Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
heel vreemd maar vind het ook nog wel meevallenGameaddict schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:51:
@ravw Zou nog een screenshot posten hoe mijn CPU tekeer gaat tijdens MSFS
[Afbeelding]
terug kijkend naar FSX en XP11
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Daar heb ik wel trainsims van, was de flight sim op Steam een drama?ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:44:
[...]
zo lang ze het maar niet bij Dovetail gaan neerleggen
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
nee maar ik bedoel meer op de 10.000 addons die ze uitschijten per maandJrrri schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:33:
[...]
Daar heb ik wel trainsims van, was de flight sim op Steam een drama?
Ik heb zelf trainsim 2021 Trainsim wold 2 ( is nu gratis op Epic ) en FSX steamversie en FSW van hun
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 22:41 ]
ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:39:
[...]
nee maar ik bedoel meer op de 10.000 addons die ze uitschijten per maand(maar ook bugs die opgelost worden met bugs )
Ik heb zelf trainsim 2021 Trainsim wold 2 ( is nu gratis op Epic ) en FSX steamversie en FSW van hun
zij zijn het bewijs dat je van een sim een spelletje maakt.
Train simulator was een betere simulatie dan tsw2 waar ze zich meer druk maken om passagiers op een perron dan beveiligings systemen.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
456 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:44:
[...]
offtopic:
zij zijn het bewijs dat je van een sim een spelletje maakt.
Train simulator was een betere simulatie dan tsw2 waar ze zich druk maken om passagiers op een perron dan beveiligings systemen.
Ik speel TSW2 nu een maand en ik vrees dat je gelijk hebt! Er mist een stuk realisme vergeleken met de oude TS (die ik al sinds het begin speel). Is er geen TS/TSW topic op GoT?
[ Voor 5% gewijzigd door Jrrri op 03-08-2021 22:46 ]
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
[PC] Train Sim WorldJrrri schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:46:
[...]
offtopic:
Ik speel TSW2 nu een maand en ik vrees dat je gelijk hebt! Er mist een stuk realisme vergeleken met de oude TS (die ik al sinds het begin speel). Is er geen TS/TSW topic op GoT?
ik heb zelf Microsoft trainsim met aoodns hier nog org liggen
maar goed nu weer terug over het vliegen hahaha
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 22:51 ]
Heb dezelfde cpu, maar onderstaand is toch redelijk het algemene beeld, als je in de lucht hangt. Op de grond, in slecht weer, en met mijn OnAir actief is ie wat drukker. Maar nooit heul heul heul druk ofzo:Gameaddict schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:51:
@ravw Zou nog een screenshot posten hoe mijn CPU tekeer gaat tijdens MSFS
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/qm1j9AeraQYVvuX69hBtRaRn.jpg?f=fotoalbum_medium)
Gemaakt tijdens een testvluchtje:
:strip_exif()/f/image/osLikfxxttbSqTJyuqxvd8w2.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 14% gewijzigd door 456 op 03-08-2021 22:59 ]
-Als ik een landingsbaan krijg toegewezen, hoe zie ik welke landingsbaan ik nu eigenlijk toegewezen heb gekregen. Op een klein vliegveldje is dat geen probleem, maar op een vliegveld met meer dan 2 banen raak ik in de war op welke ik nu moet landen.
-Als ik goed geland ben op de juiste landingsbaan en ik wil taxien, dan noemen ze ongeveer alle letters van het alfabet hoe ik moet taxien, maar geen idee hoe ik dat kan achterhalen.
-En hoe kom ik achter de parking spot als er er 20 zijn ofzo. Is dat ergens te zien, moet je dat gewoon weten?
Als ik dit weet, kan ik echt een keer een leuke vlucht gaan plannen van begin tot eind.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
de banen zijn makkelijkuchiha tijntje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:08:
-Als ik een landingsbaan krijg toegewezen, hoe zie ik welke landingsbaan ik nu eigenlijk toegewezen heb gekregen. Op een klein vliegveldje is dat geen probleem, maar op een vliegveld met meer dan 2 banen raak ik in de war op welke ik nu moet landen.
Landingsbanen krijgen een nummer toegewezen van 01 tot 36 volgens hun koers ten opzichte van het magnetische noorden: het nummer 09 staat voor het oosten (90°), 18 voor het zuiden (180°), 27 voor het westen (270°), en 36 voor het noorden (360°).
dus dan weet ook uit welke richting je moet komen om naar een baan toe te vliegen
Om het even heel snel uit te leggen
dan heb je ook nog L og R maar dat wijst zich vanzelf Links of rechts
dus als twee banen parallel lopen ..
dan kan je dus hebben dat je 18 L + 18 R heb
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 23:22 ]
Oooh, dat is een logische verklaring, die ik eigenlijk ook wel zelf had mogen bedenkenravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:20:
[...]
de banen zijn makkelijk
Landingsbanen krijgen een nummer toegewezen van 01 tot 36 volgens hun koers ten opzichte van het magnetische noorden: het nummer 09 staat voor het oosten (90°), 18 voor het zuiden (180°), 27 voor het westen (270°), en 36 voor het noorden (360°).
dus dan weet ook uit welke richting je moet komen om naar een baan toe te vliegen
Om het even heel snel uit te leggen
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
als je iets verder bent en je gaat de ATC meer gebruiken kom je upwind en downwind tegenuchiha tijntje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:22:
[...]
Oooh, dat is een logische verklaring, die ik eigenlijk ook wel zelf had mogen bedenken. Dankje! Dat is de 1e hobbel
dat lijkt ook moeilijker dan het is ...
:fill(white):strip_exif()/f/image/VqFDbWCdkfkeG5GBlcb0rEBA.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V3lpg0fwxX55G15zE6tcnfFb.jpg?f=user_large)
Upwind leg. A flight path parallel to the landing runway in the direction of landing.
Crosswind leg. A flight path at right angles to the landing runway off its takeoff end.
Downwind leg. A flight path parallel to the landing runway in the opposite direction of landing.
Base leg. A flight path at right angles to the landing runway off its approach end and extending from the downwind leg to the intersection of the extended runway centerline.
Final approach. A flight path in the direction of landing along the extended runway centerline from the base leg to the runway.
Departure. The flight path which begins after takeoff and continues straight ahead along the extended runway centerline. The departure climb continues until reaching a point at least 1/2 mile beyond the departure end of the runway and within 300 feet of the traffic pattern altitude.
Nog 1 tip voor de beginners .. bij zowel landing als opstijgen doe je dit tegen de wind in
Dus als de wind van uit het noorden komt moet je dus een baan aanvliegen vanuit het zuiden ( als deze er is als baan .. dan moet je kijken welke je dan moet hebben
je moet de wind dan schuin nemen .... dus naar NW of NO naderen
waarom zou je denken ....
Hoe meer tegenwind, hoe eerder een vliegtuig van de startbaan opstijgt en hoe minder baanlengte er nodig is.
Hetzelfde principe geldt voor de landing van een vliegtuig
en de windsok is ook niet zo moeilijk
:strip_exif()/f/image/IvGgZjWJfkMMuAJSlHVnZ2PF.jpg?f=fotoalbum_large)
even heel snel in een makkelijke manier uitgelegd hoe of wat als basis beginselen
[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 04-08-2021 01:53 ]
Nu de tekens langs de baan en op de baan
:strip_exif()/f/image/glIFU4kABrgty652Xv8dbE2r.jpg?f=fotoalbum_large)
korte uitleg Taxiway Markings, Signs and Lights
YouTube: Taxiway Markings, Signs and Lights

Ik kan ook bepaalde trips niet doen omdat ik dan de melding krijg dat ik wat mis. FS2020 stuurt me dan door naar de marketplace waar ik vervolgens weer niet kan downloaden.
Ik heb de steam versie
Laatste update
Heb de hele game opnieuw geinstalleerd (FS2020 folder eerst verwijderd)
Geen dingen in de community folder
Uitgelogd en ingelogd op outlook.com account
Zowel op laptop als op desktop PC hetzelfde probleem
Account aangemaakt op het FS2020 forum, maar daar kan ik weer geen topics maken...
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
https://flightsimulator.z...-services-are-grayed-out-
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 04-08-2021 00:58 ]
Even Googlen op “aerodrome charts”. Pak bijvoorbeeld Schiphol. Je zoekt op Google dan naar “EHAM aerodrome charts” en voila! Even printen en bij je houden.uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:08:
Ik speel het nu een weekje en heb er erg veel lol in. Speel op de Series X en heb een draadloze muis gekoppeld om het menu en de instrumenten te bedienen. Met de controller was dat niet praktisch. Ik heb het vliegen redelijk onder controle met een controller op true to life. En nu lijkt het me tof om echt de volgende stap te maken met betrekking tot tower control en taxien en parking. Enige is... Ik begrijp er maar erg weinig van. Ik kan mezelf laten clearen om te landen, maar dan heb ik de volgende vragen:
-Als ik goed geland ben op de juiste landingsbaan en ik wil taxien, dan noemen ze ongeveer alle letters van het alfabet hoe ik moet taxien, maar geen idee hoe ik dat kan achterhalen.
-En hoe kom ik achter de parking spot als er er 20 zijn ofzo. Is dat ergens te zien, moet je dat gewoon weten?
Als ik dit weet, kan ik echt een keer een leuke vlucht gaan plannen van begin tot eind.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Verwijderd
/f/image/fthGpfoPVYCLjcKMSAkRoyk1.png?f=fotoalbum_large)
Screenshot van mijn langste vlucht in FS2020 tot nu toe van Copenhagen naar Amsterdam.
Ik vlieg er eigenlijk altijd mee. Performance zijn goed, altijd goed contact met de sim, nooit gezeik. Wat betreft features vrij simpel, maar weet niet wat je nodig hebt. Hij volgt je vlucht goed, kunt vantevoren een flightplan invullen of gewoon op een vliegveld spawnen en starten (dan volgt volanta je meteen). Na afloop prima overzicht van je vlucht, inclusief landing statistieken.cracking cloud schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:32:
Zijn er hier mensen die werken met Volanta? Ziet er namelijk wel mooi uit, maar ben benieuwd of het een beetje bevalt qua features en performance.
[ Voor 5% gewijzigd door Craftop op 04-08-2021 08:52 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik zit al een tijdje tegen de 200 aan. Moet er maar weer eens wat meer tijd in gaan steken..Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:37:
Zo, de achievement voor 50 vlieguren is binnen. Het heeft dan ook ongeveer een jaar geduurd. Het plannen van een vlucht gaat ook erg makkelijk in-game met custom waypoints erbij. Simbrief en Littlenavmap heb ik daarom verwijderd. Nu nog meer nieuwe airliners erin en FS2020 is mijn vliegsim to go totdat X-plane 12 uitkomt.
[Afbeelding]
Screenshot van mijn langste vlucht in FS2020 tot nu toe van Copenhagen naar Amsterdam.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Na aanleiding van de vraag van @cracking cloudCraftop schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:50:
[...]
Ik vlieg er eigenlijk altijd mee. Performance zijn goed, altijd goed contact met de sim, nooit gezeik. Wat betreft features vrij simpel, maar weet niet wat je nodig hebt. Hij volgt je vlucht goed, kunt vantevoren een flightplan invullen of gewoon op een vliegveld spawnen en starten (dan volgt volanta je meteen). Na afloop prima overzicht van je vlucht, inclusief landing statistieken.
Cool, ik kende het niet. Net een kleine vlucht (in een tbm930) van EHBK-EHEH gedaan. Een import van mijn simbrief flightplan ging goed (inclusief het gewicht wat ik bij me had), en na afloop goed te zien hoe ik gevlogen ben, en wat mijn landingstatistieken zijn. In combinatie met mijn OnAir haalt t geen performance weg bij de sim, beiden zitten ruim onder de 1%cpu gebruik. Dus performance wise ga je dit niet merken.
Ik ga eens nadenken wat de meerwaarde hier van is. Dingen die ik dan in mn hoofd heb zijn:
- Goed logboek van gevlogen vluchten
- Landingstatistieken
- Tijdens een (langere) vlucht, een leuk overzicht van waar je bent en hoelang t nog duurt ed.
Overigens, volgens mij is dit een directe 'concurrent' van SimtoolkitPro toch?
Zijn er GoTters die die laatste app gebruiken?
Ik ben begonnen met Simtoolkitpro, voordat ik de overstap heb gemaakt naar Volanta. Mijn inziens vergelijkbare programma's, maar ik vond de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van Volanta beter. Het is gewoon iets minder complex en een stuk overzichtelijker.456 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
Na aanleiding van de vraag van @cracking cloud
Cool, ik kende het niet. Net een kleine vlucht (in een tbm930) van EHBK-EHEH gedaan. Een import van mijn simbrief flightplan ging goed (inclusief het gewicht wat ik bij me had), en na afloop goed te zien hoe ik gevlogen ben, en wat mijn landingstatistieken zijn. In combinatie met mijn OnAir haalt t geen performance weg bij de sim, beiden zitten ruim onder de 1%cpu gebruik. Dus performance wise ga je dit niet merken.
Ik ga eens nadenken wat de meerwaarde hier van is. Dingen die ik dan in mn hoofd heb zijn:
- Landingstatistieken
- Tijdens een (langere) vlucht, een leuk overzicht van waar je bent en hoelang t nog duurt ed.
Beide geven je de mogelijkheid vluchten te loggen en vanuit simbrief te importeren, evenals het showen van landings- en vluchtstatistieken.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Simtoolkitpro: je kan op een satellietfoto van de landingsbaan zien waar je bent neergekomen, wel leuk om achteraf terug te zien. En je kan meer info opvragen van de luchthavens.
Volanta: Wat @Craftop al schreef. Je kan gewoon je vlucht doen zonder er aan te denken dat je in de app nog iets moet starten. En dan wordt het gelogd. Wel zo handig omdat ik het bij SimToolKitPro nogal eens vergeet, en omdat het ingebouwde logboek van MSFS best wel beperkt is en soms zomaar wordt gewist
En ander leuk ding is dat je kan zien welke landen je hebt bezocht, en hoe vaak je op een bepaalde airport bent geweest.
Ik denk dat ik voor nu bij Volanta blijf.
[ Voor 6% gewijzigd door cracking cloud op 04-08-2021 10:51 ]
Dit had ik eerder moeten weten . Dan had ik de boeken van Floris Wouterlood niet hoeven te kopenravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:30:
[...]
als je iets verder bent en je gaat de ATC meer gebruiken kom je upwind en downwind tegen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Upwind leg. A flight path parallel to the landing runway in the direction of landing.
Crosswind leg. A flight path at right angles to the landing runway off its takeoff end.
Downwind leg. A flight path parallel to the landing runway in the opposite direction of landing.
Base leg. A flight path at right angles to the landing runway off its approach end and extending from the downwind leg to the intersection of the extended runway centerline.
Final approach. A flight path in the direction of landing along the extended runway centerline from the base leg to the runway.
Departure. The flight path which begins after takeoff and continues straight ahead along the extended runway centerline. The departure climb continues until reaching a point at least 1/2 mile beyond the departure end of the runway and within 300 feet of the traffic pattern altitude.
Nog 1 tip voor de beginners .. bij zowel landing als opstijgen doe je dit tegen de wind in
Dus als de wind van uit het noorden komt moet je dus een baan aanvliegen vanuit het zuiden ( als deze er is als baan .. dan moet je kijken welke je dan moet hebben
Hoe meer tegenwind, hoe eerder een vliegtuig van de startbaan opstijgt en hoe minder baanlengte er nodig is.
[Afbeelding]
even heel snel in een makkelijke manier uitgelegd hoe of wat als basis beginselen
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
dat zijn inderdaad super duidelijke resources, heel goede start zo. Waar je als beginnende simmer ook veel kan leren, is de MSFS Official lessons op twitch: https://www.twitch.tv/collections/7D_MwTM3Txa4xA Deze eerste collectie is een "simpele" Cessna 152, zonder de fancy gps units, maar gewoon de ouderwetse sixpack aan instrumenten en dergelijken. De instructor in deze serie is zelf piloot, maar geen flight instructor in real life, dus voor "entertainment purposes only"ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:30:
[...]
als je iets verder bent en je gaat de ATC meer gebruiken kom je upwind en downwind tegen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanmiddag beginnen ze met een nieuwe serie Lessons trouwens. Ze switchen dan van de Cessna 152 naar de Cessna 172 met de G1000 navigatie suite. De eerste les straks zal gaan over wat er anders is, en waar de instrumenten die in de 152 op een bepaalde plek zaten, nu in de nieuwe situatie te vinden zullen zijn.
Thanks! Ook @Craftopcracking cloud schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:51:
Ik gebruik simtoolkitpro. Ik heb Volanta ook getest. Ze zijn beide wel redelijk hetzelfde. Paar dingen die mij nu opvallen:
Simtoolkitpro: je kan op een satellietfoto van de landingsbaan zien waar je bent neergekomen, wel leuk om achteraf terug te zien. En je kan meer info opvragen van de luchthavens.
Volanta: Wat @Craftop al schreef. Je kan gewoon je vlucht doen zonder er aan te denken dat je in de app nog iets moet starten. En dan wordt het gelogd. Wel zo handig omdat ik het bij SimToolKitPro nogal eens vergeet, en omdat het ingebouwde logboek van MSFS best wel beperkt is en soms zomaar wordt gewist
En ander leuk ding is dat je kan zien welke landen je hebt bezocht, en hoe vaak je op een bepaalde airport bent geweest.
Ik denk dat ik voor nu bij Volanta blijf.
Nog 1 ding tussen die 2 - Ik zie bij Volanta dat er op het vliegveld de namen van de taxibanen.
Is dat bij SimtoolkitPro niet gedetailleerder?
Zijn deze betrouwbaar?
Dan heb je bijna al geen charts meer nodig, zeker niet als ik op mijn iPad al de webversie van Volanta heb, en ingezoomed op het arrival vliegveld. Net echt, zon EFB.
Version 0.6.2 hotfix
Stable hotfix (version 0.6.2) is now available for the A32NX. The stable version is now Sim Update 5 compatible, however, we highly recommend staying with development for the latest features and continued compatibility.
Note: Not available on MSFS Marketplace.
Download 0.6.2 using our new installer: https://api.flybywiresim.com/installer
Download 0.6.2 directly: https://flybywiresim.com/
Read the changelog: https://github.com/flybywiresim/a32nx/releases/tag/v0.6.2
Known Issues and Workarounds: https://docs.flybywiresim.com/start/reported-issues/
Note: Please keep in mind that any CTD's with updated stable and development versions are an issue with the simulator itself, and are not caused by the A32NX.
Ja, zij wel! Hulde!djbarney schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:29:
meanwhile in the FBW discord, goed om te zien dat ze er zo bovenop zitten!
[...]
En dan heb ik nu een angstbeeld, dat als MSFS met een hotfix nummer 2 uit gaat komen (hoewel het erg stil blijft), dat weer alles op zijn plaat gaat... maar ik realiseer me nu dat ik aan het doemdenken ben
ik vermoed zelf eigenlijk dat ze vandaag ergens met een statement zullen komen, al was het alleen maar omdat ze vanavond die nieuwe serie vlieglessen in flight simulator hebben gepland met de hoofd community manager op twitch (zie een paar posts terug). Ik denk dat als dat account online komt op twitch, de chat ontploft met boze lui als er nog steeds geen statement is rond die tijd. Vrijdag is er ook weer een MSFSofficial stream gepland met community fly-along.456 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:35:
[...]
Ja, zij wel! Hulde!
En dan heb ik nu een angstbeeld, dat als MSFS met een hotfix nummer 2 uit gaat komen (hoewel het erg stil blijft), dat weer alles op zijn plaat gaat... maar ik realiseer me nu dat ik aan het doemdenken ben
die boeken zijn altijd leuk om er bij te hebben :-)appie35 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:53:
[...]
Dit had ik eerder moeten weten . Dan had ik de boeken van Floris Wouterlood niet hoeven te kopen
maar ze zijn eigenlijk overbodig er staat heel veel op het internet
voor de mensen die echt even wat leesvoer willen hebben en zich willen verdiepen in het vliegen en fs
hier een mooie uitleg over het vliegen
http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%201.pdf
http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%202.pdf
http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%203.pdf
Sinds deze week met SimToolkitPro bezig geweest.. erg mooi maar moet er nog wat tijd in steken456 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
Na aanleiding van de vraag van @cracking cloud
- Landingstatistieken
Verwijderd
Even de stable versie geprobeerd, maar meteen tijdens het laden van de vlucht een CTD. Daarna de developer versie geprobeerd, vlucht kunnen maken, maar alles zag er in-game slechter uit dan voorheen.djbarney schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:29:
meanwhile in the FBW discord, goed om te zien dat ze er zo bovenop zitten!
[...]
Lesje geleerd hier, FBW verwijderd en ik ga weer vliegen met de standaard A320NEO.
Dat alles er slechter uit ziet, kan niet komen door de FBW versie...Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
Even de stable versie geprobeerd, maar meteen tijdens het laden van de vlucht een CTD. Daarna de developer versie geprobeerd, vlucht kunnen maken, maar alles zag er in-game slechter uit dan voorheen.
Lesje geleerd hier, FBW verwijderd en ik ga weer vliegen met de standaard A320NEO.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Tip: vlieg in tussentijd de CJ4 van Working Title.Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
Even de stable versie geprobeerd, maar meteen tijdens het laden van de vlucht een CTD. Daarna de developer versie geprobeerd, vlucht kunnen maken, maar alles zag er in-game slechter uit dan voorheen.
Jetvliegen met volledig functionerende fms en autopilot systemen.
Genoeg diepgang t.o.v. de FBW A320
Ik vermaak me er uitstekend mee!
oh ja; en geen CTD's!
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Yep! Ik ben met de CJ4 de wereld rond geweest… heerlijk toestel.weststar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:16:
[...]
Tip: vlieg in tussentijd de CJ4 van Working Title.
oh ja; en geen CTD's!
nee maar je merkt het wel als je met ailiners vliegt dat je veel meer narigheid tegen komt ( ivm het hoog vliegen)jorank schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:09:
[...]
Dat alles er slechter uit ziet, kan niet komen door de FBW versie...
alles is wazig en je ziet dat het ingeladen word ..
kan me best in denken als je van GA komt , waar je dit soort dingen veel minder ervaart en je gaat ineens in de FBW A320 vliegen dat je in eens een grote achteruitgang onder vind , dus je denk dan dat de FBW het probleem is ..
Maar dit is niet het probleem .
het probleem zit hem in de afstand van het scherp stellen hebben bij de PC met 70% terug geschroefd
dus hoe hoger je zit hoe meer er geladen moet worden ... en dat gebeurd vaak dan weer door middel van je ram te gebruiken om alles voor te laden ......
maar onze vrienden van Asobo dachten , bij de XBox gebruiken maar 12 gb ram dus dan hebben ze er op de PC ook wel genoeg er aan ..

en als ze dan ook nog het trucje gaat toepassen om je fps te verhogen door je afstand van het ver kijken te halveren
Op de Xbox zal je dit niet snel merken maar op de pc daarin tegen ... waar het dus al jaren niet meer gebruikt word om deze truckjes toe te passen om kunstmatig de fps hoog te houden
nee daar smeren ze ons videokaarten van 2000 euro of meer , en vervolgens om een Dev (Asobo) tegen te komen die dan de grafx terug zet naar het jaar van de euro invoering

ik vlieg de laatste tijd ook wat meer met de CJ4 inc die WT ( als het goed is komt die ook naar MP )DigitalExorcist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:20:
[...]
Yep! Ik ben met de CJ4 de wereld rond geweest… heerlijk toestel.
dus vandaar dat ik me er een beetje in gaat verdiepen , maar het is een makkelijk vliegtuig om te vliegen ..
Iemand toch niet een idee? Dit spel is best wel hobby voor me geworden maar nu gewoon onspeelbaar en ik lijk wel de enige die dit heeft. Sinds die vervloekte updateH3llSiNG schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:45:
Ik heb een nogal vaag probleem, ik dacht eerst dat het een bug was van de nieuwe update maar als ik een beetje google vind ik er helemaal niks over.
Zoals op mijn screenshot te zien is, de "engine" naald wijst altijd naar 100%, gelijk bij de start en laat zich niet bewegen, ook zijn de waardes alleen maar "0".
[Afbeelding]
Dit is niet met alle vliegtuigen het geval, maar wel een hoop. Ik heb het spel al opnieuw geinstalleerd en ook zonder mods, het probleem blijft helaas.
Als iemand iets zou weten zou ik dankbaar zijn. Het spel is onspeelbaar voor mij, ik speel graag via de external view en zie nu niet hoeveel rpm ik heb.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Dat hangt een beetje af van wat we van achter de scherm niet weten: bv. zet MS Asobo onder druk om te snel te releasen?ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:44:
[...]
denk eerder dat MS dan gewoon een andere bedrijf gaat zoeken om dit wel goed op te lossen
zo lang ze het maar niet bij Dovetail gaan neerleggen
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
ben je na de laatste update opnieuw begonnen met je config voor je HW (yoke ed)? Dat zou kunnen helpenH3llSiNG schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Iemand toch niet een idee? Dit spel is best wel hobby voor me geworden maar nu gewoon onspeelbaar en ik lijk wel de enige die dit heeft. Sinds die vervloekte update
PSN ID: Svennie-NL
Ik speel met muis, toetsenbord en soms xbox controller. Werkte voor de update gewoon allemaal. En ik heb het probleem ook maar met sommige vliegtuigen, meestal 3rd party maar ook de Dreamliner heeft het probleem.Svennie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:37:
[...]
ben je na de laatste update opnieuw begonnen met je config voor je HW (yoke ed)? Dat zou kunnen helpen
Ik kan wel gewoon vliegen enzo, alleen dat metertje is vanaf begin van spel op 100% en doet gewoon niks ookal zet je de motor uit, ook als ik in cold-start begin.
Edit: Btw: in het vliegtuig zelf werken de metertjes wel gewoon allemaal goed

[ Voor 10% gewijzigd door H3llSiNG op 04-08-2021 15:00 ]
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
/f/image/1bDtlrLtMaZCLjmlaxvCFDEp.png?f=fotoalbum_large)
Trondheim:
/f/image/tGtxVDFxjDj961MD491muiyA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door cracking cloud op 04-08-2021 15:13 ]
Vlieg je toevallig met een datum in de toekomst? Anders moeten we misschien gaan evacueren.
verkeerd begrepen, ik dacht dat je geen reactie krijgt als je je TQ gebruikt, dan ligt het niet aan de instellingen van de Yoke/TQ/pedalen, ten minste kan het me niet voorstellen.H3llSiNG schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:41:
[...]
Ik speel met muis, toetsenbord en soms xbox controller. Werkte voor de update gewoon allemaal. En ik heb het probleem ook maar met sommige vliegtuigen, meestal 3rd party maar ook de Dreamliner heeft het probleem.
Ik kan wel gewoon vliegen enzo, alleen dat metertje is vanaf begin van spel op 100% en doet gewoon niks ookal zet je de motor uit, ook als ik in cold-start begin.
Edit: Btw: in het vliegtuig zelf werken de metertjes wel gewoon allemaal goedAlleen in de external view laat hij het niet goed zien.
das wel heel treurig inderdaad
:strip_exif()/f/image/qT18VddTobTOr5QjMsBhexZu.jpg?f=fotoalbum_large)
ik vond het toen al opvallend hoe de Benelux World Update POI's in Amsterdam zo verschrikkelijk opvallend geplaatst waren in het wel heel erg goth ogende Amsterdam. Ik ben eigenlijk vanaf begin al niet heel erg onder de indruk geweest van photogrammetry in deze sim, in ieder geval niet van wat ze met parijs, amsterdam en london hebben gedaan. Het bijzondere is dat Tokyo er over het algemeen schitterend uit zag (en ook nog eens performde op mijn relatief simpele 1070).
Ik ga ook hoog vliegen en dan inzoomen en dan klagen

Uhm, dit was onder de 7000ft..TranceSetter schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:05:
[...]
Ik ga ook hoog vliegen en dan inzoomen en dan klagen
Gezien je reactie weet je dit niet denk ik maar Amsterdam heeft photogrammetry en dit hoort er ongeacht de hoogte er absoluut niet zo uit te zien.
Je screenshot ziet er enorm ingezoomd uit, vandaar. Ik heb deze beelden echt niet boven Amsterdam.jorank schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:09:
[...]
Uhm, dit was onder de 7000ft..
Gezien je reactie weet je dit niet denk ik maar Amsterdam heeft photogrammetry en dit hoort er ongeacht de hoogte er absoluut niet zo uit te zien.
dit nomen ze dan bij Asobo een UPDATE
ik heb bijna alles zo
Probleem had ik ook met (in ieder geval) de Aerosoft CRJ. Met de TBM-930 niet.H3llSiNG schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Iemand toch niet een idee? Dit spel is best wel hobby voor me geworden maar nu gewoon onspeelbaar en ik lijk wel de enige die dit heeft. Sinds die vervloekte update
Andere toestellen niet getest. Heb ff geen zin meer om beta-tester te spelen
Is dus een FS2020 probleem. Zit helaas niks anders op dan wachten op de update.... nummer zoveel.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik had hetzelfde met Londen toen de UK update net was uitgebracht. Waarschijnlijk overbelasting van de servers.jorank schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:09:
[...]
Uhm, dit was onder de 7000ft..
Amsterdam ziet er bij mij nu zo uit:
/f/image/xWcyPoqf8SVK88zJgs4jF8Ul.png?f=fotoalbum_large)
Nog steeds niet mooi, maar volgens mij is dat de standaardkwaliteit.
Ziet er mooier uit dan de laatste keer dat ik daar in het écht was!
Zie het filmpje:
[ Voor 5% gewijzigd door maffiabaas op 04-08-2021 16:21 ]
Dit heeft echt niets met de update te maken. Ik snap dat su5 wat frustraties geeft maar om daar nu alles aan op te hangen is wel een beetje kort door de bocht. Dit heeft ofwel met de internetverbinding van de speler te maken, of met de load op de server van Microsoft... Maar Asobo kan hier echt niets aan doen...ravw schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:14:
[...]
dit nomen ze dan bij Asobo een UPDATE
![]()
ik heb bijna alles zo
Dus jij wil zeggen dat een 300 Mbit het niet trekt om deze data binnen te halenSparkiezz schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:23:
[...]
Dit heeft echt niets met de update te maken. Ik snap dat su5 wat frustraties geeft maar om daar nu alles aan op te hangen is wel een beetje kort door de bocht. Dit heeft ofwel met de internetverbinding van de speler te maken, of met de load op de server van Microsoft... Maar Asobo kan hier echt niets aan doen...
LOL en daarbij metd e maximale ram van 5gb kan je ook erg weinig uithalen als dat door een spel gebruikt word dus het inladen word ook een stukje lastiger .. maar goed het ligt weer een de users
Normaal nooit last gehad maar na de update in eens niets meer dat scherp en goed is
Geen enkele stad heeft er bij mij tot nu toe uitgezien zoals het Amsterdam uit die post.. Dus het is niet alsof het puur aan die update ligt, kan zeker wel iets met internetproblemen te maken hebben bij de desbetreffende simmer... Het is een feit dat er grafische teleurstellingen en achteruitgangen zijn sinds SU5, maar dat gaat niet 1,2,3 veranderen door op iedere post te reageren dat het zo slecht is... Inmiddels weten we het allemaal wel.ravw schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:40:
[...]
Dus jij wil zeggen dat een 300 Mbit het niet trekt om deze data binnen te halen
LOL en daarbij metd e maximale ram van 5gb kan je ook erg weinig uithalen als dat door een spel gebruikt word dus het inladen word ook een stukje lastiger .. maar goed het ligt weer een de users
Normaal nooit last gehad maar na de update in eens niets meer dat scherp en goed is
Bij mij alleen Tokyo tot dusver, die zag er vanaf het begin geweldig uit bij mij. De overige steden zijn hit & miss, en ik heb ze voornamelijk door slechte performance eigenlijk sindsdien elke keer vermeden.Craftop schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:46:
[...]
Geen enkele stad heeft er bij mij tot nu toe uitgezien zoals het Amsterdam uit die post.. Dus het is niet alsof het puur aan die update ligt, kan zeker wel iets met internetproblemen te maken hebben bij de desbetreffende simmer... Het is een feit dat er grafische teleurstellingen en achteruitgangen zijn sinds SU5, maar dat gaat niet 1,2,3 veranderen door op iedere post te reageren dat het zo slecht is... Inmiddels weten we het allemaal wel.
Nee... dat is niet wat ik zij. Wat ik wel zij is dat er 2 opties zijn:ravw schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:40:
[...]
Dus jij wil zeggen dat een 300 Mbit het niet trekt om deze data binnen te halen
1. het ligt aan de verbinding van de user.
of...
2. het ligt aan server issues bij Microsoft.
Dit specifieke photogrametry issue ligt in ieder geval niet aan su5. Dat er ande issues zijn die wel zijn veroorzaakt door su5... soit, dat ontkent ook niemand. Maar om nu alles daarop te gooien is wat mij betreft te makkelijk en te kort door de bocht...
V.w.b. de kwaliteit van de photogrametry.... hierover heeft Asobo al meerdere keren uitgelegd dat zij volledig afhankelijk zijn van de kwaliteit die aangeleverd wordt door het team van Bing Maps. Vind je het niet mooi, dan zet je het uit. Het is een extra optie die je gratis erbij krijgt (elke andere ontwikkelaar zou dit soort updates als DLC verkopen) en die je naar gelang je eigen voorkeur wel of niet kan gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door Sparkiezz op 04-08-2021 17:08 ]
Inderdaad de CRJ heeft het en de TBM niet. Dus toch iets van de patch, niet verwacht omdat je er bijna tot niks over vind.alexbl69 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:14:
[...]
Probleem had ik ook met (in ieder geval) de Aerosoft CRJ. Met de TBM-930 niet.
Andere toestellen niet getest. Heb ff geen zin meer om beta-tester te spelen.
Is dus een FS2020 probleem. Zit helaas niks anders op dan wachten op de update.... nummer zoveel.
Nouja dan maar tijd geen msfs

ja heb dat ook .. ik zat eerst ook te kijken waar dat vandaan kwam :-)maffiabaas schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:21:
Zijn er trouwens meer mensen die een vreemde sound bug hebben tijdens het laden of afsluiten van een sessie. Er klinkt een erg harde scratchs alsof je vroeger aan je jack plug draaide met speakers die aanstonden. Dit is bij mij ontstaan na SU 5.
Zie het filmpje:
[YouTube: SOUND BUG MSFS SU 5 + hotfix]
maar nu vind ik het wel wat hebben ...
Ik dacht al is mijn bril vuil niet te geloven dit.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik vind nog niet slecht, en ik herken bv aan de Amstel direct de Stopera, de Hermitage (vroeger toen ik daar werkte heette het de Amstelhof) en Carré.cracking cloud schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:16:
[...]
Ik had hetzelfde met Londen toen de UK update net was uitgebracht. Waarschijnlijk overbelasting van de servers.
Amsterdam ziet er bij mij nu zo uit:
[Afbeelding]
Nog steeds niet mooi, maar volgens mij is dat de standaardkwaliteit.
Verder: ik vloog er eergisteren ook boven en even een pauze boven Nero: echt heel gedetailleerd. Hoe kreeg ik dat (in VR!) voor elkaar: LOD in de userconf.opt op 4.0 gezet en een periode van stabiele snelle internetsnelheid (280 Mbps). De fps gaat daarbij wel wat omlaag. Zie mijn signature.
Met LOD 200 in-game setting ziet het er bij mij ook gesmolten uit, ook Londen en Parijs . Alleen New York ziet er op een of andere manier altijd wel vrij goed uit. Behalve onder de bruggen.
[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 04-08-2021 18:57 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
:strip_exif()/f/image/4doZvoeazWH9XlH3s6DFFHfu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6kGxWWiUH5Ss4oQErS6mRxRB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/TSOgHu80dfiS8GudSXhRmxxR.png?f=fotoalbum_large)
Best wel wat interessante fixes en het belooft mooier te worden dan SU4
[ Voor 122% gewijzigd door DigitalExorcist op 04-08-2021 19:07 ]
/f/image/TZUcpB7LjkRBxHXry4DPBoZQ.png?f=fotoalbum_large)
we mogen landen op het water
Sully komt er maar in
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 04-08-2021 19:09 ]
Tevens heb ik geen CTD's meer sinds ik mijn FPS heb gecapped op 35 FPS, op het Nvidia-instellingen paneel.Thank you for your comments over the last 7 days with the recent Sim Update 5 release. We have seen and read from the core simming community and recognize there is some feedback that needs to be addressed. We have spent the past several days looking over it, reviewing, exploring the details and immediately started working on fixes.
As a result, a hotfix is coming in the next few days (target is Friday but could move to Monday) to address some of the issues as soon as possible. Here is a summary of the hottest topics we have seen in the forums.
Volumetric Lighting is Missing – This was a shader bug and will be addressed in the upcoming hotfix.
LOD Popping and Stutter when Camera Panning – PC Simmers with graphics set to Ultra will experience this when panning the camera around very quickly. We are working on a new option that will allow you to customize how much off-screen scenery will be cached. We are aiming for this to be released on August 24th (World Update 6).
Low Resolution Ground Texture – This is a bug introduced when we fixed tree draw distance from high latitudes and will be addressed in the upcoming hotfix.
Preview of Ground Texture/LOD in the Hotfix
View from above 30,000 feet: Detail level will increase to an even higher level than Sim Update 4
View from above 30,000 feet: The same fix also improves the night lighting draw distance
View from above 60,000 feet: You can still see the photogrammetry of Seattle. The terrain level of detail is more than 1 terrain pixel per 4K screen pixel.
CTDs – We are currently investigating and are planning on several fixes for World Update 6.
Washed out Graphics and Cloud Appearance – Attempted improvements to the cloud appearance introduced an overexposure of the world. This will be addressed in the upcoming hotfix. We are planning on a brightness slider for an upcoming Sim Update to allow visual customization of your sim.
Aerosoft CRJ – We have found and fixed a bug in an open-source math library that is part of Web Assembly [wasi-libc] which was part of the CRJ and has been resolved. A new package will be made available in the next few days.
ATC Incorrect Altitude – The pressure altitude has been brought in line with the new altimeter simulation and ATC should no longer ask you to get to your current altitude if you’re already there. This is addressed in the hotfix. Further improvements to the altimeter and ambient pressure system will be coming in World Update 6.
Temperature Spikes – The previous hotfix did not fix all cases of the issue. This is being addressed in the upcoming hotfix.
This is not an exclusive list - we are investigating all the issues that have been communicated and we will give updates in the Feedback Snapshot on August 12. We acknowledge and apologize for the gap in our communication. Thank you again for your continued support and patience!
If you would like to leave feedback or comments about this post
[ Voor 1% gewijzigd door DeadKnight op 04-08-2021 19:15 . Reden: Ik was te langzaam ]
Thank you for your comments over the last 7 days with the recent Sim Update 5 release. We have seen and read from the core simming community and recognize there is some feedback that needs to be addressed. We have spent the past several days looking over it, reviewing, exploring the details and immediately started working on fixes.
Zoals ze in Fryslan dan zeggen: “better lèt as nèt” … beter laat dan nooit.ravw schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:15:
Voor al dat eerste stukje
Thank you for your comments over the last 7 days with the recent Sim Update 5 release. We have seen and read from the core simming community and recognize there is some feedback that needs to be addressed. We have spent the past several days looking over it, reviewing, exploring the details and immediately started working on fixes.
![]()
Dat is inderdaad ook mijn ervaring, toevallig ook precies op 35 gezet hier. Met SU5 downloaden ingesteld omdat mn GPU anders kachel speelde en ik dat een beetje zonde vond (laat er dan tijdens de installatie tenminste nog bitcoins uitrollen ofzoDeadKnight schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:12:
[...]
Tevens heb ik geen CTD's meer sinds ik mijn FPS heb gecapped op 35 FPS, op het Nvidia-instellingen paneel.
Ik draai nu de vandaag bijgewerkte FBW mod, preset op medium clouds, en het draait als een tierelier. Die nieuwe FBW textures zijn overigens echt een gigantische verbetering, wow. Zal straks als ik van EKCH de oversteek richting ESSA heb afgerond, nog even wat foto's bijplakken van de nieuwe textures in gebruik. En dat alles strak op 35fps, geen dip meer gezien.
Reuze benieuwd naar de performance met de aankomende hotfix ook.
ach we zullen maar denkenDigitalExorcist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:23:
[...]
Zoals ze in Fryslan dan zeggen: “better lèt as nèt” … beter laat dan nooit.
In bytsje bryk is in minske lyk.
ik heb het net nog even getest maar dit is overduidelijk dat jouw photogrammetry uitstaat in je data menu of dat je in offline mode speelt. In ieder geval krijg jij geen data binnen om die graphics erop te plakken.
Bij mij ziet amsterdam er wel goed uit.
Die screens van jou kan ik wel krijgen maar dan moet ik de data uitzetten in de game.
Internet is hier ruim voldoende.robinez schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:38:
[...]
ik heb het net nog even getest maar dit is overduidelijk dat jouw photogrammetry uitstaat in je data menu of dat je in offline mode speelt. In ieder geval krijg jij geen data binnen om die graphics erop te plakken.
Die screens van jou kan ik wel krijgen maar dan moet ik de data uitzetten in de game.
En al het andere staat gewoon goed hoor.
Kan gewoon gebeuren dat het een keer niet goed geladen is.
Photogrametry staat overduidelijk wel aan (als deze uitstaat zie je de standaard gegenereerde gebouwtjes, en niet deze drek) maar er komt blijkbaar maar beperkte data door waardoor het er zo belabberd uitziet (of er is ingezoomd).robinez schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:38:
[...]
Wellicht dat het aan de serverkant niet helemaal lekker ging inderdaad.jorank schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:39:
[...]
Internet is hier ruim voldoende.
En al het andere staat gewoon goed hoor.
Kan gewoon gebeuren dat het een keer niet goed geladen is.
Lees ik dat nu goed, CTD fixes for WU6?DigitalExorcist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:03:
https://twitter.com/msfs_.../1422962411875618821?s=21
<insert plaatjes hier>
Best wel wat interessante fixes en het belooft mooier te worden dan SU4
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ja dat lees je goed, voorlopig nog niet dus.cbr600f4i schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:50:
[...]
Lees ik dat nu goed, CTD fixes for WU6?
die screenshots met die lod fix zien er wel goed uit, mooi dat ze een nieuwe slider gaan maken hoeveel memory voor caching je wil gaan inzetten.
Heb de indruk dat ze bij de hotfix enkel (de wat veiligere) visuals gaan aanpassen, en in een wat breder traject weer aan de simsettings gaan sleutelen. Een totaal begrijpelijke reactie als je t mij vraagt
ik vind de volgorde ook wel logisch, eerst de dingen aanpassen die ze snel kunnen doen en dan even goed de tijd nemen voor die echte bugs456 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:06:
Alsmede de temperatuur spikes, die niet perse allemaal opgelost gaan zijn met de komende hotfix (en de daarmee samenhangende altimeter settings).
Heb de indruk dat ze bij de hotfix enkel (de wat veiligere) visuals gaan aanpassen, en in een wat breder traject weer aan de simsettings gaan sleutelen. Een totaal begrijpelijke reactie als je t mij vraagt
456 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:06:
Alsmede de temperatuur spikes, die niet perse allemaal opgelost gaan zijn met de komende hotfix (en de daarmee samenhangende altimeter settings).
De spikes worden wel opgelost. Zoals ik het lees herstellen ze wel de fouten maar zal in wu6 dit hele systeem nog verder verbeterd worden. Maar de spikes gaan er dus wel uit met deze hotfix.Temperature Spikes – The previous hotfix did not fix all cases of the issue. This is being addressed in the upcoming hotfix.
In ieder geval, na een wat vreemde set beslissingen van de autopilot rondom het niet willen volgen van mijn instructies om de transition via ARL te doen, een missed approach moeten uitvoeren, en die ging gelukkig wel als verwacht.
:strip_exif()/f/image/pIOtVkDS6nxU7KdMxLTmhxkP.jpg?f=fotoalbum_large)
Vertrek vanaf Kastrup
:strip_exif()/f/image/NO19ePdIrZ05ttMR4T5NtEc1.jpg?f=fotoalbum_large)
met de drone cam zo tussen de wolken is het niet slecht toeven.
:strip_exif()/f/image/0UYei4sJs1A5zIFIvBnkZIac.jpg?f=fotoalbum_large)
zonder aan config files te zitten, met de terrain en level of detail in de normale settings beiden op 200 gezet, ziet het er op 22k feet nog steeds wel prima uit wat mij betreft. Erg benieuwd naar hoe/of dit veranderd in de volgende hotfix.
:strip_exif()/f/image/sj89zwVowhKxm5SgvOt344MU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan die nieuwe textures in de FBW, awesome!
:strip_exif()/f/image/JbYJRwU1wlXPnG25IlCJ5ghY.jpg?f=fotoalbum_large)
ooit, zal ik een nieuwe videokaart gaan aanschaffen en er een vr-bril bij doen, en hopen dat die textures nog steeds net zo mooi zijn
:strip_exif()/f/image/wKtMpg3nXGmvU8Ag72ZQjeyv.jpg?f=fotoalbum_large)
ook hier slijtage plekjes in de lak
:strip_exif()/f/image/IqMxInLqr2PKonMBZYjGgtTU.jpg?f=fotoalbum_large)
De stoel heeft ook nieuwe texture en andere vorm volgens mij, ziet er veel beter uit dan de default texture die daar op zat
:strip_exif()/f/image/Y4tooRAGoJItd1CprPFiZxAp.jpg?f=fotoalbum_large)
moet wel wennen aan die gloss laag op de schermen, tof dat die in het scherm ook een lifejacket pack weerkaatst, maar volgens mij mist ie nog onder de stoel in het model
:strip_exif()/f/image/dTYQzPCDif6iVEJhsNVomXTR.jpg?f=fotoalbum_large)
boven stockholm, tussen de wolkenlagen in, de lichtval blijft nog steeds genieten, zelfs al zijn sommige wolken nu wel heel erg wit
[ Voor 5% gewijzigd door djbarney op 04-08-2021 20:41 ]
Wel balen dat we tot WU6, die is volgende maand toch, moeten wachten. Maar beter dan goed dan nu slecht.
respectSvennie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:45:
vanmiddag 3 CTD's gehad
Tsja, dat verhaal van al die testers is dan een leuk marketing trucje gebleken en een wassen neus. Ik zie het rendement er niet van, om maar niet te spreken van de outlook dat het na een maand gefixt zou zijn, wie weet wat ons nog te wachten staat.Wel balen dat we tot WU6, die is volgende maand toch, moeten wachten. Maar beter dan goed dan nu slecht.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
probeer hem nu van 3 verschillende airports op testarten ..maar krijg Desktop
Tot nu toe zijn mijn CTDs wel altijd tijdens het laden van de vlucht of direct nadat ik in de cockpit spawn, gelukkig nog niet op andere momenten.
Van de FBW github pagina:
Common Issues
Crash to Desktop when loading into large airports. This and other such CTD issues are not caused by the A32NX addon. In SU5 there are multiple overlapping issues which can cause CTDs. These include but are not limited to memory leaks, corrupt installation of update packages (by the MSFS content manager), disconnecting peripherals, crashing when loading many objects in a scene, switching aircraft in the main menu causing CTDs when plane is loaded on the world map (fine on relaunch), incorrect compilation flags being set for WASM compilation causing potentially-lossy assumptions about floating point math. The developer version is particularly badly affected by the last issue (fast math), because of the complex calculations involved in deeper systems. This is not a fault that we can resolve.
Available Mitigations:
Run the addon without custom liveries
Run the addon without other addons (only for diagnosing, please report the issue if it is caused by a third-party addon!)
Run the simulator without AI Traffic/Multiplayer/Ground Vehicles
Turn Generic Plane models on if you do wish to use traffic
Run the simulator with less peripherals attached.
[ Voor 64% gewijzigd door mvbo op 04-08-2021 22:29 ]
Net er eens naar zitten kijken, al vaker voorbij zien komen. Morgen eens proberen op te starten met de bijgeleverde checklists. Thanks!weststar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:16:
[...]
Tip: vlieg in tussentijd de CJ4 van Working Title.
oh ja; en geen CTD's!
Ik pak t rigoreus aan nadat ik na een vlucht in het menu gebleven ben en na t opstarten ook een ctd kreeg... na opstarten van msfs. Idem dito...Svennie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:45:
mijn ervaring was vandaag wisselend, vanmiddag 3 CTD's gehad, net 3 vluchten in VR die goed gingen, hopelijk komen alle updates snel en zijn ze dit keer beter/stabieler want het ziet er allemaal wel goed uit zeg wat ze beloven.
Wel balen dat we tot WU6, die is volgende maand toch, moeten wachten. Maar beter dan goed dan nu slecht.
Na herstarten van windows deed ie t weer.
Dus bij mij gaat na elke vlucht de pc ff heropgestart worden
ja dat wachten help .. eerste je vliegtuig pakken , dan je vlucht gaan samen stellen ... dan werkt het ... vlucht plannen en je vliegtuig pakken en dan gelijk FLY drukken is .. desktopmvbo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:26:
Tsja dat is al een hele tijd zo toch? Iemand hier zei dat het helpt om even te wachten voordat je op "ready to fly" klikt, ik heb ook het idee dat dit helpt, hoewel ook niet altijd
Tot nu toe zijn mijn CTDs wel altijd tijdens het laden van de vlucht of direct nadat ik in de cockpit spawn, gelukkig nog niet op andere momenten.
Van de FBW github pagina:
[...]

Beta heeft wel zeker geholpen. Heel veel van de huidige issues zijn tijdens de beta al naar voren gekomen. Toch heeft men besloten om de update er door te drukken. Ik kan je beloven dat er vanuit de beta testers echt wel stevig op aangedrongen is om dat niet te doen. Maar ik denk dat ze geen twee verschillende versies van FS naast elkaar kunnen draaien (SU5 op xbox en SU4 op PC) en men niet de XBOX launch wilde uitstellen. Goed evaluatiepuntje voor de volgende keercbr600f4i schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:02:
[...]
respect
[...]
Tsja, dat verhaal van al die testers is dan een leuk marketing trucje gebleken en een wassen neus. Ik zie het rendement er niet van, om maar niet te spreken van de outlook dat het na een maand gefixt zou zijn, wie weet wat ons nog te wachten staat.
Dat zou een mooie zijn als ze dat niet kunnen, ze kunnen nu al onderscheid maken tussen MP Xbox - MP PCcracking cloud schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:58:
[...]
Maar ik denk dat ze geen twee verschillende versies van FS naast elkaar kunnen draaien
Dus waarom zouden ze dat met een hele game niet kunnen doen je moet er dan een extra servertje laten draaien maar dat lijk me geen probleem voor MS
het had een tijdelijke oplossing kunnen wezen , nu heb je heel veel mensen "boos'" gemaakt en zelf addon makers zijn niet echt te spreken over dit beleid
Maar ze zullen er nu wel van geleerd hebben en we zien wel waar het naar toe gaat
na elke vlucht? Dat gaat mij te ver, na elke CTD kan nog wel dat kost niet al te veel tijd. Gisteren tegen een mij al bekende CTD aangelopen, in VR een herstart doen als je in de lucht bent, dacht er te laat aan, had beter naar het menu kunnen gaan en de vlucht opnieuw starten. Gisteravond ging het wel goed maar toen ben ik in VR gebleven, niet wisselen naar 2D (gaf gisteren ook een CTD). Gelukkig gebeuren de CTD's bij mij aan het begin van de vlucht, dat scheelt.456 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:39:
[...]
Ik pak t rigoreus aan nadat ik na een vlucht in het menu gebleven ben en na t opstarten ook een ctd kreeg... na opstarten van msfs. Idem dito...
Na herstarten van windows deed ie t weer.
Dus bij mij gaat na elke vlucht de pc ff heropgestart worden
Geen idee of je het goed leest maar dat is wel wat er staat ja. Volgens mij fixen ze nu met een hotfix een deel en onderzoeken ze de rest voor WU6.cbr600f4i schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:50:
[...]
Lees ik dat nu goed, CTD fixes for WU6?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc