Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Dit wordt toch nog afwachten.. Er is nog niks over een prijs bekend (toch?)ravw schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:32:
[...]
Ja maar ze hadden dan beter kunnen doen
-bestaande gebruikers - Update ( tegen een kleine betaling)
-nieuwe gebruikers - nieuw prijs
Dan houd je ook je grote fanbase een beetje te vrede
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
nee maar zal een beetje op het zelfde neer komen als hoe ze MSFS2020 gedaan hebben.appie35 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:43:
[...]
Dit wordt toch nog afwachten.. Er is nog niks over een prijs bekend (toch?)
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Dat word het niet want je kun je oude addons mee nemen.mvbo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:04:
Ja en bij elke game, niet alsof je op fifa 24 korting krijgt als je fifa 23 ook al hebt (of hoe dat ook heet tegenwoordig). Als het echt een nieuwe game wordt vind ik het niet meer dan normaal dat ze er weer de volle prijs voor vragen.
Vaak is dan de hele kern van het spel het zelfde en hebben ze enkel wat technische dingen aangepakt.
Zi ook die horizon streep zit er nog steeds in ( zie filmpje )
Dus mag er wel vanuit gaan dat de basis gewoon het zelfde is.
flightsim heeft bijna altijd een WOW effect gehad als er een nieuwe versie vanuit kwam.
Dat moet ik nu nog wel eens zien of ik dat weer gaat meemaken.
Nu noem jij wel een van de grootste melk koe uit de game wereld op de SIMS na
Ik denk zelf twee dingen:alexbl69 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:17:
Waarom komt er eigenlijk een FS2024?
FS2020 zou toch geüpgrade kunnen worden?
Enige reden die ik kan bedenken is dat Microsoft FS2020 een keer EOL wil kunnen verklaren. Helaas is het spel vanaf die dag dus waarschijnlijk ook totaal niet meer speelbaar. Of alleen met offline scenery.
- Mogelijke breaking changes in addons, waardoor ze die er af willen kunnen knikkeren (oude addons kunnen wel mee maar ze zullen niet garanderen dat ze werken)
- Opnieuw cashen van alle spelers
Persoonlijk zie ik liever een eenmalige betaling elke 4 jaar dan een maandelijks abonnement wat normaal iets is waar microsoft zich op richt, dus ik ben allang blij. Ik haat abonnementen.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 03-07-2023 23:59 ]
Weet wel dat ik niet meer mee ga doen met dit spelletje van Microsoft. Heb 'vroeger' naar alle tevredenheid tot wel een decennium gedaan met FS versies. Heb FS2020 een kans gegeven, maar de constante verplichte updates waarbij nieuwe content en verkopen belangrijker zijn dan bug fixes hebben ervoor gezorgd dat ik inmiddels weer bij P3D zit. Ik laat deze money-grab maar even aan me voorbij gaan.GekkePrutser schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:58:
[...]
Ik denk zelf twee dingen:
- Mogelijke breaking changes in addons, waardoor ze die er af willen kunnen knikkeren (oude addons kunnen wel mee maar ze zullen niet garanderen dat ze werken)
- Opnieuw cashen van alle spelers
Persoonlijk zie ik liever een eenmalige betaling elke 4 jaar dan een maandelijks abonnement wat normaal iets is waar microsoft zich op richt, dus ik ben allang blij. Ik haat abonnementen.
@ravw Waarom koop je in vredesnaam nu een nieuwe PC? Je huidige staat met FS2020 voornamelijk uit z'n neus te eten. Zodra FS2024 komt kun je toch altijd nog zien of het nodig is? Als deze versie wederom op de xBox moet kunnen draaien zal het ook op oudere PCs geen enkel probleem zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ben wel benieuwd naar de lijst met standaard vliegtuigen in MSFS2024. Denk dat ze nog wel wat verrassingen in petto hebben.
Omdat deze nu toch ook al weer bijna 3 jaar word , en omdat ik niet alleen MSFS speel.@ravw Waarom koop je in vredesnaam nu een nieuwe PC? Je huidige staat met FS2020 voornamelijk uit z'n neus te eten. Zodra FS2024 komt kun je toch altijd nog zien of het nodig is? Als deze versie wederom op de xBox moet kunnen draaien zal het ook op oudere PCs geen enkel probleem zijn.
En ook omdat er steeds meer addons bij komen , en dus steeds zwaarder word .
En daarbij ik heb liever een pc die niets staat te doen dan een die toch wel een soort van bottleneck heeft .
En met het oog ook op een een meerdere schermen (4k) en hardware ( home cockpit )
kan je nooit genoeg hebben.
mijn volgende stap zal denk ik zijn de Samsung Ark te kopen.
Die gaat nu ook een beetje naar een normale prijs lopen
En STARFIELD en andere games komen er ook aan.
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 04-07-2023 10:13 ]
Een minpuntje vind ik de beperkte pilot manual. Zo ontbreekt de cruise performance data voor non-ISA condities en take-off/landing performance vind ik niets van terug (zou goeie short field performance hebben?). Ook de nodige air speeds (vx, vy, approach, single engine) ontbreken. En de checklists in de EFB vind ik summier (voor een overigens heel complete kist). Ook single engine emergencies zouden in de pilot manual mogen staan.
Bij de take-off roll zou ik meer rudder correctie verwachten (met twee engines die veel torque produceren), maar ik ken de kist niet IRL (zou ook nauwelijks vliegen in europa). M'n flare kan ook nog verbeteren, want ik float telkens behoorlijk wat. Het helpt niet dat er geen "officiële" speeds gepubliceerd zijn. Zo blijf ik vliegen aan de blue line speed, tot wanneer de piste verzekerd is. Maar dan moet ik behoorlijk wat airspeed dumpen voor een touch down met de stall horn aan. Descent planning is ook wel dingetje, want het air frame heeft heel weinig drag.
Heb enkel nog maar met de GTN750 (en WT AP) gevolgen en dat gaat heel vlot. Hoop de premium versie eens te testen wanneer ik eens op een donderdag kan simmen. Weet er iemand of de weather radar ondertussen werkt in de retro livery (heb ik nog niet getest)? Want de retro avionics lijken me wel tof.
Heb ook de twin 310r van milviz en de turbo/pressurization van de C414 bevalt me beter dan ik had verwacht. Komende weken nog wat vluchtjes proberen te maken
edit: ohja ik ben ook nog aan het uitkijken naar de comanche 250 van A2A. De release lijkt me (eindelijk) voor binnenkort. Vervelend dat ze zo summier communiceren.
[ Voor 4% gewijzigd door logion op 04-07-2023 13:00 ]
Ik zou niet voor een AMD gpu gaan, ik heb namelijk het vermoeden dat Aso(bo) zijn voorkeur heeft voor NVIDIA.JimmyNL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:17:
Een vriend van mij heeft mij gevraagd om een systeem voor hem te bouwen waar fs2020 probleemloos op moet draaien. Ik ben redelijk handig daarmee maar speel zelf op een XSX. Nu lees ik hier en daar wat setups maar ook veel voorkeuren (AMD vs Intell, Nvidia vs AMD etc). Als we de vraag eens omdraaien, wat zijn nou zaken om absoluut niet te doen of voor te kiezen? Het moet een systeem worden wat zo zorgeloos mogelijk werkt en niet teveel tweakers kennis nodig heeft. Dus liever te dikke hardware dan met drivers etc. finetunen. Geld speelt een rol maar er is redelijk budget (3000). Wie kan mij wat leuke tips geven?
Verder zou ik nu met de komst van msfs2024 niet nu een systeem kopen maar wachten.
Al het andere gewoon gaat zitten wachten.
Ik heb laatst ook een compleet nieuw systeem met Intel en 4080 etc.
Maar merkte toch de bottleneck nog in cpu te zitten. Vanwege die ene core die ze belasten.
M’n gpu staat daardoor gewoon uit z’n neus te vreten.
Kijk eens naar het systeem wat ik net gemaakt/ gekocht heb en dan een RTX4070TI er in dan ben je onder de 3000 euro echt wel klaar.JimmyNL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:17:
Een vriend van mij heeft mij gevraagd om een systeem voor hem te bouwen waar fs2020 probleemloos op moet draaien. Ik ben redelijk handig daarmee maar speel zelf op een XSX. Nu lees ik hier en daar wat setups maar ook veel voorkeuren (AMD vs Intell, Nvidia vs AMD etc). Als we de vraag eens omdraaien, wat zijn nou zaken om absoluut niet te doen of voor te kiezen? Het moet een systeem worden wat zo zorgeloos mogelijk werkt en niet teveel tweakers kennis nodig heeft. Dus liever te dikke hardware dan met drivers etc. finetunen. Geld speelt een rol maar er is redelijk budget (3000). Wie kan mij wat leuke tips geven?
Als je die 4TB ssd vervangt voor een 2 TB kan je er nog een leuke monitor bijkopen
Dus dan heb ik het over deze setup
+ Corsair MP600 PRO XT, 4 TB SSD € 401,00
+ Fractal Design Pop XL Silent Black Solid big tower behuizing € 117,90
+ AMD Ryzen 7 7800X3D, 4,2 GHz (5,0 GHz Turbo Boost) socket AM5 processor € 469,00
+ Corsair 32 GB DDR5-5600 Kit werkgeheugen € 109,90
+ be quiet! Pure Power 12M 850W voeding € 138,90
+ Noctua NH-U9S cpu-koeler € 74,90
+ ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI, socket AM5 moederbord € 289,00
+ Zotac Gaming GeForce RTX 4070 Ti Trinity € 949,-
Dan kom je uit op een 2.603 euro
Koop je er nog een leuke Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 bij voor 400 :-)
Dan ben je wel klaar
Muis en toetsenboord zijn de kosten niet
Oja en dan nog een windos maar die kan je wel overal voor een leuk prijsje weg halen
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 04-07-2023 17:02 ]
Dat gaat (hopelijk) veranderen met MSFS 2024. De flight model logica wordt overgeheveld naar een aparte core.Dirtyrockers schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:02:
Het probleem van msfs is dat op het moment dat 1 core van je cpu 100% pakt.
Al het andere gewoon gaat zitten wachten.
Ik heb laatst ook een compleet nieuw systeem met Intel en 4080 etc.
Maar merkte toch de bottleneck nog in cpu te zitten. Vanwege die ene core die ze belasten.
M’n gpu staat daardoor gewoon uit z’n neus te vreten.
:)
Moet het eerste nog zien , er zijn al zo veel dingen belooft door Asobo die in deze MSFS2020 zou komen.UrbanWoodz schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:11:
[...]
Dat gaat (hopelijk) veranderen met MSFS 2024. De flight model logica wordt overgeheveld naar een aparte core.
Maar nog niet gebeurd zijn.
Dus we wachten wel af
Dit is misschien een goed uitgangspunt. Alleen zie ik dan dat jij specifiek voor AMD hebt gekozen. Als ik een intell basis zou kiezen, wat zou dan een goede keuze zijn qua processor en bordje?ravw schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:45:
[...]
Kijk eens naar het systeem wat ik net gemaakt/ gekocht heb en dan een RTX4070TI er in dan ben je onder de 3000 euro echt wel klaar.
Als je die 4TB ssd vervangt voor een 2 TB kan je er nog een leuke monitor bijkopen
...
ik laat het ook wel aanwaaien tzt. Als het echt beter is, dan kies ik dan wel. Voor nu vlieg ik weinig en als ik het doen dan toch met X-Plane. De grapichs van MSFS zijn fantastisch, maar dat is voor mij dan ook wel het enige pluspunt. Wel mijn SDD van 1TB naar 2TB uitgereid om MSFS weer eens goed te kunnen spelen, wat vreet dat een ruime.ravw schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:58:
[...]
Moet het eerste nog zien , er zijn al zo veel dingen belooft door Asobo die in deze MSFS2020 zou komen.
Dus we wachten wel af
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dan zal ik denken aanJimmyNL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:12:
[...]
Dit is misschien een goed uitgangspunt. Alleen zie ik dan dat jij specifiek voor AMD hebt gekozen. Als ik een intell basis zou kiezen, wat zou dan een goede keuze zijn qua processor en bordje?
/f/image/clAKjv7FklgPEd1C7M7zH5ZU.png?f=fotoalbum_large)
Maar ik ben voor de AMD Ryzen 7 7800X3D gegaan omdat die heel goed beoordeelt word ..
Lees hier de review maar eens
review: AMD Ryzen 7 7800X3D - De langverwachte Intel-killer in games
En ze testen ook MSFS
[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 04-07-2023 19:40 ]
Als je puur een systeem voor Msfs bouwt is een amd x3d cpu een no brainer. Google eens rond en kijk ook op GoT, genoeg reviews, benchmarks en ervaringen te vinden.JimmyNL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:12:
[...]
Dit is misschien een goed uitgangspunt. Alleen zie ik dan dat jij specifiek voor AMD hebt gekozen. Als ik een intell basis zou kiezen, wat zou dan een goede keuze zijn qua processor en bordje?
Single Engine is volgens mij de 152, 172 en 208.
Multi zou bv een DA62 zijn.
Maar wat is een Single Engine Complex?
Ik volg overigens https://www.youtube.com/watch?v=iAVicVzF0Po&t=345s als guideline
[ Voor 11% gewijzigd door Kloever op 04-07-2023 20:10 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Complex vliegtuig: een vliegtuig met een intrekbaar landingsgestel, kleppen en een propeller met regelbare pitch, inclusief vliegtuigen die zijn uitgerust met een motorbesturingssysteem dat bestaat uit een digitale computer en bijbehorende accessoires voor het besturen van de motor en de propeller, zoals een volwaardige digitale motor.Kloever schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:10:
Ik ga een hele stomme vraag stellen (vind ik dan). Ik heb vanmiddag de Honeycomb Bravo binnen gekregen. Nu wil ik die zo gaan instellen. In het boekje staat een config beschreven met Single Engine, Single Engine Complex en Multi Engine.
Single Engine is volgens mij de 152, 172 en 208.
Multi zou bv een DA62 zijn.
Maar wat is een Single Engine Complex?
Ik volg overigens https://www.youtube.com/watch?v=iAVicVzF0Po&t=345s als guideline
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Die belofte is er al vanaf het moment dat er multi-core CPUs op de markt kwamen (bijna 20 jaar geleden?). Is tot nu toe nog nooit geluktravw schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:58:
[...]
Moet het eerste nog zien , er zijn al zo veel dingen belooft door Asobo die in deze MSFS2020 zou komen.
Dus we wachten wel af
Maar dan nog. FS2020 is dusdanig 'gecapped' dat het de extra kracht toch niet gebruikt.
[ Voor 9% gewijzigd door alexbl69 op 04-07-2023 20:29 ]
NeeKloever schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:26:
Zoiets als een Globe Switch GC-1A? Of de nieuwe Blackwing BW635RG?
Je moet meer denken aan de Arrow, C172RG, Cardinal RG, Seminole, Dutchess, and Diamond Twinstar.
Dan heb je ook nog eens de high performance aircraft , dat zijn de planes die meer dan 200 HP hebben
te denken aan Cessna 182, Cirrus SR22
En dan heb je nog de combinatie van Complex en high performance
Dan praten we weer over de:Socata Trinidad, C182RG, C210, C310, de nieuwe Piper Seneca & Aztec.
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 04-07-2023 20:52 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Zelf heb ik de i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk met 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro.JimmyNL schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:12:
[...]
Dat is ook al meer dan genoeg voor FS. Scheelt je weer 100 euro ten opzichte van 3% snelheid. Videokaart vind ik toch wel belangrijker.
YouTube: Intel i5-13600K vs i7-13700K vs i9-13900K // Test in 9 Games
[ Voor 9% gewijzigd door PThijssen op 05-07-2023 10:02 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Als dit daadwerkelijk zo goed werkt als in de demo dat is dit echt top! Ben wel heel benieuwd hoe deze tool met ons steenkolen Engels omgaat
Speek for joure sellufSparkiezz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Als dit daadwerkelijk zo goed werkt als in de demo dat is dit echt top! Ben wel heel benieuwd hoe deze tool met ons steenkolen Engels omgaat
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Vlieg nu van Stansted naar Hamburg over storm Poly en aardig wat rode vlekken...
Als je niet afhankelijk wil zijn van een andere partij om je sim überhaupt te kunnen spelen zou ik voor P3D gaan. Ook als je semi-professionele cockpits gebruikt waarbij je niet het risico wil lopen dat de boel na een update niet meer fatsoenlijk werkt kun je beter voor een 'offline' pakket gaan waar je zelf controle over hebt.Reinhard schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:57:
P3D V6 is vandaag uitgekomen. Nog geen onafhankelijke ( YouTube) reviews van gezien. zou iemand daar nog in investeren? Zelf zou ik het hooguit overwegen omdat ik dan een aantal oude addons weer zou kunnen gebruiken.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Die data waait weg hier.DigitalExorcist schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:22:
Lekker weertje vandaag om te kijken of de weerdata netjes in MSFS terecht komt
PMDG en FSLabs hebben al aangegeven voorlopig geen plannen te hebben om hun producten naar V6 te brengen, dus als je graag met airliners vliegt zou ik het bij V5 houden.Reinhard schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:57:
P3D V6 is vandaag uitgekomen. Nog geen onafhankelijke ( YouTube) reviews van gezien. zou iemand daar nog in investeren? Zelf zou ik het hooguit overwegen omdat ik dan een aantal oude addons weer zou kunnen gebruiken.
:)
Ik ben ook zeer benieuwd. Als het zo goed werkt als in de demo dan is dit misschien de perfecte opstap richting VATSIM.Sparkiezz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Heb wel zelf nog wat specifieke controls ingesteld (m.b.v. forum hier en youtube) d.m.v. spad.next.
Kan betterbravolights ook aanraden. Misschien niet meteen voor nu, maar als je ergens een keer er tegen aan loopt dat bv 1 van de autopilot lampjes niet werken in een (custom) airplane dan kan je dat met die gratis tool redelijk eenvoudig fixen. Handleiding staat hier
Dank voor de tips. Zal er straks eens naar kijken. Net alles uitgepakt maar helaas geen tijd om nu te testen. Misschien vanavond.cracking cloud schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:26:
@Kloever Heb zelf die set ook. Zeer tevreden mee. Bv fysiek omdraaien van de contactsleutel, of de gear omhoog en naar beneden doen zorgt voor veel meer immersie vind ik.
Heb wel zelf nog wat specifieke controls ingesteld (m.b.v. forum hier en youtube) d.m.v. spad.next.
Kan betterbravolights ook aanraden. Misschien niet meteen voor nu, maar als je ergens een keer er tegen aan loopt dat bv 1 van de autopilot lampjes niet werken in een (custom) airplane dan kan je dat met die gratis tool redelijk eenvoudig fixen. Handleiding staat hier
Het ziet er iig erg gaaf uit.
Bij het opstarten moest ik eerst door alle settings heen, om er vervolgens achter te komen dat (bijna) al mijn voortgang verdwenen is. Activiteiten 0%, logbook staan alleen nog gevlogen aantal meters, aantal meters minder dan 1m van de grond en afstand taxiën, de rest staat op 0. Vlieguren staan wel nog correct.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, ook een oplossing?
Ik heb niet echt zin om weer vanaf 0 te moeten beginnen met alles..
Volgens mij heb ik dat ook een keertje gehad. Stond na een dag weer goed. Wellicht kan hij even geen data ophalen van de servers?Meat Tornado schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:18:
Het lijkt erop dat mijn MSFS een soort reset heeft gedaan.
Bij het opstarten moest ik eerst door alle settings heen, om er vervolgens achter te komen dat (bijna) al mijn voortgang verdwenen is. Activiteiten 0%, logbook staan alleen nog gevlogen aantal meters, aantal meters minder dan 1m van de grond en afstand taxiën, de rest staat op 0. Vlieguren staan wel nog correct.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, ook een oplossing?
Ik heb niet echt zin om weer vanaf 0 te moeten beginnen met alles..
Had je internetproblemen gehad? Anders inderdaad later nog eens even opnieuw proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 06-07-2023 12:28 ]
Na 1,5 uur updates draaien en dergelijke lijkt alles nu weer te werken. Maar dit was een van de eerste keren dat ik echt stabiliteit issues had.
Thanks, ook het overwegen waard. Ik zie dat er meerdere perspectieven zijn. Heb jij jouw videokaart daar ook specifiek op gekozen, die combinatie?PThijssen schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Zelf heb ik de i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk met 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro.
Dat is ook al meer dan genoeg voor FS. Scheelt je weer 100 euro ten opzichte van 3% snelheid. Videokaart vind ik toch wel belangrijker.
YouTube: Intel i5-13600K vs i7-13700K vs i9-13900K // Test in 9 Games
Ik zou niet voor minder dan een RTX 4XXX serie gaan want dan heb je ook die nieuwe Nvidia DLSS option erin zittenJimmyNL schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:22:
[...]
Thanks, ook het overwegen waard. Ik zie dat er meerdere perspectieven zijn. Heb jij jouw videokaart daar ook specifiek op gekozen, die combinatie?
Anders krijg je de veroudere versie .
Maar dat kost ook weer geld, heravw schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 01:34:
[...]
Ik zou niet voor minder dan een RTX 4XXX serie gaan want dan heb je ook die nieuwe Nvidia DLSS option erin zitten
Ik heb onlangs een 3070 gekocht. Ik game (nog) op 1080p en ook op ultra haal ik zoveel FPS dat ik niet weer wat ik ermee moet
Heeft ook een computer!
Oké maar wees eens heel eerlijk ben je echt blij met DLSS?ravw schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 01:34:
[...]
Ik zou niet voor minder dan een RTX 4XXX serie gaan want dan heb je ook die nieuwe Nvidia DLSS option erin zitten
Ik vind TAA nog steeds het mooiste beeld geven.
Dat ligt er aan met wat ik vliegappie35 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:53:
[...]
Oké maar wees eens heel eerlijk ben je echt blij met DLSS?
Ik vind TAA nog steeds het mooiste beeld geven.
Airliners , is het niet zo probleem om op TAA te blijven maar GA moet ik toch echt wil DLSS aan zetten wil ik een beetje normaal kunnen vliegen
denk daarbij aan 80 fps , als ik dat niet aan zet zakt die behoorlijk in
Ik ben wel specifiek voor MSI gegaan omdat ik een kast, voeding en AIO CPU koeler van MSI heb gehad. De GPU heb ik al een tijdje geleden "gehad" en toen ook gekozen voor de MSI Suprim versie, omdat ik die gewoon erg mooi vind en wel te spreken ben over MSI.JimmyNL schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:22:
[...]
Thanks, ook het overwegen waard. Ik zie dat er meerdere perspectieven zijn. Heb jij jouw videokaart daar ook specifiek op gekozen, die combinatie?
Als je nu een nieuwe kaart zou moeten kopen, zou ik ook voor de 40xx gaan, speciefiek voor die nieuwe DLSS en frame injection (of hoe dat ook heet).
Edit werkt...Toch maar zoeken naar een originele kabel
[ Voor 12% gewijzigd door Kloever op 07-07-2023 12:22 ]
Helaas nog steeds hetzelfde probleem..PThijssen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Volgens mij heb ik dat ook een keertje gehad. Stond na een dag weer goed. Wellicht kan hij even geen data ophalen van de servers?
Geen internetproblemen oid gehad. Nu een paar dagen later nog steeds geen verandering..cracking cloud schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:28:
Ik had een paar dagen geleden ook dat al mijn assists instellingen weer aan stonden, die zet ik normaal gesproken uit. Logboek gebruik ik niet (gebruik Volanta) dus ik weet niet of dat ook gereset was.
Had je internetproblemen gehad? Anders inderdaad later nog eens even opnieuw proberen.
Heb je de Windows Xbox app geupdate in de Windows Store?
The Just Flight F28 Professional is releasing on Wednesday!
:strip_exif()/f/image/E4xyU4ohe6Dfk4QaMsnilu1v.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.fsvisions.nl/...onal-landt-volgende-week/
the Fokker F28 Professional will cost €64,95 / $69.99 USD / £52.49.
Meer Info
https://fselite.net/conte...release-date-and-pricing/
[ Voor 79% gewijzigd door ravw op 08-07-2023 04:57 ]
Als ik bijvoorbeeld de landing challenge in Dusseldorf wil doen, lukt dit niet vanwege het enorme haperen en stotteren.
Ik heb nog nooit dergelijke problemen gehad. RTX 3090 / 5800X
GPU draait niet op 100% (maar op 25%). Zijn dit bekende problemen?
Open eens de developer mode. Dat is onder optie's en dan developers.turkeyhakan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:00:
Wat is dit met FS2020? Ik kan al een lange tijd niet meer normaal vliegen.
Als ik bijvoorbeeld de landing challenge in Dusseldorf wil doen, lukt dit niet vanwege het enorme haperen en stotteren.
Ik heb nog nooit dergelijke problemen gehad. RTX 3090 / 5800X
GPU draait niet op 100% (maar op 25%). Zijn dit bekende problemen?
In game kan je dan kiezen boven bij option. Daar staat een fps counter.
Dan krijg je een hele boel info over je systeem.
Zoals op de foto.
/f/image/IYOhxtKx99AZqEIOEGqMyAVa.png?f=fotoalbum_large)
En die limited by thread in de gaten houden en zien wat hij doet.
Als die naar geel gaat en oranje, is het teken dat je wat settings gaat moeten verlagen.
https://forums.flightsimu...te-retest-8-2-2021/132407
Goeie basis voor te zien welke settings veel stress op je cpu zetten.
Kijk ook even dat DX12 aanstaat.
Het is wel een dingetje bij deze sim, dat hij heel veel van de cpu verwacht.
Hopelijk gaan ze dit wel op orde hebben in de volgende editie.
Ik ga het proberen, dank je wel!KBE91 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:18:
[...]
Open eens de developer mode. Dat is onder optie's en dan developers.
In game kan je dan kiezen boven bij option. Daar staat een fps counter.
Dan krijg je een hele boel info over je systeem.
Zoals op de foto.
[Afbeelding]
En die limited by thread in de gaten houden en zien wat hij doet.
Als die naar geel gaat en oranje, is het teken dat je wat settings gaat moeten verlagen.
https://forums.flightsimu...te-retest-8-2-2021/132407
Goeie basis voor te zien welke settings veel stress op je cpu zetten.
Kijk ook even dat DX12 aanstaat.
Het is wel een dingetje bij deze sim, dat hij heel veel van de cpu verwacht.
Hopelijk gaan ze dit wel op orde hebben in de volgende editie.
Wat bedoel je met in de volgende editie? Komt er een nieuwe uit?
Die 2024 editie die zou komen volgend jaar.turkeyhakan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:46:
[...]
Ik ga het proberen, dank je wel!
Wat bedoel je met in de volgende editie? Komt er een nieuwe uit?
https://www.flightsimulat...ft-flight-simulator-2024/
Wat versta jij hier onder? Ik heb in principe nog nooit problemen gehad, vooral niet op Dusseldorf. Kan dit wellicht komen door mijn laatste bios versie + chipset drivers? Geen idee..
:fill(white):strip_exif()/f/image/myPLdxWRNmyXSr6O6iZpuL23.png?f=user_large)
Het kan door zoveel komen, maar zou al eens beginnen met terrein naar beneden te doen.turkeyhakan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:04:
@KBE91
Wat versta jij hier onder? Ik heb in principe nog nooit problemen gehad, vooral niet op Dusseldorf. Kan dit wellicht komen door mijn laatste bios versie + chipset drivers? Geen idee..
[Afbeelding]
Misschien dat DLSS ook wel zou helpen voor stabieler te draaien. Daar kan ik wel niets over zeggen, zit nog met een 1070 gtx. Kan wel eens mijn settings sturen en zien dat het bij jou ook kan helpen ?
Mijn cpu is een i7 7700k 4.5 ghz.
Heb zelf mijn game ook gelocked op 45 fps in de Nvidia control panel.
/f/image/S50suxdwEC09b245N6qSkURj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1cpfArTfPeLFu76SHA4UZC37.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PuBIs8JAqvyX5M0aAn2hkTLg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MPE7l6la8nb5Dy4DuDzGBV5h.png?f=fotoalbum_large)
Het is alvast veel spelen met de settings tot je ze goed krijgt.
Zelf bij mij durft hij nog eens limited geven bij een airport zoals Oostende.
Probleem lijkt hem in je CPU te zitten.turkeyhakan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:04:
@KBE91
[Afbeelding]
Temp issues?
Wellicht clock snelheid niet juist ingesteld na je BIOS update?
Denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft. Clock snelheid is juist (ik doe altijd een reset na een bios update) en controle met cpu-z.JayZeeTie schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:30:
[...]
Probleem lijkt hem in je CPU te zitten.
Temp issues?
Wellicht clock snelheid niet juist ingesteld na je BIOS update?
Ik vermoed toch een combi van de nieuwste bios drivers + chipset drivers.
Sta je ram geheugen wel op de goede snelheid.turkeyhakan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:02:
[...]
Denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft. Clock snelheid is juist (ik doe altijd een reset na een bios update) en controle met cpu-z.
Ik vermoed toch een combi van de nieuwste bios drivers + chipset drivers.
vaak worden die terug gezet .. heb het ook al een paar keer gehad , dat ze niet op 3200 stonden maar in eens op 2800
ja en dan vertraag de hele zooi
Staat die zeker!ravw schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:15:
[...]
Sta je ram geheugen wel op de goede snelheid.
vaak worden die terug gezet .. heb het ook al een paar keer gehad , dat ze niet op 3200 stonden maar in eens op 2800
ja en dan vertraag de hele zooi
NLM memorial flight - Rotterdam , Eindhoven, Hamburg.
Leuk vluchtje om hem even te testen
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 10-07-2023 11:07 ]
ben benieuwd, 320simpilot heeft op youtube al een uur preview staan trouwens: YouTube: Your Next Detailed Airliner! Full Flight with a Real Airline Pilotravw schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:06:
Zo laat die Fokker F28 maar komen, mijn eerste vlucht staat al klaar.
NLM memorial flight - Rotterdam , Eindhoven, Hamburg.
Leuk vluchtje om hem even te testen
Te vroeg: helaas: wel iets beter.
[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 12-07-2023 12:13 ]
Ach die zien we vanzelf wel bij de update ingame :-)logion schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:58:
Nieuwe update voor de milviz 310r: https://forums.flightsimu...ficial-thread/466084/5312. Vooral benieuwd naar het nieuwe short final/flare gedrag, had soms de indruk dat ground effect omgekeerd werkte bij de 310.
Ik apply rudder, vol/3 clicks/7 clicks...niks helpt...van de 20 pogingen heb ik hem 1x in de lucht gekregen. Ik bouw heel rustig mijn snelheid op, rudder iets naar rechts omdat hij naar links trekt, dan iets naar links omdat hij naar rechts wil. En dan flipt die over, of ik kom in een spin. Geen idee wat er nu mis gaat.
Op het moment dat je halve wegen de baan ben en de rechtervleugel omhoog wil komen FULL Rudder geven.Kloever schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:51:
Kan iemand me een paar tips geven hoe je de Spitfire in de lucht krijgt? Voorheen lukte me het, maar nu niet meer.
Ik apply rudder, vol/3 clicks/7 clicks...niks helpt...van de 20 pogingen heb ik hem 1x in de lucht gekregen. Ik bouw heel rustig mijn snelheid op, rudder iets naar rechts omdat hij naar links trekt, dan iets naar links omdat hij naar rechts wil. En dan flipt die over, of ik kom in een spin. Geen idee wat er nu mis gaat.
en dan rustig weer terug laten komen.
Dan kom ik juist in een spin.ravw schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:07:
[...]
Op het moment dat je halve wegen de baan ben en de rechtervleugel omhoog wil komen FULL Rudder geven.
en dan rustig weer terug laten komen.
Als ik Youtube erbij pak zie ik dat ik de rudder trim vol naar voren moet draaien (groen). Dan iets rechts rudder bij eerste gas. Dan wat "dansen"en steeds meer gas. Maar juist bij het steeds meer gas gaat het fout. Te weinig en ik kom niet van de grond, te veel en crash. Wat ik overigens ook doe is de yoke wat naar voren drukken voor het opstijgen tot ik merk dat de tailwheel omhoog gaat. Maar ik heb nu getest met rustig opbouwen, iets sneller, veel rudder, weinig rudder, rudder hulp in Sim aan...niks helpt.
De DC-3 gaat ook niet van harte maar dat lukt in middels, landen geen issue overigens. Met beide kisten niet.
ik druk zelf juist het tailwheel op de grond door yoke een aardig eind naar me toe te trekken, tot er voldoende snelheid is dat we bijna opstijgen, dan rustig de yoke neutraal, dan komt het tailwheel inderdaad los,dan ook rudder langzaam los zoals ravw ook aangaf.Kloever schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:36:
[...]
Dan kom ik juist in een spin.
Als ik Youtube erbij pak zie ik dat ik de rudder trim vol naar voren moet draaien (groen). Dan iets rechts rudder bij eerste gas. Dan wat "dansen"en steeds meer gas. Maar juist bij het steeds meer gas gaat het fout. Te weinig en ik kom niet van de grond, te veel en crash. Wat ik overigens ook doe is de yoke wat naar voren drukken voor het opstijgen tot ik merk dat de tailwheel omhoog gaat. Maar ik heb nu getest met rustig opbouwen, iets sneller, veel rudder, weinig rudder, rudder hulp in Sim aan...niks helpt.
De DC-3 gaat ook niet van harte maar dat lukt in middels, landen geen issue overigens. Met beide kisten niet.
ik merk wel dat hij heel gevoelig is voor wind bij takeoff
Klopt wel je tail op de grond drukkendjbarney schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:21:
[...]
ik druk zelf juist het tailwheel op de grond door yoke een aardig eind naar me toe te trekken, tot er voldoende snelheid is dat we bijna opstijgen, dan rustig de yoke neutraal, dan komt het tailwheel inderdaad los,dan ook rudder langzaam los zoals ravw ook aangaf.
ik merk wel dat hij heel gevoelig is voor wind bij takeoff
En in het echt zijn ze ook behoorlijk gevoelig bij het vertrekken
YouTube: Crash Spitfire ( vidéo complète ) au décollage a l aérodrome de Vil...
Daarom laten die echte vliegers ook hun cockpit open staan , pas als ze in de lucht zijn gaat die dicht
Want mocht die op zijn kop komen dan kunnen ze er sneller er uit stappen en ligt het vliegtuig niet op het raam wat open moet.
[ Voor 29% gewijzigd door djbarney op 14-07-2023 10:50 ]
Klopt, die versie heb ik. Ik had die guide ook gevolgd. Zal vanavond nog eens proberen. Moet zeggen dat sinds ik de Honeycomb heb zo gaat, hiervoor niet. Maar dat zal toeval zijn.djbarney schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:49:
YouTube: FlyingIron Simulations Spitfire MKIX | Full Review | Microsoft Fligh... heeft een redelijk goede uitleg over de take-off trouwens. ik ga er even vanuit dat je de flying iron spitfire hebtoh en throttle inderdaad langzaam opbouwen, ik begin meestal met niet meer dan 4 boost, en pas rond een 40mph laat ik de tail rustig omhoog komen, rond 80 a 90 komt ie dan los, en pas bij +130 mph ga ik in climb. wellicht te voorzichtig, maar hiermee krijg ik m vrijwel altijd wel netjes de lucht in
Gisteren wel de Bravo helemaal ingesteld, verschillende profielen gemaakt. Voornamelijk de AP mogelijkheden zijn ideaal. Meteen getest met een 747 van Amsterdam naar Rome. Ging perfect!
[ Voor 9% gewijzigd door Kloever op 14-07-2023 11:17 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/I2PoY3bkkcT7mggLMBynsDLa.png?f=user_large)
Zit er ook nog wat moois tussen?
1450 stuks, dacht misschien heb jij een samenvatting van de items die de moeite waard zijn.
Dat kan je niet doen want ik kan niet alles zien omdat ik al veel hebHoogie2004 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:08:
[...]
Zit er ook nog wat moois tussen?
1450 stuks, dacht misschien heb jij een samenvatting van de items die de moeite waard zijn.
Dus zo lijst maken is dan moeilijk dan krijg je alleen maar de lijst te zien die ik niet heb.
Dan heb je er nog niets aan
Maar er zitten leuke dingen tussen ..
KLAX .. inibuilds
Maar nog niet goed gekeken doe ik wel als de nieuwe pc en MSFS daar weer op staat
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 15-07-2023 12:14 ]
Ik had ook niet meteen een dikke lijst verwacht hoor, maar zoiets als je nu zegt is wel handig, IniBuilds is dus wel prima? Nog meer makers die goed staan aangeschreven (of juist weg moet blijven)?ravw schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:12:
[...]
Dat kan je niet doen want ik kan niet alles zien omdat ik al veel heb
Dus zo lijst maken is dan moeilijk dan krijg je alleen maar de lijst te zien die ik niet heb.
Dan heb je er nog niets aan
Maar er zitten leuke dingen tussen ..
KLAX .. inibuilds
Heb zelf KBOS (van FlyTampa volgens mij), en die is wel heel mooi, dus van die maker zou ik nog best wat willen.
KBOS heb ik ook al :-)Hoogie2004 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:14:
[...]
Ik had ook niet meteen een dikke lijst verwacht hoor, maar zoiets als je nu zegt is wel handig, IniBuilds is dus wel prima? Nog meer makers die goed staan aangeschreven (of juist weg moet blijven)?
Heb zelf KBOS (van FlyTampa volgens mij), en die is wel heel mooi, dus van die maker zou ik nog best wat willen.
Zelf vind ik Dallas love field leuk omdat daar stukje stad bij zit
Heb zelf alleen even die Vancouver city gekocht omdat ik de airport heb.
En omdat ik daar best wel veel inde buurt vliegt
Ik probeer wel de grote en bekende steden in de VS vol te krijgen ..
Detroit wil ik ook wel en Tampa, Memphis en ga zo maar even door
Heb ook die van Stansted gekocht
Dus omgeving londen gaat hier ook volraken moet alleen Luton en Oxford en Getwick dacht ik nog
Southend ook nog zie ik
JFK + LAX Zijn nu ook eigendom
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 15-07-2023 12:31 ]
Hopelijk ook de PMDG 737 op de Xbox met korting. Waarom is er overigens geen tablet in de cockpit?
[ Voor 6% gewijzigd door Chief-Commander op 15-07-2023 13:16 ]
PMDG geen kortingChief-Commander schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Hopelijk ook de PMDG 737 op de Xbox met korting. Waarom is er overigens geen tablet in de cockpit?
nee die heeft geen tablet alles verwerkt in de FMC
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 15-07-2023 13:55 ]
De efb is nog in ontwikkelingChief-Commander schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Ik moet ook zeggen: Zelfs een Cessna 172 met zijn kleine non-turbo motortje heeft al een behoorlijke neiging om naar links te trekken in het echt. Iemand bij de lokale vliegclub is er zelfs een keer het hek mee ingeschoten.ravw schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:53:
[...]
Klopt wel je tail op de grond drukken
En in het echt zijn ze ook behoorlijk gevoelig bij het vertrekken
YouTube: Crash Spitfire ( vidéo complète ) au décollage a l aérodrome de Vil...
Daarom laten die echte vliegers ook hun cockpit open staan , pas als ze in de lucht zijn gaat die dicht
Want mocht die op zijn kop komen dan kunnen ze er sneller er uit stappen en ligt het vliegtuig niet op het raam wat open moet.
Dus ik kan me goed voorstellen dat dit met een Rolls Royce Merlin gewoon megaveel effect heeft. Want dat is wel een ander verhaal dan die 160pk, die heeft er 1500
Ze hebben hem ook erg real na gemaaktGekkePrutser schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:02:
[...]
Ik moet ook zeggen: Zelfs een Cessna 172 met zijn kleine non-turbo motortje heeft al een behoorlijke neiging om naar links te trekken in het echt. Iemand bij de lokale vliegclub is er zelfs een keer het hek mee ingeschoten.
Dus ik kan me goed voorstellen dat dit met een Rolls Royce Merlin gewoon megaveel effect heeft. Want dat is wel een ander verhaal dan die 160pk, die heeft er 1500Wel tof dat ze dat zo precies gemodelleerd hebben.
ja en dat merk je wel dat verschil
Maar taildraggers is altijd lastig als je daar niet ana gewent ben.
Ik ben al wat ouder en heb veel WW2 sims gespeeld dus ben die taildraggers wel gewent
Verder paar mooie vluchten gemaakt met normale kisten. Ook maar meteen het taxi-en(taxiën?) geoefend. Dat Honeycomb spul bevalt heel goed!
toch bijzonder dat het niet lukt met de alpha, die gebruik ik zelf hier ook en daar gaat het prima mee. weet je zeker dat je full deflection in de sim hebt bij rudder pedals vol intrappen? wellicht dat dat niet helemaal goed gaat? hoe staat je trim ingesteld in de spitfire voor je take off? en welke richting staat de wind?Kloever schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:44:
Vandaag weer getest. Met de Alpha Yoke is het haast niet te doen, opstijgen met de Spitfire, maar met mijn oude Thrustmaster gaaf het iets beter. Dus ik ga maar eens kijken of ik die nog kan repareren.
Verder paar mooie vluchten gemaakt met normale kisten. Ook maar meteen het taxi-en(taxiën?) geoefend. Dat Honeycomb spul bevalt heel goed!
voor mij is de pitch trim op -1 of -2, dus een stukje nose down van het midden. de rudder trim zet ik dan op 1 of 2 clicks naar rechts, of meer als de wind niet precies recht voor de neus staat. flaps gebruik je niet bij take-off, dus die staan 0.. yoke een eind naar je toe, in geval van de alpha bij mij denk ik tussen de 2 en 3 cm naar me toe, zodat je een redelijke tegendruk voelt. dan boost er rustig op en eventjes blijven hangen bij 4 boost. tot je 80 a 90 mph gaat blijf ik de alpha naar me toe trekken op die 2-3cm afstand, dus druk op dat tailwheel tot hij echt zelf los wil komen. heel rustig met de throttle en heel rustig de yoke terug naar neutral. lift doettie zelf, dus yoke neutral is voor mij voldoende. gedurende die roll zorgen met rudder dat je netjes rechtdoor gaat. weet niet of je van asfalt of gras vertrekt, maar de eerste paar keer zou ik eens proberen op asfalt, en dan even de wind gewoon volledig uit.
dan gear up bij 130 ofzo. zie ook https://help.flyingironsi...eoff-is-hard-to-control-, zij geven rudder trim een nog veel hogere value.
[ Voor 5% gewijzigd door djbarney op 15-07-2023 17:19 ]
Tips gevolgd. Trim 2% down, Rudder 3 clicks rechts. Boost naar 4. Wachten tot die los komt en dan rustig optrekken. Gear in en gaan. Nu 3 van de 4 take off gelukt.djbarney schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:13:
[...]
toch bijzonder dat het niet lukt met de alpha, die gebruik ik zelf hier ook en daar gaat het prima mee. weet je zeker dat je full deflection in de sim hebt bij rudder pedals vol intrappen? wellicht dat dat niet helemaal goed gaat? hoe staat je trim ingesteld in de spitfire voor je take off? en welke richting staat de wind?
voor mij is de pitch trim op -1 of -2, dus een stukje nose down van het midden. de rudder trim zet ik dan op 1 of 2 clicks naar rechts, of meer als de wind niet precies recht voor de neus staat. flaps gebruik je niet bij take-off, dus die staan 0.. yoke een eind naar je toe, in geval van de alpha bij mij denk ik tussen de 2 en 3 cm naar me toe, zodat je een redelijke tegendruk voelt. dan boost er rustig op en eventjes blijven hangen bij 4 boost. tot je 80 a 90 mph gaat blijf ik de alpha naar me toe trekken op die 2-3cm afstand, dus druk op dat tailwheel tot hij echt zelf los wil komen. heel rustig met de throttle en heel rustig de yoke terug naar neutral. lift doettie zelf, dus yoke neutral is voor mij voldoende. gedurende die roll zorgen met rudder dat je netjes rechtdoor gaat. weet niet of je van asfalt of gras vertrekt, maar de eerste paar keer zou ik eens proberen op asfalt, en dan even de wind gewoon volledig uit.
dan gear up bij 130 ofzo. zie ook https://help.flyingironsi...eoff-is-hard-to-control-, zij geven rudder trim een nog veel hogere value.
Wel raar, landingen gaan meteen goed. Heb overigens wel de deadzone van de Rudder pedals afgehaald.
Rond de 23ste
Wat kun je verwachten
A2A Simulations
What's on your mind?
Well Facebook we have some wonderful screenshots and a feature list to share,...
Accu-Sim Comanche 250 MSFS
- A brand new external aerodynamics engine built with Accu-Sim 2.0 ‘Merlin’ technology.
- Remarkable performance accuracy based on operating A2A’s own Comanche 250, N6229P, over many years.
- Unparalleled aircraft feel, handling characteristics and trim behaviour based on extensive flight testing.
- A complete physics-based per-cylinder simulation of the Lycoming O-540-A internal combustion engine.
- Dynamic ground physics featuring true weight on wheels simulation, tyre side-loading and response to different surface types.
- Advanced turbulence system and subtle wing flex simulation which responds based on turbulence strength, ground bumps and fuel load.
- Sophisticated airframe vibration physics with unique ground roll and engine vibration-based effects.
- Authentic fuel system simulates fuel lines, primer, strainers and fuel contamination.
- Custom oil system with dynamic viscosity and contaminants that degrade and change the color of the oil.
- Advanced engine starter simulation that physically turns the engine through its compression cycle.
- Physics-driven sound environment featuring well over a thousand dynamic sound effects.
- Beautifully-rendered external and internal modelling and texturing with subtle wear effects, dynamic aircraft registration decals and advanced animations.
- Detailed JPI EDM 830 engine monitor with authentic displays and leaning procedures.
- Custom-coded Narco avionics stack with NCS812 COM/NAV/DME unit, Mark12E COM/NAV, AT150 transponder, CP 136 audio panel and 841 ADF receiver.
- Customisable integration of MSFS default/Working Title GNS 430W and 530W GPS units and support for PMS GTN 750 and TDS GTN 750Xi if installed.
- Century NSD-360A HSI with custom needle-smoothing physics.
- Advanced simulation of the S-TEC System 30 two axis autopilot.
- Beautiful night lighting implementation featuring multi-purpose dimmable and directable Type C-4A cockpit light, dimmable emissive indicator lamps and white and red lighting options.
- Pilot’s tablet for intuitive interaction with, and management of your airplane.
- Interactive walkaround with many moving parts that can be grabbed, manipulated and inspected.
- Customisable persistent airplane with failure and wear simulation which can be adjusted and deactivated if desired.
- Graphical tablet engine analyzer provides a detailed insight into the piston engine operation.
- Real time load manager with dynamic weight and balance indicator.
- Electrical system analyzer and circuit breaker functionality.
- Two naturally animated rear seat passengers and support for native MSFS avatars in the front seats.
- Fluid in-sim performance comparable with default aircraft of the same class.
![]() | ![]() | ![]() |
More screenshots
https://a2asimulations.co...iewtopic.php?f=23&t=74675
[ Voor 96% gewijzigd door ravw op 16-07-2023 04:14 ]
Waarom zou je een tablet nog zijn in de cockpit?Chief-Commander schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Ik snap die hele EFB hype niet
Omdat het realistisch is. Bijna alle piloten maken er gebruik van. Daarnaast is het kunnen zien van de gebieden waarover je heen vliegt in een map een stuk aangenamer.JayZeeTie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:17:
[...]
Waarom zou je een tablet nog zijn in de cockpit?
Ik snap die hele EFB hype niet
Over de 777 gesproken:
Ik verwacht wel weer dat de 777-200 en 777-300 los gereleased worden, maar hoop dan wel dat de 777-200 bestaat uit de non -ER, ER, LR, en F variant, en de 777-300 uit de non ER en ER versies (of dat ze de non-ER versies gewoon overslaan, daar zit toch niemand op te wachten lijkt me).
Ik kijk persoonlijk uit naar de 777F :-)
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc