Acties:
  • +2 Henk 'm!
Saven schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:57:
Vraagje aan de PC simmers. Hoor veel geklaag over de laatste update. Zijn de graphics inderdaad zoveel achteruit gegaan?

Wel knullig, zo kan ik inderdaad ook een veel hoge fps beloven :')

Voordat ik überhaupt de moeite neem om te updaten en uit frustratie weer te stoppen :') Ik draai geen addons dus ik verwacht dat stabiliteit geen issue zou zijn. Maar heb inderdaad niet voor niets een nette PC :Y)
Welnee, dat valt echt reuze mee met die graphics. Ja er zijn wat 'optimalisaties' gedaan ten gunste van de Xbox versie maar het is nog altijd eindeloos veel mooier dan welke concurrentie dan ook. Niet alsof MSFS nog enige concurrentie hééft.. :)

Gewoon proberen. Het is geneuzel in de marge vwb. de graphics zelf. Die zijn alleszins prima.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M'n landing op Alesund (ENAL) vanmorgen. Dat ground effect blijf ik wel irritant vinden, bij de kleinste correctie surf je gelijk van rechts naar links over de baan.. ik heb nu de sensitivity + reactivity flink aangepast in de hoop dat wat te kunnen corrigeren..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:36:
Ondanks de pracht en praal ben ik er wel een beetje boel klaar mee... het hele plezier in simmen gaat de grond in.
Wilde vanmiddag simmen, mandatory update. Goed download maar uit de store. en dan de rest ook in-game maar weer.
Geen update... in de store.
Dat was em dan. Kun je dus niet verder.

Zou je nog een refund kunnen krijgen na ruim een jaar?
Had ik ook last van... maar op de achtergrond is uiteindelijk de update wel gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:11

djbarney

XBL: DeejayBarney

mvbo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:04:
Volgens mij gaat er ergens een procedure niet helemaal lekker :D

[Afbeelding]

Ik zag het op de grond natuurlijk al, maar er is dus geen manier om die deur weer dicht te krijgen. Vroeger was er altijd een hotkey om je deuren te openen/sluiten, maar nu dus niet meer.

Toch maar gewoon vertrokken, daar ga ik mijn vlucht niet voor cancellen natuurlijk. Hoewel de a32nx nu toch wel begint te piepen, die cabin pressure is gewoon netjes meegeprogrammeerd :-)

[Afbeelding]

Tis maar een klein vluchtje van 168nm (kbos-klga) dus ik blijf wel even laag hangen ;-)
Als ik het me goed herinner, kan je in de FBW versie van de a320 de deuren openen en sluiten via de EFB Flypad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:12

Saven

Administrator

DigitalExorcist schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:15:
[YouTube: Microsoft Flight Simulator Alesund approach + landing Piper Arrow III]

M'n landing op Alesund (ENAL) vanmorgen. Dat ground effect blijf ik wel irritant vinden, bij de kleinste correctie surf je gelijk van rechts naar links over de baan.. ik heb nu de sensitivity + reactivity flink aangepast in de hoop dat wat te kunnen corrigeren..
Thx voor je terugkoppeling! Dat van die sensitivity op de grond herken ik wel idd :X

Tip: ik zie dat je met wat crosswind aan komt vliegen. Het is de truc om met je pedalen (of joystick indien die het rudder kan besturen) je vliegtuig horizontaal recht op de baan te zetten. Met je stuur draai je de andere kant op zodat je wel rechtdoor blijft vliegen. Deze pagina legt t misschien wat beter uit dan ik :+ : https://www.boldmethod.co...swind-landing-every-time/

Maar misschien wist je dit al lang ;) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 23:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:41:
Ik krijg de update sowieso nog niet, de MS Store blijft volhouden dat ik met 1.18.4 up to date ben.

Morgen maar weer..
Even PC herstarten. Moest ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Saven schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Thx voor je terugkoppeling! Dat van die sensitivity op de grond herken ik wel idd :X

Tip: ik zie dat je met wat crosswind aan komt vliegen. Het is de truc om met je pedalen (of joystick indien die het rudder kan besturen) je vliegtuig horizontaal recht op de baan te zetten. Met je stuur draai je de andere kant op zodat je wel rechtdoor blijft vliegen. Deze pagina legt t misschien wat beter uit dan ik :+ : https://www.boldmethod.co...swind-landing-every-time/

Maar misschien wist je dit al lang ;) (y)
Ik ken de theorie maar pas het niet of nauwelijks toe ;) bedankt, zal het nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 14:43
DigitalExorcist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:41:
Ik krijg de update sowieso nog niet, de MS Store blijft volhouden dat ik met 1.18.4 up to date ben.

Morgen maar weer..
ik kreeg hem ook niet bij het opstarten, zowel niet via de shortcut als via de store, maar de store gaf wel aan dat er updates klaar staan, die geinstalleerd en nu heb ik de update wel.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 12:37
Zojuist Teuge toegevoegd. Ziet er redelijk goed uit.

Er zitten redelijk wat herkenningspunten in.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:58:
Zojuist Teuge toegevoegd. Ziet er redelijk goed uit.

Er zitten redelijk wat herkenningspunten in.
Toegevoegd...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 12:37

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:11

djbarney

XBL: DeejayBarney

helaas bij mij nu net een ctd, die heb ik normaal eigenlijk nooit. Laatste dev versie fbw, draai de baan op bij kastrup en poef, gone. Nog maar n keer proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 22:18
Helaas. Bij mijn savegame mis ik nog steeds alle 'autogen'/detail :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJkW1BOf7lMtBzNczivDL9qwDr0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qi6MUbqf9DcugZIZNQDhbsw2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
Sparkiezz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Er was hier net iemand die aangaf na elke update altijd bij de eerste keer starten na de update een CTD te hebben. Wellicht de moeite waard om nog een keer te proberen (met lege community map en zonder navigraph data)?
Ik zal het vanavond nog eens proberen in het kader van baat het niet dan schaadt het niet ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

ralpje

Deugpopje

Update binnengehaald en even een snel testvluchtje EHAM - EGLC gedaan.
Prima resultaat: op ultra trekt m'n PC het nog nét niet, maar op high-end gaat het prima. Geen issues meer met opeens ladende blokken op de grond, gekke temperatuur op hoge flightlevels zijn verholpen. Ik ben een happy camper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA5UcZKiHQgiiG0MTkvA-aLBKbE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/XyoUQ5nsoaP4xiJSAtEHGMgM.png?f=fotoalbum_medium

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:42
robinez schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:07:
dit is nog wel iets om te controleren of je graphics settings wel echt doorgevoerd zijn.

Dit is op egnx op runway 27.

Bij mij is het ook fout, ik moet dit ook elke keer weer omzetten om echt ultra graphics te krijgen.

YouTube: MSFS - Are You Really Using Ultra Mode?
Damn ik heb dit idd ook, wat een verschil ook zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 22:18
Bij mij is het dat niet
Op low zit et er zo uit :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GQbs9KwY4kxqgQvlEQnxqR9iHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O0SF0ssFkFFWm2OWK4v5oLZt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh zo. Zit er standaard al in maar die kan je idd ook apart wel weer downloaden ja…

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Adelaide
(payware addon)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7sHH5xwiBg6KSaNlNr9hkEJ9mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfaSzJT0YJZVLTX7JLse6BcQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLZ1MnCerikbdCvMUiAhK5wtLSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rh3EhhWMZLuOEC1Zr1PZGZbc.png?f=fotoalbum_large

Zo en weer terug naar Parafield (payware addon)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndQr_aX1OgwaGdaaPyiNwuPEKh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kmzCrKkEruehvaNWRIllUbZx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5twxBIOVNO9b0vHcSePe9hcmK6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNqqObeLFnfT5bi8Lu1KcRwT.png?f=fotoalbum_large

o ja voor de mensen die het willen weten het vliegtuig is de Savage Grravel en gratis
https://nl.flightsim.to/f...onster-truck-in-the-skies

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 18:55 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

cbr600f4i schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:08:
[...]

Ik zal het vanavond nog eens proberen in het kader van baat het niet dan schaadt het niet ;)
Bij de a320fbw geldt dit zeker. Heeft te maken dat bij een eerste keer er een windows dll gegenereerd wordt op basis van datgene in je community folder. Dat geeft vanwege een nieuwe manier van genereren een eerste ctd. Tweede keer gaat t dan wel goed. Een known error aan fbw kant (los ervan of t door hun of msfs komt).

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

DoubleYouPee schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:41:
Bij mij is het dat niet
[Afbeelding]
Rolling cache geleegd?

Edit - never mind - je deed het expres ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 456 op 07-08-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:16:
[...]
Damn ik heb dit idd ook, wat een verschil ook zeg..
Is inderdaad een groot verschil, echter na wat testen is misschien het probleem kleiner dan gedacht. Als ik namelijk vanaf runway 27 opstijg, een rondje vlieg en weer land op runway 27 verschijnen de hangars wel incl.ramen. Lijkt er meer op dat er een truukje word toegepast zodat niet alles op ultra gegenereerd wordt tijdens het starten van een flight?

Zal eens vanaf de parking starten, zal me niet verbazen als ze dan ook gewoon verschijnen.
EDIT: En inderdaad, staat gewoon op high nu en verschijnen incl. ramen

[ Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 07-08-2021 19:19 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijf toch leuk even stoeien met de Bad Ass >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kak6pVMkRgPEWPba7o2IsM8jGkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CowBb6duxdrnWZpcY65pbOxv.png?f=fotoalbum_large

voor die het willen weten dit is boven Sydney (ORBX)

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 19:14 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:32
DoubleYouPee schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:41:
Bij mij is het dat niet
[Afbeelding]
Beetje FS98 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:09:
Blijf toch leuk even stoeien met de Bad Ass >:)

[Afbeelding]

voor die het willen weten dit is boven Sydney (ORBX)
Yep, darling harbour daar rechts. Over die brug (tussen al die snelwegen daar rechtsboven) liep ik altijd naar huis destijds :) Wel goede herinneringen aan.

Ik vind deze scenery goed gemaakt op het gebied van precisie van de gebouwen maar ik vind het er allemaal wel veel te 'clean' uitzien helaas. Bijvoorbeeld die brug rechtsonder, dat is de Pyrmont Bridge, die is al heel oud en ziet er echt niet zo schoon uit. Hij is ook veel donkerder in het echt met horizontale witte strepen erop. Hoop dat dat nog een beetje realistischer gemaakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Yep, darling harbour daar rechts. Over die brug (tussen al die snelwegen daar rechtsboven) liep ik altijd naar huis destijds :) Wel goede herinneringen aan.

Ik vind deze scenery goed gemaakt op het gebied van precisie van de gebouwen maar ik vind het er allemaal wel veel te 'clean' uitzien helaas. Bijvoorbeeld die brug rechtsonder, dat is de Pyrmont Bridge, die is al heel oud en ziet er echt niet zo schoon uit. Hij is ook veel donkerder in het echt met horizontale witte strepen erop. Hoop dat dat nog een beetje realistischer gemaakt wordt.
dat vind ik ook wel een nadeel alles word veel te schoon weer gegeven , het is net of het gisteren gebouwd is
maar dat heb ik ook met de vliegvelden , de banen vind ik ook vaak te schoon er uit zien
het is niet anders .. maar het is altijd leuk om herkenning punten te zien als je er ooit eens ben geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 14:07
Ik weet niet wat Asobo heeft gedaan met FS2020, maar ik heb enorm veel last van CTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:37:
Ik weet niet wat Asobo heeft gedaan met FS2020, maar ik heb enorm veel last van CTD.
mompelt iets met niXbox en Update (lees downgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 14:07
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:58:
[...]

mompelt iets met niXbox en Update (lees downgrade)
Men had zich op de PC versie moeten focussen. Ik zie nu ook overal Xbox buttons staan in-game, omdat ik een Xbox controller heb aangesloten. Ik wil weer dat dit (net zoals voorheen) gewoon PC buttons zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Men had zich op de PC versie moeten focussen. Ik zie nu ook overal Xbox buttons staan in-game, omdat ik een Xbox controller heb aangesloten. Ik wil weer dat dit (net zoals voorheen) gewoon PC buttons zijn.
ach er is zo veel fout gegaan
Ik weet niet waar die lui mee bezig zijn maar leest de laatste pagina's eens terug hier
dan zal je zien wat er allemaal fout is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker ook een beginner ... (Saint Barthélemy)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtXhmOpHW8EqjX4DTmlwcbsDa8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1j4KmKhQ2HiURSitMWORM4tn.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ gratis knipbeurt krijgen van air Caraibes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 08:39
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:11:
Zeker ook een beginner ... (Saint Barthélemy)

[Afbeelding]

_/-\o_ gratis knipbeurt krijgen van air Caraibes.
Meermaals geweest, ontzettend gaaf om IRL te landen. Zowel de daling over die heuvel en rotonde, als het einde van de runway!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

Meermaals geweest, ontzettend gaaf om IRL te landen. Zowel de daling over die heuvel en rotonde, als het einde van de runway!
dat is echt een dive landing
daar moet je echt ballen voor hebben

YouTube: 5 extreme Landings at St. Barth - the third most dangerous Airport i... _/-\o_

maar je mag daar ook niet zo maar landen daar heb je echte extra lessen voor nodig
heb hem ook al diverse keren gedaan
hij blijft echt gaaf om te doen

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 07-08-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExorcist schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Nee. Maar als je 'm gewoon update vanuit de game pagina van de Store komt het prima in orde.
Ook daar wordt helaas geen update aangeboden...
1.18.14.0 is wat de store aangeeft, geen update verder.
Wellicht omdat ik premium deluxe heb?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

Ook daar wordt helaas geen update aangeboden...
1.18.14.0 is wat de store aangeeft, geen update verder.
Wellicht omdat ik premium deluxe heb?
Nee, die update ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
ravw schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

dat vind ik ook wel een nadeel alles word veel te schoon weer gegeven , het is net of het gisteren gebouwd is
maar dat heb ik ook met de vliegvelden , de banen vind ik ook vaak te schoon er uit zien
het is niet anders .. maar het is altijd leuk om herkenning punten te zien als je er ooit eens ben geweest
De ReX airport Textures zijn wel mooi als je van meer gebruikte banen en taxiways houdt

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:52:
[...]

De ReX airport Textures zijn wel mooi als je van meer gebruikte banen en taxiways houdt
ja ik ken ze nog wel uit de oude tijd .. voor MSFS heb ik hem nog niet
want ik kom eigenlijk niet veel op standaard airports
alleen handcraffted vliegvelden of addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dus niet. :+
Klote dat dit alleen via de store kan en je niet ergens handmatig die update kan binnen hengelen en deze handmatig er op kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
456 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:46:
[...]

Bij de a320fbw geldt dit zeker. Heeft te maken dat bij een eerste keer er een windows dll gegenereerd wordt op basis van datgene in je community folder. Dat geeft vanwege een nieuwe manier van genereren een eerste ctd. Tweede keer gaat t dan wel goed. Een known error aan fbw kant (los ervan of t door hun of msfs komt).
Ik heb alle mods er voorlopig uit sinds SU5. FBW ga ik denk ik weer oppakken wanneer er een bewezen goede probleemloze stable versie is. En voorlopig neem ik alleen maar mods die SU5 ready zijn. Kan nu wel weer vliegen gelukkig. Ik kan me alleen op sommige punten niet van de indruk ontdoen dat er her en der downgrades zijn qua scenery maar misschien is dat over een paar dagen wel verbeterd.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
ik heb zonder grote problemen in VR kunnen spelen vanavond, een scenic flight gedaan, eerste keer landen in het water, leuk om te doen. Daarna wat instructie gedaan (kan het niet hebben dat die op 0% staat terwijl die voorheen 100% was) en meerdere landing challenges. Wat kleine probleempjes gehad, de FLY button was niet altijd zichtbaar, herstart en ik kon weer verder. En de objectives staan, in VR in ieder geval, precies in het zicht en de die was niet even makkelijk te verwijderen omdat de muis pointer bewegen lastig ging, en je hebt niet echt veel tijd dus dat is niet fijn. Later ontdekt dat als die als achtergrond de cockpit heeft en niet de wereld de muis niet zo moeilijk deed. Ik ben al lang blij dat dat mijn problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mCC5qp3ocRdsC9gtbq163yq0is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MQDb3wzKUG0ZEHpqXxZEGHjv.png?f=fotoalbum_large

ook al weer gesloopt ........ :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Dat heb ik ook met de g1000nxi van working title. Niet (altijd) volgen van gps... Erger vind ik. Niet capturen van localizers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:28
Komt dat niet omdat de flight planning van die Garmin een eigen planning heeft? En niet die van de world map gebruikt?

Ik heb die Garmin nog niet gebruikt dus weet het niet zeker.
Maar dat je eigenlijk 2 verschillende plans ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34
Ik had het gisteren ook in de caravan, vliegtuig volgt GPS precies de verkeerde kant op. Toen ik hem handmatig instelde deed hij het weer.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Dirtyrockers schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 07:09:
Komt dat niet omdat de flight planning van die Garmin een eigen planning heeft? En niet die van de world map gebruikt?

Ik heb die Garmin nog niet gebruikt dus weet het niet zeker.
Maar dat je eigenlijk 2 verschillende plans ziet?
Kan zijn. Maar ik gebruik de world map sowieso niet. Plan alles als ik op het vliegveld sta rechtstreeks in de g1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 14:35
cbr600f4i schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:21:
[...]

Ik heb alle mods er voorlopig uit sinds SU5. FBW ga ik denk ik weer oppakken wanneer er een bewezen goede probleemloze stable versie is. En voorlopig neem ik alleen maar mods die SU5 ready zijn. Kan nu wel weer vliegen gelukkig. Ik kan me alleen op sommige punten niet van de indruk ontdoen dat er her en der downgrades zijn qua scenery maar misschien is dat over een paar dagen wel verbeterd.
Je zou de FBW developer versie prima kunnen proberen. Vlieg hier zonder problemen mee. Zou alleen niet meteen allemaal liveries installeren als je die gaat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-10 23:17
Okay, effe kort vraagje omdat ik het in de (veeele) instellingen niet zo snel vind:
Speel op xbox en vlieg vaak met external camera en kijk dan om me heen. Lekker.
Maar in filmpjes zie ik wel eens dat mensen dan kunnen in- en uitzoomen (zodat het vliegtuig groter/kleiner wordt)

Hoe stel ik dat in / hoe heten die (camera) instellingen?

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 08-08-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
zetje01 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:34:
Okay, effe kort vraagje omdat ik het in de (veeele) instellingen niet zo snel vind:
Maar in filmpjes zie ik wel eens dat mensen dan kunnen in- en uitzoomen (zodat het vliegtuig groter/kleiner wordt)

Dat wordt gedaan met de drone camera.

Je zal de instellingen van je controller moeten aanpassen om dat te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zetje01 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:34:

(draadloze) muis aansluiten en dan met de scrollknop. Zo doe ik het.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
"Even" met de CRJ van Rotterdam naar Paris-Orly..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCqc3LGpRTePij1ELdczPSTC1Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGuFC8J0kLxxqyVK54icFHxP.jpg?f=fotoalbum_large

Daling ingezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C69bC97hob3Qzr_CXpfun1sut-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nni1dGAadXPWkEbKbURi70ga.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUiovk1Z8HAhCca6YxmcIKLWcvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29loSIMxoxngKp1b4MNkTPsy.jpg?f=fotoalbum_large

Nou daar gaat ie.. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQp4pk0-RPv-df2yx1NwtA3zx9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BK3cNjBLlrECNkOF7V2V2kYV.jpg?f=fotoalbum_large

En we zijn er! EHRD-LFPO

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdCPDTqIy6C4bHTaQBgMudOVzJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNq8e34Ys8rn0OEbg7U5guli.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-08-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn saved costum camera's niet meer werken, ik heb veel tijd gestoken in het juist ''programmeren'' van me wingviews en andere views maar nu werken ze dus niet meer.
Geen idee hoe het komt want in de cameras.cfg staan de views nog gewoon.

Ze werken niet meer sinds de update van MSFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(niks)

[ Voor 98% gewijzigd door flopdoc op 08-08-2021 13:11 . Reden: lukt niet foto ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ja sorry, ik wilde een foto plaatssen maar lukte niet. Kort gezegd: bij mij werkt op de PC Avsim.com niet meer, sinds een kwartiertje, maar wel op mijn mobiel als ik 4G gebruik, niet als ik WIFI gebruik. Ik krijg dan een of andere rare domein site. Zit iets raars in mijn router? Andere sites werken gewoon. Maar het is een beetje Off Topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-10 23:17
flopdoc schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Ja sorry, ik wilde een foto plaatssen maar lukte niet. Kort gezegd: bij mij werkt op de PC Avsim.com niet meer, sinds een kwartiertje, maar wel op mijn mobiel als ik 4G gebruik, niet als ik WIFI gebruik. Ik krijg dan een of andere rare domein site. Zit iets raars in mijn router? Andere sites werken gewoon. Maar het is een beetje Off Topic hier.
Dan zou ik effe een andere DNS server gebruiken.
/ offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Bij mij ook niet hoor, waarschijnlijk heb je de oude nog in je cache op de mobiel.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Bij mij ook niet hoor, waarschijnlijk heb je de oude nog in je cache op de mobiel.
Um, bij jouw werkt ie ook niet bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Um, bij jouw werkt ie ook niet bedoel je?
Ja, werkt hier ook niet. Lijkt erop of de hosting niet verlengd is of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Ja, werkt hier ook niet. Lijkt erop of de hosting niet verlengd is of iets dergelijks
aha ok, dan ligt t in ieder geval niet aan mijn router ofzo, ga ik niet verder troubleshooten
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:18:
Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn saved costum camera's niet meer werken, ik heb veel tijd gestoken in het juist ''programmeren'' van me wingviews en andere views maar nu werken ze dus niet meer.
Geen idee hoe het komt want in de cameras.cfg staan de views nog gewoon.

Ze werken niet meer sinds de update van MSFS.
Zijn de toets combinaties in de control settings om de views op te roepen niet gewoon verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

oh, hij werkt ook weer als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

oh, hij werkt ook weer als voorheen
Oh, bij mij nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Wellicht dat jij nu de verkeerde pagina in je browser cache hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Zijn de toets combinaties in de control settings om de views op te roepen niet gewoon verdwenen?
Nee dat heb ik al gecontroleerd, die zijn er nog gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Zonet m'n allereerste ctd....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Echt bizar... zo heb ik er dagen geen, en vandaag al 3 (zelfde plane, zelfde plaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet inderdaad niet wat er aan de hand is maar is er hier ook uit geknald. Start hem weer op, CTD toen ik op de world map zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Wellicht dat jij nu de verkeerde pagina in je browser cache hebt staan?
Schijnbaar werkt het bij sommige wel, bij andere weer niet. Iets met DNS server probleem waarschijnlijk

https://forums.flightsimulator.com/t/avsim-msfs-forums-down/438581/20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:57:
Weet inderdaad niet wat er aan de hand is maar is er hier ook uit geknald. Start hem weer op, CTD toen ik op de world map zat.
Ik reboot wel mn pc na een ctd.
Daarna doe ik het zelfde wat de ctd veroorzaakte (om evt te achterhalen wat er gebeurde en of t te reproduceren is) maar de tweede keer gaat t wel goed.
Kan gaan over een flightplan in regelen in een g1000 (208 caravan) of t licht aanzetten in de cabine. Heel bizar.
Performance en beeld is verder prima in orde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

Ik reboot wel mn pc na een ctd.
Daarna doe ik het zelfde wat de ctd veroorzaakte (om evt te achterhalen wat er gebeurde en of t te reproduceren is) maar de tweede keer gaat t wel goed.
Kan gaan over een flightplan in regelen in een g1000 (208 caravan) of t licht aanzetten in de cabine. Heel bizar.
Performance en beeld is verder prima in orde!
ach de V map kleiner maken kan al je sim naar buroblad gooien :(
en soms is er geen inderdaad geen probleem aan vast te knopen waar het vandaan komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
CTDs vallen bij mij nog wel mee, maar ik heb vrij regelmatig dat mijn game voor een seconde of 5 -10 helemaal freezed. Zijn er meer mensen die dit hebben?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Craftop schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:54:
CTDs vallen bij mij nog wel mee, maar ik heb vrij regelmatig dat mijn game voor een seconde of 5 -10 helemaal freezed. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Nope. Dat heb ik dan weer niet. Maar ik lees er wel veel over. Heb je (oude) usb devices in je pc zitten die je er eens uit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 19:05
Craftop schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:54:
Lange stutters zijn bij mij opgelost door de rolling cache weer aan te zetten.

Het lijkt wel of ze met de laatste update veel dingen totaal opnieuw hebben geprogrammeerd. Mijn settings waren een zooi geworden.
De dg-808s waarmee ik veel vlieg doet het nog wel, tot je de remkleppen gebruikt. Dan valt de snelheid binnen 2 sec terug naar nul, met een unrecoverable stall als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Oke, eerder heb ik hier een vraag gesteld over wanneer te moeten dalen met een Airbus A320 Neo omdat ik iedere keer veel te hoog aan kom vliegen en daarom dus wat hulp nodig heb.

Nu kreeg ik het advies om o.a. te kijken naar de MCDU omdat daar de distance te zien is.
Ik zit er nu naar te kijken tijdens me vlucht vanaf Budapest naar Eindhoven maar er veranderd niets en een afstand van 625nm? het is dus moeilijk te bepalen wat me afstand nog is vanaf me locatie naar de arrival airport
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTga4ISMvoW2oOQ0ADEBiJpSFXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QEz5K2KrBgyRKMSobncoVfYd.png?f=fotoalbum_large

Ik weet ook nog steeds niet echt wanneer nu te starten met dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:30:
Oke, eerder heb ik hier een vraag gesteld over wanneer te moeten dalen met een Airbus A320 Neo omdat ik iedere keer veel te hoog aan kom vliegen en daarom dus wat hulp nodig heb.

Nu kreeg ik het advies om o.a. te kijken naar de MCDU omdat daar de distance te zien is.
Ik zit er nu naar te kijken tijdens me vlucht vanaf Budapest naar Eindhoven maar er veranderd niets en een afstand van 625nm? het is dus moeilijk te bepalen wat me afstand nog is vanaf me locatie naar de arrival airport
[Afbeelding]

Ik weet ook nog steeds niet echt wanneer nu te starten met dalen..
De afstand waar je zit. Min de afstand die je wilt dalen. Delen door 1000 * 3

Stel je zit op 30.000 ft. Je wilt naar 6.000

30.000-6.000 = 24.000 /1000 = 24 * 3 = 72 nm

In de fbw a320 zit een tod calculator trouwens in de efb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Dirtyrockers schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

De afstand waar je zit. Min de afstand die je wilt dalen. Delen door 1000 * 3

Stel je zit op 30.000 ft. Je wilt naar 6.000

30.000-6.000 = 24.000 /1000 = 24 * 3 = 72 nm

In de fbw a320 zit een tod calculator trouwens in de efb.
1. Ik kan niet exact zien waar ik zit, de afstand waar ik wil dalen kan ik ook niet zien want ik zie alleen de afstand tot de volgende waypoint.

Ik heb ook niet de EFB, dit terwijl ik wel de laatste versie van FlyByWire heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

1. Ik kan niet exact zien waar ik zit, de afstand waar ik wil dalen kan ik ook niet zien want ik zie alleen de afstand tot de volgende waypoint.

Ik heb ook niet de EFB, dit terwijl ik wel de laatste versie van FlyByWire heb..
Heb je we de fbw a320 gekozen als vliegtuig?
En niet de default a320. Het is een apart toestel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Zit de efb al in de stable versie van de fbw?
Anders ff schakelen naar de development versie.

Overigens, als je een flightplan maakt met simbrief, en deze inlaadt in de airbus, in de fmc, geeft ie een TOD aan, top of descent. Ofwel. Het punt dat me moet gaan dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
Dirtyrockers schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Heb je we de fbw a320 gekozen als vliegtuig?
En niet de default a320. Het is een apart toestel namelijk.
Ik weet bijna zeker van wel ja, maar voorheen had ik ook nooit een tablet.
Voorheen was de FBW toch een uitbreiding op de basis A320?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
456 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Overigens, als je een flightplan maakt met simbrief, en deze inlaadt in de airbus, in de fmc, geeft ie een TOD aan, top of descent. Ofwel. Het punt dat me moet gaan dalen.
Die tod heb ik nog nooit gezien via simbrief?
Fbw ondersteund nog geen tod totdat hun custom fp er komt. Met vnav ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
456 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Ik werk niet altijd via Simbrief, meestal maak ik gewoon een vluchtplan in MSFS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Dat is al even geleden. Ze zijn daarvan afgestapt.

Ook zit in de stable een efb met de calculator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

daar zijn ze vanaf gestapt mede door elke week hem weer te moeten fixen
dus dan maar 100% de controle behouden met je addon .. maar na update 5 hebben ze hem ook uit store gehaald mede door dat het niet mogelijk was dat ding even snel te fixen
en ook dan weer te moeten wachten op de kwaliteit controle van Asobo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Dirtyrockers schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:48:
[...]

Die tod heb ik nog nooit gezien via simbrief?
Fbw ondersteund nog geen tod totdat hun custom fp er komt. Met vnav ondersteuning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6sUPO9UjSNx5VfNM8fdbNsX1Gw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXx1tp2uHXLp5xAbKurY4QO2.jpg?f=fotoalbum_medium

Net ff een testplannetje gegenereerd. Formaat is EZY.

Op basis hiervan wist ik wanneer te dalen. Weet ff niet idd of dit ook als zo danig in de fmc/flightplan van de a320 terecht komt. Al ff geleden dat ik er mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik werkte dus inderdaad niet met de FlyByWire versie.. eerlijk gezegd niet opgelet omdat ik in de veronderstelling was dat het altijd een aanvulling was op de huidige A320.
Alleen de tablet werkt niet en de panels bij outside view zijn ook niet zoals het hoort lijkt me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vASVA_uPQpKL8M8GrQTnv56WNo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wnl1AYYRYGxDz4k9qXMxFd6U.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8n_lbqY0wkPwhM8OGq1szGmE_Jw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HjTmfMZo4OVnbhGgGsEq4QFs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:08:
Ik werkte dus inderdaad niet met de FlyByWire versie.. eerlijk gezegd niet opgelet omdat ik in de veronderstelling was dat het altijd een aanvulling was op de huidige A320.
Alleen de tablet werkt niet en de panels bij outside view zijn ook niet zoals het hoort lijkt me

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet deze los downloaden en dan de DEV variant nemen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is de oude stable versie.

Die moet je updaten naar of de laatste stable. Of dev. Via hun installer.

De marketplace versie moet je verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
sbijlsma schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:24:
[...]

Lange stutters zijn bij mij opgelost door de rolling cache weer aan te zetten.

Het lijkt wel of ze met de laatste update veel dingen totaal opnieuw hebben geprogrammeerd. Mijn settings waren een zooi geworden.
De dg-808s waarmee ik veel vlieg doet het nog wel, tot je de remkleppen gebruikt. Dan valt de snelheid binnen 2 sec terug naar nul, met een unrecoverable stall als gevolg.
Ik had rollich cache al wel aan staan. Weet niet wat een logische waarde is hiervoor? Hij stond bij mij op 8GB( nooit veranderd), maar heb hem verhoogd om te zien of dat iets doet.. De freezes gebeuren trouwens ook gewoon in het menu, dus lijkt me gewoon weer een andere MSFS bug te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Hoe kan het dat ik maar af en toe jetways heb op munich airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Nee dat heb ik al gecontroleerd, die zijn er nog gewoon.
Heb vandaag nog gekeken. Dacht dat ik in het begin een keer custom view had gemaakt voor de cessna (staat nog steeds op de planning om deze goed in te stellen voor alle vliegtuigen), maar deze werken nu ook niet meer. Lijkt erop dat ze bij mij ook verdwenen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Ik had rollich cache al wel aan staan. Weet niet wat een logische waarde is hiervoor? Hij stond bij mij op 8GB( nooit veranderd), maar heb hem verhoogd om te zien of dat iets doet.. De freezes gebeuren trouwens ook gewoon in het menu, dus lijkt me gewoon weer een andere MSFS bug te zijn..
Heb ook wel eens last van freezes van een paar seconden, maar weer niet altijd. Had vandaag sowieso problemen in het menu. 2 van de 3 CTD (vlak achter elkaar) waren in de world map. Daarna een hele tijd zonder problemen kunnen vliegen. Misschien een slechte verbinding met de server?

Weet niet of je de freeware global AI ship traffic gebruikt? Deze kan ook freezes van langere tijd veroorzaken omdat deze op de achtergrond de schepen omzet naar formaat dat MSFS kan lezen. Maker is bezig om het om te zetten naar native MSFS formaat, maar met +1000 modellen duurt dit wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Weet niet of je de freeware global AI ship traffic gebruikt? Deze kan ook freezes van langere tijd veroorzaken omdat deze op de achtergrond de schepen omzet naar formaat dat MSFS kan lezen. Maker is bezig om het om te zetten naar native MSFS formaat, maar met +1000 modellen duurt dit wel even.
je kan een een betaalde versie nemen voor AI schepen

https://orbxdirect.com/pr...41a10d7ab6f72a17f3679a6-2

die is ook ready met UP5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:07:
[...]

je kan een een betaalde versie nemen voor AI schepen

https://orbxdirect.com/pr...41a10d7ab6f72a17f3679a6-2

die is ook ready met UP5
Ja, heb ik al. Deze vervangt alleen de standaard AI schepen, je hebt ook nog deze nodig

https://orbxdirect.com/product/seafront-global-shipping

Maar dan kom je ook echt overal schepen tegen, deze lagen voor de kust van Nederland onderweg naar Rotterdam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VG4thTlHO83LzjYa-py7dWTdyv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDrfPt5u2UDZIWa0WzMooWp4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

Maar dan kom je ook echt overal schepen tegen, deze lagen voor de kust van Nederland onderweg naar Rotterdam

[Afbeelding]
;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eub4el5iRz0CjGz1vfhu0xyAFjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dRmg0igRZcoP4hV0WDMzOLO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-BEBJTO9MPNQ-vDzoXZh4vfPtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vkO8fA4qaJjYAl6ZlvNn7Rzf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-qVZ4_5hEEMe9ikIlX9h2cV6fg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kdc38ucl3u9gQORq8WERiTAX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 08-08-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Was ik even een paar vluchten van de CTD's af, nu heb ik ze weer keihard terug in mijn gezicht.. Ik dacht, beetje experimenteren kan wel, nou dat heb ik geweten.

De Caravan deed het goed, dus ik denk bij de 2e vlucht we gooien de sound mod er even in, wonder boven wonder ging dat ook goed. Dus ik dacht, dan doen we de Caravan Ex Mod er ook even bij. Nu kan ik dus hoog of laag springen, alle mods verwijderd, de Caravan is afgeschreven, onmiddellijk CTD's.

Andere vliegtuigen zoals de 152 en 172, CJ4 werken wel. Dus ergens hangt er in die Caravan een afhankelijkheid of wat dan ook of houdt die iets in het geheugen.. helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik moet wel zeggen, na de update van MSFS2020 kan ik de game op een veel hoger graphic niveau spelen, het spel is veel meer vlekkeloos, voorheen moest ik de game op ongeveer medium spelen maar nu kunnen een hoop op high of ultra high.

Meer mensen die dit zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
@Mikee007 Ik speelde altijd al Ultra maar ik ervaar dat de graphics een stuk minder zijn. Fletsere kleuren en minder detail in de standaard - niet PG - scenery, met name de dorpjes en steden, lijken soms op autogen.

In ander nieuws, het is me gelukt de Caravan weer zonder CTD tevoorschijn te toveren. Ik had even een vluchtje van Pitt Meadows (bij Vancouver) gedaan met de Cessna 152 en geland bij e.o.a. golfbaan, Pretty Estates Resort Airport, Chilliwack (CYCV). Dus ik denk, laat ik de Caravan eens proberen. Ik had wel even een andere livery gekozen en de customization wat aangepast, geen idee of dat allemaal de truc was maar hij doet het weer.

Pretty Estates Resort Airport, Chilliwack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2v-9wUc9BZaGw8kuAMlWhe30Js=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WSGzfXjnQS5A3iLz399AFSTs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

ik had helaas net een crash na 30 min met de CJ4 van WT.. wel eerder succesvol gevlogen met andere vliegtuigen (zolang ik voorbij start vlucht kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

ralpje

Deugpopje

Zojuist EHAM - EGCC gedaan zonder issues in de WT CJ4. Alleen wat bindings op m'n stream deck lijken niet meer te werken, daar moet ik ff induiken :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVmPJX64LsOZdwM-qQS4NpvjNps=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/GzHrAGJnnasXTreuUxLqWTvi.png?f=fotoalbum_medium

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i

Pagina: 1 ... 205 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc