There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
De h135 heli is ook bijgewerkt ondertussen.
dat is maar half waar , voor IFR misschien maar voor mensen die alleen VFR vliegen zijn de omgevingen heel belangrijkDigitalExorcist schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Dat is het “gevaar” van een Sim als MSFS. Men is binnen 10 tellen uitgekeken en gaat wat anders doen. Terwijl de scenery het minst belangrijke is. Het weer en de navigatiebakens en gedrag van de vliegtuigen is het belangrijkste. Als dát klopt kun je met graphics aan de slag.
als ik een route weet waarbij een kerk en stroomkabels en dan richting een rivier moet vliegen , maar heel die kerk en stroomkabels zijn er niet
om maar een voorbeeld te geven , ik weet heel goed VFR te vliegen in FS , zeker de gebieden waar ik vaak komt
maar dat heb ik gisteren ondervonden dat je nu toch bepaalde herkenning punten mist op grote afstand omdat ze nog niet weer gegeven word
dan word het toch lastig met VFR te vliegen
vlieg richting vliegveld Eindhoven ...... als je dat nu doet dan zal je zien dat je op ene gegeven moment te horen krijgt , keer om indien mogelijk u nadert de Belgische grens
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
van iemand van FB
:strip_exif()/f/image/htfDQTU51M7p7VjnbooVpVMh.jpg?f=fotoalbum_large)
met de vraag moeten we de gebouwen en zo met de hand er nog bij gaan zetten ?
hij heeft de city en vliegveld update er in zitten
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 29-07-2021 16:36 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Fair enough maar dan heb je aan straten en wegen en rivieren ook wel genoeg. Dat een huis niet dezelfde kleur dak heeft als in het echt is niet zo’n issue. Kerktorens zouden wel op de goeie plek moeten staan imho.ravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:31:
[...]
dat is maar half waar , voor IFR misschien maar voor mensen die alleen VFR vliegen zijn de omgevingen heel belangrijk
als ik een route weet waarbij een kerk en stroomkabels en dan richting een rivier moet vliegen , maar heel die kerk en stroomkabels zijn er niet
om maar een voorbeeld te geven , ik weet heel goed VFR te vliegen in FS , zeker de gebieden waar ik vaak komt
maar dat heb ik gisteren ondervonden dat je nu toch bepaalde herkenning punten mist op grote afstand omdat ze nog niet weer gegeven word
dan word het toch lastig met VFR te vliegen
vlieg richting vliegveld Eindhoven ...... als je dat nu doet dan zal je zien dat je op ene gegeven moment te horen krijgt , keer om indien mogelijk u nadert de Belgische grens
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Nou ben ik toch niet echt een serieuze simmer en dacht ik probeer het gewoon, offline gedeelte verwijderd en nog eens over mijn woonplaats gevlogen maar zag toch ineens meer details vd stad in mijn beleving,.. maar goed kon ook aan de biertjes liggen dus
Maar mocht iemand het eens willen proberen en het verschil checken laat dan ff weten of het echt zo is.
Dat is gewoon een server/internet issueravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:36:
LOL sorry kan het niet laten dit is london city
van iemand van FB
[Afbeelding]
En ik word schijt- en schijtziek van die bewegende camera in mijn cockpit en geen idee waar ik die deadzone in kan schakelen. Pfff, hahaah!
Dat had ik gezien maar ik kan daar niet selecteren op mijn xbox?cracking cloud schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:40:
@Farabi wat bedoel je? Je kan gewoon linksboven een vliegtuig selecteren, groot, klein, alles staat door elkaar
[Afbeelding]
dat bewegen kan je uit zetten bij cameraTimbox88 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:16:
Ligt het aan mij, of werkt de autopilot ook niet meer? Normaal als ik een route heb, vlieg ik handmatig naar de lijn op de navi, en gebruik ik vervolgens de AP, NAV en ALT om de juiste lijn en hoogte aan te houden. Als ik die drie buttons in de cockpit aanklik, vinken ze niet aan en de lijn wordt ook echt niet meer gevolgd...
En ik word schijt- en schijtziek van die bewegende camera in mijn cockpit en geen idee waar ik die deadzone in kan schakelen. Pfff, hahaah!
Camera shake
En de game blijft crashen, ongeveer 30 seconden na het laden weer "green screen" en dan crasht het spel of de hele PC.
Ook Sniper 4 via Steam crasht.
Een spel als The Crew via Ubisoft draait probleemloos.
Intel i5 9600K
AMD 6700 XT, nieuwste Radeon software en drivers (28-7-2021).
Samsung EVO Plus 1 TB
LG Oled CX48
Ah, godzijdank!ravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:34:
[...]
dat bewegen kan je uit zetten bij camera
Camera shake
[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ben bang dat m'n hardware helemaal stabiel is ;P
Wie dit langs de Q&A heeft weten te krijgen is mij een raadsel.
even in je eventlog kijken ?Lagavulin1963 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:02:
Vraag: ik heb mijn Nvidia 1080 Ti vervangen door een AMD 6700 XT. Na "green screen" crashes een complete nieuwe Windows installatie gedaan, inclusief nieuwe Steam en FS 2020.
En de game blijft crashen, ongeveer 30 seconden na het laden weer "green screen" en dan crasht het spel of de hele PC.
Ook Sniper 4 via Steam crasht.
Een spel als The Crew via Ubisoft draait probleemloos.
Intel i5 9600K
AMD 6700 XT, nieuwste Radeon software en drivers (28-7-2021).
Samsung EVO Plus 1 TB
LG Oled CX48
hoe kom je daar .....
Logboek intypen bij zoeken. Dan kijk je op datum en tijd van de crash/ green screens.
ja dan kijkt hij niet meer mee in de bochten en zo en doet niet bij elke windvlaag schudden ..
ja sommige mensen worden daar eng van.
ik weet het ... een vriendin van mij kon er ook niet tegen als ze mee zat te kijken met race games
die hebben dit nog erger
vaak zit ik dit ook wel uit maar ach vind het nu niet storend ( nog niet )
Hoe oud is je voeding en hoe veel watt ?Lagavulin1963 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:59:
Dank. PC hapert nu helemaal na opstarten. Vlekken en zwarte schermen. Eerst maar eens alle AMD software en drivers verwijderen.
Wat!! ja WATT
Oke dat moet genoeg zijn ... maar zeker weten dat alles goed vast zit :-) zal niet de eerste zijn die net even een stekkertje niet goed er opdruktLagavulin1963 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:02:
Seasonic Focus Plus Gold, 850 watt, 2 jaar oud. 1080 Ti die er eerst in zat verbruikt niet minder dan de 6700 XT.
maar doe ook even een benchmark prog draaien zoals 3dmark
vaak als die er uit klapt of niet werkt is er echt want aan de hand ..
loopt die helemaal door dan weet je wel dat het pc hardware matig vaak in orde is
zo test ik altijd gelijk een nieuwe build of als ik nieuwe hardware er in heb gezet
even goed laten werken , word die lekker warm van en dan weet je ook dat dat goed is
temps even in de gaten houden
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 29-07-2021 19:11 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Even vertaalt voor de mensen die het niet begrijpenHi all,
Here is a small note of encouragement to those who made it to the end of this post - a hotfix for some major crashes and known issues is on its way! Thank you for your feedback from Day 1 and the team is working incredibly hard through any issues you have experienced.
Hier is een kleine aanmoediging voor degenen die het einde van dit bericht hebben gehaald - een hotfix voor enkele grote crashes en bekende problemen is onderweg! Bedankt voor uw feedback vanaf dag 1 en het team werkt ongelooflijk hard om eventuele problemen op te lossen.
Dus we mogen binnenkort weer 40GB gaan binnen harken
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 29-07-2021 19:37 ]
jeeejjjjjravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:34:
van het Asobo FS forum
[...]
Even vertaalt voor de mensen die het niet begrijpen
Hier is een kleine aanmoediging voor degenen die het einde van dit bericht hebben gehaald - een hotfix voor enkele grote crashes en bekende problemen is onderweg! Bedankt voor uw feedback vanaf dag 1 en het team werkt ongelooflijk hard om eventuele problemen op te lossen.
Dus we mogen binnenkort weer 40GB gaan binnen harken![]()
Voedingskabels naar de kaart zitten goed vast.
Zijkant van de PC gehaald voor meer koeling. Helpt niet.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
leg je probleem hier eens uit misschien dat ze je dan verder kunnen helpenLagavulin1963 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:51:
Crasht ook in 3Dmark, specifiek in TimeSpy.
Videokaarten & Beeldschermen
ook even je logfile neer zetten
Verder is de grafische kwaliteit een stuk minder, niet scherp en de HDR achtige kleuren ook niet mooi.
Zou goed zijn als ze een deel van deze update (iig voor de PC) terug draaien! FPS winnen op deze manier is .... niet zo handig :-).
Edit:
Had de FBW airbus gedeinstalleerd en weer geinstalleerd, werkte gisteren wel maar nu weer een CTD ....
[ Voor 11% gewijzigd door groennom op 29-07-2021 20:26 ]
Je vliegt in een soort high-res texture vierkant van 10x10km. Hele steden/wijken op die grens verschijnen of verdwijnen ineens.
Er zijn ook heel veel witte lijntjes van landmarks zichtbaar (optie staat ongevraagd aan), maar alleen bij de lijntjes waar je recht boven vliegt staat een label.
Is echt geen gezicht dit.
Deze sim is voor nu even aardig verneukt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Heb ik ook wel eens dat die een dipje heeft, maar binnen vijf tellen is alles weer goed. London ziet er echt prima uit hier.ravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:36:
LOL sorry kan het niet laten dit is london city
van iemand van FB
[Afbeelding]
Ik zou het prima vinden als ze alleen dat high-res texture vierkantje laden terwijl je op de grond staat, want het is wel heerlijk snel tijdens het taxien. Hoe hoger je komt, hoe groter dat vierkantje mag wordenalexbl69 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:44:
Net nog een stukje gevlogen (of eigenlijk: willen vliegen), maar heb er echt geen lol meer aan.
Je vliegt in een soort high-res texture vierkant van 10x10km. Hele steden/wijken op die grens verschijnen of verdwijnen ineens.
Er zijn ook heel veel witte lijntjes van landmarks zichtbaar (optie staat ongevraagd aan), maar alleen bij de lijntjes waar je recht boven vliegt staat een label.
Hmm... zojuist met de FBW van EHRD naar EDDH gevlogen, zonder problemen. Het hele LOD probleem heb ik niet echt last van (heb deze op 200 staan). De textures op verre afstand zijn wel wat minder scherp maar opzich ok. Wellicht dat dit ook met de drukte te maken heeft (textures worden gestreamd).alexbl69 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:44:
Net nog een stukje gevlogen (of eigenlijk: willen vliegen), maar heb er echt geen lol meer aan.
Dat kan je weg halen. Volgens mij ergens bij waar je hulpmiddelen aan/uit kan zetten. Je kan daar de tooltips helemaal uitzetten. Nadeel is dat je dan de tekst helemaal kwijt bent.ravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:08:
ik had het net over dat blauwe pijltje dit is wat ik dus weg wil hebben
[Afbeelding]
ook die letters kleiner en dat fotolijstje mag wel weer weg
ja dan ben je alles kwijtSparkiezz schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:17:
[...]
Dat kan je weg halen. Volgens mij ergens bij waar je hulpmiddelen aan/uit kan zetten. Je kan daar de tooltips helemaal uitzetten. Nadeel is dat je dan de tekst helemaal kwijt bent.
dat is ook niet wat je wil .. zeker niet bij nieuwe vliegtuigen
Heb hem al volledig opnieuw geïnstalleerd, console herstart etc. Ik heb flight simulator alwel op de PC gespeeld, lijkt mij dat dit geen invloed heeft.
Iemand een fix voor mij? Heel bijzonder namelijk.
Bvd!
Heb ik nu ook ineens, maar komt wel weer terug vanzelf.ravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:51:
leuk zo'n zwart scherm tijdens het laden heb nog geen foto gezien
[Afbeelding]
Ook wel met 2 aparte kabels vanuit de voeding?Lagavulin1963 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:51:
Crasht ook in 3Dmark, specifiek in TimeSpy.
mensen er was ons toch een update belooft de 27 Juli 2021 .....
heb van de week wel een 60 GB moeten binnen halen ...maar dat was een downgrade ...
waar blijft de update nou ?
Hoe hoog heb je de object level of detail en terrain level of detail staan in graphics settings? Die kan gewoon op max met de laatste update (en dat is eigenlijk nog te weinig)alexbl69 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:44:
Wat bij mij werkte was AI traffic uitzetten.groennom schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:12:
Edit:
Had de FBW airbus gedeinstalleerd en weer geinstalleerd, werkte gisteren wel maar nu weer een CTD ....
Met LoD op 1000 (10) via de config-file is het iets beter maar nog steeds niet zoals het was...cracking cloud schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:02:
[...]
Hoe hoog heb je de object level of detail en terrain level of detail staan in graphics settings? Die kan gewoon op max met de laatste update (en dat is eigenlijk nog te weinig)
Zo zonde van al die nieuwe, dure hardware.
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
And yet still, this was what we’ve been shown on the last Q&A.
And this post from PMDG is supporting my assumption, that we did not get the build that was presented on the Q&A.
:strip_exif()/f/image/rIHJcZiAvnuDoADy8cHdbDkG.jpg?f=fotoalbum_large)
schandalig gewoon dat er zo met hun fanbase om gegaan word
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 29-07-2021 22:22 ]
Heb alle sliders naar rechts. Met uitzondering van de render-resolutie. Die staat gewoon op native, maar dat lijkt me voor de draw distance niet relevant.cracking cloud schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:02:
[...]
Hoe hoog heb je de object level of detail en terrain level of detail staan in graphics settings? Die kan gewoon op max met de laatste update (en dat is eigenlijk nog te weinig)
Heb in de config ook al hogere LOD waarden geprobeerd, maar zie geen enkel verschil.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
zat in het menu na de vlucht, ipv terug naar hoofdmenu kies ik voor terug naar de kist, 3 keer raden wat er gebeurde, de vluchten gaan verder gelukkig wel goed maar heb het nieuwe start scherm nu wel vaak genoeg gezien
PSN ID: Svennie-NL
https://www.flightsimulat...-2021-development-update/A hotfix will be live tomorrow, July 30th, at 8 am PT (1500 UTC) to download on both PC and Xbox Series X|S consoles. Here are the release notes:
STABILITY/PERFORMANCEINPUT
- Fixed various crashes in game and on the world map
- Fixed crashes related to the offline AI traffic
- Fixed minor memory leaks
NAVIGATION
- The title should no longer freeze for a very long time when connecting / disconnecting peripherals
UI
- Fixed broken flight plan for Garmin devices when adding an enroute waypoint that was inserted as a destination
- Fixed flightplanner not resetting when going from one activity to another
- Fixed flightplan from flight assistant not displaying on certain planes when VFR map is open after the destination is set
- Fixed freezes happening when using the flight assistant when setting a new destination
PLANES
- VR options should no longer be duplicated in the Option menu
- Marketplace “Get and download” and “Download” buttons will now function as expected on the Content Page
- User unable to interact with UI elements with the in game cursor for free flight in some cases
ACTIVITY / GAMEPLAY
- Improvements of pitot static system to fix altimeter bugs, improve accuracy and correctly simulate temperature impact
- Fixed AutoBrakes Button Behavior on the Airbus A320Neo
WEATHER
- The correct runway is now taken into account for the Landing challenge at Nice
- Pilots are now displayed in external view at the Isafjordur Landing challenge
- Title will no longer become unresponsive after using Fuel Supply and using a fuel or payload as a numerical value via ATC Ground Services
- Some achievements will no longer be awarded in error for certain landing scenarios
SDK
- Fixed big temperature spikes at high altitudes
- Added new airspace to nearest facility JS API
- Fixed crashes on WASM modules for older CPUs
[ Voor 1% gewijzigd door cracking cloud op 29-07-2021 23:25 . Reden: link toegevoegd ]
Ik denk dat de aaneenschakeling aan CTDs wel het grootste issue is op het moment, en dat is hiermee hopelijk wel gefixt. Dat het er verder veel minder goed uit ziet komt later hopelijk nog wel.ravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:26:
ja en verder .... leuk die dingen maar het is niet waar de meeste mensen tegen aan lopen
ja laten we het hopenmvbo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:36:
[...]
Ik denk dat de aaneenschakeling aan CTDs wel het grootste issue is op het moment, en dat is hiermee hopelijk wel gefixt. Dat het er verder veel minder goed uit ziet komt later hopelijk nog wel.
maar begrijp niet dat ze dit gewoon een weekje langer getest hadden en die dingen eerst wegwerken en dan pas uit brengen
je kan me toch niet zeggen dat ze geen van deze problemen niet tegen gekomen waren
of hebben ze inderdaad een andere build verstuurt die in de beta is vrij gegeven
Wel maf. Teuge is sinds '79 al verhard en Rotterdam heeft in de huidige vorm nooit gras gehad dacht ik.appie35 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:47:
ik heb vandaag ineens grasbanem (Teuge en Rotterdam)
[Afbeelding]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
dat hele gebouw is weg
/f/image/3Jp4pijLtpZklsbKCFnKrQpU.png?f=fotoalbum_large)
3 meter voor het gebouw
daar is die pas
/f/image/VbZ4LWZ389yxcEgBsx6XgM65.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 81% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 01:32 ]
Maar dit lijkt erop dat de world update 4 (benelux) niet goed is ingelqden toch?ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:22:
Waar is Brasserie Waalhaven gebleven op Rotterdam airport
dat hele gebouw is weg
[Afbeelding]
3 meter voor het gebouw
daar is die pas
[Afbeelding]
dit is echt niet leuk meer
In WU4 zat ehrd, heb er van de week met de nodige ctds een vlucht gestart.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
https://www.flightsimulat...e-sim-from-our-community/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
maar ik zie veel van dat soort dingen456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:33:
[...]
Maar dit lijkt erop dat de world update 4 (benelux) niet goed is ingelqden toch?
In WU4 zat ehrd, heb er van de week met de nodige ctds een vlucht gestart.
zelfs als ik alles op low zet krijg ik ze laat geladen
wacht even af wat die fixje doet straks en dan ga ik misschien de world updates even er af gooien en 1 voor 1 installeren
LOL leuk dat soort dingen , het zijn juist de plekken die het minst aantrekkelijk zijnRivanov schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:35:
NEW SIMMERS: 20 MUST FLY LOCATIONS IN THE SIM FROM OUR COMMUNITY
https://www.flightsimulat...e-sim-from-our-community/
het zijn plekken die herkenbaar zijn
heb er wel een paar die mooier zijn
en zo kan ik nog wel uren door gaan :-)In europa
Zwitserland:
LSFB (Basel Mulhouse) - LSMP (Payerne Mill)
LSMP (Payerne Mil) - LSTS (st. Stephan Mill)
LSTS (St. Stephan Mil) - LSTA (Raron)
LSTA (Raron) - LICH (Chavez Marini)
Oostenrijk:
Zell am See - Innsbruck
LOIR - Reutte-Höfen Airport
Italie:
LICH (Chavez Marini) - LILN (Venegono)
LILN (Venegono) - LIMB (Bresso)
LIMB (Bresso) - LISH (Campo Di Volo Fiorano Wings)
Spanje :
LEGN - LEBG
Noorwegen:
Alesund to Geiranger
Greenland
BGBW Narsarsuaq
Diverse:
Nice naar Alicante
In noord amerika
KSBA - Santa Barbara muni Airport en KTIW -Tacoma Narrows airport
Twentynine palms (KTNP) low Alt naar Phoenix Sky Harbor int (KPHX) (5000ft) 1:40
1G8 Eddie Dew Memorial Airpark - KHLG - Wheeling Ohio County Airport
KASE naar KTEX
Kodiak Airport (padq) naar Nanwalek Airport (Keb)
KMRY naar KAVX (dan low level route instellen en genieten maar )
WV08 - KBKW
Panama:
Enrique Adolfo Jiménez International Airport MPEJ - Albrook Gelabert Airport MPMG
Papua New Guinea
WANN to WABM
New Zeeland
Christchurch naar Wellington
Chile:
SCHT -SCLJ - SCOO (Volg vanaf SCHT (Ofwel Tic Toc Airport) de rivieren richting SCLJ (La Junta).
Op de terugweg vanaf La Junta kun je over de prachtig besneeuwde top naar SCOO (Melimoyu Airport)
Oostkust down under
Westkust africa
West kust (over het land heen) noord en zuid America
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 07:46 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-07-2021 07:50 ]
leeg is nederland wel , zeker met vliegvelden ...Koning-Admiraal schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:50:
Eigenlijk merk je pas echt hoe "leeg" Nederland is ten opzichte van andere landen na het spelen van dit spel. De steden welke sommige landen hebben is echt waanzin. Tokyo is bijvoorbeeld een land op zich.
In London en omgeving liggen bijna net zoveel airports als in heel NL
en sommige steden hebben bijna net zo veel inwoners als in heel nederland
even terug te komen op Tokyo – Japan – 38.2 miljoen inwoners
en dan lopen wij hier te blaten dat het te vol is en woning nood
en wat wij provincies noemen zijn voor andere landen gewoon steden wat betreft oppervlak
een doet me nog denken aan een kennis van mij die naar canada ging , die dacht even van de aankomst hal van uit NL naar de gate te lopen voor zijn volgende vlucht ...... die vroeg ook aan de balie medewerker hoe hij moest lopen naar de gate ..... ze zegt als je gaat lopen haal je je vlucht nooit je moet de bus pakken
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 07:58 ]
Precies dat. Er kan in Nederland echt nog flink gebouwd worden. De hoeveelheid aan landschap en kleine steden dat je tegen komt tijdens het vliegen is opvallend.ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:55:
[...]
leeg is nederland wel , zeker met vliegvelden ...
even terug te komen op Tokyo – Japan – 38.2 miljoen inwoners
en dan lopen wij hier te blaten dat het te vol is en woning nood
en wat wij provincies noemen zijn voor andere landen gewoon steden
Ik snap werkelijk waar niet dat een veld als Nistelrode (bij Uden) er wél inzit, terwijl Eindhoven, neerlands op 1 na drukste luchthaven, niet. Zelfs niet nadat ze een worldupdate hebben uitgebracht.ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:55:
[...]
leeg is nederland wel , zeker met vliegvelden ...
...
Gelukkig een erg goede (flightsim.to) EHEH mod. Wordt echter helaas niet meer geupdate, maar wel erg prima om te hebben.
en dat gezeik van .. ze moeten allemaal een tuin hebben en ik wil ook prive hebben .. jaKoning-Admiraal schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:57:
[...]
Precies dat. Er kan in Nederland echt nog flink gebouwd worden. De hoeveelheid aan landschap en kleine steden dat je tegen komt tijdens het vliegen is opvallend.
maar we zijn als Nederlanders ook huismussen , in andere landen als het daar niet regent zijn ze buiten
wat doen wij als het zon is ...... juist het liefst in de ijskast kruipen ... het is veel te warm
en is het plus 15 granden staat de CV al op standje 20
is het regen ja het is weer veel te nat buiten
volgende maand in Limburg, storten de dijken weer in dat het te droog is ..
lopen ze weer te klagen dat er geen regen valt.
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 08:10 ]
Deze opmerking toont wel erg weinig empathie tov mensen die nu tonnen schade hebben en door het hoogwater hun huis uit gedreven zijn.ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:07:
[...]
volgende maand in Limburg, storten de dijken weer in dat het te droog is ..
lopen ze weer te klagen dat er geen regen valt.
dit is flightsim forum. Als je geen begrip voor anderen kan opbrengen dan maar beter je foto's en filmpjes plaatsen.
De CTD's zijn op dit moment erger dan de lod's. Dat ze dat erna gaan fixen. De afgelopen dagen elke sessie een CTD gehad met en zonder addons...ravw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:26:
ja en verder .... leuk die dingen maar het is niet waar de meeste mensen tegen aan lopen
Er zijn er ook honderdduizenden in Limburg die nérgens last van hebben. En daar inderdaad geheid over gaan lopen zeuren.killerbee1958 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:23:
[...]
Deze opmerking toont wel erg weinig empathie tov mensen die nu tonnen schade hebben en door het hoogwater hun huis uit gedreven zijn.
dit is flightsim forum. Als je geen begrip voor anderen kan opbrengen dan maar beter je foto's en filmpjes plaatsen.
Omdat Eindhoven een (deels) militair vliegveld is. Als het in Bing staat, zit het ook in FS. Maar in Bing is die ook geblurred geloof ik.456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:04:
[...]
Ik snap werkelijk waar niet dat een veld als Nistelrode (bij Uden) er wél inzit, terwijl Eindhoven, neerlands op 1 na drukste luchthaven, niet. Zelfs niet nadat ze een worldupdate hebben uitgebracht.
Gelukkig een erg goede (flightsim.to) EHEH mod. Wordt echter helaas niet meer geupdate, maar wel erg prima om te hebben.
(Bing wordt uiteraard gebruikt als basismateriaal voor de scenery in MS FS)
[ Voor 28% gewijzigd door DigitalExorcist op 30-07-2021 08:38 ]
wie zegt dat ik geen begrijp op kan brengen voor andere :-)killerbee1958 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:23:
[...]
Deze opmerking toont wel erg weinig empathie tov mensen die nu tonnen schade hebben en door het hoogwater hun huis uit gedreven zijn.
Juist wel , zeker heel goed maar dat is een ander gesprek
maar dat jij niet tussen de regels kan door lezen wat ik met die zin bedoelt , het was meer bedoelt om te zeggen dat wij als Nederlanders toch alleen maar lopen te klagen als het om het weer gaat
een van de dingen die buitenlanders vaak opvalt als het om Nederlanders gaat
1- Klagen over het weer
2- kijken maar niet kopen
3- vragen vragen vragen
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 09:00 ]
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Ben op vakantie geweest dus had daarvóór geen tijd om te kijken.
Veelal moeten de developers daar nog iets mee doen. Maar het kan ook met gemodde GPS-units te maken hebben of liveries.. (ook dán moeten de devs daar iets mee doen, maar dat zijn misschien weer anderen dan van het vliegtuig zelf).H3llSiNG schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:04:
Veel vliegtuigen die ik met de tijd had gedownload hebben nu allemaal vage bugs of geven een CTD, en in de cockpit een rare paarse gloed, word dit met de tijd gefixed of moeten die vliegtuigen allemaal geupdate worden?
maak van je Community map een Community.old map van hij maakt zelf een nieuwe aanDigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:05:
Pffff gisteravond de FS update opgehaald (eerst de MS Store, daarna in FS zelf).. nu nog eindeloos wachten op de Content Manager updates (zijn er best een hoop grote updtes). Dan maar eens even kijken hoe 't er allemaal uit ziet.
Ben op vakantie geweest dus had daarvóór geen tijd om te kijken.
geen addons in de map laten zitten doe je dat wel dat is 9 van de 10 terug naar desktop
nee de livery's is een probleem het vliegtuig niet .. maar dat kan ook gewoon gefixed worden bij AsoboDigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:06:
[...]
Veelal moeten de developers daar nog iets mee doen. Maar het kan ook met gemodde GPS-units te maken hebben of liveries.. (ook dán moeten de devs daar iets mee doen, maar dat zijn misschien weer anderen dan van het vliegtuig zelf).
we moeten gewoon even afwachten
In de A320neo. Voor de patch kon in op een knop drukken om bv de Barometric naar std te zetten. Nu staat er mid-click. Ik kan drukken tot in een ons weeg maar daar doet die niks mee. Zelfde met de Alt mode. Ik zet hem hoger of lager. Maar op het knopje drukken dat die daadwerkelijk wat doet ho maar.
Is dat iets wat ik moet instellen of is dat nog een bug? Niet dat ik ermee kan vliegen btw, want de 320 doet CTD.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Je moet de cockpit interactie naar legacy zetten, ze hebben iets veranderd aan de besturing waardoor het niet meer werkt zoals wij het kennen.Kloever schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:14:
Oke. Wellicht al 100x gevraagd. Maar er worden zoveel berichten geplaatst dat ik het niet meer zie.
In de A320neo. Voor de patch kon in op een knop drukken om bv de Barometric naar std te zetten. Nu staat er mid-click. Ik kan drukken tot in een ons weeg maar daar doet die niks mee. Zelfde met de Alt mode. Ik zet hem hoger of lager. Maar op het knopje drukken dat die daadwerkelijk wat doet ho maar.
Is dat iets wat ik moet instellen of is dat nog een bug? Niet dat ik ermee kan vliegen btw, want de 320 doet CTD.
Dat is het minste wat ze nu wel kunnen oplossen. Maar de visuals, ik hou mijn hart vast, dit is namelijk een gevalletje 'it's not a bug, it's a feature'. Ik kan me niet voorstellen dat dat het groene licht heeft gekregen en niemand is opgevallen. Het is bewust gedaan voor de xbox release en als we het al uberhaupt weer terugkrijgen zoals het een jaar geleden is verkocht zullen er wel wat releases overheen gaan.mvbo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:36:
[...]
Ik denk dat de aaneenschakeling aan CTDs wel het grootste issue is op het moment, en dat is hiermee hopelijk wel gefixt. Dat het er verder veel minder goed uit ziet komt later hopelijk nog wel.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dus er is echt iets goed mis met die updates mijn inziens, en vraag me af of ze dit kunnen verhelpen met de patch, en/of het te voorkomen is in toekomstige updates. Lijkt alsof de architectuur niet helemaal lekker is van de sim ofzo (maar dit is natuurlijk gissen).
Overigens zojuist wel een HERSTART (jawel, zonder BSOD overigens), van mijn computer tijdens het opstarten van de sim. Scary. Maar in de logboeken staat toch dat de applicatie een error had (en gelukkig niet mijn hardware).
Ahhh zo werkt dat! Vandaar! Ja officieel is EHEH een militaire basis. ATC daar is ook militair. Daarom is er al een jarenlange discussie over een nieuw ILS systeem (er kan met een beetje mist niet geland worden in Eindhoven), en wie dat moet betalen: de burgerluchtvaart of defensie.DigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:36:
[...]
Omdat Eindhoven een (deels) militair vliegveld is. Als het in Bing staat, zit het ook in FS. Maar in Bing is die ook geblurred geloof ik.
(Bing wordt uiteraard gebruikt als basismateriaal voor de scenery in MS FS)
[Afbeelding]
Thanks!
17.00 CETDigitalExorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:12:
Vanmiddag rond 16.00 uur een hotfix begreep ik. Nou ja. Vooralsnog wacht ik nog steeds op de downloads uit de Content Manager
want het is een hele andere doelgroep , veel mensen die nu een high end pc hebben zijn echt niet te spreken over hoe het nu verkracht is met die update , en ze willen gewoon dat de pc of meer options hebben om de grafische dingen weer terug kunnen zetten of kunnen bepalen wat ze willen
want zo veel ze nu aan fixen moeten brengen komt niet binnen een paar maanden .
en ze willen ook dat Asobo hun "beta's "niet verplicht gesteld moet worden maarde gebruiker een keuze te geven en wachten op een stabiele versie te dl
of datze de "upgrade" weg kunnen halen
hier even twee schrijven uit het forum van Asobo
en dat mensen ook complimenten geven aan Asobo komen we ook wel tegen , alleen wil je zo'n compliment willen krijgenIt will take them an entire year to track down and repair all the disastrous bugs they’ve introduced into this program.
I think there’s nothing to do but to go back to the last stable release, give users a way to “downgrade” to that, and then divide the development into two products,
one for the console and one for the PC.
But a hotfix or an update that brings MFS back to where it was before this clusterf___ – that’s a pipe dream if I ever heard of one.
That’s an incredible amount to have gotten addressed and fixed in just 48 hours. Congratulations; the team must be exhausted.
Of course, it barely scratches the surface of the problems – disastrous problems
that SU5 has inflicted on the simulation, especially for users with high-end hardware.
What would be appreciated at this point, besides the announcement of hot fixes,
is how in the name of God an update this horrifically buggy could EVER be released onto an unsuspecting user group.
I’ve been using personal computers for 41 years, and I’ve never experienced or heard of a fiasco anywhere near this horrific.
[ Voor 67% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 09:41 ]
Held! Dank!maffiabaas schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:16:
[...]
Je moet de cockpit interactie naar legacy zetten, ze hebben iets veranderd aan de besturing waardoor het niet meer werkt zoals wij het kennen.
Een opmerking: als je daar ook de Navigraph Database in hebt staan: die moet je laten staan, anders verlies je al je fixes, procedures etc. Of deinstalleren via de Navigraph uninstaller. Ik heb me gisteren suf gezocht hoe ik in de G1000Nxi een procedure moest kiezen, maar het bleek dus dit punt te zijn. Navigraph verandert bij installeren ook de Contents.xml namelijk (vertelde Matt developer van Working Title in Discord).ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:07:
[...]
maak van je Community map een Community.old map van hij maakt zelf een nieuwe aan
geen addons in de map laten zitten doe je dat wel dat is 9 van de 10 terug naar desktop
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik zou best een kijkje willen nemen bij Asobo. Ben zelf ook software ontwikkelaar, en weet wel dat ik niet weg zou komen onder het mom van Agile werken, dat ik zoveel werk me op de hals haal als ik iets nieuws zou introduceren.ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:34:
Er zijn al veel mensen op het Asobo forum willen dat ze de update van de 27 juli terug gedraaid word en dat de PC versie en Xbox niet gelijk moet lopen maar apart van elkaar moet gaan
want het is een hele andere doelgroep , veel mensen die nu een high end pc hebben zijn echt niet te spreken over hoe het nu verkracht is met die update , en ze willen gewoon dat de pc of meer options hebben om de grafische dingen weer terug kunnen zetten of kunnen bepalen wat ze willen
want zo veel ze nu aan fixen moeten brengen komt niet binnen een paar maanden .
en ze willen ook dat Asobo hun "beta's "niet verplicht gesteld moet worden maarde gebruiker een keuze te geven en wachten op een stabiele versie te dl
of datze de "upgrade" weg kunnen halen
En zou ook wel eens willen weten hoe de overleggen gaan waarin gezegd wordt 'we moeten de performance verbeteren - nou, dan draaien we gewoon de kwaliteit van de sim naar beneden, dat merken ze toch niet'...
PS. Jij spreekt van Asobo forums, welk forum is dat? Is dat niet gewoon het https://forums.flightsimulator.com/c/community/ forum?
en lees even die quotes die ik er bij heb gezet
Ik begrijp ook niet dat dit er door gekomen is .. maar volgens PMDG hebben ze allemaal een beta gekregen , maar die was heel anders dan die uiteindelijk is uitgeven
de beta die ze bespreken in het filmpje en ook naar addon makers hebben gestuurd was meer dan 100% FPS winst.
maar nu ze de update ( lees downgrade) door gevoerd hebben , vallen veel mensen waaronder PMDG ook weer terug op de oude FPS
[ Voor 104% gewijzigd door ravw op 30-07-2021 09:55 ]
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Ja precies, die zit ik, naast GoT, ook veel te lezenravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:44:
@456 ja die
en lees even die quotes die ik er bij heb gezet
Ik moest daar gisteren wel lachen om deze reactie aldaar:
Users:".... what will you break this time"?
Asobo:"Yes"
ik heb helemaal dubbel gelegen en als je dan dit ook nog eens in je gedachten houd456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:49:
[...]
Ja precies, die zit ik, naast GoT, ook veel te lezen
Ik moest daar gisteren wel lachen om deze reactie aldaar:
Users:".... what will you break this time"?
Asobo:"Yes"
https://forums.flightsimu...ssment-and-threats/429789
hetzelfde geld voor EHVK, beide zijn overigens in Google maps prima te zien. Ook voor EHVK is een goede DL te vinden456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:31:
[...]
Ahhh zo werkt dat! Vandaar! Ja officieel is EHEH een militaire basis. ATC daar is ook militair.
Thanks!
dat zou ook kunnen verklaren waarom in de Caravan bv ze veel nieuwe labels toegevoegd hebben aan de hardware knoppen onder de schermen die niks lijken te doen?flopdoc schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:40:
[...]
Een opmerking: als je daar ook de Navigraph Database in hebt staan: die moet je laten staan, anders verlies je al je fixes, procedures etc. Of deinstalleren via de Navigraph uninstaller. Ik heb me gisteren suf gezocht hoe ik in de G1000Nxi een procedure moest kiezen, maar het bleek dus dit punt te zijn. Navigraph verandert bij installeren ook de Contents.xml namelijk (vertelde Matt developer van Working Title in Discord).
[ Voor 51% gewijzigd door Svennie op 30-07-2021 10:11 ]
PSN ID: Svennie-NL
Worldupdate IV opnieuw geïnstalleerd en het werkt nufranssie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:32:
[...]
Wel maf. Teuge is sinds '79 al verhard en Rotterdam heeft in de huidige vorm nooit gras gehad dacht ik.
EDIT:
Het ligt aan de developper mode zodra deze aan gaat.....
/f/image/eGGe7mwcSbRxGnNr6K4BPMPI.png?f=fotoalbum_large)
Developper uit!
/f/image/icLo52EuxIUYlLebgQu2wLis.png?f=fotoalbum_large)
Strange! (heb ik een vinkje teveel)
[ Voor 59% gewijzigd door appie35 op 30-07-2021 10:21 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Het vliegtuig slurpt me een partij jet A1 fuel, niet normaal...
Maar goed, vanavond verholpen (hopelijk niet een hotfix van 40gb... waardoor je weer een avond naar de knoppen download. Eigenlijk al vanaf dinsdag 1700cet niet meer lekker kunnen simmen).
Ze konden bv geen release notes maken van deze SU5 omdat ze er al heel lang mee bezig waren en omdat er allerlei branches door elkaar gemerged waren. Klinkt voor mij een beetje als development bij coincidence. "Hey it works, I don't know why". "Hey it's broken, idk why"456 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:41:
[...]
Ik zou best een kijkje willen nemen bij Asobo. Ben zelf ook software ontwikkelaar, en weet wel dat ik niet weg zou komen onder het mom van Agile werken, dat ik zoveel werk me op de hals haal als ik iets nieuws zou introduceren.
En zou ook wel eens willen weten hoe de overleggen gaan waarin gezegd wordt 'we moeten de performance verbeteren - nou, dan draaien we gewoon de kwaliteit van de sim naar beneden, dat merken ze toch niet'...
PS. Jij spreekt van Asobo forums, welk forum is dat? Is dat niet gewoon het https://forums.flightsimulator.com/c/community/ forum?
Maar goed dat is vanaf de zijlijn zonder een goed beeld van de enorme complexiteit (server + client side) van zo'n product. Ik vermaak me er prima mee
Ze kunnen prima gelijk lopen zolang de verschillen qua graphics/rendering gewoon te regelen zijn met de graphics options, zoals het zou moeten zijn.ravw schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:34:
Er zijn al veel mensen op het Asobo forum willen dat ze de update van de 27 juli terug gedraaid word en dat de PC versie en Xbox niet gelijk moet lopen maar apart van elkaar moet gaan
[...]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc

/f/image/wiQoECvbueTkkeODGdLyUOh6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WsryOEoFcOuJgavjWz7NjqWR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dbjy4KKTCJVme6Syr8omlaUe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tsXe7KIlhdz1xHNVZfB8p1qX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EvbeQdDanKldZD547772yTsE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5IsU05RovUKsd6J2XplzkizV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OJLJh8pC5nyqUL3Qj4RARn4I.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QVh7RwbSN6gRLhLKj4kNXwA4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/a1EaZa3DXTbsNa2z21C0YFY4.png?f=fotoalbum_large)