If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Yep, ik ook. Ik heb een oude iPad die ik gebruik als "EFB" waarop ik mijn OFP heb staan (pdf) en daarnaast Navigraph charts, en windy voor weather en METARs.alexbl69 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:50:
[...]
Begrijp de wens voor de 'in-sim' EFB ook niet zo. Gebruik zelf ook wel een EFB, maar dan op een extra tablet. Dat werkt (imho) veel prettiger (en realistischer) dan een EFB welke in de sim verwerkt is.
Het lijkt me niet 'iets simpels' dan. Mogelijk kun je je hulp aanbieden.cracking cloud schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:21:
Die 777 van pmdg zal ook wel weer zo’n eindeloze uitstel exercitie worden. Als ze over iets simpels als een efb al meer dan een jaar nodig hebben.
Eens wat anders: Ik zou nog weleens een snelle, maar kleine jet willen hebben. Ik heb de CJ4 natuurlijk, vlieg graag met de PMDG 737, iemand nog tips? Hoe realistischer, hoe beter :-)
Heeft ook een computer!
Ik hoor goeie dingen over die HondaJet ?Bertus schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:55:
[...]
Het lijkt me niet 'iets simpels' dan. Mogelijk kun je je hulp aanbieden.
Eens wat anders: Ik zou nog weleens een snelle, maar kleine jet willen hebben. Ik heb de CJ4 natuurlijk, vlieg graag met de PMDG 737, iemand nog tips? Hoe realistischer, hoe beter :-)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik vind het persoonlijk niet heel omslachtig, ik vul in de FMS de gewenste payload, pax en fuel in, roep de fuel truck, carts en pax, dat duurt ongeveer 30 seconden, en dan loopt het vliegtuig rustig vol terwijl ik mijn pre-flight voorbereidingen doe. Is dat realistisch? Nee, maar IRL laad je het vliegtuig ook niet via een EFB, dus het maakt mij persoonlijk niet veel uit of ik dit via de FMS of via de EFB doe.cracking cloud schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:17:
Hoe bereken je dan de landing data? Payload/fuel invoeren via de fms is super omslachtig. Flightplan importeren vanuit simbrief is nu super omslachtig en vereist een externe tool. Kan me het nut van een efb heel goed voorstellen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over vr, waar je niks hebt aan een externe tablet.
Het importeren van een simbrief flightplan heeft inderdaad een externe tool nodig (ik gebruik simbrief downloader) maar als je dat goed instelt is het letterlijk het invullen van de twee ICAO-codes onder co route, (bijv ehamlebl voor een vlucht van Amsterdam naar Barcelona) en hij importeert hem, inclusief de winds etc. Veel makkelijk dan dat wordt het imo niet.
Voor wat VR betreft heb je helemaal gelijk, daar ben je zeker aangewezen op een "virtuele" EFB.
[ Voor 6% gewijzigd door mvbo op 17-07-2023 12:38 ]
Nu ook een nieuwe video:ravw schreef op zondag 16 juli 2023 @ 04:09:
"The Accu-Sim Comanche 250 for MSFS coming this month!"
Rond de 23ste
Wat kun je verwachten
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
More screenshots
https://a2asimulations.co...iewtopic.php?f=23&t=74675
Alleen welke is dan de betere van de twee ; Justsim of Aerosoft ?
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Aerosoft is veel betermartin484 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:23:
Ik ben ook even aan het rondkijken in de sale en nu wil ik misschien airport Brussel aanschaffen.
Alleen welke is dan de betere van de twee ; Justsim of Aerosoft ?
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Daarna test gedaan vanaf een klein vliegveldje naar Newcastle toe. Route was erg raar en ook daar geen volledige route meer. Nog een test, London Airport naar Heathrow. Ging in de middag nog prima. Zelfde. Ik moest zelf naar het Waypoint vliegen (zie maar hoe je er komt) en vandaar uit pakte de GPS het wel op.
Iemand een idee? Als ik de route maak zie ik wel alles goed. Ik pak dus ILS Low. Alles direct behalve de baan, die ze ik op ILS. Brussel Luxemburg ging bv prima. Ik heb ook getest nog of het uitmaakte of ik in de 172 of de 208 ging, maar geen verschil.
Btw, met de aankondiging 2024: Is het nu verstandig om je aankopen in de Marketplace te doen of gewoon lekker via bv een Orbyx?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Geen idee wat slim is, maar ik koop zelf bijna alles exclusief via de marketplace. Volgens mij kon de marketplace content ook mee naar 2024 als ik de aankondiging goed begrijp.Kloever schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:59:
Btw, met de aankondiging 2024: Is het nu verstandig om je aankopen in de Marketplace te doen of gewoon lekker via bv een Orbyx?
Uitzonderingen zijn de Fenix, PMDG en 1 addon met fixes voor taxiway signs e.d. (die stonden toen allemaal niet in de marketplace).
Hondajet zoals eerder genoemd. Heeft volgens mij ook Navigraph ondersteuning. Maar verder is het nog wel een gebied waar voor zover ik weet nog niet erg veel ontwikkeld is. Vroeger in FS2004 de learjet kapotgevlogen. In XP11 veel met de Challenger 300 gevlogen. Een Gulfstream zou wel mooi zijn, of een PC24Bertus schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:55:
[...]
Het lijkt me niet 'iets simpels' dan. Mogelijk kun je je hulp aanbieden.
missschien eens kijken naarde Cockspur C510 MUSTANGcracking cloud schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:49:
[...]
Hondajet zoals eerder genoemd. Heeft volgens mij ook Navigraph ondersteuning. Maar verder is het nog wel een gebied waar voor zover ik weet nog niet erg veel ontwikkeld is. Vroeger in FS2004 de learjet kapotgevlogen. In XP11 veel met de Challenger 300 gevlogen. Een Gulfstream zou wel mooi zijn, of een PC24
https://store.inibuilds.c...ockspur-c510-mustang-msfs
Weet niet hoe die is
Maar wen een zakenjet
Hoop zelf dat de Dassault Falcon 50 naar MSFS komt
In FSX veel gevlogen
YouTube: FLYSIMWARE FALCON 50 FSX P3D
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 18-07-2023 11:28 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik wacht zelf nog even tot deze in de Marketplace staat.
[ Voor 22% gewijzigd door Kloever op 18-07-2023 11:52 ]
Edit, zie hierboven. Hij is dus uit
[ Voor 42% gewijzigd door SgtPoen op 18-07-2023 14:28 ]
Samen met de Fenix A320 is dit een toestel dat ‘leeft’ in de sim. De geluiden, visuals, shakes en vibraties, alles doet je beseffen dat er op de omgeving gereageerd wordt, super tof.
Verder zijn de controls zo ongelofelijk soepel en precies.
Aanrader dus en imho het beste GA toestel in MSFS!
Kloever schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:51:
De Accu-Sim Comanche is te koop: https://a2asimulations.com/product/accu-sim-comanche-msfs/
Ik wacht zelf nog even tot deze in de Marketplace staat.
[ Voor 99% gewijzigd door SgtPoen op 18-07-2023 14:28 ]
Thnx! Ik had al zo'n vermoeden maar dan weet ik genoeg :-)
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Nvidia 536.67
Ik ben nu veel bezig met weer types en instellingen. Zeker voor het zweven
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Had hem zaterdag al kunnen hebben maar was weer eens lekker wat fout gegaan bij de post
maar we hebben hem nu.
Moest hem alleen even op me bureau zetten. want hij past er niet meer er onder
![]() | ![]() | ![]() |
Nu bezig met MSFS instaleren
Ieuw, helicopters... vliegende machines waarbij de vleugels sneller voortbewegen dan de romp, of: 1 miljoen bewegende onderdelen die bij elkaar gehouden worden door een olielekHoogie2004 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:38:
Heb in de sale me niet kunnen weerhouden van de CowanSim 222B helicopter (Airwolf), en in VR is dat ding echt insane leukDuurt even voor je die dingen een beetje doorhebt, maar holy crap wat is dat gaaf.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
In de video hierboven gebruikt hij de TDS GTNXi. Dat ziet er ook wel grappig uit.
Hoe bevalt hij i.c.n MSFS?ravw schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:35:
Zo nieuwe pc is binnen
Had hem zaterdag al kunnen hebben maar was weer eens lekker wat fout gegaan bij de post
maar we hebben hem nu.
Moest hem alleen even op me bureau zetten. want hij past er niet meer er onder
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nu bezig met MSFS instaleren
Nog niet kunnen vliegen ben nog steeds bezig met alles er op aan het zetten
Maar zal me bevindingen wel hier schrijven als het ik gevlogen heb.
Is het systeem zo traag danravw schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:44:
[...]
Nog niet kunnen vliegen ben nog steeds bezig met alles er op aan het zetten
Maar zal me bevindingen wel hier schrijven als het ik gevlogen heb.
Ontopic:
Ik veranderde gisteren de windrichting nadat ik was op gestegern in tegengestelde richting. Hoelang moet je wel niet rondvliegen voordat AI verkeer hier ook in mee gaat?
Volgt wel de GPS, kan alleen de koers niet onderscheppen. Dus rechte stukken gaan prima maar zodra er een bocht/knik in zit moet je hem met de hand (of via de methode hieronder) op de juiste koers zetten waarna hij deze weer volgt.Kloever schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:41:
Iemand die de Accu-Sim Comanche al heeft kan me dit vast wel vertellen. Ik las dat de AP van de Comanche niet zo werkt als in bv een 172? Ik ben nu gewend om een route in te voeren, in de GPS of via MSFS zelf, en dan na verloop van tijd de AP aan te zetten en die even zijn werk te laten doen. Ik begreep dat dat niet zo werkt in de Comanche?
In de video hierboven gebruikt hij de TDS GTNXi. Dat ziet er ook wel grappig uit.
Dit komt uit de handleiding, deze kun je zelf ook al bekijken1. When approaching the next GPS waypoint, check your GPS flight plan page
and note DTK of the next leg.
2. Set the HDG bug to the DTK of the next leg.
3. When the GPS informs you it’s time
to turn to the next leg, switch autopilot to the HDG mode.
4. Once established on the new course
press the Mode button twice to go
back to HI TRK mode. Don’t worry if
you’re not perfectly aligned, the autopilot will sort out small errors.
5. Adjust the course setting on the HSI when
convenient. HSI Course setting is not used
by the autopilot, it’s only for your reference
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ben benieuwd
Tot nu toe loopt het wel lekker
Pc ook even naar beneden gegooid , want anders kan ik me gashandels niet kwijt.
:strip_exif()/f/image/OlGyVJCeuWCiCBZgOnhhzoxo.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die weet welke PC speaker een lange draad hebben?
Dus van PC naar Speakers deze is nu iets te kort ?
Hoeft geen super sound te hebben als er maar een beetje geluid uitkomt.
Lijkt me praktischer dat je een verlengkabeltje koopt voor je huidige speakers.ravw schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:24:
Iemand die weet welke PC speaker een lange draad hebben?
Dus van PC naar Speakers deze is nu iets te kort ?
Hoeft geen super sound te hebben als er maar een beetje geluid uitkomt.
Ja dat zou ook kunnen maar hoe heten die kabels ?alexbl69 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Lijkt me praktischer dat je een verlengkabeltje koopt voor je huidige speakers.
Vermoed dat je zoiets zoekt: Jack verlengkabelravw schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:49:
[...]
Ja dat zou ook kunnen maar hoe heten die kabels ?
Waarschijnlijk/misschien heeft de lokale elektronicazaak hem ook wel liggen. Maar je ziet ze niet overal.
Nee daar was ik al achter.alexbl69 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:06:
[...]
Vermoed dat je zoiets zoekt: Jack verlengkabel
Waarschijnlijk/misschien heeft de lokale elektronicazaak hem ook wel liggen. Maar je ziet ze niet overal.
maar die heb ik nodig inderdaad
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 20-07-2023 11:24 ]
Ik heb het spel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op mijn computer. Bij het updaten en krijg ik steeds foutmeldingen. Ik zal opnieuw proberen om dit te doen zodat ik de foutmelding dat ik krijg hier kan posten.
Ik heb de hele nacht laten updaten en in de ochtend zag ik een foutmelding
Ik heb Flight Simulator 2020 Premium Deluxe Edition
Mijn eerste vraag is hoe kan ik XboX account aanpassen en de wachtwoord hiervan veranderen op de computer?
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 20-07-2023 13:56 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
LMGTFY linkjes zijn niet gewenst.Van der Berg schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:54:
Sinds ik een nieuwe videokaart heb loop ik tegen problemen aan in Microsoft Flight Simulator 2020. Voordat ik de ik een nieuwe videokaart had werkte het perfect op mijn RTX 2080. Ik wil dit spel weer graag spelen op mijn nieuwe RTX 4090 24GB.
Ik heb het spel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op mijn computer. Bij het updaten en krijg ik steeds foutmeldingen. Ik zal opnieuw proberen om dit te doen zodat ik de foutmelding dat ik krijg hier kan posten.
Mijn eerste vraag is hoe kan ik XboX account aanpassen en de wachtwoord hiervan veranderen op de computer?
https://support.xbox.com/...icrosoft-account-password
[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 20-07-2023 15:03 ]
Wat voor fout melding krijg jeVan der Berg schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:54:
Want MSFS geeft nu bijna standaard weer dat je GPU drivers niet goed zijn , maar die kan je gewoon negeren
:)
is de Xbox app in de ms store geupdated? Kun je wat meer vertellen.Van der Berg schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:54:
Sinds ik een nieuwe videokaart heb loop ik tegen problemen aan in Microsoft Flight Simulator 2020. Voordat ik de ik een nieuwe videokaart had werkte het perfect op mijn RTX 2080. Ik wil dit spel weer graag spelen op mijn nieuwe RTX 4090 24GB.
Dit stelt mij niet gerust.Under certain circumstances you will have to fly maneuvers that are usually facilitated by additional systems, which will not be available from day 1.
:)
Tja, wat moet ik er van vinden. Elke pack kost nu 5 euro. Er zijn er al 2 voor elk de -700 en de -800. Er komen er voor elk nog 2 aan. Als je ook de -600 en -900 wil, ben je straks 80 euro aan liveries kwijtUrbanWoodz schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:04:
Liveries voor de PMDG 737-700 en 800 zijn nu beschikbaar op de Xbox via de Marketplace.

En laat ik nog het gegeven dat de uitrustingen niet aan de livery gebonden zijn, weg
Dat ligt overigens niet aan PMDG... Voor iedere aankoop moet een minimumbedrag worden gevraagd van de Marketplace... Uiteraard kan PMDG wel zoveel mogelijk bundelen.Thom2289 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:38:
[...]
Tja, wat moet ik er van vinden. Elke pack kost nu 5 euro. Er zijn er al 2 voor elk de -700 en de -800. Er komen er voor elk nog 2 aan. Als je ook de -600 en -900 wil, ben je straks 80 euro aan liveries kwijt![]()
En laat ik nog het gegeven dat de uitrustingen niet aan de livery gebonden zijn, weg
Mag ik dat onzin vinden? Zie genoeg livery-packs van andere aanbieders die constant in de sale zijn voor 2 euro.Er!k schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:53:
[...]
Dat ligt overigens niet aan PMDG... Voor iedere aankoop moet een minimumbedrag worden gevraagd van de Marketplace... Uiteraard kan PMDG wel zoveel mogelijk bundelen.
Zeker, maar ik gaf alleen aan dat Microsoft deze pakketten niet gratis wilt publicerenThom2289 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:16:
[...]
Mag ik dat onzin vinden? Zie genoeg livery-packs van andere aanbieders die constant in de sale zijn voor 2 euro.
De volgende World Update 14, betreft Oost Europa met landen als Tsjechië, Kroatië, Slowakije, Slovenië en Bosnië en Herzegovina, daarover is vrijdag gesproken in vooraf opgenomen Developer Video.
Kon PMDG de liveries niet in een vliegtuig update gooien zoals ze op de pc doen?Er!k schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:53:
[...]
Dat ligt overigens niet aan PMDG... Voor iedere aankoop moet een minimumbedrag worden gevraagd van de Marketplace... Uiteraard kan PMDG wel zoveel mogelijk bundelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Saybia op 23-07-2023 13:33 ]
Natuurlijk, maar nu kunnen ze er nog eens aan verdienen. Vind het niet netjes maar ze komen er mee weg dus dit soort dingen blijven gebeuren.Saybia schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:30:
[...]
Kon PMDG de liveries niet in een vliegtuig update gooien zoals ze op de pc doen?
Dit is voor mij een duidelijke indicatie dat ik dus 1 geen PMDG meer koop voor de Xbox, en 2 heel goed nadenk over of ik zo'n partij nog wel wil ondersteunen bij hun volgende product(en). Zal hen worst wezen vermoed ik, maar goed.
[ Voor 25% gewijzigd door djbarney op 23-07-2023 14:51 ]
Sinds gisteren ronkt mijn PC weer en kon ik eindelijk weer eens simmen
Eerst moest ik de halve dag updates draaien, die zijn nu allemaal OK.
Nu gebruik ik sinds haar release de Fenix a320, zonder noemenswaardige issues.
Echter komt er 0,0 beweging in de kist: ToGa
Mode op de startbaan, kist staat stil....
Volgende geprobeerd:
Park brake? Staat uit
Per ongeluk op de rem getrapt en RTO? Ook niet
Wheel chocks? Nope
Reinstall van de Fenix applicatie, nog steeds hetzelfde
Wat is er toch aan de hand

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hmm, die ga ik vanavond ff proberen...

Heb je de throttles gekalibreerdDani86 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:13:
Hallo allemaal! Door omstandigheden een halfjaar mijn PC niet gebruikt.
Sinds gisteren ronkt mijn PC weer en kon ik eindelijk weer eens simmen![]()
Volgende geprobeerd:
Park brake? Staat uit
Wheel chocks? Nope
Ja en de motoren leveren "gewoon" vermogen
Nogmaals gekalibreerd en nu doet hij het weer
Af en toe zie je door de bomen het bos niet meer
Toch @ravw
Very soon komt er informatie over pricing en dergelijke. Ben wel bang voor een hoge prijs...
Wat meer randinformatie: https://msfsaddons.com/20...c-in-extensive-interview/
[ Voor 36% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-07-2023 14:14 ]
die is ook al heel goed geworden.
had ik ook ineens, bleek de Sim op pauze stand te staan.Dani86 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:13:
Hallo allemaal! Door omstandigheden een halfjaar mijn PC niet gebruikt.
Sinds gisteren ronkt mijn PC weer en kon ik eindelijk weer eens simmen![]()
Volgende geprobeerd:
Park brake? Staat uit
Wheel chocks? Nope
Alle controls zag je netjes bewegen, motoren vol vermogen, geen enkele beweging.
Sim Pauze is de eerste uit het menu..
Bla Bla Bla
Zo erg is Orbx toch niet? Of heeft dit te maken met de aankomende MSFS 2024?ravw schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:02:
Dat is al 1 die weg gaat bij Orbx
Ach we weten niet helemaal wat er speelt , maar het is wel vaker aan het rammelen binnen ORBXKloever schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Zo erg is Orbx toch niet? Of heeft dit te maken met de aankomende MSFS 2024?
Het zal wel weer goed komen
Kan je wel leuke dingen mee uit halen ...MarchelHoek schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:07:
[...]
had ik ook ineens, bleek de Sim op pauze stand te staan.
Alle controls zag je netjes bewegen, motoren vol vermogen, geen enkele beweging.
Sim Pauze is de eerste uit het menu..
Misbruik maken van de sim die doorloopt terwijl je vliegtuig stil hangt.
Korte baan , geen probleem PAUZE , FULL POWER wachten tot die full loopt en dan stick naar je toe en pauze los...
Het heeft hier al een paar vluchten gered

Zo kan je het dus tegenover gestelde met landen doen .
Wel je brakes er op zetten... gas laag en wachten
Maar goed ook wel eens vluchten vergalt door dat ik hem per ongeluk had in gedrukt

Hu die had ik gisteravond al?FSXnoob schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:57:
Hoe laat is de Central europa update uit bij ons? Ik kan niet wachten om me huis in Split te zien in het spel
Huh waaattt, de 400mb update? Ik zie niks bij de updates als je in het spel zelf bent
In marketplace pff... got it
[ Voor 7% gewijzigd door FSXnoob op 26-07-2023 17:46 ]
Zie namelijk dat hij voor 45 euro te koop staat nieuw op Amazon.
Die Hotas 4 heeft ook een gashendel. Die moet je er bij de Airbus stick los bij kopen.KBE91 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:46:
Twijfel voor mijn Hotas 4 joystick te upgraden naar die Sidestick Airbus.
Zie namelijk dat hij voor 45 euro te koop staat nieuw op Amazon.
Ik ken de Hotas 4 niet, maar alleen maar omdat ie goedkoop is, dat zou voor mij geen reden zijn.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
de Airbus stick heeft ook een gashendel (zelfs met reverse thrust functie)Uitvreter schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Die Hotas 4 heeft ook een gashendel. Die moet je er bij de Airbus stick los bij kopen.
Ik ken de Hotas 4 niet, maar alleen maar omdat ie goedkoop is, dat zou voor mij geen reden zijn.
Gaat me vooral om de sensor die erin zit tov mijn oude joystick.Uitvreter schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Die Hotas 4 heeft ook een gashendel. Die moet je er bij de Airbus stick los bij kopen.
Heb heel veel last met landen met mijn oude joystick, en wil al langer upgraden naar iets '' beter ''
Normaal ging ik eerst de T16000M kopen, maar aangezien de sidestick identiek is en 30 eur goedkoper is nu.
Goed heb hem besteld, ik zie wel morgen als hij toekomt. Zit nog met een 3D printed throttle dat ik in 1 ga steken. Caravan throttle quadrant, moet nog wachten op mijn 10k potentiometers en dan kan ik verder ermee.
Dan koop ik wel met de tijd dan als het moet, die airbus throttle.
Klopt, maar het is dus mogelijk om alleen de stick te kopen.cracking cloud schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:31:
Dat is toch een heel klein pieleding op de stick zelf. De throttle moet je er nog los bijkopen (tenzij je de pack koopt)
Dat schuifje is wat mij betreft geen vervanging voor een throttle quadrant.schumi1986 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:57:
[...]
de Airbus stick heeft ook een gashendel (zelfs met reverse thrust functie)
Je moet ook niet proberen de stick 360 graden rond te twisten.mvbo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:45:
ik zou wel aanraden losse rudder pedals te gebruiken en niet de Z-as op de sidestick te gebruiken. De bedrading in de stick zelf raakt op den duur verstrengeld en zorgt voor allerlei problemen,
Ik heb m’m neuswielsturing erop gemapt. Icm rudderpedals voor in de lucht werkt dat lekker.
Uiteraard is dat niet een vervanging voor een volwaardige Throttle quadrant.Uitvreter schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Dat schuifje is wat mij betreft geen vervanging voor een throttle quadrant.
Overigens zou ik ver weg blijven van die Airbus Throttle quadrant en voor een beetje meer de Honeycomb Bravo kopen.
De yoke van Honeycomb staat ook mijn te koop lijst met de toekomst.schumi1986 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:06:
[...]
Uiteraard is dat niet een vervanging voor een volwaardige Throttle quadrant.
Overigens zou ik ver weg blijven van die Airbus Throttle quadrant en voor een beetje meer de Honeycomb Bravo kopen.
Zou dan mooi zijn mocht ik tegen dan alles in 1 keer kunnen kopen.
Nadat ik eerst een nieuwe tv heb gekocht, mijn zoontje vond het leuk voor even de sterkte van de tv te testen.
Met resultaat dat de backlight kapot is en ik niemand kan vinden die het wil vermaken.
Hebben die wat meer weerstand dan die thrustmaster Airbus quadrant?schumi1986 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:06:
[...]
Uiteraard is dat niet een vervanging voor een volwaardige Throttle quadrant.
Die Airbus heeft zo weinig weerstand dat ze in losse stand (per motor dus) eigenlijk onhandelbaar zijn. Dat maakt approaches vaak onnodig scheef omdat de ene motor dan net wat meer N1 heeft als ze bij mij gekoppeld zijn.
Edit: lees daar nu ook wel wat nadelen hoor. Geen CLB detent, geen reverse axis (alleen een knop). Allemaal net niet voor zo'n "premium" product.
[ Voor 10% gewijzigd door Yordi- op 29-07-2023 15:04 ]
Ik sta op het punt om deze te gaan kopen, maar ben een beetje huiverig over de webshop. Iemand ervaring met de TrackRacer winkel?Kloever schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:04:
Voor de mensen die nog een Honeycomb willen, https://trakracer.eu/ heeft nu zowel de Alpha XPC als de Bravo in de aanbieding. Als je een nieuw account maakt krijg je zelfs nog 20 euro korting.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
/f/image/WCqxCxM0bKnNlcKgTlrBgMoR.png?f=fotoalbum_large)
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
*UPDATE 05/08/2023*
Probleem lijkt zich te stellen om het Virtueel Geheugen in W11.
Deze stond vooraf ingesteld op aangepaste grootte en heb deze nu op automatisch beheer gezet.
Sindsdien 2 succesvolle vluchten gedaan zonder CTDs
[ Voor 91% gewijzigd door Kozzmozz op 05-08-2023 20:56 ]
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Heb beide Honeycombs daar gekocht. Niks raars aangemerkt.PThijssen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:05:
[...]
Ik sta op het punt om deze te gaan kopen, maar ben een beetje huiverig over de webshop. Iemand ervaring met de TrackRacer winkel?
OK tnx: "Your order is confirmedKloever schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:36:
[...]
Heb beide Honeycombs daar gekocht. Niks raars aangemerkt.
You’ll receive a confirmation email with your order number shortly."
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Vandaag met precies dezelfde combo bezig geweest maar geen ctd's ervaren (vlucht EHAM -> LGZA). Wel een freeze gehad tijdens het laden van een vlucht.Kozzmozz schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:18:
Nog mensen die problemen ondervinden (lees: CTD) bij combinatie FSLTL Trafic Injector + MSFS + Fenix A320? Zowel bij een Cold & Dark en als ik de Fenix A320 klaarzet op de runway met draaiende engines, steeds een CTD. Vreemd...
Die weerstand van de TCA throttles kun je gewoon aanpassen met een schroef aan de achterkant.Yordi- schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:46:
[...]
Hebben die wat meer weerstand dan die thrustmaster Airbus quadrant?
Die Airbus heeft zo weinig weerstand dat ze in losse stand (per motor dus) eigenlijk onhandelbaar zijn. Dat maakt approaches vaak onnodig scheef omdat de ene motor dan net wat meer N1 heeft als ze bij mij gekoppeld zijn.
Gisteren met mijn zoontje (bijna 7) een stuk door Nieuw Zeeland in de Carenado PA44 Seminole, vond ie prachtig. Dat ding vliegt zo rustig, dat hij hem prima onder controle had.
's Avonds in VR nog een virtueel stuk door de rockies in de Cessna Caravan, adembenemend mooi.
Daarnaast is die Bell 222B toch wel erg leuk speelgoed in VR, maar die moet wel een auto-pilot krijgen voor ik er veel verder als 30-45 minuten mee vlieg.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-07-2023 07:45 ]
dit is niet echt een setting, maar een combinatie hoogtedata en metadata (dat daar een brug ligt) uit bing maps. niet in de sim zelf op te lossen in ieder geval.bartmaniac schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 01:31:
wat veroorzaakt deze fout. het is een snelweg mrt ernaaast een spoorlijn [Afbeelding]
mijn hardware
CPU 12th Gen Intel(R) Core(TM) i7-12700K 3.60 GHz
RAM 32GB
Windows11
GPU; nvidia rtx 3060 versie 536.67
welke setting veroorzaakt deze fout in de weg?
Ben ik nu erg verwend en heb ik te weinig geduld? Tegenwoordig met die webshops verwacht ik meestal dezelfde dag of een dag later wel een verzendmelding. Helaas staat mijn order nog steeds op "te verwerken".PThijssen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:59:
[...]
OK tnx: "Your order is confirmed
You’ll receive a confirmation email with your order number shortly."
5-10 dagen staat er op hun site.PThijssen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:06:
[...]
Ben ik nu erg verwend en heb ik te weinig geduld? Tegenwoordig met die webshops verwacht ik meestal dezelfde dag of een dag later wel een verzendmelding. Helaas staat mijn order nog steeds op "te verwerken".
https://trakracer.eu/pages/shipping-returns
jammer zag er beter uit op de talloze yt filmjes. Ook de bewegende voertuigen op de grond lijken rechthoekige vlakken die bewegen (2D?)djbarney schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 02:29:
[...]
dit is niet echt een setting, maar een combinatie hoogtedata en metadata (dat daar een brug ligt) uit bing maps. niet in de sim zelf op te lossen in ieder geval.
Voor 10 euro de app gekocht van SmoothTrack ( Android ) en dat in combo met de gratis software Opentracker.
Er is ook een IOS versie van trouwens.
Dat werkt echt gewoon prima, speciaal een staander die boven mijn scherm hangt.
Even de tijd nemen voor goed te zetten en je bent klaar.
0 invloed op mijn FPS ook eigenlijk, kan het velen aanraden.
Vorige week bijna hetzelfde gedaan. Maar ik gebruik AITrack met OpenTrack (beiden gratis) in combinatie met een webcam (720p). Is wel even priegelen met de instellingen maar zodra het goed staat is het inderdaad een absolute meerwaarde. Vlieg veel met helicopters en als je dan alleen door je hoofd te bewegen ook het beeld op de monitor mee gaat, dan is het genieten geblazen. Mijn PC kan helaas ook geen VR aan dus deze oplossing is voor mij meer dan welkom.KBE91 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:38:
Ben even eye / head tracker aan het testen. Moet zeggen dat dit toch enorm veel realisme toevoegt tot deze sim. Aangezien mijn pc totaal VR niet aankan, was dit wel het proberen waard.
Voor 10 euro de app gekocht van SmoothTrack ( Android ) en dat in combo met de gratis software Opentracker.
Op naar nog meer vlieguren en opnieuw knoppen configureren en onthouden waar ze zitten.
Fly Tampa EHAM is coming
[ Voor 12% gewijzigd door Sparkiezz op 03-08-2023 09:30 ]
Ik heb de linker hatswitch op de yoke gemapped aan wat pre-set views. Werkt prima voor het rondkijkenPThijssen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:52:
Ik was gewoon te ongeduldig, de Alpha en Bravo staan op mijn bureau. Mooi spul, voelt echt lekker in de hand. Het is wel heel erg wennen na zolang een hotas te hebben gebruikt. Ook mis ik nu een stick voor het rondkijken. Dan misschien maar die Webcam gaan gebruiken voor headtracking. Of gewoon weer vaker de vr bril opzetten.
Op naar nog meer vlieguren en opnieuw knoppen configureren en onthouden waar ze zitten.
Edit: Wat @Dirtyrockers zegt. Eerst zien, dan geloven.
[ Voor 4% gewijzigd door ralpje op 03-08-2023 09:34 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
dat zeiden ze in april ook alSparkiezz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:30:
https://fselite.net/conte...g-boston-upcoming-coming/
Fly Tampa EHAM is coming
https://fselite.net/conte...-for-msfs-is-coming-soon/
Over dat laatste hoor ik graag je ervaring. Hoe voelt het i.c.m met VR (je ziet immers niet wat je aan raakt.)PThijssen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:52:
Ik was gewoon te ongeduldig, de Alpha en Bravo staan op mijn bureau. Mooi spul, voelt echt lekker in de hand. Het is wel heel erg wennen na zolang een hotas te hebben gebruikt. Ook mis ik nu een stick voor het rondkijken. Dan misschien maar die Webcam gaan gebruiken voor headtracking. Of gewoon weer vaker de vr bril opzetten.
Ik kom er achter dat mijn rechter brake niet meer werkt van mijn CH pro pedaal
https://media.digikey.com/Photos/CH%20Products/300-111.jpg
Wat is een goede vervanger. Ik doe voornamelijk aan Zweefvliegen in MSFS
Ik zie o.a Thrustmaster T.Flight Rudder Pedals maar is dat wel goed spul?
Zit je dan ook steeds met een cap op? Ken de TrackIR dingen dat mensen dan altijd met een cap moeten vliegen. Of is dat nu niet het geval? Ik vind het ook wel het overwegen waard. De toetscombinatie of muis bewegen is niet altijd even handig zullen we maar zeggenKBE91 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:38:
Ben even eye / head tracker aan het testen. Moet zeggen dat dit toch enorm veel realisme toevoegt tot deze sim. Aangezien mijn pc totaal VR niet aankan, was dit wel het proberen waard.
The sky is the limit
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc