There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Eh... NEEN... Mn beeld bevroor toen ik wilde afsluiten. Moest een ALT+F4 aan te pas komenravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:29:
[...]
is er iets dat we wel kunnen gebruiken in FS
bedoel NORMAAL kunnen gebruiken
ja de afsluit knop werkt goed
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Dit zelfde had ik btw ook met de A320neo vanmiddag, die kreeg ik ook niet uit. Hier wel een registratie van de landing in het logbook.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Lol. Check maar eens hoeveel graden het buiten is.DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:31:
[...]
Huh? Ik heb iets van 3 vluchten met live weather gedaan vandaag, werkt perfect…!
Over de +50 graden. De engines hebben er echt moeite mee.
Op dezelfde console inloggen met een ander account en hij start gewoon op, het ligt dus niet aan de download van flight simulator. Iemand enig idee wat het probleem met mijn profiel is of hoe ik dit kan verhelpen? Wil hem graag op de Series X spelen omdat die betere settings kan bieden dan mijn laptop.
Mocht er iemand een fix weten, graag!
Na de hotfix update zag het er echt niet meer uit.
De X-Plane update trauma's beginnen inmiddels weer de kop op te steken : 1 uur vliegen is 2 dagen sleutelen om de sim enigzins fatsoenlijk te laten lopen.
Voor het verwijderen wel wat aan het prutsen : ik heb het idee dat als je rolling cache aanzet de black screens in flight wel een stuk minder zijn, tevens lijkt het ineens verschijnen van gebouwen voor je neus ook ietsje minder te zijn.
Zodra MSFS er weer nieuw opstaat verder experimenteren ... (nogals trauma;s , x-plane terug
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Jullie ook?
Naam van toepassing met fout: FlightSimulator.exe, versie: 1.18.14.0, tijdstempel: 0x00000000
Naam van module met fout: clr.dll, versie: 4.8.4390.0, tijdstempel: 0x609c45bd
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000000669d70
Id van proces met fout: 0x7634
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d7855c7684ecb6
Pad naar toepassing met fout: H:\SteamLibrary\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\clr.dll
Rapport-id: 52564bbe-f674-4a44-98af-af68652a569e
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
Maar daar heb ik weer de bug waarbij de camera als een dolle ronddraait, wegdraait, naar boven, onder weet ik veel bij elke toetsaanraking die ik met muis of stick doe.
Ik ben er klaar mee.
Ongelofelijk...
Heb vanmiddag exact hetzelfde gedaan! CTDs waren dramatisch.. nog nooit problemen gehad met MSFS tot deze update.dierkx36 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:35:
Uit wanhoop MSFS net maar helemaal van d'n PC afgegooid en nu alles opnieuw installeren
Na de hotfix update zag het er echt niet meer uit.
De X-Plane update trauma's beginnen inmiddels weer de kop op te steken : 1 uur vliegen is 2 dagen sleutelen om de sim enigzins fatsoenlijk te laten lopen.
Voor het verwijderen wel wat aan het prutsen : ik heb het idee dat als je rolling cache aanzet de black screens in flight wel een stuk minder zijn, tevens lijkt het ineens verschijnen van gebouwen voor je neus ook ietsje minder te zijn.
Zodra MSFS er weer nieuw opstaat verder experimenteren ... (nogals trauma;s , x-plane terug)
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Maar kunnen we concluderen dat deze game gewoon fucked is? Ik bedoel we zijn bijna een jaar na release en het lijkt nog steeds op een Alpha Build.
Als je kijkt naar bijv. Cyber Punk waar ontevreden gamers hun geld terug konden krijgen, dan zou Asobo een keer sportief moeten zijn en deze optie moeten bieden.
Ik heb weinig tijd (drukke baan en 2 kleine kinderen).
Als ik dan tijd heb voor mijn hobby dan wil ik gewoon dat het out of the box werkt.
Voor mij is de lol eraf. De helft van de tijd is het bagger. Maar deze update spant echt de kroon.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Nee hoor. Heb deze hotfix nog niet geprobeerd maar heb met su5 nauw ook niet echt onoverkomelijke problemen hoorcracking cloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:34:
Zo te zien ben ik de enige hier zonder problemen...
Live wearher is wel bugged. +50 graden op FL 350
[ Voor 9% gewijzigd door Sparkiezz op 30-07-2021 20:40 ]
Dat ligt een beetje aan de definitie van "problemen", ik kan ook zonder problemen vliegen en vele wijzigingen in de huidige versie vind ik geweldig. stadsnamen van kleinere steden, Gedetailleerder world map, betere framerate met gelijke graphics (in mijn geval op een gtx1060 is de framerate beter met gelijke grafische instellingen), stabielere trim. Het "locken" op een bepaald besturingselement is ook super, vooral degene die met scrollwiel bediend kunnen worden.cracking cloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:34:
Maar er zijn ook wel een paar "ergernissen", m'n PC is 18 uur beziggeweest om alle updates (game+content) binnen te halen en te installeren. de camera centreert niet meer als ik met de HAT de view centreer. autopilot die me elke keer terug naar het eerste checkpoint vliegt, terwijl ik al verder in de vlucht ben. De enorme labels bij een mouseover van besturingselementen. Het niet meer kunnen sturen wanneer je met de rechtermuisknop in "rondkijk-modus" zit. enzovoort.
[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 30-07-2021 21:02 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
maar goed we zijn in frankfurt aangekomen
/f/image/FN5solLyLwYfHQWxGg5gCqjw.png?f=fotoalbum_large)
alleen ik kan niet wennen aan die nieuwe grafiche setting
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb deze in zijn geheel uitgezet. Je hebt die in het echt ook nietravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:46:
die enorme labels bij een muis over van besturingselementen vind ik inderdaad ook een ramp
maar goed we zijn in frankfurt aangekomen
[Afbeelding]
alleen ik kan niet wennen aan die nieuwe grafiche setting
Heb je de cockpit interaction op legacy staan?Magic schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:40:
[...]
de camera centreert niet meer als ik met de HAT de view centreer. autopilot die me elke keer terug naar het eerste checkpoint vliegt, terwijl ik al verder in de vlucht ben. De enorme labels bij een mouseover van besturingselementen. Het niet meer kunnen sturen wanneer je met de rechtermuisknop in "rondkijk-modus" zit. enzovoort.
Zou mijn voorkeur ook zijn, maar dan moet ik zoveel inzoomen om al die labels te lezenSparkiezz schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:01:
[...]
Ik heb deze in zijn geheel uitgezet. Je hebt die in het echt ook niet
DAt heb ik even geprobeert, maar juist dat "locken" van elementen vind ik ideaal, anders wil ik door het "swayen" van het vliegtuig er nog wel eens naast klikken.cracking cloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:11:
[...]
Heb je de cockpit interaction op legacy staan?
[Afbeelding]
Ik mis alleen nog een optie om niet te interacten met de scrollwiel als hij niet gelocked is. Hoevaak ik niet ergens een click of een ratel hoor als ik door de cockpit heen kijk en zoom.
[ Voor 14% gewijzigd door Magic op 30-07-2021 21:14 ]
Maar klopt het dat ik via die dus niet de cursormode kan oproepen en gebruiken? Ik moet nu steeds switchen met de normale controller daarvoor.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
dat "swayen" kan je uitzettenMagic schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:13:
[...]
DAt heb ik even geprobeert, maar juist dat "locken" van elementen vind ik ideaal, anders wil ik door het "swayen" van het vliegtuig er nog wel eens naast klikken.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

[ Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-07-2021 21:14 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ja, maar dat vind ik dan visueel weer de immersie verhogen
Zonder sway dan heb ik het gevoel of ik in "slew-mode" vlieg
[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 30-07-2021 21:16 ]
Rivanov in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)":Koning-Admiraal schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:16:
Iemand enig idee hoe je trim kunt besturen op de controller. Y plus pijl naar boven werkt blijkbaar niet.
RB inhouden + RS Up en Down
dit gaat dus niet ...
ik vlieg altijd met hand op de muis en de andere op de joystick
nu moet je eerst loslaten voor dat je kunt sturen
ja en niet veranderen met gas geven of gas verminderen dan gaat het ook niet lukken maar het beste is een knop toewijzen op je joystick want ingame met muis gaat het wiel te snel te verArthurMorgan schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:21:
als aanvulling op de post hierboven van @cracking cloud en steeds 1 klik op de up/down geven en dan wachten op wat het effect is. Dat duurt wel een paar seconden.
Nee hoor, ik ook geen enkel issue gehad. Alleen bij de laatste vlucht cónstant scherm dat steeds op zwart springt en na 5 seconden weer aan gaat. Maar ik heb net MSFS afgesloten en het blijft zo... dus grote kans dat het niet aan MSFS ligtcracking cloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:34:
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Top.
[ Voor 10% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-07-2021 21:29 ]
Monterey:
/f/image/NxK3vRBE5RLpaPfXrzTleh8X.png?f=fotoalbum_large)
Oxnard:
/f/image/IkZvCFsmdCWzBjGoXYNJmcpn.png?f=fotoalbum_large)
Los Angeles Area:
/f/image/1gig92qHUdSrzDb6DJSgG31y.png?f=fotoalbum_large)
Orange County:
/f/image/Qfmqy3JJpCjIaa5GFcGZcMxW.png?f=fotoalbum_large)
Ik ga voorlopig wel even Far Cry spelen de komende maanden en af en toe checken of FS weer terug is naar normaal.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Wat zijn de coördinaten? Dan wil ik wel eens een vergelijking posten..cbr600f4i schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:29:
Ben er voorlopig even klaar mee.
Monterey:
[Afbeelding]
Ik ga voorlopig wel even Far Cry spelen de komende maanden en af en toe checken of FS weer terug is naar normaal.
Heb het zoomen op de rechtmuisknop + scroll wiel staan. Als je dan inzoomt hoef je niet bang te zijn dat je iets verzet in de cockpit.Magic schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:13:
[...]
Ik mis alleen nog een optie om niet te interacten met de scrollwiel als hij niet gelocked is. Hoevaak ik niet ergens een click of een ratel hoor als ik door de cockpit heen kijk en zoom.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Heb het rondkijken op de middelste knop van m'n muis staan (aan/uit) maar ik kan gewoon rondkijken en sturen tegelijkravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:25:
Hoop dat er snel een patch komt zo dat bij het rond kijken in de het vliegtuig dan je de rechtermuis kan indrukken en dan ook gelijk kan sturen ...
dit gaat dus niet ...
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Nee hoor, gelukkig niet. Gisteren de update binnengehaald, meteen daarna een paar probleemloze vluchten gemaakt. Vanavond de patch erbij, daarna ook geen rare dingen.cracking cloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:34:
MIJN gevoel (en dat is niet meer dan dat ! ) zegt dat veel problemen met mods die niet meer aansluiten bij de update te maken hebben. Op zich vind ik dat niet onlogisch, komt in meerdere games voor. ( Bij een ETS2 update werkt promods meestal ook niet meer, even wachten op die update en gáán met die banaan..)
Helaas werkt dat bij mij (Series S met controller) ook niet.
Check je controller settings dan even, of die wel goed gemapped zijn.zetje01 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:56:
[...]
Helaas werkt dat bij mij (Series S met controller) ook niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Horse Shoe Bend
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:strip_exif()/f/image/u19PSmFwQA1jEAPWcCG0GFhJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderweg naar Blackpool
:strip_exif()/f/image/uQ2hH01Dv3IfVmS4kSnbltqz.jpg?f=fotoalbum_large)
Established op de localizer (ILS rwy 28)
:strip_exif()/f/image/bWJLmLYkI1iF2eCh5z1sW6C3.jpg?f=fotoalbum_large)
.... en geparkeerd!
[ Voor 69% gewijzigd door DigitalExorcist op 30-07-2021 22:28 ]
De coordinaten heb ik zo snel niet maar het is vanaf KMRY, richting en rond Point Lobos State Natural Reserve en dan volg je de kustlijn een stukje richting het zuiden.DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Wat zijn de coördinaten? Dan wil ik wel eens een vergelijking posten..
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
absoluut mee eens. Er word af n toe moord en brand geschreeuwd op de verschillende fora, en de developers van de addons en mods roepen maar al te graag dat het altijd aan Asobo ligt. Daar zal in een aantal gevallen zeker een kern van waarheid in zitten, maar wat moet Asobo dan? Maar geen updates meer uitbrengen, geen performance improvements te proberen te brengen? Uiteraard niet, maar wat Asobo wel zou moeten doen, is een langere en in dit geval ook representatieve beta periode nemen, en er voor zorgen dat al die mod developers ook die beta kunnen gebruiken om hun mods te testen en aan te passen voor compatibility. Ze hadden dat een tijdje geleden een keer wel netjes voor elkaar, toen kwam working title enkele minuten na de update uit kwam, al met een aangepaste CJ4 en G1000 mods etc.strider1007 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:40:
[...]
Nee hoor, gelukkig niet. Gisteren de update binnengehaald, meteen daarna een paar probleemloze vluchten gemaakt. Vanavond de patch erbij, daarna ook geen rare dingen.
MIJN gevoel (en dat is niet meer dan dat ! ) zegt dat veel problemen met mods die niet meer aansluiten bij de update te maken hebben. Op zich vind ik dat niet onlgisch, komt in meerdere games voor. ( Bij een ETS2 update werkt promods meestal ook niet meer, even wachten op die update en gáán met die banaan..)
Ik heb in ieder geval zojuist (met bugs, jazeker) toch een succesvolle vlucht EHAM-EDLP (Schiphol - Paderborn) afgerond met de laatste dev versie van de Airbus A320neo van FlyByWire. Was even pielen om die bravo goed gecalibreerd te krijgen, maar goed, toen dat klaar was, was het ook gewoon goed.
Ik gun asobo en de mod/addon bouwers nog wel n paar dagen/weken om hun spul weer netjes compatible te maken, en in de tussentijd vlieg ik wel met dingen die wel goed werken. Beetje GA, de airbus fbw in dev versie met wat minimale bugs (iig in deze vlucht dan)..
Ah dat lukt me vanavond niet meer maar zal het morgen ff proberen!cbr600f4i schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:07:
[...]
De coordinaten heb ik zo snel niet maar het is vanaf KMRY, richting en rond Point Lobos State Natural Reserve en dan volg je de kustlijn een stukje richting het zuiden.
[Afbeelding]
Thanks! Maar weet je dan ook hoe een foto maakt? Want op de pc moet dat wel kunnen ik heb al vele mooie foto’s voorbij zien komen en dat zou de console versie toch ook gewoon moeten kunnen? Ik kan er weinig over vinden terwijl het toch veel gebruikt zou worden zou je zeggen. Menig game heeft een Photomode tegenwoordig…cracking cloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:30:
@cypress3d je kan de hud verbergen onder General Options > Camera > Chase Camera > Instrument heads up display => OFF
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Dat is toch het middelste (functie-) knopje op je xbox controller?cypress3d schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:25:
[...]
Thanks! Maar weet je dan ook hoe een foto maakt? Want op de pc moet dat wel kunnen ik heb al vele mooie foto’s voorbij zien komen en dat zou de console versie toch ook gewoon moeten kunnen? Ik kan er weinig over vinden terwijl het toch veel gebruikt zou worden zou je zeggen. Menig game heeft een Photomode tegenwoordig…
GFE gebruiken mits je een GF GPU hebcypress3d schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:25:
[...]
Thanks! Maar weet je dan ook hoe een foto maakt? Want op de pc moet dat wel kunnen ik heb al vele mooie foto’s voorbij zien komen en dat zou de console versie toch ook gewoon moeten kunnen? Ik kan er weinig over vinden terwijl het toch veel gebruikt zou worden zou je zeggen. Menig game heeft een Photomode tegenwoordig…
ALT F1 is foto nemen
ALT F9 Is video opnemen / stoppen
ALT R is FPS zien
ALT F3 is Filters
ALT Z is menu
Alleen die labels bij de knoppen moeten nog weg. Ja de cockpit staat op Legacy. Maar de labels zelf staan er nog.
en dat we als PC gebruikers de mogelijkheid krijgen om het weer er uit te laten zien zo als het 4 a 5 dagen geleden was ..
Toffe afbeeldingen! Wat is die 'Just Flight EFB' tablet precies? Heb zitten googlen,die EFB ziet er wel handig uit, maar de tablet vorm is ook wel tof! Vind je het een echte toevoeging om er 30€ voor neer te leggen, ben namelijk wel echt op zoek naar zoiets in game!DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:05:
Vertrek van Manchester
[Afbeelding]
Onderweg naar Blackpool
[Afbeelding]
Established op de localizer (ILS rwy 28)
[Afbeelding]
.... en geparkeerd!
[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Dat zou wel mooi zijn, dan heb ik niet voor niets een nieuwe PC en zo'n flight yoke gekocht...ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:01:
nu maar hopen dat alle mods weer gaan werken en die pop ups en afstand van kijken weer een beetje gezond word
en dat we als PC gebruikers de mogelijkheid krijgen om het weer er uit te laten zien zo als het 4 a 5 dagen geleden was ..
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Nee dat kunnen we niet concluderen. Wat jij ervaart geldt niet per definitie voor anderen. Ik heb sowieso nooit een CTD gehad of gezien (en heb MA FS sinds day 1), loop eigenlijk zelden tegen gekke dingen aan zeker niet meer sinds de eerste paar fixes vorig jaar.Dani86 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:28:
Op andere forums lees ik dat er vandaag een hotfix zou zijn.
Maar kunnen we concluderen dat deze game gewoon fucked is? Ik bedoel we zijn bijna een jaar na release en het lijkt nog steeds op een Alpha Build.
Als je kijkt naar bijv. Cyber Punk waar ontevreden gamers hun geld terug konden krijgen, dan zou Asobo een keer sportief moeten zijn en deze optie moeten bieden.
Ik heb weinig tijd (drukke baan en 2 kleine kinderen).
Als ik dan tijd heb voor mijn hobby dan wil ik gewoon dat het out of the box werkt.
Voor mij is de lol eraf. De helft van de tijd is het bagger. Maar deze update spant echt de kroon.
Meestal zijn het mods of aangepaste config settings die de boel om zeep jakkeren, of andere plug-ins die interfacen met de sim en niet goed zijn. Of het is een kwestie van drivers, combinatie van hardware of sommige settings die wel tussen updates ineens aangepast, toegevoegd of gewijzigd worden
Die tablet zit standaard in de Just Flight Piper Arrow III (en IV). Heerlijk toestel. Maar je kan die EFB dus niet los kopen voor zover ik weet…Craftop schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:32:
[...]
Toffe afbeeldingen! Wat is die 'Just Flight EFB' tablet precies? Heb zitten googlen,die EFB ziet er wel handig uit, maar de tablet vorm is ook wel tof! Vind je het een echte toevoeging om er 30€ voor neer te leggen, ben namelijk wel echt op zoek naar zoiets in game!
Je kan met deze niet zo bar veel. Wel wat dingetjes aanpassen zoals een copiloot toevoegen, deuren openen of je toestel vastgespen aan de grond. En je kan schade aan je motor simuleren; als je je vliegtuig teveel mishandelt laat ie dat zien en val je uit de lucht.
[ Voor 19% gewijzigd door DigitalExorcist op 30-07-2021 23:41 ]
Die labels bij knoppen is nog een andere instelling. Volgens mij iets met 'tooltip'.DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:53:
Alleen die labels bij de knoppen moeten nog weg. Ja de cockpit staat op Legacy. Maar de labels zelf staan er nog.
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Xbox versie…ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:29:
[...]
GFE gebruiken mits je een GF GPU heb
ALT F1 is foto nemen
ALT F9 Is video opnemen / stoppen
ALT R is FPS zien
ALT F3 is Filters
ALT Z is menu
gecondoleerd
grapje maar dan zou ik het niet weten
Met je telefoon een foto van je TV maken dan maar..ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:06:
[...]
gecondoleerd![]()
Je dubbelklikt de Xbox knop en er verschijnt nu, naast de al bekende opties zoals snap, unsnap en de X om een stukje game op te nemen, een nieuwe optie namelijk de Y knop om een screenshot te maken
hier krijg ik het dus niet meer voor elkaar

Weinig problemen gemerkt. Even wennen aan de nieuwe default controller bindings, maar ik stoor mij niet echt aan de blauwe knoppen en aanpassingen om het makkelijker te maken de boel met een controller te besturen. Werkt best goed met de controller en met een beetje open mind en gewenning is het ook best fijn met de muis. En performance is prima momenteel in 1440p en alles Ultra, op een 9900K & 5700XT.
Deze game kan je momenteel volgens mij beter op de Series X spelen. Het draait echt fantastisch, eigenlijk had ik dat niet verwacht, maar dit belooft veel goeds voor in de toekomst. Als ik het hier zo lees, zijn er aardig wat frustraties op de pc. Ik kwam hier eigenlijk om mij wat verder te verdiepen in MSFS. maar het is hier veelal een klaagmuur. Gelukkig zijn er ook mooie plaatjes en positieve geluiden te horen, zoals van @Propane Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat deze game niet uit de verf komt op de pc.ravw schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:06:
[...]
gecondoleerd![]()
To players who pre-ordered the Premium Deluxe edition on Xbox Series X|S and did not receive their Premium content, you should receive a message via Xbox Live Messaging today with a code to redeem your content. Thank you for your patience!
— MSFS Support (@MSFS_Support) 31 juli 2021
Lomp gesteld: het was een sim, het is een game geworden. Door de aanpassingen om het speelbaar te maken op de Xbox, kun je de volle grafische potentieel van high end pc's niet meer benutten. Het is frustrerend dat je alles op ultra zet en de beeldkwaliteit zienderogen minder is dan voorheen terwijl je GPU uit z'n neus staat te eten.Nol_NL schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 03:15:
[...]
Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat deze game niet uit de verf komt op de pc.
Het grote verschil is denk ik ook dat de meeste mensen met een Xbox niet op 50 cm van hun scherm zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door Jrrri op 31-07-2021 07:20 ]
Het feit dat het grafisch wat minder is geworden doet toch niets af aan het realisme en het sim gedeelte? We zijn jaren tevreden geweest met prepared en x-plane. Als je dat nu opstart weet je niet wat je ziet.Jrrri schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:07:
[...]
Lomp gesteld: het was een sim, het is een game geworden. Door de aanpassingen om het speelbaar te maken op de Xbox, kun je de volle grafische potentieel van high end pc's niet meer benutten. Het is frustrerend dat je alles op ultra zet en de beeldkwaliteit zienderogen minder is dan voorheen terwijl je GPU uit z'n neus staat te eten.
Het grote verschil is denk ik ook dat de meeste mensen met een Xbox niet op 50 cm van hun scherm zitten.
Ik vind dit soort reacties wel erg overtrokken hoor. En het feit dat je vloeiend (met stabiele GPS en zonder stutters) de Final approach kan vliegen op Heathrow of KLAX is toch ook wel wat waard. Ik vind dat juist wat toevoegen aan het realisme.
Door je vlucht voor te bereiden, via bijv. Skyvector.com kan je een VFR route plannen.GluonC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:35:
Ik weet hoe ik bepaalde plaatsen die ik wil bezoeken terug kan vinden dmv de juiste coördinaten in te voeren in de zoek balk. Maar wat nou als ik al in de lucht zit, en ik besluit bijv. om de Chinese muur te gaan bewonderen, hoe kan ik die dan terug vinden? 🤔
Is hier iets over te vinden?
Ja, het voegt alles toe aan het realisme. Echter, zet dat in de settings net als dat ik PG uit/aan kan zetten. Nu hebben we Ultra maar in werkelijkheid is dat gedegradeerd naar Low-High.Sparkiezz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:49:
[...]
En het feit dat je vloeiend (met stabiele GPS en zonder starters) de Final approach kan vliegen op Heathrow of KLAX is toch ook wel wat waard. Ik vind dat juist wat toevoegen aan het realisme.
Om dat vloeiend te kunnen met de hoogste beeldkwaliteit, heb ik een nieuwe pc gekocht. Dat voelt nu als weggegooid geld. Volgens mij mag ik daar terecht pissig over zijn.Sparkiezz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:49:
[...]
Het feit dat het grafisch wat minder is geworden doet toch niets af aan het realisme en het sim gedeelte? We zijn jaren tevreden geweest met prepared en x-plane. Als je dat nu opstart weet je niet wat je ziet.
Ik vind dit soort reacties wel erg overtrokken hoor. En het feit dat je vloeiend (met stabiele GPS en zonder starters) de Final approach kan vliegen op Heathrow of KLAX is toch ook wel wat waard. Ik vind dat juist wat toevoegen aan het realisme.
Dat is een combinatie van regels die per luchtruim en per land verschillend zijn, verschillen of je VFR of IFR vliegt en daarnaast afhankelijk zijn van het vliegtuig dat je vliegt. (En dan vergeet ik ongetwijfeld nog variabelen). In ieder geval zou ik zeggen begin ergens te lezen over luchtvaart en werk je weg omhoogRivanov schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:01:
Iemand tips of aanwijzingen hoe ik het best kan bepalen wat de optimale altitude is per vliegtuig? Waar kan ik de cruising altitude zien? Naar welke altitudes moet ik zakken, en wanneer, als ik wil gaan landen?
Misschien hier:Rivanov schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:01:
Iemand tips of aanwijzingen hoe ik het best kan bepalen wat de optimale altitude is per vliegtuig? Waar kan ik de cruising altitude zien? Naar welke altitudes moet ik zakken, en wanneer, als ik wil gaan landen?
(Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes
Mijn mening is dat het nu volledig ver.... is. Om het op een Xbox te laten draaien van een paar honderd euro is alles wat het mooi en realistisch maakte eruit gesloopt...
Ik vind dit soort reacties wel erg overtrokken hoor. En het feit dat je vloeiend (met stabiele GPS en zonder starters) de Final approach kan vliegen op Heathrow of KLAX is toch ook wel wat waard. Ik vind dat juist wat toevoegen aan het realisme.
Als je het nu op een Xbox voor het eerst opstart zal je het vast heel mooi vinden. Draai je het al langer op een high-end PC dan is het echt ongelovelijk wat een downgrade het is.
Ik draai het sinds dag 1 en merk nog niks van grafische downgrades…… zal straks nog even adhv een eerder screenshot hier een vergelijking maken maar ik vind het er nog net zo mooi uit zien als eerst….groennom schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Mijn mening is dat het nu volledig ver.... is. Om het op een Xbox te laten draaien van een paar honderd euro is alles wat het mooi en realistisch maakte eruit gesloopt.
Als je het nu op een Xbox voor het eerst opstart zal je het vast heel mooi vinden. Draai je het al langer op een high-end PC dan is het echt ongelovelijk wat een downgrade het is.
Ik draai het vanaf dag 1 op de pc op een combi van high/ultra. Met de laatste update vind ik de visuele degradatie wel meevallen.groennom schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Mijn mening is dat het nu volledig ver.... is. Om het op een Xbox te laten draaien van een paar honderd euro is alles wat het mooi en realistisch maakte eruit gesloopt.
Daarnaast wordt zowel veel autogen als ground textures gestreamd en ik vermoed dat de drukte op de servers ook een rol spelen in de lagere visuals. Dat zou betekenen dat als de grootste piek weg is, dat die visuals ook beter worden. Zag hier en daar al wat berichten op het MSFS forum die bevestigden dat het er alweer wat beter uitzag. Ik had zelf ook het idee dat het er gisteren beter uit zag dan de dagen ervoor.
De stabiliteit en de servercapaciteit is niet iets waar Asobo controle over heeft.
Ja of via de Xbox zelf maar dan heb je volgens mij niet de originele resolutie:(DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:07:
[...]
Met je telefoon een foto van je TV maken dan maar..
Voor nu is het niet anders denk ik.
Het ziet er inderdaad wat kaal uit ja... heb je een vergelijking met pre-SU5 misschien?
:strip_exif()/f/image/mhmmihqRzwNgVfPYHz9qEB4h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GpoyJnYf4p9v3rJZkJ1AO42I.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar een klein stukje verderop:
:strip_exif()/f/image/kd0XfVSLDu4RdQ9bN7Qy4gWB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door DigitalExorcist op 31-07-2021 09:33 ]
Ligt misschien aan je settings?DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:02:
[...]
Ik draai het sinds dag 1 en merk nog niks van grafische downgrades…… zal straks nog even adhv een eerder screenshot hier een vergelijking maken maar ik vind het er nog net zo mooi uit zien als eerst….
Kon/kan alles op high draaien, maar het is significant slechter geworden. Alles is veel blurrier en de high-texture LOD is een box van ca. 10x10km rond je toestel geworden. Hele wijken verschijnen uit of verdwijnen in het niets.
Natuurlijk, de huidige sim is (grafisch, heb het niet over technisch) nog steeds veel beter dan alles wat we hiervoor hadden. Maar als je bijna een jaar in een tot aan de horizon bijna fotorealistische wereld hebt kunnen vliegen waarna dit met een 'upgrade' volstrekt onnodig (tenminste voor de PC) terug wordt gedraaid is het logisch dat niet iedereen daar blij van wordt.
In z'n algemeenheid zal de ervaring die iemand heeft samenhangen met de kracht van de PC. Als je het spel al niet op high kon spelen zal de ervaring veelal positief zijn (want hogere framerates), maar bezitters van krachtiger PCs zien het wel degelijk.
Heb 64Gb in mijn systeem, waar FS af en toe tot 36Gb van gebruikte. Nu is dat hooguit 16Gb. Dat verschil komt natuurlijk ergens vandaan, en dat is hoogstwaarschijnlijk bereikt door de LOD kleiner te maken. Iemand die 16Gb geheugen in zijn systeem heeft zitten zal hier dus niet veel van merken, maar iemand met 32Gb of 64Gb wel.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hm, ik heb een Ryzen 5 3600, Geforce 1660 Super, 16GB RAM. Draaide alles op High en sommige op ultra (en nu nog steeds):alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:24:
[...]
Ligt misschien aan je settings?
Kon/kan alles op high draaien, maar het is significant slechter geworden. Alles is veel blurrier en de high-texture LOD is een box van ca. 10x10km rond je toestel geworden. Hele wijken verschijnen uit of verdwijnen in het niets.
Natuurlijk, de huidige sim is (grafisch, heb het niet over technisch) nog steeds veel beter dan alles wat we hiervoor hadden. Maar als je bijna een jaar in een tot aan de horizon bijna fotorealistische wereld hebt kunnen vliegen waarna dit met een 'upgrade' volstrekt onnodig (tenminste voor de PC) terug wordt gedraaid is het logisch dat niet iedereen daar blij van wordt.
In z'n algemeenheid zal de ervaring die iemand heeft samenhangen met de kracht van de PC. Als je het spel al niet op high kon spelen zal de ervaring veelal positief zijn (want hogere framerates), maar bezitters van krachtiger PCs zien het wel degelijk.
Heb 64Gb in mijn systeem, waar FS af en toe tot 36Gb van gebruikte. Nu is dat hooguit 16Gb. Dat verschil komt natuurlijk ergens vandaan, en dat is hoogstwaarschijnlijk bereikt door de LOD kleiner te maken. Iemand die 16Gb geheugen in zijn systeem heeft zitten zal hier dus niet veel van merken, maar iemand met 32Gb of 64Gb wel.
Full Screen
1920x1080 (hoger gaat mn monitor niet..),
60 fps locked ivm V-Sync
TAA
Terrain LOD: 175
Terrain Vector: Ultra
Buildings: High
Trees: High
Grass/Bush: high
Object LOD: 175
Volumetric Clouds: Ultra
Texture Res: Ultra
Anisotropic filtering: 16x
Texture supersampling: 6x6
Texture synthesis: high
Water waves: high
Shadow maps: 2048
Terrain shadows: 2048
De rest op On of High behave Motion Blur, die staat op Low.
Glass Cockpit Refresh Rate: Medium
Merk wel dat ik nog heel veel moet oefenen. de vlieghoogte varieerde extreem en mijn bochten zijn nog veel te scherp vaak.
Ik heb het idee dat de Hotas veel niet toegewezen knoppen heeft standaard. Daarom deheading indicator een eigen knop gegeven (kreeg de melding erg vaak) dat is knop 13, prev geworden... neem aan dat ik dat soort toewijzingen gewoon kan doen toch als knoppen niet gebruikt worden door mij of zelfs helemaal niet toegewezen lijken?
Voor de update leek het ook wel effect te hebben op de antialias, na de update van gisteren is dit lijkt wel opgelost.
In mijn beleving vloog je eerst echt over een stad heen, zag ik alle details en nu is een stad meer een rommelig zootje.
Zijn ook ongeveer mijn settings, heb alleen Terrain en Object LOD op 200, vsync staat bij mij uit (gelocked via Nvidiainspector op 30 fps) en volgens mij shadow maps en terrain maps op default (is dacht ik iets lager)DigitalExorcist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:37:
[...]
Hm, ik heb een Ryzen 5 3600, Geforce 1660 Super, 16GB RAM. Draaide alles op High en sommige op ultra (en nu nog steeds):
Full Screen
1920x1080 (hoger gaat mn monitor niet..),
60 fps locked ivm V-Sync
TAA
Terrain LOD: 175
Terrain Vector: Ultra
Buildings: High
Trees: High
Grass/Bush: high
Object LOD: 175
Volumetric Clouds: Ultra
Texture Res: Ultra
Anisotropic filtering: 16x
Texture supersampling: 6x6
Texture synthesis: high
Water waves: high
Shadow maps: 2048
Terrain shadows: 2048
De rest op On of High behave Motion Blur, die staat op Low.
Glass Cockpit Refresh Rate: Medium
Verwijderd
Heb echt met zowel Xbox controller als met een hotas x56.. is dat een instelling, realisme of iets ander? Want het is zwaar vervelend..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Héél veel meer. Met name de FMC (Flight Computer) waarbij alle knoppen en menu's wel een functie hebben. Als je net begint zou ik niet voor de Fly By Wire-mod gaan; en eerst genoeg 'feeling' krijgen met de standaard Airbus. Als je 'straks' met Simbrief gaat werken (vluchtplanningen maken met een gratis web-based tool bijvoorbeeld) kan het interessant zijn omdat FlyByWire daar rechtstreeks mee kan communiceren. Je kunt dan veel uitgebreider plannen en het vliegt véél realistischer.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:00:
[Afbeelding]
Ik vlieg graag met de standaard Airbus A320NEO. Ik vlieg al met de auto pilot van het vliegtuig zelf.
Wat kan je meer met de Fly by Wire A320NEO?
Kan het nu niet testen want de store versie is stuk.
Het is wel een gevalletje "als je moet vragen óf je het moet gaan gebruiken, moet je het nog niet gaan gebruiken"
Iemand trouwens een idee hoe de namen van online spelers op de Xbox aangezet kan worden. Want dat kan blijkbaar wel op de pc. Speel op de Xbox Series X.
[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 31-07-2021 11:14 ]
Dan is het waarschijnlijk zo dat je hele kleine deadzones hebt ingesteld, waardoor je onbewust een kleine input afwijking hebt. De deadzones kunnen je in de controller instellingen aanpassen bij sensitiviteit instellingen.Melantrix schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:07:
Ik heb op zowel Xbox als pc dat mijn vliegtuig (vaak een Cessna 172, begin net) naar links afbuigt als ik niks doe.
Heb echt met zowel Xbox controller als met een hotas x56.. is dat een instelling, realisme of iets ander? Want het is zwaar vervelend..
Moet je als Xbox gebruiker maar even met een korreltje zout nemen.Nol_NL schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 03:15:
[...]
Als ik het hier zo lees, zijn er aardig wat frustraties op de pc. Ik kwam hier eigenlijk om mij wat verder te verdiepen in MSFS. maar het is hier veelal een klaagmuur. Gelukkig zijn er ook mooie plaatjes en positieve geluiden te horen, zoals van @Propane Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat deze game niet uit de verf komt op de pc.
Vorig jaar hadden we grafisch gezien (even de bugs en missende dingen daar gelaten) een prachtige sim waarbij alles leek te kloppen, alleen waren er veel wensen om de grafische instelling te kunnen verhogen voor degene met een krachtige videokaart, en dan met name het bereik van wat gegenereerd wordt. Ook is al lang de angst geweest dat met de komst van de Xbox versie de ontwikkeling van de PC versie beperkt zou worden.
Nu is met deze update deze angst bevestigd geworden (en zelf erger dan gedacht) en mbt tot het bereik het tegenovergestelde gebeurd. Vandaar dat de PC gebruikers nu zo negatief zijn.
Kunnen nu alleen maar hopen dat MSFS grafisch op de PC niet gelijk met de Xbox gaat lopen (of gewoon instelbaar maken, maar zo makkelijk zal het niet zijn). We hebben 1 voordeel, we weten dat het kan en mogelijk is, de vraag is wat gaat Asobo/microsoft doen. Dat gaat alleen gebeuren als je je eigen laat horen.
Laat je vooral niet tegenhouden om vragen te stellen en te genieten van MSFS.
Ik had deadlines van 15% wat volgens mij al niet echt klein is, heb het op 20% gezet maar nog steeds gaat hij naar links. Bijna een graad op het compas per seconde ong.lllustrious schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:15:
[...]
Dan is het waarschijnlijk zo dat je hele kleine deadzones hebt ingesteld, waardoor je onbewust een kleine input afwijking hebt. De deadzones kunnen je in de controller instellingen aanpassen bij sensitiviteit instellingen.
Waait het misschien hard?Melantrix schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:20:
[...]
Ik had deadlines van 15% wat volgens mij al niet echt klein is, heb het op 20% gezet maar nog steeds gaat hij naar links. Bijna een graad op het compas per seconde ong.
Hm niet op gelet eigenlijk, maar het is bij mij áltijd naar links, maakt niet uit waar ik heen vlieg.
Hmmm, dan weet ik het niet zeker. Ik weet wel dat er, vooral bij propeller vliegtuigen, een effect optreed waardoor het vliegtuig naar links neigt vanwege de draairichting van de propellers ('prop wash', o.i.d. heet het).Melantrix schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:20:
[...]
Ik had deadlines van 15% wat volgens mij al niet echt klein is, heb het op 20% gezet maar nog steeds gaat hij naar links. Bijna een graad op het compas per seconde ong.
Dat wordt soms tegengegaan met rudder trim. Misschien is dat het? Het hangt af van het gewicht en de lading hoe groot het effect is.
Heb hier ook een hotas maar nog niet geprobeerd, ik zag volgens mij bij de instellingen dat er wel wat instellingen waren die geen binding hadden, volgens mij dingen als nav light etc, maar als ik daar (op de controller) een binding wou doen kreeg ik de melding dat er dan wat anders wordt gewijzigd echter geen idee wat de eerdere functie achter die knop was want dat geeft ie dan weer niet aan.ArthurMorgan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:24:
Eerste wat langere en doelbewuste vlucht gedaan (xsx + hotas one) Van Rotterdam naar een akker in de buurt van Hardenberg(mijn vrouw rijdt die route vandaag, dus ik dacht ik vlieg hem wel)
Merk wel dat ik nog heel veel moet oefenen. de vlieghoogte varieerde extreem en mijn bochten zijn nog veel te scherp vaak.
Ik heb het idee dat de Hotas veel niet toegewezen knoppen heeft standaard. Daarom deheading indicator een eigen knop gegeven (kreeg de melding erg vaak) dat is knop 13, prev geworden... neem aan dat ik dat soort toewijzingen gewoon kan doen toch als knoppen niet gebruikt worden door mij of zelfs helemaal niet toegewezen lijken?
En hier ook nog moeite om een mooie level vlucht te houden, wil het trimmen graag zelf doen maar krijg het nog niet echt voor elkaar, een mooie landing zit er ook nog niet in
"Keep speed not above 220 knots"
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik kan niets meer selecteren met muis. knoppen indrukken, schakelaars instellen. Werkt allemaal niet meer. Iemand dit ook gehad? En waar zet ik ook alweer die blauwe gloed uit als ik over een knop of schakelaar hover met mijn muis??
Edit: Gevonden! Cockpit Interaction -> Legacy
[ Voor 8% gewijzigd door Trin1ty op 31-07-2021 12:02 ]
Jij zit links, dus het gewicht zit aan de linkerkant. Dat maakt als het goed is dat het vliegtuig naar links trekt. Je kan is proberen te spelen met de load settings en kijken of dat een effect heeft.Melantrix schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:26:
[...]
Hm niet op gelet eigenlijk, maar het is bij mij áltijd naar links, maakt niet uit waar ik heen vlieg.
Alleen in de menu's en de world map is het drama. Muiskliks die niet geregistreerd worden, de map zoomt niet uit / hapert als een gek....
Heeft met de nog na de hotfix inzittende bug omtrent verkeerd berekende altitudes nav verkeerde druk/temperatuur metingen.alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:46:
Die maffe ATC zin zit er ook nog in...
"Keep speed not above 220 knots"
Zet je live weather uit, dan zou het opgelost moeten zijn.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/tb322aZzWoHa0zzdA2v9dGGU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yJ0tDNdyQSKDN2fVPVhnRb4m.png?f=fotoalbum_large)