Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel Farming Simulator 19 (nog wil straks ook FS22 kunnen draaien). Euro Truck Simulator 2, daarnaast ARMA3 en verder Office dingen en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
M'n vorige systeem heeft het zo'n 11 jaar uitgehouden dus ik wil best zo'n € 1200 á €1300 neerleggen voor deze build. Tips over andere componenten met al dan niet gunstigere prijs zijn welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua componenten niks noemenswaardigs. Muis/Toetsenbord/monitor blijven.
Kom van een i7 / 4GB intern /Radeon HD7770 dus die mag naar de stort
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel topics en BBG's doorgenomen en kom toch tot een Ryzen met AMD GPU. Ik hoef geen AM5 systeem met het oog op de toekomst. AM4 met componenten is prima. Ik ga er al zoveel op vooruit dit al zoveel beter zal zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu een AMD Ryzen met RX 6800XT gecombineerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is wel belangrijk. Dus een stille kast is wel een pré.
Ga je overklokken?
Nee niet relevant
Wat verwacht je van ons?
Ben vooral benieuwd of het geheugen klopt. Ik lees veel over Z-geheugen voor Ryzen processors maar in de pricewatch en op de site van b.v. Corsair wordt ook veel C-geheugen als compatible weergegeven. Daar ben ik wel even het spoor bijster wat nu wijsheid is.
Ik speel Farming Simulator 19 (nog wil straks ook FS22 kunnen draaien). Euro Truck Simulator 2, daarnaast ARMA3 en verder Office dingen en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
M'n vorige systeem heeft het zo'n 11 jaar uitgehouden dus ik wil best zo'n € 1200 á €1300 neerleggen voor deze build. Tips over andere componenten met al dan niet gunstigere prijs zijn welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua componenten niks noemenswaardigs. Muis/Toetsenbord/monitor blijven.
Kom van een i7 / 4GB intern /Radeon HD7770 dus die mag naar de stort
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel topics en BBG's doorgenomen en kom toch tot een Ryzen met AMD GPU. Ik hoef geen AM5 systeem met het oog op de toekomst. AM4 met componenten is prima. Ik ga er al zoveel op vooruit dit al zoveel beter zal zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu een AMD Ryzen met RX 6800XT gecombineerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is wel belangrijk. Dus een stille kast is wel een pré.
Ga je overklokken?
Nee niet relevant
Wat verwacht je van ons?
Ben vooral benieuwd of het geheugen klopt. Ik lees veel over Z-geheugen voor Ryzen processors maar in de pricewatch en op de site van b.v. Corsair wordt ook veel C-geheugen als compatible weergegeven. Daar ben ik wel even het spoor bijster wat nu wijsheid is.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Wit | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 89,89 | € 89,89 |
| 1 | Voedingen | ASUS TUF-GAMING-750B | € 87,04 | € 87,04 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.212,83 | ||
[ Voor 14% gewijzigd door EasyJet op 28-02-2023 17:39 ]
The sky is the limit