Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNWAfDkfmh-ld3lDrBlXEn8aH7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdWxJksaC6adk9tO1fnjNoUa.jpg?f=fotoalbum_large

Moah. Ik vind London er nog steeds wel bijzonder mooi uitzien .. LOD of niet, weinig van gemerkt. Ook geen pop-in toen ik daarnet van Texel naar Ameland vloog (Xcub floats) en regelmatig snel even achterom keek.

Ook geen CTD's tot dusver.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:44

djbarney

XBL: DeejayBarney

cracking cloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Ze konden bv geen release notes maken van deze SU5 omdat ze er al heel lang mee bezig waren en omdat er allerlei branches door elkaar gemerged waren. Klinkt voor mij een beetje als development bij coincidence. "Hey it works, I don't know why". "Hey it's broken, idk why" :)

Maar goed dat is vanaf de zijlijn zonder een goed beeld van de enorme complexiteit (server + client side) van zo'n product. Ik vermaak me er prima mee
Denk dat daar ook inderdaad wel een kern van waarheid in zit. In een van de eerdere developer Q&A sessies op twitch gaf martial of seb aan dat ze een enorme partij verschillende branches tegelijkertijd hadden lopen. Ontwikkelwerk voor de XBOX branch met alle optimalisaties liep lange tijd separaat van de main pc branch. Ik begrijp best dat wanneer er verschillende teams met zoveel verschillende branches bezig zijn, ze daar op gegeven moment zo in de knoop komen dat ze alles wel moeten gaan mergen.

Waar ze wat mij betreft fout zijn gegaan is de commitment op de datum voor de xbox release. De beta test periode was veel en veel te kort, en daarnaast ook te kort op de releasedate. Ik hoop dat ze met deze SU5 nu inderdaad die knoop hebben doorgehakt, alles gemerged hebben en vanaf nu niet weer terugvallen in long lived paralel branches. Dat zou het allemaal een stuk makkelijker moeten gaan maken voor ze om sneller meaningful bugfixes uit te brengen. Een gesplitste codebase zoals iedereen lijkt te willen, of terug naar de vorige versie, is daardoor ook gewoon geen optie en gaat ook niet gebeuren denk ik.

laten we hopen dat ze met deze release en de issues bij release weer iets geleerd hebben en dit ook toepassen voor de volgende updates. Het feit dat ze zo snel al een hotfix kunnen uitbrengen, stemt mij in ieder geval al wat meer positief. Volgens mij zit in die hotfix ook al een en ander aan fixed issues uit de feedback van de betatesters.

Daarnaast heb ik ook sterk het idee dat de server issues buiten asobo's macht liggen. Als je de xboxsupport twitter volgt dan zie je eigenlijk al een jaar lang een patroon van server issues bij bijna elke launch van grotere games, problemen bij grotere updates, issues die vrijwel allemaal wel wijzen op krakende infrastructuur onder extreme peak loads.

tl:dr, volgens mij hebben ze bij asobo met deze gigantische code merge die knoop doorgehakt die ze lange tijd voor zich uit hebben geschoven.. nu hopen dat ze met een simpeler branching structuur sneller kunnen reageren en meaningful updates kunnen uitbrengen zonder elke keer regressies te introduceren.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

djbarney schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Denk dat daar ook inderdaad wel een kern van waarheid in zit. In een van de eerdere developer Q&A sessies op twitch gaf martial of seb aan dat ze een enorme partij verschillende branches tegelijkertijd hadden lopen. Ontwikkelwerk voor de XBOX branch met alle optimalisaties liep lange tijd separaat van de main pc branch. Ik begrijp best dat wanneer er verschillende teams met zoveel verschillende branches bezig zijn, ze daar op gegeven moment zo in de knoop komen dat ze alles wel moeten gaan mergen.

Waar ze wat mij betreft fout zijn gegaan is de commitment op de datum voor de xbox release. De beta test periode was veel en veel te kort, en daarnaast ook te kort op de releasedate. Ik hoop dat ze met deze SU5 nu inderdaad die knoop hebben doorgehakt, alles gemerged hebben en vanaf nu niet weer terugvallen in long lived paralel branches. Dat zou het allemaal een stuk makkelijker moeten gaan maken voor ze om sneller meaningful bugfixes uit te brengen. Een gesplitste codebase zoals iedereen lijkt te willen, of terug naar de vorige versie, is daardoor ook gewoon geen optie en gaat ook niet gebeuren denk ik.

laten we hopen dat ze met deze release en de issues bij release weer iets geleerd hebben en dit ook toepassen voor de volgende updates. Het feit dat ze zo snel al een hotfix kunnen uitbrengen, stemt mij in ieder geval al wat meer positief. Volgens mij zit in die hotfix ook al een en ander aan fixed issues uit de feedback van de betatesters.

Daarnaast heb ik ook sterk het idee dat de server issues buiten asobo's macht liggen. Als je de xboxsupport twitter volgt dan zie je eigenlijk al een jaar lang een patroon van server issues bij bijna elke launch van grotere games, problemen bij grotere updates, issues die vrijwel allemaal wel wijzen op krakende infrastructuur onder extreme peak loads.

tl:dr, volgens mij hebben ze bij asobo met deze gigantische code merge die knoop doorgehakt die ze lange tijd voor zich uit hebben geschoven.. nu hopen dat ze met een simpeler branching structuur sneller kunnen reageren en meaningful updates kunnen uitbrengen zonder elke keer regressies te introduceren.
Wij hebben ook zon discussie lopen momenteel op t werk. Misschien iets minder gecompliceerd dan waar Asobo zich in gestort heeft. Maar we hebben wel afgesproken bij elke commit iets zinnigs op te schrijven (of een link naar een jira ticket waar t requirement in staat), en een aantal commits maakt 1 release. En die test je grondig. Daar mag geen commit meer bij, om te voorkomen dat die ene commit in de weg gaat zitten. En met een release kan je regressie testen met oudere releases.
Daarom, ben best benieuwd hoe t er daar aan toe gaat, en of ze wat er deze week is gebeurd ingecalculeerd hebben.
Ik zou me erg schamen dat sommige basics zo radicaal kapot zijn (zoals dus bv mijn eerder genoemde temperaturen buiten, bv +50graden op FL300).

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyJfGlMTRcdOMWCQqCFPhDot_MA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBcmzucpqO4krYbhYcFDrEQp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de looks nog alleszins uitstekend moet ik zeggen hoor.. hier richting EHLE.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-11 11:03
DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:35:
[Afbeelding]

Moah. Ik vind London er nog steeds wel bijzonder mooi uitzien .. LOD of niet, weinig van gemerkt. Ook geen pop-in toen ik daarnet van Texel naar Ameland vloog (Xcub floats) en regelmatig snel even achterom keek.

Bij jou ziet het er inderdaad tof uit, ik merk dat het de ene keer wel oke is en de andere keer niet. Denk ook dat het iets te maken heeft met het RAM budget wat ze in mijn ogen te klein hebben gemaakt. Trok eerst 32gb van de 64 vol en nu amper 12.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BE6U7orTlv1Fl0C7_ck7CXpjCoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IuzmEPJLD2Hc2I8Qi83xTQ8f.png?f=fotoalbum_large

Zo ziet London er bij mij uit, een soort van fotogrammetrie berglandschap. 8)7

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-11 13:17
DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:35:
[Afbeelding]

Ik vloog net even over Londen maar rond de london eye ging het toch wel even mis. Leek wel een google maps import!)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• appie35
maffiabaas schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Bij jou ziet het er inderdaad tof uit, ik merk dat het de ene keer wel oke is en de andere keer niet. Denk ook dat het iets te maken heeft met het RAM budget wat ze in mijn ogen te klein hebben gemaakt. Trok eerst 32gb van de 64 vol en nu amper 12.
[Afbeelding]

Zo ziet London er bij mij uit, een soort van fotogrammetrie berglandschap. 8)7
Zet developper mode eens uit :+

• maffiabaas
appie35 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Zet developper mode eens uit :+
Kan niet zonder, ben FPS verslaafd. Maar zal het eens proberen!.

• 456
  • Niet online

456

maffiabaas schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Kheb de overlay van Nvidia voor de fps/andere CPU/GPU details. Werkt best handig (alt+r)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21
Damn. Ziet Reykjavik er bij iedereen zo uit?

Series X
Geen Offline Pack
600Mbit connection

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j4jpTzu.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
Is het mogelijk om de aangepaste Sim Rate ergens te zien?
Heb die gekoppeld aan RB + D-Pad Up en Down

Dat werkt, maar zie nergens terug op welke rate hij staat. Ik tel nu het aantal clicks, zodat ik weer terug naar default kan. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• appie35
[...]

Zie mijn eerdere post op vorige bladzijde (Teuge)

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:12
Merk sinds vandaag dat ik meerdere crashes heb op Xbox. Hele week geen last van gehad.
Vaak wanneer ik de Verkeerstoren nodig heb ga ik terug naar het Xbox Dashboard :(

• djbarney

djbarney

Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:47:
Damn. Ziet Reykjavik er bij iedereen zo uit?

Series X
Geen Offline Pack
600Mbit connection

[Afbeelding]
helaas is er geen manier in sim om dit te zien nee, dit is al n paar keer langsgekomen als wens vanuit de community in de developer q&a's en staat als het goed is ook op de bugs/wishes lijst. Zal nog wel n keer komen denk ik, maar wellicht hebben ze bij Asobo momenteel even de handen vol aan de hypercare rondom de xbox launch :D

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
[...]

Snap dat, maar toch: ga zonder fps voor de smooth performance, zonder dat je steeds naar fps kijkt. Die worden toch nooit erg hoog. En bij mij bijna dezelfde range gebleven in VR, terwijl het wel vloeiender is dan voorheen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:49:
Is het mogelijk om de aangepaste Sim Rate ergens te zien?
Heb die gekoppeld aan RB + D-Pad Up en Down

Dat werkt, maar zie nergens terug op welke rate hij staat. Ik tel nu het aantal clicks, zodat ik weer terug naar default kan. ;)
Voor pc is er een mod (https://flightsim.to/file/16358/shift-z-stats) maar dat is eigenlijk iets wat er default in hoort te zitten zodat je het op je xbox ook kan zien.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:07
ACDSL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Ik moest ook even zoeken, maar dit heet Active Pause en had bij mijn standaard geen button mapping. Even opzoeken in de Controls instellingen, een button mappen en het zou moeten werken!
Active pause had ik al ontdekt, maar ik kan op geen enkele manier een screenshot maken in het spel zelf. Ook de hud blijf je volledig zien… op pc kan het kennelijk wel maar op de console versie (nog) niet?! Ik wil dolgraag mooie foto’s maken van de adembenemende scenery!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• djbarney

djbarney

cypress3d schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Active pause had ik al ontdekt, maar ik kan op geen enkele manier een screenshot maken in het spel zelf. Ook de hud blijf je volledig zien… op pc kan het kennelijk wel maar op de console versie (nog) niet?! Ik wil dolgraag mooie foto’s maken van de adembenemende scenery!
als je de drone cam gebruikt, dan zie je de hud niet als je de schermpjes dicht klikt. Daarna zou er op je controller een share button moeten zijn, die werkt in alle games. Kort indrukken maakt een screenshot, en langer drukken maakt een video (als het goed is by default de laatste 30 seconden, maar dit is configurabel in de share settings op xbox).
@cypress3d je kan de hud verbergen onder General Options > Camera > Chase Camera > Instrument heads up display => OFF

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 16:07
Het meeste irriteer ik me aan alle vliegvelden, het voelt gewoon niet echt. In X plane is alles veel realistischer qua velden. In MSFS staan er gewoon huizen op de vliegvelden en dat soort praktijken.

• 456
  • Niet online

456

flugelisoke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:58:
Het meeste irriteer ik me aan alle vliegvelden, het voelt gewoon niet echt. In X plane is alles veel realistischer qua velden. In MSFS staan er gewoon huizen op de vliegvelden en dat soort praktijken.
Bij mij reed er bij een landing (ik was cleared to land) een busje over de baan... 8)7

En reken maar dat ik daarvoor geen Go-around maak

Ik ga voor t eerst bij een VFR eens een VOR planning maken (EBBR-EHWO).
Ben benieuwd of t me lukt.
Gisteren voor t eerst met charts een RNAV approach gedaan (LOWI). Dat heeft de buggy msfs dan weer als voordeel. Dat ik aan 'mn techniek' aan t werken ben.

• Rivanov
Iemand tips om de altitude goed en stabiel te houden. Ik bounce vaak nog teveel op en neer en dan begint m’n AOA te piepen. Speel met controller op Series X.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 30-07-2021 13:31 ]

• 456
  • Niet online

456

Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:31:
Iemand tips om de altitude goed en stabiel te houden. Ik bounce vaak nog teveel op en neer en dan begint m’n AOA te piepen. Speel met controller op Series X.
Weet wel dat door een bug (die door de hotfix wordt gefixed) je altitude op hoogte idd kan bouncen momenteel:
Improvements of pitot static system to fix altimeter bugs, improve accuracy and correctly simulate temperature impact

Voor de rest zou (maar das een open deur) je autopilot deze ook prima op hoogte moeten houden.

Daarnaast, als je zelf de stick hebt, geen grote inputs geven. Kleine 'korte rukjes' (en niet naar beneden/naar boven blijven sturen).

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 16:07
456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Weet wel dat door een bug (die door de hotfix wordt gefixed) je altitude op hoogte idd kan bouncen momenteel:
Improvements of pitot static system to fix altimeter bugs, improve accuracy and correctly simulate temperature impact

Voor de rest zou (maar das een open deur) je autopilot deze ook prima op hoogte moeten houden.

Daarnaast, als je zelf de stick hebt, geen grote inputs geven. Kleine 'korte rukjes' (en niet naar beneden/naar boven blijven sturen).
En ook eventjes de gevoelligheid van je linkerstick op -85%! Dat vliegt stukken beter.

• 456
  • Niet online

456

Als ik zo even door de release notes van de hotfix heen loop he:
a) Hoezo hebben ze deze issues niet bij de beta testen gevonden
b) Hoezo hebben ze dit zo snel al opgelost
c) Hebben ze deze beta wel goed getest of het is opgelost/er geen nieuwe issues uit ontstaan

Nog 3 uur...

• Rivanov
flugelisoke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:36:
[...]

En ook eventjes de gevoelligheid van je linkerstick op -85%! Dat vliegt stukken beter.
Zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cejTFqnwfb-DvZAXzwS0leJ6zwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PzhwMx4sUAds9vEQsI2I5HmB.png?f=fotoalbum_large

456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:52:
Als ik zo even door de release notes van de hotfix heen loop he:
a) Hoezo hebben ze deze issues niet bij de beta testen gevonden
b) Hoezo hebben ze dit zo snel al opgelost
c) Hebben ze deze beta wel goed getest of het is opgelost/er geen nieuwe issues uit ontstaan

Nog 3 uur...
a) meeste (of alles) is tijdens de beta al naar voren gekomen
b) Daarom is het ook al zo snel gefixt: release datum stond wsl vast en men is in de tussentijd bezig geweest met de ontwikkeling/test van de hotfix
c) Iets met de franse slag ofzo :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:59
Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:31:
Trim!

Iemand enig idee hoe ik snel even op m'n xbox (en controller) m'n trim wijzig.
Uiteraard al gegoogled: Y- button + D-pad ... maar dat doet flaps instellen.
(zonder Y- button trouwens ook)

(regelmatig heb ik met vragen over MSFS dat ik niet snel het goede antwoord vind op google. )

• Rivanov
zetje01 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Trim!

Iemand enig idee hoe ik snel even op m'n xbox (en controller) m'n trim wijzig.
Uiteraard al gegoogled: Y- button + D-pad ... maar dat doet flaps instellen.
(zonder Y- button trouwens ook)

(regelmatig heb ik met vragen over MSFS dat ik niet snel het goede antwoord vind op google. )
RB inhouden + RS Up en Down

• johan vanbuel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-08 14:09
Heb de Garmin 1000 Nxi van de Marketplace geïnstalleerd, maar vindt dat deze nogal donker staat.
Hoe zet men deze helderder? of kan dit nog niet?
Bijv. in de C172 en DA40

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:46
Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:15:
[...]

RB inhouden + RS Up en Down
Dit werkt, maar wel veel grover dan voorheen. Subtiel aanpassen krijg ik nu niet voor elkaar.

• djbarney

djbarney

Bardu schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Dit werkt, maar wel veel grover dan voorheen. Subtiel aanpassen krijg ik nu niet voor elkaar.
RB en heel kort een minimale uitslag maken met de rechterstick werkt bij mij wel redelijk goed op series X. Niet zo nauwkeurig als op de pc met de hardware daar.. Er zijn meerdere topics overigens die aangeven dat sinds su5 juist het trimmen niet goed meer werkt, kan zijn dat daar dus ook nog wel weer een aanpassing voor komt. De Honeycomb Bravo trim doet het sinds su5 wel goed bruikbaar bij mij, maar is wellicht nu zelfs iets te gevoelig nog.

Wat wellicht helpt voor het vinden van het juiste gevoel voor de trim, is de externe cam met hud gebruiken. daar zie je in percentage de trim value weergegeven rechts onderin. Er zit een vertraging tussen de knop duwen en dat de trim daadwerkelijk volledig bereikt is, dus even kort drukken, dan kijken wat voor effect het had, en zo leer je vanzelf muscle memory aan hiervoor.

[ Voor 22% gewijzigd door djbarney op 30-07-2021 14:30 ]

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 13:22
Toch maar weer gekozen om MSFS van nul af opnieuw te installeren. Ben nog geen enkele keer van de grond gekomen zonder CTD sinds de update... Hopelijk dat dit gaat werken, maar met de 40Mb/s download limiet vanuit microsoft duurt die 120GB wel weer een tijdje

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• 456
  • Niet online

456

Craftop schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:10:
Toch maar weer gekozen om MSFS van nul af opnieuw te installeren. Ben nog geen enkele keer van de grond gekomen zonder CTD sinds de update... Hopelijk dat dit gaat werken, maar met de 40Mb/s download limiet vanuit microsoft duurt die 120GB wel weer een tijdje
En de rest in de content manager ;)

Succes! Heeft mij iig goed geholpen. (vrijwel) Geen CTD meer gehad na mijn herinstallatie.

456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:17:
[...]

En de rest in de content manager ;)
Dat zou voor mij betekenen dat ik 356 GB moet downloaden in het totaal :o
Dit is dus nog niet de dingen die ik dna nog extra moet installeren
Die in de Community map worden geïnstalleerd moeten worden , zoals PMDG DC6

nog anderhalf uur dan gaan we de DL aanzetten voor de super grote fix

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 15:41 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Kan ik nog net snel een vluchtje EHEH-EBBR doen :)

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Daarom gebruik ik addon linker. Alle addons staan bij mij in een andere map. Die addons die ik wil gebruiken zet ik daar aan. En bij een herinstallatie zet ik alles even tijdelijk op een externe schijf. Alleen de payware heb moet ik herdownloaden, maar daar heb ik nog niet zoveel van.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Kloever schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Daarom gebruik ik addon linker. Alle addons staan bij mij in een andere map. Die addons die ik wil gebruiken zet ik daar aan. En bij een herinstallatie zet ik alles even tijdelijk op een externe schijf. Alleen de payware heb moet ik herdownloaden, maar daar heb ik nog niet zoveel van.
IK heb het hier alleen maar over de MP gekochten dingen
dus nog niet over de addons die ik extern heb gedl

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Kloever
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:14:
[...]

IK heb het hier alleen maar over de MP gekochten dingen
dus nog niet over de addons die ik extern heb gedl
Ah. Ja zover ben ik nog niet. Op Rome, Nice en de Spitfire na alles ingame

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Kloever schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Ah. Ja zover ben ik nog niet. Op Rome, Nice en de Spitfire na alles ingame
Ik zal mijn addons maar niet gaan opschrijven hier dan ben ik nog wel even bezig denk dat dan de World update nummer 12 uit gekomen is
:X

maar zal wel even een filmpje maken van mijn updates uit MP ..

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 16:30 ]

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:57
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Ik zal mijn addons maar niet gaan opschrijven hier dan ben ik nog wel even bezig denk dat dan de World update nummer 12 uit gekomen is
:X
1 voordeel, tegen die tijd is deze ellende wel verholpen :)

PSN ID: Svennie-NL

Svennie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:31:
[...]

1 voordeel, tegen die tijd is deze ellende wel verholpen :)
Hoop je LOL

maar hier zoals ik geschreven had de link van het fimpje van alleen mijn Addons uit MP

https://youtu.be/skXiw-SLrE8

maar er zijn mensen die nog veel meer hebben .. en ik vind dan wel terecht dat mensen boos zijn als je zo veel uitgeeft aan addons , dan hoop je wel dat ASO bo hun zaakjes wel een beetje op orde blijven houden.
Want als blijkt dat steeds je addons niet kunt gebruiken of zelf verslechteren omdat ASObo alles weer verN*uKt ... en mensen hier dus toch even buiten de hardware om toch een heel hoop geld aan uitgeven
Dat je daardoor irritatie krijgt naar de makers toe

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 16:39 ]

• Kloever
Hebben meer er last van dat als je klaar bent met de vlucht, je alles uit zet en er niks gebeurd? Voorheen kreeg ik een samenvatting met waar de vlucht heen ging enzo maar nu niks meer.

Kloever schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:41:
Hebben meer er last van dat als je klaar bent met de vlucht, je alles uit zet en er niks gebeurd? Voorheen kreeg ik een samenvatting met waar de vlucht heen ging enzo maar nu niks meer.
he he hebben ze eindelijk dat gefixed :-) dat zodra je je vliegtuig uitzet dus naar je logbook springt

dat had van mij al veel eerder mogen gebeuren
nee ik vind het juist onhandig als je nog even je checklist en zo wil nalopen en alles wil afhandelen dat je dan gelijk naar je logbook gegooid word ..

darbij als je dan op weer terug gaat naam game dan maakt hij en nieuwe logbook aan dat je op die plek staat
super onhandig en dit moeten ze gewoon weglaten als je terug wil gaan gewoon naar logbook zelf gaan

Je gaat in het echt toch in het echt ook niet halve wegen je checklist , de logbook erbij pakken
om daarna vervolgens je checklist er weer bij te pakken en verder gaan waar je mee gebleven ben ..

Piloot ... grond troepen je kunt de slurf aansluiten

Oke maar u deur is nog niet open .....
....... 4 min later sorry wat zei je was even met de log boek bezig ........
de deur is nog niet open ........
a de deur is nog niet open >:)

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 16:51 ]

• Kloever
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:45:
[...]

he he hebben ze eindelijk dat gefixed :-) dat zodra je je vliegtuig uitzet dus naar je logbook springt

dat had van mij al veel eerder mogen gebeuren
nee ik vind het juist onhandig als je nog even je checklist en zo wil nalopen en alles wil afhandelen dat je dan gelijk naar je logbook gegooid word ..
Hmz nope. Wel meteen logboek. Maar niet in de Spitfire. Hoe kom je eigenlijk in het logboek?

Kloever schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Hmz nope. Wel meteen logboek. Maar niet in de Spitfire. Hoe kom je eigenlijk in het logboek?
zo uit me hoofd profile - rechtsonder in
en door je vliegtuig normaal uit te zetten }:O :*)

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 16:57 ]

• 456
  • Niet online

456

tik tak tik tak... Ready for download

• djbarney

djbarney

390mb in de ms store om mee te beginnen :) in de sim begint hij nu met een 305 kilobyte update.. dat is weer eens wat anders dan de gigabytes die we eerder voor de kiezen kregen :p

[ Voor 62% gewijzigd door djbarney op 30-07-2021 17:06 ]

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:02

Jrrri

Simulant

In Steam nog geen update te zien.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:57
Jrrri schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:05:
In Steam nog geen update te zien.
ik wacht de updates rustig af, ga eens kijken of bier nog nat is :)

PSN ID: Svennie-NL

• djbarney

djbarney

Grappig, het opties menu is weer terug naar de oude stijl op pc, 3 schermen naast elkaar ipv de 4 van su5 :)
in de hangar zijn in ieder geval de liveries voor de 787 nog steeds stuk (de gloeiende roze checkerboard vleugels). de liveries die standaard met de sim meekomen doen het natuurlijk wel, dus die van flightsim.to moeten dan denk ik nog even bijgewerkt worden.

[ Voor 54% gewijzigd door djbarney op 30-07-2021 17:14 ]

Svennie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:09:
[...]

ik wacht de updates rustig af, ga eens kijken of bier nog nat is :)
heb wel een paar lijken liggen hier ... maar als je nog heb mag je wel een paar bruine pretpalen mee nemen :-)
oja neem er voor je zelf ook wat mee ....

lijken zijn lege bierflessen - bruine pretpalen is een vol flesje bier .. die je dus nog uit de krat moet vissen (op zijn Haags)

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 17:15 ]

• Rivanov
Update is te downloaden op de Xbox. 1.2GB groot.

• 456
  • Niet online

456

Ennnnnn t MS/Asobo forum ligt er alweer uit 'due to network problems'

456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:18:
Ennnnnn t MS/Asobo forum ligt er alweer uit 'due to network problems'
kom er gewoon op
Patch notes

https://forums.flightsimu...-version-1-18-14-0/429725

we wachten op de update van steam

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 17:22 ]

• Rivanov
Lekker dan. Update geïnstalleerd en crashed nu continue naar home sceeen op m’n Series X als ik op het scherm “Press a Button to Start” op een knop druk.

• 456
  • Niet online

456

Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:36:
Lekker dan. Update geïnstalleerd en crashed nu continue naar home sceeen op m’n Series X als ik op het scherm “Press a Button to Start” op een knop druk.
ahhh dit wordt een gezellig avondje forums lezen :)
Lees net op het msfs forum ook al de eerste bevindingen ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:59
Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:36:
Das kut. Normaal start dan de installation manager. En het scherm met de blauwe balk aan de onderkant.
Dat werd weer leedvermaak op ASO bo forum vandaag

Maar goed mensen houd er rekening mee het blijven Fransen
mompelt iets met de Franse slag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iix4errvTYsksExoO_LszX08yUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qf3yrAMOg5rrfMWyRkc3vGYW.png?f=user_large

• Rivanov
Game heeft het één keer gedaan, direct na de update.
Maar m’n cursor in-game werkte niet goed. Dus game afgesloten en nu crashed hij iedere keer.

• djbarney

djbarney

ik kon in ieder geval een ifr vluchtje met in een xcub in hondenweer doen vanaf lelystad, departure richting arnhem volgen tot zeewolde en dan cancel, en weer landen bij lelystad. liep prima smooth hier. wolken zien er nog steeds veel witter en minder gedetailleerd uit dan voorheen, maar goed, het loopt wel soepel hier momenteel.

• Rivanov
Xbox herstart en nu werkt de game wel.

• 456
  • Niet online

456

Steam update is ook daar

Rivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:44:
Xbox herstart en nu werkt de game wel.
De ouderwetse microsoft oplossing. Mooi om te zien dat het voor XBOX ook werkt

• djbarney

djbarney

ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:42:
Dat werd weer leedvermaak op ASO bo forum vandaag

Maar goed mensen houd er rekening mee het blijven Fransen
mompelt iets met de Franse slag

[Afbeelding]
laten we ze nou even de tijd geven om die update uit te rollen en de servers stabiel te krijgen voor we met het leedvermaak beginnen? nu eerst even eten en daarna maar eens gaan kijken hoe het er verder bij staat. blij in ieder geval dat die update alles bij elkaar nog geen 391mb was op pc, dat scheelt denk ik ook in serverload bij asobo / microsoft wel behoorlijk
djbarney schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:45:
[...]

laten we ze nou even de tijd geven om die update uit te rollen en de servers stabiel te krijgen voor we met het leedvermaak beginnen? nu eerst even eten en daarna maar eens gaan kijken hoe het er verder bij staat. blij in ieder geval dat die update alles bij elkaar nog geen 391mb was op pc, dat scheelt denk ik ook in serverload bij asobo / microsoft wel behoorlijk
Ik zou zeggen lees even mee op het forum van ASObo
dan zul je de grootse lol hebben

• Jrrri

Jrrri

Simulant

De servers zullen wel druk zijn, maar de eerste vliegpoging na de update was een CTD tijdens het laden.

Jrrri schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:51:
De servers zullen wel druk zijn, maar de eerste vliegpoging na de update was een CTD tijdens het laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jqccUFqKlRN7SE_BjL8lAvPErA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tyCSJhBUkvU16gXuYV0BW5GP.png?f=fotoalbum_large

:X :X :X

voor de tweede keer maar weer eens proberen

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 17:54 ]

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
gaat die update bij jullie ook zo snel? Ik red nog geen 700Kb/s :s

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:53:
[...]

[Afbeelding]

:X :X :X

voor de tweede keer maar weer eens proberen
Communiy folder leeg?
Bij mij ging t goed, maar nadat ik de FBW weer in de community folder plaatste had ik ook een CTD.
Overigens, ook daar is een update voor (dev versie).

456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:00:
[...]

Communiy folder leeg?
Bij mij ging t goed, maar nadat ik de FBW weer in de community folder plaatste had ik ook een CTD.
Overigens, ook daar is een update voor (dev versie).
ja die is leeg en ik heb de FBW uit store
dus niet meer apart
het enige verschil is dat ik bij 1 een route had gemaakt en bij tweede niet

maar de tweede keer ging het wel alleen geen knoppen die het doen .. light en andere functies zijn gewoon onbruikbaar

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 18:06 ]

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Ik twijfel of er iets aan de LOD verbeterd is eigenlijk. Bij draaien van de camera lijk je iets minder in beeld te zien "ploppen", maar het is nog steeds onscherp allemaal en hoge gebouwen komen te laat in beeld. Vlieg bijvoorbeeld op Rotterdam af. Je ziet in de verte wel de Erasmusbrug, maar de rest komt er pas veel later bij.

ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:04:
[...]

dus niet meer apart

maar de tweede keer ging het wel alleen geen knoppen die het doen .. light en andere functies zijn gewoon onbruikbaar
FBW uit de store is stuk. Je moet voor nu de dev versie gebruiken. Ze hebben hem nu ook (tijdelijk) verwijderd uit de store

Zie https://forums.flightsimu...l-hotfix-1-18-14-0/431026

[ Voor 7% gewijzigd door cracking cloud op 30-07-2021 18:07 ]

Jrrri schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:06:
Ik twijfel of er iets aan de LOD verbeterd is eigenlijk. Bij draaien van de camera lijk je iets minder in beeld te zien "ploppen", maar het is nog steeds onscherp allemaal en hoge gebouwen komen te laat in beeld. Vlieg bijvoorbeeld op Rotterdam af. Je ziet in de verte wel de Erasmusbrug, maar de rest komt er pas veel later bij.
Brasserie Waalhaven word nog steeds niet weer gegeven , de rest wel

dus er zitten veel meer dingen niet goed

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Vanavond popcorn op het Asobo-forum dus.

• maffiabaas
Hoppa, CTD op eerste vlucht na update. Geen addons.
Beeld lijkt er wel wat beter uit te zien, FPS nog t zelfde.
stock A320 @ EGLL.
Nou FBW dev geinstaleerd , nu weer 7 min wachten voor dat ik in menu zit
leuk die updates daarvoor gewoon 3 min, na de update van dinsdag is dit gewoon veel langer geworden .. oke in game wel heel wat korter

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 18:17 ]

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
(jarig!)
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:04:
[...]

dus niet meer apart

Die van de marketplace doet het sowieso niet meer. Stable versie is stuk.

Daarom zegt fbw ook dat je naar de dev versie moet overstappen.

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:16:
Nou FBW dev geinstaleerd , nu weer 7 min wachten voor dat ik in menu zit
leuk die updates daarvoor gewoon 3 min, na de update van dinsdag is dit gewoon veel langer geworden .. oke in game wel heel wat korter
Heb je hem wel eerst verwijderd uit je content manager.
Dirtyrockers schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:18:
[...]

Heb je hem wel eerst verwijderd uit je content manager.
ja

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
Vind de dev versie wel beter. Alleen jammer dat je er geen rnav/rnp approaches meer mee kan vliegen. Tenminste. Niet met de AP
LOL hier blauwe lucht real life ... in fs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPkXO7xF-Lz6RDaZ8QUlz5DhGn8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NR0yj3XMiJJHYWQuH6yMZq52.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JIgt2BfWVC2ko6DkeDkfqYZfIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gg6QLVtEvGfqWu3h0y3AJaTm.png?f=fotoalbum_large
wel mooi die wolken zo

Even van rotterdam naar bonn test vlucht

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 18:31 ]

• 456
  • Niet online

456

En we vliegen weer!
NOTE voor de fbw dev versie: Er is een bekend raar probleem, dat je bij een eerste keer laden een ctd krijgt. De 2e keer doet ie t wel.
Buitentemperaturen en daarmee de altitude schommelingen lijken verholpen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiYOD1IYT2SZ19dJLqo_FCfzPJ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tO6FKFtxqzxrQs21X2wFpExY.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Jt5jAGw8yr58XDt8OuVAgSEtns=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWrd7Icm562tFgjpfpOcwgDM.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSMQ5p2CZ_0ZR-loy1GW0u0Wcco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REC92MfvVDfpnAsCLMzyZOXL.jpg?f=fotoalbum_large

Rotterdam richting EHEH. Heerlijk weertje om te vliegen vandaag, wolkentechnisch gezien..

Dan zit jij ergens in die wolken. Was net onderweg van Haamstede naar Antwerpen. Best veel wind

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KlO7pGkoNy984aKmaQN1mU91QE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V66HlOfJIPRXkgzWm1iSGj8F.png?f=fotoalbum_large
Vergeet het maar weer

Gashandels gaan niet meer terug als je gas heb gegeven

ook handmatig in game kan ik ze niet meer terug zetten onder TOGA
en ook niet met de TCA
Starter knop 1 werkt wel maar dan moet je hem op je TCA uit laten staan

Systemen lijken ook niet helemaal te kloppen

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 18:42 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 15:35
Net even met de standaard Caravan 2 minuten gekeken op Burbank, geen probleem tot dusver. Aangezien ik gisteren wat screenshots heb gemaakt van Los Angeles dat vanavond eens even vergelijken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• djbarney

djbarney

ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:41:
Vergeet het maar weer

en ook niet met de TCA

je hebt nu de dev versie van de fbw geinstalleerd? die vereist dat je in de flypad/efb de throttle callibratie doet. Zonder werkt inderdaad de throttle niet correct.
djbarney schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:16:
[...]

je hebt nu de dev versie van de fbw geinstalleerd? die vereist dat je in de flypad/efb de throttle callibratie doet. Zonder werkt inderdaad de throttle niet correct.
dat had ik nog niet gedaan ... zal straks even kijken

• 456
  • Niet online

456

Nou, ik heb ook de FBW DEV versie, maar ook al ga ik (en ook ingame) de throttles naar climb, hij blijft vol met zijn gas open proberen hoogte te winnen. Daar klopt echts iets niet meer in de flight dynamics.
Ik zou als (open source) ontwikkelaar ook een beetje moedeloos worden van die wijzigingen aan leverancier kant steeds...
Nee, de FBW blijft ff in de hangar.

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:41:
Vergeet het maar weer

en ook niet met de TCA

Heb je de throttles wel gecalibreerd. In je efb.

Ook moet je voor die engine wat uit je settings halen.

• 456
  • Niet online

456

Dirtyrockers schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:21:
[...]

Vind de dev versie wel beter. Alleen jammer dat je er geen rnav/rnp approaches meer mee kan vliegen. Tenminste. Niet met de AP
Heb ik dus gisteren gedaan met charts.
Binnenkomen op een bepaalde hoogte en dan volgens de chart je a/p op een aangegeven hoek (in graden) naar de landingsbaan dirigeren. Werkte prima!

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
YouTube: FBW Tool-Tips | Throttle Calibration

Hier hoe je throttles moet calibraren in de dev

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Heb ik dus gisteren gedaan met charts.
Binnenkomen op een bepaalde hoogte en dan volgens de chart je a/p op een aangegeven hoek (in graden) naar de landingsbaan dirigeren. Werkte prima!
Dat werkt ook prima.

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6db8vcJtYPq-NLqmK9GidzkXS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecuIGucC2K6Fb65jS0pnt71s.jpg?f=fotoalbum_large

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:24:
Nou, ik heb ook de FBW DEV versie, maar ook al ga ik (en ook ingame) de throttles naar climb, hij blijft vol met zijn gas open proberen hoogte te winnen. Daar klopt echts iets niet meer in de flight dynamics.
Ik zou als (open source) ontwikkelaar ook een beetje moedeloos worden van die wijzigingen aan leverancier kant steeds...
Nee, de FBW blijft ff in de hangar.
Het weer klopt nog steeds niet.

Geen live weather gebruiken. Maar een preset.
hoeft niet eens ... ENG 2 werkt normaal
en ENG 1 moet je even in game omzetten zonder dat je de TCA de knop omhoog zet dan werkt hij wel gewoon

;)

Dirtyrockers schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Het weer klopt nog steeds niet.

Geen live weather gebruiken. Maar een preset.
is er iets dat we wel kunnen gebruiken in FS

:o bedoel NORMAAL kunnen gebruiken

ja de afsluit knop werkt goed

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 19:30 ]

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:28:
[...]

hoeft niet eens ... ENG 2 werkt normaal
en ENG 1 moet je even in game omzetten zonder dat je de TCA de knop omhoog zet dan werkt hij wel gewoon

;)
Bij mij werken ze beide weer goed na die wijziging iig.

• Dirtyrockers
  • Nu online
(jarig!)
ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:29:
[...]

is er iets dat we wel kunnen gebruiken in FS

:o bedoel NORMAAL kunnen gebruiken

ja de afsluit knop werkt goed
De koffiehouder van de fbw werkt iig nog.
Pagina: 1 ... 196 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc