Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Hopelijk leveren ze er een virtuele verrekijker bij, anders heb je er niet veel aan :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
Ik kan nog steeds geen enkele vlucht opstarten zonder gelijk een CTD te krijgen met de FBW. Dit is de enige mod die ik geïnstalleerd heb, en ik gebruik de laatste dev versie. Ik heb wel in mijn community folder nog iets van Navigraph staan, ik heb deze net verwijderd maar nu ben ik alle NAV data kwijt (waypoints, airports, etc), maar start hij wel door. Heeft iemand anders dit ook, die de Navigraph AIRAC cycles gebruikt? Het lijkt wel of mijn probleem hier in zit.

Edit: ik denk er over een clean install van FS te doen, ik zie dit al zo vaak als oplossing genoemd worden. Ergens vind ik het belachelijk om dit te doen, maar aan de andere kant.. ik ga er nu toch niks meer mee doen. Nu laat ik 'm nu even avondje/nachtje snorren en dan heb ik morgen weer een schone lei en hopelijk een stabiele FS.

[ Voor 26% gewijzigd door mvbo op 01-08-2021 15:33 ]

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 07:23
mvbo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:27:
Ik kan nog steeds geen enkele vlucht opstarten zonder gelijk een CTD te krijgen met de FBW. Dit is de enige mod die ik geïnstalleerd heb, en ik gebruik de laatste dev versie. Ik heb wel in mijn community folder nog iets van Navigraph staan, ik heb deze net verwijderd maar nu ben ik alle NAV data kwijt (waypoints, airports, etc), maar start hij wel door. Heeft iemand anders dit ook, die de Navigraph AIRAC cycles gebruikt? Het lijkt wel of mijn probleem hier in zit.

Edit: ik denk er over een clean install van FS te doen, ik zie dit al zo vaak als oplossing genoemd worden. Ergens vind ik het belachelijk om dit te doen, maar aan de andere kant.. ik ga er nu toch niks meer mee doen. Nu laat ik 'm nu even avondje/nachtje snorren en dan heb ik morgen weer een schone lei en hopelijk een stabiele FS.
Als het probleem bij die navdata ligt, dan maakt een clean install natuurlijk geen reet uit ;)
@mvbo Ik heb dit probleem wel eens zien langskomen op de FBW discord. Oplossing volgens de mensen daar is navdata verwijderen en daarna zorgen dat je de nieuwste navdata hebt.
Do you use navigraph? If yes, you need to delete and reinstall your navigraph FMS data with the navigraph navdata centre after sim update 5

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
Sparkiezz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:42:
[...]

Als het probleem bij die navdata ligt, dan maakt een clean install natuurlijk geen reet uit ;)
Nee dat klopt! Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het bij navigraph ligt aangezien die echt super veel gebruikers hebben en er vrij weinig over te vinden is.

@cracking cloud Dit heb ik geprobeerd, ik heb het idee dat dit voornamelijk is als je data niet meer klopt, niet zo zeer als je last van crashes hebt, of wel?

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12
mvbo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:27:

Navigraph moet je met navigraph data center verwijderen.

Tip installeer hem opnieuw. En remove hem via die tool. Dan is je data weer terug.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Geen idee of andere simmers dit hebben maar als ik een vlucht invoer via dan is dat een instant CTD voor mij. Geen mods, gewoon vanilla FS. En wat mij ook opviel is dat wanneer je een vluchtplan hebt dat je eindbestemming niet wordt getoond via een pin (of hoe noem je die dingen en als je dat gebruikt uiteraard).

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Verwijderd

cracking cloud schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:13:
@Verwijderd Is je pc overclockt? Ik ga ervan uit dat dit een nieuwe install is. Is je community folder (voor de mods) nog leeg?
En heb je ook de US English language pack geïnstalleerd?

[...]

https://flightsimulator.z...3879-Crashing-CTDs-issues
8)7 Die speech language pack was dus het probleem. Ik had de pack, maar zonder speech.

Thanks _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2021 17:00 ]

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Verwijderd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

8)7 Die speech language pack was dus het probleem. Ik had de pack, maar zonder speech.

Thanks _O-
Leuk voor als je m niet hebt, en je azure conx eruit ligt. Dan gaat hij in het nederlands de teksten uitspreken.

'Die sent end meenteen fift tien tousent fiet'

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:32:
[...]

Navigraph moet je met navigraph data center verwijderen.

Tip installeer hem opnieuw. En remove hem via die tool. Dan is je data weer terug.
Dat dus, en als extra info: er is ondertussen een 2e en zelfs 3e revisie van de Airac Cycle 2107 van navigraph. wellicht zitten daar nog fixes in die hierbij helpen.
ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

ik wilde het net gaan schrijven
Google en zo zit er ook niet in , ik heb daar ook al een keer over heen gevlogen maar niet te vinden
Best ironisch: Google die niet te vinden is

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

Best ironisch: Google die niet te vinden is
Daarom had ik het laatste stukje er ook erachter geschreven :*)
Maar je had het snel door d:)b
komt nog een beetje uit de oude tijd..
Van zoek het even op Google ...... dan antwoorden , waar vind ik Google ...
ja op Internet ... o dan moet ik eerste even Internet downloaden :X 8)
waren leuke dingen vroeger

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 17:48 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:37:
Vluchtje van Madrid naar Mallorca! Genieten hoor. Thanks voor de tips, navigatie werkte weer top. Bij opstijgen prachtig Spaans weer, bij landen wat meer bewolking op Mallorca. Goede landing, maar daarna wel van de baan geschoten haha. Moet nog wennen aan de nieuwe pedalen.

Screen: boven Valencia het vasteland achter me laten.

[Afbeelding]
Toevallig. Daar vloog ik een goed anderhalf uur geleden ook vandaan. Alleen naar Ibiza. Strak blauwe hemel.
ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:42:
[...]

Daarom had ik het laatste stukje er ook erachter geschreven :*)
Maar je had het snel door d:)b
komt nog een beetje uit de oude tijd..
Van zoek het even op Google ...... dan antwoorden , waar vind ik Google ...
ja op Internet ... o dan moet ik eerste even Internet downloaden :X 8)
waren leuke dingen vroeger
Zou nog geestiger zijn als het hoofdkwartier van Bing er wél volledig in staat ;) (One Redmond Way, Redmond volgens mij'

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Zou nog geestiger zijn als het hoofdkwartier van Bing er wél volledig in staat ;) (One Redmond Way, Redmond volgens mij'
volgens mij staat MS building er wel in
Seattle is dat toch ?
want het is zelf een opdracht vlieg van Asobo( Parijs ) naar Microsoft ( Seattle) :D

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 18:09 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Dirtyrockers
ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:08:
[...]

volgens mij staat MS building er wel in
Seattle is dat toch ?
want het is zelf een opdracht vlieg van Asobo( Parijs ) naar Microsoft ( Seattle) :D
Welke opdracht is dat dan?

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Dat was niet Parijs maar Nantes of Bordeaux (volgens mij Bordeaux).
Deze missie was ooit in als Archievement.

Edit:
Frequent Flyer Miles heet hij.
Van LFBD naar KSEA.

[ Voor 10% gewijzigd door WeHoDo op 01-08-2021 18:21 ]

PSN: plexforce (ps4)

WeHoDo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:13:
[...]

Dat was niet Parijs maar Nantes of Bordeaux (volgens mij Bordeaux).
Deze missie was ooit in als Archivement.
oke klopt

in steam staat hij nog dus ook bij Archivement in MSFS

Frequent Flyer Miles
Fly from LFBD airport near Asobo Studio to KSEA airport near Microsoft HQ.

het is dus Bordeaux

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 18:16 ]

ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:15:
[...]

oke klopt

in steam staat hij nog dus ook bij Archivement in MSFS

Frequent Flyer Miles
Fly from LFBD airport near Asobo Studio to KSEA airport near Microsoft HQ.

het is dus Bordeaux
In één keer? Moet dan met die 747 gebeuren lijkt me…

• djbarney
  • Nu online

djbarney

DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

voor die achievement hoef je geen 100% realistische settings te gebruiken. Ik heb m in de WRT CJ4 gedaan, fuel op unlimited gezet, max hoogte en een eigen jetstream in de rug configureren en dan ben je er zo :)

Op het moment dat ik die achievement wilde proberen, was er nog geen vliegtuig in de game die zonder dat soort trucs uberhaupt die range kon halen.. ik heb overigens niet het idee dat dat ondertussen veranderd is, en je mag dus ook geen tussenlanding maken, want dan telt ie niet..
DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

ja geen tussenlanding
B747
B787
B777
A330
gaan allemaal die zijn te krijgen voor FS

Zonder vals spelen dan ..
hahaha .. maar zo als hier boven staat kun je het ook doen ...
dus zou dan gewoon de FBW 320 kunnen pakken en feul zetten dat het niet op gaat en gaan

Ik moet hem ook nog doen, maar wacht op de FBW A380 , wil die als eerste vlucht gaan doen met de A380
Of er moet er nog 1 eerder uitkomen met een A340 :9

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 18:37 ]

• Dirtyrockers
ik ga hem denk ik wel doen idd... lijkt me wel leuk om te doen.

• Dirtyrockers
zojuist van working title te horen gekregen dat de cj4 uiteindelijk ook in de marketplace komt en dat die van hun de default cj4 vervangen gaat worden door die van hun:

Windhover [Z-5] — vandaag om 18:54
Yeah, the plan is to roll it out into the marketplace and at some point take over as the default. Work on that front may not start until the end of the year though.

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Dat is top nieuws. Zou ook super zijn als asobo dat zou overwegen met de a320 neo van fbw. Scheelt een hoop verwarring bij mensen dat er verschillende versies zijn, zeker als straks ook de payware lui nog met hun versies van diezelfde vliegtuigen komen. Dan heb je tegen die tijd 4 of 5 verschillende versies van de a320

• Dirtyrockers
djbarney schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:58:
Dat is top nieuws. Zou ook super zijn als asobo dat zou overwegen met de a320 neo van fbw. Scheelt een hoop verwarring bij mensen dat er verschillende versies zijn, zeker als straks ook de payware lui nog met hun versies van diezelfde vliegtuigen komen. Dan heb je tegen die tijd 4 of 5 verschillende versies van de a320
Alleen probleem met fbw is dat het community driven is. En dat er teveel mensen aan werken.

Working title is onderdeel van geworden en is daardoor veel makkelijker.

Zou er eerder voor kiezen dat ze vnav nog in de default a320 bouwen. Of de ap van working title. En op die manier de iets makkelijkere default a320 hebben.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

djbarney schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:58:
Dat is toch nu ook al? De stable versie van de 320fbw staat normaal gesproken ook in de market place, maar is er momenteel uitgehaald ivm de 'instable' versie.

Overigens 2 vluchten gedaan met de dev versie vandaag, ging prima!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Zo even van Tacoma Narrow naar Concrate met de Britten Norman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcQKrqVm1_wdnV68RrjtWyoIOP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ap6F1Rr9sZCxsrk9yYDPOO37.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fPrw78GY7FCBqRT2fUkqfaXH4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lvja1yvEOZx8wMuQmCRE7Z8N.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKFlQqLGMpriUKnW6PujXLxQnz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1IOC7zzS5A4BPf5CvO3l9RZ.png?f=fotoalbum_large

• alexbl69
Nu ook constant CTDs. Lijkt zelfs erger te worden.

Wacht wel even wat er de komende dagen gaat gebeuren, want het is praktisch onspeelbaar geworden.

aankomt op Concrate

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMF-zls165-t890JegLU3COcU1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7R05GTv047MvdYv5D0rQPNLY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuyL5lpeexYyUR8Cp9ScPa-WnOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/smFE65efJYLsIlxjnXMvoPjv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9R_mz9hqDRU_967jU01h4_G_d4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MDsyQnzoC0ncLbr559QZpv9b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRVTXiQTswXm9bIGE60G_z-1xh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MCyKXJoc6SDKVqHC2xf4Qr94.png?f=fotoalbum_large

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
alexbl69 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:44:
Nu ook constant CTDs. Lijkt zelfs erger te worden.

Wacht wel even wat er de komende dagen gaat gebeuren, want het is praktisch onspeelbaar geworden.
Same here.. :'(

na een jaar CTD-loos te hebben kunnen vliegen is om de haverklap een CTD zonder aanwijsbare of logische reden super frustrerend. Het is nu gewoon random dus reproduceren is me maar in 1 geval gelukt.

Nog even en ik bied me vrijwillig aan om hun errorlogs door te spitten en te gaan organiseren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:20
Al de eerste crash to desktop gehad..

Simulator is niet eens meer echt speelbaar. Hebben jullie dit ook? Alle controls e.d. zijn aangepast..

[ Voor 58% gewijzigd door turkeyhakan op 01-08-2021 20:22 ]

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Denk dat ik maar opnieuw ga installeren .... Is het gewoon de-install en dan install? Achievements etcetera zijn in de cloud opgeslagen? Of begin je dan weer op 0?

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Miss een POLL opzetten met wat voor CPU / GPU / Windows versie update men heeft.
Wellicht dat daar iets uitkomt.

PSN: plexforce (ps4)

• alexbl69
WeHoDo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:13:
Miss een POLL opzetten met wat voor CPU / GPU / Windows versie update men heeft.
Wellicht dat daar iets uitkomt.
Laat ze dat maar lekker zelf uit gaan zoeken bij Asobo.

Misschien moeten ze in afwachting van dat onderzoek eerst de vorige versie weer aanbieden.

alexbl69 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:21:
[...]

Laat ze dat maar lekker zelf uit gaan zoeken bij Asobo.

Misschien moeten ze in afwachting van dat onderzoek eerst de vorige versie weer aanbieden.
is op het Asobo forum ook al vaker naar voren gebracht dat mensen die een Intel hebben zijn vaker de klos dan AMD

Hoe zou dat toch komen
De Xbox Series X en Xbox Series S zal beschikken over een custom AMD Zen 2-processor en een GPU van AMD gebaseerd op de RDNA 2-microarchitectuur.

:+

Ik heb mijn FS pc ook naar een AMD gegooid na jaren Intel gehad te hebben
zag het al aankomen , alleen ik heb dan wel voor een nvidia Gpu gekozen
Maar dat was weer omdat de drivers van AMD zo lekker zijn ....... ;(
heb allang geen AMD GPU meer aangeraakt vanaf het moment dat ze van naam veranderde van ATi naar AMD

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 20:32 ]

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Kan iemand die de Cessna 172 'non Garmin' uit de Deluxe versie heeft nagaan of na SU5 + hotfix het trimwiel nog werkt? Bij mij springt ie alleen nog heen en weer tussen de twee uiterste standen. De andere Cessna's zijn wel OK. Voor SU5 werkte het goed.

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Rudy-B schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:40:
Kan iemand die de Cessna 172 'non Garmin' uit de Deluxe versie heeft nagaan of na SU5 + hotfix het trimwiel nog werkt? Bij mij springt ie alleen nog heen en weer tussen de twee uiterste standen. De andere Cessna's zijn wel OK. Voor SU5 werkte het goed.
zal eens kijken

hier geen probleem
maar ik bedien hem met knoppen met de hand in het vliegtuig neemd die iets te grote stappen maar niet van het boven helemaal naar beneden

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 20:58 ]

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 16:16
De Grand Canyon is bij meer gewoon een groene vlakte, spel ziet er niet uit bij mij.
Bij een maat van mij zag het er graphisch prima uit, hij speelt op een Xbox Series X, en ik op een Series S. Het verschil kan toch nooit zo groot zijn? 😑
Xbox Series S:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzDJZLvKKXPKxcbOpwKc20Boe6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jM9UvgKKjuopyGgEZqH5DXv.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Series X:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zo6Jl5PAEJHgC2lNCAQvbk_oURM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27p3FO7gCclnvpXrRxXpzjM4.jpg?f=fotoalbum_large
GluonC schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:45:
De Grand Canyon is bij meer gewoon een groene vlakte, spel ziet er niet uit bij mij.
Bij een maat van mij zag het er graphics prima uit, hij speelt op een Xbox Series X, en ik op een Series S. Het verschil kan toch nooit zo groot zijn? 😑
Xbox Series S:
[Afbeelding]

Xbox Series X:
[Afbeelding]
heb jij bij options - generaal options ... data.. wel je connection aanstaan

• GluonC
ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:54:
[...]

heb jij bij options - generaal options ... data.. wel je connection aanstaan
😅
Je bent hartstikke bedankt!
GluonC schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:59:
[...]
😅
Je bent hartstikke bedankt!
Graag gedaan .. vlieg ze

• djbarney
  • Nu online

djbarney

had net een bizarre take-off in de laatste dev versie fbw. Hij bleef maar lvr clb flashen naar me, terwijl die zowel in sim als op de throttle als op de efb calibration tool gewoon op clb stond. Autopilot vond dat ik in cirkels moest vliegen, de initiele hoogte van 10.000ft werd straal genegeerd en daarna ging de autopilot zelfs gewoon uit en kreeg ik die met geen mogelijkheid meer aan. Geen andere warnings, status messages of meldingen in het mcdu of de andere schermen.. Runway 27 takeoff vanaf eham als dat iets uitmaakt. Navigatie was allemaal ingeladen vanuit simbrief, Runway, SID en transition stonden er keurig in, geen discontinuities of dergelijken in het plan, plan ook solide groene lijn in de arc mode..

Voor de airbus specialisten onder ons: wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben? of heb ik een foutje in de airbus of in de sim gevonden? moest hem in ieder geval handmatig weer terugbrengen naar schiphol na 3 rondjes randstad gecirkeld te hebben :p

• alexbl69
ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

is op het Asobo forum ook al vaker naar voren gebracht dat mensen die een Intel hebben zijn vaker de klos dan AMD

Hoe zou dat toch komen
De Xbox Series X en Xbox Series S zal beschikken over een custom AMD Zen 2-processor en een GPU van AMD gebaseerd op de RDNA 2-microarchitectuur.

:+

Ik heb mijn FS pc ook naar een AMD gegooid na jaren Intel gehad te hebben
zag het al aankomen , alleen ik heb dan wel voor een nvidia Gpu gekozen
Maar dat was weer omdat de drivers van AMD zo lekker zijn ....... ;(
heb allang geen AMD GPU meer aangeraakt vanaf het moment dat ze van naam veranderde van ATi naar AMD
De PC en console zijn voor een (serieuze) flightsim toch onverenigbaar?

Heb vroeger complete cockpits gebouwd voor FSX. Nu zal niet elke PC-speler er zo serieus mee omgaan, maar ik vermoed wel dat de gemiddelde PC-speler de simulator volledig anders gebruikt dan een xBox speler.

Je gaat met een xBox op de TV in je woonkamer toch geen long-haul flight van 12 uur maken? Heb het op de PC vaak genoeg gedaan, ook langere vluchten. Voordeel is dan dat je op de PC nog heel andere zaken kunt doen.

Natuurlijk is een console veel goedkoper. Heck, een snelle grafische kaart kost al het dubbele van een console. Maar ze hebben ook veel minder power, en dat zal ons - bij ongewijzigd beleid - nog lang opbreken. PC's worden immers sneller en sneller, terwijl FS2020 door de xBox ondersteuning gehandicapt blijft tot de volgende generatie van die console uitkomt. Tot die tijd hoeven we niks extra's te verwachten.

En het is ook een dubieuze manier van zakendoen. De PC versie kwam als eerste op de markt, zag er fantastisch uit, en er zijn flink wat pakketten verkocht. Nu die eerste golf van verkopen geweest is wordt het spel teruggeschroefd zodat het ook op een xBox kan draaien.

Het was eerlijker geweest als ze dat andersom, of tegelijkertijd, hadden gedaan. Dan had je als PC bezitter op voorhand geweten dat je een console-port koopt. Een port welke voorlopig geen toekomst meer heeft, simpelweg omdat de xBox geen headroom meer heeft.

Edit: nog een toevoeing... het 'verplicht' moeten updaten gaat ook nog wel een dingetje worden. Zoals je nu ook hebt gezien maakt een update soms meer kapot dan dat het goed maakt.

Toen ik 'vroegah' een cockpit had stopte ik daarom ook vaak met updaten als de boel eenmaal goed werkte. Leuk zo'n update, maar als je dan weer dagen bezig bent om de boel weer aan de praat te krijgen (als het al lukte) verleer je dat wel.

Bij FS2020 zit dat er niet in. Een update MOET je installeren, anders kun je de simulator niet meer opstarten.

[ Voor 10% gewijzigd door alexbl69 op 01-08-2021 21:21 ]

• Mikee007
  • Laatst online: 09-11 11:19
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de nieuwe updates, MSFS2020 laadt veel sneller en de game loopt in mijn geval ook wel veel soepeler.

Wel baal ik er van dat de fbw versie opeens niet meer doet wat ik wil.
De A320neo werken bijvoorbeeld alle knoppen niet meer.

ik zie dan bijvoorbeeld dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-R0beGTVc83vLHxpqp_3i6Zfdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YeUCGBusrFWBYx9q3Qc3HBgF.png?f=user_large
Hold ? .... hoe in vredesnaam?
Ook me camera (wingview) settings werken opeens niet meer?!
Heel gek.

Ook heb ik ALWEER me settings terug moeten zetten zoals ze voor de update waren.
Ik moet iedere keer me settings terug zetten na een update of een Nvidia update.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

De Xbox versie crasht echt gigantisch vaak. Echt vervelend als je net een vlucht van een half uur gemaakt hebt en bijna klaar was om te landen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Mikee007 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:18:
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de nieuwe updates, MSFS2020 laadt veel sneller en de game loopt in mijn geval ook wel veel soepeler.

Wel baal ik er van dat de fbw versie opeens niet meer doet wat ik wil.
De A320neo werken bijvoorbeeld alle knoppen niet meer.

ik zie dan bijvoorbeeld dit:
[Afbeelding]
Hold ? .... hoe in vredesnaam?
Ook me camera (wingview) settings werken opeens niet meer?!
Heel gek.

Ook heb ik ALWEER me settings terug moeten zetten zoals ze voor de update waren.
Ik moet iedere keer me settings terug zetten na een update of een Nvidia update.
voor die blauwe knop, dat is de nieuwe cockpit interactie manier die in su5 is toegevoegd, die kan je terug zetten op de normale manier via menu, general options, accessibility, cockpit interaction system: legacy ipv lock

settings voor gfx heb ik ook al n paar keer moeten herstellen na nvidia driver updates voorheen, maar ik denk eerlijk gezegd dat iets van nvidia geforce experience ofzo is die zijn eigen optimized defaults forceert.. heb daar nog niet echt naar gekeken.
alexbl69 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:17:
[...]

Bij FS2020 zit dat er niet in. Een update MOET je installeren, anders kun je de simulator niet meer opstarten.
ja dat is nu ook een nadeel gebleken , je kunt dus ook niet terug naar een oudere versie
maar dat met die Xbox en PC hadden ze gewoon gescheiden moeten houden .. dan was dat veel beter geweest

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

@ravw Bedankt voor het checken. Ik kan het trimwiel sinds SU5 niet meer bedienen met muiswiel en ook niet met de knoppen die ik had toegewezen op m'n joystick. Vreemd.

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Rudy-B schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:30:
@ravw Bedankt voor het checken. Ik kan het trimwiel sinds SU5 niet meer bedienen met muiswiel en ook niet met de knoppen die ik had toegewezen op m'n joystick. Vreemd.
hier wel , dus iets blocked jou dingen ...
heb je geen mods er in staan

• Mikee007
  • Laatst online: 09-11 11:19
djbarney schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

voor die blauwe knop, dat is de nieuwe cockpit interactie manier die in su5 is toegevoegd, die kan je terug zetten op de normale manier via menu, general options, accessibility, cockpit interaction system: legacy ipv lock

settings voor gfx heb ik ook al n paar keer moeten herstellen na nvidia driver updates voorheen, maar ik denk eerlijk gezegd dat iets van nvidia geforce experience ofzo is die zijn eigen optimized defaults forceert.. heb daar nog niet echt naar gekeken.
Dank voor je tip, leuk die updates maar je moet het maar zien te vinden.
bijna alle knoppen werken weer alleen de wingviews die ik ingesteld had werken nog steeds niet en de spoilers ook niet. vreemd want de andere knoppen op me joystick werken wel gewoon!

• GluonC
[...]

Je gaat met een xBox op de TV in je woonkamer toch geen long-haul flight van 12 uur maken? Heb het op de PC vaak genoeg gedaan, ook langere vluchten. Voordeel is dan dat je op de PC nog heel andere zaken kunt doen.
Waarom niet? Ik ben het wel van plan iig als ik het allemaal een beetje door heb, ik zit heerlijk joh.
Bank naar voren, verstelbare tafel besteld die morgen hopelijk binnen komt voor het comfort, and ready to go. Nu ben ik ook meer een console gamer. Ik kan moeilijk de hele dag achter mijn bureau zitten.
even de weg moeten vragen maar als ik de highway volgt dan kom ik wel bij het vliegveld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kq_ua5OWzU_mUesn7J0x2tZF6Fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hJOIUg3eWscBaZVYtzsUlpw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FiCQ8JlDSuQZxB-Xu-6mZxy4nE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bpxdekIWUqNRTbVv6QYKJqDf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVAUtNQntjc9zzBGqQn2LRT4Mw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6cSmbxA5cB8XYWFIKDfRyJbg.png?f=fotoalbum_large

en geland op Plant City airfield

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZSy5ynHVRywvhnhkYoZ-Q_K23U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cd3AQqgQ79LzHCwsayi7PvCc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 22:38 ]

[...]

De PC en console zijn voor een (serieuze) flightsim toch onverenigbaar?

Heb vroeger complete cockpits gebouwd voor FSX. Nu zal niet elke PC-speler er zo serieus mee omgaan, maar ik vermoed wel dat de gemiddelde PC-speler de simulator volledig anders gebruikt dan een xBox speler.

Natuurlijk is een console veel goedkoper. Heck, een snelle grafische kaart kost al het dubbele van een console. Maar ze hebben ook veel minder power, en dat zal ons - bij ongewijzigd beleid - nog lang opbreken. PC's worden immers sneller en sneller, terwijl FS2020 door de xBox ondersteuning gehandicapt blijft tot de volgende generatie van die console uitkomt. Tot die tijd hoeven we niks extra's te verwachten.

En het is ook een dubieuze manier van zakendoen. De PC versie kwam als eerste op de markt, zag er fantastisch uit, en er zijn flink wat pakketten verkocht. Nu die eerste golf van verkopen geweest is wordt het spel teruggeschroefd zodat het ook op een xBox kan draaien.

Het was eerlijker geweest als ze dat andersom, of tegelijkertijd, hadden gedaan. Dan had je als PC bezitter op voorhand geweten dat je een console-port koopt. Een port welke voorlopig geen toekomst meer heeft, simpelweg omdat de xBox geen headroom meer heeft.

Edit: nog een toevoeing... het 'verplicht' moeten updaten gaat ook nog wel een dingetje worden. Zoals je nu ook hebt gezien maakt een update soms meer kapot dan dat het goed maakt.

Toen ik 'vroegah' een cockpit had stopte ik daarom ook vaak met updaten als de boel eenmaal goed werkte. Leuk zo'n update, maar als je dan weer dagen bezig bent om de boel weer aan de praat te krijgen (als het al lukte) verleer je dat wel.

Fair enough. Je zou de optie moeten hebben tussen grafische ´fidelity´ (PC versie vóór SU5) of de 'performance mode' (dus zoals het nu is). Ik heb persoonlijk meer baat bij performance; de scenery is nog steeds belachelijk mooi en voor mij gaat het er meer om dat de navigatie deugt dan wat anders.

Sowieso ga ik geen gekke investeringen doen zolang MSFS geen dual monitors (of meer) ondersteunt. Dat wordt m'n volgende projectje namelijk. 2 fikse schermen. Dáárna zie ik wel weer verder. Voor de échte simmers moet je ook een view hebben zonder cockpit en alleen de scenery: we weten dat FSUIPC gewoon normaal functioneert maar een Project Magenta? Twijfeltje. Tenminste, daar weet ik niet genoeg vanaf.. :)

DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Sowieso ga ik geen gekke investeringen doen zolang MSFS geen dual monitors (of meer) ondersteunt.
Dat doet het ook al

YouTube: Triple Monitor Setup (+ New "Cockpit" Cam) - Microsoft Flight Simula...
DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Voor de échte simmers moet je ook een view hebben zonder cockpit en alleen de scenery:
en ook die zit er in :-)

kijk eens bij general options - Camera options ..... Home cockpit mode zet die eens aan
Alleen hij centreert het beeld gelijk naar het midden
maar je kan niet rond kijken dus hij staat vast dus dan kan je hem zelf instellen

[ Voor 54% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 23:04 ]

• alexbl69
Dat is een triple monitor setup welke met de grafische driver tot 1 bureaublad wordt samengevoegd.

Wat @DigitalExorcist waarschijnlijk bedoelt is dat je niet meerdere verschillende views kunt genereren. In FSX en Prepar3D kon je meerdere windows openen met een external view. Zodat je bijvoorbeeld met monitoren links en rechts ook 'zijraampjes' kon creëren.

Beetje dit idee...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vKjRLvca59ejy3CbI15o8ezMZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htVEbSph8Hn1sLezMPBkJ5YP.jpg?f=fotoalbum_large
en ook die zit er in :-)

kijk eens bij general options - Camera options ..... Home cockpit mode zet die eens aan
Alleen hij centreert het beeld gelijk naar het midden
maar je kan niet rond kijken dus hij staat vast dus dan kan je hem zelf instellen
Maar hoe krijg je de cockpit dan weg?

Bij een 'echte' cockpit mode (dus als je zelf een cockpit bouwt) zie je in de sim de frontal view maar zonder de cockpit graphics. Want die heb je zelf. Wat in FSX en P3D met de 'w' toets kon.

• GluonC
Vanmiddag in Afrika gevlogen met een maat, we wouden wat fauna gaan zoeken, komen we daar in een ontzettend grote storm terecht, de zon kwam net op, dat in combinatie met de bliksem zorgde voor prachtige beelden. Wat een sim is dit zeg wauw. Nu vroeg ik mij af, aangezien er live weather in zit neem ik aan tot je ook tornado's, zandstormen, en het noorderlicht kan bewonderen?

Ik kan niet wachten om na mijn nachtdienstje nog even snel een mooie vlucht te plannen voor het slapen gaan.
Ben vanmiddag aan een lijstje begonnen met mooie routes/plaatsen die ik wil bezichtigen. Voel je vrij om deze lijst aan te vullen, en met name mooie scenery routes zijn erg welkom.
Dubai
Patagonië, Argentinië,
Machu Pichu, Peru (viel erg tegen)
Maroon Bells, Colorado
Grand Canyon, Colorado
Great Barrier Reef, Australia
Torres del Paine National Park, Chile
Lofoten Islands, Nord West Norway
Aogashima, Japan
Banff, Canada
Maldives
Mount Kilimanjaro, Tanzania
Tianmen Mountain, China
alexbl69 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:24:
[...]

Dat is een triple monitor setup welke met de grafische driver tot 1 bureaublad wordt samengevoegd.

Wat @DigitalExorcist waarschijnlijk bedoelt is dat je niet meerdere verschillende views kunt genereren. In FSX en Prepar3D kon je meerdere windows openen met een external view. Zodat je bijvoorbeeld met monitoren links en rechts ook 'zijraampjes' kon creëren.

Beetje dit idee...
[Afbeelding]

[...]

Maar hoe krijg je de cockpit dan weg?

Bij een 'echte' cockpit mode (dus als je zelf een cockpit bouwt) zie je in de sim de frontal view maar zonder de cockpit graphics. Want die heb je zelf. Wat in FSX en P3D met de 'w' toets kon.
dat gaat dus niet ik dacht ook dat het wel kon maar ze zetten hem alleen vast zo dat je niet meer rond kunt kijken , het is helaas niet zo als we gewent zijn in FSX en eerdere versies ..
maar zal moeilijk gaan denk ik .. omdat je in MSFS geen 2d view meer heb dus de view word pas in vliegtuig weer gegeven ..
Of je zou een vliegtuig helemaal doorzichtig moeten gaan maken dan zou het denk ik wel mogelijk zijn ...
maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij ook helemaal zou of kan verdwijnen

maar het is wel mogelijk zie hier

https://forums.flightsimu...nd-for-every-plane/197291

filmpje

YouTube: Change to Frontview without Cockpit visible / Flight Simulator 2020 ...

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 23:38 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46

ralpje

Deugpopje

Morgen na drie weken vakantie weer aan het werk, dus vandaag voor het eerst in die drie weken de PC maar weer aangeslingerd om alle updates erdoor te trappen.
Naast de updates van FS2020 (waar het meeste tijd in gaat zitten :+) ook alle mods in m'n community folder even opgeschoond en geupdate. Alle losse liveries (die ik toch niet zelf gebruik en daar alleen in staan voor de model matching op VATSIM) eruit gegooid. Naast de WT CJ4 (en de livery die daarbij hoort vanuit de virtual airline waar ik in vlieg) en de FBW A320 heb ik een paar losse airports vanuit ORBX of vanaf flightsim.to. Die heb ik allemaal geupdate en zouden SU5 compatible moeten zijn. Ook alle andere plugins die ik gebruik (voor m'n stream deck, navigraph data, etc.) geupdate. Windows 10 geupdate en ook gelijk even de laatste driver voor m'n (GeForce) grafische kaart gepakt. En toen dus maar eens kijken wat er allemaal stuk was aan MSFS2020.....

Niets, eigenlijk. Wat settings gecheckt (even die cockpit tooltips enzo uitgezet, dat staat zelfs als recommendation in de release notes van de WT CJ4) en m'n grafische settings op high-end gezet en een cold en dark in m'n CJ4 gestart op de Kilo apron op EHAM. Starten, taxi naar RWY04 en take off voor de BERGI1F departure. Werkt als een zonnetje. Doorgeklommen naar FL320 (die CJ4 klimt als een raket, dus daar zit je zo), wat autopilot zaken gecheckt en m'n dest in de FMC aangepast naar EHAM op de ILS22 om even te checken of de ILS nog doet wat 'ie moet doen. Al dalend naar 5000ft terug naar Spijkerboor om vanaf de approacht te capturen en probleemloos geland op 22. Geen CTD, geen stutters, en de live weather lijkt prima te kloppen. Grafisch ziet het er op high-end ook allemaal prima uit, op 3440 x 1440 op m'n Ryzen 5 3600 met 32GB en een RTX2060 Super.

Prima tevreden, dus. Het kost even wat tijd om alle updates erdoor te jassen m'n settings weer te checken en een te passen, maar het werkt vervoglens allemaal prima.
Enige minpunt is inderdaad de drawing distance van objecten. De ILS22 op EHAM voert over centrum Amsterdam en hoewel dit er grafisch naar mijn idee zelfs nog iets beter uitziet dan vóór de laatste update (centraal station, westerkerk, zelfs de Arena in de verte) komen sommige objecten inderdaad 'opeens' tevoorschijn. Vind ik niet storen (ik vlieg niet vaak low altitude VFR dus is alleen een issue tijdens climb en descent) verwacht ik eigenlijk wel dat dit weer snel geupdate gaat worden.

Happy camper, hier. Van de week maar weer eens wat liveries toevoegen zodat m'n model matching weer goed gaat en weer eens lekker op VATSIM wat vluchtjes plannen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• djbarney
  • Nu online

djbarney

GluonC schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:25:
Vanmiddag in Afrika gevlogen met een maat, we wouden wat fauna gaan zoeken, komen we daar in een ontzettend grote storm terecht, de zon kwam net op, dat in combinatie met de bliksem zorgde voor prachtige beelden. Wat een sim is dit zeg wauw. Nu vroeg ik mij af, aangezien er live weather in zit neem ik aan tot je ook tornado's, zandstormen, en het noorderlicht kan bewonderen?

Ik kan niet wachten om na mijn nachtdienstje nog even snel een mooie vlucht te plannen voor het slapen gaan.
Ben vanmiddag aan een lijstje begonnen met mooie routes/plaatsen die ik wil bezichtigen. Voel je vrij om deze lijst aan te vullen, en met name mooie scenery routes zijn erg welkom.
Dubai
Patagonië, Argentinië,
Machu Pichu, Peru (viel erg tegen)
Maroon Bells, Colorado
Grand Canyon, Colorado
Lofoten Islands, Nord West Norway
Aogashima, Japan
Banff, Canada
Maldives
Tianmen Mountain, China
Helaas zijn zandstormen, tornados en Aurora's nog geen onderdeel van de sim. We hebben van Jorg wel een keer een opmerking gekregen tijdens een developer Q&A dat ze de aurora wel willen toevoegen, maar wanneer dat gaat gebeuren.. Ik hoop dat ze die momenteel op low priority hebben staan, er zijn nog wel wat andere dringender zaken die aandacht nodig hebben :p

Voor wat betreft je lijstje, dat is een hele goede start. De Lofoten zagen er geweldig uit. Ik zou hier zelf nog aan toevoegen: Indonesië. En dan wel gewoon east-west of andersom de hele lengte over. Geweldig mooie scenery, vulkanen, oerwoud en steden.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Waar ik mij trouwens echt aan stoor is dat je op de plaatsnamen na (op de wereldmap) niet kunt zien in welk land je zit te kijken. Voor de meeste Europese landen geen probleem. Maar als je in Azië, Afrika of Zuid-Amerika wilt vliegen wel. Tevens kun je niet eens op land zoeken? Wat echt bizar is.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• GluonC
Ik heb mijn lijst bijgewerkt en aangepast, kwam ook deze site tegen waar ook hele mooie vluchten staan. Zal onder de meeste hier wel bekend zijn denk ik.
https://worldtour.flights/

Lijst met mooie scenery's:
Europa:
Ring Road, Ijsland
Lofoten Islands, Noorwegen
Mosel valley, Duitsland
Neuschwanstein Castle, Duitsland
Innsbruck, Oostenrijk
Engadin, Zwitserland
Matterhorn, Zwitzerland

Noord-Amerika:
Banff, Canada
Niagara Falls, Canada & USA
Skagway, Alaska
Glacier National Park, Montana
Mount Rushmorw, South Dokota
Maroon Bells, Colorado
Grand Canyon, Colorado
Potash Ponds, Utah
Bingham Canyon Mine, Utah

Zuid-Amerika:
Guatapé, Colombia
Patagonië, Argentinië
Machu Pichu, Peru

Afrika:
Spitzkoppe, Namibia
Eye of the Sahara, Mauritanië

Azië/Oceanië
Tianmen Mountain, China
Aogashima, Japan
Van oost naar west (of andersom), Indonesië
Uluru, Australië
Milford Sound, New Zealand
Angkor Wat, Cambodja
Taj Mahal, India
Maldiven

Stille Zuid-zee
Mo'orea, Frans-Polynesië

Midden-Oosten:
Dubai
Tasmanië

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XJ4LlLNPJ82cYkZ13pH81IusFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ahW8sWEFWM1qxMERgl9zybXk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG6cXK6kHFZ52oIwpnDsYfNwCN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Qkp8KPG6qOvVPoImSQY3uIS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 02-08-2021 05:41 ]

ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

dat gaat dus niet ik dacht ook dat het wel kon maar ze zetten hem alleen vast zo dat je niet meer rond kunt kijken , het is helaas niet zo als we gewent zijn in FSX en eerdere versies ..
maar zal moeilijk gaan denk ik .. omdat je in MSFS geen 2d view meer heb dus de view word pas in vliegtuig weer gegeven ..
Of je zou een vliegtuig helemaal doorzichtig moeten gaan maken dan zou het denk ik wel mogelijk zijn ...
maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij ook helemaal zou of kan verdwijnen

maar het is wel mogelijk zie hier

https://forums.flightsimu...nd-for-every-plane/197291

filmpje

YouTube: Change to Frontview without Cockpit visible / Flight Simulator 2020 ...
In theorie zou je een drone cam kunnen maken die op de neus van het vliegtuig zit en recht naar voren kijkt..

• lifeguard
Gaaf! Daar ga ik vanmiddag ook eens kijken :)

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Voor iedereen met CTD's op de PC versie kan ik een complete herinstallatie van de sim aanbevelen. Ik had 10 a 15 CTD's in een dag, na herinstallatie: 1, en dat was denk ik mijn eigen schuld omdat ik tijdens het opstarten van de sim nog Navigraph aan de toolbar aan het toevoegen was.

Wat betreft Navigraph: ik had de hele Community folder natuurlijk hernoemd, wat resulteerde in dat de navigatiegegevens verdwenen waren. MSFS2020 valt dan niet terug op de interne database: het blijkt dat Navigraph de contents.xml aanpast, dus als ie niet in de Community folder staat is er nog wel een verwijzing naar, en loopt het dus fout. Makkelijk aan te passen door Navigraph er weer in te zetten.

Ik heb alleen per ongeluk de nieuwe MSFS2020 op "trage" SSD ipv de snelle NVme versie gezet, dus nog maar eens herinstalleren. Maar dan probeer ik nu de Official folder eerst te veprlaatsen. Dan de sim deinstalleren. Sim in Steam weer installeren, Official folder terugzetten en dan de sim starten. Dat zou moeten werken. En anders.. nog maar een keer helemaal downloaden.

[ Voor 21% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2021 09:05 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
GluonC schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 02:36:
Ik heb mijn lijst bijgewerkt en aangepast, kwam ook deze site tegen waar ook hele mooie vluchten staan. Zal onder de meeste hier wel bekend zijn denk ik.
https://worldtour.flights/

Lijst met mooie scenery's:
Europa:
Ring Road, Ijsland
Lofoten Islands, Noorwegen
Mosel valley, Duitsland
Neuschwanstein Castle, Duitsland
Innsbruck, Oostenrijk
Engadin, Zwitserland
Matterhorn, Zwitzerland

Noord-Amerika:
Banff, Canada
Niagara Falls, Canada & USA
Skagway, Alaska
Glacier National Park, Montana
Mount Rushmorw, South Dokota
Maroon Bells, Colorado
Grand Canyon, Colorado
Potash Ponds, Utah
Bingham Canyon Mine, Utah

Zuid-Amerika:
Guatapé, Colombia
Patagonië, Argentinië
Machu Pichu, Peru

Afrika:
Spitzkoppe, Namibia
Eye of the Sahara, Mauritanië

Azië/Oceanië
Tianmen Mountain, China
Aogashima, Japan
Van oost naar west (of andersom), Indonesië
Uluru, Australië
Milford Sound, New Zealand
Angkor Wat, Cambodja
Taj Mahal, India
Maldiven

Stille Zuid-zee
Mo'orea, Frans-Polynesië

Midden-Oosten:
Dubai
Zijn een hoop van deze plekken ook al niet verwerkt als POI's?

Edit: wat jammer dat die routes van WorldTour flights niet te gebruiken zijn voor de Xbox. Zou de routes natuulijk wel enigzins handmatig in kunnen voeren denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 02-08-2021 10:38 ]

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:16
ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:30:
even de weg moeten vragen maar als ik de highway volgt dan kom ik wel bij het vliegveld

[Afbeelding]
Als ik al die nieuwe screenshots van jou zo zie dan heb je die oude graphics weer terug (en niet dat 10*10 km vierkant wat scherp is en de rest niet), of komt dat omdat je zo laag vliegt?

hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 02-08-2021 10:56 ]

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:17
Asobo blijft er echt een puinhoop van maken. Normaal vliegen met live weather zit er niet in. Hele rare spikes in air temperatures met alle gevolgen van dien (verkeerde alt readings, hoog fuel verbruik, stilvallende motoren).

Dit zou dan gefixed moeten zijn in de hotfix, maar door een issue met een merge was dit niet goed gegaan. Dit is toch niet meer serieus te nemen. Bij elke sim update kan je de klok er op gelijk zetten dat je weer een paar weken een onspeelbare game hebt.

• djbarney
  • Nu online

djbarney

ytr81 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:13:
Asobo blijft er echt een puinhoop van maken. Normaal vliegen met live weather zit er niet in. Hele rare spikes in air temperatures met alle gevolgen van dien (verkeerde alt readings, hoog fuel verbruik, stilvallende motoren).

Dit zou dan gefixed moeten zijn in de hotfix, maar door een issue met een merge was dit niet goed gegaan. Dit is toch niet meer serieus te nemen. Bij elke sim update kan je de klok er op gelijk zetten dat je weer een paar weken een onspeelbare game hebt.
dit issue was echter al voor het uitkomen van SU5 aanwezig. Of ze de servers een week voor SU5 alvast een serverside update hebben gegeven om dat niet bij uitkomen van de client SU5 update te hoeven doen, dat zou kunnen.

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:17
djbarney schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

dit issue was echter al voor het uitkomen van SU5 aanwezig. Of ze de servers een week voor SU5 alvast een serverside update hebben gegeven om dat niet bij uitkomen van de client SU5 update te hoeven doen, dat zou kunnen.
Wat dan ook, het is de zoveelste keer dat er iets mis gaat met deze sim.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

ja dat is nu ook een nadeel gebleken , je kunt dus ook niet terug naar een oudere versie
maar dat met die Xbox en PC hadden ze gewoon gescheiden moeten houden .. dan was dat veel beter geweest
En gewoon zonder netwerk opstarten is geen optie? Ik dacht juist dat ze daar naar hadden gekeken, je kreeg dan lage resolutie omgevingen en het weer zou niet actueel zijn, maar je zou er wel een buggy patch door kunnen afwachten.

• lifeguard
robinez schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Als ik al die nieuwe screenshots van jou zo zie dan heb je die oude graphics weer terug (en niet dat 10*10 km vierkant wat scherp is en de rest niet), of komt dat omdat je zo laag vliegt?

hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Vermoedelijk omdat hij laag vliegt.
Wanneer ik hoog ga vliegen (20000 ft) dan zie eik ook echt vierkanten veranderen van scherpte en kleur.

• alexbl69
ytr81 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:15:
[...]
Wat dan ook, het is de zoveelste keer dat er iets mis gaat met deze sim.
Zou al heel prettig zijn als je updates niet verplicht hoeft te installeren om het programma te kunnen gebruiken.

Bij elke update (of het nu een programma of een driver is) is het verstandig om een update niet direct na release te installeren. Zelfs bij apps op de telefoon is dit mogelijk.

Vind het vrij bezopen dat je bij FS2020 updates (die tot nu toe ALTIJD problemen geven) MOET installeren om het programma überhaupt te kunnen gebruiken.

Als ze het heel bont maken (zoals nu) betekent dit dat je het programma simpelweg een tijdje niet kunt gebruiken voordat ze alle bugs eruit hebben gehaald.

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11 19:06
ytr81 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:13:

Zojuist met REX Weatherforce een vluchtje gedaan. Kon nu de CJ4 moeiteloos op FL430 krijgen zonder die rare spikes.
Ik ga dit maar gebruiken totdat Asobo e.e.a. heeft opgelost

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:05
We kunnen allemaal wel lopen bashen over hoe slecht en belachelijk het allemaal wel niet is. Maar houden we er wel allemaal even rekening mee dat we nog steeds gewoon in een betaalde beta test zitten?

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35
Kan iemand me uitleggen wat ik hier fout doe? Ik gebruik de Garmin 1000 NXI van de MP. Route is DNCA - FKKD. ILS op Runway 30. Loc DME is 110.300. VOR DME is 112.900.

Ik vlieg op AP en NAV in GPS. Op het moment dat ik kom aanvliegen, dus recht voor de runway ben, verander ik via de CDI GPS in LOC 1 en zet ik APR aan. Dan gaat het vliegtuig rondjes vliegen. LOC 2 zelfde verhaal. Op het plaatje is hij dus al begonnen met het rondjes draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHB1L6EeoEd4FzcPK8VA1cuBMlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d3ocVYHpwfmIRBn99oZYcxpP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Kloever op 02-08-2021 12:33 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• flopdoc
https://fselite.net/news/...s-simple-traffic-for-msfs

en Randazzo van PMDG was ook al niet zo blij met SU5.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:05
Kloever schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:32:
Kan iemand me uitleggen wat ik hier fout doe? Ik gebruik de Garmin 1000 NXI van de MP. Route is DNCA - FKKD. ILS op Runway 30. Loc DME is 110.300. VOR DME is 112.900.

Ik vlieg op AP en NAV in GPS. Op het moment dat ik kom aanvliegen, dus recht voor de runway ben, verander ik via de CDI GPS in LOC 1 en zet ik APR aan. Dan gaat het vliegtuig rondjes vliegen. LOC 2 zelfde verhaal. Op het plaatje is hij dus al begonnen met het rondjes draaien.

[Afbeelding]
Heb je je frequentie wel actief gezet? Volgens mij ben je nog actief op 110.50. Bij twijfel gewoon beide freqs op de juiste zetten.

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02 08:38
Hallo,

Ik overweeg een Xbox Series S te kopen omdat Microsoft Flight Simulator inmiddels uit is op de console. Heeft iemand ervaring met de graphics etc? Ik twijfel namelijk tussen een goedkopere game laptop of Xbox series S. Het wordt echt puur voor flight simulator hobby want speel liever op PS.

Ben benieuwd

• flopdoc

[Afbeelding]
Kan het wegens herinstallatie nu niet testen maar misschien moet je niet LOC1 aanzetten maar alleen APR. Ik dacht dat ie dan vanzelf naar LOC1 gaat als je goed op koers zit. Het is wel vreemd want je LOC is groen en GS ook. Vraag anders desnoods ook in de Working Title Discord Nxi early access kanaal.

• flopdoc
JayZeeTie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Heb je je frequentie wel actief gezet? Volgens mij ben je nog actief op 110.50. Bij twijfel gewoon beide freqs op de juiste zetten.
Volgens mij is de binnenste frequentie de actieve, staat ook DL bij, dat is de juiste identifier voor de ILS.

https://edwardsfss.com/wo...000-VHF-NAV-COM-Guide.pdf

Pagina 4-2

en op pagina 4-2 An active frequency that is displayed in green
indicates that the corresponding radio is selected
(i.e., in use) on the audio panel (COM) or on the
HSI (NAV).

[ Voor 28% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2021 12:48 ]

• djbarney
  • Nu online

djbarney

[Afbeelding]
is dit niet de befaamde "approach flyback bug"? hierbij wil de nav je terug sturen naar het vorige waypoint om vanuit daar verder te gaan met de approach. Ik weet dat Workingtitle hier inderdaad mee bezig is om dit op te lossen. Blijft ie eindeloos cirkelen of volgt hij uiteindelijk als hij bij dat vorige waypoint is, wel weer gewoon de approach verder?

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35
djbarney schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

is dit niet de befaamde "approach flyback bug"? hierbij wil de nav je terug sturen naar het vorige waypoint om vanuit daar verder te gaan met de approach. Ik weet dat Workingtitle hier inderdaad mee bezig is om dit op te lossen. Blijft ie eindeloos cirkelen of volgt hij uiteindelijk als hij bij dat vorige waypoint is, wel weer gewoon de approach verder?
Dat zou kunnen. Hij blijft eindeloos cirkelen. Dus uiteindelijk zelf maar de approach gedaan.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Verwijderd

Dankzij de nieuwe update kan ik met een Ryzen 5 3600 en RTX2070S alle graphics en traffic op max zetten, zelfs op de drukste luchthavens. Daar haal ik rond de 30 fps op 2560x1440p. We wisten al dat je geen dure videokaart nodig had voor FS, maar nu heb je ook geen dure CPU meer nodig (wat voor de update de bottleneck was). Nu nog een update om de sporadische crashes te voorkomen en we zijn er. In VR is de winst wel kleiner, dat moet bij mij nog steeds op medium staan. De grafische kwaliteit vind ik nog steeds heel goed. Dankzij de prestatiewinst kan ik hogere settings gebruiken en kan ik er meer van genieten.

• alexbl69
Hoop dat ze bij Asobo de eerste reactie op dat artikel goed lezen.

De 'life expectancy' van een sim wordt bepaald door developers en de gebruikers. Als bij (verplichte) updates het hele platform overhoop wordt gehaald waardoor (betaalde) add-ons plotseling niet meer werken zullen de developers snel afhaken. En daarmee de gebruikers.

Een goede sim is meer dan alleen een pretty face. Weet niet of de fysics van FS2020 nu eindelijk goed zijn, de default planes zijn dat in ieder geval niet. Daarvoor zullen toch de add-on devs moeten zorgen.

Heb de PMDG DC-6 gekocht, maar dat toestel kan me niet echt bekoren. Kan daarom ook niet zeggen of het model klopt. Maar ga daar wel van uit, aangezien ik het tegendeel niet gelezen heb.

Maar voor het echte vliegen lijkt het beter om weer te switchen naar P3D. FS2020 was altijd al meer arcade, en dat is er met SU5 niet beter op geworden.

• Sparkiezz
weststar schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Zojuist met REX Weatherforce een vluchtje gedaan. Kon nu de CJ4 moeiteloos op FL430 krijgen zonder die rare spikes.
Ik ga dit maar gebruiken totdat Asobo e.e.a. heeft opgelost
Alleen live wearher is bugged. Als je 1 van de default weather themes gebruikt is er niets aan de hand.

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:10:
Dankzij de nieuwe update kan ik met een Ryzen 5 3600 en RTX2070S alle graphics en traffic op max zetten, zelfs op de drukste luchthavens. Daar haal ik rond de 30 fps op 2560x1440p. We wisten al dat je geen dure videokaart nodig had voor FS, maar nu heb je ook geen dure CPU meer nodig (wat voor de update de bottleneck was). Nu nog een update om de sporadische crashes te voorkomen en we zijn er. In VR is de winst wel kleiner, dat moet bij mij nog steeds op medium staan. De grafische kwaliteit vind ik nog steeds heel goed. Dankzij de prestatiewinst kan ik hogere settings gebruiken en kan ik er meer van genieten.
Aangezien het geschikt is gemaakt voor een Xbox van 300 euro mag je aannemen dat het op jou configuratie ook werkt. Alles nu op Ultra High zetten voelt misschien goed, maar voorheen was dit de setting Ultra Low. En of dat dus een verbetering is .....
Sparkiezz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Alleen live wearher is bugged. Als je 1 van de default weather themes gebruikt is er niets aan de hand.
niets aan de hand ?
ik kan je hier eens lijst geven met dingen die na de upgrade 5 echt niet meer goed zijn

klein lijstje
-Ram verbruik PC is gehalveerd .. daardoor laden veel dingen niet meer goed in en blijven onscherp
-Kleur verbruik die ze nu hanteren is veel te flets en onreal
-Handmade airports laden pas erg laat in of soms helemaal niet

Het starten van de game tot aan menu is nu bijna 400% langer geworden
mede door het minder gebruik van ram

naam weergeven van knoppen is gewoon niet goed of je ziet de knop niet meer of je kan de knop gewoon niet indrukken en veel te groot

4 a 5 keer drukken voor dat er eens gereageerd word op de toetsenaanslag
bij muis gebruik (rondkijken) dan werkt de andere controllers niet meer

dan heb ik het ook niet eens over de kleine dingen
zoals dingen nu in store weergegeven word, je kunt niet meer zoeken op regionaal , locaal , of internationaal

en dan ben ik ook de 10.000 bugs die er bij gekomen zijn nog vergeten
- niet werkende livery's
een FBW A320 uit store gehaald ...... omdat het niet werkte

En dan nog de grootste fout die Asobo maakt is dat ze het door schuiven naar de addon makers
maar het probleem is dat de addon maker het wel willen , maar dan moeten ze wel de juiste info krijgen van Asobo en niet dingen verzwijgen en een versie X geven aan de makers en dan versie S uit brengen
en dan maar verwachten dat de addon makers dit maar even snel gaan oplossen
en dan mocht het snel veranderd zijn en een fix uit komen dan moet je vaak nog eens een 4 weken wachten door de kwaliteit controle bij Asobo

kwaliteit controle !! laten ze eerst zelf eens goed kijken naar wat ze zelf uitgeven voor dat ze over kwaliteit controle beginnen tegen addonmakers

en daarbij waarom hebben de PC gebruikers nog de keuze tussen LOW MED HIGH en ULTRA
Ultra is nu wat LOW was ..... dus welke keuze hebben we nu op PC 1 of 2 huisjes weergeven ....

Verwijderd

Ik heb geen problemen met vliegen sinds de update, behalve een CTD met de FBW A320. Ik vlieg al meer sinds de update dan daarvoor, mede door de kortere laadtijden. Ik ben voor het eerst aan het genieten in deze sim en ik blijf vliegen totdat X-Plane 12 uitkomt.

Is er al nieuws over een update voor de FBW A320?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzrwBkP5hECyminE187gWBbvTH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gQc1C7fjWKqZMDlJSpW0krCl.png?f=fotoalbum_large

• flopdoc
ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

niets aan de hand ?
ik kan je hier eens lijst geven met dingen die na de upgrade 5 echt niet meer goed zijn

en daarbij waarom hebben de PC gebruikers nog de keuze tussen LOW MED HIGH en ULTRA
Ultra is nu wat LOW was ..... dus welke keuze hebben we nu op PC 1 of 2 huisjes weergeven ....
Helaas kan ik t hier alleen maar mee eens zijn.

Die laadtijd ook trouwens: komt nergens ter sprake , maar is zeker langer geworden. Ik heb t op een NVME SSD staan en dan nog ongeveer 4 minuten! Moet er niet aan denken hoe dat op een gewone HDD zou zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2021 13:53 ]

• djbarney
  • Nu online

djbarney

ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

goede oude tijd FSX

o wacht .. :X
kunnen we het weer n keer over iets anders hebben dan dat deze update er minder goed uit ziet? het is ons ondertussen wel duidelijk, en asobo leest hier toch niet mee. Je zal of je het nou leuk vind of niet, moeten wachten tot er een nieuwe update komt en asobo de boel fixt, tot die tijd elk uur blijven herhalen dat het allemaal slechter is geworden, verpest wat mij betreft alleen de sfeer nu. Vote op de bug reports in het forum voor zover dat nog niet gedaan is, stuur inhoudelijke zendesk tickets in zodat ze de boel kunnen analyseren en fixen, en laten we vooral blijven proberen te genieten van wat nog wel werkt, ook al is dat nu minder dan het voorheen was.

ik ga er vanuit dat asobo hard aan het werk is om de issues op te lossen en we uiteindelijk een meer pc optimized settings gaan krijgen voor pc.
flopdoc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Helaas kan ik t hier alleen maar mee eens zijn.

Die laadtijd ook trouwens: komt nergens ter sprake , maar is zeker langer geworden. Ik heb t op een NVME SSD staan en dan nog ongeveer 4 minuten! Moet er niet aan denken hoe dat op een gewone HDD zou zijn.
hier ook op een M2 en nog niet vooruit te branden ..
ach met HDD zal je moeten beginnen met je melktanden om te gaan laden , en je kunt pas gaan vliegen met je pensioen >:)
:D
maar we zullen binnen kort twel weer een update krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 02-08-2021 13:58 ]

• Sparkiezz
ravw schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

niets aan de hand ?

klein lijstje
-Ram verbruik PC is gehalveerd .. daardoor laden veel dingen niet meer goed in en blijven onscherp
-Kleur verbruik die ze nu hanteren is veel te flets en onreal
-Handmade airports laden pas erg laat in of soms helemaal niet

Het starten van de game tot aan menu is nu bijna 400% langer geworden
mede door het minder gebruik van ram

naam weergeven van knoppen is gewoon niet goed of je ziet de knop niet meer of je kan de knop gewoon niet indrukken en veel te groot

4 a 5 keer drukken voor dat er eens gereageerd word op de toetsenaanslag
bij muis gebruik (rondkijken) dan werkt de andere controllers niet meer

dan heb ik het ook niet eens over de kleine dingen
zoals dingen nu in store weergegeven word, je kunt niet meer zoeken op regionaal , locaal , of internationaal

en dan ben ik ook de 10.000 bugs die er bij gekomen zijn nog vergeten
- niet werkende livery's
een FBW A320 uit store gehaald ...... omdat het niet werkte

En dan nog de grootste fout die Asobo maakt is dat ze het door schuiven naar de addon makers
maar het probleem is dat de addon maker het wel willen , maar dan moeten ze wel de juiste info krijgen van Asobo en niet dingen verzwijgen en een versie X geven aan de makers en dan versie S uit brengen
en dan maar verwachten dat de addon makers dit maar even snel gaan oplossen
en dan mocht het snel veranderd zijn en een fix uit komen dan moet je vaak nog eens een 4 weken wachten door de kwaliteit controle bij Asobo

kwaliteit controle !! laten ze eerst zelf eens goed kijken naar wat ze zelf uitgeven voor dat ze over kwaliteit controle beginnen tegen addonmakers

Dat snap ik... Mijn reactie ging over het weer en het gebruik van externe software voor het weer. Dat is dus niet perse nodig omdat de weather themes niet bugged zijn. Ik snap dat er los van het weer ook nog andere zaken bugged zijn ;)

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:16
djbarney schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

kunnen we het weer n keer over iets anders hebben dan dat deze update er minder goed uit ziet? het is ons ondertussen wel duidelijk, en asobo leest hier toch niet mee. Je zal of je het nou leuk vind of niet, moeten wachten tot er een nieuwe update komt en asobo de boel fixt, tot die tijd elk uur blijven herhalen dat het allemaal slechter is geworden, verpest wat mij betreft alleen de sfeer nu.
ik snap je wel, maar het is wel de realiteit natuurlijk waarin de pc bezitters nu zitten, dus logisch dat daar nu veel over gesproken wordt.

Het is best zuur voor de pc gamers die in september vorig jaar dit hele proces al eens meegemaakt hebben, dat ze nu teruggegooid worden naar een jaar terug toen het ook drama was.

Er zijn hier best veel mensen (waaronder mij zelf) die flink geinvesteerd hebben in een nieuwe computer en hi end video kaarten om een zo realistisch mogelijke sim ervaring te krijgen in flight simulator. Dan is het best zuur dat je na een update geconfronteerd wordt met een xbox versie vol met fouten die zo'n enorme stap terug is dat het echt onacceptabel is wat ze hebben gedaan.

Er werkt gewoon best veel niet als je kijkt, nog even afgezien van de Crashes to Desktops, de Graphische downgrade die toch echt wel behoorlijk is, de niet werkende systemen die weer terug zijn, dit hele riedeltje hebben we meer dan 8 maanden meegemaakt en hadden eindelijk een redelijk stabiel werkende versie tot update 5.

Nu zitten we weer helemaal aan het begin van dat traject, dus logisch dat er veel over gesproken wordt.

Je kunt altijd teruglezen in deze hele grote thread, het staat stampvol tips en tricks en leuke vlucht ideeen, zeker als je wat later in de tijd terugleest.

Maar op dit moment overheerst (naar mijn mening terecht) een enorm negatieve stemming over deze update en vooral ongeloof dat er zo'n enorme stap terug is gezet.

Verwijderd

groennom schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Aangezien het geschikt is gemaakt voor een Xbox van 300 euro mag je aannemen dat het op jou configuratie ook werkt. Alles nu op Ultra High zetten voelt misschien goed, maar voorheen was dit de setting Ultra Low. En of dat dus een verbetering is .....
Wat is 'ultra low'?

Het was algemeen bekend dat het verschil tussen low en medium het grootst was, naar high of ultra zag je nog maar een kleine verbetering (vooral draw distance) maar vooral de prestaties gingen naar beneden.

Er is ergens een site vol screenshots die de 4 vergelijkt, daar werd het heel duidelijk, maar ik vind ze niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2021 14:12 ]

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:57
Nog een bug die mij mateloos stoort: als ik niet VR vlieg dan heb ik de VFR view (die kaart) open staan op mijn 2e monitor maar die zoomt mee met inzoomen in de cockpit sinds de nieuwe update. Voorheen was dat te verhelpen door te klikken in je MSFS scherm, dan ligt de focus goed maar dat werkt niet meer, ik gebruik dat om te zien waar ik ben tov het vliegveld, erg lastig dat die kaart meezoomt met in/uitzoomen in je kist |:(

PSN ID: Svennie-NL

• flopdoc
robinez schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:05:
[...]

ik snap je wel, maar het is wel de realiteit natuurlijk waarin de pc bezitters nu zitten, dus logisch dat daar nu veel over gesproken wordt.
...

Maar op dit moment overheerst (naar mijn mening terecht) een enorm negatieve stemming over deze update en vooral ongeloof dat er zo'n enorme stap terug is gezet.
Precies. Ook de reactie van Djbarney is wel voorstelbaar hoor. Had ik afgelopen maanden ook als anderen klaagden over te trage updates bv! We leven in luxe positie (denk aan FS2004 etc). Maar ook eens met Robinez. Ik heb ongeveer EUR4000 geinvesteerd in mijn sim pc/rig, alleen voor MSFS2020, en dan is t redelijk frustrerend hoe moeizaam het nu werkt. En ja, het gaat ook echt wel weer beter worden. Maar dat is t nu nog niet.

En tips uitwisselen is ook goed. Hier is er nog eentje om te proberen: tegen pixelated wolkenranden kan de optie Filmgrain in usercfg.opt uitgezet worden.

[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2021 14:26 ]

• djbarney
  • Nu online

djbarney

robinez schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:05:
[...]

Het is best zuur voor de pc gamers die in september vorig jaar dit hele proces al eens meegemaakt hebben, dat ze nu teruggegooid worden naar een jaar terug toen het ook drama was.

Er zijn hier best veel mensen (waaronder mij zelf) die flink geinvesteerd hebben in een nieuwe computer en hi end video kaarten om een zo realistisch mogelijke sim ervaring te krijgen in flight simulator. Dan is het best zuur dat je na een update geconfronteerd wordt met een xbox versie vol met fouten die zo'n enorme stap terug is dat het echt onacceptabel is wat ze hebben gedaan.

Er werkt gewoon best veel niet als je kijkt, nog even afgezien van de Crashes to Desktops, de Graphische downgrade die toch echt wel behoorlijk is, de niet werkende systemen die weer terug zijn, dit hele riedeltje hebben we meer dan 8 maanden meegemaakt en hadden eindelijk een redelijk stabiel werkende versie tot update 5.

Nu zitten we weer helemaal aan het begin van dat traject, dus logisch dat er veel over gesproken wordt.

Je kunt altijd teruglezen in deze hele grote thread, het staat stampvol tips en tricks en leuke vlucht ideeen, zeker als je wat later in de tijd terugleest.

Geheel mee eens, en ik ben een van de lui die er een pc voor gebouwd heeft omdat ik vanaf release al zat mee te kwijlen met de Twitch streamers en hoe mooi en tof 't allemaal was.

Ik snap de stemming, en ben zelf ook niet happy met het feit dat asobo kennelijk niet (voldoende) leert van hun fouten waar 't om updates gaat. Het is vanaf het begin, elke update eigenlijk weer, rushed. Ze hebben nu een beta, maar daarbij geld ook dat ze die veel te snel doorduwen, waarschijnlijk onder enorme druk ivm releasedates van xbox enzovoort.

Nu dat er geen grote release meer komt (geen nieuwe xbox versie) word het tijd om de ergste showstoppers te fixen en dan de community feedback uit zowel beta als de su5 tickets mee te nemen. Die pc specifieke sliders komen er echt wel.

Waar het mij nu vooral om ging met m'n reactie hier, is dat het eindeloos herhalen dat het slechter is (feit waar ik het mee eens ben dus) niets verandert aan dit feit, maar alleen de stemming maar slechter maakt. Ik heb zelf de mazzel (denk ik) dat ik tot deze update eigenlijk nooit ctd's gezien heb, en nu 1x (en dat is een known issue ondertussen) met de fbw mod.

Ik snap echt wel dat het moeite kost om nu nog plezier uit de sim te halen voor de pc users, maar ik haal een hoop meer energie en inspiratie uit posts die vragen waar het nog meer mooi is (en straks hopelijk weer net zo mooi of mooier) om te gaan vliegen dan de 20x te moeten lezen dat het allemaal shit is..
Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:47:
Ik heb geen problemen met vliegen sinds de update, behalve een CTD met de FBW A320. Ik vlieg al meer sinds de update dan daarvoor, mede door de kortere laadtijden. Ik ben voor het eerst aan het genieten in deze sim en ik blijf vliegen totdat X-Plane 12 uitkomt.

Is er al nieuws over een update voor de FBW A320?

[Afbeelding]
Hier ook. Laadsnelheid tot menu is gehalveerd op z'n minst, en laadtijd van menu naar flight ook. Heerlijk om nu even 'vlot' op te kunnen starten (ok, sneller kan geen kwaad, maar beter dan de 5+ minuten die het voorheen was).

Pagina: 1 ... 200 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc