Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik speel het graag zo realistisch mogelijk, en ik kwam er dus vrij snel achter dat het niet verstandig is om je mengsel op 100% te zetten als je lange afstanden gaat vliegen. 😅

Lekker ontspannen vliegen. En je merkt pas echt hoe druk het is online als je de tags aanzet. Ze zouden ook eens aan een communicatie functie moeten denken, met mensen buiten je vriendenlijst om.
[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 01-08-2021 04:46 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Dat kan in vorige flight simulator mods zoals IVAO en Vatsim. Dat is echt het meest bizarre (in positieve zin) role-playing met piloot and air traffic controller simulatie dat ik ooit heb mogen ervaren. Vrij steile learning curve en totaal niet casual maar als je echt de "as real as it gets" ervaring wil hebben, is het echt de moeite waard.Koning-Admiraal schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 04:45:
Ze zouden ook eens aan een communicatie functie moeten denken, met mensen buiten je vriendenlijst om.
Wie weet komt het ooit in FS2020. Heb niet gevolgd of zoiets ook in de maak is.
[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 01-08-2021 05:21 ]
Dat is er idd. Al voor msfs. Vrij grote community Maar momenteel niet handig vanwege su5 omdat hoogte data niet goed wordt doorgegegevn aan een controller.polopolo150 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 05:19:
[...]
Dat kan in vorige flight simulator mods zoals IVAO en Vatsim. Dat is echt het meest bizarre (in positieve zin) role-playing met piloot and air traffic controller simulatie dat ik ooit heb mogen ervaren. Vrij steile learning curve en totaal niet casual maar als je echt de "as real as it gets" ervaring wil hebben, is het echt de moeite waard.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Hier wordt een melding gedaan dat de sim rendert op medium, ook als je setting op ultra staan.
Oplossing:
1. Sim/vlucht starten en laden.
2. Grafische settings --> medium --> apply --> ultra --> apply.
Dit zou wel na elke vlucht opnieuw moeten.
Edit: hmm zat nog wat verder te lezen maar het lijkt dat dit een bug is bij een specifiek vliegveld.
[ Voor 14% gewijzigd door Sparkiezz op 01-08-2021 07:55 ]
Vatsim bestaat gewoon voor msfs.polopolo150 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 05:19:
[...]
Dat kan in vorige flight simulator mods zoals IVAO en Vatsim. Dat is echt het meest bizarre (in positieve zin) role-playing met piloot and air traffic controller simulatie dat ik ooit heb mogen ervaren. Vrij steile learning curve en totaal niet casual maar als je echt de "as real as it gets" ervaring wil hebben, is het echt de moeite waard.
VATSIM wordt al sinds dag 1 ondersteund. Juist 1 van de eerste dingen die ze aangekondigd hadden 😎polopolo150 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 05:19:
[...]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Nou ... ik liep hier gisteren zelf tegen aan en dat viel me ook op!Sparkiezz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:45:
https://forums.flightsimu...stick-since-su5/432211/24
Hier wordt een melding gedaan dat de sim rendert op medium, ook als je setting op ultra staan.
Oplossing:
Edit: hmm zat nog wat verder te lezen maar het lijkt dat dit een bug is bij een specifiek vliegveld.
Ik ga er toch eens screenshotjes van maken vandaag.
Goeie vraag. Ik heb hier wel een theorieboek privé vliegen liggen… straks even opzoeken. Normaal doe ik een soort rekensommetje adhv de maximale hoogte die een toestel aan kan en aan de hand daarvan pas ik het aan. Max 10.000 ft = op 5000 ft dus ongeveer 50% maar ik heb ook niet het gevoel dat een verkeerd mengsel echt afgestraft wordt in MSFS…GluonC schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 03:03:
Ik begin nu het mengsel een beetje door te krijgen. Met opstijgen, landen, en onder de 3.000 feet moet ik het mengsel op 100% zetten. Maar wat is het juiste percentage als ik boven de 3.000 feet zit. Moet ik hem dan op de helft zetten of is dat weer te laag?
Ik speel het graag zo realistisch mogelijk, en ik kwam er dus vrij snel achter dat het niet verstandig is om je mengsel op 100% te zetten als je lange afstanden gaat vliegen. 😅
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Als ik dit nu instel, volgt mijn vliegtuig de lijn niet meer, maar wijkt hij (behoorlijk) af. Is dit een bug?
Herkenbaar, bij mij werkt dat ook niet meer. Heb al mijn hele community map leeg gemaakt (daarna deden de schermen het wel weer) maar ik zie en hij volgt met NAV niet de route meer (in een Caravan).[b]Timbox88 in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"....Ik gebruikte dan vaak de AP, NAV en ALT mode om de automatische piloot die lijn te laten volgen.
Als ik dit nu instel, volgt mijn vliegtuig de lijn niet meer, maar wijkt hij (behoorlijk) af. Is dit een bug?
Fuck, irritant joh. Ik heb het met alle vliegtuigen so far... (schermen doen het bij mij wel overigens)groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:06:
[...]
Herkenbaar, bij mij werkt dat ook niet meer. Heb al mijn hele community map leeg gemaakt (daarna deden de schermen het wel weer) maar ik zie en hij volgt met NAV niet de route meer (in een Caravan).
[ Voor 5% gewijzigd door Timbox88 op 01-08-2021 09:09 ]
Je moet wel de source voor je alt instellen.Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:02:
Vraagje over navigatie/automatische piloot. Ik ben echt geen kenner, dus wellicht maak ik een vage fout, maar voor de xbox-update (ik speel gewoon op pc) koos ik altijd een departure en arrival airport en gebruikte ik het navigatiescherm als het ware om de lijn te volgen. Ik gebruikte dan vaak de AP, NAV en ALT mode om de automatische piloot die lijn te laten volgen.
Door op cdi te klikken. Gebruik je een loc. Of gps. Mijn vermoeden is dat je hem op gps moet zetten.
Alt. Je moet wel zeggen hoe je bij die alt komt. Doormiddel van een flc of een vs.
[ Voor 5% gewijzigd door groennom op 01-08-2021 09:17 ]
As said, ik ben dus echt een leek en snap niet helemaal wat je bedoelt. Voor de update selecteerde ik gewoon een departure en arrival airport en als ik dan in de cockpit AP, NAV en ALT indrukte, volgde het vliegtuig de navigatielijn op de hoogte waar ik op moment van indrukken vloog.Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:13:
[...]
Je moet wel de source voor je alt instellen.
Door op cdi te klikken. Gebruik je een loc. Of gps. Mijn vermoeden is dat je hem op gps moet zetten.
Alt. Je moet wel zeggen hoe je bij die alt komt. Doormiddel van een flc of een vs.
Daar is nu dus iets anders in geworden?
Wtf, dit is gewoon echt bizar. Naja, er zal hopelijk snel een update komen om dit allemaal te fixen...groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:15:
Even een screenshot van New york (met photographic data en alles aan op high end). GPU blaast op 100% en het ziet er .... niet uit. Voor deze "update" zag het eruit als New York, was de GPU niet aan het blazen en was het dus ook veel mooier. Kijk ook eens naar rechtsboven, gewoon bijna leeg. Niets gerenderd....
[Afbeelding]
Als je de Garmin 1000 hebt met die 2 schermen.Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:17:
[...]
As said, ik ben dus echt een leek en snap niet helemaal wat je bedoelt. Voor de update selecteerde ik gewoon een departure en arrival airport en als ik dan in de cockpit AP, NAV en ALT indrukte, volgde het vliegtuig de navigatielijn op de hoogte waar ik op moment van indrukken vloog.
Dan zie je links in je rose. Welke source je gebruikt. Klik onderop op cdi en dan paar keer klikken tot die gps zegt. Dan nav inklikken. Je nav pakt dan source gps en volgt je flightplan ingevoerd in je Garmin.
Alt is niks anders dan hold altitude.
Draai je alt naar gewenste hoogte. Druk op vs. en dan nose up. Of nose down. En zie wat er gebeurt.
Thanks, straks eens proberen!Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:22:
[...]
Als je de Garmin 1000 hebt met die 2 schermen.
Dan zie je links in je rose. Welke source je gebruikt. Klik onderop op cdi en dan paar keer klikken tot die gps zegt. Dan nav inklikken. Je nav pakt dan source gps en volgt je flightplan ingevoerd in je Garmin.
Alt is niks anders dan hold altitude.
Draai je alt naar gewenste hoogte. Druk op vs. en dan nose up. Of nose down. En zie wat er gebeurt.
Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:17:
[...]
As said, ik ben dus echt een leek en snap niet helemaal wat je bedoelt. Voor de update selecteerde ik gewoon een departure en arrival airport en als ik dan in de cockpit AP, NAV en ALT indrukte, volgde het vliegtuig de navigatielijn op de hoogte waar ik op moment van indrukken vloog.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tdtvgRgcYn59dlYzDWZSW7TO.png?f=user_large)
Waarschijnlijk staat je G1000 op de verkeerde setting. Is je lijn zoals in dit voorbeeld groen of roze? Hij dient roze te zijn, dan staat hij op de voor jou juiste setting. Dit kun je wijzigen door op CDI te klikken.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ah, thanks ook! Nu ff geen tijd om te checken, maar zal het vanmiddag proberen. Dank je wel!Craftop schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:23:
[...]
[Afbeelding]
Waarschijnlijk staat je G1000 op de verkeerde setting. Is je lijn zoals in dit voorbeeld groen of roze? Hij dient roze te zijn, dan staat hij op de voor jou juiste setting. Dit kun je wijzigen door op CDI te klikken.
Heeft volgens mij met een bug te maken na SU5, waarbij de sim niet meer volledig goed kan bepalen waar het vliegtuig zich bevindt.Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:02:
Vraagje over navigatie/automatische piloot. Ik ben echt geen kenner, dus wellicht maak ik een vage fout, maar voor de xbox-update (ik speel gewoon op pc) koos ik altijd een departure en arrival airport en gebruikte ik het navigatiescherm als het ware om de lijn te volgen. Ik gebruikte dan vaak de AP, NAV en ALT mode om de automatische piloot die lijn te laten volgen.
Nee is geen bug.456 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:25:
[...]
Heeft volgens mij met een bug te maken na SU5, waarbij de sim niet meer volledig goed kan bepalen waar het vliegtuig zich bevindt.
De Garmin is ge-update. Working title bemoeit zich er nu mee en wordt meer real to life.
Ik zit nu te pielen met het volgende, ben benieuwd of jij daar verschil in gaan merken:groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:15:
Even een screenshot van New york (met photographic data en alles aan op high end). GPU blaast op 100% en het ziet er .... niet uit. Voor deze "update" zag het eruit als New York, was de GPU niet aan het blazen en was het dus ook veel mooier. Kijk ook eens naar rechtsboven, gewoon bijna leeg. Niets gerenderd....
[Afbeelding]
Ga tijdens het vliegen naar je General Settings en verander je grafische instellingen naar MEDIUM.
Ga terug naar je sim om te vliegen
Ga daarna wederom naar je grafische instellingen en zet de default dan op ULTRA (eventueel met wat aanpassingen naar gelang je zelf wilt).
Ga terug naar de sim.
Heb de indruk dat ik dan beter zicht krijg, en mijn computer minder hard aan het werk is. Soort win-win situatie, betere graphics, minder gebruik van resources.
Depth of field is nog wel wat lagig, maar grafisch ziet het onder me er prima uit weer!
(overigens, tis zondagmorgen vroeg, had een bbq gisteren, kan dus ook zijn dat mijn ogen nog dicht zitten)
Is dat die ingame Garmin 1000? Die in de content manager zit?Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:26:
[...]
Nee is geen bug.
De Garmin is ge-update. Working title bemoeit zich er nu mee en wordt meer real to life.
(heb ik nog niet geprobeerd, maar was wel van plan vandaag me er eens in te gaan inlezen).
ff hardlopen nu, dan mag ik een heule dag weer op mn reet zitten met de tv en pc aan
Die in de content manager ook. Maar ook de default. Die in de content manager is een beta versie. Met vnav en lnav functionaliteit. Die is nog een stuk verder.456 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Is dat die ingame Garmin 1000? Die in de content manager zit?
(heb ik nog niet geprobeerd, maar was wel van plan vandaag me er eens in te gaan inlezen).
ff hardlopen nu, dan mag ik een heule dag weer op mn reet zitten met de tv en pc aan
Hahahaha, same here!456 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Is dat die ingame Garmin 1000? Die in de content manager zit?
Voor afstellen van je mixture werk je niet echt met tabellen of vaste waardes voor bepaalde hoogte voor zover ik weet. Je gebruikt de EGT (exaust gas temp.)meter in je cockpit. Zodra je op cruise alt. bent en je motor op cruise rpm draait (daar zijn wel vaste waardes voor per type toestel) begin je langzaam mixture te leanen tot je de hoogste EGT bereikt. Als je te ver gaat loopt de temp weer terug en gaat je motortje sputterenDigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:23:
[...]
Goeie vraag. Ik heb hier wel een theorieboek privé vliegen liggen… straks even opzoeken. Normaal doe ik een soort rekensommetje adhv de maximale hoogte die een toestel aan kan en aan de hand daarvan pas ik het aan. Max 10.000 ft = op 5000 ft dus ongeveer 50% maar ik heb ook niet het gevoel dat een verkeerd mengsel echt afgestraft wordt in MSFS…
Je mist photogrammetry, netwerkprobleem misschien?groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:15:
[Afbeelding]
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Heb je netwerk functionaliteit uitgezet in settings.groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:54:
Zou je denken, maar ik heb gewoon internet en hij geeft ook geen foutmelding bij opstarten dat de verbinding niet tot stand kan komen (heb ik wel eens gehad). Vreemd, maar ik heb het al dagen dus ...... Maar anderen hebben dit niet?
Lijkt erop dat je niks download.
Bij mij ziet het eruit als het filmpje van gisteravond, stukje terug in dit topic. Een stuk beter dan die gebouwen op jouw plaatje...groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:54:
Zou je denken, maar ik heb gewoon internet en hij geeft ook geen foutmelding bij opstarten dat de verbinding niet tot stand kan komen (heb ik wel eens gehad). Vreemd, maar ik heb het al dagen dus ...... Maar anderen hebben dit niet?
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Zal het zo even nakijken, thnx voor de tip!Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:55:
[...]
Heb je netwerk functionaliteit uitgezet in settings.
Lijkt erop dat je niks download.
Kijk desnoods in je task manager of je iets download. Er zou ook eea in de rolling cache gezet moeten worden.groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:19:
[...]
Zal het zo even nakijken, thnx voor de tip!
Want? Wat is er volgens jou niet goed?Gummiebeer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:36:
Even opgestart, opgestegen vanaf Teuge en weer snel op escape gedrukt. Wat een treurnis, ik wacht wel op een fix.
/f/image/bRACan01ZkKhNJopNSI8aIaN.png?f=fotoalbum_large)
Had ook rolling cache even leeggemaakt
Online data uit gezet, ziet er inderdaad hetzelfde uit als aan. Vervolgens weer aangezet. Nu wel 110+ Mb gebruikt dus hij download wel iets...
[ Voor 17% gewijzigd door groennom op 01-08-2021 10:37 . Reden: Aan en uit zetten online data geprobeerd ]
Mijn eerste settings (OpenXR 100%, niet nieuwste runtime gebruiken, 80% scaling res in VR en 200 LOD voor terrain en objects) werkte alleen in "rustige" gebieden.
Zodra je bij een drukke stad in de buurt komt zakt alles in mekaar.
En nog steeds liep je tegen slecht zicht buiten +/- 1,5 km en het beeld was redelijk mmmheee
Vervolgens LOD terrain en objects op 150 gedaan : fps ietsje beter maar nog steeds slecht zicht buiten +/- 1,5 en beeld mmhhhheee.
Nu ben ik gewoon lomp bezig :
OpenXr 100%, niet nieuwste runtime , VR scaling 100% LOD terrain en objects 100.
Beeld is serieus prachtig : geen kartels en redelijk goed zicht buiten 1,5 km
Alleen hengel je kwa fps tussen de 30 en 37 fps boven een druk gebied , en heb je bij gebrek aan beter verwoording mini pop-ups (niet gebouwen die spontaan voor je neus verschijnen maar containers en voertuigen etc)
Nu vind ik zo'n lage FPS op een vliegveld als je aan het taxiën bent nog niet verkeerd, alleen vliegend zit ik toch echt liever 45 fps (halve refreshrate)
Tevens met deze instellingen in MSFS niet echt stabiel (zelfs een high-end PC heeft hier toch echt al problemen mee)
Kijk je vervolgens wat MSFS doet met je PC :
GPU core vol uit.
VRAM met gelukt net 7GB (van de 24GB)
RAM ook net 6 á 7 GB (van de 32GB)
En je CPU heeft een parttime werk dag.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Yes! Dit was het! Het werkt, thanks!Craftop schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:23:
[...]
[Afbeelding]
Maar, hoe had ik dit zelf kunnen uitvogelen haha?
[ Voor 4% gewijzigd door Timbox88 op 01-08-2021 11:40 ]
Jeeej, dit was het! Dank jeDirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:13:
[...]
Je moet wel de source voor je alt instellen.
Door je te verdiepen in de materie.Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:40:
[...]
Yes! Dit was het! Het werkt, thanks!
Maar, hoe had ik dit zelf kunnen uitvogelen haha?
YouTube is al een grote hulp.
Leren wat een vor, ndb is. Leren hoe je op gps vliegt. Sids, stars. Approaches.
Wat DME inhoudt. Wat vnav, lnav inhoud.
Je zal echt moeten leren vliegen met de middelen die er beschikbaar zijn in het vliegtuig.
Dat is juist het mooie van deze Sim. Je kan je totaal in alles verdiepen. En elke dag nieuwe dingen leren.
Ja, snap ik! Helaas heb ik daar ook niet alle tijd voor.Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:48:
[...]
Door je te verdiepen in de materie.
YouTube is al een grote hulp.
Leren wat een vor, ndb is. Leren hoe je op gps vliegt. Sids, stars. Approaches.
Wat DME inhoudt. Wat vnav, lnav inhoud.
Je zal echt moeten leren vliegen met de middelen die er beschikbaar zijn in het vliegtuig.
Dat is juist het mooie van deze Sim. Je kan je totaal in alles verdiepen. En elke dag nieuwe dingen leren.
In ieder geval blij dat de navigatie weer werkt, nu onderweg voor kort vluchtje Madrid - Mallorca. ATC werkt nog niet helemaal mee, heb in de flight log aangegeven dat ik low altitude 5000ft wil vliegen, te zien ook op de waypoints, maar ATC blijft me naar 15.000ft sommeren. Whaha, naja, ik blijf gewoon de 5000ft aanhouden!
IFR afmelden dan VFR vliegen dan ben je van dat geblaat af en vlak voor het naderen van het vliegveld weer IFR aanvragen ..Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:55:
[...]
Ja, snap ik! Helaas heb ik daar ook niet alle tijd voor.
In ieder geval blij dat de navigatie weer werkt, nu onderweg voor kort vluchtje Madrid - Mallorca. ATC werkt nog niet helemaal mee, heb in de flight log aangegeven dat ik low altitude 5000ft wil vliegen, te zien ook op de waypoints, maar ATC blijft me naar 15.000ft sommeren. Whaha, naja, ik blijf gewoon de 5000ft aanhouden!
ikvidn het nu ook irritant dat hij steeds je moet naar FL280 gaan terwijl ik daar al een half uur vliegt
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
:strip_exif()/f/image/qyH4GxvvfwKC49CIy8KnFyZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DKAL7X26KO4QCdrJ81y4s2ci.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets verderop alweer:
:strip_exif()/f/image/CVclE99fyLOkYj6IL4NJ4VKf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H0y6cr0xwNTSwdH1X3nd4nig.jpg?f=fotoalbum_large)
Het begint op te klaren!
:strip_exif()/f/image/oR805a0HiiQ3usHh0cnvXHSE.jpg?f=fotoalbum_large)
... en geland.
Ik blijf houden dat ik aan de buitenzijde van de baan terecht kom (nu te ver naar links weer...) toch maar eens wat circuitjes maken om te zien waar dat nou vandaan komt.
[ Voor 55% gewijzigd door DigitalExorcist op 01-08-2021 12:57 ]
Ik denk dat je hiervoor wel tijd voor moet maken. Het is super tof om dat hele systeem te leren kennen, de Garmin G1000 en 3000 zijn goed te doen. En daarna ga je daar zoveel meer profijt van hebben. Nu moet je het ook vragen.Timbox88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:55:
[...]
Ja, snap ik! Helaas heb ik daar ook niet alle tijd voor.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Jep, heb ik inderdaad gedaan, maar vind ik wel jammer omdat je dan meteen minder contact met de ATC hebt.ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
IFR afmelden dan VFR vliegen dan ben je van dat geblaat af en vlak voor het naderen van het vliegveld weer IFR aanvragen ..
ikvidn het nu ook irritant dat hij steeds je moet naar FL280 gaan terwijl ik daar al een half uur vliegt
Haha, dat is ook weer waar!Craftop schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat je hiervoor wel tijd voor moet maken. Het is super tof om dat hele systeem te leren kennen, de Garmin G1000 en 3000 zijn goed te doen. En daarna ga je daar zoveel meer profijt van hebben. Nu moet je het ook vragen.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ja echt belachelijk dat je niemand in de tuin meer kan zien zonnebaden op die hoogteravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:13:
dit ziet er wel heel slecht uit niet 1 huisje te zien alleen maar blurrie zooi
Alles op Ultra
[Afbeelding]
ja maar zelfs de bergen zien er niet meer er uit ...ik weet dat deze route normaal heel mooi is maar je ziet er niets meer van terug ..DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:18:
[...]
Ja echt belachelijk dat je niemand in de tuin meer kan zien zonnebaden op die hoogte
doet gewoon pijn aan je ogen
wel knap dat ze in een paar weken een FS zo erg kunnen verzieken .. dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt
de VFR map .. moet ik denk ik wel 10 keer op V rammen wil hij zin hebben eens eens tevoorschijn te komen
ATC aanvragen ook vaak pas na 2 a 3 keer drukken en zo zijn er veel van deze dingen die de lol er uit halen
Alles na de update downgrade.DigitalExorcist schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:28:
[...]
Want? Wat is er volgens jou niet goed?
Ik heb het weer enigszins speelbaar kunnen maken maar het is nog niet je van het.
Activeer je wel approach. En ligt er ook aan watvoor approach je doet.Kloever schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:15:
Ik heb wel het idee dat in die G1000 een bug zit. Ik heb beide getest. Persoonlijk vind ik de marketplace versie fijner. Maar....zolang ik de CDI op GPS zet, NAV mode aan en AP aan is het prima. Maar dan vraag ik clearance aan voor het landen en dan is het drama. Mijn GPS zegt dat ik rechtdoor moet, en dat volgt de AP dus ook, maar mijn baan zit links. Dus AP uit en zelf maar doen. Dit is dus met de 172 en de 208, anderen nog niet getest. En zonder ILS BTW(moet ik ook nog testen). Met de A320 geen enkel issue (ben nu bezig met rondje rond de wereld en dan alleen kust airports gebruiken).
ILS is een localizer met glideslope
Rnav/rnp is een approach op basis van gps (gecalculeerd)
Een localizer approach is alleen maar een directie naar de runway (alleen lowi heeft een gs op de wereld op loc)
Dus ook daar moet je allemaal rekening mee houden. Plus charts lezen die.
Je zal ook de juiste frequenties in moeten stellen.
Die van de marketplace zal uiteindelijk de default vervangen.
Ok, geen onderbouwing dus.Gummiebeer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
Alles na de update downgrade.
Ik heb het weer enigszins speelbaar kunnen maken maar het is nog niet je van het.
Je land niet op gps als je ils doet en zal je met cdi naar loc moeten gaan.Kloever schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:15:
Ik heb wel het idee dat in die G1000 een bug zit. Ik heb beide getest. Persoonlijk vind ik de marketplace versie fijner. Maar....zolang ik de CDI op GPS zet, NAV mode aan en AP aan is het prima. Maar dan vraag ik clearance aan voor het landen en dan is het drama. Mijn GPS zegt dat ik rechtdoor moet, en dat volgt de AP dus ook, maar mijn baan zit links. Dus AP uit en zelf maar doen. Dit is dus met de 172 en de 208, anderen nog niet getest. En zonder ILS BTW(moet ik ook nog testen). Met de A320 geen enkel issue (ben nu bezig met rondje rond de wereld en dan alleen kust airports gebruiken).
Kwestie van leren hoe dat ding werkt en niet meteen roepen dat het een bug is.
Zonder ILS heeft approach geen nut geloof ik? Ik vlieg nu in de 172 en de 208 zonder ILS. Die ga ik straks wel weer gebruiken. Dus puur alles op VRF.Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:28:
[...]
Activeer je wel approach. En ligt er ook aan watvoor approach je doet.
ILS is een localizer met glideslope
Rnav/rnp is een approach op basis van gps (gecalculeerd)
Een localizer approach is alleen maar een directie naar de runway (alleen lowi heeft een gs op de wereld op loc)
Dus ook daar moet je allemaal rekening mee houden. Plus charts lezen die.
Je zal ook de juiste frequenties in moeten stellen.
Die van de marketplace zal uiteindelijk de default vervangen.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Pro:
- Prima performance van de pc
- Vlucht zonder echte issues in de FBW gehad
- Lekker zitten klussen vwb fuel gebruik, ziet er weer vertrouwd uit
- Helemaal niet zon slechte graphics, op de grond als op FL380
- Prima procedure (ILX7X) op Bari, prima binnen gebracht door ATC zelfs!
- Stabiele vlucht, zonder CTD of noemenswaardige stutters
- Me niet ge-ergerd aan lage resolutie omgevingen
- Blij dat ik weer een vluchtje heb gedaan
Con:
- Bergen zien er idd niet uit
- Weer op clear sky ivm de (al vaak besproken) drukbug
- Met clear sky echt een fel zonlicht
Kortom - Mijn zondagmiddag zit ik wel goed met stick and throttle
Ga nu eerst mijn nieuwe 1tb ssd (870evo) inbouwen, zodat mijn oude 256 volledig voor rolling cache gebruikt kan worden, zodat mijn c: schijf (m.2 1tb 970pro) t wat rustiger gaat krijgen
[ Voor 22% gewijzigd door 456 op 01-08-2021 12:50 ]
Lees eens goed wat er staat!. Ik vlieg zonder ILS, dus op VFR. Als ik op ILS land zet ik de CDI wel op LOC.Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:30:
[...]
Je land niet op gps als je ils doet en zal je met cdi naar loc moeten gaan.
Kwestie van leren hoe dat ding werkt en niet meteen roepen dat het een bug is.
Ik zei dus. Ik vlieg ergens heen op GPS en als ik toestemming vraag gaat het fout.
Werkt helaas nietSparkiezz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:45:
https://forums.flightsimu...stick-since-su5/432211/24
Oplossing:
/f/image/9UK1CN9JSZWHZNRB6TyX9IUd.png?f=fotoalbum_large)
En dit is ook nog ultra (SU5) vs high (SU4)
Aah zo. Maar dan is het visual runway. En zal de Garmin je idd niet voor de runway begeleiden.Kloever schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:44:
[...]
Zonder ILS heeft approach geen nut geloof ik? Ik vlieg nu in de 172 en de 208 zonder ILS. Die ga ik straks wel weer gebruiken. Dus puur alles op VRF.
Kwestie van een left of right base en dan de landing inzetten en dan naar base leg.
Het probleem vanaf het begin is sowieso dat de atc echt totaal kak is.Kloever schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Lees eens goed wat er staat!. Ik vlieg zonder ILS, dus op VFR. Als ik op ILS land zet ik de CDI wel op LOC.
Ik zei dus. Ik vlieg ergens heen op GPS en als ik toestemming vraag gaat het fout.
Geen sids en stars die je gegeven worden. Te laat je runway en approach. Verkeerde altitudes.
Soms wil atc je ook gewoon laten stijgen terwijl je op approach zit. Of je fijn een berg laten knuffelen.
Die ATC is niet goed. Denk verkeerde opleiding gehad of zo? Net een landing op Edinburgh gedaan. Bij de approach melding ga na 1000...ja daar staat dus iets. Daarvoor bij Nice opgestegen en dan zegt die niks. Raar volk. En maar blijven mekkeren dat ik naar 440 moet met de a320Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:52:
[...]
Het probleem vanaf het begin is sowieso dat de atc echt totaal kak is.
Geen sids en stars die je gegeven worden. Te laat je runway en approach. Verkeerde altitudes.
Soms wil atc je ook gewoon laten stijgen terwijl je op approach zit. Of je fijn een berg laten knuffelen.
maar ze wensen je nu wel een goede dag ... of was dit al is me nooit eerder opgevallenDirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:52:
[...]
Het probleem vanaf het begin is sowieso dat de atc echt totaal kak is.
maar inderdaad die ATC is gewoon erg slecht
je kan er niet blind vanuit gaan ..
het is dat ik vaak weet hoe het landschap is waar ik over heen vlieg ..
anders had ik ook wel eens een vaker gehad dat het van A naar Berg was geweest .
Maar dat ze zich zo veel richten op FPS en het Xbox gedoe
Ipv van de bugs en de onafgemaakte dingen eens goed te maken
nu ga ik wel begrijpen waarom ze in het begin zeiden dat ze MSFS 10 jaar zullen ondersteunen ..
nou die tijd gaan ze echt wel nodig hebben .. daar van zijn er nu al 2 jaar bijna voorbij
als ze het al binnen die 10 jaar gaan redden
1 jaar hoorravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:00:
[...]
maar ze wensen je nu wel een goede dag ... of was dit al is me nooit eerder opgevallen
anders had ik ook wel eens een vaker gehad dat het van A naar Berg was geweest .
nu ga ik wel begrijpen waarom ze in het begin zeiden dat ze MSFS 10 jaar zullen ondersteunen ..
nou die tijd gaan ze echt wel nodig hebben .. daar zijn er nu al 2 jaar bijna voorbij![]()
Wat ik een positieve stap vond was dat ze working title binnen hun branche gebracht hadden om verbeteringen toe te passen.ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:00:
[...]
maar ze wensen je nu wel een goede dag ... of was dit al is me nooit eerder opgevallen
nou die tijd gaan ze echt wel nodig hebben .. daar van zijn er nu al 2 jaar bijna voorbij![]()
Van mij mogen ze dat met meerdere doen.
Laat bijv die gast van pilot2atc de atc maar onder handen nemen.
En zo zijn er nog meer die sterke verbeteringen toegepast hebben.
1 jaar Alpha ook mee gerekend
ze begonnen met kerst 2019 in de Alpha te gaan daarvoor waren ze dus ook al bezig ..
Uitbrengen is op 16 Augustus 2020 geweest
Heb ik vrijdag gehad. Uiteindelijk gamingservices verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen ging het weer goed.groennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:54:
Totaal geen last van neegroennom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:54:
A2A nemen voor hun GA planesDirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:03:
[...]
Wat ik een positieve stap vond was dat ze working title binnen hun branche gebracht hadden om verbeteringen toe te passen.
Van mij mogen ze dat met meerdere doen.
Laat bijv die gast van pilot2atc de atc maar onder handen nemen.
En zo zijn er nog meer die sterke verbeteringen toegepast hebben.
ORBX/ Gaya / (Fry Tampa - frituurt je pc - oude fs weten wat ik bedoel - EHAM ) voor hun vliegvelden en landschappen
PMDG voor hun airliners
dan gaat er misschien nog een keer goed komen .
Laten ze bij Asobo hun dingen alleen maar neer leggen op de engine van FS en misschien de extra functies
en bouw zo iets in als ORBX store ..
dus dat je buiten FS om kan kijken naar store en ook de updates buiten FS krijgt
zo dat ontwikkelaars gelijk hun eigen updates gelijk kunnen door voeren ivp dat Asobo 3 a 6 weken je laat wachten omdat ze het testen moet
Kwaliteit controle noemen ze dat .. alleen nu hun eigen product nu nog eens wat vaker door de kwaliteit controle halen voor dat ze iets uitbrengen
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 13:20 ]
JahoorVerwijderd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:24:
Vragen i.v.m. installatie problemen voor de PC versie, mogen die hier ook gesteld?
Screen: boven Valencia het vasteland achter me laten.
[ Voor 4% gewijzigd door Timbox88 op 01-08-2021 13:38 ]
Verwijderd
Ik probeer dus al een tijdje FS2020 te installeren maar die crashed constant na 5sec het laadscherm te zien, zonder enige foutmelding.
Mijn setup is:
AMD Ryzen 5600X
RTX3070
16GB RAM
Windows en Nvidia zijn volledig up to date.
Ik heb de standaard FS2020 versie via de Windows Xbox app geïnstalleerd (Gamepass abbo)
Bij de install krijg ik maar een 1.1GB download en achteraf is er zogezegd 123GB geinstalleerd
/f/image/0kKTfou8CzfvXfuQGtBNElgg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/W9Kw62fN0k9ruPKsNUKTrfcg.png?f=fotoalbum_large)
Bij het starten zie ik dan de developer intro's en zeer kort een FS2020 background, die dan blurry wordt en gewoon crashed naar desktop.
Ik heb al mijn systeem:
- in het Engels (VS) gezet
- de Windows resolutie van 4K naar 1080p
- 'wsreset' command als Admin uitgevoerd.
Maar spelen kan ik nog niet, iemand tips?
want je heb kans als je dat niet gedaan heb hij ergens op vast loop
bij je na die Downloads van die 128 wel in game geweest ?
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 13:44 ]
https://orbxdirect.com/pr...qBf6cReAMpUm2ew%3D.T76ue4
Voor de goede orde :
Het mooist is zowel OpenXR en resolutie scaling in MSFS allebei op 100%, dit geeft de mooiste beeldkwaliteit.
(Van dichtbij geen ragged edges, graphics zien er prachtig uit en ook op afstand zijn de ragged edges minimaal)
Een dingetje hierin is : met deze 2 op 100% krijg je een high-end systeem aan het huilen, of je moet genoegen nemen met een fps van tussen de 25 en 33.
2de dingetje : bij resolutie scaling in MSFS is bij 80% en |< een groot grafisch verval, maar wel een grote FPS winst.
Nu heeft dit er altijd wel ingezeten, alleen met de huidige update is het echt erg geworden.
(resolutie MSFS 80% is jagged edges vanaf +/-1,5 km kijk afstand, tekst in cockpit slecht te lezen)
Wat ik nu heb :
OpenXR op 90%
Gebruik nieuwste runtime AAN
Nvidia control panel :
- thread optimalisatie UIT (ik gebruik AMD, wat het effect met een Intel is weet ik niet)
- Energie beheer : verkies optimale prestaties
(Gebruik nieuwe runtime in OpenXR en thread optimalisatie uit leverd om een 1 of andere reden +/- 4 FPS op)
In MSFS
Resolutie VR 100%
LOD terrain en LOD objects allebei 100%
(Ik heb deze allebei nog verhoogt maar het lijkt weinig tot geen effect te hebben)
MS Cache AAN, grote 48GB geplaatst op een andere SSD dan waar Windows of MSFS op zijn geinstalleerd.
Is dit ideal
Bij deze settings heb je in ieder geval minder jagged edges, en grafisch licht het op hetzelfde niveau als voor deze update
Gebouwen die ineens uit het niks komen is op redelijk groot zicht afstand.
Er zijn nog wel pop-ups dichtbij : gebouwen die "afgemaakt" worden, bomen,voertuigen en containers die ineens tevoorschijn komen)
Deze setting heb ik rond Shanghai en New York geprobeerd : je zit tussen de 35 en 43 FPS vliegend, af en toe een dump naar 28/30 fps
Dan nog even een vraag van mijn kant :
Met de nieuwe update zouden schepen ook een bow wave hebben gekregen.
Dit heb ik in VR nog niet terug gezien : schepen varen wel maar geen bow waves of iets van andere water effects rond schepen.
Heeft iemand in VR dit toevallig wel gezien
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
zeker een mooie uitbreiding maar ik wacht tot hij op MP komt maar ik houd hem al een tijdje in de gatenKloever schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:05:
Orbx heeft btw een Great Britain addon uitgebracht.
https://orbxdirect.com/pr...qBf6cReAMpUm2ew%3D.T76ue4
en daarbij zou ik nu even wachten met addons kopen ..
laten ze eerste bij Asobo zorgen dat alles weer goed loopt als voor de update 5
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 14:08 ]
En heb je ook de US English language pack geïnstalleerd?
https://flightsimulator.z...3879-Crashing-CTDs-issuesMicrosoft Flight Simulator cannot run without the English (United States) Language Package.
Go to Language Settings > Speech > Manage Voice
Click on Add voices
In the search bar type "English"
Install the English (United States) Language Pack
zie ook video YouTube: flight conditions xbox
[ Voor 23% gewijzigd door Mikee007 op 01-08-2021 14:29 ]
[ Voor 9% gewijzigd door cracking cloud op 01-08-2021 14:31 ]
Xbox met FS2020 en met gratis muis
muis gesponsord bij Asobo
Zoals in de video te zien werkt de controler wel gewoon.
[ Voor 23% gewijzigd door Mikee007 op 01-08-2021 14:35 ]
ja het is een veel voorkomend probleem en er word aan gewerkt door Asobo, tenminste er zijn veel klachten er over op het forum van AsoboMikee007 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:35:
Haha.. een muis aansluiten? dat moet toch anders op te lossen zijn? is dit een bekend probleem?
Zoals in de video te zien werkt de controler wel gewoon.
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 14:38 ]
Hij zit in een group.Mikee007 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:26:
Vraagje.. een maatje van mij heeft MSFS2020 op de xbox maar kan de Flight conditions niet aanpassen, hebben meerdere daar last van die met Xbox vliegen?
zie ook video YouTube: flight conditions xbox
Dan kan dat niet. Zeker niet als je de group als live start.
Alleen de group leader kan conditions aanpassen. Maar dan moet hij hem niet als live starten.
Ja klopt hij zit in een group en ik ben de group leader.Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:39:
[...]
Hij zit in een group.
Dan kan dat niet. Zeker niet als je de group als live start.
Alleen de group leader kan conditions aanpassen. Maar dan moet hij hem niet als live starten.
Maar als we een vlucht starten zie ik hem niet in het spel.. dat is heel raar.
Spelen jullie wel op dezelfde server?Mikee007 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:40:
[...]
Ja klopt hij zit in een group en ik ben de group leader.
Maar als we een vlucht starten zie ik hem niet in het spel.. dat is heel raar.
Jazeker, maar zelf denken we dat het komt omdat zijn multiplayer settings niet goed staan, maar in dat menu kan die dus niet komen via world map (zie video die ik eerder heb toegevoegd)
Op bezoek bij m’n favoriete bedrijf.
1 Infinite Loop

Apple Park

Uhh. Waarom is Apple Park niet in de game? Je ziet de contouren van het gebouw wel op de World Map.
En op Bing Maps.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
In een group geldt dat niet.Mikee007 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:42:
[...]
Jazeker, maar zelf denken we dat het komt omdat zijn multiplayer settings niet goed staan, maar in dat menu kan die dus niet komen via world map (zie video die ik eerder heb toegevoegd)
Hij neemt jouw settings over.
Maar dat niet of wel zien gebeurd wel vaker. Zelf ook vaak gehad.
McDonalds?Rivanov schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:44:
Even sightseeing vlucht van San Francisco International naar Cupertino.
Op bezoek bij m’n favoriete bedrijf.
1 Infinite Loop
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apple Park
[Afbeelding]
Uhh. Waarom is Apple Park niet in de game? Je ziet de contouren van het gebouw wel op de World Map.
En op Bing Maps.
[Afbeelding]
Je vraagt waarom een Microsoft game geen Apple erin heeft.
Oude hoofdkantoor zit er wel in.Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:45:
[...]
McDonalds?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat vreemd, maar als we beide uit de group gaan, dan zouden de Flight conditions wel mogelijk moeten zijn om aan te passen?Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:44:
[...]
In een group geldt dat niet.
Hij neemt jouw settings over.
Maar dat niet of wel zien gebeurd wel vaker. Zelf ook vaak gehad.
Want als je als all players speelt dan zie je toch ook iedereen die online speelt?
ik wilde het net gaan schrijvenDirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:45:
[...]
McDonalds?
Google en zo zit er ook niet in , ik heb daar ook al een keer over heen gevlogen maar niet te vinden
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 14:49 ]
Op all players wel. Echter. Dan heb je nog een slider met hoeveel anderen je dan ziet.Mikee007 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:47:
[...]
Wat vreemd, maar als we beide uit de group gaan, dan zouden de Flight conditions wel mogelijk moeten zijn om aan te passen?
Want als je als all players speelt dan zie je toch ook iedereen die online speelt?
Stel er staat 1000 man op Schiphol. Dan zie je ze niet alle 1000 maar misschien maar 50.
Oh okee, op een kleine luchthaven heb je dat probleem denk ik wel minder..Dirtyrockers schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:52:
[...]
Op all players wel. Echter. Dan heb je nog een slider met hoeveel anderen je dan ziet.
Stel er staat 1000 man op Schiphol. Dan zie je ze niet alle 1000 maar misschien maar 50.
Maar gek dat het via Group niet werkt we waren op Saba een kleiner vliegveld kan je bijna niet bedenken.
Maar check ook of jullie beide wel op dezelfde server zitten.Mikee007 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:54:
[...]
Oh okee, op een kleine luchthaven heb je dat probleem denk ik wel minder..
Maar gek dat het via Group niet werkt we waren op Saba een kleiner vliegveld kan je bijna niet bedenken.
Als jij op north Europe zit. En hij op west europe. Tja.
Zonde.ravw schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:47:
[...]
ik wilde het net gaan schrijven
Google en zo zit er ook niet in , ik heb daar ook al een keer over heen gevlogen maar niet te vinden
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/RcQQRWsH3Z0vsgVkCk0roVAu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/I1sPZBVAh2iAHvT9uxNoXuK0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fpVx03kJqqgL5rvEPrba6sY5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UgKqKcUtRT3GYQYzEmnd1SGJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uoqjMjwNJL4Yl3hSGvkaV4O9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4EmfK3Oahtx3Bw4ngZ3ghHD5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/072BoonzzHoPbaBDIivzjcEu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RPlKzgrLoPcBGbWV5UeQT7T3.png?f=fotoalbum_large)