Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:46:
Die maffe ATC zin zit er ook nog in :) ...

"Keep speed not above 220 knots"
nee dit klopt

Dan zit je boven een gebied waarbij de geluidsnorm niet boven een bepaalde Decibel mag uit komen
en word je dus gevraagd niet harder te vliegen dan ....

Dit gebeurd vaak boven stedelijke gebieden en onder een bepaalde hoogte
ja kunt dit ook zien en dat kan je aanzetten, dan zie je in nav venster zie je DECEL staan tot daar of hier moet je onder de grens blijven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQUg3Y9xQQZtt2RhT--RA0Aj14w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mKhS6AF9SOogqFPoOgUFwz1n.png?f=user_large

alleen bij de FBW word dit paars weer gegeven

dit kan je zien als je CSTR (zit boven de schakelaar voor de NAV /ILS te laten zien ) aanzet
inde airbus dan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE_U_HgJWSlCOdDAGuxc8QSyFlE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2U3N53Ohq6I7vwu0d7JR1Sto.png?f=fotoalbum_large

Dit is dus niet maf maar juist real :-)
Ja vliegen is veel vrijheid hebben zeggen ze , mits je je aan de 100.000 regeltjes houd
zo niet dan maken ze je graag vleugellam ..... en mag je niet meer vliegen
Maar hoe meer je je gaat verdiepen in de luchtvaart des te meer zul je begrijpen waarom deze regels moet worden na geleefd

En dan wordt het alleen maar leuker , maar ik raad je dan wel af om speelfilms te kijken die over het vliegen gaan ... want dan zie je pas hoe fout deze dingen nagedaan worden :X

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 12:19 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Ok, 2 CTD’s zojuist gehad. 1 met de FBW A320 en 1 met die CRJ700… dus niet met de default kosten.

Zometeen de standaard 747 maar eens proberen…

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:57:
[...]

nee dit klopt

Dan zit je boven een gebied waarbij de geluidsnorm niet boven een bepaalde Decibel mag uit komen
en word je dus gevraagd niet harder te vliegen dan ....
Dat klopt uiteraard maar ik zou dan eerder zeggen: pas de zin van de ATC aan naar “keep speed below 220 knots”. “Keep …. not above….” is gewoon een vage zinsbouw, grammaticaal gezien.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:34
alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:46:
Die maffe ATC zin zit er ook nog in :) ...

"Keep speed not above 220 knots"
Ben je op de hoogte van de AIRAC Navigraph kaarten? FS2020 houdt zich aan die regels, waarschijnlijk is dit een vliegrestrictie (hoogte//snelheid) waar dat soort info in aangeven staat. Wil je IFR vliegen dan is dit verplichte kost.

edit: linkje toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door BazerK op 31-07-2021 12:38 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 22:55

JK

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:05:
Ik heb door de update ook een hogere framerate, maar voor het eerst sinds een jaar ook crashes, ik heb zelfs eens de reset-knop van mijn pc moeten gebruiken omdat ctrl-alt-del niet meer ging. Ik merk ook dat trim in sommige vliegtuigen niet meer werkt. Ik heb bij de controls ook enkele assen (waaronder trim) moeten 'reversen'.
Net ook de update geinstalleerd en trim werkt helaas niet meer goed :( Dat maakt het vliegen bijna onmogelijk. Trim is nu alleen nog maar -1% +1% ongeveer ipv -100% +100%. Of je moet de trimknop een beetje heen en weer blijven doen, dan kom je iets verder, maar compleet onbruikbaar. Hoop dat ze dat snel oplossen, meestal vlieg ik met de Robin Cap 10 en dat is nu gewoon niet te doen. :(.
JK schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Net ook de update geinstalleerd en trim werkt helaas niet meer goed :( Dat maakt het vliegen bijna onmogelijk. Trim is nu alleen nog maar -1% +1% ongeveer ipv -100% +100%. Of je moet de trimknop een beetje heen en weer blijven doen, dan kom je iets verder, maar compleet onbruikbaar. Hoop dat ze dat snel oplossen, meestal vlieg ik met de Robin Cap 10 en dat is nu gewoon niet te doen. :(.
Oh ik vond het juist enorm verbeterd met die stappen. Normaal moest ik de trim (Logitech yoke hier) altijd even inhouden voordat ie wat ging doen en dan 'overshoot' ie makkelijk. Nu kan ik juist heel nauwkeurig 1 tikje per keer doen en het effect is gelijk merkbaar.

• JK

JK

DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Oh ik vond het juist enorm verbeterd met die stappen. Normaal moest ik de trim (Logitech yoke hier) altijd even inhouden voordat ie wat ging doen en dan 'overshoot' ie makkelijk. Nu kan ik juist heel nauwkeurig 1 tikje per keer doen en het effect is gelijk merkbaar.
Misschien is het een kwestie van wennen. Heb een Thrustmaster setje met TWCS Throttle. Draaiknopje is heel gevoelig, maar dat overshooten klopt wel. Dus echt minimaal er aan draaien. Dit zal dan wel wennen zijn, omdat je niet meer zo gevoelig aan dat knopje hoeft te draaien. In principe hoef je natuurlijk ook niet -100% +100% te doen, het gaat vaak om kleine stapjes.

Zo eens kijken hoe NYC het gaat doen. Heb sinds deze week na 8 maanden wachten eindelijk een RTX3060 Ti in mijn PC zitten.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:22:
@cbr600f4i

Het ziet er inderdaad wat kaal uit ja... heb je een vergelijking met pre-SU5 misschien?
Ik denk dat ik dat ene stukje van Amerika heb ontdekt waarvan ze geen goede data hebben. Ik heb alleen verder geen vergelijkingen want ik kom zelden terug waar ik al geweest ben. Ik ben vanochtend toch maar weer eens gestart van Orange County en het zag er al een stuk beter uit. Naar San Diego gevlogen en nu richting Palm Springs. Afgezien van de overexposure ziet het er alweer bijna normaal uit eigenlijk. Helaas nog vele CTD's maar die zitten waarschijnlijk in de mods. Al met al denk ik dat het grootste probleem heeft gezeten in de data voorzieningen van MS.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Ze hebben met de update de vertraging uit de trim gehaald (eerst kleine stapjes, na x seconden sneller). Vind dit wel een verbetering. Vind inderdaad wel dat de gevoeligheid nu wel heel snel is (zou iets minder mogen), moet inderdaad met m'n honeycomb trim wheel hele kleine stapjes maken (maar eerst moest ik hem wel 10x ronddraaien om enig effect te hebben).

Het verschilt ook per vliegtuig.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• JK

JK

Het is idd beetje spelen met de trim en dan kom je er wel achter.
Maar in eerste instantie was ik niet echt blij.

Gelukkig nog geen crashes gehad, maar ik moet er nog wat meer uren in steken. Ben bang dat dat pas richting de herfst wat gaat worden.
cbr600f4i schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat ik dat ene stukje van Amerika heb ontdekt waarvan ze geen goede data hebben. Ik heb alleen verder geen vergelijkingen want ik kom zelden terug waar ik al geweest ben. Ik ben vanochtend toch maar weer eens gestart van Orange County en het zag er al een stuk beter uit. Naar San Diego gevlogen en nu richting Palm Springs. Afgezien van de overexposure ziet het er alweer bijna normaal uit eigenlijk. Helaas nog vele CTD's maar die zitten waarschijnlijk in de mods. Al met al denk ik dat het grootste probleem heeft gezeten in de data voorzieningen van MS.
Lijkt er haast op. Met mods of add-on toestellen crasht ie bij mij vrij snel, maar de ingebouwde 747 doet het tot nu toe bijv. weer prima (nu onderweg EHAM - LEPB) ..

Verwijderd

DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Lijkt er haast op. Met mods of add-on toestellen crasht ie bij mij vrij snel, maar de ingebouwde 747 doet het tot nu toe bijv. weer prima (nu onderweg EHAM - LEPB) ..
Ik heb als add-ons alleen vliegtuigen, maar heb 2x een crash gehad met standaard toestellen, terwijl ik een jaar crashvrij gespeeld heb.

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:45
Voor degene met een wat zwaardere klasse PC die MSFS in VR gebruiken :

Na gisteren MSFS helemaal opnieuw geïnstalleerd te hebben ben ik nou aan het proberen dit huidige f#<k fest fatsoenlijk te krijgen in VR (Reverb G2)

Tot nu toe is dit mijn beste resultaat :
1) In OpenXR voor WMR NIET de meest resente runtime gebruiken, deze kost je +/-3 tot 5 fps
2) Rolling Cache inschakelen met minimaal 32 GB, het liefst deze cache zetten op een andere SSD.
3) LOD of middels user.cfg of via instellingen op 200 zetten.

Tot nu heb ik veel minder last van pop-up gebouwen, en op de gok heeft dit te maken met een lage LOD en geen of weinig rolling cache gebruiken.

De resolutie in MSFS voor VR staat hier op 80%, 90% LIJKT beter alleen zelfs een 3090 vind het dan niet echt leuk meer.

Dit heb ik geprobeerd tussen LFRS en Saint Nazaire met real-time weather (tis daar nou redelijk bewolkt) en op lage hoogte (tussen de 500 en 700 voet)

Tot +/- 1,5 km lijkt het beeld best mooi, daarna zie je dat anti-aliasing weinig doet met de huidige update : 1 groot kartel feest

Op LFRS haal ik nu een FPS van 42 en in de lucht schommelt het tussen de 43 en 49, net halve refresh rate van een G2

Ik heb nog niet gekeken weat het doet rond een grote stad aka Seattle of New York.

Het is me ook nog niet gelukt om de letters en cijfers in de cockpit scherper te krijgen

PS :
Ook geen overclock of undervolt op je GPU gebruiken : MSFS klapt er bijna direct uit. (niks nieuws eigenlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 31-07-2021 13:05 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:23
djbarney schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:11:
[...]

absoluut mee eens. Er word af n toe moord en brand geschreeuwd op de verschillende fora, en de developers van de addons en mods roepen maar al te graag dat het altijd aan Asobo ligt. Daar zal in een aantal gevallen zeker een kern van waarheid in zitten, maar wat moet Asobo dan? Maar geen updates meer uitbrengen, geen performance improvements te proberen te brengen? Uiteraard niet, maar wat Asobo wel zou moeten doen, is een langere en in dit geval ook representatieve beta periode nemen, en er voor zorgen dat al die mod developers ook die beta kunnen gebruiken om hun mods te testen en aan te passen voor compatibility. Ze hadden dat een tijdje geleden een keer wel netjes voor elkaar, toen kwam working title enkele minuten na de update uit kwam, al met een aangepaste CJ4 en G1000 mods etc.
Als FBW A320 dev kan ik je vertellen dat we het wel een beetje gehad hebben met Asobo.

Eerst in de SU5 beta lange tijd ontkennen dat er een probleem is met luchtdruk/hoogte/temperatuur zaken. Dan gewoon de boel releasen zonder dat te fixen. Dan het als probleem erkennen en met een hotfix komen waar uiteindelijk die fix toch niet in zit ondanks dat het in de release notes staat.

Als onderdeel van SU5 zomaar ineens een -ffast-math compiler optie aanzetten waardoor floating point berekeningen sneller maar minder accuraat zijn. Alles in de sim is zowat floating point berekeningen dus dat is echt vet handig. Hans Hartmann van Aerosoft is er ook niet blij mee.

Vervolgens net doen alsof de FBW A320 voor CTDs zorgt, terwijl ook gebruikers die de FBW A320 niet geïnstalleerd hebben CTDs hebben. Wel een goede afleidingsmaneuvre om FBW de schuld te geven natuurlijk. Daarbij vermelden dat ze met ons in contact staan om het op te lossen. Maar wij hebben nog niks gehoord hoor ;).

Stel dat het wel een probleem is met third-party vliegtuigen en/of scenery. Dan nog zou de game niet moeten crashen. Dan zou er gewoon debugging informatie in de dev console moeten verschijnen.

Geloof me. Externe ontwikkelaars kunnen hier niks aan doen. Het is gewoon een enorme teringzooi bij MS/Asobo.

En door het blamen van o.a. FBW A320 krijgen we nu weer een hele hoop haat over ons heen. Ik vraag mij echt af of ik nog wel verder aan die kist wil programmeren. Het is gewoon niet leuk zo.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchCommando op 31-07-2021 13:16 ]

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 07:23
DutchCommando schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:09:
[...]

Als FBW A320 dev kan ik je vertellen dat we het wel een beetje gehad hebben met Asobo.

Eerst in de SU5 beta lange tijd ontkennen dat er een probleem is met luchtdruk/hoogte/temperatuur zaken. Dan gewoon de boel releasen zonder dat te fixen. Dan het als probleem erkennen en met een hotfix komen waar uiteindelijk die fix toch niet in zit ondanks dat het in de release notes staat.

Als onderdeel van SU5 zomaar ineens een -ffast-math compiler optie aanzetten waardoor floating point berekeningen sneller maar minder accuraat zijn. Alles in de sim is zowat floating point berekeningen dus dat is echt vet handig. Hans Hartmann van Aerosoft is er ook niet blij mee.

Vervolgens net doen alsof de FBW A320 voor CTDs zorgt, terwijl ook gebruikers die de FBW A320 niet geïnstalleerd hebben CTDs hebben. Wel een goede afleidingsmaneuvre om FBW de schuld te geven natuurlijk. Daarbij vermelden dat ze met ons in contact staan om het op te lossen. Maar wij hebben nog niks gehoord hoor ;).

Stel dat het wel een probleem is met third-party vliegtuigen en/of scenery. Dan nog zou de game niet moeten crashen. Dan zou er gewoon debugging informatie in de dev console moeten verschijnen.

Geloof me. Externe ontwikkelaars kunnen hier niks aan doen. Het is gewoon een enorme teringzooi bij MS/Asobo.

En door het blamen van o.a. FBW A320 krijgen we nu weer een hele hoop haat over ons heen. Ik vraag mij echt af of ik nog wel verder aan die kist wil programmeren. Het is gewoon niet leuk zo.
Thanks voor de inside informatie! Ik hoop niet dat jullie er echt helemaal klaar mee zijn want jullie zijn wat mij betreft de enige reden om veel MSFS te doen ;) d:)b .

Moet wel zeggen dat ik met su5 geen problemen heb met de FBW. N=1 zegt natuurlijk niets, maar toch.
@DutchCommando

het is toch heel makkelijk te zien dat het aan ASObo ligt
als alles goed werkt .. zo wel alle Addons en andere zaken ...

en niemand klaagt , en ASObo voert een update / downgrade door en alles gaat niet meer zo als het werkt ....

wie heeft er met zijn handen aan gezeten.... ASObo
vind ook dat ASObo verantwoordelijk is wat er in "systeem"zit en niet de addon makers

als ik een app of addon maakt wil ik me kunnen bezig houden met verbetering van een app of addon
maar niet aan het herstellen van mijn App of Addon die dus ineens niet meer loopt omdat de maken van het product waar ik me addon of app op gemaakt heb in ens een kronkel in hun hoofd krijgt
om dingen te gaan veranderen

je zag het ook al aan de antwoord van PMDG dat ze verbaast waren dat de test versie 100 % meer FPS hadden , en bij het uitbrengen van de update in eens weer terug kwam tegen het oude aan
dit is totaal een andere build die ze aan makers geven
dus dan kunnen de makers er niets mee doen of hier op voorbereiden

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11 19:06
Ik heb alleen de CJ4 mod geïnstalleerd en heb met SU5 (en met de hotfix) geen enkele ctd gehad. Met eerdere builds overigens ook niet.

Wel vreemd dat de ervaring voor iedereen anders is….

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24
@456 @ravw @BazerK
Het gaat met niet om de snelheidsrestrictie an sich, dat snap ik wel.

Het gaat me om de maffe zinsconstructie.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:34:
@456 @ravw @BazerK
Het gaat met niet om de snelheidsrestrictie an sich, dat snap ik wel.

Het gaat me om de maffe zinsconstructie.
oke
maar er zitten er meer in

air frans - Air France ( en dat nog wel door een fransch bedrijf gemaakt :D :+

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 13:38 ]

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11 19:06
ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:32:
@DutchCommando

het is toch heel makkelijk te zien dat het aan ASObo ligt
als alles goed werkt .. zo wel alle Addons en andere zaken ...

en niemand klaagt , en ASObo voert een update / downgrade door en alles gaat niet meer zo als het werkt ....

wie heeft er met zijn handen aan gezeten.... ASObo
vind ook dat ASObo verantwoordelijk is wat er in "systeem"zit en niet de addon makers

als ik een app of addon maakt wil ik me kunnen bezig houden met verbetering van een app of addon
maar niet aan het herstellen van mijn App of Addon die dus ineens niet meer loopt omdat de maken van het product waar ik me addon of app op gemaakt heb in ens een kronkel in hun hoofd krijgt
om dingen te gaan veranderen

je zag het ook al aan de antwoord van PMDG dat ze verbaast waren dat de test versie 100 % meer FPS hadden , en bij het uitbrengen van de update in eens weer terug kwam tegen het oude aan
dit is totaal een andere build die ze aan makers geven
dus dan kunnen de makers er niets mee doen of hier op voorbereiden
Maar is dit met andere flightsims niet hetzelfde?
Als ik Prepar3d update weet ik ook dat veel addons niet werken en moet ik daarvoor ook wachten op updates.

Enige verschil is wel dat je bij msfs geen keuze hebt of je wilt updaten of niet.
Wat mij betreft bouwt Asobo die keuzevrijheid in in een volgende build (of hebben ze daar ooit al iets over losgelaten in hun dev updates?)
Ik denk dat ze dan al het grootste gedeelte van alle frustraties opgelost hebben.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:44

djbarney

XBL: DeejayBarney

[...]

Goede input ja, thanks voor de toelichting en je werk aan de FBW mod, maakt de Airbus sowieso een stuk leuker en fijner om mee om te gaan. Mijn punt was ook niet om alle blame bij de addon/mod makers te leggen, zeker niet. Ik denk alleen wel dat er op een aantal punten wat nuance nodig is van beide kanten af.

Asobo moet gaan investeren in een fatsoenlijk uitgedacht beta programma zoals ik eerder zei, en die input meenemen en ook daadwerkelijk implementeren VOOR die beta een week later naar iedereen toe gepusht word. Ze hebben voorheen elke zoveel weken updates gehad, en erkenden uiteindelijk dat dat tot extra fouten heeft geleid. Nu hebben ze de patch cadence aangepast, maar ik heb nog steeds het idee dat ze veel te weinig doen met de input. Nu is er ook wel echt een gigantische berg aan input in de fora en zendesk tickets. Ik snap best dat ze meer tijd nodig hebben om daar doorheen te komen.

Wat denk ik de meeste frustratie veroorzaakt is inderdaad de slechte communicatie. De community is volgens mij best begripvol als er n keer iets mis gaat, maar dat het maanden moet duren voordat ze erkennen dat iets niet werkt, of uberhaupt begrijpen wat de community bedoelt.. dat vind ik een slechte zaak. Het heeft werkelijk maanden geduurd voordat ze gevonden hadden dat er inderdaad een tree distance probleem was gecombineerd met hogere latitudes.. dit zou wat mij betreft echt in een speciaal striketeam opgepakt moeten worden met 3rd party developers als subject matter experts.

Ik zit al een lange tijd in de fbw discord om een en ander een beetje te volgen, en jullie zijn heel professioneel bezig met hoe het hele spul opgebouwd word. Ik zou bijna zeggen: kijk eens of je Asobo in een publieke brief ofzo kan vragen hoe jullie kunnen helpen met het verbeteren van de sim, dat jullie input en vooral communicatie over en weer beter moet. We weten dat een high voted forum post ook aandacht krijgt, dus wellicht is dat een optie? misschien ook in combinatie met andere high profile devs?

In ieder geval, super dank voor je toelichting en werk aan de FBW mod, word ondanks het gezeur en gemiep af en toe, toch heel erg gewaardeerd!
Ik zelf heb nooit P3d gedaan , ik heb dit soort dingen nooit gehad , zo wel met de oude FS als met XP
die doen update eens in de half jaar of zelf maar 1 keer

maar als die update dan uit komt heb je heel weinig last
en je weet dat je binnen een week weer een update van de makers kan krijgen en dan ben je weer even een half jaar gerust gesteld ....

maar dit is bij Asobo dus ook niet het geval

1 maart het loopt goed
7 maart update het loopt niet terug naar desktop
9 maart het is gepatched
12 maart update het loopt niet
en dan 14 maart het is gepatched
ect ect

maar het is vaak
1 maart update .. wat foutjes maar blijft lopen
7 maart alles is goed .. tot eind dec dan komt er een nieuwe update
en die dan uitgebreid getest is

USB problemen komen vaak terug
de airliners die standaard in MSFS zitten werken nog niet zo als ze wel in andere FS doen .
Zonder mods dan ..

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 13:49 ]

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

[...]

...

Ik ben ook blij met je inkijkje, en je reactie. En ik ben blij dat je boos bent... Want: Ik krijg het vermoeden dat er dadelijk toch echt meer met jullie in contact getreden gaat worden dan met x0000 (boze) simmers. Als ook Aerosoft al in de klaag mode zit, dan zal er toch wel wat gewicht in de strijd komen samen met FBW. Ik denk wel de meest gebruikte addons zo onderhand (iemand ervaringen met de PMDG DC6?).

Overigens, ik blame addon bouwers helemaal niks, vanwege mijn eigen (beheer)IT adagio: Wie heeft er nu hier iets veranderd? Niet FBW iig. De test periode tegen de build die we nu in productie hebben, had grondiger getest moeten worden/beter geluisterd moeten worden naar de testers/add-on bouwers. Dus JA asobo mag veranderen. En (zelfs) nee ze hoeven geen verantwoording af te leggen. Maar ze moeten wel beginnen te begrijpen dat de addon bouwers de slagroom op de taart is. En als dit niet is, is het een hele droge meuk.

Ff pas op de plaats DutchCommando! Adem in adem uit. Maandag weer een dag ;) Er gaat wel wat veranderen denk ik na deze update. Soms is een stap naar achteren nodig voor 2 stappen naar voren :)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Overigens als voorbeeld trouwens:
Ik zit nu al een week of 6 met een test iOS op mijn iphone. Dit gaat nog zeker een maand of 2 door voordat dit gereleased wordt naar de rest van de wereld.
Hiermee heb ik dus 3 maanden mijn (of anderen hun) app kunnen testen op compatibility tegen de nieuwe iOS.
DAT is pas een test periode.

Misschien moeten ze (net als wat andere games, of net als FBW), een dev versie en een stable versie voorstellen.
Nu zitten we allemaal op de beta versie, en met een druk op de knop kan ik naar de stable.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

456 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Er gaat wel wat veranderen denk ik na deze update. Soms is een stap naar achteren nodig voor 2 stappen naar voren :)
het lijkt net echte luchtvaart daar moet er ook eerst een paar crashen voor dat ze eens gaan luisteren of maatregels gaan nemen

En over het update , hier zie je dus waar het fout gaat met dat auto updaten , het is gebruiksvriendelijk maar alles behalve perfect

vroeger kreeg je een losse bestand om het te updaten ..
en had je dan geupdate en het gaf fouten .. dan her installeer je de boel en laat je de update weg
en je kon verder

nu heb je die keuze dus niet , nu is het elke keer maar afwachten en je lot logt bij de addon makers of de wil van Asobo om het te herstellen
Ik wil zelf die controle behouden ...
ik vind zo als het een week geleden draaide heel goed , maar nu ..... het is niet meer de MSFS die ik er een week op had staan .. het lijkt totaal een andere GAME

[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 14:03 ]

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 21:38

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:36:
[...]

oke
maar er zitten er meer in

air frans - Air France ( en dat nog wel door een fransch bedrijf gemaakt :D :+
Is de officiële callsign van de AF hoor.....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21
Waarom is het Nav Log in-game summierder dan de Nav Log preflight in de World Map?
In het Nav Log op de World Map zie je precies per onderdeel de juiste heading en altitude (Timeclimb, Cruise, Descend etc)

Maar zodra je in-flight de Nav Log opent dan zie je dat allemaal niet.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Speel op Xbox.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Dani86 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Is de officiële callsign van de AF hoor.....
Is die dan veranderd?
want in alle eerdere en andere FS word echt Air France gebruikt
maar goed die dingen kunnen ook veranderen natuurlijk maar ik vind het gewoon vreemd staan

wij gaan toch ook niet Dutch veranderen in Duits of Duts ( al zou het volgens het volkslied wel weer correct wezen)
al denken veel buitenlanders wel als je Dutch zegt dat je uit Duitsland komt , en gaan dan Duits tegen je praten of schrijven ... en dan verbaast kijken dat je het niet kunt verstaan :+

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 14:12 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Is die dan veranderd?
want in alle eerdere en andere FS word echt Air France gebruikt
maar goed die dingen kunnen ook veranderen natuurlijk maar ik vind het gewoon vreemd staan
Wikipedia: Air France

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:00
Zelf maar even een 1:1 vergelijking proberen te maken

< SU5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGBkwdRdTnAyf63yYZ3b5mFZxKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7CYG8jIwHaPRRL8Crbcr8bxr.png?f=fotoalbum_large

SU5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSOoKW9SOQGcqflsx3miE1s0mCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sw4XKYpieWamL0ddFpcjMYP8.png?f=fotoalbum_large

Crop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO5rJra3qQjAm_-_INgmpneXerY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ok7ZxWbxre2VDDLRowDqRPU.png?f=fotoalbum_large

Het is overduidelijk dat er minder autogen is, en de over-sharpening helpt ook niet....

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:03
Heb zojuist een vlucht met de FBW kunnen maken in Afrika (Woestijn). Alle overige plekken met bebouwing e.d. resulteert direct in een CTD. Zowel met als zonder addons. Ook met andere standaard vliegtuigen. Heb sterk een vermoeden dat het een out of memory issue is aangezien de toegewezen RAM software matig beperkt lijkt te worden.....

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Voor de Xbox gebruikers; is er een mogelijkheid om op de instrumenten in te zoomen zonder dat je daarvoor LB hoeft te gebruiken?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:02

Jrrri

Simulant

maffiabaas schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:33:
Heb zojuist een vlucht met de FBW kunnen maken in Afrika (Woestijn). Alle overige plekken met bebouwing e.d. resulteert direct in een CTD. Zowel met als zonder addons. Ook met andere standaard vliegtuigen. Heb sterk een vermoeden dat het een out of memory issue is aangezien de toegewezen RAM software matig beperkt lijkt te worden.....
Hé die is interessant. Zou dat verklaren waarom ie zo vaak crasht bij het starten van een vlucht als ik in UserCfg.opt handmatig de LoD opvoer?

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• Dani86

Dani86

AeroGeek

De SIM gebruikte voor SU5 toch al minder RAM dan helemaal in het begin als je t.mij vraagt.

Volgens het Radeon dashboard zat je in het begin soms op 21 GB RAM wat in gebruik was.
Recentelijk was dat maar 14 ofzo.

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Ik zag heel soms 17 GB, maar meer niet inderdaad. Een Xbox X heeft volgens wiki 10+6 GB (verschillende snelheden) RAM.

DoubleYouPee schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:30:

< SU5:

[Afbeelding]

SU5:

[Afbeelding]

Crop:
[Afbeelding]

Het is overduidelijk dat er minder autogen is, en de over-sharpening helpt ook niet....
hier zie je wel het mooie verschil de oude versie is het meer een geheel

nu lijkt het wel losse delen van elkaar .. de huizen en zo stonden mooi verwerkt in het landschap

nu zie je weer dus zo als andere FS de huizen maar ergens neer gezet worden .. alleen de handgemaakte
kijk naar het water ... wat is dat slecht geworden met de nieuwe update witte randen om het land heen ( dit is gewoon verscherpt daardoor krijg je die witte randen

maar ook ik heb die airport updates gekocht van die ground crew
die zie ik nu alleen maar als ik in het vliegtuig zit , en als ik buiten sta dan moet ik bijna tegen het vliegtuig aan inzoomen wil ik wat zien ...

anders blijven de plekken gewoon leeg

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 14:51 ]

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 14:30
lllustrious schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Hmmm, dan weet ik het niet zeker. Ik weet wel dat er, vooral bij propeller vliegtuigen, een effect optreed waardoor het vliegtuig naar links neigt vanwege de draairichting van de propellers ('prop wash', o.i.d. heet het). [Afbeelding]
Dat wordt soms tegengegaan met rudder trim. Misschien is dat het? Het hangt af van het gewicht en de lading hoe groot het effect is.
Dat zou het best kunnen zijn!! Is er rudder trim in msfs? Ik ben net begonnen en heb de training gedaan maar volgens mij is er alleen genoemd dat je de trim kan gebruiken voor up/down..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Jrrri schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:44:
Ik zag heel soms 17 GB, maar meer niet inderdaad. Een Xbox X heeft volgens wiki 10+6 GB (verschillende snelheden) RAM.
Hoop toch echt dat de PC en de Xbox versies toch weer echt gaan verschillen van elkaar.

Op deze manier wordt niet uitgehaald wat erin zit.
Er zou meer efficiëntie komen, maar het lijkt er meer op dat Asobo het grafisch teruggeschroefd dan wel geoptimaliseerd heeft voor de Xbox hardware.

Dani86 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Hoop toch echt dat de PC en de Xbox versies toch weer echt gaan verschillen van elkaar.

Op deze manier wordt niet uitgehaald wat erin zit.
Er zou meer efficiëntie komen, maar het lijkt er meer op dat Asobo het grafisch teruggeschroefd dan wel geoptimaliseerd heeft voor de Xbox hardware.
hier verbruik ik meer stroom omdat mijn GPU nu op 100% blijft staan en mijn CPU gaat naar 25/20 % terwijl ik normaal niet bovende 15% uit kwam

en dat terwijl de grafische dingen nu voor meer dan de heltft is afgenomen
door mijn slimme meter kan ik dus zien dat mijn pc nu bijna 15% meer verbruikt dan daar voor tijdens het spelen van FS

30 a 50 euro cent per dag meer .. reken dat eens uit over een maand en jaar . terwijl de grafix juist zijn afgenomen

met FPS ben ik van 35 +/- naar 45 +/- gegaan
maar vond die 35 fps al prima
als ik meer FPS wilde hebben had ik alles gewoon op High ended kunnen zetten en niet op UTRA

maar Asobo heeft het nu voor mij op MID gezet terwijl mijn instellingen toch ingesteld staat op UTRA :o

heb gisteren eens alles op mid gezet ...je ziet nu echt niet veel verschil meer .. en op low is het wel een FPS van 70 maar dan kan ik net zo goed XP11 er op zetten wat betreft grafische dingen , met mods ziet dat er wel 100% beter er uit dan hoe Asobo zich nu presenteert

Maar goed XP12 komt er aan dus :-) en de eerste screenshots zien er best goed er uit , en hopelijk kan ik al mijn oude add-ons mee nemen dan zal ik die er wel bij installeren

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 15:14 ]

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35
Is er wat veranderd in de G1000? Net in de 172 van Amsterdam naar Rotterdam gevolgen om de VR te testen. AP doet zijn ding tot ik toestemming krijg om te landen. Dan is de GPS het ineens volledig kwijt. Met kwijt bedoel ik dan dat de aanvlieg route anders is dan de GPS aangeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Kloever op 31-07-2021 15:16 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Eerste keer een volledige vlucht met de 747 gemaakt. Ik had eigenlijk nooit het geduld voor dat ding maar vandaag toch maar eens Schiphol naar Barcelona gedaan (EHAM-LEBL):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OA-D9DCuml2ssiFTtXLS3ZtBVcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ap5ZVTsSjmgrXanOZ9KmNz0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVbkX1EIxUQowkzzBGvLrudv3r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDocSdqOSbsLOto5vpS3y9ns.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Uoi_AKvb_nImlNuTkgjxW5zHAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjpj3DxOaMMJGoUk2tQjB3pS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G39WduxaRn105ZVYZBqaslKiEMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msKXhAvKJIhCjnDjU17Wf13Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujGnJGNm4BaL2yP9PV7WBKLpfZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWUtonzwxlfIQgKGC1oFFSue.jpg?f=fotoalbum_large

De landing was wat ver na de marking maar kon prima op tijd tot stilstand komen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvRZr1jsiVrz-wBs46EADDNi4Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjQY7w78UPt1xNcErAatpgZK.jpg?f=fotoalbum_large

@DigitalExorcist op welke settings speel jij .... Mid ?

dat gedeelte van Spanje is juist heel mooi en zeer gedetailleerd ;(
Als dit ultra is dan mogen bij Asobo wel heel snel alles terug gaan zetten want dit ziet er ehct niet meer uit voor een Sim in 2021

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 15:18 ]

@ravw

Kruising tussen High en Ultra, texture supersampling naar 6x6 gezet, hoger dan 1080p haal ik niet.. welk screentje doel je specifiek op? Detail genoeg imho, en bij het landen heb ik wel wat beters te doen dan op de scenery te letten ;) en tot aan het intercepten van de G/S zat ik te hoog om detail nodig te hebben..
DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Hm, ik heb een Ryzen 5 3600, Geforce 1660 Super, 16GB RAM. Draaide alles op High en sommige op ultra (en nu nog steeds):

Full Screen
1920x1080 (hoger gaat mn monitor niet..),
60 fps locked ivm V-Sync
TAA
Terrain LOD: 175
Terrain Vector: Ultra
Buildings: High
Trees: High
Grass/Bush: high
Object LOD: 175
Volumetric Clouds: Ultra
Texture Res: Ultra
Anisotropic filtering: 16x
Texture supersampling: 6x6
Texture synthesis: high
Water waves: high
Shadow maps: 2048
Terrain shadows: 2048
De rest op On of High behave Motion Blur, die staat op Low.
Glass Cockpit Refresh Rate: Medium

[ Voor 16% gewijzigd door DigitalExorcist op 31-07-2021 15:23 ]

• Rivanov
Je kunt de verschillende altitudes zien in het Nav Log preflight op de World Map. Maar vervolgens zie je tijdens de vlucht in het Nav Log geen altitude vermeld staan.
Is dit op een of andere manier wel mogelijk om het tijdens de vlucht ook in beeld te hebben?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

oke ..

leuk zo'n systeem staat hier inde kast als werkloos staan dan met 8gb ram dus ik had hem gewoon op mijn oude systeem kunnen draaien ( zeker nu )
die 1660S is zelf maar een maand gebruikt
maar dit was veel mooier voor de laatste downgrade

DoubleYouPee schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:30:

< SU5:

[Afbeelding]

SU5:

[Afbeelding]

Crop:
[Afbeelding]

Zou de sharpen op 0 kunnen zetten in je UserCfg.opt, maakt bij mij nu meer verschil dan eerst.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Melantrix schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Dat zou het best kunnen zijn!! Is er rudder trim in msfs? Ik ben net begonnen en heb de training gedaan maar volgens mij is er alleen genoemd dat je de trim kan gebruiken voor up/down..
Je hebt inderdaad ook rudder trim en aileron trim (als je vliegtuig deze heeft).

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik heb altijd al een haat liefde verhouding gehad met MSFS, maar sinds deze laatste update is het eigenlijk alleen maar haat. Constant CTD's, bij het laden / in-game, game die stottert als ik live weather gebruik omdat MSFS mijn verbinding onvoldoende vind.. alleen maar frustratie. Heb nog geen leuke vlucht gehad van langer dan een paar minuten.
Ircghost schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:24:
Ik heb altijd al een haat liefde verhouding gehad met MSFS, maar sinds deze laatste update is het eigenlijk alleen maar haat. Constant CTD's, bij het laden / in-game, game die stottert als ik live weather gebruik omdat MSFS mijn verbinding onvoldoende vind.. alleen maar frustratie. Heb nog geen leuke vlucht gehad van langer dan een paar minuten.
dit is het meest verkondigde klacht op het forum van Asobo ook
vele hebben nu gewoon een haat er naar toe
ook mensen die net zo als ik tot laat lange vluchten doen nu ook zeggen , draai het terug anders stap ik over naar Xp

ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:06:
[...]

hier verbruik ik meer stroom omdat mijn GPU nu op 100% blijft staan en mijn CPU gaat naar 25/20 % terwijl ik normaal niet bovende 15% uit kwam

en dat terwijl de grafische dingen nu voor meer dan de heltft is afgenomen
door mijn slimme meter kan ik dus zien dat mijn pc nu bijna 15% meer verbruikt dan daar voor tijdens het spelen van FS

30 a 50 euro cent per dag meer .. reken dat eens uit over een maand en jaar . terwijl de grafix juist zijn afgenomen
Ach, de kermis of de kroeg kosten méér, en daar heb je minder lang lol van ..

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:16
na die hotfix heb ik geen CTD's meer gehad, de hele middag zonder problemen kunnen vliegen, geen enkele hickup gehad.

Wel erger ik me echt enorm aan die popup, als ik met de LOD's op 200 op ultra vlieg dan verwacht ik op een pc niet dat ik eerst tot onder de 500 ft moet dalen voordat de flat gebouwen ineens op magische wijze in een stad gerenderd worden als ik al over die stad vlieg. Dat stoort me enorm en vind ik echt een enorme achteruitgang ten opzichte van de vorige versie.

Maar goed, als je op redelijke hoogte vliegt dan valt dat niet op en dan vind ik het wel dat het er goed uitziet nu. Alleen scenic tours zijn op dit moment niet echt leuk om te doen, maar het vliegen dan weer wel, dus daar maar op concentreren totdat ze overstag gaan om ook de pc users weer de graphics beleving te geven die ze voor de xbox console versie hadden.

Maar al met al, na die hotfix loopt het tot nu toe erg goed hier.

Dit was in rio vandaag. (de gebouwen in plaatje vier werden pas gerenderd als je heel laag over de stad ging vliegen, hoger bleven die gebouwen en bleef het meer een platte bedoening (zie plaatje 3 die iets hoger gefotografeerd is, daar werden ze niet gerenderd op die hoogte).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cidoKQ6ewWta6NgGC1Nosbsk09U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geXWCJgq0Z5Ianr74EzG4jaA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT_peO719-eQJeqP2VXJYXnkpUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kpro8dKfVIw49qLUPBOpuZIX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZRvLG3206ISx2cwGbAFiIi0yGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpNroYPdADAsrEvelDZEFQYK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PV8XoDHFoNokQpMGB1VWgs1Jips=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWFsx0ytItvJHFwjJpkrht9L.jpg?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
40,29 GB update op PC. Hadden jullie dit ook? Kan je bijna net zo goed het spel opnieuw downloaden.
turkeyhakan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:51:
40,29 GB update op PC. Hadden jullie dit ook? Kan je bijna net zo goed het spel opnieuw downloaden.
dat isde eerste , daarna nog een van 21 GB in CM

tot over twee dagen ;w

• turkeyhakan
ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:55:
[...]

tot over twee dagen ;w
40 GB ging in een uur, dus dat is prima!
Payware addon van Barcelona-El Prat op Ultra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_74zT87CjyjK74ZxwDdEJ1qtPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jhjfGYGR2xmwXExUe1EtqVNk.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Fhdkr8PLJN9ztO4QWquTaawSTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OTiHcDDrykWPhH60zbRvdcUA.png?f=fotoalbum_large

:(

• Jrrri

Jrrri

Simulant

ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:55:
[...]

En daarna kom je hier klagen. Tot dan!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:16
ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:57:
Payware addon van Barcelona-El Prat op Ultra

:(
ja, dat ziet er niet uit meer, dit ziet er nog vele malen slechter uit dan de default el prat voor de update, die payware addons kun je voorlopig wel achterwege laten.

de render hoogte is echt een enorme stap terug, als je land op grasstrips ook dan zie je terwijl je land op de strip zelf het gras pas gerenderd worden, de hele immersie is compleet verdwenen op die manier.

en dat op ultra 4k, echt te gek voor woorden.

Gewoon maar vluchten op hoogte maken, dan is het wel prima te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 31-07-2021 17:04 ]

• Mikee007
  • Laatst online: 09-11 11:19
Dirtyrockers schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Ben je een pc of Xbox vlieger? Als je pc bent zou ik zsm overstappen op de fbw a320
Ja ik ben een PC gebruiker en in gebruik al lange tijd de fbw versie wat ik inderdaad iedereen kan aanraden.
Echter maakt dit geen verschil qua dalen/landen. ik weet niet vanaf welke nm ik moet gaan dalen, ik zie ook alleen de nm naar het volgende waypoint en niet de totale afstand tot de luchthaven.
Mikee007 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Ja ik ben een PC gebruiker en in gebruik al lange tijd de fbw versie wat ik inderdaad iedereen kan aanraden.
Echter maakt dit geen verschil qua dalen/landen. ik weet niet vanaf welke nm ik moet gaan dalen, ik zie ook alleen de nm naar het volgende waypoint en niet de totale afstand tot de luchthaven.
die staat er wel ....

in je flight planner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTvgJ6If_PMgYHTSbmxNdc0zKQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REK5DY1Gw51bI8aZEMk6WszP.jpg?f=fotoalbum_large

Bij DIST

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZFR1XxbymhYaVZ9ZVHPJpmTj9E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lKSjnAGO2T8sVjce9hdkDUE3.gif?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 31-07-2021 17:17 ]

Mbt tot setting is het inderdaad weer een compleet nieuwe game. Vandaag maar even geïnvesteerd om de juiste weer te vinden. Tip van @cracking cloud gevolgd om de LOD settings in de usercfg.opt aan te passen, maar 5 terrain en 10 LOD trekt mijn PC niet, althans niet in mijn testgebied rond San Francisco. Is dus voor iedere PC verschillend en afhankelijk van je grafische settings.

Voor nu staat deze op terrain factor 2 en ObjectLOD factor 5. Heb alleen niet de file read-only gemaakt omdat dit schijnbaar toch problemen kan geven.

Filter in GFE gezet en het begint weer een beetje ergens op te lijken (maar zeker niet op het oude niveau).

Ook maar voorzichtig de community map aan het vullen, maar dat blijft toch lastig na de update. Is echt 1 mod erin, testen waarna de volgende er weer bij kan.

• turkeyhakan
Jrrri schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:01:
[...]

En daarna kom je hier klagen. Tot dan!
Is al klaar? Ook de 20GB.

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:05
Ik vind 'minder dan vroeger'( lees 'van voor de update') nog steeds erg fraai. Ik ken geen simulator die mij mooiere plaatjes geeft dan deze.. Ik gebruik geen mods/addons, misschien daaroor wat stabieler, maar hier geen CTD's of zo.. (Als je daar wel last van hebt: Balen ! Ik wil dat niet bagatelliseren ofzo..)

Net in de buurt van Rio gevlogen, en gewoon genoten van de omgeving. Was die mooier vóór de update? Misschien, maar ik heb voor de update genoeg plekken gezien waar gewoon een 2-dimensionale Bing foto met wat detailloze schoenendoosjes het beeld vulden..

Als ze weer een update uitbrengen waarbij de grafische kwaliteit beter wordt, des te mooier... Zoniet, blijf ik hier lekker van genieten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQaUdFb6MAVQB_R0m4BAMId-xVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5h8DAWgannAW6iqjhgK3HyIu.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm wie staat daar in de verte ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Htc3lsAFp7-FbbQKbLpqOKGthE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8l5Vl4FXXui4lVFclDI4vd1l.jpg?f=fotoalbum_large

Ah..

• Mikee007
ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:12:
[...]

die staat er wel ....

in je flight planner
[Afbeelding]

Bij DIST

[Afbeelding]
Okee, maar ik vlieg niet altijd met de MCDU, als ik even snel een vluchtje wil maken dan gebruik ik het vluchtplan van MSFS zelf zegmaar :P

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12
Mikee007 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:39:
[...]

Okee, maar ik vlieg niet altijd met de MCDU, als ik even snel een vluchtje wil maken dan gebruik ik het vluchtplan van MSFS zelf zegmaar :P
Maar dan nog staat het er.

En in de EFB zit een tod calculator.

Plus je kan in de mcdu de distance naar een bepaald waypoint laten zien door naar fix te gaan.
Mikee007 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:39:
[...]

als je begint met die vlucht druk even op de FLPN knop van de MCDU
dan krijg je hem gewoon te zien

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Zijn er hier (vast wel) gebruikers van de Caravan Mod msfs2020-C208-Improvment-Mod.v2107.1 ?

Dit is de enige mod die ik nu heb want anders kan ik niet achterhalen of de CTD's hierdoor komen. Voor de hotfix had ik met dit toestel geen problemen, daarna alleen maar. Niet dat het door de mod komt maar zolang zonder geen CTD's oplevert lijkt het mij dat het aannemelijk is dat het hierdoor nog voorkomt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Mikee007
Dirtyrockers schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Maar dan nog staat het er.

En in de EFB zit een tod calculator.

Plus je kan in de mcdu de distance naar een bepaald waypoint laten zien door naar fix te gaan.
ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:43:
[...]

als je begint met die vlucht druk even op de FLPN knop van de MCDU
dan krijg je hem gewoon te zien
Okee, ik ga er is mee aan de slag :)
Ik wil steeds weer een beetje bij leren, ik ben al blij dat ik de autopilot aan de praat heb gekregen.

Nadeel is dat is zo weinig tijd heb om vlieguren te maken :(
Mikee007 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:48:
[...]

[...]

Ik wil steeds weer een beetje bij leren, ik ben al blij dat ik de autopilot aan de praat heb gekregen.

hier een filmpje van mij met het opstarten van de A320 FBW

op 1:33 zie je dat ik hem ook met vluchtplanner heb ingesteld van MSFS
dus alleen even die knop aan drukken en klaar
YouTube: the departure from Aéroport de Toulon Hyères

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:48:
[...]

[...]

Kwestie van YouTube filmpjes. De fbw is een study level aircraft. Dus je zal je wel moeten verdiepen in de materie van de a320 om te weten hoe en wat. En waarom het toestel bepaalde dingen wel of niet doet.

Maar dat is altijd ook de insteek van flight simulator geweest. Anders had je beter een arcade game moeten spelen.

Ook de beginners guide van fly by wire legt al een hoop uit.
Dirtyrockers schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Ook de beginners guide van fly by wire legt al een hoop uit.
die lees ik altijd op de lange vluchten dan heb je toch niets te doen ......... o wacht

:+

maar inderdaad .... daar moet je even voor gaan zitten ......

het is niet zoals mijn werkgever .. een drinkbeker krijgen met deksel erop
en dan niemand die deksel open krijgen ....
na een paar min aha zo werkt dat .....
moet eerst drukken en dan een kwartslag draaien ....
plop dop open ...
wat zit daar in de beker ... juist de handleiding hoe je de dop open moet draaien ...
:X :X

maar het lijkt moeilijker dan het is

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 14:30
Gameaddict schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Je hebt inderdaad ook rudder trim en aileron trim (als je vliegtuig deze heeft).
Thanks, ga ik eens zoeken wat de binding daarvan zijn bij mij.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Nou, heb mijn Joystick binnen, wel tof hoor! Doe meteen ff alle lessen opnieuw. Bij het kijken in de cockpit staat dat ik POV --> POV <-- etc moet gebruiken. Maar wat ik ook doe met Joystick, geen idee welke button ik dan moet hebben, terwijl ik wel links en rechts enzo kan kijken. Doe ik iets verkeerd?
Melantrix schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Thanks, ga ik eens zoeken wat de binding daarvan zijn bij mij.
Staan bij Control settings - - > Flight control surfaces - -> Control trimming surfaces

Timbox88 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:15:
Nou, heb mijn Joystick binnen, wel tof hoor! Doe meteen ff alle lessen opnieuw. Bij het kijken in de cockpit staat dat ik POV --> POV <-- etc moet gebruiken. Maar wat ik ook doe met Joystick, geen idee welke button ik dan moet hebben, terwijl ik wel links en rechts enzo kan kijken. Doe ik iets verkeerd?
Is dat kleine knuppeltje (4 posities) op de joystick (of misschien ook op je throttle, weet niet welke standaard geconfigureerd staat)

cbr600f4i schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:45:
Zijn er hier (vast wel) gebruikers van de Caravan Mod msfs2020-C208-Improvment-Mod.v2107.1 ?

Dit is de enige mod die ik nu heb want anders kan ik niet achterhalen of de CTD's hierdoor komen. Voor de hotfix had ik met dit toestel geen problemen, daarna alleen maar. Niet dat het door de mod komt maar zolang zonder geen CTD's oplevert lijkt het mij dat het aannemelijk is dat het hierdoor nog voorkomt.
Als ik alleen al de comments onder de mod bekijk lijkt er het 1 en ander stuk te zijn aan deze addon. Staat ook niet als bevestigd voor SU5. Beter te wachten op een update.

• Timbox88
Gameaddict schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:24:
[...]

Is dat kleine knuppeltje (4 posities) op de joystick (of misschien ook op je throttle, weet niet welke standaard geconfigureerd staat)
Ja, heb ze allebei geprobeerd en kan dan alle kanten opkijken, maar in die lesson vinkt hij niks af en kan ik dus niet door..
Timbox88 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Ja, heb ze allebei geprobeerd en kan dan alle kanten opkijken, maar in die lesson vinkt hij niks af en kan ik dus niet door..
Ah, op die manier. Weet dat een aantal trainingen een paar updates geleden stuk waren. Welke training is het? Kan het hier eens proberen.

• Timbox88
Gameaddict schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Ah, op die manier. Weet dat een aantal trainingen een paar updates geleden stuk waren. Welke training is het? Kan het hier eens proberen.
Thanks, maar twee restarts later werkte het ineens, dus top!

Wat me wel opvalt aan die lessons: FS is wel echt een stukje lelijker geworden zeg...

• alexbl69
Nog een dingetje... de hoogte die ATC op haar radar ziet komt niet overeen met de daadwerkelijke hoogte. Als ik cruise op FL300 (waar ik ook hoor te zijn volgens mijn vluchtplan) zit ATC telkens te tetteren dat ik te hoog of (wat vaker voorkomt) te laag zit.

Het is dan even tweaken waar je precies moet zitten (meestal paar honderd voet), maar na een tijdje begint het opnieuw.

Zal wel komen omdat ATC ook boven de transition-altitude met de daadwerkelijke luchtdruk werkt in plaats van 29.92. Maar wel irritant.

• Jrrri

Jrrri

Simulant

alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:37:

Zal wel komen omdat ATC ook boven de transition-altitude met de daadwerkelijke luchtdruk werkt in plaats van 29.92. Maar wel irritant.
Even op b drukken (indien mogelijk), dan stelt ie de hoogte bij aan de hand van de daadwerkelijke luchtdruk .

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Nog een dingetje... de hoogte die ATC op haar radar ziet komt niet overeen met de daadwerkelijke hoogte. Als ik cruise op FL300 (waar ik ook hoor te zijn volgens mijn vluchtplan) zit ATC telkens te tetteren dat ik te hoog of (wat vaker voorkomt) te laag zit.

Het is dan even tweaken waar je precies moet zitten (meestal paar honderd voet), maar na een tijdje begint het opnieuw.

QNH button op dashboard of B knop indrukken.

PSN: plexforce (ps4)

Kan ook het volgende probleem zijn:

Plane altitude is different than expected
No known workaround

Pilot informs ATC they are descending to their assigned altitude even though they're still below it
No known workaround

Known Issues MSFS

• alexbl69
@Jrrri @WeHoDo
Niet boven de transition altitude. Dan zorgt de 'b' voor 29.92.

@Gameaddict
Denk dat dat het is... even afwachten dus maar.

• Rivanov

• Jrrri

Jrrri

Simulant

maffiabaas schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:33:
Ik heb hier nog even verder naar gekeken. In UserCfg.opt had ik beide LoD-opties op 10 gezet (overeenkomend met 1000 in de sim), en vervolgens met en zonder live weather en met Primary Scaling op 1,25 of 2,00 de boel gestart. Omdat ik eerder veel CTD's had als ik vanaf LaGuardia wilde starten, dat nu ook geprobeerd. En wat denk je? Geen crash. Niks. Wel echt tergend traag, vooral als je gaat rondkijken. De Main Thread gaat dan echt volkomen over de zeik, met soms zelfs secondenlange pauzes. Het hoogste geheugengebruik dat ik heb gezien 13,8 GB RAM en ongeveer 13 GB VRAM. Het lijkt er dus niet op dat de CTD's door een te hoog geheugengebruik worden veroorzaakt, wellicht toch eerder drukke servers of zo voor live weather en live traffic.

Hier een filmpje hoe het eruit ziet met 1,25x Primary Scaling en beide LoD's op 10...

Het wit was in de sim trouwens niet zo immens opgeblazen als in de film.

• Dirtyrockers

Live weather uitzetten. Is een bug.

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Leuk verhaal, niet helemaal eens met de host als het gaat over de beeldkwaliteit, maar wel leuk om de man van Asobo over het product en de ontwikkeling van deze update te zien praten.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:12
Nu een vlucht Schiphol naar Parijs aan het doen. Prachtig die lucht op 29000 ft
Jrrri schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:07:
[...]

In UserCfg.opt had ik beide LoD-opties op 10 gezet (overeenkomend met 1000 in de sim), en vervolgens met en zonder live weather en met Primary Scaling op 1,25 of 2,00 de boel gestart.
Probeer het eens met een lagere Terrain LoDfactor. Zit nu zelf op terrain: 2.0 en object 10.0. Zodra ik met terrain hoger dan 2 ga zitten krijg ik ook het probleem van haperingen zoals in je video. Ga zo nog even Object LoD op 15 proberen.10 is dus het hoogste, alles boven 10 veranderd terug naar 10

[ Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 31-07-2021 23:00 ]

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:44

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:36:
[...]

Nee dat kunnen we niet concluderen. Wat jij ervaart geldt niet per definitie voor anderen. Ik heb sowieso nooit een CTD gehad of gezien (en heb MA FS sinds day 1), loop eigenlijk zelden tegen gekke dingen aan zeker niet meer sinds de eerste paar fixes vorig jaar.

Meestal zijn het mods of aangepaste config settings die de boel om zeep jakkeren, of andere plug-ins die interfacen met de sim en niet goed zijn. Of het is een kwestie van drivers, combinatie van hardware of sommige settings die wel tussen updates ineens aangepast, toegevoegd of gewijzigd worden
Dat heb ik nou ook mijn vrienden hebben problemen bij de vleet en moeten regelmatig stoppen als we samen vliegen. Zelden heb ik problemen gehad.

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Gameaddict schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:54:
[...]

Probeer het eens met een lagere Terrain LoDfactor. Zit nu zelf op terrain: 2.0 en object 10.0. Zodra ik met terrain hoger dan 2 ga zitten krijg ik ook het probleem van haperingen zoals in je video. Ga zo nog even Object LoD op 15 proberen.
Met 5/10 loopt ie al snel na het laden van de vlucht (met live weather & traffic) vast. Zonder live weather en traffic kom je tot een stukje op de runway en dan alsnog een vastloper. Geen CTD dus.

Gameaddict schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Kan ook het volgende probleem zijn:

Plane altitude is different than expected
No known workaround

Pilot informs ATC they are descending to their assigned altitude even though they're still below it
No known workaround

Known Issues MSFS
Had dat vanmiddag met m'n vlucht in de 747 ook.. 'expedite your climb to FL370' terwijl je daar exact al op zit (ja met standaard luchtdruk natuurlijk). "Workaround" is even 500 ft stijgen. Toen was ie een tijd stil totdat ik moest gaan dalen. Soms 200 ft lager, soms 300 ft hoger dan wat ze aangeven.

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 13:22
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:25:
Hoop dat er snel een patch komt zo dat bij het rond kijken in de het vliegtuig dan je de rechtermuis kan indrukken en dan ook gelijk kan sturen ...
dit gaat dus niet ...
ik vlieg altijd met hand op de muis en de andere op de joystick
nu moet je eerst loslaten voor dat je kunt sturen
Dit probleem ervaar ik ook nog steeds... Las ergens dat het veranderen van 'Cockpit interaction system' onder 'accesibility' in de options dit probleem zou verhelpen, maar bij mij helaas niet. Iemand met een tip/solution?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Craftop schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:24:
[...]

Dit probleem ervaar ik ook nog steeds... Las ergens dat het veranderen van 'Cockpit interaction system' onder 'accesibility' in de options dit probleem zou verhelpen, maar bij mij helaas niet. Iemand met een tip/solution?
de enige manier is om je knoppen te veranderen
maar ik vind dat geen manier van doen

• Craftop
JK schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Trim is sinds SU5 inderdaad ook kapot. KLein tikje laat het vliegtuig stijgen of dalen met 500fpm, echt niet te doen..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Craftop schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:37:
[...]

Trim is sinds SU5 inderdaad ook kapot. KLein tikje laat het vliegtuig stijgen of dalen met 500fpm, echt niet te doen..
je trim op knoppen zetten werkt al iets beter niet in het vliegtuig zelf doen
dat gaat mis .. ik heb hem op de stick staan 2 knoppen daar van trim gezet

• Craftop
ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:41:
[...]

je trim op knoppen zetten werkt al iets beter niet in het vliegtuig zelf doen
dat gaat mis .. ik heb hem op de stick staan 2 knoppen daar van trim gezet
Dat heb ik altijd al, maar dat zorgt nu dus voor een onmogelijke manier van trimmen. Een klik op de knop en hup, neus vliegt omhoog of duikt naar beneden. Er is veel kapot gemaakt met die update zeg

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Kan iemand eens meekijken of dit goed gaat? Ik zat in UserCfg.opt te kijken, en kwam daar onder "Texture" de parameters MaxAnisotropy (16) en Quality (0) tegen. Ik heb alles op Ultra staan, en bij alle andere parameters zag ik bij Quality de waarde 3. Als ik in UserCfg.opt bij Texture de Quaility op 3 zet, dan is dat bij de opties in de sim zelf "Texture Resolution": "Low". Ik vind het er echter buiten wel scherper uitzien. Zet ik de Texture Resolution op Ultra, dan staat bij in UserCfg.opt bij Quality weer een 0.

Kunnen nachtbrakers eens kijken wat dit bij hen doet en of jullie veel verschil zien?

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Craftop schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:42:
[...]

Dat heb ik altijd al, maar dat zorgt nu dus voor een onmogelijke manier van trimmen. Een klik op de knop en hup, neus vliegt omhoog of duikt naar beneden. Er is veel kapot gemaakt met die update zeg
In de Cessna 172 verschilt ie nu met een enkel klikje zowat een procent, dat was eerst iets van 0,3%. Vond ik prima, mag van mij terug naar de oude setting.

Craftop schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:42:
[...]

ja dat zijn ook de geluiden op het ASObo forum .. dat als ze alles moeten gaan fixen dan zijn ze nog een jaar bezig het is beter om gewoon voor de pc terug te zetten naar voor de update en de pc en xbox los te halen van elkaar
dat dit dan veel sneller opgelost gaat worden dan het nu allemaal krampachtig willen gaan goed maken
Zelfs addon ontwikkelaars zijn hier niet plezierig om ...

van het Asobo forum
_/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpCgwO-H_s9nlnknbIfRj6TGhmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2AozfmCgUGS93Fpnthru1Rcv.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 01-08-2021 00:12 ]

Pagina: 1 ... 198 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc