Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Wacht maar tot de F14 Tomcat van Justflight straks uit komt ;) en de gratis Top Gun update tegen de herfst!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9X27zyzepACZANzCMmnIxqopBdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lfip4ZffsBXIz9MInBIKZJm.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijft een tijdloos design dat ding.. jammer dat ze ermee gestopt zijn.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Blijft een tijdloos design dat ding.. jammer dat ze ermee gestopt zijn.
ja de WTC aanslag was de doodsteek
helaas eerst die ramp met het neerstorten en toen de WTC aanslag ..
dat was te duur om het ding weer aan te passen en ook de luchtvaart ging toen te maken met een terugval
en de brandstof kosten waren een beetje hoog

Ik vond het ook echt jammer dat ze er mee stopte

YouTube: 24 Oct 03-Concorde-last-landing-BBC-edit4b.wmv

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 06-08-2021 13:55 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:43
ravw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

snap ook niet dat ze zo door kunnen vliegen zo ver in het rood

als ik langer dan 30 in het rood blijft , mag ik me vlucht opnieuw gaan doen
maar goed ik heb alls op HARD staan
Hier ook. Anders is het niks anders dan opstijgen, alles full speed, 3 uur zitten en dan landen. Al zullen er best zijn die dat ook op de auto-pilot doen. dan is het helemaal ruk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lifeguard schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Hier ook. Anders is het niks anders dan opstijgen, alles full speed, 3 uur zitten en dan landen. Al zullen er best zijn die dat ook op de auto-pilot doen. dan is het helemaal ruk :D
op FL vlieg ik ook op de AP , maar dat wil niet zeggen dat je dan weg kunt lopen .. je moet toch bij blijven ..
je moet toch blijven scannen dat alles goed blijft gaan

en ook heb ik de AI radio contact uit staan , dus dat moet je dus ook zelf bij houden ..
en daar heb je af en toe je handen vol aan zeker als je bij drukke vliegvelden komt om al die vliegtuigen om je heen te melden >:)

beter insight dan inside >:)

Say … what’s a mountain goat doing way up here in a cloud bank?

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 06-08-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Klopt ik hou van snelheid, maar door de heren heb ik weer wat nieuws geleerd. Mijn dank hiervoor.
Als je .78 mach op 37000ft vliegt (zonder wind) zal je ongeveer 450kt (ground speed) halen, ipv die 540 die je nu op 13000ft haalt. Dat scheelt helemaal niet zo veel en dan doe je het wel gewoon op een realistische manier. Mocht je echt haast hebben kan je hem wel tot .82 mach doortrekken (max operating speed) maar dat gaat je misschien max 20kt opleveren. Tis natuurlijk maar net waar je je voldoening uit haalt :)

Edit: als je echt van snelheid houdt dan kan je natuurlijk ook een tailwind van 150km/h instellen, dan kan je gewoon lekker met 600kt doorknallen :P

[ Voor 10% gewijzigd door mvbo op 06-08-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Op je pfd zie ik dat.

Je throttle staat helemaal voluit.

Gas terug tot de climb detent.

Je overspeed omdat je in de rode tape zit met je snelheid.
Mjah ik denk dat het merendeel gewoon lekker wil vliegen. ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Ik weet wat je bedoelt .. maar als je echt lekker wil vliegen moet je het volgens de regels doen .. dat heeft zo veel genoeg doening en je kunt ook meer genieten van een rustige vlucht
omdat je weet hoe of wat met het vliegtuig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 08:39
ravw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Ik weet wat je bedoelt .. maar als je echt lekker wil vliegen moet je het volgens de regels doen .. dat heeft zo veel genoeg doening en je kunt ook meer genieten van een rustige vlucht
omdat je weet hoe of wat met het vliegtuig
Ach, je moet helemaal niets natuurlijk.. ;) Genoeg mensen die lekker met een xbox-controller wat rondvliegen, die gaan niets volgens de regels doen en genieten van het spel!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:18
Slasher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Snap ik. Maar opzich is dat nooit de insteek van msfs geweest.

Kijk een Cessna kun je idd gewoon beetje rond vliegen.

Maar de vliegtuigen vragen toch om wat meer kennis. En zeker als je je in approaches sids stars vors. Ndbs etc gaat verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Craftop schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Ach, je moet helemaal niets natuurlijk.. ;) Genoeg mensen die lekker met een xbox-controller wat rondvliegen, die gaan niets volgens de regels doen en genieten van het spel!
ja dat zal voor vele ook wel zo blijven ..
maar waarom koop je dan een Simulator
ja gaat dan maar heel weinig gebruik maken van de mogelijkheden die de sim heb.
Natuurlijk is het voor een beginneling leuk om even te vliegen ( nou ja proberen in de lucht te blijven)

we zijn allemaal begonnen met even een vluchtje te doen ..
maar hoe meer je gaat verdiepen hoe meer je gaat genieten van de sim
vaak voor iemand die net begint is het heel veel info die je te verwerken krijgt
maar dat word ook minder, en hoe meer je weet des te meer je gaat vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

En zeker als je approaches goed wil gaan doen
zelf zonder al die technische dingen is het voor een beginneling al moeilijk genoeg
pas als je echt goed op het handje kunt landen zou ik me gaan verdiepen in de routes van het aanvliegen en verschillende landingen

Als je de basis niet goed onder de knie heb dan zal dan zal je dat blijven achtervolgen
9 van de 10 landingen doe ik nog steeds op het handje .. waarom .. puur om je skills te behouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Veel mensen willen gewoon de aarde vanuit de lucht bekijken. Soort rondvluchten maken. Het is gewoon een spel/simulatie voor verschillende doelgroepen.
Ik vind zelf de bediening van de Cesna leren wel leuk, ook het leren landen ga ik wel doen. Maar al die regels van hoe hoog etc... i don't care. Net als brandstof. Dus een klein beetje simulatie en verder heel veel de verschillende landen en regio's uit de lucht bekijken. (Xbox, met Hotas One en muis)

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-08-2021 15:54 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IjnP98ltGgjXOAdOfvWUvCTopI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNE4F1GUzsQczoaoIESh1Kb2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_/-\o_

en dan nog maar te bedenken dat de grafX van de Xbox gehalveerd zijn tegenover hoe de pc er uit heeft gezien

:D
maar een 10 voor een Flightsim geven

dat zijn maar weinig games weggelegd
GTA is er 1 van ..
maar dat soort games zoals GTA bij naam al genoemd word staan ze al met 5 - 0 voor

dat is in de flightsim wereld toch echt juist niet zo

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 06-08-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:51:
[...]

zelf zonder al die technische dingen is het voor een beginneling al moeilijk genoeg
pas als je echt goed op het handje kunt landen zou ik me gaan verdiepen in de routes van het aanvliegen en verschillende landingen

Als je de basis niet goed onder de knie heb dan zal dan zal je dat blijven achtervolgen
9 van de 10 landingen doe ik nog steeds op het handje .. waarom .. puur om je skills te behouden
Klopt. Maar stel je wilt alleen vliegen.
En je pakt dus de a320. Maar je wilt alleen vliegen.

Toch zal je op je mcdu de approach moeten inkloppen en evt ils frequentie. Of een rnav uitvoeren etc.

Dus ik vind het wel heel makkelijk door te zeggen ahh joh. Ik wil alleen vliegen.

Dan is dit gewoon niet het spel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 18:23
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Klopt. Maar stel je wilt alleen vliegen.
En je pakt dus de a320. Maar je wilt alleen vliegen.

Toch zal je op je mcdu de approach moeten inkloppen en evt ils frequentie. Of een rnav uitvoeren etc.

Dus ik vind het wel heel makkelijk door te zeggen ahh joh. Ik wil alleen vliegen.

Altijd persoonlijk, de casual gamer of een hardcore gamer zit verschil tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Hammie schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

Altijd persoonlijk, de casual gamer of een hardcore gamer zit verschil tussen ;)
Zeker. Maar ik ging nog ff door op de a320 die eerder gepakt was. En dat er gezegd werd. Ik wil gewoon vliegen ;)

Als je niet weet wat je doet. Krijg je dat ding niet zomaar meer aan de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:50
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:12:
[...]

Zeker. Maar ik ging nog ff door op de a320 die eerder gepakt was. En dat er gezegd werd. Ik wil gewoon vliegen ;)

Waarom niet? Je gaat er vanuit dat een landing met ILS moet. Zolang je de kist voor de baan gepositioneerd krijgt is het toch net als landen met een ander vliegtuig? Gewoon je snelheid en glijhoek inde gaten houden. We moeten het echt niet moeilijker maken dan het is. Hell, je kan ook gewoon een vlakke landing maken. Als iemand met de 747 arcade wil spelen kan dat toch prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

ach aan de grond krijgen doe je wel .... :+
dus noods maak je er een puzzel van maar om het gecontroleerd te landen ( een butter) dan komt daar inderdaad wel iets meer bij kijken dan even een vluchtje

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 14:35
[...]
...

Sorry hoor... maar dit is toch een vrij onzinnige reactie. We hebben het niet over de piloot op jouw ryanair vlucht naar de Costa del Sol... maar over iemand die in zijn vrije tijd wilt ontspannen. Laat diegene lekker zelf bepalen hoe hij dat wil. Dat jij het anders doet... prima. Net zo prima als dat iemand anders het op zijn manier doet. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Sparkiezz op 06-08-2021 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
maddog03 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:20:
[...]

Als iemand met de 747 arcade wil spelen kan dat toch prima :)
zelfs daar heb je al iets meer kennis voor nodig
hoe vaak ik al gezien heb dat er een wil opstijgen en dan denken dat ze in een F16 zitten om gelijk de neus richting de hemel te gooien .. en dan langzaam aan de staart tussen de bomen ziet verdwijnen
:D
Als ze hem al los krijgen van de grond
tailstrike en dan vast blijven houden en dan vragen waarom dat ding niet van de grond komt

Ik ga soms gewoon bij een druk vliegveld staan waar veel mensen komen en dan gewoon een uurtje kijken hoe mensen opstijgen en landen
Kan je verzekeren iemand die een beetje verstand van de luchtvaart heb die lacht zijn ballen uit zijn broek

ben ook blij dat hier in MSFS geen crash is als je tegen een andere vliegtuig aan komt want ik kan je wel vertellen dat je dan nooit meer weg komt bij drukke luchthavens en zelf bij kleintjes :+

om dan nog maar niet te spreken dat mensen gaan landen met een B787/B747 op Zell am see
en dan raar kijken dat die baan al voor bij is voor dat ze de wielen op de grond hebben gezet .... en dus een boomhanger worden .. einde vlucht
of andersom , willen vertrekken

Maar goed leveren je soms wel leuke momenten op

met de piper cub door het dal heen vliegen op zicht in de alpen
en dan ingehaald worden door een B747 op gelijke hoogte
O-)

voorbeeld van de leuke momenten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpBQRiIK1s1WKMk2jrs4p14Srv4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ClWavOwutqUlMk2s8kjDqkos.webp?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 06-08-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:24:
[...]

Sorry hoor... maar dit is toch een vrij onzinnige reactie. We hebben het niet over de piloot op jouw ryanair vlucht naar de Costa del Sol... maar over iemand die in zijn vrije tijd wilt ontspannen. Laat diegene lekker zelf bepalen hoe hij dat wil. Dat jij het anders doet... prima. Net zo prima als dat iemand anders het op zijn manier doet. ;)
Laat ze dat dan wél lekker offline doen of op een aparte server ;) anders heb je straks continu aerobatic-uitvoerende 747's op de Kaagbaan omdat iemand het grappig vind om dat te gaan doen terwijl je zelf wél gewoon probeert echt te simmen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Laat ze dat dan wél lekker offline doen of op een aparte server ;) anders heb je straks continu aerobatic-uitvoerende 747's op de Kaagbaan omdat iemand het grappig vind om dat te gaan doen terwijl je zelf wél gewoon probeert echt te simmen.
ach het geeft wel leuke momenten .. maar ja het is soms wel lastig als je net bezig bent met een filmpje maken van en mooie landing en der komt zo iemand even door het beeld vliegen

zo heb ik al heel veel filmpjes kunne verwijderen die erg mooi waren .maar dan op het laatste moment toch een door het beeld komt vliegen of schuiven waarvan je zo iets heb .. wat is die aan het doen
NU zet ik dat gewoon zelf uit

maar dan rijd er weer een tankauto of een heftruck over de baan tijdens de landing
of tijdens de taxiën komt er weer een bus die je weg blokkeert

zo blijf je altijd wel je dingen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 18:23
DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Daar hebben ze Vatsim voor uitgevonden, alles volgens de regels.

Ga dit weekend ook eens aanknooien met de saltysim 747, mooie puzzel :9~
Trail en error, juist het leuke van msfs, vrijheid om te doen wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:34

djbarney

XBL: DeejayBarney

haha, ja dat is inderdaad wel een annoyance soms. Ben je net lekker op gang met die dreamliner (die taxiet niet zo heeel erg prettig, zeker om krappere bochten of 90 graden hoeken), en dan duikt er weer zo'n food truck of bus met zelfmoordneigingen voor je neuswiel.

Life traffic dat keurig netjes komt landen, en dan de baan niet wil verlaten.. sta je dan netjes te wachten.. heb al n aantal keer een melding van ATC gehad "hey, you we're not cleared for takeoff!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Om nog even terug te komen op mijn performance issues gister na een lange vlucht: iemand op de FBW github pagina heeft dit zelfde issue gemeld, hij/zij heeft het verholpen door de online functionality uit te schakelen (en ik neem aan, ook weer in te schakelen?)

https://github.com/flybywiresim/a32nx/discussions/5512

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:59:
haha, ja dat is inderdaad wel een annoyance soms. Ben je net lekker op gang met die dreamliner (die taxiet niet zo heeel erg prettig, zeker om krappere bochten of 90 graden hoeken), en dan duikt er weer zo'n food truck of bus met zelfmoordneigingen voor je neuswiel.

Life traffic dat keurig netjes komt landen, en dan de baan niet wil verlaten.. sta je dan netjes te wachten.. heb al n aantal keer een melding van ATC gehad "hey, you we're not cleared for takeoff!" :P
dat dat je wel toestemming krijgt terwijl je een b777 ziet landen in tegenover gestelde richting
:+

soms wel grappige dingen

vlucht 001 u heeft toestemming om te landen op baan 4.......
Vlucht 011 ( ik zelf ) u moet kort houden op vlucht 001
vlucht 011 vlucht Go around.......... ( geef dus gas bij )
Vlucht 001 Go Around ...
Vlucht 011 je mag landen de baan is vrij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

dat dat je wel toestemming krijgt terwijl je een b777 ziet landen in tegenover gestelde richting
:+

soms wel grappige dingen

vlucht 001 u heeft toestemming om te landen op baan 4.......
Vlucht 011 ( ik zelf ) u moet kort houden op vlucht 001
vlucht 011 vlucht Go around.......... ( geef dus gas bij )
Vlucht 001 Go Around ...
Vlucht 011 je mag landen de baan is vrij
Dat ook inderdaad. Ik heb wel het idee dat ATC langzaam beter aan het worden is, zeker ten opzichte van toen MSFS net uit kwam, maar ze hebben nog een lang pad te gaan voor de ingebouwde ATC echt een beetje betrouwbaar word. Voor nu neem ik elke instructie wel gewoon met een korreltje zout en een gezonde dosis eigen inschattingsvermogen :) Als het lukt om een instructie goed op te volgen, dan doe ik dat ook wel, maar als het echt volkomen nergens op slaat, dan negeer ik ze of schakel ik naar een andere zender :D

Ik vond het bijvoorbeeld wel heel tof om de increase in live traffic te zien, het begint af n toe echt druk te worden met live traffic vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator

Damn wat ziet dit ding er ongelofelijk mooi uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammie schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Daar hebben ze Vatsim voor uitgevonden, alles volgens de regels.

Ga dit weekend ook eens aanknooien met de saltysim 747, mooie puzzel :9~
Trail en error, juist het leuke van msfs, vrijheid om te doen wat je wil.
Ja dat kan inderdaad ook. Nu Sim ik al een jaar of 30 maar toch vind ik VATSIM wel een drempel. Ook omdat ik soms gewoon even een vluchtje wil doen en niet eerst 20 minuten bezig wil zijn met planningen, prefilen van vluchten, instellen van de clients, dan vliegen met alle stress van procedures en ATC maar wél even de échte procedures wil volgen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Eerste gedeelte van mijn worldtour met de C208 zit erop. Iets meer dan 143 uur gevlogen. Alles real-time en real-time weer. Ach, ben KLM'er met pensioen, dus heb genoeg tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtKuC3act0ZP9zMuC1zj57ruig4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2sIXBBA5z6oa3w6S2ozAeph8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wJBqfnHb00bC2H0TTXXDwzV1xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZf4Z3FgJVQpB8ReqJfy08PD.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruikte software:
Little Navmap
SimToolkitPro & Volanta
verder MSFS 2020 zonder verdere addons.

Uitgebreide map van alle vliegvelden: https://www.google.com/ma...kyTnr7vlc7LP2&usp=sharing

[ Voor 10% gewijzigd door Ynnoz op 06-08-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ynnoz toch wel een leuk tochtje .. en dat is gemiddeld dus even snel uit me hoofd 148 nm per uur
dan heb je wel door gevlogen maar ik heb vaker van dit soort dingen gedaan het blijft leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
Ynnoz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:03:
Eerste gedeelte van mijn worldtour met de C208 zit erop. Iets meer dan 143 uur gevlogen. Alles real-time en real-time weer. Ach, ben KLM'er met pensioen, dus heb genoeg tijd :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gebruikte software:
Little Navmap
SimToolkitPro & Volanta
verder MSFS 2020 zonder verdere addons.

Uitgebreide map van alle vliegvelden: https://www.google.com/ma...kyTnr7vlc7LP2&usp=sharing
Mooi project :) .

Ben je van plan de hele wereld rond te gaan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Mooie discussie op de vorige pagina. Maar indd, iedereen moet lekker zelf weten hoe hij deze sim wilt spelen toch?
Ik ben een echte sim gamer, Truck Simulator grijs gespeeld, Football Manager draait hier overuren en kwa shooters neig ik ook meer naar de sims zoals Arma bijv.
Ik vind het dan ook heerlijk om me helemaal te verdiepen in deze sim, ik leer iedere dag weer zoveel bij. Echter speel ik nu ook met 2 maten, en een daarvan wilt gewoon lekker vliegen. Die heeft geen zin om zich druk te moeten maken over van alles en nog wat, maar ik geniet daar juist van. Toch ben ik blij, dat er nu wel een easy-mode in zit. Het is nu voor iedereen toegankelijk en niet alleen maar voor de hardcore sim gamers zoals de meeste hier onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tja, met deze juich reviews krijg ik steeds meer een dubbel gevoel. Ik heb sinds kort MSFS2020 en al lange tijd X-Plane 11. Betrap mij erop dat ik nu steeds vaker weer de laatste opstart voor een meer realistische vliegsimulatie. Met dank aan update 5.

De verschillen uit deze review zijn voor mij groter en relevanter geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
alexbl69 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:35:
[...]

Mooi project :) .

Ben je van plan de hele wereld rond te gaan?
Het is wel de bedoeling. Eerst nu naar het Verre Oosten en dan naar Australië en daarna zien we wel verder. Het is uitmeten want ik vlieg niet met unlimited fuel. Vlieg trouwens zo laag mogelijk als het kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 06-08-2021 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Zojuist op de msfsofficial stream aangekondigd, rond 23.00 uur vandaag de hotfix al!

Nu uit: 455mb in ms store

https://forums.flightsimu...-version-1-18-15-0/437400

[ Voor 42% gewijzigd door djbarney op 06-08-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
djbarney schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:45:
Zojuist op de msfsofficial stream aangekondigd, rond 23.00 uur vandaag de hotfix al!

Nu uit: 455mb in ms store
Ik start m nu op , in Steam heel snel iets aan het updaten, en nu start de sim op, ben benieuwd.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

in de sim voor de verandering een keer helemaal niets te updaten bij mij. Dus alleen de 455mb uit de ms store. En die was ook bloedsnel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dClCoUs76Ae2YEhVKr04iUVHw5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1t1dr6LPjL9Tw51GEcBjUkVz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3480Hk9aDV1oYbiVgcQ8ytgneo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m4bzUJKeFaiJ04YeSeoNKMh6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdW1tUBMJ31CpVqAp33GNxHoUu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mimzszn5KmgrnRf7MysH1P3D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPJasOYxaWVRCtRotbqzaaGC3go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G0WxfhPTol8gFLOv2QHd3nQi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUTdoTXFMS07gTtbpGXqhJdaH38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LrGymhsvG2aThWS4qDZcWYCc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VC3n3EYyVuTPZ_8yWcD2Ghs1fao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T35ca7O5xAaacjoiGM3GyMFz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75vXJVHTiX-Yzr_ZW-x9fyOS2RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gkneIYSZRZIYsvzNtTLBxSjG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv_AAy_JglC4bTsLZm3AbLQIkJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3WfKZMgMGKZjNsAYms63IONF.png?f=fotoalbum_large

LIEO-LIRQ
https://fly.volanta.app/f...a5-40ae-aff8-d235f0b38907

Nu de update maar binnenhalen en hopen dat alles het nog doet.......

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Is nu 1.18.15.0 dus kennelijk heeft de update plaats gevonden. Op naar het main menu.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Was net van plan een klein vluchtje te doen, cdg-ams. Zal eens kijken of het nog lukt met de fbw bus op 1.18.15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Hier nog geen update te zien...

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
pc of xbox? Bij het starten op de pc ontkom je niet aan de update, weet niet hoe het op de xbox is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

mvbo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:16:
[...]

pc of xbox? Bij het starten op de pc ontkom je niet aan de update, weet niet hoe het op de xbox is..
idem, als je in sim zit kan je volgens mij meestal de vlucht nog wel afmaken, maar bij opnieuw starten van de sim word je ook geforceerd om te updaten.

Ik ben net vertrokken van ENSH, zonder iets in mn community folder, en heb meteen uit de airport vandaan al de eerste land spikes in zicht. Niet getest of die er voor de patch ook waren, gewoon even om snel een rondje te testen.. morgen maar eens met de laatste dev versie van de FBW het stukje tussen kopenhagen en stockholm onveilig maken voor de vergelijkings tests

[ Voor 33% gewijzigd door djbarney op 06-08-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
mvbo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:16:
[...]

PC.

Ook bij opstarten sim geen melding gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Wel, 1.18.15.0 en ik zie geen verschil, wat wat mij betreft goed is, want met de wijzigingen in de userconfig.opt had ik alles naar wens ingesteld. In ieder geval geen CTD bij kleine vlucht van KSEA naar Boeing Field in de DA62 met G1000Nxi. Verder weekend testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
weststar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:19:
[...]

PC.

Ook bij opstarten sim geen melding gekregen...
Kan het zijn dat hij op de achtergrond al geupdate is? Als je alt+enter doet kan je de versie zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fixed ground level of detail (low resolution) when flying at airliner altitudes
Fixed “washed out / oil painted” clouds and the overall luminosity under cloud coverage
Fixed missing volumetric lights
Fixed abnormal temperature spikes over airports when the Metar data was not updating often enough
Aligned pressure altitude simvar and pitot static altitude calculations to prevent wrong altitude information for external Live ATC services
GPU stats are now displayed in the debug window when the dev mode is activated on PC
Disabled aggressive compilation optimization for WASM (signed-zeroes, NoInf and NoNaN but keep fast-math)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

op 3000ft boven de lofoten, richting het zuidelijke puntje daarvan, is het hier in ieder geval een feest met low poly bergen momenteel. Servers zullen het denk ik wel zwaar hebben nu met weer een nieuwe update, dus wellicht is dat morgen wat beter.

Wolken zien er nu wel weer een heel stuk beter gedefinieerd uit, niet meer zo extreem wit, maar weer netjes met flarden en rafeltjes. Super blij mee!

[ Voor 23% gewijzigd door djbarney op 06-08-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg de update sowieso nog niet, de MS Store blijft volhouden dat ik met 1.18.4 up to date ben.

Morgen maar weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Eerste signalen zijn positief, kan in ieder geval weer in de verte kijken zonder gekke pop-ups etc, fps lijkt hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 15:19
net even een paar vluchten gedaan, het is nog niet perfect, maar wel een hele stap in de goede richting, die rare vierkanten zijn weg in ieder geval kwa rendering en de lod is nu weer tot in de verte.

Wel zag ik in nieuwe gebieden nog langzaam popup verschijnen aan de horizon om alles in te laden vanaf de servers, maar dat lijkt me meer een overbelasting van de servers op dit moment. Zodra alles gecached was kun je gewoon tot aan de horizon scherp kijken zoals het voorheen was.

De performance is overigens nog gelijk, ik zag geen fps drops ten opzichte van de vorige versie.

Hier twee screenshots in zwitserland na de update met de ground fix (ik heb ze maar op 4k gelaten en niet verkleind).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urQ1jnppLOK4yia8NRIoPW8hYYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Xd6sULfgwY9Rkbmku0wotg3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Naa8JXg3vaBlcrvgNUOBoxKp-qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgYAy2pRap42PEKJIgPwwRCz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
Hier ook positief, maar ik heb het idee dat het nog wel een beetje blurry is?

Bijvoorbeeld hier hang ik op final voor 27 op AMS, maar ik vind het nog niet echt denderend, volgens mij was het vroeger zeker niet zo.. of ligt het aan mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhIq9eu1MBBQU6YnpR9TupUv4Is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DOxKS2QETgyMAntmFktlcueU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

mvbo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:46:
Hier ook positief, maar ik heb het idee dat het nog wel een beetje blurry is?

Bijvoorbeeld hier hang ik op final voor 27 op AMS, maar ik vind het nog niet echt denderend, volgens mij was het vroeger zeker niet zo.. of ligt het aan mij?

[Afbeelding]
Heel erg veel zal het niet schelen volgens mij, vind het er op zich nog wel netjes uit zien zo. In ieder geval een heel stuk beter dan de apocalypse meltdown gebouwen die we van de week hier zagen.

Ik ga morgen wel even wat uitgebreider kijken maar had na het overschakelen van de usa server waar ik kennelijk nog op zat, naar de west Europe servers, ineens een hele bak extra data binnen, en die bergen in de Lofoten waren ineens een enorm stuk scherper en beter gedefinieerd.

Ik heb de fps op max 35 gelocked via nvidia control panel, en ik heb geen enkele drop gezien, strak 35, met live weather wolken die er echt een stuk beter uit zagen. Scherpte in de verte was ook prima, maar wellicht viel me daardoor juist op dat die bergen daar rond waren ipv met scherpe randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:41:
Ik krijg de update sowieso nog niet, de MS Store blijft volhouden dat ik met 1.18.4 up to date ben.

Morgen maar weer..
hier niets gedaan maar ik sta al op 1.18.15.0 :o

ja wel een klein beetje beter geworden .. minder pop ups en iets verder kijken

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Veel zin om FS2020 weer op te pakken. Ik was er bij de release al bij, maar ging vanwege de problemen toch nog maar even verder met Xplane.

We zijn nu bijna een jaar verder, vinden jullie dat er veel verbeterd is sindsdien?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montu schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 01:54:
Veel zin om FS2020 weer op te pakken. Ik was er bij de release al bij, maar ging vanwege de problemen toch nog maar even verder met Xplane.

We zijn nu bijna een jaar verder, vinden jullie dat er veel verbeterd is sindsdien?
2 weken geleden had ik volmondig ja gezegd
maar na update 5 .. nee
ik vind het zelf een jaar terug gaan en dat ze alles weer op nieuw moeten gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 01:59:
[...]

2 weken geleden had ik volmondig ja gezegd
maar na update 5 .. nee
ik vind het zelf een jaar terug gaan en dat ze alles weer op nieuw moeten gaan doen
Zucht, het antwoord waar ik niet op hoopte ;(. Kan je samenvatten wat de grootste problemen zijn nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 07-08-2021 02:16 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montu schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 02:14:
[...]

Zucht, het antwoord waar ik niet op hoopte ;(. Kan je samenvatten wat de grootste problemen zijn nu?
lees de laatste pagina's maar eens terug hier
of kijken even op het forum van MSFS asobo
daar zijn de reacties na update 5 echt niet mild geweest

maar ze zijn bezig om het weer een beetje te herstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:41:

Morgen maar weer..
Ik kreeg het ook niet vanochtend. Je moet naar de MS Store gaan en dan naar de pagina van de game. Toen startte de update bij mij.

Net een mooie vlucht van Belfast naar Amsterdam gedaan in mijn favoriete Airbus A320NEO. De zonsopgang tegemoet vliegen en het was genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
Zie goede dingen voorbijkomen op het MS forum, de kleuren zien er beter uit maar zie ook dat veel gebruikers nog steeds CTD's hebben en blijkbaar ook weer gebruikers die daar nooit last van hebben bij deze hotfix op hotfix ineens wel.. lol.. nou, vanmiddag maar eens proberen

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Valt me wel op op dat MSFS forum, dat mensen die klagen, dat ook al 2 dagen terug deden, en hadden kunnen verwachten te kunnen blijven doen:
- Sommigen blijven addons gebruiken die nog niet geupdate zijn (community folder niet leeg)
- Dat bugs er nog inzitten, waarvan de release notes duidelijk aangeven dat die niet gefixed zijn
- Dat bugs die ze nog niet gemeld hebben, zomaar opgelost zouden moeten zijn
- Dat sommige bugs (met name CTD) pas echt in WU6 worden opgelost

Zoals ik al eerder hier zei, Asobo kiest gewoon de veilige kant en hebben wat visuals gepimpt om de community tevreden te houden. De zwaardere zaken moeten ze echt goed uitzoeken, analyseren, fixen, testen, en doortesten. Dat kost gewoon meer tijd. Ik kan daar toch wel begrip voor opbrengen. Maar ik heb makkelijk praten, heb echt 0 issues... integendeel. Sim start nu sneller op bij me, en visuals zijn beter.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

I wanna see the rainbow high in the sky, I want to see you and me in a plane flying away

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CHfwg-Oa30tbDyloEnA94Ph108=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoMYy4y4Gc749YZNlE6N64S2.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!
456 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:19:
Valt me wel op op dat MSFS forum, dat mensen die klagen, dat ook al 2 dagen terug deden, en hadden kunnen verwachten te kunnen blijven doen:
- Sommigen blijven addons gebruiken die nog niet geupdate zijn (community folder niet leeg)
- Dat bugs er nog inzitten, waarvan de release notes duidelijk aangeven dat die niet gefixed zijn
- Dat bugs die ze nog niet gemeld hebben, zomaar opgelost zouden moeten zijn
- Dat sommige bugs (met name CTD) pas echt in WU6 worden opgelost

Zoals ik al eerder hier zei, Asobo kiest gewoon de veilige kant en hebben wat visuals gepimpt om de community tevreden te houden. De zwaardere zaken moeten ze echt goed uitzoeken, analyseren, fixen, testen, en doortesten. Dat kost gewoon meer tijd. Ik kan daar toch wel begrip voor opbrengen. Maar ik heb makkelijk praten, heb echt 0 issues... integendeel. Sim start nu sneller op bij me, en visuals zijn beter.
het schrijven van PMDG zegt toch al wel genoeg over hoe het er aan toe gaat ..
We very much appreciate the patience and humor you have shown during this transition from MSFS to MSFS Performance Plus. For us, the experience has been a bit like sitting cross-legged on a yoga ball in a dark room on a ship navigating rough waters while balancing a tray of flaming champagne glasses with an eye patch on one eye... There might also be someone throwing MSFS branded tennis balls in this circus act, at times it is hard to tell, but I think you get the point.

This is a strange time in history generally, with much of the world hoping to get in some normal summer vacation after 18 months of captivity, and it is also an odd time for simmers since a major update for everyone's favorite platform dropped while many involved in the platform and the dev community generally are in some stage of leaving for/enjoying/returning from the aforementioned much-needed-vacation. This is having a disruptive impact on communication and making it a bit harder for all of us to determine which things popping up are "a PMDG problem to solve" or "a platform-update-related hiccup that Asobo will fix later."
_/-\o_

https://forum.pmdg.com/fo...-bits-and-bobbles-of-news

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Montu schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 02:14:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het gewoon zelf. Zet de update aan en kijk hoe het loopt. Voor de meeste mensen zijn er geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

;)

Ik zeg overigens niks over hoe het er aan toe gaat he - Het update proces is bewezen wanky, sterker nog, na 2 hotfixes nog niet op SU4 niveau. Dus ben het absoluut eens met wat pmdg schrijft.

Ik reageerde enkel op enkele ongenuanceerde klachtenregens die op het MSFS forum rondgaan. En dat (in de situatie waarin we nu zitten) begrip kan hebben dat Asobo/MS wel de tijd neemt om grote bugs goed te onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
Ik had trouwens na de update gelijk een CTD bij het laden van de a32nx. Het laden van de vlucht duurt heel lang (>5min) en daarna crasht hij net voordat de laadbalk vol is. Dit zelfde had ik ook na SU5 en heb ik alleen direct na de update. Elke keer daarna geen problemen meer met CTDs, en de vlucht laadt ook gewoon in <30 sec.

Raak dus niet gelijk gedemotiveerd na de eerste CTD :) als ik de berichten op andere fora lees kan je die wel incalculeren. Daarna nog geen issues voor mij gelukkig.

[ Voor 4% gewijzigd door mvbo op 07-08-2021 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0uIxUJdzU8hycqw7dd_EwRQJqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDdv9Z1Y8q3vibA8Yl79cowT.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft een mooi land, Noorwegen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVzh4kHsPaFNXcavOEQ0HIq1oqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBlQyOE07zheNAjqqv86woiX.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi die overgang van sneeuw naar groen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVJ8Dx99GUzly9yT7cr3scNb5Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBjkq98igyVgQySKg1QLt1Rk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9R-u6LDZoVIrDi2aiiXraZfZ2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sT1mEFkh3va80vMuOFqMclvf.jpg?f=fotoalbum_large

En geland op Alesund! Weer een vluchtje voltooid :) (ENSG-ENAL)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPKujEphPj95kd7F03lMS7Qe-aI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l79HjXhqIYABk1a5BKD0NgQo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door DigitalExorcist op 07-08-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:31
Hier heeft de update geen veranderingen gebracht in de CTD's nog steeds consistent een CTD na soms 1 minuut, soms direct of soms na een kwartier. Zowel met als zonder addons... Geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas nog een vlucht daar gedaan van Stockholm naar Oslo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maffiabaas schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:12:
Hier heeft de update geen veranderingen gebracht in de CTD's nog steeds consistent een CTD na soms 1 minuut, soms direct of soms na een kwartier. Zowel met als zonder addons... Geen pijl op te trekken.
Dat is helaas ook wel logisch want de CTD's staan gepland voor WU6 en later omdat ze meer tijd nodig hebben om dat te onderzoeken.

Is je pc overclockt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:31
cracking cloud schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Dat is helaas ook wel logisch want de CTD's staan gepland voor WU6 en later omdat ze meer tijd nodig hebben om dat te onderzoeken.

Is je pc overclockt?
Klopt maar de hoop blijft altijd dat er toch wat dingen gefixt worden. Nope geen overclock, zelfs ram loopt op stock speed. Heb ook al onderclocks geprobeerd zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:05

Jrrri

Simulant

Beeld lijkt wel beter. Het optiebestand is niet overschreven bij de update, dus ik moet nog even proberen wat het zonder mijn aanpassingen doet. De sim is nu weer GPU-limited bij mij. Wat nog niet gefixt is, is de trim.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hotfix lijkt op het eerste gezicht een hele verbetering. Kan nu weer steden op huisniveau onderscheiden ipv dat het een wazige vlek was, lijkt wel of het zelfs scherper is geworden dat het ooit was. Instelling van filters in GFE waren weg, maar ook grafisch is het het een en ander al in deze hotfix verbeterd.
UserCfg.opt niet veranderd of overschreven, dus instelling staan bij mij nog hetzelfde en geen performance problemen (LoD is deze hotfix ook nog niet gewijzigd natuurlijk). Erg blij met deze hotfix.

Ook de wolken zijn enorm verbeterd. Misschien is het toeval en was ik toevallig gisteren op de juiste plek en tijd maar is even geleden dat ik onderstaande wolken heb gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gfZy-tojDsOjUzSSsqA-8bzEhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5laQbN0w3fNHbbg0uVav59PK.png?f=fotoalbum_large

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gameaddict

de Husky O+

hoe vind je hem ?
ik heb van echte kenners/vliegers vernomen dat hij best goed is maar mist echt vermogen , verschil niet veel met de cubs die we al hebben , ik heb ook er nog een zooi gemodden cubs er in zitten

Maar de Husky zou met 200HP toch veel meer moeten kunnen ..
maar goed dat kan nog eens goed gemod worden

voor een paar gratis en gemodden Cubs

https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-aircraft
nu in een packed

_/-\o_
YouTube: Husky Flying
:9~

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Volgens mij gaat er ergens een procedure niet helemaal lekker :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24JGp0lOFwEjvaQDqO9lC43_RJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VMV3hWp3JEplItEO6DfkitsI.png?f=fotoalbum_large

Ik zag het op de grond natuurlijk al, maar er is dus geen manier om die deur weer dicht te krijgen. Vroeger was er altijd een hotkey om je deuren te openen/sluiten, maar nu dus niet meer.

Toch maar gewoon vertrokken, daar ga ik mijn vlucht niet voor cancellen natuurlijk. Hoewel de a32nx nu toch wel begint te piepen, die cabin pressure is gewoon netjes meegeprogrammeerd :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_OmWrkvg7-_h7tmCM1Yp8kS_ps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vu2IrSuiMN2U5eaT2wSMAAQy.png?f=fotoalbum_large

Tis maar een klein vluchtje van 168nm (kbos-klga) dus ik blijf wel even laag hangen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:04:
Volgens mij gaat er ergens een procedure niet helemaal lekker :D

[Afbeelding]

Ik zag het op de grond natuurlijk al, maar er is dus geen manier om die deur weer dicht te krijgen. Vroeger was er altijd een hotkey om je deuren te openen/sluiten, maar nu dus niet meer.

Toch maar gewoon vertrokken, daar ga ik mijn vlucht niet voor cancellen natuurlijk. Hoewel de a32nx nu toch wel begint te piepen, die cabin pressure is gewoon netjes meegeprogrammeerd :-)

[Afbeelding]

Tis maar een klein vluchtje van 168nm (kbos-klga) dus ik blijf wel even laag hangen ;-)
dl deze mod en je kunt de doors zelf dicht en open doen

https://nl.flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback

zeer handig prog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
dit is nog wel iets om te controleren of je graphics settings wel echt doorgevoerd zijn.

Dit is op egnx op runway 27.

Bij mij is het ook fout, ik moet dit ook elke keer weer omzetten om echt ultra graphics te krijgen.

YouTube: MSFS - Are You Really Using Ultra Mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad een sterk punt. Heb gelukkig zelf weinig problemen met CTD maar wat bij mijn PC voor CTD kan veroorzaken (en dus ook vermijd):

- Overklokken van m'n GPU: Met andere spellen zoals ETS2 kan ik redelijk m'n GPU zonder problemen overklokken, echter MSFS pikt dit echt niet (uiteindelijk zal het in MSFS ook niet veel opleveren). CPU geeft bij mij echter geen probleem.

- Wifi: Als je meerdere wifi netwerken hebt (of meerdere access point) en je schakelt over naar een ander wifi netwerk (of dit gebeurd automatisch) heb je gelijk een CTD. Zorg er dus voor dat je maar 1 netwerk op "automatisch verbinden" hebt staan.

- Problemen met add-ons: Is altijd maar afwachten wat er na een patch werkt. Probeer aantal add-ons zelf te beperken en ze 1 voor 1 proberen terug te zetten. Kost uiteindelijk een hoop tijd. Overigens staat er bij flightsim.to tegenwoordig wel bij of een addon compatible is voor SU5.

Natuurlijk ook zaken als het verwijderen van USB apparatuur (door een slecht functioneerde USB hub bijvoorbeeld) is vragen om problemen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:07:
dit is nog wel iets om te controleren of je graphics settings wel echt doorgevoerd zijn.

Dit is op egnx op runway 27.

Bij mij is het ook fout, ik moet dit ook elke keer weer omzetten om echt ultra graphics te krijgen.

YouTube: MSFS - Are You Really Using Ultra Mode?
toch bezopen dat je eerste elke knop in je FS moet omzetten er je kan gaan genieten van de vlucht
:o

ik vind het niet erg om cold dark te starten met een airbus .. maar daar wil ik het wel bij laten en niet nog eens een cold dark flightsim die je nog helemaal moet gaan klaar zetten om te kunnen vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jrrri schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:26:
Beeld lijkt wel beter. Het optiebestand is niet overschreven bij de update, dus ik moet nog even proberen wat het zonder mijn aanpassingen doet. De sim is nu weer GPU-limited bij mij. Wat nog niet gefixt is, is de trim.
Die hebben ze juist weer stukgemaakt. Of nou ja, naar SU4 teruggebracht volgens mij. Ik was juist zo blij met de 1% adjustment elke keer, nu is het weer 0.1 per keer... :| (en ja persoonlijk vind ik dat een stuk lastiger qua aanpassingen dan 1% tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

toch bezopen dat je eerste elke knop in je FS moet omzetten er je kan gaan genieten van de vlucht

ik vind het niet erg om cold dark te starten met een airbus .. maar daar wil ik het wel bij laten en niet nog eens een cold dark flightsim die je nog helemaal moet gaan klaar zetten om te kunnen vliegen
Niet heel toevallig je usercfg.opt file aangepast en readonly gemaakt he...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Niet heel toevallig je usercfg.opt file aangepast en readonly gemaakt he...?
Nee ik pas niets aan
want dan kan je dadelijk alles weer terug gaan zetten ...
ik heb genoeg betaald aan deze sim en verwacht daar nu wel eens een goed lopende sim voor terug :-)
De tijd van tweaken en rotzooien is voorbij ..

maar volgens mij werk bij mij alles zo als het hoort en staat hij gewoon op ultra zo als hij moet staan

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Hmmm, ik heb 'm op Custom staan en niet op een 'preset' .. volgens die video heb je er dan geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:55:
@Gameaddict

de Husky O+

hoe vind je hem ?
ik heb van echte kenners/vliegers vernomen dat hij best goed is maar mist echt vermogen , verschil niet veel met de cubs die we al hebben , ik heb ook er nog een zooi gemodden cubs er in zitten

Maar de Husky zou met 200HP toch veel meer moeten kunnen ..
maar goed dat kan nog eens goed gemod worden
Zeker voor €15 bevalt ie goed en ziet er netjes uit. Verder natuurlijk weer een vliegtuig als AI traffic erbij voor de nodige variatie. Voelt inderdaad niet aan dat ie heel veel vermogen heeft. Ook het klimmen naar hogere hoogtes houd niet over. Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik nou ook niet veel met de standaard Cubs heb gevlogen omdat ik meestal met yoke vlieg (dus ook met vliegtuigen die een yoke hebben) dus ben ook niet de juiste persoon die echt een vergelijk maken met de andere die al aanwezig zijn. Zal van de week eens met elkaar gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Die hebben ze juist weer stukgemaakt. Of nou ja, naar SU4 teruggebracht volgens mij. Ik was juist zo blij met de 1% adjustment elke keer, nu is het weer 0.1 per keer... :| (en ja persoonlijk vind ik dat een stuk lastiger qua aanpassingen dan 1% tegelijk)
Oh nee, hoop niet dat die vertraging er weer inzit. Moet ik weer tig keer aan mijn trim wiel draaien. Enige probleem vond ik dat ie iets te gevoelig was na SU5, zou is minder mogen. Is me gisteren niet opgevallen maar met joystick gevlogen en zonder trim wiel, maar de Husky was prima te trimmen mbv de toegewezen knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Zeker voor €15 bevalt ie goed en ziet er netjes uit. Verder natuurlijk weer een vliegtuig als AI traffic erbij voor de nodige variatie. Voelt inderdaad niet aan dat ie heel veel vermogen heeft. Ook het klimmen naar hogere hoogtes houd niet over. Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik nou ook niet veel met de standaard Cubs heb gevlogen omdat ik meestal met yoke vlieg (dus ook met vliegtuigen die een yoke hebben) dus ben ook niet de juiste persoon die echt een vergelijk maken met de andere die al aanwezig zijn. Zal van de week eens met elkaar gaan vergelijken.
ik heb zo wel met de standaard en met de gemodden cubs gevlogen ... maar ik heb zelf de ASDG Supercub voor XP 11

maar dan merk je wel het verschil met handelingen van die ASDG Supercub met de cubs die in FS zitten
Ik zelf mis met de cubs echt een hoop die in MSFS zitten
Maar je mist in FS toch de Feel met het vliegtuig
So heb ik ook de C172 van airfoillabs voor XP 11 en als je dan in de MSFS C172 stapt is het toch even weer een kleine terug val
zo als ik al beschreef je mist de Feel er van .

Maar denk wel dat de Husky er eens gaat komen :-)

Hoop alleen eens dat ACCU FEEL naar MSFS komt

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
DigitalExorcist schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Hmmm, ik heb 'm op Custom staan en niet op een 'preset' .. volgens die video heb je er dan geen last van.
ik had hem ook op custom staan, maar helaas werkte dat ook niet goed.

kun je simpel testen, ga naar dat vliegveld op runway 27, heb je geen ramen in die loods, dan heb je geen ultra

Wat ik vervolgens gedaan heb is van low weer naar ultra gegaan, vervolgens een setting aangepast zodat die custom is en die saven

dan zou het in principe goed moeten gaan, echter, ga ik dan naar het hoofdmenu en dan weer naar dat vliegveld, dan is het weer geen ultra, dus ik moet dit nu echt elke keer doen.

Het is ook echt iets wat impact heeft op de framerate, op echt ultra 4K scheelt mij dat 6 frames per seconde.

Het is overigens op van alles van toepassing, het was me al opgevallen dat het gras op vliegvelden gewoon platte screenshots waren terwijl ik wel ultra aan had, dat was voorheen niet zo, maar als je nu die ultra setting zo weer activeert dan verschijnt dat gras ook gewoon weer.

[ Voor 14% gewijzigd door robinez op 07-08-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

ik had hem ook op custom staan, maar helaas werkte dat ook niet goed.
Vreemd verhaal zeg. De vraag is nu of dit alleen betrekking heeft op de "Building detail" (afhankelijk van deze setting verschijnen de ramen wel of niet) of op meerdere settings die aangepast worden door de preset. In het filmpje worden alle settings aangepast natuurlijk doordat je de preset ultra en low kiest.

Zal het bij mij ook eens proberen, heb zelf ook een custom instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
Update geïnstalleerd, even proberen en wat denkt u, CTD. We zien met WU6 wel weer verder.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@robinez Lijkt erop dat ik er ook last van heb. Heb eerst alleen de building setting verhoogd naar ultra (staat bij mij normaal op medium), geen ramen. Daarna de ultra settings gekozen en alles teruggezet naar mij eigen settings, geen ramen. Als ik daarna de building settings verander naar ultra verschijnen er dus wel de ramen.

Probleem is dat zodra je een andere preset kiest de userCfg.opt word overschreven en ik hierin aanpassingen hebt gemaakt, dus maar wachten totdat dit door Asobo opgelost word. Maar goed dat het bekend is.

EDIT: building setting (en misschien andere instellingen ook?) eerst verlagen naar LOW en daarna naar ultra werkt wel. Van medium naar ultra werkt niet. Dan word ook de usercfg.opt niet compleet overschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Gameaddict op 07-08-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 14:35
cbr600f4i schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:22:
Update geïnstalleerd, even proberen en wat denkt u, CTD. We zien met WU6 wel weer verder.
Er was hier net iemand die aangaf na elke update altijd bij de eerste keer starten na de update een CTD te hebben. Wellicht de moeite waard om nog een keer te proberen (met lege community map en zonder navigraph data)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Fly over of a City in Flight Simulator 2020

Zo ziet het er bij mij nu uit in QHD en alles op Ultra. Het onderste gedeelte van het beeld ziet er super uit, maar hoe verder je omhoog kijkt des te meer wazig beeld en pop-up je ziet. Voor de Xbox erbij kwam zag het er op PC beter uit, al kan ik mij dat niet herinneren. Toch ben ik content met FS2020 en ik heb al veel mooie vluchten kunnen maken. Ik heb nu 63 uur vliegtijd op de teller zitten in FS2020. Ik maak ook steeds langere vluchten.

Met updates gaat het nog wel verbeterd worden voor PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de pracht en praal ben ik er wel een beetje boel klaar mee... het hele plezier in simmen gaat de grond in.
Wilde vanmiddag simmen, mandatory update. Goed download maar uit de store. en dan de rest ook in-game maar weer.
Geen update... in de store.
Dat was em dan. Kun je dus niet verder.

Zou je nog een refund kunnen krijgen na ruim een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:36:
Ondanks de pracht en praal ben ik er wel een beetje boel klaar mee... het hele plezier in simmen gaat de grond in.
Wilde vanmiddag simmen, mandatory update. Goed download maar uit de store. en dan de rest ook in-game maar weer.
Geen update... in de store.
Dat was em dan. Kun je dus niet verder.

Zou je nog een refund kunnen krijgen na ruim een jaar?
Nee. Maar als je 'm gewoon update vanuit de game pagina van de Store komt het prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 20:42
Sparkiezz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Er was hier net iemand die aangaf na elke update altijd bij de eerste keer starten na de update een CTD te hebben. Wellicht de moeite waard om nog een keer te proberen (met lege community map en zonder navigraph data)?
Bij mij was het trouwens FSUIPC die veel CTD's verklaarden, maar ook zonder FSUIPC houd ik CTD's en raak ik het spel ook niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mensen niet vergeten na elke update je cache legen even weg gooien en nieuwe aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:35

Saven

Administrator

Vraagje aan de PC simmers. Hoor veel geklaag over de laatste update. Zijn de graphics inderdaad zoveel achteruit gegaan?

Wel knullig, zo kan ik inderdaad ook een veel hoge fps beloven :')

Voordat ik überhaupt de moeite neem om te updaten en uit frustratie weer te stoppen :') Ik draai geen addons dus ik verwacht dat stabiliteit geen issue zou zijn. Maar heb inderdaad niet voor niets een nette PC :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 07-08-2021 14:57 ]

Pagina: 1 ... 204 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc