Heeft iemand hier ook last van over brightness van de zon? Ik heb regelmatig dat ik niks kan zien vanuit de cockpit omdat de zon extreem reflecteert op de voorruit.
Ja, dat is ook 1 van de issues die worden opgelost met de aangekondigde hotfixIrcghost schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:13:
Heeft iemand hier ook last van over brightness van de zon? Ik heb regelmatig dat ik niks kan zien vanuit de cockpit omdat de zon extreem reflecteert op de voorruit.
Ik speel ook altijd in vr en het switchen is hier geen enkel probleem. Ook het opstarten van een vlucht geeft geen problemen hier.Svennie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:52:
[...]
na elke vlucht? Dat gaat mij te ver, na elke CTD kan nog wel dat kost niet al te veel tijd. Gisteren tegen een mij al bekende CTD aangelopen, in VR een herstart doen als je in de lucht bent, dacht er te laat aan, had beter naar het menu kunnen gaan en de vlucht opnieuw starten. Gisteravond ging het wel goed maar toen ben ik in VR gebleven, niet wisselen naar 2D (gaf gisteren ook een CTD). Gelukkig gebeuren de CTD's bij mij aan het begin van de vlucht, dat scheelt.
Ik heb enkel ctd's als ik ben vergeten om randapparatuur zoals de joystick en vr bril ben vergeten aan te sluiten. Wanneer ik deze nu inplug zit ik meteen weer in windows. Voor de SU5 update was dit geen probleem.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
switchen is meestal ook geen probleem, gisteren wel, weer terug in VR en binnen een minuut was het raak, hoeft natuurlijk niet aan het switchen te liggen. Wat wel een zekerheid is bij mij is een vlucht beginnen en als ik in de lucht ben meteen herstarten (paar keer gehad nu omdat ik FSEconomy vergeten was te starten). Gisteren ook een CTD gehad bij het herstarten na een crash van het vliegtuig, kan jij dat eens proberen? Als je in de lucht bent een herstart doen?Marcievg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Ik speel ook altijd in vr en het switchen is hier geen enkel probleem. Ook het opstarten van een vlucht geeft geen problemen hier.
Ik heb enkel ctd's als ik ben vergeten om randapparatuur zoals de joystick en vr bril ben vergeten aan te sluiten. Wanneer ik deze nu inplug zit ik meteen weer in windows. Voor de SU5 update was dit geen probleem.
PSN ID: Svennie-NL
Zou er als devs nog 1 extra tip bij zetten:mvbo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:26:
Van de FBW github pagina:
- Refer back to P3D untill Asobo got their sh*t together
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kan ik die fix ook krijgen in mijn lestoestel? Heb er ook altijd last van.Sparkiezz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:32:
[...]
Ja, dat is ook 1 van de issues die worden opgelost met de aangekondigde hotfix
Je zou in de general settings 'Bloom' eens uit kunnen zetten. Bloom zorgt voor een natuurlijk effect op binnenvallend licht.
Als je dat uitzet, dan worden iig objecten niet meer vanuit het natuurlijk licht belicht.
Scheelt bij mij wel iets heb ik de indruk (maakt t buiten niet minder fel bij helder weer overigens).
Als je dat uitzet, dan worden iig objecten niet meer vanuit het natuurlijk licht belicht.
Scheelt bij mij wel iets heb ik de indruk (maakt t buiten niet minder fel bij helder weer overigens).
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Koop dan gewoon een straaljagerVerwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:30:
Gisterenavond mijn langste vlucht tot nu toe gedaan van Ibiza naar Amsterdam in 1 uur en 40 minuten. Ik vlieg dan ook met maximale snelheid van 505 knots per uur. De overspeed geluiden heb ik gemute want ik hou van snelheid. De hele vlucht zat ik rond de 60 fps.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
@456 @DigitalExorcist Terug naar P3D en lekker met de Viper NOE M1.3 knallen dan. Of je moet ergens een fijne Starfighter tegenkomen..
Ik heb mijn VR bril etc altijd al aangesloten. Maar krijg soms een CTD bij voor t eerst opstarten van VR/WMR portal. Als ik de portal vantevoren al opstart kan ik nog steeds af en toe een CTD krijgen bij 2D<>VR. Maar t gebeurt niet heel vaak meer sinds ik FS2020 clean heb geherinstalleerd.Marcievg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Ik speel ook altijd in vr en het switchen is hier geen enkel probleem. Ook het opstarten van een vlucht geeft geen problemen hier.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
DCS- dan kun je nog schieten etc ook. Maar grafisch niet te vergelijken natuurlijk.Bacchus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:47:
@456 @DigitalExorcist Terug naar P3D en lekker met de Viper NOE knallen dan. Of je moet ergens een fijne Starfighter tegenkomen..
[ Voor 13% gewijzigd door flopdoc op 05-08-2021 09:51 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Als jij met jouw (waarschijnlijk) cessna zo slecht kan zien in het echt zou er niet gevlogen mogen worden, mijn gehele windscreen is soms wit en kan gewoon niks zien in game door de voorruit.Bacchus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:16:
[...]
Kan ik die fix ook krijgen in mijn lestoestel? Heb er ook altijd last van.
Ik heb in het echt ook wel eens last van de zon op de kap bij het vliegen, maar echt niet zo erg als dit.
Welke is dat dan? Is dat onderdeel van onderstaande?Sparkiezz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:32:
[...]
Ja, dat is ook 1 van de issues die worden opgelost met de aangekondigde hotfix
Volumetric Lighting is Missing – This was a shader bug and will be addressed in the upcoming hotfix.
[ Voor 27% gewijzigd door Ircghost op 05-08-2021 10:04 ]
Nee, ik vermoed deze, maar wellicht is dat niet helemaal wat je bedoelt?Ircghost schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:01:
[...]
Als jij met jouw (waarschijnlijk) cessna zo slecht kan zien in het echt zou er niet gevlogen mogen worden, mijn gehele windscreen is soms wit en kan gewoon niks zien in game door de voorruit.
Ik heb in het echt ook wel eens last van de zon op de kap bij het vliegen, maar echt niet zo erg als dit.
[...]
Welke is dat dan? Is dat onderdeel van onderstaande?
[...]
Washed out Graphics and Cloud Appearance – Attempted improvements to the cloud appearance introduced an overexposure of the world. This will be addressed in the upcoming hotfix. We are planning on a brightness slider for an upcoming Sim Update to allow visual customization of your sim.
Weet iemand wat dit icoontje betekent bij een vliegveld?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jOKXEBVGfUPn9idboCUOdVYH.jpg?f=user_large)
Ik dacht zelf aan een third party vliegveld, maar dat kan niet kloppen want de enige vliegveld mod die ik heb is ENTO
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jOKXEBVGfUPn9idboCUOdVYH.jpg?f=user_large)
Ik dacht zelf aan een third party vliegveld, maar dat kan niet kloppen want de enige vliegveld mod die ik heb is ENTO
Dat is wel logischer misschien. Hoe dan ook, als het gefixed wordt ben ik blijSparkiezz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Nee, ik vermoed deze, maar wellicht is dat niet helemaal wat je bedoelt?
[...]
Normaal is dat inderdaad het icoontje van een Add-on/Community airport. In dit geval is dit volgens mij een handcrafted airport indicatie.cracking cloud schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
[Afbeelding]
Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:30:
Ik vlieg dan ook met maximale snelheid van 505 knots per uur. De overspeed geluiden heb ik gemute want ik hou van snelheid.
Gelukkig hoef je niet zelf te betalen voor de kerosine
Verschijnen ook als je Navigraph data gebruikt, verschijnen dan bij ieder vliegveldcracking cloud schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Dat heb ik laatst inderdaad geinstalleerd! Bedankt
Ik zit met een vraag waar ik geen oplossing voor kan vinden. Ik gebruik de XSX-versie.
Als ik een custom flightplan (GPS) maak op de world map van bijv. EHBK naar EHAM met met eigen waypoints bij Eindhoven en Utrecht, krijg ik op de world map een mooie track met deze waypoints incl.
Maar wanneer ik in de cockpit zit, krijg ik op de G1000 alleen een track te zien die direct tussen EHBK en EHAM loopt. De G1000 wil dan ook alleen deze track volgen.
Wanneer ik in third person vlieg, doet de HUD me wel over de custom track begeleiden.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Als ik een custom flightplan (GPS) maak op de world map van bijv. EHBK naar EHAM met met eigen waypoints bij Eindhoven en Utrecht, krijg ik op de world map een mooie track met deze waypoints incl.
Maar wanneer ik in de cockpit zit, krijg ik op de G1000 alleen een track te zien die direct tussen EHBK en EHAM loopt. De G1000 wil dan ook alleen deze track volgen.
Wanneer ik in third person vlieg, doet de HUD me wel over de custom track begeleiden.
Hoe kan ik dit verhelpen?
ik kreeg net een melding (met waarschuwing) tijdens het vliegen dat mijn bandbreedte niet voldoende was en dat ik kon kiezen tussen doorgaan en offline laden (of zoiets) Hebben meer mensen dit? (ik vloog boven Amsterdam (wat er op dat moment prima uitzag)
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ik heb net 3 herstarts gedaan in de lucht in de lucht en geen enkel probleem. Ook met het klikken op fly now maakt het niet uit of ik meteen klik of even wacht.Svennie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
switchen is meestal ook geen probleem, gisteren wel, weer terug in VR en binnen een minuut was het raak, hoeft natuurlijk niet aan het switchen te liggen. Wat wel een zekerheid is bij mij is een vlucht beginnen en als ik in de lucht ben meteen herstarten (paar keer gehad nu omdat ik FSEconomy vergeten was te starten). Gisteren ook een CTD gehad bij het herstarten na een crash van het vliegtuig, kan jij dat eens proberen? Als je in de lucht bent een herstart doen?
Hier heb ik helemaal geen last van. mijn systeem is vergelijkbaar met wat jij hebt. Ik heb een 9900k met rtx 3090 en ook 32gb ram. Misschien dat het iets uitmaakt dat ik het draai vanaf een nvme.flopdoc schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:49:
[...]
Ik heb mijn VR bril etc altijd al aangesloten. Maar krijg soms een CTD bij voor t eerst opstarten van VR/WMR portal. Als ik de portal vantevoren al opstart kan ik nog steeds af en toe een CTD krijgen bij 2D<>VR. Maar t gebeurt niet heel vaak meer sinds ik FS2020 clean heb geherinstalleerd.
Die waarschuwing heb ik deze week ook een paar keer gehad.appie35 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:27:
ik kreeg net een melding (met waarschuwing) tijdens het vliegen dat mijn bandbreedte niet voldoende was en dat ik kon kiezen tussen doorgaan en offline laden (of zoiets) Hebben meer mensen dit? (ik vloog boven Amsterdam (wat er op dat moment prima uitzag)
Zat me daarna te bedenken dat alle FS gebruikers flink wat data uit de Azure/Bing servers trekken. En aangezien FS2020 geen abo dienst is en Microsoft de centen al binnen heeft is het voor hun best aantrekkelijk om de omvang van dit verkeer af te knijpen. Hetzij met een lagere LOD, hetzij met zo af en toe een melding dat de bandbreedte onvoldoende is om te streamen en de stream daarna af te sluiten tot de volgende herstart.
Dit is ook een 'feature' die met de laatste update geïntroduceerd is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
hmm, dan zou het kunnen liggen aan mijn install, wellicht corrupt geraakt of iets dat ik ge-DL heb of een add-on. Navigraph lees ik hier vaker dat die een bestandje aanpast en dat kan altijd gevolgen hebben die niet direct duidelijk zijn. Ik zou een clean vanilla install kunnen doen en dan testen, kijken of dat verschil maakt.Marcievg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:48:
Ik heb net 3 herstarts gedaan in de lucht in de lucht en geen enkel probleem. Ook met het klikken op fly now maakt het niet uit of ik meteen klik of even wacht.
Waarom zou MS dat doen, het scheelt inderdaad verkeer maar er wordt flink geklaagd over de slechte beelden, er zijn mensen die de feature uitzetten. Dat kan er voor zorgen dat een andere ontwikkelaar denkt "laten we dat maar niet gebruiken in ons spel want dan halen we ons een hoop ellende op de hals". Dat is niet wenselijk voor MS, die willen juist dat hun product zo veel mogelijk gebruikt wordt.alexbl69 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:02:
[...]
Zat me daarna te bedenken dat alle FS gebruikers flink wat data uit de Azure/Bing servers trekken. En aangezien FS2020 geen abo dienst is en Microsoft de centen al binnen heeft is het voor hun best aantrekkelijk om de omvang van dit verkeer af te knijpen. Hetzij met een lagere LOD, hetzij met zo af en toe een melding dat de bandbreedte onvoldoende is om te streamen en de stream daarna af te sluiten tot de volgende herstart.
Dit is ook een 'feature' die met de laatste update geïntroduceerd is.
[ Voor 45% gewijzigd door Svennie op 05-08-2021 12:13 ]
PSN ID: Svennie-NL
Ik heb zelf nooit een bestandje aangepast. Heb wel wat dingen in de community folder staan zoals scenery objects en een livery packSvennie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:11:
[...]
hmm, dan zou het kunnen liggen aan mijn install, wellicht corrupt geraakt of iets dat ik ge-DL heb of een add-on. Navigraph lees ik hier vaker dat die een bestandje aanpast en dat kan altijd gevolgen hebben die niet direct duidelijk zijn. Ik zou een clean vanilla install kunnen doen en dan testen, kijken of dat verschil maakt.
Voor degene die geen REX Force weather gebruiken maar toch de temp. bug willen omzeilen: Unreal weather (Soortgelijk aan REX, alleen gratis) is weer compatible met de laatste update.
https://unrealweather.blogspot.com/2020/09/unreal-weather-live-metar-released.html
Wel even naar beneden scrollen hoe een API token aan te vragen.
https://unrealweather.blogspot.com/2020/09/unreal-weather-live-metar-released.html
Wel even naar beneden scrollen hoe een API token aan te vragen.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Aha, wist ik ook nog niet! (heb al maanden Navigraph)Gameaddict schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:08:
[...]
Verschijnen ook als je Navigraph data gebruikt, verschijnen dan bij ieder vliegveld
Ik heb t ook op een NVME, dus dat is t niet perse.Marcievg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:48:
[...]
Ik heb net 3 herstarts gedaan in de lucht in de lucht en geen enkel probleem. Ook met het klikken op fly now maakt het niet uit of ik meteen klik of even wacht.
[...]
Hier heb ik helemaal geen last van. mijn systeem is vergelijkbaar met wat jij hebt. Ik heb een 9900k met rtx 3090 en ook 32gb ram. Misschien dat het iets uitmaakt dat ik het draai vanaf een nvme.
Terug naar een sim van 20 jaar oud? Denk 't nietBacchus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:47:
@456 @DigitalExorcist Terug naar P3D en lekker met de Viper NOE M1.3 knallen dan. Of je moet ergens een fijne Starfighter tegenkomen..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Krijg na de update ook nog af en toe melding van server problemen. Meeste hebben betrekking met de stemmen van de Azure server. Kreeg van de week zelf een melding tijdens opstarten dat ik in moet loggen met een geldig Xbox account en dat de online services niet werkte. Om vervolgens door te starten met m'n Xbox account en verder alles gewoon werkte.
Zal allemaal nog wel met de drukte op de servers te maken hebben na de Xbox release.
Zal allemaal nog wel met de drukte op de servers te maken hebben na de Xbox release.
Navigraph past kennelijk Contents.xml aan, waardoor m handmatig verwijderen uit de Community folder (of hernoemen van de Community folder) leidt tot verdwijnen van alle navigatie info uit MSFS2020.Marcievg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:22:
[...]
Ik heb zelf nooit een bestandje aangepast. Heb wel wat dingen in de community folder staan zoals scenery objects en een livery pack
En daar kom je dan achter omdat je ATC-menu in MSFS leeg is (en dus geen tower of ground op kan roepen) en COM1 en COM2 "NOT IN USE" staan. Duurde even voordat ik die gevonden had.flopdoc schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:57:
[...]
Navigraph past kennelijk Contents.xml aan, waardoor m handmatig verwijderen uit de Community folder (of hernoemen van de Community folder) leidt tot verdwijnen van alle navigatie info uit MSFS2020.
Ha ja, ik kwam er achter toen ik me suf zat te bedenken wat ik fout deed toen ik geen keuze menu voor SID's kreeg in een Garmin bij PROC kiezen.Gameaddict schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
En daar kom je dan achter omdat je ATC-menu in MSFS leeg is (en dus geen tower of ground op kan roepen) en COM1 en COM2 "NOT IN USE" staan. Duurde even voordat ik die gevonden had.
Heeft iemand hier ook last van, cq een oplossing voor:
Als ik Dev Mode aan heb kan ik normaliter via Select Aircraft een ander vliegtuig kiezen of het actuele vliegtuig reloaden (bij evt problemen) uit een venster met keuzemenu, zonder dat ik eerst weer naar het Main Menu terug moet. Maar na SU5 is dit venster zo gekrompen dat ik geen vliegtuig zie (halve letters), de scrollbar kan ik niet aanklikkden en het venster kan ik op geen enkele wijze groter maken tbv ruimte voor een zichtbaar keuzemenu.
Weet iemand daar een oplossing voor?
Als ik Dev Mode aan heb kan ik normaliter via Select Aircraft een ander vliegtuig kiezen of het actuele vliegtuig reloaden (bij evt problemen) uit een venster met keuzemenu, zonder dat ik eerst weer naar het Main Menu terug moet. Maar na SU5 is dit venster zo gekrompen dat ik geen vliegtuig zie (halve letters), de scrollbar kan ik niet aanklikkden en het venster kan ik op geen enkele wijze groter maken tbv ruimte voor een zichtbaar keuzemenu.
Weet iemand daar een oplossing voor?
[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 05-08-2021 13:15 ]
Weet iemand wanneer de pmdg 777 uit komt? Als het nog ff duurt dan koop ik gewoon de captain Sim ik zag dat er mod was dat je de pmdg 777 sound kon vervangen met de captain Sim sound.
voor zo ver ik hun schrijven begreep , haalde ik dat er ook uit nu een beetje en straks de rest , verziekenDigitalExorcist schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:04:
[...]
Geen idee of je het goed leest maar dat is wel wat er staat ja. Volgens mij fixen ze nu met een hotfix een deel en onderzoeken ze de rest voor WU6.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Hm, ik ben bezig met een atlantische oceaan vlucht.
Lekker autopilootje aan en ging wat eten. Maar continue springt die na een tijdje op het pauze menu. Ik heb al een elastiekje om de stick van de controller gedaan zodat die de camera continue beweegt, maar ook dat helpt niet.
Iemand enig idee hoe ik bij idle moment ervoor zorg dat die niet op het pauze menu springt, maar gewoon lekker door blijft vliegen, want dit is irritant.
Speel op de Xbox Series X btw met (bedrade) controller en muis.
@ravw Ik ga nog eens even googlen en in de settings speuren
Edit: Volgens mij is dat geen optie in de settings van de Xbox. En iedere poging om te testen duurt dus even om te kijken of die uberhaubt op pauze springt.
Nah, we gaan wel even wat testen!
Edit 2:
Ik denk dat ik het heb opgelost. Kwam denk ik door de elite controller. Heb nu de normale controller zonder batterijen aan snoertje gehangen. Dan werkt die wel prima.
Iemand enig idee hoe ik bij idle moment ervoor zorg dat die niet op het pauze menu springt, maar gewoon lekker door blijft vliegen, want dit is irritant.
@ravw Ik ga nog eens even googlen en in de settings speuren
Edit: Volgens mij is dat geen optie in de settings van de Xbox. En iedere poging om te testen duurt dus even om te kijken of die uberhaubt op pauze springt.
Edit 2:
Ik denk dat ik het heb opgelost. Kwam denk ik door de elite controller. Heb nu de normale controller zonder batterijen aan snoertje gehangen. Dan werkt die wel prima.
[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-08-2021 16:14 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
kan je dat niet ergens uit zetten in je options van je Xbox dat hij op/of niet meer Pauze gaat , want mij zou het ook niets lijken , je wil toch 4 a 6 uur non stop kunnen vliegen , zonder op de pauze knop te rammen om door te gaanuchiha tijntje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:17:
Hm, ik ben bezig met een atlantische oceaan vlucht.Lekker autopilootje aan en ging wat eten. Maar continue springt die na een tijdje op het pauze menu. Ik heb al een elastiekje om de stick van de controller gedaan zodat die de camera continue beweegt, maar ook dat helpt niet.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Huh?? Nog nooit van gehoord...uchiha tijntje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:17:
Hm, ik ben bezig met een atlantische oceaan vlucht.Lekker autopilootje aan en ging wat eten. Maar continue springt die na een tijdje op het pauze menu. Ik heb al een elastiekje om de stick van de controller gedaan zodat die de camera continue beweegt, maar ook dat helpt niet.
@ravw Ik ga nog eens even googlen en in de settings speuren![]()
Edit: Volgens mij is dat geen optie in de settings van de Xbox. En iedere poging om te testen duurt dus even om te kijken of die uberhaubt op pauze springt.Nah, we gaan wel even wat testen!
EDIT: Oh wacht, Xbox.. geen idee dan.. power savings ergens misschien
[ Voor 3% gewijzigd door DigitalExorcist op 05-08-2021 15:42 ]
Er is een nieuwe versie beschikbaar van de just flight PA28R Arrow en PA28R Turbo Arrow.
Dat was wel nodig ook, die waren compleet onbestuurbaar sinds de laatste update. Maar er is nu dus een nieuwe update beschikbaar
Dat was wel nodig ook, die waren compleet onbestuurbaar sinds de laatste update. Maar er is nu dus een nieuwe update beschikbaar
Ja ik zag het, ben benieuwd.robinez schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:33:
Er is een nieuwe versie beschikbaar van de just flight PA28R Arrow en PA28R Turbo Arrow.
Vandaag eens een rondje geprobeerd in de cessna cj4 icm working title mod. Maar dat is wel een nerveus toestel zeg.
Ook nog aan t pielen met de simbrief connectie. Werkt op zich wel goed, maar dan moet ie wel mijn flightplan in nav mode blijven volgen natuurlijk
Maar ding wappert heen en weer op FL200, alsof t een papieren vliegtuigje is. Ook geen autothrottle, dus erg goed op blijven letten op overspeed, of stall speed...
Zometeen nog maar eens ff er in klimmen
Ook nog aan t pielen met de simbrief connectie. Werkt op zich wel goed, maar dan moet ie wel mijn flightplan in nav mode blijven volgen natuurlijk
Maar ding wappert heen en weer op FL200, alsof t een papieren vliegtuigje is. Ook geen autothrottle, dus erg goed op blijven letten op overspeed, of stall speed...
Al een tijdje niet meer gevlogen, ik merkte nooit iets instabiels. Misschien yaw damper aan (weet niet meer of die er in zat en hoe). Geen AT- sja, dat is piloot zijn he .456 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:00:
Vandaag eens een rondje geprobeerd in de cessna cj4 icm working title mod. Maar dat is wel een nerveus toestel zeg.
YD zit er in en je kunt ook je snelheid vast zettenflopdoc schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:03:
[...]
Al een tijdje niet meer gevlogen, ik merkte nooit iets instabiels. Misschien yaw damper aan (weet niet meer of die er in zat en hoe). Geen AT- sja, dat is piloot zijn he .
In FLC kun je inderdaad je snelheid instellen, maar er is geen autothrottle in de CJ4. De AP gaat dus in FLC bepalen wat je vertical speed wordt om zo op de juiste / ingestelde IAS te komen. Vlieg je zonder FLC, dan zul je toch echt zelf met je throttle moeten bepalen wat je IAS is.ravw schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:25:
[...]
YD zit er in en je kunt ook je snelheid vast zetten
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Onbestuurbaar?? Ik heb een stuk of 12 vluchten afgelopen anderhalve week gedaan met die kisten, geen enkel issue!robinez schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:33:
CaptainSim moet kapot, met die idiote policies rondom liveries. Walgelijk bedrijf.Adriaaanvdb schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:41:
Weet iemand wanneer de pmdg 777 uit komt? Als het nog ff duurt dan koop ik gewoon de captain Sim ik zag dat er mod was dat je de pmdg 777 sound kon vervangen met de captain Sim sound.
Jep - en daar schuilt mijn luie probleem: als ik op hoogte ben (gelukkig roept de a/p 'altitude') moet ik dus mn throttles terugbrengen, anders gaat ie versnellen tot warp speed.ralpje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:30:
[...]
In FLC kun je inderdaad je snelheid instellen, maar er is geen autothrottle in de CJ4. De AP gaat dus in FLC bepalen wat je vertical speed wordt om zo op de juiste / ingestelde IAS te komen. Vlieg je zonder FLC, dan zul je toch echt zelf met je throttle moeten bepalen wat je IAS is.
En ik zal de yaw damper eens uitproberen. Bij mijn weten had ik hem aangezet, maar ik zag nergens een melding oid.
Misschien dat ik m niet goed heb aangeklikt.
Overigens is dit mijn referentie tot nog toe:
YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: How to fly the Working Title Cessna Citation C...
Dat is in mijn opinie nog steeds de beste guide inderdaad. Via de info uit die video heb ik ook mijn eerste vluchten met de CJ4 gemaakt. Zodra je hem door hebt, is ook de stap richting airbussen en boeings ineens niet zo groot meer.456 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:41:
[...]
Jep - en daar schuilt mijn luie probleem: als ik op hoogte ben (gelukkig roept de a/p 'altitude') moet ik dus mn throttles terugbrengen, anders gaat ie versnellen tot warp speed.
En ik zal de yaw damper eens uitproberen. Bij mijn weten had ik hem aangezet, maar ik zag nergens een melding oid.
Overigens is dit mijn referentie tot nog toe:
YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: How to fly the Working Title Cessna Citation C...
Klopt. En als je dat eenmaal gedaan hebt kun je er vervolgens van afblijven tot decent456 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:41:
[...]
Jep - en daar schuilt mijn luie probleem: als ik op hoogte ben (gelukkig roept de a/p 'altitude') moet ik dus mn throttles terugbrengen, anders gaat ie versnellen tot warp speed.
Als AP actief is is YD per definitie actief. Je ziet dan ook geen melding in je scoreboard dat de YD actief is, alleen dat AP aanstaat. Als AP niet actief is kun je YD handmatig (de)activeren, dan zie je wel daadwerkelijk de melding in je scoreboard.En ik zal de yaw damper eens uitproberen. Bij mijn weten had ik hem aangezet, maar ik zag nergens een melding oid.
Vlieg je na take-off dus nog een stukje 'op het handje' voor je je AP inschakelt, dien je handmatig je YD te activeren. Doe je (bijvoorbeeld) een ILS approach waarbij je op een gegeven moment je AP deactiveert, dan kan het zijn (afhankelijk van hoe je die deactivatie doet) dat je YD actief blijft. Die dan je dan dus voor landing nog handmatig te deactiveren.
Tja ik geef daar niet echt om.DigitalExorcist schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:38:
[...]
CaptainSim moet kapot, met die idiote policies rondom liveries. Walgelijk bedrijf.
Nee en daarom blijven die wanpraktijken dus gewoon doorgaan ten koste van de eindgebruikers. Bedankt 👍🏼
Check. Maar dan heb ik hem: heb na de a/p activatie ook de yw aangeklikt (waarmee ik vermoedelijk m dus heb uitgezet). En over de bergen wil t sowieso wel turbulent zijn.ralpje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:50:
[...]
Klopt. En als je dat eenmaal gedaan hebt kun je er vervolgens van afblijven tot decent
[...]
Als AP actief is is YD per definitie actief. Je ziet dan ook geen melding in je scoreboard dat de YD actief is, alleen dat AP aanstaat. Als AP niet actief is kun je YD handmatig (de)activeren, dan zie je wel daadwerkelijk de melding in je scoreboard.
Vlieg je na take-off dus nog een stukje 'op het handje' voor je je AP inschakelt, dien je handmatig je YD te activeren. Doe je (bijvoorbeeld) een ILS approach waarbij je op een gegeven moment je AP deactiveert, dan kan het zijn (afhankelijk van hoe je die deactivatie doet) dat je YD actief blijft. Die dan je dan dus voor landing nog handmatig te deactiveren.
Thanks voor de hulp! Is mn eerste nieuwe vliegtuig sinds tijden. Die working title mod is erg goed!
Super dat daar de checklists inzitten die je kunt oproepen.
Is dat nog steeds? Dacht dat ze dat hadden terug gedraaid en spijt betuigd?DigitalExorcist schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:38:
[...]
CaptainSim moet kapot, met die idiote policies rondom liveries. Walgelijk bedrijf.
Wat is de Grand Canyon toch prachtig, Potash Ponds:
/f/image/OoYjTDoBSyWiH70AluubQPJ8.png?f=fotoalbum_large)
Wou ook nog even over de NASA vliegen, helaas zat ik middenin een grote storm, uiteindelijk toch nog kunnen landen in Orlando, was een moeilijke landing maar wat was ik trots op mezelf nadat ik veilig geland was 😊
/f/image/538ubvHQLAtnAaoCYSmK1tm0.png?f=fotoalbum_large)
Ik merk ook dat mijn tripjes steeds langer worden. Kijk er nu al naar uit om een lange vlucht te doen van 4-6+ uur, maar eerst nog even oefenen, ik heb nog veel te leren.
/f/image/OoYjTDoBSyWiH70AluubQPJ8.png?f=fotoalbum_large)
Wou ook nog even over de NASA vliegen, helaas zat ik middenin een grote storm, uiteindelijk toch nog kunnen landen in Orlando, was een moeilijke landing maar wat was ik trots op mezelf nadat ik veilig geland was 😊
/f/image/538ubvHQLAtnAaoCYSmK1tm0.png?f=fotoalbum_large)
Ik merk ook dat mijn tripjes steeds langer worden. Kijk er nu al naar uit om een lange vlucht te doen van 4-6+ uur, maar eerst nog even oefenen, ik heb nog veel te leren.
Was dat niet dat vliegtuig met de default 747 cockpit waar ze 30 euro voor vragen?456 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:44:
[...]
Is dat nog steeds? Dacht dat ze dat hadden terug gedraaid en spijt betuigd?
Je kan ook een beetje normaal reageren. Maar wat verwacht je van 30 euro? En verder is er ook niet veel op de markt.DigitalExorcist schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Nee en daarom blijven die wanpraktijken dus gewoon doorgaan ten koste van de eindgebruikers. Bedankt 👍🏼
Ja maar voor 30 euro verwacht ik helemaal niks kijk voor 70 of 100 euro verwacht ik een pmdg model maar voor 30 euro verwacht ik niks.cracking cloud schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:01:
[...]
Was dat niet dat vliegtuig met de default 747 cockpit waar ze 30 euro voor vragen?
Ik volg het e.e.a. al op het Asobo/FS forum, mocht er een hotfix tussendoor komen is dat mooi, anders kijk ik met WU6 wel weer, althans daar heb ik me op ingesteld.DigitalExorcist schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:04:
[...]
Geen idee of je het goed leest maar dat is wel wat er staat ja. Volgens mij fixen ze nu met een hotfix een deel en onderzoeken ze de rest voor WU6.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik heb sinds lange tijd weer eens een lange vlucht gedaan, van Paphos naar London Gatwick. Ik ben inmiddels bijna 4 uur onderweg maar merk dat de FPS compleet in elkaar stort naarmate de vlucht vordert. Ik zit nu net voor TOD (geen grote stad in zicht) en haal nog maar 15 fps terwijl ik tijdens takeoff nog rond de 40 fps haalde. Ik gebruik een weather preset vanwege de temperatuur bug, dus aan het weer ligt het niet. Merken jullie dit ook?
Edit: zelfs als ik alles op Low zet blijft ik strak 15 fps halen. M'n pc staat echt helemaal niks te doen verder, CPU 15%, GPU 20%, RAM util 8.7GB.
@Adriaaanvdb
Specs: R5 3600, 5700XT, 32GB RAM
Edit: zelfs als ik alles op Low zet blijft ik strak 15 fps halen. M'n pc staat echt helemaal niks te doen verder, CPU 15%, GPU 20%, RAM util 8.7GB.
@Adriaaanvdb
[ Voor 21% gewijzigd door mvbo op 05-08-2021 20:20 ]
Wat zijn je specs?mvbo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:11:
Ik heb sinds lange tijd weer eens een lange vlucht gedaan, van Paphos naar London Gatwick. Ik ben inmiddels bijna 4 uur onderweg maar merk dat de FPS compleet in elkaar stort naarmate de vlucht vordert. Ik zit nu net voor TOD (geen grote stad in zicht) en haal nog maar 15 fps terwijl ik tijdens takeoff nog rond de 40 fps haalde. Ik gebruik een weather preset vanwege de temperatuur bug, dus aan het weer ligt het niet. Merken jullie dit ook?
Heel raar ik heb gisteren nog een vlucht van 12 uur gedaan en ik heb een mindere pc echt heel bijzonder hopelijk doet de Hotfix wat.mvbo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:11:
@Adriaaanvdb
Je leest t wel vaker hoor. Dat de fps inzakt na verloop van tijd. Zelf had ik er een paar maanden terug last van. Momenteel niet meer.
Wellicht komen de fps ineens spontaan weer terug.
Wellicht komen de fps ineens spontaan weer terug.
Volgens mij (maar dat zou ik even in de praktijk moeten checken, heb deze week nog geen tijd gehad om te vliegen) kun je de YD niet uitschakelen zolang AP is ingeschakeld.456 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Check. Maar dan heb ik hem: heb na de a/p activatie ook de yw aangeklikt (waarmee ik vermoedelijk m dus heb uitgezet). En over de bergen wil t sowieso wel turbulent zijn.
Edit: Check. Uit de operators guide:
YD
The YD button on the FGP enables or disables the aircraft yaw damper. The yaw damper is always engaged if the autopilot is engaged.
[ Voor 25% gewijzigd door ralpje op 05-08-2021 20:36 ]
Ik had dit laatst ook, op een vlucht van EHAM naar KJFK. Het werd steeds erger naarmate de vlucht vorderde. Landing werd een behoorlijke uitdaging met dermate lage FPS. Dit is tot nu toe de enige keer dat ik daar last van heb gehad.mvbo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:11:
@Adriaaanvdb
FPS blijft een ding. Soms inderdaad heel laag, en na herstarten in hetzelfde scenario weer goed. Dat loont dus wat mij betreft altijd de moeite. Wel lastig als je net multiplayer aan het vliegen bent.mvbo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:46:
Uiteindelijk kwamen de FPS niet terugbleef strak 15 fps terwijl mijn PC echt niks stond te doen. Heel vaag!
Uiteindelijk de vlucht wel afgemaakt, de landing maar op ILS gedaan want ik vind het veel te schokkerig op 15 FPS.
[Afbeelding]
Net in mn cessna 172 hetzelfde... iets met sensitiviteit op de z as van mn thrustmaster stick... deadzones al verhoogd. Maar dat hielp vooralsnog niet...ralpje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:35:
[...]
Volgens mij (maar dat zou ik even in de praktijk moeten checken, heb deze week nog geen tijd gehad om te vliegen) kun je de YD niet uitschakelen zolang AP is ingeschakeld.
Edit: Check. Uit de operators guide:
[...]
Wat nú weer...
Opslaan en daarna weer laden lost het op.mvbo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:46:
Uiteindelijk kwamen de FPS niet terugbleef strak 15 fps terwijl mijn PC echt niks stond te doen. Heel vaag!
Uiteindelijk de vlucht wel afgemaakt, de landing maar op ILS gedaan want ik vind het veel te schokkerig op 15 FPS.
[Afbeelding]
PSN: plexforce (ps4)
Alle opties werken weer , alleen sturen op de runway bij takeoff: ik heb er net maar eentje geprobeerd, in de Turbo Arrow, misschien niet representatief, namelijk Alp d'Huez, baan loopt nogal naar beneden dus vereist mogelijk andere techniek, in ieder geval: halverwege trekt toestel ontzettend naar links en dan tegensturend naar rechts, vrijwel niet te doen. Verder ben ik nog net zo blij met de Arrow als voorheen, AP werkt in ieder geval prima, en de GN530 (PMS50 mod) ook.robinez schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:33:
Geen CTD in anderhalf uur vliegen!
[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 05-08-2021 22:31 ]
Ok top, vandaag nog geen tijd gehad om het te proberen, dat bijsturen met de rudder tijdens take off was voorheen ook al erg lastig, bij het minste of geringste met je rudder ben je de controle kwijt.flopdoc schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:30:
[...]
Alle opties werken weer , alleen sturen op de runway bij takeoff: ik heb er net maar eentje geprobeerd, in de Turbo Arrow, misschien niet representatief, namelijk Alp d'Huez, baan loopt nogal naar beneden dus vereist mogelijk andere techniek, in ieder geval: halverwege trekt toestel ontzettend naar links en dan tegensturend naar rechts, vrijwel niet te doen. Verder ben ik nog net zo blij met de Arrow als voorheen, AP werkt in ieder geval prima, en de GN530 (PMS50 mod) ook.
Geen CTD in anderhalf uur vliegen!
Mooi dat die opties weer werken, is die trim bug ook opgelost, ik bedoel dat die trim inverse reageert ten opzichte van de standard planes?
Ik verwacht van 30 euro dat iemand iets zou maken wat de moeite was, wat niet bij elkaar gejat en in een uurtje in elkaar geflanst is, die normaal met liveries kan omgaan zoals élke developer tegenover klanten die al genoeg gedupeerd worden door deze halfbakken rotzooi te kopen omdat er “niks beters is”.Adriaaanvdb schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:03:
[...]
Je kan ook een beetje normaal reageren. Maar wat verwacht je van 30 euro? En verder is er ook niet veel op de markt.
Dit bedrijf moet vakkundig gesloopt worden, net als die Bredok3D met z’n shovelware troep.
/f/image/0MQ26llv33uT5ApZlogDEwZ5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nnVaZmE2m9O39hEUqUNwtJ8r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EaDBHjhc0xto1LsPgA9tyr0M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sTsZFIOpqCk9fgGJEnVctjg4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gheguuHfYiNqTjbexwXmY6iF.png?f=fotoalbum_large)
LFMT-LEPA
https://fly.volanta.app/f...5c-4c88-8440-2fb07c7397a5
Het was weer heerlijk vliegen met de CJ4
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Echt verontrusting hoe jij reageert. Voor 30 euro verwacht ik helemaal niks en ik heb liever dat ze het zo doen dan een vliegtuig uitbrengen die het maar voor de helft doet. Sommige mensen zoals ik zijn er blij mee dat ze het hebben gekocht voor een tijdelijke oplossing is het naar mijn mening prima. Het slaat nergens op hoe jij reageert en ga dan alsjeblieft naar prepar3d en ga daar lekker zeiken.DigitalExorcist schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:04:
[...]
Ik verwacht van 30 euro dat iemand iets zou maken wat de moeite was, wat niet bij elkaar gejat en in een uurtje in elkaar geflanst is, die normaal met liveries kan omgaan zoals élke developer tegenover klanten die al genoeg gedupeerd worden door deze halfbakken rotzooi te kopen omdat er “niks beters is”.
Dit bedrijf moet vakkundig gesloopt worden, net als die Bredok3D met z’n shovelware troep.
Een vliegtuig dat half werkt?? Oh dan zijn er al minstens 15 updates geweest inmiddels! Toch nog een poging om dat broddelwerk te redden dus…Adriaaanvdb schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:34:
[...]
Echt verontrusting hoe jij reageert. Voor 30 euro verwacht ik helemaal niks en ik heb liever dat ze het zo doen dan een vliegtuig uitbrengen die het maar voor de helft doet. Sommige mensen zoals ik zijn er blij mee dat ze het hebben gekocht voor een tijdelijke oplossing is het naar mijn mening prima. Het slaat nergens op hoe jij reageert en ga dan alsjeblieft naar prepar3d en ga daar lekker zeiken.
https://fselite.net/revie...lator-the-fselite-review/
So when a new long-haul aircraft for a new and modern sim is released, there’s bound to be measurable hype. That hype, however, can lead to false hope and ultimately make people feel like they were cheated out of their money. I’m not suggesting or saying that this product is a scam, but it certainly has the hallmarks of a desperate release designed purely to make money.
Maar vooral blijven steunen, dit soort fraudeurs. Dan wordt de kwaliteit van aangeboden vliegtuigen écht vanzelf beter. Zucht.Everything else about the aircraft is simply rushed, broken and not ready for any kind of release.
Whilst Captain Sim is clear that they have reused the 747 systems, that doesn’t excuse the laziness by the developers to not even make the systems look or feel like the 777.
Simply put, avoid this aircraft add-on. It's clear there is a different target audience in mind, but that doesn't excuse this from being value for money. This is perhaps the laziest, weakest and down-right most embarrassing aircraft release I have witnessed and perhaps one of the worst purchases you could make for Microsoft Flight Simulator.
[ Voor 44% gewijzigd door DigitalExorcist op 06-08-2021 08:25 ]
Dan was je er vroeg bij!Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:07:
Net een vlucht van Madrid naar Amsterdam achter de rug en het was genieten. In de nacht vertrokken van Madrid met live tijd en de zonsopgang tegemoet gevlogen. De Airbus A320NEO is toch wel mijn favoriet en in X-Plane 11 vloog ik ook meestal in Airbus vliegtuigen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie plaatjes. Ik vlieg de laatste dagen juist de donkerte in. Maar dadelijk in de winter, wel een goed idee om op een heldere dag de zon tegemoet te vliegen.
Yep. En praktisch NIKS aan dat ding klopt: Flaps settings kloppen niet, de range button voor de kaart werkt niet, de FMC zegt zelfs nog dat het een 747 is, overige knoppen werkt niet, layouts van de schermen kloppen niet..cracking cloud schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:01:
[...]
Was dat niet dat vliegtuig met de default 747 cockpit waar ze 30 euro voor vragen?
Het is een reskinned default 747 waar je al voor betaald hébt door MSFS te kopen.
Bij mij hielp live traffic uitzetten, en daarna weer aan. Lijkt een memory leak oid.mvbo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:46:
[Afbeelding]
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Als iemand zich kan vermaken met die captainsim 777 dan staat hem dat toch vrij. Prima dat je iemand wilt waarschuwen (en terrecht) voor de belabberde kwaliteit, maar als de ander de kwaliteit prima vindt, dan staat hem dat toch vrij.DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:16:
[...]
Een vliegtuig dat half werkt?? Oh dan zijn er al minstens 15 updates geweest inmiddels! Toch nog een poging om dat broddelwerk te redden dus…
https://fselite.net/revie...lator-the-fselite-review/
[...]
[...]
Maar vooral blijven steunen, dit soort fraudeurs. Dan wordt de kwaliteit van aangeboden vliegtuigen écht vanzelf beter. Zucht.
Simply put, avoid this aircraft add-on. It's clear there is a different target audience in mind, but that doesn't excuse this from being value for money. This is perhaps the laziest, weakest and down-right most embarrassing aircraft release I have witnessed and perhaps one of the worst purchases you could make for Microsoft Flight Simulator.
Totaal niet nodig om daar op deze manier op te reageren. Hou het een beetje gezellig.
Bron: https://fselite.net/news/...d-upcoming-sale-and-more/Whilst development news on the 737 has been almost non-existent (outside of assurances of previews coming soon), Robert gave a little more insight in today’s post. He said that “right now about 75% of the development team’s workflow is dedicated to getting the 737 into testing.” Whatsmore, it was said that the original aim was to get the PMDG 737 for Microsoft Flight Simulator into beta testing as of August 1st 2021. However, the new Sim Update V for MSFS, “threw things into chaos” and resulted in the aircraft not yet entering the beta phase. That said, the 737 progress is back on a forward trajectory and the team is itching to preview the iconic jet.
Ohh man... hier kijk ik zo naar uit
laten ze daar aub een jaar mee wachten ..Sparkiezz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:08:
[...]
Bron: https://fselite.net/news/...d-upcoming-sale-and-more/
Ohh man... hier kijk ik zo naar uit
want eerst MSFS een beetje stabiel zijn en worden ..
want als het zo als de laatste tijd gaat , kan je straks maar 1 week spelen .. 4 weken wachten op patch en dan weer een week spelen

Zou die hotfixfix vandaag nog komen?
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Vandaag of maandag.Jrrri schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:47:
Zou die hotfixfix vandaag nog komen?
dus vandaag de fixfixfix
en maandag de fix voor de fixfixfix
maar hoop wel voor het weekend
Welk weekend, dat blijft de vraag.
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Lol waarom vlieg je in toga. Je bent aan het overspeeden. De Airbus vliegt altijd met de throttle in climb.Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:07:
Net een vlucht van Madrid naar Amsterdam achter de rug en het was genieten. In de nacht vertrokken van Madrid met live tijd en de zonsopgang tegemoet gevlogen. De Airbus A320NEO is toch wel mijn favoriet en in X-Plane 11 vloog ik ook meestal in Airbus vliegtuigen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook kun je beter de flybywire a320 downloaden.
Verwijderd
Hoe zie je dat en hoe stel je dat in?Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:59:
[...]
Lol waarom vlieg je in toga. Je bent aan het overspeeden. De Airbus vliegt altijd met de throttle in climb.
Op je pfd zie ik dat.
Je throttle staat helemaal voluit.
Gas terug tot de climb detent.
Je overspeed omdat je in de rode tape zit met je snelheid.
kijk bij je gashandels daar staan bij de standen
:strip_exif()/f/image/KRxyjq6nrL0Eoq6NAuPR29ye.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier staat hij op klimstand
[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 06-08-2021 13:08 ]
Op het JF support forum hebben een aantal mensen dit ook, ik ook, vreemd genoeg sommige anderen weer niet.robinez schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:53:
[...]
Ok top, vandaag nog geen tijd gehad om het te proberen, dat bijsturen met de rudder tijdens take off was voorheen ook al erg lastig, bij het minste of geringste met je rudder ben je de controle kwijt.
Mooi dat die opties weer werken, is die trim bug ook opgelost, ik bedoel dat die trim inverse reageert ten opzichte van de standard planes?
Ik moet zeggen, op een of andere manier went het wel, je zie meteen of t verkeerd gaat, maar het hoort toch niet.
[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 06-08-2021 13:11 ]
Voor de mensen met een of meerdere (DYI) Knobster(s): Ik heb contact gehad met de maker van Axis and Oh’s en hij heeft op verzoek een bridge gebouwd zodat je de Knobster in AAO kunt configureren als knop. Erg leuk om in VR (of pancake) met fysieke dual rotary knobs de knobs op je com en nav te kunnen bedienen in je GA vliegtuigje. Werkt fantastisch.
De bridge is helemaal onderaan deze pagina gratis te downloaden: https://axisandohs.weebly.com/downloads.html
De bridge is helemaal onderaan deze pagina gratis te downloaden: https://axisandohs.weebly.com/downloads.html
Denk niet dat het hem wat uitmaakt. Overspeed mute hij toch.Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:59:
[...]
Lol waarom vlieg je in toga. Je bent aan het overspeeden. De Airbus vliegt altijd met de throttle in climb.
Ook kun je beter de flybywire a320 downloaden.
Verwijderd
Klopt ik hou van snelheid, maar door de heren heb ik weer wat nieuws geleerd. Mijn dank hiervoor.lifeguard schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:38:
[...]
Denk niet dat het hem wat uitmaakt. Overspeed mute hij toch.
Dan adviseer ik je toch om een ander spel te kiezen. FS is alles behalve snelheidVerwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:41:
[...]
Klopt ik hou van snelheid, maar door de heren heb ik weer wat nieuws geleerd. Mijn dank hiervoor.
snap ook niet dat ze zo door kunnen vliegen zo ver in het roodlifeguard schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:42:
[...]
Dan adviseer ik je toch om een ander spel te kiezen. FS is alles behalve snelheid
als ik langer dan 30 in het rood blijft , mag ik me vlucht opnieuw gaan doen
maar goed ik heb alls op HARD staan
Wacht maar tot de F14 Tomcat van Justflight straks uit komtlifeguard schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:42:
[...]
Dan adviseer ik je toch om een ander spel te kiezen. FS is alles behalve snelheid
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc