Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:19
YouTube: Inside Microsoft Flight Simulator - Xbox Ports, Performance, PC Opti...

Vanaf 14 minuten geeft asobo toe dat ze een downgrade hebben toegepast voor de Xbox series s

“We tuned the distances, the draw distances, of objects and the way the LOD’s are being used in order to minimise the number of meshes and textures in memory at the same time.”

[ Voor 22% gewijzigd door Dirtyrockers op 02-08-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het probleem zit hem denk ik juist dat geupdate van ASOBO dat er steeds weer nieuwe dingen er insluipen

vroeger kreeg je een FS daar moest je het mee doen... je wist dat het voor 90% goed was
Maar daar gingen toen addon makers mee aan de slag
FStweakui bijvoorbeeld
Of AI pakketten ..
En ga maar even door ...
zoals weer, landschappen werden door externe makers verbeterd , maar van de basis FS bleef iedereen af

nu krijg je dat de basis gewoon keer op keer veranderd word en dat is dan lastig voor addons makers
en dan krijg je producten die dus fouten gaan geven of zelf helemaal niets meer doen
wat weer de irritatie gaan geven bij de gebruikers

En nog 1 fout bij Asobo vind ik .. zich openlijk uitspreken over dingen die ze er in gaan doen en wil hebben
De gebruikers gaan hier ook hun verwachtingen steeds hoger leggen

Ze zouden nu gewoon de MSFS voor de PC terug moeten zetten van voor de UPDATE 5
En afblijven

de modmakers gaan die dingen wel oplossen ..
mar hoeven dan niet elke week , maand weer met fixen te komen en kunnen zich richten op het verbeteren ipv het fixen ..
en komt dan als ASOBO zijnde gewoon 1 keer in het half jaar uit ( met een soort van openbeta ( naar keuze te installeren )
dan zul je zien dat het veel minder problemen komen .. en veel mensen veel meer hun gemak hebben

want leuk als je begint met FS en je heb net een vliegtuig onder controle en je heb er zin in om het te vliegen , dan tot schrik er ahcter komen dat diverse dingen niet werk
dan ben je echt niet blij

en dit gaan de Xbox mensen straks ook mee maken dus we wachten wel af maar ik zou als ik Asobo was gewoon alles even terug zetten naar de eerdere versie voor update 5 en dan over een paar maanden weer even weer met een grote update komen , nadat ze het goed getest hebben

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCwtIMpHzTlae6xTO9xQm1zxB7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KE5BkMLKTERAuXJPGla7wuv1.jpg?f=user_large

Maar hij draait nu wel soepel op mijn Nintendo ds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26
flopdoc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Helaas kan ik t hier alleen maar mee eens zijn.

Die laadtijd ook trouwens: komt nergens ter sprake , maar is zeker langer geworden. Ik heb t op een NVME SSD staan en dan nog ongeveer 4 minuten! Moet er niet aan denken hoe dat op een gewone HDD zou zijn.
De initiële laadtijd is inderdaad (fiks) langer geworden. Maar binnen het spel (laadtijd van een vlucht, terug naar het menu) is flink verkort. Denk dat het per saldo van desktop naar cockpit niet zoveel uitmaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 14:43
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

De initiële laadtijd is inderdaad (fiks) langer geworden. Maar binnen het spel (laadtijd van een vlucht, terug naar het menu) is flink verkort. Denk dat het per saldo van desktop naar cockpit niet zoveel uitmaakt.
de eerste vlucht wellicht niet maar wel als je meerdere vluchten maakt, dan ga je dat verschil wel merken

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
djbarney schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:35:
[...]
Die pc specifieke sliders komen er echt wel.
Dat betwijfel ik.

Ze hebben blijkbaar veel energie besteed aan het maken van één uniform PC / xBox model. Moest ongetwijfeld van Microsoft, maar ik zie niet in waarom ze hierna weer heel veel energie (mogen) gaan steken in het maken van een separate PC versie.

Maar als dat niet gebeurt zitten we dus de komende paar jaar aan 'deze' downgrade vast, want de xBox hardware gaat niet sneller worden.

Het frustreert enorm dat er zoveel energie wordt gestoken in een downgrade, terwijl verbeteringen voor de toekomst niet waarschijnlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wat bedoel je precies met 'ervaring met de graphics'?

Hier is iig een gameplay video op de Series S. Ziet er prima uit imo (mooi + goede framerate)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:02
ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:41:
Het probleem zit hem denk ik juist dat geupdate van ASOBO dat er steeds weer nieuwe dingen er insluipen

vroeger kreeg je een FS daar moest je het mee doen... je wist dat het voor 90% goed was
FStweakui bijvoorbeeld
Of AI pakketten ..
En ga maar even door ...
zoals weer, landschappen werden door externe makers verbeterd , maar van de basis FS bleef iedereen af

nu krijg je dat de basis gewoon keer op keer veranderd word en dat is dan lastig voor addons makers
en dan krijg je producten die dus fouten gaan geven of zelf helemaal niets meer doen

En nog 1 fout bij Asobo vind ik .. zich openlijk uitspreken over dingen die ze er in gaan doen en wil hebben

En afblijven

mar hoeven dan niet elke week , maand weer met fixen te komen en kunnen zich richten op het verbeteren ipv het fixen ..
en komt dan als ASOBO zijnde gewoon 1 keer in het half jaar uit ( met een soort van openbeta ( naar keuze te installeren )
dan zul je zien dat het veel minder problemen komen .. en veel mensen veel meer hun gemak hebben

want leuk als je begint met FS en je heb net een vliegtuig onder controle en je heb er zin in om het te vliegen , dan tot schrik er ahcter komen dat diverse dingen niet werk

en dit gaan de Xbox mensen straks ook mee maken dus we wachten wel af maar ik zou als ik Asobo was gewoon alles even terug zetten naar de eerdere versie voor update 5 en dan over een paar maanden weer even weer met een grote update komen , nadat ze het goed getest hebben
Teruggaan naar update 4 want dat werk oke kan ik me niet invinden. Dan hadden we nu ook nog buskaartjes en treinkaartjes bij wijze van spreken. Een smartphone hadden we dan ook niet gehad. Als je dan hoort dat de broncode van MSFS nog bestaat uit code van een van de eerste versies van flightsimulator dan snap ik wel dat dit vervangen moet worden. Wat ik wel met je eens ben is dat ze dat hadden moeten doen in het proces voordat MSFS uit kwam. Dit is het zelfde als een huisbouwen iemand erin laten en dan de muren weer afbreken om nieuwe te plaatsen van ander materiaal, en ondertussen zit je in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Svennie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

de eerste vlucht wellicht niet maar wel als je meerdere vluchten maakt, dan ga je dat verschil wel merken
Klopt, dat is ook iets dat verbeterd is.

Voorheen moest ik na een vlucht de sim afsluiten en opnieuw opstarten. De frame-rate bij de 2e vlucht was anders dramatisch. Dat is nu niet meer het geval.

Als je meerdere vluchten maakt is het zeker sneller. (zolang je geen CTDs hebt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Dat betwijfel ik.

Ze hebben blijkbaar veel energie besteed aan het maken van één uniform PC / xBox model. Moest ongetwijfeld van Microsoft, maar ik zie niet in waarom ze hierna weer heel veel energie (mogen) gaan steken in het maken van een separate PC versie.

Maar als dat niet gebeurt zitten we dus de komende paar jaar aan 'deze' downgrade vast, want de xBox hardware gaat niet sneller worden.

Het frustreert enorm dat er zoveel energie wordt gestoken in een downgrade, terwijl verbeteringen voor de toekomst niet waarschijnlijk zijn.
ik weet ook wel vrij zeker dat er geen aparte versie komt, maar het is niet bijzonder moeilijk om te detecteren of de code op een pc draait of op xbox. Hierop een feature toggle maken die je meer opties geeft is geen enkel issue, en dat is nu al aanwezig ook (op xbox kan je grafisch alleen hdr10 aanzetten of uitzetten als je tv dat ondersteund, andere settings kan je niet aanpassen, en dat kan je op pc wel).

Geen enkel issue volgens mij op dat gebied. Jorg heeft ook tijdens de Dev Q&A al aangegeven dat ze willen werken aan een setting "boven Ultra". Hoe Ultra die dan zal worden, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik denk dat Digital Foundy antwoord op je vraag geeft.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
maffiabaas schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Teruggaan naar update 4 want dat werk oke kan ik me niet invinden. Dan hadden we nu ook nog buskaartjes en treinkaartjes bij wijze van spreken. Een smartphone hadden we dan ook niet gehad. Als je dan hoort dat de broncode van MSFS nog bestaat uit code van een van de eerste versies van flightsimulator dan snap ik wel dat dit vervangen moet worden. Wat ik wel met je eens ben is dat ze dat hadden moeten doen in het proces voordat MSFS uit kwam. Dit is het zelfde als een huisbouwen iemand erin laten en dan de muren weer afbreken om nieuwe te plaatsen van ander materiaal, en ondertussen zit je in de kou.
Heb dat ook gehoord in dat interview maar kan dat eerlijk gezegd amper geloven. De eerste versies van FS dateren van 30 à 40 jaar geleden en zijn geschreven in 8 of op z'n best 16 bits code. Zelfs als zou je het willen, dan zou je die libraries niet eens meer kunnen gebruiken.

Daarnaast is het niet bepaald geloofwaardig dat je met die decennia oude code blijkbaar betere graphics had dan met 'moderne' code.

Dat interview waar hierboven al naar verwezen werd en gisteren gepost werd is licht informatief, maar meer ook niet. Er worden die man niet echt lastige vragen gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Klopt!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Op de Series X klapt de game er ook veels te vaak uit. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024

FStweakui bijvoorbeeld
Of AI pakketten ..
En ga maar even door ...

En afblijven

Goed verwoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:05

En afblijven
Daar ben ik et dan niet mee eens.. MSFS 2020 voelt nog als een Beta. Er zijn nog zoveel verbeterpunten, ook genoeg dingen die erg lastig zijn om met mods fixen. Het punt dat ze kunnen 'afblijven' is er nog lang niet als je het mij vraagt.

Daarnaast vind ik een basis game met 10000 mods ook geen fijne ervaring.
Zowel met FSX als bij Skyrim ben je op een gegeven moment meer bezig met tunen/prutsen/conflicts/fouten oplossen etc. dan daadwerkelijk het spel zelf.

Wat we nu zien is echter een verslechtering ipv een verbetering...dat is wel een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
DoubleYouPee schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Daar ben ik et dan niet mee eens.. MSFS 2020 voelt nog als een Beta. Er zijn nog zoveel verbeterpunten, ook genoeg dingen die erg lastig zijn om met mods fixen. Het punt dat ze kunnen 'afblijven' is er nog lang niet als je het mij vraagt.

Zowel met FSX als bij Skyrim ben je op een gegeven moment meer bezig met tunen/prutsen/conflicts/fouten oplossen etc. dan daadwerkelijk het spel zelf.

Wat we nu zien is echter een verslechtering ipv een verbetering...dat is wel een verschil.
Update is wat mij betreft prima. Maar dan wel 1. compromisloos (oa qua timing- XBOX release dwangdatum) en vooral: 2. na uitgebreid beta-testen. En dat is kennelijk onvoldoende gebeurd. Of onvoldoende rekening meegehouden door problemen met ad 1.

Maar goed. Het is nu eenmaal zo. Gewoon afwachten, simmen, testen en zo nodig en mogelijk support tickets versturen.

[ Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2021 15:59 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

breek me de bek niet open LOL

wat een tijd was dat ...
Rfactor ... veel mods
Skyrim .. veel mods
FSX ..... veel mods

XP11 komt uit daar gaan we weer
veel mods

net dat je alles goed en wel goed installeert heb , gebeurd er vaak wel weer iets waardoor alles weer om zeep geholpen word of dat je weer opnieuw kan beginnen of er komt een nieuwe game

daarom heb ik bij MSFS gewoon besloten omdat niet meer op zo.n manier te doen want je blijft bezig
dus dacht nu geef ik maar wat meer geld uit maar dan loopt het goed en zit niet elke keer weer zoeken naar de mods of er al een update uit is

dus van dat probleem ben je dan ook af
net zo als je addons los installeren + alle codes invoeren

Nu druk je Install FS ... wachten ..... Install CM all en voor 95% ben je klaar even je Com map terug zetten en je buiten FS MP om je addons installeren en dan kunnen we spelen

Had 2 weken geleden alles vers installeert en de wat overtollig livery's weg gedaan ...
eindelijk weer spelen ..............
update 5 .. en ja hoor , je kan heel je Com map weer verwijderen :X
en de helft werkt niet meer ..

en dan ook nog eens een grafische terug val
je kunt ook diverse vliegtuigen niet meer vliegen en er worden zelf uit MP gehaald en mag je weer een externe installer gaan dl om het weer buiten MP om te doen ..........

dus nu kan ik voordat ik de game kan starten ,
PMDG starten ... updated .. oke
FBW starten .. updated .. oke
ORBX starten .. updated .. oke

Mooi ik kan FS opstarten
geen internet connectie :X

wacht ..... 20 min later ik kan spelen .. 7 min later Menu MSFS
maakt een vlucht pak een vliegtuig en druk op FLY
wacht 20 sec .....
vliegtuig opstarten
toestemming vragen
naar de baan rijden ....... we mogen _/-\o_ na 30 min

bam Desktop :o :o :o
en dan mensen nog zeggen dat we niet mogen klagen

Wees blij dat het niet gebeurd als je een 10 uur vlucht achter de rug heb ....
en dan vinden mensen het nog raar dan je dan moord neigingen krijgt richting Asobo :(
Maar we blijven positief :|

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

breek me de bek niet open LOL

Maar we blijven positief :|
Goed zo!! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Uiteindelijk komt het allemaal weer goed.

Het is alleen jammer dat er even een tijd weer overheen gaat.

Denk dat ze flink wat lessons learned hiervan moeten pakken.

En denk dat uiteindelijk de processen beter aangescherpt worden. En dat we uiteindelijk een simulator hebben waar anderen niet meer aan kunnen tippen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 08:39
Heb net de aanpassing gedaan zoals in bijgevoegde video wordt uitgelegd. Voor mijn VR ervaring toch stuk beter, minder fel, minder saturated colors. Wellicht dat jullie er wat mee kunnen!
YouTube: MSFS VR: HOW TO FIX GROUND EXPOSURE!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 15:19
Dirtyrockers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:20:
Uiteindelijk komt het allemaal weer goed.

Het is alleen jammer dat er even een tijd weer overheen gaat.

Denk dat ze flink wat lessons learned hiervan moeten pakken.

En denk dat uiteindelijk de processen beter aangescherpt worden. En dat we uiteindelijk een simulator hebben waar anderen niet meer aan kunnen tippen.
mee eens,

uiteindelijk komt het wel goed, maar ze zijn nu 11 maanden bezig met deze release en het is nou niet bepaald de eerste keer dat het zo enorm mis gaat. Dus of ze echt leren van die ellende die ze steeds weer veroorzaken (ze hadden toch bij 1 van de laatste updates een mea culpa gepost dat ze met betatesters gingen werken?) is maar de vraag.

Maar dat het uiteindelijk goed gaat komen geloof ik ook wel. Maar waarom zou dat jaren moeten gaan duren, het was al behoorlijk goed voordat iemand op het idee kwam om het ook op consoles aan te gaan bieden.

Had het dan alleen op de xbox series X geleverd, dan had je niet zulke concessies hoeven te doen zoals het nu gebeurd is.

Maar we houden hoop, rond de kerst zal dit wel enigzins hersteld zijn hopen we dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel groot zo'n bootje (vlakbij TJIG - Puerto Rico )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeJCY5zYYxQ7OeHTu8yb5IvB1k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8eeeqzdu4LVY4rujG4GJuZSB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqFSj842s_Oprs5UkmK-ckUY1HY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hsNVSBBVhY0gDDCDKxYxvp3v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9AKEJzKNnNX3BercQvGm8Pu5Yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Svmazi3t4IZLM7l8IbYrRZg8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 02-08-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:22
Ik zie hier diverse mensen klagen dat de laadtijden zo enorm lang zijn geworden. Ik weet niet hoor maar of ik doe iets goed of jullie iets fout, dit is bij mij namelijk enorm verbeterd. Van desktop tot menu duurt het 2:21 en van Fly Now tot werkelijk kunnen vliegen duurt 26 seconden. 2:47 in totaal, dit duurde bij mij voor WU5 zeker het dubbele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:23
Vroeger hadden ze ook niet de mogelijkheid om je een game update van 200gb op te sturen. Het moest goed zijn voordat het op de disc. gedrukt werd.

Nu is het de normaalste zaak van de wereld om je app, sim, game zo snel mogelijk uit te brengen als het soort van stable is om geld binnen te harken. Updates komen later wel ...

En zoals ik eerder ook al aangaf. Bedenk dat we nog steeds gewoon vroeg in het BETA stadium zitten en daar kun je niet van verwachten dat ze geen grote wijzigingen maken.

Addon devs hoeven nog niet aan de gang voor MSFS hé, dat is een keus die ze zelf maken.

*Is momenteel heel blij met hoe smooth het op mijn pc loopt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
renem schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:41:
Ik zie hier diverse mensen klagen dat de laadtijden zo enorm lang zijn geworden. Ik weet niet hoor maar of ik doe iets goed of jullie iets fout, dit is bij mij namelijk enorm verbeterd. Van desktop tot menu duurt het 2:21 en van Fly Now tot werkelijk kunnen vliegen duurt 26 seconden. 2:47 in totaal, dit duurde bij mij voor WU5 zeker het dubbele.
Dan heb je een rappe disk. Desktop tot menu duurt bij mij een minuut langer, 3:22.

Fly now tot vliegen 49 seconden.

Met M2 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry52
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-06 18:09
Sinds de laatste update ervaar ik het volgende. Op de VFR map verschijnt het gemaakte vluchtplan. (Zie afbeelding 1). Zodra ik de map echter (iets) vergroot of naar een tweede scherm wil verplaatsen, zijn alle waypoints verdwenen. Zie afbeelding 2. Hebben meer mensen hier last van ?.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCo1jHDR1sriUzMFWN7ZuVD1Cb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i2y7OIQNTj5X28Vhwp1dHG5K.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf4L9wsN48eXnFIi8KuraNzozSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TuOkaJTHLiGxntmB5nosFT2d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door henry52 op 02-08-2021 18:42 . Reden: Verkeerde plaatje ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de optie fast launch niet dat scheelt 30 seconden laadtijd door de intro filmpjes te skippen:

https://www.reddit.com/r/...tro_videos_and_logos_set/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Dan heb je een rappe disk. Desktop tot menu duurt bij mij een minuut langer, 3:22.

Met M2 SSD
Bij mij zelfs 4.06, terwijl het 2.32 was :-(

Met een NVME SSD!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flopdoc
Craftop schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:58:
Heb net de aanpassing gedaan zoals in bijgevoegde video wordt uitgelegd. Voor mijn VR ervaring toch stuk beter, minder fel, minder saturated colors. Wellicht dat jullie er wat mee kunnen!
YouTube: MSFS VR: HOW TO FIX GROUND EXPOSURE!
Aha ik ben officieel op Youtube (Rene Feijen in de Discord) haha. OMG ik word zelfs genoemd. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2021 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Dat betwijfel ik.

We kunnen ook niet op de zaken vooruitlopen en afwachten wat de reactie van MS/Asobo is. Zelf verwacht ik dat ze met de huidige issues aan de slag gaan en PC gebruikers meer opties geven zodat het weer terug op het oude niveau komt. Net zoals ze nu ook een DX11 voor PC en DX12 versie voor XBOX hebben. Op de forums ook worden zoveel aannames gedaan alsof alles nu al in beton zit, terwijl we nog geen week na de release van SU5 zitten. (Het feit dat MS/Asobo weinig communiceert helpt daar natuurlijk ook niet echt bij).

Vooralsnog vermaak ik me iig prima met alles wat wel werkt. De rest komt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02 08:38
kevlar01 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:56:
Wat bedoel je precies met 'ervaring met de graphics'?

Hier is iig een gameplay video op de Series S. Ziet er prima uit imo (mooi + goede framerate)
[YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR Xbox Series S Gameplay]
Thanks! Sorry voor mijn incomplete post idd. Ik vroeg mij af tot in hoeverre de graphics en FPS van elkaar verschillen voor de S en X!
Thanks! Mooie video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 02-10 11:22
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Met M2 SSD
Mwah, heb de goedkoopst mogelijke componenten uitgezocht voor mijn pc in december 2019, ik heb een Corsair Force MP510 960GB NVMe.

En uiteraard start ik de sim met de fast launch optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 08:39
flopdoc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Aha ik ben officieel op Youtube (Rene Feijen in de Discord) haha. OMG ik word zelfs genoemd. O-)
Ahh haha, Nice hoor! Goede tip in ieder geval.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Salty heeft een nieuwe release voor de 747 uitgebracht. Met de working title flight planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
@Verwijderd @renem
Top, bedankt.

Zie die filmpjes aan het begin al een tijd niet meer en gebruikte de fastlaunch optie dus ook niet (dacht dat dat nu standaard was geworden).

Maar haal nu dezelfde tijd.

Ben dan wel benieuwd wat hij nu dan skipt :?. Heb geen filmpjes en had geen filmpjes. Nou ja, het gaat om het resultaat :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:39:
@Verwijderd @renem
Top, bedankt.

Zie die filmpjes aan het begin al een tijd niet meer en gebruikte de fastlaunch optie dus ook niet (dacht dat dat nu standaard was geworden).

Maar haal nu dezelfde tijd.

Ben dan wel benieuwd wat hij nu dan skipt :?. Heb geen filmpjes en had geen filmpjes. Nou ja, het gaat om het resultaat :).
De asobo intro etc worden geskipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:52
Is er iemand die ondersteuning zou kunnen bieden?

FS2020 is op de computer naar mijn mening enorm veranderd. Ten eerste werken de knoppen in het vliegtuig niet meer zoals voorheen, je moet nu draaien. Maar dat werkt niet goed. Hoe kan ik dit terugdraaien? Ik las via toegankelijkheid?

Verder werken de spoilers niet meer en werkt mijn Airbus A320 sidestick niet meer zoals voorheen. Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 22:21

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

turkeyhakan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:18:
Is er iemand die ondersteuning zou kunnen bieden?

FS2020 is op de computer naar mijn mening enorm veranderd. Ten eerste werken de knoppen in het vliegtuig niet meer zoals voorheen, je moet nu draaien. Maar dat werkt niet goed. Hoe kan ik dit terugdraaien? Ik las via toegankelijkheid?

Verder werken de spoilers niet meer en werkt mijn Airbus A320 sidestick niet meer zoals voorheen. Hoe is dit op te lossen?
probeer deze eens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1vOpMQXD4866g-9iE2W9-1CibE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kBHLBlYLXNItQvC69qsOBpBZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk nog steeds dat ze hun eigen verkeken hebben naar het omzetten van MSFS naar de Xbox en is het optimaliseren alleen aardig tegengevallen. Hebben het hier in november 2020!!! al over gehad.

Denk dat er van hoger af toen maar een datum is vastgezet (MSFS kan natuurlijk gunstig zijn voor de verkoop van de Xbox en game pass) voor de release van de Xbox versie en dat die release hoe dan ook op die datum zou gebeuren. (Heb Jorg Neumann een aantal keer horen zeggen dat ze toestemming gekregen hebben voor de ontwikkeling van MSFS om de marketplace en het verdienmodel dat erachter zit, niet om Bill Gates een plezier te doen). Om toch die datum te kunnen halen zijn er beslissingen genomen om het vloeiend draaiende te krijgen op de Xbox en is ervoor gekozen om de "Draw distance" uiteindelijk behoorlijk te beperken. Omdat de tijd begon te dringen zijn er een aantal zaken "post processing" functie maar weggelaten die stuk waren en misschien wel herschreven moeten worden.

Voor de release van de Xbox zijn er verschillende versies samengevoegd tot 1 versie (met alle gevolgen van dien).
Geloof ook niet dat ze bij Aboso echt blij zullen zijn met deze update maar dat ie ontstaan is uit tijdgebrek. En ook al stonden er nog genoeg bugs open in de beta de datum 27 juli stond al vast.

Denk dat we even tot het dieptepunt zijn gezakt maar ben er van overtuigd dat de PC versie er binnenkort weer een stuk beter uit gaat zien.

Schieten we natuurlijk niets mee op en zeer vervelend voor de gebruikers en de add-on makers. Hoe snel de addons in het begin los kwamen des te langzamer gaat het nu al. Scenery is redelijk veilig dus die blijven wel komen, maar andere addons en vliegtuigen (want de meeste zijn weer stuk) zullen ze toch wel voorzichtiger mee zijn en wachten tot MSFS wat stabieler is (Volgens mij is het nu zelfs rustig bij Carenado die normaal gesproken redelijk veel add-ons in korte tijd kunnen uitgeven). Dat zullen we zeker wel gaan merken in de toekomst.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe bedoel je vierkantjes vliegen :-( dit is op UTRA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG2JgW9CbavGhY49Yx_XZVFeoFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5IrVOTADiCXKGzFy24LWNtKe.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HOQcDdclgm9w65nfJ6oBI_GOG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CQ3FMF7Vmpmnpf5yErLsVDeU.png?f=fotoalbum_large

aan de voorkant word het opgebouwd en achterkant afgebroken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdeIqEUdX6d04o7s-_1j8To-jAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBIeevUFykKdBFO9a3nbXNap.jpg?f=fotoalbum_large

mac 10GB ram terwijl dat windows zelf al ruim 7 gb opvreet
GPU 100 % altijd , CPU slaaaap

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 02-08-2021 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAnlFRCE_dP6oNDrneeq3KlTMpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bE3XNl0wwWtlIUq93BiFt0xP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3ayScKsRHzBjOscex26SuKP6Tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WyBH4hb62NLG3vWKA4Cd8n5l.png?f=fotoalbum_large
Bovenstaande is gemaakt tijdens een Discovery flight, vandaar de POI

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Gameaddict schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:45:
Ik denk nog steeds dat ze hun eigen verkeken hebben naar het omzetten van MSFS naar de Xbox en is het optimaliseren alleen aardig tegengevallen. Hebben het hier in november 2020!!! al over gehad.

Denk dat er van hoger af toen maar een datum is vastgezet (MSFS kan natuurlijk gunstig zijn voor de verkoop van de Xbox en game pass) voor de release van de Xbox versie en dat die release hoe dan ook op die datum zou gebeuren. (Heb Jorg Neumann een aantal keer horen zeggen dat ze toestemming gekregen hebben voor de ontwikkeling van MSFS om de marketplace en het verdienmodel dat erachter zit, niet om Bill Gates een plezier te doen). Om toch die datum te kunnen halen zijn er beslissingen genomen om het vloeiend draaiende te krijgen op de Xbox en is ervoor gekozen om de "Draw distance" uiteindelijk behoorlijk te beperken. Omdat de tijd begon te dringen zijn er een aantal zaken "post processing" functie maar weggelaten die stuk waren en misschien wel herschreven moeten worden.

Voor de release van de Xbox zijn er verschillende versies samengevoegd tot 1 versie (met alle gevolgen van dien).
Geloof ook niet dat ze bij Aboso echt blij zullen zijn met deze update maar dat ie ontstaan is uit tijdgebrek. En ook al stonden er nog genoeg bugs open in de beta de datum 27 juli stond al vast.

Denk dat we even tot het dieptepunt zijn gezakt maar ben er van overtuigd dat de PC versie er binnenkort weer een stuk beter uit gaat zien.

Schieten we natuurlijk niets mee op en zeer vervelend voor de gebruikers en de add-on makers. Hoe snel de addons in het begin los kwamen des te langzamer gaat het nu al. Scenery is redelijk veilig dus die blijven wel komen, maar andere addons en vliegtuigen (want de meeste zijn weer stuk) zullen ze toch wel voorzichtiger mee zijn en wachten tot MSFS wat stabieler is (Volgens mij is het nu zelfs rustig bij Carenado die normaal gesproken redelijk veel add-ons in korte tijd kunnen uitgeven). Dat zullen we zeker wel gaan merken in de toekomst.
Die post van je van vorig jaar lezend zie ik niet waarom het op de PC beter zou worden.

Je geeft (imho) terecht aan dat Microsoft de xBox als volwaardig PC-alternatief wil presenteren. Veel betere graphics op de PC passen niet in dat plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@alexbl69

ik denk zelf niet dat je dit op de Xbox voorgeschoteld krijgt
https://forums.flightsimu...-0/425925/1309?u=ravw1971

Het filmpje heb ik heel erg naar low res moeten gooien omdat je maar 4 mb mag uploaden

en dan dit soort dingen dus zien na de Update 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

Die post van je van vorig jaar lezend zie ik niet waarom het op de PC beter zou worden.

Je geeft (imho) terecht aan dat Microsoft de xBox als volwaardig PC-alternatief wil presenteren. Veel betere graphics op de PC passen niet in dat plaatje.
Toen ik de post van vorig jaar schreef ging ik ervan uit dat de Xbox versie redelijk gelijkwaardig zou zijn aan de PC versie (4K@60fps, nou mooi niet). Als nu blijkt dat de Xbox versie die nu uit is gebracht de top is van MSFS wat de Xbox kan (dus met begrensde "draw distance") dan kunnen ze onmogelijk de PC en Xbox versie gelijk houden. Het verschil is nu te groot. Misschien is dit voor Microsoft wel het meest pijnlijke. Maar ze zullen er in eerste instantie natuurlijk alles aan doen om de Xbox versie (en PC versie) te verbeteren.

En hoe moeilijk is het om de slider van Object Level of Detail uit te breiden zodat je deze verder kan zetten dan 200. Je kunt hem nu al op 1000 zetten, moet het alleen via verkenner met de hand aanpassen en hij kan overschreven worden.

En hoeveel van de Xbox gebruikers valt het normaal gesproken op als de PC-versie grafisch beter zal zijn dan de Xbox. Als je MSFS de eerste keer even installeert omdat deze in de game pass zit en je ziet het spel dan ben je nog steeds verbaasd hoe het eruit ziet. Gaat pas opvallen als je ziet hoe het op de PC (ge)draait (heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:55:

[Afbeelding]

mac 10GB ram terwijl dat windows zelf al ruim 7 gb opvreet
GPU 100 % altijd , CPU slaaaap
Vreemd, CPU ziet er bij mij heel anders uit. Bij mij zijn ze allemaal in gebruik. (Heb 6 kernen, 12 processors). Zal morgenavond een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:11:
[...]

Vreemd, CPU ziet er bij mij heel anders uit. Bij mij zijn ze allemaal in gebruik. (Heb 6 kernen, 12 processors). Zal morgenavond een screenshot maken.
ja hij blijft hier alles pakken op mijn GPU
CPU zelden in gebruik terwijl ze dit wel belooft hadden dat je CPU gebruik om hoog ging
maar mijn ram gebruik is van 24 naar 10 gegaan en mijn GPU van 85/90 % naar 100 %

zo wel windows is nog geen maand geleden installeert en FS ook

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 02-08-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ik heb de Series S en vind de beeldkwaliteit ietsjes tegenvallen.
Minder mooi dan de filmpjes die daags voor de release te zien waren.

Wat wel echt haarscherpe fotorealistische kwaliteit van het landschap oplevert is de external top-down view.
Echt weergaloos!
Maar dat vliegt niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Vetrokken vanaf Aogashima, om de Mount Fuji heen, door naar Tokyo. Ongeveer anderhalf uur later kwam ik aan in Tokyo, en net voordat ik arriveer krijg ik een crash. Dit verpest wel een beetje het spelplezier. En om nou de hele tijd te moeten opslaan heb ik ook niet veel zin in. Voor nu maar even wat kortere tripjes gaan plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-QiEzIgtUczBeBfq3Yqc5g89X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6Nx13LBMFf7q1KQLF6mBe4W.png?f=fotoalbum_large

Meesterlijk in mijn virtuele cockpit. Graag wil ik nog in de Airbus A330, A350 en A380 vliegen. In X-plane 11 vloog ik veel met de Airbus A350. Ik ga het nieuws dan ook volgen wanneer de Airbussen naar FS2020 komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:05

Jrrri

Simulant

Gameaddict schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

En hoe moeilijk is het om de slider van Object Level of Detail uit te breiden zodat je deze verder kan zetten dan 200. Je kunt hem nu al op 1000 zetten, moet het alleen via verkenner met de hand aanpassen en hij kan overschreven worden.
Dit is maar een deel van het probleem. Bij mij staat het nu op 500/1000 via de opt-file, maar dat levert nog steeds niet het beeld op van voor SU5.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jrrri schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 06:59:
[...]

Dit is maar een deel van het probleem. Bij mij staat het nu op 500/1000 via de opt-file, maar dat levert nog steeds niet het beeld op van voor SU5.
Nee, mee eens. Zijn nog veel meer dingen die missen en die veranderd zijn. Had deze gepakt omdat dit het makkelijkste te implementeren is lijkt me. Nu moeten gebruikers hem met de hand aanpassen omdat het er anders als een platte pannenkoek uitziet, dacht dat we die tijd gehad hadden.

Ook hoe MSFS gerenderd wordt is oa veranderd, is ook deels op te lossen met een GFE (of reshade?) filter.

Maar echt fixen kunnen wij het natuurlijk niet. Kunnen niet iets repareren wat er niet meer is. Proberen er omheen te werken en het beste er van te maken, uiteindelijk zal de fix van Asobo moeten komen.

Overigens kunnen we binnenkort antwoord gaan verwachten van het team van MSFS, geloof maar dat het heel wat overlegd gaat worden op dit moment.

https://forums.flightsimulator.com/t/why-the-silence-ms-and-asobo/434132/168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
GluonC schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 03:01:
Vetrokken vanaf Aogashima, om de Mount Fuji heen, door naar Tokyo. Ongeveer anderhalf uur later kwam ik aan in Tokyo, en net voordat ik arriveer krijg ik een crash. Dit verpest wel een beetje het spelplezier. En om nou de hele tijd te moeten opslaan heb ik ook niet veel zin in. Voor nu maar even wat kortere tripjes gaan plannen.
Had je wellicht Live Traffic / AI traffic aan staan? Ik las vanochtend dat dat een probleem kan zijn voornamelijk bij starten en aankomen op een vliegveld, het uitzetten hiervan zorgde voor sommigen dat ze geen CTD's meer hadden.

https://forums.flightsimu...-when-clicking-fly/378694

[ Voor 6% gewijzigd door cbr600f4i op 03-08-2021 08:27 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik weet niet WAT ik heb gedaan, en HOE ik het heb gedaan (afgezien van een praktisch lege community folder, op EHEH na), maar ik ben ondertussen (zonder CTD) gematigd tevreden. De graphics (LOD op 5 gezet in de UserConf.opt file) zijn volgens mij gewoon normaal, en de fps (locked op 31fps (zodat ik op 30fps uitkom, om tearing met mijn 60Hz scherm te voorkomen)), zijn stabiel.
Ik zal dadelijk eens wat screenies posten (ik moet zo van EHEH naar Geilenkirchen).

Maar ik erger me eigenlijk momenteel niet meer zo heel erg aan de Sim, ook al ken ik zijn beperkingen (vnl. imho de Altitude/live weather bug).

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Ik begin een patroon te zien. Iedere eerste vlucht die ik start, zorgt nog voordat het laden klaar is voor een CTD. Alles daarna verloopt vlekkeloos, ook met live traffic en weather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 15:19
ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:44:
@alexbl69

Het filmpje heb ik heel erg naar low res moeten gooien omdat je maar 4 mb mag uploaden

ik heb je filmpje gezien in die thread,

Is dat bij jou altijd zo? Zo erg is het bij mij gelukkig niet, maar als dit bij mij zo zou zijn zou ik MFS aan de kant leggen totdat dit opgelost is, voor mij zou dit niet acceptabel zijn zoals het in jouw video is.

Het lijkt haast wel alsof dit meer een Azure probleem is voor het op tijd aan kunnen leveren van de graphics namelijk. Alhoewel dat vierkant achter je meer op een memory limiet wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:44:
@alexbl69

1992 wil zijn sim terug :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!
robinez schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

ik heb je filmpje gezien in die thread,

Is dat bij jou altijd zo? Zo erg is het bij mij gelukkig niet, maar als dit bij mij zo zou zijn zou ik MFS aan de kant leggen totdat dit opgelost is, voor mij zou dit niet acceptabel zijn zoals het in jouw video is.

Het lijkt haast wel alsof dit meer een Azure probleem is voor het op tijd aan kunnen leveren van de graphics namelijk. Alhoewel dat vierkant achter je meer op een memory limiet wijst.
nee het is niet altijd zo maar dan zijn er weer wel andere dingen die je geïrriteerd maken
maar je word er wel een beetje moedeloos van , want je weet hoe goed het gelopen heb , maar aan dit soort dingen kun je zelf niets veranderen .

Hoop ook dat ze snel met een update komen om alles weer naar het oude te zetten

en het is een memory limiet
als je weet dat je pc nu maar 10 van je 32 gb ram gebruikt tijdens het simmen ..
met in je achterhoofd houden dat windows hier zelf ook al meer dan de helft van opvreet
dan houd je erg weinig over van je 10 GB ram ..
en ook zo als je kon zien in de screenshots dat mijn GPU dus al vol uit gaat en mijn CPU dus ook nog steeds uit zijn neus staat te vreten
Dus zo als ik al zei , hoop dat ze het echt terug zetten naar hoe het was want zo is de lol er wel vanaf

hier even het ram verbruik van de pc als hij "niets "doet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WOKOSCkxWTBBVvg_9La6KZBPM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnGwn56lCfhPmsvRI8T6OFGD.jpg?f=fotoalbum_large

Dus je houd iets van 4 ram over wat FS gebruikt
:o

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Dirtyrockers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:29:
Salty heeft een nieuwe release voor de 747 uitgebracht. Met de working title flight planner.
Het wordt tijd dat ik de 747 eens ga uitproberen! Tot nu toe wegens weinig realisme ver van gebleven maar Salty ontwikkelt flink door volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed Nieuws .... nou ja goed nieuws ... :(
Weer een Cub

New plane from Asobo on Tuesday!
Aviat Husky A-1C (payware)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cq_bYbCK3M23QykN5XWCmynego=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFPKbMerrRCq4N2zond4S2T4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sun8RAJ2rM5ulRpUGnbttS5Npw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6LNFG1tLpu5WDyRzS9iFTjm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auxWBS_TnxoVI409_isgFdop3yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LQe3RYpoocAAo38ETmlV6Nx.jpg?f=fotoalbum_large

Wel leuk dat Asobo met een nieuwe vliegtuig komt want die missen we nog als Cub versie :+
Want geloof dat ik die uitvoering nog niet had , mis geloof ik alleen nog de Piper Super cub
dus dan heb ik dat die serie van de cub wel compleet
:*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxT1Rr3Y9eFniDGtfxpNJKo-PEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/44jDfbx9cVirR5fpBzkRp3r4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPD7Cmx8d3OHhdvrz-FnTXm04qU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DsvOaQkAC6q32QjiSNvt2saQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGHBL6KWYLZIY8QMpT6iwHSbUDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XOXCHE05T8lYHDkUQTXcLT8s.png?f=fotoalbum_large

;)

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Ik moest erg lachen om de "fix" aka workaround van Asobo voor de controller bug in het menu. Oplossing plug een usb muis in je machine. Top man! Hele idee van een enkele controller om zeep.

Ik heb express mijn rant beperkt, nog negen jaar van testen te gaan... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Saybia schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:28:
Ik moest erg lachen om de "fix" aka workaround van Asobo voor de controller bug in het menu. Oplossing plug een usb muis in je machine. Top man! Hele idee van een enkele controller om zeep.

Ik heb express mijn rant beperkt, nog negen jaar van testen te gaan... :+
doet me een beetje denken aan ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsyukCDx5Sn8PtXFbjq_M0XzSVI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kbMbvwRII9HcWETi1NFGPgnW.jpg?f=user_large

maar het is gewoon echt niet goed te praten hoe ze zich er nu er uitpraten ..
je moet eens terug kijken naar de uitzendingen die ze gehad hebben met vragen/antwoorden en hun plannen ...
als je dat nu terug ziet is het gewoon een flop partij geweest

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

doet me een beetje denken aan ....

[Afbeelding]
nieuws: 'Windows 11 gaat 'black screen of death' tonen bij crashes' 8)

Maar de timing voor het uitbreiden van een nieuw vliegtuig is erg ongelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Gameaddict op 03-08-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het team dat een vliegtuig maakt (evt in opdracht van asobo/ms, dus 3rd party) niet hetzelfde is dat ook de LOD issues zou moeten fixen

[ Voor 5% gewijzigd door cracking cloud op 03-08-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Zo kan NY er ook uitzien. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

maar het is gewoon echt niet goed te praten hoe ze zich er nu er uitpraten ..
je moet eens terug kijken naar de uitzendingen die ze gehad hebben met vragen/antwoorden en hun plannen ...
als je dat nu terug ziet is het gewoon een flop partij geweest
Ik heb even gemist dat ze zich uberhaupt ergens uitpraten?

Ik denk dat hun toekomstvisie wel goed is en dat het ook wel gaat goed komen, alleen de weg ernaar toe voeren ze nogal beroerd uit en hun communicatie is belabberd.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50
De manier waarop hier bepaalde statements gemaakt worden is wel erg eenzijdig hoor. Net zoals cbr600f4i aangeeft praat Asobo zich nergens uit. Juist de betrokkenheid tijdens de developer sessies, etc. maakt dat je ziet dat zij gewoon het beste voor iedereen willen brengen. Dat de update nu in bepaalde gebieden tegenvalt is jammer, maar ook dat wordt weer opgepakt. En zolang er flinke ontwikkelingen gemaakt worden is het te verwachten dat een update toch weer impact heeft op de 3rd party add-ons.

Voor mij is het vooral jammer dat ik toch al redelijk wat CTD's gehad heb. Graphics vind ik nog niet zo enorm erg, want op 4K kan ik nu met 'dezelfde' settings tot 40fps komen, wat eerst 20fps was. Dat loopt echt zoveel beter.

Ik denk dat het voor iedereen anders is hoe negatief of positief deze update bekeken wordt. Het verhaal heeft niet maar 1 invalshoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Het zou Asobo sieren als ze in in ieder geval wat sneller zouden reageren op de issues die massaal gerapporteerd worden. De stilte vanuit Asobo (en Microsoft) momenteel zorgt er alleen maar voor dat de community gaat zitten morren en zoeken en de onvrede steeds verder escaleert. Als er een probleem is met de servers (dat leek mij overduidelijk direct na de launch van SU5) die er voor zorgt dat je extra pop-in krijgt omdat de data gewoon niet snel genoeg in je sim binnenkomt, dan moeten ze dat gewoon aangeven. Dan weten we tenminste dat het iets is dat niet structureel verminderd is, maar iets waar ze aan moeten werken (uitbreiden server capaciteit, in zoverre dat kan).

Ik denk dat we nu qua kwaliteit inderdaad een dieptepunt hebben bereikt, grotendeels veroorzaakt door een veel te vroeg release target van "hogerop" opgelegd. In dat digital foundry interview van 1 augustus zie je duidelijk dat die developer nogal wat kunst en vliegwerk heeft moeten toepassen om die datum te halen. Als Asobo dat zou erkennen, die altitude bugs en server capaciteit issues kan fixen, en voor de rest een duidelijk plan uitlegt over hoe en wanneer ze het gaan fixen (dus niet "we put it on the todo list, 2021-2022) zoals ze nu in de dev updates doen), dan komt er echt wel meer understanding vanuit de community.
Ik vind het op zich bijzonder om te zien dat elke grote developer er op dezelfde manier tegenaan stoot.. Bij destiny was de stilte vanuit Bungie initieel ook oorverdovend, en de community ging zowat op riot daardoor.

Ze hebben nu in SeedyL (canadese twitch streamer) een extra communitymanager aangenomen zag ik, en Community manager Jayne (Jummivana) gaf ook aan op het officiele forum dat er binnenkort een formele reactie komt op de feedback vanuit de community.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/b8w79t2iqze71.jpg

Ik hoop dat ze met deze keer de neus stoten echt iets geleerd hebben en vanaf nu met een merged codebase de tijd nemen om de volgende improvements ook echt improvements te maken, met quality control en een langere beta periode waarbij de nieuwe versie ook daadwerkelijk gefixt word met behulp van de feedback. Ben heel benieuwd hoe het de komende maand zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er hier mensen die werken met Volanta? Ziet er namelijk wel mooi uit, maar ben benieuwd of het een beetje bevalt qua features en performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
cracking cloud schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:32:
Zijn er hier mensen die werken met Volanta? Ziet er namelijk wel mooi uit, maar ben benieuwd of het een beetje bevalt qua features en performance.
Staat nog op mijn to do list.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

cracking cloud schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:32:
ik heb er een maand of 3 geleden eens mee gespeeld, maar zag toen niet heel veel meerwaarde boven simtoolkitpro die op dat moment ook niet bijzonder veel meerwaarde gaf voor mij boven het gebruik van littlenavmap. Voor mij doen ze allemaal ongeveer hetzelfde, weergeven waar ik me bevind, mijn route laten zien al dan niet met integratie met navigraph, and een "friends tracker" waar ik momenteel nog niet bijzonder veel nut van zie.

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hier mee, wellicht gebruik ik het niet op de juiste manier, of heb ik iets tofs gewoon nog niet gezien :D

[ Voor 9% gewijzigd door djbarney op 03-08-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
Ik vind het een leuk spel. Ben nu met een Logitech Extreme 3D Pro joystick de trainingen aan het doen.
Kreeg een CTD bij de takeoff training... Meerdere keren. Dus dacht ik doe verifier files in steam. Was dus geen slim idee.. want moet nu alles weer opnieuw downloaden. Is daar nou geen snellere methode voor? Kan ik niet ergens die data downloaden met 600 mbit ipv 30 mbit?!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:42

H3llSiNG

Meh.

Ik heb een nogal vaag probleem, ik dacht eerst dat het een bug was van de nieuwe update maar als ik een beetje google vind ik er helemaal niks over.

Zoals op mijn screenshot te zien is, de "engine" naald wijst altijd naar 100%, gelijk bij de start en laat zich niet bewegen, ook zijn de waardes alleen maar "0".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y98qBjpgddDV2KCTetTRj2WuV7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YoBFS3uNpfMEd0VWHHWcyK9r.png?f=fotoalbum_large

Dit is niet met alle vliegtuigen het geval, maar wel een hoop. Ik heb het spel al opnieuw geinstalleerd en ook zonder mods, het probleem blijft helaas.

Als iemand iets zou weten zou ik dankbaar zijn. Het spel is onspeelbaar voor mij, ik speel graag via de external view en zie nu niet hoeveel rpm ik heb.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Ewivis schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:40:
Ik vind het een leuk spel. Ben nu met een Logitech Extreme 3D Pro joystick de trainingen aan het doen.
Kreeg een CTD bij de takeoff training... Meerdere keren. Dus dacht ik doe verifier files in steam. Was dus geen slim idee.. want moet nu alles weer opnieuw downloaden. Is daar nou geen snellere methode voor? Kan ik niet ergens die data downloaden met 600 mbit ipv 30 mbit?!
er zijn mensen die de maximale snelheden (of in ieder geval hogere snelheden) wel halen met een vpn. Ik heb dit zelf helaas nog niet kunnen bevestigen aan mijn kant met ExpressVPN, maar als je in dit topic terug zoekt op vpn dan kom je de adviezen en ervaringen vanzelf tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

H3llSiNG schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:45:
Ik heb een nogal vaag probleem, ik dacht eerst dat het een bug was van de nieuwe update maar als ik een beetje google vind ik er helemaal niks over.

Zoals op mijn screenshot te zien is, de "engine" naald wijst altijd naar 100%, gelijk bij de start en laat zich niet bewegen, ook zijn de waardes alleen maar "0".

[Afbeelding]

Dit is niet met alle vliegtuigen het geval, maar wel een hoop. Ik heb het spel al opnieuw geinstalleerd en ook zonder mods, het probleem blijft helaas.

Als iemand iets zou weten zou ik dankbaar zijn. Het spel is onspeelbaar voor mij, ik speel graag via de external view en zie nu niet hoeveel rpm ik heb.
Kan het zijn dat je je throttle niet op een Axis gezet hebt? Als deze niet op axis staat gedraagt deze zich als aan/uit button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
djbarney schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

er zijn mensen die de maximale snelheden (of in ieder geval hogere snelheden) wel halen met een vpn. Ik heb dit zelf helaas nog niet kunnen bevestigen aan mijn kant met ExpressVPN, maar als je in dit topic terug zoekt op vpn dan kom je de adviezen en ervaringen vanzelf tegen
VPN heb ik ook al geprobeerd, werkt niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 13:58
Ik krijg constant crashes in de main menu, als ik dingen configureer etc, zelfs als ik officiele content downloads start en in de achtergrond laat draaien crasht ie gewoon na een tijdje.

Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:42

H3llSiNG

Meh.

djbarney schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Kan het zijn dat je je throttle niet op een Axis gezet hebt? Als deze niet op axis staat gedraagt deze zich als aan/uit button.
Nee, ik weet dat dit bij de heli nodig is maar heb het ook met normale vliegtuigen. Toch even geprobeerd maar helpt niks.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
New plane is in MP nu
Aviat Husky A-1C (payware)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cq_bYbCK3M23QykN5XWCmynego=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFPKbMerrRCq4N2zond4S2T4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sun8RAJ2rM5ulRpUGnbttS5Npw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6LNFG1tLpu5WDyRzS9iFTjm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auxWBS_TnxoVI409_isgFdop3yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LQe3RYpoocAAo38ETmlV6Nx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtudGIDkkcHwRsgIuEQvSa9ycto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ywIcfSojv2D1t9UmHCclDFB5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

enig idee wat deze cub nou zo anders maakt dan de cubs die we al hebben? voor mijn ongetraind oog ziet hij er vrijwel exact hetzelfde uit (op livery na) als de cubcrafters x-cub die we al hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:25:
enig idee wat deze cub nou zo anders maakt dan de cubs die we al hebben? voor mijn ongetraind oog ziet hij er vrijwel exact hetzelfde uit (op livery na) als de cubcrafters x-cub die we al hebben
de topsnelheid en touch screen nav 796 / ( maar ook nav voor nacht vluchten beter verlichting voor instrumenten )
Je kunt hem met de Xcub vergelijken maar dan net iets anders :-)

en volgens mij als ik het goed herinnerd ligt de hoogte ook een stuk hoger als de normale cub iets op 20.000ft , waar de andere vaak op 14.000ft blijven hangen

o en een klein detailtje

De XCub van CubCrafter is echter ontwikkeld om te profiteren van het composietframe en te landen op 200 ft
Aviat de Husky heeft daar in meer ruimte nodig mede door zijn hoger liggende stall speed .
dus de Husky is meer rondom aluminium GA dat niet zo kort kan landen, maar het vliegt wel sneller met 126 knopen terwijl CarbonCubs met 90 knopen kunnen vliegen :+
Maar daar door wel een hogere level hebben

En waarom hebben vrouwen 100 paar schoenen in de kast staan ???
puur om ze te verzamelen en zo kan je het nu ook een beetje zien ....
gooi er nog een Super cub tegen aan en we hebben de verzameling compleet :D

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

de topsnelheid en touch screen nav 796 / ( maar ook nav voor nacht vluchten beter verlichting voor instrumenten )
Je kunt hem met de Xcub vergelijken maar dan net iets anders :-)

en volgens mij als ik het goed herinnerd ligt de hoogte ook een stuk hoger als de normale cub iets op 20.000ft , waar de andere vaak op 14.000ft blijven hangen

o en een klein detailtje

De XCub van CubCrafter is echter ontwikkeld om te profiteren van het composietframe en te landen op 200 ft
Aviat de Husky heeft daar in meer ruimte nodig mede door zijn hoger liggende stall speed .
dus de Husky is meer rondom aluminium GA dat niet zo kort kan landen, maar het vliegt wel sneller met 126 knopen terwijl CarbonCubs met 90 knopen kunnen vliegen :+
Maar dar door wel een hogere level hebben
ah tof, de xcub die ik in flight sim gebruik gedurende de bushflight in patagonie heeft volgens mij een cruise snelheid ruim over de 115 knots voor zover ik me herinner. Dat is niet super zuinig cruisen though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:44:
[...]

ah tof, de xcub die ik in flight sim gebruik gedurende de bushflight in patagonie heeft volgens mij een cruise snelheid ruim over de 115 knots voor zover ik me herinner. Dat is niet super zuinig cruisen though :)
we spreken hier toch wel over 75 % van het vermogen ?
want je moet in de kleine dingen nooit vol gas gaan , en airliners trouwens ook niet ..
de XCub is juist in verhouding met de andere Cub's een zeer zuinige kist en kan ook wel een stukje verder vliegen

Van bush league legends is er nu ook een complete Bush Cub packed uit en gemod voor langere afstanden en meer power , is een heel verschil met de standaard cubs
Dus als je het leuk vind om Cubs te vliegen raad ik je deze wel te installeren

https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-aircraft

Trailer van de Husky

YouTube: Microsoft Flight Simulator – Aviat Husky A-1C – Available now

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 17:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het probleem met de communicatie vanuit Asobo is vooral:

- Ze communiceren niet snel genoeg over ontstane issues
- Community over de zeik
- De community gaat zelf aan lopen hannesen
- De community adviseert filtertjes en tweaks in drivers
- De community komt met “fixes” als Usrcfg-bestandjes die handmatig bijgewerkt worden en waarvan lees- en schrijfrechten aangepast worden
- Mod bouwers passen halsoverkop van alles aan in de hoop iets snel te fixen
- Asobo fixt de Sim met een hotfix
- De door de community gemaakte fixes zijn opeens “overbodig” en vernaggelen weer iets dat zónder modificaties zojuist gerepareerd is
- Community weer over de zeik

Dit ga je niet oplossen behalve door als developer helder en duidelijk en tijdig te communiceren. Een wekelijkse dev update is leuk maar communiceer duidelijk over je storingen. Via fora of whatever en niet via een communitymanager die ook niet weet wat de devs doen, maar rechtstreeks. Stel deadlines en maak die waar.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

daarnaast heeft de wekelijkse DEV update eigenlijk vrijwel nooit informatie over zaken die ze in development aan het uitspoken zijn, maar is het meer een branded spreadsheet over hoe veel rotzooi er de marketplace in gepompt is die week. Het interview dat ze op 1 augustus deden met Digital foundry vond ik al een stuk meer info bevatten dan 80% van de dev update blogposts, hoe leuk die er verder ook uitzien met screenshots en dergelijken.

De maandelijkse Q&A sessie op twitch vind ik een stuk meer inhoud hebben, en daar hecht ik echt een hele bak meer waarde aan. Ze reageren daar gedurende stream ook daadwerkelijk (niet heel vaak) op vragen die ter plekke in de twitch chat gepost worden, dus interactie is er op die manier zeker. Je ziet dan ook de passie die de 3 leads (jorg, seb en martial) hebben. Meer diepgang in de dev updates zou absoluut helpen, en inderdaad wat @DigitalExorcist ook aangeeft: duidelijke communicatie over wat er veranderd word (er zijn bij vrijwel elke update wel undocumented changes, zowel groot als klein), dat zou enorm helpen met begrip. Als community manager vind ik dat je de community reactie voor moet zijn en eventuele frustratie direct moet bevestigen. "Ja, het is niet goed gegaan, maar we werken er aan en verwachten op datum x dit issue opgelost te hebben." Desnoods een opmerking dat ze zoeken naar extra input uit de community op die specifieke bug als ze het niet kunnen reproduceren.

De allerbelangrijkste actie die volgens mij de meeste goodwill kweekt, is inderdaad hotfixen, maar dan ook echt absoluut zeker zijn dat wat je belooft te fixen, ook daadwerkelijk gefixt is, en niet aan de andere kant van de sim het staartwiel er af laat vallen om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oh er is een update can de G1000NXi:

https://www.workingtitle....3/nxi-release-v0.2.0.html

New Features
Added support for Activate on the Approach PROC page
Added brightness settings page on the PFD (controls both the PFD and MFD)
Added support for adding airways to the flightplan
Added support for choosing map rotation mode through MFD menu
Added support for GPS nav when using aircraft that default to LVL mode instead of ROL
Added DME Window and DME Nav Radio Select Popup on PFD
Added the map preview to the DirectTo page on the MFD
Inactive Softkeys now show as dimmed
Added selected vertical speed bug and data field to vertical speed indicator

Ook een hele berg fixes die ik niet zal copy/pasten hier….

[ Voor 75% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-08-2021 18:19 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:17:

New Features
Added support for GPS nav when using aircraft that default to LVL mode instead of ROL

is dat die in MP staat ?
dan zullen ze die snel wel door voeren op mp dan zie ik het wel bij Content manager

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-08-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een klein voorbeeld je te geven wat er bij Asobo al fout gaat ..
Die Husky is nu op MP . en leuk dat ze een filmpje hebben geplaatst op Youtube
En dat ze het willen verkopen
Maar zo wel in MP en als in de filmpje zie je totaal geen werkende instrumenten

Op MP is alleen cold dark zichtbaar ..
nu wil ik wel als koper weten wat ik kan verwachten als ik de Husky koopt
Dit zijn kleine dingen dat al beter moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

DigitalExorcist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:17:

New Features

Hoop dat Asobo oplet en ziet hoe goed deze heren aan communicatie werken. Duidelijk per item aangegeven wat er nieuw of veranderd is, en dat wat niet werkt of mogelijke bugs bevat. Vanavond maar eens mee gaan spelen dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar voor die het willen zien hier een sceenshot van een medevlieger
binnenkant Husky
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmaE6dGH3g0pWsLj11iHiLkKwO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTwkfOYo9w8MMAYPfijyyfYf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jammer dat Update 5 zo slecht geworden is maar er zijn wel leuke effecten toegevoegd

even een low flight with the grravel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pm96kiOOjBHPJs4NmAknjCvnu8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g6whmPDEo8h68p9OsXKvA3Fs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even terug te komen over Asobo update 5

dit wil je toch echt niet meer mee maken als Asobo en wat meer achtergrond over addonmakers

https://forum.pmdg.com/fo...ia-pmdg-operations-center
https://fselite.net/news/...nx-from-msfs-marketplace/
https://fselite.net/news/...-simple-traffic-for-msfs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZMpRgBi3lHCw38LpiaS73dYals=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zBAb33vBeMvyLwftdaI26q1B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFs8IcqiFPtz5aiz74d18dUB0o4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNMCR3hnl7IwJRBqZFzNe6gG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XV7RGDlncMNqpX57qEmZ1QIfUVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AKsKkpZWBYnPACGI5DVFjGhA.png?f=fotoalbum_large

Approach ELLX RWY 24.....

Dit zien we toch niet in p3d of xplane

Ik ben er happy mee

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:45:
[...]

Hoop dat Asobo oplet en ziet hoe goed deze heren aan communicatie werken. Duidelijk per item aangegeven wat er nieuw of veranderd is, en dat wat niet werkt of mogelijke bugs bevat. Vanavond maar eens mee gaan spelen dan :D
De lijst met fixes van Asobo zijn anders juist altijd wel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G1000NXi: staat op Content manager als DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:04
Als Asobo op deze weg door gaat is MSFS gedoemd te mislukken (in ieder geval voor de PC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ytr81 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:20:
Als Asobo op deze weg door gaat is MSFS gedoemd te mislukken (in ieder geval voor de PC)
Welnee. Beetje vertrouwen. Alles kom reg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ytr81 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:20:
denk eerder dat MS dan gewoon een andere bedrijf gaat zoeken om dit wel goed op te lossen
zo lang ze het maar niet bij Dovetail gaan neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ravw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:44:
[...]
zo lang ze het maar niet bij Dovetail gaan neerleggen
LOL!

Heb geen tijd om een screenshot te maken vandaag (lees: vergeten), maar net nog een vluchtje gedaan maar qua beelden deed t er niks aan af.

Zou t toch kunnen dat de servers t rustiger hebben en daardoor er weer meer data binnen kan komen ofzo?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ravw Zou nog een screenshot posten hoe mijn CPU tekeer gaat tijdens MSFS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-WPleM3wOydIqiXvwfI4RDXTYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LDb2D4yJfYrjyVBTIc02rQqv.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 201 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc