meer werkt? Ik heb de laatste AMD driver, maar ik denk dat ik dit al eerder zag. Het menu draait nu op 300 fps (met de experimentele eco-stand aan), tenzij ik het in de Radeon-software handmatig cap op 30. Dit werkte voorheen gewoon goed. Vreemd.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Ik kwam deze post van Emilio van FlyTampa toevallig tegen op het FlyTampa forum m.b.t. EHAM:
Re: Amsterdam | MSFS
Post by emilios[flytampa] » Sat Sep 23, 2023 4:09 am

Testing Amsterdam has always been relentless, whatever the platform. probably because the testers are predominantly Dutch aviation experts :)
there's lots of new additions in the MSFS version, which prolonged things further.

Its nearly finalised though, should have news in the coming days.
Bron: https://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=36759
Sparkiezz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:47:
Ik kwam deze post van Emilio van FlyTampa toevallig tegen op het FlyTampa forum m.b.t. EHAM:

[...]

Bron: https://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=36759
Hahaha ja Nederlanders staan nu eenmaal bekent om direct te zijn en geen blad voor hun mond te nemen.
Ik ondervind dat zelf ook wel vaak met mensen die hier niet vandaan komen.

Je word snel weggezet als BOT of Beterweter....
Omdat je overal maar antwoordt op heb 8)
Maar ik hoop wel dat ze er iets moois van maken van die EHAM.
Liefst ook met de binnenkant :P
(al ken ik die nu wel dromen.)

• EasyJet
ravw schreef op woensdag 27 september 2023 @ 01:37:
[...]

Hahaha ja Nederlanders staan nu eenmaal bekent om direct te zijn en geen blad voor hun mond te nemen.
Ik ondervind dat zelf ook wel vaak met mensen die hier niet vandaan komen.

Je word snel weggezet als BOT of Beterweter....
Omdat je overal maar antwoordt op heb 8)
Maar ik hoop wel dat ze er iets moois van maken van die EHAM.
Liefst ook met de binnenkant :P
(al ken ik die nu wel dromen.)
Even de thread gelezen maar inderdaad, lekker direct. Gewoon rustig wachten, komt vast allemaal goed ;)

The sky is the limit

Pagina: 1 ... 320 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc